Adam Adli, Budak Tak Solat Yang Diangkat Hero

PENULIS sebenarnya keberatan nak bagi publisiti percuma pada budak keding ni tapi tujuan menulis ini bukanlah sedemikian maksudnya sebalik nak ditujukan kepada si bodoh-bodoh asal Pakatan haram pembangkang yang sibuk nak mengangkat budak ni sebagai hero, hanya kerana dia menurunkan bendera dengan wajah Perdana Menteri di PWTC tempoh hari.

Turun bendera, terus jadi hero?  Apa punya bebal.

Sebenarnya kalau diturutkan kembali sejarah, ini bukanlah pertama kali perkara bodoh seumpamanya yang dibuat pembangkang.  Maksud penulis, mengangkat individu yang nampak popular sebagai hero, calon pilihanraya atau apa saja dek satu insiden, asal saja insiden tersebut boleh menyumbang dalam memberi kelebihan politik kepada pembangkang.

Pada tahun 2008, PKR mencalonkan Gwe Bourne, hanya kerana dia adalah perakam video dalam kes Datuk VK LInggam dan anehnya boleh pulak menang sebagai MP Kelana Jaya.  Let alone, tak boleh berbahasa melayu, justeru macam mana dia nak berhujah di Parlimen untuk membela rakyat?

Tapi itu sejarah, dan penulis melihat akan ada sejarah kedua dari ‘sistem kebodohan’ yang sama bakal berlaku dalam kes budak keding ni.

Ntah apa yang ‘hero’ sangat dengan menurunkan bendera tak sampai 5 minit tu pun penulis tak faham.  Itu satu, yang kedua, dia sendiri pulak tu yang menaikkan semula bendera itu setelah dijerkah oleh seorang lelaki.  Itu hero ka?

Perkara itu boleh berlaku pun sebab pengawal keselamatan PWTC diarah oleh Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifudin Abdullah supaya tidak mengganggu kumpulan pelajar tersebut.  Dan sememangnya dalam kes ini, kalau ada yang boleh dipersalahkan pun dan menanggung aib darinya ialah Saifudin, bukan Perdana Menteri, apatah lagi UMNO.

Episod yang berlaku di PWTC itu sebenarnya tidak mendatangkan kudis pun pada Perdana Menteri, itu penulis yakin sangat-sangat.  Walaupun ada di antara penyokong UMNO yang terasa terhina dengan perbuatan tersebut tapi hakikatnya tidak ada apa yang ‘significant’ kata orang.  Apatah lagi bila si penurun sendiri yang menaikkannya semula tidak sampai 5 minit seperti yang disebutkan di atas.

Kalau tidak pun, bendera itu akan tetap berpanas dan berhujan jua dan apakah dengan itu menjadikan Perdana Menteri berhujan dan berpanas sama?

Budak ini memang terasa dirinya besar sekarang kerana perbuatannya itu masih segar dan diperkata ramai orang.   Tapi percayalah apa yang berlaku kepada beberapa orang seperti seorang bekas Wartawan dan Presiden Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ) yang akhirnya dipecat oleh akhbar Utusan kerana menjadi pak turut pembangkang menentang pengurusan sendiri, akan juga berlaku kepada berulang kepada budak keding ini.

Bak kata orang, habis madu, sepah dibuang.

Tapi masih lagi bekas wartawan tersebut diberi tugas yang kurang penting, menjaga portal berita yang tak langsung popular malah portal berita tersebut pun cuba menyaingi akhbar dimana dia pernah berkhidmat dengan menggunakan nama yang hampir sama.

Sudahlah dia sendiri pun wartawan jenis ‘suam-suam kencing’, kalau dapat anugerah ‘Kajai” tu tahan jugaklah.

Dalam kes budak keding ini juga, perbuatan bodohnya itu hampir menyebabkan dia mandi air ludah semalam di Pulau Pinang.  Yang dikatakan hero ini takut untuk muncul di Speaker Corner semalam kerana mendapat tahu sudah ramai yang menunggu untuk meludah mukanya.

Hero taik apakah ini kalau air ludah pun takut?

Nasihat penulis kepada budak keding ini, utamakanlah dulu pelajaran, itulah yang menjaminkan masa depan besok, bukannya ‘kepopularatian’ sementara yang dikecap sekarang ini.  Apakah sia-sianya dibuang Universiti kerana perbuatan yang sedemikian?  Kalau itu berlaku, ada sesiapa nak menolong ke?

Tapi mungkin jugakla boleh jadi ‘sukarelawan’ di pejabat Anwar Ibrahim.  Anwar seperti yang diketahui suka budak muda jambu dan tak habis belajar ni.  Boleh pergi melancong, boleh tidur hotel, beli baju, seluar, seluar dalam.  Tak ketinggalan, boleh ehem-ehem jantan dengan jantan.

Dah lepas tu baru nak menyesal ke?  Lambatlah dah.

114 thoughts on “Adam Adli, Budak Tak Solat Yang Diangkat Hero

  • December 30, 2011 at 11:51 am
    Permalink

    Adamyan jeles tak diangkat jadi HERO oleh UMNO walaupun dah buat banyak kerja….KESIAN. Sukati PR lah nak angkat siapa jadi HERO, yg. korang sakitati apasal?

    Reply
    • December 30, 2011 at 12:13 pm
      Permalink

      Yang ko pulak….sakit hati ngan Bro Adamyan apehal….kah…kah…kah….

      Reply
      • December 30, 2011 at 1:06 pm
        Permalink

        lain dari yg lain akan diangkat jadi hero.. kaki bontot pun hero jugak..

        Reply
        • December 30, 2011 at 2:36 pm
          Permalink

          Kaki bontot nak jadi PM, di angkat Imam Mahadi, Anugerah Tuhan. Lepas lupa pulak Kaki Bontot ibu segala rasuah, ibu segala lubang

          Reply
          • December 30, 2011 at 5:47 pm
            Permalink

            aku kaki facebook, aku tengok ade aje meber2 aku yang taksub sangat dengan anwar ni… posting n letak video kat wall…

            politik tak bertempat… depa suma entah faham ke tidak perjuangan anwar sebenanye tak tau la…

            ape yg anwar boleh buat selain dari berbohong, menghasut dan memperbodohkan rakyat?…

          • December 30, 2011 at 8:38 pm
            Permalink

            bapak segala lobang aku rasa najib…

            najib pantang jumpa jobang yang dicelah kedua2 kaki tu….

            habis dia jilat ….

          • December 30, 2011 at 10:11 pm
            Permalink

            jobang tu apa c4??

        • December 30, 2011 at 8:53 pm
          Permalink

          kita mempunyai banyak HERO…. bukan macam UMNO…rosmah HEROIN…jea

          Reply
          • December 30, 2011 at 10:13 pm
            Permalink

            ye la kami pun tahu..ada hero gereja,hero betina,hero pelacur c4 kan..

          • December 31, 2011 at 12:49 pm
            Permalink

            Kesian aku, apa kerjanya pmbkg ini ? Apa sangat keuntungan politik yg dapat dgn menyentuh peribadi org lain.
            Dia fikir kita suka dan ambil pusing pasal isteri PM.DS Rosmah.Dia Isteri Perdana Menteri juga Wanita Pertama.Ini hakikatnya.Sudah pasti DS Rosmah cantik sebab itu Pmbkg sakit hati dan tiada modal/isu utk memburukkan DS Najib.Mcm2 yg digunakan,hingga sangup/tergamak menuduh DS Najib terlibat dalam pembunuhan Alantuya.Ini lah buruknya rupa penyokong,pengikut dan pemimpin pembangkang.Bnyk lagi cerita yg tiada kena mengena dgn pentadbiran kerajaan,yg membina dari pembangkang.Tidak cukup dgn itu sekarang ni Pmbkg sdg muakkan kita dgn cerita DS Rosmah. Tolong lah, objektif lah sikit …

          • December 31, 2011 at 4:36 pm
            Permalink

            DS Rosmah cantik ???? hebat sungguh kau ampu rosmah …

          • January 1, 2012 at 1:00 am
            Permalink

            cucu director judi pun hero juga ….

      • December 30, 2011 at 3:29 pm
        Permalink

        HERO? ooohhhh, yang bleh terbang-terbang pastu main power-power mcm naruto tu ker? eiiiaay, rasanya bukan kot, adam adli ni bukannya ader aper pon, skolah pun tak abis lagi camana nak jadi hero? jadi zero no hal!

        Reply
      • December 30, 2011 at 8:29 pm
        Permalink

        dah tulis kita komen la …. apa masalah??

        Reply
        • December 30, 2011 at 10:14 pm
          Permalink

          tak dak masalah ehh..rasa terhibur lagi ada tengok keluaran gereja ni menaip lintang pukang..

          Reply
      • January 2, 2012 at 2:45 pm
        Permalink

        Itu hal solat ialah antara dia dengan tuhan juga.. kalau solat ialah dengan niat mau tunjuk tunjuk sama worang… tarak guna itu solat… harapa harap hero Ameno suma tarak pasang niat solat mau kasi worang tengok juga…

        Suruh itu Adamyan taubat dan minta maaf juga sebab itu urusan solat bukan dia yang kasi pahala…

        Reply
    • December 30, 2011 at 3:08 pm
      Permalink

      PR tu ape ????…org bodoh bengong jea pilih hero/pemimpin ikut sukati….sekejap nk jd ustaz…lpas tu jd setan….syiah sungguh jantan ni…..

      Reply
      • December 30, 2011 at 8:22 pm
        Permalink

        PR tu Puki Rosmah ….

        Reply
        • December 30, 2011 at 10:15 pm
          Permalink

          he..he..tertekan la tu..aku ingat bila pro pas ni tak pandai nak mencarut rupa2nya lagi setan..

          Reply
    • December 30, 2011 at 5:43 pm
      Permalink

      nak jeles kenape?… artikel ni nak sampaikan yg betapa bodoh dan low clas pakatan ni. bende macam ni pon nak buat cerita dan budak macam ni nak diangkat hero?… kahkah… nak buat ape jeles pada bende yang bodoh macam ni?..

      and 1 more thing, jelas nampakkan taksub kau orang penyokong pakatan… bende bodoh macam ni pon nak defence ke?..

      ya..memang suka hati PR bujuk… sebab itu dah memang taraf PR… memang tak layak nak memerintah negara….
      banyak penyokong PR pon hanya golongan yang ckap gempak, bile di bangkang nnti mesti jadi gadoh belagak kuat. tapi bile nak produce something lembap.

      bajet cool la angkat budak macam ni?..
      patot la pas lebih angkat golongan anwarinas daripada golongan ulamak…

      Reply
      • December 30, 2011 at 8:30 pm
        Permalink

        apa pulak low class nya …artikel ni jea yang low kelas…

        Reply
        • January 3, 2012 at 3:22 am
          Permalink

          Klo low class ko tak baca bungoll..

          Reply
      • December 30, 2011 at 10:17 pm
        Permalink

        Kalau tak jeles, apasal ada tajuk camni? Kan lagi baik keluar tajuk wira Pro-Aspirasi yg. boleh UMNO banggakan, cth. pelajar terbaik ke, pemidato terbaik ke atau apa2 yg. boleh UMNO bangga dengan kebolehan mereka. Tapi kalau ceritakan keburukan atau fitnah seseorang yg. terkenal untuk menjatuhkannya, maknanya jeles/cemburu. Macam UMNO atur fitnah pada Anwar, tak sempat selesai kes mahkamah datang fitnah baru.

        Reply
        • December 30, 2011 at 10:39 pm
          Permalink

          fitnah pada anwar? kalau nak dijelaskan satu hari suntuk pun puak pakatan haram tak kan percaya anwar kaki bontot.. karpal sigh sendiri cakap anwar meliwat cuma pencaci je yg tak boleh terima.. almaklumlah pemimipin anugerah tuhan katakan..

          Reply
          • December 30, 2011 at 11:06 pm
            Permalink

            Dah fitnah memang tak boleh terima, lain kalau betul. Yg. suka fitnah ni spesis UMNO je…

          • December 31, 2011 at 1:08 am
            Permalink

            mati hidup balik tu apa pulak bujuk ?

            hehe…

          • December 31, 2011 at 3:10 pm
            Permalink

            Bodoh2 je bujuk pecaya kat nuar..dah ada bukti pun katanya fitnah..adusss….bangangnya..

        • December 31, 2011 at 12:55 pm
          Permalink

          ” Tapi kalau ceritakan keburukan atau fitnah seseorang yg. terkenal untuk menjatuhkannya, maknanya jeles/cemburu. ”

          well bujuk, ko nak lintas jalan tapi tak tengok kiri kanan, lepastu kne langgar..kau pegi la bace harakah, kau pegi la bace suara keadilan, kau pegi la tengok blog2 pro-PR sane…belambak fitnah dan keburukan orang yang lain.. ade tu fitnah yang dah terkantoi dah pon. jangan jadi orang tak tau malu.

          “Macam UMNO atur fitnah pada Anwar, tak sempat selesai kes mahkamah datang fitnah baru.” hang kate fitnah tapi anwar sendiri tak dpat nak buktikan tu semua fitnah. kite manusia ade akai gune. jgn taksub sangat sampai bende yang berbukti pun kau kate fitnah. ni la realiti mentaliti penyokong PR macam hang.

          Reply
          • December 31, 2011 at 10:00 pm
            Permalink

            Fitnah tu bila takda bukti, atau bukti yg. direka2 supaya orang percaya sedangkan yg. sebenarnya orang lain yg. buat. Macam kes LIWAT 2, Saiful kata di paksa tapi tiada kecederaan malah doktor pakar puntak dapat buktikan. Tak tau mana pakar DNA dapat boleh cari DNA Anwar yg. dah 2 hari dalam jubur Saiful tak rosak 2x… boleh caya ke?
            Tu Video Anwar, siapa yg. ambik gambar kerana yg. pastinya ada orang ke-3. Aku tak caya Anwar buat show untuk orang lain tonton, kecuali pelakon lucah je sanggup buat benda ni. Aku yakin kalau ko tengah bersetubuh, kucing lompat pun kote ko dah kendur inikan pulak ada orang tengok.
            Ya, dalam cctv eskay bawak camcoder… aku musykil kalau dia tahu dari awal kenapa cerita awal dia macam lain. Dulu dia kata terjumpa CCTV dalam loker, kalau camcoder tu dia yg. bawak maknanya dia dah bohong. Jadi orang camni tak boleh percaya.

          • January 4, 2012 at 10:41 pm
            Permalink

            JANGAN GADUH…. ALLAH MAHA TAHU… DIA ADA BAGI KLU KAT BAWAH NI :

            SURAH A-LI’IMRAAN (Ayat 61) :

            Kemudian sesiapa yang membantahmu (wahai Muhammad) mengenainya, sesudah engkau beroleh pengetahuan yang benar, maka katakanlah kepada mereka: “Marilah kita menyeru anak-anak kami serta anak-anak kamu, dan perempuan-perempuan kami serta perempuan-perempuan kamu, dan diri kami serta diri kamu, kemudian kita memohon kepada Allah dengan bersungguh-sungguh, serta kita meminta supaya la’nat Allah ditimpakan kepada orang-orang yang berdusta”.

    • December 30, 2011 at 8:23 pm
      Permalink

      Adamyan dah banyak menulis fitnah …tidak diangkat jadi hero…jeles kot ….

      Reply
      • December 31, 2011 at 12:57 pm
        Permalink

        fitnah?.. cube bagi perbezaan fitnah dengan kebenaran C4… hang kan pakar dalam fitnah, maki2 n komen no substance ni…

        Reply
    • January 1, 2012 at 12:52 am
      Permalink

      Jijik aku tk budak adam ni…bebal btl..hari tu masa nak kena pukul tau plak takut tem keluar dari balai ..lucu tgk you tube tu..hahaha.

      Reply
    • January 1, 2012 at 1:00 am
      Permalink

      tak apa kita lantik adamyan hero fitnah … ok tak

      Reply
      • January 1, 2012 at 1:16 pm
        Permalink

        hee..hee..c4 tak sedar diri..

        Reply
    • January 1, 2012 at 9:40 pm
      Permalink

      Selalu ke tegok beliau x solat???Yg ko solat dok fitnah org ni baik sgt ker..

      Reply
  • December 30, 2011 at 5:46 pm
    Permalink

    KITA BIMBANG kalau-kalau budak bubun lembik nih juga menjadi “ikan bilis” seseorang yang suka ratah anak ikan tuhhhh saja! Kalau ikut kawan-kawan dia mamat bingai sikit nihhh..kadang “kalau puji lebih, taya moto pun dia kerkah” inikan pula bila orang puji dia jadik hero..hahah nasib dia tak teghejun dari tiang bendera tuhhhh..heheh

    Reply
  • December 30, 2011 at 5:52 pm
    Permalink

    hermm….
    tu je?…

    kau bawak isue lain…

    aku pon nak bawak isue lain gak lah boleh?..

    kerajaan PAS hipokrit sebab nak robohkan madrasah yang masih aktif walaupun dah 100 tahun… madrasah tu tempat penyebaran ilmu islam…so boleh la aku nak ckap kat sini, kerajaan PAS bukan perjuang islam pon. hipokrit.

    Reply
    • December 30, 2011 at 8:35 pm
      Permalink

      dia roboh nak ganti baru …sebab dah 100 tahun…. apa lah beruk sangat kau ni….. BODOH sungguh penyokong2 UMNO dulu kini selama2nya ….. sikit punya benda nak kepoh2 ….

      Reply
      • December 30, 2011 at 10:18 pm
        Permalink

        yg tua kerepot kat kelantan tu bila nak roboh?

        Reply
        • December 31, 2011 at 7:09 pm
          Permalink

          biar rakyat dia sendiri robohkan ….

          Reply
        • December 31, 2011 at 7:11 pm
          Permalink

          biar rakyat dia sendiri robohkan ….

          Reply
          • December 31, 2011 at 11:30 pm
            Permalink

            PAS tidak akan menjadi tunjang pemerintahan negara. PAS tidak akan dapat melaksanakan Islam asas pentabiran negara. PAS tunduk & boneka kepada DAP.

          • January 1, 2012 at 12:55 am
            Permalink

            tu je lah yang boleh kau komen…

            1. PAS tunduk & boneka kepada DAP
            2. PAS suruhan kepada DAP
            3. PAS dipermiankan DAP
            4. PAS diperkuda DAP

            dah muak aku dengar ….

            UMNO macam mana pulak ???? dengan MCA dan MIC, PPP dan Gerakan ????

          • January 1, 2012 at 8:25 am
            Permalink

            Memang muak pun. Sama macam kisah daJJal yang tak tahu henti MEliwat dan orang tak henti bercakap. Muak kita dibuat nya pasal hari hari dengar.

            Muak kerana hakikat. Benda ini benar sebab itu orang bercakap.

          • January 1, 2012 at 11:01 am
            Permalink

            Muak tak Muak Pemimpin UMNO dah sebat RM250 juta duit rakyat, PKFZ RM12.1 billion…

          • January 1, 2012 at 1:18 pm
            Permalink

            ha..ha..moooooooo

          • January 1, 2012 at 5:45 pm
            Permalink

            PAS akan buat setakat kemampuan, apa masalah untuk PAS laksanakan ISLAM jika PAS dapat kerusi paling banyak dalam kerajaan? Dalam masa tiada kuasa pun PAS dah berusaha menegakkan Islam, ini kan pulak sudah berkuasa. Masalah sekarang ialah kenapa UMNO tak sokong PAS menegakkan HUKUM ISLAM dan pemerintahan ISLAM?

          • January 2, 2012 at 1:57 pm
            Permalink

            Bujuk… pencacai Ameno memang cam tu… hati dah makin hitam, takut nak melaksanakan hudud sebab dia orang bangga dapat jadi ala ala liberal sekular gitu… konon kalau ada hudud nanti pelabur lari… umat Islam tak produktif… banyak yang kudung( kata kata pemimpin agung mereka.. )… mentaliti lumbu feedlot cam tu le… MELAYU AMENO

      • December 31, 2011 at 1:03 pm
        Permalink

        ganti “shoping kompleks baru”…

        see…sape bodoh sekarang ni?..

        C4, C4…

        dulu bile UMNO nak robohkan surau usang untuk digantikan dengan masjid yang lebih besar dan selesa. puak2 PAS beria menentang…

        sekarang PAS sendiri nak roboh madrasah yang masih kukuh dan aktif serta penuh sejarah untuk digantikan dengan shoping kompleks.

        hang nak maki aku bodoh ka apa ka… yang penting sekarang realitinya hang diperbodohkan.

        “sikit punya benda nak kepoh2″…kah kah kah…. buat lawak lah kau ni…

        hang p bace balik sejarah…sape yang paling kepoh sebelum ni bile bab2 tanah wakaf dan surau2 ni…..

        Reply
      • January 1, 2012 at 6:42 pm
        Permalink

        bagus gak klu camtue… cam sama ngan janji2 pkr pada peniaga gerai bawah pokok kat penang.

        Reply
    • December 30, 2011 at 10:23 pm
      Permalink

      Kan dah ada tajuk madrasah salihiah, komen d sana la.

      Reply
  • December 30, 2011 at 6:29 pm
    Permalink

    Aku Cadang Budak Ni Lawan Kat Tanjong Malim.Rakyat sekarang tak kisah apa kaki pun asal bukan kaki sapu Harta Negara sudahlah.Coz pemimpin yang ada Kaki sapu duit

    Reply
    • December 30, 2011 at 8:25 pm
      Permalink

      sapa yang kaki sapu Harta Negara tu???

      Reply
  • December 30, 2011 at 6:31 pm
    Permalink

    mykmu tak ada teloq kaa komen
    tak boleh publish terus.

    Reply
  • December 30, 2011 at 6:33 pm
    Permalink

    Kita rakyat M’sia yang beragama islam khasnya memang terlalu beruntung. Kita beruntung kerana telah diberi peluang lebih awal dari umat islam dinegara lain.

    Kita beruntung kerana diberi peluang mengenali dajjal lebih awal dari umat negara lain. Dikhabarkan dajjal ori bermata satu, berjalan tempang dan buruk sekali rupa serta perangainya. Dan dajjal hanya akan muncul disaat akhir sebelum bumi ini hancor lebur.

    Kita telah mengenali dajjal lebih awal walau pun dajjal versi kita bermata dua serupa macam kita tidak hanya satu. Sudah tentu ini jelmaan dajjal zaman ini kerana hari akhir belum mahu tiba lagi. Tetapi antara kedua dajjal ini tetap ada persamaannya, iaini perangai mereka sama, serupa dan sebiji.

    Yang bernama ADAM Adli ialah pelapis dajjal yang telah diberi perintis bakal ambil alih dajjal senior yang satu hari bakal masok gol. Kerana golnya manusia perkara wajib bukan harus, kadang kadang atau mungkin lagi. Dajjal tak payah solat kerana yang solat hanya orang yang beriman. Bila tak beriman tak perlu solat.

    Firaun mengaku dia tuhan kerana firaun merasa diberi banyak kelebihan olih pencipta nya berbanding manusia lain. Firaun sentiasa sihat sepanjang hidupnya dan dia tidak pernah bersin atau menguap, jauh sekali untuk jatuh sakit. Firaun angkuh kerana kelebihan ini.

    Fikir fikirlah kaitan thoery dajjal dan firaun itu.

    Reply
    • December 30, 2011 at 8:28 pm
      Permalink

      ada sekor to dajal juga …tapi dajjal ni mata dua…kadang2 pakai spek hitam beso…. cincin dia jea RM24 juta …dajjal ni suka shopping…

      Reply
      • December 30, 2011 at 10:17 pm
        Permalink

        sape tu c4? mak ko ke..memang dajal pun tp jenis betina..

        Reply
      • December 30, 2011 at 10:22 pm
        Permalink

        C4.. plse. jangan terikut provokasi diorang. Berat hukuman kamu tu… diorang rasa dia hebat, biaqpi. Kita jaga akhlak islamiah kita. Sebab yg. tukang baca lebih ramai dari tukang tulis.

        Reply
        • December 30, 2011 at 10:42 pm
          Permalink

          ha..ha..nak jaga akhlak islamiah mcm mane? kalau dah hari2 mengadap suara keadilan,harakah ngan roket.. mulut je sebut islam hakikat sebenar jauh sekali.. tipu sana tipu sini..halal sana halal sini..dia ingat islam ni dia punya kot..

          Reply
          • December 30, 2011 at 11:09 pm
            Permalink

            Lupa akhbar mana paling banyak kena saman fitnah?
            Setahun Utusan kena saman lebih 5 kali. Baik betul Utusan fitnah ni….

          • December 31, 2011 at 2:09 pm
            Permalink

            HARAKAH pun tak pernah kena samun bujuk kan..ye la akhbar ISLAM..

          • December 31, 2011 at 7:10 pm
            Permalink

            halal sana halal sini…. apa yang halal sana halal sini tu ????? details sikit

          • January 3, 2012 at 3:28 am
            Permalink

            Utusan kana saman tp tk salah bai..tk cm akhbar keadilan dan harakah..habis duit bayo saman..

  • December 30, 2011 at 6:33 pm
    Permalink

    lu apahal bro? kalu restoran tu anak mami ijat punya kenapa. anak mami ijat tak boleh meniaga ke? 250 juta tu utang le bro. kena byr balik. guapun bnyk utang jugak. beli keta, beli umah. lu takde utang ke? gua tak fanatik pemimpim. kalau mami ijat buat salah, biarlah dia kena. pasal anak mami ijat meniaga, knp jd isu. menantu nik aziz jugak meniaga. bazar tok guru a.k.a lubang kubur tok guru tupun hasil perniagaan dia jugakkan! lu punya nama sebijik mcm bunyi binatang dlm isu nfc la bro!! lu pernah duduk sekali dalam feedlot ke, hehehehe

    Reply
    • December 30, 2011 at 10:26 pm
      Permalink

      Dari pembacaan aku, masalah bukan restoren tu tapi benda yg. dijual tu antaranya ARAK yg. UMNO kata HARAM. Tak tau la pejuang UMNO tak haram kut jual ARAK.

      Reply
      • December 30, 2011 at 10:45 pm
        Permalink

        haram bg org lain tp halal utk puak sendiri.. dikelantan arak tak leh jual secara terbuka tp diselangor bersepah2.. kenapa dasar mesti berbeza2 walau dlm satu pakatan?

        Reply
        • December 30, 2011 at 11:13 pm
          Permalink

          Kenapa? Negeri2 UMNO pulak camna? Cermin diri la bro… PAS tu negeri 90% umat Islam dan diperintah PAS, Selangor umat melayu 60% diperintah PKR, Tapi ko tak cerita pulak pasal negeri PM yg. ada casino terbesar di Asia, kenapa yeee?

          Reply
          • December 31, 2011 at 2:14 pm
            Permalink

            HEE..HE..SPIN NAMPAK.. PAS KAN PARTI ISLAM..ALLAH TAK KAN KAITKAN UMNO BILA PAS TAK MAMPU BUAT DIAKHIRAT NANTI.. ALLAH HANYA AKAN TANYA EMPUNYA BADAN.. SO KALAU PAS TAK DAPAT NAK LAKSANA KES SEKECIL ARAK DI SELANGOR APAKAH ALLAH AKAN MENGAITKAN KETIDAK UPAYAAN UMNO.. BRO BUJUK KALAU TAK MAMPU MENGAKU JE JANGAN DUK BERLAGAK..

          • December 31, 2011 at 4:33 pm
            Permalink

            UMNO dah buat lama dah kilang arak tu …. allah akan tanya pemimpin UMNO dulu…. lama juga lah pemimpin UMNO akan dibakar oleh allah dibandingkan dengan pemimpin PAS…sebab pemimpin UMNO yang buat kilang arak

          • December 31, 2011 at 10:09 pm
            Permalink

            PAS kongsi kuasa di Selangor dengan PKR dan DAP. Muslim disana +- 50%, tapi di T’ganu dan Pahang Muslim +-70%, siapa lagi patut haramkan Arak di tempat terbuka.
            Setidaknya PAS dah cuba haramkan ARAK di 7E, mungkin tak berapa berjaya, tapi kawasan bangi tiada arak d 7E. UMNO buat apa? Apakah nanti tuhan tanya korang kata itu tugas PAS bukan tugas UMNO?

          • January 2, 2012 at 12:04 am
            Permalink

            aku nak tanya..kilang arak kat negeri mana..dan siapa yg memerintah..dan duit cukai dan lesen arak tu negeri mana yg benarkan???

          • January 2, 2012 at 11:09 pm
            Permalink

            Sedar diri bro… siapa d belakang kilang Arak tersebut? malah anak TunM adalah pemegang saham terbesar sykt. ARAK di filipina, korang tak kecoh pun. Tu.. genting letak kat mana, ada tak lembaga pengarah dia org. UMNO? Dulu sport toto pengerusi dia orang UMNO jugak. Panjang kalau nak senaraikan pemimpin UMNO yg. terlibat benda2 haram ni. Tapi kalau hati dah hitam cam kata netron, babi depan mata pun dia kata kucing.

          • January 4, 2012 at 12:51 pm
            Permalink

            lps ni pas mng tutup la tempat2 tu..tak pun pas plk ambik alih..pas kan nk ganti umno..

          • December 31, 2011 at 4:40 pm
            Permalink

            kita tengok pulak sapa yang bagi tanah genting highland pada Lim Goh Tiong tu????

            sapa pulak director dalam syarikat judi tu ???

          • December 31, 2011 at 4:42 pm
            Permalink

            cucu kepada director genting highland jadi perdana menteri ?????

            cucu taukeh judi jadi PM ?????

      • January 1, 2012 at 6:46 pm
        Permalink

        arak haram… judi haram… mknan ringan pon byk yg haram… perangai pon cam haram… haram jadah… maksum sungguh dirimu c4 andai tak pnh mkn duit haram dari hasil gaji buta…

        Reply
        • May 19, 2013 at 11:52 pm
          Permalink

          series ckap.. klau bg adk aq yg form 2 bca pon tobat dy gelak kat hg guling2…. kiranya hg dok mkan duit hram la ? no wonder prangai hg pon mcm *****

          Reply
    • December 31, 2011 at 10:49 am
      Permalink

      Bododh punya pendapat!

      Reply
  • December 30, 2011 at 8:21 pm
    Permalink

    sekurang2nya budak tu panadai cari publisiti …. kalau kecing atas gambar najib atau rosmah lagi best…

    Reply
    • January 1, 2012 at 6:35 pm
      Permalink

      erkkk… knp ko yg berapi sgt c4? apa kata ko yg buat? ko nak letak nama sebar kat sini pon takot. jgn suka mengkudakan org lain. asyik menyalak bkn keja manusia.

      Reply
  • December 30, 2011 at 10:28 pm
    Permalink

    Aku baca tajuk tulisan ni, Adam Adli tak solat. Tapi aku tak jumpa pulak statement yg. tunjukkan dia tak solat.

    Reply
  • December 31, 2011 at 1:36 am
    Permalink

    Apa STANDARD ini pembangkang. Pembangkang ni standard lembu jer… tinggal tandok jer takda.

    Reply
    • December 31, 2011 at 7:12 pm
      Permalink

      yang bertanduk tu betul2 lembu ..macam UMNO …yang diternak oleh shahrizat

      Reply
  • December 31, 2011 at 10:51 am
    Permalink

    Rakyat Malaysia,

    Teh tarik sekarang RM1.50, 3 tahun dulu baru RM1.00 atau RM0.80. Kita kerajaan BN/Upmno kata 1Malaysia? Rakyat jelata balik kampung, kita bayar toll, kita pergi LDP, kita bayar toll, kita pergi mana mana pun, kita bayar toll. Anak Ali balik dari USA, kereta sana Toyota Camry baru US$21,600. atau RM64,000. tetapi, sini kita kena bayar RM170,000. ini 1Malaysia yang mahal??? kita mesti sedar dan insaf, semua rakyat jadi miskin, kita bayar, bayar, bayar, semua barang naik harga, semakin susah, walau pun kerja gaji sebulan RM3000, pun susah. berapa orang yang gaji lebih 3000 ?
    kita semua makin susah, menteri menteri, ketua bahagian Upmno/dan orang BN kronikroni BN,Upmno saje yang kayakaya. kita rakyat jelata susah, makin susah, ini jadi kenyataan. semakin kita ada kerajaan yang korupsi, corruption, kita makin susah, Dato K Toyo, Dato Zakaria, rumah yang sebesar istana Sultan, Tengku Adnan, Tun Dr M, Tun Ling Long Sick, Tun Daim, mereka semua rumah beser dan anak anak tak payah kerja, cucu tak payah kerja, toll toll dan AP kereta yang mahal, hasil hasil, banyak wang duit rakyat yang susah,susah pergi ke pocket kronikroni BN Upmno saje. Rakyat mesti sedar, insaf, Jom Ubah. ABU, ABU, ABU, mari kita ubah, kalau kerajaan baru kurang baik, kita bagi ubah lagi, kita mesti tukar, ubah, kalau tak, masa hadapan semakin susah, rakyat jelata, Jom Ubah. now or never, Yes we can.

    Jom Ubah.

    Aziz Kadir

    Reply
    • December 31, 2011 at 4:38 pm
      Permalink

      penyokong UMNO bukan faham cakap macam tu….. buta perut …

      Reply
      • January 4, 2012 at 12:49 pm
        Permalink

        mmg tak faham sbb tak rasa susah pun..org malas ja bnyk komplen

        Reply
        • May 19, 2013 at 11:38 pm
          Permalink

          weh… beringt la skit…kita ny NEGARA YG SEDANG MEMBANGUN, BKANNYA NEGARA MAJU MCM JEPUN PA BAGAI..
          sdar kediri la skit bkan smua rkyat m’sia ny senang… nk ckap tu tgk la sekeliling sma..jgn pkiaq hg sorg jea..

          Reply
    • January 1, 2012 at 11:57 pm
      Permalink

      KONTOL AH KLU KERAJAAN BARU PUN BELUM TENTU LEH UBAH SEGALANYA LAH..KLU KOS SARA IDUP DH NAIK KAU TUKAR SIAPA PUN MMG TETAP NAIK…KAU NI XBELAJAR TENTANG DAN KAJI DUNIA BISNIS ATAU PEMASARAN KE..ORG BODOH JER KAU LEH KENCING AH ..KONON TUKAR PM TUKAR PEMBANGKANG LEH UBAH SEMUA..KONTOL SGT SGT AKU DGR..GELI AKU..CAKAP BIAR SERUPA BIKIN..JGN BIKIN PASIR DLM PERIUK NASI SENDIRI..LU CAKAP ORG SUSAH..MMG AH BOLEH TGK AH APEK TUA LEH KUTUK KOTAK KAT SHOPPING KOMPLEK,,KAU TGK ORG MELAYU BERAPA KERAT YG BLH BUAT..SBB KITA NI MALAS..HANYA MENGHARAPKAN BANTUAN KERAJAAN..BILA SEMUA NAIK BISING..TAPI RAKYAT XPENAH NK FIKIR MN DUIT KERAJAAN NK BAGI KAT FAKIR MISKIN KLU BUKAN DUIT KITA..SAMA JUGA DGN PARTI LAIN..BENDA SEMUA SAMA..PELIK LAH AKU

      Reply
    • January 3, 2012 at 3:31 am
      Permalink

      Laaa..khalid ibrahim,saifuddin,kamaruddin jaafar, anwar ibrahim, azmin ali dn byk binatang2 dlm pkr pun kayo gilos..

      Reply
  • December 31, 2011 at 1:05 pm
    Permalink

    penyokong PAS PKR tak perlu becakap soal halal haram…. tak perlu tau…
    g main jauh2…

    tu je aku nak ckap… nak ckap banyak pon bukan diorang ni paham bahase.

    Reply
    • January 1, 2012 at 12:58 am
      Permalink

      uMNO jea boleh cakap isu haram dan halal ……

      Reply
  • December 31, 2011 at 2:23 pm
    Permalink

    orang melayu bodoh ….di bodoh kan oleh orang kapir

    Reply
  • December 31, 2011 at 2:25 pm
    Permalink

    tok guru nik najis pun dah pandai menipu…..inilah politik

    Reply
  • December 31, 2011 at 2:26 pm
    Permalink

    MELAYU MEMANG BODODOH ….KESIAN

    Reply
  • December 31, 2011 at 5:12 pm
    Permalink

    Dalam pentadbiran negara untuk mengelak diri terus dari memberi lesen pada kilang arak, judi kuda dan nombor ekor dilihat sukar diasingkan. Walau pun pada hakikatnya tak ada siapa pemimpin islam yang tidak sedar hukum halal haram mengenainya. Walau bagaimana pun hendak tak hendak perkara ini perlu juga diambil , diterima dan dilihat dari perspectif yang berbeda. Dari awal pentadbir negara melaksanakanya diatas dasar kemajmukan rakyat negara ini.

    Kelantan & Terengganu memang tak ada kedai magnum atau toto sebagaimana yang kita tahu . Tetapi kita jugak tahu kaki kaki judi jenis ini masih bolih melanggan dibandar luar yang terdekat iaini Kuantan. Pemandu teksi yang ulang alik tiap hari menjadi curiernya dalam bisnis ini. Tapi macam mana pulak rumah pelacuran diKB ? kalau ini benar benar ujud , dari sudut apa pulak orang PAS bolih menepisnya.

    Reply
  • December 31, 2011 at 5:20 pm
    Permalink

    last2 senasib ramlang porigi, lepas dipecat tak ada siapa dah yg ambil tahu
    LOL

    Reply
  • December 31, 2011 at 5:22 pm
    Permalink

    Setuju tak kalau kita kata setakat ini DAJjal bermata dua terlalu berjaya dalam missi nya. Missi meliwat minda pencacai nya.

    Kejayaan ini terserlah kerana rekrutnya dilihat menjadi bertambah bebal dan enggan menerima yang lain walau dengan apa cara penghujahan nya pun.

    Kejayaan ini kerana DAJjal memang extra kebolihannya. Dalam pada semua pembuktiaan memihak kearah betapa bersalahnya dia, dalam pada peguam nya sendiri mengesahkan salah laku memang berlaku, demikian dengan bekas sekutunya mengatakan memang berlaku….. tapi dia masih bolih (dalam ceramahnya) mengatakan tidak, saya tidak pernah melakukannya. Memang saya berada disitu pada hari itu tetapi saya sedang bermesuyarat dengan sipolan sipolan diruang sebelah.

    Sipolan yang disebut tidak pernah disokong dengan alibi. Dan dia sendiri mendiam diri mengenainya.

    Nampak tak extranya.

    Reply
  • December 31, 2011 at 8:11 pm
    Permalink

    kemon la… apa sgt yg dirisaukan dgn tindakan mahasiswa yg berumur 22 tahun? xkan xboleh menimbang n berfikir dgn rasional kot…xkan tindakan kurang matang drpd mahasiswa tu korang nak tambah dgn statement2 yg “ribena”?? kemon la…its not big deal ekceli…kan bagus annaounce je cakap “saya maafkan dia”…boleh gak pancing undi..ketepikan warna kepartian korang…fikirkan masa depan mahasiswa tu… org Melayu tu budak tu…^_^…fikir dr sudut anak Melayu yg matang ye kawan2..moga Allah merahmati mahasiswa yg ‘celik’ sekalian..jzk

    Reply
  • December 31, 2011 at 10:02 pm
    Permalink

    Liwat nya berdasar suka sama suka. Ha, Ha, habis tu yang kau dok canang seluruh dunia yang kau kena fitnah apa ke jadahnya. Dua benda yang patut di castrade dari DAJjal ini ialah lidahnya dan batang dia. Ini kerana dua benda anugerah pencipta telah disalah guna ketahap omega.

    DAJjal memang sah DAJjal kerana tak ada DAJjal yang baik. Tapi sibingai pengikut nya tak kan nak terus membingaikan diri sepanjang hidup kot.

    Reply
    • January 2, 2012 at 12:00 am
      Permalink

      btl x aku ckp..rakyat malaysia cuma nak tahu annuar penah main bontot ke x..skrg ni dia punya ayat pusing pusing telah belit dia punya kepala sendiri

      Reply
  • December 31, 2011 at 10:14 pm
    Permalink

    UMNO suruh PAS hapuskan ARAK di tempat terbuka tapi taknak bagi kuasa pada PAS. Jebat ko ingat Allah akan hukum orang yg. berkuasa ke orang yg. tak berkuasa? Kalau UMNO buat kat M’sia semua negeri akan ikut. PAS perintah K’tan, jadi K’tan je yg. boleh di ubah. Hairannya UMNO yg. kata pejuangkan Islam taknak pulak Ikut, tak mampu konon. Tapi YB UMNO tampa sokongan parti lain dah boleh perintah PAHANG dan T’ganu. Taknak buat jangan cari alasan.

    Reply
  • December 31, 2011 at 10:17 pm
    Permalink

    Teringat company Liquor yg besar dari Philipines, anak Tun M, pemimpin wahid umno…lepas kena tegur terus letak jwtn sbgai director/shareholder… (tak sure), maksud dia kalau tak tegur dok ada lagi ler kat situ…

    Reply
  • January 1, 2012 at 12:52 am
    Permalink

    dah nak jadi tuhan pulak ke ??? tahu Budak tu solat atau Tak Solat ?????

    hebat nya penulis UMNO ni ….

    Reply
  • January 1, 2012 at 11:03 am
    Permalink

    malam tadi mahasiswa di UPSI,Tanjung Malim telah
    mengadakan perhimpunan aman bagi menuntut kebebasan akedemik..

    Perhimpunan aman yang dinamakan perhimpunan Kebebasan Akademik (BEBAS) bermula petang semalam dengan berkumpul di hadapan UPSI sambil menyanyikan lagu Negaraku, memdeklamasi puisi dan berpidato…

    Malangnya,perhimpunan aman yang dilakukan oleh anak-anak muda kita telah pun dikasari,dipukul,disepak terajang oleh pasukan yang sememangnya menjadi “alat” kerajaan dalam menyekat kebebasan bersuara di negara ini..
    apa lagi kalau bukan pasukan berhelmet merah,FRU..
    Komen Moo: Eh punyalah byk pendatang haram/pak itam kat malaysia ni…tak nak pulak ambik tindakan tegas????

    Reply
    • January 1, 2012 at 6:39 pm
      Permalink

      erkkk… ada video tak pasal nie… teringin nak tgk sendiri… aku rasa klu bab rusuhan mesti ada yg amik video kan… pekata kita tgk dan nilaikan sendiri…

      Reply
  • January 1, 2012 at 11:36 am
    Permalink

    Maaf tiada kaitan dengan tajuk di atas tetapi sekadar selingan berkaitan isu roti Gardenia– petikan daripada Selangor Daily.com:

    Dear Friends, please Boycott and Stop buying Gardenia bread!

    Barisan Nasional is all out against Chinese Tycoon Robert Kwok!

    -BERNAS(BN)bought over Gardenia and straight away stop buying flour from FFM Berhad(Robert Kwok)
    -Robert Kwok then started Massimo Brand.Selling RM4 bread (with wheat germ) at RM 2.50

    BN rips you off while Robert Kwok subsidise your essential items ! ( sugar,flour,oil,etc)

    Pls share this!

    Cerita lanjut boleh diikuti di:http://www.selangordaily.com/?p=3262

    Sebenarnya kita juga boleh mengambil tindak balas yang sama dengan memboikot pula barangan-barangan berikut (yang berkaitan secara langsung dan tidak langsung dengan FFM):

    1. Roti jenama Massimo
    2. Tepung gandum cap kunci dan cap sauh
    3. Minyak masak, telur dan frozen foods jenama Seri Murni.
    4. Perisa dan pewarna makanan jenama Star Brand.

    Yang lain-lain mungkin sahabat yang lain boleh sama-sama menyiasat dan sebarkan maklumat ini ke seluruh negara.

    Reply
  • January 1, 2012 at 11:47 am
    Permalink

    Aku cuma kasihan dan nak nasihatkan para mahasiswa yang nak belajar…jangan jadi BODOH Adam & Geng yang BODOH dan BANGANG tu…ingat tujuan kalian tu masih diperingkat nak belajar untuk kehidupan masa depan dan jangan laa dicemari dengan niat lain..Ingat laa Peperiksaan akhir semester selama dua minggu sudah bermula, jangan korbankan masa depan dengan menyertai demonstrasi kerana kita tidak tahu apa yang akan berlaku.

    Tumpukan perhatian sepenuhnya kepada peperiksaan dan sebagai penuntut kalian harus hargai peluang berada di universiti sebab banyak lagi orang lain yang tak berpeluang nak jadi mahasiswa saperti kalian. Biar keluar universiti dengan segulung ijazah serta jangan hampakan pengharapan keluarga terhadap kalian.

    Mohd. Mustafa seterusnya mengingatkan bahawa mahasiswa yang bijak dan matang seharusnya memahami motif sebenar di sebalik penganjuran perhimpunan itu.

    Beliau berkata, mahasiswa juga harus faham bahawa kes jenayah tidak boleh diselesaikan secara berdemonstrasi.

    “Jangan biarkan diri dijadikan seperti ‘lembu yang dicucuk hidung’ oleh kumpulan dan penyokong-penyokong (Datuk Seri) Anwar Ibrahim.

    “Keputusan mahkamah tidak boleh digugat dengan cara berdemonstrasi. Kalau tak puas hati ia mesti dibuat melalui rayuan kerana itu prosedur perundangan,” katanya.

    Reply
  • January 2, 2012 at 12:53 pm
    Permalink

    MENENTANG PUAK KAUM NABI LUT A.S. ADALAH SATU JIHAD!!!!

    Reply
  • January 2, 2012 at 2:11 pm
    Permalink

    Ini cacai Ameno konon macam kuat agama .. tapi apa pasal suka mau ludah worang haa…Agung punya gambar pun tarak kasi naik ini bendera tapi itu Ameno lebih lebih taruk dia punya pemimpin atas sana …. tarak hormat sama Agung… cilakak punya Ameno…. TAKSUB sama pemimpin sampai itu macam ka…

    Itu hari mamak ada nampak di PWTC juga lepas Ameno himpun…itu pekerja pekerja kasi turun banyak banner ada muka Najib dan buang masuk lori sambil kutawa kutawa… tarak orang mau ludah… sebab apa?? itu pekerja PWTC juga..kerja dengan Ameno… kah..kah..

    Reply
  • January 2, 2012 at 10:09 pm
    Permalink

    Adli tu patut concentrate pelajaran. Pastikan dapat 4 point setiap semester. Dapatkan anugerah pelajar cemerlang. Selepas itu masuk politik secara sah barulah cari populariti secara genuine bukan secara murahan begitu.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *