Selangor Catat Negeri Paling Ramai Penasihat Tak Bermoral

Share


PENULIS ‘buat-buat terkejut’ bila dimaklumkan bahawa suspek pengkhalwat bini orang, Badrulamin adalah juga merangkap Penasihat Agama Menteri Besar Selangor.  Sekarang sudah tidak hairan kenapa pusat persundalan di Selangor ibarat cendawan tumbuh selepas hujan, rupanya sebab Menteri Besar sendiri dinasihatkan oleh orang yang imannya senipis kulit bawang.

Walaupun banyak dikaitkan dengan Exco asal DAP sebagai punca, rupanya Menteri Besar pun ada ‘saham’ juga.

Penulis tambah bimbang bila Menteri Besar sekarang turut memikul portfolio agama Islam.  Ditakuti, dengan penasihat agama yang macam ini punya rendah moral, pusat persundalan yang bersepah di Selangor akan dijenamakan semula sebagai ‘pusat kaunseling masalah suami isteri’ , tapi awal-awal subuh adam sahaja.

Siang-siang tak boleh, tak ‘berkat’.

Di samping itu, kes khalwat Badrulamin ini menjadikan Selangor sebagai negeri yang Menteri Besarnya paling ramai mempunyai penasihat dengan masalah moral.  Dari penasihat agama sampailah penasihat ekonomi, semuanya tak bermoral belaka.

Ini masalah bila perintah negeri cara tangkap muat.  Pandai cakap bunyi-bunyi Arab sikit dah diangkat jadi Penasihat Agama sedangkan ilmunya belum tentu sampai ke mana.  Kalau terer sangat. takkan bini orang dengan janda pun tak boleh nak beza?

Let alone kaunseling isteri orang tentang masalah rumah tangga jam 2-3 pagi dalam bilik hotel sambil pakai tuala (taip dalam satu nafas ni tau).

Sebagai orang Islam, penulis malu dengan kejadian yang semacam ini.  Nampaknya kejadian yang menimpa Mat Sabu lebih 17 tahun dulu masih lagi tidak cukup kuat untuk menginsafkan orang-orang politik sehingga sekarang.  Mat Sabu pun macam itu juga, bini orang yang kemudian ‘dilantik’ menjadi bini no. 2nya.

Ini belum lagi memikirkan perasaan orang Selangor sekarang.  Apa perasaannya mereka agaknya bila maruah negeri itu sebagai negeri termaju di Malaysia (dibawah pimpinan BN) dicalar begitu sahaja dengan perlakuan tidak bermoral pemimpin mereka.

Seorang rakan penulis pernah berkata, dahulu orang nampak Selangor lubuk kerja, sekarang Selangor nampak lubuk juga tapi lubuk dosa.  Terima kasih kepada PKR sebab meletakkan Selangor serendah itu tarafnya.

Sudah sampai masanya rakyat Selangor melakukan perubahan kalau tidak mahu keadaan sekarang berlarutan.  Apa yang penulis lihat, semua ramuan untuk Selangor ditimpa bala dari Tuhan sudah tersedia.

Tanah banyak yang dah berlubang (skandal pasir), longkang banyak yang dah tersumbat (sanpah tak kutip), tinggal rakyat sahaja. Kalau terus menerus bersengkongkol dengan kepimpinan yang macam ini, penulis tidak terkejut kalau Selangor ditimpa lebih banyak musibah dari Tuhan.

Macam yang berlaku di Kajang, akibat perlombongan pasir sungai tidak terkawal dan penyelenggaraan sampah yang tidak sempurna, bandar yang tak pernah-pernah kena banjir kilat, dilanda banjir kilat yang teruk pada Januari.

