Hasan Ali Kata Anwar Tak Bermoral, Betul Ke Ni?

JIKA penulis kata Anwar tak bermoral, siapa dikalangan balaci nak percaya ye tak?  Tapi bila Hasan Ali yang kata, nak percaya ke tidak?  Tak payah penulis sebut siapa Hasan Ali sekarang dan kedudukkannya dalam PAS dan kerajaan Pakatan Selangor.

Tapi sejarahnya Hasan Ali dan Anwar pada satu ketika ibarat belangkas – tidak boleh dipisahkan.

Pada yang hijau pasal politik ni, penulis nak ingatkan, antara orang pertama yang berpaling tadah sebaik Anwar dipecat sebagai Timbalan Perdana Menteri ialah Hasan Ali.

Waktu itu PKR belum wujud, yang ada hanya ADIL yang lebih bertaraf Badan Bukan Kerajaan (NGO).  Sebab itulah pada pendapat penulis, Hasan Ali memilih untuk menyertai PAS sebab Anwar tidak ada platform politik yang boleh disertainya.

Pilihanraya umum tahun berikutnya Hasan Ali menang 2 kerusi sekaligus, Parlimen Parti Buntar dan DUN Sg Burong, menjadikan Hasan Ali makin selesa dengan PAS.

Pendek kata, Hasan Ali bermula dalam politik setelah Anwar dipecat dari jawatannya.  Sukar rasanya nak mengatakan tindakan Hasan Ali terjun ke dunia politik pada 1998, tidak berkaitan langsung dengan hal pemecatan Anwar Ibrahim.

Tapi kini Hasan Ali kata Anwar tak bermoral dan perjuangan mempertahankannya pada 9 Januari ini sebagai memualkan!!!

Penulis ketawa melihat kebodohan PAS membiarkan Hasan Ali sewenang-wenangnya merosakkan parti tersebut dari dalam dan kini mencemarkan imej Anwar pulak.  Baguslah tu, buatlah selalu sampai parlimen dibubarkan besok.

Penulis tak rasa UMNO ada peranan dalam hal terbaru Hasan Ali ini.  Dosa Hasan Ali kepada UMNO terlalu banyak, terlalu besar untuk dimaafkan begitu sahaja.  Bak kata seorang rakan, kalau Hasan Ali kencing atas kepala Nik Aziz sekalipun, masih lagi tidak mampu untuk menebus dosanya kepada UMNO.

Jadi apa pun yang dikatakan Hasan Ali ini memang benar-benar dari hatinya.  Dibanding dengan macai-macai pembangkang hari ini yang hanya kenal Anwar dari penulisan, Hasan Ali kenal Anwar luar dan dalam.  Siapa balaci nak dbandingkan dengan Hasan Ali ya?  Justeru kita tahulah nak lebih percaya siapa.

Dia sudah bakar jambatan dengan PAS, sekarang dia mahu bakar jambatan dengan PKR dan Anwar pula.

Macam mana UMNO nak gunakan peluang ini penulis tidak pasti tapi kalau dibiarkan sahaja beruk-beruk ini bergaduh sesama sendiri pun elok juga.

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

78 thoughts on “Hasan Ali Kata Anwar Tak Bermoral, Betul Ke Ni?

  • January 5, 2012 at 9:47 PM
    Permalink

    betoi ke ni pak Hasan???….masakan pak syeikh yg baru naik pangkat jd Imam Mahdi hang kata tak bermoral….isshhh…

    berapa juta la rosmah byar kat hasan ni….hehehehe

    Reply
    • January 6, 2012 at 11:24 PM
      Permalink

      Anwar Imam Mahdi Miang Keladi asyik dok tibai pungkok balaci balaci yang sudi beri lubang kari…!!!

      Reply
  • January 5, 2012 at 10:20 PM
    Permalink

    Boleh kah percaya berita yg dibawak oleh org Fasiq ni UMNO ni??? anyway selama ni dalam PR tulis tentang kebobrokan umno, ada umno laporakan dalam media mereka???

    Reply
    • January 5, 2012 at 10:26 PM
      Permalink

      dan…adakah kebodohan pemimpin PAS didedahkan oleh harakahkahkah..

      Reply
    • January 5, 2012 at 11:47 PM
      Permalink

      hasan ali org umno ke????….hehehe…moooo dh mati akai….

      Reply
      • January 6, 2012 at 12:15 AM
        Permalink

        Hassan Ali tambah pulak lagi…dia tak paham apasal PAS nak berhimpun sebab anwar…

        sedangkan semasa perhimpunan untuk membincangkan isu murtad…PAS mengharamkan ahli-ahli mereka untuk turut serta….

        Hassan Ali pun dah sedar…Alhamdulillah nampaknya tuhan telah membuka pintu hatinya untuk menerima kebenaran..

        Reply
        • January 6, 2012 at 12:26 AM
          Permalink

          Hasan Ali libas pulak….dah tangguh byk kali dah kes tu…apa mamat tu nak lagi…

          tak tido pencacai mlm ni…stress maut….

          Reply
    • January 6, 2012 at 8:05 PM
      Permalink

      Fasiq Umno? Anwar tu dari Umno, bergelumang dgn tahi rasuah. Kau pulak rasanya camna, fasiq jugak ke maksum? Cer jawab dalam hati.

      Boleh blah la M****deen.

      Reply
  • January 5, 2012 at 10:27 PM
    Permalink

    he..he..azmin ali? dia tu fasik.. mana tergolong org yg boleh dipercayai.. cari la pemimpin lain moooo…

    Reply
    • January 6, 2012 at 9:16 AM
      Permalink

      Org fasiq yg tak terima Hukum Allah. Nak Hukum Sekular…. itu terang2..

      Reply
      • January 6, 2012 at 9:38 AM
        Permalink

        nIK AJIS tu fasiq x Moooo

        Reply
        • January 6, 2012 at 9:45 AM
          Permalink

          Pok Jib to Fasiq tak P164??? Kalau tolong APCO…RM76 juta (ada proof invoice lagi)

          Reply
          • January 6, 2012 at 11:37 AM
            Permalink

            Bro…. Salah atau betul DSAI ialah antara dia dengan tuhan…mamak atau En Moo atau sesiapa pun tarak sesuai menjadi pengadilnya kalau tarak ikut itu mahkamah syariah juga…

            Yang penting kita tidaklah termasuk dalam golongan saksi fasik… malangnya ramai antara worang Melayu suka kasi sensasi cerita tanpa mereka sendli menjadi antara 4 saksi… Bangga pulak tu memfitnah worang…Hukum Islam dalam ini hal sangat nyata… Sayang sekali kalau Dr. Hassan Ali yang lebih pandai bab Islam pun ada cakap itu macam… tak tersedar dia termasuk golongan yang memfitnah worang

          • January 6, 2012 at 11:44 AM
            Permalink

            Secara peribadi mamak punya analisis dan pandangan ialah ini Dr. Hassan Ali dia mungkin marah dan makin tarak senang sama itu Anwar sebab Anwar tarak setuju sama beberapa tindakan dia dan juga dia mau ikut HIMPUN… itu sebab dia serang Anwar atau pemimpin PAS lain secara peribadi juga… AMARAH…kah..kah.. pada Dr. saya minta maaf kalau tersilap..

          • January 6, 2012 at 2:17 PM
            Permalink

            apalah nasib aljuburi 901 nanti..

          • January 6, 2012 at 3:00 PM
            Permalink

            bro jebat dia jadi “Pengerusi Tetap Kelab Ahli Penjara”…tak sempat nk jadi Imam Mahdi PKR….cian kan..kan..kan..

          • January 6, 2012 at 4:52 PM
            Permalink

            Imam Mahdi tu spin off umno…

          • January 6, 2012 at 5:04 PM
            Permalink

            si badRule tu org umno ke??..mooo2..harap hang bersabaq dgn karenah boss2 hng tu…depa tu giler kuasa mooo…hang tu depa buat alat jea…

          • January 6, 2012 at 10:11 PM
            Permalink

            Badrul Amin dah nafikan, masalahnya korang salah petik.
            Ada masa kita marah anak suruh turun pokok, tapi kita kata “panjat tinggi-tinggi lagi”. Tapi kalau jenis tak nak faham… biar dia lah.

          • January 6, 2012 at 11:52 PM
            Permalink

            Salah petik apa nya dong…? Aku berulang ulang kali dok replay video klip dalam utube tu memang jelaih dia kata Anwaq Imam Mahdi,tapi suka aku tambah Anwaq Imam Mahdi Miang Keladi….!!!

          • January 6, 2012 at 8:22 PM
            Permalink

            Imam Mahdi tu spin off umno…

            Moo WTF?? Are you serious? I bet you refused to watch the Youtube right because you can’t handle the truth.

            You are accusing people fasiq but now you act like one.

          • January 6, 2012 at 4:40 PM
            Permalink

            HIMPUN medan bercakapa soal Aqidah..soal nk pertingkatkan kefahaman persaudaraan Islam..berhimpun di tempat tertutup, tenang, majsli Mumuji2 Kebesaran Allah SWT, memuji Kenabian Rasulullah.. berdoa untuk kebaikan umat Islam.. inilah majlis yg dlm Hadith kata mendapat naungan Allah dan para malaikat-Majlis Zikrullah..mengingati dan memperbesarkan Allah Yang Esa..

            tetapi kenapa puak Laknatullah PAS menolak?

            BERBANDING..

            HURU HARA 901/BERSHIT.. medan org sakit mental dan org SAKIT JIWA yang tak kenal Allah, yang jauh dr sifat akhlak Muslim, halatuju SESAT.. bertuhankan demokrasi NAFSU ala BARAT KAFIR..bersekongkol dgn kafir musuh2 Islam yang nyata..untuk menentang kerajaan pemimpin Islam.. memperjuangkan perkara yang bertentangan dgn nilai Islam…homoseksual? kebebasan mutlak yg ditegah Islam? mengganggu hak org lain!!

            Nabi tegah dr buat huru hara jalanan.. TAPI kenapa puak PR Laknatullah ini buat jugak?

            fikir2lah.. penatlah ulang pd org yg MATI dan BUTA hati dr hidayah Allah!!

          • January 6, 2012 at 5:18 PM
            Permalink

            Mamak tarak kata HIMPUN tarak bagus… niat itu bagus cuma keikhlasan diragui… bermotif politik… ada laporan konon suda libih 100000 worang Islam murtad…masyaAllah.. baru sekarang ini worang Ameno buat HIMPUN… baru sedar konon sudh ramai worang Melayu murtad sebab mereka Ameno tarak buat kerja…

            kalu ikhlas bulum 1000 worang murtad patut itu Ameno turus bikin ini macm punya majlis…

            Tapi itu HIMPUN hanya mau bikin kasi nampak Ameno lah juara lepas itu kes serbu gureja juga… padahal konon sudah libih 100000 murtad baru mau tunjuk hero… PAS tarak mau itu HIMPUN jadi tempat caci maki lain agama … itu adalah style Ameno… itu saja macha..

          • January 6, 2012 at 9:10 PM
            Permalink

            Pas kena main peranan lah dalam hal ini, tapi apa yg berlaku sebaliknya.Tak payah nak menunding jari kepada orang lain bertanggungjawab.! Jika Pas mengaggap UMNO kurang memperjuangkan Islam , kenapa PAS sebagai Parti yg kononnya memperjuangkan Islam tidak melakukan sesuatu dan hanya menjadi tukang salak dan tukang kira jumlah yg murtad. Sebenarnya PAS cakap tak serupa bikin.Ambo tak sokong mana mana Parti politik.Jadi jika saya disuruh pilih nak undi siapa lebih baik saya pangkah UMNO, kerana good amongs the bad bertujuan hanya kerana untuk elakan Bangsa Melayu Islam tersungkur.Wallahu’alam..

          • January 7, 2012 at 4:11 PM
            Permalink

            betul tu bro.. itu situasi skrg.. UMNO lh yg terbaik utk kita masa ini. Insya Allah.. PAS karut dh.. jelas menyeleweng banyak..

            nk betulkan PAS kena tunggu generasi Mat Sabut tu letak jawatan dulu.. lmbt lg atau mampus terus parti laknat tu..

          • January 8, 2012 at 10:50 AM
            Permalink

            Kalau dah UMNO selamanya tak kira zaman siapa semua PAS tak betul. Apakah zaman ASRI, Yusuf Rawa dan Fadhil Nor dulu UMNO kata PAS betul?
            Tapi PAS dari dulu hingga sekarang masih menjadi harapan Ustaz2 untuk perjuangkan dan berdakwah.

          • January 8, 2012 at 1:10 PM
            Permalink

            hehe…harapan ustaz ? ustaz mana tu bujuk…? ustaz yang dok kerumun gerai jual ubat kuat kat pasar malam ke bujuk ?

            ustaz yang sokong PAS sebab dalam hukum PAS…suami boleh main bontot isteri ke bujuk ?

          • January 8, 2012 at 1:11 PM
            Permalink

            laaaa…tak kan nak kata betul pulak ! sebab dah memang PAS tu tak betul…! hang niii…

          • January 7, 2012 at 4:09 PM
            Permalink

            Ko ni bingai lah neutron..mcm mabuk todi punya paria ko punya posting..

            HIMPUN tempat maki agama lain? celaka sungguh ko ni..lebih dhsyt dari PARIA lg.. ko xpnh join himpun.. ko jd batu api perosak urusan umat Islam..fitnah!!

            …niat keikhlasan diragui..? weii ko mabuk todi ke.. kalau org baik baik ko ragui xikhlas.. org buat jahat.. meliwat.. ade video zina dgn pelacor..itu kira ikhlas lah? kena tangkap kt hotel dgn binbi org iktu ikhlas lah? ikhlas ala parti ajaran syaitan!

            KELING Neutron..bab ikhlas kebaikan org ni ko xpyh sibuklah, itu urusan Tuhan dgn hamba-NYA..

            tugas ko ke nk check? ajis bg ko ‘lesen’ plak ke jd tukang check ikhlas?

            aku sonong UMNO join HIMPUN supaya UMNO berubah.. PAS xmahu join sbb ia parti MUNAFIQ.. dia minat bAmbiga lg..

          • January 8, 2012 at 10:51 AM
            Permalink

            Bila pulak UMNO join HIMPUN?

          • January 8, 2012 at 1:14 PM
            Permalink

            deyyy aneeee ? sapa yg pi serbu gereja ?….ada UMNO marah exco PAS pi serbu gereja ? tak pun…

            hang yang marah sangat !!

          • January 6, 2012 at 9:22 PM
            Permalink

            Neurtro kamu India ke Melayu. Jika kamu melayu kamu cuma lulur taik pada muka kamu sendiri.

          • January 8, 2012 at 12:59 AM
            Permalink

            Deeyyy aneeee, kena kat muka hang…hang pandai nak bersyarah kat sini,

            Cuba hang berdiri depan cermin…hang teropong diri hang tengok…

          • January 6, 2012 at 4:25 PM
            Permalink

            moo..azmin dh bank in rm200 kat hang ke blum???..lg 3 ari jea ni hangpa nk guling2 atas jln…

          • January 6, 2012 at 4:29 PM
            Permalink

            Bang Nuar Brahi tu Munafiq ke tak? kt permatang pauh ckp mcm org Islam.. kt US ckp mc org KAFIR.. Laknatullah Nuar!

            simpan duit berpuluh juta dlm akaun Israel, guna nama Nurul Izzah (anak betina Nuar) dapat dana dari puak2 Zionis.. dkt 10 akaun jgk… otk lembu je yg sokong (mooo)

      • January 6, 2012 at 4:25 PM
        Permalink

        silap tu Mooo..ORG MUNAFIQ yang MENIPU HUKUM ALLAH.. pura2 ckp nk buat hukum Islam..tp meruntuhakn Islam bersama org KAFIR..TERANG2..

        Reply
      • January 6, 2012 at 8:19 PM
        Permalink

        Same goes to Anwar, don’t you think?

        Wake up from your coma Moo.. don’t follow the light please, it leads to somebody’s butthole.

        Reply
      • January 6, 2012 at 9:18 PM
        Permalink

        Kamu tak faham pun Hukum Sekular atau Sekular.. Ini lah pakaian Dajjal yg PAS guna pakai sekarang sebagai modal politaik untuk menjatuhkan lawan yg seagama, tapi bolih pulak bersekongkol dengan Kafir Harbi.

        Reply
      • January 6, 2012 at 11:48 PM
        Permalink

        Tak semua hukum sekular tu bercanggah ngan ajaran islam beb. Sila semak Perlembagaan Malaysia & perundangan nya walau pun mirip mirip sekular.. Kesalahan seperti liwat,rogol,bunuh,rompak & perlakuan jenayah lain tetap salah. Ada ka ni berlawanan ngan islam…????!!!

        Reply
  • January 5, 2012 at 10:32 PM
    Permalink

    spin nampak…baik ko ulas pasal liwat.. apakah hukum liwat ke..baru kene dgn tajuk..

    Reply
    • January 5, 2012 at 11:52 PM
      Permalink

      Hassan ali telah di bayar berjuta-juta ringgit….hehehe

      Reply
      • January 6, 2012 at 1:37 AM
        Permalink

        hassan ali je la yg nampak terang sikit yg lain GELAP….hampehh

        Reply
        • January 6, 2012 at 2:04 AM
          Permalink

          jgn percaya pekhabaran bangsa MUNAFIQ PR ni copy paste..

          suruh settle dulu kes bapak peliwat diorng.. then settle dlu kes2 umat Islam lain spt kes mengiktiraf komunis, kes gereja, kes homoseksual, kes roboh Madrasah.. then br layak ckp pasal Islam!

          jgn menipu bab tudung itu semata2 nk kaburkan isu besar lain..

          Reply
    • January 6, 2012 at 9:17 AM
      Permalink

      Semenjak bila reply korang kena dgn tajuk??? Tengok balik posting2 korang…asyik2 DSAI.

      Reply
  • January 5, 2012 at 11:55 PM
    Permalink

    Yang pasti Umno jugak tak menginginkan manusia saperti Hasan Ali yang sudah mula melukut ditepi gantang. Setelah bakar jambatan dengan payung nya Hasan tentu nya rasakan dirinya lepas bebas .

    Tapi kita tahu yang Hasan masih ada cita cita politik sendiri dan pasti masih memerlukan satu payung sebagai platform utk terus memekik macam style dia hentam Umno dulu.

    Walau Zahid Hamidi dalam temubualnya dengan press mengatakan Umno terbukak untuk penyertaan sesiapa saja . Memang sesiapa saja kecuali Hasan Ali.

    Jadi elok kita biarkan Hasan dengan mulutnya dan dia bebas berperang dengan sesiapa saja yang dia ingin berperang.

    Reply
  • January 6, 2012 at 12:47 AM
    Permalink

    huahahahahahahaha…tipikal bila dah tak boleh jawab…divert…divert …divert!!

    Reply
    • January 7, 2012 at 7:37 AM
      Permalink

      Puak2 dah bangkrap idea begitulah lakunya…tak mahu mengaku kalah cepat2 beralih tajuk nak tunjuk maco sebiji macam gaya siRaja Liwat tu juga….
      Tak kemana ginya…

      Reply
  • January 6, 2012 at 1:54 AM
    Permalink

    Mangkok Munafiq ni GILA copy paste!!..

    aku nk tanya ko lah Moo, engko ni ikhlas ke copy paste hala ke Islam ni?

    Kala ko ikhlas pasal Islam, 1st skali ko kena STOP dulu jd BALACI PAS/PKR atau Pakatan Rakyat.. then lepas tu baru layak ko ckp bab2 Islam.. sbb selagi ko sokong PR yang jelas meruntuhkan Islam dan keamanan.. ko bukan org beriman.. ko org MUNAFIQ!

    soal tudung dgn zina.. dosa mana dikira dosa berat? soal pluralisme agama itu soal Aqidah yg dosa sgt besar dan tidak di ampun Allah..

    xpyhlah BERLAKON ‘alim’ tapi sbnrnya SYAITAN!

    pura2 divert isu politik kotor PR guna agama ok.. kalau ko buat mcm tu tandanya ko makhluk yang cukup JAHAT dan LAKNAT!.. ye MOOO… otak mau cuci dulu!

    Reply
  • January 6, 2012 at 2:00 AM
    Permalink

    Jika Hasan Ali mengatakan begitu Insya Allah lah tkbermoral itu benar!

    Hasan Ali mungkin dulu tertipu / sesat dlm cahaya.. berkobar2 jiwanya nk cari Islam tpi belum kenal habis siapa itu PAS..

    bg org ‘awam’ yg belum kenal selok belok KEBUSUKAN dlm PAS, pasti terpesonan dgn TIPUDAYA HELAH SYAITAN melalui PAS…

    awwalu qalam mmglah dipamerkan mcm Islam.. konon bermanhajkan jemaah Islam spt Ikhwanul Muslimin, tp masuk tgh2.. dh mula karut..

    nama shj Usrah..tp isi Usrah MUNAFIQ.. Naqib Kawasan cuba tune n twist kepala hotak pencacai ini supaya jd pak turut dan angguk dlm segala isu yg dimainkan oleh pucuk pimpinan..

    sehingga atu tahap bg jiwa org yg beriman.. akan meronta2 merasakan KONTRA nya Islam sbnr dgn pengamalan sesat PAS..

    oleh itu bg yg baru berstatus pencacai junior PAS..usah tunjuk lagak pandai.. dtg jumpa ku dlu.. nak SEKEH sikit kepala hotak tu bg kenal Islam dulu..

    jgn MABOK mcm Boboi LOKMAN tu..hidup jahil.. baru jmpa org berserban sikit dh melopong puja jilat tk tentu hala..

    bg Allah murka lg adalah!

    Reply
    • January 6, 2012 at 9:19 AM
      Permalink

      Hassan Ali tu= UMNOApasal Bila org nak ke arah kebaikan macam Bok Lokman korang kutuk?? Macam Awie yg kaki tonggang korang okay?? Jawab sikit????

      Reply
      • January 6, 2012 at 2:11 PM
        Permalink

        he..he..bob lokman dikatakan baik.. lepas puas berpesta betina ngan arak pastu nak berubah? ok la tu nak berubah.. tp yg duk maki dan kutuk org seolah2 dia tu suci..mcm tu ke arah kebaikan.. ambil la org lain kalau nak buat contoh pun..

        Reply
        • January 6, 2012 at 4:19 PM
          Permalink

          Hasan Ali = UMNO? aikk sampai xmengaku ‘anak’ pulak.. sejak bila pula Hasan join UMNO?

          bekas Pesuruhjaya PAS tu seorang yang berakhlak, berintelektual bukan penyangak bini org mcm sekor lagi org no2 PAS tu..tetapi ditolak org PAS?

          so siapa yg xbetul skrg ni? nak ikut Islam ke nk ikut komunis Moo oii?

          Reply
      • January 6, 2012 at 11:29 PM
        Permalink

        Kami dok kutuk pencacai hamPASasau kerana hipokraasi depa tuhh kunun waraq,alim tau tau bini orang pun depa sapu semacam. Tak macam Awie sungguh pun dia kaki tonggang tapi tak lak sampai kerja kan bini orang…!!!

        Reply
  • January 6, 2012 at 9:18 AM
    Permalink

    Sepuluh tahun dahulu Setiausaha Pertahanan Amerika Donald H.Rumsfeld telah ditanya oleh wartawan tentang niat Amerika untuk menyerang Iraq. Rumsfeld telah memberi satu jawapan klasik ‘ There are known knowns … there are known unknowns… there are also unknown unknowns’ — atau ada pekara yang diketahui dan kita tahu… ada pekara diketahui tetapi kita tidak tahu…ada pekara yang tidak diketahui dan kita tidak tahu.

    Dua belas tahun dahulu Anwar Ibrahim telah dituduh meliwat pemandu peribadinya Azizan Abu Bakar. Pada tahun 2004 kes liwat ini telah dibuktikan tidak berasas dan Anwar dibebaskan. Fakta pembebasan Anwar ini diketahui dan kita semua tahu. Anwar Ibrahim dipenjara selama 6 tahun bukan kerana meliwat tetapi kerana salah guna kuasa. Tentang fakta salah guna kuasa ini ramai yang tidak tahu dan ramai yang buat-buat tidak tahu.

    Pilihanraya ke 12 – Pakatan Rakyat telah mendapat sokongan ramai dan berjaya menafikan Barisan Nasional majoriti dua par tiga di Parlimen. Anwar Ibrahim dilantik menjadi Ketua Pembangkang. Pakatan Rakyat telah menyediakan diri untuk mengambil alih pertabiran kerajaan Malaysia. Pakatan Rakyat juga mencadangkan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri Malaysia dalam kerajaan Pakatan Rakyat. Semua ini diketahui dan kita semua tahu.

    Pada 28 Jun Saiful Bukhari telah membuat laporan polis bahawa dia telah diliwat oleh majikannya yang bernama Anwar Ibrahim. Ini pekara diketahui dan semua orang tahu.

    Pada 1 Julai 2008 Balasubramaniam anak lelaki Perumal telah mengeluarkan Surat Akuan Bersumpah dimana secara terang dan jelas dia mengumumkan kepada dunia bahawa Altantuya Shaariibuu ialah bekas kekasih Najib Razak. Balasubramaniam juga memberitahu kepada dunia bahawa Najib juga telah meliwat Altantuya. Fakta ini ada yang tahu dan ada yang buat-buat tidak tahu. Untuk yang ingin tahu fakta ini ada tercatit – fasal 25 pecahan 2 – dalam Surat Akuan Bersumpah Balasubramaniam. Kalau tidak baca pasti tidak tahu. Susudah membaca jangan buat-buat tidak tahu.

    Pada Isnin 9 Januari minggu hadapan Mahkamah di Jalan Duta akan mengumumkan keputusan tuduhan Saiful terhadap Anwar. Ini pekara diketahui oleh semua warga. Tetapi ada pekara-pekara yang ramai warga buat-buat tidak tahu. Banyak juga pekara diketahui umum tetapi ada warga sengaja tidak hendak tahu. Ramai juga warga yang tahu duduk perkara tetapi sengaja buat tidak tahu.

    Ramai yang tahu bahawa Saiful telah tidak terberak selama dua hari kerena dalam juburnya ada bahan bukti — air mani Anwar Ibrahim. Ramai tahu bahawa Saiful telah memasukan plastik ke dalam jubur untuk menahan dari terberak. Tetapi ramai juga tidak tahu bahawa umur air mani tersimpan dalam jubur tidak mungkin melintasi 48 jam walau pun air mani itu milik arwah Superman Christopher Reeve.

    Ada warga yang tahu bahawa Saifol Bukhari ini telah menemui Najib Razak sebelum membuat laporan kepada polis. Ada yang tahu bahawa Najib mengumumkan Saiful datang ke rumahnya untuk meminta biasiswa sesudah dibuang dari universiti. Tetapi ramai yang tidak tahu bahawa jika ada sesiapa yang gagal dalam peperiksaan mereka boleh melamar biasiswa untuk menjadi pemandu kapal terbang dari Najib Razak sendiri.

    Ramai yang tahu Datuk Dr. Mumtaz Jaafar Begum ialah pelari terpantas negara satu ketika dahulu. Tapi ramai yang tidak tahu bahawa Datuk Dr. Mumtaz Jaafar Begum tidak pernah lulus pepereksaan LCE. Ramai yang hairan dan tidak tahu bagaimana Mumtaz Jaafar ini berjaya mendapat ijazah doktor. Masih ramai pula yang tidak tahu bahawa Datuk Dr.Mumtaz Jaafar ialah pembantu kepada Rosmah Mansor — isteri Najib Razak. Paling ramai yang tidak tahu bahawa Dr. Mumtaz Jaafar itu ialah ibu angkat kepada Saiful Bukhari.

    Ramai warga tidak tahu apakah yang dibuat oleh Anwar Ibrahim pada 26hb Jun 2008 di Unit 1151 Kodominium Desa Damansara di Jalan Setia Kasih Kuala Lumpur. Warga tidak diberi tahu bahawa pada hari yang berkenaan Anwar Ibrahim sedang mengadakan perbincangan sulit tentang kedudukan ekonomi negara dengan 5 orang ahli ekonomi negara. Perbincangan ini menjadi sulit kerana 5 orang pakar ekonomi ini masih bekerja untuk kerajaan. Fakta ini tidak diketahui umum malah mahkamah pula tidak mahu tahu.

    Ramai yang tidak mahu tahu bahawa kes liwat Anwar Ibrahim ini bukan kes lubang jubur Saiful terkoyak. Atau kes Anwar Ibrahim merogol pembantunya dengan ganas. Kes liwat Anwar Ibrahim ini ialah kes politik. Kes politik – pertempuran dua pandangan dunia politik Melayu. Tentang ini ramai yang tidak tahu dan ada yang buat-buat tidak tahu.

    Najib Razak mewakili garis politik Ketuanan Melayu. Garis politik ini telah mengajukan Dasar Ekonomi Baru dalam usaha untuk menyelesaikan kemiskinan manusia Melayu dalam negara ini. Selama lebih dari 40 tahun dasar yang dibawa oleh politik Ketuanan Melayu telah berjaya mengkaya-rayakan sekumpulan kecil Melayu manakala majoriti Melayu masih dalam tahap kemiskinan. Fakta sedemikian ini ramai yang tahu dan mustahil ada yang tidak tahu.

    Manakala Anwar Ibrahim cuba membuka wacana baru dengan politik Ketuanan Rakyat. Ajenda Ketuanan Rakyat ini amat menarik terutama dikalangan jenerasi muda. Ketuanan Rakyat ini menarik kerana ianya menolak garis perkauman, menolak parti-parti yang berasakan kaum dan membuka wadah politik yang berkemungkinan membawa kesaksamaan derajat untuk anak semua bangsa. Tentang politik baru ini wajib ambil tahu dan jangan buat-buat tidak tahu.

    Ketuanan Melayu Najib Razak disokong oleh kaum pemodal dan kapitalis yang besar. Najib juga dibantu juga oleh para cukong China yang luas jaring ekonominya. Dalam masa yang sama Najib Razak mendapat sokongan peniaga-peniaga dan kontraktor Melayu yang besar ekonominya. Para peniaga ini berjaya kerana Dasar Ekonomi Baru tetapi masih bergantung nyawa dan menunggu sokongan kerajaan. Ini semua orang tahu.

    Manakala Anwar Ibrahim disokong oleh kaum pemodal pertengahan yang nafas mereka turun naik kerana mereka tidak tersenarai atau dinobatkan sebagai kroni United Malay National Organisation. Kaum pemodal dan para kontraktor kecil ini berharap jika Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri maka perniagaan mereka dapat sokongan untuk membesar. Anwar juga disokong para peniaga kecil, tuan empunya warong dan orang-orang yang tidak dipedulikan oleh United Malay National Organisation. Fakta ini masih ada yang buat buat tidak tahu.

    Justeru – Najib dan Anwar ini memiliki sokongan yang luas dan tegar. Penyokong Anwar dan penyokong Najib datang dari latar belakang kelas yang berasingan. Punca-punca ekonomi membezakan penyokong Anwar dan penyokong Najib. Bila membaca ekonomi dijadikan asas menganalisa politik maka ramai penganalisa politik jadi bebal kerana mereka tidak tahu. Selama ini mereka hanya menganalisa watak Najib dan watak Anwar. Ramai yang tidak diberi tahu dibelakang pertempuran dua politikus Melayu ini ialah kaum pemodal yang sentiasa ingin tahu siapa yang wajib disokong.

    Kalau bumi retak dan langit runtuh ianya tidak akan mengubah apa-apa keputusan pada hari Isnin depan. Malaysia tahu Anwar Ibrahim akan didapati bersalah. Anwar akan dinafikan hak untuk bertanding sebagai ahli parlimen. Anwar akan merayu. Lima tahun kemudian di mahkamah rayuan Anwar Ibrahim akan didapati tidak bersalah. Ketika ini Anwar Ibrahim telah botak dan berumur 71 tahun.

    Ada sesiapa lagi yang tidak tahu apa yang sebenarnya sedang dilakukan oleh Najib? Ini namanya perang bioloji. Kalau Najib tidak memenjarakan Anwar dan mematikan gerak langkah politik Anwar , Najib sendiri akan masuk ke penjara dan United Malay National Organisation akan tutup kedai. Jika ini berlaku barulah seluruh Malaysia tahu bahawa bekas pembantu Anwar Ibrahim yang bernama Saiful Bukhari hanyalah cacing kerawit dalam usus politik perang bioloji Najib Razak.

    Berhenti sebentar! Sebelum hari Isnin ini sampai ada satu pekara lagi yang tidak diketahui tetapi masanya telah sampai untuk di ketahui. Pekara tahu yang wajib diketahui oleh seluruh warga Malaysia ini ialah peranan Amerika, United Kingdom, Turkey dan Indonesia. Atau lebih senang lagi apakah peranan Barak Obama, David Cameron, Recep Tayyip Erdogan dan Susilo Bambang Yudhoyono dalam menentukan keputusan kes Anwar liwat Saiful ini.

    Apakah pembaca terperanjat apabila tahu ada kuasa luar yang masuk campur dalam kes Anwar liwat Saiful ini? Jangan terperanjat kerana seperti kata Donald H. Rumsfeld “…there are also uknown unknowns…” atau ada pekara tidak tahu dan kita sendiri tidak tahu yang kita tidak tahu.

    SUMBER:YAHOO NEWS

    Reply
    • January 6, 2012 at 2:14 PM
      Permalink

      moooo..kes liwat dulu hakim tak pernah kata pun liwat tak berlaku.. yg hakim pertikaikan adalah soal teknikal..tp kote anwar tetap terjah lubang bontot.. toktok sungguh mooooo ni..

      Reply
    • January 6, 2012 at 11:38 PM
      Permalink

      Jangan dok percaya kata kata demagog AS neo-kon. Depa smua tu samseng kelas pertama mana mana negara kecik,miskin,mundur yang tak mau dengak cakap pemimpin hipokrit AS akan di serang kunun ada aktiviti pengganasan & pro komunism seperti Iraq,Afganistan,Panama,El Selvador dll.

      Anwaq di bebaskan bukan kerana dia tak bersalah tapi kesilapan teknik di mana keterangan saksi utama Azizan tak ingat tarikh tepat dia kena liwat oleh Anwaq peliaq kawaq. Tolong rasional la sikit kawan jangan nok emosional memanjang sebab tu la pikiran hang pa bebai macam pak lebai….

      Reply
  • January 6, 2012 at 9:18 AM
    Permalink

    God job Dr Hassan Ali. Anda sungguh berani. Bukan macam MB Kelantan tu, siap halalkan lagi untuk 901. Hassan Ali sungguh berani menyelar pesuruhjaya pas…

    Reply
    • January 6, 2012 at 4:21 PM
      Permalink

      Melawan KEZALIMAN dan MAHAFIRAUN PAS.. syabas Dato Hasan Ali.. kata2 anda bernas dlm dlm berita TV3!

      Insya Allah istiqamah pd perjuangan Islam biarpn di dlm kelompok musuh!

      Reply
  • January 6, 2012 at 9:26 AM
    Permalink

    Satu lagi nak tambah- Media is Najib’s weapon No 1.

    Sepuluh tahun dahulu Setiausaha Pertahanan Amerika Donald H.Rumsfeld telah ditanya oleh wartawan tentang niat Amerika untuk menyerang Iraq. Rumsfeld telah memberi satu jawapan klasik ‘ There are known knowns … there are known unknowns… there are also unknown unknowns’ — atau ada pekara yang diketahui dan kita tahu… ada pekara diketahui tetapi kita tidak tahu…ada pekara yang tidak diketahui dan kita tidak tahu.

    Dua belas tahun dahulu Anwar Ibrahim telah dituduh meliwat pemandu peribadinya Azizan Abu Bakar. Pada tahun 2004 kes liwat ini telah dibuktikan tidak berasas dan Anwar dibebaskan. Fakta pembebasan Anwar ini diketahui dan kita semua tahu. Anwar Ibrahim dipenjara selama 6 tahun bukan kerana meliwat tetapi kerana salah guna kuasa. Tentang fakta salah guna kuasa ini ramai yang tidak tahu dan ramai yang buat-buat tidak tahu.

    Pilihanraya ke 12 – Pakatan Rakyat telah mendapat sokongan ramai dan berjaya menafikan Barisan Nasional majoriti dua par tiga di Parlimen. Anwar Ibrahim dilantik menjadi Ketua Pembangkang. Pakatan Rakyat telah menyediakan diri untuk mengambil alih pertabiran kerajaan Malaysia. Pakatan Rakyat juga mencadangkan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri Malaysia dalam kerajaan Pakatan Rakyat. Semua ini diketahui dan kita semua tahu.

    Pada 28 Jun Saiful Bukhari telah membuat laporan polis bahawa dia telah diliwat oleh majikannya yang bernama Anwar Ibrahim. Ini pekara diketahui dan semua orang tahu.

    Pada 1 Julai 2008 Balasubramaniam anak lelaki Perumal telah mengeluarkan Surat Akuan Bersumpah dimana secara terang dan jelas dia mengumumkan kepada dunia bahawa Altantuya Shaariibuu ialah bekas kekasih Najib Razak. Balasubramaniam juga memberitahu kepada dunia bahawa Najib juga telah meliwat Altantuya. Fakta ini ada yang tahu dan ada yang buat-buat tidak tahu. Untuk yang ingin tahu fakta ini ada tercatit – fasal 25 pecahan 2 – dalam Surat Akuan Bersumpah Balasubramaniam. Kalau tidak baca pasti tidak tahu. Susudah membaca jangan buat-buat tidak tahu.

    Pada Isnin 9 Januari minggu hadapan Mahkamah di Jalan Duta akan mengumumkan keputusan tuduhan Saiful terhadap Anwar. Ini pekara diketahui oleh semua warga. Tetapi ada pekara-pekara yang ramai warga buat-buat tidak tahu. Banyak juga pekara diketahui umum tetapi ada warga sengaja tidak hendak tahu. Ramai juga warga yang tahu duduk perkara tetapi sengaja buat tidak tahu.

    Ramai yang tahu bahawa Saiful telah tidak terberak selama dua hari kerena dalam juburnya ada bahan bukti — air mani Anwar Ibrahim. Ramai tahu bahawa Saiful telah memasukan plastik ke dalam jubur untuk menahan dari terberak. Tetapi ramai juga tidak tahu bahawa umur air mani tersimpan dalam jubur tidak mungkin melintasi 48 jam walau pun air mani itu milik arwah Superman Christopher Reeve.

    Ada warga yang tahu bahawa Saifol Bukhari ini telah menemui Najib Razak sebelum membuat laporan kepada polis. Ada yang tahu bahawa Najib mengumumkan Saiful datang ke rumahnya untuk meminta biasiswa sesudah dibuang dari universiti. Tetapi ramai yang tidak tahu bahawa jika ada sesiapa yang gagal dalam peperiksaan mereka boleh melamar biasiswa untuk menjadi pemandu kapal terbang dari Najib Razak sendiri.

    Ramai yang tahu Datuk Dr. Mumtaz Jaafar Begum ialah pelari terpantas negara satu ketika dahulu. Tapi ramai yang tidak tahu bahawa Datuk Dr. Mumtaz Jaafar Begum tidak pernah lulus pepereksaan LCE. Ramai yang hairan dan tidak tahu bagaimana Mumtaz Jaafar ini berjaya mendapat ijazah doktor. Masih ramai pula yang tidak tahu bahawa Datuk Dr.Mumtaz Jaafar ialah pembantu kepada Rosmah Mansor — isteri Najib Razak. Paling ramai yang tidak tahu bahawa Dr. Mumtaz Jaafar itu ialah ibu angkat kepada Saiful Bukhari.

    Ramai warga tidak tahu apakah yang dibuat oleh Anwar Ibrahim pada 26hb Jun 2008 di Unit 1151 Kodominium Desa Damansara di Jalan Setia Kasih Kuala Lumpur. Warga tidak diberi tahu bahawa pada hari yang berkenaan Anwar Ibrahim sedang mengadakan perbincangan sulit tentang kedudukan ekonomi negara dengan 5 orang ahli ekonomi negara. Perbincangan ini menjadi sulit kerana 5 orang pakar ekonomi ini masih bekerja untuk kerajaan. Fakta ini tidak diketahui umum malah mahkamah pula tidak mahu tahu.

    Ramai yang tidak mahu tahu bahawa kes liwat Anwar Ibrahim ini bukan kes lubang jubur Saiful terkoyak. Atau kes Anwar Ibrahim merogol pembantunya dengan ganas. Kes liwat Anwar Ibrahim ini ialah kes politik. Kes politik – pertempuran dua pandangan dunia politik Melayu. Tentang ini ramai yang tidak tahu dan ada yang buat-buat tidak tahu.

    Najib Razak mewakili garis politik Ketuanan Melayu. Garis politik ini telah mengajukan Dasar Ekonomi Baru dalam usaha untuk menyelesaikan kemiskinan manusia Melayu dalam negara ini. Selama lebih dari 40 tahun dasar yang dibawa oleh politik Ketuanan Melayu telah berjaya mengkaya-rayakan sekumpulan kecil Melayu manakala majoriti Melayu masih dalam tahap kemiskinan. Fakta sedemikian ini ramai yang tahu dan mustahil ada yang tidak tahu.

    Manakala Anwar Ibrahim cuba membuka wacana baru dengan politik Ketuanan Rakyat. Ajenda Ketuanan Rakyat ini amat menarik terutama dikalangan jenerasi muda. Ketuanan Rakyat ini menarik kerana ianya menolak garis perkauman, menolak parti-parti yang berasakan kaum dan membuka wadah politik yang berkemungkinan membawa kesaksamaan derajat untuk anak semua bangsa. Tentang politik baru ini wajib ambil tahu dan jangan buat-buat tidak tahu.

    Ketuanan Melayu Najib Razak disokong oleh kaum pemodal dan kapitalis yang besar. Najib juga dibantu juga oleh para cukong China yang luas jaring ekonominya. Dalam masa yang sama Najib Razak mendapat sokongan peniaga-peniaga dan kontraktor Melayu yang besar ekonominya. Para peniaga ini berjaya kerana Dasar Ekonomi Baru tetapi masih bergantung nyawa dan menunggu sokongan kerajaan. Ini semua orang tahu.

    Manakala Anwar Ibrahim disokong oleh kaum pemodal pertengahan yang nafas mereka turun naik kerana mereka tidak tersenarai atau dinobatkan sebagai kroni United Malay National Organisation. Kaum pemodal dan para kontraktor kecil ini berharap jika Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri maka perniagaan mereka dapat sokongan untuk membesar. Anwar juga disokong para peniaga kecil, tuan empunya warong dan orang-orang yang tidak dipedulikan oleh United Malay National Organisation. Fakta ini masih ada yang buat buat tidak tahu.

    Justeru – Najib dan Anwar ini memiliki sokongan yang luas dan tegar. Penyokong Anwar dan penyokong Najib datang dari latar belakang kelas yang berasingan. Punca-punca ekonomi membezakan penyokong Anwar dan penyokong Najib. Bila membaca ekonomi dijadikan asas menganalisa politik maka ramai penganalisa politik jadi bebal kerana mereka tidak tahu. Selama ini mereka hanya menganalisa watak Najib dan watak Anwar. Ramai yang tidak diberi tahu dibelakang pertempuran dua politikus Melayu ini ialah kaum pemodal yang sentiasa ingin tahu siapa yang wajib disokong.

    Kalau bumi retak dan langit runtuh ianya tidak akan mengubah apa-apa keputusan pada hari Isnin depan. Malaysia tahu Anwar Ibrahim akan didapati bersalah. Anwar akan dinafikan hak untuk bertanding sebagai ahli parlimen. Anwar akan merayu. Lima tahun kemudian di mahkamah rayuan Anwar Ibrahim akan didapati tidak bersalah. Ketika ini Anwar Ibrahim telah botak dan berumur 71 tahun.

    Ada sesiapa lagi yang tidak tahu apa yang sebenarnya sedang dilakukan oleh Najib? Ini namanya perang bioloji. Kalau Najib tidak memenjarakan Anwar dan mematikan gerak langkah politik Anwar , Najib sendiri akan masuk ke penjara dan United Malay National Organisation akan tutup kedai. Jika ini berlaku barulah seluruh Malaysia tahu bahawa bekas pembantu Anwar Ibrahim yang bernama Saiful Bukhari hanyalah cacing kerawit dalam usus politik perang bioloji Najib Razak.

    Berhenti sebentar! Sebelum hari Isnin ini sampai ada satu pekara lagi yang tidak diketahui tetapi masanya telah sampai untuk di ketahui. Pekara tahu yang wajib diketahui oleh seluruh warga Malaysia ini ialah peranan Amerika, United Kingdom, Turkey dan Indonesia. Atau lebih senang lagi apakah peranan Barak Obama, David Cameron, Recep Tayyip Erdogan dan Susilo Bambang Yudhoyono dalam menentukan keputusan kes Anwar liwat Saiful ini.

    Apakah pembaca terperanjat apabila tahu ada kuasa luar yang masuk campur dalam kes Anwar liwat Saiful ini? Jangan terperanjat kerana seperti kata Donald H. Rumsfeld “…there are also uknown unknowns…” atau ada pekara tidak tahu dan kita sendiri tidak tahu yang kita tidak tahu.

    SUMBER:YAHOO NEWS

    Reply
    • January 6, 2012 at 10:08 AM
      Permalink

      Mooooooooooo…, article ni ditulis oleh Hishamuddin Rais!!!!!!. Memanglah Si Mat Tempel tu kaki ampu, macam2 kaki lai, kaki dam pun ado. Kan dio Sajan Mejo untuk bang Non. Selainnya ko fikirlah sendiri. Oghang kampong Jemapoh pun dah lamo moluat ngan dio.

      Reply
  • January 6, 2012 at 9:28 AM
    Permalink

    Star hari ni, “pakai kopiah putih tak sesuai dalam Web Site UMNO_ApCO Kementerian Pertahanan”

    Reply
    • January 6, 2012 at 4:50 PM
      Permalink

      lu kalau tak tahu.., jangan main cakap saja..,

      Reply
    • January 6, 2012 at 8:09 PM
      Permalink

      Geli la aku Deen APCO APCO ni. isu tipu spin ni.

      Give us better and fresher slanderous statements next time ok.

      Reply
    • January 6, 2012 at 11:54 PM
      Permalink

      “Jika ada yang kita tahu jang kata kita tahu. Jika ada yang kita tahu, elok bagi orang tahu”.

      “Jika nak cari yang kita tak tahu, susaaah”

      “Apa yang dalam dubur Saiful, kita tahu itu sapa punya….SUKA SAMA SUKA”

      “””SESUATU BENDA KERAS YANG DIMASUKKAN KA DALAM DUBUR, SAMA ADA LELAKI YANG KITA SUKA ATAU ISTERI KITA SEKALI PUN, HUKUMNYAAAA….””” semua kita tahu, apa lagi Nik Aziz, Hj Hadi dan Ustaz Azizan, depa ni tahu tapi sengaja buat tak tahu.

      Reply
  • January 6, 2012 at 4:31 PM
    Permalink

    neutron ngok tu xhabis2 sasau dgn lakonan mamak..
    kalau geng mamak penang jumpa dia mau tangkap humban kt jambatan.. lidah munafiq.. ckp bohong banyak!

    jilat org jahat..mamak betui lebih baik dr Melayu haprak PR.. jadi balaci DAP!

    Reply
  • January 6, 2012 at 4:32 PM
    Permalink

    Sumbat jer Anwar nie ke dalam. Gurantee selesai 70% masalah Malaysia ini.

    Sumbat Anwar hari ini, esok gubal perlembagaan baru kasi kunci dan tutup mulut-mulut DAP lakhanat serta balaci PAsnya itu.

    Biar rakyat tiada option lain untuk memilih. Sama ada pilih UMNO atau UMNO itu saja option yang ada.

    Rilekss bro..aku bergurau jer..tapi kalau nak implement pun apa salahnya. hehehe

    Reply
  • January 6, 2012 at 4:51 PM
    Permalink

    anuar kaki bontot.., bebas saiful., mari kita sama2 menyokong saiful.., anuar bodoh..

    Reply
  • January 6, 2012 at 5:00 PM
    Permalink

    polis bagi berhimpun 9january nanti la

    Reply
  • January 6, 2012 at 8:58 PM
    Permalink

    Anwar adalah balaci Dajjal..Jika Hasan Ali tak kata begitu pun, anwar tetap seorang manusia yg rosak aklaknya.Dia akan menerima hukuman setimpal dengan apa yg dia lakukan.

    Reply
  • January 6, 2012 at 10:15 PM
    Permalink

    Pada Dr. Hassan Ali, kalau dah rasa tak sesuai duduk dalam PR, keluarlah cara terhormat. Tak perlu kecoh2, rela d pecat. Dr. boleh pecat diri sendiri, kalau rasa Dr. betul dan PAS salah. Dr. berada dalam saf kepimpinan, boleh tegur dalam perjumpaan pemimpin. Tapi kalau nak glamor, nak tunjuk jaguh… tukar baju la….

    Reply
  • January 6, 2012 at 10:26 PM
    Permalink

    PENYOKONG PEMBANGKANG khas penyondol DSAI ,masih tak percaya dengan apa yang Hassan ali kata. Tuhhh laaaaa tak pasai-pasai boikot Buletin Utama.. Memang laa dalam surat habaq tak boleh keluaq suara. Kalau tengok/dengaq beritaaa haaaaa baru boleh dengaq apa datuk Hasaan kata..Bengap sungguh!! Lain kali kena tengok/dengaq..dalam TV selangoq mana ada

    Reply
  • January 7, 2012 at 7:28 AM
    Permalink

    Saya setuju dengan BungKano… saya juga terperanjat dan cuba paham apa yg Badrul Amin katakan tentang siap yg di maksudkan.. yg jelas akhir disebut Nuar..!

    Reply
  • January 7, 2012 at 10:55 PM
    Permalink

    oi! moo tak nak panggil carberator dunk buat show 9hb ni ke? kah.. kah..kah

    Reply
  • January 8, 2012 at 10:44 PM
    Permalink

    Baguslah HA dah d pecat, tak perlu lagi nak jaga hati dia. terima kasihlah atas segala jasa HA, hanya Allah yg. akan membalas.
    Aku cuma nak Ingatkan HA, kalau dia baca MyKmu juga, jaga2 perangkap serigala. Kambing yg. keluar dari kumpulan mudah menjadi mangsa serigala.

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.