Kerajaan Perpaduan: Bila Nik Aziz Buka Mulut..

Sekarang percayalah, Hadi Awang sudah terperangkap bila mantan Setpol Tun Abdullah Badawi, Datuk Alwi Che Ahmad mengesahkan bahawa perjumpaan antara Hadi dengan mantan Perdana Menteri itu bagi membincangkan soal kerajaan perpaduan pada 2008 memang benar-benar berlaku.

Kenyataan ini mendesak si tua kutuk Nik Aziz tampil bagi kenyataan ‘bodoh-bodoh” iaitu perjumpaan tersebut ialah usaha dakwah Hadi ke atas Paklah – seolahnya Paklah seorang hindu yang nak ditarbiah untuk masuk Islam pulak lagaknya kenyataan Nik Aziz itu ya.

Itu menunjukkan sesuatu yang pasti, bila ada masalah PAS baru teringat kepada Islam, kalau time senang lenang, dia tidak ingat kepada Tuhan, Islam dan sebagainya.  Patutnya sebagai tua kutuk yang tidak terlibat diperingkat sekarang, Nik Aziz membiarkan sajalah Hadi Awang bagi kenyataan dahulu.

Yang dituduh pun Hadi Awang, bukan Nik Aziz (lainlah Nik Aziz senyap-senyap pun ada ‘saham’ juga).

Nik Aziz nak sibuk-sibuk buat apa?  Nik Aziz hanya sibuk bila masanya sampai untuk memecat Hadi nanti (jika dakwaan tersebut terbukti benar).

Bukan rahsialah, Hadi Awang dan bekas Timbalannya, Nasharudin Mat Isa antara penggalak kepada kerajaan perpaduan satu ketika dulu tapi dibantah pro anwarinas dalam PAS, termasuk Nik Aziz sendiri.  Ini dunia pun tahu, nak kelentong macam mana?

Jadi bila isu ini timbul balik, bukanlah sangat satu kejutan pada UMNO tapi mungkin kejutan terbesar kepada balaci PAS yang selama ini dimomokkan bahawa UMNO yang jumpa PAS untuk bentuk kerajaan perpaduan, bukan sebaliknya.

Nah, sekarang amacam?

Apa sekalipun, siapa jumpa siapa dan dimana itu tidak penting (melainkan ada penafian).  Yang penting sekarang ialah isu kerajaan perpaduan ini dimulakan oleh PAS seterusnya mencerahkan yang putih selama ini bahawa bukan UMNO yang nak beria-ia sangat bersatu padu dengan PAS!!

Dipihak PAS sendiri, agaknya jika dakwaan itu benar, beranikah memecat Hadi Awang seperti mana yang dilakukan ke atas Hasan Ali? Kalau tak berani, nampak sangat keadilan dalam PAS berpilih.  Nak laksan keadilan dalam parti sendiri pun tak mampu, macam mana cerita nak laksanakan keadilan Islam lagi?

Atau nak tunggu Hadi Awang kutuk Anwar baru nak ambil tindakan?

Ini masalahnya bila berpakat tapi tak berdaftar.  Masing-masing buat sesuka hati sendiri tanpa ambil tahu perasaan rakan-rakan yang lain.  Mentelah pulak bila tiada siapa yang boleh dirujuk bila timbul perselisihan bersama.

Kalau Alwi cakap itu tidak betul, Hadi samanlah Alwi.  Dalam trend Mahkamah di Malaysia sekarang, penulis tak peduli sangat apa keputusan mahkamah, sebaliknya apa yang bakal terdedah.

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

111 thoughts on “Kerajaan Perpaduan: Bila Nik Aziz Buka Mulut..

  • January 13, 2012 at 11:27 AM
    Permalink

    Sebab tu saya berpendapat Nik Aziz tu bukannya seorang ulamak, tapi seorang pemimpin politik…seorang ulamak cakapnya tidak berdolak dalih dan bersikap double standard…tindak tanduknya islam no satu, politik no dua, kuasa no tiga…tapi seorang pemimpin politik spt Nik Aziz…kuasa no satu, politik no dua, baru islam no tiga.

    Bila dipolitikkan agama oleh Nik Aziz ni lah jadinya…tindak tanduknya pun carca marba dikalangan ahli2 PAS sendiri…sepatutnya beliau amalkan agamakan poltik itu, baru selamat dunia akhirat.

    Reply
    • January 13, 2012 at 11:33 AM
      Permalink

      Memang pun..tah sape yg iktiraf Nik Ajis tu Ulamak kecuali pengikut2nya yg taksub & buta tuli je..dia tu ahli politik & manusia biasa je

      Reply
      • January 13, 2012 at 12:19 PM
        Permalink

        dalam umno ada ulamak tak?

        Reply
        • January 13, 2012 at 1:12 PM
          Permalink

          aik..c1 perasan buta tuli ye..hehe..mmg la ada tp takde la sampai mentaksubkn diri utk serg ulamak kononnya yg berpaksikn politik shj..sehingga bole menjanjikan syurga utk pengikut2nya..sdgkn bnyk keputusan & tindakan lebih kpd emosi & kuasa semata2..ISlam cuma sandaran politiknya shj..mcmtu ke ulamak yg perlu didewa2kn?

          Reply
        • January 13, 2012 at 4:26 PM
          Permalink

          Ulamak? Ular Mak… Ulama tu apa..?

          Reply
          • January 13, 2012 at 4:33 PM
            Permalink

            ‘ular mak’ tu definasiciptaan umno.. apabila datang gila meroyan tengok nik aziz popular..

          • January 13, 2012 at 6:08 PM
            Permalink

            hang ni C1…giler dgn popular pun hang tak perasaan…

        • January 13, 2012 at 4:37 PM
          Permalink

          Ada apa seperti ulama perubatan,perundangan,ekonomi & kewangan termasuk keagamaan islam. Bukah tu ulama kan..??

          Reply
        • January 14, 2012 at 11:52 AM
          Permalink

          dalam umno bersepah ulamak tapi bukan macam dalam pas ulamak pukimak

          Reply
    • January 13, 2012 at 12:05 PM
      Permalink

      Contoh ulamak adalah spt Imam Ghazali yg terkenal dgn kitab Ulumuddin dan Hamka dgn kitab Tafsir Al-Azhar. Beratus kitab ulamak hasilkan.Nik Ajis kitab apa? Setakat karang rencana politik dlm harakah jer ulamak apa?

      Reply
      • January 13, 2012 at 12:43 PM
        Permalink

        …nik aziz ulamak yang masih aktif mengajar dan menyebarkan ilmu-ilmu islam secara live…

        Reply
        • January 13, 2012 at 1:15 PM
          Permalink

          ko ni c1..sempit tul fikiran..taknampk pun ko ni mcm org berilmu

          Reply
        • January 13, 2012 at 2:42 PM
          Permalink

          Mengajar Islam Khawarij Syiah memang la subjek makanan dia….

          Reply
          • January 13, 2012 at 4:33 PM
            Permalink

            suka buat fitnah ko ni stingray..

          • January 13, 2012 at 6:07 PM
            Permalink

            oooo..tang aku hang ckp buat fitnah…tang hang ckp semua fatwa/hadith/nas…mcm tikus pelbagai wajah la hang ni…

          • January 13, 2012 at 9:16 PM
            Permalink

            RASULULLAH S.A.W. ADA MEMBERIKAN PERINGATAN YANG JELAS KEPADA SEMUA MUSLIMIN. DALAM SEBUAH HADIS, RASULULLAH S.A.W. BERSABDA YANG BERMAKSUD:

            “DARIPADA ABU HURAIRAH R.A. BAHAWA RASULULLAH S.A.W. BERSABDA: “TAHUKAH KAMU SIAPAKAH ORANG YANG MUFLIS ITU?” SAHABAT MENJAWAB: “ORANG YANG MUFLIS DI KALANGAN KAMI IALAH SESEORANG YANG TIDAK MEMILIKI DIRHAM (WANG) DAN JUGA TIDAK MEMILIKI HARTA.”

            LALU NABI S.A.W. BERSABDA:”SEBENARNYA ORANG YANG MUFLIS DARI KALANGAN UMATKU IALAH SESEORANG YANG DATANG PADA HARI QIAMAT DENGAN MEMBAWA PAHALA SEMBAHYANG, PUASA DAN ZAKAT, TETAPI (DAHULUNYA SEWAKTU DI DUNIA) IA PERNAH MENCACI MAKI SI FULAN, MENUDUH SI FULAN, MEMAKAN HARTA SI FULAN, MENUMPAHKAN DARAH SI FULAN, DAN PERNAH MEMUKUL SI FULAN. MAKA AKAN DIBERIKAN KEPADA ORANG YANG TERANIAYA ITU DARIPADA PAHALA KEBAIKAN ORANG TADI DAN BEGITU PULA SETERUSNYA TERHADAP ORANG LAIN YANG PERNAH TERANIAYA , IA AKAN DIBERIKAN PULA DARIPADA PAHALA KEBAIKAN ORANG TADI, SEHINGGA APABILA TELAH HABIS PAHALANYA SEDANGKAN BEBANAN DOSA PENGANIAYAANNYA BELUM LAGI DIJELASKAN (BELUM DAPAT DIBAYAR SEMUA), MAKA AKAN DIAMBIL DARIPADA KESALAHAN ORANG YANG TERANIAYA ITU LALU DIBEBANKAN KEPADA ORANG TERSEBUT, MAKA SELANJUTNYA ORANG ITU AKAN DICAMPAKKAN KE DALAM API NERAKA” (HADIS RIWAYAT MUSLIM)

            Marilah kita juahkan diri dari termasuk gulungan yg di campakan ke neraka

        • January 14, 2012 at 11:55 AM
          Permalink

          Baguslah kalau ajar ilmu yg betul tapi kalau cakap merapu bukan ulamak tu ingat semua orang bodo ke macam penyokong PAS Nik ajis cakap tak betul pun angguk

          Reply
          • January 16, 2012 at 5:19 PM
            Permalink

            Sejarah membuktikan ada ulamak yg masuk neraka kerana merasa kagum dgn dirinya sendiri yg dikatakan byk ilmu dan alim, apa yg diperbuat dirasanya semua betul dan tak makan nasihat, akhirnya mati ditipu iblis.

      • January 13, 2012 at 2:55 PM
        Permalink

        Nik Ajis ada kitap lima puloh dua.
        muuuuaaaaaahhhhkkkk

        Reply
      • January 13, 2012 at 4:38 PM
        Permalink

        Tu ularmak hancing nama nya…!!

        Reply
      • January 16, 2012 at 12:45 AM
        Permalink

        setuju sangat dgn contoh ulamak.. nik aziz tu ulamak org pas saja.. bagi kami, nik aziz tu popular dgn komen2 bodoh! x pernah langsung ada isi intelektual. jadi pak lawak boleh la kot.

        Reply
        • January 17, 2012 at 10:46 AM
          Permalink

          Ulamak PAS jadi MurshidulAm, semua arahan dia ahli patuh.
          Siapa ulamak UMNO? adakah ahli akan patuh kata2 ulamak UMNO atau ianya akan disanggah sebelum habis bercakap oleh pimpinan UMNO?

          Reply
  • January 13, 2012 at 12:20 PM
    Permalink

    ayat terakhir adamyan…

    “..Dalam trend Mahkamah di Malaysia sekarang, penulis tak peduli sangat apa keputusan mahkamah, sebaliknya apa yang bakal terdedah…”

    heheheheh… cam frust ajer..

    Reply
    • January 13, 2012 at 2:41 PM
      Permalink

      bila keputusan mahkamah kate anwar bebas… sejak dari tu, amkin banyak timbul putar belit serta andaian mengarut keluar dari mulut ketua pakatan haram tu..

      sat die kate macam ni, sat g peguam die kate macam tu… hehe…kesian rakyat macam kau dibodohkan dengan konspirasi yang kononya die dikonspirasikan oleh kerajaan… memang betul ape adamyam kate… bebasnya anwar mungkin akan mendedahkan sesuatu… Allah sentiasa dipihak yang benar…

      Reply
      • January 13, 2012 at 2:53 PM
        Permalink

        hehe..sebenarnye diorang TERBELIT dengan puter belit yg diorg reka sendiri bro..kite tengok je latah diorang..diorg ingt diorg pandai sgt..kesian tp..bangang rupanya

        Reply
        • January 13, 2012 at 4:34 PM
          Permalink

          diorang = pencacai UMNO..

          Reply
          • January 13, 2012 at 7:11 PM
            Permalink

            hehe..kesian pencacai Pakatan Haram sorg ni..meroyaaaan tak sudah..sabar ye c1

    • January 13, 2012 at 2:48 PM
      Permalink

      aku rasa hang yg frust…pasai tak dapat robohkan penjara dgn ferrari….x dapat nk fitnah kerajaan lagi pasai peliwat tersohor tu….

      Reply
      • January 13, 2012 at 4:31 PM
        Permalink

        rilek la stingray.. control gila tu.. tu baru anwar bebas.. kalau anwar jadi PM.. aku tak tau macam mana tenat keadaan kau yer tak…

        Reply
        • January 13, 2012 at 5:45 PM
          Permalink

          hehehehe…suka aku dgn kalau berkalau ko tu….selamat berkalau C1…

          Reply
          • January 13, 2012 at 6:49 PM
            Permalink

            tukar aje parti PR tu pada PARTI KALAU

        • January 14, 2012 at 12:02 PM
          Permalink

          kalalu anwar jadi Pm c1 lah orang berikutnya akan diliwat oleh Anugay sebab Anugay tak takut dah kena penjara

          Reply
    • January 14, 2012 at 11:59 AM
      Permalink

      Tak frust langsung,Anwar bernasib baik kerana ada Karpal Singh yg pandai belit hakim kalau tidak kena masuk sungai bulohlah

      Reply
      • January 17, 2012 at 10:54 AM
        Permalink

        Kau tolong jawab bagi pihak Adamyan ke?
        Lagi satu ayat ko tu menunjukkan PENDAKWA dan HAKIM yg. k’jaan lantik ni bodoh2 belaka sebab mudah diperkotak-katikkan Karpal…. camtu?
        Plse. bro, kebenaran takkan kalah pada kebathilan… itu yg. ko kena percaya.
        Lain la isu BATU PUTEH rebutan M’sia dgn. Singapura… jelas bawak fakta tak cukup. Minta Sultan JOHOR jadi peguam lagi baik sebab semua dokumen ada pada Tuanku. Tapi menteri ni jawab pakai air liurtakda fakta.

        Reply
  • January 13, 2012 at 12:52 PM
    Permalink

    mahkamah kanggaro-azmin ali

    Reply
    • January 13, 2012 at 2:43 PM
      Permalink

      azmin ali tak lama lagi boleh la kot ganti mat sabu… ase ceramah duk maki2… tu ke kualiti pemimpin pembangkang kat Malaysia ni?… haha

      Reply
      • January 13, 2012 at 4:37 PM
        Permalink

        azmin ali suka dedah salah laku pemimpin umno.. tu sebab umno takut dan marah salah laku terbongkar

        Reply
        • January 13, 2012 at 6:02 PM
          Permalink

          utk cover salah laku dia jea C1…alaa..tak kan hang tak ingat pasai sekandal bini dia dgn Aljuburi tu….hang tau kan???…

          Reply
        • January 13, 2012 at 7:15 PM
          Permalink

          hehe..tak kan Azmin nak dedahkan salah laku Anwar pulak..tak pasal2 dia yg malu gak nanti sbb..Azmin kan bermadu dgn Anwar ..ko ni c1..tengok2 la kanan kiri kalau nak berckp pun..

          Reply
  • January 13, 2012 at 12:58 PM
    Permalink

    Najis tu berlagak pakai serban n jubah….tapi hati and otak dia hitam, busuk dan hanyir macam kolam iwk…org munafik macam tu pun nak angkat jadi ulamak…jadi pukimak boleh le..

    Reply
    • January 13, 2012 at 3:47 PM
      Permalink

      perghh limpahan dosa ko terima mengata alim ulama

      Reply
      • January 13, 2012 at 5:59 PM
        Permalink

        alim2 taik kuching jea….biasa la C1..ulama politik ni bkn hang tak tau…hari ni halal…esok haram…lusa makruh plak…janji menang Pilihan Raya…kan C1…

        Reply
      • January 13, 2012 at 7:20 PM
        Permalink

        Camana pulak Azmin mengata ‘kepala hotak kau’ kat Tun M..berdosa tak maki dia tu c1..

        Reply
      • January 13, 2012 at 10:02 PM
        Permalink

        C1..N.Ajis tu bukan ulamak la BONGOK oii!
        N.Ajis tu paderi Agung PAS.. bg org PAS dalil N.Ajis tu lebh tinggi dr Firman Allah dlm Al-Quran..

        Kalau Ulamak betul..ia akan bercakap benar wpun PAHIT!! ini org PAS buat zina/seks haram di ‘halal’kan..

        org UMNO yg Islam didoakan pecah perut..GILA punya org tua!

        Reply
      • January 14, 2012 at 12:03 PM
        Permalink

        Ulamak apa bangang nak mampos

        Reply
        • January 17, 2012 at 10:57 AM
          Permalink

          p tanya najib, TGNA tu ulamak ke bukan… p la tanya.

          Reply
  • January 13, 2012 at 1:17 PM
    Permalink

    apa lagi UMNO ni dengan kerajaan perpaduan nya …… sapa nak berpadu dengan UMNO….. UMNO dah nak mampus dah….

    Reply
    • January 13, 2012 at 2:47 PM
      Permalink

      peliknye cite kau C4…
      ko komen bukan pakai otak sebenanye.. tapi pakai rase taksub yg terlebih dan sifat benci… ermm… UMNO dah nak mati, dalam mase yang same kepimpinan UMNO adalah yang paling dominan dalam barisan dan satu demi satu transformasi dah pun dilakukan… tu nak mati ke namanye tu…hehehe….

      well… “mahkamah rakyat”… kite tengok la keputusan mahkamah rakyat dalam PRU-13 nnti…

      aku rase rakyat malaysia majoritinya tak terlalu bodoh untuk pangkah pakatan yang dah nyawa2 ikang…kehkehkeh..

      Reply
      • January 13, 2012 at 2:56 PM
        Permalink

        C4 ni bkn kita tak biasa bro….kalau dia tertekan sgt dia start la pikir guna kepala lutut keldai…

        setakat 4 ribu keldai jea yg jadi hakim mahkamah rakyat toksah la syok sendiri…tah2 separuh dr jumlah tu ahli2 persatuan Gay dari filipina..indon…thailand..

        Reply
        • January 13, 2012 at 4:38 PM
          Permalink

          control gila tu sikit sting gay

          Reply
          • January 13, 2012 at 5:48 PM
            Permalink

            hang suspen ke C1….tenang2….sikit jea aku acah puak2 hang tu…

          • January 13, 2012 at 10:06 PM
            Permalink

            haha berok2 PR ni try nk psiko StingRay plak.. yg aku nampak C4 tu yg posting mcm org GILA.. UMNO Insya Allah xmampos..

            yg bakal mampos ialah PKR dan PAS.AMIN! DAP bakal jd anjing suruhan..!

    • January 17, 2012 at 11:09 AM
      Permalink

      UMNO belum nak MAMPUS lagi, tapi nyawa-nyawa ikan. C4 ko tak baik kata MAMPUS, sebab diorang kata UMNO parti ISLAM.
      Aku bagi sebab dah tinggal nyawa2 ikan sebab, Ketua Wanita(kak ijat) secara tak langsung dah mengaku kalah. Siapa nak jadi panglima perang UMNO yg. selama ini bergantung penuh pada wanita?
      Pemuda(KJ) bakal d pancung sebab TunM tak suka. TunM nak Mukhriz jadi ketua walaupun UMNO kalah. KJ mungkin dah takda tempat, ituari PRU12 dah kalah awal, nasib baik ada kotak undi jatuh dari langit. Sekarang KJ senyap selepas kali terakhir berjuang tegakkan NFC kak Ijat.
      Jika wanita dan pemuda dah lemah longlai, tak boleh berdiri siapa UMNO nak sandarkan harapan? MCA,MIC dan Gerakan? rasanya semua dah menyampah sikap Abang Long UMNO. Meraka je… betul. Kut ada suara dan berani sikit hanya YB2 BEBAS, PERKASA dan PESAKA.

      Reply
  • January 13, 2012 at 2:09 PM
    Permalink

    Kerajaan Perpaduan tajaan UMNO ….

    kerana UMNO dah nak mampus ….

    kesian dengan UMNO dah terhegeh2 nak orang join dia…..

    buat apa join UMNO…pemimpin nya Najib jahil tukil bab agama…..

    Reply
    • January 13, 2012 at 2:46 PM
      Permalink

      hekeleh..apa yg ko meroyan sgt ni c4..xde apa masalah pun ngan UMNO penjubor yg korang bela sgt pun dah dibebaskn ulamak korg yg korang dewa2kn bukan reti sgt pun..korang yg takut dgn bayang2 sendiri nak salahkn UMNO pulak..pakatan haram pun dah nak jahanam dah takyah la nak sorok..sume org dah tahu..c4..c4

      Reply
    • January 13, 2012 at 2:55 PM
      Permalink

      yang buat persepsi terhegeh2 tu pakatan haram je C4..sebab pakatan perasan die la yang betul dan bagus… bile sebut perpaduan, terus ckap UMNO terhegeh2…

      nak buat ape terhegeh2 nak kan parti yang dah bengkok dan kehilangan perjuangan?.. perpaduan tu niatnya supaya taknak rakan seislam terpesong lebih jauh semate2 mengejar kuasa…

      tengok kat keratan akhbar atas tu ape nik aziz cakap…

      mane kau tahu najib jahil bab agama?…
      ulamak pun tak pernah mengata orang macam tu.

      kau ni la kot hasil ajaran ulamak yang kau sanjung tu…

      Reply
      • January 13, 2012 at 3:49 PM
        Permalink

        nik aziz jahil agama tak kau rasa..?

        Reply
        • January 13, 2012 at 4:04 PM
          Permalink

          Jahil laaa jugakkk sampai kata Allah pun mencarut….

          Reply
        • January 13, 2012 at 4:06 PM
          Permalink

          Jahil la jugak sampai kata ayat quran semuanya politik…..mana dia belajor ntah…..

          Reply
        • January 13, 2012 at 4:06 PM
          Permalink

          Jahil la jugak sampai kata demontrasi itu satu ibadah…..serupa sembahyang 5 waktu…..lol

          Reply
        • January 13, 2012 at 4:07 PM
          Permalink

          Jahil la jugak sampai tak tau hukum kafirkan sesama islam…..

          Reply
        • January 13, 2012 at 4:26 PM
          Permalink

          heheh… jahil sungguh kau fazli..

          semua kau post tu..yang cakap orang umno.. nik aziz sepatah pun tak cakap macam tu..

          Reply
          • January 13, 2012 at 7:38 PM
            Permalink

            …jahilnya ko ni c1..jangan la sampai org kata kat ko ‘bodoh bangang’ pulak..kesian aku tgok ko ni

          • January 15, 2012 at 2:49 PM
            Permalink

            C1, kau tau tak guna youtube? Dalam youtube memang betul ada org umno yg dok reka citer cam yg Fazli cakap. Nama dia Nik Aziz.

        • January 13, 2012 at 4:30 PM
          Permalink

          kalau ada kat youtube kata2 nik aziz ..share ler kat sini.. aku pun nak tau gak.. jahil betul fazli ni berkata-kata

          Reply
        • January 13, 2012 at 5:56 PM
          Permalink

          isshhh…hang ni C1…pok nik tu tak jahil agama….dia pelampau agama jea….

          Reply
          • January 13, 2012 at 10:12 PM
            Permalink

            Pok Nik tu aku rasa dia SAKIT.. jiwanya SAKIT.. jd ilmu yg ada pdnya tu xblh nk handle dia jg ulamak.. sebaliknya jd CELAKO..

            lihatlah video Org TUA yang PANAS BARAN (syaitan suka)

          • January 14, 2012 at 1:20 AM
            Permalink

            hehe..lihat la pemimpin pakatan haram..tak pandai nak mengawal perasaan kalau marah..bukan je nik ajis..Ostat Ajijan MB Kedah..Azmin.& Anwar berahim jugak..kesemua mereka2 ini cukup tak dpt nak mengawal marah diorg..walaupun dilabel ‘ulamak’ la konon..diorg ni..macam ni ke nak disanjung jd pemimpin negara?..berlainan sungguh dengan perwatakan pemimpin besar negara..waau pun berhadapan dengan cacian & tekanan tp cukup berhemah bila mengeluarkan kata2..kita sbg rakyat kita nilai la sendiri..

          • January 14, 2012 at 1:37 PM
            Permalink

            Soheh, pemimpin negara diasak dgn mcm2 isu, fitnah tapi tetap tenang. xde pulak maik hamun org lain.

            Tun Mahathir dulu, apa yg tidak dicaci oleh PAS, tp beliau xpernah balas atau tinggikan suara.

            Nik ajis, baru sikit je org cuit..ckp bukan2.. itupun sudah cukup Tuhan nk tunjukkan siapa pemimpin yg layak.. org panas baran mcm ini mudah dipengaruhi oleh unsur jahat sbb pertimbangan AKAL PENDEK!!

    • January 13, 2012 at 3:02 PM
      Permalink

      C4…hang org PKR awat hang kalut sangat kalau pun UMNO dgn PAS nk bersatu…UMNO bkn nk bersatu dgn DAP pun…yg hang jeles sgt nape….hang goyang gerudi ke????

      Reply
      • January 13, 2012 at 10:42 PM
        Permalink

        tersangat le jahilll….patutnya dah lama dah kau org bacakan dia tahlillll…

        Reply
    • January 13, 2012 at 5:40 PM
      Permalink

      Jahil2 najib tu x la sejahil korang C4 n C1… x tau nak beza mana yang batil mana yang haq…

      si najib tu x derla nak sondol bontot org, tapi ketua korang, semua kasi sondol..

      Reply
    • January 14, 2012 at 12:08 PM
      Permalink

      C1 ko tau tak kalau umno mampos kau juga akan mampos sama sebab tak ada lagi orang nak bantu melayu,dalam pakatan DAP paling berkuasa sampai boleh beri ceramah dalam surau pun takpa,PAS buat apa tegur pun dak,Kalau pemimpin pimpin DAP boleh citer jugak tapi PAS Konek kecik bila sergah dek DAP.Nak mampos UMNO senang tapim kesan lepas tu kau pikir ke Kerat je kote Nik Aziz tu bagi makan labi2 lagi bagus

      Reply
  • January 13, 2012 at 2:24 PM
    Permalink

    Terkenang semasa dulu…orang yg memperkenalkan peliwat negara di parlimen..
    ( sekarang ni menjadi peguam bela peliwat yg diperkenalkan sebagai peliwat di parlimen )

    Terkenang semasa dulu…orang yg memberi gelaran Aljuburi…
    ( sekarang ni menjadi benteng kepada orang yg digelar Aljuburi )

    Terkenang semasa dulu…orang yg memberi gelaran Ulama Terompah…
    ( sekarang ni terus memperkuda Ulama Terompah tersebut )

    *link MTV DINAMIKA dibwh khas utk cacai2 peliwat jea…sempena bebasnya peliwat tersohor tersebut…penyokong kerajaan x digalakkan menonton…nti kena stroke la plak…*

    http://youtu.be/zJWIKmh72tQ

    Reply
    • January 13, 2012 at 10:19 PM
      Permalink

      BERAT2..ayat politik?? ayat Ahkam tu politik ke?
      sesat sungguh Nik Ajis.. meroyan melampau2 dgn parti..loyar buruk dgn Allah!! takut aku tgk!!

      Reply
      • January 13, 2012 at 10:46 PM
        Permalink

        inilah living example org tua nyanyuuuk…tuhan tu masa kuasa dulu kata Tun M tua nyanyuk…sekarang amik kau…apa yang banyak berlaku yang kita saksikan sekarang adalah balasan dari tuhan terhadap perbuatan mereka selama ini…tuhan dah tunjukkan kebenaran..marilah kita mengambil iktibar…

        Reply
  • January 13, 2012 at 3:06 PM
    Permalink

    C4…C1 ni org PKR….paling dorang takut kalau UMNO dan PAS bersatu…tu yang meroyan tahap juburi….

    Reply
    • January 13, 2012 at 4:25 PM
      Permalink

      aku orang kuat bik mama…. apsal? jeles?

      Reply
      • January 13, 2012 at 5:50 PM
        Permalink

        big mama tu aci ambiga ke???….ooooo…C1 hang dh tengok ke link tu….hooreyy…

        Reply
      • January 13, 2012 at 7:30 PM
        Permalink

        big mama AMBIGA..?..ooo buah hati c1 ye..hehe..’big like a pig’

        Reply
  • January 13, 2012 at 3:13 PM
    Permalink

    Komen Moo:KJ yg tak ada position/kerja tu jauuuuuuhhhhhhhhhhh lebih kaya dari Exco2 ni…

    JKKK UMNO lebih kaya daripada Exco paling kaya P. Pinang
    Posted on Thursday, January 12 @ 18:18:04 PST
    Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah

    Berita
    Oleh SYAJARATULHUDA MOHAMAD ROSLI
    GEORGETOWN – Exco Kesihatan, Kebajikan, Masyarakat Penyayang dan Alam Sekitar, Phee Boon Poh adalah Exco yang paling kaya berdasarkan borang perisytiharan harta Kerajaan Negeri semalam.

    Perisytiharan harta itu dilakukan untuk tempoh 8 Mac 2008 hingga 31 Disember 2011 dikeluarkan oleh syarikat akauntan bertauliah yang dilantik Kerajaan Negeri iaitu KPMG.

    Boon Poh memiliki beberapa rumah dan tanah di Pulau Pinang dan New Zealand dengan nilai keseluruhan RM1.39 juta.

    Beliau juga memiliki sebuah kereta jenis Alphard yang bernilai RM169,000.

    Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sungai Puyu itu juga memiliki beberapa unit saham antaranya 7,667 unit saham Amprop, 55,000 unit di Bursa, Dutaland Berhad (5,667), Pan Malaysian Ind Bhd (60,000) dan Jutajaya Holding Bhd (10,000) selain saham amanah iaitu 1.14 juta unit di Gain Assure dan 293,399 unit Global Infrastructures Fund.

    Ketua Menteri, Guan Eng berkata, perisytiharan itu dilakukan syarikat swasta untuk memastikan perisytiharan dilakukan dengan telus.

    “Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Pulau Pinang (termasuk ex-officio seperti Setiausaha Kerajaan Negeri, Pegawai Kewangan Negeri dan Pegawai Undang-undang Negeri) sudah mengisytiharkan harta mereka secara terbuka.

    “Ini memenuhi amanah peribadi dan juga komitmen politik Kerajaan Pakatan Rakyat (PR) Pulau Pinang,” katanya kepada media semalam.

    Guan Eng pula memiliki simpanan tetap RM298,785 serta saham amanah berjumlah RM25,989. Beliau juga memiliki dua rumah kedai di Melaka yang keseluruhannya bernilai RM965,000.

    Selain itu, beliau memiliki saham antaranya 124,845 unit di Amanah Mutual Berhad dan 2,000 unit DRB-Hicom.

    Timbalan Ketua Menteri I, Datuk Mansor Othman pula memiliki sebuah rumah teres dua tingkat di Taman Sri Nibong berharga RM140,000 dan rumah flat di Teluk Kumbar berharga RM25,000.

    Mansor juga memiliki saham Amanah Saham Bumiputera (ASB) bernilai RM157,819 serta sebuah kereta Toyota Camry berharga RM140,000.

    Timbalan Ketua Menteri II, P Ramasamy pula memiliki sebuah banglo di Semenyih, Selangor berharga RM328,000 serta tanah pusaka di Sitiawan.

    Beliau turut memiliki dua kereta iaitu Perodua Kelisa berharga RM36,000 dan Mercedes 230E berharga RM200,000.

    Exco Jawatankuasa Kerajaan Tempatan dan Pengurusan Lalu Lintas, Chow Kon Yeow disenaraikan memiliki dua flat di Bukit Gambir dengan nilai RM196,000 serta sebuah rumah di Balik Pulau berharga RM590,000. Beliau memiliki sebuah kereta Proton Waja berharga RM65,000.

    Kon Yeow juga memiliki saham yang disenaraikan antaranya 20,500 unit di Public China Select Fund, 21,000 unit di Public China Titans Fund serta 10,000 unit di Public Dividend Select Fund.

    Exco Agama, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Abdul Malik Abul Kassim pula tidak mencatatkan sebarang harta miliknya melainkan Proton Tiara berharga RM36,000 dan Honda CRV 2.0 berharga RM130,000.

    Exco Jawatankuasa Kerja Raya, Utiliti dan Pengangkutan, Lim Hock Seng pula memiliki beberapa rumah antaranya di Seberang Jaya dan Vistana Perdana serta sebuah kilang di Permatang Pauh.

    Beliau juga memiliki saham di Kotindak dan Kojadi serta beberapa kereta antaranya Volvo 2406L berharga RM61,000 dan Honda CRV berharga RM104,000.

    Exco Pelancongan dan Kebudayaan, Law Heng Kiang pula memiliki sebuah kondominium di Island Glades yang berharga RM239,000 serta sebuah kereta Honda Civic 1.8 berharga RM114,000.

    Exco Pertanian dan Industri Asas Tani, Pembangunan Luar Bandar dan Tebatan Air, Law Choo Kiang pula mempunyai sebuah rumah di Bandar Cassia berharga RM392,000 serta beberapa unit saham antaranya 100,000 unit di Ramunia, 100,000 unit di Poh Kong serta 100,000 unit di MNC.

    Manakala Exco Jawatankuasa Perancangan Desa, Perumahan dan Kesenian, Wong Hon Wai pula memiliki sebuah apartmen di Paya Terubong berharga RM97,000 dan sebuah rumah di Balik Pulau berharga RM600,000. – SinarHarian

    ______
    http://penorehgetah.blogspot.com

    Reply
    • January 13, 2012 at 3:48 PM
      Permalink

      ProGay Filipina gembira

      KUALA LUMPUR 12 Jan. – Pembebasan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada pertuduhan liwat ke atas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan turut disambut oleh sebuah pertubuhan homoseksual di Filipina.

      Organisasi Progresif Gay Filipina (ProGay) dalam satu kenyataan menerusi portal berita di http://www.tempo.com.ph berkata, sudah tiba masanya undang-undang berkenaan liwat yang merupakan sebahagian daripada legasi kolonial British itu dihapuskan.

      ‘‘Kami bersama-sama pergerakan individu demokratik yang lain meraikan kejayaan Anwar menentang penganiayaan terhadap beliau,” demikian menurut pegawai hak asasi manusia pertubuhan itu, Oscar Atadero seperti yang dilaporkan portal tersebut.

      Isnin lalu, Mahkamah Tinggi di sini membebas dan melepaskan Anwar daripada tuduhan meliwat Mohd. Saiful Bukhari selepas mendapati tiada bukti kukuh bagi menyokong keterangan Mohd. Saiful Bukhari selain tidak selamat untuk mahkamah bergantung kepada bukti asid deoksiribonukleik (DNA).

      Menurut pertubuhan itu lagi, pembebasan Anwar itu juga merupakan langkah positif bagi perjuangan hak golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) di Malaysia.

      Malah, pertubuhan itu juga menyedari meskipun tiada undang-undang berkenaan liwat di Filipina, namun, ahli politik dan keadilan mahkamah sering diserang dengan tuduhan homoseksual yang bermotifkan kepentingan politik.

      Filipina adalah antara negara yang sering dilawati Anwar dalam mendapat sokongan berhubung isu kes liwatnya selain Indonesia.

      Reply
      • January 13, 2012 at 4:28 PM
        Permalink

        famous betul anwar ibrahim ni kan…

        Reply
        • January 13, 2012 at 5:52 PM
          Permalink

          world class punye GAY bro….caya la Dato Seri Aljuburi….

          Reply
        • January 13, 2012 at 7:29 PM
          Permalink

          Kesian C1..Penjubor setakat ini masih tak boleh diterima utk jd PM lg..terima la kenyataan ini ye c1..

          Reply
        • January 13, 2012 at 9:46 PM
          Permalink

          kaki bontot mesti org kenal.. lain dari yg lain..

          Reply
          • January 13, 2012 at 9:55 PM
            Permalink

            yaa..betul Nuar FEMES krn perangai kebinatangan.. ProGay antarabangsa tuu..

            cayalah Pork Nik..mu punye tarbiah..syaitan bergembira! spt BERGEDIKNYA wanita PAS hari Isnin lalu…

          • January 13, 2012 at 10:48 PM
            Permalink

            international gay…yuran perpindahan dia tentu mahal…

    • January 13, 2012 at 9:47 PM
      Permalink

      la..aku nak tau harta nuar berahim je.. ada tak info.. please…

      Reply
  • January 13, 2012 at 3:19 PM
    Permalink

    Nik Aziz ‘tuhan’ pas?

    Reply
  • January 13, 2012 at 3:42 PM
    Permalink

    tak perlulah bersatu dgn Pas..buang masa.Hanya parti tempelan di mata DAP

    Reply
    • January 13, 2012 at 9:59 PM
      Permalink

      bersatu dgn perti syaitan tu tkperlu.. sbb kalau join UMNO.. lingkup UMNO jd mcm PAS skrg..

      yg terlebih baik ialah KUKUHKAN sistem UMNO, perelokkan mana yg xelok.. terapkan nilai Islam yg betul dan hikmah..

      Insya Allah bersatu di umat Islam di platform UMNO yg sudah terbukti berjaya dlm mentadbir negara!

      Jdkan UMNO ‘magnet’ buat org Islam.. bukan pegi ‘sembah’ parti PAS-memujuk syaitan jd baik..itu salah… pemimpin UMNO pn xcerdik dlm bab nie..

      kan..bujuk kn..

      Reply
      • January 13, 2012 at 10:53 PM
        Permalink

        betul tu …nanti balasan tuhan utk mereka terkena kat kita lak… “marilah kita lari dari mereka seperti kita lari dari di kejar singa”…tapi kalau dia org nak join di atas dasar mereka sudah insaf dan bertaubat dan meyesali perbuatan lampau mereka…aku terima dengan hati yg terbuka..afterall dia org islam dan melayu jugak..

        Reply
      • January 13, 2012 at 10:58 PM
        Permalink

        aku setuju 100% dgn pendapat hang…buat ape kite nk bersatu dgn org yg pahamannya dia diragui….silap2 ramai org UMNO terkena virus khawarij/syiah yg depa dok amal sekelian lama…lebih elok kita jauhkan virus tu sebelum dia masuk dlm badan kita…kalau dh ada virus dlm badan kita susah nk rawat…

        INGAT… parti PAS tidak ade kena mengena dgn Agama Islam yg Allah hadiahkan pada sekelian mahkluk ciptaanNYA…

        INGAT…PAS adalah sebuah parti politik yg penubuhannya ditanda tangani oleh pegawai kerajaan British yg bernama Nadarajan…dipersetujui tanpa syarat oleh kerajaan British dengan matlamat umat Melayu terpecah dua…

        INGAT…nak masuk PAS atau mane2 parti politik, cuma kena isi borang dan bayar yuran…nak masuk Islam, perlu mengucap kalimah syahadah terlebih dahulu…so PAS bkn Islam..dan Islam bkn PAS..

        INGAT…pok nik bukan pembuat kunci atau pemegang kunci syurga…grandfa tu cuma pelajar lulusan agama dari India yg berkecimpung dlm bidang politik…

        INGAT tu Bujuk….

        Reply
        • January 13, 2012 at 11:35 PM
          Permalink

          Betul2! 100% sokong!

          Insya Allah..sama2 diharapkan pemimpin UMNO sedar tentang hal ini. PAS itu politik KASTA hina dan rendah.. mcm biawak HIDUP yg menyusahkan Islam dan Melayu!

          Jangan gadaikan platform UMNO utk jemput VIRUS kotor PAS masuk! sikap jahiliah blh mmereka akan resap masuk!

          UMNO ada kekuatan tersendiri cuma tidak diasah dan gilapkan btul2, tune-up bg sharp lg..especially bab penerapan Islam, wassatiyyah (sederhana dan berhikmah).

          banyakkan kem2 pemurnian dan kerohanian sesama pemimpin UMNO, ikhlas kan perjuangan.. ia akan mengalir ke peringkat bawahan, pasti PAS dan PR akan GERUN dan REBAH, krn perjuangan mereka SESAT dan MENIPU!

          UMNO parti yang sgt banyak jasanya pd kita dan Malaysia..terutama dlm ILMU PENTADBIRAN dan PEMERINTAHAN NEGARA!

          dan itulah ketentuan Allah..melalui UMNO juga kita dilimpahi NIKMAT cuma kelemahan dan kekurangan harus baiki, jgn sampai kermurkaan Tuhan dtg, Insya Allah UMNO akan jd contoh buat umat Islam lain..

          PLSS ABAIKANLAH PAS! tiada guna memujuk SYAITAN utk jadi baik…

          Reply
          • January 14, 2012 at 1:56 AM
            Permalink

            betul bro….”PLSS ABAIKANLAH PAS! tiada guna memujuk SYAITAN utk jadi baik…”

            kalau syaitan jd baik pun tu cuma penyamaran dia jea…

            dan ABAI ” Asal bkn Anwar Ibrahim “..jugak..

          • January 14, 2012 at 4:06 AM
            Permalink

            saya nok mohon jadi ahli ABAI..”Asal Bukan Anwar Ibrahim “

          • January 15, 2012 at 12:58 AM
            Permalink

            ABAI kuraeng power bro..BABI la lagi ok..tp aku pun nak sokong ABAI jugak bro..

  • January 13, 2012 at 8:01 PM
    Permalink

    Rasanya C1 ni gay yang jual bontot pakai kupiah atau sarban kot. Kalau tidak takkan dia cakap merapu gitu ye!

    Reply
  • January 13, 2012 at 10:31 PM
    Permalink

    Nik Ajis ialah seorang ulama yang tinggi ilmunya. Seorang pengajar yang dipanggil tok guru ditempatnya. DiKelantan bukan sebarang orang yang layak dipangggil dengan panggilan ini . Tok guru ialah individu tempat orang merujuk, mengadu dan bertanya apa jua kemusykilan kehidupan. Permasaalah dalam hidup manusia hanya bolih diselesaikan dengan pendekatan ugama.

    MALANG sekali tok guru yang sorang ini bercabang lidahnya, berbelit cakapnya, bercelaru pidatonya sehingga kekadang mampu memesongkan akidah pengikutnya. Apa tidak memesong jika dia bolih fatwakan syurga neraka, halal haram. Sedangkan syurga neraka dan halal haram telah ditetapkan didalam kitab suci kita dan tiada tambahan pernah dibuat baik dulu mahupun terkini.

    KENAPA ? Kerana Nik Ajis pilih menjadi politikus lebih dari menjadi ulama. Politikus lumayan sekali pak. Bolih diwarisi anak menantu.

    Reply
    • January 13, 2012 at 11:08 PM
      Permalink

      nik ajis tu dilahirkan untuk menguji sejauh mana keimanan orang PAS terhadap islam…ingat ujian tuhan datang dalam berbagai bentuk tak semestinya dalam bentuk kebendaan, kecantikan dan kekuatan..ternyata mereka fail dalam ujian tu..

      Reply
      • January 13, 2012 at 11:46 PM
        Permalink

        betul tu bro..menguji mereka macai2 PAS ini betul2 beriman, atau palsu.
        menguji adakah mereka letak Allah dan Rasul itu tertinggu atau N.Ajis dan politk parti lebih tinggi.

        skrg ni sgt2 terbalik dan rosak..

        PAS memecat org yg berani dan istiqamah menegakkan Islam. Melawan dakyah musuh2 Islam..

        tapi kaki maksiat, pandai mencarut, Aqidah pun sesat diangkat dijulang jd pemimpin!

        Kafir diajak berkawan, sesama saudara diterapkan sbg musuh dunia akhirat-

        belum dikira bermacam2 dakyah, tipuhelah dan kerosakan fikrah dperingkat kg2, di masjid2, di kampus2 IPT..

        N.Ajis..bertanggungjawablah atas semua kesesatan ini!

        Reply
        • January 16, 2012 at 2:50 PM
          Permalink

          Saidina Umar pernah pecat PANGLIMA PERANG waktu hendak bertempur. Apakah korang nak kata pada Saidina Umar?
          Yg. penting sekarang adakah salah atau berdosa jika pecat seseorang? Yg. sebenar diuji adalah DHA, samada dia redha atau tidak keputusan pimpinan seperti Panglima perang Islam tersebut yg. terus berjuang walaupun dipecat. Atau dia mengata2 dan mengadu domba?

          Reply
    • January 13, 2012 at 11:29 PM
      Permalink

      jd ularmak poliTikus ni…nk pergi haji pun ada org sponsor…selipar pun org buat perasa minuman..kete pun mercedes benz…gambar tengah hirup kuah maggi pun org dok tepek kat merata dinding rumah…glamour tu…tu yg dia syok tak sudah2…

      Dah lebih 20thn memerintah…glamournya melebih-lebihi dari jasanya….minum air karat pun tak pe yea yop…sebab dh confirm masuk syurga gamaknya…lantak kome le…

      Reply
  • January 14, 2012 at 1:39 PM
    Permalink

    Sokong ABAI!!
    ABAI = Asalkan bukan Anwar Ibrahim

    meroyan lglah macai2 Aljubr

    Reply
  • January 14, 2012 at 11:40 PM
    Permalink

    DAP kataNuar mesti jadi PM sebab boleh jolok ponggong, macam zaman jepun dulu, Sua benet bila suruh orang melayu panjat pokok nyioq.tak ikut berlubang laaaaaa dia. PKR kata heheh Nuar jadik Pm kita boleh yamsengg..apa-apa pun boleh PAS pulak..sampai bongkok 3 tak jugak buleh jadik PM sebab takdak angan-angan,tak dak cita-cita,tak dak apa-apa. yang ada cuma jadik Pakturut..macam jadi “pak sanggup. Pikiaq ambik laaaaa…hahah

    Reply
  • January 15, 2012 at 1:02 PM
    Permalink

    Malas aku nak komen artikel sampah ni, tapi sebab ada 2..3.. kali nama aku di sebut, teruja jugak lah.
    Kes TGHA dan TGNA yg. jadi tajuk tapi korang meroyan sampai ABAI kenapa? bimbang kempen ABU ke?
    Apa masalahpun dulu, samada TGHA jumpa TunA atau apa dah tutup kes bila TunA turun takhta. Seperti kata TGNA, TGHA jumpa PakLah pergi dakwah minta PakLah bawa geng dia masuk PAS dan PAS jadi kuat dan buleh perintah semua negeri. PAS dah tahu TunA akan tumbang kerana TunM dan UMNO tak suka pada dia. Tapi TunA setia…, jadi kes tutup bila TunA jatuh.
    TGNA memang hebat, tanya Awang Adek apa jadi pada dia lepas kutuk TGNA masa PRU12? live dalam TV, Awang adek macam ayam berak kapur angkat bendera putih walaupun keputusan penuh belum diumumkan. Korang bebas kutuk, maki dan sebagainya pada TGNA kerana dia takkan serang korang. Tapi tahulah korang semua masa Nabi berdakwah dulu kafir quraish buat lebih teruk dari apa yg. korang buat pada nabi. Mereka kata Nabi penipu, pengkhinat nenek moyang, gila, ahli sihir hingga beberapa kali hendak membunuhnya. Tapi Allah selamatkan kekasihnya dari semua kejahatan musuh2 nya.
    Jadi aku ingatkan korang, jangan jadi musuh kepada kekasih Allah kerana fanatik pada parti. Dalamkan ilmu kita supaya dapat menilai kebenaran dan kebathilan dan selalulah berdoa agar Allah tunjukkan kita jalan yg. lurus.

    Reply
    • January 15, 2012 at 2:57 PM
      Permalink

      Hoi pegi dakwah anuar ibrahim tu , masa org dok tkabir hariraya dia dok berjoget ngan keling2. suruh nik aziz pegi dakwah adun selising jgn dok main ngan bini org. suruh nik aziz pegi dakwah diri sendiri jgn dok pegi mekah ngan duit so called “hadiah” rm 60,000 dari syarikat yg berkepentingan. Suruh nik aziz pegi dakwah menantu dia jgn dok tamak hasil balak kelantan.

      Reply
      • January 16, 2012 at 7:49 AM
        Permalink

        TGNA dakwah 1m’sia hingga luar negara pun TGNA pergi dakwah. Bukan takat d masjid, d padang, d shoping komplex, d kws. orang asli, d kws. cina & india malah seluruh pelosok m’sia TGNA pergi dakwah. Soal mereka terima atau tidak itu HAK ALLAH untuk bagi HIDAYAH. Malah masa K’Tan lawan bola N9, TGNA sempat dakwah main bola jangan sampai GADUH, bakar mercun dan kianat harta benda, Allh tak suruh buat macam tu… kata TGNA. Beliau kaitkan semua pekerjaan dengan redha Allah… ada pemimpin UMNO buat camtu?

        Reply
  • January 15, 2012 at 3:10 PM
    Permalink

    Wahai ahli sekular. Apa yang TGNA cakap tu btul la. Nak tanya korang. Kalau kamu orang islam..dari bangun tido sampai tido balik. Ada tak aktiviti yang tak perlukan agama islam? Cuba citer sikit.

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.