Rayuan Kes Anwar: Najib Tak Campur, Tak Faham Ke?

SOROTAN sehari dua di laman-laman web pro pembangkang menyaksikan hebatnya kecaman dan kutukan atas tindakan Peguam Negara (AG) merayu kes liwat Anwar ke mahkamah lebih tinggi.

Masing-masing cuba jadi bodoh apabila mengaitkan tindakan AG tersebut dengan Datuk Seri Najib.  Kononnya Najib yang mengarahkan AG untuk memfailkan rayuan.

Penulis nak cakap terus teranglah, kalau dilihat daripada dosa Anwar kepada Perdana Menteri yang memfitnahnya macam-macam, termasuk isterinya, Anwar memang akan ke penjara sehingga tua –  kalau Najib ada kuasa untuk campur tangan.

Hakikat ini yang balaci pembangkang tak boleh nak terima, sudah macam-macam dituduh Anwar dan agennya ke atas Najib dan isteri pun masih lagi Anwar dibebaskan Mahkamah Tinggi.  Itu maksudnya tidak ada campur tanganlah, malah kalau dipenjarakan sekalipun masih lagi tidak ada campur tangan (kalau dilihat jumlah penangguhan yang dipohon Anwar sepanjang perbicaraan berlangsung).

Gunalah otak sikit balaci ooi, nak jadi bodoh sampai bila?

Najib ini orangnya baik dan tidak pendendam orangnya, pernah pergi menunaikan haji ke Mekah pun.  Takkanlah beliau nak buat benda-benda pelik macam menganiayakan Anwar ni?  Anwar saja yang mengaku dah pergi haji 2 kali tapi perangai masa lama dan masih sama – buat fitnah dan meliwat jantan.

Bilalah nak serik pun tak tau, dari muda sampai ke tua perangai masih macam itu juga?

Dalam rekod negara ini ada 3 kes yang sah Anwar ini homoseksual.  Pertama dengan adik angkat, Sukma Darmawan, kedua dengan penulis ucapan, Dr. Munawar Anes dan ketiga dengan Azizan Abu Bakar, bekas pemandu peribadi Azizah.

Itu baru cakap soal ‘one to one’ liwat atau yang direct, belum yang indirect lagi macam Anwar saman Mahathir kerana menuduhnya homoseksual tapi ditolak mahkamah (maksudnya betullah tuduhan Mahathir itu).

Cuba tengok balik sejarah sebelum buka mulut menuduh penulis memfitnah.  Ini bukan fitnah tapi cakap soal fakta.

Budak-budak pembangkang yang tuduh penulis fitnah dalam portal ni budak baru belajar pasal politik.  Toksah nak menduga lautan kalau kail panjang sejengkal lah.

Balik pada menuduh Najib campur tangan tadi.  Ini baru sahaja proses mengemukakan rayuan, yang menentukan ialah 3 orang Hakim Mahkamah Rayuan itu nanti.  Ini sebenarnya adalah lebih baik daripada 1 orang Hakim Mahkamah Tinggi.  Dalam kes liwat 1, berapa kali Anwar turun naik Mahkamah Rayuan dan Persekutuan untuk merayukan kesnya meliwat Azizan, sebelum dibebaskan pada 2004?

Kenapa yang dia boleh merayu sehingga ke peringkat itu tapi AG nak merayu kes yang satu ini dituduh Perdana Menteri pula terlibat?

Lagipun masih banyak pertanyaan yang belum terjawab dalam isu pembebasan Anwar ini.  Hakim pulak baca 3 perenggan penghakiman ringkas, tak sampai 5 minit pun.  Dengan adanya rayuan di peringkat lebih tinggi, semua persoalan akan terjawab.

Nasihat penulis kepada balaci Anwar ini, biarlah proses berjalan, kalau tak salah apa nak ditakutkan?  Lainlah kalau salah, itu memang patut takut pun.  Cakap saja besar, lawan tetap lawan, baru AG kemuka rayuan pun dah sawan.

Anwar Harus Bertaubat

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

179 thoughts on “Rayuan Kes Anwar: Najib Tak Campur, Tak Faham Ke?

  • January 23, 2012 at 7:33 PM
    Permalink

    aikk itu hari 9hb kata mahkamah adil..ngapa tiba tiba jadi cam tak adil???

    AJULUBURI!! ko dah RASA TAK LEGA ye…hehehehe

    akutau mesti GAY2 Filipina sapot ko..GAY amerika pun ramai sapot ko..itu sebab ko tak leh nak lari sebab kat Malaysia ni GAY dan PENJUBO Haram kat sini..ada paham??

    nampaknya ALLAH dah mula tunjuk CASH kat ko…

    Reply
    • January 23, 2012 at 7:57 PM
      Permalink

      sebab hakim mahkahmah rayuan najib dan rosmah …..

      Reply
      • January 23, 2012 at 8:46 PM
        Permalink

        sampah punya statement, mana bukti campur tangan?

        Reply
      • January 23, 2012 at 10:14 PM
        Permalink

        BODOH punya statement..dah terdesak lg mula la menyalahkan Najib Rosmah UMNO..dah mula ketakutan la tu

        Reply
        • January 23, 2012 at 10:43 PM
          Permalink

          C4 anjing pondan contoh pembangkang yg bangang..

          Reply
      • January 25, 2012 at 12:12 AM
        Permalink

        Bukan Mak Babak ko puya mahkamah ker c4@AHJ

        Reply
    • January 24, 2012 at 9:19 AM
      Permalink

      Korang ni mesti penjilat tegar bontot gebu Rosmah & Pak Jib kn? Hahaha…

      Aku suspect bontot Sepul Juburi pon mesti korang dh merasa hahaha… Sodap x?

      Reply
      • January 25, 2012 at 12:13 AM
        Permalink

        Sapa Jilat sapa Bro????????yang suka menjilat hanya KAKI JUBUR ajer mcm SiNuar @ Al’Juburi dan ko kan

        Reply
    • January 24, 2012 at 9:21 AM
      Permalink

      Sian Sepul Juburi kn?

      Plan kaw2 punye ngan Pak Jib utk kenekn Anwar. Tp last2 diri sendri yg kene.

      Kahkahkah!!!

      Reply
      • January 25, 2012 at 12:44 AM
        Permalink

        ni mamat BAHLOL mana pulak ni..hehe..ank buah penjubor jugak ke..hehe..

        Reply
        • January 25, 2012 at 1:10 PM
          Permalink

          alaah geng2 C4/C1 jgklah kot.. jenis PARASIT ni xramai mana tp dupliaction je bg nmpk ramai.

          beberapa ekor je dlm PAS tp tersungkur PAS dibuatnya..

          Reply
  • January 23, 2012 at 7:47 PM
    Permalink

    najib akan mempengaruhi hakim2 mahkamah rayuan …. bukan kita tak tahu ….

    bila anwar dilepaskan oleh mahkahmah tinggi … itu hanya hipokrit sahaja ….

    najib berkuasa keatas hakim2 mahkahmah rayuan …..jangan nak bohong rakyat lah ….

    Reply
    • January 23, 2012 at 8:47 PM
      Permalink

      bukan kau hepi anwar lepas ke itu hari? apa cerita hipokrit pulak? bawak tukarlah kepala otak biol tak abes tu

      Reply
      • January 23, 2012 at 10:17 PM
        Permalink

        Kenapa korang tak buat demonstrasi masa bebaskan nuar haritu..sbb korang fikir nuar tak salah kan..hehe..

        Reply
    • January 23, 2012 at 10:37 PM
      Permalink

      Bohong rakyat konon….ada sorang rakyat jea kat sini yg terhoyong hayang nk cover Aljuburi tu…

      Reply
    • January 23, 2012 at 10:45 PM
      Permalink

      he..he..kalau dah kene penyakit air kencing anwar ni..dasyat kesan nya.. cian c4 bangang ni..

      Reply
    • January 25, 2012 at 12:21 AM
      Permalink

      Berangan lah….. tak payah bayar pon…..tapi yg pasti SiNuar dah BERJOBOR DGN sapa2 yg pernah diJOBORnya

      Reply
  • January 23, 2012 at 7:48 PM
    Permalink

    “dosa Anwar kepada Perdana Menteri”

    nak muntak dan terloya perut aku dengar ….

    Reply
    • January 23, 2012 at 8:47 PM
      Permalink

      banyak dosa pun..tuduh najib konspirasi, panjang lebar dari kandang saksi, aleh lepas, cerita apa?

      Reply
    • January 23, 2012 at 10:18 PM
      Permalink

      bukan dosa pada PM je..tp dosa kpd Tuhan..& seluruh rakyat Malaysia..

      Reply
    • January 24, 2012 at 9:03 PM
      Permalink

      Kalau nak muntah tu… Ertinya banyaklah dosa tu… beruk!

      Reply
    • January 25, 2012 at 12:22 AM
      Permalink

      Tapi ko lalu dgr yg siNuar menjobor anak2 Ikan dia..camna tuu??????

      Reply
  • January 23, 2012 at 7:50 PM
    Permalink

    “Najib ini orangnya baik dan tidak pendendam orangnya”…..

    ha…ha…ha…. ha… nak mengampu pun biar lah berpada …..

    Reply
    • January 23, 2012 at 8:48 PM
      Permalink

      memang baik pun, kurang-kurang dia tak liwat jubor jantan

      Reply
      • January 23, 2012 at 10:23 PM
        Permalink

        tapi najib liwat juboq rakyat dengan duit RM100, RM500 dan RM 3,000

        Reply
        • January 23, 2012 at 10:46 PM
          Permalink

          tp mak ko c4 dapat jugak duit liwat tu kan..ha..ha..

          Reply
    • January 23, 2012 at 10:19 PM
      Permalink

      ..ko ampu Nuar tu apa faedahnya..ampu peliwat & penzina..hehe..ko ingt ko boleh dpt jijah ke hehe

      Reply
    • January 25, 2012 at 12:24 AM
      Permalink

      Tak pernah dengar dia MENJOBOR ORANG mcm Boss ko SiNuar kan..

      Reply
  • January 23, 2012 at 7:55 PM
    Permalink

    “Pernah pergi menunaikan haji ke Mekah”….

    pergi haji dah tentu baik ke????

    najib banyak makan duit judi hati nya hitam pekat …. buta tentang islam …

    Reply
    • January 23, 2012 at 8:48 PM
      Permalink

      ada bukti, kes mahkamah ke apa patut? ada?

      Reply
    • January 23, 2012 at 9:14 PM
      Permalink

      Habih Anwaq apa kurang kunun dah 2 kali pi buat haji kat Mekah tapi perangai masih tak berobah asyik nok meliwat kerja nya. Pada Anwaq buat dosa banyak banyak kemudian pi Mekah semua dosa masa lalu habih lupus. Tu la pendapat orang bengap macam penganut hindu mandi cuci dosa. Pemikiran lagu ni masih kekai kat sebahagian besaq muslim melayu la ni….!!!!

      Reply
      • January 23, 2012 at 9:45 PM
        Permalink

        kau menghina orang pergi mekah kerana menyamakan dengan agama hindu…. cuci dosa ………..

        Reply
        • January 23, 2012 at 10:22 PM
          Permalink

          memang tpatut taraf mcmtu pun..menusia penipu pembohong perosak pengkhianat peliwat penzina..layak ke Nuar memijak kakinya kat tanah suci..sila kan la

          Reply
    • January 23, 2012 at 10:08 PM
      Permalink

      cakap orang hati hitam pekat memang cam c4 ni..hehehe

      cemburu la tu..heheh

      Reply
    • January 25, 2012 at 12:26 AM
      Permalink

      Boss ko ada pi ker…pi kondo 0r Hotel adalah bejobor or bersenonok2 dgn CinaDoll

      Reply
  • January 23, 2012 at 9:04 PM
    Permalink

    Abis, para tok lebai, pak imam, tok janggut , tok murshitdul , yang berserban menggalahkan kaum sikh kat India,Serban pun bolih pusing kat kepala sehingga bolih menyebabkan tengkuk patah wa cakap lu! , bolih cakap merapu what? Yang berjubah tu cakap betul ke? Itu hanya outward “looking” dressing aje. Orang yang betul betul menegakkan prinsip Islam di Selangor bolih pulak di buang olih parti Islam. Tak ke malu tu? Exco yang bertelanjang dan menunjukkan burit dan puki beliau di maintain sebagai ahli exco sehingga kini, ini pun pada masa tu di sokong olih parti PAS bermati matian oilh wakil wanita dan bro nicky murshitdul Parti ajaran Syaitan, Apa lu mau cakap bro? Macam anak Azmin, kat luar negara berbikini, kat dalam negara untuk menghadiri kes “king liwat” pakai purdah! Its justs dressing in disguise. Pabila di “aqquit” puji menggunung, pabila kena “checkmate”, “tak aci” lah pulak! Mana punya hukum undang undang lu pakai bro? Gua rasa we need to see face to face supaya semua ahli UMNO bolih jengkal lu punya muka! Chit podah, cakap tak serupa bikin punya olang! Lu punya king liwat bolih serba macam menangguh , sampai masuk guinness book of records,kes hentam juboq dia ngan saiful, prosecution nak appeal tak bolih! ADA gentleman kah wei , atau pun ada sindrom takut kalah sebab memang benar salah, takut di buktikan olih fakta mahkamah?

    Reply
    • January 23, 2012 at 9:34 PM
      Permalink

      Itu lah contoh manusia puaka yang didewakan. Diangkat dujunjung dan dipuja walau perangai sah perangai puaka.

      Reply
      • January 23, 2012 at 9:46 PM
        Permalink

        macam rosmah puaka juga lah

        Reply
        • January 23, 2012 at 10:15 PM
          Permalink

          Ko lg puaka..Anwar tu Bapak Puaka..heh

          Reply
          • January 23, 2012 at 10:20 PM
            Permalink

            marah sungguh kau bila aku kata rosmah puaka ….. ya aku berjaya provoke kan anjing2 UMNO ni….

          • January 23, 2012 at 10:23 PM
            Permalink

            hehe..aku pun suka kalu ko marah..mcm sial..

          • January 23, 2012 at 10:48 PM
            Permalink

            he..he..anjing pondan terus menyalak. agak2nya bapa c4 ni hari2 bg makan babi..tu yg celupar sgt tu.. gong xi fa cai c4..

          • January 24, 2012 at 12:57 AM
            Permalink

            C4 anjing tu die nk provoks org lain.. hehe die tk tgk ke posting die kalah anjing gile..

            haha C4.. suluh le muka lu..xmalu wei..

          • January 24, 2012 at 10:32 PM
            Permalink

            baiknya tulisan Imam UMNO ni, kalau orang lain tak kesah sangat. Tapi kalau Naik Nimbar mencarut, cakap lucah, maki orang tak tau apa nak jadi dengan UMNO.

          • January 24, 2012 at 11:21 PM
            Permalink

            itulah pakatan haram..tak pernah nak cermin diri..bujuk..ko baca semula posting puak2 Pu Ki RRR

          • January 25, 2012 at 6:30 PM
            Permalink

            diaorang tak pernah naik Nimbar, jadi Imam, tahu hukum-hakam, hebat mengaji dan macam2lah…
            Apakah sama orang berilmu dengan yg. tak berilmu?
            Aku ada dengar orang yg. takda ilmu ni sesat… tak kira siapa la. Tapi kalau orang berilmu tak praktikkan ilmu dia namanya sombong, bongkak dan menyesatkan.

  • January 23, 2012 at 9:58 PM
    Permalink

    Penguam Kanan : Anwar Dapat Hak Maksima Mahkamah, Bagaimana Pula Dengan Saiful ?
    Published by AIDC on January 22, 2012 | 9 Comments
    AIDCNews – 22/01/12 – Datuk Seri Anwar Ibrahim telah diberi keadilan sepenuhnya oleh mahkamah dalam menghadapi pertuduhan meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan, kata Datuk Salehuddin Saidin, pengamal undang-undang yang merupakan bekas pendakwa raya di Jabatan Peguam Negara.

    “Tangguhan sebanyak 56 kali atas pelbagai alasan, termasuklah alasan untuk mengenepikan hakim yang membicarakan kes tersebut.

    “Setiap kali tangguhan dibuat, ianya dibawa ke Mahkamah Rayuan, dan seterusnya Mahkamah Persekutuan. Bermakna proses dipatuhi mahkamah semaksima yang mungkin dan di sini dapat kita lihat bagaimana mahkamah telah memberi setiap ruang kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk memastikan keadilan dicapai oleh beliau”, katanya, ketika sesi penerangan isu-isu semasa di Tadika Nuri, Seksyen 7, Shah Alam, 15 Jan.

    Dalam menilai pengertian ‘keadilan’ itu, pengamal undang-undang itu bertanya, adakah keadilan yang sama juga diberikan kepada pengadu, Mohd Saiful.

    “Sebenarnya ini adalah satu ketidakadilan yang telah berlaku (kepada Mohd Saiful)”, katanya.

    Hak Saiful Merayu

    Mengulas tentang keputusan mahkamah yang membuat keputusan Anwar dibebaskan dan dilepaskan, Salehuddin berkata Mohd saiful perlu diberi ruang untuk mendapatkan keadilan dengan merayu ke peringkat tertinggi.

    “Saiful sebagai mangsa telah meletakkan hak dia kepada Timbalan Pendakwa Raya. Sebagai seorang mangsa, dia sepatutnya dibela hingga ke peringkat terakhir iaitu Mahkamah Persekutuan.

    “Apabila Timbalan pendakwa Raya telah menuduh, kalau dia kalah, dia mesti rayu, sebab untuk menjustifikasi kenapa pada mulanya kita tuduh.

    “Bila kita tuduh, kita menyakini bahawa ada kes. Bila kita dah bawa segala keterangan, menunjukkan bukti, kalau mahkamah yang satu ini (Mahkamah Tinggi) tidak mahu berstuju dengan pihak pendakwaan, ada hakim lagi di peringkat yang lebih tinggi, Mahkamah Rayuan ada tiga orang hakim yang akan mengadili keputusan mahkamah yang di bawah”, katanya.

    Menurutnya setelah keputusan Mahkamah Rayuan membuat keputusan, sama ada menyebelahi Anwar atau Saiful, masih ada ruang lagi untuk membuat rayuan di Mahkamah Persekutuan yang akan dinilai oleh lima orang hakim.

    “Seterusnya apabila Mahkamah Rayuan membuat keputusan sama ada menyebelahi Saiful atau Datuk Seri Anwar Ibrahim, ada satu lagi peringkat iaitu Mahkamah Persekutuan yang dapat menentukan keputusan mahkamah bawah itu betul atau tidak.

    “Jadi kalau satu (orang ) hakim membuat keputusan di Mahkamah Tinggi, ada tiga (orang) hakim yang buat penilaian di Mahkamah Rayuan dan ada lima lagi panel (hakim) yang akan menilai di Mahkamah Persekutuan.

    “Proses undang-undang itu kalau dikuti, bermakna di akhir Mahkamah Persekutuan pastinya kedua-dua pihak mendapat keadilan sepenuhnya kerana kelapan-lapan hakim telah melihat setiap keterangan diberikan di mahkamah”, katanya.

    Katanya tindakan Majlis Peguam menghalang kes itu dirayu sebagai menyekat proses keadilan dicapai untuk kedua-dua pihak.

    “Malah Majlis Peguam kata tak perlu rayu. Mendesak Peguam Negara agar tidak merayu. Sepatutnya Majlis Peguam, bersikap nuetral, kalau you nak partisan itu you punya prinsip, tapi kalau you sebagai Majlis Peguam yang sepatutnya mendokong keadilan bagi setiap individu di negara ini, dia sepatutnya mengatakan hak Saiful untuk dibela sehingga ke peringkat yang terakhir.

    “Inikah ini ? Inikah keadilan yang dituntut”, katanya.

    Perbandingan Kes Liwat I

    Menurutnya dalam kes liwat I, Anwar juga diberi peluang untuk merayu ke Mahkamah Rayuan dan Persekutuan setelah Mahkamah Tinggi menjatuhkan hukuman bersalah kepadanya.

    “Contoh yang paling baik adalah apa yang berlaku kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam kes liwat yang pertama pada tahun 1999.

    “Mahkamah Tinggi, Datuk Ariffin Jaka telah membuat keputusan Anwar bersalah meliwat Azizan pada ketika itu. Dia pun pergi Mahkamah Rayuan, boleh pula Datuk Seri Anwar Ibrahim pada masa itu..Apabila merayu ke Mahkamah Rayuan, mahkamah itu telah membuat keputusan mengesahkan keputusan Mahkamah Tinggi yang mensabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    “Seterusnya rayu lagi ke peringkat yang lebih tinggi iaitu Mahkamah Persekutuan yang akhirnya Mahkamah Persekutuan telah membuat keputusan 2-1, mengatakan bahawa Datuk Seri Anwar tidak bersalah.

    “Bermakna proses undang-undang telah mengambil (tempatnya), iaitu pada peringkat pertama, disabitkan; kedua pun disahkan disabitkan, yang ketiga dia lepas..tidak pula dia kata pada ketika itu mahkamah tidak adil”, katanya.

    Kes liwat I merujuk kepada Anwar dan adik angkatnya, Sukma Darmawan dituduh melakukan persetubuhan di luar tabii (meliwat) terhadap Azizan Abu Bakar di Unit No. 10-7-2, di Tivoli Villa (apartment Sukma Darmawan), Jalan Medang Tanduk, Bangsar, Kuala Lumpur pada satu malam, pukul 7.45, antara Januari hingga Mac 1993.

    Pada 8 Ogos 2000, Datuk Arifin Jaka, Hakim Mahkamah Tinggi memutuskan Anwar bersalah meliwat Azizan Abu Bakar dan dijatuhkan hukuman penjara sembilan tahun. Adik angkat Anwar, Sukma Darmawan yang didakwa sebagai rakan subahat turut didapati bersalah dan dihukum penjara enam tahun dan sebatan empat kali.

    Setelah Anwar dan Sukma merayu, pada 21 Januari 2004, Mahkamah Rayuan bersidang dengan persidangan tiga hakim diketuai oleh Hakim Datuk Pajan Singh Gill bersama dua lagi hakim lain, Hakim Datuk Richard dan Hakim Datuk Hashim Yusoff, sebulat suara menolak permohonan Anwar yang membawa maksud berpuas hati dan mengekalkan keputusan yang pernah dibuat oleh Mahkamah Tinggi sebelum ini.

    Anwar dan Suka merayu lagi ke Mahkamah Persekutuan. Mahkamah Persekutuan yang bersidang dengan panel tiga hakim diketuai Datuk Abdul Hamid Mohamad bersama dengan Hakim Datuk Tengku Baharudin Shah Tengku Mahmud dan Hakim Datin Paduka Rahmah Hussain, pada 2 September 2004 sebulat suara mengesahkan mereka mempercayai kejadian liwat di antara Anwar, Sukma dan Azizan di Tivoli Villa benar-benar berlaku, tetapi membebaskan Anwar dan Sukma dengan alasan teknikal iaitu wujud elemen suka sama suka.

    http://www.anwaraidc.com/?p=21209

    Reply
  • January 23, 2012 at 10:28 PM
    Permalink

    kalau tengok muka2 pemimpin pembangang..Anwar..Najis..Jijah..Izzah..Sam ketot..semu muka mcm SIAL..Mcm haiwan..takde yg menyejukkan mata memandang..takde cahya…mcmni nak jijdikan pemimpin…piiirraahh..!!..huhuhui

    Reply
    • January 23, 2012 at 10:42 PM
      Permalink

      begitu juga dengan najib, rosmah, rais yatim dan maznah ….. bila buka TV aku tengok muka babi-babi UMNO ni …aku terajangkan TV ….

      Reply
      • January 23, 2012 at 10:50 PM
        Permalink

        ha..ha..si anjing pondan mengamuk..gembiranya aku..c4..dah makan ke babi yg mak masak tu..

        Reply
        • January 24, 2012 at 7:11 AM
          Permalink

          dah makan dengan rosmah dan najib semalam semasa raya cina…

          Reply
      • January 23, 2012 at 10:53 PM
        Permalink

        ok gak tu..ko tgok tv kat rumah ko..pastu ko terajang la tv tu..hehe..ko buat..aku nak tengok..hehe..macam babi je perangai

        Reply
        • January 25, 2012 at 1:23 AM
          Permalink

          bila muncul muka rosmah yang ,acam babi tu,,,dah aku terajangkan TV aku …..

          Reply
      • January 24, 2012 at 12:56 AM
        Permalink

        Sakit jiwa C4 dh tahap ACUTE..
        xblh buat pe dh le.. tgk jelah die meroyan..

        Reply
  • January 23, 2012 at 10:36 PM
    Permalink

    BABI ada lah sinonim ngan Anwar Ibrahim, ini tak bolih di pisahkan. Sewaktu beliau mengetuai student revolution berkenaan, beliau mennggunakan kebuluran dan kekejaman kerajaan yang di tujui kepada penduduk Baling ,Kedah. Sewaktu itu beliau hanya lah student di UM. Sewaktu itu , provokasi yang di cetuskan olih beliau, dia telah melarikan diri di Kampung Kerinci dan di lindungi olih penduduk Kampung Kerinci . Kepada yang arif tentang kampung ni, sewaktu beliau menjadi TPM, kenapa tidak beliau memberi pembangunan sepenuh nya?. Sewaktu SemangAT 46, Tunku Razaleih , cuba mempengaruhi kampung ni, ya atau tidak? Mustaffa Kamal, dan selanjut nya Shahrizat.Sewaktu “mempergunakan Islam” ABIM lah landasan beliau si BABI ni, selain daripada Islam tidak bolih di guna pakai! Era beliau di dalam UMNO tak berapa jauh untuk kita selebungi. cuba korik archive ucapan berapi hippokrit beliau. Ini lah manusia yang “cakap tak serupa bikin” sama lah jugak isteri dan dan kawan sebantal beliau yang bernama ASSmin. Jikalau lah kita warga Malaysia yang waras ni bolih berfikir, darimana kekayaaan mereka di perolihi jikalau tidak seorang pun daripada mereka ni daripada keluarga bangsawan? Apa tah lagi baru dua tiga tahun jagung di dalam mainstream UMNO politiks. Apa kah cerita nya ngan Shamsidar memperolihi serba kekayaaan. MACC bila nak hebahkan? Kepada yang terlalu blurr yang kat luar sana tu ngan kepimpinan BABI, apa nak buat dah blurr kan? Apa cerita ngan duit berjuta kat bank Israel ngan nama nurul izzah? Tak dapat nak kona baring pun? Cuba lah beri penjelasan supaya kami ni di Malaysia bolih terima “excuses”, tu pun cuba lah beri penjelasan yang “educated” sikit, jangan kelentong, nanti makan diri!

    Reply
  • January 23, 2012 at 10:38 PM
    Permalink

    Pakatan Haram semakin dibenci oleh rakyat..bukan sahaja parti lawan malahan ahli dari komponen Pakatan juga telah mula membenci terutama (Melayu) PAS yg pro ulamak terhadap pro anwarinas..terbaru konflik HA..menimbulkan kebencian PAS kpd (Khalid Berahim) PKR & karibnya(DAP)..TERIMA LAH kenyataan ini..

    Reply
    • January 23, 2012 at 10:46 PM
      Permalink

      dalam UMNO kebencian terhadap Rosmah adalah dari akar umbi UMNO sendiri….tapi diperingkat Ketua bahagian ….membodek Rosmah kerana nak bertanding nanti… takut nama ketua bahagian ….rosmah slash nanti ….

      Reply
      • January 23, 2012 at 10:51 PM
        Permalink

        hehe…ko bodek la jijah..ko ingt UMNO ni parti anak beranak ke mcm Nuar tu..BODOH ko ni

        Reply
        • January 24, 2012 at 7:13 AM
          Permalink

          UMNO parti anak beranak… anak tun razak , anak husin Onn, anak mahathir, menantu pak lah

          Reply
          • January 24, 2012 at 11:06 AM
            Permalink

            sekarang ape citer bro..ko tengok sape punya anak beranak kat parti PKR tu ada anak beranak mak bapak ko ke..hehe..DAP..takde gak mak bapak ko..ko sorg je yg mengampu2 kat ank beranak diorg..ape ko dpt

          • January 24, 2012 at 7:04 PM
            Permalink

            anwar ngan kak jijah tu dah bercerai ke c4 oooiiii…

      • January 23, 2012 at 10:51 PM
        Permalink

        baik aku smash jubur mak ko c4 lagi best…

        Reply
        • January 24, 2012 at 7:14 AM
          Permalink

          aku smash jubur mak kau dan bini kau sekali

          Reply
          • January 24, 2012 at 11:10 AM
            Permalink

            sebut menjubor mmg gembira c4 ye…hehe..bos penjubor ank buah pun penjubor

      • January 24, 2012 at 12:46 AM
        Permalink

        ko jgn sembang serupa bangsat. ko ingat UMNO mcm pas ke x da pegangan

        Reply
      • January 24, 2012 at 12:53 AM
        Permalink

        C4 tu sakit jiwa..layan je lah smbil sekeh2 kepala die..hehe

        Reply
      • January 24, 2012 at 2:54 AM
        Permalink

        c4…macai hindu macam hang buat analisa politik…macam cerita hindu…

        Reply
        • January 24, 2012 at 7:15 AM
          Permalink

          aku tak kisah cerita apa pun…yang penting UMNO terlingkup PRU ni…

          Reply
          • January 24, 2012 at 11:18 AM
            Permalink

            PKR makin dibenci dah..PAS semakin berpecah..DAP pun bnyk konflik…hehe..MAMPOS Pakatan Haram..!!

      • January 24, 2012 at 12:25 PM
        Permalink

        Benci pada Rosmah atau Najib boleh dihukum pada pemilihan pada Perhimpunan Agung UMNO. Benci pada Anwar, Azmin, Wan Azizah dan Nurul Izzah boleh ke ahli-ahli PKR nak jatuhkan hukum pada pemilihan pucuk pimpinan PKR? Atas sebab itulah mana-mana ahli PKR yang tidak setuju dan tidak suka dengan gelagat politik Anwar hanya ada 2 pilihan – keluar parti dan meninggalkan PKR atau duduk diam di dalam PKR sambil berpura-pura suka pada Anwar and his cronies dan akan cover kebencian terhadap mereka dengan pujian-pujian dan menjilat selama mana boleh menjilat.

        Reply
        • January 24, 2012 at 2:42 PM
          Permalink

          dalam UMNO pun sama juga…. keluar parti dan meninggalkan UMNO atau duduk diam di dalam UMNO sambil berpura-pura suka pada Rosmah and his cronies dan akan cover kebencian terhadap mereka dengan pujian-pujian dan menjilat selama mana boleh menjilat puki rosmah dan kote Najib.

          Reply
          • January 24, 2012 at 11:23 PM
            Permalink

            ha..ha..seronok baca posting c4.. Pas la katakan..ha..ha..tp yg herannya nak HUDUD tu..

          • January 24, 2012 at 11:34 PM
            Permalink

            Dalam UMNO tak suka Najib boleh naikkan pemimpin lain sama macam bila ahli UMNO sudah tidak suka Pak Lah boleh kasi naik Najib. Dalam PKR kalau tak suka Anwar,Azmin dan Azizah boleh kasi naik sapa.. Elizabeth Wong barangkali.

          • January 24, 2012 at 11:48 PM
            Permalink

            mmmmmmm….very nice..hehe

  • January 23, 2012 at 10:42 PM
    Permalink

    Pendapat aku, kalau UMNO betul tak terlibat jauhkan diri dari mengulas kes Anwar. Begitu juga dengan media perdana dan bloger pro UMNO. Selagi media dan blogger mengulas isu ini selagi tu k’jaan akan dikait kan. Jangan nafikan ketidakterlibatan UMNO kerana UMNO perlu jadi seperti MCA,MIC yg. tak ulas isu ni dan biarkan mahkamah menjalankan tugas. Rakyat bijak menilai siapa yg. berlebihan…

    Reply
    • January 23, 2012 at 10:49 PM
      Permalink

      Ingt korang je bole buat provoke ke..hehe..

      Reply
      • January 23, 2012 at 10:52 PM
        Permalink

        he..he..suci nya anwar dimata bujuk.. hanya karpal sing je tau rahsia anwar..

        Reply
        • January 23, 2012 at 11:36 PM
          Permalink

          Aku tak kisah sebenarnya… tapi k’jaan tak perlu campur tangan, biarlah mahkamah buat kerja dia. Kalau PR nampak berlebihan, percayalah rakyat akan tolak PR. Tapi setakat hari ni, UMNO dan k’jaan tak nampak bersih dari isu ni apabila menyokong Saifol… sepatutnya biarlah saifol nak buat apa, k’jaan dan media tak perlu heboh dan pertahankan saifol. memadai melaporkan berita tampa ulasan yg. berpihak.

          Reply
          • January 23, 2012 at 11:47 PM
            Permalink

            ko nak kerajaan wat mcmtu tp ko percaya bila kerajaan & Umno konon memihak Saiful..tp korang bole buat mcmmna yg ko sebutkan ke..?..UMNO tak pernah terlibat dlm isu Saiful & takde nak memberi kemenangan pd saiful..bahkan anwar dibebaskan pun kan..cuma keadilan perlu ditegakkan jugak utk saiful..bukan utk anwar je..jgn pandai ckp pasal demokrasi je..jgn pandai ckp keadilan je..jgn pandai ckp pasal kebebasan bersuara je konon..tp tak bole nak praktikkan..bro

          • January 24, 2012 at 12:51 AM
            Permalink

            cube tgk stail bujuk menjilat PR..
            releks je die FTNAH kering UMNO xbersih..

            setakat skrg ni Pakatan Haram lah yg paling KOTOR dgn membela perangai kotor Nuar..

          • January 24, 2012 at 2:49 AM
            Permalink

            ooooo…kira macam tu pulak bujuk…kira macam seorang budak dibawah umur yang dirogol…kemudian hang minta kerajaan jangan support budak tu selagi mahkamah tak jatuhkan hukuman…kira macam tu la bujuk…

            bijak sungguh hang !! elok la tu…

          • January 24, 2012 at 7:17 AM
            Permalink

            kalau kerajaan BN dan UMNO tak terlibat ….tak kan semudah itu saiful boleh jumpa najib dan rosmah????

            bila bontot kena sontot boleh jumpa najib….

          • January 24, 2012 at 8:16 AM
            Permalink

            raplah…. aku cerita pasal Saifol bukan budak kena rogol. Budak kena rogol dia buat report polis bukan report PM. Bukan report pada KPN. Lebih pelik report sebelum berlaku LIWAT, bukan selepas.
            Ok… lah malas tulis panjang, nanti aku terbabas pulak.

          • January 24, 2012 at 1:40 PM
            Permalink

            kalut nye bujuk ni…sampai merayu-rayu jgn hebohkan aksi peliwat negara tu…hang nk biarkan sampai sedara-mara hang kena tibai dgn dia ke, baru hang nk release kemutan Aljuburi tu kat hang…..

          • January 24, 2012 at 2:46 PM
            Permalink

            Saifol dulu pun penyokong tegar anwar, mati-matian dia berjuang untuk bang nuar…untuk PKR ! malah seluruh kaum keluarga saifol adalah penyokong die hard PKR…

            dah kena…baru depa tau siapa anwar !!

            hang pun bujuk tak kan nak tunggu sampai jadi macam tu baru hang nak sedar.

          • January 24, 2012 at 10:03 PM
            Permalink

            Saiful tu coffee boy parti mane bujuk ngok? PKR kn? so apa kena mengena dgn UMNO?

            bujuk ngok,
            sejak bila kes jenayah kena lapor kat PM? Kes jenayah lapor kt Balai Polis, Saiful lapor pada Polis… ko TIPU xhabis2..berdosa bertingkat2

            Najib tu PM utk rakyat Malaysia, lantaklah Saiful nk jmpa dia pun.. balaci2 PR jeles sakit hati sgt kenapa?

            Kalau aku sndiri pn akan cari PM kalu aku kena ainaya dgn pemimpin bersifat sesumpah berprofil tinggi+jahat mcm Nuar.

            Kalau pegi jumpa PORK NIK or LGE diorng sure xprcaya..

          • January 24, 2012 at 10:23 PM
            Permalink

            hehe… report kat PM. Kalau betul cerita saifol la… dia dah kena banyak kali. Dan dia p jumpa Najib mintak nasihat, Najib suruh dia tadah lagi sekali… betul? (tambah dosa lagi)
            Agak2 kalau dia jumpa imam pasdaplaknat ko suruh Saifol berhenti kerja ke suruh tadah jubuk lagi?

    • January 23, 2012 at 11:07 PM
      Permalink

      ooo..pendapat hang yea bujuk….kalau pendapat hang C4 dgn mooo jea yg ikut…

      Reply
      • January 23, 2012 at 11:38 PM
        Permalink

        Aku tak suruh ikut…. korang ada pendirian sendiri. Aku bukan nasihat pun..

        Reply
        • January 24, 2012 at 12:38 AM
          Permalink

          bujuk ni minat sgt dgn StinGray..
          hati2 bro..spesis tibai ‘depan blakang’ ni dh dgn minat ko..

          die tgh cucuk jarum utk tarik hang join die jd anjing PR..hati2..

          Reply
          • January 24, 2012 at 1:26 PM
            Permalink

            sebab ada pendirian lah PAS wajib ditimbus di jerat cina….senang anjing2 DAP nk kencing hari2 kat puak hang tu bujuk…

        • January 24, 2012 at 2:51 AM
          Permalink

          ..tak suruh ikut..tak jugak bagi nasihat…

          00000….ni kira macam nukilan hati hang la bujuk….000000

          Reply
          • January 24, 2012 at 8:12 AM
            Permalink

            lebih-kurang la…

          • January 24, 2012 at 11:25 AM
            Permalink

            hehe..bujuk blajar ngan pak sedara dia kot a samad said…nak jd sasterawan negara..konon..hapah pun takde

          • January 24, 2012 at 1:53 PM
            Permalink

            Kalau tak suruh ikut…dan tak jugak bagi nasihat…tu namanya hang dok MERAPU…padanlah pun…biasa la PAS ni, memang merapu ni amalan wajid puak hangpa…

          • January 25, 2012 at 12:03 AM
            Permalink

            pehal kn a samad tu dr bapak sastera jd pemuja Nuar.. heran2

  • January 23, 2012 at 10:45 PM
    Permalink

    Sebenarnya Pakatan Haram..lebih2 lg Anwar berahim & kuncu2nya semakin tak keruan takut gelabah & tertekan..dgn timbulnya RAYUAN kes liwatnya oleh mahkamah tinggi & kes pembelaan oleh Kapal Sink…sbb tu mereka makin tertenakan..masa semakin suntuk untuk pilihanraya..bnyk isu telah dipatahkan jd mereka kekurangan isu yg meyakinkan….

    Oleh sbb itu tindakan provokasi mereka semakin ganas..semakin banyak..semakin keras utk menjadikan situasi tak stabil..walau dgn apa cara sekali pun..sbb itu la pencacai2 seperti c1 c4 & kuncu2 gilanya akan buat provokasi & menyerang di MYkmu sebanyak mungkin…hehe..korang ingt kitorang tak bole baca taktik korang ke…

    Reply
  • January 23, 2012 at 11:31 PM
    Permalink

    Aku teringin nak dengar ulasan ABU/ Hindraf d Jln. Kebun yg. pemuda UMNO jadi hilang akal? adamyan dgn. duke taknak ulas ke, dah ada dalam utube… nampaknya semakin kurang sokongan kaum India pada BN. Tapi takpa UMNO tak tergugat.

    Reply
    • January 23, 2012 at 11:50 PM
      Permalink

      sendiri bikin kacau..pastu salahkan UMNO..taktik kotor la tu..nak provoke

      Reply
      • January 24, 2012 at 8:03 AM
        Permalink

        Terang2 gengster UMNO buat kacau, menjerit macam hilang akal d majlis orang, selerak semua kertas kerusi, cabut bendera orang, bawak masuk motor dalam dewan, kejar dan pukul orang alih2 orang lain pulak yg. provoke? Tuan jadilah diri sendiri, berkata benar ikut akal sendiri bukan ikut nafsu dan parti.
        Tapi takda polis pulak, takkan polis takda maklumat majlis nak d serang?
        Atau kes macam Dato T siar video lucah… polis tak tau walaupun semua wartawan tau. Pelik2…

        Reply
        • January 24, 2012 at 12:05 PM
          Permalink

          Ko baca fakta kat bawah ni ye bujuk selenge :

          DUN = Sri Muda

          Parlimen = Kota Raja

          Jumlah Pengundi = 2596 orang

          Pengundi Melayu = 2383 orang (91.8%)
          Pengundi Cina = 132 orang (5.1%)
          Pengundi India = 73 orang (2.8%)
          Pengundi Lain-lain bangsa = 8 orang (0.3%)

          Nampak sangat PKR sengaja hendak buat PROVOKASI terhadap orang Melayu.

          Satu lagi persoalan, adakah program ini mengambil kira sentimen penduduk setempat? Siapa pemimpin tempatan yang dirujuk?

          MAT SABU TU PEMIMPIN TEMPATAN Jalan Kebun Ke / DUN atau Prlimen tempatan?

          Cikgu BARD TU PEMIMPIN TEMPATAN Jalan Kebun ke?

          Tak payah cakap banyak, ADUN SRI MUDA SENDIRI TIADA KETIKA KEKECOHAN BERLAKU!!!

          Pokok pangkalnya, program yang dibuat oleh PKR dengan kerjasama PARTI ADAT & SUKAN (PAS) sememangnya melanggar adat dan budaya Melayu iaitu MEMBERI SALAM APABILA BERTANDANG KE RUMAH ORANG.

          Hehe..wahai pencacai PAKATAN HARAM..korang baca tak..baca gunakan hati jgn baca gunakan mata yg buta tu ye..FITNAH & TOHMAHAN je pandai tp BODOH..!!

          Reply
          • January 24, 2012 at 2:32 PM
            Permalink

            Setau aku orang UMNO ni Islam… Orang Islam pulak menjamin keselamatan bangsa dan agama lain, itulah jugak perlembagaan negara bebas mengamalkan agama lain selain Islam. Kalau ye… tak suka pun cakap lah elok2, kata Rais Yatim “budi bahasa budaya kita”. Kata Najib “kita 1 m’sia”. Tapi korang dengar cakap PEMUDA “Ketuanan Melayu” jangan bagi muka pada PENDATANG sambil menjulang keris telanjang.

          • January 24, 2012 at 2:47 PM
            Permalink

            yg guling2 atas jalan pun org islam jugak..

          • January 24, 2012 at 2:48 PM
            Permalink

            bukan sambil bertelanjang ….. bukan keris telanjang ….

          • January 24, 2012 at 6:01 PM
            Permalink

            tu la ko ni bujuk..asik ‘setau ko je’ yg ko ckp..lain kali gunakan akal & fikiran jgn gunakan lutut je..korang tahu pulak sopan santun tp kalau dlm ceramah & demonstrasi ade korang gunakan sopan santun ke??..kalau tak dgn maki hamun..memang patut kene halau je..ini la parashit2 bangsa..BODOH

          • January 24, 2012 at 10:10 PM
            Permalink

            aku pergi demo bersih takda maki hamun pun… cuma laung slogan “bersih, refomasi, hidup rakyat, mati kezaliman” tak sebut nama sapa2 pun, tak kata munafik, gila, bodoh dan lain2. Ko tak pergi, tapi dengar sangat berita utusan fitnah…

          • January 24, 2012 at 10:51 PM
            Permalink

            hekeleh…ko sorang je yg tak buat provok kot..bole la ko ckp..ko bole control semua org ke..sedangkan masa Himpunan 901 pun ada kumpulan KOIR muslimah lg konon nampak muslimah le..tp siap akai heller “mampos umno..mampos umno..”..BODOH2 je..ape cerita..memang elok pun kene halau..MAMPOS la PR

          • January 24, 2012 at 11:14 PM
            Permalink

            Habis apa bezanya kat sini…. setidaknya majoriti follow pemimpin, kalau 1@2 yg. sesat tu mana2 pun ada, henda pulak dalam Mykmu bersepah…

          • January 24, 2012 at 11:37 PM
            Permalink

            hello..kalau dah satu kumpulan tu sesat dah tentu ramai takkan saty kumpulan tu 2 org je..mcm kumpulan KOIR muslimah la kononnya (baru tu je) ko nampk 2 org je ke..hehe semua org bole nampak..masalahnya
            korang ni dah sentiasa sesat lagi menyesatkan..tak kan pekara yg dah tahu sesat nak diikutnya..tak ke BANGANG namanya

          • January 25, 2012 at 12:06 AM
            Permalink

            demo PR kalau xde maki hamun tu tipulah..
            maki polis anjing..maki Najib.. mcmlah aku xpnh join..

            lg best betina2 berjubah pn dh pndai maki berirama gereja.. berlirik “UMNO mampos-abg Polis”

            tergedik2 memalukan company PASPISPUS jer.. punoh..

          • January 26, 2012 at 12:33 AM
            Permalink

            Kenapa info yg. aku dapat lain ye …laknat?
            Infomer aku kata pada 901 muslimat selepas subuh duduk d satu bahagian sambil berzikir, baca Yasin dan Quran hingga keputusan d umumkan. Mereka kemudian sujud syukur setelah dimaklumkan Anwar bebas. Kemudian baru ada puisi
            Jaga… jaga… jaga Putrajaya,
            Pakatan Rakyat ambil alih,
            Rakyat bangkit… rakyat bangkit,
            Tumbang Umno…
            tumbang Umno
            Umno mampus… Umno mampus,
            Putrajaya kita punya,
            Tumbang BN… tumbang BN!
            betul ada seorang wanita salam abg.polis tapi bukan muslimat PAS.

    • January 24, 2012 at 12:36 AM
      Permalink

      bujuk..ngok..ko xusahlah sibuk dgn ‘rumahtangga’ org.. rumahtangga PAS tgh berkocak teruk nu…

      sibuk nk serang UMNO…tgk2 PARASIT dr dalam serang PAS..haha balasan Tuhan..

      Reply
      • January 24, 2012 at 8:05 AM
        Permalink

        Tuan tidak d alu-alukan… maaf.

        Reply
        • January 24, 2012 at 12:08 PM
          Permalink

          hekeleh..ko pun sape yg alu2kan..

          Reply
      • January 24, 2012 at 10:08 PM
        Permalink

        sape ko nk alu2 kan aku?
        ko le suluh muka ko dlu bro..
        ko xmalu ke masuk ruang blog UMNO xdialu2kan pn tiba2 lagak mcm org ‘alim’ utk kutuk UMNO? itu perangai iblis..

        so xpyh sibuklah nk ckp pasal UMNO.. pegi sediakan ‘liang lahad’ utk PAS yg nak MAMPOS dh tu.

        Reply
      • January 24, 2012 at 10:13 PM
        Permalink

        alamak… ada orang tak faham bahasa.

        Reply
        • January 24, 2012 at 10:46 PM
          Permalink

          alamak ade si pengecut yg takut nk hujah dgn aku.. berlakon pakai ‘serban jubah’ syaitan nk perdaya org UMNO..

          Reply
        • January 24, 2012 at 11:17 PM
          Permalink

          Tolong… takut, pak Imam UMNO dah marah2.

          Reply
          • January 24, 2012 at 11:26 PM
            Permalink

            itu la..kata2 yg boleh diucapkan oleh bujuk..kesian..mati akal ke..

          • January 24, 2012 at 11:39 PM
            Permalink

            dah tak reti nak reply la tu

          • January 24, 2012 at 11:59 PM
            Permalink

            bujuk takutlah pd Allah atas perbuatan ko tu bujuk.. aku makhluk biasa je.. bkn IMAM politik mcm PAS buat tu..

            peace…ye

    • January 24, 2012 at 3:17 AM
      Permalink

      Orang macam hang jer bujuk yang percaya cerita macam tu..

      youtube ? hehe…kisah cina doll pun ada dalam youtube…satu malaysia dah tengok…tolak sorang jer, kak jijah..dia kata tak boleh tengok,haram….hahahahahah

      Reply
      • January 24, 2012 at 7:20 AM
        Permalink

        walaupun dengan kisah cina doll dalam youtube …ianya tidak menambahkan undi kepada BN …….

        Reply
        • January 24, 2012 at 8:00 AM
          Permalink

          Tapi ia pasti akan mengurangkan undi PR

          Reply
          • January 24, 2012 at 12:09 PM
            Permalink

            ..dan menambah kebencian rakyat kpd PR..

        • January 24, 2012 at 1:22 PM
          Permalink

          Bila Allah dah ‘butakan’ mata, dah ‘pekakkan’ telinga…, inilah jadinya…!!

          Reply
          • January 24, 2012 at 2:45 PM
            Permalink

            butakan’ mata, dah ‘pekakkan’ telinga…, inilah jadinya……… cucu kepada taukeh judi pun boleh jadi Perdana Menteri ….

          • January 24, 2012 at 6:03 PM
            Permalink

            ..daripada PELIWAT LAHANAT

          • January 24, 2012 at 10:12 PM
            Permalink

            butakan mata dan pekakkan telinga-itulah yg trjd pada bangsa Bani Israel sehingga Allah Melaknat mereka

            skrg ‘Bani PR’ Nuar Brahi-PR pulak amik sifat tu..

      • January 24, 2012 at 8:09 AM
        Permalink

        Ini kesah ada saksi, ada bukti, ada gambar tak boleh lari.
        Video cina doll – kabur, fitnah bertabur, jam omega tak betul, sebab tu tangguh dakwaan sampai tertidur.

        Reply
        • January 24, 2012 at 9:53 AM
          Permalink

          AKSi sama China Doll 22 minit jelas terang seterang bulan 15hb dikatakan kabur. Kabur bagi mata sitaksub.

          Ketabsuban yang menarik manusia menjadi lembab, lembam dan mundur enggan terima yang benar dan hak.

          Serta terus menerus menegakkan yang bathil hingga kelubang kubur.

          Reply
          • January 24, 2012 at 2:34 PM
            Permalink

            kalau betul ngapa tak dakwa?
            Kalau lambat2 orang dah tak caya, melainkan orang kata konspirasi lagi.

          • January 24, 2012 at 2:45 PM
            Permalink

            org giler jea tak caye….

          • January 24, 2012 at 10:41 PM
            Permalink

            aksi membalun yg amat menjijikan tu sepatutnya Pakatan Haram berikan ruang siasatan sebelum ckp itu konspirasi..

            malah wajib PAS bg konon pendokong Islam mengambil tindakan ‘berkecuali’ dulu sehingga sah itu bukan Anuwar.. tp belum masuk court lh Hady dh tnjuk ngok..terus ckp video tu mcm BESI..

            tp almaklumlah…asalkan bukan UMNO, itu semua adalah konspirasi, BESI..

        • January 24, 2012 at 11:57 AM
          Permalink

          Hehe..nak menipu la tu..

          Reply
        • January 24, 2012 at 1:31 PM
          Permalink

          tak betul nape tak saman Eskay tu..utusan berani plak si juburi tu saman…hang tak pelik ke bujuk….atau hang ni drpd golongan yg senafsu dgn penjubur tu…

          Reply
          • January 24, 2012 at 2:19 PM
            Permalink

            dah kena hukum dah… tak saman apa pulak?

          • January 24, 2012 at 2:43 PM
            Permalink

            hukum ape bendanya…sat lagi tah kemana juburi tu lari bila kes ni kluar balik…kes belum settle????…Eskay dihukum sbab edarkan video tu..tapi pelaku video tu blum terlepas lagi…

          • January 24, 2012 at 10:44 PM
            Permalink

            Juborie laknat tu akan cari kedutaan mana pulak lepas ni…

    • January 24, 2012 at 12:35 PM
      Permalink

      Isu kat Jalan Kebun ini pun sebenarnya hanyalah satu sandiwara daripada PKR sahaja untuk memberikan imej buruk kepada UMNO kononnya orang Melayu/Islam UMNO adalah racist manakala orang Melayu/Islam PKR tidak racist. Oleh yang demikian sokongan orang India yang sudah mula pulih terhadap BN pun akan dapat dikurangkan dan diharap berpihak kepada PKR. Saya percaya mereka yang menyerang masuk ke majlis di Jalan Kebun itu pun sebenarnya adalah orang-orang Melayu/Islam ahli-ahli PKR. Strategi berlakon oleh PKR ini adalah sudah boleh diramal dan memang sinonim dengan parti ini.

      Reply
      • January 24, 2012 at 1:43 PM
        Permalink

        Betul tu bro..Ini la provokasi yg Pakatan Haram sedang laksanakan untuk memecah2kan sokongan..tp percaya la..org BN dah faham & tahu taktik diorg yg BODOH ni..dah takde isu yg nak diorng ketengahkan..& sebenarnya rakyat semakin menyampah & tidak menyokong tindakan2 diorg ni..strategi jahat oleh penjahat2 negara wajib ditentang..

        Reply
      • January 24, 2012 at 2:36 PM
        Permalink

        bodoh apa nak pukul orang sendiri?
        Apa orang UMNO berani pukul orang MCA dengan MIC ke?

        Reply
        • January 24, 2012 at 6:07 PM
          Permalink

          ko ni pencacai anwar (pakatan haram)..tak kan ko berani kata perkara tu betul..

          Reply
        • January 24, 2012 at 10:48 PM
          Permalink

          ko lg ultra bodoh bujuk..
          lepas kena bodohkan dgn PAS ko nk jilat PKR pulak.. xpkai kopiah PAS dh.. pakai cap(topi gay plak le kot mamat ni..

          Reply
          • January 24, 2012 at 11:10 PM
            Permalink

            Aku pakai songkok tinggi, boleh?

          • January 24, 2012 at 11:28 PM
            Permalink

            ha..ha..mcm khalid gagap tu ker bujuk.. he..mcm pak lawak minum todi..exco agama islam la katakan..al fatihah pun tergagap2..

          • January 24, 2012 at 11:43 PM
            Permalink

            ko pakai songkok ke..serban ke..cap ke tp duk sokong gay-peliwat, pularalism agama.. same je lah..

          • January 25, 2012 at 6:20 PM
            Permalink

            jebat.. KI tu gagap2 pun jadi MB ko jadi apa?
            …laknat, malaslah layan fitnah ko. Ko reply fitnah ko tempat lain boleh?

        • January 24, 2012 at 11:39 PM
          Permalink

          Insiden berlakon ini sudah banyak kali berlaku. Contohnya N. Gobalakrishnan berlakon (semasa dia masih di dalam PKR ) di dalam pilihan raya kecil Bukit Selambau. Apa nak heran Ketua Umum PKR adalah pengarah dan pelakon politik handalan di Malaysia.

          Reply
          • January 24, 2012 at 11:52 PM
            Permalink

            berlakon bukan jd hero..tp semua jd pelakon jahat..pengarahnya lg la KEPALA JAHAT..hehe

          • January 25, 2012 at 12:02 AM
            Permalink

            hehe PENGARAH pun KEPALA JAHAT.. hero mati awl lah.. penjahat yg menang..

  • January 24, 2012 at 10:19 AM
    Permalink

    Semasa menunggu verdict mahkamah kes cucuk buntut Saiful Nuar dengan jayanya mengadakan 18 siri roadshow diarea yang dipilih khusus oleh nya bagi tujuan itu.

    Tujuan nya jika setiap roadshow ada 2000 orang hadhir dan kesemua yang hadhir didharab 18, ramai sekali akan datang terpekik terlolong didepan mahkamah pada 901. Pasti ini semua akan membuat Nuar merasa hebat. Kehebatan yang dia sorang rasa sedangkan orang lain selain cacai nya tidak pernah rasa kehebatan ini.

    Nuar hebat berceramah dan ghairah melihat hadhirin didepan nya terlopong mulut mendengar pembohongannya. Seghairah dia melihat buntut lelaki jambu yang selama ini jadi makanan hariannya.

    Dia hebat berceramah kerana ceramah memberi ruang penuh monolog dan menutup peluang dialog. Dia ngeri dengan dialog hinggakan dimahkamah pun dia memilih untuk berceramah bukan keterangan dibawah oath dimana dia kena jawab soalan peguambela. Dan ternyata dia terlalu takut pada 2 perkara iaini bersumpah dan disoal.

    Terbukti apabila dia meninggalkan satu majlis diSabah setelah disoal tentang jam omeganya. Dia terlalu benci akan soalan begini. Padanya tidak ada orang yang berhak menyoal dia tentang itu semua.

    Tetapi sebenarnya dia harus rasa damai, selesa dan selamat disoal manusia. Kerana bila soalan serupa dibuat oleh mungkar nangkir, akibatnya lain sekali.

    Reply
  • January 24, 2012 at 1:20 PM
    Permalink

    Ada orang yang gatal jubor kat sini… Apasal tak kasi kat BABI tu jer?

    Reply
    • January 24, 2012 at 2:37 PM
      Permalink

      tak lah … hanya rosmah jea yang gatal puki … nak kena rodok kot….

      Reply
      • January 24, 2012 at 6:08 PM
        Permalink

        hui..marah pulak org yg gatal jubor nih..heheh

        Reply
      • January 24, 2012 at 9:22 PM
        Permalink

        Rodok bontot ler… kegemaran ko kan?

        Reply
      • January 24, 2012 at 10:51 PM
        Permalink

        xhabis2 die mencarut si iblis C4 ni..
        die dpt upah balaci mahal kot kalau mencarut Rosmah.

        Reply
  • January 24, 2012 at 9:29 PM
    Permalink

    ada berapa % umat manusia mengerti ilmu peringkat awal,dan berapa % dari umat manusia yang tau ilmu peringkat kedua,serta berapa % dari umat manusia yang tau ilmu peringkat ketiga ,seterusnya berapa % pula dari orang islam yang tau ilmu peringakat keempat yaitu,juga disebut pengetahuan berhubung dengan ruh ,inilah ilmu rahasia ,ilmu pemisah antara haq dan yang batil ,kepada para nabi dan rasul ilmu ini disebut ilmu wahyu .kepada alim ulama pewaris nabi ilmu ini ,di sebut ilmu ilham dan makrifat , contoh yang senang di ambil tau hal ilmu ini ialah ,bagaimana sejarah yang berlaku semasa nabi musa alaihissalam di suruh allah subhanahuataala berguru dengan nabi khidir alaihissalam,dimana nabi khidir ini semasa seluruh ilmu pengetahuan ,allah subhanahuataala saMPAIKAN KEPADA JUNJUNGAN BESAR NABI MUHAMMAD S A W IMAM PARA NABI DAN PENGHULU PARA RASUL ALAIHISSALAM SERTA PENUTUP PARA NABI MAKA NABI KHIDIR INILAH YANG BERDIRI BERHAMPIRAN DENGAN NABI MUHAMMAD S A W SEMASA MENERIMA WAHYU DARI ALLAH SUBHANAHUATAALA ITULAH SEBABNYA NABI KHIDIR INI DI PANGGIL SEBAGAI ORANG YANG BER ILMU DARI KALANGAN PENDUDUK LANGIT DAN PENDUDUK BUMI,ITULAH RAHASIANYA

    Reply
  • January 24, 2012 at 9:41 PM
    Permalink

    C4 & Bujuk jahil tentang Islam. Bukan tau apa pun

    Reply
    • January 24, 2012 at 10:53 PM
      Permalink

      sudahlah jahil..sakit mental pulak..
      yg sekor tu meroyan mencarut..
      yg sekor lg nk try jd iblis..guna topeng agama utk sesatkan org2 kt sini..

      Reply
      • January 24, 2012 at 11:03 PM
        Permalink

        ..diorang dah kene KERAHAN TENAGA oleh bos dia yg kaki jubor tu..jd diorg terpaksa la gunakan segala senjata & alat sulit diorg utk menyerang dlm mykmu nih..hehe

        Reply
        • January 24, 2012 at 11:47 PM
          Permalink

          ye kn..all out sbb PR akan tumbang..sakit jiwa dgn Najib.. smpai ugut ala-MAFIA..

          Usaha DS Najib dan jentera BN dh diterima rakyat.. Najib btl2 serius jumpa dan direct bantu rakyat..triple SOLUTE to NAJIB!!

          Reply
          • January 25, 2012 at 1:22 AM
            Permalink

            …….Usaha DS Najib dan jentera BN dh diterima rakyat…….. cucu taukeh judi ,,,sapa nak bagi undi…..

          • January 25, 2012 at 2:06 AM
            Permalink

            xpe la c4..JANGAN PENJUBOR jd PM sudah la..ek

        • January 25, 2012 at 1:20 AM
          Permalink

          kita tak hairan lah ….. yang ketar lutu sekarang pemimpin UMNO….. dah giler bagi duit tunai kat rakyat …..

          tak apa bagi duit ambil …tu semua duit cukai rakyat …. bila undi ..undi pembangkang …… BN tak boleh buat apa dah …..

          Reply
          • January 25, 2012 at 1:59 AM
            Permalink

            aik..korang yg galabah sakan dah nampaknya nih..makin menggla ko punya posting..hehe..takpa teruskn je gila ko tu..takde ape yg nak dirisaukn pun BN semakin kukuh..rakyat semakin yakin dgn BN..& MEMBENCI pakatan yg haram ni..terima je la

    • January 25, 2012 at 1:17 AM
      Permalink

      mana kau tahu org lain jahil….. entah2 kau lebih jahil….lagi tentang islam

      Reply
  • January 24, 2012 at 11:51 PM
    Permalink

    sy dpt maklumat juga DAP dh xharap lg pd PAS utk sumbngkan undi pencacai Melayu pd PR…
    so DAP tgh giat RASUAH org Melayu dan ex-pemimpin yg expired tp HALOBA utk atasi segera mslh ni sblm PRU13..

    so kita jgn terkejut nnt ada ‘wajah’ Melayu boneka DAP yg akan timbul menjelang PRU13 nnt.. diorang akan usahakan sehabis mungkin PRU13 ni..

    PRU13 ni ialah benchmark penting DAP utk menguasai Putrajaya..bersama PKR.

    PAS melukut ditepi jalan lglah.. dua2 melepas..

    Reply
    • January 24, 2012 at 11:55 PM
      Permalink

      kesian PASPISPUS

      Reply
    • January 25, 2012 at 1:03 AM
      Permalink

      kenapa nak hentam PAS…sebab UMNO tak berjaya nak pujuk PAS masuk UMNO?????

      kesian dengan UMNO dah giler talak kot….

      Reply
      • January 25, 2012 at 2:02 AM
        Permalink

        tak perlu masuk UMNO PUN..cuma nti masa mengundi pangkah BN je..takyah susah2..jgn susah hati ye C4..ko taknak pun takpe..bg org lain je ye..hehe

        Reply
  • January 25, 2012 at 1:14 AM
    Permalink

    PAS tidak ada masalah kalau kalah PRU pun… bukan tak pernah kalah ….. yang aku takut kalau BN kalah memerintah malaysia nanti….

    sudah tentu banyak pemimpin UMNO yang masuk sungai buluh atau tanjong rambutan…

    Reply
    • January 25, 2012 at 2:05 AM
      Permalink

      ala..ko kata takde masalah kalau PAS kalah kan..jd tak pe la..biar la kalah je..kalau tak pun mengalah je la kan senang keje..takde la susah kan..xpe la bg la Pas kalah ye C4..ye

      Reply
    • January 25, 2012 at 1:07 PM
      Permalink

      BN kalah beberapa negeri baru2 ni aku tk jumpa pulak list nama pemimpin UMNO yg masuk Sungai Buloh atau Tg Rambutan..

      UMNO terima sj kekalahan dgn terbuka, mana yg xbetul diakui, bukan bodoh sombong spt Puckatan, sendiri xbetul, kotor, penipu tp buat2 xnmpk..slhkn org lain..

      waiting list Sungai Buloh Inn aku rasa semua org dh tahu…bang Nuar.. abg angkt ko le C4..

      Reply
  • January 25, 2012 at 9:38 AM
    Permalink

    Ayooo…. mamak kasihan juga dengan suma worang Msia tarak kira Ameno atau PR… mudah tertipu… ini simple game juga la macha….

    Siapa boleh jamin itu mahkamah betul betul bebas tarak camput tangan??? MUNGKIN itu Anwar didapati tarak bersalah juga adalah atas arahan itu politik juga… mau kasi dramatik supaya dunia percaya hakim Msia ada bersih juga… kasi naik imej…kah..kah.. tarak worang boleh jamin itu round 1 Anwar bebas sebab memang itu hakim bersih… ini wayang Melayu lagi teruk dia punya kuliti dari wayang Hindustan atau Tamil…kah..kah..

    Reply
  • January 25, 2012 at 11:40 AM
    Permalink

    YA DIMANA KITA BISA MENEMUI ,ORANG YANG DIKATAKAN ,ALIM ULAMA PEWARIS NABI INI ,YA INI SEMUA RAHASIA ALLAH SUBHANAHUATAALA ,JADI KALAU BEGITU ,TENTU KENA MINTA DENGAN ALLAH SUBHANAHUATAALA ,YA MINTA JUMPA ORANG SEPERTI INI AMA ALLAH TAALA ,PESAN DARI GURU SAYA SEMASA SAYA BERADA DI DURI RIAU ,CARILAH AHLINYA DIMANA KITA BERADA DI SITU ADA AHLINYA ,YANG PENTING JANGAN PUTUS ASA ,USAHa WAJIB DI TERUSKAN

    Reply
  • January 25, 2012 at 1:08 PM
    Permalink

    Masya Allah..mcm2 org skit..
    posting apa mamat ni? ajaran sesat mana pulak ni?

    Reply
  • January 25, 2012 at 2:54 PM
    Permalink

    Cerita mengenai isteri PM kuat shopping dari dulu lagi kita dengar. Shopping di Tokyo barang sampai 8 kereta. Shopping di Paris satu kontena 40′ naik kapal laut. Di Perth Austalia ratus ratus ribu. Cincin harga 24M dan yang terbaru di Sydney US$100K.

    Cerita hebat begini buatkan cacai semua begitu ghairah mengeksploitasinya. Tetapi kemampuan mereka hanya setakat gembar gembur macam itu saja tanpa bukti kukuh . Ada bukti pun merupakan keratan akhbar yang sipenulis article merupakan kenalan rapat mereka.

    Yang terpampang bukti depan mata aksi seks dengan sundal, di tiadakan. Air hina yang tertinggal dibadan orang sampai hari ini pun tiada pertikaian sekara satu perkataan lapuk iaitu Kospirasi. Terminology ini terlalu lapuk dan outdated sekali statusnya.

    Alangkah baik kalau cacai ini semua cepat sedar bahawa peroses memperdanamenterikan seorang peliwat, pendusta dan pemfitnah itu kerja sia sia dan buang masa saja.

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.