Anwar Gembira Jumlah Kematian Akibat Keganasan Israel Meningkat

MENURUT sumber yang boleh dipercayai dari Segambut Dalam dan Tropicana, Anwar telah menyatakan rasa bangganya atas kejayaan pasukan tentera Israel membunuh sekurang-kurangnya 30 orang dalam satu serangan udara di Gaza semalam.

Tidak cukup dengan itu, Anwar juga dikatakan mengutus kawat ucapan tahniah (melalui pihak ketiga kerana kerajaan Malaysia sekarang tidak ada hubungan diplomatik dengan Israel) kepada Rav-Aluf Benny Gantz sebagai pemerintah tertinggi Israel atas kejayaan tersebut.  (Rav-Aluf adalah gelaran tertinggi, setaraf Jeneral 5 Bintang dalam pasukan pertahanan Israel (IDF)).

Sumber menyatakan, ucapan tahniah ini adalah selari dengan polisi dan dasar Anwar nanti untuk “melindungi keselamatan Israel” seperti dinyatakannya dalam temuramah dengan akhbar The Wall Street Journal (WSJ) bulan lepas.

Anwar juga dalam kawat tahniah tersebut menuntut lebih banyak korban di pihak Palestin agar keselamatan Israel lebih terjamin.  8 serangan udara yang dilancarkan semalam, tidak cukup bagus dan cukup efektif untuk ‘melindungi keselamatan Israel’.

Anwar pada bila-bila masa dikatakan sudi berkongsi pandangan dan buah fikiran bagaimana untuk membaiki prestasi pasukan tentera Israel agar serangan itu nanti akan menepati polisi ‘melindungi keselamatan Israel’.

Anwar bagi pihak rakyat Malaysia yang diwakilinya meminta maaf atas kecaman kerajaan Malaysia sekarang ke atas Israel berhubung dengan serangan tersebut dan meminta agar pihak Israel tidak berkecil hati dan sedih.

Mengambil sedikit petikan dalam kawat tahniah tersebut “אני מתנצל על לקלל הרשויות במלזיה להתקפה. אני מבטיח באופן מיידי למשוך ביקורת לימים ראש הממשלה”

Maaflah sebab penulis petikan Anwar itu dalam bahasa Hebrew tapi menurut sumber, sesiapa yang ‘melindungi keselamatan Israel” perlu fasih bercakap dan menulis dalam bahasa itu.

Tapi dengan pertolongan Mr. Google, tejermahannya lebih kurang Saya memohon maaf atas kutukan pihak berkuasa Malaysia ke atas serangan tersebut.  Saya berjanji akan menarik balik kecaman itu sebaik menjadi Perdana Menteri nanti.

Sekian dari sumber.

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

74 thoughts on “Anwar Gembira Jumlah Kematian Akibat Keganasan Israel Meningkat

  • March 13, 2012 at 10:40 AM
    Permalink

    nak watcamne…ANWAR kan Penyokong TEGAR ISRAEL…AWSJ dah buktikan pun dia sapot kuat ISRAEL pun dia tak berani nak saman..maknanya betul la cakap AWSJ!!

    Reply
  • March 13, 2012 at 10:45 AM
    Permalink

    bangang mana lah yg buat artikel ni…langsung xbertanggubgjwb..maklumat dari munafik ke ni?

    Reply
  • March 13, 2012 at 11:12 AM
    Permalink

    Org PR nak organize perhimpunan anti isrel besar2an soon.

    Yg kat atas ni smeua propaganda umno.

    Reply
    • March 13, 2012 at 12:21 PM
      Permalink

      buat la..bagus gak

      Reply
      • March 13, 2012 at 3:10 PM
        Permalink

        time tu kita tengok muka aljuburi…kene melutut kat amerika tak untuk mintak maaf…heheh

        Reply
    • March 13, 2012 at 11:46 PM
      Permalink

      Anti or Pro lembu????ko double check..Boss ko dah luluskan ker or dia suruh buat untuk cover kenyataan tempoh ari…..tapi yg confm korang lah yg diPERBODOHKAN olih Jantan Tua yg berangan nak jadi PM…

      Reply
      • March 16, 2012 at 3:58 AM
        Permalink

        Hahaha..Jantan Tua!! i like that.. memang jantan tua mat jenin.. syok sendiri je..

        Reply
    • March 14, 2012 at 3:46 AM
      Permalink

      cakap sama pr punya orang.kalu bikin itu program nanti nuar punya hati tarak senang… itu yahudi punya loit tarak masuk lorr..

      Reply
      • March 16, 2012 at 4:00 AM
        Permalink

        ooo.. depa makan duit yahudi rupanya.. kira duit haram lah ya.. patutlah perangai pun haram jadah

        Reply
    • March 14, 2012 at 9:24 PM
      Permalink

      berani ke hangpa buat moooo ? aku nak tengok apa ucapan anwar….

      bila tu moooo…hang jangan lupa bagi tau ok…kita pi sama-sama.

      Reply
  • March 13, 2012 at 11:23 AM
    Permalink

    Bila terkena kat musuh politik boleh lah bawak ayat dan segala fatwa macam ni, kalau terkena batang hidung sendiri macamana? Memang lah tak menyelesaikan semua masalah. Kurang2 sekarang Sharizat tak perlu diheret dalam perbicaraan mahkamah.Yg kena suami dia, bukan dia..

    Reply
    • March 13, 2012 at 11:40 AM
      Permalink

      x diheret cmne yg buat bisnes nfc tu keluarga dia..dia ada kepentingan juga dlm tu..asal nk bela lagi org yg salh kalau terng2 salah…
      cubalah dakwa mana2 org pas yg kya ni..suruh sprm tu siasat…kalau ada hukumlah, org pas x marah..beza pemimpim pas dgn amno ialah..pas menjadikan agama sbagai panduan dlm kepimpinan..istiqamah dijalan Allah,cuba sedaya upaya utk jd amanah dan jujur.. bkn nk kta pas x ada yg slh..ramai jga yg ada masalh…cuba liht keseluruhan…pas mendidik ahlinya supaya tetap istiqamah…zaman Nabi juga ada org bermasalah juga..cara Nabi betolkan org mcm ni adalah dgn hukum Allah..sbb hukum Allah ni hukum terbaik utk didik hati manusia spya kembali pada Allah..tp amno nk ke semua tu..lagi mau angkat hukum undang2 riba british tu…

      Reply
      • March 13, 2012 at 12:24 PM
        Permalink

        hello melayu….
        pergilalah bjumpa bomoh kau ni dah drasuk hantu aljubory.

        Reply
        • March 13, 2012 at 1:30 PM
          Permalink

          aku x ske sgt dgn nuar..tp aku meluat dgn cre korang melebih2 finah die..jd cre korang jawab tu menambahkan kepercayaan org ramai bhawa nuar tu x brsalah..mcm aku jge..dulu was2 juga..tp skrg yakin dia x salah sbb korang sendiri menimbulkan keraguaan dgn bukti yg pelik2…trima kasih pada korang..

          Reply
          • March 13, 2012 at 3:52 PM
            Permalink

            Yang tentang “aku x ske sgt dgn nuar..” tolong bg tau bab ape ttg nuar yang anda tak suka tu”

            Sbb kami langsung tak suka nuar, jadi yg anda x ske tu mungkin benda yg sama dgn kami.

          • March 13, 2012 at 3:59 PM
            Permalink

            Anda tentunya mengikuti ceramah Anwar atau ceramah ceramah Anwar dimana mana. Anda berbunyi termakan dengan loyar buruk Anwar yang mendakwa dia sentiasa difitnah.

            Anda belum tengok video china doll yang dah pun basi itu ke ? Dari sudut mana Anwar difitnak kalau video itu disahkan 99.999% Anwar dan bukan orang lain. Anwar memang tidak pernah mengaku tapi Anwar juga tidak menyaman sampai hari ini inidividu yang terlibat ‘memfitnahnya’.

            Bro, Allah beri kita otak. Cuba pakai otak sebelum Dia buat keputusan ‘repossess’ otak yang diberiNya pada anda. Selepas pakai otak anda tak payah kutuk Anwar pun tak apa (pasal kutuk pun berdosa) Tapi anda duduk diam diam saja nanti orang ketawa pasal bunyi dia kelakar.

          • March 13, 2012 at 4:20 PM
            Permalink

            mamat tu benci tapi rindu kot dgn aljub tu???..hehehehehe…aku pun tengah tergelak dgn lawak budak yg mengaku melayu islam ni…

          • March 14, 2012 at 12:01 PM
            Permalink

            kalo x saman x semestinya yg menuduh tu betol..dangkalnye pemikiran…bukti besi tu ko x yah bangga sgt lah..bende2 mcm tu boleh dimanipulasi..kalau betol la..yelah org PR salah sokong nuar..boleh tarik skgan balik..sbb x mau sekongkolkan..x rugi apepon..tp kalao x betol cmne..x ke bleh dose fitnah free..yg ko nk tarik org ajak pecaye bende yg x pasti watpe..nk tambah dose kering tersalahtuduh bende yg x pasti ke…

          • March 14, 2012 at 5:19 PM
            Permalink

            tak betul apekejadahnya…sampai 1 dunia dok pertikaikan kenyataan Aljub tu…jgn jadi katak bawah tempurung laa…buka minda sikit…

            tak rugi ape2 pun pala hotak hang..kalau sebab sokongan hang pada dia negara ni dijajah semula, hang kata tak rugi ape2 pun???..bodoh sesgt la hang ni kalau berhujah fakta…

            segala tuduhan hang tu pasti ke???..deyy tambi pi cermin diri laa..hang jgn sibuk kira dosa org lain jea…dosa hang nk park kat mane??…biul tul mamat sekoq ni…

          • March 14, 2012 at 8:23 PM
            Permalink

            Anwar cakap ” kita mestilah memastikan keselamatan Israel terjamin ”

            Kenyataan itu direct tanpa contigent atau syarat.

            Yang bersyarat ialah bila dia ditanya samada Msia akan membuka hubungan diplomatic dgn Israel .

            Jawabnya “Ye”, asalkan (syarat) Israel mengintiraf negara palestine.

            Sudah terang dan bersuluh. Jadi benderang

          • March 13, 2012 at 4:12 PM
            Permalink

            munafik yg menyamar jd munafik la hang ni….kelab Gay filipina pun sokong dia, hang yg kat dalam ni plak yg tak percaya….tu lagi pelik….dah sendiri kena nanti baru nk percaya ke???…kalau hang jambu laa….ce hang tengok cermin, jambu dak hang ni…

          • March 14, 2012 at 12:17 PM
            Permalink

            kalau kelab gay sokong dia pon x mnjadikan nuar tu gay kan..tu hak dia menunjukkan sokongan..

          • March 14, 2012 at 2:02 PM
            Permalink

            BODOH punya pendapat..macam ni yg dikatakan nak menegakkan Islam..melayu islam tak menyokong kegiatan2 songsang macamni la..islam pun melarang..kalau ada sokongan bermakna ada la sesuatu yg dibuat oleh nuar tu yg menyebelahi puak2 Gay tu..itu pun kata dia betul gak..bodoh punya melayu islam

          • March 14, 2012 at 5:06 PM
            Permalink

            spin jgn tak spin…dah nama pun kelab GAY, sokongan dorang mesti la pasai aktiviti kelab dorang yg berkait dgn Aljub tu…tak kan depa sokong Anwar pasai nak buat hudud plak…bodoh bertingkat la hang ni…hang pun elok pi register dgn kelab tu…sbg tanda sokongan pada Aljub kan?????

        • March 13, 2012 at 1:46 PM
          Permalink

          tak suka tp membela..hehe..nampak sgt pembohong melayu islam ni

          Reply
          • March 14, 2012 at 11:50 AM
            Permalink

            dugo…bkn benci ke apa..dulu aku cume x berkenan dgn sekular shj..bg aku pdgn islam shj yg betoi sbb Allah dah jdkan islam tu sebaik2 agama…Allah beri kita Al quran dan nabi sbagai panduan hidup…aku dah dua kali dgn dia berucap..x de la ape2 sgt..tp yg penting selagi dia bersama dgn PAS..aku x ade maslh dgn die..

            selamber…membela x sama dgn benci fitnah…ko xbce ke artikel ni..ko xrse ke melampau..ke ko trime bulat2 apa sje dr penulis ni asal dri pihak kau tnpa tgk kebenarannye….
            kalau tu lah cre kau..maka Allah benci kau sebab kau berhujah bkn dgn fakta/ilmu..

          • March 14, 2012 at 2:06 PM
            Permalink

            ko ni melayu islam yg ada ilmu..tinggi ilmu agamanya ye..tp ko gunakan ilmu ko tu utk membela & mempertahankan kebatilan..jd apa faedah ilmu yg ko ada?..Allah melaknat manusia yg sebegini drpd org yg tak berilmu..ingt tu

          • March 14, 2012 at 8:37 PM
            Permalink

            peeh ! cakap pasal Islam berapi-api…tapi perangai dah macam musibat !!

            orang macam hangpa laa..yang membuat orang pandang serong pada Islam…cukup la tu !

            takut la kat Allas swt.

      • March 13, 2012 at 12:39 PM
        Permalink

        hehe..kalau org Pas xyah susah2..jupa ik ajis setel la dosa..

        Reply
      • March 13, 2012 at 4:05 PM
        Permalink

        didakwa dgn didapati bersalah sama ke??..ngok betul la hang ni….jadikan agama sebagai panduan apa nye!!!…panduan bawak bini org dlm hotel…panduan cara2 seks dalam keretapi….panduan mengkafirkan sesama islam…panduan doa org pecah perut…pandauan solat dua imam..panduan menyokong LGBT…panduan menjadi munafik tegar….

        sudah2 la tu, nak naik tarafkan parti sesat hangpa tu sebagai agama….agama islam bkn ikut tafsiran hala tuju politik hangpa la…

        jgn ckp byk la…parti hangpa tu pun surat kelulusan nya ditanda tangani oleh wakil pihak british yg bernama sir nadarajan…bukan ulama dari mekah…hang tau tak….cermin dah beli ke belum….kusut sgt hang ni..

        Reply
  • March 13, 2012 at 11:27 AM
    Permalink

    dari gaya penulisan tau dah mmg x leh caye…sumber yg soheh pon x ade..sudah2 le adammayangbawang weh..asal x bagitau sumber..main taip sesedap jari je…berat sangat doh fitnah ko tuh…kalau ko xmintak maaf kat nuar x tau la cmne ko kt akhirat nti..sanggup ko kene trime dosa org yg kutuk anwaar krana tulisan fitnah ko nih..
    nk buat crite pon logik la skit..ni x ade ke kte nuar suke org islam mati, antar surat lg..igt mader ke nk antar surat cintan cintun dgn yahudi ucap tahniah….gile ke ape..igt nuar kapir ke ape…
    aku caye..smakin ari smkin ramai yg bosan dgn amno..salah satu sbbnye..mykemu nih…fitnah melampau…x mustahil salah 1 penyebab amno jatuh nti ialah mykemu nih..ramai silent reader kt cni tgk isu2 yg dimainkan dr pihak amno akan pusing pd pembangkang sbb hujah mykemu ni x logik,auta lebih, lebih kpd nk bela terang2 salah…. teruskan lagi usaha kamu wahai cai2 amno…trima kasih sbb memudahkan usaha PR utk menumbangkan umno…
    x ubah seperti pendeta2 yahudi, nasrani zaman dahulu kale..ubah/tutup kebenaran utk memesongkan org…

    Reply
    • March 13, 2012 at 12:57 PM
      Permalink

      terima kasih jugak drpd komen2 puak2 melayu islam yg mengaku lebih islamnya dri org lain yg sama2 memeriahkn & meningkatkan rating mykmu ni tp sebenarnya telah mendedahkan dengan jelasnya keislaman korang tuh yg kononnya semuanya betul2 belaka tindakan korang tu..silent reader pun boleh menilai sendiri bukan nak semestinya terpedaya dengan hujah manis korang yg kononnya berlandaskan keIslaman..tp sebenarnya cuma memanipulasi Islam utk meraih kepercayaan yg konon kebenaran yg korang bawa tp kebatilan yg tersirat..

      berhujah la sebanyak mana pun..tegakkan la setegak mana pun..kerana lambat laun keburukan akan terserlah juga draipada puak2 pakatan ni..Allah Maha Adil & Mengetahui

      Reply
      • March 13, 2012 at 1:13 PM
        Permalink

        skrg ni yg byk skali terlondeh skandelnye adalah org amno…sebut je skandel ape2 semua ada dlm umno bn ni…tu menunjukkan amno bn ni byk masalah….terserlahlan keburukan amno yg diagongkan kamu selama ini…
        pakatan blm lg pegang gomen pusat..cmne nk dedahkan keburukan..cbe bg tgk..buruk ke x…ni x adil..blm apa2 lg dah serang macam2..yg diserang cuma isu2 peribadi yg..bkn melibatkan wang rakyat..kalau melibatkan wang2 dah lama media ko bising2 kutuk pemimpin PR ken tangkap atas isu wang rakyat..
        yang ada kamu x puas ati beberapa kerajaan negeri pusat berjaya tambah duit, kurangkan hutang,..org buat pentdbiran cekap pon x mau trima lg…ntah mau yg mcm mna lagi bru sokong..masih nk sokong yg suka rompak,songlap,fitnah…

        Reply
        • March 13, 2012 at 1:42 PM
          Permalink

          apa yg betulnya sgt pemerintahan PR ni?..sape yg terlondeh sebenarnya skrag nih?..sedar2 la sikit..HA sendiri dari puak korang tp sekarang dia la yg melondehkn seluar dalam korang..RPK bukan main bnyk maklumat rahsia yg dia ada utk pemerintah PKR kat selangor ni..kes pasir..kes kontrak..kes moral..kes kewangan negeri..kes PKPS..pandai melayu islam membela yg tak betul ye hehe..

          SELCAT..apa fungsi selcat sebenarnya..untuk melindungi pemimpin2 korang daripada didakwa ye..hehe..Kedah..ape jd dgn pergolakan diorg..Penang suci drpd maslah ke..Kelantan takde maslah ke..tanya la rakyat kelantan yg terbuka la jgn tanye org pas je..hmmmmm…baru memerintah 4 tahun pun dah makin huru hara..macamana la gayanya kalau memerintah lebih lama lg..hmmm..apa yg tinggal pada melayu islam?..

          Reply
        • March 13, 2012 at 3:55 PM
          Permalink

          yg terbogel dan tergedik-gedik bertenggek atas amoi tu sapa….bakal PM malaysia yea…piraahhhhh….

          Reply
      • March 13, 2012 at 3:52 PM
        Permalink

        Sumber yg 99.99% sahih pun hang bkn mahu percaya….toksah nak spin la munafik….

        sibuk suruh org mintak maaf pada peliwat tu, dah giler ke apa hang ni……yg hang plak tak terfikir ke nak mintak maaf pada najib….hang tak terfikir ke yg suami kak izzat tu baru didakwa tapi belum tentu kesalahannya…

        Bodoh bertalu la hang ni…hang ni kan ke pembangang, mesti la hang kata hujah di mykmu tak logik, tapi hang ingat depa kat luar sana tu sama pala hotak dungu macam hang ke???…Tak abih2 syok sendiri hang ni…

        Bosan konon dgn mykmu…tapi hang la tetamu yg tak di undang paling haprak yg aktif kat sini…..10 komen yg hang bg 11 bertahap babun…pi beli cermin cepat laa….

        Reply
        • March 13, 2012 at 11:52 PM
          Permalink

          Melayu_Islam konon…ckp, tulis tapi tak serupa bikin…nampak salah orang salah sendiri ???????PPIIIIIIIIRAAAHHHHHHHH….

          Reply
        • March 14, 2012 at 8:10 AM
          Permalink

          puak pakatan haram ni ingat hujah kat blog pembangkang tu logik ker..lagi haram jadah,tak logik langsung.banyak fitnah dan tipu.

          Reply
          • March 14, 2012 at 11:11 AM
            Permalink

            dgn hujah x logik ni la terkantoinya khir toyol, mama ijat korangtu..kes kene bawa kat mahkamah..klau kiteorg x bising lg sodap meke baham duit rkyat smpai x igt dunia..ada mau kta x logik lg ke…korang je kene kencing dgn pemimpin atasan..meke sedap dpt duit juta2..korang keje cacai habuk pn x de..

          • March 14, 2012 at 8:33 PM
            Permalink

            jauh lari topik ? hehe…PAS sungguh hang ni…

        • March 14, 2012 at 11:03 AM
          Permalink

          skrg ni x ade sumber pon…main tulis aje..kalu x betoi blh jd fitnah…knpe x brani dedah sumer..takut tau sumber dari hasad dengki sendiri ke..sbb tu aku srh mintak maaf…sebab byk bende x logik la mykemu ni byk merapu…kalu betoi blh le trime jge..sbb org kt luar tu dah x sdunggu korang le 4 negeri jatuk ke pembangkang..
          pasai apa kne mintak maaf dgn najib..aku buat pe kt die…apa aku kta sampai kne mintak maaf..pasai bini dia belanja sakan ke…sudah la kau…kalau da jd org besar tu..tgk pakaian rosmah la cmner..x prabih duit ke…

          Reply
          • March 14, 2012 at 3:31 PM
            Permalink

            kalau ko kata mykmu ni bnyk merapu bis tu apesal korang seronok melayan gak rapu ktitorang ni..hehe..korang ni ckp tak serupa bikin la..
            korang punye keje ni asik nak memburuk2kan & fitnah2 kat PM sbb nak menjatuhkan kerajaan kan..hehe sedap kata kitorang yg buat fitnah..& org luar pun memang tak dungu utnuk menilai kata2 ko ni..melayu islam konon..

          • March 14, 2012 at 4:57 PM
            Permalink

            sudah la, stakat merapu boleh la hang ni…pasai ape nak mintak maaf dgn najib konon…pala hotak hang laa, yg hang menyalak kat sini mengutuk najib dan bini dia tanpa sebarang bukti tu ape ke jadahnye…lu cermin la muka lu dulu…betul2 melayu dan islam ke???…piraahhhh..

          • March 15, 2012 at 8:08 AM
            Permalink

            banyak keburukan dan busuk pembangkang tak nak citer pulak.tapi nak simpan sorok pulak.khalid tamatkan kontrak alam flora sebab nak bagi kontrak pada kroni dia.lim guan eng jual tanah p.pinang,tian chua langgar orang sampai mati,kalau pemimpin umno yang langgar dah tentu jadi bahan politik pakatan haram.banyak lagi kalau nak tulis..

  • March 13, 2012 at 11:39 AM
    Permalink

    Apa khabar Tok Guru sekarang? Tak nak ulang lagi fatwa bahawa Menteri Besar boleh menerima pemberian pakej Haji dari kontraktor? Baguslah fatwa orang rasuah akan terima balasan Allah.

    Ya Allah selamatkan kami dari kejahatan mereka yang zalim

    Reply
    • March 13, 2012 at 12:02 PM
      Permalink

      senang cite…
      kes sharizat geng umno lulus projek utk org sndiri..lpas tu pakat songlap juta2…x de istilah org beri duit tu kt dier pon…sendiri lulus sndiri ambil juta2..

      beza dgn kes kontraktor tu..dah dier nk bagi,bkn paksa suruh bg pon, ske ati kontraktor tulah, hadiah tunai haji tu, bkn buat umah juta2..bkn bli kondo,bkn buat niaga…yg ko buat susah apsal..Nabi pon blh trima hadiah org…eja pon lain..Hadiah dgn Rasuah..Kondo dn Haji..kan byk beza tu…

      Reply
      • March 13, 2012 at 12:40 PM
        Permalink

        sama je maksudnya tu..

        Reply
      • March 13, 2012 at 12:51 PM
        Permalink

        Oh lupa pulak. Tok Guru pun setuju dengan pendangan aku. Dia dah tolak pun pemberian pakej Haji pada tahun tersebut, walaupun tak ada kenyataan maaf atas ketelanjuran fatwa itu. Dan dia tak ulang lagi pun. Cuma orang lain aje, kalau puak dia, rasuah pun jadi hadiah. Bila orang lain, pinjaman pun jadi rasuah.

        Ya Allaj selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

        Reply
        • March 13, 2012 at 12:54 PM
          Permalink

          oh maaf, susahnya guna keyboard kecik ni.

          Astaghfirullah hal Azim

          Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

          Reply
    • March 13, 2012 at 12:17 PM
      Permalink

      Dah buat siasatan atau sekadartohmahan??? MACC ada ..buat lah laporan… setahu aku MACC sanngup ambik tiket flight ke Kelantan nak buat siasatan kes bernilai RM10.00

      Reply
    • March 13, 2012 at 12:28 PM
      Permalink

      Kalau sangkut pun, bunyinya salah guna pinjaman, kena bayar balik, bukan hadiah. Pinjam buat beli lembu, tapi dia beli kondo, pinjaman tak pula jadi pemberian atau hadiah.
      Gini pula bunyi hadiah tu. Kalau MB terima hadiah dari kontraktor, dan ada 10 orang bersaing nak dapat tender, takkan tak nak pandang muka orang yang bagi pakej Haji tu? Budi bahasa namanya, orang memberi kita merasa, ada ubi ada batas, ada budi kena balas. Bukan rasuahlah agaknya. Hadiah…..

      Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim.

      Reply
      • March 13, 2012 at 1:00 PM
        Permalink

        hahaha…sape beli kondo tu..ko kte ke mami sahrizat ke..malu dier…kalau skdr pinjam x per…cbe tgk kntrak nfc tu..bg pimjam jage lembu dalam kondo ke…x ke seleweng namenye…dah la seleweng,ambik plak buat buke restoren kt singopore..kalau nk buat jahat x yah la buat dkt…org boleh hidu…hang pertahankan die wtper..mmg dah salah..
        hadiah tu org bagi..kalaux nk bagi pon x apa…cube ko cek…kontraktor yg dpt projek tu layak tak dpt projek…bru ko bleh bising..

        Reply
        • March 13, 2012 at 1:10 PM
          Permalink

          Kontraktor lain tak nak beri hadiah pada MB Kelantan ke? Penyokong Pas takkan kata rasuah punya.

          Ya Allah selamatkan kami dari kejahatan mereka yang zalim

          Reply
  • March 13, 2012 at 1:01 PM
    Permalink

    Belum terbaca pulak berita ni. Terima kasih kerana sudi mengcopy paste.

    Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

    Reply
  • March 13, 2012 at 1:52 PM
    Permalink

    Kalau UMNO bagi duit itu dinama Rasuah
    Kalau PAS ambil duit Amal Jariah
    Kalau ceramah UMNO, Hujan turun itu bala
    Kalau ceramah PAS, Hujun rahmat
    Kalau Nik Aziz crony ikut Nabi
    Menantu Nik Aziz ambil duit, halal
    Bagi bini muda RM3juta nafkah, tambah zuriat

    Reply
  • March 13, 2012 at 1:53 PM
    Permalink

    Cyber PR hiddup atas nama konspirasi dan fitnah. Itulah sebab cyber PR nampak berkesan. Ikut Nabi…….

    Reply
  • March 13, 2012 at 4:05 PM
    Permalink

    Mana pulak posting moohyideen? Dia tengah marah sangat tu. Artikel ni pun agak terlebih. Maaf kalau terasa. Walaupun Anwar penzina liberal dan memperjuang hak LGBT, mungkin juga dia bukan zionis, cuma menerima sokongan yahudi.

    Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

    Reply
    • March 14, 2012 at 11:27 AM
      Permalink

      tgk..korang sendiri rasa artikel ni melebih2….kalu da org anmo sndir rse cmtu..yg atas pagar lg la rse propaganda amno je..lg kurang sokgn..sbb tu aku btrima kasih pd mykemu nih..memebantu mempercepatkan kejatuhan umno bn dgn sumber fitnah terbaik…
      trima kasihhhhhhhhhhhhh….kata aleycat..

      Reply
      • March 14, 2012 at 5:00 PM
        Permalink

        jgn syok sendiri la…pi tengok komen hang dan puak2 hang, semua mcm sampah…hang ingat hang ni cerdik pandai ke???..cara hang pilih pemimipin pun dah nampak kebangangan hang…pi cermin diri laa…

        Reply
        • March 14, 2012 at 8:34 PM
          Permalink

          alaaaa…sting dah sampah…jadi sampah la, tak kan depa ni nak jadi benda yg baik-baik pulak !

          Reply
          • March 15, 2012 at 1:45 AM
            Permalink

            yea tak yea jugak bro…tak perasan la plak….

  • March 13, 2012 at 5:11 PM
    Permalink

    isu israel isu umno!jangan lupa APCO!!!

    Reply
    • March 13, 2012 at 11:53 PM
      Permalink

      Dah Basi lah… org tak nak dengar lagi bab APCo , ko tak balik kampong ker Tony??????

      Reply
  • March 13, 2012 at 5:20 PM
    Permalink

    Cerita di atas memanglah tak betul sama sekali ia hanyalah rekaan semata-mata. Namun ia hanyalah kiasan atau sindiran kepada puak-puak Pakatan Rakyat di atas kenyataan Anwar Ibrahim untuk menjamin keselamatan Israel. Keselamatan yang bagaimana hendak dijamin? Adakah misalnya jika Israel menyerang loji nuklear Iran atas alasan Israel mahu menjamin keselamatan negaranya maka Anwar Ibrahim juga akan menyokongnya?

    Reply
    • March 14, 2012 at 11:32 AM
      Permalink

      kalau mereka2..dah jatuh pada fitnah..sedap2 main gurau dgn maruah org islam..memalukan umno je penulis ni..

      Reply
      • March 14, 2012 at 5:05 PM
        Permalink

        korang yg takde kemaluan..asik nak membangang je

        Reply
        • March 14, 2012 at 9:26 PM
          Permalink

          Bukan depa tak ada kemaluan….ada !! tapi kemalaun depa telah di malukan…hehe

          Reply
  • March 13, 2012 at 9:13 PM
    Permalink

    kat mykmu berani la..cakap macam2.debat open kalo berani berbuih mulut kang..hehehe.

    Reply
    • March 13, 2012 at 10:56 PM
      Permalink

      debat2..suka sgt berdebat tp satu keje pun tak buat..rakyat pulak yg kene keje utk pemimpin korang..piiiraahh!!

      Reply
    • March 14, 2012 at 8:14 AM
      Permalink

      debat bagi hujah tipu boleh la pakatan haram ni.tipu budak gila pun boleh debat.

      Reply
  • March 14, 2012 at 11:58 PM
    Permalink

    Sudah semestinya Anwar merasa gembira dan meraikan kematian palestine di gaza hasil massacre puak zionist. Anwar perlu meneruskan apa yang telah diamanahkan kepadanya. Dia perlu terus melakunkan watak yang skripnya sudah ditentukan ini.

    Anwar sudah berhutang banyak sejak beberapa tahun. Anwar dan puaknya hidup dan menjayakan program dan agenda dia dengan dana yang dipam yahudi. Hendak tak hendak dia terpaksa buat dengan penuh taat dan akur.

    Walau pun dia tahu, kalau orang lain yang buat dia akan dipanggil penderhaka. Dan dia sedar yang dia sebenarnya sedang menderhaka.

    Reply
  • March 15, 2012 at 8:18 AM
    Permalink

    banyak sumbangan kerajaan malaysia(umno dan bn)pada palestin,pakatan haram takda apa sumbangan pun pada palestin.sokong israil ada la.rakyat malaysia mahu kerajaan yang melindungi keselamatan palestin,bukannya melindungi keselamatan israil laknatullah.bodoh punya pakatan haram.

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.