Undilah BN, insya allah kita selamat…


40 thoughts on “Selangor Catat Negeri Paling Ramai Penasihat Tak Bermoral

  • February 28, 2012 at 12:17 pm
    Permalink

    jadi rakyat selangor yg benci paklah denga KJ semasa PRU12 dulu , pakat2 lah bagi undi balik kat BN

    sekarang ni pun najib dah mula dengar dan terima pandangan ketua2 bahagian, jadi tidak sepatut nya ada perbalahan macam zaman paklah , anak menantu paklah yg cai nama bakal calon

    50% org UMNO swing undi pada pembangkang masa PRU12 dulu sebab geram dengan KJ, keputusan nya banyak tempat orang PR menang tipis aje, itu tunjuk PR yak kuat pun

    jadi yg 50% org UMNO swing undi pada PR bagi lah balik pada UMNO nanti yek….

    jgn bimbang , najib akan pilih calon2 setempat korang yg korang suka, i.allah bukan macam yg KJ buat dulu tu

    Reply
  • February 28, 2012 at 12:43 pm
    Permalink

    Dulu membangun bersama Islam
    Sekarang membangun bersama DAPig
    Dulu memimpin bersama Islam
    Sekarang DAP memimpin Islam
    Dulu Islam di hormati
    Sekarang Melayu di hina, Islam di pijak Kembalilah bersama menengak syiar Islam

    Reply
  • February 28, 2012 at 12:57 pm
    Permalink

    Apa hal dgn berlilin ni? Tidak kah ia menyerupai amalan ugama Kristian? Atau bil letrik tak bayar?

    Reply
    • February 28, 2012 at 10:12 pm
      Permalink

      bil air tertunggak jugak la… hehehe.. 2 yg kantoi.. wakakakkaka

      Reply
  • February 28, 2012 at 1:35 pm
    Permalink

    nama virgil candle, salah satu adat agama kristian, biasalah..selangor

    Reply
  • February 28, 2012 at 2:00 pm
    Permalink

    Time badrul & bini pertama pegang lilin tu, depa join mother of virgil candle.

    Acara songsang sesuai dgn tabie pkr & pas.

    Reply
  • February 28, 2012 at 2:08 pm
    Permalink

    Longkang tersumbat.. Nyamuk banyak…
    semua cukup pakej…… Hebat kerajaan PKR selangor

    Reply
  • February 28, 2012 at 3:21 pm
    Permalink

    Hendak buat, buat atas rsiko sendiri kerana hakikatnya kita tidak berkongsi kubur. Yang kita takut kalau kita kongsi kubur kerana bila orang sebelah kena balun, takut hayunan mungkar nangkir itu terkena teman yang terbaring di-sebelah dia.

    Yang menjadi masaalahnya puak puak ini bila ditangkap kerana maksiat, habis semua orang yang jadi salah. Yang tak salah dia sorang saja. INi yang susah bro.

    Reply
    • February 28, 2012 at 3:36 pm
      Permalink

      hehe..itu yg masalahnya..org yg buat salah pulak yg tak bersalah dan dibela tp org lain yg takde kene mengena semuanya bersalah..hehe..pelik ajaran diorang nih!!

      Reply
  • February 28, 2012 at 5:04 pm
    Permalink

    ala ala dulu besilat pakai keris ,sekarang silat pakai lidah , lepas ni bersilat pakai ludah lah pula siap sedia mulut yang menerima baru tau sedap macam budak dua tahun, dua tahun faham je lah

    Reply
  • February 28, 2012 at 5:52 pm
    Permalink

    Mamak tarak hairan dengan cacai Ameno… perangai buruk suka memfitnah dan mengaibkan orang sangat sudah sebati dengan kebanyakan worang Ameno… mereka ini sangat suka menjadi SAKSI FASIK… baru keluar cerita khalwat sudah tuduh macam macam…ingatlah akan DOSA kita menuduh zina ( kalau koworang Islam le… )

    Reply
    • February 28, 2012 at 6:56 pm
      Permalink

      saksi dok tak duduk boleh jadi Fasik ! yang berkhalwat siap di suruh cuti rehat…sebulan tuuu

      seronok sungguh jadi macam hangpa…!!

      Reply
    • February 28, 2012 at 10:15 pm
      Permalink

      ko tengok penasihat agama korang tu agama apa..siap pegang lilin macam org kristian pun ada, macam budha pun ada, macam hindu pun ada…agama ayah pin ke apa..ko nasihatkan kaum ko dulu baru ajar org lain..bingai tahap babi betullah org nuarbrahim ni..taik pun disangka emas…

      Reply
      • February 28, 2012 at 10:59 pm
        Permalink

        TAIK DISANGKA EMAS??? HE..HE..ANWAR LA TU BUJUK.. PAKAI NANDE’ DIBOLEHKAN KE DLM ISLAM??

        Reply
    • March 1, 2012 at 3:50 pm
      Permalink

      Masa bila pulak orang tuduh dia berzina dia hanya disyaki berkhalwat dan sedang disiasat oleh JAIP. Namun masa dan situasi tangkapan ini dibuat menimbulkan keraguan terhadap Badrol Amin tambahan pula dia ini dikenali sebagai seorang ustaz.. memberi perlindungan dan kaunseling rumah tangga pada isteri orang pada pukul 3 pagi di sebuah hotel? Yang suami pasal apa tak mahu bagi kaunseling? Takut kena lesing ker?

      Reply
  • February 28, 2012 at 7:50 pm
    Permalink

    Tu awek yang no 2 dari kanan tu tak silap Fadiah Nadwa, peguam pembela journalis Saudi yang dikatakan menghina Nabi. Yg lain tak berapa pasti.

    Reply
  • February 28, 2012 at 10:34 pm
    Permalink

    pakaian zahir jea islam..dalam jiwa berserabut syaitan bergayut….

    Reply
  • February 28, 2012 at 10:47 pm
    Permalink

    pusat persundalan di Selangor ibarat cendawan tumbuh selepas hujan!bagaimana di melaka dan johor!pusat persundalan di sana lagi banyak dan hebatkan,mana pergi penasihat agama umno?????

    Reply
    • February 28, 2012 at 10:59 pm
      Permalink

      bg detail..jgn mcm budak pasti bg fakta jea…cepat sikit…aku tunggu ni tonyXgunaseduit….

      Reply
      • February 28, 2012 at 11:01 pm
        Permalink

        TONY TIDO DAH..AKU PUN TUNGGU GAK..ZZZZZZ…

        Reply
  • February 28, 2012 at 11:08 pm
    Permalink

    kesimpulannya matlamat menghalalkan cara,dah tak peduli kerana hukum halal haram boleh di tukar ganti dgn tujuan dan matlamat dunia.sedih tenguk akhir zaman ni macam2 perkara yg bertentangan dgn akidah di lakukan kecut perut buatnya kerana apa yg di lakukan itu akan menjadi ikutan remaja/anak muda yg sedang mencari panduan hidup.

    Reply
  • February 28, 2012 at 11:13 pm
    Permalink

    Negeri serambi sundal lagi bersepah.Lebih dasat kat kolumpo.

    Reply
  • February 28, 2012 at 11:42 pm
    Permalink

    Hafarizam’s claim that RPK’s allegations was mala fide and was aimed at dragging him and Zaki “into scandal and disrepute” is laughable. In the first place, Zaki is infamous for his playboy ways and has never had the credibility to become the Chief Justice. This was the man UMNO appointed as Chief Justice despite after he admitted in the Shariah Court that he married illegally in a textile shop in Perlis in order to get a Thai marriage certificate, which he later burned when the woman he married sought to enforce her rights as his second wife.

    NO HOLDS BARRED

    Bukit Aman Deep Throat

    In 2006, Malaysia Today started the series on the MAS story about how the national airline company, a company with a cash reserve of RM600 million in the bank, was pushed to the point of bankruptcy with RM8.8 billion in liabilities. MAS was bailed out by the Widespread Asset Unbundling (WAU) rescue scheme using taxpayers’ money. Malaysia Today exposed that MAS’s former Chairman, Tan Sri Tajudin Ramli, could plunder MAS at will because it was all part of UMNO’s bigger plans at filling its political coffers and enriching its powerful members, especially its former Treasurer, Tun Daim Zainuddin.

    That this was all part of UMNO’s plans was revealed in several affidavits filed by Tajudin Ramli in his court papers against MAS and supported by recent court testimonies of other UMNO cronies such as Dato Seri Rahman Maidin who once helmed MRCB and Tan Sri Halim Saad of Renong in other cases that came up for trial over the past year.

    The UMNO modus operandi is still continuing, as can be seen from the NFC RM250 million Scandal involving Shahrizat Jalil’s family and the Kinrara-Damansara Expressway (Kidex) RM2.2 billion project involving the ex-Chief Justice and UMNO’s Legal Advisor. In the NFC scandal, the MACC dragged its feet and passed the buck to the police by saying that the investigations did not fall under the ambit of the MACC Act. Suddenly, the MACC is curtailing its own powers when it comes to investigating UMNO big guns!

    Not wanting to be made a whipping boy in this whole episode, the police have now passed the buck to AG Gani Patail to take action by disclosing that they have recommended to AG Gani Patail that Shahrizat’s husband and children be charged for CBT.

    In the Kidex matter, the RM2.2 billion project was awarded to Emrail Sdn Bhd and Zabima Engineering Sdn Bhd, both without any highway construction experience, but were awarded still because the players of these two companies are UMNO lawyer Hafarizam Harun and former Chief Justice Zaki Azmi. RPK revealed that is their reward for their efforts to ensure the ousting of the Pakatan Rakyat state government in Perak.

    Hafarizam’s claim that RPK’s allegations was mala fide and was aimed at dragging him and Zaki “into scandal and disrepute” is laughable. In the first place, Zaki is infamous for his playboy ways and has never had the credibility to become the Chief Justice. This was the man UMNO appointed as Chief Justice despite after he admitted in the Shariah Court that he married illegally in a textile shop in Perlis in order to get a Thai marriage certificate, which he later burned when the woman he married sought to enforce her rights as his second wife.

    So, what mala fide and ill-repute on RPK’s part is Hafarizam talking about?

    Back to the MAS case, Malaysians would still remember the extent UMNO would go to cover up for Tajuddin in the MAS Scandal. In 2006, then MAS Managing Director Idris Jala accompanied Dato Ramli Yussuf, then the Director of Commercial Crimes Investigation Department (CCID), to brief then PM Abdullah Badawi about Tajudin’s misconducts. Ramli Yusuff even prepared a report recommending that Tajudin should be charged. For doing that, some months later, Ramli was discredited by the mainstream media as a corrupted cop. Ramli engaged Lawyer Rosli Dahlan to defend him.

    What the public may not realise is that it was Rosli Dahlan, as the MAS external lawyer, who had exposed Tajuddin’s related third party contracts and has been fighting all the MAS cases against Tajuddin and his camouflaged third party companies. To erode Dato’ Ramli’s credibility for writing the report to Abdullah Badawi, they needed to first bring Rosli down. This they did by making the MACC brutally arrest and charge him just the day before Hari Raya of 2007. Then, on 1st November 2007, Dato Ramli was stripped off his rank as Commissioner of Police and charged for purportedly unauthorised use of a Police Cessna. The rest of Rosli’s and Ramli’s story were already reported previously by Malaysia Today.

    So, only in Malaysia do the real crooks get off while the innocent whistle blowers get charged.

    As proof that all that Malaysia Today had reported in the MAS Story series since 2006 are the truth and nothing but the truth, five years later, on 8th August 2011, Minister Nazri Aziz issued his infamous letter directing MAS to sack Rosli’s firm and replace them with the UMNO lawyer Hafarizam. This was in order that all the shenanigans in the GLCs including in the MAS cases will not be discovered.

    Last Tuesday, 21st February 2012, Tajuddin settled with Danaharta, Telekom Malaysia Bhd, Naluri Corporation, Celcom (M) Bhd, Atlan Holding Bhd and CIMB Group. The only GLC not settling yet is MAS. Sources say that it is because Rosli is still leading the MAS series of litigation despite his name not appearing in the case.

    On the settlement, Transparency International Malaysia Chairperson, Paul Low, issued a statement that the case indicated blatant abuses of power and a lack of prudence in the managing of the country’s finances, resulting in losses of public funds. Low also warned that following the court settlement, Malaysia’s aspiration of having good governance has also come under scrutiny:

    “His (Tajuddin’s) claim that the government (through the assurance given by the then Prime Minister and Minister of Finance) had indemnified him of any liability incurred in his purchase of the MAS shares from Bank Negara needed to be substantiated and disclosed by the institutions and the ministers concerned.

    We are extremely concerned as to the lack of public disclosure of the reasons for what seems to be a ‘arbitrary write-off’ of the RM589 million loan owed by Tajuddin relating to his purchase of MAS shares,” Low told Malaysiakini.

    Since CJ Zaki’s retirement, there is some independent streak in the Malaysian judiciary. So, later this week, all that Malaysia Today had reported about the MAS story since 2006 would unfold in court when the MAS cases come to trial before Justice Rosila Ayob. Let’s see if something happens to this Judge for “judicial indiscipline” for not following the Court of Appeal, which had already allowed Tajuddin’s request for adjournment in the MAS cases before that court.

    To prevent the MAS trial from proceeding smoothly, early this year one of MAS key witnesses, Raja Azura Mahayudin, who prepared the audit report of Tajuddin’s related party contracts, was moved out of MAS. She has been rewarded with a position as CEO of the Peneraju Bumiputera Foundation Fund. That was how they bought Idris Jala’s silence by making him a Minister in charge of PEMANDU.

    On the other hand, Shahari Sulaiman, the man who lodged an MACC report on 20th May 2009 against Tajuddin and others who covered up the case, was quietly removed from his position as Managing Director of MASKargo on some obscure allegations of corruptions. To discredit Shahari as a witness in the MAS cases, and to remind Shahari of what they did to Dato Ramli in 2007, the MACC ransacked Shahari’s house on 1st November 2011 in full view of his wife, children and neighbors.

    Déjà Vu!

    Then, in further repeat of what happened in 2007 to Dato Ramli and Rosli Dahlan, just last week, on 22nd February 2012, Shahari Sulaiman was hauled up by the MACC and subjected to a 13-hour interrogation grilling. To inflict maximum damage and fear, the MACC also gave notice that they will also grill Shahari’s wife, who has nothing to do with the husband’s business affairs.

    Dato Ramli and Rosli may have been acquitted by independent-minded Sessions Court Judges, but AG Gani has pursued and is still pursuing appeals in the High Court, the Court of Appeal and the Federal Court against them. These appeals against Ramli and Rosli appear totally senseless when the country can see bigger abuses committed by UMNO goons and cronies not acted on by AG Gani Patail.

    Dates seem important in all these. This is the Water Dragon year. Apparently Dato Ramli was born on 29th February 1952, which was a Water Dragon year. So, Dato Ramli is not just a Water Dragon baby but also a leap year child, which makes him very special — thus, explaining why all these “special” things happened to him. The Chinese believe that if one completes the five cycles of the Water Dragon year, one will go straight to heaven. I have this to say to Dato Ramli: having gone to the abyss of hell in the past five years, he deserves to now go to heaven.

    Happy Birthday, Dato Ramli!

    Reply
    • February 28, 2012 at 11:49 pm
      Permalink

      ingat hang lupa nak copy paste hari ni???…esok aku baca bleh tak mooo??…esok yea…

      Reply
      • March 1, 2012 at 4:12 am
        Permalink

        mamat ngok ni kalau die tk copy paste wlau sehari sekali..dia mungkin diserang penyakit mental disorder?? (meroyan)

        Reply
  • February 29, 2012 at 12:29 am
    Permalink

    Isu paling kontroversi sekarang ialah penyanyi Eryka badu yg. bertatoo Allah yg. nak buat konsert d m’sia. Apa pandangan dan tindakan ahli UMNO? terutama terhadap penyiar gambar tersebut…

    Reply
    • March 1, 2012 at 4:14 am
      Permalink

      apesal ko tnya UMNO?
      ko ni agama apa?
      bodoh sungguh soalan..
      ko tanyelah Anwar.. diakan pro-Yahudi Pro-USA… pro-pluralism agama..

      so tnya dia.. cmne nk kasi Israel boleh kuat lg lawan umat Islam!!

      Reply
  • February 29, 2012 at 9:53 am
    Permalink

    sebab israel tidak ada negara ,tidak timbul iktiraf pada yang tidak ada negara ………… lupuskan israel

    Reply
  • February 29, 2012 at 10:20 am
    Permalink

    ini yang pesta pegang lilin ni .ini di sebut pesta kurang ajar , perlu ada kebijaksanaan untuk mengajar mereka sebab mereka ni dah jadi buluh dah boleh di buat senjata,jadi buluh runcing…

    Reply
  • February 29, 2012 at 10:21 am
    Permalink

    selain bertegang urat leher yang sedia dah tegang ,,,cubalah usulkan yang bermamfaat pula ….. contohnya cara mana dimana senang dan mudah untuk mendapat ke mahiran / kepakaran sesuatu untuk masyarakat islam ,bangsa /rakyat malaysia .

    Reply
  • February 29, 2012 at 10:39 am
    Permalink

    kasihilah islam ,sebab kita maukan allah taala mengasihi kita ,sebab sumber kasih sayang hanya dari allah subhanahuataala ,yang disampaikan melalui para nabi dan rasul ,terutama sekali nabi muhammad s a w ,kaum keluarga dan para sahabat baginda ……..

    Reply
    • February 29, 2012 at 12:33 pm
      Permalink

      aku sambung…dan juga pewaris2 nabi ialtu ulama…klau org yg mcm ni pn org dlm ni boleh mki/hina..mcm manela kite semua nk mmperolehai kasih syang dan redha dr Allah..

      Reply
      • February 29, 2012 at 1:53 pm
        Permalink

        pengamal ajaran sesat tak termasuk dalam kategori ulama…harap maklum..

        Reply
        • February 29, 2012 at 2:01 pm
          Permalink

          ulama dlm pas makin tersingkir..yg tinggal ular dalam semak..

          Reply
          • February 29, 2012 at 3:34 pm
            Permalink

            alamak..!!..hehe

      • March 1, 2012 at 4:10 am
        Permalink

        Statement bodoh puak2 jahil ni yg syok sgt aku nk layan..

        Macai PAS..aku nk tnya..definisi Ulamak ko tu dpt dari mana?

        ko mengaji kt KUIL PAS ke atau ko mengaji dgn org yg Soleh?

        ULARmak PR maki ilmuan Islam lain dgn perkataan ANJING, BAPAK SYAITAN..itu mcm mana kira?

        puak2 pencacai2 ni dh ubah strategi nk hasut manusia mcm syaitan perdaya Barshisho suatu masa dulu?

        Syaitan2 PR ni berpura2 tunjuk ‘alim’ dan ‘warak’.. sedangkan kapal yg mereka naik itu sendiri membawa NAJIS dan KEKUFURAN..

        So hati2lah jgn termakan dgn hasutan2 ‘manis mulut’ sebelum mereka..yakni Pakatan Haram itu dibubar dan berubah pd kebenaran!

        Reply
  • March 1, 2012 at 3:34 pm
    Permalink

    kasihan manusia yang mengatakan ,sebagai pengikut pewaris nabi ……. dia sendiripun tak kenal ciri ciri pewaris nabi …… kasiahan sungguh kasihan . bukan semua orang alim layak jadi pewaris nabi…..

    Reply
  • March 1, 2012 at 3:41 pm
    Permalink

    ciri ciri ulama pewaris nabi , 1 tidak mintak upah / bayaran di atas dakwah yang di buatnya . 2 guru / rujukanya langsung kepada allah dan rasulnya serta kesepakatan alim ulama , dalam negara / luar negara. di dalam memutuskan hukum / uandang undang dalam hal ehwal agama islam …….

    Reply
  • March 1, 2012 at 3:45 pm
    Permalink

    ini yang pesta pegang lilin ni .ini di sebut pesta kurang ajar , perlu ada kebijaksanaan untuk mengajar mereka sebab mereka ni dah jadi buluh dah boleh di buat senjata,jadi buluh runcing… bagai kan meledak akal dan hati bila melihat hal ke adaan ini di atas ……..

    Reply
  • March 1, 2012 at 3:53 pm
    Permalink

    ibu bahasa judulnya ,= tiada bunyi tiada huruf ,yang jelasnya terjadi mengapa ia terjadi , sebab ia di jadikan , ya siapa yang menjadikan , yang menjadikan , yaitu yang terbesar sekali daripada seluruh alam ini , itulah allah subhanahuataala ,tuhan yang esa / tuhan yang satu , jadi cara mana mau melihat tuhan yang begitu besar , ya lihat saja pada diri sendiri serta kenalilah dahulu diri sendiri , kalau tidak kenal diri sendiri , kemungkinan mengenal allah , agak mustahil sama sekali

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *