NFC: Kontroversi NFC Berpunca Dari DAP? – Part II

Share

Sebelum ini, saya ada menulis mengenai isu NFC yang bertajuk Kontroversi NFC Berpunca Dari DAP? – Part I. Dan kali ini, saya teruskan penulisan mengenainya untuk Part II.

Pada entri Part I, saya menjelaskan tentang lawatan dan perjalanan operasi NFC yang baru 3 tahun beroperasi secara berhati-hati berhadapan dengan pasaran yang tidak menentu dan saingan sengit dari “tauke-tauke” yang mengimport lembu berbaka biasa dari Thailand.

Namun, entri kali ini akan berbicara secara langsung mengenai asal-usul kontroversi yang cuba dimainkan oleh puak-puak Pakatan Haram terhadap kerajaan melalui isu ini dan saya juga akan mendedahkan apakah kaitannya isu ini dengan DAP yang dikatakan menjadi dalang sebenar di sebalik kontroversi ini.

Bertanyakan mengenai kontroversi dua unit kondominium One Menerung yang ditimbulkan Rafizi baru-baru ini, Izmir menyifatkan tohmahan itu sebagai sebuah ‘sketsa permainan politik’ yang sengaja ditimbulkan untuk memenuhi kepentingan politik mereka sahaja dan tidak lebih dari itu.

Menjelaskan maksudnya itu,beliau menceritakan bahawa kemelut ini sebenarnya sudah bermula lebih awal sebelum Laporan Audit Negara 2010 dikeluarkan oleh Jabatan Audit Negara di mana dua orang pegawai NFC telah diberhentikan perkhidmatannya kerana dipercayai terlibat di dalam kes pecah amanah di syarikat itu yang membabitkan kerugian jutaan ringgit.

Menurut lagi, kedua-dua pegawai yang berbangsa Cina itu juga sempat ‘mencuri ‘ beberapa maklumat syarikat sebelum meninggalkan premis NFC, termasuklah maklumat mengenai pelaburan hartanah yang melibatkan pembelian sebuah unit kondominium One Menerung.

Memandangkan kejadian tersebut mampu menjejaskan syarikat, pihak NFC telah membuat satu laporan polis berhubung kejadian dan kes tersebut sedang di dalam siasatan pihak berkuasa.

Menurut Izmir, siasatan polis berhubung kes berkenaan juga dipercayai telah disalah lapor oleh media pro-pembangkang, Malaysiakini.com, yang kononnya NFC sedang disiasat polis berhubung kes pecah amanah, baru-baru ini.

Sedangkan siasatan sebenarnya dijalankan oleh pihak polis adalah terhadap kedua bekas pegawai NFC itu dan bukannya terhadap syarikat itu sebagaimana yang dilaporkan.

Selain itu, beliau juga mendedahkan bahawa sumbernya memberitahu bahawa salah seorang bekas pekerjanya yang diberhentikan itu merupakan ahli DAP dan mengesyaki maklumat mengenai NFC itu ‘dijual’ kepada pihak pembangkang.

Melalui sumber yang saya peroleh, nama individu yang dikenal pasti sebagai ahli DAP dan berkhianat terhadap bekas majikannya itu ialah “Danny Fong”. Bagaimanapun, memandangkan kes tersebut masih di dalam siasatan polis, saya enggan mengulas lanjut mengenai individu tersebut.

Mungkin untuk mengaburi mata rakyat dan tidak mahu hubungan bekas pegawai NFC dengan DAP, dipercayai bahawa parti pembangkang itu telah menyerahkan maklumat tersebut kepada PKR untuk dikontroversikan di kalangang rakyat umum.

Mematahkan hujah Farizi, Izmir menegaskan bahawa di bawah ‘Memorandum dan Artikel Syarikat Malaysia’, difahamkan bahawa ahli lembaga pengarah syarikat berhak untuk melakukan keputusan untuk membuat apa-apa pelaburan yang menguntungkan syarikat tersebut.

Menjelaskan mengenai perkara berkenaan, ahli-ahli lembaga pengarah NFC telah memutuskan untuk membeli dua unit kondominium tersebut sebagai pelaburan memandangkan syarikat itu mempunyai lebihan dana yang tersimpan ‘beku’ dan wajar ‘dicairkan’ untuk meraih keuntungan.

Harga bagi seunit kondominium itu berharga RM6.8 juta selepas diskaun dan bukanlah berharga RM9.8 sebagaimana yang ditohmah Rafizi sebelum ini.

Hasil dari pembelian kedua unit kondo itu, NFC telah berjaya mendapat keuntungan sebanyak RM3.12 juta, iaitu 22.6 peratus dalam tempah setahun, berbanding 2.75 peratus sahaja jika ‘dibekukan’ di dalam simpanan tetap bank.

Selain itu, pelaburan tersebut dilakukan atas nama syarikat dan bukannya atas nama individu tertentu.

Anehnya, pelaburan bijak yang sah disudut perundangan seumpama ini juga sering dilakukan oleh syarikat-syarikat besar lain, namun tidak pula dipersoal atau dijadikan isu kontroversi oleh para pemimpin pembangkang.

Jadi, apa motif pihak pembangkang meng’kontroversi’kan isu yang tidak sepatutnya menjadi isu ini selain kepentingan politik dan memburuk-burukkan imej pihak tertentu?

Dipercayai, usaha-usaha keji ini cuba dibuat untuk memburukkan imej Ketua Wanita UMNO, Datuk Seri Shahrizat Jalil, Kerajaan Barisan Nasional dan dasar kerajaan yang mahu meningkatkan pelaburan sosio-ekonomi di kalangan Bumiputera di negara ini.

Malangnya, dakwaan tidak berasas yang dilakukan oleh para pemimpin pembangkang ini mampu mempengaruhi segelintir rakyat yang berjaya dimanipulasi minda mereka dan mereka enggan menerima apa jua penjelasan yang diberikan meskipun diberikan fakta-fakta kukuh berhubung isu ini.

Penulis khuatir dengan budaya ‘mempercayai dakwaan tidak berasas’ ini yang semakin popular di kalangan pemimpin pembangkang akan menjejaskan daya intelektual rakyat negara ini dan memperbodohkan pemikiran rakyat dari fakta yang sebenar.

Saya yakin bahawa usaha puak-puak pembangkang ini juga adalah bersumberkan arahan dari DAP yang tidak mahu monopoli pasaran daging di negara ini dipecahkan oleh usahawan bumiputera, khususnya dari bangsa Melayu sendiri. Sikap chauvinis ultra kiasu puak-puak DAP kini telah berjaya meresapi PKR dan PAS secara umumnya menjadikan mereka ini lebih teruk akalnya dari lembu-lembu di NFC.

Entah sampai bila perkara ini akan terus dimainkan dan mungkin hanya akan berhenti setelah pihak pembangkang berjaya menguasai Putrajaya, mungkin?

239 thoughts on “NFC: Kontroversi NFC Berpunca Dari DAP? – Part II

  • November 27, 2011 at 3:51 pm
    Permalink

    porah lah nak salah kan orang lain…itu laporan Jabatan Audit Negara lah….

    BANGANG DAN BODOH NYA ….. PENYAMPU DAN PENJILAT UMNO NI…

    Reply
    • November 27, 2011 at 8:41 pm
      Permalink

      C4a bengung…jabatan audit negara tu dibawah sapa….kerajaan 16sept ke????…bila masa ko percaya dgn agensi kerajaan ni…..awat ketaq sgt…..tembelang puak lahanat ko dh pecah ka???….makan babi terlebih la ko ni……

      Reply
      • November 27, 2011 at 9:47 pm
        Permalink

        dah tak leh nak kata apa dah c4 ni.. Dungu tahap gaban… Mangkuk tingkat..

        Reply
      • November 28, 2011 at 12:08 am
        Permalink

        Level Anak Haram Jadah puya pemikiran..itu saja yg bolih dia komen…sama gaklah dgn kwn2 dia SiMoooo@LEMBU dan c1@AHJ Jr…

        Reply
  • November 27, 2011 at 3:53 pm
    Permalink

    ITU LAH BILA DAH BANYAK MAKAN TAHI PEMIMPIN UMNO ….

    mabuk cakap merapu …… macam lembu belaan sharizat jalil

    Reply
    • November 27, 2011 at 8:46 pm
      Permalink

      tau hang kelam kabut….pucat lesi….sawan babi tak tentu pasal….la ni tembelang puak2 hang tu tahan paling lama pun 1 minggu jea……lepas tu pecah pekong hanyir dan menjijikan…..bodoh teratur hang ni……

      Reply
  • November 27, 2011 at 3:54 pm
    Permalink

    29 Nov 2011 ni ramai lembu2 UMNO berkeliaran kat PWTC …..

    lembu2 UMNO ni dia tak makan rumput …… cuma naik duit jea…..

    Reply
    • November 27, 2011 at 9:52 pm
      Permalink

      lembu2 16 sept dah jadi babi…

      Reply
    • November 28, 2011 at 12:12 am
      Permalink

      ko lebih becerita hal 29hb tapi takda langsung cita hal Konven. PKR diJohor..Napa???? Sayang kat UMNO yaaaa……..Jemput datang ya c4@AHJ dan jng lupa ajarlah kwn2 yg tak Pandai2 tuuu….CU there….

      Reply
  • November 27, 2011 at 3:56 pm
    Permalink

    lembu2 belaan dan peliharaan shahrisat banyak terlepas kat PWTC …

    pada 29 Nov hingga 3 Dis 2011….

    Reply
    • November 27, 2011 at 4:07 pm
      Permalink

      Lagak seorang yang terKANTOL kesalahanya dan partinya… memekak melolong sepanjang masa.. sindrom moooooo lemboooo.

      Reply
      • November 27, 2011 at 8:02 pm
        Permalink

        Betul tu asyik kata orang lembu. kalau macm tu dia pun lembu jugaklah

        Reply
  • November 27, 2011 at 4:05 pm
    Permalink

    Dah satu MALAYSIA tau yang cina ni kalau tak bohong bukan di gelar cina.. kalau benarlah seperti yang di tulis di atas oleh dukeofmontecristo maka terBETUL lah teori yang menyatakan yang DAP ni suka mengapikan setakat dari belakang je, yang bergolek-golek, yang melolong-lolong kat tepi jalan ,yang kena simbah air , yang kena tangkap, yang kena sepak terajang, yang kena masuk jel, yang kena bodo ialah PKR DAN PAS… HINA SUNGGUH PENYOKONG PAS DAN PKR YANG MEMBODOHKAN DIRI MEREKA KERANA MENJATUHKAN KERAJAAN PIMPINAN ORANG MELAYU SENDIRI..
    yang best dan yang terbest sekali ialah mereka akan menyalak kononya mereka hanya hendak menumbangkan kerajaan yang KONONYA ZALIM PADA MEREKA MENGALAHKAN ZIONIS LAKNATULLAH!

    Reply
    • November 27, 2011 at 8:51 pm
      Permalink

      Ko ni memang racist pun.

      Aku rasa yg dok canang 1 Malasyia, lain tak lain ialah Pemimpin korang jugak, POK JIB isterri Bik Mama.

      so korang pulak yg nak berburuk sangka. Jadi jgn salahkan kan PR, slahkan parti anda sendiri.

      Reply
      • November 27, 2011 at 9:03 pm
        Permalink

        aku tulis tentang hina sungguh melayu yang tunduk dengan telunjuk cina DAP

        Reply
        • November 28, 2011 at 8:48 am
          Permalink

          Bila kita bagi kontrak kat DAP, salahkah bagi kontrak kat cina mereka pun rakyat Malaysia juga. Ko ni ikut perlembagaan tak. Masalahnya yg hak patut sampai kepada melayu , pemimpin UMNO yg sebat, ini yg betul2 menggadaikan matuah bangsa.! Bodoh!

          Reply
          • November 28, 2011 at 2:16 pm
            Permalink

            ko ni ada masalah hasad dengki ni mooooo..

          • November 28, 2011 at 9:13 pm
            Permalink

            MOOO bodo… yang tertekan sekarang ni ialah pemborong cina yang sekarang ni tak boleh kawal harga ikut nafsu dia lagi..

  • November 27, 2011 at 4:12 pm
    Permalink

    “HINA SUNGGUH PENYOKONG PAS DAN PKR YANG MEMBODOHKAN DIRI MEREKA KERANA MENJATUHKAN KERAJAAN PIMPINAN ORANG MELAYU SENDIRI”

    kalau nak sokong orang melayu pun…. melayu yang macam mana???

    atau macam shahrizat anak keling mengaku melayu????

    mendapat segala keistimewaan sebagai melayu ???

    Reply
    • November 27, 2011 at 6:23 pm
      Permalink

      penyoskong PAS ?…..memang pun hina….sanggup mengadai apa saja termasuk agama….hanya untuk kuasa yang sebenarnya…tak ada pun.

      hmmmm

      Reply
      • November 27, 2011 at 8:22 pm
        Permalink

        Bro rap…c4 pukimak ni bukan melayu..ckp melayu pun tak lancar..tah anak haram jadah mana yahudi mabok datang kat malaysia pastu nak buat kacau kat org2 melayu..macam sial..

        Reply
        • November 27, 2011 at 10:04 pm
          Permalink

          c4 ni lembu emas ambiga…

          Reply
          • November 28, 2011 at 8:47 am
            Permalink

            Lembu Kak Jat yg dok kat condo RM6.9 juta tu le…. 24/7 air conditioned tau..

          • November 28, 2011 at 4:15 pm
            Permalink

            upgrade sikit level tu mooooo….dah macam bebudak jer posting

      • November 27, 2011 at 8:49 pm
        Permalink

        Bila kita nak gadai?? korang selama memerintah menyebabbkan cina 2 kaya dapat lesen IPP, Lesen Airline (Air Asia) tu siapa yg kasi??? PAS kah??

        Reply
        • November 27, 2011 at 10:06 pm
          Permalink

          PAS memang hina….apa kena mengena hinanya PAS dengan AIr Asia ?
          Lesen Air Asia di beri kepada pemilik asal Air Asia, DRB Hicom Group….dalam uasaha untuk streamline operasi kepada core business DRB telah menjual Air Asia.

          Hang ni kat dok urban…tapi knowledge…hampeh !! yang hang tau dok jaja cerita harakah kat sini…..errr…ada ke lagi orang yang baca harakah ?…..opps ! ada…hang !!

          Reply
    • November 27, 2011 at 8:30 pm
      Permalink

      Mmg hina org melayu PAS dan PKR mahu merebut kuasa politik dri bangsa sendiri utk diserah kpd cina DAP. Sejak tragedi Perak jatuh selama 11 bulan aku semakin yakin bhwa klu UMNO/BN kalah bermakna org melayulah yg kalah dan hilang kuasa,.maka cina lah yg berkuasa wpun pun MB nya melayu spt Nizar dan Khalid tpi mrk ternyata proksi cina atau lebih tepat BARUA DAP

      Reply
      • November 27, 2011 at 11:31 pm
        Permalink

        sama2 la kita mempertahan & memperkukuhkan UMNO..mudah2an bangsa Melayu akan terus memerintah & menerajui Negara..demi Agama Bangsa & Negara tercinta…

        Reply
        • November 28, 2011 at 8:46 am
          Permalink

          Laaaaaaaa….UMNO boat is sinking, cant u see?????

          Reply
          • November 28, 2011 at 10:23 am
            Permalink

            UMNO semakin kuat la bro..terima la hakikat Sokongan PR semakin merosot..semakin ditolak rakyat

          • November 28, 2011 at 10:58 am
            Permalink

            Kuat amendanya kalau TPM ulang skrip merayu PAS bersatu ngan UMNO?

          • November 28, 2011 at 1:55 pm
            Permalink

            salahkah menyeru kepada perpaduan? tugas pemimpin menyatupadukan ummah..soal mahu atau tidak, itu terpulang..

          • November 28, 2011 at 8:56 pm
            Permalink

            takut la tu..takut ngan bayang2 sendiri..hehe..cian korang

          • November 30, 2011 at 4:42 pm
            Permalink

            UMNO tak pernah merayu PAS sebelum PRU12 kecuali 13 mei dulu iaitu waktu UMNO lemah. Masih nak pertikai..?

          • November 30, 2011 at 5:47 pm
            Permalink

            pernahkah umno tutup pintu perpaduan? soalnya, salahkah menyeru kepada perpaduan..? atau hang ni anti-perpaduan?

        • December 3, 2011 at 12:51 am
          Permalink

          Tak salah seru perpaduan, tapi PAS taknak perpaduan MELAYU sebab tak tulen, PAS nak perpaduan ISLAM dimana letakkan Quran dan Hadis sebagai hakim. Tapi UMNO tolak… UMNO nak perpaduan tampa syarat. iaitu bila UMNO kuat boleh terajang PAS sesuka hati.

          Reply
      • November 28, 2011 at 8:53 am
        Permalink

        UMNO yg selama ni dok bagi kat cina bagi dia org kaya – ko nak bagi alasan apa pulak???

        Reply
        • November 28, 2011 at 10:20 am
          Permalink

          itu la BANGANGnya ko..dari dulu mmg bangsa diorg yg menguasai segala bidang perniagaan..kita bg peluang pd diorg tuk buat..bis tu nak bg ko ke apa kemmpuan ko..tp dlm masa yg sama kita belajar dari diorg n dri situ kita mula berdiri sdri & kalau bole terus bersaing dgn diorg..dlm pada yg sama gak kita kawal dirg dgn melahirkn usahawan Melayu sbb tu diwujudkn DEB..ko faham tak

          Yang korang puak2 yg tak fhm & bangang apehal nak melalak2 nak sgt membela bangsa asing tu apehal..sbb korang dah kene hasut ye..?? Sbb korg sdri yg tak reti berniaga ye..?? Sbb gagal tuk sama2 menyahut seruan keajaan ye..??..pastu senang2 korng nak bg keistimewaan kat bangsa asing terus ye..??..kalau dah tahu kita masih belum mencapai sasaran 30% bumiputra jd kita rancang la balik..apa salahnya kalau kita masuk dlm bidang perniagaan bg memenuhi peratusan tu..tak bole ke..??..senang” nak menyalahkn kerajaan..???…senang2 nak bg semua kat diorg ye..sendiri punya BANGANG tak hingat..

          Reply
          • November 28, 2011 at 11:02 am
            Permalink

            Masalahnya pemimpin UMNO busuk hati, projek semua bagi kroni. Kroni pulak pemalas tapi nak tunjuk hebat dan nak kaya cepat. Dapat projek bagi cina, dapat duit enjoi…. habis duit mintak lagi pada UMNO. Sebab tu tak tercapai 30%….. adda faham. Bukan takda yg. berjaya, tapi jumlahnya sikit sangat….

          • November 28, 2011 at 3:52 pm
            Permalink

            Kalau ko pandai sangat bisnes..apa salahnya ko turut serta dalam meningkatkan statistik bumiputra tu..tak bole ke..yg ko nak sgt kondem je wat ape..ape yg ko dapat..kalau PR memerintah akan jd telus mulus ke..hehe POTONG KOTE la…

            Sbb ko hanya makan gaji tiap2 bulan dgn taukey cina sbb tu la ko ampu cina ye..buktinya kat selangor..tak yah la citer kesucian kerajaan PR..lebih ganas & lebih buruk drpd yg ko tahu..kalau bole kelas F punya kerja pun nak di sapu oleh puak2 DAP…ko apa tahu..pandai ckp je habok pun tarakkk

          • November 30, 2011 at 4:49 pm
            Permalink

            Bro.. pergi tanya org.2 melayu yg. berjaya, berapa ramai yg. UMNO@k’jaan tolong. Keluar Iklan bagi bantuan, projek sana-sini tapi bila mohon banyak dalih dari boleh. mintak macam2, turun-naik pejabat, kertas kerja beberapa kali kena tukar, silap2 mintak percen dalam projek, tapi last2 tak dapat jugak. Ini kenyataan… Selagi tak jadi kroni pemimpin, inilah yg. berlaku berulang2. Sebab tu kebanyakan melayu yg. berjaya tak sokong UMNO kecuali kroni2 umno. Setakat ahli biasa minta maaf la… nak jumpa pak menteri minta tolong, pun belum tentu dapat.

        • November 28, 2011 at 10:38 am
          Permalink

          cina kaya sebab usaha dia.. Klu islam mcm ko aku tak rasa dak harapan la..

          Reply
    • November 28, 2011 at 8:49 am
      Permalink

      Selagi sokong umno semua melayu, hatta DJ Dave, Chandra Muzaffar…samy vl kalau nak jadi melayu pun boleh…

      Reply
      • November 28, 2011 at 10:25 am
        Permalink

        Penyokong2 kuat nuar semua dah kembali menyokong UMNO..apa citer bro

        Reply
        • November 28, 2011 at 11:04 am
          Permalink

          Memang la kalau dapat projek, dapat jadi senator…. semua orang yg. cinta dunia nakkkk.

          Reply
          • November 28, 2011 at 1:43 pm
            Permalink

            yg duk meroyan siang malam nak tawan putrajaya tuh cinta akhirat ke?

          • November 28, 2011 at 3:45 pm
            Permalink

            Hehe..BODOH bujuk

          • November 28, 2011 at 9:17 pm
            Permalink

            bebal siol kepala hotak dia… bujuk-bujuk… buat gelak orang aje..

          • November 30, 2011 at 4:54 pm
            Permalink

            Aku ada bukti, Zahid Hamidi yg. mula2 kianat.. sekarang dah jadi Naib Presiden dan dapat projek rumah rakyat, Roslan Kasim dapat projek, Ezam dan Nalla jadi senator, ADUN PKR Perak ditarik balik tuduhan rasuah…
            Siapa org. Anwar yg. hidup susah selepas keluar PKR… cecita?

          • November 30, 2011 at 6:13 pm
            Permalink

            bujuk..yg anwar offer jawatan TPM kat anifah aman, puad zarkashi dan MP2 BN lain waktu 16 sept tu cmna plak?

            zahid hamidi:
            telah dilucutkan jawatan ketua pemuda umno.. dipilih oleh perwakilan parti ke jawatan naib presiden. bukan presiden yang pilih..

            ezam dan nalla:
            menyertai UMNO (ezam) dan menyokong BN (nalla) ketika PKR berada dalam keadaan paling kuat.

            kalau ezam gila nak jadi senator, lebih baik dia just p jumpa anwar dan mintak. lagipun anwar sedang bersiap sedia membentuk kerajaan persekutuan pada 16 sept.

            ruslan kassim: dia keluar pkr time anwar dh bebas penjara dan umno berada dalam keadaan paling tak popular. bijakkah perkiraan politik begitu jika hanya nak projek?

            adun pkr perak: hgpa yg kata tuduhan rasuah tu fitnah dan konspirasi umno terhadap kerajaan perak. so, betul la tindakan menarik balik tuduhan rasuah tu..

          • December 3, 2011 at 1:05 am
            Permalink

            Kelakar la ko yeop, Anwar belum jadi PM nak bagi jawatan TPM. Habis TGHA dan LKS nak letak mana?
            Zahid memang perwakilan pilih tapi…
            Hang pi tanya org. kuat UMNO yg. takdak jawatan patut ke Ezam dgn. Nalla jadi senator atas tiket UMNO?
            Ruslan… tak kesah dia tinggalkan PKR bila, masalahnya kenapa selepas tinggalkan PKR baru dapat projek?
            ADUN katak…. ko cerita la macamana pun rakyat 1m’sia tau rekaan cerita UMNO yg. berpakat dengan SPRM. Daripada tuduhan rasuah, dicolek, peras ugut, rampas k’jaan kemudian batal pendakwaan. Rakyat tak bodoh…

  • November 27, 2011 at 8:43 pm
    Permalink

    Laaa……..ini dari Laporan Audit Negara, Harga condo ya bukan RM9.8 juta tapi RM6.9 juta tapi dia org belu DUA unit maka RM6.9 juta x 2 unit. Untung?? Depa kata rental yield 13.0%. hello??? mana ada rental yield 13% mostly hoovering around 5-7% jer.. Sape yg bododh bebeno nak sewa semahal tu??? Kalau nak translate sebulan lebih kuran RM70k sewanya, unless kalau yg byarnya jugak dari kantung gomen, mungkin…

    Ok sekarang ni Laporan Audit Negra yg bawak, tapi puak UMNO pendokong segala salah guna kuasa/ rasuah dan sekularism ni nak salahkan DAP la pulak.. apa hal??? Kalau Duit kita kena curi, ko nak salahkan pencuri ka org lain?? Ni bododh tahap gaban namanya?? Patutlah sampai hari ini umno terdiri dari golongan dua yg bododh & dan golongan muda yg lalai (Suka AF, Mari Menari, Raja Lawak baca Metro degae ERA)…

    Asyik2 dok kata nak bagi kuasa kat DAP, hello, kekayaan melayu selamam mmerintah dah lebih lima puluh tahun ni, si bwah perintahan siapa?? Cina kuasai business dibwah pemerintahan siapa?? pernah kah PAS memegang tampuk kuasa kat Federal??

    Umno ni masih tak sedar2 lagi masalah dia org… patutlah semakin hari semakin hilang support terhadap parti yg dah uzur ni…

    Reply
    • November 27, 2011 at 9:06 pm
      Permalink

      aku meluat la ngan ko ni lemboooo moooo , kejap percaya ngan kerajaan kejap tak percaya ngan kerajaan tapi tetap percaya ngan al-liwati dan mat sabu al-maksiati.

      Reply
      • November 27, 2011 at 10:07 pm
        Permalink

        Bila kenaa kat batang hidung dia…..dia tak percaya !!

        Reply
      • November 28, 2011 at 8:45 am
        Permalink

        Ko nak meluat kat aku, apasal?? Ada aku curi duit ko??? Aku meluat dekat pemimpin2 ko. Org yg mencuri duit rakyat RM250 juta.

        Reply
        • November 28, 2011 at 12:02 pm
          Permalink

          agaknya itu je yg ko tahu moooo… Isu tu dah tutup sbb kita tahu arahnya..

          Reply
        • November 28, 2011 at 9:19 pm
          Permalink

          dah buat repot ke belum?… setakat sakit hati yang di buat-buat aje.. baik rentikan je la tak ada peadahnya… kau agak-agak lagi laaaaa.

          Reply
      • November 28, 2011 at 11:06 am
        Permalink

        Kita percaya pada k’jaan, tapi tak percaya pada UMNO dan pemimpin UBN yg. menguasai k’jaan.

        Reply
          • November 28, 2011 at 4:27 pm
            Permalink

            tu teka teki ke bujuk ?

          • November 28, 2011 at 8:06 pm
            Permalink

            Bila aku baca statemen ko bujuk , kejap rasa nak ketawa kejap aku rasa kesian gak pd budak ni…ko sedar tak apa yg ko tulis tuu??? tlg baca balik…..

        • November 30, 2011 at 5:09 pm
          Permalink

          K’jaan akan sentiasa disitu walau pemimpinnya/parti bertukar. Hari ni S’gor, Penang, Kedah dah tukar pemimpin walaupun masih k’jaan negeri S’gor, Penang dan Kedah.

          Reply
    • November 27, 2011 at 10:24 pm
      Permalink

      he..he…saja nak perangat hang moooo….

      Seramai 35 bekas anggota PAS cawangan Kampung Baru Lembah Gula, Padang Sanai di sini menyerahkan borang keahlian untuk menyertai Umno, hari ini.

      Bekas anggota PAS itu adalah antara 65 orang yang menyerahkan borang keahlian baru untuk menyertai Umno di Kampung Baru Padang Chendering, Padang Sanai.

      Timbalan Ketua Umno Bahagian Padang Terap Datuk Ghazali Ibrahim yang menerima borang keahlian baru itu, berkata bekas anggota PAS itu menyertai Umnokerana mereka sedar hanya Barisan Nasional yang mampu membela nasib rakyat.

      Sementara itu, bekas Pengerusi Majlis Ketua Kampung (MKK) Kampung Baru Lembah Gula, Mat Jaya Putih, 53, berkata selama 12 tahun bersama PAS, beliau mendapati semua janji-janji yang dibuat parti itu tidak ditunaikan.

      “Mereka sering menabur janji tetapi ia adalah janji-janji kosong yang hanya mahu mengaburi mata rakyat. Mereka janji nak selesaikan masalah tanah penduduk tapi sehingga sekarang ia tak pernah selesai malah menjadi semakin rumit,” katanya yang dipecat pengerusi MKK tanpa sebab.

      Seorang lagi anggota PAS iaitu Setiausaha MKK Kampung Lembah Gula Hamzah Lebai Saad, 62, berkata walaupun masih memegang jawatan setiausaha MKK, beliau tetap menyerahkan borang keahlian Umno kerana tidak tahan dengan pentadbiran PAS yang didakwa tidak menjalankan tugas seperti yang diharapkan.

      Reply
      • November 27, 2011 at 10:42 pm
        Permalink

        Rasa-rasa aku….lingkup laaaa PAS kat Kedah PRU 13 nanti……tak dak orang percaya dah dengan PAS kat Kedah…….

        tak cool la jadi pecacai PAS !! asyik-asyik kena jaga parking…asyik-asyik kenajaga parking…..kalau tak jaga parking kena usung tin milo kutip derma…tak dak duit getah sekerap pun hangpa sapu….tak dak sangat…telur ayam kampung pun jadik !

        dah laaa mooo…hang boleh register jadi ahli UMNO on line….hang register tau !

        Reply
        • November 27, 2011 at 11:24 pm
          Permalink

          hehe…dah la bos2 PR penipu..yang korang pulak asik kene tipu je ngan bos2 korang yg otak penipu tu apesal..BODOH2 je org2 PR kene tipu..BANGANG

          Reply
          • November 28, 2011 at 8:43 am
            Permalink

            Ada dia org curi RM250 juta?? Dia org plan nak bagi kat rakyat balik ade ler..

          • November 28, 2011 at 10:31 am
            Permalink

            ooo…iye ke..mcm tu ek..baiknya bos2 korang ye besnya…hehe

        • November 27, 2011 at 11:27 pm
          Permalink

          kalau hang segan nk jadi ahli umno….hang register kat MIC pun tak pa moooo….lebih elok lagi drpd hang jadi ahli PAS tu…….hang pikiaq la elok2 nuu……take your time bro……

          Reply
        • November 28, 2011 at 8:44 am
          Permalink

          i ll take your word raplahjingga, and later we will see.

          Mooo

          Reply
          • November 28, 2011 at 4:18 pm
            Permalink

            hang jangan lari cukup mooo oii…..dont just take my words….gulp it !!

      • November 28, 2011 at 9:05 am
        Permalink

        Tu skrip standard…dalam setiap PRU/PRK….mesrti ada gang yg serah borang..kalau aku congak2 ni, aku rasa keahlian umno ni dah 15 juta dah ni…

        Reply
        • November 28, 2011 at 10:36 am
          Permalink

          ko punya posting..yg ko copy paste pasal negeri selangor tu pun skrip tuk pilihanraya jugak..kenal sgt dah

          Reply
      • November 28, 2011 at 11:08 am
        Permalink

        Aku dah dengar ayat yg. sama 20 tahun lepas, asal keluar PAS canang kemajuan. Sedangkan tak maju2 jugak orang melayu d kampung.

        Reply
        • November 28, 2011 at 11:20 am
          Permalink

          maju dari segi infrastucture le..takkan kerajaan kene tnggung 100% kot

          Reply
        • November 28, 2011 at 1:05 pm
          Permalink

          betul la tu..20 tahun lepas tak maju2.. kampung2 di kelantan. air brsih pun tak mampu sediakan…sian..

          Reply
        • November 30, 2011 at 5:15 pm
          Permalink

          Walaupun ramai yg. berhijrah ke UMNO, tapi PAS masih memerintah K’tan. Apatah lagi kalau hijrah kerana kecewa sebab dipecat dari MKK…. takpa UMNO ambiklah, InsyaAllah tak menjadi kudis pada PAS.

          Reply
    • November 27, 2011 at 10:56 pm
      Permalink

      hmmm…BODOH sgt la ko ni moo..ko nak bg la DAP memerintah la ye..ko sanggup jd kuli memanjang la ye..ada peluang ke melayu nak maju kalau DAP dah memerintah nti..??..blum ape2 pun dah nak buang kakitangan kerjaan yg dia kata berlebihan..melayu bole terus meningkat ke dari segi ekonominya..?? Sedangkan sekarang pun diorg yg kontrol..Ada peluang ke melayu tuk berniaga..?? Sedangkan skrg pun dah nampak melayu dipinggirkn..kat penang..kat singapore..hmmm…

      ..PAS akan memgang tmapuk pemerintahan ke..?? Iye mungkin tp cuma mmemegang jawatan shj..jd boneka ye..inikah yg org pas mahukn..inikah kedudukan yg org pas urban inginkn..sudahnya seperti melayu singapura..umpama bangsa yg melukut ditepi gantang..minoriti & tiada ruang langsung di dlm pentadbiran negara..

      …Sedar la moo yg tak sedar lg..UMNO dah lama menyedari situasi ni..tp dek kerana keBODOHan melayu jugak telah mmberi ruang & keistimewaan kpd bangsa lain dgn mudah..dgn menyokong parti diorg..Inikah yg PAS perjuangkan..??..sanggup mengenepikn Islam semata2 kuasa..??..sanggup melupakn bangsa sdri dgn menjunjung bangsa lain..??..jangan jd BODOH & terus BODOH la wahai org2 melayu PAS

      Reply
      • November 28, 2011 at 11:10 am
        Permalink

        Jika semua orang melayu sokong dan UNDI PAS, tentu PAS mempunyai jumlah kerusi paling banyak dan menjadi parti DOMINAN, kuasa melayu takkan berpindah pada bukan melayu.

        Reply
        • November 28, 2011 at 11:33 am
          Permalink

          bole jd mcmtu ke bro…buat la

          Reply
        • November 28, 2011 at 1:08 pm
          Permalink

          awat terhegeh2 undi melayu ni..p la jaga undi cina nun..pas kan tak suka citer bab melayu2 ni..

          Reply
        • November 28, 2011 at 1:31 pm
          Permalink

          Bujuk…hang penah kata yg Allah tak pandang pada ANGKA….yg hang kebuloq sgt nak kerusi byk2 tu ape citer….kerusi apa yg hang nak???..kerusi stadium Bukit jalil ka????

          hang berlagak citer pasal hadis, Quran dan sejarah Islam..tapi hang tak pegang pun….org PAS memang lagu ni ka bujuk….

          bila masa PAS dok pikiaq pasal melayu ni bujuk….hang penah kata ada apa dgn melayu…dlm PAS hanya ada islam….hang ni tak da prinsip ka dlm diri, agama dan parti???…

          Reply
          • November 28, 2011 at 4:24 pm
            Permalink

            tambah sikit…

            Bujuk kalau benar-benar PAS perjuangkan Islam….tak payah dok kira kerusi….jaga akidah…jaga tutur kata…jaga perbuatan….jaga keimanan….nescaya akan jatuh lah kasih sayang setiap umat Islam terhadap PAS di negara ini.

            Tapi sayang beribu kali sayang…..PAS auta jer lebih…habuk pun tarak….tak guna seduit pun .

          • November 30, 2011 at 5:22 pm
            Permalink

            Allah memang tak pandang ANGKA, tapi kita Manusia pandang ANGKA. Jadi nak memerintah manusia kena pandang angka, korang ni realistik la sikit.
            Apa yg. datang dari Islam aku tak pegang, takut aku nanti Allah murka.
            Aku cerita pasal melayu sebab korang takut Melayu dijajah. Orang Islam dia tak takut melainkan Allah, kerana Allah akan jaga Islam. Siapa yg. boleh musnahkan Islam jika Allah tak izinkan?

    • November 28, 2011 at 1:24 am
      Permalink

      umno perintah 50 tahun melayu still ada kuasa. Decision maker kat melayu. PAS+PKR+DAP perintah 3 tahun melayu dah jadi balaci macam kau Mooooo.kalau 50 tahun aku rasa melayu macam kau dah jadi kuli angkut taik kot.

      Reply
      • November 28, 2011 at 11:12 am
        Permalink

        Boleh bagitau kuasa apa yg. ada?
        Bahasa Melayu pun jadi bahasa Malaysia di sekolah, ko kata pemimpin UMNO hebat dan pertahankan MELAYU? Jawab aku kenapa bahasa melayu jadi bahasa Malaysia?

        Reply
        • November 28, 2011 at 1:12 pm
          Permalink

          hehe..sah..cakap main redah je..bujuk2..

          Reply
        • November 28, 2011 at 4:25 pm
          Permalink

          Ok la tu bahasa melayu jadi bahasa malaysia…habis kau nak bahasa melayu jadi bahasa apa ?

          Reply
          • November 30, 2011 at 5:27 pm
            Permalink

            Persoalannya kenapa tukar MELAYU kepada MALAYSIA?
            Melayu hak orang Melayu tapi Malaysia hak orang melayu,cina, india, kadazan, bajau,murut, orang asal. Kalau ini pun UMNO tak mampu pertahankan macamana. Apakah bahasa cina dan tamil boleh tukar nama? begitu juga bahasa jawa tukar nama bahasa indon?

          • November 30, 2011 at 5:40 pm
            Permalink

            wei bujuk..hang ni hidup zaman bila ni? p masuk sekolah tgk..bahasa melayu ke bahasa malaysia..ketinggalan zaman betul la mamat ni..

  • November 27, 2011 at 9:58 pm
    Permalink

    mohon untuk di siar semula di blog melayupasirgudang bagi memberi jawapan kepada posting awal.

    Reply
  • November 27, 2011 at 10:20 pm
    Permalink

    Kata kerajaan negeri Selangor…….

    Ibu-ibu tunggal akan di beri saraan hidup tiap-tiap bulan……

    Anak-anak Selangor yang berjaya ke Universiti akan di beri RM 1000 setiap seaorang…

    Menurunkan 20% cukai pintu…..

    Nak bagi bantuan RM75 sebulan kepada setiap anak yang di hantar ke nursery

    Nak bagi RM 50 sebulan kepada anak di pra sekolah…

    Bonus RM6000 kepada keluarga yang berpendapatan RM 6000 ke bawah…..

    aku rasa hang denga c4 jer yang percaya kata kerajaan negeri Selangor ni mooo….
    kata ” urban ” tapi dengan mat gagap pun hang boleh kena kelentong….

    moooo….moooooo…hehe

    Reply
    • November 27, 2011 at 10:56 pm
      Permalink

      betul cakap hang raplah jingga .. semua tu tipu jeee !!! mana ada dapat satu sen pun .. yang kaya puak DAPigs anjing macam penipu dan kaki seleweng dalam NFC tu . Tu laa syarikat ni lain kali lantik Melayu , macam Petronas tu baru cantikkk !!! orang DAP ni semuanya racist tahap lembu !

      Reply
    • November 28, 2011 at 8:30 am
      Permalink

      Ko tak nak sudah…

      Reply
      • November 28, 2011 at 9:01 am
        Permalink

        dah 3 tahun dok canang…tapi masih xdpt…!berok2 mcm mo jea percaya..kah..kah..kah..kah…

        Reply
        • November 28, 2011 at 9:08 am
          Permalink

          Dah tiga tahun?? mana da ada sbhgn, RM20 cuboc meter air percuma at the first year. masalahnya ko yg bodoh, antara cadangan dan implementation, ada yg baru dicadabgkan. tu lah asyik dokbaca utsuan Meloya..

          Reply
        • November 28, 2011 at 10:29 am
          Permalink

          abis tu kalo dah pandai cadang nape kecoh satu dunia??..x pandai nak implememt x payah nak kecoh..ibarat angan2 mat lembu jea…..!aku dok selangor x dpt pun air percuma…..sbb apa??.krn aku x sokong PR…..

          Reply
        • November 28, 2011 at 10:30 am
          Permalink

          camtu..lepas ni aku pun boleh bagi cadangan yg bagus2….tapi x tentu nak implement….(sbb aku nk org undi aku jea)…mcm tu ke lembu??…..

          Reply
        • November 28, 2011 at 11:21 am
          Permalink

          Parti yg. menang ada 5 tahun untuk penuhi janji mereka pada rakyat, sebelum tempoh tersebut tak boleh kata mungkir janji. Sebab tu KI (MB S’gor) tak setuju PRU13 sebelum JUN 2012. Sebab nak tunaikan janji PR pada rakyat yg. masih tertangguh. Macam kita janji dengan anak nak beli Komputer kalau dapat 5A. Tak mesti dapat 5A terus beli, kalau kita gaci cukup makan maknanya kena kumpul dulu, lepas 6 bulan baru boleh beli. Bukan mungkirjanji tapi tangguh janji sebab belum berkemampuan..

          Reply
        • November 28, 2011 at 1:17 pm
          Permalink

          err..yg ni cmne plak…?

          “…hari ini kita menang, esok sebelum ayam berkokok kita tutup kilang arak..”

          Reply
          • December 3, 2011 at 1:17 am
            Permalink

            Janji camni mana ada orang percaya, tak tau la kalau orang UMNO percaya. Kita bukan tuhan “..kata jadi, jadilah..”

        • November 28, 2011 at 1:50 pm
          Permalink

          bujuk,….. kalau hang nk tepis pun ingat2 la sikit…hang tadbir keluarga guna konsep manifesto pilihanraya parti hang ka??….

          hang dgn anak2 hang tak da due date, bila2 hang bleh tunai kan…tempoh kuasa pemerintah ada had….masa parti hang cuma ada 2/3 bln jea lagi, tp dari 30 janji, 1 jea yg dh buat, tu pun tak menyeluruh…..sempat ka???

          isu nya kalau tak mampu jangan dok pandai taboq janji….hang tau hukum mungkir janji ni kan…kartun la hang ni bujuk….

          Reply
          • December 3, 2011 at 1:13 am
            Permalink

            Rakyat bagi 5 tahun, so terpulanglah pada k’jaan negeri. PR yakin mampu sebab tu mintak hingga Jun 2012. Sekarang pun PR tak kesah sebab rekod kita baik, yg. tak baik tu fitnah UMNO je.

        • November 28, 2011 at 4:08 pm
          Permalink

          Tah..ape la punya akal Bujuk ni..nak mengelak pun patut2 la..jalan kecik & sempit kanan divider kiri dah longkang pulak nak reverse dah tak bole..ko terjun longkang je la selamat sikit..hehe

          Reply
          • December 3, 2011 at 1:14 am
            Permalink

            Tak kami nak ke Putrajaya… dah nak sampai ni.

  • November 27, 2011 at 10:24 pm
    Permalink

    mooo dah makan ubat lum???

    Reply
    • November 27, 2011 at 10:28 pm
      Permalink

      moooo…dah mati akai…..!! hang copy paste jer laaa moooo oiii…dah tak berani nak come face to face dengan pejuang-penjuang agama, bangsa dan negara !!

      hidup UMNO…hidup BN !!

      Reply
      • November 27, 2011 at 10:59 pm
        Permalink

        laaaa…din bingai punya lagi…..aku ingat hang yg tulis mooo…..nasib baik aku tengok kat bwh dulu….klau tak naya aku…..

        Reply
      • November 28, 2011 at 8:29 am
        Permalink

        Pejuanga agama kah?? Hudud tolak…macam tu pejuang agama?? Podachittt!!

        Reply
        • November 28, 2011 at 10:43 am
          Permalink

          ..ooo..komunis tu baru la betul pejuang agama ye…hehe…Bodoh..!!!…yg perintah negeri lebih 20 thun pun tak nampak bayang hududnya..ape daaa

          Reply
        • November 28, 2011 at 11:31 am
          Permalink

          Ko yg bodoh! Pas Kelantan dah pass the bill only awaiting federal Governmnent to approve. federal gomen tu UMNO ler…

          Reply
          • November 29, 2011 at 2:52 am
            Permalink

            Bila pas kelantan pass the bill moo? Nik ajis cc kau ker? oohh mungkin BCC kot sebab tu Fed Gov tak perasan. hebat pas ni boleh bcc kat sekor lembu

        • November 28, 2011 at 1:36 pm
          Permalink

          hudud apa yg hang citer ni moooo….mana hudud nyaa…hudud yg boleh tibai pungkok bini tu ka mooo….tu hudud PAS….puak taliban pun suspen dgn hudud hangpa ni tau…..

          Reply
        • November 28, 2011 at 3:42 pm
          Permalink

          aik..dah lebih 20 tahun memerintah baru serahkan draf ke..hehe..lawak la ko ni moo

          Reply
        • November 28, 2011 at 3:42 pm
          Permalink

          Hudud tak ada tempat dalam dasar pakatan – Anwar

          Reply
  • November 27, 2011 at 10:54 pm
    Permalink

    no wonder laa DApigs dah takut rupa-rupanya putar belit nak selamatkan kawan dia yang pecah amanah tu .. ramai jugak anjing dan lembu belaan DAP dalam ni nak pertahankan kaki pecah amanah , kaki penipu hahaha

    Reply
  • November 27, 2011 at 11:05 pm
    Permalink

    Ko copy paste je la ye…seang keje..tp bangang tak sudah2..kesian ahli2 PAS nagn PKR kene tipu je dgn bos2 penipu dirg..bukan rakyat tahu pun..hehe..DAP jd bos..Bangangnya melayu2 PAS jd kuli

    Reply
    • November 28, 2011 at 8:33 am
      Permalink

      Bila korang tak copy and paste??? Artickle dalam Mykmu.net pun sometime copy and paste. salah kah ‘copy and paste’ tu???? korang patut tgk pada isu dalam any article. Bahlol…

      Reply
      • November 28, 2011 at 11:08 am
        Permalink

        copy paste sikit2 sudah le..ko 100% copy..mana originality ko..kata pandai ‘debate’..’substance’..apa idea ko..?..hmm

        Reply
      • November 28, 2011 at 1:22 pm
        Permalink

        ala bro selamber..mamat ni cakap je degar2..bajet bagus..

        Reply
  • November 27, 2011 at 11:15 pm
    Permalink

    takat tu jea hang ni moooo…copypaste3….kemarau sungguh hang ni…

    mooo…budak sekolah rendah pun la ni dah ada broadband….x pandang pun wi-fi khalid gagap tu……

    “Tuan-tuan dan puan2 hari ni kita memerintah esok kita tutup Tol…kita tutup kilang Arak”……sampai la ni, segak lagi kilang arak tu…….DAP tak bg ka mooo…

    Reply
    • November 27, 2011 at 11:58 pm
      Permalink

      apa nak hairan kelab dangdut duk belakang umah nik aziz pun tak boleh robohkan…

      Reply
      • November 28, 2011 at 8:32 am
        Permalink

        Tu imaginasi ko jer..

        Reply
        • November 28, 2011 at 9:02 am
          Permalink

          imaginasi cum realiti…pork nik pun dok goyang sekali..kah..kah..kah..

          Reply
          • November 28, 2011 at 9:07 am
            Permalink

            Tak pa, kalau dia betul2 tak buat, akhirat esok, dia akan tuntut kat ko…

          • November 28, 2011 at 10:26 am
            Permalink

            sama2 la kita tgok mcm mana la lembu

  • November 27, 2011 at 11:57 pm
    Permalink

    MAS tidak boleh bersaing dgn SIA sebab hampir semua agen2 utk tempahan tiket2 kapal terbang adalah kepunyaan kaum Cina yg akan dahulukan SIA.
    Saya sendiri pernah menempah tiket ke Mumbai, travel agent Cina tu kata tak ada flight ke Mumbai dari KL. Cina itu telah suruh saya terbang dulu ke Singapore kemudian naik SIA ke Mumbai. Bila saya nak balik dari Mumbai ke KL ada saja flight MAS dari Mumbai.!
    Nampak sangat cara kaum Cina mempermainkan MAS!
    Mana ada kaum Cina menyokong syarikat kapal terbang negra Malaysia?
    Cakap aje nak Malaysian Malaysia. Sebenarnya Cina Malaysia adalah!

    Reply
    • November 28, 2011 at 1:27 am
      Permalink

      contoh terbaik pengkianatan cina bangsat terhadap negara. tapi sayang melayu bangsat macam moo c4 c1 ni still jadi penyokong cina bangsat ni. Aku rasa kalau kau ada depan aku memang kau tahu la apa akan jadi wahai bangsat2

      Reply
      • November 28, 2011 at 8:42 am
        Permalink

        Eh yg sebat duit rakyat tu pemimpin umno. Cina dia org berniaga…. Salahkan Cina buat ape..salahkan pengkhianat bangsa yg curi duit rakyat yg sepatutnya kepada gologan melayu yg ememrlukan hanya untuk memenuhi kantung mereka sendiri…

        Trusthseekr, ko memang aku dah chop Forumer yg paling bodoh. Ko mesti gang2 pembaca Metro…

        Reply
        • November 28, 2011 at 9:00 am
          Permalink

          hang syg pulak pada cina…tetapi bila UMNO tlg cina hang balun UMNO lebihkan cina…hang ni mmg mmmmmoooooo byk la…

          Reply
        • November 28, 2011 at 10:54 am
          Permalink

          wah..!! Sedap bodoh org ye moo..ko takyah la belagak pandai..sedangkn ko sendiri mmg nampak bodoh..takyah la aku bg sbb kenapa ye..org yg baca posting ko pandai menilai sdri..k

          Reply
        • November 28, 2011 at 1:39 pm
          Permalink

          tak baik hang chop2 org ni mooo…nanti org chop hang, hang hangin satu badan plak….hang tu tetamu….

          Reply
        • November 29, 2011 at 2:49 am
          Permalink

          hahahaha elek mooo.. jgn kecoh. Aku bangga baca metro sebab paper melayu. duit yg aku belanja utk beli paper utk support company melayu. Kau baca harakah online yer? hahahaha mesti kedekut nak beli ni , cakap jer lebih.. duit 10 sen pun berkira.

          Reply
  • November 28, 2011 at 12:09 am
    Permalink

    Salam semua pemberi respons di atas,

    1Aku tak reti nak sumpah seranah macam yg kau orang buat tu.

    2Ana boleh terima semua penjelasan oleh pihak syarikat. Dia orang lebih tahu apa yg sebenarnya berlaku. Ke mana duit pinjaman tu pergi dan untuk apa dan apa rasionalnya.

    3Tetapi, satu perkara yang saya rasa senget dlm NFC ini ialah bagaimana wang 250rm/j boleh dikeluarkan terlebih dahulu daripada dibuat perjanjian bagaimana duit itu akan dibayar balik. Tang ni i rasa pelik bin ajaib sikit. Kalau boleh izmir berikan penjelasan sikit untuk merungkai benar atau tidaknya apa yg diperkatakan itu!!!! Bagaimana itu boleh berlaku?

    Reply
    • November 28, 2011 at 1:34 am
      Permalink

      aku rasa benda ni tak susah nak paham. kau pernah buat personel loan ngan bank tak? Process nyer cam gini
      1. Kau apply personel loan ngan bank
      2. Bank approve with “term and condition”
      3. Bank masuk duit kau dalam account kau
      4. Kau bebas nak wat keluar duit tu or kau nak simpan kat situ
      5. Tiap2 bulan kau kena bayar balik installment.

      So aku rasa process dia kebih kurang jer, so apa masalah kalau NFC nak buat kelaur duit yg dia pinjam dari Gov. Cukup tempoh matang mesti la NFC kena bayar balik installment dia.

      Reply
      • November 28, 2011 at 8:40 am
        Permalink

        Apasal bodoh sangat org umno ni?? Kalau public tengok reply ko, confirm depa akan ketawa brdekah2. U are Joker!

        Reply
      • November 28, 2011 at 11:26 am
        Permalink

        Bro… maksud wmwi ialah kenapa dapat duit dulu baru sain luluskan pinjaman. Ini yg. PAC (jawatankuasa parlimen) dedahkan.

        Reply
        • November 28, 2011 at 4:42 pm
          Permalink

          yang penting hutang perlu di bayar balik…..

          Reply
          • November 28, 2011 at 5:08 pm
            Permalink

            bukan mcm duit memali…sedekah tapi bagi pada kroni2….bukan pada yg hak….sampaikan anak arwah ibrahim libya pun x dpt…….

          • November 30, 2011 at 5:29 pm
            Permalink

            Salah tetap salah walaupun nampak betul…

    • November 28, 2011 at 8:37 am
      Permalink

      Truth seekr.. itu ada “Offer dan acceptance”. Ko Apply is “offer”…bank accept and credit money into your account. Sebelum nak accept bank akan buat credit analysis dulu. Semua amount kecik, maka bank buat simpler process but still ada offer and Acceptance untuk memenuhi sebarang kontrak.Dari segi legal ia memenuhi. Tapi kontrk kjaan melibat2 juta2…malah billion duit rakyat. Takkan nak buat macam tu. Apasal ko ni baghal sangat???

      Reply
      • November 28, 2011 at 4:49 pm
        Permalink

        mooo….dalam konterk tu ada ke clause yang mengatakan hutang tu sebagai satu pemberian…dan tak payah di bayar ??

        tak ada kan ??….so depa kena bayar leee….anyway aku tengok pusat tu very high tech…HACCP certified lagi tu……bukan senang nak dapat certification tu..banyak kilang-kilang makanan bangsa cina…masih terkial-kial to be certify

        alaaaa….macam aku selalu dok kata kat hang…..hang ni jenis pedengki…mana senang hang tengok orang melayu nak maju…..hang dengki !!

        Reply
        • November 28, 2011 at 5:07 pm
          Permalink

          MOOO..adalah Melayu yg BUSUK hati bro..busuk hati & dengki melihat kejayaan orang lain..orang2 mcmni memang punyai penyakit hati yg kronik..negatif thinking

          Reply
      • November 29, 2011 at 2:32 am
        Permalink

        hahaha elek la moooo, apsal nak emo. Kau pernah dapat contrack Gov ker yg menyebabkan kau tahu contract Gov tak macam yg aku explain?

        Reply
  • November 28, 2011 at 12:18 am
    Permalink

    In semua adalah rancangan Kerajaan Pakatan Rakyat yg memerintah Selangor utk menyalurkan propaganda mereka dgn lebih mudah kpd rakyat Selangor tanpa memberi ceramah (yg sudah agak disekat oleh BN) utk menipu dan menghasut rakyat supaya benci dan marah kpd BN di PRU13 nanti.

    Reply
    • November 28, 2011 at 3:11 am
      Permalink

      Kerajaan pAKATAN RAKYAT…..PR tu apa tu……kah…kah…kah…..

      Reply
      • November 28, 2011 at 8:31 am
        Permalink

        Kalaub tak lau lagi, hang memang bodo..

        Reply
      • November 28, 2011 at 4:39 pm
        Permalink

        PR ? binatang mamalia berkaki enam…..ada 3 kepala….tetapi sayang….ketiga-tiga kepala tidak mempunyai otak…..otak binatang ini terletak di bontot.

        hehe….saja moooo nak perangat hang…..

        Reply
  • November 28, 2011 at 12:44 am
    Permalink

    ORANG UMNO MAKAN RASUAH KAUM CINA DISALAHKAN! KAN SENANG ORANG UMNO DAPAT DUIT!

    Reply
    • November 28, 2011 at 1:36 am
      Permalink

      Kaum cina bangsat yg tersepit ngan project Gov, kaum PKR ngan PAS bangsat yg turun padang dok serang Gov. Tak ker bodoh piang nama nyer tu.

      Reply
      • November 28, 2011 at 3:13 am
        Permalink

        Maafkanlah dia tu….kan spesis Moo…bujuk ngan C4 tu…..kalau dah bodo tu……bodo jugak laaaaaa…..

        Reply
    • November 28, 2011 at 8:39 am
      Permalink

      Aku rasa konsep 1 malaysia, yg tiap2 hari kami dgr dalam berita, di mana2 majlis BN/UMNO- adalah konsep yg berasal dari ketua korang jugak.
      Apsal ko nak menghina kaum lain?? Kalau org PR yg buat macam ni dah lama masuk ISA. Tapi kalau dok kat umno…..selamaaattt…

      Reply
      • November 28, 2011 at 4:16 pm
        Permalink

        ..sbb ko tak faham konsep tu pasal tu ko tak setuju

        Reply
        • November 28, 2011 at 4:52 pm
          Permalink

          bukan dia tak paham…dia paham…dan jauh dalam hati dia…dia bersetuju…!!

          tapi mooo ni jenis pedengki….tak leh tengok kejayaan orang lain….dia jadi tak senang duduk !!

          Reply
          • November 29, 2011 at 2:35 am
            Permalink

            hahaha betul2 Moooo ni memang idup dalam stress sebab hati busuk. selalu pikir negative. Aku rasa dia memang ada darah tinggi mamat ni.

    • November 28, 2011 at 9:04 am
      Permalink

      ok gak tu…bila ko kongkek china doll..ko pun salahkan UMNO..kah..kah..kah..

      Reply
      • November 28, 2011 at 9:14 am
        Permalink

        Tu rekaan ko…

        Reply
        • November 28, 2011 at 9:42 am
          Permalink

          ye kea……tapi xkanla blog2 pembangkang dok penuh kata UMNO gak….ntah2 lembu mcm ko pun kata UMNO gak……

          Reply
        • November 28, 2011 at 1:57 pm
          Permalink

          kalau rekaan nape tak saman….mustahil anwar takut bab saman menyaman ni….ni kan hobi dia…..pelik la plak…..

          Reply
  • November 28, 2011 at 9:00 am
    Permalink

    Aku nak tanya, NFC dapat kontrak RM250 juta dan melingkupkan duit rakyat tu dari DAP kah?? Rugi PKFZ berbillion tu dari DAP kah? Commission scorpene tu dari DAP kah? Hilang jet engine tu dari DAP kah? Rugi Proton MV Agusta tu dari DAP kah?? Cost overun Sime Darby dari DAP kah? Bail out konsortium sampai RM696 juta dari DAP kah? Compsensation crooked bridge RM296 juta dari DAP kah? Jual Tongkah kpd Park May (syt Singapura) kemudia beli Park May dari DAP kah? sampi skg aku sangsi deal Maybank beli BII at premium 4.5 NTA tu..Yg delete record Altantuya tu DAP kah? Yg beli cincin juta2 tu DAp kah???

    semua ni org UMNO, tapi nak letak kat kepala org lain lepas tu tuduh PR yg buat. Pondan!

    Reply
    • November 28, 2011 at 1:59 pm
      Permalink

      yea ke mooo….ni keluaran harakah jilid no brape????…

      Reply
    • November 28, 2011 at 4:18 pm
      Permalink

      Memang PR yg reka cerita semua tu…ko org DAP kah??..hehe

      Reply
  • November 28, 2011 at 9:06 am
    Permalink

    To Raplajingga, Ill take ur word and later once PRU convene, we shall see:
    ………………………………………………………………………………………………..

    raplahjingaa says:
    November 27, 2011 at 10:42 PM

    Rasa-rasa aku….lingkup laaaa PAS kat Kedah PRU 13 nanti……tak dak orang percaya dah dengan PAS kat Kedah…….

    tak cool la jadi pecacai PAS !! asyik-asyik kena jaga parking…asyik-asyik kenajaga parking…..kalau tak jaga parking kena usung tin milo kutip derma…tak dak duit getah sekerap pun hangpa sapu….tak dak sangat…telur ayam kampung pun jadik !

    dah laaa mooo…hang boleh register jadi ahli UMNO on line….hang register tau !

    Reply
    • November 28, 2011 at 9:12 am
      Permalink

      u no need to see……PAS akan lingkup….confirm….

      Reply
        • November 28, 2011 at 9:41 am
          Permalink

          confirm la lembu……kah..kah..kah…

          Reply
    • November 28, 2011 at 5:22 pm
      Permalink

      oooo…yesss…. take my words !!

      Kedah hangpa nanti lingkup !!……orang Kedah dah meluat sangat-sangat dah !!

      Reply
  • November 28, 2011 at 9:10 am
    Permalink

    Ko nak org UMNO jwb ker??..ko nak bukti ker??…bila dibagi bukti ko nak percaya ker??…jgn lak ko kat besi lak….jadi bila ko nak percaya??…ko xkan percaya sbb otak ko penuh dgn taik lembu….jadi aku rasa kalo malaikat dtg dgn bukti pun ko kata malaikat pun barua UMNO….!jadi dari explain daripada lembu mcm ko baik explain pada org lain……mmmmoooooooooooooooooooooooooo…..

    Reply
    • November 28, 2011 at 9:13 am
      Permalink

      Macam mana ko nak defend duit juta2 masuk, agreement tak sign lagi???

      Apa bukti lagi dah jelas kes Tongkah, konsortium (nak tun), ECM Libra (KJ) dan Harvest Court… anak menteri2 lain pun byk kes.. Tapi ada tindakan??

      kesian korang nak defend penyamun2 ni.. Tapi apa pun tak dapat…

      Reply
      • November 28, 2011 at 9:18 am
        Permalink

        itu aku cakap ko ni lembu…sbb bila dah explain,bila dah jawab ko still nak suruh org dok citer lagi….!mcm kes NFC dalm parlimen pun dah jwab,khairy pun dah jawab…ketua NFC pun dah jawab…tapi bila otak penuh dgn taik lembu..mcm ni la…ko tetap x percaya……..jadi lembu mcm ko akan jadi lembu selembunya…

        Reply
        • November 28, 2011 at 9:21 am
          Permalink

          Explain ape??? Ko suruh si pencuri tu sendiri explain???? Tak kan pencuri tu nak kata ” saya yg curi!!”..bodoh le macam tu namanya….

          Reply
          • November 28, 2011 at 9:40 am
            Permalink

            itulah ko cakap ko ni jenis lembu longkang….ko x kan percaya…….!selamanya jadi lembu……

          • November 28, 2011 at 2:05 pm
            Permalink

            moooo…boleh pinjam ayat ko utk aku balun anwar tu…

            ” Explain ape??? Ko suruh si peliwat tu sendiri explain???? Tak kan peliwat tu nak kata “saya yg liwat”..bodoh le macam tu namanya…

          • November 28, 2011 at 5:23 pm
            Permalink

            hahahahahaha….mooo kantoi !!

  • November 28, 2011 at 9:10 am
    Permalink

    Semalam kalau baca paper star , boleh tengok Anak Nazri Aziz, idola umno, tgh photo shoot pesta2an…Minggu Fashion..Kelas anak pemimpin2 umno ni..

    Reply
    • November 28, 2011 at 9:11 am
      Permalink

      ooops lupa.. korang Baca Metro dan MM’sia jer… sbb ada artis nak tunjuk tetek dan majlis2 kawin style umno..

      Reply
      • November 28, 2011 at 2:16 pm
        Permalink

        aku baca harakah jea…..mcm2 fitnah ada…..segala jenis ubat keras ada….sesuai utk dipraktik kan di dlm keretapi, bilik otel dan condo2…sgt sesuai utk isteri2 org dan janda serta gadis dari negara China dan Thailand…selamat digunakan utk operasi dibahagian depan dan belakang..

        Reply
      • November 29, 2011 at 2:39 am
        Permalink

        YB Dun selising kelantan, YB PAS buat project ngan bini org. Ni bukan citer Utusan. ni citer dari org kampung YB tu. YB tu tinggal kat Kg Banggol Pak Esah Pasir Puteh Kelantan. Harakah tak keluar ker citer ni? Suami pompuan tu dah pkl YB tu kat Gua Musang. Apa citer YB PAS ni giler seks ker apa?

        Reply
        • November 29, 2011 at 1:43 pm
          Permalink

          kat harakah tak kuar mana diorng yahu bro…hehe..mana org2 PAS takde sape brani nak ulas ke…

          Reply
    • November 28, 2011 at 5:25 pm
      Permalink

      alaaaaa moooo…exco agama pembangang kat Penang pun dah pandai tengok fashion show….dok kat depan sekali pulak tu….apa hang nak hairan !!

      Reply
      • November 28, 2011 at 9:29 pm
        Permalink

        ternganga nooo tgok…hehe

        Reply
  • November 28, 2011 at 9:15 am
    Permalink

    yg ko jeaolus napa??…sbb pic ko xde kot…….sbb ko lembu……!tunjuk tetek pun salah UMNO ker??…yg adun melor dok tibai org kemboja sampai cerai pun org UMNO ker??..yg anak dia jadi penjenayah pun salah UMNO ker??…..mmg lembu la mmmmmmmooooooooooooooooooo

    Reply
    • November 28, 2011 at 9:17 am
      Permalink

      memang tu media umno, slah umno lah. Umno ada share dalam Kmpulan utusan. bila Bob Lokman nak jadi baik, korang condemn, bila artis nak jadi seksi2 korang sokong.

      tak namppak lagi???

      Reply
      • November 28, 2011 at 9:21 am
        Permalink

        jadi baik..mcm mana?….kutuk org jadi baik ker??..masuk PASial jadi baik ker??..ko ingat dlm PASial jea boleh jadi baik……alahai lembu…..mmg lembu la ko ni….
        Yg artis seksi pun org PASial pulu gak….jgn dok tipu la….xkan la sampai berderet bini kat umah….sampai sanggup pegi khalwat…….

        Reply
        • November 28, 2011 at 9:23 am
          Permalink

          mak baca apa isi yg dicakapkan bob. ada Bob suruh ko gi pesta2 an??? ke arah kebaikan kan… Ini lah nak berdakwah! Menyambung tugas2 Nabi. Berdakwakh bukan mudah, bukan ramai org suka. Org macam ko memang tak suka kepada dakwah pun. Ko ni suka Raja Lawak, AF, mari Menari, Vokal….

          Reply
          • November 28, 2011 at 9:26 am
            Permalink

            berdakwah??…kah…kah..kah…..mak bapak lembu ko x ajar nak berdakwah mcm mana ker??..berdakwah dgn mengutuk org ker??..ajaran saper tue??..ajaran kitab PASial….kah..kah..kah…elok bob berdakwah dgn lembu mcm ko la….kah…kah..kah….x sampai setahun nak beerdakwah dah dapat title ulamak….kah..kah..kah..geli aku dgn lembu mcm ni….

          • November 28, 2011 at 9:27 am
            Permalink

            ko ketawakan kerja2 nabi????? Dgn doa aku, Aku doakan ko menimpa malang!

          • November 28, 2011 at 2:20 pm
            Permalink

            hang ni sebijik mcm pok nik…..dah kantoi jea….susun doa keburukan utk org…..islamnya PAS ni…

        • November 28, 2011 at 9:24 am
          Permalink

          Siapa yg berderet bini kat rumah??? Apa kalau bini 4 slah ke?? Lain lah umno, artis tetap menjadi pujaan mereka. Macam bekas IGP tu…. hbat majlis dia..juta2….

          Reply
          • November 28, 2011 at 9:28 am
            Permalink

            hanya pujaan tapi xdela sampai nak tibai janda org dlm KTM dan bilik 121……kah..kah..kah…yg ni lembu mcm ko percaya x??…

          • November 28, 2011 at 9:32 am
            Permalink

            kah..kah..kah..doa lembu mcm ko boleh pakai ker??…kah..kah..kah..mcm pork nik doa pecah perot ker??…xde pecah pun…kah…kah..kah…tapi yg aku tau makin ramai lembu dlm PASial….
            Bob tu nabi ker??…bob tu lembu seangkatan lembu mm ko…kah..kah..kah..

  • November 28, 2011 at 9:16 am
    Permalink

    aik…aku egat ko benci dgn MM dan metro…..lembu mcm ko pun baca gak yea……kah….kah..kah….benci tapi syg……

    Reply
    • November 28, 2011 at 9:19 am
      Permalink

      Memang meluat pun..merosakkan pemikiran melayu. Macam mana melayu nak maju, asyik dok baca kisah seks/artis/jenayah dan hantu.

      Kalau aku tanya ko apa isu Harvest court, hang hangat kat market, ko boleh jwab?? Sbb tu aku sedih kat opis tengok kerani melayu asyik dok baca Metro. Mnetaliti tak kemana. Ko ingat dgn mentaliti macam ni kita nak bersaing dgnn kaum cina???

      Reply
      • November 28, 2011 at 9:23 am
        Permalink

        ko ingat bila baca haramkah..dan keldaian boleh jadi pandai ker??….mentaliti boleh jadi bagus ker??….nampak sgt hang mmg lembu tahap lembu…..patut la lembu2 PASial boleh control DAPigs…lembu….lembu….kah..kah..kah..

        Reply
        • November 28, 2011 at 9:26 am
          Permalink

          Ko ingat bila aku Masuk Mykmu.net aku boleh jadi pandai kah. But at least i know what is the point brought up by umno members…Aku pun baca artikel2 dalam ni.. i could learn something…

          Masalhnya korang terus reject, tak tgk langsung…

          Reply
          • November 28, 2011 at 9:29 am
            Permalink

            sekali lagi ko ni mmg jenis lembu longkang…aku x suruh pun ko masuk blog ni??…ada aku suruh ker??…ada tuan blog ni ajak ker??…..kah…kah..kah..kah………mmg memtaliti tahap lembu…..kah…kah..kah….

          • November 28, 2011 at 11:09 am
            Permalink

            umno guna dasar tertutup rupanya..tak boleh comment…terbukti lah..

          • November 28, 2011 at 2:22 pm
            Permalink

            hang bkn komen mooo…hang fitnah……

  • November 28, 2011 at 9:30 am
    Permalink

    Aku sangat terkilan dgn Hitch yg menhina kerja2 Nabi, so aku doakan ko mendapat Malang. Kalau ko ada kemalangan, ko ingat akan apa yg aku doakan ko.

    Kalau ko tak nak solat itu ko tanggung sendiri, tapi kalau ko hina kerja Nabi yg memberikan umat panduan, aku marah and aku serious, itu doa aku kat ko. Sbb aku sayang kat Nabi saw .
    ——————————————————————————————————————————————

    hitch says:
    November 28, 2011 at 9:26 AM

    berdakwah??…kah…kah..kah…..mak bapak lembu ko x ajar nak berdakwah mcm mana ker??..berdakwah dgn mengutuk org ker??..ajaran saper tue??..ajaran kitab PASial….kah..kah..kah…elok bob berdakwah dgn lembu mcm ko la….kah…kah..kah….x sampai setahun nak beerdakwah dah dapat title ulamak….kah..kah..kah..geli aku dgn lembu mcm ni….

    Reply
    • November 28, 2011 at 9:33 am
      Permalink

      kah…kah…kah…aku takot woo…doa lembu mcm mooo ni..kah..kah…kah…dia dah pandai nak mendoakan org lain…kah..kah..kah..lembu..lembu….mmg lembu longkang la lu….

      Reply
      • November 28, 2011 at 9:37 am
        Permalink

        wooooiii..kawan2 lepas ni jgn dok kutuk lagi lembu mcm ni……!kalo dia dah bengang atau bangang dia akan doakan korg yg bukan2…ka…kah..kah..kah…dia ni dah capai tahap ularmak dah ni…..ularmak lembu kah..kah..kah…

        takot,…woooo….jgn x takot….kah..kah..kah…

        Reply
        • November 28, 2011 at 11:07 am
          Permalink

          No comment…

          Reply
          • November 28, 2011 at 2:34 pm
            Permalink

            mooo…jgn ko semudah itu nk sama kan level Rasulullah dgn si bob tu……bob berhujah utk parti, nabi berdakwah utk agama yg di wahyukan…..

            nabi berdakwah tanpa menghina sesiapa pun, yg ada hanya nasihat dan peringatan dari Allah….bukan peringatan dari perlembagaan parti dan manisfesto pilihanraya…

            Bob hanya ahli baru dlm PAS….Rasulullah adalah kekasih Allah…..jgn sama kan….ko dengar/tengok betul2 cara bob berhujah dan ko rujuk pada kitab2 yg menceritakan akhlak nabi ketika berdakwah…

            giler sungguh perbandingan ko ni mooooo….

          • November 28, 2011 at 3:37 pm
            Permalink

            Apa la lemah sangat ilmu agama ko ni moo..semasa ko mengutuk org lain tak hingat kat Tuhan ko kutk pemimpin negara..ko kutuk Sultan..ko kutuk kerajaan….tp bila org lain kutuk ko pandai nak ngadu kat Tuhan ye..hehe..kalau tahap mcmni cara n perangai ko takde ape yg perlu ditakutkan doa ko tu..n aku mintak kat tuhan pulak..”MUDAH2AN TUHAN TERBALIKKAN DOA MOOHYIDEEN INI KEPADANYA”..

          • November 28, 2011 at 4:59 pm
            Permalink

            inilah lembu paling bodoh pernah aku jumpa….konon nak doakan yg x baik utk org lain..!tapi nama yg dia pakai pun menghina org lain……wooooiii lembu lu pikir la diri lu dulu….jgn jadi mcm pork nik….serban jea tebal mcm sarang tebuan tapi hati hitam pekat mcm serigala…..kah…kah..kah..

          • November 28, 2011 at 5:30 pm
            Permalink

            Ini lah masaalah PAS yang sebenar-benarnya…..ceramah politik fitnah sana fitnah sini…..tanpa rasa bersalah apa-apa pun…..depa katakan depa dok berdakwah !!

            teringat kata stingray…..taliban pun suspen tengok hangpa !!

    • November 29, 2011 at 2:42 am
      Permalink

      elek mooo apsal emo sangat ni. Adat berblog kau kutuk org , then what do you expect to come? kalau kau sensitive sangat pegi main jauh2 tak pun pegi baca harakah jer,

      Reply
  • November 28, 2011 at 11:53 am
    Permalink

    nice article to share

    Reply
    • November 28, 2011 at 1:04 pm
      Permalink

      hang share dgn c4 & bujuk jea la…..khurafat punye citer org tak baca kat sini mooo..rosak akidah nanti……hang ni byk sgt tengok citer hantu kot….emmmm

      Reply
    • November 28, 2011 at 3:28 pm
      Permalink

      letak la bnyk mana article pun..dah tahu niat korang tu..dah tahu ape yg sebenarnya pun..terima je la korang dah terdesak sgt dah ni…terima je la sokongan PR DAH SEMAKIN MEROSOT DAH SKRG NI…terima je..sabar yee

      Reply
    • November 28, 2011 at 5:03 pm
      Permalink

      kah..kah..kah..lembu ni sorg….dia copy paste dia sendiri puji…!x tau la pulak ada lembu spesis mcm ni…..kah..kah..kah..kah..

      Reply
  • November 28, 2011 at 1:33 pm
    Permalink

    hehe..serang Tun Mahathir dan PERKASA.. nampak sangat Tun M masih ditakuti pembangkang..terutamanya dinosaur2 pembangkang, anwar, nik aziz, lim kit siang, karpal singh, hadi awang, etc..etc..

    Reply
    • November 28, 2011 at 3:23 pm
      Permalink

      Betul la bro..sebenarnya diorang dah rasa terancam takut dengan pemimpin2 besar BN..semakin lama makin ambik berat pulak diorng ni ye..kalau rasa dah nak kalah dalam PRU nti terima je la keadaan..ye

      Reply
  • November 28, 2011 at 1:36 pm
    Permalink

    bla..bla..bla.. kata2 orang yg dh nak kalah…

    Reply
  • November 28, 2011 at 2:32 pm
    Permalink

    buat apa nak gaduh2 …. keluarga shahrizat dah kenyang dan kaya raya dah …..

    ahli2 UMNO tak dapat apa2 pun ….. nak masok condo shahrizat pun kena halau….. keluar

    Reply
    • November 28, 2011 at 2:41 pm
      Permalink

      anjing nk masuk rumah mang la kena halau…..tu perkara biasa jea…..

      Reply
      • November 28, 2011 at 8:00 pm
        Permalink

        tapi stingray…..kalau dia sebuat code name ” mokhtar “….banyak tempat dia boleh masuk…..ada karipap dengan teh tarik lagi tuuuu….

        Reply
        • November 28, 2011 at 10:10 pm
          Permalink

          wow!!!…best nyer….nape la aku tak tau password ni dulu2…lau tak berkaripap la aku ari2…”.mokhtar..test 1 2 3 testing2…mokhtar2…”…

          Reply
    • November 28, 2011 at 3:17 pm
      Permalink

      Sape ade gaduh2..korang yg suke gaduh2..negara yg aman damai nak diporak purandakan…hmmm bengong

      Reply
  • November 28, 2011 at 2:35 pm
    Permalink

    UMNO memang dah parah dah ….. tunggu nak mampus jea…..

    shahrizat, Rosmah …. ini semua pemberi masalah dalam UMNO….

    mari kita ….. hasut mereka supaya berpecah lagi…… padan dengan muka ….

    Reply
    • November 28, 2011 at 3:14 pm
      Permalink

      PAS..PKR lagi parah..tggu masa je nak jahanam..

      Reply
      • November 28, 2011 at 4:54 pm
        Permalink

        amik copy paste…pastu x baca…konon nak bagi org lain baca…tapi otak penuh dgn tail lembu….x boleh nak pikir……!lembu la jadinya…selamanya lembu

        Reply
  • November 28, 2011 at 2:37 pm
    Permalink

    mari kita laga-lagakan pemimpin UMNO supaya mereka berkelahi ….

    mari kita masuk UMNO….. kita rosakan UMNO dari dalam ….

    wujudkan perebutan kuasa ……

    Reply
    • November 28, 2011 at 2:44 pm
      Permalink

      hehehe…masuk condo pun kena halau, nk masuk umno….sengket tul budak ni….

      Reply
    • November 28, 2011 at 3:15 pm
      Permalink

      Ala..ko masuk la PKR ko sokong la Azmin..pastu ko jatuhkan la Anwar..hehe

      Reply
  • November 28, 2011 at 4:47 pm
    Permalink

    kalau macam ni aku nak masuk UMNO so bole dapat projek…bile aku kene hentam dgn PR nanti org bawahan UMNO ni bole backup aku…

    inilah keistimewaan UMNO yg payah nak dpt…hehehe

    Reply
    • November 28, 2011 at 5:42 pm
      Permalink

      ok gak tu…..hang boleh register on line……hang register tau !!

      kalau hang ada capabilities apa salahnya hang dapat projek…..tak kan nak bagi kat cina-cina DAP pulak…..depa dah cukup dah balun habis kontrak-kontrak kelas E/F yang di khaskan untuk orang melayu….

      kalau hang join pembangang pun hang kena balun pagi petang siang malam….silap-silap hang kena guling-guling makan tar atas jalan…..apa pun hang tak dapat.

      maih…join UMNO….kita tengok apa kerja yang hang boleh buat….tampal poster ke….buat khemah ke….mana yang patut.

      Hang register on line…..senang jer…..hang ajak kawan-kawan hang sekali ok.

      Reply
    • November 28, 2011 at 5:50 pm
      Permalink

      lantak pi la hangpa nak kalen2 nama pun…sat pkai C4,….tukaq C1,…..ubah jadi Mooo,… dan2 tukaq nama jadi hussin pulak,…..kalih pi namaTony,….bubuh nama DAP……

      tukaq la nama byk mana pun….hakikatnya, pencacai sebenar sorang dua jea kat sni…….dok tukaq2 nama tu pasal dah mati akai….malu….tak gitu mooo….

      Reply
      • November 28, 2011 at 7:56 pm
        Permalink

        Biar kat depa….mai la nama apa pun….depa usik agama Islam…depa usik bangsa Melayu….depa usik Raja-raja Melayu….depa terpaksa berhadapan patriot-patriot negara.

        Reply
  • November 28, 2011 at 4:56 pm
    Permalink

    no sorg lagi lembu…….!org lembu macam ko pikir mcm tu…org lain x jadi lembu pun….dlm PaRia jea byk lembu…..!Org lain x jadi lembu mcm ko……..sanggup nak robohkan penjara kalo anwar masuk penjara…..dah salah buat cara salah..la lembu…

    Reply
  • November 28, 2011 at 5:02 pm
    Permalink

    Lembu sekor ni x boleh nak pikir..sbb otak penuh taik lembu…!jika budak graduate mengeluh x dpt kerja setimpal dgn kelulusan kerana x de pengalaman….so sama la kes NFC….!kalo x kerajaan mulakan dulu…xde la NFC belajar dan kutip pengalaman….!lembu ni ingat cina kafir harbi nak bagi ke NFC modal dan berkerjasama dgn org melayu…apatah lagi dgn org yg ada sangkut paut dgn UMNO……lu fikir la lembu…..

    Reply
  • November 28, 2011 at 5:14 pm
    Permalink

    Apesal korang tak bangkitkan sekali penyelewengan yg di buat oleh 2 ekor lembu belaan DAP yg songlap duit kat NFC masa dia keje kat situ..apesal..??..takut bukak pekung sendiri ke mooo…bukan sikit diorg songlap pun juta2 tu..ce komen sikit..

    Reply
    • December 3, 2011 at 1:27 am
      Permalink

      Apesal NFC tak buat laporan Polis, buat laporan akhbar je ke?

      Reply
  • November 29, 2011 at 2:52 am
    Permalink

    Kepada puak-puak penyokong PR tidak usah risau sangat pasal projek NFC. Insyallah akan berjaya dan untung juga. Lagipun bukankah negeri Selangor yang diperintah oleh parti-parti PR mempunyai projek feedlot mereka sendiri iaitu SFC (Selangor Feedlot Corporation ) bertempat di Ladang Tumbuk di Sepang yang berharga kalau tidak silap tidak kurang RM300.00 juta. Khabarnya hasil ladang SFC ini akan dipasarkan juga keseluruh pasaran dunia. Untung lagi berlipat kali berbanding projek NFC. Jadi janganlah asyik nak ungkit pasal NFC sahaja.

    Reply
    • November 29, 2011 at 1:47 pm
      Permalink

      BRO Wong Pin ter..lama tak nampak bro..selamat kembali ke tanah air..perjuangan masih belum selesai bro

      Reply
    • December 3, 2011 at 1:26 am
      Permalink

      ada masalah ke dalam SFC?
      Kalau ada kena ungkit jugak, jangan sampai rakyat s’gor pulak rugi.

      Reply
  • November 29, 2011 at 9:44 am
    Permalink

    Moo..apa yang kau suggest? Berikan kepada tauke cina yang menyokong DAP untuk supply daging halal kepada orang islam melayu di malaysia?

    Atau ko rasa lebih baik bagi kepada anak² atau sanak saudara orang PAS yang dah memang rata²nya hidup senang juga?

    Atau diberikan kepada ahli keluarga PKR?

    Reply
    • December 3, 2011 at 1:24 am
      Permalink

      Bagilah pada mereka yg. berkemampuan dan ada pengalaman. Yg. penting elakkan orang politik dan keluarga mereka.

      Reply
  • December 1, 2011 at 8:20 am
    Permalink

    I miss a smart guy corporate player like tun daim…the man that anwar and Chinese tycoons can’t take for granted…

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *