Anwar Di Permatang Pauh Malam 9hb, Apa Maksudnya?

Maksudnya Anwar masih lagi bebas dan Gerakan rakyat untuk membebaskan Anwar Ibrahim atau Gerakan 901 yang dirancang itu tidak sepatutnya diadakan.

Berita mengenai hal ini telah tersebar meluas dengan ADUN Pantai Jerejak Sim Tze Tzin dari PKR sendiri telah mengesahkannya dalam sebuah portal berita pro pembangkang.  Kata Sim Tze, ini adalah ulangan selepas Anwar dipecat dari jawatan TPM pada 1998..

Jadi buat apa nak penat-penat berhimpun tengah panas untuk bebaskan seorang yang sedia ada bebas dan menyusahkan orang lain dalam masa yang sama?  Hari Isnin tu hari kerja, hari baik untuk meniaga.

Kalau setakat nak menyatakan sokongan, dari jauh boleh, dalam FB boleh, dalam tidur pun boleh.  Jadi tidaklah ada sesiapa yang terseksa dengan mandian air gatal FRU ataupun naik trak polis untuk dihantar ke lokap!!

Tapi sekarang isunya bukan sokongan sebaliknya pembebasan.  Anwar walaupun disabitkan dengan kesalahan, masih lagi boleh memohon supaya perlaksanaan hukuman ditangguhkan sementara menanti proses rayuan ke peringkat yang lebih tinggi selesai.

Peliknya, dia pun sedar tentang perkara itu tapi masih lagi mahu menyeret rakyat ke dalam soal yang sebenarnya datang dari kesalahannya sendiri.  Tapi mengenali Anwar, memang itulah perangainya dari dulu sampai sekarang pun.  Tak habis-habis nak membodohkan rakyat.

Penulis sebenarnya meminta supaya rakyat mana yang telah terpengaruh supaya berhentilah dari menjadi bodoh dek kerana 1 batang tubuh bernama Anwar Ibrahim ini.  Dengarlah nasihat penulis yang pernah merasai sendiri ‘nikmat’ dibodohkan Anwar pada tahun 1998 dahulu.

Kalau kita berkumpul 100,000 orang atau sejuta orang sekalipun, layakkah kita mewakili seluruh rakyat Malaysia yang ada 28 juta orang ini?  Itu satu hal, satu hal lagi, apa faedahnya dengan menyokong pembebasan orang yang sedia bebas?

Kita semua macam nak rak menyokong, lenjan-lenjan mandi air pancut tapi Anwar juga yang senang ke sana ke mari.  Disumbat dalam penjara pun dia masih boleh senang lagi.  Bilik penjaranya ada perpustakaan dimana dia duduk seorang dan turut diberikan seorang pembantu bernama Rashid.

Kita yang duduk luar pun tidak macam itu, ada perpustakaan, tukang urut dan apa segala.  Eh, penulis sebut tukang urut ke?

Bila keluar penjara, Anwar makin hebat, pendapatan makin lebat.  Seperti yang didedahkan RPK, sejak tahun 2008 sahaja Anwar sudah lebih 60 kali ke luar negara.  Rumah pun dari Bukit Damansara sudah berpindah ke Segambut Dalam yang jauh lebih mewah.  Penulis mendengar, perabut di dalamnya adalah perabut kayu klasik yang dipesan dari luar negara.

Dan  penulis yakin, jika masuk penjara kali ini pun, kekayaan Anwar berkurang tiada, silap-silap akan jadi lebih kaya dan berjaya (Quote: Dr. Azizan Osman).

Sedangkan kita dapat apa?

Jadi nasihat penulis, berhentilah jadi bodoh dan diperbodohkan Anwar Ibrahim.  Orang-orang yang lebih dahulu keluar masuk penjara mempertahankan Anwar pun sudah ramai yang meninggalkannya.

Siapa kita nak banding dengan Ezam?  Siapa kita nak lawan pengorbanan RPK?  Cuba tanya diri sendiri sikit?

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

40 thoughts on “Anwar Di Permatang Pauh Malam 9hb, Apa Maksudnya?

  • January 5, 2012 at 5:14 PM
    Permalink

    saudara-saudari marilah kita sama-sama tanpa mengira kaum dan agama berdoa setiap masa agar saudara anwar ibrahim dapat dibebaskan daripada segala pertuduhan jahat oleh mahkamah tinggi kuala lumpur pada 9 januari 2012.sekian terima kasih! hidup anwar!hidup anwar! hidup anwar!

    Reply
    • January 5, 2012 at 5:50 PM
      Permalink

      tony..aku pun berdoa agar diberikan kebenaran oleh Allah taala.. tp jgnlah sampai tak nak terima hakikat pulak.. anggaplah itu ketentuan Ilahi.. hidup ini umpama roda..

      Reply
    • January 5, 2012 at 6:45 PM
      Permalink

      giler ke apa mat indon ni…..lebih baik aku doa kan malaysia ni aman, drpd aku doa kan kesejateraan peliwat dan penzina….hang keturunan batak timur laste x pe la buat mcm tu…..ishhhh…

      Reply
    • January 6, 2012 at 12:11 AM
      Permalink

      Hassan Ali kata….tak payah buang masa nak berhimpun kerana mat liwat tu…

      Orang kuat PAS selangor pun dah mual….tinggal pecacai-pecacai jer lagi yang nak makan buffet free…

      Reply
      • January 6, 2012 at 12:21 AM
        Permalink

        Hasan Ali kata….mcm mane nk suruh org lain dpt 5A..8A..18A….sedangkan org yg menyuruh tu dpt semua C….hehehehe….mesti mooo gan bujuk terasa abih….ciannn sungguh…

        Reply
    • January 6, 2012 at 10:38 PM
      Permalink

      suruh bigboss engko try engko pulak….”suka sama suka” tak payah masuk mahkamah…kan kaaaaa…sasau!!

      Reply
    • January 8, 2012 at 9:38 PM
      Permalink

      Mudah aje. Suruh Anwar sumpah laknat dulu mengaku tak buat perkara liwat tu. Pasti BN terus jadi pembangkang selepas PRU 13.

      Reply
  • January 5, 2012 at 5:22 PM
    Permalink

    Mari kita doakan supaya Tony Gunawan diliwat Anwar dan akan ada kes Sodomy III. Hee..hee.

    Reply
  • January 5, 2012 at 5:27 PM
    Permalink

    Cukuplah diperbodohkan pd 1998. Rakyat tak patut masuk campur masalah peribadi DSAI.kepetahan DSAI berpidato menuduh konspirasi tidak selari dgn tindakannya spt lari ke kedutaan Turky,
    tidak berani bersumpah,tidak mahu disoal-jawab oleh pendakwa,tidak bawa saksi alibi,..byk lagi tindakannya yg menimbul persoalan

    Reply
  • January 5, 2012 at 5:31 PM
    Permalink

    sigonjol tony gunawan dah kena sawan aljubory…mungkin dah takda pasangan mengawan….kesia!!!!!!

    Reply
  • January 5, 2012 at 5:56 PM
    Permalink

    tak abis si lahanat anwar nie mengajak rakyat menjadi kaldainya…. nak membontot tak ajak rakyat pulak….

    Reply
  • January 5, 2012 at 6:27 PM
    Permalink

    Masaalahnya tony mengawan ni dah cop anwar tak salah … sayang nampak macam cerdik .. tapi jadi barua anwar.

    Reply
  • January 5, 2012 at 6:35 PM
    Permalink

    Kenapa pada malam tahun baru takda pulak orang halang berkumpul d dataran merdeka? sebaliknya d promosi pulak, walaupun tiap2 tahun acara yg. sama. Kalau tak p dataran bukannya detik 1 haribulan tu tak timbul.
    Pendekata, dalam negara demokrasi ni anda bebas melakukan apa saja yg. bukan jenayah. UMNO tak perlu bimbang 100,000 orang bukan 28 juta orang. Tapi jenis UMNO ni 60 orang siswa pun arah polis guna belantan. Bila masuk mahkamah, nak dakwa atas kesalahan apa pun lekat….

    Reply
    • January 5, 2012 at 7:08 PM
      Permalink

      bujuk….hang ingat peliwat dan meliwat ni patut dapat sanjungan dan anugerah ke???….

      hang nk Polis pi kawal perusuh pakai kain pelikat dgn t-shirt pagoda ke??….tu baru layak dipanggil Polis yg bersopan santun lg berakhlak mulia!!!!…bengong

      Bukan jenayah pala hotak hang….berdemo tu amalan sapa???…maki hamun…hanjingkan org lain….rosakan harta benada org lain….terbalikan gambar org lain….panjat pagar tuan rumah……menjerit2 tu amalan islam ke???…hang sibuk sgt nk malaysia ni jadi negara Islam…tp hang suka benda2 yg islam tegah…..hang ingat agama ni semuanya politik ke????..madarasah nk kena roboh hang menikus jea….

      bujuk…kalau hang nk jd sesat lantak hang la…tp x payah nk putaq belit syiah/khawarij hang kat sini la….puak2 yg pegang pahaman mcm hang ni memang patut ditentang habis habisan…

      Reply
      • January 5, 2012 at 11:28 PM
        Permalink

        Jawab aku kenapa puak UMNO demo polis tak kacau?
        Kami sokong Anwar sebab kami tak percaya fitnah LIWAT 2.
        Tugas polis cegah jenayah, bukan pukul rakyat yg. berhimpun AMAN. Mereka bukan ada bawak pistol,parang, belantan dan senjata.
        Perhimpunan BERSIH ituari pun POLIS tak tau nak dakwa atas kesalahan apa. Sekian banyak tangkapan demonstari, tiada kes yg. lekat dan didapati besalah.

        Reply
        • January 5, 2012 at 11:57 PM
          Permalink

          umno buat demo ape juk….sambutan hari kemerdekaan ke????….puak hang buat demo pasai nk buat kecoh demi nk selamatkan peliwat…..ada umno buat demo guling2 atas jln ke?????….

          fitnah bleh buat air mani Anwar bersiar siar dlm pungkok saiful ke???…

          hang x pcaya bkn pasai fitnah…tapi pasai hang letak politik lbih atas dr segalanya atau mungkin hang pun dari golong Anwar gak…

          Reply
          • January 6, 2012 at 10:22 PM
            Permalink

            kalau bukan dakwaan bermotif politik, kenapa DNA asing yg. ada pada Saiful tak disiasat? bagaimana DNA tersebut boleh ada pada Saiful?
            PR dah kata perhimpunan AMAN bukannya rusuhan. Yg. jadi masalaha bila polis provok peserta himpunan dengan watercanon dan gas pemedihmata serta belantan dan gari.

        • January 6, 2012 at 12:02 AM
          Permalink

          Bagi kat aku contoh demo UMNO yang polis tak kacau…boleh ?

          sebelum hang bagi contoh…hang check dulu demo tu UMNO buat ada permit ke tidak…ada amaran polis ke tidak…

          bagi sat contoh…

          Reply
          • January 6, 2012 at 7:56 AM
            Permalink

            Bujuk ni jenis bangsat dan celaka, mana nak guna otak bila menulis.

          • January 6, 2012 at 10:25 PM
            Permalink

            Tunjuk aku permit demo di Penang oleh pemuda sebelum himpunan BERSIH 2?
            Ada siapa2 cedera masa himpunan tersebut? Ada watercanon, ada pemedihmata, ada kena kejar dengan belantan?

        • January 6, 2012 at 12:08 PM
          Permalink

          bujuk ni dah lama kena liwat dengan si aljuburi ni….tu pasal dia terhutang body sanmpai sanggup buat apa saja. Sam sekali dengan so indon barua tony tu….kalau sikit dah kena mandrem liwat sure la sampai kiamat tak lupa punya

          Reply
        • January 7, 2012 at 12:17 PM
          Permalink

          Alo brader, byk perbezaan antara perhimpunan karnival berbanding perhimpunan pembangkang ni (termasuk Bersih & 901)… Dalam karnival tak ada panjat2 pagar, cabar2 polis & halang lalulintas…

          Itu pun tak boleh beza ke bro?

          Kalau aku panjat & rosakkan pagar rumah kau, pun kau pukul aku jugak kan? Wajar ke aku dakwa tindakan kau tu zalim?

          Come on la bro, nak raih undi pun bijak la sikit…

          Reply
    • January 6, 2012 at 12:05 AM
      Permalink

      Malam tahun baru ada depa kibar bendera UMNO ke kat tiang bendera tu ?

      perhimpunan aman dan perhimpunan haram pun hang tak tau nak beza….hehe

      Reply
      • January 6, 2012 at 12:14 AM
        Permalink

        perayaan dgn perhimpunan mencabar sistem kehakiman pun tak paham????…berapa sarang semut hang dh mkn ni… juk????….duit rm200 azmin dah bank in kat hang ke blum????…..

        Reply
      • January 6, 2012 at 10:31 PM
        Permalink

        Aku tak kata himpunan UMNO, aku kata berhimpun. Aku nak tanya kalau malam tuhun baru tu polis arah bersurai dalam masa 15 minit, huru-hara tak?
        Jadi jelasnya yg. buat huru-hara dan kacau-bilau bukan peserta himpunan, tapi provokasi polis.
        Siapa yg. letak nama AMAN dan HARAM? Nak tanya himpunan tahun baru dengan campur lelaki/perempuan, ada kondom, ada arak tu AMAN ke HARAM?

        Reply
        • January 7, 2012 at 4:08 PM
          Permalink

          apa tujuan perhimpunan bro..kalau berhimpun saje2 nak buat provokasi tentu la secara tak langsung akan melibatkan kesejahteraan..dah tentu la pihak keselamatan akan terlibat demi keselamatan & kesejahteraan umum..ele nanti kalau polis tak buat apa tindakan di katakan la pulak polis tak buat keje…ade je spin ko ye mooo…hehe

          Reply
          • January 7, 2012 at 4:09 PM
            Permalink

            ooo..bujuk ye..hehe

          • January 8, 2012 at 10:31 AM
            Permalink

            Semalam Ibrahim Ali dan PERKASA berarak hantar memo, ok je… takda masalah. Dia marah berhimpun ramai2, tapi sebenarnya dia tak mampu tarik orang ramai2 pada perhimpunan dia.

        • January 9, 2012 at 12:13 AM
          Permalink

          bujuk hang tak caya anwar suka liwat orang tu hang punya pasallah kami caya.dalam mahkama sijuburi ni diberi peluang untuk buktikan dia tak salah tapi takda satupun yg tunjukkan bukti kukuh sijuburi ni tak liwat saiful yg ada dia buat ialah ceramah dlm mahkamah.dlm mahkamah pulak kenapa dia tak pilih bela diri dalam kandang tertuduh baru boleh pendakwa soalbalas ini menunjukkan jelas anwar ni takut.

          Reply
  • January 5, 2012 at 8:29 PM
    Permalink

    Assalamualaikum,

    saudara-saudari muslimin dan juga penganut agama lain, marilah kita berdoa supaya Tuhan tunjukkan kebenaran. Jika Anwar Ibrahim berada di pihak yang benar, tunjukkanlah kebenaran mengikut fitrah yang aman dan tenteram.

    Tetapi jika Anwar Ibrahim itu benar2 terlibat dengan kegiatan jahat itu semoga Allah tunjukkan dengan sejelas2nya dan hukumlah ia di dunia lagi sebagai pengajaran buatt umat manusia lain..pengajaran dan hukuman buat pentaksub2nya yang banyak memesongkan kebenaran dan keamanan..

    Sama ada beliau bersalah atau tidak berilah hukuman atas keangkuhannya membuat huru hara demonstrasi yang mengganggu hak manusia lain seperti mana yang dilarang dlm Islam! juga memfitnah dan merosakkan negara..

    Sesungguhnya org yang benar itu tidak gentar dengan kebenaran..org yang bersalah sentiasa berhelah menggunakan pelbagai perisai termasuk PERISAI MANUSIA melalui demonstrasi!

    AMINN YA ROBBAL’ALAMINNN!!

    Reply
    • January 6, 2012 at 7:07 PM
      Permalink

      AAAAAMMMMIIIIIIIIINNNNNN…!!

      Reply
    • January 7, 2012 at 10:07 AM
      Permalink

      Ko dah tuduh dia bersalah ni..

      Reply
      • January 7, 2012 at 4:04 PM
        Permalink

        ..memang bersalah pun..bukti pun ada..apa nak dinafikn lg

        Reply
      • January 7, 2012 at 4:20 PM
        Permalink

        bab huru hara mmg dia dh jelas bersalah…. apesal yg ko risau sgt ni Mooo?
        puak ko tuduh Rais Yatim tu cmne?

        Reply
        • January 8, 2012 at 10:32 AM
          Permalink

          Polis bagi kebenaran… tang mana yg. salah tu..

          Reply
  • January 6, 2012 at 4:17 PM
    Permalink

    Apa kata kita sama-sama bersorak dengan yang sama seperti para penyokong Anwar Ibrahim bersorak tetapi sorakkan kita mestilah berbunyi begini

    “Masuk, Masuk, Masuk” (Solo)

    “Masuk Lokap” (Beramai-ramai)

    pastu ulang lagi sampai 5x mcm diaorang selalu buat.

    Pastu tukar pulak

    “Bebas,Bebas” (Solo)

    “Bebas Saiful” (Beramai-ramai)

    Ulang balik banyak kali mcm mana para penyokong Anwar buat. Hehehe

    Pastu kita baring jugak tengah-tengah jalan.

    Hehehehe

    Reply
    • January 6, 2012 at 4:44 PM
      Permalink

      Baring tak apa jangan meniarap. Kalau meniarap bahaya. Jadi macam saiful parah dibuatnya.

      Reply
      • January 7, 2012 at 4:21 PM
        Permalink

        hehehe nyayi ramai2 sure bengang Azmin.. meroyan teruk lh nnti.

        Reply
  • January 6, 2012 at 4:41 PM
    Permalink

    heheheheheehe. Semoga penzina dengan peliwat ni kena hukuman dunia yang setimpal….

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.