Bob Lokman Dakwa 2 Menteri Cuba Rasuah Dia..? Heh!

Share


Pelik tapi benar. Itulah Bob Lokman yang tak habis-habis dengan kontroversinya sejak menyertai PAS. Dalam satu siri lawak jenakanya dia mendakwa ada dua orang Menteri Kabinet yang menghubunginya bertujuan untuk “kowtim” dengannya.

Dalam ceramah di Seksyen 18, Shah Alam baru-baru ini, Bob Lokman memberitahu kedua Menteri itu bertanyakan apa yang dia mahu dan berapa yang dia hendakkan. Kononnya, Menteri-Menteri tu nak rasuah dia untuk menutup mulut? Apa kelakar sangat bunyi dakwaan Bob Lokman itu? Tak ada modal nak buat lawak lagi, kah?

Pertamanya, siapa Bok Lokman untuk ditawarkan sebegitu? Ada banyak lagi penceramah-penceramah PAS yang aktif menabur fitnah di seluruh negara. Daripada menawarkan bayaran sebegitu kepada Bob Lokman, lebih baik tawarkan pada orang lain. Ada juga hasilnya!

Tapi, UMNO atau BN tak pernah pun buat begitu. Tak pernah pun ada dalam kamus pemimpin BN yang tergamak nak tabur rasuah untuk menutup mulut puak-puak pembangkang. Sebab apa? Sebab kita tahu apa yang diceramahkan oleh puak-puak pembangkang itu hanyalah palsu dan fitnah semata-mata. Untuk apa kita membayar kepada si tukang fitnah???

Keduanya, jika benarlah bagai dikata Bok Lokman itu, sila jelaskan siapa Menteri-Menteri itu? Sebutkan nama satu persatu supaya kami tahu dan “tahulah” kami apa yang nak kami buat buat selepas itu.

Ketiganya, mengapa Bob Lokman tak berani nak sebut nama-nama Menteri-Menteri yang kononnya nak merasuahnya itu? Sebab tak ada dan tak wujud pun cubaan “membeli” Bob Lokman, kan? Siapalah nak layan Bob Lokman lagi? Lawaknya pun dah tak laku…

Keempat, mungkin untuk meraih publisiti murahan, Bob Lokman cuba meng”up”kan dirinya di mata penyokong-penyokong PAS yang kononnya, dia masih lagi “berharga” untuk dibeli! Podah la wehhhh..!!! Rasanya lebih baik beli Ipad untuk cybertroopers pro-kerajaan dari menghabiskan duit untuk penabur fitnah sepertinya.

Bob Lokman kata, penghijrahannya adalah penghijrahan kepada Islam? Islam ajar buat fitnah merata-rata, kah? Islam ajar untuk jadi seorang yang tidak bertanggungjawab, kah? Ada ke patut dia samakan berhijrah kepada PAS sama dengan penghijrahan kepada Islam? Hijrah politik sama dengan hijrah Islam? Dia ni tak baca hadis ke?

Sudah-sudah la Bob Lokman. Balik Kelantan jual budu lagi baik la! Buang la tongkat tu! Ke hulu ke hilir dengan tongkat tu kononnya nak tunjuk dia tu macam arwah Tok Kenali, datuknya la tu. Pada pandangan saya, jika Allahyarham Tok Kenali masih ada, mungkin tongkat tu dah naik kepala Bob Lokman dahhhhh..!!!



13 thoughts on “Bob Lokman Dakwa 2 Menteri Cuba Rasuah Dia..? Heh!

  • December 4, 2011 at 8:52 pm
    Permalink

    Betul la…!! Aku baru je dedahkan nama dan gambar menteri tersebut…!! Majal betul la menteri tu!!

    Reply
    • December 6, 2011 at 2:33 am
      Permalink

      kat blog mana ko dedahkan nama n gmbar menteri tsbt…habaq mai, jgn cakap kosong je..

      Reply
    • December 6, 2011 at 2:34 am
      Permalink

      makin mencarut daaa….

      Reply
  • December 5, 2011 at 11:54 am
    Permalink

    sesat dalm cahaya..
    iman tak diwarisi Bob oii.. kalau hang merapu, xkenai Islam betul2.. blh sesat jugak..wpun cucu Tok Wali..

    Reply
  • December 5, 2011 at 4:55 pm
    Permalink

    Salam. 1,2,3 Ketawa-ketawa Bob buat lawak. Ha! Ha! Ha! Aduh! Sakit perut ketawa. Keluar air mata. Ini adalah petanda jelas kepada ketandusan idea dan isu Pas dalam pada mereka cuba medapatkan sokongan rakyat. Kita percaya dalam kes ini ada setengah-setengah ahli Pas sendiri tidak akan percaya. Ini sekadar untuk menaikkan saham Bob dalam Pas. Bob sebelum ini tidak menjadi dalam menarik peminat-peminat dia kedalam Pas. Sekarang orang Pas sudah tidak percaya kepada populariti Bob. Akhirnya Bob terpaksa membuat fitnah baru. Fitnah yang dulu sekadar menjauhkan sokongan dari Pas. Kata orang Johor murtad.
    Kepada Bob kalau nak cari syurga janganlah cari dalam Pas. Carilah iman dulu baru boleh jumpa syurga. Tinggalkan Pas dan cari syurga melalui dakwah bukan fitnah. Tabligh pun ada boleh buat kerja dakwah.

    SUDAHKAH ANDA MENDAFTAR SEBAGAI PENGUNDI? Jika belum… DAFTARLAH SEKARANG DENGAN SPR.

    BELILAH BARANGAN BUATAN MELAYU DIKEDAI MELAYU

    BOIKOTLAH BARANGAN CINA DAN KEDAI CINA

    Reply
  • December 5, 2011 at 5:22 pm
    Permalink

    Hebat ko BOB,ntah minyak apa ko pakai sampai 2 menteri tu nak rasuah ko??…kalah nabi nik aziz lagi…..

    Reply
  • December 5, 2011 at 5:37 pm
    Permalink

    bob lokman ini ada ciri2 penyakit skizofrenia…….punya benci sangat dengan UMNO sampai tak tahu mana yang ilusi dan realiti….hah hah hah hah hah

    Reply
    • December 5, 2011 at 11:07 pm
      Permalink

      Bob Lokman ini sedang mewarisi ciri2 pemikiran sakit Pok Nik yg uzur syar’ei dh tu..

      Reply
  • December 6, 2011 at 10:43 am
    Permalink

    Bob Lokman tengah buat lawak tu…..kah kah kah

    Reply
  • December 6, 2011 at 4:54 pm
    Permalink

    Rakyat sebagai pelindung dan pemerhati terhadap kerajaan yang diamanahkan dalam temph satu penggal ke satu penggal.Rakyat kena bijak dan cerdik melalui pembacaan,analisa,ikuti perbandingan dengan negara-negara lain bagi yang berpendidikan dan bagi rakyat yang tidak rajin membaca dan tidak mampu membaca kena rasa dan alimi sendiri apa yang sedang berlaku di hadapan dan sekita.Kerajaan yang asalnya dipilih oleh rakyat melalui peti undi lupa asal usul mereka sehingga mereka mendabit dada bahawa merekalah penentu segala-galanya.Berlaku keadaan ini kerana kerajaan itu terlalu lama memerintah dan kedua rakyat berjaya dibodohkan,dipermainkan walaupun semakin hari sekolah rendan dan universiti bertambah.Rakyat tidak tahu apa hak rakyat boleh kecapi daripada negara yang kaya raya.Rakyat tidak mampu lagi membeza antara mana tanggungjawab negara dengan enyelewingan,pecah amanah,korap dan sebagainya.

    Reply
  • December 7, 2011 at 2:08 pm
    Permalink

    Tak tau siapa rasuahkan bekas ADUN PKR Perak dengan menarik balik dakwaan rasuah. orang biasa kut….

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *