Teresa Kok jamin “Menu DAP” HALAL untuk umat Islam?

Share


Baru-baru ini saya ada bertemu dengan seorang wartawan dari sebuah akhbar Cina yang kebetulan hadir di sidang akhbar Teresa Kok yang mempromosikan menu yang murah bagi menandingi harga yang ditawarkan oleh “Menu 1Malaysia”. Sidang akhbar tersebut khabarnya dibuat di sebuah restoran vegetarian yang terletak di Segambut.

Menurut sumber tersebut, restoran vegetarian itu milik sebuah persatuan Cina yang kuat dengan fahaman Buddha dan mengamalkan diet pemakanan vegetarian yang sangat kuat. Katanya, restoran tersebut sangat tegas dengan prinsip “vege” dan melarang sebarang unsur daging, terutamannya daging babi untuk di bawa masuk ke premis restoran tersebut.

Menurutnya lagi, restoran itu menawarkan set makanan berupa nasi putih dan tiga jenis lauk sayur-sayuran dengan harga RM2 sahaja, harga yang paling murah seumpamanya di Lembah Klang. Justeru itu, Teresa Kok dan beberapa Ahli Parlimen DAP, termasuk ADUN Segambut, mahu memperkenalkan restoran tersebut kepada rakyat dan dijadikan menu harian mereka.

 

Menurut Teresa Kok dan pengurus restoran itu, Agnes Yap, memandangkan makanan yang disediakan di restoran tersebut berkonsepkan vege dan tegas terhadap larangan “daging” masuk ke premis itu, ianya “halal” untuk dijamah oleh umat Islam. Katanya, ada juga orang Islam yang pernah datang makan di kedai tersebut sebelum ini.

Begitulah cerita wartawan Cina tersebut kepada saya. Tak perlulah saya beritahu namanya, nanti Teresa Kok cari “amoi” tu pula. Teruk pula “amoi” tu kena maki dengan Teresa Kok nanti…heh!

Melalui cerita amoi tersebut, saya dapati bahawa Teresa memang bodoh dan tidak membuat “homework” sebelum berbbuat sesuatu. Tindakannya memperkenalkan “menu murah” lawan “menu 1Malaysia” jelas akan “back fire” dia balik kemudiannya.

Pertamanya ialah mengenai isu hukum halal atau haram makanan tersebut. Amboi..amboi..!!! Sesedap rasa saja Teresa Kok kata makanan dan minuman di restoran itu “halal”! Apa yang Teresa Kok tahu tentang “halal”? Teresa Kok sudah mengaji habis dengan Pok Nik tentang halal haram makanan, kah?

Teresa patut tahu bahawa hanya JAKIM sahaja yang berhak untuk menyatakan restoran itu halal atau haram makanannya di Malaysia? Agensi kerajaan itu saja yang diberikan kuasa untuk memeriksa dan mengeluarkan sijil halal pada sesebuah restoran, apatah lagi untuk sebuah restoran kendalian seorang yang bukan Islam!

Setahu saya, restoran tersebut dilaporkan media tidak pernah memohon sijil halal dari JAKIM, apatah lagi disahkan halal makanannya. Tiba-tiba saja datang si mangkuk ayun bernama Teresa Kok, seorang yang bukan Islam, memberitahu bahawa restoran itu halal! Halal kepala hotak dia!

Dari segi murah, memanglah murah. Kalau nak diikutkan, harga begitu pun belum cukup murah! Sebenarnya, gerai-gerai nasi lemak di tepi jalan jauh lebih murah dari restoran yang dipromosikan Teresa Kok dan pemimpin DAP itu.

Sebungkus nasi lemak di tepi jalan mengandungi nasi lemak dan tiga lauk berupa sambal ikan bilis, telur, kacang dan ikan bilis goreng, serta beberapa hiris timun. Harganya baru RM1.00 hingga RM1.50 sahaja! Lebih murah dari Menu DAP yang tidak tahu sama ada halal atau tidak itu!

Nampaknya, DAP dan Pakatan Haram sudah benar-benar terdesak dan tertekan dengan populariti Datuk Seri Najib yang memperkenalkan Menu 1Malaysia baru-baru ini sehingga sanggup menyuruh anak dara tua DAP yang tak laku itu meniru corak pendekatan Perdana Menteri terhadap rakyat!

DAP dan Pakatan Haram sudah takut benar dengan pengaruh penjenamaan 1Malaysia yang kini mendapat tempat dihati rakyat sebagai simbol keprihatinan kerajaan terhadap rakyat. Apatah lagi sejak kebelakangan ini imej Pakatan Haram sering terjejas dengan kontroversi “taik-taik” Anwar Ibrahim di dalam dan di luar negeri!

Ayuh! Teruskan momentum sokongan rakyat kepada kerajaan BN. Rakyat yang tertipu dengan pembohongan Pakatan Rakyat sudah menyedari betapa busuknya hati DAP, PKR dan PAS dengan cara yang keji demi merebut kuasa politik. Rakyat sudah sedar betapa BN telah difitnah oleh Pakatan Haram!



104 thoughts on “Teresa Kok jamin “Menu DAP” HALAL untuk umat Islam?

  • October 28, 2011 at 3:16 am
    Permalink

    Orang2 Islam JANGAN makan di sana. Walaupun semuanya sayuran, belum tentu halal. Apatah lagi disediakan oleh orang bukan Islam. Peralatan dan sebagainya apakah benar suci? Campuran arak (bukan daging) apakah tiada langsung?

    Reply
    • October 28, 2011 at 7:44 am
      Permalink

      orang2 islam diingat supaya jauhi rasuah yang menjadi amalan dan darah daging UMNO….selama ini….. lebih haram dari makan makanan vege,

      Reply
      • October 28, 2011 at 8:03 am
        Permalink

        Tok garu Nik aziz dapat sponsor pegi haji tu bukan rasuah keeer, tu yang baru nampak terdedah..yang terselindung lagi banyak… shame on youuu..

        Reply
        • October 28, 2011 at 9:50 am
          Permalink

          melayu yg sokong DAP adalah melayu bangsat..

          Reply
          • October 28, 2011 at 11:10 am
            Permalink

            contoh nya c4@ANAK HARAM JADAH BANGSA dan Moooo@ANAK LEMBU

          • October 28, 2011 at 2:24 pm
            Permalink

            Assalam untuk pengetahuan semua tentang rasuah PAS jugak tak terkecuali termasuk rasuah sex….

          • October 29, 2011 at 12:18 am
            Permalink

            c4 sama haram dengan Ba*i..

          • October 31, 2011 at 8:46 pm
            Permalink

            mar kita reramai cabar teresa kok jamu hadi awang,wally selipau,mat sabon dan lelain di restoran tu sebelum umum restoran tu halal…

      • October 28, 2011 at 10:11 am
        Permalink

        Ceriter rasuah tu bab lain Tuan C4, ngapa asyik konar bab lain saja, bila kita bicarakan satu tajuk khusus? Nampaknya secara langsung atau tidak anda menunjukan sokongan pada Teresa, bukan begitu? Untuk pengesahan akan pendirian anda, bolehkah anda membuat pengakuan samada anda mengikhtiraf atau tidak konsep ” halal” yg dipromosi oleh Teresa Kok ini?

        Reply
        • November 1, 2011 at 1:27 am
          Permalink

          Yop, makan rasuah tu sama haramnya dengan makan babi dan minum arak. jangan tak tau pulak…

          Reply
      • October 28, 2011 at 2:20 pm
        Permalink

        C4…sblum ko nk nasihatkan org2 islam, ko tu dulu kena peluk agama islam…ko ni mcm kalipah LGE la plak….toyey tu pun jgn lupa trim nanti yea…

        Reply
      • October 28, 2011 at 11:47 pm
        Permalink

        Huahahahahaha…ooooooo…baru aku tahu
        dalam agama PIS nie ada kurang haram dan lebih haram….huahahahahahahaha

        kitab apa NICKY yang guna utk ajar nko nie???

        hauahahahaha

        Reply
        • November 1, 2011 at 1:30 am
          Permalink

          Makan sayur-sayuran tak haram, tapi umat Islam dilarang makan/minum masakan orang kafir dibimbangi syubahah.
          Tapi hari ni dah jadi kebiasaan masuk KOPITIAM(kedaikopi cina). Tak pernah pulak UMNO kata haram.

          Reply
      • October 29, 2011 at 2:03 am
        Permalink

        C4 lagi haram…tahap mughallazah…

        Reply
      • October 29, 2011 at 7:13 pm
        Permalink

        SONGSANG BETUL LA KO NI
        orang cerita pasal makanan ku cerita pasal rasuah… semua orang tahu rasuah tu haram MELAINKAN kalau dia kawan baik nik ajes sebab dia ada tiket syurga…
        pasal makana ni yang ahli tentang halal haram nya sumber, penyediaan dan bahan makanan tu aje yang berhak menetapkan halal atau tidak bukanya SI NYONYA TERESA KOK — SAPA DIA?… daru masuk surau beri ceramah sikit je dah terover lak kafir ni…
        YANG BODO IALAH C4, NETRON, BUJUK, MOOOOO LEMBU SNGAL, MONTOYA…

        Reply
        • November 1, 2011 at 1:34 am
          Permalink

          Haram yg. nampak senang nak elak, tapi haram yg. tak nampak ni yg. masalahnya seperti rasuah, clim OT lebih, ambik gaji tak buat kerja, tipu duit orang dan seumpamanya.

          Reply
    • October 28, 2011 at 4:00 pm
      Permalink

      yupp btol 2 kita boleh makan jika mmg kompem Islam yang masak

      Reply
    • October 28, 2011 at 10:42 pm
      Permalink

      Dari segi pemakanan, di dalam Islam ada menekankan bahawa makanan akan membentuk keperibadian seseorang Islam. Itu sebab umat Islam susah nak bersatu disebabkan soal halal makananpun sudah tidak diambil kisah.Maka makin ramailah yang menjadi liberal…Mungkin salah pemerintah juga tak menguatkuasakan dengan tegas soal persijilan halal selama ini. Namun pindaan akta halal nanti patut dipertegaskan lagi hal persijilan halal. Wallhualam.

      Reply
  • October 28, 2011 at 7:12 am
    Permalink

    Halal tafsiran Terasa Cock dan cina buta yang lain lain nya ialah tak ada daging babi. Fullstop.
    Masak pakai minyak babi tak pernah dikaji halal haram. Ayam cucuk leher tak pernah dikaji. Masakan campur wine tak jugak disebut.

    Tapi tak apa Pok Nik yang tahu segalanya tetap boleh apply modifikasi terhadap status keraguan itu semua dengan firman dan hadith yang sesuai.

    Reply
    • October 28, 2011 at 7:42 am
      Permalink

      memang lah lah dia cina mana tahu haram dan halal…..

      yang melayu UMNO makan duit haram melalui rasuah …..

      tak pulak nak bising……..

      Reply
      • October 28, 2011 at 8:42 am
        Permalink

        C4 aku rasa otak kau ni dah tersumbat dengan taik babi tu yang kau merapu macam kucing hilang anak.

        Kalau nak difikirkan balik aku rasa Nuaq tu adalah bapak PERASUAH dan PELIWAT semalaysia. Pok Nik tu kaki kelentong FATWA dan kaki Merapu Kit Sial dan Guang Eng sekeluarga KAKI PERABU Sedunia.

        Mana boleh lawan grupo PR kan C4 kau ni anak murid mereka ke tu yang otak singkat macam otak siamang.

        NUAQ kaki belit pun kau caya kasihan dengan kau ni C4 otak Kunyit betul.

        Aku rasa kau ni anak cucu cicit yang nabu tak ngaku umat kot tu yang kau nampak sama aja patern mana nak lari bentuk kalau tak ikut acuannya.

        HA……HA….. Acuan Kunyit tu yang kereta pengintip yang NUAQ katakan tu warna kunyit……

        Apalah NUAQ ni nak bodohkan umat pun tengok-tengok le sikit pandang kiri kanan atas bawah depan belakang jangan jadi macam kes liwat tak pakai kondom tu yang tertinggal sampah dalam sarung kunyit epol……

        HA…HA….HA… C4 jangan le marah nanti NUAQ jual……….

        Reply
      • October 28, 2011 at 10:12 am
        Permalink

        Kaalau dia tak tau haram hala, macamana dia boleh dakwa menu vegetarian Buddha itu halal? Di sini tanggungjawab PAS sbg rakan seregu untuk menegur dan membetulkan mereka.Kata nak mendekatkan DAP pada Islam, so bila lagi?
        Lagi sekali anda suka tukar topik – masuk ceriter rasuah pulak..

        Reply
        • October 28, 2011 at 11:30 am
          Permalink

          Tu keje Jakim la bodoh…. Berlambak kedai kat KL yg tak ade tanda halal, bukan kah kita sepatutnya sebagai org Islam kena bijak. Yg dok pi masuk kedai vege kat Petaling Street tu buat pe.??

          Reply
          • October 28, 2011 at 1:06 pm
            Permalink

            Aikkk? Tak sokong restoran vege Teresa Kok tu ke? Kang tiket ke syurga kena tarik balik kang..! Heheheheheeee…

            p/s: sekadar bersenda gurau…hahahaaaaa..

          • October 28, 2011 at 2:22 pm
            Permalink

            Bila JAKIM / JAIS dh buat keje, korang jugak yg mengamuk, mcm kes penjualan arak di 7 Eleven tu, siap suruh pulang balik…mcm kes murtad tu, siap hina JAIS dan Sultan….ko ni bodoh la lembmoooooo…

        • November 1, 2011 at 1:39 am
          Permalink

          Bila pulak makan sayur diistiharkan HARAM?
          Cumanya masakan kafir ni perkara syubhah kalau makan, elok dijauhkan. Tu KOPITIAM bersepah orang melayu makan/minum korang releks jeee..

          Reply
      • October 28, 2011 at 10:31 pm
        Permalink

        kau ingat bn saja rasuah?..dap,pas dan keadilan kat perak tak rasuah?..tanah aku 6 ekar kat perak pun 99 tahun saja,yg kg cina tu dapat 999 tahun tak rasuah..nizar tu rasuah.kg cina tu status rizab melayu..babi ke hang ni?

        Reply
  • October 28, 2011 at 7:40 am
    Permalink

    nak hairan apa pemimpim UMNO yang minum arak tu …..

    tak rasa takut haram pun …… daging babi takut pulak …..

    Reply
    • October 28, 2011 at 7:47 am
      Permalink

      Pemimpin PAS skandal dgn bini orang lagi teruk…… Pemimpin PKR ….. bapak teruknya.

      Reply
    • October 28, 2011 at 8:05 am
      Permalink

      aku sokong sebab lepas nie boleh mintak ampun dari niki aziz ..kui..kui

      Reply
    • October 28, 2011 at 8:46 am
      Permalink

      C4 mana kau tahu pemimpin UMNO minum arak ni tentu kau yang supplly atau kau ni agen pengintip NUAQ yang pakai keta warna kunyit….

      HA….HA,…… C4 agen kunyit NUAQ…..
      NUAQ dah fobua asalkan kuning aja jadi trade mark dia sekarang ni….

      MAklumlah kuning melambangkan KUNYIT….. (belakang juga)

      C4 jangan memandai menuduh orang kalau aku tuduh kau terima rasuah apa macam?
      ada sakit hati tak….

      Kalau nak bagi komen bijak sikit jangan jadi macam chegu bad simpson tu akhirnya makan diri.

      Reply
      • October 28, 2011 at 11:31 am
        Permalink

        Pemimpin UMNO kan Islam Plastik. Zainuddin maidin dulu bukan main.. Gamba Hishamuddin pun ada. yg lain tu berlakon jer lebih..

        Reply
        • October 28, 2011 at 2:23 pm
          Permalink

          Islam sesat lg bahaya….mcm ko ni

          Reply
    • October 28, 2011 at 9:18 am
      Permalink

      macam la ahli PKR melayu dan sebilangan ahli PAS bersih suci…dengarnya ada orang kuat PAS “bela” perempuan simpanan..malahan ada juga orang kuat PKR mempunyai skandal dengan bini orang..yang nyampui2 pun ada..

      Reply
    • October 28, 2011 at 10:59 am
      Permalink

      aku pun heran jugak orang macam nuar berahim.. dah tau berzina tu haram.. dia pulun jugak menonggeng amoi pelacur tu….
      tak cukup b rit betina dia pi bantai j boq jantan..
      memang haram…. haramjadah punya pemimpin

      Reply
      • October 28, 2011 at 11:35 am
        Permalink

        Mana tau dia berzina..gambar sampai hari ni police tak dapat sahkan authenticity. Anyway polis pun sbhgn dari komponen BN pun.
        Kalau ahli PR ada buat salah. sila buat laporan. Kalau betul2 salah kami ambik tindakan.

        Kalau ssekadar dengar cerita jer, tak payah.

        Reply
        • October 28, 2011 at 9:54 pm
          Permalink

          mooo itulah problem puak korang.. Fobia ngan polis.. Dah kene rogol baru cari polis.. Kalau polis dedahkan hero dlm video tu pun balaci2 pakatan haram takkan percaya.. Mungkin kalau keluar dr mulut lim guan eng ngan terese kok baru diorang percaya..

          Reply
    • October 29, 2011 at 6:53 pm
      Permalink

      Cubaan melarikan diri dari topik

      Reply
  • October 28, 2011 at 8:00 am
    Permalink

    biasalah….memang haram pun tempat tu…haramjadah..
    sapa dia teresa cock kata halal?? JAKIM ke dia?…toksah la nak temberang la teresa cock…pork free ke…apa ke..tetap haram….bekas dia guna pun lom tentu bersih…

    Menurut Teresa Kok dan pengurus restoran itu, Agnes Yap, memandangkan makanan yang disediakan di restoran tersebut berkonsepkan vege dan tegas terhadap larangan “daging” masuk ke premis itu, ianya “halal” untuk dijamah oleh umat Islam. Katanya, ada juga orang Islam yang pernah datang makan di kedai tersebut sebelum ini.

    kalau dah kata orang melayu makan situ..dah sure totok PAS dengan PGAYR la yang makan kat situ…depa tu mana tau halal haram..jadi telan….hehehe

    kalau c4..si moo keee..nak melantak kat sana..silakan..heheheheh
    baik aku makan kat kedai orang islam…kharrrk ptuiii!!

    Reply
    • October 28, 2011 at 8:49 am
      Permalink

      Aku lagi sanggup makan maggi kat umah dari melantak kat kedai tu bagi percuma pun aku tak heran tak macam pengikut PR tu kutuk tapi masuk makan kat dalam kedai 1Malaysia pas tu buat cerita kata mahal sedangkan perut dan kenyang aku rasa walaupun dia bayar tapi kalau toke kedai tu tak halal kan yang pastinya dia makan makanan HARAM hari tu….
      apa pendapat semua….. ada betul ke aku punya pendapat…. kasi jawab….wahai C4…..

      Reply
      • October 28, 2011 at 9:18 am
        Permalink

        Kalau Chua Soi Seks and Prseiden Gerakan bukak kedai cina tepi jalan (kedai vege), hang nak pi jugak ka??

        Awat lah hang ni mangkuk sangat???

        Reply
        • October 28, 2011 at 9:21 am
          Permalink

          ko tuh yang mangkuk..pertahankan kehalalan yang teresa kok keluarkan…

          Reply
          • October 28, 2011 at 9:49 am
            Permalink

            nama melayu tp jiwa cina DAP.. Itulah pencacai2 pakatan haram..

          • October 28, 2011 at 11:43 am
            Permalink

            Melayu yg ambik duit since Malaysia discovered Oil & Gas. Melayu yg rasuah. Melayu yg tolak Islam.

            Melayu…??? Kiaaaqqqqqq…Ptuiii!!

  • October 28, 2011 at 8:50 am
    Permalink

    Eh duit rasuah sampai billion2 tu halal ke??? Cuba tengok laporan audit negara…. Ooo apa yg ko paham hanya daging babi je yg haram…Patut lah selama ni korang sokong rasuah..

    Dah tahu kedai cina tepi jalan, hang nak pi makan jugak ke?? Bukan kah shubah?? Apasal bodoh sangat??? Kalau Kedai fast Food, kita dah ada rasa confience masuk.

    Reply
    • October 28, 2011 at 9:20 am
      Permalink

      percaya plak dengan laporan audit negara..bukan ke tuh di bawah umno…laporan tentang prestasi kewangan negeri pembangkang terutamanya selangor dan penang tak pula diberi perhatian..banyak juga ketirisan..

      Reply
      • October 28, 2011 at 10:04 am
        Permalink

        Ini cerita fakta. Kami bukan bododh macam korang asyik terima semua apa yg pomimpin BN cakap. Hatta RM boleh cakap dia menabung sebb tu boleh beli cincin. Lepas tu pulang kan balik cincintu. Aik kalau tak bersalah..simpan jer..apasal nak pulangkan cicncin tu..??

        Setiap perkara yg di bawak oleh org fasiq perlu diselidik dulu. Sbb tu kami amat skeptical dgn berita TV3 dan Utusan Melayu dan Beerita Hairan, mereka ni kaki putar belit. Tengok cerita audit issue sekejap jer kat TV. Cuba kalau berlaku kat negeri PR, tiap2 hari akan masuk TV , headlines.

        Negeri PR bukan tak ade isu. Tapi tak banyak.

        Reply
        • October 28, 2011 at 11:08 am
          Permalink

          Apa kurang apa yg ditulis dlm HARAKAH Daily????..melainkan sale barang KUAT KOTE ajer yg ada….

          Reply
          • October 28, 2011 at 11:37 am
            Permalink

            Aku cabar ko Beli Harakah sekarang lepas tu bei Kosmo dan Metro. Lepas tu baca dan compare.

            Nampak sangat hang tak tahu apa content harakah. Majalah UMNO Metro dan Kosmo, penuh cerita seks.

          • October 28, 2011 at 2:36 pm
            Permalink

            Perbandingan yg paling bodoh dari mooooo…ngok.. kosmo dan metro tu bkn akhbar yg berwajah politik la tolol….harakah haram jadah tu 90% citer fasal politik fitnah merapu….

          • October 28, 2011 at 2:59 pm
            Permalink

            Tu wajah apa pulak??? Semua tu dari Kumpulan Utusan dan Media Prima. Umno semua..

          • November 1, 2011 at 1:46 am
            Permalink

            Kuat kote untuk bini apa masalah?
            Setidak2nya dalam HARAKAH tak jumpa nombor 4D dan toto dan magnum kan.
            Ni Utusan ni surat khabar melayu atau cina? setau aku jual beli yg. ada unsur haram, hasil juga haram. Korang tak nak suruh utusan berhenti siar judi ke?

        • October 28, 2011 at 2:35 pm
          Permalink

          …woi lembmoooo…ko kata korang bkn bodoh, KEPALA HOTAK HANG LA…ketaksuban korang pada pemimpin korang terlalu dahsyat..para sahabat pun tak buat pd rasulullah mcm korang buat pd pork nik tu, smpai kan selipar org tua kutuk tu pun nk dijadikan azimat penawar segala penyakit….gambar tengah hirup kuah maggi pun dijaja utk menunjukkan betapa zuhud nya org tua tu…….belum pernah aku terjumpa dlm mana2 hadis dan dlm sejarah islam pun, bila mana rasulullah bersolat org2 islam ketika itu menjadi penonton melihat rasulullah sedang bersolat, tetapi itu berlaku pada puaka2 PAS yg begitu taksub pd org tua giler isim tu…tu bkn lg fasiq tp dh SESAT….kalau pi umah puaka2 totok macai PAS ni, serata rumah penuh dgn gambar org tua nyanyuk tu..kononnye nk ambil berkat…ambil berkat KEPALA HOTAK KORANG…..

          Reply
    • October 28, 2011 at 2:49 pm
      Permalink

      kalau ko menghormati dan percaya sangat laporan audit negara tu, bermaksud ko juga amat menghormati dan percaya sangat kepada kerajaan BN yg menaungi jabatan audit tersebut….sudah nye ko akui juga kerajaan BN ni telus dan amanah yea lembmoooo…….buat susah2 aje ko ni…….ko berkias bodek najib yea lembmooooo.

      Reply
      • October 28, 2011 at 4:52 pm
        Permalink

        Perlu ke org PR bodek Najib??

        Reply
        • October 28, 2011 at 5:33 pm
          Permalink

          …teruja sgt ko dgn laporan audit yg kerajaan Najib buat…kenape tak ckp tu laporan palsu…fitnah….kan ke najib boss nye….ko nk spin yea mooooo…

          Reply
          • November 1, 2011 at 1:52 am
            Permalink

            Sebab laporan tu menunjukkan kelemahan UMNO/BN mentadbir keuwangan negara. Habis hasil negara dirompak secara halal, bukan sikit2 hingga berbilion ringgit. Setakat ni belum ada pegawai yg. didakwa dan diambil tindakan atas kesalahan mereka. Naik gaji lagi ada…. Nampak sangat k’jaan pro. tindakan salah.

  • October 28, 2011 at 10:28 am
    Permalink

    plik la mereka ini, apa yg umno buat semua tak btul. tp nak tiru. klaula restoran tu org kuat buddha punya ntah apla doa buddha yg dibaca. psl cincin rosmah pun ada yg sbut lagi. klau saya la ada duit ada kesempatan saya beli cincin tu ters saya pakai. bukan dia naik teksi ke dia naik sampan ke takut hilang dia naik flight kerajaan. buat apa nak susah2 kurier ke hapa ke bnda. ooooo tp mungkin orang2 pas dan pakatan bli cincin guna poslaju dan kurier kot. nak tunjuk jiran. klau tak tak tau ada bli cincin. lagi satu rasuah juta2 dia percaya la dongengan anwar tu. kan tunjuk seorang yang 4 jari kt diri sendiri. nak ceramah pun kena kutip duit. org yg bgi duit kena rasuah ceramah je pun dah pua hati. bukan ke seronok dengar fitnah kerana fitnah tu dosanya lebih besar dr membunuh. maka syaitannya pun besar2. anak saya melanjutkan pelajaran di kolej. budak2 dr kelantan hari2 dok ckp kerajaan rasuah. masyaallah. masih berhingus lagi nak oi. anak saya sedih sebab dia tak mau kwn2nya hilang fokus tuk blajar. so saya katakan pada dia. klau mereka ckp psl rasuah lagi tlg tanya berapa puluh ribu yang dia dah bayar kat mara untuk membolehkan dia diterima ke luar negara. tangan yang menghulur bunga di baling taik pulak. itulah orang pas. nauzubillah….. tapi kita dah dpt menerima tohmahan org pakatan ni. yang tak baik semua kerajaan. sebenarnya kerajaan sedang mendapat pahala yang sangat besar ganjarannya kerana jihad yang paling besar adalah jihad melawan hawa nafsu. tak yah la lwn diorang berckp kerana sesungguhnya benda yang paling dimurkai allah adalah org yg suka berdebat. wallahualam

    Reply
    • November 1, 2011 at 1:57 am
      Permalink

      laporan audit berbilion duit rakyat disalahgunakan ko suruh diam? Biasiswa atau pinjaman pelajaran, tu tugas k’jaan makcik oooi.
      Dekat rumah makcik bagi anak2 makcik makan, pakai dan sekolah. Apakah atas sebab tersebut jika makcik mencuri atau buat kerja tak senonoh anak makcik tak boleh tegur kesalahan yg. makcik buat?
      Biasanya orang tegur perbuatan salah sebab sayang, takut nanti mati masuk neraka.

      Reply
  • October 28, 2011 at 11:11 am
    Permalink

    photo di ateh tu cukup membuktikan si ANDARTU DAP ni pencinta ba alif ba ya yang cukuo majzuk

    Reply
    • October 28, 2011 at 11:35 am
      Permalink

      Bila org MCA tak makan babi???

      Reply
      • October 28, 2011 at 11:41 am
        Permalink

        Apasal selama ni UMNO tak kisah bila MCA makan babai, tapi bila DAP makan babi, terus umno marah. Islam apa korang ni??

        Reply
        • October 28, 2011 at 12:21 pm
          Permalink

          MCA makan babi sorang2 tak suruh org ISLAM makan. DAP makan babi pas tu cakap tak apa saya sendiri sembelih, so halal utk org Islam. Sebab tu umno marah. kau marah tak?

          Reply
          • October 28, 2011 at 3:01 pm
            Permalink

            ooo kalau Pemimpin UMNO suruh ko makan taik, ko makan lah yer…sebabnye Pemimpin ko tu melayu..

            Ko nak melayu banyak ko gi Ke Bukit Bintang, sana banayk mlayu.

          • October 28, 2011 at 3:02 pm
            Permalink

            MCA makan “babai” tu ape moooooo…ko tengah period ke ni…memang la UMNO tak kisah MCA nk babai….tak kan nk babai pun tak bleh…biasa la… bila nk balik kena la babai-babai….mcm cibai jea ko ni mooooo…HamBURGER=HamPAS tu bru betul…..

          • October 31, 2011 at 2:20 am
            Permalink

            kau ni gilo ko gapo, org cakap pasal DAP promote makanan halal yg belum tentu halal, sebab tu umno marah. Kau ni memang yg sanggup menghalal kan yg haram semata2 kerana benci umno. Memang bangsat kau ni.

      • October 28, 2011 at 2:37 pm
        Permalink

        Ustaz Dr. Ridhuan Tee Abdullah

        Reply
        • October 28, 2011 at 3:01 pm
          Permalink

          Tu ustaz umno yg tak paham keseluruhannya..

          Reply
          • October 28, 2011 at 3:08 pm
            Permalink

            tak leh jwb la tu….ko buat.roundabout ke ni….

          • October 28, 2011 at 4:53 pm
            Permalink

            Apa soalan Roundabout?? Ko tgk soal jwb antara Ust Ridhuan Tee and Ust Azhar idrus

          • October 28, 2011 at 5:34 pm
            Permalink

            kan dia ahli MCA…ko kata semua org MCA mkn babi oppps babai….spin lg mamat ni

          • October 31, 2011 at 2:18 am
            Permalink

            Mootaik, kalau ustaz yg sokong kerajaan kau cakap yg tak paham semua, kalau DAP bangsat sokong Pas tu kau cakap paham semua. Kau memang bangsat.

  • October 28, 2011 at 12:31 pm
    Permalink

    C4 tu dok meroyan sebab dia pelawa bontot dia kat nuar ..tapi nuar tak berasa berahi kat bontot C4 sebab ada kurap…

    Reply
    • October 28, 2011 at 3:01 pm
      Permalink

      Tu imaginasi org umno.

      Reply
      • October 28, 2011 at 3:09 pm
        Permalink

        yg menjadi realiti org PAS…

        Reply
  • October 28, 2011 at 1:23 pm
    Permalink

    Apa kes teresa cock nak masuk campur soal halal haram makanan orang islam .Dia faham ke soal halal haram ni .Dia tau tak makanan halal tu boleh jadi haram jika cara penyediaan nya tidak mengikut garis panduan islam .Haram tu bukan hanya tertakluk pada babi dan arak saja.Teresa jangan nak memandai tentang orangn islam ……..nanti buruk padahnya …………Orang islam ni ada had kesabaranya …..ada yang orang islam boleh bertolak ansur didalam sesatu hal ……..ada yang tidak boleh sama sekali .Jangan timbulkan kemarahan kerana orang islam boleh bertindak diluar kawalan jika kamu orang bukan islam bertindak keterlaluan …..Ini ingatan keras terhadap kamu semua ………Kami tidak kacau kauorang ,Jadi kau orang jangan kacau kita orang ,kalau kau orang kacau kita orang ,kita orang makan kau orang.

    Reply
    • October 28, 2011 at 3:04 pm
      Permalink

      Siapa kata yg Teresa suruh ko makan?? Tuhan bagi ko akal, bagi kitab, untuk ikut. Ni yg jadi macam lembu buat pe?? Sama le dg Islamif Fashion Show tu dgn Mak Badak Air. Senang2 guna nama Islamic. Dalam Islam bukan untuk menunjuk2. Dah ler tu, jarang ler pulak dan terdedah2. Tapi tak pe, Ustzah dia ialah Mak Badak air. Hatta ahli umno dan ulamak umno tak berani menegur.

      Reply
      • October 28, 2011 at 3:14 pm
        Permalink

        pulak dah….ko perli diri sendiri ke ni lembmooooo…..( ni yg jadi macam lembu buat pe)…( dalam islam bukan untuk menunjuk2 )

        Reply
      • October 31, 2011 at 2:22 am
        Permalink

        Dia ni tak layak jadi lembu, lembu tak menghalalkan yg haram. Makhluk apa yg menghalal kan yg haram? kau jawap la sendiri.

        Reply
  • October 28, 2011 at 2:46 pm
    Permalink

    teresa kok ni la bakal menteri di JPM ganti dato jamil khir baharum kalau puak2 ni mng pru nnt ( mntk dijauhkan). dia pegang jakim skali bg hal ehwal halal…

    Reply
    • October 28, 2011 at 3:05 pm
      Permalink

      Yg ko bangang sangat pi letak T Kok, sape yg suruh. susah sgt ke nak guna otak.??

      Reply
      • October 28, 2011 at 4:12 pm
        Permalink

        hehe..rileks moo..jgn marah sgt..awat dekat2 raya haji ni moo melenting semacam je? moooooo..moooooo…

        Reply
      • October 28, 2011 at 5:19 pm
        Permalink

        Memang la kena marah dekat pemimpin2 sekular ni yg menolak hukum islam. Org umno tak marah ke kat org macam ni??? Oppss lupa..dalam UMNO, pemimpin tak boleh ditegur..

        Reply
        • October 28, 2011 at 6:39 pm
          Permalink

          orang umno marah moo..tambah2 kat tua kutuk karpal singh tu. apa katanya aritu? “dey cacai…kalu kow worang mau buat itu hudud, sini mari la…satu kali langkah mayat aku dulu..”

          tapi nampak hgpa tak marah pulak kat bhai singh tu..Oppss lupa..dalam PAS pemimpin DAP tak boleh ditegur..

          Reply
        • October 28, 2011 at 6:43 pm
          Permalink

          aik..bukan ke pemimpin korang yang tak bole ditegur..

          Reply
  • October 28, 2011 at 3:00 pm
    Permalink

    mgkn utk menarik ramai org melayu islam makan kt gerai tuh, lps nie mesti Terresa ajak penyokong PAS ramai2 makan kat sana…agak2 dorang nk pi tak??wakakakaka…

    Reply
    • October 28, 2011 at 3:05 pm
      Permalink

      Org UMNO yg bodoh jer gi makan. Jangan lupa, makan rasuah sekali yer…

      Reply
      • October 28, 2011 at 4:25 pm
        Permalink

        Org Umno makan kt kedai menu 1 malaysia laaa..ape kejadahnya nk pi makan kt kedai cina tuh….walaupn amoi tua tuh kata “HALAL” wakakakaka..

        Reply
      • October 28, 2011 at 4:55 pm
        Permalink

        Tau pun ko kena makan kat kedau halal. Yg dok timbulkan isu kekeliruan kat sini sape yg suruh?? Tuhan bagi kitab dan akal, kita boleh berfikir. Tak kan issue kecik macam ni nak jadi perkara besar???

        Reply
        • October 28, 2011 at 5:47 pm
          Permalink

          aku rasa ko tak dapat anugerah tu….mane pernah ko pikir pakai akal dan rujuk kitab…..biasa ko pikir pkai totey jea….

          Reply
        • October 28, 2011 at 6:47 pm
          Permalink

          Kene la sensitif bila melibatkan isu agama..isu hukum..kata pati islam..tp hampehh

          Reply
    • October 28, 2011 at 3:24 pm
      Permalink

      ala..puak2 bodoh PAS ni ape yg dorang peduli…tengok masa bufet BERSIH dulu…pukul 1 ptg maki hamun kerajaan haram jadah la….pukul 3ptg..mkn free yg disediakan oleh kerajaan haram jadah….dorang ni kalau babi dipakai kan kopiah pun dorang bg salam….punye la bangang puaka2 PAS ni….

      Reply
      • October 28, 2011 at 3:40 pm
        Permalink

        i. Yg korang pi tangkap org berhimpun apasal??
        ii. Apasal korang tak deploy polis tangkap gangster dan maksiat kat Bukit Bintang?
        iii. Itu Tax payers money, duit rakyat jugak. Anyway kos nya tak byak pun

        Rosmah punya gelang pun RM1.5 juta. Bek tangan satu RM300k lebih (bukan satu je) Ko tak komen yer macam mana dia dapat duit. PKFZ RM12.1 billion. Scorpene comission je RM500 juta lepas tu tak boleh selam. . Beli teropong RM140 juta tak boleh pakai.

        oo isu2 besar korang tak nak jawab ye…

        Reply
        • October 28, 2011 at 5:45 pm
          Permalink

          i. perhimpunan haram, kena la tangkap…

          ii. tu keja KPN la tolol…tak aku nk interfere plak..

          iii. tau pun duit rakyat…ko ingat semua sokong perhimpunan haram jadah tu ke..

          tunjuk la resit gelang tu kat sni..jgn menyalak jea…bru bleh aku komen…aku bkn mcm ko….10 benda yg boss2 ko ckp, ko kata 20 yg betul…..pengampu/penjilat/pencacai boss2 korang…

          Reply
        • October 28, 2011 at 5:55 pm
          Permalink

          PM dah panggil semua orang datang kat rumah keluarga dia di Pekan. Dia nak agihkan duit komision scorpene dia pada rakyat. Anak Pahang di beri keutamaan. Ko brother Moooo nak join ke tidak ? Boleh tukar I/C letak address Pahang.

          Duit tu banyak sangat kata dia sorang tak boleh habis belanja.

          Reply
        • October 28, 2011 at 6:51 pm
          Permalink

          waduh2…tah hape yang nak dibanggakan dgn moo ni..semuanya tak kene..

          Reply
        • October 31, 2011 at 2:26 am
          Permalink

          berapa banyak kau baya tax mootaik? kalau setakat bayar rm50 sebulan tak yah dok bising, tax yg kau bayar tak mampu nak cover subsidi yg kerajaan bagi

          Reply
  • October 28, 2011 at 4:01 pm
    Permalink

    Walaupun hanya sayuran namun bukan Islam yang sediakan so sebagai Islam kita memang tak boleh makan.

    Reply
  • October 28, 2011 at 7:26 pm
    Permalink

    Salam.skrg ni mlyu berpecah.jd puak yg fanatik pd DAP ni mmg dh tk kira halal haram.depa akn kuarkn knyaatn yg depa rs ok.org melayu la ni makin truk pggangn agama.sosial sna sni.gejala yg songsang makin mmbimbangkan.jd tk dak guna apapon bila melayu berpecah mcm ni..rugi.tk ckup ngn tu gejalan murtad makin mnggkat.subhanallah

    Reply
    • October 28, 2011 at 8:07 pm
      Permalink

      melayu yang menyokong n mempertahankan hal-hal sebegini adalah melayu BODOH n BANGANG..

      Reply
      • October 29, 2011 at 10:10 am
        Permalink

        Kesimpulan nya majoriti MELAYU ialah bangang….. kerana masih kuat sokong parti perosak agama dan negara …. kembalilah kejalan ALLAH wahai MUSLIM MELAYU….

        Reply
  • October 29, 2011 at 10:17 am
    Permalink

    Aslkm, Walaupun si TK claim halal… kita orang Islam mesti berhati hati… ini bab makannan jadi darah daging… bagus tak payah la…bukan darurat pun…

    Reply
  • November 2, 2011 at 4:14 pm
    Permalink

    menu DAP..halal untuk pengkagum2 mereka termasuklah PAS

    Reply

Leave a Reply to Hero Tamil Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *