Langsung Rancangan Temu Bual Hassan Ali

Share


YB Datuk Dr. Hassan Ali (Exco Selangor) tampil dengan BERSONGKOK HITAM, kot hitam, BAJU KEMEJA PUTIH & BERTALI LEHER WARNA MERAH.  Apa-apa tafsiran dari sini, buatlah sendiri, penulis taknak campur.

Pusingan Pertama (Pengenalan)

Puji diri sendiri, puji portfolio sendiri, puji Khalid Ibrahim (sebut gelaran penuh), promosi pembaharuan surau dan masjid dibawah seliannya, promosi identiti melayu yang dilaksanakan di Selangor.  Tidak lupa menyebut hasil kejayaannya sepanjang memegang jawatan Exco.

Pusingan Kedua (Masuk Bab Gereja)

Portfolio sensitif (kerana jaga melayu dan Islam), kesukaran mencegah mungkar dari segi syariah dan akhlak dari segi penguatkuasaan, masalah di DUMC (Gereja Methodist Damansara Utama) berkenaan akidah kerana ada cubaan memurtad orang Islam, orang Islam dipanggil masuk gereja untuk berbuka puasa tapi lambat 1 jam, seluruh suasana semasa serbuan berkaitan kristian, Sultan Selangor kata ada cubaan memurtadkan orang Islam tapi pembuktian sukar, tidak kukuh dan takut tidak dapat dipertahan di mahkamah.  Tidak sulitnya Selangor ada enakmen syariah, Sultan Selangor beri sokongan dalam melaksanakan tanggungjawab.  Sulitnya, permasalahan dari segi rakan Exco yang tidak dapat maklumat sebenar tapi beri kenyataan kepada media tanpa merujuk kepada Hassan Ali. Dari segi individu, bila ambil keputusan untuk periksa gereja, Hassan Ali tidak ingat soal PAS tapi soal akidah dan tanggungjawab menjalankan perintah Sultan.  Apa yang berlaku dalam DUMC salah tanggap, tidak ada elemen serbu (storm), mencadangkan dalam hal sensitif serahkan kepada Exco, Pengerusi Mais dan Pengarah Jais untuk menjawab.  Semua pihak perlu sokong tindakan DUMC, apa yang berlaku dalam DUMC sikit saja (drop in the Ocean).  Kerana isu DUMC, Hassan Ali tidak dicalonkan dalam pilihanraya akan datang, tidak tahu soalan akan meloncat ke situ tapi dari segi peribadi soal pencalonan tidak menjadi kesan.  Mempertahankan institusi Islam, raja lebih penting.  Cakap soal perpaduan melayu dan bangsa lain di Malaysia tidak ada masalah.

Pusingan Ketiga (Kalau bukan dalam politik bagaimana main peranan dalam NGO)

Nak pusing jam agak sukar, kalau tidak dicalonkan ruang lain terbentang luas (motivasi, masjid, kanak-kanak), politik untuk dapat audien lebih besar demi memartabatkan bangsa, agama dan raja.  Peranan dalam NGO masih berjalan tapi bottom linenya sama ada NGO selari dengan 3 perkara, Islam, bangsa melayu dan raja.  Nyawa saja yang akan memisahkan dari menyertai NGO sedemikian.  Nak kata berseorangan dari segi sosial tidak tapi dari segi fungsi sebagai portfolio kelihatan berkeseorangan.  Perjuangan mengenai melayu, Islam dan raja-raja begitu popular dikalangan rakyat, poll (undi) mengenai hassan ali dalam isu arak menunjukkan tidak berkeseorangan.  Akan buat roadshow perjuangan sebenar selama ini.  Kenyataan Hasan Ali keluar parti, digugurkan agak keterlaluan, ditunjukkan jalan keluar bukan jawapan yang baik, tapi dalam soal perjuangan memang kasih pada parti, perlu lihat keadaan, perubahan berlaku dari masa ke semasa, hanya Allah swt yang boleh menentukan arah tuju kemana.  Perbincangan dengan Ahli Parlimen seperti Zulkifli Nordin ada tempat-tempat bersama, keseirasan ada tapi dari segi detail tidak perlu diulas, secara besar memang ada persamaan.  Apa pun kalau perjuangan itu sama, maknanya ada nada, suara dan tempo yang sama, tidak fikir ada masalah untuk berbincang.  Manusia yang disebut adalah manusia intelekual, apa salah menggabung jalin, mengetuk pintu mempertahankan Islam, melayu dan raja.  Sebagai orang sekular, tertawan perjuangan PAS mengenai negara Islam, kepimpinan ulama, moral dan akhlak bagus dari segi muka dan kehidupan.  Antara elemen itu masih ada tapi dari keseluruhan landasan perjuangan ada yang suka dan tidak suka

Pusingan Terakhir

Dulu majoriti pemimpin PAS adalah ulamak, sekarang majoritinya orang profesional, keadaan ini boleh mengubah parti, ulama tidak akan membawa PAS lari dari perjuangan dibanding dengan profesional, ada perubahan (shitf), sebahagian ahli parti mahu PAS sama seperti 20.30 dan 50 tahun dulu.  PAS yang menjaga semangat dan syiar Islam.  Merasakan dan harap sangat ahli-ahli parti renung nak dibawa kemana PAS ini, kalau nak PAS berjuang diatas landasan sebenarnya perlu dikekalkan oleh setiap ahli parti.  Punca-punca yang menyebabkan anjakan berlaku dalam PAS, logiknya orang nak kemenangan dan hanya boleh dicapai melalui bergabung, ada fikir kemenangan boleh dipanjang ke Putrajaya guna formula sama tapi dalam masa yang sama meminggirkan penyokong tegar PAS.  Menang di Gombak setia kerana sokongan bukan Islam tapi peranan penyokong tegar lebih penting. Gembira kalau mencatit kemenangan lebih besar dan menawan Putrajaya tapi kalau dalam kemenangan itu Islam, melayu dan raja entah kemana, pekikan dan kemenangan tidak ke mana.  Menyebut sepotong ayat al-Quran Perancangan Allah yang lebih tepat, tidak tunduk kepada telahan orang lain tapi telahan Allah swt.  Maka sebab itu setakat yang mampu tetap bersama dengan apa jua gerakan politik/bukan politik yang dapat mempertahankan Islam, melayu dan raja.  Sanggup mengorbankan nyawa, misi Allah swt meletakkan Hasan Ali di mukabumi untuk perjuangan 3 perkara itu.  Dibina dengan suasana itu, tidak mampu melangkah keluar dari suasana itu tapi akan tetap bersama dengan perjuangan melayu, raja dan Islam.



73 thoughts on “Langsung Rancangan Temu Bual Hassan Ali

  • December 22, 2011 at 12:34 am
    Permalink

    tafsiran pakai songkok, bertali leher.. kalau tanya orang UMNO ..makna nak masuk UMNO….

    Reply
    • December 22, 2011 at 12:44 am
      Permalink

      Tahniah C4..kerana menonton TV3 dgn penuh khusyuk….tunduk jugak hang dgn TV3…

      Reply
      • December 22, 2011 at 1:32 am
        Permalink

        hush ! c4 tu ahli seumur hidup kelab mytv3 hangpa jangan tak tau…

        betul kan c4 ?…alaaa hang ngaku je laa

        Reply
      • December 22, 2011 at 10:58 pm
        Permalink

        tak lah tunduk dengan TV3…. kita kena ikut juga lah …. nak tahu isu…

        Reply
  • December 22, 2011 at 12:36 am
    Permalink

    apa kesimpulan jadi ke hassan ali masuk UMNO ????

    Reply
    • December 22, 2011 at 12:46 am
      Permalink

      hang discuss la dgn sahabat2 hang tu…mooo, bujuk, C1 dan mat indon si tony tu….dah discuss nanti bg tau yea….ikut korum la C4…

      Reply
    • December 22, 2011 at 1:29 am
      Permalink

      kelmarin khalid gereja kata hassan ali akan cuba di selamatkan….

      selamat apa khalid ? hang tu pun tak selamat…ada hati nak selamatkan orang…

      si cina laknat theresa kok…senggeh jer kat sebelah…

      Reply
      • December 22, 2011 at 1:24 pm
        Permalink

        hehe..hassan ali berada pada landasan yg selamat & betul dah pun.. yg tak selamat lg si kalid gereja la tu..termasuk la geng2 sekular diorg ni..

        Reply
        • December 22, 2011 at 1:39 pm
          Permalink

          khalid gereja tu barua cina..

          Reply
          • December 22, 2011 at 3:45 pm
            Permalink

            khalid gereja saper..? orang umno ker?

          • December 22, 2011 at 5:03 pm
            Permalink

            alaaaa….tak kan hang tak kenal…khaliddd, khalid yang mati-matian kata tak pe aiih…nak buka puasa dalam gereja…macam la dah tak ada tempat lain nak berbuka kat PJ tuu.

            Khalid..yang bermati-matian mempertahankan puak-puak kafir dalam proses memurtadkan orang melayu..

            khalid…alaaa khalid yang kata tak pe orang kristian guna nama Allah swt…sebagai nama tuhan mereka…walaupun dia tahu tuhan depa tu boleh beranak pinak…

            kalau benda-benda nak melingkupkan agama macam ni sapa lagi ??….orang PAS laaaa..

            iskh !! hang buat-buat tak tau pulak…

            cheh ! PAS haram seduit pun tak guna

          • December 22, 2011 at 5:47 pm
            Permalink

            alaa khalid yg anak penakan LGE tu…

  • December 22, 2011 at 12:41 am
    Permalink

    Betul ke ni Pak Hassan ?????…pelik la plak baru perasan ke di malaysia ni ada Islam, Melayu dan Raja…betul ke dah lama pegang perinsip 3R tu…

    Dah nak kena buang baru teringat 3R ke??? atau satu lagi skrip politik Pilihan Raya ????..

    Ketua Umum tak komen apa2 pun????

    Lawyer OKU diam jea????

    Hanya Allah s.w.t yg mengetahui…

    Reply
    • December 22, 2011 at 3:46 pm
      Permalink

      bila nak welcome hassan ali ke umno stingay?

      Reply
      • December 22, 2011 at 5:48 pm
        Permalink

        anytime bro….Alhamdulillah sedar jugak Hasan Ali akhirnya….hang bila lg…kalau bleh aku nk welcome hang skali…

        Reply
          • December 22, 2011 at 6:50 pm
            Permalink

            jgn pulak selepas masuk umno pastu tuduh makan rasuah juta2..

    • December 22, 2011 at 11:01 pm
      Permalink

      nak taat pada raja pun kena tengok juga…. bukan raja yang pukul kepala rakyat dengan kayu golf….sampai mampus…LEPAS TU RAJA BERJIWA RAKYAT ….KEPALA BUTUH….

      Reply
      • December 23, 2011 at 11:41 am
        Permalink

        setidak-tidaknya raja/sultan tu banyak kali gak ditegur, dimaki (contoh mcm hang C4 dok maki sultan / raja) tapi ulamak hang langsung tak boleh ditegur dipersoalkan, maksum sangat ke ulamak2 hang C4? Ingat Nabi (kecuali nabi Muhammad barangkali)pun ada buat salah dan ditegur oleh Allah.

        Reply
  • December 22, 2011 at 1:14 am
    Permalink

    Apa pun the other day before…nak tersembur kopi yang aku tengah minum bila Hassan ali kata….mahpus bangkrap pemikiran..

    abang hassan oii…mahpus bukan setakat bengkrap pemikiran jer….malaun tu dah bangkrap segalanya…dah macam tin kosong!!

    bagus laa…ada jugak orang PAS yang perasan..

    tak gitu c4 ? hang apa tau…hehe

    Reply
    • December 22, 2011 at 1:28 am
      Permalink

      kat mane la depa jumpa si mahpus ni…nk kata ulama jauh sekali…nk kata professional lagi la tak masuk akai…apa nak kata!!!…BADUT kot…..

      Reply
      • December 22, 2011 at 1:40 pm
        Permalink

        mahpus ayam pondan pakatan haram..

        Reply
        • December 22, 2011 at 9:04 pm
          Permalink

          ayam kangkung laaa

          Reply
  • December 22, 2011 at 6:20 am
    Permalink

    Kalau Hassan Ali dah rasa PAS tidak berjuang seperti prinsip asal penubuhannya, apa nak tunggu lagi, ada pilihan depan mata, samada nak terus bertelagah dgn rakan yg tak tentu jadi kawan dalam PAS, atau nak masuk UMNO yg sentiasa mengalu2kan org2 yg berjuang demi alif, ba, ta.
    Kalau nak pertikai perilaku segelintir org2 dlm UMNO, dalam mana2 parti pun ada berlaku juga kelemahan2 seseorang individu, serius tak serius saja.
    Yang penting keikhlasan kita, harta dan pangkat Allah mengaturnya, yg penting landasan yg kita lalui.
    Tepuk dada tanya iman…..

    Reply
  • December 22, 2011 at 8:49 am
    Permalink

    Rakan-rakan penyokong PAS perlu sedar agama kita ISLAM sudah ditegakkan di negara kita.Agama kita ISLAM sudah berjaya dijadikan agama panduan dalam pemerintahan. Islam terbukti menjadi agama mendamaikan semua agama. ISLAM juga berjaya dipertahankan di Malaysia walau berkongsi kuasa. Jangan biar Melayu di hina Islam di pujak

    Reply
    • December 22, 2011 at 9:19 am
      Permalink

      Tony Fernandez akhirnya dapat control National Airline carrier hasil UMNO.

      Reply
      • December 22, 2011 at 12:51 pm
        Permalink

        Jauh hang menyimpang moooo….dah bankrap idea ke…??

        Reply
          • December 22, 2011 at 1:42 pm
            Permalink

            moooo pun dah putus harapan ngan pakatan haram tp dia malu nak join UMNO..

      • December 22, 2011 at 3:39 pm
        Permalink

        Anwar & DAP dah control PAS
        DAP ganti PAS

        Reply
  • December 22, 2011 at 9:39 am
    Permalink

    semoga Dr. Hasaan Ali masuk UMNO…
    UMNO sahaja wadah perjuangan terbaik untuk orang islam dan melayu…

    Reply
    • December 22, 2011 at 12:28 pm
      Permalink

      Masuk je le umno tu kalau nak masuk….wadah islam, tapi Hudud tolak…ape jenis nyer tu..???

      Reply
      • December 22, 2011 at 12:52 pm
        Permalink

        Hudud PAS kalau….taliban pun akan tolak, jangan hang tak tau.

        Reply
        • December 22, 2011 at 9:08 pm
          Permalink

          pembetulan untuk moooooo lembu bebal…
          hudud ala PAS tu perlu di perhalusi jangan sampai meliwat isteri pun tak salah dalam hudud PAS.. yang baik pasti akan di terima oleh orang yang waras otaknya macam UMNO

          Reply
      • December 22, 2011 at 1:31 pm
        Permalink

        bukan tolak le moo..sbb korang tak faham tp korg yg ungkit2 jugak sbb tu je modal korang..dah bankrap isu..

        Reply
      • December 22, 2011 at 1:35 pm
        Permalink

        bukan nak tolak hudud. sape kate UMNO tolak hudud. korang je yang tuduh dan tambah pekataan “tolak” tu. bile hudud tak dapat dilaksana, so korang cakap UMNO tak islam.

        jgn jadi bodoh mooo.. duduk kat urban area jgn jadi macam lembu sangat. dengan perkongsian kuasa kau ingat senang ke nak laksana perkara macam tu.

        persoalanya, mampukah PAS nak laksana hudud kat Malaysia kalau masih bersekongkol dengan DAP yang terang2 tolak islam. hudud belum laksana pon dah berani nak komplen pasal azan dan tulisan jawi.

        jawapanya takkan mampu, dan mase tu pulak kami boleh la ckap PAS pula tolak islam.

        yang jelas skrg ni, PAS dah mula berpecah. golongan ulamak diketepikan. yang naik semua golongan penjilat Anwar dan DAP. bile timbul soal akidah, semua senyap sebab mulut dah kne kunci dengan DAP.

        ape jenis PAS sekarang apabila ulamak diketepikan? ape jenis PAS sekarang bila timbul soal akidah, depa buat bodoh je? ape jenis PAS sekarang ni?…

        tak payah tanye orang. “the thing will speak it self”.

        Reply
        • December 22, 2011 at 4:14 pm
          Permalink

          Tampuk kuasa sekarang kat BN, kalau nak laksan, buat apa tangguh2??? Bak kata Sultan Brunei “Siapalah saya nak tangguhkan hukum hudud ini…”

          Reply
          • December 22, 2011 at 5:00 pm
            Permalink

            BN kan terdiri dari perkongsian kuasa..

            kejap2 ckap BN, kejap2 ckap UMNO….
            nak spin la tu…

            kalau PR p putrajaya pon… hudud takkan terlaksana… sebab perkongsian kuasa dengan DAP…

            realiti, bukan semua pengamal agama kat malaysia ni boleh terima hudud. tak kesah la die pro mane2 pihak.

            hidup kne dalam realiti…

          • December 22, 2011 at 5:25 pm
            Permalink

            hmmm…teringat pulak kata-kata aji ady…

            ” hudud adalah hanya 0.0001% daripada Islam…dan buat masa sekarang ianya tak mendesak ”

            so hang nak dengar cakap aji ady ke…cakap sultan brunei ? hehe

          • December 22, 2011 at 5:51 pm
            Permalink

            Sultan Brunei citer pasal Hudud Islam bkn hudud AlagaPAS…hang canfused x sudah la mooo…

      • December 23, 2011 at 11:37 am
        Permalink

        moo lembu, kenapa dalam buku jingga tak di masukkan perlaksanaan hudud..sendiri taknak buat nak sibuk suruh orh buat.. sibuk dok tuding jari kat org.. angkat jari tengah hang pastu berdiri kt depan cermin…

        Reply
  • December 22, 2011 at 2:04 pm
    Permalink

    Kenapa hassan ali satu-satunya tokoh PAS yang mendapat slot khas dalam media perdana? tokoh PAS yang lain takde tempat lansung…

    sebab hassan ali pernah berkhidmat 19tahun dengan kerajaan ker ?

    Reply
    • December 22, 2011 at 2:16 pm
      Permalink

      Tiada sebab lain melainkan sebab politik. Sama seperti bila Zaid Ibrahim keluar UMNO dia mendapat tempat di dalam Harakah dan Suara Keadilan.

      Reply
      • December 22, 2011 at 2:46 pm
        Permalink

        hassan ali belum keluar lagi pas..

        Reply
        • December 22, 2011 at 11:11 pm
          Permalink

          UMNO provoke supaya Hassan Ali keluar PAS masuk UMNO….. itu jea….

          UMNO dah tertekan dah ….. duit RM500 nak bagi dah …..

          Reply
          • December 23, 2011 at 11:28 am
            Permalink

            tak masuk Umno pun tak pe..yg penting Aqidahnya betul takde le menyeleweng..& menyokong kerajaan bukan menentang kerajaan..

        • December 24, 2011 at 1:50 pm
          Permalink

          TV3 UMNO punya. Apa-apa yang menguntungkan UMNO dari segi politik dia akan siarkan biarpun Hassan Ali belum keluar PAS. Harakah dan Suara Keadilan pun buat perkara yang serupa kepada bekas-bekas tokoh UMNO atau pemimpin UMNO yang tersingkir daripada arus perdana politik semasa. Begitu juga TV Selangor milik PKR.

          Reply
    • December 22, 2011 at 3:15 pm
      Permalink

      sebab mangkuk-mangkuk yang lain yang hang panggil tokoh….akan memperbodohkan kan diri mereka sendiri di hadapan kamera…

      Reply
      • December 22, 2011 at 3:42 pm
        Permalink

        ooo tu jawapan dari raplah

        Reply
        • December 22, 2011 at 5:05 pm
          Permalink

          senang untuk hangpa faham….kan ?

          Reply
  • December 22, 2011 at 2:12 pm
    Permalink

    Kepada ahli-ahli PAS yang masih sayangkan Islam dan mahukan PAS kembali kepada perjuangan asal mereka satu-satunya cara untuk menyedarkan para pemimpin PAS yang semakin hari semakin mabuk kuasa ialah dengan tidak mengundi calon PAS dan lain-lain calon Pakatan Rakyat di dalam PRU yang akan datang. Jika PAS benar-benar ikhlas memperjuangkan Islam tidak perlu bergabung dengan DAP dan PKR, mereka boleh bergerak sendiri dan kekal pada prinsip perjuangan asal mereka pasti Allah akan tolong. Namun jika terlalu ghairah untuk merampas kuasa dan Putrajaya sampai sanggup menggadai maruah bangsa dan agama dan duduk di celah kangkang DAP maka imej PAS akan dipandang hina dan jijik oleh majoriti masyarakat Melayu Islam di Malaysia ini melainkan Melayu Islam liberal seperti Anwar Ibrahim, Khalid Samad dan lain-lain. Modal UMNO korup dan lain-lain sudah tidak laku lagi untuk didendangkan seandainya hak dan kepentingan Melayu dan Islam tidak mampu dipertahankan oleh PAS. Malahan tiada sebarang jaminan bahawa para pemimpin Pakatan Rakyat terutamanya pemimpin Melayu Islam khususnya daripada PAS tidak terbabit di dalam sebarang salah laku korupsi dan lain-lain seandainya mereka memegang kuasa. Di dalam keghairahan untuk menyingkirkan kuasa politik Melayu Islam daripada UMNO yang kononnya kurang Islamik dan diganti dengan PAS yang diwar-warkan amat Islamik tetapi di dalam masa yang sama tanpa disedari PAS turut menyumbang kepada penghakisan secara sedikit demi sedikit hak-hak Melayu dan Islam di Malaysia ini. PAS yang ada pada hari ini bukan lagi sebuah pergerakan parti yang memperjuang dan mempertahankan Islam dan Melayu seperti 20-30 tahun dahulu tetapi lebih merupakan sebuah parti sampah dan pecacai yang telah berjaya diperalatkan oleh Anwar Ibrahim dan DAP demi kepentingan poltik masing-masing.

    Reply
    • December 22, 2011 at 11:08 pm
      Permalink

      tujuan UMNO sebenar nya, supaya PAS tidak bergabung dengan DAP dan PKR …. supaya PAS berjuangan sendirian…. senang lah UMNO nak sembelih PAS…. itu jea nawaitu UMNO…..bukan ikhlas pun…. nak memecahkan Pakatan ….

      PAS, PKR dan DAP bergabung atas dasar apa? tak kan PAS nak bertanding kawasan China atau India yang banyak….

      Reply
      • December 23, 2011 at 11:29 am
        Permalink

        ..Perpaduan ummah tu lebih penting la ngok..demi Islam bangsa Melayu kene bersatu..bukan berpecah belah

        Reply
      • December 24, 2011 at 2:16 pm
        Permalink

        Kalau betul niat PAS ikhlas dan jujur untuk menegakkan Islam sebagaimana yang sering ia perkatakan pasti Allah akan tolong. Kenapa tidak yakin kepada keupayaan diri sendiri dan mengharapkan pertolongan orang bukan Islam untuk mendapatkan kuasa. Pertolongan yang mereka beri bukan percuma pasti ada balasan yang mereka mahu. Berkenaan UMNO sebenarnya PAS tak perlu risau kerana orang Melayu Islam pasti akan memilih mereka berbanding UMNO jika mereka dapat menunjukkan jalan yang mereka pilih adalah betul dan PAS membuktikan keupayaan untuk memerintah negara dengan baik dan cemerlang dan mampu mempertahankan kepentingan Melayu dan Islam jauh lebih baik daripada UMNO. Bagaimanapun di dalam isu gereja DUMC ini orang Melayu Islam di Malaysia (melainkan penyokong tegar Pakatan Rakyat) sudah dapat melihat setakat mana PAS mampu mempertahankan kepentingan Islam apatah lagi kepentingan Melayu bilamana mereka bukan sahaja gagal memberikan sokongan atau menyatakan pendapat dengan jelas berhubung tindakan JAIS ini malahan menghentam pula JAIS dan EXCO yang berkenaan (pemimpin PAS juga). Masihkah kita semua ingat pada sekitar 1997/98 bilamana Dr. Mahathir menghentam JAIS kerana menangkap wanita Melayu Islam yang menjadi peserta ratu cantik maka PAS dengan garangnya mempertahankan JAIS dan menghentam semula Dr. Mahathir habis-habisan. Maka mengapa kini PAS mengambil pendirian yang jauh berbeza dan amat lunak sekali terhadap isu ini walhal ini melibatkan isu akidah umat Islam yang jauh lebih kritikal dari isu ratu cantik? Mengapa harus ada double standard kalau bukan atas kepentingan politik demi untuk menjaga hati sekutu politik bukan Islam mereka agar terus mengundi calon-calon PAS di dalam pilihan raya yang akan datang. Berapa banyakkah kawasan parlimen Malaysia yang majoriti pengundinya Cina dan India? Lebih 70% kawasan parlimen adalah kawasan majoriti pengundi Melayu Islam. Jangan lagi memberikan alasan bodoh demi untuk menutup kesilapan dan kelemahan sendiri.

        Reply
  • December 22, 2011 at 2:52 pm
    Permalink

    kalau pas bergerak sendiri memperjuangkan agama islam tanpa pkr.dap… korang nak sokong dan pangkah pas ker, tolak umno?

    Reply
    • December 22, 2011 at 3:21 pm
      Permalink

      hmmm….dengan mat sabu ? dengan khalid ? dengan mahpus ?

      tak payah lah cakap pasal perjuangan agama…3 nama besar PAS tu sudah cukup untuk membuat rakyaat tersenyum sinis….

      Reply
      • December 22, 2011 at 3:41 pm
        Permalink

        silap…, bukan rakyat …
        tapi pengampu umno sahaja….

        Reply
        • December 22, 2011 at 5:07 pm
          Permalink

          hang yang silap kot…hehe

          Reply
          • December 22, 2011 at 6:23 pm
            Permalink

            hang silap raplah… cuba hang jerit kuat-kuat… ABU!!

            gerenti hang normal balik..

            ABU ABU

          • December 22, 2011 at 6:54 pm
            Permalink

            he..he..c1 tetap nampak 3 nama besar PAS sbg pemimpin maksum.. walaupun persamaan antara ketiga2 tu kaki kelentong..

    • December 22, 2011 at 4:14 pm
      Permalink

      Dah teruji dah…jawapan; ‘FAILED’

      Reply
    • December 24, 2011 at 1:54 pm
      Permalink

      Majoriti orang Melayu Islam pasti akan memilih PAS sebagaimana pilihan raya umum 1999

      Reply
  • December 22, 2011 at 4:25 pm
    Permalink

    Salam brader. Elok kita rehatkan isu kalut ini sehingga PRU. Masa PRU kita pergi undi lepas itu baru kita sambung cerita balik semula. Masa itu kita sudah bolih tengok casualty. Ramai yang lebam, luka, terselioh dan terbaring. TEntunya adalah yang mengilai ketawa, menjerit gembira macam orang hilang akal. Orang macam ini tentunya pemenang dan yang casualty ialah PENgalah (betul ke term itu).

    Buat sementara ini kita cakap pasal melabur. Heboh sana sini orang beli IRD dan menunggu RV (re-value) Ramai yang sudah mula mengira betapa kaya mereka selepas RV. Beli RM5,000.00 dapat IRQ500,000.00 . Kira kalau RV IRD = US$1.00. Wow… kali 3 lagi brader covert RM . Apa macam ? kaya tak?.

    Kalau 5K banyak sangat, beli 2K saja. Dengan melabur banyak ini kita ada kuasa menunggu. Naik tetap naik tapi tak tahu berapa dan bila. Dengan labur 2K kalau lambat RV pun tak ada sampai nak panjat bangunan 4 tingkat untuk terjun dari atas.

    Bagus beli sikit brader, kita jadi kaya sama sama. Saya sudah ada 1M IRD. Wow, sedap berangan brader, tidur pun syook saja. Saya tak jual cuma pembeli untuk labur.

    Gerenti jauh lebih baik dari membebel pasal Hasan Ali.

    Reply
  • December 22, 2011 at 4:25 pm
    Permalink

    Takut nanti jadi macam Zait. Keluar PKR masuk parti baru dan terus sokong Pakatan.

    Reply
  • December 22, 2011 at 7:20 pm
    Permalink

    ALLAH BERKATI UMNO!
    AMIN!

    Reply
    • December 22, 2011 at 11:02 pm
      Permalink

      berkati-berkati ke ??? atau berkilo-kilo

      Reply
      • December 23, 2011 at 11:43 am
        Permalink

        ber tan-tan..

        Reply
  • December 23, 2011 at 12:14 pm
    Permalink

    Hasan Ali tak kan terjejas kalau dia keluar PAS. lain lah dengan cikgu normala yang dah jadi gundik pada ularmak2 PAS. dulu elok2 jadi cikgu nak jadi YB, nah sekarang mat sabu tunggu masa nak ‘cium kat sabut tu’. ……wangi normah……..

    Reply
    • December 23, 2011 at 5:19 pm
      Permalink

      cigku normala dia jadi calun pun suami nya benarkan … apa nak hairan….

      dalam UMNO shahrizat jadi calun nak kaya kan suami dan anaknya ….

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *