Hadi Menangis Setelah Pecat Hasan Ali…

Share


Semalam, saya ada terjumpa dengan seseorang yang agak rapat dengan Presiden PAS, Hadi Awang. Sorry la, saya tak boleh dedahkan namanya. Namun, dia ada beritahu sesuatu yang agak “istimewa” pada saya…

Katanya, Hasan Ali merupakan sahabat yang sangat disayangi Hadi Awang. Buktinya, walaupun dikatakan PAS Selangor mahu Hasan Ali dipecat sejak kes JAIS-DUMC, Hadi banyak mempertahankan Hasan Ali dalam diam…

Ketika Hasan dipecat baru-baru ini, dikatakan Hadi Awang dah tak boleh nak pertahankan Hasan Ali pasal meeting tu telah dikuasai oleh Pok Nik Ajis dan beberapa parasit erdogan anwarista. Mahu tak mahu, Hadi kena ikut keputusan majoriti syura…

Menurutnya, keputusan itu mengundang kesedihan yang amat sangat pada Hadi dan beliau risau dengan masa depan PAS, khususnya di Selangor. Paling jelas, Hadi menangis selepas pengumuman itu dibuat!

Dan dikatakan, itu adalah antara faktor Hadi “merajuk” cadang tak nak bertanding PRU13, baru-baru ni.

Dia dikatakan masih sedih dan menyesal dengan memecat Hasan Ali yang kini mempunyai sokongan padu dari majoriti penyokong PAS seluruh negara, khususnya di Selangor. Lagipun, dia memang iktiraf perjuangan Hasan Ali lebih genuine berbanding Khalid Samad atau Rani sendiri.

Tapi, takkanlah dia nak mengaku depan media pulak, kan?

Tapi, sumber saya juga memberitahu bahawa Hadi sememangnya terkilan dan marah pada kepimpinan PKR dan DAP yang menghentam Hasan Ali sebelum-sebelum ini.

Dia juga dikatakan memang menyampah gila pada Azmin Ali kerana mencampuri hal dalaman PAS dan mendesak parti itu untuk memecat Hasan Ali. Khabarnya, dia memang hangin satu badan…

Tapi, dia tak bolehlah nak luahkan pada public, nanti lagi la jadi haru-biru!

Pada saya, sekiranya diukur antara pencapaian Hasan Ali dan Khalid Samad dengan Rani, rasanya prestasi, populariti, ketulenan perjuangan dan prinsip Hasan Ali jauh lebih baik dari kedua-dua “musuh dalaman”nya itu.

Tak payah ceritalah. Semua orang dah tahu apa yang dibuat Hasan Ali dan Khalid Samad mengenai isu rampasan arak, JAIS-DUMC, penggunaan kalimah “Allah” atau gerakan selamatkan aqidah umat Islam.

Hasan Ali sibuk pertahan aqidah umat Islam, Khalid Samad sibuk keluar masuk gereja luaskan pengaruh dan beli jiwa pengundi bukan Islam. Kononnya gereja tu lebih penting pulak berbanding aqidah ummah. Patut ke macam tu?

Tak payah la nak pusing sana sini. Spin macamana pun, dalam isu Hasan Ali ni, beliau berada dipihak yang benar. Itu hakikat. Kalau ada jugak nak spin, memang bodoh dan takde akal la orang tu…

Walaupun, Hasan Ali memilih PAS dulu, kini dan selamanya, perjuangannya sama dengan saya. Cuma saya lebih memilih UMNO kerana UMNO mampu menggubal dasar. Tapi perjuangan kami tetap sama dan sebab tu kami kekal bersaudara…

Bukan macam PAS sekarang yang tak mahu mengaku orang UMNo sebagai saudara mereka. Malah mereka kutuk pula kita dengan fitnah, tohmahan dan kutukan yang bukan-bukan. Islam suruh begitu ke?

Apa pun, aku tunggu pendedahan Hasan Ali. Aku pasti, dia punya banyak bukti penyelewengan Kerajaan Negeri Selangor pimpinan boneka DAP, Khalid “gagap”.

Hasan Ali hanya memerlukan sedikit masa saja lagi untuk meletupkan “bom” tersebut. Heh!

Dedicated by Duke…


65 thoughts on “Hadi Menangis Setelah Pecat Hasan Ali…

  • February 2, 2012 at 2:57 pm
    Permalink

    Laaa……..semenjak bila kita percaya jika bersumebrkan org uMNO ni…??? Semua kena double check!

    Reply
    • February 2, 2012 at 3:16 pm
      Permalink

      moohh
      kalau kau tak nak percaya sudah…

      ada ke article kat sini tulis, wahai moohh, hang di kehendaki mempercayai berita ini???

      takdak kan…

      mudah2an Allah selamat kan orang melayu islam kat malaysia dari anwar ibrahim flip flop

      depan yahudi cakap lain, depan orang islam gebang “we are brothers….”

      kesian Hassan ali…..

      Reply
      • February 3, 2012 at 1:05 am
        Permalink

        yea la mooo…UMNO tak sebaik israel yg menjadi sumber kerpercayaan hang…siapa lah UMNO dihati hang berbanding dgn yahudi kan…

        Reply
        • February 7, 2012 at 5:57 pm
          Permalink

          tau tak pa…..campur……3…..kepala..macvam berkawan 3 org……kalau lebih 2 org mmglah selalu kucar kacir…..nk kawan berdua boleh…..4 keatas lebih baik tapi jgn 3……tanyalah sapapun …DAP tentu tak suka nombor 3 nih….Politik punya fasal…..tulah yg disebutkan…menghalalkan cara…janji menang….yg Pas pun perintah Kelanatan cukuplah yg gatai nk bergabung dgn DAP,,,PKR tu cari kejadah apa….kalau nkmenegakkan Islam…carilah kawan yg beragenda Islam…ni dak..satu kawan Pandai Main Guli….satu kawan lagi Pandai Main Gasing….mampuih….Tk kE pening kepala Hadi Awang…ngan Nik Aziz…cuma tk nak cakaplah…nanti org kata…kita bengong…jadi..hang tepon aku…aku tepon hang…tengoklah lepas PRU 13,,,ni…kita rombak baliklah…..demo….royat Nik Azih…

          Reply
    • February 2, 2012 at 3:21 pm
      Permalink

      PR lgi la takboleh caye…

      oit… ade komen boleh bgi tak kat post aku atas tu?…

      terima je la…PAS dah rosak sebab dirosakkan puak parasit anwarinas…

      hadi mesti menyesal begabung dgn DAP-PKR…

      ape pon takde bagi kebaikan…

      tpi ade jgk puak2 bengong macam kau yang masih sokong….

      Reply
    • February 2, 2012 at 7:26 pm
      Permalink

      Gabra betul bunyi hang. Putar belit issue pastinya bukan orang umno punya forte / kepakaran.

      Reply
    • February 2, 2012 at 8:07 pm
      Permalink

      Ni kagi sekoq lembu yang sanggup di apa apa kan leh matador DAP…!!!

      Reply
    • February 2, 2012 at 8:29 pm
      Permalink

      Moooo…hang percaya dak janji 16 september tu…..saje je tanya…kot kot hang percaya la kot….kah…kah…kah….

      Reply
    • February 2, 2012 at 11:35 pm
      Permalink

      siapa ‘kita’ yg ko maksudkan tu moo..ko sorang je le

      Reply
    • February 3, 2012 at 11:02 am
      Permalink

      Ia, saya setuju Tuan Mooo, sumber dari UMNO, mula2 orang tak percaya, last2 jadi betul jugak. Mcm Kes Dr Hassan Ali.Kita tunggu dan tengok kes Haji Hadi pula .Sekarang ini PR tengah berpeluh merayu Hj Hadi supaya tarik balik keputusan dia.Ini ceriter betul, sbb saya baru beli Harakah pagi tadi…

      Reply
    • February 3, 2012 at 3:12 pm
      Permalink

      ko xnk percaya sudahla, boleh berambus dari sini. Aku percaya berita2 di sini dari Haprakah atau Meloyakini.

      Reply
  • February 2, 2012 at 3:14 pm
    Permalink

    elok lah dia sedih bila di pecat ….makna dia sayang ….

    bukan macam Barisan Lembu2 Nasional (BN)…dah pecat orang tak dakwa….

    Reply
    • February 2, 2012 at 3:37 pm
      Permalink

      tu je?..

      dah bpe kali kes macam ni jadi…
      bile ade golongan yang dilihat menjadi penghalang pada gerakan DAP dan pluralisme anwar ni… mesti akan dibuang…

      pemecatan hasn ali pun disebabkan ape?…
      lu pon tau kn C4?…

      ni semua menandakan PR dah nak mati…

      cuma aku harap kematian PR tak la mengheret sekali PAS…. PAS kne balik semula pada perjuangan asal dan kembalikan balik para ulamak ke barisan hadapan….

      Reply
      • February 3, 2012 at 8:22 am
        Permalink

        ada ke lagi ulamak dalam pas.?? kalau ada pon semua dah tenat belaka.. hikhikhik

        Reply
    • February 2, 2012 at 3:47 pm
      Permalink

      hadi je yang sayang..sebab die tau hasan pejuang tulin….

      tapi yang lain?… say bye2 sambil tersengeh gumbira… sebab orang yang kuat pertahankan agama islam dah kne buang…

      Reply
    • February 2, 2012 at 6:13 pm
      Permalink

      anjing pondan dah start menyalak.. c4 anjing bodoh..

      Reply
      • February 2, 2012 at 7:21 pm
        Permalink

        bukan anjing tapi macam ANJING!

        Reply
    • February 2, 2012 at 11:54 pm
      Permalink

      kenapa hj hadi tak berbunyi,kalau dia rasa nik ajis salah bersuaralah ni dak nangis je dapat apa kalau dengan umno bukan main handal,sampai sanggup kata umno kafir.tunjukkanlah keberanian kerana islam bukan kerana politik.

      Reply
  • February 2, 2012 at 3:55 pm
    Permalink

    sama2 la kita mohon petunjukNya..jgn gaduh2 k..

    Reply
  • February 2, 2012 at 3:57 pm
    Permalink

    …tenok-tenok pas sedang memaki hamun sebab berita ini tersebar juga…heheh..sulat habat halakah tobat tak mau tulis punya…kesian hassan ali, sedey hadi tapi lebih kesihaann ahlil-ahlil LiPas yang tak tau ujung pangkal..kan mohh kannn

    Reply
  • February 2, 2012 at 4:49 pm
    Permalink

    hassan ali mempunyai aqidah yang jauh lebih baik daripada pemimpin-pemimpin umno!

    Reply
    • February 2, 2012 at 5:33 pm
      Permalink

      SEBAB TU PAS PECAT DIA..!!! HAHAHAAAA…TAKBIRRRR..!!!

      Reply
    • February 2, 2012 at 5:51 pm
      Permalink

      Aqidah org2 UMNO lebih baik drpd org2 PAS..hehe

      Reply
    • February 2, 2012 at 8:10 pm
      Permalink

      Mana lu tau Hasan Ali punya akidah lebih kren dari UMNO…? Tapi lembu lembu dari puak puak begok kelompok kamu lebih kerek lagi…!!!!

      Reply
    • February 2, 2012 at 11:58 pm
      Permalink

      memang HA bagus,kita sokong dia malangnya PAS(parti ajaran sesat) yg pecat dia.malang lagi sokong pulak Anway gay 2 kali bahana dapat.

      Reply
  • February 2, 2012 at 5:02 pm
    Permalink

    SEBAB APA ORANG YANG MENGAKU ISLAM ,SAK SEGAN END TAK SILU MEMBULI ORANG ISLAM YANG LAIN,ADA SAPA NAK JAWAB

    Reply
  • February 2, 2012 at 5:04 pm
    Permalink

    ADA KE DI DALAM ISLAM SURUH BULI ORANG ISLAM YANG LAIN ,JAWAB JANGAN TAK JAWAB

    Reply
    • February 4, 2012 at 8:09 am
      Permalink

      orang islam yang suka buli orang islam tu hanya dari golongan parti ajaran sesat

      Reply
  • February 2, 2012 at 5:37 pm
    Permalink

    siapa guna ISA tangkap orang islam?jawab jangan tak jawab!

    Reply
    • February 2, 2012 at 6:02 pm
      Permalink

      jwb pun tak guna..buat penat je..ada lain2 soalan ke?..hehe

      Reply
      • February 2, 2012 at 6:15 pm
        Permalink

        spin nampak mr tony gay..

        Reply
    • February 2, 2012 at 6:49 pm
      Permalink

      ISA tngkap smua org la bhai, awat bongok sngat lu ni…

      Reply
    • February 2, 2012 at 8:13 pm
      Permalink

      ISA di guna kan pihak wewenang untuk mengekang aktivitas aktivitas terorisme oleh kelompok pengacau keamanan nasional..tauuu…!!!!

      Reply
    • February 3, 2012 at 12:01 am
      Permalink

      ISA ada dibanyak negara,ia adalah pencegahan awal sebelum berlaku yg lebih buruk.Singapore pun ada ISA,kalau orang tak buat salah takkan kerajaan nak tahan.

      Reply
    • February 3, 2012 at 9:46 am
      Permalink

      Bapak Anuar Bin Ibrahim punya Bapaknya si US (a-me-ri-ka), besepah orang islam kat sana.. ada kau kesah?

      Reply
    • February 4, 2012 at 8:12 am
      Permalink

      ISA boleh digunakan untuk semua kaum..

      Reply
  • February 2, 2012 at 6:11 pm
    Permalink

    …kan ka lebih baik tanya “SAPA PECAT MANUSIA YG TOLONG AKIDAH ORG ISLAM LAIN..”..orang islam jugak yang kena sapa yang kasi tendang hahah jawabbb….

    Reply
    • February 5, 2012 at 7:15 pm
      Permalink

      dah kalu korg rase HA betol sgt …ikt la die…keluar AMNO skg JATI plak..cmne

      Reply
  • February 2, 2012 at 11:10 pm
    Permalink

    KUALA LUMPUR: Former Wanita Umno chief Tan Sri Rafidah Aziz has launched a scathing, thinly-veiled attack on her successor Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, suggesting that the latter should vacate all posts in Umno and the government.

    In a candid interview with The Malay Mail recently, Rafidah stopped short of naming Shahrizat but the references were clearly pointed at the Women, Family and Community Development Minister.

    “If you are a problem to the party and government, please move out!

    “That’s it (for) everyone, whether it’s got to do with cows or anything (else). That’s the most matured way of dealing with your problems,” said Rafidah.

    “Why are you so hung up about the three-week decision (to take a break)? You’re missing the point!

    “The point is: damn it, decide, don’t leave it (the decision to go) to the Prime Minister (Datuk Seri Najib Abdul Razak). Don’t leave the onus on the Prime Minister to decide for you.”

    Rafidah’s remarks are bound to re-ignite talks of hostility between the two Umno heavyweights. Shahrizat had toppled Rafidah from her Wanita chief post in 2009.

    The Kuala Kangsar MP said a chain was only as strong as its weakest link.

    “If your toe has gangrene, you don’t chop off the whole leg, you just amputate the toe!”

    Hence, she said leaders who have become a liability to their respective political parties should take the right step and leave the party or at least resign from their posts rather than passing the burden to party leadership as they do not fit Najib’s definition of a “winnable candidate”.

    The Prime Minister had on several occassions stressed that the Barisan Nasional would only field what he termed as “winnable candidates” in the next general elections.

    “Whoever is in the wrong, please do the needful. But do not use the same brush stroke to tarnish the government.That’s why I say if you’re a bother to the government, you are a liability to the government and to the party, (and should) make the decision to move away,” she said.

    Known as the Iron Lady, Rafidah was also quick to slam anyone who intends to open old wounds such as the allegations of the awarding of Approved Permit (APs) that was used against her during her time in government.

    She said it was unfair to equate the two incidents.

    “There was no evidence and there was no link to any family member,” she said.

    “You think I’m not a God-fearing woman and do all these things? It’s a sin, you know!”

    Shahrizat, who is currently abroad, did not respond to calls and text messages.

    Reply
    • February 3, 2012 at 12:22 am
      Permalink

      Problemnya… UMNO ni macam kata TunM dah busuk dari Kepala hingga ke usus. habis camna…?

      Reply
      • February 3, 2012 at 1:00 am
        Permalink

        bujuk…dan Tun tu jugak lah yg hang cerca dan caci….la ni kemunafikan hang dah tak leh bendung lg ke…hang kecewa sgt yea dgn diri sendiri????

        Reply
        • February 3, 2012 at 1:57 am
          Permalink

          Aku nak cerita busuknya UMNO ni hingga orang kepercayaan mereka sendiri pun ngaku UMNO tu dah rosak… orang lain apatah lagi.

          Reply
          • February 3, 2012 at 2:04 am
            Permalink

            itu la baiknya UMNO ada tegur menegur..korang ada berani buat mcmtu..semuanya tak berani nak tegur angguk2 geleng2 je..lg2 ngan DAP

          • February 3, 2012 at 3:16 am
            Permalink

            hehe… kalau dah busuk dari kepala hingga ke usus tu maknanya dah mampus kena tanam la…. nak tegur apa lagi?

          • February 3, 2012 at 9:43 am
            Permalink

            heheh caya la juk.. busuk bila dicuci akan menjadi wangi.. kan kan .. ketiak kau busuk takkan kau mau tanam ketiak kau…

            poknik tak nak tanam ke juk.. kalau boleh dicuci, cuci lah juk..

          • February 3, 2012 at 3:19 pm
            Permalink

            bujuk Munafiq ni dia muladah buat hal..
            nk kena ketuk kepala lagi budak moslimat sekor ni.. ckp merepek2 merapu2..

            parti ko dh nak mampos..dh cirit dgn najis2 busuk.. ko masih muka tk malu ke nk citer pasal UMNO?

            UMNO Alhamdulillah..cpt melalui pengajaran dan pemulihan.. ko usah sibuk lah ye.. org sesat AQIDAH mcm ko tu kena muhasabah diri dlu byk2…parti ko PASpispus akan mampos xlama lagi..
            aku dia di ptg saiyyidul ayyam (penghulu segala hari-JUMAAT) ini supaya ‘jemaah’ PAS ko mampos segera dan lenyap dr muka bumi Allah!!

          • February 3, 2012 at 3:21 pm
            Permalink

            *AKU DOA.. di ptg saiyyidul ayyam (penghulu segala hari-JUMAAT) ini supaya ‘jemaah’ PAS ko mampos segera dan lenyap dr muka bumi Allah!!

            parasit agama mesti dihapuskan..benih2 mereka ialah benih2 MUNAFIQUN perosak agama! benih2 Abdullah bin Ubai ada dlm darah ko bujuk?

          • February 3, 2012 at 7:56 pm
            Permalink

            amiiiiinn…!!

          • February 3, 2012 at 10:54 pm
            Permalink

            waw… hebat juga perkataan MAMPUS UMNO ni, patut la muslimat tempohari dikerjakan beberapa hari dalam utusan.
            Ciku… ketiak busuk takpa, tak mati. Ni dari kepala hingga ke usus – mampus la tu.

          • February 3, 2012 at 11:22 pm
            Permalink

            PAS yg dah nak MAMPOS..ko tak sedar ke

          • February 7, 2012 at 6:00 pm
            Permalink

            ada ku kesah….menang tetap menang….Hidup BN….nk sokong Pas…Pas pun serabut….Nk sokong DAP….DAP….anti Melayu…nk sokong PKR…PKR talam lapan muka….sokong BN…ada jugak busuk tapi…tapi tk sebusuk…Parti lain jadi kami sepakat…tolak, campo, bahagi, darab….jawapannya BNNNNNNNNNNNN…Bro

        • February 5, 2012 at 3:17 am
          Permalink

          ko nak gaduh2la. yg pasti aku bukan org umno dan bukan puak pas.tapi kali ni pilihanraya, aku tak nak undi pas atau pkr lagi. aku nak undi barisan nasional

          Reply
  • February 3, 2012 at 12:46 am
    Permalink

    macam novel shit…

    Reply
  • February 3, 2012 at 10:42 am
    Permalink

    Hadi Awang nagis air mata darah sekalipun tak guna, sepatutnya awal2 lagi dia wajib beramal amal makruf nahi mungkar..jangan yg mungkar didepan matanya dia butakan matanya..dia seharusnya sedar..islam dulu baru kedua politik…dan beliau wajib mengamalkan agamakan politik itu dari mengamalkan mempolitikkan agama…sekarang tengok…memperjuangkan anti murtad pun dia tak sanggup dah..beliau lebih rela melacurkan agama dari menjaga akidah umat islam…semuga beliau istiqomah dan membetulkan semula semua pegangan beliau dan PAS.

    Reply
    • February 4, 2012 at 8:26 am
      Permalink

      mengapa perlu menangis bila memecat HA? mengapa tak menangis bila ramai umat islam dah dipesongkan aqidah mereka? skrg tunduk pada DAP satu masa nanti agaknya sujud pada DAP..

      Reply
  • February 3, 2012 at 12:53 pm
    Permalink

    Hadi kena bertaubat dan tarik balik fatwanya mengkafirkan UMNO. Dari fatwa itu orang Islam & Melayu berpecah belah, suami isteri bercerai berai, solat Jumaat 2 imam, sembelihan orang UMNO tak boleh makan, boikot kenduri dan lain-lain, Memali dan lai lain. Tak ingat dosa besar tu!
    Sampai sekarang berpecah belah.Besar sungguh dosa nak di tanggung.Bertaubat sebelum terlambat, azab Allah sudah tiba, menangis tak guna. Bertaubat…

    Reply
    • February 4, 2012 at 1:04 am
      Permalink

      setuju dgn org pekan. Dah banyak rumahtangga yg pecah belah disebabkan amanat beliau yg sesat lagi menyesatkan tu.Tu

      Reply
  • February 3, 2012 at 3:16 pm
    Permalink

    Subhanallah..balasan Allah Ta’ala itu cepat..
    Hadi juga antara penyebab pecahnya umat Islam, dgn amanat2 sesat lagi gila..
    dan skrg mungkin Allah sudah buka hatinya untuk kembali ke jalan yang benar.
    Insya Allah harap2 semua ini ada hikmah besar dlm menyatukan semula umat Islam-Melayu dan kesejahteraan negara.

    PARASIT/DAJJAL yg menguasai PAS bukan calang2 jahat.. pemikiran mereka ini lebih jahat dr org kafir
    mereka merancang perang saraf2 yg DAP kafir pun belum sampai tahap itu lagi..

    Reply
    • February 5, 2012 at 6:57 pm
      Permalink

      ko rase kan pakai tudung tu wajib k x ek..dose x kau x pakai tudung..ko p tanye Ustz masyitah ko tu..bru leh debat pasl amanat Ust Hadi

      Reply
  • February 3, 2012 at 10:50 pm
    Permalink

    aku pernah percaya dengan PAS.

    dulu kata kat malaysia ade agen yahudi.

    rupa rupanya PKR punya ahli. PAS buat malu aku.

    NO UNDI FOR PKR. DAN PAS. NO MORE..puii!!!

    Reply
  • February 5, 2012 at 3:29 am
    Permalink

    sbg guru, aku ingat lagi, hadi awang antara kelompok yg berdemonstrasi beramai2 di jalan menuju ke istana negara utk menyerahkan memorandum agar dimansuhkan PPSMI(Pengajaran dan pembelajaran sains dan matematik menggunakan bahasa inggeris). (aku pasti hadi awang pun tak tahu objektif PPSMI)pakai ikut berdemontrasi je. yg penting bangkang.semua pihak bersetuju PPSMI dibatalkan masa itu. kini, apabila PPSMI dah dibatalkan, timbul pula isu mahu PPSMI mahu dikembalikan semula oleh puak pembangkang dan pihak NGO.tak ada pulak puak pembangkang menyatakan sokongan terhadap pembatalan PPSMI kini.tak faham aku dgn prinsip pembangkang di negara ini.berpolitik hingga menjahanamkan pendidikan anak bangsa. hal pendidikan pun nak dipolitikkan.yg pasti, aku tak percaya langsung dgn pembangkang di negara ini. mereka tidak berhasrat untuk memajukan negara dan rakyat negara ini. yg penting, tumbangkan kepimpinan yg ada. negara jahanam, tak pe.

    Reply
  • February 6, 2012 at 9:43 am
    Permalink

    Tok sah pusing cakap, Hadi kena bertaubat.Memecah belahkan umat Islam & menyebabkan silaturrahim terputus, Rasullullah tak mengaku umat.Selagi tak bertaubat tanggunglah dosa sampai akhirat.

    Reply
  • July 26, 2016 at 11:21 am
    Permalink

    sudah-sudahlah buat fitnah, jangan nanti bankrap di hadapan Allah SWT di Padang Mahsyar

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *