Biseksual: Notis Tuntutan Saman Gagal Capai Matlamat

Anwar Ibrahim sekali lagi cuba bermain silap mata, dia ingat dengan mengemukakan notis tuntutan saman terhadap Nallakaruppan akan menyebabkan Nalla goyang ketakutan dan terus menutup mulut sampai kiamat.

Malangnya harapan itu hanya mimpi basah di siang hari, sekadar memberi seketika nikmat kepuasan untuk penyokongnya tetapi gagal mencapai klimaks yang dikehendaki.

Dalam reaksi terbaru Nalla terhadap notis tuntutan saman tersebut, Nalla telah melemparkan cabaran supaya Anwar segera memfailkan secara rasmi saman tersebut ke mahkamah supaya proses pendengaran kes dapat dibicarakan sesegera mungkin.

Notis berkenaan tuntut beliau tidak lagi bercakap mengenai Anwar.”Notis ini…saya tidak akan jawab.Berapa cepat dia boleh bawa saya ke mahkamah…saya gembira ..saya mahu jumpa dia di mahkamah”,ujarnya.

“Dia mahu tutup orang punya mulut….bila kita buka dia mahu tutup pasal undi ( pilihanraya) sudah mahu mari dekat…saya mahu jumpa dia di mahkamah…saya akan dedah mengenai dia dalam mahkamah.

“Dia (notis) itu minta saya jangan cakap pasal dia…saya akan terus cakap pasal dia hingga dia bawa saya ke mahkamah,”kata Nalla.

AgendaDaily, 24 Mac 2012

Ramai penyokong Pas & PKR menyangka notis tuntutan saman itu dah sama maksudnya dengan tindakan saman, hakikatnya ia umpama surat amaran saja yang sifatnya lebih kepada gertak & gempak semata-mata.

Motif utamanya lebih kepada untuk memperlahan & menghentikan isu daripada terus   menjadi bualan umum yang tentu saja jika berlanjutan tidak sedikit impaknya pada keperibadian Anwar sebagai PM 16 September.

Tapi kita kena akui, taktik gertak telah sekian lama amat berpadanan dengan peel perangai Anwar yang gemar bikin gempak sana sini bagi mengabui mata penyokongnya supaya tidak goyah dengan isu-isu moral yang membelenggu dirinya.

Lagipun taktik sedemikian terbukti berjaya sebagaimana pernah kita saksikan dalam sandiwara arsenik, suntikan hiv, patah tengkuk dan retak tulang belakang yang telah dilakonkan dengan jayanya semasa di zaman kebebalan reformbasi dulu.

Walaupun begitu, bukan masanya untuk kita berseronok dengan kegagalan Anwar menepati tempoh amaran 48 jam yang menuntut Nalla & Utusan Malaysia meminta maaf dan membayar gantirugi RM100 juta seperti yang dinyatakannya melalui naib presiden PKR, N Surendran pada 21 Mac lepas.

Asasnya mudah, dengan mengambil kira jangka waktu menjelang PRU 13 sudah kian dekat, memfailkan saman secara rasmi di mahkamah merupakan pilihan terbaik untuk Anwar mengurangkan tekanan pengaruhnya yang kian susut dan di masa sama mengembalikan semula persepsi positif umum terhadapnya.

Soal menang atau kalah bukan perkiraan Anwar, sebaliknya lebih melibatkan soal masa. Timing yang betul jika pandai diuruskan dengan strategik & taktikal yang sesuai  untuk keuntungan jangka masa pendek ada juga kemungkinan boleh membuahkan hasil.

Sementelah lagi isu biseksual bukannya baru bulan Mac 2012 ini saja kedengaran, bertahun lama dahulu sudah lama kita dengari dan baca khususnya dalam dunia maya internet. Tapi kenapa bila hampir PRU 13 barulah bertindak? Ada sebabnya.

Kebiasaannya dalam kes saman malu bakal memakan masa bertahun lamanya, paling awal pun pendengaran kes hanya bermula sekitar sebulan, 2 bulan atau 3 bulan selepas saman di failkan, itupun bergantung pada kesesuaian masa pihak mahkamah.

Tabiat pemimpin BN pula bila ada isu-isu tertentu telah menjadi kes mahkamah, mereka cuba mengelak diri dari menyebutnya secara terbuka sebagai menghormati kemuliaan proses keadilan, ianya satu bonus untuk Anwar & pembangkang yang kerapkali dimanfaatkan untuk kepentingan politik mereka bagi jangka masa tertentu.

Sedangkan tabie Anwar dan pemimpin pembangkang lain, bila kes telah masuk mahkamah lagi mereka suka usung ke hulu ke hilir sekalipun langkah tersebut sebenarnya satu gangguan terhadap perbicaraan selain menjurus kepada perbuatan menghina mahkamah.

Jika PRU 13 berlangsung pada awal bulan Jun, tempoh 3 bulan menunggu perbicaraan bermula misalnya (tanpa mengambil kira taktikal akal manusia yang gemar dengan aksi tunda menunda dengan seribu satu alasan lain untuk memanjangkan tempoh perbicaraan), mencukupi untuk mengambil langkah damage control dan mengembalikan semula sedikit sokongan asas yang lari sebelumnya.

Walaupun begitu, untuk jangka masa panjang jika saman Anwar terhadap Nalla & Utusan menjadi kenyataan, ia adalah satu-satunya peluang besar  untuk kita mengetahui lebih lanjut rahsia peribadi Anwar yang mungkin akan menjadi noktah penting dalam hayat politik dirinya.

Alang-alang payah sangat nak tengok Anwar letakkan keyakinannya terhadap kekuasaan & keadilan Allah s.w.t melalui sumpah mubahalah dan tempoh petunjuk kebenaran dari Allah s.w.t pula biasanya akan dapat dilihat dalam tempoh paling lambat sekitar satu tahun.

Maka tindakan saman di mahkamah dunia adalah alternatif untuk Anwar membuktikan kebenaran mengikut acuannya yang wajar sekali disegerakan.

Justeru itu, penulis menyeru kepada semua bloggers pro BN melakukan desakan semaksima mungkin agar Anwar menyegerakan langkah menyaman Nallakaruppan & Utusan, malah desakan sama juga relevan ditekankan supaya tindakan saman turut difailkan terhadap Umi Hafilda & Datuk Eskay.

91 thoughts on “Biseksual: Notis Tuntutan Saman Gagal Capai Matlamat

  • March 25, 2012 at 2:37 PM
    Permalink

    penulis ini hanya pandai bercakap,bagaimana dengan cincin 24 juta rosmah,tak ada saman pun!wanita mongolia tak ada saman pun!
    kalau ikut niat penulis tak saman bermakna ia adalah betul dan benar!
    cerminlah diri dulu sebelum kata orang lain!

    Reply
    • March 25, 2012 at 5:03 PM
      Permalink

      abis nik aziz tak saman blogger tu mmg betul la nik aziz g mekah pakai sponsor syarikat balak?

      Reply
      • March 25, 2012 at 5:38 PM
        Permalink

        aku rasa kalau bab cermin mencermin elok ko cite kat pejuang2 pas..mulut lain buat lain.. dulu bekerjasama dgn bukan islam kafir tp kini….

        Reply
        • March 26, 2012 at 2:06 PM
          Permalink

          Hukum Islam agama PAS selalu bertukar-tukar ikut time period nik ajis…bila datang bulan jer..nik ajis meroyan tak ketahuan punca, suka-suka dia jer nak tafsirkan Al Quraan ikut kemahuan politik.

          Reply
    • March 25, 2012 at 10:10 PM
      Permalink

      Apa susah hang suruh la Anwaq tu failkan sama kat Rosmah. Buat apa hang dok melalak kat sini sikit punya begok ni orang…!!!

      Reply
      • March 26, 2012 at 3:14 AM
        Permalink

        hehehe…Anwar DAYUS mana berani lawan kebenaran.. melalak kt pentas KUIL PAS bohong balaci PAS PKR bolehlah..

        DAP tunggu masa je Anwar naik..rahsia besar Anwar dlm genggaman SIngapura, tahulah cmne DAP + PAP akan ugut Anwar jika berok tu jd PM (Nauzubillahiminzalik)

        balaci2 PR ni entah bilalah nk dpt HIDAYAH tinggalkan PR?

        Reply
  • March 25, 2012 at 2:54 PM
    Permalink

    tony….ada sesapa nak cabar untuk disaman ke pasal cincin tue..apa kata ko yg post dalam FB camnie….

    “saya tony gunawan nombor kp xxxxxx-71-xxxx menuduh rosmah membunuh dengan mengebom altantuya. saya juga kecewa dengan rosmah kerana membeli cincin 24 juta dengan menggunakan wang yang tidak jelas sumbernya. saya mempunyai cukup bukti dan MENCABAR ROSMAH untuk menyaman saya dan saya akan mendedahkan semuanya di mahkamah”…….kalau ko, anwar, n.ajis, hadi, karpal, sapa2 je la yg berani…aku kerat telur aku pastu aku bagi anjing makan pastu aku jadi ahli PKR sumur hidup…undi aku jamin untu PR….tapi kalau ko x berani…ko la kena kerat…hehehe…pasal kerat tue gurau je, pasal lain serius…ada beran….:):)

    Reply
  • March 25, 2012 at 2:59 PM
    Permalink

    Badrul Hisham atau Chegu Bard sudah banyak kali mencabar tapi tak ada suara pun????????

    Reply
    • March 25, 2012 at 3:28 PM
      Permalink

      Najib dah dua kali bersumpah … tapi ada yg buat tak dengar. Sepatutnya orang yg dakwa ada bukti tu la yang kedepan belasah Najib betul-betul. Anda dah tengok betul – betul bukti tentang cincin tu? Atau main agak-agak saja..

      Reply
      • March 26, 2012 at 1:25 AM
        Permalink

        Najib dah dua kali bersumpah …

        dimana ????

        Reply
        • March 26, 2012 at 3:15 AM
          Permalink

          Bongok bin Bahlol C5 ni bodoh rupanya.. padanlah serang Najib..

          MASJID GUAR PERAHU, PERMATANG PAUH!!

          Reply
          • March 26, 2012 at 11:42 AM
            Permalink

            cantek….

        • March 26, 2012 at 9:53 AM
          Permalink

          c5 nie Jr. c4 kot!! suku sakat “Anak Haram Jadah” gak lah nie….

          Reply
    • March 25, 2012 at 3:28 PM
      Permalink

      hmmm…macam jugak anwar beberapa kali mencabar najib berdebat….tak ada faedah pun untuk melayan.

      Yang kecoh hanyalah pecacai-pecacai tahap bawahan..kenapa pak sheikh, nik ajis even guan eng…menyepi jer pasal cincin tu ? sebabnya mereka pun tahu..tu semua modal picisan kedai kopi yang hanya fit untuk di lelong oleh penjungung kedai kopi dan semestinya puak-puak low class pakatan haram.

      Akhbar pro anwar di Indonesia pun buat statement minta maaf yang menyebabkan puak-puak pakatan haram hangin satu badan.

      mat indon pun tau minta maaf kalau dah buat salah.

      Reply
    • March 25, 2012 at 4:17 PM
      Permalink

      bila badrul sumpah? ada link, ada gambar? isu cincin tu dah dijawaboleh pihak2 yang berkenaan,dan takde pulak sesapa nak memanjangkan isu tu lagi, melanpinkan badarul

      Reply
    • March 25, 2012 at 5:14 PM
      Permalink

      Jam OMEGA tak keluar-keluar pun?

      Kami tahu kami bukan polis. Tapi kami lebih drp polis. Kami adalah RAKYAT. Dan ini adalah MAHKAMAH RAKYAT (pinjam hangpa punya istilah). Dan mahkamah rakyat telah mensapina Anwar utk menunjukkan jam OMEGA tersebut.

      Bila lagi?

      Reply
    • March 25, 2012 at 10:04 PM
      Permalink

      Anwar adalah ibu segala rasuah semasa menjadi Menteri Kewangan. Anwar membuat politik wang menjadi tahap paling hina apabila melawan Allayarham Tun Gafar Baba. Siapa Anwar nak tau bagi bontot anda…..

      Reply
  • March 25, 2012 at 3:51 PM
    Permalink

    kesian dengan penulis yang menyokong UMNO ni …….

    tak habis2 degan modal juboq ..

    dari lah idea lain untuk menjatuhkan sesaorang ………..

    Reply
    • March 25, 2012 at 4:57 PM
      Permalink

      kesian kat ko yg sokong PR…tak habis2 masalah moral…cuba belajar jd org yg baik.

      Reply
    • March 25, 2012 at 11:26 PM
      Permalink

      kesian ngan pencacai2 anwar ni..tak habis2 nak membela penjubor tu..

      Reply
    • March 26, 2012 at 3:17 AM
      Permalink

      hahaha ayat2 defend je si ngok C5 ni
      sbb itulah punca kita wajib tolak berok tu..Anwar
      nk bersihkan Malaysia lah konon..diri sendiri pn kotor..

      Reply
  • March 25, 2012 at 4:52 PM
    Permalink

    tedesak sgt jatuhkan org n nk kekalkan kuasa…org laen duk sibuk pasal harte negare kene rompak…duit negara dibaham penyangak besar…harga barang mahal..hidup rakyat terbeban dgn mcm2 kos hidup..diorg duk sibuk nk burukkan org lain…padahal x berkaitan dgn kehidupan harian pon hal peribadi nuar tu…
    x da lansung nk jaga kbajikan rakyat…kononnya pembela bangsa…ptgkn poket sndiri ja puak2 amno ni…x leh pakai.. muak dah dgn amno nih…ABU

    Tumbangkan kerajaan zalim amno..hidup rakyat…semoga Allah bersama PR jatuhkan gerombolan amno bn PRU13 nti…

    Reply
    • March 25, 2012 at 5:01 PM
      Permalink

      Selama ko idup ni bukan bagi kebaikan pon pada rakyat. Yg ko tahu pagi, petang, siang, malam asyik sebar fitnah dan jadi parti caci mencaci.

      Dulupun bila menang kelantan, nik aziz kata sebab malaikat tolong, bila kalah tak pulak nak kata malaikat lari. Aku rasa kalo jumpa ko dgn ular, mmg elok kalo pukul ko dulu.

      Reply
      • March 26, 2012 at 12:49 AM
        Permalink

        sebar fitnah juboq…..

        pagi, petang, siang, malam asyik sebar fitnah… itu lah parti UMNO …

        kesian demi mengekalkan kuasa Najib dan rosmah …..

        Reply
        • March 26, 2012 at 8:04 AM
          Permalink

          Hang ni Kenal Tuhan ke? Klau Orang tu dah sumpah dengan nama Allah yang maha ESa…ko fikir apa? Ko berani ke ?Sumpah dengan Tuhan yang ko sembah kata Semua itu fitnah?

          Reply
          • March 26, 2012 at 10:33 PM
            Permalink

            kalau dah jenis org x takut ke Tuhan…nk heran apa dgn sumpah depa…bekas ketua hangpa tu…hudud pon x mau trima..kta ciptaan ahli feqah…kalau dia sumpah org heran ka…tu bks ketua hangpa…kalau yg lain mcm eskay/najib/sepool sumpah tu apa lg yg nk diherankan…bkn dgn sumpah bleh bukti x bsalah pon…jadi sesumpah adelah..

          • March 27, 2012 at 9:17 AM
            Permalink

            Hudud PAS, kecuali orang PAS, satu dunia pun tak mau terima !! suka-suka hangpa buat hukum, pas tu dengan tak malunya kata itu hukum tuhan !!

            hang dan pecacai tegar PAS yang lain telah di takdirkan untuk menjadi ujian kepada orang-orang yang beriman.

            cheh PAS ! haram seduit pun tak guna !

          • March 27, 2012 at 9:59 AM
            Permalink

            balik2 kata hudud pas…cbe ckp sket mne yg pas tambah hukum sampai jd hudud pas tu kalau btl dakwaan ko…kalau ckp sje x jadi ape….dah x mau dudud pas buat le hudud amno tu…x nmpk lgsg hudud amno ade…siap nafikan hudud tu x ade lg….

          • March 27, 2012 at 1:33 PM
            Permalink

            Hang tolong baca sat kat aku sek 14, enekmen jenayah PAS…dan hang tolong bagitau kat aku…ayat berapa dan surah apa Allah swt membenarkan suami meliwat isterinya !!

            dalam kepala hotak hangpa…tak ada benda lain !!

          • March 27, 2012 at 2:22 PM
            Permalink

            kalau aku terang kat ko pon ko bebal..x mau dgr..jd baik aku buat der je..lgpon aku dah jawab sblm ni kan…ko cri la sndiri…org yg x berusaha nk cri ilmu..jd la mcm ko..bebal..bile org cakp ko klentong lain..sampai bile pon idup dlm kejahilan…ati da gelap…mcm tu la jadinye…

          • March 27, 2012 at 4:03 PM
            Permalink

            tu bukan jawapan…tu hang pusing-pusing nak ngelakan drp bagi jawapan.

            Aku hairan sungguh…hukum tuhan nyata hangpa persendakan atas dasar nafsu yang tak terkawal…susah sangat ka nak katakan liwat itu haram, tak kira lelaki ke perempun, isteri sendiri ataupun tidak…

            Ini tidak atas dasar nafsu serakah hangpa…isteri sendiri di bolehkan di liwat suami….hush ! malu la Islam kalau macam ni.

            Aku minta ayat dan surah Al Quraan yang membenarkan suami meliwat isteri…hang spin merata alam..

            kesian aku kat bini-bini orang PAS…di perlakukan begitu rupa…

          • March 29, 2012 at 12:14 AM
            Permalink

            ok..aku nk tye ko balik…ko jgn spin ye…
            kat frasa mana yg ade tulis liwat isteri tu halal..cbe ko paste cni..n nk tye ko balik…kalau liwat bkn isteri tu memang soheh dosa haram..kene hudud..kalau liwat isteri memang berdose tp kene hukum dgn hudud ke.???nk hukum cmne org yg liwat isteri ni..cbe ko ckp???

            apekebendenye nk hukum org yg halal bersetubuh dgn hukuman same dgn org yg berzina…ko igt org yg buat undang2 tu sejahil ko ke…

    • March 25, 2012 at 9:49 PM
      Permalink

      Tu la hang buat malu orang melayu…lagi buat malu agama Islam !

      Asyik dok sibuk pasal harta negara macam pasir tu dok kena rompak, dok sibuk penyangak macam ronnie tu, dok sibuk pasal harga barang naik….kerja hang tak mau ! malas !

      dok harap kerajaan suap nasi masuk dalam mulut hang…apa punya yakpooor !

      bila orang lain maju…hang jadi dengki, buat fitnah macam-macam nak pastikan biar semua orang jadi korup minda macam hang !

      buat malu melayu…buat malu agama !

      Reply
    • March 25, 2012 at 11:31 PM
      Permalink

      adusss!!..melayu islam buat malu Melayu & Islam je ko nih..

      Reply
    • March 26, 2012 at 12:50 AM
      Permalink

      org lain tu sapa ngok???…org Pakatan haram ke????…..tak berkaitan hang kata pasai peribadi anwar tu….hang ni sejak bila jadi sewel…lpas lahir ke???…oiiii, dia tu berangan nk jd PM, hang nk ke kalau PM hang kejenya nk menyundal pungkok org lain jea….hang nk ke PM hang tidur sebantal dgn yahudi laknat tu…

      yg hang pi sekolah tu, sapa punya kebajikan???..yg hang guna jln raya tu sapa punya kebajikan….kalau dak kerana kebajikan dari kerajaan, hang tu dok pakai cawat lg laaa..hang tau tak??

      hang kalau miskin jgn salahkan kerajaan, hang tu yg pemalas, siang malam dok kedai kopi layan tongkat ali sambil mengfitnah org lain jea..kesian sikit kat bini hang laa….kami lagi menyampah dgn puak2 hangpa ni la…tak reti langsung bersyukur…..

      muak2 hang pun, ari2 menempel mcm cekodok basi jea kat sini….hang ni melayu pun blum tentu…islam jauh sekali…

      Reply
      • March 27, 2012 at 2:34 PM
        Permalink

        tu ke jase amno…buat pembangunan ye…nk tye bangunan kat papua tu amno korang buat gak ke…jalan raye dkt indon tu amno buat ke…skolah dkt afrika tu amno buat ke….of course la kerajaan depa buat kn…skrg ni krajaan depa kalau tukar x leh buat ka pemmbangunan ka…ka tunggu parti amno printah sana baru blh buat pmbangunan…loyar buruk korang x laku dah…org kampung ja masih bergantung dgn modal basi korang tu…

        Reply
        • March 27, 2012 at 4:01 PM
          Permalink

          puak hangpa tu yg dah tak laku…melukut ditepi gantang jea dgn kapiaq DAP tu…

          negara lain , depa punya cerita la, ni malaysia la bonggok…apa yg puak hangpa reti pasal pembangunan ni, ayaq dah 20 tahun karat pun tak tau nk buat macam mane…

          hang jgn hina org kampung,majoriti mereka adalah org melayu, dah jgn ingat org kg bodoh…awat..hang bangga sgt dok pekan ke…hari raya hang balik mane???…new york ke???…

          toksah guna nama melayu islam laa, kalau org kg pun hang bodoh2 kan…hang tau tak yg hang paling bodoh kat sini…

          Reply
          • March 27, 2012 at 4:10 PM
            Permalink

            Tu la bro…aku hairan jenis depa ni yang dok hina orang kampung…orang urban ke orang jungle ke..kalau sokong PAS dah tentu benak tahap tepu.

            Dari segi apa pun depa benak…cuma yang depa banyak akai sikit…bila masuk bab nafsu, yang tu memang depa bijak !! yang haram depa pusing sampai boleh jadi halal ( dalam agama PAS jer lah ) pas tu dengan tak malunya depa kata…depa Islam !!

            Jenis depa semua ni la yang buat ada orang kafir pandang serong pada agama Islam.

          • March 29, 2012 at 12:23 AM
            Permalink

            aku bg perbandingan saje lah..sme la di m’sia nih..klau korang x fhm mksud aku kne blaja balik skolah rendah..guna bahasa melayu pon x fhm..

            aku x da hina org kg..aku pn asal kg gak..tp mrh dgn pemikiran org kampung yg sng digula2kan amno..yg ruginya depa jga.. tp skrg org sume dah muak dgn amno dah x kira mana2 pon..jap agi lungkup la amno..dgn izin Allah..hancurkan bangsa perosak melayu sendiri di m’sia nih..

  • March 25, 2012 at 5:31 PM
    Permalink

    Kami dah lama cabar PKFZ RM12.1 billion, awat kes ni lembab sgt???? NFC RM250 juta…awat lembab sgt..???

    Reply
    • March 25, 2012 at 5:36 PM
      Permalink

      MOOO NI BODOH TAK BERTEMPAT..KO INGAT UNDANG2 NI MCM MELIWAT KE..SEKALI DUA GOYANG BOLEH TERPANCUT..UNDANG2 KAN ADA PROSES..MCM KES NUAR ALJUB JUGAK.KES DIA BERAPA LAMA NAK SELESAI..LEPAS TANGGUH..TANGGUH LAGI..YG TU KO TAK KISAH..TP AKHIRNYA SELESAI JUGAK KAN.. MOOO.MOOO..abai..

      Reply
      • March 25, 2012 at 9:55 PM
        Permalink

        hehe…mooo dia buat-buat lupa !

        Reply
      • March 25, 2012 at 9:57 PM
        Permalink

        Kes tu sendiri lintang pukang..tak consistent..asyik dok tukar pernyataan pulak..

        Apa istimewa si saiful sampai dapat jumpak PM, Rosmah, AG, Ketua Polis, sbelum nak charge???? Perlu ka buat Laporan polis kat Hotel??? pesal tak buat kat Balai..?? apasal kenytaan sepol adalah tak consistent dan akhirnya jadi cerita lawak??

        Reply
        • March 25, 2012 at 9:59 PM
          Permalink

          Hakim dah kena beli ! mahkamah malaysia berat sebelah…alaaa bukan hang tak tau mooo !

          kalau mahkamah adil…dah kena sumbat dalam penjara dah imam hang tu !

          betul tak mooo ?

          Reply
          • March 25, 2012 at 10:19 PM
            Permalink

            ha..ha..

    • March 25, 2012 at 5:44 PM
      Permalink

      Bekalan air BERSIH 3.0 Kelantan hanya selepas tahuin 2027. Awat lembab sgt nik aziz buat keje nih?????? tidoq ka?? Gila…nak bg air bersih ke rakyat pon makan puloh tahun…cita2 tinggi nak amik negara…sempat ke org tua tu?

      Reply
      • March 25, 2012 at 9:58 PM
        Permalink

        Ikut Laporan SPAN, Negeri air paling tercemar ialah perlis, kemudian Pahang, perak, Trengganu then baru keantan. Apasal negeri2 yg lebih tercemar media BN tak highlight???

        Reply
        • March 25, 2012 at 10:09 PM
          Permalink

          hang copy paste la laporan span tu kat sini mooo…!

          Reply
          • March 25, 2012 at 10:18 PM
            Permalink

            ha..ha..aku pun tunggu jugak ni.. cepat la mooo…

        • March 26, 2012 at 8:05 AM
          Permalink

          Memang ko ni dah bebal

          Reply
    • March 25, 2012 at 10:01 PM
      Permalink

      Rasuah projek Pasir Air Sampah (PAS) pun senyap tiada tindakan. Kes skandal Husam dengan kambing jampari yang mencecah jutaan ringgit. Masih menjadi tanda tanya. Husam ada simpan perempuan Cina di kondo KL pun senyap. Manusia yang lebih senyap lebih membahaya

      Reply
      • March 26, 2012 at 1:01 AM
        Permalink

        BUAT REPORT DAN BUKTIKAN ….

        APA SUSAH NYA ….

        Reply
    • March 25, 2012 at 10:12 PM
      Permalink

      Ni sekok lagi bebai macam tok lebai peliaq besaq dah la bengkok macam belalai….pasai apa hang tak buat laporan dan kemuka kan saman kat depa tu…!!

      Reply
    • March 26, 2012 at 12:51 AM
      Permalink

      Ling Liong Sik sedang bermunajat dengan Najib…… tu ….

      besok Ling Liong Sik akan dedahkan dari RM12.1 billion berapa billion diberi pada UMNO …..

      untuk kekal kuasa semasa PRU …

      Reply
    • March 26, 2012 at 12:57 AM
      Permalink

      pi la tanye lawyer2 hebat puak2 hang tu, apasal lambat…tanye kat sini apehal…hang ni selalu salah lorong, mcm boss hang tu jugak…semua lorong dia sesah…hang nk jadi mcm tu jugak ke moooo…

      Reply
  • March 25, 2012 at 5:46 PM
    Permalink

    Adakah Kit Siang salah seorg DAP yag berkata “Melayu balik Kg”, “Ini negara Cina kuasa” pada 13 Mei 1969? Nampaknya melayu bertuankan cina mmg byk dalam PAS (Parti Anwar Semalayasia)

    Reply
    • March 25, 2012 at 9:57 PM
      Permalink

      Nak buat lagu mana…depa dah suka jadi keldai cina…jadi lembu hindu, melayu low class !

      Reply
    • March 25, 2012 at 9:59 PM
      Permalink

      Itu umno yg kata…

      Reply
      • March 25, 2012 at 10:09 PM
        Permalink

        UMNO pembela nasib rakyat Melayu. Kita tak mahu negara Tanah Melayu menjadi seperti di FIJI. Bangsa imigran orang India memerintah selepas rakyat memberontak baru jatuh ke tangan rakyat FIJI sendiri. UMNO tak buat negara Malaysia jatihkan kepad bangsa asing. UMNO tetap UMNO

        Reply
        • March 26, 2012 at 12:56 AM
          Permalink

          sungguh ke ..awat singapura jatuh ke tangan cina ????

          kalau kat palestine ….. bangsa palestine juga yang menjual tanah pada yahudi…..

          kerana apa …NAK CEPAT KAYA ….

          SEBIJIK MACAM KAT MALAYSIA PEMIMPIN UMNO JUAL TANAH KAT CINA ….

          Reply
    • March 26, 2012 at 12:53 AM
      Permalink

      melayu singapura pun dah banyak lari ke malaysia/Johor …..

      ini singapura cina berkuasa ….

      melayu singapura telah bertuan kan Cina …

      akibat dari perbuatan pemimpin2 UMNO ….

      Reply
  • March 25, 2012 at 10:11 PM
    Permalink

    Nuar dok maki hamun dalam bilik ayaq gamaknya. Kalau dia tak hantaq saman kat Nallaaaa…takut puak penonggeng@penyokong kata dia takut laaa tarak teloq laaaa ponen laaaa dan macam macam. Bila dah hanq sama makna kata dia dah londeh segala jantina dia untuk di lumoq dengan najis yang selama ini telah berlaku..waaaaaaaaaaaaaaaaa…payah laaa Nuar kataaaaa…Puak penyokong dia dok pikiaq bosss depa ada berani..heheh hahah…Tok sah jawab laaaaa.jawapan dah kita tau..nuar pun dah tau jawapan dalam mahkamah nantiii…mau bengkak bijik mata kak wan..hahaha

    Reply
  • March 25, 2012 at 10:49 PM
    Permalink

    buat apa nak saman kalau hakim sudah berpihak kepada BN !bazir masa saja!
    melainkan kalau anwar jadi PM beranikah mereka ini menyalak?mungkin sudah melarikan diri ke rantau lain!!!betul tak???

    Reply
    • March 25, 2012 at 11:12 PM
      Permalink

      Bysexual jadi PM ?? Sudah2lah. Hentikan igauan angau nak mampos serupa ini. Biarkan Nuar sorang dengan igauan dia tak perlu untuk orang lain nak pinjam otak biol Nuar.

      Kita tak nak dihukum sebagaimana Allah menghukum umat Nabi LOt. Memuja pengamal bysexual mengheret kita kelembah kehancoran.

      Reply
    • March 25, 2012 at 11:46 PM
      Permalink

      anwar jadi PM ? hahahahahahaha !!

      Reply
      • March 26, 2012 at 12:58 AM
        Permalink

        TAK KISAH LAH SAPA JADI PM …YANG PENTING BUKAN NAJIB DAN ROSMAH … NAJIB AND ROSMAH MUST BE OUT ….

        Reply
        • March 26, 2012 at 1:58 AM
          Permalink

          dari Tunku Abdul Rahman dulu puak hangpa tak suka pun…sebab depa dari BN kan???….toksah nk beropera kat sini laa…selera puak hang tu cuma suka kalau PM hangpa minat kat pungkok jantan jea…

          Reply
  • March 25, 2012 at 11:17 PM
    Permalink

    jom ramai2 kita ajak pemimpin-pemimpin kita, umno, pas, pk, solat hajat tiap2 malam jumaat. minta Allah kekalkan pemimpin2 yang beriman dan gantikan semua pemimpin2 dengan yang lebih baik agamanya yang berjuang bersungguh-sungguh untuk menegakkan hukum Allah di Malaysia sebagai bonus lepas solat hajat kita dengar apa yang dia orang nak bagi ceramah. Nik aziz ajak anwar dan anwar pun boleh ajak najib solat hajat?

    Reply
  • March 26, 2012 at 1:23 AM
    Permalink

    apa lah daya UMNO sekarang ini ….

    dah terdesak untuk kekal berkuasa …

    pemimpin UMNO akan melakukan apa sahaja kali ini …..

    kesian mereka …. dah hampir 5 tahun tak dapat projek

    Reply
    • March 26, 2012 at 1:32 AM
      Permalink

      mcm dah goyang jea….dah terasa nk kena talkin ke????…takat tu jea la puak hangpa merasa seumur hidup jd YB (Yang Berhormat)…lepas ni jadi YB yg lain plak..YB (Yang Bangsat)

      Reply
  • March 26, 2012 at 1:28 AM
    Permalink

    UTUSAN PRONO- Ketua Dewan Himpunan Penyokong Pas Negeri (DHPP), Dr Ooi @ Vellautham hari ini mengisytiharkan dirinya keluar daripada pakatan pembangkang dan tidak mahu lagi dikaitkan dengan parti pembangkang itu.

    Dr Ooi yang juga Ketua Penerangan DHPP Pusat berkata, tindakan itu diambil ekoran kenyataan Pas Pusat dalam laporan akhbar tempatan baru-baru ini yang mendakwa DHPP Pulau Pinang tidak aktif.

    “Lebih 20 tahun saya bersama Pas dan bertungkus-lumus bekerja untuk parti, tetapi usaha saya selama ini tidak dihargai. Jika benarlah DHPP negeri ini tidak aktif, maka sebagai ketua lebih baik saya mengambil sikap bertanggungjawab (letak jawatan),” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

    Beliau juga kecewa dengan tuduhan yang dilemparkan oleh pemimpin pembangkang yang mengatakan dirinya mengemis jawatan, susulan tindakannya yang pernah menawarkan diri untuk bertanding di kerusi Bayan Lepas.

    “Saya bersedia berkhidmat untuk rakyat secara percuma. Segala pendapatan yang saya peroleh jika saya menjadi wakil rakyat akan saya salurkan kepada rakyat… saya cabar pakatan pembangkang yang mendakwa mereka kerajaan berkebajikan membuat tawaran sama seperti saya,” katanya. – BERNAMA

    HAMPIR SETIAP HARI CERITA SEBEGINI ….

    ADA KESAN KE ???? ATAU RAKYAT LAGI MENYAMPAH ….

    Reply
    • March 26, 2012 at 1:40 AM
      Permalink

      bertambah goyang mamat sekoq ni….biaq pi la Dr.Ooi keluaq dr PAkatan Haram tu…nak buat mcm mana, tak kan nk jadi bodoh sepanjang riwayat mcm hang ni???…

      hang tanye ada kesan ke???..ada la sikit2, sampai mamat C5 copy paste kat sini….terkesan la tu…

      Reply
    • March 26, 2012 at 2:33 AM
      Permalink

      Dr Ooi ? laaaa…dengan lembu pakai lebai pun Dr ni boleh tipu…tapi finally dia sedar jugak…pecacai-pecacai lain bila nak sedar ?

      Reply
  • March 26, 2012 at 1:31 AM
    Permalink

    Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin tiba di Lapangan Antarabangsa Gimpo di sini, 9.58 malam waktu tempatan bagi menghadiri Sidang Kemuncak Mengenai Keselamatan Nuklear ..

    Perdana Menteri, Najib akan menghadiri Sidang Kemuncak Mengenai Keselamatan C4 nanti….

    Reply
  • March 26, 2012 at 1:45 AM
    Permalink

    suka betul hang baca utusan…hang dah mula sayang dgn utusan yea..buat susah2 jea hang paste kat sini….baguih2…

    yea btul tu bro…kertas dan pencil jugak kat tgn aku…

    Reply
  • March 26, 2012 at 3:20 AM
    Permalink

    Insya Allah..semoga kertas2 undi dan pensil pen akan memangkah UMNO BN sebagai majoriti BESAR Parlimen dan DUN Malaysia..

    AMIN.. senjata org yg bencikan Pakatan Haram ialah DOA dan SOLAT HAJAT selain dr usaha2 gerak kerja..

    ko takut ke C5 dgn statement di UTUSAN tu? bace jugak UTUSAN lembu2 PR ni ye?

    Reply
    • March 27, 2012 at 2:39 PM
      Permalink

      ya ka..bkn hambur wang ringgit time pilihanraya mcn syeikh kadir tu kata ka…

      Reply
  • March 26, 2012 at 8:05 AM
    Permalink

    ABAI ABAI ABAI CIB>> ABAI CIB>> ABAI.

    Zikir tahmid takbir lepas solat perlu dibuat dengan sebutan sempurna.

    Selepas solat, maka kita terlepas bebas bagi meneruskan ibadah umum kita yaini bekerja, samada bisnis sendiri atau makan gaji .

    Kalimah paling atas bukan amalan sunat, tidak juga umum jauh sekali wajib.

    Bolehlah kita anggap ibadah harus dalam zaman kita. Kita sedang berperang sebenarnya . Kita serang sebagai defense dalam peperangan. Kita teruskan cara begini sementara meninggalkan tafsirannya untuk dibuat oleh orang lain.

    Reply
  • March 26, 2012 at 10:54 AM
    Permalink

    Kadang2 kesian tgk penyokong Pakatan sprt Moo dan C5. Berusaha bersungguh untuk defend pemimpin mereka wpon ayat yg dikeluarkan memalukan diri dan sepertinya kurang membaca mungkin..hmmmm…fikir2 kan lah…

    Reply
  • March 26, 2012 at 11:01 AM
    Permalink

    Semalam ada dialog bersama ahli parlimen Subang R. Sivarasa daripada PKR di tempat tinggal saya. Daripada 1400 penduduk yang tinggal di sini tidak sampai 50 orang pun yang hadir pada majlis ini. Yang ramai itu pun kebanyakannya budak-budak pasal ada sarapan pagi percuma. Ini menunjukkan sambutan dan perhatian rakyat khasnya daripada orang Melayu Islam terhadap Pakatan Rakyat sudah jauh terhakis dan merudum sekali berbanding semasa sebai selesai PRU12 2008. Sebab utamanya adalah Anwar Ibrahim majoriti rakyat Melayu/Islam memang sudah muak dan mual dengan Anwar Ibrahim. Asal Bukan Anwar Ibrahim – ABAI

    Reply
    • March 26, 2012 at 12:06 PM
      Permalink

      ABAI kunun- kalau DSAI tak der…korang tak sokong pun. Korang terang2 tolak Hukum Allah- Hudud.

      Reply
      • March 26, 2012 at 12:27 PM
        Permalink

        Laaaa..kan aji adi secara diplomatic dah lembut gembalai explain kat karpal sink…Hudud hanya 0.001% drp Islam, dan ianya tak mendesak,so tak perlu di buat sekarang, hang ni moooo….

        La ni macam ni lah mooo…apa kata kalau kita betulkan yang asas dulu, jangan buat fitnah seranah, jangan menipu, jangan maki hamun orang lain sampai ke dalam masjid, jangan kita kongsi nama Allah dengan kafir, jangan kita berzina, berkhalwat, meliwat…beribadat sebanyak yang mungkin..

        kalau tu semua dah tercapai, kita sama-sama perjuangkan hudud…boleh ?

        sebagai contoh…cuba hang mula dengan diri hang dulu…boleh ?

        Reply
      • March 26, 2012 at 12:31 PM
        Permalink

        Anwar Ibrahim pun tolak hudud juga , puak-puak PAS Pakatan pun tetap sokong juga?

        Reply
  • March 26, 2012 at 11:16 AM
    Permalink

    Pemimpin umno dgn dok ball dancing time F1— itu cara Pemimpin Islam umno….

    Reply
    • March 26, 2012 at 12:29 PM
      Permalink

      mai nak tengok gambar depa ball dancing mooo…

      Reply
  • March 29, 2012 at 3:02 PM
    Permalink

    PR hina mahkamah takpe… Sebab banyak geng-geng diorang dlm mahkamah… Diorang boleh bayar… Cuba kira berapa ramai peguam di kalangan PR… Karpal Singh, Gobind Singh, Lateefa Koya… Ramai lagi laa…

    Reply
  • March 30, 2012 at 12:36 AM
    Permalink

    Anwar tak layak jadi PM kerana biseksual – Nallakaruppan”…tajuk berita Utusex hari ini..siapa dia Nallakaruppan!?..lawyer? Engineer? Doctor?..atau tukang pikul tong taik Umno setaraf Zul Lembu Kulim??!!…dia sibuk pasal apa anwar nak jadi PM ke tidak bukan dia punya pasal, atau anwar dah tala jubur dia ke??!..pelik sungguh!..ini orang cakap bukan pakai otak tapi pakai kepala butuh!, atau dia baru turun dari Planet Of The Ape ke? tak tau senario politik semasa!!!

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.