Budak Jambu: Rafizi Perlu Jelaskan Orientasi Seksnya

Share


JARANG atau tidak pernah seorang pemimpin UMNO mencebur diri dalam ‘permainan kotor’ apabila berhadapan dengan pihak lawan.  Maksud dengan ‘permainan kotor’ ialah menggunakan cara yang kurang beretika seperti menggelar saing politiknya sebagai ‘budak jambu’.

Biasanya yang main cara tidak beretika ini ialah puak-puak pembangkang kerana dengan cara itu sahajalah mereka boleh cari makan pun, disamping memang dah dari azali begitu.

Dalam hal ini penulis nak menyentuh soal Datuk Seri Shahrizat yang secara berkiasa menggelar Rafizi budak jambu.  Memanglah tiada nama disebut tapi kita semua tahulah kepada siapa dia merujuk.

Shahrizat ialah menteri kerajaan yang ada akses kepada banyak perkara, mesti dia tahu dunia gelap Rafizi yang cuba diselindung dari mata kita semua.  Soal bukti tu soal lain, ini politik bukan mahkamah.  Yang PKR tuduh Shahrizat tu apa bukti yang dia ada, nama Shahrizat wujud pun tidak dalam apa-apa dokumen NFC.

Cuma etika sebagai menteri kerajaan itu sahajalah yang menghalangnya (dan menyelamatkan Rafizi dalam masa yang sama) dari pergi lebih jauh lagi.

Penulis memang galak pemimpin UMNO/BN ini supaya keluar dari kongkongan sentiasa nak jadi gentlemen setiap kali berhadapan dengan pembangkang, lelaki baik, perempuan baik.

Memang sebagai pemimpin kerajaan dalam masa yang sama, mereka ada reputasi yang nak dipertahankan tapi sekali-sekali kita kena ‘lepaskan’ juga, sebab musuh politik kita tidak kenal etika itu apa, mereka ‘bulldoze’ satu macam sahaja dan rakyat nampaknya boleh pula boleh menerima.

Dalam isu NFC dimana Shahrizat terjebak ini, tidak ada satu pun mengenainya yang gentlemen datang dari pembangkang.

Hanya sekeping kertas putih dengan nombor-nombor tertentu disamping kenyataan-kenyataan yang hanya beralaskan air liur menjadi senjata dengan Laporan Audit 2010 menjadi main coursenya.

Akhirnya kita semua tahula laporan Audit 2010 tidak langsung menyebut apa yang banyak dituduh oleh Rafizi dan PKR.

Sementara sesetengah pemimpin kita pula masih lagi terikat dengan strategi-strategi lapuk dan ketinggalan zaman untuk menangani isu NFC ini sehingga kita kelihatan di pihak yang kalah dan mereka di pihak yang menang, cuba nak tujuk gentleman.

Tambah memburukkan, ada juga sesetengah pemimpin UMNO yang tanpa usul periksa mahu Shahrizat meletak jawatan, antaranya Bung Radin dan Tan Sri Rafidah.

Sedangkan peribadinya masing-masing kalau diikutkan pernah ada ‘skandal’ juga di mata pembangkang, kenapa tak letak jawatan?

Sepatutnya dalam hal ini kita bersatu padulah, bukan kelihatan berpecah belah sebab yang kena attack ini bukan NFC tapi UMNO, BN dan kerajaan.  NFC dan laporan audit hanya alasan sahaja.

Entahlah, kata terer sangat berpolitik, benda-benda macam ini pun tak boleh nak baca.

Jadi perubahan Shahrizat ini sangat membanggakan penulis.  Apa pun orang nak cakap, cakaplah, yang penting buat pertama kali sejak Tun Mahathir bersara inilah julung-julung kali tindakan sedemikian dibuat oleh seorang pemimpin UMNO.

Jadi Rafizi, sekarang macam mana?  Shahrizat dah berbunyi tu, sekarang jelaskanlah, betul ke kau tak pernah terlibat dalam hal liwat meliwat ni?  Kalau ikut profile, memang lengkap dah, muka jambu, ex-MCKK, pernah duduk di London, tak kawin-kawin sampai sekarang, dan gaya yang memang sedikit auww, auuww tu.

Let alone jadi antara orang rapat dengan Anwar.  Penulis tahu, sejak dulupun Anwarlah satu-satunya pemimpin politik lelaki dalam UMNO dan luar UMNO yang suka dikelilingi lelaki jambu, Ezam, Azmin, Saiful, Azizan, Rashid, Rahimi, Yusmadi and the list goes on.

Peribadi?  Eh, soal NFC ini memang soal peribadi, mana pernahnya yang fakta.  Ada court decision mengatakan NFC ni menyelewengkan dana rakyat?  Ada?


83 thoughts on “Budak Jambu: Rafizi Perlu Jelaskan Orientasi Seksnya

  • February 7, 2012 at 9:38 am
    Permalink

    alamakk!!! jambu betul mamat gay ni..patutla anugay jatuh cinta dengan ko rafizi…cukup sipat sipatnya..hehehe

    Reply
    • February 7, 2012 at 10:32 am
      Permalink

      He…he…he….ayu sungguh….macam lembu pun ade….kah…kah…kah….

      Reply
      • February 7, 2012 at 12:28 pm
        Permalink

        macam lembu ???? lembu ni tidor di condo …

        Reply
        • February 7, 2012 at 1:07 pm
          Permalink

          Bukan Condo C4, tapi kat banglo mewah yang tak tahu dari mana asal usul kewangan yang di perolihi, tak gitu? Lokasi nya , tak perlu di sebut semua ahli PKR pun tahu. Setakat gaji ahli parlimen yang pencen, yang memenangi nya semula atas ikhsan “presiden” parti kebetulan lah pulak isteri beliau, itu pendapatan yang kedua. Setakat punahsihat ekonomi kerajaaan negeri selangor ngan gaji singgit sebulan, tak kan lah pulak bolih ada banglo mewah,belumlah lagi terbang sana sini ngan kelas mewah, apasal tak tanya dari mana nya kemewaha ni di perolihi, yo C4, bojut, yo moo?

          Reply
        • February 7, 2012 at 9:59 pm
          Permalink

          ahli pkr serba tahu hinggakan bilangan bulu ketiak beruban pun depa tau.. bab yang buruk2 mmg depa pakar.. hmnn..

          Reply
        • February 8, 2012 at 11:08 pm
          Permalink

          Tahulah kwn ko siMoooo tu @LEMBU..ko dah memang biasa tidor dgn diakan…???AHJ betul c4 nie…Lembu pon jadi. Like Boss like AHJ gak kan..

          Reply
  • February 7, 2012 at 10:59 am
    Permalink

    kalau org yg suka jambu memang kata jambu sedap.
    Kalau org tk suka jambu akan kata jambu tk manis isi keras.

    Reply
    • February 7, 2012 at 10:22 pm
      Permalink

      hehe jambu “kepala” batu tuh!

      Reply
  • February 7, 2012 at 11:05 am
    Permalink

    Merah jambu

    Reply
  • February 7, 2012 at 11:23 am
    Permalink

    huyoooo….fiweeeeeeeeeeeett!!…..jambu ni kira kilo ke kira longgok bang..?..hehe

    Reply
    • February 9, 2012 at 4:39 pm
      Permalink

      haha bukan kira kilo tapi kira 1 shud Rm0.05

      Reply
  • February 7, 2012 at 11:36 am
    Permalink

    Kerja pembangkang hanya menjolok sarang tebuan. Sarang pecah, tebuan terhambur keluar menyerang mereka pun lari lintang pukang tak cukup tanah.

    Kita kena hidup ikut zaman atau suasana semasa. Zaman ini kita tak payah nak control machoo. Bila dijolok, keluar dan kejar jangan tak kejar.

    Reply
  • February 7, 2012 at 11:40 am
    Permalink

    Ok…Kak Jat perlu jelaskan penglibatan beliau dan keluarga macam mana dapat RM250 juta. lepas tu projek hancuss!!!

    Perlu kah azalina othman explain sexual orientasi nya?????

    Reply
    • February 7, 2012 at 12:25 pm
      Permalink

      dimana yang kata NFC projek hancuss?

      Reply
      • February 7, 2012 at 2:53 pm
        Permalink

        Tak Hancusss????? Sekor lembutheir cost is about RM4500, while on average is about RM3,000. We are talking about economic of scale, they should be able to reduce cost macam Tesco, carrefour..

        Reply
        • February 7, 2012 at 6:15 pm
          Permalink

          kencing je ko ni moo..hehe

          Reply
        • February 7, 2012 at 7:45 pm
          Permalink

          economic of scale ? hmmmm…hang beli sekor harga dia mahal la sikit…cuba hang pi beli 100 ekor murah la sikit…

          jangan nak compare dengan tesco…hang pi tengok harga TV LCD sony ke samsung ke kat tesco…pas tu hang compare dengan harga tv yang sama kat hup seng….ada beza tak ?

          moooo…moooo…sedih aku tengok hang bercakap pasal economy

          hang tak mau ambik contoh kat kedai KR1M ke moooo ?….lagi murah !!

          Reply
        • February 7, 2012 at 9:48 pm
          Permalink

          nature of business between Tesco and NFC is totally different la ngok….what the cow!!!!

          Reply
        • February 7, 2012 at 10:21 pm
          Permalink

          dia ni tau ke yang rega ayam kampung ngan ayam daging berbeza.. ikan bela ngan ikan liar berbeza.. lembu pun berbeza.. yang sama ialah sifat lembu tersebut ( tak berniat nak menghina makhluk ciptaan Allah S.W.T )!! iaitu BODOH!.. bab tu orang kata bodoh cam lembu.. tak caya try la bela.. aku dah ada pengalaman bela lembu.. lembu NFC ni pandai sikit dari hang kot.. babtu mahal Moo..

          Reply
    • February 7, 2012 at 1:22 pm
      Permalink

      Macam mana ngan projek kambing jamnapuri di kelantan? Siapa kah yang menerajui nya? Awat tak hinggaq seluruh malaya, ce cerita ?Macam mana ngan beratus pemberian konsesi balak kat Kelantan, kat orang cina pun ada, kat syarikat singapurapura pun ada, kebanyakkan kat orang pas dan di kitarkan semula kat oran lain pun ada? apa hal nya? Kat Selangor pun apa lah lain nya, isu ahli MPPJ, bukan sorang pulak tu,yang bertokoh peguam mendapati kontrak penguaman , awat tak kecoh , siut? Isu kat Perak, ahli DAP ,orang kanan pulak tu , memberi kontrak kepada isteri beliau, kebetulan tukan jahit, untuk menempah pakaian rasmi sewaktu pakatan hampih ni berkuasa , itu apa nya moo the cow? Lu apa hal nak katakan orang lain, perbetulkan kan lah dulu parti hampih awak tu, yang terang terang menyalahgunakan kuasa sebelum menuduh orang lain, ini di tujukan kepada C4, Moo the cow shithead, dan juga Bujut suntut!

      Reply
      • February 7, 2012 at 7:47 pm
        Permalink

        hush ! tu tak boleh tanya ! projek jihad !

        Reply
      • February 7, 2012 at 10:34 pm
        Permalink

        hepppp!! projek jihad tak boleh sentuh.. sapa bukak mulut dijamin tak kesyurga khawarij!…

        gitulah sikap hipokrit puak nih bro Man.. apapun mereka buat tak pernah “ikhlas”.. cuma nak kredit (menipu rakyat).. sebab tu lah kita tak boleh pakai cakap puak2 nih.. Mungkin kita boleh mengambil peristiwa tu sebagai satu lagi petunjuk dari Allah S.W.T, yang mana setelah Allah S.W.T memberi jalan (berupa wang dan kuasa)tapi mereka mmg tak berniat untuk menolong rakyat (hanya gebang bagai), hanya Allah S.W.T yang maha mengetahui.. sebab tu sentiasa gagal.. semua perkara yang telah, sedang dan bakal berlaku adalah dariNya.. wallahuallam..

        Reply
    • February 8, 2012 at 11:13 pm
      Permalink

      Puas dah org explain .Kalau manusia memang dah faham tapi kalau dah LEMBU memang kita semua faham…BODOH mcm Lembu. Takkan FAHAM nya..

      Reply
    • February 11, 2012 at 5:36 am
      Permalink

      pkr hantam itu kak jat hanya mau tutup kelemahan nuar punya anak kat lembah pantai yang akan kalah teruk dalam pru13.. itu saja…

      Reply
  • February 7, 2012 at 12:27 pm
    Permalink

    UMNO dah tak ada modal lain lagi….

    dah tak ada jalan lain lagi unutk menjatuhkan sesaorang……

    mempersoalkan sexual orientasi org pulak …

    ada sapa2 yang boleh dikambing hitam macam saiful????

    Reply
    • February 7, 2012 at 5:51 pm
      Permalink

      lembu ada yg GAY tak..hehe

      Reply
      • February 7, 2012 at 10:12 pm
        Permalink

        tanya Shahrizat Abdooool Jaleeel LLB Hons(Lembu-Lembu Berkeliaran ) University Malaya

        Reply
        • February 8, 2012 at 12:15 am
          Permalink

          ..ko pegi la tengok lembu2 tu ko peratikan..hehe

          Reply
        • February 8, 2012 at 11:15 pm
          Permalink

          Ko tak nak tyn kwn ko siMOOO@LEMBU tu ker? , c4@AHJ

          Reply
    • February 7, 2012 at 11:05 pm
      Permalink

      kau menuduh UMNO, tapi pernah tak kau terfikir yang semua tu datang dari Allah S.W.T.. kau bercakap pasal aqidah, takdir bagai.. bercelaru la C4, berapa banyak daa pengangan kau.. sekarang kau nak salahkan takdir Allah S.W.T.. semua perkara berlaku bersebab bro! Allah S.W.T juga berpihak kepada Saiful, setelah dia bersumpah dengan “nama” Allah! lebih banyak keburukan nuaq ditunjukkanNya.. bagi yang mahu berfikir mungkin akan nampak hikmahnya, bagi yang tidak… maka berterusanlah d ia dalam kesesatan.. Allah jugak berpihak kepada nuaq supaya kembali kepadaNya melalui ujian yang sedang beliau hadapi.. tapi dia makin melalut.. kalaupun lepas dimahkamah dunia, takpa, kat sini kita semua “berlakon” ja, ujian tahap keimanan kita takkan berhenti sejak sebelum kita dilahirkan (“perjanjian/aku sumpah” sebelum roh kita diturunkan kebumi) hingga kita mati.. lepas tu penghakiman BESAR di mahkamah agung… nuaq dah tak boleh pusing dah masa tu untuk buat ceramah ataupun demontrasi!

      semua manusia telah bersumpah sebelum dilahirkan, sekarang kita sedang mengumpul bukti (berlakon di dunia), bila dah “time” (mati) dah tak boleh buat apa2, kemudian diHakimi..

      cukup2 lah c4, SIAPA KAU untuk MEMFITNAH Saiful sebagai kambing hitam? kau hanya memihak kepada nuaq cuma berdasarkan “modal” air liur nuaq.. kau bersikap SOMBONG pada ALLAH setelah PENCIPTA kau tunjukkan bukti nyata dengan “sikap/sifat” si nuaq.. berserahlah kepada Allah kerana sifatnya yang MAHA KUASA.. kalau setakat modal “air liur” nuar, rasanya lebih baik kau berhenti memfitnah, ukur “aqidah” dalam diri kita terlebih dahulu sebelum merendahkan aqidah orang lain.. macam yang statement hang itu hari.. wallahuallam.

      Reply
      • February 8, 2012 at 12:13 am
        Permalink

        hmmm..penat brckp dgn budak BODOH ni bro..dia tak reti bahasa2 yg sopan pun..retinya maki hamun & mencarut itu je yg dia tahu..Aqidah..dia tak faham pun..

        Reply
    • February 9, 2012 at 4:36 am
      Permalink

      lu bising apa hat.. olang suka mau tanya itu leng chai lu hati apa susah.. ya ma

      Reply
  • February 7, 2012 at 12:37 pm
    Permalink

    tak payah lah nak membela anak keling abdoool jalel tu….

    bertanding di lembah pantai pun kalah …..

    Reply
    • February 7, 2012 at 5:54 pm
      Permalink

      ha’a kan..naik bela GAY..kot2 dapat tutoh lg bes kan c4..hehe

      Reply
    • February 7, 2012 at 7:08 pm
      Permalink

      c4..dah makan ubat belum..

      Reply
    • February 8, 2012 at 2:15 am
      Permalink

      Tak kan nk bela PELIWAT pulak….jenis mcm tu Nabi pun tak ngaku umat….hang tau ke pasal tu C4…

      Reply
    • February 9, 2012 at 11:39 am
      Permalink

      Al Jub pun ada darah keturunan keling jugak…nape tak caye?

      Reply
  • February 7, 2012 at 12:46 pm
    Permalink

    Mengutip cukai dari rakyat merupakan tugas dan tanggongjawap mana-mana kerajaan dimuka bumi ini. In termasuk lah negara Malaysia. Kerajaan yang sedang memerintah akan mengutip cukai melalui Kementerian, Jabatan atau ajensi nya semua rakyat tahu tentang hal ini. Duit yang dipungut dimasukkan didalam “Wang Hasil Yang Disatukan”. Wang tersebut merupakan “amanah” yang diberikan oleh rakyat kepada kerajaan yang sedang berkuasa untuk diuruskan dengan cara jujur, amanah dan bertanggongjawap, tanpa sebarang unsur-unsur penyelewengan seperti rasuah dan sebagainya. Sekiranya kerajaan yang sedang berkuasa sudah tidak lagi mendapat kepercayaan dari rakyat, dalam sistem demokrasi seperti Malaysia ini rakyat akan memilih parti lain untuk menguruskan kewangan negara melalui Pilihan Raya Umum (PRU). Dengan itu kerajaan yang sedang berkuasa tidak boleh mendabik dada kononnya wang yang dipungut dari rakyat adalah wang dia.

    Adalah menjadi kewajipan kerajaan yang sedang berkuasa menyalurkan duit dan wang tersebut kepada rakyat kembali dalam bentuk bantuan-bantuan, kemudahan rakyat, gaji kakitangan kerajaan, perkhidmatan, infrastuktur dan lain-lain lagi. Adalah terlalu mudah untuk memahami perkara ini, bukan nya susah sangat.

    Apa yang berlaku di Malaysia kerajaan yang sediada BN dan UMNO mendabik dada kononya duit kerajaan yang dipungut dari rakyat adalah duit BN. Habis satu Malaysia kena tipu oleh BN dan UMNO. Mahu tidak mahu rakyat kena sokong UMNO dan undi BN. Aku lihat Ketua Jabatan /Kementerian /Ajensi Kerjaan pun turut mengingatkan kakitangan kerajaan, “SAPA YANG BAYAR GAJI KAMU SEMUA….” ???? Disamping itu pemimpin UMNO turun ke Pusat Pengajian Tinggi, IPTA dan IPTS menyeru supaya pelajar-pelajar menyokong BN, “PTPTN tu sapa bagi ???? ”. Apa ingat pelajar-pelajar Universiti tu BODOH sangat ke??? Boleh diperbodohkan macam orang kampong ???? PTPTN bukan free, lepas grad kena bayar balik.

    Habis tu kalau kerajaan BN sudah tidak mendapat mandat dari rakyat lagi, sapa yang bayar gaji kakitangan kerajaan???? Kenapa perkara ini tidak dilaku oleh kerajaan seperti negeri Kelantan, Kedah P Pinang dan Selangor kepada kakitangan kerajaan negeri ??? Apa kah kerajaan negeri juga layak menyatakan kepada kakitangan kerajaan negeri “SAPA YANG BAYAR GAJI KAMU SEMUA….” ???

    Ini menunjukkan bertapa BODOH nya kepimpinan UMNO dan BN, dalam menipu dan memperbodo-bodohkan rakyat Malaysia. Yang paling menghairankan setengah Ketua-ketua Setiausaha Kementerian, Jabatan dan ajensi kerajaan, turut memberi amaran dan mengingatan kakitangan supaya mengundi BN, sambil menyatakan “sapa bayar gaji kamu semua???” “Kalau tak ada UMNO dan BN kamu semua tak makan pun”. Pada hal Ketua-ketua Kementerian, Ketua Jabatan dan ajensi kerajaan tahu sistem kewangan dan sistem kerajaan macam mana, bukan mereka tu golongan BODOH tak tahu dan tak faham tentang sistem kerajaan. Tapi kempimpinan UMNO dan BN Berjaya memperbodoh-bodohkan mereka macam lembu peliharaan Shahrizat. Aku nak cerita ini sebab perkara ini telah berlaku di sebuah Jabatan kerajaan, seolah2nya Ketua Jabatan tu berkempen bagi pihak BN.

    Kerajaan BN dan UMNO asyik menyalahkan rakyat dan kakitangan kerajaan yang tidak mengundi BN, Apa kah pemimpin UMNO sendiri pernah menyelidik dan menyiasat kenapa rakyat sudah tidak mengundi BN lagi? Apkah yang UMNO dan BN lakukan selama ini semuanya betul dan diterima oleh rakyat???

    Sepatutnya kepimpinan BN dan UMNO kena berpijak dibumi nyata, rakyat hari ini bukan lagi rakyat tahun 50an dan 60an, yang mudah diperbodoh-bodohkan lagi. Hentikan kan perbuatan BODO tu gunalah pendekatan lain untuk mendekati rakyat. Rakyat sudah ramai boleh membaca, melihat perkembangan di negara-negara luar, maklumat dari internet yang tanpa sempadan. Rakyat bukan bodoh lagi lah…… KERTAS UNDI dan PENSIL ditangan pengundi, bukan pemimpin UMNO atau BN atau Ketua Kementerian /Jabatan / Ajensi melihat kertas undi yang dipangkah oleh rakyat.

    Reply
    • February 7, 2012 at 11:17 pm
      Permalink

      tak payah buat statement pangjang2.. point takdak, lebih kepada cemburu kepada pemimpin “melayu” yang berjaya (dna melayu yang susah nak di ubah, sebab tu kerajaan buat kajia pasai dna melayu nih)..

      dap kata depa buat duit then depa kata duit depa (dap)

      pkr pun cenggitu

      pas tak brani cakap pasai depa dah sebat, so yang tinggal wang zakat, maka bila prk dan dapat tangkap pasai “rasuah” pengundi depa kata wang zakat.. “wang zakat” khas untuk beli undi!

      kalau tak tau “politik”, baek dok diam la c4.. melalak lagu mana pun, orang kat atas akan nampak hang yang kat bawah! bak kata hang, betui tu..”Rakyat bukan bodoh lagi lah…” kah kah kah

      Reply
    • February 9, 2012 at 4:52 am
      Permalink

      waa.. lu punya celita macam itu sulat belantai loorrr.. olang pas suka bikin itu macam.. cali loit tipu sama olang. sekalang lu bikin itu macam surat mesti mau tipu suma bodoh punya olang..

      Reply
  • February 7, 2012 at 12:51 pm
    Permalink

    Ini adalah isu-isu yang boleh dimainkan oleh pembangkang pada PRU kali ini. Pembangkang seharus nya menggunakan isu ini dengan sebaik mungkin bagi menjatuhkan UMNO dan BN.

    1.Isu SBPA –mengutungkan kakitangan atasan , bagaimana kakitangan bawahan???

    2.Isu NFC – menguntungkan keluarga Shahrizat sahaja

    3.Penyenaraian Koperasi Perbadanan Felda (KPF) – supaya pemimpin2 UMNO dapat pink form

    4.Isu Rosmah Mansor – Najib tak boleh nak menjawap isu ini…

    5.Penyalahgunaan wang zakat – bukan hanya wang zakat …. Wang lain pun dikebas oleh pemimpin UMNO …

    6.Banyak lagi ….

    Reply
    • February 7, 2012 at 6:01 pm
      Permalink

      Satu lg pekong terbuka..umat Islam semakin membenci dgn Anwar Penjubor dgn kenyataan sokongan terhadap keselamatan Israel..masyarakat Islam antarabangsa tersinggung dgn kenyataan beliau..ambik kau!!

      Reply
      • February 7, 2012 at 11:24 pm
        Permalink

        Allah S.W.T menunjukkan KUASANYA setelah insan ciptaanNya merayu supaya “dia” dilaknati sekiranya berbohong setelah diinaya.. Janji ALLAH S.W.T itu BENAR.

        Reply
        • February 7, 2012 at 11:31 pm
          Permalink

          sekarang telah ramai umat Islam sedar/nampak siapa itu nuar.. adakah nuar semakin insaf? tidak.. semua itu takdir dari Allah, Allah tak perlu perancangan, kun fayakun…. bagi kita, biarlah dijadikan pengajaran agar jangan memperkecilkan kuasaNya secara sedar atau tidak.. semoga kita kembali kepada kebenaran!

          Reply
          • February 8, 2012 at 2:21 am
            Permalink

            bukan setakat isu2 tu jea yg puak2 hangpa mainkan…..Al-quran..hadith…adab…adat..amoi..pungkok…semuanya puak hangpa main…dh paham sgt dah….

          • February 9, 2012 at 4:26 pm
            Permalink

            aik bro Stingray, puak aku? maksud hang UMNO?

          • February 10, 2012 at 3:14 am
            Permalink

            bro ciku…puak2 hampeh C4 mulut jamban tu….

    • February 7, 2012 at 11:21 pm
      Permalink

      gunakan isu fitnah (kebanyakannnya) untuk kuasa? canteek…

      Reply
    • February 8, 2012 at 11:35 pm
      Permalink

      Alahai Isu BASI lah tuuu c4@AHJ…pi cari lagi isu2 yg bernas sikit…c’toh mcm tutuhan pd BN nak kurangkan Monopoli Eko CINA, mcm DAPigs API2kan pada pengundi dia. Isu Kebebasan berSEX mcm Boss ko lalakkan satu dunia(PKR).., Bab Negara Islie yg gagal dicapai sbab tlh spin olih org2 Nuar dlm PAS….Isu2 tuu lebih baik ko terang pd pengundi ko yg TERKELIRU mcm ko tu c’tohnya. Kan lagi bernas drp apa yg ko tulis tuu….

      Reply
  • February 7, 2012 at 1:08 pm
    Permalink

    Pingat Emas Presiden Kesatuan Pelajar
    Anugerah Pelajar Terbaik SPM 1994 (Fizik, Bahasa Melayu)
    Anugerah Pelajar Terbaik SRP 1992
    Johan Pertandingan Bahas Piala Perdana Menteri 1992 dan 1993 antara sekolah-sekolah berasrama penuh
    Pembahas terbaik Pertandingan Bahas Piala Perdana Menteri 1992 dan 1993 antara sekolah-sekolah berasrama penuh
    Johan Pertandingan Bahas Piala Sri Paduka Sultan Perak 1993
    Presiden, Badan Revolusi Agama
    Presiden, Pancaragam Tentera
    Presiden, Persatuan Bahasa Melayu
    Ketua Pengarang, The Malay College Magazine
    Dianugerahkan biasiswa PETRONAS (Kejuruteraan Elektrikal dan Elektronik) dan ESSO (Geology) sebelum keputusan SPM diumumkan
    Morrison’s Academy, Scotland (1995 – 1996)

    Anugerah AD Kippen, Pelajar Terbaik Fizik A-Levels 1996
    Anugerah John Knox, Pelajar Terbaik Kimia A-Levels 1996
    Pengawas
    Orkestra Morrison’s Academy
    Leeds University (1996 – 1999)

    Anugerah Arthur Crabtree 1997, Pelajar Terbaik Tahun Pertama Kejuruteraan Elektrikal dan Elektronik
    Ijazah Kelas Pertama (Tahun Pertama dan Kedua)
    Ijazah Sarjana Muda Kejuruteraan Elektrikal dan Elektronik
    LATAR BELAKANG KERJAYA

    Jeffreys Henry Chartered Accountants, London (1999 – 2003)

    lulus semua peperiksaan akauntan bertauliah dengan Institute of Chartered Accountants in England & Wales (ICAEW) dalam masa 2 tahun
    diterima sebagai ahli ICAEW pada 2003, selepas tamat tempoh minima latihan di firma perakaunan
    diterima sebagai ahli Malaysian Institute of Accountants (MIA) pada 2003 apabila pulang ke Malaysia
    PETRONAS/MTBE Malaysia Sdn Bhd (2003 – 2005)

    Pengurus, Propane Dehydrogenation Plant
    Pengurus termuda semasa dilantik
    PETRONAS/Pejabat Naib Presiden, Urusniaga Petrokimia (2005 – 2007)

    Pengurus Kanan (Perancangan Perniagaan, Operasi dan Teknologi Urusniaga Petrokimia)
    Pengurus Kanan termuda semasa dilantik
    Bertanggungjawab menguruskan kumpulan urusniaga petrokimia PETRONAS dengan aset melebihi RM30 bilion
    PETRONAS/Petronas Carigali Sdn Bhd (2007 – 2009)

    Pengurus Kanan (Perakaunan, Belanjawan dan Percukaian Antarabangsa)
    Bertanggungjawab menguruskan hal ehwal kewangan 51 anak-anak syarikat PETRONAS Carigali yang terlibat dengan operasi huluan di peringkat antarabangsa, membabitkan belanjawan tahunan melebihi RM20 bilion
    Pharmaniaga Berhad (2009)

    Pengurus Besar
    Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor (2009 – )

    Ketua Eksekutif

    LETAK HANG PUNYA,SIAPA@ WAKIL PEMUDA ATAU PEMIMPIN MUDA UMNO PUNYA RESUME KAT SINI GUA NAK TENGOK WKAKAKAKA….

    Reply
    • February 7, 2012 at 1:42 pm
      Permalink

      Lepasan tingkatan tiga, berkerja sebagai porter di Keretapi Tanah Melayu, sehingga mencapai jawatan dalam parti sebagai Naib Prediden di dalam kelompok parti hampih! Tak perlu pun resume yang saperti di atas. Yang penting pandai menipu dan kelentong rakyat! Lu ingat gua ada teruja kah kat resume semacam tuh, sijil atas kertas lain, penampilan sebagai ketua lain, di sergah dah terkencing dalam seluar apa hal? Nerd kut? Cakap mesti serupa bikin, siap gambar lagi tunjuk bukti kencing dalam seluar? Macam macam parti hampih ni nak tujuk karisma penerampilan ketua ketua mereka, yang penting ada substance kah wei untuk menjadi ketua?Penuh satu sawah padi pun ngan sijil apa guna, akan tetapi tak da substance as a leader , for what? Jadi awak ingat untuk menjadi sebagai seorang ketua memerlukan resume saperti di atas, ini bermakna , banyak pemimpin dari parti hampih lu yang tak da kriteria ni tak layak untuk menjadi ketua lah kan, sebagai contoh BABI tu kelulusan apa sewaktu beliau berada di Universiti Malaya dulu? Nak jadi punahsihat ekonomi negeri Selangor lah konon ngan gaji singgit! Sewaktu Malaysia di langgar olih perompak kewangan yang di ketuai olih George Soros, apa kah ketua awak buat, mengikut macam lembu “antidote ” olih IMF, nasib kita ada Dr. Mahathir, perlu di ingat Dr. Maghathir ada lah doktor perubatan, bukan dari pengajian ekonomi!. Jadi Carlos Montoya, balik lah ke “high chapperal” lu dan berhujah lah kepada lembu lembu bodoh awak ,okey? Lu ingat kami ni teruja kah ngan kelentong awak yang macam budak tadika ni di sini? Untuk menjadi ketua macam macam kriteria lain yang di perlukan siut!

      Reply
      • February 7, 2012 at 6:08 pm
        Permalink

        hehe..konon nak perbodohkan kitorang (UMNO) la ye..hehe..tp ko sendiri yg diperBODOHkn oleh fahaman korang..harap je ilmu tinggi konon tp BODOH dlm membuat pertimbangan wat hapa..penjubor jugak yg nak ditegakkan..BODOH punya toya..

        Reply
      • February 7, 2012 at 10:17 pm
        Permalink

        berkerja sebagai penjaga gate Keretapi Tanah Melayu ….. aku rasa ada seorang calun UMNO di Klang tu….

        sekarang ni dia dah jadi mendiang dah …

        Reply
        • February 8, 2012 at 12:23 am
          Permalink

          ..ko jaga lembu je la..jgn tukar2 keje..otak pun dah mcm lembu..tp lembu pun lg pandai kot..

          Reply
    • February 7, 2012 at 9:52 pm
      Permalink

      wow…educated punye GAY rupenya….syabasss

      Reply
    • February 8, 2012 at 12:50 am
      Permalink

      Buat hapa kalo ijazah berlambak tapi bab intelektual macam juara Maharaja Lawak tu.. Yang penting intelektual mesti tahap cemerlang di samping ada kelayakan akademi yang tinggi…!!!

      Reply
    • February 8, 2012 at 11:35 am
      Permalink

      hanya yg. cemburu dengan kejayaan dia je yg. masih nak buruk2an. Takda sebab nak sambut provokasi tahap lembu NFC ni.. low class punya provokasi.

      Reply
      • February 8, 2012 at 11:59 pm
        Permalink

        ..low class punya provokasi..oleh puak2 pakatan haram..

        Reply
    • February 8, 2012 at 11:38 pm
      Permalink

      Pandai tapi jenis KACANG LUPAKAN KULIT puya manusia…kan.

      Reply
    • February 9, 2012 at 5:05 am
      Permalink

      itu olang talak suka sukan lorr.. wa ingat mesti jambu batu lorr…hikhikhik

      Reply
  • February 7, 2012 at 2:54 pm
    Permalink

    kalau nak kaya tak payah belajo tingi2, ikut konsep UMNO…ko ampu jer bosss…lepas tu pastikan Boss ko jugak berjaua yer….

    Reply
    • February 7, 2012 at 6:12 pm
      Permalink

      ha’a..dulu masa blum jd adun atau parlimen pakai kete cabuk je tp baru sepenggal jd wakil rakyat kat selangor ni..huyooo..dah kaya beb..kete besor..negeri kebajikan la katakan..kebajikn utk pemimpin2 diorg tp rakyat dok camtu gak..kencing

      Reply
    • February 7, 2012 at 10:18 pm
      Permalink

      betul 1000%…cium tangan boss…termasuk bini bosss….. jilat bontot bosss…. bosss tak payah basuh punggung selepas berak… sebab ahli UMNO ada 4 juta orang …..

      Reply
    • February 7, 2012 at 11:11 pm
      Permalink

      Berapa ramai jutawan Melayu hari ini ditolong oleh UMNO. Kalau hari-hari dok maki, cerca dan fitnah, sapa nak bagi projek dan peluang berniaga? Bila tak dapat, laung satu Malaysia rasuahlah, kronilah,salah uruslah. Mereka yang dapat peluang pula ditikam, dipijak, kalau boleh sampai hancur, suruh hidup miskin dan sederhana macam tok guru. Fahaman ape ni? Sedarlah bila bercakap, adakah kerajaan Kelantan memberi peluang perniagaan kepada orang UMNO yang hari-hari maki tok guru. Pro Pas yang pernah maki tok guru pun tak dapat tauliah ceramah, tak caya, tanya Azhar Idrus.

      Pilihlah kerajaan yang kongsikan kek kemakmuran negara, terbukti sejak merdeka.

      Ya Allah peliharalah kami dari kejahatan mereka yang zalim

      Reply
    • February 8, 2012 at 11:43 pm
      Permalink

      Setakat Ampu camtu ok gak..tapi ada org tuu sanggup bagi BINI pada Boss sbab nak ampu Boss dia bagai nak Rakkkk..Lagi HEBAT kan…sapa mkn cili dia terasa lahkan….Perghhhhhhhh podeh nyo..

      Reply
    • February 9, 2012 at 5:08 am
      Permalink

      lu mau kaya pon apa susah..belakang kasi mesti manyak loit masyuk..tiue..

      Reply
  • February 7, 2012 at 3:45 pm
    Permalink

    penulis sudah disogok wang oleh sharizat!satu petikan mungkin 50K!

    Reply
    • February 7, 2012 at 6:13 pm
      Permalink

      50k sikit sgt..5000000K la tonik..baru betul..hehe

      Reply
      • February 7, 2012 at 10:01 pm
        Permalink

        budak hinggusan PKR punye komen…

        Reply
    • February 8, 2012 at 12:52 am
      Permalink

      Semua perangai huluq rasuah ada la bawaan Anwaq dan kuncu kuncun dalam PKR & PAS…!!!

      Reply
    • February 8, 2012 at 9:12 pm
      Permalink

      50k sikit sangat tu bro, jikalau dapat duit sumbangan dari unker sam dan puak yahudi , setakat nak beri penyokong 50k aje, selebih nya pergi mana duit tu, ini mesti buat renovation kat banglo kelas mewah kat gombak, dan membiayai perjalanan kelas satu dan duduk hotel suite yang mewah kat luar negara lah tu!Bagi ciput kat penyokong , selebih nya masuk saku sendiri lah tu! 50K, tak main lah, lebih dari tu , wang tak da nilai nya ngan kesetiaan kepada negara, ugama dan bangsa sendiri, ni yang korang tak paham. 50k lah konon, lu tak kan dapat 50sen pun , tenguk pemimpin awak dengan kehidupan mewah mereka, kereta, rumah, anak belajar kat mana, sebagai contoh, Ferrari, Bentley, penerbangan first class, hotel suite first class, ada fikir ka mana mereka ni dapat wang?

      Reply
    • February 8, 2012 at 11:46 pm
      Permalink

      Tak balik Indon lagi ker ko nie …blh intai2kan ANAK IKAN ELI KANGKANG tuuu..apalah kabarnya……

      Reply
  • February 7, 2012 at 5:49 pm
    Permalink

    rafizi bakal..oopppss bukan la..dah di KARIPAP dan diMOKHTARkan oleh ANUGAY!! hehehehehe…

    Reply
  • February 7, 2012 at 6:22 pm
    Permalink

    Rafizi ni memang homo dah lama……..

    Reply
    • February 7, 2012 at 10:19 pm
      Permalink

      ya ke kawan saifool lah ….. kenapa dia tak jumpa najib dan rosmah mintak biasiswa???

      Reply
      • February 8, 2012 at 12:28 am
        Permalink

        ..sbb dia dah expired..monopaus..hehe

        Reply
      • February 9, 2012 at 12:33 pm
        Permalink

        Lebih kurang la tu …..yang sorang tu dah mengaku kena palam dengan anwar…..

        Reply
  • February 7, 2012 at 11:16 pm
    Permalink

    oooh rupanya pencacai2 dan pemimpin PR paling tergoda dgn GAY yg educated..
    high rated jambulah ni..
    hahaha pdnlah si TOYA atas tu berbangga sgt dgn ‘resume’..opss..skrip anak ikan Nuar..

    TOYA, kalau resume tu betul skalipun..atau ade 10 pages lg yg penuh dgn mcm2 HONOR.. tp jd pencacai pd seorang peliwat, parti rosak.. nothing! USELESS..

    Allah tkpndang pd kelulusan dunia hebat tp Aqidah rosak, akhlak rosak!

    mcm si boyfriend Eli kt Indon..mana nk lari haa? keji punya pencacai…

    Reply
  • February 8, 2012 at 11:14 am
    Permalink

    TERbaru caption video Nuar menutuh CHina Doll dipublish dalam satu majalah seks di jepun. Dikabarkan laris sekali jualan majalah itu .

    Pada empunya diri , keluarga dan sanak sedara & sahabat handai , kerana kulit mereka setebal kulit buaya , mereka tak kesah kerana sudah lali dengan benda ini. No issue.

    Yang jadi masaalah orang Jepun sudah mula tengok orang Msia sebelah mata . ” seorang yang low class punyai masaalah moral sejijik ini , masih ada diantara kamu yang ingin mengangkat nya sebagai pemimpin? Kalau diJepun kita sudah nasihatkan dia bunuh diri dengan terjun bangunan ke, makan racun tikus ke atau kerat leher dengan pedang samurai.

    What the heck, you Msian.

    Reply
  • February 8, 2012 at 12:24 pm
    Permalink

    Rafizi sijambu ni dah jelaskan belum Orientasi Seksnya?.

    Reply
  • February 8, 2012 at 8:58 pm
    Permalink

    Kalu mau cerita bab resume, Obama ada apa, baru sepenggal dah kena kutuk olih rakyat amerika, bill clinton ada apa , dah kena skandal hisap batang pelir dik monika lewinsky, cerita pasal george bush, kroni from father to son, kena kutuk habis habisan sebagai, penipu, a war criminal, perdana menteri britain tu apa ke nama dia, tak ingat lak pulak , pun di indicted as a war criminal dan di reject sebagai pemimpin yang menipu rakyat england sewaktu perang iraq? Tony Blair ke, ye la kut! Paul Wolfwofitz, yang penyagak berkerja kat world bank , bubuh girlfren nya berkerja kat situ, sapa yang beri surat rekomen, tak lain tak bukan si BABI lah kan, Apa da ada pada resume , itu tak bolih pakai lah semua tu, intergriti yang penting ,kan dah ada lawyer, peguam le tu dan majistret pun pernah kena dakwa kat mahkamah ats dasar menyeleweng undang undang, resume apa bende nya bahlol, !

    Reply
    • February 8, 2012 at 11:57 pm
      Permalink

      bodohnya pencacai2 PR.. hanya letak resume dunia semata2 sbg benchmrak?
      pedulikan org itu gay or lesbian or perosak Islam, janji resume akademik bagus?

      kalau fikir bodoh mcm tu ilmuan2 Islam hebat dahulu kala xmasuk Oxford pn.. xde universiti khas pn yg mereka lalui..tp mereka adalah org2 yg diberkati yg Allah Redho ilmu dan kepimpinan mereka?

      beranikah kita nafikan kehebatan mereka?

      ramai manusia berotak LEMBU dlm Pakatan Rosak ni..

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *