Wardina “Terbongek” Dibidas Anak TPM, Najwa!

Share


Sebenarnya, saya pelik dengan kerenah seorang artis dan selebiriti wanita yang merasakan dirinya bagus, intelek, seolah-olah ‘berkasta tinggi’ dan sentiasa menganggap pandangannya itu betul. Siapa lagi artis wanita itu jika bukan Wardina Safiyyah.

Sebagaimana kita tahu, sejak Wardina mengubah imejnya dari tidak bertudung kepada imej yang lebih baik dan mengenakan tudung, identiti baru Wardina itu dipuji serta diakui sebagai satu tindakan yang sangat baik. Saya sendiri suka dan puji dengan tindakan Wardina tersebut.

Dijelaskan di sini, pujian dan sokongan tersebut adalah kerana penghijrahan dan penampilan imejnya yang lebih Islamik. Meskipun masih lagi mengenakan pakaian yang agak menampakkan bentuk tubuhnya dan menayangkan bentuk dengan menjadi model produk kelansingan badan, tindakan Wardina itu boleh dikira sebagai satu permulaan yang baik untuk menutup aurat. Itu saja.

Namun malangnya, penghijrahan identiti Wardina itu tidak sekata dengan penghijrahan minda dan sikap Wardina. Setelah bertudung, dia sering mengeluarkan kenyataan-kenyataan kontroversi yang mencetuskan kekeliruan serta dikatakan sering berlagak lebih bagus dari orang lain, termasuk rakan-rakan artisnya.

Suatu ketika dahulu, Wardina pernah mengeluarkan kenyataan berbaur politik terhadap Dato’ Seri Shahrizat Jalil dan seolah-olah mencabar Menteri itu untuk bertanding pada pilihanraya akan datang. Komen “retweet”nya di laman twitter Shahrizat menggambarkan dia seolah-olah mahu menceburi bidang politik dengan bercita-cita untuk duduk ditempat Shahrizat di Parlimen.

Ekoran itu, dia “dibelasah” teruk oleh beberapa blogger politik semasa yang mempertikaikan tindakan bodohnya itu. Tidak tahan dengan serangan blogger tersebut, Wardina bertindak mengadakan sidang media menjelaskan bahawa dia tidak punya kaitan atau minat dengan dunia politik! Munasabahkah kenyataan Wardina itu jika dibandingkan dengan kenyataannya pada Shahrizat?

Setelah insiden itu reda, Wardina sekali lagi menimbulkan kontroversi apabila mengecam sebilangan artis yang ditanya wartawan mengenai perlaksanaan hukum hudud. Kata Wardina, selain mengutuk wartawan yang berartis-artis tersebut tidak layak memberikan komen mengenai perkara itu kerana tidak berilmu.

Saya tertanya-tanya, dengan penghijrahan Wardina dari sudut pakaian, apakah dia berhak menghukum rakan-rakan artisnya sebagai tidak berilmu? Apakah semata-mata kerana Wardina kini bertudung maka dia berhak untuk menafikan rakan-rakan artisnya memberikan pandangan? Jika benar pun rakan-rakan artisnya itu tidak berilmu, apakah mereka diharamkan oleh hukum Islam untuk memberikan pendapat mengenai hudud dari perspektif mereka? Siapa Wardina untuk menafikan hak mereka bersuara?

Terbaru, Wardina yang sering rasa dia semua betul itu telah dibidas oleh anak gadis Timbalan Perdana Menteri, Najwa Muhyiddin. Dalam insiden di twitter itu, Wardina sekali lagi turut campur soal politik dengan mengandaikan bahawa anak-anak Menteri tidak ada seorang pun yang belajar di sekolah bantuan penuh kerajaan.

Meskipun Wardina meletakkan tanda soal dalam andaiannya itu, kenyataan di twitter tersebut jelas cuba memburuk-burukkan keluarga Menteri-Menteri. Setelah di”terjah” Najwa, baru dia “terbongek” dan “cover” malu! Pada pandangan saya, jika Najwa tidak bersuara, sudah tentu Wardina akan tersenyum puas!

Begitulah Wardina Safiyyah. Seorang wanita cantik bertudung yang menafikan terlibat atau menyebelahi mana-mana parti politik di negara ini. Namun, dari gaya bahasa dan sikap yang ditunjukkan, rasanya budak mentah pun tahu dia berpihak kepada parti mana. Pada saya, Wardina tak perlu hipokrit untuk mengaku menyokong mana-mana parti pada ketika ini kerana ramai sudah nampak “belang” sebenar pendiriannya.

Tak payah takut, Wardina. Kalau berpihak kepada DAP sekali pun, saya akan hormati pendirian Wardina itu, tapi tak perlulah hipokrit untuk menafikan sesuatu yang kini menjadi “open secret”. Ramai yang dah tahu…



114 thoughts on “Wardina “Terbongek” Dibidas Anak TPM, Najwa!

  • October 28, 2011 at 7:49 pm
    Permalink

    tapi bertudung juga ….. berbanding dengan bini PM….

    Reply
      • October 28, 2011 at 9:56 pm
        Permalink

        normah yg mat sabu angkut ke otel tu pun bertudung gak…yg main dlm tren tu bertudung dan berkopiah lagi….

        Reply
        • October 28, 2011 at 10:27 pm
          Permalink

          pasai apa mykmu xda like button…aku nak tekan like kat komen stringray nie….;p

          Reply
          • October 30, 2011 at 6:42 am
            Permalink

            aku pulak nak like C4 ha2

        • October 29, 2011 at 11:01 pm
          Permalink

          betul yang merogol amah sendiri pun berkopiah juga …..

          Reply
          • November 1, 2011 at 9:41 am
            Permalink

            ko biar betul..yg rogol amah tuh berkopiah..ada dari wakil PAS?

    • October 28, 2011 at 8:55 pm
      Permalink

      bertudung tapi perangai macam sial….apa kejadahnya…..kalau bagus sangat berkawan la dengan si aljuburi tu….baru dia tahu mcm mana……tudung kemana apa kemana….tinggal lendir je….ermmmmmmacam si C4 kena juboq dengan si aljuburi tu….

      Reply
      • October 29, 2011 at 11:02 pm
        Permalink

        bawak lah saksi …… buat report kat polis …kalau kau nak tuduh aku ….

        Reply
        • October 30, 2011 at 10:09 pm
          Permalink

          saksi besi ko percaya ke

          Reply
          • November 1, 2011 at 11:32 am
            Permalink

            Ye betul..saksi semua besi satu “fatwa” dari puak2 pas piss ..ooopps pis..

    • October 28, 2011 at 8:57 pm
      Permalink

      bertudung alagaPAS mcm nenek jijah sepat lepas tu mengaku laki yang suka tutoh bontot jantan dan pelacur kat SPA anugerah tuhan ok? BODOH punya melayu !

      Reply
      • July 4, 2012 at 7:49 am
        Permalink

        sudah la jgn kutuk org cermin diri u dlu maa..u kutuk org mcm tu u jg u punya ank bini sendiri sudah la..org islam memg wajib btudung kan..lg teruk yg memg xnk btudung itu islam pd nama saja..:-)

        Reply
      • July 4, 2012 at 7:51 am
        Permalink

        u bkn melayu jgn kutuk MELAYU!!

        Reply
    • October 28, 2011 at 9:19 pm
      Permalink

      memakai tudung tak menjamin laki anda tak main bontot jantan ….kihkihkih

      Reply
      • November 1, 2011 at 11:34 am
        Permalink

        Apa tidaknya….depa dah lulus hukum main belakng iste3 dibolehkan… apa tunggu lagi…lantak la…

        Reply
    • October 28, 2011 at 9:21 pm
      Permalink

      C4 dah kena jubo ngan atok porno…..muhahahahahahaha

      Reply
      • July 4, 2012 at 7:52 am
        Permalink

        xbaik ckp itu mcm ma..u ada pengalaman ke..hahaha..

        Reply
    • October 28, 2011 at 10:19 pm
      Permalink

      c4 ni sememangnya bodoh bongok bangang … kali ni bandingkan wardina dgn isteri PM… yang bongoknya engko ni tak tahu bandingkan kafir dengan islam… DAP dan UMNO , cina dan melayu, Pakatan dan BN, PAS dan DAP. Agaknya engko ni kafir ke..

      Reply
      • October 29, 2011 at 10:37 pm
        Permalink

        kenapa wardina tu islam …rosmah tu kafir ke????

        mesti ada perbezaan ………..

        Reply
    • October 29, 2011 at 5:23 pm
      Permalink

      Ala setakat bertudung liput bukan bermakna depa tu dah islam. Islam pada fizikal saja tapi jiwa langsung tak islamik macam puak puak hamPASasau dok asyik buat fitnah,mencaci carut orang lain macam Pok Nik gedebe tu. Islam bukan terpancaq dari pakain ato penampilan diri tapi pemahaman tentang islam secara holistik bukan setakat plastik macam pemimpin hamPASasau dah naik sasau tuh. Depa cuma tau islam tu bertudung,bersolat,buat haji berkali kali tapi hati kaudu macam hempedu. Nok kenai sikap waraq rapi haprak ada la pemimpin & pengikut totok bebai pak lebai keldai dari “Perangai Amat Sasau ” hamPASasau…!!!

      Reply
      • October 29, 2011 at 10:40 pm
        Permalink

        habis tu isteri2 najib bertudung tu …… apakah mereka bukan islam????

        jangan menghina orang pakai tudung lah…..itu suruhan islam ……

        kau menghina islam secara tak langsung …..

        Reply
        • October 30, 2011 at 10:19 pm
          Permalink

          Dalam Alquran tak dak nas kata suruh pompuan pakai tudung cuma tutup aurat depa. Tutup aurat bukan bermakna tutup rambut di kepala la bongok . Coba hang semak nas tu dan paham kan jangan jadi jahil tak ada akai. Aku beri penjelasan bukan nok mengjhina islam tapi puak puak hang pa yang bebai macam keldai tu yang selalu merendah kan ajaran islam ngan perangai dan penafsiran sempit terhadap alquran…!!!

          Reply
          • October 31, 2011 at 2:57 pm
            Permalink

            bangKano…..hang cakap baik sikit…..akidah lari…neraka mari…..

          • October 31, 2011 at 10:59 pm
            Permalink

            Sila beri hujah kenapa akidah aku lari bila bercakap pasai tudung kepala. Hang dah kaji ka setiap ayat alquran.? Kalo belum tok sah nok kelentong la…!!!!

          • November 12, 2011 at 11:40 pm
            Permalink

            Banyak khilaf dalam Islam tentang menutup aurat, namun antara nas yg kuat ialah Perempuan diwajibkan menutup seluruh tubuh badannya kecuali muka dan telapak tangan kerna ini Nas Direct dari Quran. Tiada khilafnya, namun bagaimana cara tutupan ini, itu dan dibincangkan ulama. Jadi, perempuan yg sudah tentu mendedahkan aurat ini sudah tentunya melanggar perintah Allah, tidak dipertikaikan lagi.

          • July 4, 2012 at 7:58 am
            Permalink

            Bangkano u xblaja agama tinggi u jgn bg hujah ke nas yg merepek k..pegi blaja agama bagi abis dlu..tutup aurat tu tmasuk la tutup rambut. ?ko jantan xpayah tutup @btudung..rambut perempuan aurat la tu tolol. !

          • July 4, 2012 at 8:03 am
            Permalink

            knpe xbls yg en hans ckp tu..xberani ke..blaja agama bg abis dlu ye..jgn sedap kutuk org je..
            Nmpk sgt kejahilan ko dlm bab agama..tok guru dikeji artis dipuji..gol manusia akhir zaman mcm ko…jauh terpesong..cuba ko dgr ceramah agama,br ko fham erti islam..:-)

        • November 1, 2011 at 11:37 am
          Permalink

          C4, kalau hang berani cuba hang buat fitnah kat Rosmah yang sedang menjadi tetamu ALLAH di Mekah sekarang ni..

          Hang dah naik haji ka??? kalau sudah Alhamdulillah…

          Reply
          • November 1, 2011 at 9:34 pm
            Permalink

            C4 ni masih dok tunggu kalo kalo ada penaja sudi antaq hamlau ni buat haji kat Mekah macam Pok Nik gedebe MB Kelantan sasau tu…!!!

        • August 25, 2013 at 12:04 am
          Permalink

          Hans,

          Baca di bawah:

          [Surah An-Nur 24:31] And say to the believing women that they should lower their gaze and guard their modesty; that they should not display their beauty and ornaments except what (necessarily) appear thereof; that they should draw their veils over their bosoms and not display their beauty except to their husbands, their fathers, their husband’s fathers, their sons, their husbands’ sons, their brothers or their brothers’ sons, or their sisters’ sons, or their women, or the slaves whom their right hands possess, or male servants free of physical needs, or small children who have no sense of the shame of sex; and that they should not strike their feet in order to draw attention to their hidden ornaments. And O ye Believers! turn ye all together towards Allah, that ye may attain Bliss.

          Dalam Quran (di atas) hanya menyebut “draw their veils (khumur) over their bosoms…”

          Apa maksudnya? Maksudnya ialah “tarik kain tudung mereka ke atas dada-dada mereka…”

          Penekanan: “Tutup dada (dgn tarik khimar yg telah pun dipakai sebelum & semasa Islam.)”

          Untuk pengetahuan saudara, wanita Arab pada zaman itu memang telah memakai khimar (cover/veils/tudung) tapi khimar itu ditarik ke belakang hingga dada mereka terdedah. Dengan itu, ini sesuai dengan surah An-Nur ayat 31 itu yang mana Allah perintahkan wanita menarik tudung yang memang telah pun dipakai ketika itu untuk menutup dada. Penekanan: menutup dada, bukan rambut atau kepala. Allah tak suruh pun wanita menutup rambut/kepala, tapi tutup dada.

          KESILAPAN BESAR SAUDARA HANS

          Ini apa yang saudara Hans kata:

          Perempuan diwajibkan menutup seluruh tubuh badannya kecuali muka dan telapak tangan kerna ini Nas Direct dari Quran.

          Komen saya: Berdosa saudara mengatakan ia nas direct dari Quran sedangkan ia adalah hadis, dan ia hadis dhaif (lemah) serta tak wajar dijadikan rujukan. “seluruh tubuh badan kecuali muka dan telapak tangan itu” bukan nas dari Quran, tapi ia dari Hadis yang dikumpul oleh Abu Dawud (no. hadis: 4095).

          Mungkinkah saudara telah berdosa besar? –> kerana mendakwa ia nas direct dari Quran padahal ia bukan & tidak disebut oleh Allah dalam Quran. Mengatakan ia dari Quran (sedangkan tidak benar), maka ia seperti saudara berbohong dengan nama Allah. Itu berdosa besar dah.

          Menurut Abu Dawud, hadis itu adalah dhaif (lemah) kerana orang yang kononnya menerima hadis daripada Aishah itu tidak dikenali (mursal). Salah dan tidak wajar beramal dengan hadis dhaif.

          Ada hadis yang mendakwa wanita yang tak memakai tudung akan masuk neraka. Hadis itu adalah hadis maudhu’ (palsu).

          Di bawah ini ialah hadis maudhu (palsu), & DUSTA TERHADAP NABI:

          “Wahai anakku Fatimah! Adapun perempuan-perempuan yang akan digantung rambutnya hingga mendidih otaknya dalam neraka adalah mereka itu di dunia tidak mahu menutup rambutnya daripada dilihat oleh lelaki yang bukan mahramnya.

          Ini fatwa tentang hadis palsu di atas, daripada:

          1. Jawatankuasa Fatwa Arab Saudi. Jilid:17. Hal:165.

          ترى اللجنة أن هذه النشرة – يعني التي فيها الحديث – مكذوبة على رسول الله صلى الله عليه وسلم ، وعلى من نسبت إليهم روايتها عنه ، يستحق من اختلقها أو روَّجها الوعيد الثابت عن رسول الله صلى الله عليه وسلم ، بقوله : ( من كذب علي متعمدا فليتبوأ مقعده من النار ) متفق على صحته

          Maksudnya: “Pihak Jawatankuasa Fatwa melihat penyebaran hadith ini adalah satu PENDUSTAAN ke atas Nabi s.a.w., dan ke atas sesiapa yang dinisbahkan kepada mereka periwayatannya. Sesiapa yang mereka-reka dan menyebarkannya ia layak mendapat ancaman dari Nabi s.a.w. dengan sabda baginda: “Sesiapa yang berbohong ke atas ku dengan sengaja, maka dia telah menempah tempat tinggalnya di dalam neraka.” hadith ini telah disepakati kesahihannya.”

          2. al-Syeikh ‘Abdul ‘Aziz bin ‘Abdillah bin Baz di dalam Majmu’ al-Fatawa. Jilid:8. Hal:305, berkata:

          هذا الخبر معروف ، يتداوله كثير من الناس ، وهو باطل ومكذوب على النبي صلى الله عليه وسلم ، وليس له أصل ، وهو من الموضوعات المكذوبة على النبي صلى الله عليه وسلم ، وعلى علي وفاطمة رضي الله عنهما ، وما أكثر ما يكذبه بعض الشيعة على علي رضي الله عنه ، فينبغي لمن وقع في يده شيء من هذا أن يتلفه ، ويخبر من حوله بأنه كذب ، والله المستعان

          Maksudnya: “Hadith ini diketahui ramai, disebarkan oleh ramai orang, ia adalah hadith yang BATIL dan DUSTA ke atas Nabi s.a.w. Ia tidak ada asalnya, termasuk di dalam hadith-hadith PALSU yang didustakan ke atas Nabi s.a.w, ke atas ‘Ali dan Fatimah r.a. Teramat banyak perkara yang telah didustakan oleh sebahagian Syiah ke atas ‘Ali r.a. Maka hendaklah sesiapa yang sampai kepadanya hadith ini, untuk dia menghapuskannya dan memberitahu tahu kepada orang lain yang hadith ini adalah satu PENDUSTAAN. Allahlah tempat meminta pertolongan.”

          Dalam masa sama, hadis hanya dibenarkan ditulis semasa Khalifah ke-5. Sebelum itu selama lebih kurang 250 tahun bawah 4 orang Khalifah telah diharamkan (dibakar dsb.) penulisan hadis.

          Bahkan semasa Nabi Muhammad hidup, baginda telah melarang hadis2 ditulis hinggalah baginda wafat, ia tak pernah ditarik balik. Ini sendiri boleh didapati/dirujuk dalam hadis2 sahih.

          Tujuan Khalifah ke-5 membenarkan penulisan hadis adalah untuk menangkis tohmahan & pembohongan (fitnah dsb.) terhadap Nabi Muhammad. Pada masa sama, terdapat hadis2 yang bercanggah dengan Quran, untuk itu, saudara bolehlah dapatkan buku2 hadis & penjelasan status hadis2 sama ada ia maudhu’ (palsu), dhaif (lemah), hassan (baik) dsb. Kemudian lihat dan bandingkan dengan Quran untuk melihat ada hadis2 yang bercanggah dengan Quran –> ini memang kenyataan.

          Hadis boleh digunakan dan dirujuk tapi hanya yang tidak bercanggah dengan Quran selain ia mestilah sahih.

          Daripada:
          Pemerhati.

          Reply
          • January 14, 2014 at 8:12 am
            Permalink

            Salam saudara. Saya tidak berhajat memberi syarahan pada saudara tapi apabila saudara cuba menghalalkan haramnya tidak menutup rambut wanita yang telah cukup syarat mengikut syarak, saya ingin membetulkan fakta yang saudara berikan terutama tentang ayat 31 Surah An-Nur. Apabila ayat tersebut menyatakan ‘veil’ iaitu tudung, di manakah pemakaian tudung tersebut? Tolong jangan kata pemakaian tudung bukan untuk menutup rambut dan cuma untuk menutup dada sahaja yea? Ayat tersebut bermaksud melabuhkan tudung dan bukan menarik tudung untuk menutup dada sehingga tak perlu menutup rambut pulak? Untuk tafsiran Kalam Allah, jangan tafsir sendiri yea…please. Jumhur ulamak 4 mazhab bersepakat mengenai kewajiban menutup rambut (walaupun tak semestinya dengan tudung) walaupun terdapat khilaf berkenaan beberapa anggota badan seperti muka, tapak tangan, dan kaki.

            Saya tidak mahu menyentuh mengenai Hadith yang saudara bawakan…cukup untuk saudara rujuk balik surah An-Nur tersebut…dan jangan kona-konaaa…..

        • August 25, 2013 at 12:29 am
          Permalink

          Sebenarnya ada juga ulama-ulama yang mengatakan rambut wanita bukan aurat. Lebih2 lagi ia tidak disebut dalam Quran, iaitu Allah tidak pernah perintahkan wanita menutup rambut/kepala, kecuali menutup dada.

          Pemakaian tudung secara besar-besaran ini berlaku hanya selepas Revolusi Iran 1979.

          Bahkan isteri2 para ulama dulu di Nusantara (Alam Melayu) tidak pun memakai tudung (penutup keseluruhan rambut). Menurut Ustaz Quraish Shihab, isteri kepada ulama terkenal Nusantara (Profesor Dr. HAMKA) sendiri tidak memakai tudung. Adakah ini bermakna para isteri ulama dulu yang semuanya tidak memakai tudung adalah berdosa & masuk neraka hanya kerana tudung?

          Perlu diingat, dalam masyarakat Melayu dulu, “tudung” tidak bermaksud penutup seluruh rambut, sebaliknya sesuatu (iaitu sejenis topi) yang dipakai di atas kepala untuk melindungi diri daripada panas matahari.

          Reply
          • January 14, 2014 at 8:17 am
            Permalink

            Pendapat Kassim Ahmad pun diambil……oooo….Kassim Ahmad tu ulamak mazhab yang ke 5 yea???

    • October 31, 2011 at 9:46 pm
      Permalink

      Betul2…benci betul aku tengok rosmah tu…

      Reply
    • July 7, 2012 at 8:27 pm
      Permalink

      aku bukan nak sokong mana2 tapi soal pakaitudung ni adalah kwajiban menutup aurat , punya niat yang baik tapi tak laksanakan kewajiban atau rupa saja macam org beriman tapi disisi Allah …siapa yang tahu

      Reply
    • July 25, 2013 at 9:04 am
      Permalink

      setuju….skurang2nya wardina dh btudung n mnutup auratnya…lgpun apa yg dikatakan wardina tu betul apa….

      Reply
  • October 28, 2011 at 8:20 pm
    Permalink

    gedik aku tengok si wardina..sedo la diri tu sikit…hehe

    Reply
    • October 29, 2011 at 10:43 pm
      Permalink

      lagi gedik mak badak air ……

      Reply
  • October 28, 2011 at 8:42 pm
    Permalink

    Anuti lah Islam dan beriman lah secara total, bukan luaran sahaja.Ramai yang luaran saja di tangkap berkhalwat dan melakukan maksiat.

    Reply
    • July 4, 2012 at 8:06 am
      Permalink

      biasa la manusia zmn skrg nk cover..niat btudung xbtul..maybe just nk mengkaburi mata masyarakat..apepun tahniah yg btudung..kerana mengikut tuntutan agama:-)

      Reply
  • October 28, 2011 at 9:25 pm
    Permalink

    Tak bertudung doesn’t mean wanita itu tidak baik!!!! .Tengok Wan Ajijah pun bertudung Tapi Papa Nuar buat Ibadah songsang pun dia sokong habis .Manakala Wardina Al safiyah hijrah pakaian je boleh harap.Minda dia tak berapa cerdik.Tidakah dia tau pihak yang dia sokng tu siapa ketuanya? .siapa dibelakangnya?Macamana perangaidan tabiat ketuanya?Walhal minah ni bila cakap pasal Islam bukan main lagi?

    Reply
    • October 29, 2011 at 10:45 pm
      Permalink

      apakah itu alasan untuk tidak pakai tudung …..???

      “tak bertudung tak mesti tak baik”…..

      tak sembahayang tak mesti masuk surga ……. jadi tak payah sembahayang lah …..

      semudah itu tafsiran kau ……

      Reply
      • October 30, 2011 at 10:28 pm
        Permalink

        Kalo bertudung tapi perangai macam haprak nok buat hapa hah..? hang pernah tengok tak video klip 3P tayang pompuan pakai tudung sedang menyonnyot peliaq jantan sebelum berzina apa tuh..? Tu ka tanda islam sebenaq..? Tu la kata nampak waraq tapi haprak apa yang utama perilaku moral yang terbaik walau pun tak pakai tudung. Pasai syurga dan neraka tu kerja Allah Yang Maha Mengetahui lagi Maha Adil…!!!

        Reply
        • November 14, 2011 at 5:10 pm
          Permalink

          bodohnya ko! serius.

          Reply
    • October 31, 2011 at 10:02 am
      Permalink

      Maaf, Pandangan saudara salah….
      Wanita yg. tak bertudung(buka aurat) sah2 tak baik kerana melanggar perintah Allah. Bolehkah kita kata orang yg. melanggar perintah Allah sebagai baik?
      Walaubagaimanapun wanita yg. bertudung tak semestinya baik selagi dia tak sempurnakan perintah Allah yg. lain…
      Jangan bagi pendapat seperti ARTIS yg. nak melepaskan diri.

      Reply
      • October 31, 2011 at 11:10 pm
        Permalink

        Wahai bujuk sila beri ayat Alquran wanita mesti menutup kepala bertudung,tapi apa yang aku tau cuma perentah allah supaya umat menutup aurat. Aurat bukan bermakna menutup kepala wanita. Jadi jangan berpegang ngan fiqh konservatif. Fiqh cuma pendapat para agamawan klasik bukan perentah & hukum dari Allah. Waktu dulu semasa aku kecik kecik aku tengok tak dak wanita bertudung liput dan tak dak pulak para agamawan ato mufti membuat teguran tentang isu ni. Ada kah agamawan dulu silap membuat penafsiran tentang aurat ?.. Fenomena bertudung liput kepala timboi setelah berlaku revolusi di Iran pada tahun 1978 yang mengubah paradigma baru muslim di seluruh dunia sampai la ke la ni….!!!

        Reply
      • July 25, 2013 at 9:08 am
        Permalink

        yes…betul tu ayat2 cover artis yg mmg nk mgelak dr menutup aurat…apa yg wardina katakn semuanya mgikut ajaran islam, so takyah nk berdolak dalik dgn memburukkn wardina pula….ssh betul nak berbuat baik ni kn….

        Reply
  • October 28, 2011 at 10:00 pm
    Permalink

    Bini Nuar bertudung tutup aurat. Anaknya pun sekali. Alhamdulillah. Alangkah sopan nya ikut sunnah.

    Tetapi dari latar belakang bagaimana si bertudung ini datang ? Lakinya/bapak nya macam mana?. Setan pun kalah.

    Reply
    • October 31, 2011 at 10:06 am
      Permalink

      Allah tak tanya latarbelakang keluarga, bangsa dan sebagainya. Kamu hanya bertanggungjawab apa yg. kamu lakukan…. Bapa saudara Nabi pun menentang Islam, tapi Nabi tak bertanggungjawab apa yg. Abu Lahab buat.

      Reply
      • November 1, 2011 at 11:44 am
        Permalink

        Bujuk cuba samakan zaman Rasullah dengan zaman Aljuburi.

        Zaman nabi dulu Islam baru nak bertapak, mush Islam sangat kuat. Sebab tu Nabi (SAW) suruh umatnya mendidik anak isteri supaya menjadi “Soleh & Solehah ”
        Apa kau kata dosa anak isteri suami atau bapak tank bertanggungjawab????

        Kalau macam tu lega la bapak2 dan suami2 kalau anak isteri menderhaka…Kau amekla jawab di akhirat nanti.

        Reply
    • July 25, 2013 at 9:11 am
      Permalink

      andai anda berbapakkn seorang perompak/banduan…then anda seorg yg terlalu baik….adakah itu juga perlu dilihat latarbelakang anda…????setujukah anda jika dikatakn anda dr latarbelakang ‘setan’????

      Reply
  • October 28, 2011 at 10:59 pm
    Permalink

    bertudung adalah amalan mulia dan terpuji. Namun bukanlah tiket utk merendahkan martabat org yg tidak bertudung.. Janganlah sekadar bertudung tetapi berbogel..faham2 je la..

    Reply
    • October 29, 2011 at 10:47 pm
      Permalink

      apakah dengan perintah allah untuk bertudung telah ……….

      “merendahkan martabat org yg tidak bertudung”??????

      Reply
      • October 30, 2011 at 10:23 pm
        Permalink

        Allah tidak merendahkan mertabat sesiapa cuma manusia seperti kita memuji seseorang yang mana mungkin orang itu adalah orang paling dihina oleh allah dan menghina seseorang yang mana dia mungkin adalah antara orang paling disayangi allah, bertaubat segera.

        Reply
    • October 31, 2011 at 10:09 am
      Permalink

      Orang yg. melanggar perintah Allah, merekalah yg. menghina diri mereka sendiri….
      Contohnya pelacur, peminum Arak, penzina dan lainnya mereka tetap hina walaupun tiada orang menghina mereka.

      Reply
      • November 1, 2011 at 9:39 pm
        Permalink

        Macam mana pulak fatwa songsang Pok Nik dulu dok kata sapa tak undi PAS tak masuk syurga. Ada ka pendapat sasau sifasiq ni telah merendah kan perentah & ajaran Allah…?

        Reply
        • November 14, 2011 at 5:13 pm
          Permalink

          apsal tiba2 lepas k sini plk.. woi pi belaja’ kuliah agama la.. merapu ja

          Reply
  • October 28, 2011 at 11:23 pm
    Permalink

    C4 dia dok cuba TUDUNG lubang taik boss pujaan hati nyaa hahah

    Reply
  • October 28, 2011 at 11:28 pm
    Permalink

    bila pagi hari aku bukak tb3 ada muka wardinah, aku terus tukar ch lain. tb3 harap rehatkan wardinah. ramai orang dah benci dengan dia. tb3 kena sensitiflah sikit.

    Reply
    • October 29, 2011 at 4:15 pm
      Permalink

      Aku pun dulu minat juga ikuti rancangan yg menampilkan ‘dia’, tapi…………….
      sekarang tak minat lagilah…..akun rasa dia dah terlebih ‘perasan’ kot …………

      Reply
    • October 29, 2011 at 11:05 pm
      Permalink

      betul …aku pun sama …. bila buka TV tengok muka rosmah dan najib….

      rasa aku nak terajangkan TV tu…… muka babi dua ekor tu keluar …..

      nasib baik TV aku mahal …… kalau sepuluh sen satu ……

      setiap kali muka babi dua ekor keluar pasti aku terajangkan muka nya ….kat TV

      hari2 TV aku kena ganti

      Reply
      • October 29, 2011 at 11:42 pm
        Permalink

        modoh punya olang!

        ha ha

        Reply
      • October 30, 2011 at 12:32 am
        Permalink

        Aku hairan sangat mengapa C4 dok hari2 kutuk DS Najib dan isteri, apalah agaknya yg diidam2kan/diimpi2kan yg tak dapat???
        Pi lah join boss ko Si Raja Porno tu makan angin jumpa rakan2 seperjuangannya di US atau UK kah…tak pun pi lah ke Siam, boleh
        lepaskan air yg dah naik kekepala tu…..
        Bau bacinlah!!!

        Reply
      • October 30, 2011 at 10:34 pm
        Permalink

        Tu menunjuk kan hang cakap tak seropa bikin bila tv mahai tau lak hang sayang tapi bila tv morah hang sanggup terajang. Memang puak puak bingai hamPASasau ni spesis tak dak iman cakap jerr alim tapi lalim..!!

        Reply
      • November 1, 2011 at 11:47 am
        Permalink

        INGAT2 C4, Najib dan Rosmah sedang menjadi tetamu Allah pada waktu ini… Sebaik2nya kau tadah tangan doakan mereka mendapat haji mabruk… Sebaliknya kau caci mereka ye….

        Reply
  • October 29, 2011 at 1:45 am
    Permalink

    kahkahkah barua2 yahudi zionis apco tengah dok bodek mak lampir badak air fart lady …. woi menatang sarkas main dildo laaa ….jolok juboq … kahkahkah

    Reply
  • October 29, 2011 at 7:28 am
    Permalink

    Dengan menghadiri majlis anjuran pembangkang. Menulis dan memberi komen kearah style pembangkang Wardina seharus nya tak perlu berselindung dan cuba nafikan kearah mana condongnya fahaman dan anutan dia. Terus terang saja kan bagus. Barangkali dia masih sayangkan periok nasi dia. Kerana dia tahu bigboss TV tempat dia bekerja orang kuat PM.

    Kalau tahu dia perlu sedar diri. Jangan terdorong kearah trend ikutan. Menyokong parti parca marba macam itu adalah trend ikutan. Kebanyakan dari mereka langsung tak tahu apa yang mereka cari dan ceritakan, asalkan mereka berada di sebelah yang bertentangan, heboh dan riuh rendah lah sorak dan pekikan.

    Sekadar parti menang sorak. Kerja tak pandai.

    Reply
    • October 29, 2011 at 10:56 pm
      Permalink

      apa salah nya kalau dia menyokong pembangkang …..

      dan berkerja dengan TV3……????… begitu juga kerja dengan kerajaan sekarang ….

      tapi mengundi pembangkang ….. bukan satu kesalahan pun……

      aku pelik dengan sikap kolot dan bangang …pencacai2 UMNO kat sini…..

      Reply
      • October 30, 2011 at 6:01 am
        Permalink

        kau bijak C4…antipkr bangang, tarak sekolah..

        Reply
      • October 30, 2011 at 10:40 pm
        Permalink

        Semua rakyat Malaysia berhak memilih ideologi masing masing tapi jangan la sampai melampaui bataih kemanusiaan sampai sanggup muhung.buat fitnah buruk buruk kan pahaman orang lain yang tak sebulu ngan ideologi hang pa. Kita ada undang undang dan agama ikut la dan patuhi la tu semua demi kesejahteraan kita semua. Sapa pun tak melarang hang pa menyokong hamPASasau,PKR ato DAP tu hak hang pa tapi jangan dok kalut buat cerita muhung dosa tau..!!

        Reply
      • November 1, 2011 at 11:49 am
        Permalink

        Ini belog UMNO la…Apa kau peduli… ninkompoop..

        Reply
  • October 29, 2011 at 8:01 am
    Permalink

    Kalau lah PAS itu sebuah pertubuhan Islam, parti Islam, dari dulu lagi aku jadi ahli PAS. Apa salahnya kerana mereka menegakkan syiar Islam, mengajar orang islam tentang apa itu islam supaya yang islam menjadi lebih islam.

    Tetapi apa yang aku dapat sejak dari kecik kecik lagi aku dah dengar cerita pecah belah yang dibawa oleh parti ini terutama di Kelantan. Tentang pengasingan ummah. Tentang sembahyang 2 imam dalam satu masjid. Tentang haramnya binatang sembelihan jika di lakukan oleh puak lain selain dari puak mereka.

    Juga tentang cerai berai rumah tangga dek berbeza fahaman. Yang agak baru tentang aku janji cerai talak jika tukar kem dan ada beberapa lagi.

    Tentunya yang paling memeranjatkan tentang Enakmen LIwat. Jika fakta ini memang satu fakta yang disengajakan lalu menjadi sebuah fatwa , maka PAS kita bolih golongkan sebuah pertubuhan haram jadah apa ? Sedangkan kita tahu perlakuan seks mengikut belakang Nabi sendiri tak mengaku umat. Kecualilah terdapat typo error didalam Enakmen tersebut dan perlu diperbetulkan. Typo error bolih berlaku dalam apa saia penyediaan jika tidak subjected to proof reading yang teliti. Tetapi jika typo error mereka seharusnya cepat cepat perbetulkan dan keluarkan statement terkini tidak dengan penafian dan menuduh Datuk Zul Nordin jahil dalam agama. Zul mengulas apa yang dia dapat baca dan ertikan dari para yang berkenaan yang lain orang pun akan mengerti maksud yang sama.

    Terlalu panjang untuk diulaskan, tapi Wallahu alam, kita jadi pelik dan terasa ajaib.

    Reply
    • October 31, 2011 at 10:25 am
      Permalink

      Salam.. tuan
      Nak ulas pasal HUDUD yg. Zul fitnahkan tu. Sebenarnya dah beberapa kali aku tulis, mungkin ko tak baca. Isu ni Zul salah petik mengatakan HUDUD halalkan liwat ISTERI. Sedangkan sebenarnya LIWAT ISTERI TIDAK DIHUKUM HUDUD SEBALIKNYA TAKZIR. Bolehlah dibandingkan dengan MENCURI MAKANAN, juga tak dihukum HUDUD sebaliknya hukum TAKZIR. Harap selepas ni anda tak menyambung fitnah Zul ni.

      Reply
      • November 1, 2011 at 11:54 am
        Permalink

        Aku tak faham… mengapa bantai belakang ( bukan isteri ) boleh dikenakan hukum Hudud, tetapi sumbat belakang isteri dikenakan hukum Takzir…\

        Double standard punya pas pis us….

        Reply
        • November 1, 2011 at 11:56 am
          Permalink

          Apa bezanya kedua2 lobang tu… najis keluak kot tu jugak… mungkin aljuburi punya kemut kuat kot….

          Reply
      • November 1, 2011 at 2:09 pm
        Permalink

        bujuk…titulah Yb Zul nk bgtau pd semua.. PAS ni gopoh dan tidak halus dlm buat draf.. kelemahan draf yg tidka jelas dimanakan enakmen yg pelu dikenakan pd peliwat isteri yg jelas Haram

        YB Zul nk menyindir sikap GELOJOH PAS yg buakn ikhlas pn nk tegakkan HUDUD
        tp lebih kepa political mailage..

        kalau ko bace Mingguan Malaysia, ruang artikel Maulana Arrif.. yg menyeru kita semua menyokong HUDUD dan undang2 ALlah..tp mmberi ingatan pd Nik Ajis jgn mempermainkan hukum Allah untuk poltik..ditakuti bala besar menimpa..

        jd Utusan tidak bias dan bodoh mcm HARAMKAH..sekurang2nya Utusan berani ckp benar yg mngkin berbeza dgn dasar UMNO.. so isu skrg ialah isu PAS yg tidak bersedia dgn HUDUD… so jgn salahkan pihak lain!

        Zina dan AIDS banyak di Kelantan krn PAS menipu agama.. agama ni indah. kalau ambik betul2..ia jd penawar, dan peyelamat..

        Reply
  • October 29, 2011 at 9:59 am
    Permalink

    Astaghfirullahhalazim…. Jgn le kita sedap mulut kutuk orang cam ni sekali…. tak kira la bini PM ka… bini DSAI ka… MELOYA….MELOYA… lagi satu… mereka yang tak arif hukum hakam agama main belasah je buat statement… rosak akidah woi.. MELOYA..MELOYA…

    Reply
    • October 29, 2011 at 4:59 pm
      Permalink

      kau punya komen tak mengutuk ke??….he he he…sorang lg mahkluk sesat PAS tersesat ka t sni…..neutron the Hamburger HamPAS…

      Reply
    • October 29, 2011 at 7:00 pm
      Permalink

      Aik pelik
      yang ko orang kutuk NAJID & ROSMAH kat blog pro P.R tak ko tulis “Astaghfirullahhalazim….” auta lebih la ko ni.

      Reply
    • October 29, 2011 at 9:16 pm
      Permalink

      Hehe..pandai beristighfar rupanya puak2 PR ni..cakap je pandai..dosa orang bole nampak tp dosa sendiri tak nampak..BANGANG

      Reply
    • October 31, 2011 at 10:29 am
      Permalink

      Aku agak la, setakat ni pengacara TV3 wanita tak boleh lawan kefasihan dan pengetahuan am wardina. Wardina ni ada aura dia sendiri….

      Reply
      • November 1, 2011 at 9:45 pm
        Permalink

        Apa..? Wardina ada AURA cutut la lu olang tapi AURORA ada la kat Wardina ni.Pi tengok pakain yang dia pakai tu betoi tak…. ???..!!!

        Reply
  • October 29, 2011 at 3:00 pm
    Permalink

    Tak bertudung = Berdosa kepada Allah kerana tak ikut perintahNya… Mudah2an yang tak tutup aurat dengan sempurna ni akan bertaubat.. Allah Maha Pengampun dan menerima taubat.

    Mengumpat, mengeji, memperlekeh manusia, memfitnah = Berdosa BESAR… Berdosa kepada Allah DAN kepada manusia (atau manusia2) yang dikaitkan. Yang ni kena bertaubat kepada Allah DAN memohon ampun dari manusia (atau manusia2) yang dikaitkan. Berat tu….! Tak kira lah, samada ada dilakukan oleh penyokong UMNO ker, penyokong PAS ker, penyokong PKR ker.. Kalau tak dapat pemgampunan dari manusia2 itu, dosa tetap kekal dan dibawa bersama ke kubur! Berat tu..!

    Balasan akhirat kepada yang mempunyai dosa melebihi pahala = NERAKA JAHANAM…
    UMNO, PAS dan PKR akan berlepas diri masa kat akhirat nanti… BERAT TUU…!

    Reply
  • October 29, 2011 at 3:32 pm
    Permalink

    ~Bertudung`. Ramai yang salah pengertian. Menutup aurat lebih tepat. `bertudung` tapi nampak body shape dgn tudung fesyen2 sehingga menimbulkan fitna, macam-macam. Islam itu luas, jangan sempitkan pemikiran. Tudung & tak tudung itu masing2. Bila mati sendiri jawab.
    Yang penting sekarang ini kita sesama muslim bersatupadu, cari titik persamaan atas nama Islam itu sendiri, berpegang pada Quran & sunnah. pemimpin yang terang2 munafik kita tolak. Yang bersatu dengan orang yang memusuhi Islam kita tolak. Manusia itu tidak sempurna, semua melakukan kesalahan. Tetapi jika ia terang-terang kita tahu menggunakan agama |Islam sebagai topeng, aku kita nyahkan mereka itu dan berdoa supaya mereka bertaubat dan kembali kejalan kebenaran..

    Reply
  • October 29, 2011 at 4:02 pm
    Permalink

    ala ko orang tu cakap ikut hukum akal jer…..belajar agama tak seberapa pun…..jgn main hentam jer….nanti kena laknat tauuuu…

    Reply
    • October 29, 2011 at 7:05 pm
      Permalink

      setakat ni yang aku tengok kena laknat ialah PAS & PKR … ialah setiap kali ada PRK mereka sembahyang hajat dan mintak kat tuhan supaya tunjukkan PIHAK YANG BENAR.. tetapi setelah di tunjuk maka mereka kufur..!
      SEBAB TU NIK AJIS MAKIN NYANYUK DAN NUA AL-BANDUANI/AL-JUBURI MAKIN SENGAL PINANG..!

      Reply
      • October 29, 2011 at 9:21 pm
        Permalink

        tuhan dah tunjukkan sedikit demi sedikit bro..tp mereka ttp membutakan mata hati mereka..n Tuhan akan terus tunjukkan dengan lebih jelas akhirnya nanti…tggu je la

        Reply
      • October 29, 2011 at 10:42 pm
        Permalink

        hebat nya kau …… tahu dimana laknat allah akan dikenakan …..????

        kau menghina orang yang buat sembahayang hajat ……???

        ok bagus …… terus kan hinaan kau itu …..

        Reply
        • October 30, 2011 at 8:12 am
          Permalink

          bukan menghina sembahyang hajat,tapi sembahyang hajat tu kita mintakkan dan tuhan dah tunjukkan apa yang benar apa yang salah jadi terima jela yang ko bangang badak sangat ni kenapa C4 oiiiiii

          Reply
    • October 31, 2011 at 11:28 pm
      Permalink

      Allah beri kita akai suruh kita bepikiaq kalo tak dak akai lagu mana nok paham & tafsir perentah Allah…? Bole ka kita memahami kalo akai kita tak cerdik bebai macam keldai. Tu sebab nya ramai orang bebai tak paham akan kesucian islam. Depa pakai pulun ikut cakap pemimpin/ulama/agamawan nampak waraq tapi haprak nok tonjoi diri supaya dapat kuasa politik. Puak puak bengong tak dak punya akai sering di tipu oleh puak puak munafiq dan fasiq. Tu la penting nya akai dalam hidup dalam dunia yang penuh pancaroba ni.

      Puak puak yang kata cakap ikut hukum akai ada la orang yang pandiaq depa dah tak dak alasan konkrit untuk mematah hujah hujah bernas & intelektual orang lain..Dalam Alquran Allah sering berkias bahawa orang tak mau guna akai ada la umpama keldai yang membawa kitab kitab di atas belakang nya…!!!

      Reply
  • October 30, 2011 at 12:15 am
    Permalink

    TV3 siarkan iklan yg artisnya tak tutup aurat. So duit iklan tu dia buat bayar gaji Wardina. So rezeki Wardina pun syubahah jugak. Kalau betul dia Islamik dan ada pendirian yg hakiki pasal Islam, patut berenti je dari keje dgn TV3. Kesimpulannya, Wardina lu tak yah bajet bagus sgt la. Lu pun blajar takat mana je, ilmu agama pun takat mana je lagi mau tunjuk pawa mcm c4. . .

    Reply
  • October 30, 2011 at 12:19 am
    Permalink

    dia ni mmg mcm bagus perasan baik..padahal dulu ko lah bohsia besar..aku mmg menyampah tgk dia..duk hipo ngan tudong dia..

    Reply
  • October 30, 2011 at 1:25 am
    Permalink

    Hari ni malas nk komen pasal topik artiklel..tp nk komen pasal C4.. mcm org kurang sempuna akal.. kelakar pn ada,,,

    C4, apalah kerja kau hari2 komen mindless, ko xrase ko sia2..rugi masa..tambah dosa2 kering..?
    sekadar nak ‘cucuk’ dan acah orang lain, zero poit, just komen bg sakit hati, org sumpah2 ko..kasihan2 lah ko ni..dkt2 nk pRU ni..kasi up sikitlah KUALITI pencacaian ko tu.. ni level bawah sgt.. rugilah!

    plg syok aku tgk C4, cukup sakit hati ko dgn dua insan ni.. xhabis2 dgn rosmah..najib..rosmah..najib… ‘zikir’ harian kau ke ha??

    tkde sape pn nk teruja, jauh sekali ler ‘nk tukar bendera’, ubah kepada menyokong PR..dgn posting idiot ko tu C4.. kawan2 ko pun mesti serba salah nk support ko punya post..sbb tkde nilai..

    Ko tahu tak C4, perang saraf yg ko buat menambah kuat lg sokongan pd UMNO BN bg ata spagar pn kalau bace.. itu je yg aku nk kasi tau.. hahahaa.. wat letih je la..lu brader.. cube lah jgn bebal sgt.. be fair same laah..

    PEACE..at this moment..

    Reply
    • October 30, 2011 at 11:20 pm
      Permalink

      Tapi kepada mereka yg atas pagar…. komen c4 ni sedikit sebanyak boleh memberi kesan

      Reply
  • October 30, 2011 at 5:59 am
    Permalink

    bravo!! satu penghijrhan yang bagus wardina. penghijrahan fizikal dan minda, kau ada hak untuk menyokong mana2 parti dan hak untuk bersuara. kau jangan gentar kepada mereka2 yang cuba menyempitkan minda mu seperti penulis ini..aku bersama mu..he2..

    Reply
  • October 30, 2011 at 8:14 am
    Permalink

    betulla tu ,yang C4 ni kutuk najib dan rosmah setiap masa ni taktau apa faedahnya pada dia,agak2nya dia ni kempunan nak jadi anak angkat mereka kut hehehe….

    Reply
  • October 30, 2011 at 11:04 am
    Permalink

    C4 mmg TERBAIK….

    Reply
  • October 30, 2011 at 4:03 pm
    Permalink

    kerja dgn kerajaan tapi sokong pembangkang tu hina…. Hanjing pon pandai berterima aksih kpd org yg bagi dia makan

    Reply
    • October 30, 2011 at 11:23 pm
      Permalink

      Betul tu….Berterima ksih itu semestinya… tapi tak bererti wajib sokong bn…

      Reply
    • October 31, 2011 at 12:54 pm
      Permalink

      Ni lagi satu ..nak samakan diri dia dan kawan kawanya seperti anjing… mmm

      Reply
  • October 30, 2011 at 10:12 pm
    Permalink

    melihat muka dan memek wajah wardina dalam membicarakan sesuatu isu terutama berkaitan Islam, akan terpancar wajah hati yg bongkak, sombong dan angkuh laksana syaitan iblis. Terlihat wajah wardina yg merasakan dia pandai (sebenarnya bengap biol) dengan bibir terukir sinis. Wardina bukan aset kpd program TV3 dan dia takkan ikhlas menyampaikan mesej dan halatuju TV3.

    Hentikan je lah atau berikan saja wardina cuti panjang hingga bersara!!!

    Reply
  • October 31, 2011 at 10:46 am
    Permalink

    Pasal WARDINA pun penulis kecoh. Heran betul aku, dalam banyak2 perkara mungkar artis2 lain buat, penulis highlight cerita Wardina yg. nak buat baik. Dah macam JAIS tangkap BOB pulak….
    Apa kesalahan Wardina komen artis2 yg. jahil agama ulas HUDUD?
    Apa kesalahan Wardina berdiri di pentas PR untuk sebarkan DAKWAH?
    Apa kesalahan Wardina mendedahkan hipokrasi pemimpin kita yg. hantar anak belajar luar negara?

    Reply
  • October 31, 2011 at 1:03 pm
    Permalink

    Aslkm, Mamak mau gelak juga sama itu pasdaplaknat…dia mau kasi tau dia banyak alim… cakap pasal zikir… Mamk tarak sokong itu C4 atau koworang Ameno… itu la mamak ada cakap bahas korang banyak indah bila kutuk orang… mak lampir… badak… Sam ketot… kalid gagap.. dan macam macam lagi la….. SIAPA KITA UNTUK MENCACI LAHIRIAH MAKHLUK CIPTAAN ALLAH????

    Reply
    • November 1, 2011 at 2:02 pm
      Permalink

      mamak..mamak pn menghina kaum India Muslim sedar tak?
      memang tk wajar kita hina sifat2 yang Tuhan jadikaan..kita tidak sokong..
      tp biasalah..dlm politik ni kotor..
      Rosmah yg sbg isteri perdana menteri pun bukan main sakan dihina diserang tanpa sbb syarak..

      dihina pendek, gemok, kemetot..

      jadi puak2 berserban yg konon tahu agama pn buat fasiq..apatah lg org2 biasa.. siapa yg sepatutnya tunjukcontoh?

      tp bagaimana nk tunjuk contoh kalau hati sudah kelam..berpelukan dgn kafir harbi..mengiakan kemungkaran spt Zina, Liwat, Arak, Pluralism..yg jauh lebih dhsyat dr isu kecil2 ni..

      mamak pulak banyak berlakon..konon jd org tengah2..tp mamak lagi munafiq.. sokong org tk betul..

      sy tidak pulak belagak alim..mcm Nik Ajis tu buat..smpai solat pun syok dpn org rmai..
      sy cuma lawan anjing2 liar yg masuk sini..mamak rasa sakit jugak ke??

      Reply
  • October 31, 2011 at 4:55 pm
    Permalink

    c4 ni lah contoh PR kat malaysia yg mudah memaki hamun orang lain yg menjual agama BABI lu C4

    Reply
  • December 5, 2011 at 1:23 pm
    Permalink

    Alahai..Mcm x de otak plak penulis blog ni n org yang bagi komen2 yang tidak masuk akal…Otak dkt lutut ek??kesian aku tgk puak2 mcm ni.Ya Allah berikanlah hidayah kepada mereka2 ini..Sesungguhnya mereka tidak mengerti.

    Reply
  • July 15, 2013 at 1:34 pm
    Permalink

    “Setelah insiden itu reda, Wardina sekali lagi menimbulkan kontroversi apabila mengecam sebilangan artis yang ditanya wartawan mengenai perlaksanaan hukum hudud. Kata Wardina, selain mengutuk wartawan yang berartis-artis tersebut tidak layak memberikan komen mengenai perkara itu kerana tidak berilmu.”
    wardina cakap mcm 2 ka? …yang berartis-artis tersebut tidak layak memberikan komen mengenai perkara itu kerana tidak berilmu…
    sila betulkan ya sebab anda sudah menyebar fitnah sebab wardina cakap:
    “nak minta para rakan artis untuk tidak komen perkara yang kita TIADA ilmu seperti Hukum Hudud. Para wartawan juga tidak seharusnya menyoal…”
    kalau maw penjelasan: wardina maksudkan dia minta para artis agar tidak mengulas tentang perkara yang kita tiada ilmu atau kurang ilmu tentangnya bukan mengatakan para artis tidak layak komen sebab tidak berilmu…
    sebelum kita bercakap tentang sesuatu seharusnya kita berfikir dan merujuk dgn beberapa rujukan seperti Al-Quran dan Hadis atau para ulama sekiranya kita tidak yakin atau pasti minta penjelasan pada orang yang lebih arif…sebab 2 la Rasulullah tuntut kita untuk menuntut ilmu hingga ke negeri China….so, wallahualam….Allah mengetahui segalanya, saya cuma harap sikit pembetulan dpt dibuat ya agar fitnah ne tidak tersebar luas…

    Reply
  • July 25, 2013 at 9:16 am
    Permalink

    aku baru dgr ceramah d surau ofis(ofis gomen yer)…..ustaz tu ckp sesapa yg mempertikaikn hukum hudud tu sama juga mcm kita pertikaikn hukum Allah & segeralh bertaubat….so, jgn main2 dgn isu hudud…

    Reply
  • November 2, 2013 at 4:25 pm
    Permalink

    menutup aurat lebih baik dari yg terbukak. wahai insan,u r what u write!!!
    ,

    Reply
  • November 7, 2014 at 4:15 pm
    Permalink

    Jika penagih dadah kata “TIDAK MENUTUP AURAT ADALAH BERDOSA BESAR”. Betul atau salah tuan- puan?. Patutkan kita kata, “Alah, ko tu penagih tak payah cakap Xtak payahlah nak cakap kat kitorang”. hanya kerana dia seorang penagih. Jangan menidakkan sesuatu yang benar hanya kerana kata-kata seorang penagih. Korang semua orang Islam pikirlah sendiri. Dunia ni Allah pinjamkan sementara je…kaya pun kalau dah buat salah tetap rasa neraka….pandai-pandailah ye. Belajarlah terima teguran org, sebab kita ni kadang-kadang lupa siapa kita didunia. Orang yang benci maksiat akan dilihat sebagai musuh oleh orang yg yang mengagugkan maksiat.

    Reply
  • January 17, 2015 at 12:55 am
    Permalink

    Apa guna bertudung jika perbuatan atau percakapan seperti melondehkan pakaian? Itu ke cara kita sebagai umat Islam? Malulah kalau dia masih tak sedar diri lagi. Jangan dilihat bertudung sahaja sebagai satu aurat tetapi juga perhatikan dari sudut percakapan dan pergerakan. Ini asyik-asyik nampak bab tudung. Habis yang ramai budak perempuan melayu kita tidak bertudung, ada tak kita tegur mereka? Jangan suka ambil tahu hal orang. Kenapa tak cerita Nurul Izzah menyokong kebebasan beragama? Pasal dia pakai tudung, jadi tak salah apa dia kata ke? Macam tu punya senang pun masih lagi tak nampak ke lagi?

    Reply

Leave a Reply to krngbl Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *