Drama ‘Bob Bagan Pinang’ Berulang Di UPSI

SEMUANYA pun agenda politik, itu yang kita perlu ketahui bila pembangkang dan para media upahannya hand to hand menuduh polis kejam dalam menyuraikan demosntrasi pelajar di UPSI awal pagi tadi dikala belum apa-apa pun terbukti.  Pendeknya, depa sendiri tertuduh, peguambela, pendakwaraya dan hakim dikumpulkan sekali gus untuk menyerang intergriti pasukan polis.

Belum apa-apa, gambar orang berbalut dan kain yang ‘dilumuri’ darah sudah disiarkan ke serata pelusuk negara bagi menggambarkan seolahnya berlaku kekejaman dalam usaha polis menyuraikan rusuhan pagi tadi.  Sama macam kes ‘Bob’ di Bagan Pinang pada 2009 cuma telah diperbaiki sedikit untuk mengelak kesilapan-kesilapan mudah dikesan.

Penulis tak pasti siapa dibelakang yang menasihatkan media pembangkang untuk memainkan isu sebegini dikala rakyat sendiri sudah tidak peduli dengannya.  Siapa nak dengar pasal ‘kekejaman polis’ lagi dah bila banyak yang dituduh sebelum ini terbukti pembohongan dan mainan politik semata-mata.

Hakikatnya, di zaman ini ada banyak ‘non-lethal weapon’ yang boleh digunakan polis untuk mengatasi rusuhan, apatah lagi yang ini disertai oleh budak-budak mentah yang dikumpulkan waktu awal-awal subuh untuk mencetus kekecohan sebegini, gas pemedih mata pun dah lebih dari cukup.

Sebenarnya, cerita ‘keganasan polis’ ini kemudiannya akan dicantum dengan tindakan budak keding Adam Adli menurunkan bendera dengan wajah Perdana Menteri beberapa minggu sudah dan dicantumkan untuk mencipta persepsi buruk kepada Perdana Menteri dan kerajaan pimpinannya.

Kononnya, negara ini dibawah  ‘police state’ dan menghalang suara mahasiswa.

Maaf cakaplah, zaman-zaman ‘Ombak Rindu’ ini, semua rakyat pun dah faham drama berakhir macam mana sekadar mengikuti episod pertama dan kedua sahaja.  Sama juga halnya dengan so called ‘keganasan polis’ di UPSI yang dimainkan semua media pembangkang hari ini.

Penulis yakin, semuanya pun dah siap, video dan apa segala yang boleh saja dimuat turun ke Youtube dengan segera tanpa menunggu apa-apa yang lain – kalau betul ‘keganasan polis’  itu wujud.  Tapi bila gambar saja yang ditunjukkan, penulis dah tau dah, ini satu lagi pembohongan dan pembohongan memang jadi kegemaran pembangkang di Malaysia.

Dengar cerita, ada Timbalan Menteri BN juga sudah bersiap-siap untuk menyalahkan polis sama.  Boleh agak ke siapa dia?

'Drama' Maharaja Lawak Mega, Kain 'Berdarah' Sengaja Dipamerkan

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

92 thoughts on “Drama ‘Bob Bagan Pinang’ Berulang Di UPSI

  • January 1, 2012 at 11:51 AM
    Permalink

    malas nak komen cuma aku gelak jee..kah kah kah kah…BODOH DAN BANGANG PUNYA BUDAK…HINGUSAN..SANGGUP JADI BARUA..

    Reply
    • January 1, 2012 at 9:46 PM
      Permalink

      Jika dia bodoh,x masuk U mcm anda..Dia adalah mansuai yg berilmu dan menggunakan ilmu,bukan YES BOSS aje..Tu sbb duit bela lembu 250 juta boleh hilang.

      Reply
      • January 2, 2012 at 12:50 PM
        Permalink

        yes boss tu yang perabih duit 600 juta…pas tu buat bodoooo jer memanjang…sebab dia tau ramai pecacai-pecacai sanggup minum air berkeladak….air selipar pun hangpa sanggup minum…

        Reply
    • January 1, 2012 at 11:01 PM
      Permalink

      Dah macam cerita hindu paria deapa ni semua…

      Reply
    • January 2, 2012 at 2:12 PM
      Permalink

      barua pembangkang tak boleh…tapi jadi barua UMNO boleh ….

      Reply
      • January 3, 2012 at 8:48 PM
        Permalink

        macam kalah je.. 250 berbeza ngan 600!!!

        Reply
  • January 1, 2012 at 11:56 AM
    Permalink

    hahhaa…biasalah….lawak mega oleh totok gay kat UPSI!! hehehehe..

    agaknya darah sapa la depa ambik tu ye…betul betul buat lawak la si adli pengecut ni..heheh

    Reply
    • January 1, 2012 at 9:47 PM
      Permalink

      Itu darah lembu yang disembelih oleh NFC,jumlahnya 250 juta.

      Reply
      • January 2, 2012 at 12:51 PM
        Permalink

        ooooo….hang pun tau laa drama hindu paria pembanggang ni nooo…darah lembu rupanya…hehe

        Reply
  • January 1, 2012 at 11:57 AM
    Permalink

    Seramai kira-kira 50 mahasiswa pro-SMM yang menjadi alat pakatan pembangkang berkumpul dan berdemontrasi di pintu masuk utama UPSI bermula kira-kira jam 1.30 pagi tadi. Turut serta Adam Adli dan pemimpin-pemimpin kanan kumpulan itu.

    Sepasukan anggota polis dan FRU yang berkawal di sekitar UPSI sejak pagi tadi telah memberi amaran supaya kumpulan mahasiswa itu bersurai kerana demontrasi tersebut tidak mempunyai permit. Namun penunjuk perasaan bukan sahaja berdegil, malah mencabar pihak polis dan bertindak agresif mahu memecahkan pintu masuk utama UPSI.

    Tindakan itu memaksa pihak polis bertindak segera menyuraikan mereka dengan menyerbu kumpulan itu dan menangkap beberapa pemimpin kanan SMM, termasuk Adam Adli pada kira-kira jam 2.15 pagi.

    Inilah akibatnya apabila mahasiswa membenarkan diri mereka menjadi alat pemimpin politik pembangkang. Mereka terbukti bukan sahaja memperjuangkan isu kebebasan akademik, malah turut melaungkan slogan kepartian seperti ‘hancur UMNO’. Malahan beberapa pemimpin PKR dilihat turut memberi arahan dan tunjuk ajar kepada kumpulan mahasiswa itu, termasuk mengarahkan mereka berbaring di atas jalan raya ketika pasukan FRU tiba di lokasi tunjuk perasaan.

    Tetapi malangnya, apabila pihak polis memberi arahan supaya kumpulan itu bersurai, pemimpin-pemimpin PKR inilah yang terlebih dahulu menjauhkan diri dan meninggalkan mahasiswa itu berbaring di atas jalan raya, dan melihat dari jauh apabila pemimpin-pemimpin SMM ditahan pihak polis. Tiada rayuan atau perbincangan dibuat oleh mereka dengan pihak polis bagi membela nasib mahasiswa yang ditinggalkan berhadapan situasi kelam kabut itu.

    Ternyata kumpulan SMM ini hanya segelintir kecil di kalangan ribuan mahasiswa di negara ini. Mereka sebenarnya tidak mewakili suara majoriti mahasiswa, jauh sekali suara orang muda yang menjadi tag line mereka. Malahan ketika pihak polis berjaya menyuraikan demontrasi itu, sekumpulan mahasiswa UPSI yang menonton sejak awal telah bertepuk tangan sebagai tanda sokongan terhadap tindakan tegas pasukan keselamatan itu.

    http://khusairitgmalim.blogspot.com/2012/01/demontrasi-smm-di-upsi-kesan-dialatkan.html

    Reply
    • January 2, 2012 at 2:13 PM
      Permalink

      semua yang menentang pemimpin UMNO didalang oleh pembangkang …. letih lah dengar menda ni …

      Reply
      • January 2, 2012 at 2:37 PM
        Permalink

        aku lagi letih dengaq komen hang

        Reply
      • January 3, 2012 at 8:50 PM
        Permalink

        aik… belaja mana hang ni.. betulah teori tu . yang hang bengap sangat macam adam adli napa?…
        IQ ZERO!!

        Reply
  • January 1, 2012 at 1:20 PM
    Permalink

    ha..ha.. padan muka.. mampus lagi baik buat manusia yg tenang budi..

    Reply
    • January 1, 2012 at 9:48 PM
      Permalink

      Nanti kena pada saudara mara anda,baru kenal siapa polis..

      Reply
      • January 2, 2012 at 1:38 PM
        Permalink

        hang dah dok langgar undang-undang negara…hang ingat polis nak bagi ice cream kat hang kot ?

        sia-sia kerajaan BN buat sekolah suruh hang mengaji kot-kot boleh jadi pandai…..benak jugak !

        Reply
        • January 2, 2012 at 2:26 PM
          Permalink

          Kalau polis langgar perlembagaan negara cam ne yeee… Aisehh man…

          Reply
          • January 2, 2012 at 3:54 PM
            Permalink

            ni lagi satu….yang ni lagi mangkaq….deey aneee, hang tau ka apa tu perlembagaan negara ?

            hang tengok kat brickfield…adik beradik hang hidup aman damai, sebab majoriti rakyaat Malaysia menghormati perlembagaan negara…kat mana-mana pun sama…ada yang baik ada yang jahat…tak kira apa pun..

            kecuali orang yang macam hang dan pembanggang yang lain…kalau hangpa, apa pun hangpa mesti pilih jalan yang buruk…

            dah berapa kali aku dok pesan kat hang…hang jangan dok bawa mai mahzab yang pelik-pelik dari chennai

      • January 3, 2012 at 8:53 PM
        Permalink

        BILA TANG KENA KAT BATANG IDUNG HANG KATA TAK BAIK , TAPI KALAU KENA KAT BATANG IDUNG LAWAN HANG SIAP KATA TU DATANG DARI TUHAN.. WEYY AKAI KEPALA LUTUT KA HANG NI?

        Reply
  • January 1, 2012 at 1:32 PM
    Permalink

    Salam. Sedih. Sayang sekali, Melayu diperalatkan sekali lagi. Kalau dulu berbaring membantah Sultan Perak, sekarang ini berbaring lagi tapi tak tahu apa yang dibantahkan ditempat mereka belajar. Di UPSI, negeri Perak juga. UPSI ini antara salah satu nama gah dalam bidang pendidikan. Tempat melahirkan guru-guru pada masa akan datang. Tapi bukan guru yang seperti ini. Kalau inilah sikap guru akan datang maka jahanamlah negara kita. Kita lihat di Indonesia, Pakistan, India dan lain-lain negara yang bergolak. Macam tulah nasib negara kita pada masa akan datang jika perkara ini tidak dibendung. Dikaca tv negara luar perkara ini telah menjadi satu kebiasaan, bukan lagi satu berita yang mengejutkan. Kalau pada tahun dahulu perkara ini adalah sesuatu yang mustahil untuk negara luar paparkan dalam tv mereka kerana keamanan yang dikecapi oleh negara kita. Tapi sekarang tidak lagi sejak manusia Anu..war dilahirkan dibumi Malaysia. Bermula dari tahun 1998 hinggalah sekarang kita pun tidak dapat menghitung berapa banyak kali demo yang telah mereka lakukan. Ini akan memberikan kesan kepada bekas-bekas pelajar UPSI yang merasa malu apabila institusi tempat mereka belajar dahulu telah diseret ke kancah politik songsang. Mungkin mereka juga merasa sedih dengan apa yang berlaku kerana mereka sayangkan tempat mereka belajar dulu. Pelajar-pelajar Cina dan India mungkin berbisik “Kita biarkan mereka buat, kita duduk diam-diam belajar”. Ini adalah perbezaan yang sangat jelas. Dalam permainan politik bangsa lain, pelajar-pelajar bangsa mereka tidak dilibatkan dalan kancah politik. Sebaliknya mereka diminta duduk diam dan belajar. Dalam hal ini yang untungnya adalah Cina dan India. Mereka bertepuk tangan melihat Melayu bergaduh dan berpecah kerana mereka menunggu masa dan ketika untuk berkuasa. Mereka percaya ianya semakin hampir untuk Melayu dihancurkan. Mereka akan pecahkan Melayu dan perintah mereka. Seperti apa yang mereka telah lakukan kepada Pas. Mereka telah mempecahkan belahkan Pas dan mula mengawal Pas. Fikirkan wahai Melayu. Tidakkah kamu melihat dengan apa yang telah Tuhan kamu tunjukkan. HURA!!!!

    SUDAHKAH ANDA MENDAFTAR SEBAGAI PENGUNDI? Jika belum… DAFTARLAH SEKARANG DENGAN SPR.

    BELILAH BARANGAN BUATAN MELAYU DIKEDAI MELAYU

    BOIKOTLAH BARANGAN CINA DAN KEDAI CINA

    Reply
  • January 1, 2012 at 2:15 PM
    Permalink

    Bangang punya student, mcm budak kecik. Tak dapat sikit jer meraung guling2 kat tgh jalan.

    Reply
  • January 1, 2012 at 3:15 PM
    Permalink

    Tahniah kpd pehak polis kerana bersikap ganas pada sekumpulan pehak yang ganas.kalau setakat tunjukkan kepala berdarah sebagai bukti diri tu dah hebat dan hero….minta maaf lah.Rakyat beribu2 rakyat Palestin yang gugur darah mereka mati syahid kerana memperjuangkan agam allah.Bukan memperjuangkan hayat politik si mamat yg berselera dgn kaum sejenis….Buang masa layan budak tak habis belajar ni semua.

    Reply
    • January 1, 2012 at 9:50 PM
      Permalink

      Allah akan membalas segala kejahatan mahkluk.Samada di dunia atau akhirat.Kenapalah masih ada manusia yg buta hati dan memfitnah org zina,patut la mereka takut undang2 Islam.

      Reply
      • January 2, 2012 at 12:58 PM
        Permalink

        Fitnah ? kena kat batang hidung hangpa semua fitnah….ada bukti pun hangpa kata fitnah…

        cina kafir….fitnah kat orang Islam / Melayu….hangpa tepuk tangan !

        apa bukti hangpa perjuangkan Islam ? eleeek…!!

        Reply
      • January 3, 2012 at 12:33 AM
        Permalink

        aik..mangkok hayon ni pandai mengata org buat fitnah ye..ko dah tengok ke video2 yg ada takkan tak caya lagi..nak bukti macamna lg yg korang nak..agaknya kalu tengok depan mata baru korang bole caya ye..Undang2 Islam konon..yg berzina yg meliwat tu ada ke diorg hiraukan undang2 Islam..BANGANG tul le

        Reply
  • January 1, 2012 at 4:24 PM
    Permalink

    tak pasal klinik dipecah..semuanya sebab budak-budak bodoh yang cuba nak mengulang kebodohan sama budak-budak tahun 1998…

    Reply
  • January 1, 2012 at 4:29 PM
    Permalink

    mkn pun mak bapak gan kerajaan suapkan dh nk tunjuk samseng kg dusun….takat situ jea la level pembangang kat negara ni….brengsek..

    Reply
  • January 1, 2012 at 4:40 PM
    Permalink

    Sebagai rakyat terbanyak, kami dah tak percaya langsung dengan demo-demo yang menjahanamkan negara oleh keldai-keldai anuar dan PR.

    Reply
    • January 1, 2012 at 7:07 PM
      Permalink

      ye ker rakyat yg terbanyak???

      Reply
      • January 1, 2012 at 11:00 PM
        Permalink

        majoriti tu maknanya yang terbanyak lah…kalau dalam demokrasi…yang di wakili oleh terbanyak..akan memerintah negara…

        yang kurang banyak tu….jadi pembanggang la mooo…minoriti !

        Reply
        • January 1, 2012 at 11:49 PM
          Permalink

          dah tua bangka pun kena sekolah lg…

          Mcm P.Ramlee kata dlm filem madu 3.. ” dah tua pun bodoh “…WTC la hang ni moooo…

          Reply
          • January 2, 2012 at 12:06 AM
            Permalink

            ..ksian pembangang..diorang perasan ramai ye..dah la minoriti berlagak pulak tuh..hmmmm

        • January 3, 2012 at 8:57 PM
          Permalink

          Dia mana tau majoriti tu yang banyak.. yang dia tau majoriti tu ialah mayonis+roti

          Reply
  • January 1, 2012 at 6:04 PM
    Permalink

    budak2 budak ni, luka sunat pun baru nak kering ada hati nak berpolitik. Phuih…

    Reply
    • January 1, 2012 at 11:10 PM
      Permalink

      budak2 belum sunat la bro….

      Reply
  • January 1, 2012 at 7:06 PM
    Permalink

    Eh BN masuk Uni ok lak pulak..???

    Reply
    • January 1, 2012 at 8:28 PM
      Permalink

      Masuk untuk kebaikan, kemajuan pelajar tak menjadi kesalahan.

      Reply
    • January 1, 2012 at 9:31 PM
      Permalink

      nk masuk UNI beradab la…terpekik terlolong pg2 buta apekejadah….bingai la hang ni….WTC la….

      Reply
      • January 1, 2012 at 9:52 PM
        Permalink

        Yang duk rampas kuasa di Perak tu beradab???sampai speaker diangkat dari kerusi..Yang kata “NATANG” pada bekas YDPA tu beradab???skrg ni,ada bersama org berkuasa,takkan x cukup lagi ngan media pencacai kot.

        Reply
        • January 2, 2012 at 12:48 PM
          Permalink

          Rampas kuasa ? ni dah dok pesan kat hangpa jangan dok nga-nga sangat-sangat baca harakah….otak hangpa nanti jadi biol…..

          kalau dah kerusi di DUN dah jadi minoriti…tak kan nak terus memerintah pulak…hang paham tak maksud demokrasi.

          Reply
        • January 3, 2012 at 9:01 PM
          Permalink

          rampas kuasa tu macam secara paksa.. tapi kuasa yang ada pada adun telah di himpunkan dan sultan telah meneliti pekara tersebut dan bersua muka dengan semua yang terlibat untuk kepastian… maka sultan berkenan melantik MB baru dari BN.. RAMPAS KUASA KE TU…?

          Reply
        • January 3, 2012 at 10:05 PM
          Permalink

          baju speaker dah pulang ke?

          Reply
      • January 1, 2012 at 11:04 PM
        Permalink

        hehe…alaaaa sting, jenis depa tu mana ada adab…kecik besar, tua muda..otak kat lutut, adab kat tapak kaki..

        Reply
        • January 2, 2012 at 12:03 AM
          Permalink

          ..’Dah tua2 pun BODOH..’ hehe

          Reply
          • January 2, 2012 at 10:27 AM
            Permalink

            betulx3

  • January 1, 2012 at 7:30 PM
    Permalink

    MENENTANG PUAK KAUM NABI LUT A.S. ADALAH SATU JIHAD!!!!

    Reply
    • January 2, 2012 at 12:01 AM
      Permalink

      Menentang pengkhianat negara adalah JIHAAADDD..!!!!

      Reply
    • January 2, 2012 at 2:32 PM
      Permalink

      Macha… Boleh bagi dalil ka…hadis ka… kata suruh jihad dalam ini hal… mamak takut sedare buat salah fatwa pulak… Pada sesape yang lebih arif dalam bab agama tolong kupas sikit… mamak baru mau mendalami Islam takut tersalah ikut…

      Reply
      • January 2, 2012 at 4:02 PM
        Permalink

        aneee…..hang dah lama tersalah ikut !!…hehe

        ni hang dah pi register kat PERKIM ke ?…bagoih la hang..bagoih, bagoih !

        Reply
      • January 3, 2012 at 12:38 AM
        Permalink

        haa..kalau dah tahu tak berapa nak pandai jangan la pulak memandai2 g la cari ustaz belajar lagi..ilmu sikit tp belagak pandai..jgn main hentam je..nanti kalau org kata BODOH hang marah pulak..

        Reply
  • January 1, 2012 at 8:20 PM
    Permalink

    Ni la bakal guru-guru bangang yg tak malu tujuan sebenar masuk UPsi..upsi perlu tegas terhadap pelajarnya jika ingin menjaga nama baiknya..gara-gara nila setitik rosak susu sebelanga..

    Reply
    • January 3, 2012 at 9:05 PM
      Permalink

      Aku dengar mereka ni adalah golongan yang di terima masuk di sebabkan kuota lelaki sangat kurang di UPSI… SO pikir-pikir lah .. sebab kuota lelaki kurang sangat!!

      Reply
      • January 3, 2012 at 9:22 PM
        Permalink

        UPSI sahaja ke boleh masuk ???

        Reply
        • January 4, 2012 at 11:58 AM
          Permalink

          kita kan tengah cerita pasal BUDAK BEBAL DI UPSI… yang nyanyuk sebenarnya ialah sapa?

          Reply
  • January 1, 2012 at 9:41 PM
    Permalink

    Aku bawak anak aku ke zoo baru baru ini sebagai persinggahan akhir kami dari bercuti dimusim cuti sekolah. Tetiba kandang ‘wild boar’ menarik perhatian aku, aku naik pelik kenapa. Mungkin juga setelah sering memaling muka dari memandang kearah haiwan itu dimana mana kami pergi, kali ini aku relakan memandang nya.

    Setelah tiba kerumah dalam bermuhasabah aku terfikir bahawa yang aku tengok itu hanya haiwan. Haiwan yang juga dicipta yang Esa. Cuma bezanya haiwan ini telah disyariatkan bukan untuk kita baik sebagai peliharaan , ternakan untuk hasilnya , jauh sekali untuk dimakan kerana keharaman hukumnya untuk kita.

    Dalam pada muhasabah itu aku terfikir haiwan itu sebenarnya bolih di letak di tempat yang lebih ‘mulia’. Dia bolih jadi lebih mulia dari sesetengah manusia yang lupa mereka manusia.

    Manusia yang memilih untuk tidak berperangai saperti manusia, alangkah ruginya mereka saperti ini.

    Reply
  • January 1, 2012 at 9:44 PM
    Permalink

    Darah perjuagan keadilah,bukan darah arak kepala lembu perkauman.

    Reply
    • January 2, 2012 at 12:55 PM
      Permalink

      darah perjuangan kaki liwat…darah lembu !!

      hangpa ni semua buat malu kat bebudak palestin jer…akai ada ka ?

      Reply
    • January 3, 2012 at 12:40 AM
      Permalink

      waduh2…mengapa la BANGANG sangat mamat nih..apa matlamat perjuangan korang sebenarnya nih???

      Reply
  • January 1, 2012 at 10:43 PM
    Permalink

    MMG KTE DOK MALAYSIA NI SUME ORG MELAYU..KALAU BOLEH NAK HALAU SUME ORG CINA INDIA BALIK NEGARA ASING..BETTER IDEA BAIK SALAHKAN ALLAH SWT SBB CIPTA BANGSA2 LAIN..SALAHKAN TUHAN SBB TEMPATKAN DIORG DKT MALAYSIA..WEI PAKAI OTAK SIKIT..NAMA PUN ORG ISLAM..BERHEMAH LA SIKIT.BAJET PANDAI AGAMA..ALLAHUAKBAR..JIHAD SANA SINI..WALHAL JIHAD TU MAKNA APA?CE EXPLAIN SAT..HAMPEH TAKTAU KAN.BELAJAR PUN KALAU STAKAT DKT UITM JE TOSAH BAJET MENTALITI KELAS PERTAMA LA SIAL

    Reply
  • January 1, 2012 at 10:56 PM
    Permalink

    aku janji, anak aku besar esok, aku pastikan dua perkara ini:-

    1. Tak belajar mana-mana universiti dalam negara ni (takut jadi bodoh macam budak-budak di UPSI pagi tadi).

    2. Tak pilih kerjaya peguam (takut masuk neraka sebab membelit dan menganiayai orang, termasuk memerah duit depa jugak).

    Reply
    • January 2, 2012 at 1:09 AM
      Permalink

      jangan mcm tu bro.x semua peguam belit.didik anak tu betul2 insyallah kalau dia jadi peguam,dia jadi yg jujur.zaman nabi pun ade je peguam.cuma zaman tu xda la istilah dia “peguam”.buka luas kotak fikiran.aku peguam,mak bapak keluarga kwn2 aku alhamdulilah tlg aku jadi peguam yg x buat bende2 mazmumah stakat ni.bila berkata kurangkan emosi.pk perasaan golongon yg anda katakan tu =)

      Reply
    • January 2, 2012 at 11:04 AM
      Permalink

      Tanpa pengaruh liar dari luar pelajar sebenarnya sukar untuk bertindak buat perkara yang bukan bukan. Orang muda bila diapi api, disogok minda perkara negatif tidak relevan mereka seolah olah dicabar. Darah muda menyingkap dan there it goes.. on the main road.

      InsyaAllah suasana akan berubah apabila orang yang merasa dirinya ” the strongest man on earth” sudah menjadi tidak relevan pada penghidupan kita, mereka dan negara amnya.

      Untuk belajar di Eqypt, Jordan , Europe atau US juga punyai risiko masing2.

      Seelok nya belajar dinegara sendiri kerana banyak tempat yang sebenarnya baik disini.

      Reply
    • January 2, 2012 at 12:04 PM
      Permalink

      Ye ke…??? silap2 ank ko U pun tak sampai..

      Reply
      • January 3, 2012 at 1:56 AM
        Permalink

        satu jer tak silap moooo……sungai buluh….tak lama lagi sampai la imam mahadi PKR

        …kan…kan…kan..

        Reply
        • January 3, 2012 at 9:08 PM
          Permalink

          maka dia akan mengimamkan umat seangkatan dia di sana dengan aman … makan free..

          Reply
  • January 2, 2012 at 8:28 AM
    Permalink

    Darah period sapa depa guna utk calit di kepala…Muahaaaaaaaaaaaa!!!!Mcm Pelaq!Tak dak kerja lain dok menfitnah polis pulak…!

    Reply
    • January 2, 2012 at 12:05 PM
      Permalink

      darah peiod Bik Mama la…

      Reply
      • January 2, 2012 at 12:56 PM
        Permalink

        aikk moooo ?…hang pun dah jadi c4 ?…meroyan level no IQ ?

        Reply
          • January 3, 2012 at 12:44 AM
            Permalink

            “mintak nyawa..mintak nyawa”..kata ahmad nisfu..hehe

  • January 2, 2012 at 11:21 AM
    Permalink

    Kita setuju bahawa PM perlu jinakkan lembu dengan menangkap tanduknya. Memanggil canggul dengan panggilan cangkul bukan nama lain.

    Tangkap lembu dengan memegang tanduk kerja bahaya, kita pun tahu.PM perlu buatnya tanpa berlemah lembut. PM perlu cantas dan gugur yang mana tidak perlu walau pun berisiko demi membersihkan kebunnya.

    PM juga perlu berterus terang dengan individu dalam kalangannya yang tidak lagi relevan dan yang ada tanda tanda mahu menderhaka. Jadi beliau kena call a spade, a spade.

    Reply
  • January 2, 2012 at 12:06 PM
    Permalink

    Hairan punya labyk pendatang tanpa izin kat Malaysia ni…. kjaan Masih berlembut…eh macam mana byk sgt pendatang tanpa izin ni…???

    Reply
    • January 2, 2012 at 1:03 PM
      Permalink

      hang nak suruh kerajaan buat apa ? cerita sat…apa yang kerajaan belum buat

      Reply
    • January 3, 2012 at 9:10 PM
      Permalink

      Macam NIK AJIS buat kat KELANTAN yang ramai mek siam tu ker?

      Reply
  • January 2, 2012 at 12:16 PM
    Permalink

    memang tenat umat islam kita..sibuk berpolitik yg aku pun dah x dpt nk decide mana yg betul..pening dgn segala issue..dgn pemimpin rasuah, isuue moralnya..budak2 nk berjihad ntah apa2 ntah..kalau ikutkan pergi ke johor tue, tya kabar org sane..kepala babi disepahkan di rumah Allah..lebih baik mati berjihad kerana Allah..drpd kerana manusia..semoga sye dan semua umat islam diberi hidayah & petunjuk drNya..Amin..

    Reply
  • January 2, 2012 at 12:26 PM
    Permalink

    Saya sebagai seorang ayah yang bertangungjawab dan bersusah payah mencari reseki untuk mendidik anak saya dan mahu dia belajar ke peringkat tertinggi seboleh bolehnya dan saya tak mahu segala usaha dan susah payah saya di rosakkan oleh pihak pihak yang mahu mencapai cita cita politik, biarkan pelaja pelajar kita dengan pelajar mereka, mereka boleh menyertai politik selepas tamat pengajian.Perjuangan politik mereka lebih berkesan.

    Reply
    • January 2, 2012 at 5:14 PM
      Permalink

      Saya sebagai seorang ayah yang bertangungjawab dan bersusah payah mencari reseki untuk mendidik anak saya dan mahu dia belajar ke peringkat tertinggi ….dan juga mahu anak2 saya faham tentang politik negara ini…. suapay anak2 saya tidak diperbodohkan … oleh orang2 politik ..

      Reply
      • January 3, 2012 at 12:46 AM
        Permalink

        ..supaya tidak diperBODOHkan oleh orang2 politik seperti Anwar berahim..

        Reply
  • January 2, 2012 at 2:08 PM
    Permalink

    kat luar negara ..gambar pemimpin dibakar atau diturunkan tak ada menda lah …. cumanya malaysia ni beruk sikit …..

    Reply
    • January 2, 2012 at 9:25 PM
      Permalink

      Kalau gambar Nicky Ajis kena runkan dan kena pijak…kau rasa HamPAS akan redha ke? hehehe…

      Reply
    • January 2, 2012 at 11:08 PM
      Permalink

      hang pi bakar gambar raja thailand kat sana tengok…..

      Reply
      • January 2, 2012 at 11:14 PM
        Permalink

        kenapa ??? tuhan ke raja thai tu???

        Reply
        • January 3, 2012 at 12:47 AM
          Permalink

          ko..cuba la dulu..aku pun nak tahu jugak apa akan jd..hehe

          Reply
          • January 3, 2012 at 9:15 PM
            Permalink

            caya la bro… dia kata kat MALAYSIA JE MACAM BERUK.. aku nak gak tengok C4 bakar gambar raja thai kat THAILAND…
            AKU CABAR C4 BAKAR GAMBAR RAJA THAILAND DI NEGARA THAILAND…
            wakakaakkkhhhh c4 kebodohan mu melampau sangat laaa… mana lu datang c4, UPSI ?

          • January 3, 2012 at 9:18 PM
            Permalink

            tu lah melayu bodoh macam lembu2 peliharaan shahrizat …. ada sekor sultan melayu dulu pukul rakyat dengan kayu golf sampai mampus…. lepas tu semua rakyat menyembah SULTAN BERJIWA RAKYAT … kepala butuh lah ….

          • January 4, 2012 at 12:46 AM
            Permalink

            apa la..c4 cuba ko kelasah je sultan tu..apa akan jd..ko kan terrer..wira rakyat la katakan hehe

          • January 4, 2012 at 12:01 PM
            Permalink

            yesss aku cabar lagi c4!!!!… wira rakyat yang tak ada telor!
            tak yah jauh la … ko bakar la gambar bapak ko depan dia tengok kena penangan tak!

  • January 2, 2012 at 2:37 PM
    Permalink

    MasyaAllah… deii apa ini suma…. samapai darah haid worang … darah haid ibu worang pun mau crita sini… mamak tarak suka la.. koworang yang pro atau opo jangan ini macam la..kata Islam juga… Melayu… Melayu… sentiasa PeLUPA dalam hal agama

    Reply
    • January 3, 2012 at 2:02 AM
      Permalink

      aneee….bersyarah bagoih nampak ! apa yang hang kata tu betul, tapi satu aja yang tak betul…hang !!

      pirahh…very typical PAS, cakap macam bagus-bagus, akai latak kat lutut..

      aneee. teropong diri tu dulu…!!

      Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.