Anwar Saman Nallakaruppan & Utusan

Penantian yang kita tunggu sekian lama baru kini disambut oleh Anwar Ibrahim apabila sekejap tadi Anwar telahpun memfailkan saman fitnah terhadap S. Nallakaruppan & Utusan Malaysia di Mahkamah Tinggi, Kuala Lumpur.

Dalam artikel sebelum ini, penulis ada mengulas tentang kemungkinan isu saman ini bakal menjadi kenyataan setelah mengambil kira kedudukan terkini Anwar yang makin terdesak & jangka waktu menjelang PRU 13 yang kian dekat. klik sini.

Walaupun isu saman biseksual telahpun difailkan di mahkamah, penulis harap para bloggers tidak mengambil langkah mengundur atau mengunci mulut sebagaimana sesetengah pemimpin BN yang asyik berdiam diri apabila sesatu kes mula dibicarakan di mahkamah.

Anwar mungkin betul dari segi timing taktikal & strateginya, namun penulis percaya para bloggers semua lebih arif serta amat faham gerak tari politik Anwar dan tahu masih banyak ruang yang boleh dimanfaatkan tanpa dikaitkan dengan tindakan menghina mahkamah.

Isu biseksual: Anwar saman RM100j Nalla dan Utusan

KUALA LUMPUR 26 Mac – Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini memfailkan saman fitnah RM100 juta, terhadap Datuk S. Nallakaruppan dan Utusan Melayu (M) Bhd. (UMMB) atas dakwaan mengaitkan beliau dengan aktiviti biseksual.

Anwar memfailkan saman itu melalui firma guaman Tetuan Daim & Gamany di Kaunter Pendaftaran Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur di sini.

Anwar selaku plaintif, menamakan Nallakaruppan, UMMB dan Ketua Pengarang Kumpulan Utusan, Datuk Abdul Aziz Ishak masing-masing selaku defendan pertama hingga ketiga.

Saman itu berhubung artikel yang disiarkan di muka hadapan akhbar Utusan Malaysia bertajuk: “Anwar biseksual, tak boleh jadi Ketua Pembangkang – Nalla” bertarikh 20 Mac lalu. – UTUSAN

Sumber: Utusan Malaysia

76 thoughts on “Anwar Saman Nallakaruppan & Utusan

  • March 26, 2012 at 1:13 PM
    Permalink

    Tun M kan selalu cakap, cara Nuar nak tutup mulut orang ialah dengan memfailkan saman di mahkamah, lepas ni dia tentu dengan bangganya menyebut dalam ceramah dia betapa beraninya dia kerana dia berada dipihak yang benar dan semua tuduhan adalah fitnah!!!!! dan berniat jahat!!!!…

    Reply
    • March 26, 2012 at 3:06 PM
      Permalink

      Tun M tolak Hudud secara terang, ada korang discuss??? Korang sokong jugak kan…???

      Reply
      • March 26, 2012 at 3:18 PM
        Permalink

        Enakmen HUDUD yang dibawa oleh Kerajaan Negeri Kelantan dan Terengganu telah digubal agar sengaja ditolak oleh Tun Mahathir pada ketika itu…Tun M tidak dapat meluluskan kerana ada perkara perkara yang tidak sesuai….dan setelah ditolak…permohonan itu tidak dipohon semula untuk memperbaiki kelemahan yang ada…sila rujuk Penasihat Agama YAB Menteri Besar Terengganu Ust Kamal Saidin….

        Reply
      • March 26, 2012 at 3:59 PM
        Permalink

        HUDUD PAS mooo…1 dunia tolak…hang ni..cpt sgt melenting la…

        Reply
        • March 26, 2012 at 5:28 PM
          Permalink

          PAS FOR ALL… YAHUDI PUN OK… ASAL BUKAN UMNO!

          Reply
      • March 26, 2012 at 7:21 PM
        Permalink

        Nik Aziz ade ke nak laksanakan hudud?

        Reply
        • March 26, 2012 at 9:16 PM
          Permalink

          Mangkuk-mangkuk PAS ni semua beria-ia sangat nak kan hudud PAS di laksanakan bukannya apa..

          SEKSYEN 14, ARTIKEL ENEKMEN JENAYAH PAS SECARA ILMIAH MEMBENARKAN SUAMI MELIWAT ISTERI MEREKA !

          tu la lebai-lebai kulup PAS sanggup guling-guling di atas jalan dalam mendesak kerajaan melaksanakan hudud PAS..jangan hangpa tak tau !

          Bila aku tengok isteri-isteri lebai-lebai PAS…aku hampir nak menitiskan air mata….apa nak buat kak oiii, tadah jer lah…hehe

          Reply
          • March 26, 2012 at 10:00 PM
            Permalink

            nak buat mcm mana bro…benda dah dihalalkan oleh boss2 depa…tibai jea laa…cian mak lebai..mcm mana la rupa agak nyer…

          • March 27, 2012 at 9:42 PM
            Permalink

            hoooii bodoh… dah berkali2 aku cabar d mykmu buktikan bahawa ‘meliwat isteri adalah HUKUMAN HUDUD’ buktikan dari nas atau hadis liwat isteri adalah hukuman hudud…

          • March 28, 2012 at 7:08 PM
            Permalink

            hehe…hudud ke qisas ke…bagi PAS liwat isteri sendiri di bolehkan !!

            Hang tolong bagi tau sat ayat berapa, surah mana yang di benarkan suami meliwat isteri…

            Pahala cukup senang kita cari…tapi puak hangpa susah payah dok kutip dosa !..dah la bujuk oii…hang keluar la PAS, jangan dok bersubahat dengan depa….

      • March 27, 2012 at 12:57 PM
        Permalink

        Ese jugak sependapat dongan Tun M atas penolakan Hudud alasan penghujahan yang rasioanal & logik. Kito mesti utamakan reasoning bukannya poisoning semua fakta untuk mewajarkan pendirian.

        Reply
        • March 27, 2012 at 9:48 PM
          Permalink

          Tak semua benda logik betul, apa logik pegang anjing najis?
          Kita umat Islam d ajar yakin dan percaya (beriman) dengan KITAB AL-QURAN, jadi apa yg. sebut dalam Al-Quran mesti betul tak kira logik ke tidak. Umpamanya dalam Quran ada sebut Bulan Terbelah… korang percaya ke tidak? tapi pakar batuan setelah di bawa fosil dari bulan kata dari kajian saintifik bulan memang pernah terbelah. Tapi umat islam telah meyakininya sebelum kajian tersebut dilakukan.

          Reply
      • March 27, 2012 at 1:29 PM
        Permalink

        Alaaahai..cuba tanya Hj hadi pasal hudud ni, dia pasti ulang pendirian dia dulu.. hudud hanya 0.0001% darpada hukum islam.

        Yang Tun M tolak tu hukum hudud politik PAS, hudud Allah dia tidak tolak. jokiden pernah cakap dulu bila bercakap pasal Islam ni Jokiden lebih yakin kepada apa yang Tun M katakan daripada yang nik Aziz katakan.

        Reply
        • March 27, 2012 at 9:51 PM
          Permalink

          jangan pusing2… sekarang yg. d tanya bukan hudud PAS, Tapi HUDUD. Jangan bermain kata-kata dalam hukum Allah, kerana Allah itu maha mengetahui apa yg. zahir dan tersembunyi dalam hati kamu. Jika benar, UMNO/K’jaan boleh gubal HUDUD yg. diyakini UMNO, nescaya penyokong dan ahli PAS akan ikut.

          Reply
          • March 28, 2012 at 1:32 AM
            Permalink

            aikk….pakar spin kata org lain pun spin jugak…sudah la bujuk…hang ingat hang sorang jea yg paham agama ke???…sebab kami sayang agama kami la kami tak mau hangpa suka2 modify hukum Allah….Tuhan pun tau apa yg ada dalam hati hang…bersih sangat ke hati hang tu….meroyan sungguh sekoq ni…

          • March 28, 2012 at 10:01 PM
            Permalink

            hehe…so hang ngaku le yea bujuk…ada Hudud PAS…hehe

            tu la aku kata PAS kuat pembohong..!!

  • March 26, 2012 at 1:20 PM
    Permalink

    HAHAHA….NAMPAK BOM NUKLEAR KAT COURT AKAN MELETOPP…ABIS SEGALA PEKUNG ALJUBURI KUAR KAT SITU..TAPI JANGAN BUAT SECARA TERTUTUP..KASI OPEN PUNYA..HAHHA

    Reply
  • March 26, 2012 at 1:26 PM
    Permalink

    Alaaa…dia nak sedapkan hati saki baki pengikut dia yang tinggal…saman tak saman, rakyaat dah tahu siapa sebenarnya pak sheikh ni !

    Talian hayat pak sheikh makin lama dah makin pendek…Alhamdulillah.

    Reply
    • March 26, 2012 at 3:07 PM
      Permalink

      Komen ni memang topat ni..soheh..hahaha..kito tunggu!!!

      Reply
  • March 26, 2012 at 1:34 PM
    Permalink

    yakin jugak Anwar dengan keadilan & ketelusan sistem perundangan negara kita.

    Reply
    • March 26, 2012 at 1:42 PM
      Permalink

      dh x da cara lain nk cover, terpaksa lah saman.. Hehehehhe. cian AbG NuaR…

      Reply
    • March 27, 2012 at 9:21 PM
      Permalink

      DALAM UMNO BUKAN SEMUANYA LEMBU,
      DALAM SISTEM PERUNDANGAN PUN BUKAN SEMUA HAKIM KANGGARU…

      INGAT ITU..BUKAN SEMUA AHLI UMNO ADALAH LEMBU..WAKKAKAKAKAKAK

      Reply
  • March 26, 2012 at 1:37 PM
    Permalink

    Gendang sudah dipalu. Anwar saman Nallakarupan dan Utusan Malaysia: “Anwar Biseksual, tidak boleh jadi ketua pembangkang”. Kita tunggu penggeledahan yang menakutkan Anwar. Tapi kenapa peguamnya bukan Karpal Sing?.

    Reply
  • March 26, 2012 at 1:44 PM
    Permalink

    bgus…saman pemfitnah upahan tu…saman mykemu ni skali./.byk fitnah… biar bangkrap

    Reply
    • March 26, 2012 at 1:51 PM
      Permalink

      wah.. hang pun yakin dan meredhai sistem perundangan skang. bagus, satu perubahan tu.

      Reply
      • March 26, 2012 at 1:56 PM
        Permalink

        biasala..kang kalau aljuburi kalah..terus otomatik tukar sistem perundangan tak adil..tak caya tengok la..hehehe

        Reply
      • March 26, 2012 at 1:59 PM
        Permalink

        aku x kta yakin dan redha..anwar saman puak pemfitnah tu biar jad pgajaran kepd org lain spye sdr masih ade undang2 di malaysia ni..jgn duk fitnah org sesuke ati…gune undg2 kamu sendiri utk hukum kesalahan kaum kamu sndiri..

        Reply
        • March 26, 2012 at 3:29 PM
          Permalink

          uuuuuuu….takutnya ! hehe

          Reply
        • March 26, 2012 at 4:12 PM
          Permalink

          Menyaman jea kejenya si Aljub kekasih hang tu…menangnya tak pernah…pengajaran utk sapa tu?????….yg untungnya lawyer2 hindu tu jea…buta hati la hang ni….

          betoi ke hang ni melayu islam????

          Reply
          • March 26, 2012 at 4:17 PM
            Permalink

            saman salah, x samam salah..ape korang nk sebenarnye…x de bende lain utk dibuat atau mmg diupah utk kutuk org lain..

          • March 26, 2012 at 4:43 PM
            Permalink

            meliwat salah..tak meliwat pun salah…maksud hang mcm tu ka???…atau mcm BR1M ke???…bagi salah tak bagi pun salah????…hang rasa yg mana satu..

            hang ni suka menyamar jadi melayu islam..

          • March 27, 2012 at 9:58 PM
            Permalink

            M..I.. hang tengok sendiri apa puak munafik buat. Bila berkata dia mendusta, dulu dia spin suruh saman sekarang bila saman dia kata kenapa tak saman orang lain, kenapa nak PRU baru saman dan 1001 persoalan. Inilah antara sebab Anwar tak bersumpah seperti puak2 munafik buat, dia tahu kalau sumpah pun puak2 ni akan cerita macam lain pulak. Kerana tujuan mereka bukan kebenaran tapi kemenangan pada mereka tak kira betul atau salah.

        • March 26, 2012 at 6:46 PM
          Permalink

          Ko ni nama jer ISLAM. Ko sembah tuhan Mana? Najib, Saiful, Umi, Eskay dah sumpah dengan Nama ALLAH SWT pun ko tak leh terima kebenarannya berbanding Pak JUbur Ko tu yang takut dengan Mahkamah ALLAH….Fikir ler skit. Bila puak KO fitnah ko terima bulat2….

          Aku rasa baik ko sejud dgn Jubur Nuar tu…sembah…..pelir dia….Tahap taksub tak boleh terime kebenaran…..

          Kalu Ko Islam KO balik ambik air sembahayang….Sembahyang & sujud bagi petunjuk….

          Reply
          • March 27, 2012 at 10:44 AM
            Permalink

            org x takut dgn perintah Allah..nk heran ape sumpah depa…blh bukti x bsalah ke sumpah tu…klau mcm tu beratur le penyangak pencuri dpn umah hang nk sumpah x curi, x baham duit..hang bleh tima ka..cmne hang nk pcaye depa kalau main sumpah ja…

          • March 27, 2012 at 2:24 PM
            Permalink

            Bila orang menemplak hangpa…hangpa buka cerita orang tak takut perintah Allah…hang tolong bagi tau sat, apa yang PAS buat yang menunjukkan hangpa takut perintah Allah swt ?

            tok sah banyak…kot-kot hang tak dapat cari. Hang bagi tau kat aku satu jer…

            aku minta satu contoh jer…boleh kan ?

          • March 27, 2012 at 2:47 PM
            Permalink

            banyak sgt..x larat nk sbt..klau sbt kn kata meninggi diri plak..amno plak pd aku byk ahli atau pemimpinnya byk x tkt dgn larangan Allah..baik dr bende kecik ataupon benda besar…nk sebut kan hang x mau trima plak kesalahan sndiri…

            aku sbb yg biasa2 bg puak2 hang dah la…aurat…
            jgn marah a…tu contoh yg hang minta…kalau x mau trima sudah…aku pduli apa..kalau tgur pon bkn korang nk dgr..

          • March 27, 2012 at 3:56 PM
            Permalink

            Alaaa bro…puak PAS pun banyak yang tak tutup aurat, contoh yang hang bagi tu tak meyakinkan…ada contoh lain tak ?

          • March 27, 2012 at 10:01 PM
            Permalink

            Siapa antara pimpinan PAS yg. tak tutup AURAT? atau isteri pimpinan PAS.
            Atau ko nak kitaorang sebut pimpinan UMNO yg. tak tutup AURAT serta isteri pemimpin UMNO.

    • March 26, 2012 at 3:31 PM
      Permalink

      Aikk ! hangin satu badan nampak…hik ! hik ! hik !

      Reply
      • March 26, 2012 at 3:46 PM
        Permalink

        x angin aih…gembire saje tgk korang melalak x tentu psal…

        Reply
        • March 26, 2012 at 4:09 PM
          Permalink

          ada beza antara angain ngan gembira..

          Reply
        • March 26, 2012 at 4:16 PM
          Permalink

          mamat ni hangin sebab terpaksa ambik cuti byk lagi tahun ni…sapa lg la yang Aljub harapkan nk guling2 atas jalan kalau bkn puak2 depa ni….kesiannn….

          Reply
        • March 26, 2012 at 5:21 PM
          Permalink

          Melalak ? hang ni ada masaalah pemahaman bahasa ni….tak pe, kalau hang nak contoh apa tu melalak hang bagi tau yea, jangan malu-malu.

          Reply
    • March 26, 2012 at 4:08 PM
      Permalink

      berapa ramai yg dah bangkrap dek samam Aljub tu ngok….ce citer…tak mintak sedekah pun TUN kena samam berjuta dgn si Aljub hang tu…..tapi si Aljub yg bangkrap sampai mintak sedekah dgn israel…hang tau kan….

      betoi ka hang ni melayu islam…bkn kot….

      Reply
      • March 26, 2012 at 4:20 PM
        Permalink

        x bangkrap ke..saman bejuta2 pon masih byk duit lagi..mcm ade x kene je…dpt mne duit byk..harap gaji brpe sgt…jgn dari duit haram sudah..sbb tu x bangkrp kot… mknenye btl la depa ni dibayar utk fitnah org ye…duit byk..x tkt kene saman juta2..

        Reply
        • March 26, 2012 at 4:29 PM
          Permalink

          hang ni awat biul sgt..depa tak bangkrap sebab samam Aljub tu semuanya kantoi…teruk betul pemahaman hang ni…hang ni byk minum ayaq karat ka???…citer la saman yg anwar dah menang kat sini…nak la tau jugak…

          Reply
          • March 26, 2012 at 6:37 PM
            Permalink

            Dia dah minum air pelir Nuar….atau dah kena liwat Nuar….Pemikiran tahap bebal…mcm ni ler

          • March 27, 2012 at 2:50 PM
            Permalink

            Alhamdulillah…dapat pahala free fitnah aku…
            utusex tu dah byk kali kalah kne saman…

          • March 27, 2012 at 10:03 PM
            Permalink

            bukan kantoi tapi TunM guna kekebalan PM. Lepas tuu putar kata remeh dan menyusahkan…

        • March 26, 2012 at 5:24 PM
          Permalink

          Itu la aku pun hairan jugak….kereta ferarri, kerja tak ada, tak sangka melayu islam pun dok tertanya-tanya….hmmmm

          Reply
        • March 26, 2012 at 7:26 PM
          Permalink

          Duit dari yahudi la.mana nak juta2 bilion2 tu

          Reply
      • March 26, 2012 at 6:50 PM
        Permalink

        Dia Melayu Pelir Jubur NUar

        Reply
  • March 26, 2012 at 1:48 PM
    Permalink

    Nuar susun strategi jangka pendek nya dengan menyaman pencabar dia. Tindakan ini bakal membantu dia dalam top up jangka hayat nya semasa kempen PRU yang semakin hampir.

    Dia tahu dengan memfail saman sekarang , kes memerlukan beberapa bulan untuk berjalan dan bakal didengar pastinya lepas PRU.

    Tewasnya dia di PRU, saman akan ditarik balik atau dia akan terus menghilang for good.

    Tanpa saman kepala dia terpaksa disorok dalam cengkerang dan tak akan bolih dikeluarkan untuk berkempen dusta dan bohong macam selalu.

    Reply
  • March 26, 2012 at 3:02 PM
    Permalink

    Aku tak berapa yakin sebarang pendedahan dalam memberi keterangan Mahkamah nanti sempat dibuat sebelum PRU13.
    Walau bagaimana pun pendedahan tetap perlu dibuat demi meyakinkan rakyat akan apa yang berlaku di sebalik ‘tabir’ kesongsangan!!!

    Reply
  • March 26, 2012 at 3:18 PM
    Permalink

    takut nti ade yg bagi bukti x siap mcm kes bgunan x siap ari tu…

    Reply
    • March 26, 2012 at 4:24 PM
      Permalink

      terburai lagi la belalai Anwar lpas ni….tah berapa ramai la adik nurul yg unofficial gamaknya…sama2 kita tunggu yea….cian jijah…

      Reply
  • March 26, 2012 at 3:26 PM
    Permalink

    Kita sama2 tenguk…

    Reply
  • March 26, 2012 at 4:59 PM
    Permalink

    Mengikut sahabat rapat saya seorang peguam yang juga bersama2 dalam gerakan Reformasi 1998 ini adalah sebahagian usaha terdesak Anuwar bagi meningkatkan kembali kepercayaan pengikut2 dari kalangan ahli parti dan sekutu rapat agar meneruskan agenda beliau.
    Bersetuju dengan penulis dan beberapa komen dari sahabat sekelian, saman ini ibarat “me-recharge” bateri yang telah pun lemah dan rosak agar bertahan sebelum bateri baru dibeli, atau menang PRU 13 (Jika menang).
    Kebanyakkan usaha lain telah menemui jalan buntu sementelah sekutu2 harapan juga terpalit dengan permasaalahan masing2.
    Sama seperti pendapat yang lain, kes saman ini pasti mengambil masa yang lama dan sekiranya pihak mahkamah bercadang agar kes ini dijalankan esok sekalipun ianya boleh ditangguhkan oleh peguam2 Anuwar (Sejarah telah pun tercatit).
    Jika Anuwar sememangnya suci, beliau perlu bukan sahaja menyaman Nalla tetapi Umi Hafilda yang mendedahkan isu Shamsidar, Eskay yang mendedahkan video china doll, Ezam, Anuar Shaari, Chandra dan juga beberapa sahabat saya dalam Reformis yang mendedahkan berbagai salah laku Anuwar.
    Mungkin juga Anuwar tidak akan saman mereka……..

    Reply
    • March 27, 2012 at 1:07 PM
      Permalink

      Tenik cas kembali/recharge oleh Anwar samalah dongan taktik Pok Nik asyik sering buat ceramah setiap minggu,kerano apo ? Dio nak recharge minda pengikut bebal macam keldai supaya taksub memanjang dongan perjungan sesat barat tu. Pembohiongan mesti dibuat selalu kalau tidak tahap kepercayaan penyokongnya akan pudar dan tumpul.

      Reply
    • March 27, 2012 at 10:10 PM
      Permalink

      Dah berapa ramai kena saman… sampai TunM kata orang politik tak perlu guna mahkamah mengelak d kutuk/fitnah. Malah TunM kata Anwar pemimpin yg. suka saman orang. So nak ikut cakap siapa…?
      Jadi Anwar pilih2, kalau dah lebih sangat fitnah dan bawak banyak kerosakan baru dia saman. lagi satu tengok jugak, orang ni ada duit nak bayar ke tidak..
      kalau saman Umi, Ezam, Anuar Saari mana ada juta2… habis siapa nak bayar duit guam. Kalau saman jugak… 7 keturunan belum tentu habis bayar saman.

      Reply
  • March 26, 2012 at 5:31 PM
    Permalink

    Saman hari ini… lepas PRU-14 pun belum tentu selesai kes ini…. Jadi, apa tujuan Anwar saman Nalla/Utusan? Supaya ada modal ceramah hujung minggu ni… Tu je!

    Reply
    • March 27, 2012 at 10:11 PM
      Permalink

      bila d saman…
      Tapi kalau tak saman, korang kata takut pulak… lidah munafik.

      Reply
  • March 26, 2012 at 5:47 PM
    Permalink

    Nalla tidak bercakap kosong. Demikian dengan ZulNordin, Zahrain, Ummi, Ezam, Annuar, Eskay dan lain lain nama , list goes on.

    Apa perlu mereka ungkit semua ini perihal seorang individu cuma jika ianya kosong tak berisi sekadar fitnah lepas geram. Untuk apa ?

    Mereka bercakap dengan bukti dan dengan niat supaya Nuar sedar diri lalu balik kepangkal jalan. Jika enggan balik tak mengapa, itu soal dia. Tapi dia sekurang2nya berhenti dari berangan kosong yang telah dia warwarkan seluruh dunia.

    Nuar lupa bumi tempat dia berpijak adalah bumi Allah yang sama2 kita pinjam. Kita tidak berhak mengubah apa2 kerana ini hanya pinjaman. Kita tidak berhak merubah agama tidak berhak merubah undang2 Allah. Nuar dilihat cuba merubah ini semua dan lupa dimana dia berdiri.

    Atas alasan ini individu diatas itu all out dalam membuktikan Nuar sebenarnya sampah tak lebih dari itu.

    Reply
    • March 27, 2012 at 10:18 PM
      Permalink

      Semua tahu kenapa mereka keluar PKR.. begitu juga UMI kenapa dia dendam sangat Anwar. Semua sebab kepentingan diri… tak dapat jawatan dan tak dapat jadi anak emas Anwar. Mereka patutnya tak bantu Anwar sejak 1998 kalau mereka benar dan bukan sekarang. Apa Ezam cakap pada Ruslan Kasim dan Lokman Adam bila mereka tinggalkan PKR? dia keluar PKR atas sebab yg. sama. Aku cabar dia tinggal politik dan bergiat dalam NGO seperti mula2 dia keluar PKR. Tapi apa alasan sertai UMNO dan mintak jawatan senator? dulu dia kata masuk UMNO sebab TunM keluar… sekarang TunM masuk, apasal dia tak keluar? Apakah TunM sekarang adalah TunM yg. berbeza masa dia kata Mahafiraun, zalim,kroni dan sebagainya?

      Reply
  • March 26, 2012 at 7:19 PM
    Permalink

    eskay, anwar aljubur tak saman pula.

    Reply
  • March 26, 2012 at 7:31 PM
    Permalink

    Mana berani.Kawan baik ma.Sama2 nyondol pelacur.Jadi pembekal dgn nalla utk puaskan nafsu setan si nuar tuh

    Reply
  • March 26, 2012 at 11:13 PM
    Permalink

    utusan melayu dan hampir bankrap!

    Reply
    • March 27, 2012 at 8:51 AM
      Permalink

      hehe…aku tengok kat kedai, bila petang jer yang tinggal harakah jer…dah sampai kuning…ada ke orang keluarkan duit nak beli fitnah ?

      yang sedihnya ada !! pecacai-pecacai PAS, pahala banyak boleh dibuat…depa tak mau, usaha pulak keluarkan duit beli dosa !!

      Reply
      • March 27, 2012 at 10:58 AM
        Permalink

        hmm…yaka…stau aku are2 aku ni..harakah x cukup sokmo…selalu habis…
        lebey baik beli harakah dr suratkabar yang ada keptsn no ekor tu…dapat dosa subahat no ekor….

        Reply
        • March 27, 2012 at 11:55 AM
          Permalink

          Cuba hang buat research sikit…jangan main kelentong ikut sedap hati….circulation akhbar harakah merudum hingga tinggal lebih kurang 80,000 jer sehari….drp 80,000 tu pulak aku rasa 30,000 naskah orang buat pembalut ulam-ulam yang di jual di pasar malam..hehe

          Lepas tu hang bandingkan pulak dengan circulation akhbar-akhbar lain…hang tentu malu sendiri !

          Anyway…isi harakah tak payah lah aku cerita kat sini, hang pun tau…tapi hang dah jenis yang suka fitnah seranah tu semua….hang suka le harakah, kan ?

          Reply
          • March 27, 2012 at 12:16 PM
            Permalink

            ya ka..x tau la plak aku terjual sebyk tu…tambah2 bkn keluar hari2..klau da akhbar korang terjual byk..sdh pasti le ramai duk gune utk balut sayur kt pasr2…x pon buat balut nasi lemak…utusex tu lebih karut marut je aku tgk…dlm harakah ade juge ilmu..utusex cita bohong ja ada…x laku dah…jap agi bagkrap la tu..

          • March 27, 2012 at 1:13 PM
            Permalink

            hehe…hang apa yang hang tau ? so lesson of the day untuk hang…timba lah ilmu pengetahuan sebelum nak tunjuk pandai !!

            boleh kan ?

          • March 27, 2012 at 10:23 PM
            Permalink

            UMNO lagsung takda akhbar parti. Kalau ada usah kata orang nak beli, bagi free pun orang taknak.
            Harakah setidak2 nya k’jaan pernah arah rampas, limitkan keluaran, hanya jual pada ahli dan berbagai strategi k’jaan guna untuk sekat perkembangan penjualan harakah. Dulu UMNO ada keluarkan akhbar jugak… tak tau mana berkubur.

  • March 27, 2012 at 11:19 AM
    Permalink

    Aku percaya bila sampaai hari mahkamah panggil nuarbraham ni, dia akan buat sakit atau loyaer buruk dia yang meloyakan akan kata “”aku sakit. ini surat doktor”. daan begitulah hiogga bertahun2 maxam kes liwat dia dulu Habis hakim dan mahkamah dipermainkan.

    Reply
    • March 27, 2012 at 11:46 AM
      Permalink

      Sama2 kita tengok berapa lama Nuar dapat maintain dengan cara dia sekarang. Umur makin lanjut bukan makin menurun saban hari.

      Bolih juga manusia macam ini kita doa untuk diberi hidayah, diberi petunjuk semoga dia cepat sedar bahawa effort dia sekarang hanya sesia.

      Kita tak nampak apa2 cahaya dihujung terowong baginya. Hanya dia dan dia sebenarnya tengah syok sendiri besama teman yahudi.

      Reply
  • March 27, 2012 at 11:18 PM
    Permalink

    “DIA MATI PUCUK,aNu dia tarak boleh guna lagi” haaaa sohih ayat tuh akan digunakan oleh pakar DNA dia pulakkkk…ayat yg sama yang pernah digunakan ..kann..kannnn..Jadik ,macam mana dia mau hinggut?..peguam dia akn tanya lagik…bila video di tayangkan. dia akan tanya pulak..”tengok..tengok..sapa yang dok kat atas dan sapa yang pulunnn lebih” hahahaahahahahaha

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.