Jangan Lekas Kecewa Dengan Kes Liwat Anwar, Agenda Lebih Besar Menanti Kita..!

Saya faham. Ramai dikalangan kita yang kecewa, tak de mood, muram, bengang, marah dan tak puas hati dengan keputusan Hakim Zabidin Mohd Diah hari ini. Memang ramai yang terkejut sebab bukti dan keterangan saksi memang cukup dan relevan.

Namun apakan daya. Keputusan Hakim tersebut perlu diterima dengan cara yang terbuka. Harap barisan pendakwaan akan memfailkan rayuan secepat mungkin untuk keadilan kepada Saiful di mahkamah dunia. Namun sekiranya rayuan terakhir itu pun gagal, yakinlah bahawa apa yang berlaku ada hikmah disebaliknya.

Pada saya, keputusan tersebut memang sudah dijangka dari awal. Dan ternyata, Anwar dilepaskan bukan kerana dia tidak meliwat. Saya ada di dalam bilik mahkamah ketika itu. Anwar dibebaskan kerana bekas DNA dan mahkamah tak boleh “rely” atas keterangan dari Saiful semata-mata. Itu alasan Anwar dibebaskan dan BUKAN KERANA DIA TIDAK MELIWAT pun…

Tak apalah. Fokus yang seterusnya ialah PRU 13.

Pada saya, kurang “sedap”lah kalau lawan PRU 13 ini berlangsung secara “handicap”. Maksud saya, kurang best kalau lawan kita itu duduk di penjara. Kurang jantan. Sekarang dia sudah bebas..kita “face to face”!

Lagipun, kita bukannya macam puak-puak pembangkang yang bangang-bangang sanggup tidur tengah jalan semata-mata nak protes keputusan hakim, kan? Sikap kita jauh bertamadun dari puak-puak tersebut…!

PRU 13 kali ini bakal menyaksikan Datuk Seri Najib melawan Anwar Berahim secara jantan!

Pada saya, bebasnya Anwar ada hikmah yang tersembunyi. Mungkin Allah sengaja mahu begitu dan akan menghukumnya di akhirat kelak. Saya yakin dengan Tuhan yang saya sembah dan redha dengan ketentuan dariNya itu.

Pembebasan Anwar ini jelas memberikan kelebihan kepada kita memandangkan Anwar sememangnya menjadi liabiliti besar bagi Pakatan Haram. Dengan moral yang jijik dan busuk, sikap Anwar yang suka memporak-peranda dan memburuk-burukkan negara itu menjadi “bonus” kepada kita.

Biarlah. Rakyat sudah muak dengan Anwar. Menurut laporan, anak-anak muda juga sudah buka mata terhadap kejelekan sikap dan agenda Pakatan Haram, khususnya Anwar Ibrahim. Ramai yang sudah sedar dan menyokong UMNO/BN.

Saya ingin melihat. Sejauh manakah kehebatan Anwar berbanding Datuk Seri Najib. Setakat pengamatan saya, Datuk Seri Najib jauh berada di hadapan dan di atas landasan yang betul.

Berbanding Anwar, dia menjadi “duri dalam daging” di dalam Pakatan Haram itu sendiri. PAS dan DAP dikhabarkan sudah hampir “tidak memerlukan” Anwar lagi. Buktinya, PAS menjadi porak peranda disebabkan angkara Anwar dan Azmin. Jika DAP dan PAS yang menjadi rakan sekutunya pun sudah bosan dengan Anwar, apatah lagi rakyat!

Justeru, kita wajar memberika fokus terhadap PRU 13 yang bakal menjelang tidak lama lagi. Soal kes Anwar-Saiful Bukhari itu kita serahkan kepada Timbalan Pendakwaraya dan Allah untuk menguruskannya. Itu saja buat masa ini.

83 thoughts on “Jangan Lekas Kecewa Dengan Kes Liwat Anwar, Agenda Lebih Besar Menanti Kita..!

  • January 9, 2012 at 7:32 PM
    Permalink

    Saya amat bersetuju dengan saudara. Syabas atas kupasan ini.

    Reply
    • January 9, 2012 at 10:55 PM
      Permalink

      kOTE nUAR TAK CUKUP PANJANG Itu sobab hakim tak dopet menegoknye..Cuma nujum Pak bolalang yg nompeknye.kalau nak lokat ipul kena kasi kat Pak hitam.

      Reply
  • January 9, 2012 at 7:39 PM
    Permalink

    Kalau x boleh rely keterangan saiful tu maksud dia apa? saiful menipu?

    Reply
    • January 12, 2012 at 3:52 PM
      Permalink

      kami org umno nak tahu satu perkara shj. lebih2 kami tak kisah, walaupun anwar ‘bebas dan dilepaskan’…bukan ‘tdk bersalah’. perkara yg kami nak tahu ialah, samada anwar meliwat atau tak. so jawapannya ya. kerana 1) kapal singh kata ‘suka sama suka’. 2) hakim kata saiful adalah saksi yg boleh dipercayai (sbb itu dia tk blh di charge menipu mahkamah). so cukup, kami tk kisah anwar bebas, kalau itu mmg rezeki dan hak yg Allah bagi pd dia. tp yg penting, kami taknak pm kami nanti adalah PELIWAT.

      Reply
    • January 17, 2012 at 11:58 AM
      Permalink

      parah jugak kalau tak faham maksud, boleh salah pengertian!

      tak boleh rely keterangan saiful bermaksud tiada atau kurang bukti yang menunjukkan berlakunya perkara tersebut, ini adalah masalah teknikal dan ‘circumstantial’, BUKAN BERMAKNA SAIFUL MENIPU…. mahkamah tak perfect dan tahu semua kebenaran, sebaliknya mahkamah adalah tempat kita ‘dihakimi mengikut bukti yang ada’, dalah hal saiful masalahnya ialah kurang bukti,

      apapun saya nak tanya 1 soalan kuiz spontan kepada spawn, saiful telah menyandarkan segala-galanya kepada Allah SWT melalui sumpah laknat yang dibuatnya, adakah anda masih mahu mempertikaikan kenyataan saiful berkenaan kes liwat tu?

      Reply
  • January 9, 2012 at 9:09 PM
    Permalink

    Kepala hangguk korang bukti cukup…kes lintang pukang..patut buang kes dari awal..

    Reply
    • January 9, 2012 at 9:54 PM
      Permalink

      ko pulak yg melatah..rilex la mooo…hehe..ko ingt kepala hotak ko je yg nak diikut ke..bangang

      Reply
    • January 10, 2012 at 1:25 PM
      Permalink

      ks lntang pukang sbb anwar yng berdolak dalih.. tapi Allah sebaik-baik saksi.. Tungu dan lihat.. sbb akhir zaman dikatakan zaman fitnah.. tak mustahil anwar difitnah dan tak mustahil dia juga suka berfitnah kn? lambat laun dengan izin Allah S.W.T kbnaran psti mncul juga..

      Reply
    • January 17, 2012 at 12:02 PM
      Permalink

      kes lintang pukang anwar dok request penangguhan , pastu tak berani nak bagi sampel DNA! bab tu pun ko payah nak faham ker? takpelah, kalau tak faham tanya jer lagi, kitorang tolong explain…

      Reply
  • January 9, 2012 at 9:28 PM
    Permalink

    lain kali kalau nak buat pendakwaan buatlah bukti yang kukoh..buat malu umno aje…

    Reply
    • January 9, 2012 at 10:03 PM
      Permalink

      tak tau cerita ke?
      anuar tu PKR… SAIPUL tu bekas setiausha sulit beliau, so apa cerita umno lak ni… sengal memanjang la ko ni

      Reply
    • January 9, 2012 at 10:10 PM
      Permalink

      ntah le bangangnya mamat ni..ini kan kes saiful dgn nuar kes peribadi diorg bukannya kes UMNO dgn Nuar busuk tu..bengong..

      Reply
    • January 9, 2012 at 10:44 PM
      Permalink

      Aaa… UMNO tak terlibat langsung, sekadar menyauk di Air Keruh saja.

      Reply
      • January 9, 2012 at 10:45 PM
        Permalink

        hehe..dah pemimpin korang yg meliwat & buat zina takkan nak disokong jugak..berbeza dgn Hassan Ali bro

        Reply
        • January 10, 2012 at 9:34 AM
          Permalink

          macam kat perak juga lah UMNO cuba buat kat selangor….. bila hassan ali nak istihar masuk UMNO?????

          Reply
          • January 10, 2012 at 10:51 AM
            Permalink

            lerr..ko tanye la Hassan Ali sendiri..

    • January 10, 2012 at 8:26 AM
      Permalink

      Syedina Ali pernah ke Mahkamah kerana baju besinya dicuri seorang yahudi. Namun Hakim memutuskan baju besi itu milik Yahudi kerana kekurangan bukti. Syedina Ali akur. Jadi kita kena akur dgn keputusan hakim di dunia walaupun kita tahu siapa yg bersalah. Saudara2Ku!, Mahkamah Akhirat tidak akan melepaskan pesalah kerana saksi anggota2 badan termasuk konek dan punggong akan berkata2..!

      Reply
      • January 10, 2012 at 9:35 AM
        Permalink

        konek dan punggong saya fool (saifol) pun akan berkata juga …..

        Reply
        • January 10, 2012 at 10:55 AM
          Permalink

          kepala kote Nuar pun nti akan berkata jugak..pastu dgn sendirinya nuar pun akan brckp yg dia sebenarnya telah berbohong & telah membohongi pengikut2nya yg bodoh..hehe

          Reply
          • January 10, 2012 at 12:35 PM
            Permalink

            layaaannn banggg…layan org bangang…

    • January 10, 2012 at 9:37 AM
      Permalink

      saifol dah jumpa najib pun masih tak dapat buktikan….????

      lain kali kalau juboq kena tutuh …. boleh jumpa najib….

      Reply
      • January 17, 2012 at 12:11 PM
        Permalink

        ape kes plak DS Najib nak buktikan? setau aku DS Najib PM bukannya hakim mahkamah! penguam bela pun bukan…..

        AKU SOKONG SAIFUL!

        Reply
    • January 17, 2012 at 12:06 PM
      Permalink

      umno tak malu pon, engko tu yang malu suka2 tibai pen-name aku!

      AKU SOKONG SAIFUL! ANWAR MEMANG PELIWAT… AKU YAKING DENGAN SUMPAH LAKNAT SAIFUL, TAKAT AUTA KELUARGA ANWAR ANAK BERANAK AKU TAK HERAN….

      (btw, dulu aku pakai pen-name C5 sebab bosan tengok orang pakai pen-name C4 tu sebab aku slalu jgak balas komen dier, tapi kalau ngko nak sangat pen-name C5 ni aku tak kisah, aku pakai C10 plak!)

      Reply
  • January 9, 2012 at 9:34 PM
    Permalink

    alhamdulillah..kita dikurniakan seorang perdana menteri yg baik lagi bijak..
    terperangkap puak pakatan haram dengan propaganda mengatakan kerajaan adalah zalim. aku sokong najib…

    Reply
    • January 9, 2012 at 10:12 PM
      Permalink

      Aku pun sokong DS. Najib..korang sebenarnya dah terpedaya..hehe..HIDUP UMNO..!!

      Reply
      • January 10, 2012 at 9:28 AM
        Permalink

        lembu2 UMNO menyalak HIDUP UMNO ….

        Reply
        • January 10, 2012 at 10:57 AM
          Permalink

          hehe..HIDUP UMNO..!! HIDUP BN..!!..JAHANAM PAKATAN HARAM..!!

          Reply
        • January 10, 2012 at 1:28 PM
          Permalink

          ko nie buta ke rabun ek?? lembu ngan orang pown ko tak rti nk bza!! huhu

          Reply
        • January 17, 2012 at 12:08 PM
          Permalink

          lembu menguak lah ngok, anjing menyalak lah, tapi anjing skarang hebat, pakai loud hailer depan mahkamah!

          Reply
  • January 9, 2012 at 9:41 PM
    Permalink

    anvar bkanlah saingan UMNO yg hebat mana pun. Yang malang,apabila ada pemimpin UMNO peringkat bahagian yg sendiri pasif dan tak optimis dgn masa depan UMNO.

    Pada aku UMNO ada kelasnya tersendiri dan insya Allah semoga sentiasa terpelihara dari pemimpin2 yang hanya GAH berjawatan, tapi kalau nak gelakkan nasib UMNO, dia lah juga juaranya.

    anvar….raja manipulasi akhirnya akan dimalukan satu hari nanti.

    Reply
  • January 9, 2012 at 9:44 PM
    Permalink

    Yup, betul Anwar telah bebas dari tuduhan meliwat. Tapi, harus diingat, Anwar perlu lepasi satu lagi kes iaitu berkaitan dengan laporan palsu membabitkan video chinadoll. Nanti kita tunggu dan lihat sejauh mana hebatnya Karpal spin pasal video pulak. 🙂

    Reply
    • January 9, 2012 at 10:47 PM
      Permalink

      Pendakwaan politik, lepas video apa pulak. orang dah muak la dengan pendakwaan politik ni. Sekadar nak bagi Anwar sibuk p mahkamah buat apa? waste time laa…

      Reply
      • January 9, 2012 at 10:56 PM
        Permalink

        Apa pulak pendakwaan politik. Kan dah terbukti yang UMNO tak terlibat langsung ngan proses pendakwaan di mahkamah. Kalau Anwar tak bersalah, buat apa nak takut kan. Kalau nak lagi gempak, bawak sekali chinadoll sebagai saksi. 🙂

        Reply
        • January 9, 2012 at 10:59 PM
          Permalink

          Opss….lupa plak, selain video chinadoll, video siamdoll pon kena tayang kat mahkamah gak. Kalau boleh letak skrin tv besar kat mahkamah nanti. 🙂

          Reply
          • January 17, 2012 at 12:15 PM
            Permalink

            itu nak bagi hakim tengok ke nak bagi kitorang semua layannnnnn?

            EISH, TAK NAK AKU, GELI TENGOK ANWAR, SEGALA BENDA DI TERJAH!

        • January 10, 2012 at 12:48 PM
          Permalink

          kalau tak terlibat, buat apa sebok2…. diam dah la.

          Reply
          • January 10, 2012 at 4:23 PM
            Permalink

            bila pulak puak pakatan haram pandai diam???

      • January 9, 2012 at 11:31 PM
        Permalink

        Memang dah muak dah dengar nama Anwar ni..kerana dia la Melayu banyak berpecah belah..

        Reply
  • January 9, 2012 at 10:09 PM
    Permalink

    Saya mungkin tak bersama saudara dalam analisis ini.

    Keterangan awal tu sama.

    Mengapa Anwar dibebas pd ketika zaman pak lah? Kj memberikan pasport utk dia ke jerman.

    Perkara sama berlaku…. Untuk menghormati mahkamah, saya stop dulu kat sini.

    Reply
  • January 9, 2012 at 10:31 PM
    Permalink

    Alhamdulillah dgn terlepas nya Anwar Ibrahim mengesahkan bahawa badan kehakiman adalah badan yg bebas dan telus sekaligus menolak segala tohmahan yg di lemparkan keatas badan itu,Ini yg paling penting dlm penghakiman hari ini dan selepas ini tidak perlu ada dakwaan kebebasan dan ketelusan lagi dan seeluknya jgn lagi mengheret badan ini ke kancah politik.

    Reply
  • January 9, 2012 at 10:40 PM
    Permalink

    Yg penting kita kena percaya kpd hikmah disebalik keputusan.Cuba kita lihat dan bayangkan jika hakim buat keputusan yg disebaliknya sudah pasti akan belaku rusuhan yg lebih parah,inipun berlaku letupan Bom yg menyebabkan 3 org cedera,cuba bayangkan jika keputusan tidak menyebelahi anuWAR ?Jgn ingat anuWAR bebas menandakan anuWAR menang segalanya,tidak.Kalau kita lihat sekarang ini dalam berita dunia,semuanya memuji Malaysia dibawah pentadbiran DS Najib,pemimpin Dunia juga Pktn pembangkang manyatakan bahawa Mahkamah kita bebas dan tidak dikongkong oleh kerajaan/UMNO dan tuduhan yg menyatakan konpirasi oleh anuWAR ternyata tidak benar… Ingat kita tewas sebelum ini di beberapa Negeri bukan disebab kan BN lemah tetapi disebabkan persepsi buruk yg diada2kan oleh anuWAR dan pencacainya.Maka dgn keputusan Hakim ini sekurang2nya persepsi buruk ini kita dapat lenyapkan. anuWAR tiada apa yg boleh kita gentar,sebenarnya anuWAR terperangkap dan bila ramai yg tak sangka dgn keputusan Hakim, itu tandanya memang anuWAR Peliwat.

    Reply
  • January 9, 2012 at 10:45 PM
    Permalink

    tahniah buat anwar kerana terlepas dari tuduhan meliwat secara paksa,Dan ucapan tahniah juga diucapkan kepada PKR kerana percaya kepada sistem kehakiman negara malaysia.Ucapan tahniah juga diberikan kepada polis kerana berjaya menahan nafsu untuk membantai orang orang yg terlibat didalam perhimpunan tu .

    Reply
  • January 9, 2012 at 11:08 PM
    Permalink

    Kenapa anwar lepas baru dikatakan mahkamah adil??..tapi PR rugilah.. Kurang ‘undi kesian’ next election. tak sabar tunggu pilihanraya. Tak sabar tgk orang melayu bersatu!!

    Reply
  • January 9, 2012 at 11:21 PM
    Permalink

    Betul ke Peliwat tak Meliwat???…kita tunggu episod di Mahkamah Rayuan plak…

    kepada pembangang jgn buat kenduri dulu yea…kes blum ditutup sepenuhnya lagi..

    Tapi harap2 jgn la YA Hakim dituduh sudah dibeli plak pada keputusan yg akan datang…hangpa pun dh yakin dengan sistem kehakiman dimalaysia ni kan…konsisten tau dgn pegangan hangpa tu ????..jgn u-turn plak lpas ni…saja nk peringat kat pembangang…

    Reply
    • January 10, 2012 at 9:40 AM
      Permalink

      betul kuasa najib berada di mahkamah rayuan nanti….. mesti keputusan mahkamah rayuan mengenakan Anwar ibrahim….. macam kes negeri perak dulu …..lah ….

      dah masak dengan perangai UMNO yang bersaitan ni….

      Reply
      • January 10, 2012 at 10:59 AM
        Permalink

        Elok la kalau dah tahu..takyah la nak ssh kitorg nak bg tahu..hehe

        Reply
      • January 10, 2012 at 12:33 PM
        Permalink

        yakoooot la tuuuuuuu…

        Reply
  • January 9, 2012 at 11:29 PM
    Permalink

    kes ini patut dibuang sejak awal lagi terutama terbongkarnya saiful menjalinkan hubungan cinta dengan pendakwahraya kes tersebut! perkara ini hanya akan berlaku dan dibenarkan di mahkamah malaysia sahaja!hahaahahhaah malukan!

    Reply
    • January 10, 2012 at 9:27 AM
      Permalink

      buang masa polis, pendakwa, hakim, dan juga rakyat ….. sudah tahu saifol memang menjaja bontotnya …kenapa perlu dibicarakan….?????

      Reply
      • January 10, 2012 at 12:32 PM
        Permalink

        canteeeeeeek bahase muuuuuu…..dah Nuar tumpang sekaki….

        Reply
  • January 9, 2012 at 11:52 PM
    Permalink

    Dengan keputusan mahkamah ini membuktikan mahkahmah tidak dipengaruhi oleh mana2 pihak.

    Dengan keputusan mahkamah ini juga adalah dengan kehendak Allah swt jua..tentu ada hikmah2 tertentu yg kita sendiri tak tahu, cuma mungkin dgn keputusan mahkamah ini Allah swt memberi peluang pada Anwar supaya bertaubat lah…itu kalau dia masih nampak pintu taubat lah.

    Reply
  • January 10, 2012 at 8:41 AM
    Permalink

    MasyaAllah… cacai Ameno masih tarak takut pada hukum Allah ka? kenapa suka masuk golongan atau suka dapat title FASIK???… syak wasangka sahaja tidak melayakkan sedara sedari menghukum Anwar dan hanya melayakkan cacai suma masuk dalam golongan ini… bertaubat lah…

    Lagi satu… semalam mamak ada tengok TV itu analisis dari oran TV sendli bahawa dari tinjauan hanya 1 dari 5 orang rakyat Mesia yang ada juga percaya Anwar bersalah… maknanya hanya 20% saja ( termasuk cacai cacai suma ) majoriti tarak percaya ini kes… ini TV arus perddana cakap haa…

    Reply
    • January 10, 2012 at 12:27 PM
      Permalink

      hehehe…selamat masuk golongan ad ya neutron….hang ade bran g masjid angkat sumpah laknat…aku tak pernah menipu…tu aje…ade bran

      Reply
  • January 10, 2012 at 8:57 AM
    Permalink

    “Masih terlalu awal untuk membuat sebarang
    komen” kata Anwar dlm ucpn ringkasnya smlm
    DAP dan PAS terpinga-pinga nak TWIST cam mana ni.Mereka lebih suka jika keputusan sebaliknya…. dapat bonus undi simpati dalam PRU 13 nanti. Peluang kePutera Jaya
    cerah, SYABASH HAKIM BUAT KEP YG.BIJAK.

    Reply
    • January 10, 2012 at 9:05 AM
      Permalink

      Marilah sama-sama kita memasitkan UMNO dan Bn terus kekal relevan kepada rakyat Malaysia. Teruskan usaha mengurangkan beban ekonomi rakyat. Biarkan Anwar dan PR terus dengan politk carca merba mereka….

      Reply
      • January 10, 2012 at 9:38 AM
        Permalink

        Marilah sama-sama kita memasitkan Rosmah Mansor terus berkuasa lagi……untuk selama2nya ….

        Reply
        • January 10, 2012 at 11:00 AM
          Permalink

          Mari lah kita pastikan anwar jgn bg peluang pd azmin tuk jd PM hehe..caya la nuar

          Reply
  • January 10, 2012 at 9:03 AM
    Permalink

    dh kalah baru nk cari Islam..ni la cara UMPORNO..

    Reply
    • January 10, 2012 at 9:25 AM
      Permalink

      bila sialfol gagal untuk mengenakan anwar ibrahim dengan isu liwat nya….

      bermakna UMNO juga gagal …..

      Reply
    • January 10, 2012 at 11:04 AM
      Permalink

      Aik..memang dri dulu lg kita guna cara Islam..bersumpah dgn cara syariat..berhujah dimahkamah mengikut perundangan..ada anwar buat mcmtu ke?..takde pun

      Reply
  • January 10, 2012 at 9:24 AM
    Permalink

    PRU 13 kali ini bakal menyaksikan Datuk Seri Najib melawan Anwar Berahim secara jantan!

    Ya ….ini yang kita mahukan …. biar berlawan secara anak jantan …jangan guna media belaci kerajaan …..

    Reply
    • January 10, 2012 at 4:04 PM
      Permalink

      Kte tunggu pru nanti. x sbar nak tengok game plan sape lagi bagus untuk terus memerintah malaysia. Manusia anugerah tuhan, ataupun DS Najib. Hidup UMNO…

      Reply
  • January 10, 2012 at 9:38 AM
    Permalink

    Lawak la tengok paklawak-paklawak ni tercengang tak tak tau nak buat apa-apa dgn keputusan hakim…tu yg. org panggil hilang akal kut…he..he..he.

    Reply
  • January 10, 2012 at 10:39 AM
    Permalink

    Kapak singh said : Anwar mesti bertaubat

    Reply
    • January 10, 2012 at 4:24 PM
      Permalink

      he..he..tersirat tu..

      Reply
  • January 10, 2012 at 12:24 PM
    Permalink

    he he he…bile Nuar nak wat kenduri kesyukuran..ade bran ker…ajok pok Nik bace doa…sebeloh nu Kapal Sink….

    Reply
  • January 10, 2012 at 2:23 PM
    Permalink

    Sewaktu saiful bersumpah di masjid dulu, itulah penamat segalanya. Anwar boleh jalan…Kalau tak, dah lama saiful dapat bala COD lagi…Ni elok je dia. Itupun x percaya? Bangang ko bingai?

    Reply
    • January 11, 2012 at 1:33 AM
      Permalink

      Janganlah kamu meminta2 bala bencana dari Allah, kerana bila waktu tersebut tiba kamu tak sanggup menanggungnya.
      Kenapa Saiful pilih bersumpah waktu PRK permatang Pauh?
      Kenapa Saiful buat dakwaan waktu Anwar nak bertanding?
      Kenapa Video seks keluar waktu pilihanraya sarawak?
      Cukuplah dengan fitnah politik UMNO… buatlah kerja dengan bersih. Lawan cara JANTAN….

      Reply
      • January 11, 2012 at 2:45 PM
        Permalink

        kenapa Aljuburi lari ke kedutaan turki??

        Kenapa Aljuburi takut bersumpah?

        Kenapa Aljuburi menghebohkan ini konspirasi kerajaan terhadap dia?

        Kenapa Aljuburi tidak bersumpah di Mahkamah?

        Kenapa Aljuburi begitu pucat mukanya sebelum keputusan dibuat?

        Kenapa air mani dia berada berada dlm pungkok saipol samada tercemar ataupun tidak?

        Kenapa nk guna rakyat sbg hakim?

        Kenapa karpal kata ini kes Suka Sama Suka?

        Reply
        • January 12, 2012 at 3:11 AM
          Permalink

          Kes LIWAT 1, semua yg. ko sebut Anwar dah buat. Dah bersumpah, dah bagi DNA(Sperma), dah usung tilam(kata air mani atas tilam tu Anwar punya)dan keterangan bersumpah d mahkamah. Apakah perbicaraan tersebut kata Anwar bersalah?
          Pada masa tersebut beberapa kenalan rapat Anwar telah dipenjarakan termasuk Sukma(adik angkat Anwar), Dr.Munawar(penulis ceramah), Meor(pereka pakaian) dan Nallakarupan(rakan tenis, Senator terbaru UMNO). Mereka d penjara untuk suruh mengaku terlibat dalam kes LIWAT tapi bila keluar mereka kata d paksa mengaku.
          Sebab tu, sekarang Anwar taknak ulang semula siri lama. Dan Anwar masih tidak bersalah?
          Rakyat tertanya2 siapa sebenarnya yg. bersalah?

          Reply
  • January 10, 2012 at 8:54 PM
    Permalink

    Keputusan ini memberi kredit yang besar kepada UMNO walaupun nampak seolah2 UMNO kalah…hanya orang bijak berpolitik je yang boleh menilai…apa lagi dengan kes pemecatan Hassan Ali dari PAS………hidup UMNO

    Reply
  • January 11, 2012 at 4:13 AM
    Permalink

    Persoalan undang2.
    Di US ,negara yg paling demokrasi dan tamadun, menerima pakai kesalahan date rape.Utk pengomen2 dari US dan juga kepada kaum wanita, sila berfikir panjang jika keputusan kes2 yang akan menjadi precedent.
    Adakah ini bermakna keterangan berdasarkan air mani tidak boleh dipakai dimana2 dan bila 2 masa kerana dikhuatiri dicemari dan juga bermakna dicurigai kebolehan pihak polis dan makmalnya mengendali specimen air mani.Juga jika keterangan dari si mangsa sahaja yang telah dilanyak habis2an oleh pihak peguam pembela tidak boleh diterima pakai, adakah bermakna keterangan si mangsa rogol tak boleh diterima pakai di dalam mahkamah? Di dalam kes rogol, adakah pihak mahkamah mendapati si mangsa menipu ketika memberi keterangan kerana menolak keterangannya. Jika ia, tidakkah si mangsa sepatutnya di ambil tindakan kerana menghina dan menipu mahkamah?

    Reply
  • January 12, 2012 at 3:51 PM
    Permalink

    kami org umno nak tahu satu perkara shj. lebih2 kami tak kisah, walaupun anwar ‘bebas dan dilepaskan’…bukan ‘tdk bersalah’. perkara yg kami nak tahu ialah, samada anwar meliwat atau tak. so jawapannya ya. kerana 1) kapal singh kata ‘suka sama suka’. 2) hakim kata saiful adalah saksi yg boleh dipercayai (sbb itu dia tk blh di charge menipu mahkamah). so cukup, kami tk kisah anwar bebas, kalau itu mmg rezeki dan hak yg Allah bagi pd dia. tp yg penting, kami taknak pm kami nanti adalah PELIWAT.

    Reply
  • January 12, 2012 at 10:35 PM
    Permalink

    mana tak menang semua peguam dibelinya..
    peguam kan pandai kelentong

    Reply
  • January 14, 2012 at 10:07 AM
    Permalink

    sapa nak tangkap pondan air ludah sapa ada dalam boleh cek /kumpul skali jantan yang nak jadi pondan ,amacam

    Reply
  • January 14, 2012 at 10:09 AM
    Permalink

    tukang coment dah tak ada keja lain ,jadilah tukang coment propesional,gaji diri sendiri

    Reply
  • January 16, 2012 at 12:54 AM
    Permalink

    Great article!! syabas atas coretan ini…

    Reply
  • January 16, 2012 at 11:21 AM
    Permalink

    berapa % dari umat manusia yang tau ilmu peringkat kedua,serta berapa % dari umat manusia yang tau ilmu peringkat ketiga ,seterusnya berapa % pula dari orang islam yang tau ilmu peringakat keempat yaitu,juga disebut pengetahuan berhubung dengan ruh ,inilah ilmu rahasia ,ilmu pemisah antara haq dan yang batil ,kepada para nabi dan rasul ilmu ini disebut ilmu wahyu .kepada alim ulama pewaris nabi ilmu ini ,di sebut ilmu ilham dan makrifat , contoh yang senang di ambil tau hal ilmu ini ialah ,bagaimana sejarah yang berlaku semasa nabi musa alaihissalam di suruh allah subhanahuataala berguru dengan nabi khidir alaihissalam,dimana nabi khidir ini semasa seluruh ilmu pengetahuan ,allah subhanahuataala saMPAIKAN KEPADA JUNJUNGAN BESAR NABI MUHAMMAD S A W IMAM PARA NABI DAN PENGHULU PARA RASUL ALAIHISSALAM SERTA PENUTUP PARA NABI MAKA NABI KHIDIR INILAH YANG BERDIRI BERHAMPIRAN DENGAN NABI MUHAMMAD S A W SEMASA MENERIMA WAHYU DARI ALLAH SUBHANAHUATAALA ITULAH SEBABNYA NABI KHIDIR INI DI PANGGIL SEBAGAI ORANG YANG BER ILMU DARI KALANGAN PENDUDUK LANGIT DAN PENDUDUK BUMI,ITULAH RAHASIANYA

    baginda sinang / raja kapiceh | January 16, 2012 at 3:02 am | Reply

    ALIM ULAMA PEWARIS NABI INI DENGAN IZIN ALLAH SUBHANAHUATAALA DAPAT MENYAKSIKAN DI MANA MANA TEMPAT DI SELURUH ALAM INI DALAM BENTUK ILHAM DAN MAKRIFAT WAL HAL APA YANG BERLAKU DI SURGA DAN APA YANG BERLAKU DI NERAKA ,SERTA SIAPA YANG ADA DI DALAM TEMPAT KEDUANYA ,SAMA ADA ORANG ITU MASIH HIDUP DI DUNIA INI ATAU YANG TELAH MENINGGAL ALAM DUNIA INI ,BAGAI MANA BOLEH TERJADI YANG DEMIKIAN ,ITULAH SEBAGAI CONTOH BERKENAAN KEBAIKAN DAN KEJAHATAN ,SIAPA AMALANYA YANG MENDAPAT KEREDAAN ALLAH SUBHANAHUATAALA,DAN SIAPA PULA AMALANYA YANG MENDAPAT KE MURKAAN ALLAH SUBHANAHUATAALA,SEMUANYA DAPAT DI SAKSIKAN DALAM BENTUK ILHAM DAN MAKRIFAT INI WALLAHU ALAMBISSAWAB,LAHAULAWALAQUATA ILLA BILLA HIL ALIYIL AZIM

    baginda sinang / raja kapiceh | January 16, 2012 at 3:15 am | Reply

    YA DIMANA KITA BISA MENEMUI ,ORANG YANG DIKATAKAN ,ALIM ULAMA PEWARIS NABI INI ,YA INI SEMUA RAHASIA ALLAH SUBHANAHUATAALA ,JADI KALAU BEGITU ,TENTU KENA MINTA DENGAN ALLAH SUBHANAHUATAALA ,YA MINTA JUMPA ORANG SEPERTI INI AMA ALLAH TAALA ,PESAN DARI GURU SAYA SEMASA SAYA BERADA DI DURI RIAU ,CARILAH AHLINYA DIMANA KITA BERADA DI SITU ADA AHLINYA ,YANG PENTING JANGAN PUTUS ASA ,USAH WAJIB DI TERUSKAN

    Reply
  • January 16, 2012 at 5:22 PM
    Permalink

    Tambo Sutan Nan Salapan

    November 14, 2011 in Kerajaan, Tambo | 2 comments

    Pada tahun 1050 H (1680 M) Kerajaan Pagaruyung telah mengeluarkan satu keputusan berupa Sunnah 1050 yang berisikan penempatan Raja-Raja di Rantau ( Darat dan Laut ) di mana ada terdapat masyarakat yang berasal dari ketiga Luhak di Minangkabau.

    Naskah ini disebut juga Tambo Nan Salapan dengan isi sebagai berikut:

    1) Adapun nan tingga di tanah Aceh ialah nan banamo Sultan Syariat berpangkat Rahim. Anak cucu Daulat yang dipertuan dalam Nagari Pagaruyung, asal mulonyo rajo-rajo di negeri Aceh, malimpah ka Patahan Batu, lalu ka tanah labuah kaliliang, lalu ke Deli. Adapun Deli taklukka Aceh. Itulah kebesaran Rajo Aceh nan turun tamurun, lalu sakarang kini, nan tiada marubah rubah, waris nan manjawek dek Rajo Aceh, nan di tarimo dari Niniak kito. Wallahualam.

    2) Adapun nan tingga di dalam nagari Banten, malimpah lalu ka Batawi, Sultan Nan Banamo: Marhabat Maruhum Alam, anak cucu yang dipertuan di dalam nagari Pagaruyung, tatkala asa mulonyo Raja di tanah Jawa, lalu ke Johor ka Manggali, kaliliang Banten Batawi, semuanya tanah Banten ialah kebesaran Raja Banten, beroleh khalifah dari yang dipertuan nan sati, memberi ijin mutlak serato sumpah sati, kalalamullah di dalam Koto Pagaruyung, Darussalam

    baginda sinang / raja kapiceh | January 16, 2012 at 7:45 am | Reply

    3) Adapun nan tinggal turun temurun di dalam nagari Jambi Sultan Bagindo Tuan Rabbi, anak cucu Daulat yang di pertuan dalam nagari Pagaruyung, tatkala asa yang dipertuan dalam nagari Pagaruyung, tatkala asa mulonyo jadi rajo dalam nagari Jambi, lalu melimpah ka Batang Hari sampai ka hulu Batang Sangie, tatkala asa mulonyo jadi Rajo di dalam nagari Jambi 12 Koto Sungai Babi, tatkala masa dahulunyo, itulah kabasaran dan mukjizat, Sultan Bagindo Rabbi, nan dijawek turun tamurun, beroleh derajat nan tinggi di bari Allah Subhanahuwataala, amin ya rabbal alamin.

    4) Adapun yang turun tamurun ka Palembang katurunan di tanah Jawa asal mulonyo jadi Raja ialah, nan banamo Sultan Bagindo Ibnu Rahim, anak cucu Daulat yang dipertuan di dalam nagari Pagaruyung, Tinggal di dalam Nagari Palembang, malimpah lalu ka Musi, sampai turun ka Bugis Makasar, di dalam laut kaliliang tanah Bugis, ialah darajat dan mukjizat Sultan Bagindo Ibnu Rahim, Khalifatullah Muhammad Rasulullah. Amin

    5) Adapun nan turun tamurun ka nagari Pariaman tatkala, akan badiri, belum banamo Tiku Pariaman, hanyo banamo Sungai Salak, nan tingga didalam nagari Pariaman, ialah nan banamo Sultan Maharajo Dewa, anak cucu Daulat yang dipertuan Nan Sati di dalam Koto Pagaruyung, tatkala asa mulonyo manjadi Rajo di Pariaman, malimpah lalu ka Natal sakuliliangnyo, kurnia Allah subhanahuwataala, baroleh Khalifah dari pado bapaknyo, karena mukjizat Tuanku Nan Sati, dalam Nagari Pagaruyung, Nan Khalifah datang dari dalam syurga jannatun naim. Rahman Muhammad Rasulullah.

    6) Adapun nan turun tamurun dalam nagari Indrapura, tatkala asa mulonyo jadi Raja Indrapura, nan banamo Sultan Muhammad Syah, anak cucu daulat nan dipertuan nan Sati, didalam nagari Pagaruyung, itulah yang mulo-mulo jadi Rajo di Indrapura, balahan tingga di dalam nagari Muko-Muko, Partamuan Rajo Rajo dahulunyo, balun banamo Muko Muko, sakalian hamba rakyat mangko turun ka tanah Padang, hinggo Lawik Nan Sadidiah, lalu ka pulau kaliliangnyo, kapado Rajo Indrapura Kaliling itu, itulah kabasaran Sultan Muhammad Syah Indrapura, nan oleh Khalifah di bari Allah, katurunan Daulat nan dipertuan Sati, Khalillullah di Pagaruyung.

    7) Adapun nan turun tamurun ka dalam nagari Sungai Pagu, iolah nan banamo Sultan Besar, Barambuik Putieh, Bajangguik Merah, anak cucu daulat dipertuan nan Sati, dalam koto Pagaruyung, asa mulonyo jadi Rajo dalam Alam Sungai Pagu, malimpah lalu kabandar Nan Sapuluah, di situlah Rajo nan Barampek, keliliang Alam Sungai Pagu. Semuanya itu beroleh Khalifah, dari pado Tuhan yang banamo Rahman, tatkala manjunjung mangkuto alam nan mamilih Tanah Nan Sakapa di dalam alam nangko, berwasiat Sungai Pagu yang terjadi di dalamnyo.

    8) Adapun nan turun tamurun ka nagari Indragiri, Sultan Kadhi Indra Sakti, anak cucu daulat nan dipertuan di dalam nagari Pagaruyung, asa mulonyo manjadi Rajo di nagari Indragiri lalu ka Kuantan sampai ka Riau, kaliling Indragiri Riau, adapun Riau takluk pado Indragiri, Riau baroleh Khalifah dari Indragiri, katurunan daulat nan Sati dari nagari Pagaruyung, itulah daulat na baroleh mukjizat, nan di bari Allah swt Alaihissalam, katurunan Adam di dalam syurga jannatun nain, amin ya rabbalalamin Tuhan Yang Maha Esa.

    Bamulo Sultan Nan Salapan Rajo ialah nan banamo Sultan Rajo Siak anak cucu nan dipertuan dalam nagari Pagaruyung jua adonyo, ialah nan Kerajaannya di nagari Siak Malimpah lalu ka Kualo Kampar.

    Tambo ini ganti baganti, salin basalin, turun tamurun kapado urang tuo kito, datang datang sakarang kini, barubahpun tiak barang sadikit syak dan mungkir akan tambo ini, dimakan kutuk daulat yang dipertuan, dimakan biso kawi dinagari, karena itulah Read the rest of this entry »

    baginda sinang / raja kapiceh | January 16, 2012 at 8:04 am | Reply

    Harimau Campa Dalam Tambo

    Harimau Campa adalah nama seorang tokoh yang disebut-sebut di dalam Tambo Alam Minangkabau. Bersama-sama Kucing Siam, Kambing Hutan dan Anjing Mualim, mereka berempat adalah para pengiring Ninik Sri Maharaja Diraja dan rombongan. Mereka semua adalah para pendekar yang di kemudian hari menjadi orang-orang pertama pendiri cikal bakal Silek Minang. Mereka juga dipercaya sebagai leluhur orang-orang di Luhak Nan Tigo.

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.