Sebumbung Dengan Kambing – Serius, PAS Perlu Digantikan

Share


PENULIS tak rasa pada 1990 ketika orang Kelantan bagi 100% kemenangan kepada PAS, akan terbayang pada 2011 ini masih ada lagi di antara mereka yang duduk sebumbung dengan kambing!!  Penulis tak tahu apa masalahnya tapi itulah yang dilapor dalam Berita Harian semalam dan Buletin Utama TV3 sebentar tadi.

Penulis rasa kambing itu diletak didapur rumah kerana pemilik rumah tiada wang untuk membina kandang kambing.  Penulis boleh faham kalau ayam dan burung duduk dalam rumah tapi kambing?

Ini yang balaci banggakan sangat dengan PAS tu ya.  21 tahun memerintah, air keruh, masjid 1, rakyat duduk serumah dengan kambing.  Sama ada bodoh ataupun dah terlalu terlalai dengan kehebatan ‘aura’ Nik Aziz yang sebenarnya palsu.  Gaya cakap memang hebat, zalim dan kejam saja kalau bercakap tentang UMNO/BN, tapi ingat seingat ingatnya dalam negeri yang diperintah BN, takde orang yang duduk dengan kambing!!!

Sebab itu penulis cakap, macam mana besar gebangnya sekalipun tetap diakhir nanti rakyat akan memilih BN.  Apa yang 2008 itu suatu keadaan yang luar biasa, keadaan sama pernah berlaku pada 1969. Dalam keadaan biasa, tetap BN jugaklah pilihan.

Hanya pembangkang saja yang rasa terseksa duduk di Malaysia ini, semua benda pun pada matanya zalim.  Tanpa sedar, depa sendiri membina kekayaan peribadi – kalau tak kaya pun taklah duduk sebumbung dengan  kambing!!  Itu sudah pasti.

Ini masalah.  Nik Aziz memang pandai, dia biarkan negeri itu mundur supaya yang muda-muda dan celik ilmu ni berhijrah ke luar dan untuk mereka yang tinggal, Nik Aziz menekankan soal pembangunan ‘rohaniah’  Macam mana nak ukur ‘rohaniah’?  Dari keruhnya air ke?

Sekarang Pakatan cakap hebatkan?  Semua benda pun dia boleh ubah jadi senang, jadi murah kalau pilih dia jadi pemerintah.  Apa kata mulakan di Kelantan, kita nak tengok dalam tempoh 100 hari dari sekarang FDI di Kelantan masuk billion billion, takde lagi penghijrahan besar-besar, tua muda semua duduk dalam negeri tersebut.

Semua daerah dapat bekalan air bersih 100% jernih, dan paling penting tidak ada sesiapa duduk sebumbung dengan kambing.  Agaknya boleh?  Cakap besar macam mana kalau Kelantan 21 tahun pun tak boleh nak ubah apa-apa, lagi mau cerita pasal Malaysia yang lebih luas ni ke?

Toksah percayalah gebang hampas-hampas ni semua, depa cakap saja besar.  Penulis tak kisah kalau kita cerita pasal orang asli tapi ini berlaku dalam kawasan kampung Pulau Gajah, Pengkalan Chepa.

Orang PAS mana yang baca Harakah memang tak akan jumpa berita ini sebab Harakah bukan akhbar untuk semua tapi akhbar politik PAS dan hanya akan cerita yang baik-baik pasal PAS.  Harakah lebih sanggup ukur miskin maju negara dibawah pemerintahan BN daripada bercakap tentang kelemahan sendiri.

Serius penulis cakap ni, orang Kelantan sampai bila nak gantung pada doa Nik Aziz saja?  Dia ke hulu ke hilir naik Mercedez, rakyat dibiar duduk dengan kambing.  Air pun tak boleh nak sediakan lagi mau gebang pasal kebajikan?

Pilihlah BN, insya Allah selesai masalah.  Bukti dah banyak dah..



187 thoughts on “Sebumbung Dengan Kambing – Serius, PAS Perlu Digantikan

  • December 10, 2011 at 9:13 pm
    Permalink

    Wakil Rakyat PAS sanggup boleh bayar nafkah kepada bini muda 3 juta. Mana dia sumbangan kepada rakyat miskin. Macam mana nak laksana hukum hudud untuk jatuh hukum wakil rakyat PAS yang gagal tanggungjawab kepada rakyat

    Reply
    • December 11, 2011 at 12:28 am
      Permalink

      itu imaginasi ko… Bagi kat bini muda ko marah, bagi kat mistress umno, ko ok pulak???

      Reply
      • December 11, 2011 at 8:57 am
        Permalink

        oiii pic kat atas tu…si kebai kulup tu bagi duit atas tujuan apa ?

        agak-agak duit tu untuk apa moooo ? aku saja tanya hang….sajaaaa nak tengok hang spin lagu mana…hehe

        Reply
        • December 11, 2011 at 12:19 pm
          Permalink

          dia bagi duit zakat …. ada masalah ke ??

          Reply
          • December 11, 2011 at 12:56 pm
            Permalink

            ooooo…duit zakat…hik ! hik ! hik !….dalam PAS beri rasuah dinamakan zakat….baru aku tau…agama PAS macam tu..

            Cheh ! haram seduit pun tak guna…

          • December 11, 2011 at 11:25 pm
            Permalink

            rasuah diberi macam mana???

            zakat diberi macam mana???

            boleh tak kau bezakan kedua2 ini…

          • December 12, 2011 at 1:19 pm
            Permalink

            kalau PAS yang beri….zakat dengan rasuah tak ada beza…kantoi mengaku zakat…niat di hati nak beli undi…

            cheh ! PAS haram seduit pun tak guna

    • December 11, 2011 at 5:24 am
      Permalink

      kalau wakil rakyat PAS yang gagal tanggungjawab kepada rakyat …. jangan undi dia apa susah nya sangat …..

      begitu juga dengan wakil rakyat UMNO …. berlagak sangat …. ambil duit rakyat …macam duit kepala bapak…. kita tak bagi undi….

      Reply
    • December 11, 2011 at 12:17 pm
      Permalink

      kau ni pun BODOH sangat lah …. sumbangan kpd rakyat mesti dengan duit rakyat … dari duit cukai yg dipungut …. mana boleh duit wakil rakyat sendiri …… pemimpin UMNO pun tak guna duit sendiri untuk nak membantu rakyat ….pemimpin UMNO guna duit rasuah nak membantu rakyat ….

      dia bayar duit 3 juta tu…. mungkin duit dia sendiri …. bukan duit pinjam dari kerajaan macam shahrizat tu ….

      macam mana dia dapat 3 juta tu ??…. aku tak tahu lah …. itu kau kena tanya dia lah ….

      Reply
      • December 11, 2011 at 12:57 pm
        Permalink

        tu hang kena tanya anwar mana dia dapat duit tu….

        mai dari bank of israel kot…

        Reply
    • December 14, 2011 at 4:01 pm
      Permalink

      Kah..kah…Pokcik tu senyum suka je biar kambing duduk dalam rumah… pakcik tu nak camdek Ameno kot… sebab kes NFC beli kondo utk lumbu… lumbu lumbu kondo meroyan lebih lebih… ahaks

      Reply
  • December 10, 2011 at 9:16 pm
    Permalink

    aku kalau nak ukur rohaniah tak reti, nak ukur rohani aku bolehlah, tapi rohani binti polan polan, bukan rohani yang jadi asas perkataan rohaniah..

    tapi memang nik aziz celaka…serius jugak aku cakap ni, nik aziz memang celaka.

    Reply
    • December 11, 2011 at 5:05 am
      Permalink

      celaka pun nik aziz …rakyat kelantan suka …kau nak buek cam no…..

      Reply
      • December 11, 2011 at 8:12 am
        Permalink

        tak patut kau cakap macam tu sebab know what? yang sama jugak aku boleh cakap pasal najib yang kau kutuk hari-hari ni…

        Reply
      • December 11, 2011 at 11:07 am
        Permalink

        spt mana majoriti rakyat msia suka bn, psl tu sampai sekrang pembangkang tak pernah menang persekutuan

        Reply
  • December 10, 2011 at 10:06 pm
    Permalink

    Kalu tak celaka, tua kutuk tu sama taraf ngan puaka

    Reply
    • December 10, 2011 at 10:55 pm
      Permalink

      Kalau tidak puaka pun, sama taraf dengan jembalang agaknya atau yang sewaktu dengan nya.

      Reply
    • December 11, 2011 at 5:06 am
      Permalink

      berapa gelas todi kau minum tadi dengan MCA dan MIC…..???? kesian mamat ni …dah terdesak sangat ke nak kelantan ……..

      Reply
    • December 11, 2011 at 11:40 am
      Permalink

      dah tak idea nak jawap ….. setaraf lembu2 shahrizat jea….

      Reply
  • December 10, 2011 at 10:43 pm
    Permalink

    syukurlah ada juga rumah, ada orang rumah pun takda. tidur tepi jalan@ kaki lima jee…
    Bukan aku tak kesian kalau ada rakyat kongsi rumah dengan kambing, tapi aku lagi kesian diorang jadi macam tu sebab kak ijat dah ambik semua peruntukan RM250 juta untuk NFC dan kondo. Kalau betul UMNO nak bantu rakyat patutnya RM250 juta boleh saja dibahagi2 pada orang susah tapi UMNO pilih bagi pada keluarga menteri yg. dah sedia kaya raya.
    Tak perlu kecoh pasal rakyat kelantan hijrah ke luar kalau diri sendiri pun cari makan diluar negeri. Kenapa korang tak bising rakyat luar negara datang cari rezeki d m’sia? sebenarnya bukan masalah takda kerja d k’tan tapi keperluan tenaga kerja rakyat k’tan d luar lebih memerlukan. Rasanya hilang suku penduduk lembah kelang kalau rakyat k’tan tak berhijrah, malah hilang 3/4 penduduk lembah kelang kalau semua orang kerja d negeri masing2. Kalau betul UMNO hebat, rakyat k’tan yg. hijrah akan sokong BN. Tapi sebaliknya merekalah yg. kuat kempen org.2 tua undi PAS. Apakah org. yg. berhijrah org. bijak atau bodoh? kebiasaannya hanya orang bijak yg. berani berhijrah.
    Syukurlah nikmat Allah bagi pada kita, jangan banding diri dengan orang lebih kaya nescaya kamu rasa tak cukup, tapi banding dengan orang kurang kaya nescaya kamu bersyukur.
    org. yg. barjalankaki kalau nak bersyukur kena bandingkan diri dengan orang kaya yg. tiada kaki, nescaya dia akan bersyukur.
    Bukan suruh jadi miskin, tapi jadilah orang yg. bersyukur.

    Reply
    • December 10, 2011 at 11:01 pm
      Permalink

      bujuk…hang jgn ckp bab syukur dan nikmat Allah kat sni la….tulisan hang penuh dgn hasad dengki dan busuk hati…apa kena kak ijat dgn org tua yg lepak serumah dgn kambing tu….

      kalau hang kesian dkt dia, pi la bantu, jgn sindir tak tentu hala kat sni…kau ingat dgn buat fitnah pada org lain boleh selesikan masalah pakcik tu ke???

      aku tengok tanduk iblis yg tumbuh kat kepala hang tu dh bertambah pjg dan tajam..

      tulisan mcm ostart hati mcm bastard..piraahhh

      Reply
      • December 11, 2011 at 12:08 am
        Permalink

        Tau pulak meroyan bila d sindir, habis apa kena-mengena TGNA dengan org. tersebut. Kalau dia suka tinggal dengan kambing nak buat macamana, mustahil dalam m’sia ni takda kayu2 yg. dibuang untuk buat kandang kambing. Tu… indon dan bangla pun tau cari kayu untuk buat rumah walaupun takda duit.
        Takkan ko nak salahkan org. lain kalau ko suka jalan kaki dan tak suka nak kereta?

        Reply
        • December 11, 2011 at 12:18 am
          Permalink

          sebab Tuan Garu ko tu ckp besar…membangun bersama islam la, serambi mekah la…tp apah pun tak buat utk rakyat….hari2 ceramah, lpas tu pow duit org kampung….

          aku pedulik apa, walau ko nk tidur dgn kambing pun…isu nya jgn selang seli kan nama Allah dgn fitnah dajal ko tu…

          ko nak tutup fitnah dajal ko tu dgn nama Allah ka????…ini la masalah belajar agama dgn mr.google..ceduk sana sini..

          Reply
          • December 11, 2011 at 12:35 am
            Permalink

            Manusia ni hamba Allah, tak kemananya kita tampa rahmat Allah.
            UMNO akan tau erti susah dan miskin bila kuasa hilang dari genggaman. Tunggulah janji Allah itu benar… yg. HAK akan menang dan yg BATIL akan tumbang.

          • December 11, 2011 at 1:01 am
            Permalink

            Puak2 PR la yg banyak membawak kebatilan..fitnah..hasutan..menderhaka kpd pemerintah..pengkhianat..masalah sosial..dan lain2 lg

          • December 11, 2011 at 1:02 am
            Permalink

            Allah amat benci dgn org yg tak reti bersyukur, dan keliru yg mana batil dan yg mana hak…

            sekarang pun Allah dah buktikan, tapi ko yg pejamkan mata dan pekak kan telinga…

            semua solat hajat puak2 hangpa dah berbalik pun pada hangpa….tak perasan lagi ka???..

          • December 11, 2011 at 1:13 am
            Permalink

            Hanya ilmu yg. menentukan mana HAK dan BATHIL. Firaun kaya, berkuasa dan selalu menang tapi dia bukan HAK. Nabi Sulaiman juga kaya, berkuasa dan dia BENAR dan HAK. kemenangan hakiki balasannya bukan di dunia tapi Akhirat. Walaupun ada juga Allah balas didunia. Semuanya ketentuan Allah…

          • December 11, 2011 at 1:25 am
            Permalink

            kalau hang dah pegang erat kehidupan ini adalah ketentuan Allah…kenapa hang asik mempertikaikan Hak yang Allah beri kepada hambaNYA untuk mentadbirkan malaysia ini..

            Kenapa hang tak pernah panjatkan kesyukuran kepada Allah bahawa malaysia ni aman berbanding dgn byk negara2 Islam dan kafir yang lain..

            pernahkah kerajaan menghalang umat Islam di negara ini utk beribadat kepada Allah…malah disiapkan lagi tempat2 beribadah yg sempurna utk umat2 islam di msia ni….apa yg tak kena lagi dgn puak2 hangpa ni…

          • December 11, 2011 at 1:35 am
            Permalink

            bila pulak aku tak bersyukur ni?
            Kan sebagai manusia kita kena pilih yg. terbaik dari yg. baik apatah lagi dari yg. tak baik. Takkan kita nampak keburukan, kezaliman dan kerosakan kita biarkan aje tampa apa2 usaha untuk menambahbaik keadaan. Allah bagi kita akal dan tenaga untuk berfikir dan mengubah keadaan supaya lebih baik dan bukannya berserah semuanya tampa usaha dan ikhtiar. salah konsep tu…
            pasal Ibadat memang ada k’jaan halang iaitu hudud dan dulu ada budak tak boleh pakai serban. bagi tazkirah pun tak boleh…. itu antaranya lah. k’jaan juga galakkan maksiat bila banyak program hiburan melampau.

          • December 11, 2011 at 1:48 am
            Permalink

            bujuk..tgok ko sendiri dah menanamkan perasaan menghasut & membenci kerajaan kan..mana yg tak betul kita betulkan bukan dibuang terus..pemimpin korang yg bnyk masalah moral ada korang betulkan..?? pemimpin berceramah samapai menimbulkan kekeliruan ada korang betulkan??..pemimpin menghalang orang yg menghalang murtad ada korang betulkan..??..menderhaka kpd sultan ada korang betulkan ke..??..jgn pandai ckp je bro..

          • December 11, 2011 at 1:49 am
            Permalink

            hang dah study betul2 ke draf hudud alagaPAS tu…

            hang tulis kerajaan galak kan maksiat…kalau ye pun, mana iman hang…yg hang pi layan tempat maksiat tu apahal…

            sebab tu Allah cipta syurga dan neraka, tujuan nya adalah utk menguji tahap keimanan seseorang….hang tak suka diuji ke???kalau hang taat pada Allah, campak kat las vegas pun hang taat, tapi kalau iman tak ada, kat ceruk kampung pun boleh buat maksiat…

            yg perlu beriman bkn negara, tetapi diri kita sendiri…

          • December 11, 2011 at 2:05 am
            Permalink

            kenyataannya adalah ibadat yg. k’jaan halang dan maksiat yg. digalakkan seperti pertanyaan ko diataskan stingray.
            Selamba, aku tak tanam kebencian dan menghasut, sebaliknya menyatakan kebenaran yg. perlu diperbaiki k’jaan. Berbeza tu… bro.
            Pasal tegur kesalahan pemimpin, penceramah dan sebagainya… mana ko tahu diorang semua tak pernah d tegur? Tok guru pun pernah d tegur bila bangkit isu menantu dia dulu. Tapi takdala masuk MyKmu ni… dalam sini korang la tolong tegur.

          • December 11, 2011 at 2:14 am
            Permalink

            bagus la kalau mcmtu..begitu la jugak BN..bukan je UMNO bahkan komponen yg lain pun akan menerima teguran & kadang menerima hukuman tanpa diselindungkan..maksiat ape yg terlampau bro..siapa yg membawa & menyokong maksiat terlampau ni bro..mcm yg terbaru “seksualiti merdeka” haramjadah siapa yg membawa dan menyokong budaya maksiat sebegitu bro..di selangor makin bercambah pusat2 hiburan dgn cepat bro umpama tiada kawalan..dibwh pemerintahan siapa skrg ni bro..brbeza dari sebelumnya

          • December 11, 2011 at 2:21 am
            Permalink

            hang yakin ke apa yg hang bangkitkan isu2 tu suatu kebenaran atau terikut ikut dgn permainan politik…

            habis semua hang bangkang…

          • December 11, 2011 at 2:42 am
            Permalink

            Aku masih sokong KR1M, hapuskan AUKU, Sains math. semula dlm. bahasa melayu, RM100 untuk pelajar, RM500 untuk keluarga pendapatan kurang rm3000 dan banyak lagi. Kalau dikira lebih banyak yg. aku setuju berbanding dengan aku tak setuju. Aku hanya tak setuju apa yg. aku zahirkan je… sedang yg. lain aku setuju. banyak tu…
            Tapi sebab aku tak sokong UMNO aku hanya perlu nyatakan yg. tak setuju supaya UMNO boleh perbaiki untuk kebaikan semua. Bolehkan…

          • December 11, 2011 at 9:24 am
            Permalink

            kesian tinggal dengan kambing…..tuan guru….lesapkan 600 juta…

          • December 11, 2011 at 12:51 pm
            Permalink

            apa kah dengan menyatakan “membangun bersama islam” itu sudah dikatakan bercakap besar???? atau lain perkataan riak, sombong, bongkak????

          • December 11, 2011 at 12:56 pm
            Permalink

            lerr..ko tanya sae ni c4..cuba ko tanya kat pemimpin PAS mcmtu apa jwpn diorg..

          • December 14, 2011 at 1:23 am
            Permalink

            maksudnya bujuk, hang banyak setuju dr tk setuju dgn pemerintahan umno, maksudnya samala banyak baiknya umno dr tk baik. so boleh dikatakan memilih umno adalah memilih yg terbaik dikalangan baik. jd, jom le masuk umno

          • December 14, 2011 at 12:32 pm
            Permalink

            ajak… lebih kurang camtu la, tapi satu yg. aku tak boleh kompromi dengan UMNO kerana tak letak Islam diatas. Tak ikut Al-Quran dan Sunah. Kalau ambik Al-Quran dan Sunah sebagai ikutan utama, takda masalah. Bukan aku je, TGNA pun kata PAS boleh bubar.

    • December 11, 2011 at 5:08 am
      Permalink

      Kak Ijat beli kereta mewah dengan duit pinjaman 250 juta ???? Kesian pengundi BN tak dapat naik kereta kak ijat …
      1. Pada 9 Disember 2009 keluarga shahrizat beli Mercedes Benz CLS 350 CGI harga RM534,622.00,
      2. RM3,363,507 membeli dua bidang tanah di Putrajaya
      3. 15 cek dikeluarkan berjumlah RM455,423 kepada Impian Global Networks Services untuk pakej pelancungan keluar Negara .

      Kesian dengan pencacai UMNO ….. yang sibuk mempertahankan Shahrizat …. Mereka tak dapat apa2 pun……

      Reply
    • December 11, 2011 at 9:26 am
      Permalink

      hmmmm….nak buat camana….lebai PAS akan kata…ini adalah ketentuan ilahi…terimalah dengan redha…..

      tu la ayat depa…bila di tanya apasal tak bantu orang susah !

      cheh PAS….seduit haram pun tak guna !…tak ada satu apa pun kebaikan yang dibawa.

      Reply
  • December 10, 2011 at 10:50 pm
    Permalink

    Kesian..mungkin ini la yg dikehendaki oleh PAS..zuhud la katakan..bangsa lain kaya raya Pas kata kita zuhud..bangsa lain hina Islam Pas kata kita zuhud..Macam ni kah perjuangan membangun bersama Islam..???..di manakah pembangunan untuk rakyatnya..??..apakah yg dikatakan “membangun bersama Islam”..??..apakah persepsi bangsa lain terhadap Islam kalau begini realitinya..??..bagaimanakah Islam nak menyaingi bangsa2 lain kalau begini yg digambarkan oleh pemerintahan PAS..??..beginikah natijahnya pemerintahan yg rakyat kehendaki oleh PAS..??

    ..Berubah la wahai bangsaku rakyat yg menyokong Pakatan Rakyat..sebenarnya banyak kepincangan terjadi selama ini..sokonglah BARISAN NASIONAL..pasti terbela lah nasib bangsaku..

    Reply
    • December 11, 2011 at 12:12 am
      Permalink

      Lebih baik hidup serba kekurangan titik peluh sendiri dari hidup senang dan kaya raya dari harta orang lain dan menipu.
      Apa UMNO ajar lebih baik menipu untuk hidup senang lenang dari miskin?

      Reply
      • December 11, 2011 at 12:25 am
        Permalink

        kalau dah mcm tu, hari2 menyalak mcm anjing pasal diut org lain pasal ape….layan jea la rezeki ko…

        kalau org lain kaya dgn duit menipu, ko ikut kena seksa ke…dosa fitnah ko lg dahsyat….

        Reply
        • December 11, 2011 at 12:38 am
          Permalink

          Berdakwah tu tugas setiap muslim. Ilmu itu ada hak dia, kamu akan ditanya jika tidak sebarkan ilmu kamu walaupun sepotong ayat.

          Reply
          • December 11, 2011 at 12:43 am
            Permalink

            hang berdakwah ke berdakyah…pi check betul2 apa yg hang tulis…

          • December 11, 2011 at 12:52 am
            Permalink

            aku tak perlu dengar cakap ko, yg. aku perlu ialah redha Allah. Wallahuaalam…

          • December 11, 2011 at 12:56 am
            Permalink

            org kalau redha pada ketentuan Allah, tak jaja fitnah merata…tak selang selikan nasihat dgn umpatan…tak buruk sangka sesama insan…

          • December 11, 2011 at 1:08 am
            Permalink

            Fitnah jelas tak boleh, tapi umpatan ada kategori dia… ada yg. haram, ada yg. harus malah di galakkan sekiranya ada kebaikan dan manafaat supaya seseorang atau rakyat tak menyesal atas tindakan/pilihan mereka.

          • December 11, 2011 at 1:59 am
            Permalink

            hang rasa fitnah yg hang buat ari2 kat sni tu jelas ke tidak???

            apakah umpatan hang dalam katogeri haram atau harus???

            benarkah keseluruhan rakyat akan menyesal sekiranya tidak mengikuti nasihat umpatan puak2 hangpa tu???

          • December 11, 2011 at 2:06 am
            Permalink

            Rasanya ko dah melalut… sorry.

          • December 11, 2011 at 2:12 am
            Permalink

            aku dah melalut atau ko dah tak bleh jawab….tu memang komen standard ko bila dh mati akal…

          • December 11, 2011 at 9:58 am
            Permalink

            umpatan ada ketogori yea ? yang harus bila pecacai PAS mengumpat tabur fitnah merata alam….masuk masjid bagi khutbah Jumaat melalak melolong tabur fitnah…itu harus

            bijak sungguh…..

          • December 11, 2011 at 10:04 am
            Permalink

            ilmu tu kena tengok jugak bujuk…nak sebar ilmu biar yang membawa kabaikan pada umat….

            Jangan jadi macam dakwah PAS….sana kafir sini kafir….pas tu dakwah ikut musim….hari tu suara wanita aurat…hari ni tak pulak…,

            hari tu kerjasama dengan kafir wajib di tentang…hari ni ok pulak

            hari tu….hiburan wajib di tentang…hari ni tak pulak…

            habih confused merata alam.

          • December 11, 2011 at 11:06 am
            Permalink

            itu sebab kau BODOH setaraf lembu Shahrizat jea… kau tak baca apa aku tulis … dan tak faham …..

          • December 11, 2011 at 9:36 pm
            Permalink

            raplahjingga… tuan ada masalah untuk memahami kenyataan ke?
            Aurat wanita adalah semua anggota kecuali muka dan tapak tangan. Tapi aurat wanita dengan mahram dia antara pusat dan lutut. Apakah ko akan kata kitab tu salah atau ko yg. salahfaham?
            Suara memang aurat wanita jika dia menggunakan suaranya untuk menarik perhatian seperti menyanyi dan sebagainya, tapi berbeza bila dia bekerja, bercakap benda yg. perlu, berdakwah dan ceramah.
            Islam itu mudah tapi orang macam kamu menyusahkan Islam kerana guna jalan sehala di jalan dua hala. Bro.. dadah tu haram tapi jadi ubat jika guna secara betul. Rasanya memory ko kecik tak boleh faham benda camtu?

          • December 12, 2011 at 1:27 pm
            Permalink

            aloooo bujuk….hang jangan dok spin kat sini…silap banyak kalau hang nak spin dengan aku…

            la ni pandai pulak hangpa kata suara wanita tak aurat kalau bekerja…dulu hangpa tak kata pun macam tu…

            sejak-semenjak wanita PAS pandai ceramah buat fitnah merata alam…pandai pulak hang dok spin…

            memang Islam tu mudah !….yang merapu tak ketahuan punca agama PAS jer…masaalahnya hang confused….mana satu Islam dan mana satu agama PAS !!

            hang boleh faham kan ?

            cheh ! PAS haram seduit pun tak guna..

          • December 12, 2011 at 10:36 pm
            Permalink

            masalahnya ko tak dengar sendiri ucapan tok guru, sebaliknya percaya 100% laporan utusan yg. dah berkali-kali kena saman. kemudian buat tafsiran sendiri.

        • December 11, 2011 at 5:19 am
          Permalink

          sedap sungguh bahasa kau ….

          ini konsep kalau mati kubur lain-lain lah ….

          bagus22 terus kan usaha murni anda ….

          Reply
          • December 11, 2011 at 1:55 pm
            Permalink

            hahahaha….mat benak angin satu badan nampak !!

      • December 11, 2011 at 12:32 am
        Permalink

        UMNO tak penah mengajar menipu..tp dalam segala segi tantu ada teknik & taktik untuk berjaya..& tak salah kalau kerajaan membantu rakyatnya..bukan membiarkan rakyat terus melarat..di mana yg disebut2 sebagai ‘kewajipan kpd pemerintah untuk menyediakan kemudahan awam’ sedangakn kenudahan awam pun tak dpt nak sediakan dgn sempurna..
        Jangan asik nak menyalahkan kerajaan BN je bro..tengok sendiri la kelemahan kerajaan PAS..di mana yg dikatakan membangun bersama Islamnya..?? membangun ke rakyat selaras dgn Islam kalau mccmni..??..mcmna nak bersaing dgn bangsa lain??..mcmna nak menegakkan Syiar Islam kalau kedaifan yg digambarkan oleh Islam..??..
        ..Islam asik dihina kerana kemiskinan bro..bila sebut org Islam dah tentu merujuk kpd bangs Melayu bro..sedar la

        Reply
        • December 11, 2011 at 12:40 am
          Permalink

          Habis pokcik yg. tidur serumah dengan kambing tu bukan rakyat m’sia ke? Apasal tak boleh tolong, sedangkan menteri yg. kaya raya K’jaan boleh tolong… ngapeee?

          Reply
          • December 11, 2011 at 12:52 am
            Permalink

            ngapee?…hang pi la tanya tok garu hang tu, dia tak perasan ke masa hari2 buat ceramah kat setiap pelusok kampung tu..

            tah2 pakcik tu yg terpaksa derma kat tok garu hang… msa dia buat ceramah politik..

          • December 11, 2011 at 12:57 am
            Permalink

            aik..mana kerajaan negerinya..?? takde ke..?? tidur ke..?? makan gaji buta ke..??dah bg 600 juta tu tuk ape..?? mana peginya..??..membenci kerajaan BN bukan main lg tp kecik punya hal dlm negeri sdri mengharap kerajaan BN gak lg..baik bg BN memerintah je..hampehhhh!!!

          • December 11, 2011 at 1:20 am
            Permalink

            Pusat bagi RM600 juta tapi ambik 2 bilion duit k’tan.
            Selamba nak tanya sikit, sama tak tanggungjawab Ayah dengan Ibu? Ada perkara yg. Ayah aje boleh buat, ada benda hanya ibu boleh buat. Ada juga kedua ibu dan ayah boleh buat. Sebab tu Allah jadikan manusia perlu tolong-menolong dan bukan saling membenci kalau nak berjaya. Tapi asasnya Islam la.. bukan bangsa.

          • December 11, 2011 at 1:35 am
            Permalink

            lerr..bukan ke si ayah telah pun membantu..sekurang2nya meringankan beban si ibu..ke mana pulak si ibu salurkan bantuan tersebut..nak macamna lg..kalau BN membantu secara terus di kata pulak nanti nak memancing undi..ape ni..??..hehe..masalahnya tak ditolong mengata..ditolong pun menyalahkan jugak..
            tp dlm keadaan trtentu pandai pulak nak mitak kerjasama ye bujuk..pandai pulak kembali kpd Islam tp bila menyentuh tenteng perpaduan Islam taknak pulak bersatu..bukan nak membenci bujuk..tp siapa yg menanamkan kebencian kpd kerajaan kalu bukan puak2 PAS sdri kan..

          • December 11, 2011 at 1:38 am
            Permalink

            kalau dah tau asasnya Islam…kenapa perlu mengkafirkan islam yg lain…kenapa menolak perpaduan…kenapa asik nk ajak berdebat sesama islam…kenapa sering mempertikaikan tahap keislaman pihak lain…kenapa halalkan darah org2 islam yg tidak sehaluan dgn falsafah politik hangpa…

            sebelum hang nk perbetulkan org2 disini, lebih elok hang pi perbetulkan dulu minda puak2 hangpa tu…

            kenapa dendam peribadi pok nik perlu diwarisi oleh genarasi yg akan datang??

          • December 11, 2011 at 1:53 am
            Permalink

            bab menyayangi dan membenci tak kira parti tapi HATI.

          • December 11, 2011 at 2:05 am
            Permalink

            ada kalanya hati bertindak mengikut akal..ada kalanya hati bertindak tidak menggunakan akal fikiran yg waras n positif..setiap gerak hati dan fikiran dipengaruhi oleh faktor luaran..jd jgn la hanya menerima input yg negatif sahaja sudah tentu akan mmpengaruhi hati & fikiran serta tindakan kita..berfikir la dgn waras & wajar untuk membuat sesuatu tindakan..bukan main sedap hati je..

          • December 11, 2011 at 2:10 am
            Permalink

            Pendekata hati yg. bersih akan membawa kepada kebajikan dan hati yg. busuk dan kotor membawa kepada kerosakan dan kemusnahan.
            Hati yg. bersih bertindak mengikut akal dan ilmu sedang hati yg. kotor mengikut syaitan dan nafsu.

          • December 11, 2011 at 2:14 am
            Permalink

            yg mana satu pilihan HATI hang bujuk…

          • December 11, 2011 at 2:20 am
            Permalink

            oleh sbb itu kebenaran tetap kebenaran..kebatilan tetap kebatilan..jd jangan la kita memandai2 memutarbelitkan kebenaran kerana lambat laun Allah akan tunjukkan kebenarannya juga malah Allah akan mengaibkannya pula..ingt bro

          • December 11, 2011 at 2:47 am
            Permalink

            Manusia yg. selamat hanyalah yg. sentiasa mengingati Allah dan beriman dengannya. Berpesan dengan kebenaran dan kesabaran.
            Org. yg. paling mulia adalah yg. paling bertaqwa…wallahualam.

          • December 11, 2011 at 10:07 am
            Permalink

            ambik 2 billion duit kelantan ? duit mai kot mana pulak ni….tu tak dak lain…duit minyak la tuuuu

            kat mana minyak tu bujuk ?….di luar pantai kelantan….melebihi 150km dari pantai….agak-agak laaa…

            kalau macam tu…satu malaysia boleh tuntut…..

            600 juta tetap lesap…tu kenyataan !!

          • December 12, 2011 at 10:40 pm
            Permalink

            kenapa sabah serawak dapat, depa luar m’sia ke. Atau UMNO utamakan kaum bajau iban dan dayak berbanding melayu?

        • December 11, 2011 at 11:10 am
          Permalink

          kalau kerajaan pusat tahu rakyat nya susah …. kenapa tak dibantu??? bukan ke duit cukai yang dipungut oleh kerajaan pusat harus disalurkan kepada semua negeri …. tak kira PAS atau UMNO….

          sekarang ni pulak kerajaan nak bagi duit RM500 setiap orang duit dari mana???

          Bukan ke duit cukai yg dipungut dari rakyat tak kira PAS, UMNO, MIC dan MCA atau DAP…. kenapa tak bantu kat kelantan …..????

          Reply
          • December 11, 2011 at 11:20 am
            Permalink

            kerajaan kelantan tak pungut cukai ke???..semua masuk poket depa kot…

            mana pi duit balak tu semua???..

          • December 11, 2011 at 11:44 am
            Permalink

            berapa sen yg kerajaan negeri boleh pungut cukai …. kau tengok lah pelembagaan ….. hak kerajaan negeri dan kerajaan pusat …..yg boleh memungut cukai …????

          • December 11, 2011 at 12:02 pm
            Permalink

            perlembagaan apa hang tngok tu….hang tau ke dak pasal undang2 tubuh kerajaan negeri ni…

            pok nik hang tu asik berceramah politik jea, smpai terabai pembangunan ekonomi negeri…lg pun dia dh tua…otak dah tepu pasal soal2 ekonomi ni…

          • December 11, 2011 at 10:19 pm
            Permalink

            bro… k’jaan pimpinan UMNO kalau pusat tak tolong ada yg. muflis tau, nak bayar gaji katitangan awam pun tak cukup. Sekurang2 k’jaan PR tak sampai macam tu. P tanya MB pahang, perlis cukup tak cukai k’jaan untuk tadbir negeri?

          • December 12, 2011 at 10:59 am
            Permalink

            Bujuk ….tak kan nak bantu pakcik yang duduk dengan kambing tu pun mintak kerajaan pusat…kerajaan negeri buat apa? mengangkang kot

          • December 12, 2011 at 1:32 pm
            Permalink

            tak di bantu ? 600 juta dah bagi bantuan…tak payah bayar pun….lunyai ruyup di kerjakan lebai-lebai PAS….lagi mau tanya apasal kerajaan tak bantu..

            usaha la sikit cari sumber….ni nak harapkan kerajaan suap nasi kat mulut hangpa…

            tak kan nak bagi kat kelantan sebulan 500 juta agak-gak laaa

          • December 12, 2011 at 10:43 pm
            Permalink

            kita tak tau masalah sebenar pakcik tu, dari gambar tu ramai lagi orang yg. lebih susah dan perlukan bantuan.

        • December 11, 2011 at 11:37 am
          Permalink

          kalau UMNO cakap, UMNO hendak membantu islam …. pi lah bantu …. sebab duit rakyat ka tangan kau orang …..

          lepas tuduh macam mana orang islam nak maju ….. kau orang sanggup bagi RM250 juta kat shahrizat …. tak apa pulak …

          Reply
          • December 11, 2011 at 12:14 pm
            Permalink

            ko ni c4..bebal betul..kalau mcmtu apa tanggungjwb kerajaan negeri??..di mana mekanisma pentadbiran yang lain?? apa fungsi diorg??..dok goyang kai je ke??..berceramah menghentam kerajaan (BN) je ke kerjanya??..hmmm..tanya la kerajaan negeri kelantan dulu bro..bebal tul ko ni

          • December 11, 2011 at 12:36 pm
            Permalink

            mana duit rakyat kelantan yg bayar cukai tu….????

            kalau setakat nak buat apa2 menda pun boleh …..

            janji duit nya ada ….. kalau kau suruh aku buat KLCC,KLIA, apa lagi projek mega yang mahathir buat….

            semua boleh janji duit nya ada ….

          • December 11, 2011 at 1:05 pm
            Permalink

            lerrr..ko ni memang bebal maksima la c4..kan kerajaan pusat dah bg peruntukan 600juta tu ke mana arah dibelanjakannya..korang kata duit kerajaan tu duit cukai rakyat kat termasuk la di kelantan jugak..ape le

            ..ko nak buat projek2 besor pun buat la..tp bile kerajaan membantu membiayai perniagaan org Melayu korang kata ‘merompak’ duit rakyat..apa citer ni bro..kalau ko bnyk harta g la bantu org2 yg miskin..takde sapa halang pun..

          • December 11, 2011 at 10:21 pm
            Permalink

            Bantu rakyat dengan bantu kroni, lain maksudnya. Bantu rakyat semua golongan terbabit dapat, bantu kroni hanya yg. berkepentingan dan tujuan bukan bantu tapi kayakan.

    • December 11, 2011 at 5:10 am
      Permalink

      kalau rakyat nya hendak zuhud dan kana’ah apa salah nya …..

      zuhud dan kana’ah adalah amalan mulia para wali …..

      jangan hina orang yang hendak kpd zuhud dan kana’ah …….

      Reply
      • December 11, 2011 at 11:12 am
        Permalink

        zuhud apekebenda C4….zuhud AlagaPAs ke??..para sahabat Nabi berzuhud jugak, tp depa segak dan kaya raya…mampu mengeluarkan zakat dan menderma harta2 depa dgn byk kejln Allah…

        zuhud bkn bereti kefakiran dan kemiskinan…ngok

        Reply
      • December 11, 2011 at 12:20 pm
        Permalink

        c4..ko kata ko pakai mercedes kan..apa kata ko sedekahkan mercedes ko kat org yg dok kat umah nagn kambing tu..sanggup ke..?? nak jd zuhud kan

        Reply
    • December 11, 2011 at 10:59 am
      Permalink

      hai …kenapa cakap macam tu …dah terdesak sangat ke UMNO nak menang PRU kali ni…..

      sememang nya rakyat dah berubah lama dah… berubah dari mengundi UMNO….

      jenerasi muda sudah berubah …. cuma jenerasi tua masih takut untuk berubah…

      jenerasi tua kata takut makan ubi nanti …

      Reply
  • December 10, 2011 at 10:53 pm
    Permalink

    Niko Ajis dengan tegasnya menyatakan bahawa walau pun dia tahu yang dia sudah menjangkau umur ganyut, bukan sekadar tua tapi bila sudah menjangkau 80 tahun , memang sudah ganyut… yang tetap akan bertanding dalam PRU13 dan tidak akan bersara.

    Dia tak akan ikut jejak Dr M yang memilih untuk bersara sebelum sampai keusia sama. siapa suruh Dr M bersara, soal Niko.

    Apa yang bolih kita faham dari sini ?

    Tapi kalau pihak lawan yang bergayut lama lama tak hendak bersara.. apa perkataan yang orang tua itu gunakan untuk menghentam. Habis hadith & firman keluar, pasti-nya.

    Reply
    • December 11, 2011 at 5:17 am
      Permalink

      kalau orang tua nik aziz memerintah kelantan lama pun ….. bukan dia makan rasuah macam pemimpin2 UMNO pun….

      Reply
      • December 11, 2011 at 10:15 am
        Permalink

        He..he…ntah berapa kali si tua tu pi haji dengan duit sponser….nasib baik UMNO bongkar….kalau tidak terus-terusan la dia macam tu.

        Balak kelantan tok sah cakap laa….

        Reply
        • December 11, 2011 at 11:01 am
          Permalink

          suruh SPRM siasat dan dakwa dia … apa susah sangat …. kalau betul nik aziz makan rasuah ……

          balak kelantan, dan berbagai2 lagi kes rasuah nik aziz …..

          siasat dan dakwa lah dia …..

          Reply
          • December 11, 2011 at 11:29 am
            Permalink

            SPRM bleh percaya ke C4…hang gurau2 ke ni…

          • December 11, 2011 at 11:39 am
            Permalink

            kau orang yg tuduh .. kau orang lah buat report….. bukan ke SPRM dibawah BN…. macam mana pulak kau tak percaya ????

          • December 11, 2011 at 11:49 am
            Permalink

            hang spin ka C4…

          • December 11, 2011 at 12:54 pm
            Permalink

            alaaaa…kalau SPRM siasat dan di dapati benar dakwaan tu…..orang tak bertemadun macam hang jugak nanti nak guling-guling atas jalan….nak buat-buat mati..

            pas tu dengan muka tak malu….akan makan dengan lahap makanan yang polis sediakan….

            bukan hang tak biasa…pecacai-pecacai macam hang…kalau tak jaga parking…tu la kerja hangpa..

            kan..kan..kan..

  • December 10, 2011 at 11:11 pm
    Permalink

    Ayat yang sesuai untuk gambarkan Pork Nick Najis adalah haram jadah punya manusia!

    Reply
    • December 11, 2011 at 12:11 am
      Permalink

      hARAMJADAH TUA KUTUK NIK AJIS!!

      Reply
      • December 11, 2011 at 5:15 am
        Permalink

        memang dia dah tua pun….. biasa lah manusia …….. yg tuhan jadi kan … takkan nak muda balik ….

        cuma hajjah rosmah jea …. tak pernah tua2…. senantiasa sexy ….

        Reply
    • December 11, 2011 at 12:29 am
      Permalink

      Pok Nik ambik duit haram kah??

      Reply
      • December 11, 2011 at 12:35 am
        Permalink

        Pork Nick telah menghalalkan yg Haram..pasal tu la haramjadah

        Reply
        • December 11, 2011 at 5:13 am
          Permalink

          Details sikit ………”menghalalkan yg Haram”…… yang mana satu ….????

          Reply
          • December 11, 2011 at 9:55 am
            Permalink

            ala..sudah2 la tu c4..kalau ckp panjang2 pun bukan ko nak pecaya..bukan bole terima..bnyk pertanyaan aku sebelum ni pun ko tak bg jwpn..hehe..

          • December 11, 2011 at 10:52 am
            Permalink

            maknanya kau tak boleh buktikan lah …. hanya semata2 tuduhan …

          • December 11, 2011 at 11:46 am
            Permalink

            Aik..ko mengata diri sendiri ke c4..hehe

      • December 11, 2011 at 10:18 am
        Permalink

        hush ! hang moooo…dia tu maksum…!!

        Reply
  • December 10, 2011 at 11:44 pm
    Permalink

    inikah hasil dan kejayaan PAS selama memerintah kelantan lebih 20 tahun !!

    inikah makna negeri kebajikan PAS?
    inikah makna pemerintahan islamik PAS?
    apa PAS buat selama 20 tahun pegang kelantan ?

    air ? masih kuning !
    masjid ? cuma satu ..
    jalanraya ? federal yang buat ..
    PPRT ? haram jadah …tarak !

    untuk apa PAS berbangga memerintah kelantan selama 20 tahun kalau benda sebegini pun tak boleh selesaikan ?

    bagaimana agaknya kalau lebai PAS dibagi tidur rumah kambing ini selama seminggu ?

    Reply
  • December 11, 2011 at 12:59 am
    Permalink

    Korang layanler lembu2 pas ni, Pagi petang siang malam mengunyah jer yg dia tau..tak gitu lembu

    Reply
    • December 11, 2011 at 5:03 am
      Permalink

      orang UMNO yang banyak bela lembu ….

      orang PAS mana ada bela lembu….

      Reply
      • December 11, 2011 at 9:57 am
        Permalink

        mmg PAS takde lembu..tp DAP yg bela babi..yg jd babinya org2 Pas & org2 mcm ko c4..hehe

        Reply
        • December 11, 2011 at 10:51 am
          Permalink

          jadi babi dia tak cucuk hidung macam lembu2 UMNO …….

          Reply
          • December 11, 2011 at 11:20 am
            Permalink

            rela jd babi rupaya korrang ni ye..hehe..hinanya

          • December 11, 2011 at 11:48 am
            Permalink

            macam kau orang juga lah …rela jadi lembu2 shahrizat …..

            cuba kau tengok masa perhimpunan agong UMNO …. bukan main bersorak lagi lembu2 shahrizat ….. menyokong dia….

            tapi …kena ingat itu depan jea…. nak bodek boss…..

          • December 11, 2011 at 12:22 pm
            Permalink

            cian..babi ni

          • December 11, 2011 at 11:29 pm
            Permalink

            dah tak boleh nak jawap ….

          • December 12, 2011 at 2:06 pm
            Permalink

            Jadi lembu kena cucuk hidung…jadi babi dia main sondol ajer tak kira lubang pembiakan atau lubang najis macam ketua umum PR lah.

  • December 11, 2011 at 5:02 am
    Permalink

    kesian dengan pemimpin UMNO dah terdesak sangat nak Kelantan….tulis

    lah artikle macam sampah longkang ni …..

    Reply
  • December 11, 2011 at 5:33 am
    Permalink

    kalau negeri yang diperintah oleh UMNO … kondo boleh duduk dengan lembu…

    kalau negeri yang diperintah oleh PAS … rumah boleh duduk dengan kambing…

    Reply
    • December 11, 2011 at 10:03 am
      Permalink

      ..kalau diperintah DAP bole duduk dengan BABI..huhui

      Reply
      • December 11, 2011 at 10:51 am
        Permalink

        kak ijat tak mintak 250 juta dari kerajaan …….. nak ternak babi ke ?

        Reply
        • December 11, 2011 at 11:12 am
          Permalink

          soalan ape ni c4..hehe..tp ada cadangan nak buat ladang babi terbesar kat asia kan..yg dicadangkan kat selangor..

          Reply
          • December 11, 2011 at 12:03 pm
            Permalink

            spin apa pulak ???

          • December 11, 2011 at 12:24 pm
            Permalink

            hehe..selangor nak buat ladang babi terbesar kat asia..sisitem ternakan tercanggih..konon..hehe

  • December 11, 2011 at 6:09 am
    Permalink

    INI LAGI HASUTAN DARI UTUSAN MALAYSIA …

    Bernafsu lagi

    NAFSU tidak mengenal usia termasuk nafsu untuk bergayut kepada jawatan. Orang yang menampilkan imej ulama dan tok guru juga tidak terkecuali.

    Menteri Besar Kelantan, Nik Aziz Nik Mat yang sudah uzur, mahu bertanding lagi pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13). Macam tak percaya tetapi itulah realitinya.

    Keputusan mengenai perkara itu telah pun dibuat. Sudah 40 tahun jadi wakil rakyat, apa nak lagi. Suatu ketika dulu, Nik Aziz perlekeh beberapa pemimpin Barisan Nasional (BN) yang dianggapnya sebagai gila kedudukan.

    Rupa-rupanya beliau lebih teruk daripada itu. Awang tidak kisah kalau tok guru masih sihat dan cergas. Teruskan. Tetapi akuilah bahawa fizikalnya kian lemah, pemikiran tidak secerdas dulu, pendengaran dan pertuturannya juga semakin tidak jelas. Khabarnya, untuk menyampaikan taklimat kepada beliau, juga agak payah kerana keuzurannya itu.

    Itu belum bercakap tentang prestasi kepimpinan yang boleh dimanfaatkan oleh rakyat. Sejak menjadi Menteri Besar Kelantan pada tahun 1990, tidak banyak pencapaian dan kemajuan. Kehebatan Nik Aziz hanyalah berceramah sambil menutup kelemahannya dengan asyik menyerang pihak lain.

    Semua orang tahu bagaimana keadaan Kelantan di bawah pentadbiran Pas yang diterajui oleh Nik Aziz. Tiada yang boleh dibanggakan. Malah perihal keperluan asas untuk rakyat – air bersih – masih belum dapat diselesaikan walaupun sudah berlarutan 20 tahun.

    Baru-baru ini Utusan Malaysia mendedahkan mengenai isu tersebut yang mencetuskan keresahan dan kemarahan ramai penduduk Kelantan. Seperti biasa, ia dijawab dengan seribu satu alasan oleh kerajaan negeri.

    Walaupun lebih dua dekad memerintah, kerajaan Pas mengakui hanya membina sebuah masjid di negeri itu, yang lainnya dibina oleh kerajaan UMNO. Lagi tamparan buat kepimpinan Nik Aziz. Itupun beliau masih riak dan tanpa rasa malu mendakwa Pas lebih Islam daripada UMNO.

    Awang tertanya-tanya apakah motif Nik Aziz mahu bertanding lagi? Apakah beliau fikir Pas Kelantan akan terus bergantung kepada auranya bagi mempertahankan pemerintahan di negeri itu?

    Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, beliau dilihat banyak merapu dan membuat silap dalam kenyataannya, yang menjatuhkan imej Pas dan mencemarkan Islam.

    Soalnya, apakah ada lagi aura Nik Aziz atau aura itu yang akan bertukar membawa musibah kepada Pas?

    Reply
    • December 11, 2011 at 11:18 am
      Permalink

      Dah memang pun..kenyataannya mcmtu..dah tua dah tak bole berfikir dgn waras..ape yg nak sibuk2 bertanding lg..bg la laluan pd muka2 baru yg muda2 ke..tamakkan kuasa betul namanya mcmtu..nak berkuasa selama-lamanya kot ye..

      Kalau pemimpin UMNO hui bukan main melenting2 lg menentang kalau menjd pemimpin lebih dari 2 penggal..ko tengok le Pork nick tu..nak jd MB sampai padam kot..

      Reply
      • December 11, 2011 at 11:33 am
        Permalink

        apa yang kau orang nak marah sangat …. kalau nik aziz nak bertanding pun?????

        itu hak dia…. ada sokongan dan undi…. tak ada akta yang menghadkan umur untuk bertanding pun……

        tapi bila hati dah busuk macam pemimpin UMNO macam2 isu lah kau org bawa…dah tua lah ……

        kalau tua pun …masih dapat undi lantak pi lah ……

        patut lah kau org ni BODOH sangat ….

        setaraf lembu shahrizat lah kau orang ni…. aku rasa lebih teruk dari itu lah …..

        Reply
        • December 11, 2011 at 11:45 am
          Permalink

          aik kata rilex je..tp marah2 nampak..hehe..iye la kalau bos korang sampai mampus nak jd bos ye..tp kalau pemimpin BN buat mcmtu bukan main seronok korang menghentam ye..
          ..Korang la yg BODOH..kene kencing dgn bos korang pun korang pecaya je..TOLOL

          Reply
        • December 11, 2011 at 11:54 am
          Permalink

          bukan marah dia nk bertanding….tp dia dh nyanyuk…hang tau tak nyanyuk tu apa???..

          bkn apa…kami cuma kesian kat rakyat kelantan jea….hang tak kesian x pa laaa…

          Reply
  • December 11, 2011 at 6:24 am
    Permalink

    HUK…HUK… WEEEEK… TUIH….. NAK MUNTAH DAN LOYA PERUT AKU DENGAR …. IBRAHIM ALI MENGAMPU NAJIB…. NAK MASUK UMNO LAH TU….

    Najib ‘role model’ terbaik

    KUALA LUMPUR 10 Dis. – Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak adalah ‘role model’ terbaik untuk generasi muda kerana kejayaan beliau mengatasi sepenuhnya jurang antara generasi dalam tempoh kurang dua tahun selepas mengambil alih tampuk pemerintah negara.

    Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali berkata, Najib seorang pemimpin yang tidak takut menongkah arus apabila tampil berani melaksanakan transformasi bagi mendekatkan dirinya dengan generasi muda.

    “Penghayatan beliau terhadap aspirasi orang muda dengan mengaitkan masa depan negara adalah masa depan mereka, berjaya menarik sokongan generasi muda terhadap kepimpinannya. Najib tidak takut kepada darah muda ketika ramai pemimpin lain gerun kepada semangat itu.

    “Pendekatan yang dipelopori menerusi media sosial sehingga boleh mengajak generasi muda menonton bola sambil minum teh di rumahnya adalah satu sikap yang amat mempersonakan. Pendek kata Najib telah menjadi ‘role model’ kepada generasi muda,” katanya di sini hari ini

    Reply
    • December 11, 2011 at 6:27 am
      Permalink

      DARIPADA NAJIB AKU JADIKAN ROLE MODEL…. LEBIH NAJIB NABI MUHAMMAD S.A.W. SEBAGAI ROLE MODEL ….

      HA…HA…HA… IBRAHIM ALI ….KOT2 DAPAT BERTANDING TIKET UMNO KALI NI…

      Reply
      • December 11, 2011 at 7:29 am
        Permalink

        Bukan menjadikan Junjungan kita sebagai role model adalah lebih baik, tetapi itulah sepatutnya yang berlaku . Kita umat Muhamad sepatutnya menjadikan nya sebagai role model. Bukan Najib bukan, bukan Niko dan bukan yang lain-nya.

        Niko mengistilahkan package haji yang disponsor kpd nya sebagai hadiah/pemberian, maka Niko tak pernah terlibat dgn rasuah (?) Bayangkan benda yang sama diberi pada org lain. Lengkap dgn photo rakyat Niko serumah dgn haiwan. Mana pulak photo lembu duduk dlm kondo?. Kita nak tengok jugak.

        Pencacai Niko (yang bergayut pada jawatan sampai last day nak masok kubur- tapi tak makan rasuah) ini semua pandai tak bolih diikut bodoh tak bolih ditunjuk. Mereka tetap Bebal sepanjang zaman.

        Reply
        • December 11, 2011 at 12:10 pm
          Permalink

          kau kena faham kenapa ibrahim ali …. meletakkan najib sebagai role modelnya….

          PRU 13 ni nak dekat …ibrahim ali nak bertanding atas tiket PERKASA….atau mungkin atas tiket UMNO…. kena puji dan puja najib lah …..

          ini semua bukan datang dari hati yang ikhlas pun ….. semata2 nak membodek … benda macam ni dah lama berlaku dalam UMNO….

          Reply
          • December 11, 2011 at 1:09 pm
            Permalink

            yang penting BN mesti menang..

      • December 11, 2011 at 10:57 am
        Permalink

        betul ke hang ikut Rasulullah….tapi Rasulullah tak mencarut C4…pok nik yg suka mencarut….hang confuse kot..

        Reply
        • December 11, 2011 at 11:29 am
          Permalink

          kau pun mencarut ……

          Reply
          • December 11, 2011 at 11:33 am
            Permalink

            sumpah tak penah…..hang ni C4….

          • December 11, 2011 at 10:26 pm
            Permalink

            Inilah antara sebab aku tak percaya bila puak UMNO bersumpah.

      • December 11, 2011 at 11:29 am
        Permalink

        C4..jadiakn la ANWAR ko punye ‘role model’ ko….ada hati nak mengangkat Nabi Muhammad SAW sbg role model konon..hehe

        Reply
        • December 11, 2011 at 12:06 pm
          Permalink

          salah ke aku nak mengangkat Nabi Muhammad SAW sbg role model aku ….???

          daripada hajah rosmah dan najib????

          kau menghina Nabi Muhammad SAW sbg role model????

          bagus ….. teruskan hinaan itu…..

          Reply
          • December 11, 2011 at 12:12 pm
            Permalink

            tak salah…tapi jgn la dok gembang jea… ikut nya dak…

          • December 11, 2011 at 12:29 pm
            Permalink

            hehe..kalau nak brckp pun patut2 la bro..sapa yg menghina Nabi..bukan menghina nabi tp menghina ko faham tak..sbb cara korg brfikir..brckp..brhujah & tindakan korang tak menampakkan ke arah mencontohi Nabi pun..Nabi tak menganjurkan semua kerja2 negatif korang ni…pasal tu ko TAK LAYAK DINILAI SEBAGAI MENCONTOHI NABI MUHAMMAD SAW…ada fahammmm.??.selenge..

          • December 11, 2011 at 12:45 pm
            Permalink

            habis tu …kalau bukan nabi sebagai contoh atau model ….sapa sebagai contoh model UMNO…?????

            Najib ke? rosmah ke ? Sghahrizat ke?….pelakun mana?? penyanyi mana yang kau orang nak jadi role model ???

        • December 11, 2011 at 12:48 pm
          Permalink

          itu lah selamber ….. kau suka menuduh dan fitnah orang, … ada aku cakap tak ? aku nak anuar ibrahim jadi role model aku???

          Reply
          • December 11, 2011 at 1:17 pm
            Permalink

            aik..c4..pandai mengata org yg buat fitnah ye..hehe..ko ni pun ckp putar2 alam..mmg la ko tak ckp kalu ko ckp mcmtu mmg senang la nak hentam ko lagi..masalahnya ko ni berckp mengalahkan org yg tak waras..dgn bahasa yg kesat & kotornya..tp ko kata nak mencontohi Nabi..mcmtu ke gambaran seseorang yg nak mencontohi Nabi..ko tak layak un tuk digambarkan ko ni nak mencontohi nabi sbb takde ciri2 kebaikan yg ko bawk..berlawanan dengan saranan apa lg mengikut Sunnah Nabi…ko ni emosional..jenis org yg panas baran & cepat marah..
            ..sbb tu bnyk tindakan ko menampakkan keBODHan ko sendiri..

          • December 11, 2011 at 3:57 pm
            Permalink

            he..he..c4 ni mengaku baik.. Baca balik posting ko tu.. Betul2 tak sedar diri..

  • December 11, 2011 at 9:22 am
    Permalink

    600 juta lesap…satu sen pun tak payah bayar….air paip berkarat…tu yang ada air….banyak paip berkarat….air pun tak dak….

    labai ajis…tau pulak pasang filter air kat umah dia….

    Reply
    • December 11, 2011 at 10:14 am
      Permalink

      jangan sebut rm600 juta tu,,nanti besan nik ajis dengan menantu panas ponggong oooo…duit air ntah kemana..duit haji rm65k dengan kek rm500 nik ajis dapat..hehehe

      Reply
      • December 11, 2011 at 11:03 am
        Permalink

        kalau betul dia sapu 600 juta …. buat report SPRM lah ….. jangan cerita kat sini jea ….. bawakan bukti …. benda kecil macam ni pun nak kecoh ….

        ini menunjukkan bahawa BN dan UMNO dah terdesak sangat nak menang ….

        Reply
        • December 11, 2011 at 11:26 am
          Permalink

          dah lapor pun..tgah dalam siasatan..tggu report je..hehe..UMNO steady je bro..korang yg dah terdesak sebenarnya..hasut sana sini..fitnah sana sini..ada saja putar alam..segala apa perancangan & usaha kerajaan semuanya dikatakan negatif…cian c4..kene kuli je dgan bos korang ye

          Reply
          • December 11, 2011 at 11:28 am
            Permalink

            porah lah ….. UMNO dan BN sekarang…. dah semput dah …..

            bukan senang nak tawan balik 4 negeri ….bro…..

            duit dah banyak tabur dah …. menang belum tentu ….

            pembangkang relax jea…..

          • December 11, 2011 at 11:36 am
            Permalink

            yea la tu relax jea…yg buat2 mati atas jln tu kot maksud relax hang C4…

          • December 11, 2011 at 11:40 am
            Permalink

            hehe..kalau rilex buat ape nak sibuk2 menghentam kerajaan (BN)..hehe..ele..kontrol encem la tu konon..

          • December 11, 2011 at 11:52 am
            Permalink

            kena lah hentam BN …sebab BN hentam kita ….. tak kan nak biarkan BN hentam kita ….

            benda simple pun tak reti ….

          • December 11, 2011 at 11:57 am
            Permalink

            sekarang ni rakyat diam jea…. tengok telatah pemimpin2 UMNO dan BN….

            macam PRU 2008 dulu juga ….. tapi mereka akan tunjukkan kebencian mereka dengan BN dalam peti undi….nanti…

            berapa ekor menteri kabinet BN tersungkur dalam PRU 2008 dulu ??? padan dengan muka BN dan UMNO bongkak, sombong dan riak sangat ….

            bila ada sahaja menteri BN datang kita sambut baik …. dia bagi makan kita makan ….dia cakap kita tidor….

            tapi kertas undi dan pensil ditangan rakyat pada PRU ni ….. la bro…

          • December 11, 2011 at 12:09 pm
            Permalink

            rakyat dah tak diam la ni…mana2 pi pun depa dok ckp pasai nk talkin kan Pakatan Haram ni…marah sungguh depa kat Pakatan Haram ni…tak tau pasai apa….hang tau dak pasai apa C4…

          • December 11, 2011 at 12:26 pm
            Permalink

            entah lah … aku pun duduk kedai kopi juga… aku tak dengar pun depa nak talkin kan pakatan rakyat ….

            yang aku tahu rakyat kedai kopi marah kan shahrizat dapat duit RM250 juta adalah …..

            apa lagi…aku pun terus hasut depa lagi…. bagi menanamkan kebencian pada BN dan UMNO

          • December 11, 2011 at 12:29 pm
            Permalink

            C4…ada aku ckp kat kedai kopi ke????…hang ni suka buat fitnah dajal…

            C4…siapa role model hang yg sebenar ni…merapu sakan jea aku tengok…

          • December 11, 2011 at 12:38 pm
            Permalink

            hehe..itu geng2 ko je kot..kat tpt aku lg bes..program agak besar jugak le dengan kehadiran MB Selangor Kalid Berahim..tp kehadiran cuma sekerat dua je..kesian program yg sebegitu besar takde org dtg..cian khalid

          • December 11, 2011 at 12:39 pm
            Permalink

            aku sebut kedai kopi …sebab aku bercampur dengan masyarakat dikedai kopi …..alahai nak spin2 pulak kau ni

          • December 11, 2011 at 12:41 pm
            Permalink

            kau yang banyak merapu ….kau tuduh aku pulak ….

          • December 11, 2011 at 12:48 pm
            Permalink

            lerr..ko lepak kedai kopi patut la fikiran tak berkembang..mcm katak bwh tempurung..tak maju..semuanya negatif tp cerita melangit tingginya..hehe..fhm dah kalau kat kedai kopi ni

  • December 11, 2011 at 10:05 am
    Permalink

    makllumat di kutip dari tong sampah mana pulak ni..hehe..tong sampah masyarakat kot

    Reply
    • December 17, 2011 at 11:49 pm
      Permalink

      Bro… tak suka diam, jangan hina orang buat kerja dakwah. Boleh ko nafikan kebenaran Al-Quran? Boleh rosak aqidah tau.

      Reply
  • December 11, 2011 at 11:29 am
    Permalink

    Nasib baiklah duduk sebumbung dengan kambing bukan sebumbung dengan babi.

    Reply
  • December 11, 2011 at 11:42 am
    Permalink

    Ketua umum depa sedap2 sebumbung dgn amoy..anak buah dia sebumbung dgn kambing jea…..

    bak kata bujuk, ni semua ketentuan…

    bak kata C4, ni zuhud….

    Reply
    • December 11, 2011 at 11:50 am
      Permalink

      sama juga dengan sharizat …. dia duduk kondo 10 juta …..

      kau orang duduk dengan lembu2 nya ….tunggu nak disembelih jea….

      kesian sungguh puak2 UMNO yang terus ditipu oleh pemimpin mereka sendiri ….

      Reply
      • December 11, 2011 at 12:05 pm
        Permalink

        ada gambar ke dok dgn lembu2???…hang dah mati akal yea…emmmmm

        Reply
        • December 11, 2011 at 12:21 pm
          Permalink

          sebab kau lembu …aku kena balas setaraf lembu juga …..

          Reply
          • December 11, 2011 at 12:26 pm
            Permalink

            tadi hang kata nak jadikan Rasulullah sbg role model hang…klau ikut hang tulis ni mcm pok nik jea role model hang…

          • December 11, 2011 at 12:37 pm
            Permalink

            apa bukti nya …. atau tuduhan melulu kau????

          • December 11, 2011 at 3:04 pm
            Permalink

            tuduhan mana yg melulu tu bro…cecite…

          • December 11, 2011 at 4:04 pm
            Permalink

            c4 ni luar biasa.. Malaun ni boleh berlagak alim pastu jap lagi dia mencarut, pastu fitnah.. Fitnah ni sama gak ngan makan babi.. HARAM:..

          • December 11, 2011 at 4:06 pm
            Permalink

            PAS pun lembu. Bagi bini muda 3juta kan kerja bodoh

          • December 11, 2011 at 11:30 pm
            Permalink

            dia ada duit dia ada bini…. nak bagi berapa pun itu soal dia…..

    • December 11, 2011 at 10:29 pm
      Permalink

      Bro.. janganlah buat fitnah kalaupun nak kuatkan hujah ko. Tarikbalik… atau tampal kat sini apa yg. aku kata.

      Reply
  • December 11, 2011 at 2:11 pm
    Permalink

    APA ARTI FITNAH DAN APA ARTI MENGUMPAT SIAPA YANG BERANI SANGAT NAK TANGGUNG DUA DOSA BESAR NI ,

    Reply
    • December 11, 2011 at 11:24 pm
      Permalink

      hari punya paper Mingguan malaysia … tajuk utama …. tak ada fitnah ke???

      Reply
  • December 11, 2011 at 4:49 pm
    Permalink

    sifat asal melayu ialah sifat islam ,yaitu tidak berpuak puak ,sekiranya kita sudah menjadi ber puak puak ,pengertianya kita semakin jauh dari orang melayu ,tuhan sudah menjadikan menghantar para nabi dan rasul juga dihantar sekali raja pemimpin manusia dari belahan dari nabi dan rasuluntuk di ikuti ,baik dari para nabi dan rasul atau raja yang di ikuti semuanya karena allah serta untuk mendapat keredaan allah jua .coba fikirkan apa yang boleh menyatukan umat

    Reply
  • December 12, 2011 at 4:15 pm
    Permalink

    ada siapa yang tau ilmu dalam islam ada 4 disiplin ,satu disiplin syariat,dua disiplin tariqat,tiga disiplin haqiqat,empat disiplin makrifat ,cuba fikirkan, nabi musa semasa belajar dengan nabi khidir disiplin ilmu apa yang di amalkannya dan nabi khidir disiplin ilmu apa yang di laksanakannya,kepada mereka yang tidak tau mari tanya orang alim

    Reply
  • December 14, 2011 at 8:55 am
    Permalink

    biar hidup susah. asalkan tidak mengundi UMNO

    Reply
  • December 17, 2011 at 11:58 am
    Permalink

    PADA AWAL PERADABAN UMAT MANUSIA AGAMA MENG ESA KAN TUHAN DIPANGGIL AGAMA TAUHID BERMULA DI DALAM SURGA LAGI DI MANA NABI ADAM ALLAH TAALA NIKAHKAN DENGAN SITI HAWA DI DALAM SURGA DENGAN MAS KAHWIN NYA BERSALAWAT KE ATAS JUNJUNGAN BESAR NABI MUHAMMAD S A W ,SEBAGAI BUKTI SEBELUM SESUATU ALLAH TAALA CIPTAKAN ,MAKA ALLAH MENCIPTAKAN NUR MUHAMMAD S A W ,TERLEBIH DAHULU ,SETERUSNYA ALLAH SUBHANAHUATAALA ,MENCIPTAKAN SEKALIAN RUH ,SURGA DAN NERAKA ,PARA MALAIKAT ,SERTA 4 UNSUR ANGIN,AIR,API,TANAH,ARASY,LANGIT DAN ,BUMI,DARI NUR MUHAMMAD S A W,MAKA AGAMA TAUHID INI DI PIMPIN TIGA NABI DAN RASUL 3 KITAB UTAMA MASA ITU ,SERTA PARA NABI YANG LAINYA,KITAB ZABUR, DI TURUNKAN KEPADA NABI DAUD ALAISSALAM,KITAB TAURAT, DITURUN KAN KEPADA ,NABI MUSA ALAISSALAM,KITAB INJIL, DITURUNKAN ALLAH TAALA KEPADA NABI ISA ALAIHISSALAM,SETERUSNYA KITAB TERAKHIR DI TURUNKAN KEPADA NABI MUHAMMAD S A W,SEBAGAI NABI TERAKHIR YANG MEMBAWA MUKJZAT KITAB SUCI AL QUR AN,DENGAN MEMBAWA AGAMA SUCI AGAMA ISLAM ,SELEPAS KITAB SUCI AL QUR AN DI TURUNKAN MAKA KITAB KITAB YANG SEBELUMNYA DAN AGAMA AGAMA YANG SEBELUMNYA DI BATALKAN SERATA TIDAK DI AKUI LAGI,SEBABNYA ALLAH SUBHANAHUA TAALA TELAH MENYEMPURNAKAN KEBAIKAN ,DAN AJARANNYA KEPADA AGAMA ISLAM,SERTA ALLAH SUBHANAHUATAALA TELAH MEREDHAI AGAMA ISLAM SEBAGAI AGAMA YANG SAH DI TERIMA DI SISI ALLAH SUBHANAHUA TAALA,

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *