Pembangkang Jangan Baca Hikayat Ini Jika Tak Mahu Sakit Hati…

Share



Suasana memang meriah di dalam bilik mesyuarat yang disewa di hotel Q itu. Di atas meja ada beberapa biji karipap yang belum diusik. Mungkin tidak diusik kerana menghormati pengerusi mesyuarat yang memang gemar makan karipap…

Sesekali suasana di bilik itu gamat dek kerana gurauan pengerusi dan ketawa yang dibuat-buat bagi membodek boss mereka itu.

Sebenarnya, mereka hadir setelah dipanggil boss mereka untuk bermesyuarat dan diberikan taklimat kepada para wakil rakyat. Lupa pula nak diberitahu, mereka merupakan wakil-wakil rakyat dari sebuah parti politik…

Sedang mereka bertepuk bertampar sesama sendiri, tiba-tiba telefon bimbit boss mereka berbunyi, menerima satu sms. Mungkin malas nak mencapai dan membaca sms tersebut, boss telah mengarahkan seorang “macainya” yang bernama Zulkifli Noordin (bukan nama sebenar!) untuk membuka dan membaca sms itu bagi pihaknya…

“The boy had lodge the report..!” kata Zulkifli membaca sms tersebut kuat-kuat supaya didengar bossnya dengan jelas.

Sejurus mendengar perkataan yang keluar dari mulut Zulkifli itu, Anwar Ibrahim (bukan nama sebenar juga!) terpaku. Terkedu dan terbongek! Mukanya berubah serta merta menjadi pucat lesi bagai nampak hantu Mak Lampir di depannya…

Tersedar dari kedunguan itu, Anwar berubah pula menjadi panik. Gelabah biawak! Habis diarah untuk menghubungi peguamnya yang juga salah seorang pemimpin politik tertinggi sebuah parti dan beberapa orang “think tank”nya…

Setelah itu, Anwar bergegas bersama isterinya, Wan Azizah (juga bukan nama sebenar!) ditemani Zulkifli menuju ke bilik hotel. Kelam kabut sungguh jadinya Anwar…

Di dalam lif, terjadi beberapa aksi yang tidak dapat diceritakan buat masa ini kepada pembaca memandangkan ia telah di”sensored”. Namun, khabarnya memang panas aksi kedua suami isteri itu…heh!

Setibanya dibilik hotel, keadaan Anwar semakin tidak terkawal. Panik, takut dan gelabahnya semakin bertambah-tambah. Lebih teruk lagi, Anwar merepek-repek, meroyan-royan tak tentu pasal mengandaikan perkara yang bukan-bukan…macam mak nenek nampak bunian!

“Habis la aku…jijah..mati la aku…habis…Zul..cuba tengok tu ada kereta polis..tu nak tangkap aku la tu…tak pun nak bunuh aku..!” racaunya bagai orang gila sebelum menyorok dalam selimut sambil menggigil ketakutan…

Wan Azizah dan Zulkifli hanya menggeleng-gelengkan kepala dan cuba menenangkan Anwar.

Setelah beberapa ketika,keadaan reda. Anwar sudah kurang ributnya. Mereka dimaklumkan bahawa mereka-mereka yang dipanggil Anwar tadi sudah tiba di bilik mesyuarat hotel Q dan menunggu “pemimpin anugerah gay” itu.

Anwar, isterinya dan Zulkilfli bergegas turun. Maka mesyuarat yang pada asalnya bertujuan berbincang tentang peranan wakil-wakil rakyat parti kencing rakyat itu telah bertukar kepada agenda menyelamatkan Anwar dari pertuduhan “the boy”…

Menurut maklumat yang diterima, “the boy” melaporkan pada polis tentang aktiviti gelapnya yang suka meliwat budak-budak jambu. Dalam ertikata lain, Anwar kantoi lagi kali ini dan kes kali ini sangat kuat memandangkan ia baru saja berlaku!

Ada dikalangan “think tank” itu mencadangkan supaya Anwar lari saja ke luar negara. Namun, setelah berbincang, mereka sepakat mengikut kehendak boss mereka itu untuk melarikan diri ke dalam Kedutaan Turki (bukan negara sebenar..) memandangkan dia rapat dengan Erdogan di sana…

Namun, timbul pula persoalan di kalangan mereka. Apa alasan yang nak diberikan sekiranya Anwar sembunyi di Kedutaan Turki?

Bunuh! Yaaaa…Bunuh! Anwar sebut perkataan itu berulang-ulang kali sebelum itu menyatakan ada orang nak bunuh dia. Itu boleh jadi alasan mereka (walaupun tak logik sikit pun!).

Siapa pula yang nak buat kenyataan itu? Kalau Zulkifli yang buat kenyataan tu pada media, tak berapa nak kuat pulak. Ya..isterinya! Kalau Wan Azizah yang buat kenyataan itu sambil melenangkan airmata wanitanya, pasti ramai yang percaya dan terpedaya! “Tahaluf Siyasi” tu…orang-orang PAS mesti faham, kan?

Dengan itu, kata sepakat telah dicapai. Akhirnya Anwar berjaya juga menyembunyikan diri dala Kedutaan Turki. Itupun kantoi beberapa hari kemudian apabila tempat persembunyiannya itu terbongkar!

Kecoh la lepas tu. Tapi dengan lakonan hebat dari Wan Azizah…ramai yang terpercaya dan terpedaya. Sebenarnya dari dulu Anwar dakwa ada orang nak bunuh dia. Tapi sampai sekarang dia dikatakan bebas keluar masuk negara dan sihat wal afiat je keadaannya…

Begitulah alkisah ceritanya…


101 thoughts on “Pembangkang Jangan Baca Hikayat Ini Jika Tak Mahu Sakit Hati…

  • February 1, 2012 at 4:19 pm
    Permalink

    hikayat yang penuh dengan fitnah dan bohong!lu ingat u pandaikah? bila sampai PRU-13 nanti jangan pula melutut merayu untuk mendapatkan undi!

    Reply
    • February 1, 2012 at 6:54 pm
      Permalink

      kalau org lain cerita semuanya bohong fitnah..
      tp kalau Pakatan kencing Rakyat cerita.. semua WAJIB telan?
      Altantunya punya cerita mana dia? plot xhabis lg.. ‘YAHUDI’ yg kasi plot kt Nuar tu dh mampos ke?

      Reply
    • February 1, 2012 at 6:55 pm
      Permalink

      aku takut Nuar yg melutut pd Najib..mcm mana dia melutut pd Tun Mahathir..
      jenis muka takmalu mcm kulit biawak longkang, Nuar xkisah pasal semua tu..asalkan matlamat jahatnya tercapai wpun ken ajadi sesumpah-penipu besar..

      cuma yg msalahnya..pencacai2 yg bau mcm bangkai nilah berlebih2 sgt dlm menjilat Nuar..

      Reply
      • February 1, 2012 at 10:47 pm
        Permalink

        Penyokong dia yg BODOH bin BANGGANG sebenarnya…SiNuar yg pandai memBODOHkan mereka selama nie…Taktau sampai bila bermandikan KENCING siNuar tuuu….

        Reply
    • February 1, 2012 at 9:58 pm
      Permalink

      tony…yg hang pi baca sapa suruh…kan penulis dh warning..puak2 pembangkang kalau bca mesti sakit hati….hang ni tolol la…selalu bangangkan diri sendiri…

      Reply
      • February 1, 2012 at 10:49 pm
        Permalink

        kan aku dah siang2 tadi..mereka nie BODOH bin BANGGANG…..bukan faham apa org cakap

        Reply
        • February 2, 2012 at 12:16 am
          Permalink

          tadi siang tp skrng dah mlm bro..hehe..tp sebenarnya keBODOHan diorng pun tak mengenal siang atau malam..mmg BODOH siang & malam..hehe

          Reply
        • February 2, 2012 at 1:05 am
          Permalink

          betul..betul..betul..
          dh terang2 tulis maran kt atas..tp nk bacejugak..itulah BEBAL + BODOH..
          sendiri sakit ati sendiri tanggunglah!

          Reply
    • February 1, 2012 at 10:54 pm
      Permalink

      seram sejuk aku dibuatnya..

      Reply
    • February 2, 2012 at 11:22 am
      Permalink

      cerita ni yang mula2 dedahkan orang yang rapat dengan anwar sendiri… dah banyak mulut yang cerita pasal ni… semua cerita bende same, sebijik…

      persoalanya, kalau anwar rase dia x salah, knapa perlu lariakn diri?…

      tu la.. bende ni lu kate fitnah, fitnah ,fitnah… tapi takde bukti pon nak kukuhkan tuduhan yang cerita ni fitnah… p tgok balik perjalanan kes ni…siapa yang lebih nampak penakot dan bersalah….

      Reply
    • February 2, 2012 at 6:40 pm
      Permalink

      Abis lu ingat parti kencing rakyat tak melutut mintak undi kat orang lain kah Tony “kenasawan” ? Yang parti lu janji menggunung sampai ke la ni pun tak di tunai, apa ke jadah nya Tony Kenasawan?

      Reply
    • February 2, 2012 at 7:33 pm
      Permalink

      Kalau kena melutut pun bukanlah sampai pada tahap melutut sambil bagi angpau dan menjilat para penjual daging babi, pelacur, pondan , masuk keluar gereja, kuil dan tokong macam PAS hari ini buat.

      Reply
  • February 1, 2012 at 4:25 pm
    Permalink

    Skrip ni boleh buat filem..

    Reply
    • February 1, 2012 at 5:23 pm
      Permalink

      Ko sudi tak Yop kalau diberi watak utama??

      Reply
      • February 1, 2012 at 6:57 pm
        Permalink

        blockbuster lah kalu jd filem..
        mntk KRU buat..guna teknik CGI semasa ‘HERO’ perut buncit tu sedang ‘meratah’ pelacor China..

        Reply
        • February 1, 2012 at 10:51 pm
          Permalink

          Jangan buat HITAM PUTIH tau, nti penonton tak nampak terang lak….

          Reply
          • February 1, 2012 at 10:55 pm
            Permalink

            masukkan cina doll sekali..

          • February 2, 2012 at 1:06 am
            Permalink

            wah..wah..AZAZIL..opss iblis..
            ade kt sini ke..

  • February 1, 2012 at 4:27 pm
    Permalink

    Dalam UMNO penuh hikayat dan dogengan. Org UMNO terdahulu berhempas pulas berjuang untuk Negara tercinta. Tapi bila dapat ket pejuang2 umno hari ini, semuanya kerana duit dan projek. Tapi cuba memesongkan rakyat bahawa mereka lah yg membantu rakyat. Kak Jat membantu rakyat iaitu melalui NFC sebanyak RM250 juta . Rakyat yg dimaksudnkan ialah tak lain dan tak bukan iaiti keluarganya… itu baru satu projek, kita tak tahu apa lagi projek zaman dahulu yg dia dapat.

    Tapi pemimpin2 umno masih menabur dongengan kisah pejuang2 melayu dahulu yg mereka lah dari parti umno yg bejuang bermati-an. Apakah kalau pejuang yg berjuang itu kalau lah mereka masih hidup ini akan bersetuju dgn Pemimpin2 umno sekarang???

    Reply
    • February 1, 2012 at 4:42 pm
      Permalink

      ko x yah nk burukan orang lh Moo. Kalu umno ko anggap x betul sekali pn, x pernah nk mengadai agama dan bangsa untuk undi. Ini berkopiah, berserban, x jadi exco agama pn kt selangor. Khalid gagap yang jahil tu pegang prfolio tu. Ko ingat PAS tu bagus sangat…

      Reply
      • February 1, 2012 at 5:20 pm
        Permalink

        Ko jangan silap bro, Khalid tu ada ijazah 6 Senawi..

        Reply
        • February 1, 2012 at 6:59 pm
          Permalink

          6 senapas dr kuil hindu ke atau gereja?

          sebut kalimah Al-Quran pn keras..baik Muaalaf yg baru peluk Islam seminggu sebutan lebih bagus dan elok..

          cehh..peluk betina sana sini..jd EXCO AGAMA? teruk nyer sistem Pakatan Kencing Rakyat ni..dh xde org nk jd lembu mereka..

          Reply
      • February 1, 2012 at 8:15 pm
        Permalink

        semenjak bila umno tak burukkan org???

        Reply
        • February 1, 2012 at 11:05 pm
          Permalink

          Kitorang memang suka burukkan korang (pencacai2 PR) sbb mmemng korang dah buruk perangai pun..bos2 korang lg la buruk sgt perangai..dah mcm beruk..hehe..dah la buruk..BODOH pulak tu..cian

          Reply
    • February 1, 2012 at 6:33 pm
      Permalink

      Sudah sudah la tu Moo…asyik ko melalut lalut bila dah kalut selalu kelam kabut cari reka cerita karut tapi orang lain tak terkejut. Tujuan puak puak hang pa cuma nok rebut kuasa BN kunun nya dah mereput dan luput dari sokongan rakyat,sebenaq nya pemimpin hang pa dah kecut perut tapi pantang terlihat pungkok terkemut kemut terus melutut nok pancut…..!!!!

      Reply
    • February 1, 2012 at 10:03 pm
      Permalink

      ni la sekoq…mooo yg hang pi bca sapa suruh..kan penulis dah bg tau awal2…tak pasal jea hang meroyan macam Aljuburi jugak….

      bro duke..caya la btul punye hangin cacai2 Anwar (bukan nama sebenar) ni…

      Reply
    • February 1, 2012 at 10:58 pm
      Permalink

      Moooo@Lembu..ko pi tyn Khalid Gagap, Ronnie, Teresa Cork ang ElliHore , projek2 kat Selangor sapa dapat HABUAN BESAR….RUMAH URUT AND BUDGET HOTEL sapa puya control. tak Abg Ronnie ko?????? jgn dok sibuk hal org lain tp kwn2 ko BUNCIT PERUT….

      Reply
    • February 2, 2012 at 11:32 am
      Permalink

      dongeng?…
      hahahaha……memang betul UMNO yang memimpin BN dah banyak buat kemajuan dalam negara dan rakyat dah dapat merasa…

      melayu tetap terjaga haknya dibwah pemerintahan UMNO…. dah terbukti dan rakyat dah boleh rase sendiri…

      PR?… ape diorang boleh buat?..

      kau tumpukan pada isue NFC dari hari tu lgi.. sedangkan isue ni dah pon dijawab dan 3 ekor lembu dalam PKR dah pon terkatoi….

      sebenanye yang lebih jelas terpesong adalah PAS… mane perjuangan asal PAS.. perjuangan yang membawa kepada kematian..begitu semangat pejuang2 pas dulu berjuang demi untuk tubuhkan negara islam…. sekarang bila parasit anwarinas dah kuasai PAS..habis perjuangan dibuang, habis agama dibuang, gunekan agama hanya untuk menghalalkan cara… takde sumbangan langsung kat rakyat…

      kesian kat penyokong PAS yang kne tipu..

      kau rase kalau allahyarham ustaz ibrahim libya masih hidup… ko rase die menangis tak tengok keadaan PAS sekarang?…

      Reply
    • February 2, 2012 at 6:53 pm
      Permalink

      Tapi bila dapat kek parti kencing rakyat kat Selangor, apa dah jadi rumah pelacuran, bertaburan merata segenap pelusuk negeri Selangor, sehingga Shah Alam yang dulu nya tidak membenrkan penjualan arak pun berleluasa! Dongeng UMNO tak berketaluan ngan dongeng parti kencing rakyat, sehingga presiden parti tak berkuasa , penasihat pulak lebih mengkuk dari kuah! Itu satu bab, anak beranak menerajui parti,itu lain cerita lah pulak. Penuh ngan drama tamil, konon nak kena bunuh, lari ke kedutaan Turki, kehilangan jam OMEGA, sehingga kini , tak mampu nak tujuk bukti,berjela jela dongeng yang ahli saperti kau” Moo the lembu “padan ngan nick yang lu pakai, tak mampu mau menjawab. Podah! Dei “Moo the Lembu” sekurang kurang nya Hassan Ali di pecat kerana beliau memperjuangkan akidah Islam. Yang korang dan parti komponen korang dok pertahankan exco yang menunjukkan pantat dan burit beliau , korang bolih mempertahankan beliau sehingga kingga kini sebagai exco. Apa macam lah dei? Patut lah lu guna nick “Moo” lembu lah tu, dah kena cucuk hidung ke belum ?atau pun dah kena ,ikut saja lah labu!

      Reply
  • February 1, 2012 at 4:40 pm
    Permalink

    jangan menangis pula bila umno kalah di pru-13!

    Reply
    • February 1, 2012 at 4:43 pm
      Permalink

      Bukan takbur.. insyallah UMNO x akan kalah.. Johor tetap kubu kuat UMNO. Ko tengokan kehancuran pemimpin anugerah tuhan ko tu nanti

      Reply
    • February 1, 2012 at 4:47 pm
      Permalink

      You are forewarned not to read the article. Anda sudah diingatkan untuk tidak membaca hikayat ini kerana hikayat benar memang menyayat hati.

      Kenapa anda berdegil kita semua tak paham.

      Reply
    • February 1, 2012 at 6:38 pm
      Permalink

      Nah kita lihat nanti sapa yang meraung raung bila kantoi dalam PRU13… PR ato BN..? La ni dah banyak terserlah kebusukan pemimpin PR seperti Hasan Ali di pecat dari PAS dan Hadi Awang kata tak mau lagi bertanding PRU13.. jadi apa ceriter semua ni…? Kan tanda tanda PR akan hancoq leboq….!!!!!…?????

      Reply
    • February 1, 2012 at 10:13 pm
      Permalink

      mcm budak2 baru belajar bg komen la hang ni tony….tony, sakit hati hang dh kurang ke????…

      Reply
    • February 1, 2012 at 11:06 pm
      Permalink

      kesian tonik..macam dah merayu2 la pulak..

      Reply
    • February 2, 2012 at 12:08 am
      Permalink

      tony ko indon mali..apa yg ko nak sibuk bab PRU13….dah buat PEMUTIHAN tak?? kantoi nanti kene balik Pulau Madura pulak.

      Reply
    • February 2, 2012 at 11:42 am
      Permalink

      tak nangis pon…
      tu pon kalau betul kalah la…jgn lu pulak nnti menangis terus dah tak masuk MyKMU ni lgi nnti…

      gua tak sbar nak balik PRU ni…

      Reply
    • February 2, 2012 at 7:06 pm
      Permalink

      Tony Kenasawan ngan bangga nya mengatakan “tony gunawan says:
      jangan menangis pula bila umno kalah di pru-13!
      4:40 PM on February 1, 2012”

      How sure are you bro, how sure? Setakat menggunakan ayaq lioq, gua pun bolih katakan PKR, DAPIG, PISPAS, dan sebagai nya lah, bolih kalah? Thats the best you can you do kenasawan? Tunjukkan lah sedikit analysis, data compilations, feasibilty studies, economics , stock markets orientations, or what nots lah, or the least of the indicators, the rakyats inclinations towards the pm’S policies, or his presence in social events. Gua nangis lah ngan lu punya coretan TONY KENASAWAN!

      Reply
    • February 2, 2012 at 10:42 pm
      Permalink

      kami tak takut umno kalah tapi takut anwar jd pm habis tony gunawan diliwatnya nanti

      Reply
  • February 1, 2012 at 4:43 pm
    Permalink

    Cerita itu memang cerita bohong pasal cerita indah memang bohong. Macam drama atau wayang memang bohong. Mana ada cerita wayang benar.

    TETAPI aku memilih untuk PERCAYA 120% tentang cerita itu. Kerana yang berbohong ialah sipelakun dalam cerita itu bukan tulisan itu.

    Ameen. Ada akai fikiaq sendiri siapa yang bercakap benar, siapa yang sentiasa berbohong dari pagi sampai malam, dari malam kepagi semula.

    Reply
  • February 1, 2012 at 4:49 pm
    Permalink

    Terbaik!!Kalau dulu orang PAS dikudakan DAPigs, kini PAS di BABIKAN DAPigs.Jangankan kopiah PAS, seluar dalam PAS pun DAPigs buang.

    Reply
    • February 1, 2012 at 7:00 pm
      Permalink

      Mat Sabun mesti suka bab2 seluar dalam ni..
      kan dia PELUCAH no.1 dlm PAS..
      dialog dia dgn Mah.. omputeh pn tabik klu dgr..

      Reply
      • February 1, 2012 at 7:58 pm
        Permalink

        Kalau bini orang pun dia tutuh. Apa lagi yang lain . Manusia jenis Mat Sabu ini dan yang lain2 sewaktun dengan nya adalah manusia laknat yang sering menutupkan keaiban dan dosa neraka yang mereka buat dengan kelebihan tebal kulit setebal kulit buaya dan suara lantang macam petir mereka waktu berceramah.

        Silap orang lain diada2kan. Silap sendiri cuba ditutup, bab kata Karam Singh ‘ umpama menutup buah durian. walau ditutup dengan selimut tebal, bau nya tetap terhidu juga’.

        Tinggi sekali sastera dia.

        Reply
      • February 2, 2012 at 12:12 am
        Permalink

        Siap cita HISAB MENGHISAB lagikan…kan..kan…Lucah betul lah abg Mar sabu nie…he..he..he….kata Mak Mah

        Reply
      • February 2, 2012 at 1:09 am
        Permalink

        kita dgr pun jijik..tp puak bangsa berok PAS ni tnpa segan silu angkat dia jd RAJA no.2 mereka.. maknanya parti PAS ni parti LUCAH!

        Ust nasha dgn hasan Parasit..ye lah sbb org baik2..xpndai melucah mcm si Mat Babun..

        kah..kah..kasihan mereka..

        Reply
  • February 1, 2012 at 5:02 pm
    Permalink

    hahahahaha..

    ada sebut CIFUT tak dalam hotel tu??? hehehe

    Reply
  • February 1, 2012 at 5:18 pm
    Permalink

    Budak saiful (bukan nama sebenar) kali ini bawa info yg sangat menggemparkan Anwar Ibrahim (juga bukan nama sebenar akan bertanding di pilihan raya kecil Permatang Pauh Wan Azizah juga bukan nama sebenar akan letak jawatan.

    Abisla kita kata najib…bukan nama sebenar apa nak buat nih…tuan penasihat cam ner nih menggigil tangn dan lutut dah ni..
    Dont worry boss kata Ezam juga bukan nama sebenar “kita tuduh dia liwat…”
    AAAA??? Najib tercengang “mana boleh dulukan dah gagal..” kata najib..
    itu dulu skang ni i ade. i bleh jadi saksi yang paling kuat i tahu aktiviti liwat dia kata ezam meyakinkan bossnya.
    “Siapa pulak yang nak dijadikan mangsa?” tanya najib ,semua mata tiba tertumpu kepada saiful takkan saya pulak boss???
    ya kau mesti mengaku kena liwat kata ezam hehehe…
    kita akan sensasikan dalam semua media buat sumpah lahanat siarkan disemua kempen permatang pauh hahahaha!!! Dia gerenti mamposss kali ini hahaha
    good idea ezam hahahaha kata najib..

    Sebulan kemudian…..
    “Adus sakit kepala botak aku…Dia menang dan jadi ketua pembangkang plak tuh adus…” kata najib

    dont worry boss kita bawak dia kemahkamah , rakyat akan benci dia dan tolak dia bila dia didapati bersalah hahahah…

    2 tahun kemudian…..
    cam ner nih abort mission …
    projek gagal sokongan bertambah..
    duit dh bnyk keluar,,,
    abis abis…kata najib yang sampai pagi tak tau nak bagi jawapan salah ker tak salah…
    biar jer la hakim buat keputusan kurang2 boleh mengaku mahkahkamh tak dipengaruhi..

    Cis ! aku kena tipu dengan ezam…

    bodo najib dia tak tau aku ni TROJAN HORSE yang dihantar anwar kakah…kata ezam disatu tempat sulit..

    “abis tu yang engkau hentam anwar kaw kaw dalam ceramah kau tu ?”

    apala kau nih bodo serupa najib gak…itu tugas aku sebagai trojan horse mesti kena kutuk anwar kaw2 pnya nak yakinkan najib tu baru dia percaya baru dapat fulus beb itupun kau tak tahu ker bodo bahalul…..macam najib gak…

    Reply
  • February 1, 2012 at 5:46 pm
    Permalink

    bila baca hikayat ni, aku terbayang banyak lagi lakonan yang berlaku selepas itu..eh, semua pun lakonan la, yang originalnya hak yang dengan pelacur china tu je, 99% asli.

    Reply
  • February 1, 2012 at 5:56 pm
    Permalink

    Cerita yang sungguh menyayatkan hati.Kalau buat filem,boleh menang filem dan pelakun terbaik. Penonton keluar wayang menangis teresak resak.Selesai saja wayang, ada mat jangoat kat belakang sahut Takebeer!

    Reply
    • February 5, 2012 at 9:45 pm
      Permalink

      semoga Allah melaknat kau kerana memainkan laungkan membesarkan Allah..aku harap ko semapt bertaubat sebelum berjumpa dengan malaikat Izrail…

      Reply
      • February 5, 2012 at 9:55 pm
        Permalink

        siap menghina org berjanggut lagi..jggt tu kan sunnah Rasullullah..ade hati lagi puak2 ni kate umno jaguh bela agama..inilah hasil didikan sekular umno kpd rakyat sampai hati tertutup dgn kebaikan dan islam yg sebenar…ayat pn x de bende lain…maki, carut aje kerje…jdilah kau org bebal x mau mendengar kata…

        Reply
  • February 1, 2012 at 7:04 pm
    Permalink

    Hahahahhehehhihihi…nak sambung komen pun sian kat balaci-balaci aNugeRaH yang sampai melelih peluh ke keting nak putihkan boss depa yang dah makan kelam.

    Reply
  • February 1, 2012 at 7:59 pm
    Permalink

    baca hikayat rosmah shopping sahaja ….

    Reply
    • February 1, 2012 at 9:36 pm
      Permalink

      Hikayat Rosmah shopping cerita dongeng. Tapi hikayat Nwar di atas ialah cerita benar dan sebenar-benarnya

      Reply
      • February 1, 2012 at 11:09 pm
        Permalink

        Hikayat Riwayat Al Juburi ni citer Lagenda tau..hehe..bukan citer dongeng..

        Reply
    • February 2, 2012 at 12:15 am
      Permalink

      Tak MENGHAIRAH langsung, tak mcm cita siNuar dan Mat Sabu , bolih buat filem PORNO…MELETUP nya…

      Reply
    • February 1, 2012 at 11:43 pm
      Permalink

      Hang ni moooo…tak habih-habih dok dengki kat orang…dia dah mampu, dia punya suka laaa..

      Ada jugak orang melayu owned veyron…aku pun kalau mampu nak jugak sebijik !! hang kalau mampu…hang nak tak mooo ??…hehe

      Reply
    • February 2, 2012 at 12:17 am
      Permalink

      Cemburulah tuuuuuuu…jng jeolous lah Lembu…taraf ko naik kete yg ko tarik sendiri…Keta Lembu…

      Reply
    • February 2, 2012 at 7:18 pm
      Permalink

      Dei Moo the lembu, itu Anwar family apa kereta mereka pakai, Itu Azmin apa kereta dia pakai , bukan Ferrari kah, itu bro nicky ajij kat serambi mekah, sekeluarga apa kereta mereka pakai,dan seluruh ahli pembangkang dan ahli ahli keluarga mereka , apa kereta mereka pakai? Lu duduk bawah tempurung lah gua ingat!Lu nampak orang lain punya kereta , lu sendiri apa kereta lu pakai! Sebelum lu defend lu punya “tuhan atau pun lu punya toh pek kong” dalam politik , APA KERETA LU PAKAI?. Silap silap kereta cabuk yang setiap bulan memerlukan repair, lu ada happy kah pundik? Cuba tanya lu punya sendiri dulu, kenapa mau defend ini punya orang gua sendiri pun pakai kereta cabuk, ada erti kah, atau pun sekarang baru mau ingat, sia sia punya sokong, gua sendiri pu habuk pun tarak? Does that makes sense to you?

      Reply
    • February 1, 2012 at 10:08 pm
      Permalink

      tranungkite…hehehe…mooo (bkn nama sebenar)…hang bg link ke…hang copy paste ke…kitorang tak baca hikayat tahyul…kitorang kat sini baca hikayat yg sohih jea…alaaa mcm hikayat Anwar (bkn nama sebenar) tu….

      Reply
      • February 1, 2012 at 10:58 pm
        Permalink

        dah tengok ke ferrari azmin ali..

        Reply
      • February 2, 2012 at 9:44 am
        Permalink

        ha ha ha dah x de modal si lembu ni, dia bawa pula kes kekayaan Mokzani, apa yang lembu ni cemburu, x bleh tgok melayu kaya. Apa jenis sakai dia ni?

        Bagus kisah hikayat ni bro… tulis lagi, banyak hikayat anwar (bukan nama sebenar) yang boleh ditulis, 1001 hikayat ada he he he

        Reply
    • February 2, 2012 at 12:21 am
      Permalink

      Bangga aku Orang Melayu dapat beli keta mcm tuuu..bukan mcm ko Moooo@Lembu bagi Cina DAPigs bertambah Kaya…tapi ko nie gelungan PHD pada bangsa sendiri, tak hairan lah aku…

      Reply
    • February 2, 2012 at 1:10 am
      Permalink

      hahaa…moo sekor ni..
      die xblh nk paste full article takut kena bantai..die paste plak link..

      lglah bodoh.. org tgk web address tu dh tau isu web PARASIT ajen YAHUDI..

      Reply
    • February 2, 2012 at 11:46 am
      Permalink

      alah..kau sibuk nak ckap pasal orang…PR senang2 hati makan duti rakyat bejuta2 bagi kat kroni2 kau tak pikir lak…

      hahahahaha…. habis harta kerajaan dijual…

      Reply
    • February 1, 2012 at 8:56 pm
      Permalink

      kenapa aku rasa macam pernah tengok surat ni, check punya check rupanya isu basi yang dibangkitkan semula oleh balaci bangang pembangkang…mahathir pun dah lama jawab isu ni dalam blog dia…

      chedet.co.cc/chedetblog/2008/05/letter-to-prime-minister-of-is.html

      bodoh punya pembangkang punya macai

      Reply
      • February 1, 2012 at 10:00 pm
        Permalink

        mereka nie kalau cerdik dah lama perintah negara. Sebab pak lebai bodo dan dunggu maka taraf mereka hanya dengar ceramah. Sebab tu bila tak maju asyik salahkan orang lain.

        Pasal ceramah punya hal, portfolio agama pun mereka tak layak nak pegang. Org pas nie jika bukak mulut saja dah terbau tengkek atau tahi ayam, terutama sekali tua kutuk kat kelantan tu.

        Reply
      • February 1, 2012 at 10:15 pm
        Permalink

        dorang ni mana pernah pandai pun…kecacatan otak kekal…

        Reply
        • February 1, 2012 at 10:24 pm
          Permalink

          Memang betoi 100% otak depa cacat. Buktinya lebih 20 tahun perintah Kelantan masih tak berubah. Bangladesh pun maju daripada Kelantan.

          Reply
          • February 1, 2012 at 10:42 pm
            Permalink

            Aku dah explain why:
            – Byak saluran Dana dari Federal tak sampai kjaan negeri
            – Wang Ehsan yg bebillion di nafikan.

            apa Sabah/sarawak/perlis/pahang tu tu maju ker…???

          • February 1, 2012 at 11:16 pm
            Permalink

            tp..dari kerajaan BN la semua negeri mendapat kemakmuran..terutama kemudahan asas (infrastruktur)…begitu juga peluang2 pelaburan dari luar negara..bukan ke menteri BN yg membawa masuk..nak harapakan PAS..PKR..DAP..hmmmm…harammmm

          • February 1, 2012 at 11:24 pm
            Permalink

            depa pun bawak masuk juga..tp bukan pelabur…depa byk bawak masuk penjubur Gay dr filipina gan pelacur dr china jea…

        • February 1, 2012 at 10:40 pm
          Permalink

          Macam ni jer standard debat org umno…

          Reply
          • February 1, 2012 at 10:56 pm
            Permalink

            hang tak berdebat pun…hang cpoy paste jea…

          • February 1, 2012 at 11:20 pm
            Permalink

            Ye , hendak macam mana lagi. Berdebat dengan sibebal tak perlu berbunyi terlalu hebat kerana ianya membazir.

            Kita perlu tunduk sikit ikut trend cacai kerana kalau mendongak cacai tak kelihatan.

            Cacai kan duduk nya dibawah. Rendah pemikirannya, lemah akai nya. Kerendahan ini terbukti kerana mereka agongkan kemungkaran. Mereka gagal membeza yang hak dari yang bathil.

          • February 1, 2012 at 11:20 pm
            Permalink

            ..korang bukan reti brdebat pun..takde isu yg nak didebatkan pun..semua isu yg tak bawa manfaat je..tp sudahnya kantoi sendiri..

          • February 2, 2012 at 1:12 am
            Permalink

            weii kawan2..pulunnyer macai2 low class Anwar ni korek ARCHIVE BANK FITNAH mereka utk cover isu2 PANAS skrg..

            hahaa.. Moo.. ko ni xckup latihan lah utk jd cybertroopers.. rugi je PR byr upah org mcm ni..

        • February 1, 2012 at 11:17 pm
          Permalink

          tak basi..tp jemu dgn isu yg dah basi..hehe

          Reply
    • February 2, 2012 at 10:47 pm
      Permalink

      lebih baik kau tengok kote anwar yg bengkok macam belalai gajah tu lagi umph,bukan senang nak tengok beb,free siap balun amoi cun ada hisap kote pulak.pegrhh

      Reply
  • February 1, 2012 at 11:15 pm
    Permalink

    Kita selalu dengar ungkapan ‘bagai lembu dicucuk hidung’ Maka kita bayangkan musim aidiladha dimana lembu banyak dimana2. Masjid sana 10 ekor lembu dikorbankan, masjid sini 15 ekor dan surau itu 8 ekor lembu dikorbankan.

    Semua umah berlumba untuk mendapat keberkatan dari satu2nya ibadah yang memberi ganjaran pahala yang besar. Iaini pahala diberi sebelum ibadah itu dilaksanakan tidak saperti ibadah lain yang ganjaran pahala diperolihi selepas penyempurnaan satu2 ibadah atau kebaikan itu saja.

    Ingat korban ingat lembu. Dan lembu ini mungkin sudah dicucuk hidungnya dan dimasokkan tali supaya senang tarik. Tarik tali, terangkat hidung dan kaki pun terpaksa melangkah. Jika ingkar, kuatkan sikit tarikan pasti lembu akan maju kedepan tidak berdaya untuk berdegil kerana hidung mungkin terasa sakit kerana sensitif.

    Demikian hal nya dengan PAS bersama rakan sekutu yang tidor bersama tapi mimpi berbeda.

    Selamat rebah wahai PAS. Rebah kali ini bukan sebarang rebah. Rebah kali ini pasti sukar bangun kembali kerana juragan kamu sudah terlalu tua dan uzur.

    Keuzuran mereka terserlah dengan bertambah merapunya mereka dari hari kehari.

    Reply
  • February 2, 2012 at 12:08 am
    Permalink

    Suasana kelam-kabut d pintu masuk negara. Seorang wanita muda d rekodkan kadatangannya ke M’sia. Selesai dia ambil teksi untuk berjumpa Razak, seorang yg. menjanjikannya upah sebagai broker kapalselam. Sampai d office Razak dua rakan lama ini saling melepaskan rindu. Wanita muda ini Tunya meminta baki wang yg. d janjikan Razak. Razak minta masa untuk melangsaikan hutang tersebut. Tunya sangat perlukan wang untuk membayai kos perubatan anaknya yg. sakit. Dikatakan anak ini adalah hasil hubungan Tunya dengan boss Razak. Boss Razak sebenarnya telah beristeri, bila diberitahu Tunya ada d M’sia dia amat gelisah kerana bimbang Isterinya iaitu Datin RM tahu scandalnya bersama Tunya. Ia minta Razak nasihatkan Tunya keluar M’sia dan akan membayar kemudian. Tapi Tunya hendakkan wangnya sekarang. Setelah beberapa hari Datin RM mengetahui kedatangan Tunya. Dia amat marah dan dendam maka mengarahkan Razak menghapuskan Tunya. Razak pening dan minta Bossnya tolong…
    Boss Razak adalah orang bergelar dan punya pengawal peribadi yg. akan melakukan apa saja arahannya termasuk membunuh. Untuk menghilangkan kemarahan Datin RM, Boss Razak telah mengarah pegawai peribadinya membunuh Tunya tampa dapat d kesan menggunakan C4, iaitu bom terkini yg. mampu membunuh tampa sisa. C4 hanya boleh didapati dari tentera yg. mana Boss Razak berkuasa.
    D pendekkan cerita kehilangan Tunya telah d kesan kawan dan sepupunya dan membuat report polis. Polis telah menyisat dan didapati Tunya telah terbunuh menggunakan C4 oleh pegawai peribadi Boss Razak atas arahan Razak. Tapi Razak terlepas dari hukuman bersalah diselamatkanoleh Bossnya yg. amat berkuasa. Sedangkan pegawai peribadi Boss Razak dihukum bunuh. Razak sekarang d luar Negara dibayai Boss nya yg. sekarang orang paling berkuasa. Cerita diatas hanyalah rekaan semata2 dan tiada kaitan dengan yg. hidup dan mati.

    Reply
    • February 2, 2012 at 1:15 am
      Permalink

      Masya Allah..si Azazel (iblis) ni sempat lagi karang cerita basi dan fitnah..
      konon nk balas dendamlah dgn adamya..

      huhuhu..takottnyerrr aku.. dgn moslimat PASPISPUS nie… hebattnyerrrrr…. karang citer.. uweeekkkk…
      uweekkk..
      uweekkk..

      weii KEPALA NAQIB ko ajar soh wat cmni plak ke?
      ni bkn kerja cara Isle..istighfar lah cik bujuk..

      Reply
    • February 2, 2012 at 10:21 am
      Permalink

      rpk yang buat fitnah pun dah kata dia dengar dari orang lain..ooi, bawak-bawaklah bertaubat

      Reply
      • February 2, 2012 at 7:25 pm
        Permalink

        Apasal fitnah pulak… kan cerita rekaan. Ada disini yg. terasa pedasnya ke?

        Reply
        • February 2, 2012 at 10:57 pm
          Permalink

          MULA2 MEMANG SERAM TP LAST LAWAK RUPANYA..

          Reply
    • February 2, 2012 at 8:01 pm
      Permalink

      Si Bujuk ni nak kena Contempt of Court ke? Tetapi benda yang beliau tuliskan ada lah di bahaskan di dalam mahkamah Malaysia berkaitan kes Altantuya. Dia ni tahu kah tentang undang undang atau pun sengaja mahu cari nahas terhadap diri nya sendiri? Atau pun si bujuk ni ingat apabila menulis” Cerita diatas hanyalah rekaan semata2 dan tiada kaitan dengan yg. hidup dan mati.” bolih melepaskan diri nya? Your stupidity amat terserlah lah Bujuk, atau pun saya syorkan supaya si bujuk ni appeal kes ni sebagai ” a concerned citizen” .

      Reply
  • February 2, 2012 at 12:57 am
    Permalink

    pandai bujuk buat cite ternganga diaorang

    Reply
    • February 2, 2012 at 1:17 am
      Permalink

      hehehe..terngaga le Moo.. kecewa kot sbb bujuk ni..xpndai lawan perang saraf..

      mcm budak2 PASTI yg hingus hijau tu..

      Reply
      • February 2, 2012 at 11:43 am
        Permalink

        bro…tumpang ketawa..mmuuuuuaaaaakahkah

        Reply
      • February 3, 2012 at 3:12 am
        Permalink

        kita perang kebathilan bukan perang saraf. Perang saraf ni bagi macai2 umno sudah la…

        Reply
        • February 3, 2012 at 3:26 pm
          Permalink

          perang saraf ni lah yg PAS ajar aku dulu..
          tp nasib baik AKIDAH aku jelas..dpt pkir ini syaitan punya kerja..suka laga2kan org..

          kalay nk perang kebathilan.. ko sndiri kena perangi kebathilan TEBAL dlm badan ko ut bujuk..then BERTAUBAT..
          seterusnya ko perangi PRASIT2 agama dan penjenayah2 AQIDAH dlm PAS nu..ngok oii..

          bukan dlm UMNO..dlm ‘jemaah’ ko sndirir bujuk..cucilah hati ko yg HITAM tu dgn zikirullah sama bg kenal mana satu bathil mana satu HAQ..!

          Reply
          • February 3, 2012 at 10:45 pm
            Permalink

            Awal2 ko dah sebut perang saraf.. sekarang nak tiru aku pulak perang kebathilan… sudah2 la wahai IMAM DENDAM. Ko boleh join JATI, 1fikrah. Lagi 1, PAS tak ajar perang saraf tapi ko yg. ajar ilmu sesat ni sebab tu kena pecat… lepas tu meraban.

  • February 2, 2012 at 12:08 pm
    Permalink

    pasti ada lanjutan cerita hikayat Anwar(bukan nama sebenar) ni..takkan habis setakat tu je.

    Bagaimana tentang gambar sepol( bukan juga nama sebenar)yg dikatakan ada kaitan dgn Najib(bukan nama sebenar) dan cerita doktor PUSRAWI( pun bukan hospital sebenar) yg mengatakan sepol tidak diliwat?..hehe.

    Reply
  • February 3, 2012 at 5:17 pm
    Permalink

    bangganye aku org melayu leh bli kerete mahal…
    tapi..malunye aku kalu bli kereta dngan duit haram…sape blh jamin pemimpin unmo x makan rasuoh…kalu x mkan rasuoh…sbb ape blh kaye dlm mse singkat….berhujuhlah guna fakta…jgn gune emosi..bukti depan mate

    bkn ke sedare die ade saham dalam syarikat arak…bkn ke nabi larang doh terlibat dalam urusan jual beli arok..wlaupun keje angkat botol arok…ni ade saham arak…nauzubillah…org gini ke kamu semua sokong…bkn ke pemusnah bangse dan agame kite sendiri namenye…semoge dose2 kite semua diampunkan kerana mnyokong kemungkaran…

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *