Aktivis Bershit Mengadu Pada Malaysiakini Tak Boleh Masuk Sarawak…

Saya menyambut baik keputusan Kerajaan Negeri Sarawak yang menyekat mereka-mereka yang suka buat kacau bilau seperti aktivis-aktivis Bershit 2.0 dari memasuki bumi Sarawak.

Terbaru, aktivis Bershit 2.0, Maria Chin Abdullah telah dilarang Kerajaan Negeri Sarawak untuk masuk ke negeri itu. Berang dan marah dengan keputusan tersebut, Maria Chin mengadu pada Malaysiakini memohon simpati.

Maria Chin yang sememangnya sering berfikiran negatif dan selalu bersyak wasangka buruk terhadap kerajaan sedia ada mahu masuk ke Sarawak untuk bertemu segelintir aktivis Bershit di negeri itu untuk berkempen sempena PRU 13.

Menurut laporannya, Maria Chin yang gagal membersihkan hatinya meskipun selepas memeluk Islam itu menyifatkan Kerajaan Negeri Sarawak tak mahu membenarkan jawatankuasa Bershit memantau PRU 13.

Pada saya, ia adalah satu keputusan yang sangat tepat untuk menghalang anasir-anasir negatif dari menular ke negeri Bumi Kenyalang itu. Sememangnya Kerajaan Negeri Sarawak berhak menyekat mana-mana individu yang tidak diingini untuk masuk ke negeri itu.

Kepada mereka yang berekod baik, waras, bagus dan tak buat huru-hara, mereka akan diterima baik untuk masuk pergi ke Sarawak tanpa sebarang halangan. Malah mereka dialu-alukan untuk melawat negeri tersebut.


Setahu saya, Kerajaan Negeri Sarawak tak pernah menyekat mana-mana individu yang baik rekodnya untuk masuk ke negeri itu. Tapi, kalau ada rekod buruk dan buat hal di Semenanjung, jangan haraplah nak masuk ke negeri Borneo itu.

Tak percaya? Tanya Gobalakrishnan. Ketika Pilihanraya Negeri Sarawak berlangsung, Gobalakrishnan yang ketika itu sudah keluar dari PKR, nak masuk ke Sarawak untuk tolong BN berkempen.

Tapi dia tak lepas masuk ke Sarawak. Hanya setakat sampai di lapangan terbang saja. ‘Kantoi’ di imigresen sebab dia termasuk antara yang dilarang masuk ketika itu. Dipercayai dia dilarang masuk sebab pernah menyertai beberapa demonstrasi ketika bersama PKR.

Pada saya, perkara ini sepatutnya diamalkan juga di Sabah dan negara kita, Malaysia. Pada saya, mana-mana individu yang suka buat hal dalam negara eloklah dibuang kerakyatan dan dihalau keluar dari negara ini.

Nak kata zalim, katalah. Biar dikatakan zalim asalkan negara ini aman damai tanpa mereka. Tak rugi untuk kehilangan warganegara tak berguna seperti itu.

Sebenarnya, Iran sudah lama membuat dasar seperti itu. Kerajaan Iran halau dan buang kerakyatan warganegaranya yang suka timbulkan huru-hara di negara itu.

Contohnya baru-baru ini sekumpulan wanita yang telah pun dibuang negara bertindak memprotes negara asal mereka (Iran) dengan berbogel. Kumpulan itu memperjuangkan hak kebebasan seks terhadap wanita. Lebih kurang macam LGBT Seksual Merdeka la.

Namun Iran buat selamba saja. Nak kata Iran zalim? Katalah. Iran tetap Iran dan antara negara Islam yang terkuat dan menyengat selain Malaysia.

Pada saya, sekiranya dasar tersebut dilaksanakan di negara ini, individu pertama yang perlu dinyahkan ialah Anwar. Kedua ialah Ambiga dan ketiga ialah Mahfuz. Kemudian diikuti oleh Lim Kit Siang dan son, Lim Guan Eng, Teresa Kok, Ronnie Liu.

Rasanya tak Malaysia tak rugi kalau tak ada individu yang bersikap seperti mereka. Tak rugi kalau tak ada agen Yahudi di sini. Tak rugi kalau tak ada penaung LGBT dan Bershit di sini. Tak rugi kalau tak ada ‘Arab’ berotak lembu di sini dan tak rugi juga kalau tak ada kafir harbi di Malaysia.

Tak tahulah, tapi itu pendapat saya saja. Mungkin ada yang bersetuju dan mungkin ada yang tidak. Apa pula kata anda? Lebih suka Anwar terus meliwat di Malaysia atau diluar negara? Tepuk dada dan rujuklah pada Islam.

17 thoughts on “Aktivis Bershit Mengadu Pada Malaysiakini Tak Boleh Masuk Sarawak…

  • March 11, 2012 at 5:08 PM
    Permalink

    dah orang tak suka…nak buat camana ? sedar la diri tu sikit….

    teringat aku bila anwar kena halau dari rumah panjang dulu…

    Reply
    • March 11, 2012 at 6:56 PM
      Permalink

      tak baik halau tetamu…tp klu anwar memang patut pun..rosak habis anak dara dan bini orang..

      Reply
      • March 11, 2012 at 8:05 PM
        Permalink

        tu tak kira anak teruna orang lagi…

        Reply
  • March 11, 2012 at 6:50 PM
    Permalink

    Anjing2 pendatang ni kalau susah sangat nak buang, bunuh jer ramai2…

    Reply
    • March 12, 2012 at 11:01 AM
      Permalink

      mana slogan 1Malaysia yag dilaung2kan…ko menghina najib ke..die penat2 buat 1malaysia ko x nk ikt..

      Reply
      • March 12, 2012 at 1:53 PM
        Permalink

        hehe..korang yg menentang jd korang la yg xnak ikut..terima la

        Reply
  • March 11, 2012 at 7:32 PM
    Permalink

    Anti Ungrateful Immigrants,u kalau tak boleh hidup dalam masyarakat majmuk di malaysia ini,lebih baik u terjun kat laut saja !

    Reply
    • March 11, 2012 at 10:39 PM
      Permalink

      aik..kemain marah tonyXguna..perasan anjing ke?..hehe

      Reply
    • March 12, 2012 at 7:31 AM
      Permalink

      Bilalah kerajaan Malaysia nak hantar balik PATI Tony ni ke negara aslanya, buat taik saje di bumi kita ni…

      Reply
    • March 12, 2012 at 7:32 AM
      Permalink

      Bilalah kerajaan Malaysia nak hantar balik PATI Tony ni ke negara asalnya, buat taik saje di bumi kita ni…

      Reply
  • March 11, 2012 at 8:06 PM
    Permalink

    SETAHU AKU BENDERA UMNO MEMANG DILARANG KERAS UNTUK BERADA DI SARAWAK..NAJIB PUN MAKLUM PASAL HAL INI.. TAK TAHU PULA ADA UNDANG2 UNTUK LARANG MALAYSIAN MASUK SARAWAK HAHHA

    Reply
    • March 11, 2012 at 10:42 PM
      Permalink

      tu la ko..sabah & sarawak masih tertakluk kpd undang2 borneo sedia ada..jd dlm keadaan tertentu kene la hormati perundangan pihak sana..jangan main sesah je..jgn main belasah je..bongok

      Reply
  • March 11, 2012 at 8:42 PM
    Permalink

    hadi boroi pun tak berani nak masuk SArawak pasal dia hina cawat orang iban..kalau tak..balik ke semenanjung berbogel la dia..hehehe..

    elok sangat cina taik ni kene ban!! hehehe

    Reply
  • March 12, 2012 at 12:37 AM
    Permalink

    Manusia hina macam ini sepatutnya tak boleh dibenarkan bergerak bebas.

    Ini yang dikatakan bumi tak terima. Bumi Sarawak tak terima kerana dosa yang mereka buat.

    Reply
  • March 12, 2012 at 11:13 AM
    Permalink

    saya sokong tindakan kerajaan serawak

    Reply
  • March 13, 2012 at 7:52 AM
    Permalink

    mungkin dia ni masuk sarawak,nak menghasut dan buat huru hara kat sana.elok sangat kerajaan sarawak halang dia.

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.