Hina Johor: Polis Punya Susu, Guan Eng Dapat Nama

Share


Begitulah perumpamaannya bila mengulas kenyataan biadap Lim Guan Eng mengutuk Johor sebagai tempat yang tidak selamat bagi rakyat Singapura berkunjung kerana mudah jadi mangsa culik.  Kenyataan yang sama pernah dikeluarkan oleh Lee Kuan Yew beberapa tahun dulu.

Tidak ketinggalan Guan Eng mendabik dada kononnya dia berjaya mengurangkan kadar jenayah di Pulau Pinang.

Hairan kita, sejak bila pulak isu keselamatan jadi tanggungjawab DAP kita pun tidak tahu.  Baru memerintah negeri dah perasan macam memerintah negara, macamlah polis itu berada dibawah kekuasaannya.  Polis bukankah dibawah tanggungjawab kerajaan persekutuan, kalau polis berjaya mengurangkan jenayah, kenapa DAP pula yang dapat kredit?

Sekarang semua rakyat silalah buka mata.  Sehebat-hebat Guan Eng yang dicanang, dia sendiri guna taktik tidak beretika untuk menarik pelaburan Singapura ke Pulau Pinang dari Johor.  Itu nasib baik kerajaan pusat bina prasarana yang hebat untuk Pulau Pinang dulu sampai sekarang sehingga kenderaan pun mudah nak menyeberang, tak payah naik feri.

Datang Guan Eng, muka tak malu, promosi semua kemudahan itu, termasuk hal keselamatan yang jadi tanggungjawab kerajaan pusat untuk menarik pelaburan ke Pulau Pinang.  Ini kalau bukan pemimpin kelabu asap, apa  lagi yang sesuai nak kita gelarkan kepadanya?

Pelaburan masuk pasca Mac 2008 banyak yang diusahakan kerajaan pusat melalui MIDA.

Guan Eng lupala tu yang dia sendiri pun asal dari Melaka yang bersebelahan dengan Johor yang dikondem tidak selamat itu.  Rupanya bukan melayu saja mudah lupa. komunis macam Guan Eng pun mudah lupa juga.  Sebab ditolak di bumi sendiri, dia berhijrah ke Pulau Pinang.  Takdir menentukan DAP menang dan buat pertama kali berjaya membentuk kerajaan.

DAP sendiri bertanding dan menang beberapa kerusi di Johor.  Sementara dia kondem Johor tidak selamat untuk rakyat Singapura, DAP sendiri berebut-rebut nak pegang beberapa kawasan di Johor, tak ke cakap tak serupa bikin namanya tu?

Hal culik menculik ini atau jenayah for that  matter, bukan kira negeri.  Negeri tadahan wahyu aka Serambi Mekah pun tak terlepas dari jadi tempat jenayah berlaku.  Dan kalau ada pengurangan dari segi statistik, pujian patut diberi kepada polis, bukan kepada parti mana memerintah, lebih lagi DAP yang hanya kuasai satu negeri – Pulau Pinang.

Penulis cadang, kepimpinan Johor dan kebawah Duli Sultan Johor supaya mengharamkan Lim Guan Eng dari menjejak kaki ke Johor, bukan sebab apa, tapi takut Guan Eng jadi mangsa culik pulak nanti.  Lagipun DAP dengan PAP bukanlah orang lain, adik beradik berlainan  negara saja, tak susah penculik untuk membezakannya.

Pulau Pinang satu ketika, saban minggu digegarkan dengan demonstrasi rakyat, dari peniaga yang dirobohkan gerai sehingga penduduk kampung yang dihalau dari kediaman mereka selama berabad.  Sebelum dapat, janji macam-macam, dah dapat, kepentingan taukeh jadi keutamaan.  Kalau demo ini masuk statistik  jenayah, nescaya tidak ada apa yang boleh dibanggakan Guan Eng.

Tapi tidak mengapalah, dalam tak sedar kenyataannya itu menjulang kerajaan pusat dan PDRM secara langsung.  Dalam negara, Lim Guan Eng antara yang paling hebat menjatuhkan moral polis, tak sebut lagi penglibatan manipulator undang-undang yang membentuk kepimpinan DAP yang sering kali cuba merendahkan imej polis.

Tapi bila di seberang tambak, dia puji polis pula.  Hampeh punya Guan Eng.



121 thoughts on “Hina Johor: Polis Punya Susu, Guan Eng Dapat Nama

  • September 27, 2011 at 10:01 pm
    Permalink

    Maknanya LGE berjaya mengurangkan kadar jenayah …

    bagaimana dengan Johor dibawah perintah UMNO…..????

    ada elok ka???? walaupun dia kafir ….. LGE ada rasa tanggungjawap terhadap rakyatnya ????

    bagaiman dengan UMNO….kononya sebagai negara islam contoh ?????

    Reply
    • September 27, 2011 at 10:21 pm
      Permalink

      c4..
      LGE tu ketua polis ke?… polis yang jaga kat depan balai ker?…. oiiiii terror la dia macam superman laaa semua kerja boleh dia buat… sampai polis punya kerja pun leh di buat.. yang c4 punya sengal ialah melalak melolong percaya yang LGE tu polis… wakakahhhh ..
      sengal babun laaalaaaa…

      Reply
      • September 27, 2011 at 10:29 pm
        Permalink

        makannya dia terror lah kalau kerja polis pun dia buat….

        nak harap polis tak buat …… sebab ketua polis pun kuat rasuah ….

        Reply
        • September 27, 2011 at 11:34 pm
          Permalink

          tang mana pulak teror? tak faham aku..LGE mana ada kuasa dalam police force..bodoh punya balaci

          Reply
          • September 28, 2011 at 12:07 am
            Permalink

            baca lah artikel atas

          • September 28, 2011 at 7:24 pm
            Permalink

            Kat Penang yg biasa kita dengar banyak bisnes dah lama dikontrol dan dimonopoli oleh gangsters or underlords. So, camne dia orang nak kidnap another crook.Kan tak masuk akal.Pas tu, agaknya mungkin if kerajaan negeri dah shake hands dengan these people, apa lagi tak de kacau bilau lah kat sana. Contohnya negara Taiwan, Australia dan Jepun.

          • September 28, 2011 at 8:56 pm
            Permalink

            zaman UMNO memerintah dulu pun dah banyak …..

    • September 28, 2011 at 1:05 am
      Permalink

      weii C4 bangang…selama 54 tahun sejak merdeka niee…sapa yang perintah????

      negara kita hampir nak sampai nak hancur ka sekarang sebab UMNO/BN/Perikatan perintah???

      labu labu…..

      Reply
      • September 28, 2011 at 10:24 am
        Permalink

        woi musibat negara tak hancur tapi melayu yang semakin hancur
        dulu umno sedekah singapork kat cina pap
        laa ni nak sedekah penang kat dap
        lepas ni melayu apa nak jadi ???

        Reply
        • September 28, 2011 at 8:23 pm
          Permalink

          ..sape yang bg kat DAP..pembangang la yang bagi..bangang

          Reply
      • September 28, 2011 at 8:59 pm
        Permalink

        negara tak hancur lah bodo…… yang hancur duit rakyat ….. diagih2kan kepada puak2 UMNO sahaja …… tanah2 melayu diberikan kepada cina ….. perniagaan diberikan kepada bangsa asing …… sebijik pulau diberikan oleh UMNO kepada Cina singapura ……… saudara sedar ke bila bercakap ni …..

        Reply
    • September 28, 2011 at 1:06 pm
      Permalink

      lu cina apek C4 pergi lubuk la,, kami benci sama lu, masih suka lagi duk ini malaysia ka? apasal belum tukar pergi singapura, kan lebih baik untuk lu anakberanak .cabut aje ke situ, kamu bolih buat sesukahati kamu, itupun kalau orang singapura kesian sama lu kalau tidak kamu jadi sampah aje la disana ,duduk ini malaysia jadi biawak apa guna, cepat2 pergi la kita olang malaysia banyak benci sama lu,

      Reply
      • September 28, 2011 at 5:25 pm
        Permalink

        ini malaysia bapak kau punya ke????

        Reply
    • September 28, 2011 at 1:12 pm
      Permalink

      ko ni suku sakat LGE ke? heeee.

      Reply
    • September 28, 2011 at 9:49 pm
      Permalink

      LGE ni refer kes yang masa zaman tuk janggut,LKY siap minta maaf lagi dgn.rakyat johor,yang ada kes rakyat singapura yang jahat lari ke johor,lepas tu bergaduh dgn.gangster cina tempatan.lepas tu buat cerita keadaan di johor tak selamat.dia iri hati kerana ramai pelabur singapura melabur di johor tak ke penang.c4 kalau awak tak percaya datang lah ke johor pada hujung minggu,berduyun duyun orang singapura dtg.berbelanja di johor,tak payah lah percaya pada bangsa yang bermuka muka.

      Reply
  • September 27, 2011 at 10:04 pm
    Permalink

    bila UMNO gagal ….. org lain lebih baik ….dikutuk …..

    Reply
    • September 27, 2011 at 10:16 pm
      Permalink

      tak faham peribahasa budak c4.. Patutla merapu.. Bodoh rupanya..

      Reply
      • September 27, 2011 at 10:21 pm
        Permalink

        kenapa kau nak salah kan orang lain….

        kalau dia lebih baik dari Islam UMNO????..

        walaupun dia kafir ……

        Reply
        • September 27, 2011 at 10:26 pm
          Permalink

          Guan Eng babi lebih baik daripada Islam UMNO? Patutla LGE babi ni boleh tarbiahkan Nicky Najis…

          Reply
          • September 27, 2011 at 10:42 pm
            Permalink

            itu la kau orang UMNO….. macam mana orang kafir nak masuk Islam….. gambaran kepada orang kafir selalu negatif….

            lebih kepada bermusuh sebab politik ….. bukan berbaik2 untuk islam …. cuba kita gambarkan islam itu agama baik….. mungkin terbuka hati mereka untuk islam….

            Bodoh sungguh orang2 UMNO ni….

          • September 27, 2011 at 10:51 pm
            Permalink

            ha..ha..c4 mcm mane ko nak dakwah org masuk islam ko sendiri pun tak berapa islam! Ko cermin diri ko tu..

          • September 27, 2011 at 11:08 pm
            Permalink

            kau pun islam ke …hukum hudud pun kau orang mempermainkan ?????

            bukan memikirkan bagaimana untuk dilaksanakan ….. tapi lebih banyak mempertikaikan pelaksaannya ….

          • September 27, 2011 at 11:35 pm
            Permalink

            yang mainkan hudud PAS, kejap nak laksana, kejap tak nak laksana, skang nak laksana balik

          • September 28, 2011 at 12:01 am
            Permalink

            UMNO sendiri laksana lah apa susah ????

          • September 28, 2011 at 8:28 pm
            Permalink

            bangang punya C4..dah terang2 kafir apa benda baiknya..itu yang secara terang dan secara tersembunyi tentu ada..pembangang mcm c4 ni je yang bangang

          • September 28, 2011 at 9:25 pm
            Permalink

            memang lah Lim Guan Eng kafir ….. tidak menyembah allah yang satu …tidak mengaku Nabi Muhammad rasul allah …..

            tapi bagaimana pulak kalau akhlak nya lebih baik dari melayu islam UMNO yang makan duit rasuah tu…..???

            kalau tuan nak tahu dinegara kafir ….. kalau dah makan rasuah mereka berhenti menjawat apa2 jawatan…..

            di malaysia negara contoh islam dunia ini macam mana???

            merogol amah, meraba anak dara orang, berkahlawat dengan penyanyi pun masih berkuasa ????

            sedar lah sikit diri tu wahai orang UMNO….. jangan rasa diri tu dah islam tu baik….kafir tu jahat ….. cuma mereka tak sembah allah jea….

      • September 28, 2011 at 12:42 am
        Permalink

        bodoh aku pun tak lah jadi macam anjing2 UMNO cium tangan rosmah atau najib….. ketua UMNO bahagian temapat aku dah tua bangka …pi cium tangan rosmah ….. alahai …… melauat aku tengok…..

        takut namanya ….. tak disenaraikan oleh rosmah untuk bertanding nanti…..

        Reply
        • September 28, 2011 at 8:29 pm
          Permalink

          ko sembah la LGE pulak

          Reply
  • September 27, 2011 at 10:45 pm
    Permalink

    Cara yang ditunjukkan oleh puak2 UMNO dalam KMU ni …..

    Kalau kafir DAP….jahat ……. Kalau kafir MIC dan MCA …..baik…..

    Agama islam tak ajar macam tu lah …… sapa yang ajar kau orang macam tu ?????

    Buka sikit minda yang kolot tu ….. minda tahun 40an tu…..

    Reply
    • September 27, 2011 at 10:53 pm
      Permalink

      islam itu ad din la c4.. Kalau mcm ko memalukan islam je.. Mcm kafir.. Entah2 ko pun kafir laknatullah.. Sama ngan tuan besar ko khalifah lim guan eng

      Reply
      • September 27, 2011 at 11:09 pm
        Permalink

        terima kasih diatas ucapan kau menyatakan aku kafir……

        teruskan tuduhan itu …… lagi banyak pahala aku …..

        Reply
        • September 27, 2011 at 11:38 pm
          Permalink

          yang aku nampak ‘ntah ntah’, kau taip pakai braile ke, orang lain tolong bacakan?

          Reply
        • September 28, 2011 at 12:36 pm
          Permalink

          syabas c4.. Pahala je yang ko tahu tp dosa tak ada dlm hidup ko.. Betula.. Sama je ngan ajaran parti ko.. Itulah yg diajar oleh aljuburi kpd anak2 ikan dia..

          Reply
    • September 28, 2011 at 10:21 am
      Permalink

      sapa lagi yang ajar umno kalau bukan yahudi zionis apco laaa …. kucing jahat …. tikus baik reverse minded daripada kebenaran

      Reply
  • September 27, 2011 at 10:48 pm
    Permalink

    degan sikap dan cara yang ditunjukkan oleh orang UMNO ni….

    orang kafir tak minat pun pada Islam…..itu sebab islam payah nak berkembang …..

    jangan tunjuk minda yang kolot yang dibawa oleh UMNO tu….

    Reply
  • September 27, 2011 at 10:50 pm
    Permalink

    Najib selalu mendabik dada nya dia sebagai pemimpin Islam contoh….

    kalau kau orang bersikap macam itu …… apa itu merupakan islam contoh….????

    Reply
    • September 27, 2011 at 10:56 pm
      Permalink

      ko ni setiap masa minum air kencing syaitan sampai lupa diri.. Aku seru kpd ko c4 anutilah islam.. Islam itu addin.. Tinggal la agama mu yg karut itu.. Hanya islam yg benar..

      Reply
      • September 27, 2011 at 11:06 pm
        Permalink

        aku menganut agama islam yang dibawa oleh nabi…..

        dan nabi muhammad s.a.w. adalah suri tauladan bagi aku ……

        bukan najib lah ……. contoh atau suri tauladan …macam beruk2 UMNO….

        Reply
        • September 28, 2011 at 1:05 pm
          Permalink

          apakah nabi muhammad menyuruh ko fitnah menfitnah wahai c4? Me reka2 cerita tanpa bukti? Itukah ajaran islam?

          Reply
          • September 28, 2011 at 1:21 pm
            Permalink

            aku sokong ko jebat! kalau C4 tu islam, tak mungkin suka fitnah orang, fitnah ni lebih dasyat dari membunuh! sedarlah C4.

          • September 28, 2011 at 1:39 pm
            Permalink

            dalam UMNO tak ada fitnah ke?????

          • September 28, 2011 at 8:37 pm
            Permalink

            tak perlu la mengangkat diri konon mencontohi Nabi..pandai mengata orang berkata dusta dan kotor kepada orang lain n memaki hamun pemimpin negara..mencontohi Nabi apa ke jadah macam tu..seorang pemimpin tak kan dapat memuaskan hati semua orang tp dia tetap pemimpin dan kelemahan tetap ada sebab dia juga manusia biasa..bukan mcm ko c4..mcm sampah masyarakat

          • September 28, 2011 at 8:54 pm
            Permalink

            tahu pun “seorang pemimpin tak kan dapat memuaskan hati semua orang”…… si jangan marah lah kalau rakyat tak mahu undi dia……

            sampah aku pun tidak semudah sampah2 dalam UMNO

      • September 28, 2011 at 10:18 am
        Permalink

        haaah tu dia munafik “kafirkan” orang islam
        dulu pas kafirkan umno sekarang umno kafirkan pas pulak ???
        hudud umno tak mau buat ka ???
        umno nama saja islam tapi perangai sama dap, mca gerakan dan mic

        Reply
        • September 28, 2011 at 1:02 pm
          Permalink

          syaitan bertopengkan alim..mula dengan bismillah ditengahnya maki hamun,carut marut, fitnah pastu disudahi dgn alhamdulillah.. Itulah munafik balaci2 pakatan haram..

          Reply
          • September 28, 2011 at 5:28 pm
            Permalink

            itu perangai melayu lah musibat
            bukan keja hang nak bagi pahala
            syaitan pun makhluk Ciptaan ALLAH juga
            awat hang rasa umno yang :cipta” melayu ni
            musti masyuk tak banyak elaun hang bulan ni

          • September 28, 2011 at 8:42 pm
            Permalink

            siapa la mak bapak ko politikar.. Dapat anak pun bangsat..

  • September 27, 2011 at 10:52 pm
    Permalink

    Saya bukan nak sokong mana-mana pihak lah yer. Cuma nak cakap, dulu negeri Johor khasnya Johor Bahru memang terkenal dengan kes ragut. Banyak orang dah jadi mangsa, semua orang pun tahu ni kan. Tapi sejak 2-3 tahun sesudah Polis Johor tubuhkan Skuad Ninja (Polis Peronda Bermotor Scrambler) angka ini turun mendadak, kes ragut tersangat-sangat kecil jumlahnya. Mat rempit pun dah tak ada. Kalau ada orang Johor Bahru baca ni mereka pasti setuju. Apa pun, kita perlu hargai dan berterima kasih kepada orang yang betul dalam melakukan perkara yang betul. Terima kasih.

    Reply
  • September 27, 2011 at 11:13 pm
    Permalink

    cuba baca artikel bodoh kat atas tu……

    masa BN berkuasa kat Pulau Pinang dulu …..

    itu memang dah tugas dan tanggungjawap BN membangunkan …..P pinang

    bila rakyat dah tak suka dengan UMNO….. berambus sahaja lah …….apa yang susah ….

    Reply
    • September 27, 2011 at 11:37 pm
      Permalink

      kau yang bodoh…macam mana guan eng boleh dapat kredit atas isu keselamatan? itu kerja polis la ngok

      Reply
    • September 28, 2011 at 1:17 pm
      Permalink

      rakyat seperti kamu yg sukakan kafir memerintah patut berambus la, sebab dah disesatkan olih lge kafir laknat tu!!

      Reply
  • September 27, 2011 at 11:20 pm
    Permalink

    sepatutnya UMNO kena sedar diri bila rakyat dah tak suka …..

    jangan salahkan rakyat …… salahkan UMNO dan BN …..sendiri

    Reply
    • September 27, 2011 at 11:36 pm
      Permalink

      rakyat tak suka pembangkang di lebih banyak negeri, compare yang suka..

      Reply
      • September 28, 2011 at 12:00 am
        Permalink

        sebab rakyat suka UMNO dan BN lah kedah, kelantan selangor penang dan perak jatuh ke tangan pembangkang???

        Reply
        • September 28, 2011 at 1:08 pm
          Permalink

          yes..pusing lagi bontot ko c4 and politikar.. Pasti mat jubo senyum melerek.. Kasi klimaks..he..he..

          Reply
          • September 28, 2011 at 5:32 pm
            Permalink

            aku nak juboq rosmah…… lagi besor …… macam badak air….

            sedap oh….. mari kita ajak semua ketua bahagian main ramai belakang bontot dan depan puki rosmah …..

            nanti nama disenaraikan sebagai calun bertanding PRU 13 ni…

          • September 28, 2011 at 8:46 pm
            Permalink

            aku nak bontot mak ko c4 boleh.. Aku nak rasa besar ke tak lubang mak ko.. Jangan tangan pun boleh masuk dah la..

          • September 28, 2011 at 9:08 pm
            Permalink

            bontot mak aku ????? bontot mak kau sendiri lah ….. buat apa bontot orang lain ….. lobang emak kau kepala keratapi pun boleh pusing kot ?????

      • September 28, 2011 at 10:14 am
        Permalink

        rakyat asing yang jadi pengundi hantu saja “tak suka” pembangkang
        nampak sangat hang tak buat home work untuk umno ni

        kalau bran buat pilihanraya cara adil tengok macam mana
        tak payah laa pakai neng mismah tuuuu …dia bibik kat tempat cina bukan tempat melayu

        Reply
  • September 27, 2011 at 11:52 pm
    Permalink

    nak tanya ckit pada yg cerdik pandai agama ni. nabi muhammad ada ke tadah kopiah mintak derma sana sini. cakap bohong sana sini. mat sabu kena langgar la dan macam2 penipuan yg terang lagi bersuloh. ada ke pas menjaga kebajikan rakyatnya di kedah dan kelantan. masa dia jadi kerajaan mmgla bn bertanggungjawab tp masa pas di kedah mana tanggungjawab itu. kelantan tak dak air tanggungjawab sapa. dlm umno sapa tak betul kita suruh dia keluar. contoh pak lah…. taktau la depa ni

    Reply
    • September 27, 2011 at 11:59 pm
      Permalink

      apa pulak kau ni ….apa isu yg dibincangkan sekarang ???

      Reply
      • September 28, 2011 at 1:10 pm
        Permalink

        la.. baru habis mabuk ke c4 ni.. Baru tau isu apa.. Dari tadi lari isu baru tahu isu apa yg di debatkan.. C4..c4 mabuk memanjang,,

        Reply
    • September 28, 2011 at 10:11 am
      Permalink

      Nabi S.a.w tak pernah buat macam tu tapi Nabi S.a.w di Fitnah sama macam umno buat kat melayu Islam… perang badr Saidina Abu Bakar R.a telah menyerahkan semua hartanya hingga tinggal ALLAH dan RasulNYA sahaja
      ada pemimpin umno pernah buat macam tu ?
      rembat harta rakyat lagi ada laa

      Reply
      • September 28, 2011 at 9:55 pm
        Permalink

        orang2 UMNo yang tinggal hanya Najib dan Rosmah jea…

        Reply
    • September 28, 2011 at 1:33 pm
      Permalink

      betul! semenjak pas dan pakatan rakyat ni dapat sokongan sedikit lebih,, bertambah tambah peminta sedekah berkopiah, sungguh memalukan . kita tengah makan waktu malam pun depa ajar budak2 berkopiah mintak derma.Begini ke cara nak didik budak2. generasi pas akan datang. sepatutnya dah malam ajak la mereka belajar cara hidup yg lebih mulia, jangan la pak lebai pas mengambil kesempatan atas anak2 yatim ini. Kalau nak dana situa pas berusaha la dengan cara yg lebih mulia! bekerja la siangmalam jangan harap wang akan turun dari langit atau simpati orang!

      Reply
      • September 28, 2011 at 1:38 pm
        Permalink

        apa salah malam2 mintak derma ianya lebih mulia…..

        dari makan rasuah macam pemimpin UMNO dan BN…..

        makan rasuah dan mintak derma mana lebih mulia ?????

        Reply
        • September 28, 2011 at 8:48 pm
          Permalink

          makan cina doll lagi mulia..he..he.. Best oooo

          Reply
        • September 29, 2011 at 8:55 pm
          Permalink

          kalau ada rasuah buktikan la di mahkamah jgn buat fitnah ikut emosi tak guna akal la ini C4 ,bukti kalau tetap sah siapa2pun tak bolih pertikaikan betul tak macam nik ajis omong nak buat hudud nak tunjuk dia lebih warak dari yg lain tapi temberang je lebih kan semua orang dah tahu sekarang dia cakap langsung tak guna akal sebab tu dap dengan senang dapat veto dia dan tidakbolih terimapakai otak nik ajis yg dah lembab tu. nik ajis bersara la dari politik bagi can pada yg lebih mampu dan yg lebih bertenaga bolih ajar itu dap

          Reply
      • September 28, 2011 at 4:00 pm
        Permalink

        apa laa mintak sedekah tu bukan org pas semua orang tau tak ada bukti
        kalau betul orang pas menyalak sakanlah media dan penjilat umno
        aku tak pernah jumpa atau dengar lagi….pelik
        hang dok mana mike ? uganda kaa ?

        Reply
        • September 28, 2011 at 9:12 pm
          Permalink

          pemimpin UMNO atau ketua UMNO bahagian sepatutnya malu …. lah dari peminta sedekah …..

          makan duit rasuah bagi anak bini makan……apa tu semua rakyat tak tahu ke ?????

          Reply
  • September 28, 2011 at 12:05 am
    Permalink

    itu lah UMNO dan BN dulu masa berkuasa tak sedar diri…..

    buat harta dengan makan rasuah ……. bagi anak bini makam sumber yang haram……

    sekarang rakyat sudah tahu tembelang UMNO…..

    lepas hari raya …sibuk buat jamuan hari raya rakyat …… habis makanan ….

    belum tentu rakyat mengundi BN ……. masih metaliti UMNO pada tahun 40an lagi…..

    Reply
    • September 28, 2011 at 8:54 pm
      Permalink

      he..he..tak habis lagi.. Tak puas lagi ke berak?

      Reply
  • September 28, 2011 at 12:26 am
    Permalink

    Saya bukan nak sokong mana-mana pihak lah yer. Cuma nak cakap, dulu negeri Johor khasnya Johor Bahru memang terkenal dengan kes ragut. Banyak orang dah jadi mangsa, semua orang pun tahu ni kan. Tapi sejak 2-3 tahun sesudah Polis Johor tubuhkan Skuad Ninja (Polis Peronda Bermotor Scrambler) angka ini turun mendadak, kes ragut tersangat-sangat kecil jumlahnya. Mat rempit pun dah tak ada. Kalau ada orang Johor Bahru baca ni mereka pasti setuju. Apa pun, kita perlu hargai dan berterima kasih kepada orang yang betul dalam melakukan perkara yang betul. Terima kasih. Salam ceria.

    Reply
  • September 28, 2011 at 12:27 am
    Permalink

    Saya bukan nak sokong mana-mana pihak lah yer. Cuma nak cakap, dulu negeri Johor khasnya Johor Bahru memang terkenal dengan kes ragut. Banyak orang dah jadi mangsa, semua orang pun tahu ni kan. Tapi sejak 2-3 tahun sesudah Polis Johor tubuhkan Skuad Ninja (Polis Peronda Bermotor Scrambler) angka ini turun mendadak, kes ragut tersangat-sangat kecil jumlahnya. Mat rempit pun dah tak ada. Kalau ada orang Johor Bahru baca ni mereka pasti setuju. Apa pun, kita perlu hargai dan berterima kasih kepada orang yang betul dalam melakukan perkara yang betul. Terima kasih. Salam ceria. Selamat malam.

    Reply
  • September 28, 2011 at 1:16 am
    Permalink

    Polis patut siasat penglibatan penjenayah dlm parti pembangkang. Tak mustahil ada konspirasi antara penjenayah dgn pembangkang utk jatuhkan kerajaan. Sbb tu, pembangkang cukup pantang dan marah kalau ada penjenayah yg ditembak mati oleh polis.

    Reply
    • September 28, 2011 at 7:22 am
      Permalink

      kalau betul2 penjenayah ditembak oleh polis ….. tqak apa …

      tapi bagaimana budak kat shah alam yg ditembak oleh polis tu…..

      yang bukan penjenayah ?????

      Reply
      • September 28, 2011 at 10:11 am
        Permalink

        Penglibatan anggota yang menyebabkan kematian budak di Shah Alam pun sudah atau telah menjalani hukumannya..iaitu membunuh tanpa berniat.

        Si mangsa pun sepatutnya tidak keluar malam membawa kereta tanpa lesen serta melanggar lampu isyarat merah. Selain daripada itu, si mangsa sepatutnya berhenti ketika dikejar oleh pihak polis.

        Walaubagaimanapun, kesalahan telah pun dikenakan hukuman. Dalam kes ini kedua-dua pihak bersalah.

        Reply
    • September 28, 2011 at 7:23 am
      Permalink

      polis sepatutnya jangan sibuk sgt dengan parti pembangkang…..

      kadar jenayah yg tinggi dan juga kes kat mahkahamh berlambak tak selesai

      Reply
    • September 28, 2011 at 1:33 pm
      Permalink

      kau tukang makan tahi Lim Guang Eng

      Reply
  • September 28, 2011 at 9:22 am
    Permalink

    Aslkm, Ini la bahana nya kalau suka hati je bagi IC klon kat mamat Banggla atau Indon Ameno kat sini… jenayah menjadi jadi.. mamak ada kopi pes sikit utuk korang pencacai Ameno mudah mudahan ingat balik asal usul korang yang bermatian pertahan Ameno..kah..kah..

    “Pemuda PAS Malaysia mengesan kewujudan 170,818 pengundi misteri yang memegang kad pengenalan berkod 71”

    Reply
  • September 28, 2011 at 9:53 am
    Permalink

    KESIANNN C4….MASIH DIBUAI MIMPI-MIMPI INDAH DEK KEMENANGAN LALU…
    BIARKAN…..BIARKAN…..he..he..he…

    bak kata arwah mak aku bila marah….orang lain dah kebulan…kau masih terkial-kial kat bumi.

    Reply
    • September 28, 2011 at 1:34 pm
      Permalink

      arawh mak kau dah ke bulan ke ????

      Reply
      • September 28, 2011 at 3:40 pm
        Permalink

        dah kut…dialam barzakh.

        Reply
  • September 28, 2011 at 10:06 am
    Permalink

    lge puji polis lah polis penang buat kerja mantop pdrm kat penang buat kerja dengan baik dan bertanggungjawab … tak macam polis melayu di negeri melayu
    sebab tu pm boleh kayuh basikal dengan aman (utk) bodyguard pm pun selamba saja rilek
    pm tak kayuh basikal kat johor pasai pm rasa tak selamat (utk) bodyguard susah nak kerja
    rumah terbuka pun buat di penang dulu tak buat di negeri bawah umno

    betoi matahati mak hang memang bijak orang lain dah pilih bulan melayu umno masih telanjang ….ehhh keris telanjang

    Reply
    • September 28, 2011 at 3:39 pm
      Permalink

      ekeleh…perasan pulak dgn lambang bulan dia konon…aku jadi pelik jugak macamana bulat putih tu dikatakan bulan…tak nampak mcm bulan pun…macam bola ada lah, yg kena tendang-tendang keulu keilir tu….mmmm memang kes perasan gile ni…

      Reply
      • September 28, 2011 at 4:08 pm
        Permalink

        kesian mak hang matahati… … mak hang kata tu betoi tapi hang pulak salah faham kot ….
        alu sendiri dah 40 tahun tak dak mak dan ayah … kesian tengok anak2 aku apa akan jadi kat depa masa akan datang kalau keadaan terus macam ini
        melayu asyik baham melayu …adik beradik pun nak makan sesama sendiri
        naik roket pi bulan sebab kati dah rosak teruk ….

        Reply
  • September 28, 2011 at 10:34 am
    Permalink

    Perjuangan DAP ini sebenarnya berlandaskan merit terhadap kaum Cina sahaja. Mereka menganggap-kan bahawa orang Cina lebih professional dalam segala bidang yang diceburi termasuklah badan² kerajaan bagi menerajui negara Malaysia.

    DAP hanya mementingkan kaum cina dan mereka lebih percaya ianya adil. DAP mempamerkan seolah-olah Cina lebih adil daripada orang melayu.

    Kita semua tahu bahawasanya orang Cina di Malaysia tidak pernah percayakan orang melayu walaupun orang melayu itu adalah ulamak, imam, ustaz, ahli akedamik, golongan terpelajar, ahli arkitek, peniaga, termasuklah mak andam yang membuat perkahwinan, orang kampung, petani, drebar lori, pengutip sampah, pekerja MPPJ, MPSJ, DBKL, MPPP, etc, badan² kerjaan, pekerja kerajaan, NGO², dan sebagainya.

    Pada pandangan orang Cina, melayu ini bodoh. Bodoh dari segi pemakaian, penampilan, percakapan, pemikiran, pembelajaran, teknikal, pembuatan, perekaan, pembaca berita, penulis, pengarang, pengarah filem atau syarikat, produksi, petani, nelayan, cikgu, ustazah, ustaz, imam, ahli akedamik dan sebagainya.

    Pada pandangan orang Cina melayu ini pemalas atau tidak reti bekerja, baik dari golongan atasan, terpelajar, ahli² perniagaan, CEO bank-bank malaysia, CFO, COO, Chairman atau pengerusi eksekutif, penjual minuman, peniaga pasar basah atau pasar malam.

    Pada pandangan Cina DAP mereka melihat melayu tidak layak memiliki atau diberi kuasa dalam pemerintahan serta perniagaan temasuklah pelayan tetamu, pekerja JKR, DBKL,dan majlis² daerah atau penbadaran, ahli² university, para pelajar, cikgu sekolah, murid tadika, anak nelayan, penoreh getah, kerani, office boy, ahli² politik dan sebagainya.

    Betapa jijik dan bencinya Cina DAP melihat orang melayu secara keseluruhan termasuklah golongan pelajar dari tadika hingga peringakt universiti, ahli² akedemik, politik, peniaga, para pemegang jawatan penting, ustaz, ustazah, penduduk kampung termasuklah yang beratapkan nipah serta berlantaikan tanah, polis, tentera, pasukan maritim, kastam, atau mana² badan serta pekerja kerajaan dan swasta, sehinggakan melayu yang first time pakai tali leher pun mereka jijik melihat.

    Ini kita boleh lihat melalu komentasi² di Malaysiakini, Malaysian insider, dan mana² laman web pro-pembangkang.

    Reply
    • September 28, 2011 at 2:37 pm
      Permalink

      Malangnya kita Melayu tetap cenderung pada percakaran sesama sendiri. Masaalah yang sama dengan sedara kita di Asia Barat. Palestine terus ditindas kerana Hammas dan Fatah tidak sekata dan sering menjatuhkan satu sama lain. Demikian lah hal nya dan apa yang berlaku seterusnya ialah kehancuran.

      Di negara sendiri dengan melayu yang bersama DAP dan melayu dari puak lain yang menjadi sekutu kafir , scenerio ini akan berpanjangan dan kita kena akur kalau Cina akhir nya menjadi tuan kita nanti.

      Tonggak kita adalah system beraja. Jika ini tidak kita mertabat dan pertahankan, bye bye melayu.

      Reply
      • September 28, 2011 at 9:58 pm
        Permalink

        nak harap apa dengan raja 2 melayu …..

        raja2 melayu pun berebut nak buat business …..

        pukul rakyat dengan kayu golf sampai mampus …..

        lepas tu RAJA BERJIWA RAKYAT ……

        Reply
  • September 28, 2011 at 11:58 am
    Permalink

    Yang korang layan c4 cilako tu buat pee..dia saja nak buat provok jee..dia ni jenis sial yang tak tau diuntung ..kalau polis tak jaga keselamatan negara ko tu belum tentu ujud kat dunia ni laa..

    Reply
    • September 28, 2011 at 1:22 pm
      Permalink

      anak lenggong pun pelik jugak.. ni bumi Allah. kalau polis tak jaga pun takpa aih.. Dia yg maha kuasa.. Dia bole wat apa saja..

      Reply
      • September 28, 2011 at 1:24 pm
        Permalink

        betoi la… anak lenggong dok ingat umno ngan bn dasat kot.. hanya bn saja bole beri segalanya.. piraah bn ngan umno..

        Reply
    • September 28, 2011 at 1:36 pm
      Permalink

      sudah kau pi duduk kat lengong tu….. bekas MB Perak dari lenggong dulu …. makan rasuah kau tak tahu …..sampai lingkup Gula Perak Berhad

      Reply
      • September 28, 2011 at 3:41 pm
        Permalink

        ada bukti? Atau main cakap je.. C4 islam? He..he..

        Reply
        • September 28, 2011 at 4:21 pm
          Permalink

          apa makna jebat dalam bahasa arab ?
          habaq mai ?

          Reply
          • September 28, 2011 at 5:23 pm
            Permalink

            bahasa arab aku tak tahu lah …..

            bahasa kedah Juboq…..

        • September 28, 2011 at 5:23 pm
          Permalink

          kau tak tahu ke ????? lain kali banyak membaca ……

          Reply
          • September 28, 2011 at 5:35 pm
            Permalink

            aruah mak dia tak ke bulan tapi datang bulan….. biasalah orang pompuan
            sebab tu orang melayu marah kat parti bulan bila datang bulan lampu merah
            cukup bulan orang suka dapat gaji

        • September 28, 2011 at 5:38 pm
          Permalink

          Pada awal enam puluhan, satu ladang gula telah dibuka di Perak dan diberi nama Gula Perak Berhad. Ladang itu adalah kepunyaan Kerajaan Perak dan dikelolakan oleh satu jawatankuasa yang dianggotai oleh beberapa tenaga pengajar universiti. Ketika ia dibuka, ladang itu adalah ladang yang paling besar di seluruh dunia dari segi kelengkapan dan jentera yang dipunyainya. Ladang gula Perak itu mempunyai 14 multiple harvester, yakni mesin menuai batang tebu. Ladang kedua terbesar selepas ladang itu mempunyai hanya 11 multiple harvester. Ladang ini lingkup pada tahun 1974 dan cuba menukar tanamannya kepada penanaman nanas dengan cuba menarik minat Delmonte daripada Hawaii. Alasan projek itu lingkup ialah “keadaan tempat yang tidak menerima cukup air hujan.” Sungguh cantik alasan itu dan semua malaun dalam dunia ini boleh percaya dengannya. Maklumlah alasan itu telah dibuat oleh seorang pemimpin parti yang memerintah. Tetapi, cerita kenapa ia lingkup adalah berbeza pula. Ketika tersebar cerita kerugian ladang itu, akhbar perdana tidak pernah berminat mendapatkan cerita sebenarnya daripada para pekerja ladang.

          Reply
    • September 28, 2011 at 4:20 pm
      Permalink

      bahaya laa akai hang ni yop…dulu hang taip allah s.a.w laa ni hang agungkan polis lebih dari ALLAH S.W.T pulak
      Zaman Nabi S.a.w dulu tak ada polis, tentera pun secara sukarela tapi hidup depa aman damai walaupun musuh zaman tu lagi hebat dari laa ni Nabi S.a.w melawan semua jenis musuh ALLAH (musuh Islam) tapi kita hanya lawan 1 saja nafsu iaitu diri kita sendiri
      dalam politik aku tengok banyak dah perkara buruk berlaku tak banyak pun perkara baik
      jadi jaga2 nooo
      pi lah belajar agama lagi ustazah masyitah ada 40 ulama muda wahabi umno ada nakhaie ada nurul bahiyah cakar rimau ada ramai jamil khir ada
      boleh belajar kat banglo depa lagi

      Reply
    • September 28, 2011 at 9:44 pm
      Permalink

      kau jenis bagang dan tolol bertaraf lembu2 UMNO lah….

      isu keselamatan memang lah ditangan polis ….. soal jenayah lah yg lebih penting …..

      bukan tangkap orang yang mengritik UMNO ….. dan kerajaan

      Reply
  • September 28, 2011 at 5:26 pm
    Permalink

    Disebabkan terlebih dengar takzirah dari nike ajis laa menyebabkan keruntuhan moral di Kelantan tinggi..dengan HIV yang tertinggi..ko pi laa jalan jalan di kelantan tu ..dah tentu telinag ko bengit dok dengar dikir barat yang dah diubah suai senikata nya berunsur lucah..Hasil nya terdapat manusia seperti c4 dan politikar…woii..C4 ..udah 3 x-mb perak laa asal dari lenggong ..ngape ko jeleous kee..

    Reply
    • September 28, 2011 at 5:40 pm
      Permalink

      hang dengar tazkirah syekh tan sri khor sukun kot tu yang jadi benggong
      ulama hang tak suka jadi hang belajar ilmu agama dari sapa ? dari paderi ? dari sami ?
      macam tempat lain tak ada penyakit hiv
      anak mb perak yang pakai lambo yang duda kawin artis dan usung fasha sandha kaaa?
      pandai dia pekena orang lenggong … boleh jadi kaya melana

      Reply
    • September 28, 2011 at 5:40 pm
      Permalink

      bagi statisik ….. aku nak tengok

      Reply
      • September 29, 2011 at 9:39 pm
        Permalink

        statistik duk dlm seluar anwar ngan coli kak wan

        Reply
    • September 28, 2011 at 5:43 pm
      Permalink

      aku tak jeleous pun cuma 3 ekor MB Perak dari lenggong ……semua bangang belaka…..

      MB yang asal nya pembeli dan jual getah jea…… MB Shari kopi …. tak ada standard langsung MB perak ni…… keling jadi MB pulak sekarang ni…..

      Reply
      • September 29, 2011 at 9:41 pm
        Permalink

        aku sokong ko c4 ala mcm Yb nizar yg dah nak mampus tu.. Sian jadi MB bawah pokok tu kan..

        Reply
  • September 28, 2011 at 8:36 pm
    Permalink

    lembu punya susu B rother A nwar B in I brahim punye name.

    Reply
  • September 28, 2011 at 9:52 pm
    Permalink

    UMNO kena cek diri sendiri dulu …….

    kenapa rakyat dah menyampah dengan UMNO dan BN….

    UMNO tak pernah sedar lagi….. sebab barah dalam UMNO sudah parah stage 4 dah ….

    isu duit rakyat, isu kroni, isu rosmah sendiri, Ketua Bahagian UMNO yang cas keting sesama sendiri ……

    Reply
  • September 29, 2011 at 12:22 am
    Permalink

    c4 ni mati berangan la esok²…teruk sangat dah penyakit nya…dia punyala sayang kat guan eng tu..maklumlah..orang ² komunis dulu kan pejuang..tu yg sayang giler ngan DAP..

    c4..apsal ko c4 kan je pala hotak ko yg bengap tahap taik lembu a.k.a taik ba dot..dot..tu..? memang masalah la ko nih..kecik² x nak mam tuuuuuuuttttttt…besor² nyusahkan orang..cium bontot guan eng la ko..sedut banyak sikit toksik beracun kapiaq laknat tu..baru ko pun power cam dorang tuh..

    Reply
  • September 29, 2011 at 5:28 pm
    Permalink

    lain semua bangang pertahankan UMNO… bodoh punya balaci UMNO.. C4 did a good job… malu la korang obviuosly pertahankan UMNO yang korup menghabiskan duit rakyat…

    Reply
    • September 29, 2011 at 6:55 pm
      Permalink

      aik..kata diri sendiri hehe

      Reply
    • September 29, 2011 at 9:46 pm
      Permalink

      tak pe..aku dapat biasiswa UMNO, geran peniaga UMNO, tanah pertanian dari UMNO. Syokk gile.. Harapkan Pas? Duk mintak sedekah je la..

      Reply
  • September 30, 2011 at 1:00 pm
    Permalink

    “Dan kalau ada pengurangan dari segi statistik, pujian patut diberi kepada polis, bukan kepada parti mana memerintah, lebih lagi DAP yang hanya kuasai satu negeri – Pulau Pinang.”

    PEMBETULAN!!! … saya tidak setuju biaDAP kuasai satu negeri … biaDAP kuasai 5 negeri, Penang, Selangor, Perak, Kedah dan Kelantan … biaDAP is the dominator!!!

    Reply
    • September 30, 2011 at 1:11 pm
      Permalink

      mintak maaf kepada semu yeop … RALAT … 4 negeri aje … negeri Yeop dah tak dijajah biaDAP lagi … maaf tersilap.

      Reply
  • October 1, 2011 at 7:16 pm
    Permalink

    “Wahai umat manusia !Sesungguhnya telah datang kepada kamu Al- Quran yang menjadi nasihat dan pengajaran dari tuhan kamu ,dan yang menjadi penawar bagi penyakit-penyakit batin yang ada didalam dada kamu;dan juga menjadi hidayah petunjuk untuk keselamatan serta membawa rahmat bagi orang yang beriman” ( SURAH YUNUS), ayat 57.., “Ia mengetahui apa yang ada dihadapan mereka dan apa ada dibelakang mereka ;dan kepada Allah jualah kembalinya segala urusan.”..,(SURAH AL-HAJJ,)..ayat 76… “Wahai orang-orang beriman,jaganlah kamu meletakkan kepercayaan kamu kepada orang-orang diluar kalanganmu kerana mereka tidak akan berhenti menimbulkan kemudaratan bagimu.Mereka menyukai apa yang menyusahkan kamu.Telah nyata kebencian dari mulut mereka dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka adalah lebih besar lagi.Sesunguhnya telah diterangkan kepadamu ayat-ayat kami jika kamu memahaminya. (Al-maidah ;ayat 118) ….’Adapun orang kafir,sebahagian mereka menjadi penolong bagi sebahagian yang lain.Jika kalian (Muslimin) tidak melaksanakan apa yang diperintahkan Allah ,nescaya akan terjadi kekacauan di muka bumi dan kerosakan yang besar…(Al-Anfal ayat 73)…’Dan tolong menolonglah kamu (mengerjakan)kebajikan dan takwa,jangan tolong – menolong dalam membuat dosa dan pencerobohan .Dan bertakwalah kamu kepada Allah,sesungguhnya Allah amat berat seksaan-Nya..(Al-Maadah; ayat 2)…

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *