Bakal MB Kedah, Phahrolrazi sudah tersenyum lebar…

Share


Sebelum ini, saya pernah mendedahkan mengenai perihal “orang nombor 2 Pas Kedah” yang dilaporkan berkata bahawa “antara sebab Azizan Razak mesti turun dari kerusi Menteri Besar Kedah adalah kerana sifatnya yang terlalu terbuka dan kasihan pada UMNO”.

Saya juga memberitahu sebelum ini bahawa gerakan “konspirasi” (saya pinjam perkataan ‘keramat’ Anwar) untuk menjatuhkan Azizan Razak sudah lama bermula, sejak sebelum beliau jatuh sakit lagi. Konspirasi ini khabarnya dipelopori oleh beberapa pemimpin Pas Kedah yang membentuk kumpulan untuk merampas kuasa MB ekoran “tak dapat projek”!

Kali ini, kisah “konspirasi” itu mendapat perhatian Malaysiakini, di sini. Dalam artikel tersebut, portal yang sememangnya dibiayai “tangan ghaib” Pakatan Haram ini jelas cuba menonjolkan ADUN Pengkalan Kundor, Phahrolrazi Nawawi, sebagai calon “terbaik” untuk menggantikan tempat Azizan sebegai MB Kedah.

Persoalannya, mengapa tiba-tiba portal tersebut memberi “highlight” terhadap isu ini? Mengapa portal tersebut secara tiba-tiba membodek Phahrolrazi yang merupakan “orang nombor 2 Pas Kedah itu”? Apakah Malaysiakini turut bersekongkol untuk menjatuhkan Azizan Razak yang sememangnya tidak digemari oleh pemimpin-pemimpin utama Pakatan Haram, terutamanya Lim Kit Siang itu?

Nampaknya, Phahrolrazi semakin ganas! Dia seolah-olah sengaja memperhebatkan tekanan terhadap Azizan Razak melalui artikel yang disiarkan Malaysiakini di muka hadapan portal pembangkang tersebut. Sudah tentu tanpa berfikir panjang, kebanyakan juak-juak Pakatan Haram yang lain akan terpengaruh dengan artikel tersebut.

Menerusi artikel itu, siapakah yang akan beruntung? Tentunya Phahrolrazi! Dia disebut-sebut untuk dijadikan Menteri Besar! Di belakangnya pula ialah Ir Amiruddin (pemikat bini orang!) dan Taulan Rasul (lawyer yang tak pernah seterika baju!).

Mungkin Malaysiakini “tertinggal” satu lagi nama, iaitu Mahfuz Omar. Padahal, dia dipercayai merupakan “mastermind” dan “dalang” di sebalik konspirasi tersebut. Dikhabarkan, Mahfuz memang sudah lama “bengang” dengan Azizan Razak. Kemuncaknya ialah apabila Menteri Besar itu dikhabarkan tidak memberikan kontrak pembinaan kampus KUIN di Kuala Ketil kepada “proksi” Mahfuz! Apatah lagi dengan kemelut “Kedah Sato” yang menyaksikan Mahfuz meletak jawatannya di GLC Kedah itu!

Hakikatnya, Azizan Razak kini semakin tertekan. Dikhabarkan, dia sedang membina kumpulan untuk menyokongnya mengekalkan jawatan MB Kedah. Namun malangnya, tidak ramai yang mahu menyertai kumpulan tersebut. Kumpulan Azizan Razak dilihat lemah akibat kesihatan MB Kedah itu kurang stabil pada akhir-akhir ini.

Justeru itu, bersedialah Azizan. Sila pertahankan jawatan MB itu semahu-mahunya. Ini akan menentukan hidup mati karier politik beliau. Sekiranya Azizan Razak tewas, dia dilihat akan hilang taringnya dan amat payah untuknya untuk bangkit semula. Bertahanlah sebaik mungkin, itu pun kalau mampu. Dan ketahuilah bahawa musuh Azizan Razak yang sebenar dalam dunia politik adalah Pas Kedah sendiri, dan bukannya UMNO!



71 thoughts on “Bakal MB Kedah, Phahrolrazi sudah tersenyum lebar…

  • September 10, 2011 at 1:00 pm
    Permalink

    Seorang rakan beritahu saya ini semua kerja UMNO sewaktu gambar dan berita ust azizan keluar di utusan malaysia, pemimpin PAS tidak seperti pemimpin UMNO katanya lagi.

    Reply
  • September 10, 2011 at 1:27 pm
    Permalink

    apa yang UMNO nak sibuk soal PAS………

    sepatutnya UMNO lebih sibuk ….. bagaimana nak raih balik sokongan rakyat yang dah pudar …….

    Reply
      • September 10, 2011 at 7:21 pm
        Permalink

        biasa la bro org mabuk mana sedar…
        Biar pi la c4 cakap apa pun..
        Non muslim nak laga2kan umat..

        Reply
    • September 10, 2011 at 7:50 pm
      Permalink

      agakah kalau pas dan pkr tak ada, pasti negara kita sunyi .. kah kah kah

      Reply
      • September 11, 2011 at 11:56 am
        Permalink

        betul..betul..betul..tentu tak meriah…

        Reply
    • September 11, 2011 at 12:57 am
      Permalink

      Biasa laaaa hang lagi sibuk apa yang UMNO buat semua hang nak ambik tau…. La ni tiba lah masa yang di nanti kan oleh orang UMNO YABEDABEDUUUUU… Haprak punya PAS…

      Reply
  • September 10, 2011 at 1:54 pm
    Permalink

    sepatutnya UMNO lebih sibuk kat negeri2 yg dia menang lah ……..

    masih ramai lagi yg miskin ……..

    Reply
    • September 10, 2011 at 3:36 pm
      Permalink

      Kenapa…..ikut statement ko ni C4….ada rasa macam nak kalah je Pakatan Ronggeng…

      Reply
      • September 10, 2011 at 7:23 pm
        Permalink

        c4 ni bapak komunis bro…

        Reply
        • September 10, 2011 at 9:08 pm
          Permalink

          Cian tengok C4, …. sapasapa boleh ubatkan dia

          Reply
          • September 10, 2011 at 10:14 pm
            Permalink

            tak yah bagi ubat..lama lama nanti reput la c4..heheh

  • September 10, 2011 at 2:11 pm
    Permalink

    .. andainya tohmahan c4 betul… pastinya pada zaman itu, Muhammad Najib belum jadi TPM apatah lagi PM… kerana Isa Samad masih jadi MB NS. .. dia juga tidak menonjolkan unsur kewarakkan berbanding para pemimpin PAS… oleh itu dari segi hukum, paling teruk, hanya sekadar jatuh kepada kategori fasik dan bukan munafik.

    Jika di lihat perangai dan tindak tandukkan nya sekarang, kemungkinan beliau sudah bertaubat adalah sangat tinggi, ini kerana keperibadian dan tindak tanduk beliau beberapa tahun kebelakangan ini lebih baik dan menyerlah dari berpuloh-puloh tahun sebelum nya.
    Ini sangat berbeza dengan para pemimpin tertinggi PAS yang menampilkan keperibadian dan tindak tanduk yang sangat mengecewaan dan bertambah buruk berbanding berpuloh tahun dahulu.
    Dalam konteks ini, rakyat yang waras fikiran pasti dapat melihat dengan nyata..

    SEBALIKNYA..

    Andainya nama c4 yang membawa fitnah ini sesuai dengan cerita c4 sebelum Muhammad Najib menjadi PM.. maka ini adalah kesinambungan dari fitnah-finah sebelum ini, pastinya datang dari gulungan orang yang sama, yang berusaha sedaya upaya yang bercita-cita untuk menjadi PM termuda di Malaysia.

    Rakyat sekarang sudah sedar dan sedia maklum bahawa ramai trojan PR dalam BN, kerana sebelum mereka telah termakan jasa matan TPM tahun 1997 dahulu, yang mana matan TPM ini sekarang telah menjadi Pemimpin umum PR…

    Oleh itu.. bila di lihat dari aspek ini, c4 hanyalah salah satu pecacai dalam gerombolan manusia keciwa (azazil pun keciwa kerana di laknat jadi iblis) yang ingin memulakan strategi baru dalam meneruskan gelombang fitnah terhadap UMNO yang menjadi teras kesetabilan Negara Malaysia debih dari setengah dekad ini..

    .. sejarah membuktikan bahawa, niat yang murni akan mampu bertahan dan membawa keamanan, sementara niat yang sebaliknya pasti akan membawa kehancuran, yang berbeza hanyalah tempoh… sejarah juga membuktikan bahawa serpihan manusia kecewa dari UMNO dari Partai Negara satu ketika dahulu hingga ke PAS di hari ini, termasuk matan TPM, lambat laun akan terzahir pekung nya.

    .. semoga rakyat Malaysia di anugerahkan kewarasan oleh Allah swt dalam memilih pemimpin di PRU 13 dan seterusnya bagi menjamin keamanan negara hingga ke hari kiamat.

    .. berkaitan dengan menempatkan orang yang layak di tempatnya… hanya jurutera kerangka yang lebih layak merekabentuk, membina dan menyelia jambatan.. hanya orang yang arif tentang hukum syariah yang lebih layak menjadi imam dan khatib di masjid.. , begitu juga.. hanya pentadbir dan pengurus rakyat yang berpengalaman dan terbukti mampu sahaja yang layak menjadi PM, bukan TG, bukan tukang fitnah, bukan bekas Ahli Koporat dan juga bukan bekas kominis bintang 3….. kerana negara bukan sahaja akan huru hara, tetapi akan musnah akhirnya…

    Semoga c4 dan semua penyokong dan pendokong Pakatan yang kini sedang merosakkan keharmonian negara di kurniakan kewarasan fikiran oleh Allah swt.. dan doa ini juga di tujukan untuk semua parasitic trojan dalam BN

    .. bagi semua pemimpin BN yang ketika ini masih waras fikiranya, kami doakan semoga mereka akan terus waras dan sentiasa berwaspada dengan virus yang dibawa oleh pakatan rosak…

    Reply
    • September 10, 2011 at 3:13 pm
      Permalink

      hati2..C4 ni mungkin ejen non-Muslim yang saja buat provokasi jahat.
      Postingnya penuh dengan mencarut, maki tahap kotor, fitnah kering dan unsur2 samseng yang di upah Pakatan Haram.

      Hujah statement dia pulak hanyalah copy paste dari posting2 sekutunya yg lain untuk memeriahkan lagi fitnah dan songsang..

      Reply
      • September 10, 2011 at 7:24 pm
        Permalink

        aku setuju c4 adalah penyembah batu..
        Berkepala batu..
        Berotak batu..
        Batu..batu..

        Reply
        • September 12, 2011 at 11:18 pm
          Permalink

          Batu api x berasap pun ya.

          Reply
  • September 10, 2011 at 3:09 pm
    Permalink

    HELLO C4 Laknatullah..

    Basinya tulisan fitnah ko kali nie.. ko buat compilation semula tu ko cited kt bukti mane ni C4? Lagi banyak fitnah dan cerita begini ko tabur..Insya Allah makin naiklah sokongan pada Najib.
    Lagpin takdir dan ketentuan di dlm Kekuasaan Allah SWT, ko berhempas pulas maki, fitnah, bohong mcm mana pun jika Allah tak Redho, Najib tetap berkuasa Insya Allah, kajian terkini menunjukkan imej Najib sudah berada ditangga selesa, dan berkat doa ramai yang bencikan PAS dan Pakatan Haram ini pastinya dgn izin Allah akan tumbang setumbang2nya.. AMEEN!! AMEEN!!
    dan Pakatan Haram skrg di ambang yang sangat lemah di setiap negeri, kecuali ‘boleh gagah’ ialah DAP Pulau Pinang, sebab kafir memang sifatnya sokong kafir.

    Orang2 mcm kau yang mungkin bukan Islam ini hanyalah kelihatan seperti tompokan najis hasil dari politik kotor Pakatan Haram. Pasti laknat Allah akan melanda ko wahai C4..

    AMINN!

    Reply
  • September 10, 2011 at 3:31 pm
    Permalink

    Diulangi, PAS Kedah memang sudah menolak Azizan sejak awal, tetapi disebabkan dia Pesuruhjaya PAS Kedah, takkan nak melangkah kepalanya yang ‘cengei’ dgn org PAS tu..

    Sbnrya krisis penolakkan Azizan sudah lama berlaku..
    cuma angin ini makin kencang apabila asbab kesihatannya yang merosot..jadi peluang untuk cantaskan nya semakin mudah..

    Sedangkan pimpinan PAS sendiri ‘mengutuk’ MB dari belakang.. salah sorng dalam dewan ulamak PAS kedah tu yg kutuk Azizan..namanya pun popular..siap ramal lagi Azizan xlama dh..
    jadi..usahlah bermimpi seolah2 PAS ni xde ujian mcm UMNO..
    malah PAS lebih buruk sbb mereka taksub.. disebabkan taksub lah Azizan tidak dihormati oleh pendokong PAS kedah wpun Azizan dikatana cemerlang juga dalam urus tadbir berbanding zaman Mahadzir Khalid.. yg tidak reti buat kerja itu..

    tp itulah PAS..mereka mahu Azizan jd spt MAt Sabu..xyh buat keje pandai2..janji lawan UMNO..wpun buat keje baik..hentam cukup2..buat musuh dgn UMNO, buat kecoh banyak dlm DUN, berbaik2 dgn DAP..mcm Nizar Sarkas buat, kasi projek banyak2 kat ahlul jahil PAS..bg kenyang2…yes..the u a the great MAN in PAS!! itu je..

    Skrg ni secara tak langsung membuktikan, pimpinan PAS sendiri meluat dengan sikap parti mereka (PAS). Azizan dikatakan lebih mesra dengan KCS dan orang UMNO menunjukan org UMNO itu tidak sejahat yang dicanangkan PAS sebelum memerintah dulu. Org PAS sendiri perangai tamak, kerja xreti buat, tapi asalkan PAS menang, semua projek org PAS mesti balun cukup-cukup itu baru tanda Azizan berjiwa PAS.

    Azizan jugak dimahukan oleh puak2 jahiliah PAS ini supaya ‘ganas’ seperti Nizar Sarkas, buat banyak2 isu, buat kecoh dgn UMNO dlm DUN, cucuk sana cucuk sini, takpayh pikir pentadbiran.. janji politik 24hrs/365days..biar mampus dlm kekotoran politik.. itulah cara PAS..

    akhirnya Azizan sendiri sedar dan nampak kotor dan buruknya parti yang dia dokong selama lebih 20 tahun itu apabila dia menjadi MB, pentadbir tertinggi negeri.. busuk dan kotornya perangai ahli PAS, akhirnya dia terpaksa mencari proksi yang lebih neutral untuk membantu jentera pentadbiran negeri. Projek KUIN dianggap salah satu kejayaan Azizan membangunkan insituisi pendidikan negeri, kampus tetap yang serba lengkap. tetapi org PAS tidak anggap itu kejayaan, tetapi ia adalah satu DENDAM!… hahah dhsyt sbnrya kekotoran dan kebusukan org PAS ni.. cuba2lah dekati kalu xpercaya..

    wallahua’lam..

    UMNO KEdah? slow n lembik cm biasalahh..hehee..Bashah nooo

    Reply
    • September 10, 2011 at 4:17 pm
      Permalink

      kalu dah busuk ati, spin pun ttep busuk gak kan….
      siap buat citer trgantung lagi…..

      agak nye ko lupe kot ex MB Kedah Syed Razak dulu tu
      di ganti oleh Mahadzir sbb aper ? bukan sbb kesihatan gak ker ?

      Reply
      • September 10, 2011 at 10:40 pm
        Permalink

        ala abu apa nak hairan ini dunia politik..
        Dulu masa mb kedah dari umno diganti mcm2 cerita
        pas hebahkan..
        Kini tiba giliran pas menerima nasib yang sama..
        Allah itu maha adil bro..

        Reply
        • September 11, 2011 at 8:22 am
          Permalink

          Salah tu bro.. zaman Syed Razak, Utusan fitnah yg. bawak cerita bersama pengikut PakLah. ko lupa yeee…. kan Melaayu UMNO mudah lupa.

          Reply
          • September 11, 2011 at 11:17 am
            Permalink

            ye ke bujuk..
            Puak korang memang mahir bab2 kencing sambil berdiri..
            Spin sampai pening kepala sendiri..

          • September 11, 2011 at 2:04 pm
            Permalink

            iyeeeee……..heheh.

      • September 11, 2011 at 1:00 am
        Permalink

        Memang la sebab kesihatan tapi Syed Razak tak la menongkat langit macam ostat tat tat tat Azizan… Cenge la woi…

        Reply
    • September 10, 2011 at 4:41 pm
      Permalink

      Org2 hamPAS ni mmg lagi busuk hati..memang direkrut dan dilatih n sentiasa ditanamkan dengan sifat2 negatif n memusuhi kerajaan (UMNO)..kata la kesalahan ape pun pada pemimpin diorang walau dengan bukti yang nyata sekali pun..mereka tetap tidak akan kata pemimpin mereka salah..pusing2 Umno jugak yang disalahkan..kerajaan jugak yang dimusuhnya..hmm..buta hati dah diorg ni

      Reply
    • September 11, 2011 at 8:25 am
      Permalink

      Semua statement LAK… mengarut kecuali yg. bawah sekali iaitu orang UMNO tak suka BASAH….

      Reply
  • September 10, 2011 at 3:48 pm
    Permalink

    berani jugak orang pas dari orang umno, umno penakut hatta dengan bini presiden umno sekalipun
    sakit TB aka takut bini lah katakan…. kesian

    Reply
    • September 10, 2011 at 4:07 pm
      Permalink

      hmm..org PAS bukan berani tapi KURANG AJAR kan.kan..
      berani ubah nama Allah utk gereja, berani lawan Mufti, berani berguling atas tar utk kafir, berani pegang lilin utk syirik, berani khalwat dengan bini orang lepas, berani menipu Land Rover itu Proton Waja..

      hmm..kasihan PAS..idup mcm BIAWAK HIDUP.. menanggung beban atas beban..

      Reply
      • September 10, 2011 at 4:45 pm
        Permalink

        bukan kurang ajar je..MUNAFIK diorg ni..bertopengkan Islam tetapi penuh dengan KEMUNAFIKAN..dah tu BODO SOMBONG pulak tu…

        Reply
        • September 10, 2011 at 6:19 pm
          Permalink

          kahkahkah najib dan Bini Najib bagi tiket syurga dah ka kat hang ?
          seronoklah hang nanti masuk syurga dengan chua soi lek dan kaum apco ?

          Reply
          • September 10, 2011 at 7:26 pm
            Permalink

            PAS je yang ada tiket ke syurga..

          • September 11, 2011 at 7:42 am
            Permalink

            bukan takat tiket bro, kunci syurga pun ada kt mursyidul depa tuh..

      • September 10, 2011 at 6:01 pm
        Permalink

        Orang UMNO ubah sejarah kata MALAYA tak pernah dijajah British… dah 54 tahun UMNO tipu rakyat m’sia, sebab nak pertahankan Mat Indera adalah pengkianat dan Tunku,Onn Jaafar dan polis British adalah WIRA habis semua sejarah termasuk negara2 komenwel yg. lain diubah. Kita tunggu apa ulasan PM dan TPM…?

        Reply
        • September 10, 2011 at 7:29 pm
          Permalink

          bujuk statment sejarah itu dikeluarkan oleh profesor sejarah..
          Bukan mcm ko statment mat sabu yg tak lulus spm tu jadi panduan..
          Patutla negeri pakatan ni tunggang langgang diperintah oleh pemimpin haprak..

          Reply
          • September 11, 2011 at 8:29 am
            Permalink

            Stetement sapa betul antara profesor ni dengan Tunku yg. istihar MERDEKA? hang habaq aku…?
            Apa profesor ni buat selama 54 tahun diam je… walaupun sedar fakta sejarah adalah salah… ni menipu 1m’sia, berapa ramai budak sekolah, pelajar U dan DR. 2x ditipu???? Aku percaya hang, jebat pun tertipu.

      • September 10, 2011 at 6:17 pm
        Permalink

        kahkahkah kena tanya pengerusi surau al musyrikin laa pasdaplaknat …. apa punya nickname laknat diri sendiri … dah jahil murakab sangatlah hang ni
        memanglah yahudi zionis apco tu tu baguih cerdik lagi pandai sebab tu melayu umno upah sampai rm77 juta setahun
        hang dapat apa pasdaplaknat ? dapat lahanat saja MASYAALLAH

        Reply
        • September 10, 2011 at 7:30 pm
          Permalink

          he..he..itu je la modal ko..
          Asal dari mulut anwar je terus telan hidup2..

          Reply
    • September 10, 2011 at 10:43 pm
      Permalink

      sumber mana ko kutip ni politikar?
      Dah sahih ke blm?
      Org mcm ko la yang melambakan penfitnah dlm pas..
      Insaf2 la..

      Reply
      • September 11, 2011 at 8:31 am
        Permalink

        Mana ada unit FLOM dalam JPN sebelum ni…. sendiri fikir la…

        Reply
    • September 11, 2011 at 1:02 am
      Permalink

      Tu la hang dan konco hang tak reti harmat bini… Nabi SAW pun hormat bini dia….
      ni kan pula kita manusia yang lemah…

      Reply
      • September 11, 2011 at 8:36 am
        Permalink

        hahaha….. Bila pulak Nabi hormat bini beli cincin rm24 juta. Tubuh FLOM dalam kerajaan? ko jangan mengarut bro….
        Hormat bini sekali sekala masak dan bantu dia buat kerja rumah. Bukan ikut cakap dia nak itu/ini semua bagi. Pernah Isteri2 nabi berpakat (mogok) mintak ditambah perbelanjaan dapur mereka, Nabi cakap kamu semua boleh dapat apa yg. kamu minta tapi kamu tak dapat aku di syurga.(lebih kurang maksud hadis)

        Reply
  • September 10, 2011 at 5:04 pm
    Permalink

    Saya pernah bertemu dengan MB Azizan dalam satu majlis makan malam, say amasih ingat lagi beliau berkata ” la waktu buat kerja, bukan waktu nak main politik..nanti mai Plihanraya kita GOMOI balik”….(maksudnya yang saya faham, sudah menang Kedah, skrg ni time buat keja, politik stop sat, nanti masuk PRU bertarung balik, maksudnya berperang dgn UMNO ketika Pilihanraya shj, time skrg jom buat keja sama2..)
    dari statement tu saya terfikri balik..betul ke ni? org PAS dan kempimpinan gilapolitik PAS ni boleh ke terima dasar lembut cmni?? dan rasanya itu juga punca UMNO Kedah tidak berminat sgt nk ‘menyengat’ Azizan, sebab Azizan mcm tidak bermusuh dgn UMNO, mungkin sikap budinya ada jugak, jadi orang ni kalau kita buat baik, pasti akan lemah, dan jadi kawan,
    berbanding pemimpian PAS lain yg amat rakus mengila politik siang malam berhempas pulas nak jatuhkan UMNO, yang sesama Islam ini.

    Malangya..itulah kebusukan PAS, PAS bukan parti molek dan bagus seperti yg N.Ajis selalu bangga2kan dengan penuh riak dan takkaburnya..tetapi parti yang hanya bertopengkan Islam-Jubah-Serban-Kopiah untuk halalkan matlamat jahat..

    Akhirnya Azizan mula dicantas…bila saya cuba cucuk cerita pasal Azizan di kalangan makluk2 PAS..mereka ‘tidak menangkap’, kurang sambut, malah di akhir2 ini mereka terus mengutuk2 Azizan seperti org UMNO mengutuk terbuka Pak Lah dan Rosmah skrg ini…

    mereka sebaliknya divert dan memuji2 Nizar Sarkas, LGE Al-Khinzir, Mahposz dan Mat Sabut..amat pelik ketika itu saya fikir.. org PAS ni kenapa tolak pemimpin yg betul, yang berkerja benar ikut cara Islam, tapi..nk pemimpin lagu mne? nak perangai mcm syaitan kot..janji pandai ceramah politik

    dan terbukti juga di Muktamar Thanawi PAS, pemimpin busuk dan bodoh seperti Mat Sabu yang diangkat dijulang jadi pemimpin mereka, menidakkan golongan digelar ‘ularmak’ dlm PAS..
    dan skrg ni dikhabarkan..Azizan terpaksa sekali sekala mengubah rentak kelihatan menyerang dan mengutuk UMNO dlm program2 beliau..dan buat statement yang senada dgn PAS…

    inilah berjayanya DOKTRIK MUNAFIQUN di dalam PAS… PAS Laknatullah.. itu shj yg mampu dikatakan buat masa ini..

    Reply
    • September 11, 2011 at 8:42 am
      Permalink

      Apasal aku takda dengar orang PAS kutuk Ust.Azizan…? Yg. kutuk puak UMNO yg. kata kumpulan sendiri baik. kata MB tebang balak tak ikut peraturan, MB ikut DAP benarkan pusat hiburan pada ramadhan, MB ikut DAP pasal tempat sembelih babi….
      Boleh bagitau aku apa PAS bising pasal Ust.Azizan selain chegee…

      Reply
      • September 12, 2011 at 12:27 am
        Permalink

        Bujuk..mostly org PAS ni MUNAFIQ..
        tidak benar di hati dan perbuatan..

        ko xdgr sbb mungkin hati dan telinga ko telah terhijab dengan KETAKSUBAN pada sebuah parti yang SESAT.

        Aklu kongsi kisah ini dari sumber diri aku sendiri..aku bukan ambil dari ‘sanat’ orang lain…aku bukan diupah oleh UMNO mcm puak2 laknat PAS diupah utk sekeping dua RM.. jd balaci..

        AKu bercakap pada perkara yang sah-soheh dan benar! Insya Allah.. terpulanglah ko nk terima atau tidak..itu hakikatnya..
        mungkin juga ko hanay bergaul dgn level ‘balaci bawahan PAS’..
        aku bergaul dgn semua level termasuk level pimpinan.. aku xboleh cerita banyak2 sgt nanti susah pulak PAS..

        pakat upah pasang GANGSTER under unit amal.. SIBER TROOPERS cari aku, tarce IP, predict location hmm… yalah kalau org tu xsetuju ja terus PAS label kan “SB UMNO”.. pemikiran bodoh lagi sesat dalam PAS.. sbb tu semua pakat terjun masuk lubang najis..

        Wallahualam..

        Reply
        • September 12, 2011 at 10:33 am
          Permalink

          Tolongggg… la, apa yg. diorang cakap? betul ke apa yg. diorang cakap?
          Ko hanya kata diorang burukkan Ust.Azizan, apa dia tak tau….

          Reply
  • September 10, 2011 at 5:51 pm
    Permalink

    Bakal MB Kedah, Phahrolrazi sudah tersenyum lebar…

    Apa laa ngok2 melayu PAS ni semua..orang bincang pasal tajuk kes MB Kedah …yang ko melalut pada Najib ndan Umno pehal..???…kalau tak reti nak ulas ..jangan bagi ulasan laa…kalau nak ulas ..ulas laa pasal tajuk yang diberi…apa ko ingat pemimpin PAS tu baik sangat ke budi perangai nya kalau tak tu maskan ada kes..

    1. Kes bawak lari anak dara orang setelah hubungan tak direstui keluarga..
    2. Kes inpudu raya buat projek kat Hotel Puduraya.
    3. Pendedahan X-wife pesuruhjaya PAS Perlis yang laki nya balun dia masa tengah bendera merah..
    4. Kes adun Perupok
    5. Pemimpin Pas sanggup dipergunakan oleh DAP disebabkan nak sangat sokongan daripada sikapir
    6. Tengok apa yang dah jadi dengan kaum kapir permainkan PAS di s’gor sehinggakan sikapir boleh bagi takzirah kepada lobai PAS yang bodoh didalam surau dan masjid
    7. Yang terbaharu…sanggup memuja Parti kominis laknat yang tak berugama serta dahulunya dok menyiksa dan bunuh alim ulamak melayu dan bangsa melayu.

    lain kali gunakan akal pemikiran yang dikurniakan dan jangan letakkan otak dikepala lutut disebabkan nak sangat sokong pemimpin ko…sebagai manusia yang baharu..semuanya ada kelemahan cuma yang kekal adalah allah s.a.w sahaja…so kalau nak sokong tu berpada2 laa jangan laa disebabkan sikap kalian ini akan menjadi bahan tomahan dan sumpahan cucu cicit kalian dikemudian hari.

    Reply
    • September 10, 2011 at 6:10 pm
      Permalink

      Cermindiri dulu la bro…

      Reply
      • September 10, 2011 at 9:11 pm
        Permalink

        setuju, bujuk, ko pakai cermin cap aper?

        Reply
      • September 10, 2011 at 10:44 pm
        Permalink

        semua org kene cermin bujuk..

        Reply
      • September 11, 2011 at 7:46 am
        Permalink

        alahai..nasihat tu patut tuju kt diri ko dan puak2 ko dulu bujuk..

        Reply
      • September 11, 2011 at 8:51 am
        Permalink

        baik..
        1. X-MB selagor bawak lari Anak Sultan
        2. X-MP Gombak ditangkap bersama ketua wanita UMNO bahagian oleh suaminya.
        3. X menteri UMNO makan luar semasa isteri sakit
        4. .. apa kes?
        5. TPM sokong kenyataan CSL isu aurat dan salam wanita muslimah(PRK tenang)
        6. President MIC hina HUDUD kata nanti tak boleh buat jalan sebab batu habis rejam penzina. Idris Jala dengan bangganya istihar Injil Melayu dibenarkan.
        7. Mat Sabu hanya angkat Mat Indera bukan Komunis, ko pemfitnah. Apa cerita MALAYA tak pernah dijajah..? 54 tahun UMNO tipu 1m’sia?

        Reply
        • September 11, 2011 at 2:18 pm
          Permalink

          mcm mana pulak yg ni…?

          1. X-TPM kitorang (1993-1998) bwk anak teruna orang smp ke Hong Kong..( hanya utk bancuh kopi?)

          2. X- MP Nilam Puri ditangkap khalwat di bilik 121

          3.X-exco PKR sedekah seks? (ketika masih dlm kerajaan PR) perak.

          4.nama dan bukti…

          5. kes ni kecoh sblm keluar video ketua hgpa dulu.. blogger yg dedahkan isu ni telah cabar adun berkenaan saman beliau jika fitnah. cabaran saman tidak dijawab..

          6. karpal singh hina hukum islam..ada sesiapa berani angkat muka..?

          7. kes mat sabu dh berbuih org bagi penjelasan, ikut ko la nk spin lagi ke tak.. Malaya tak pernah dijajah? Apa maksud merdeka? cari maksud merdeka dulu, nnti ko akan dapat jwpn apa itu penjajahan…

          Reply
          • September 11, 2011 at 4:37 pm
            Permalink

            1. Untung dapat jalan2 hongkong… apa masalah?
            2. Kes dah ditolak mahkamah kesalahan teknikel.
            3. Sekarang dah jadi bebas dan bebas dari tuduhan rasuah selepas keluar PKR. Kenapa yee..? “U help me, I help U” kee..
            4.skip..
            5.Budak tu bukan ada duit nak bayar saman pun… buang masa. Biar dia jawab dengan Allah nanti..
            6.Boleh jelas isu apa..?
            7.Aku tunggu penjelasan PM ke TPM pasal ni.. ahli sejarah dah bagi pening 1 m’sia.

          • September 11, 2011 at 6:11 pm
            Permalink

            bujuk 4.37 p.m

            1.Jalan2 hong kong? wow..romantiknya abg nuar..honeymoon smp hong kong na..(jeles kak jijah)

            2. ditolak mahkamah..makna tak buat ka..? konspirasi mhkmh ke? ” enta tolong ana, ana tolong enta” kee ( tanya je)

            3. masa kena tuduh masih dlm pkr. tak dgr pun tok guru2 bantah istilah “sedekah seks”..

            4. ???

            5. rais yatim pun saman..xde telor ke..? or mmg buat..?

            6. “over my dead body” ( aku agak ko akan jawab isu ni dh lapok..)

            7. ko percaya ke penjelasan ahli sejarah tu bujuk? yg ahli sejarah duk kata mat sabu salah, ko tak caya plak bujuk…?

          • September 11, 2011 at 10:27 pm
            Permalink

            1. selesai…
            2. buat apa? kalau khalwat memang betul, sebab berduaan dalam bilik.
            3. masalahnya kenapa dakwaan ditarik setelah keluar PR?
            4.???
            5. Kalau beria2 sangat dan ada bukti dakwalah di mahkamah.
            6..
            7. Aku tak percaya, tapi mereka adalah wakil MPN (Majlis profesor Negara) mencemarkan nama baik negara dan jika Mat Sabu yg. sebut dah kena tahan… tapi diorang langsung tak diulas oleh menteri dan k’jaan. Antara yg. ada dalam forum tu X-KPN dan X-KPN Perak. apa agenda yg. mereka bawak sedang tajuk forum tentang Mat Indera bukan tajuk merdeka.

          • September 12, 2011 at 6:57 am
            Permalink

            bujuk 10.27 p.m

            1. selesai..?

            2. sah berkhalwat ( bujuk mengakuinya). lelaki dan perempuan (isteri orang) duk dlm bilik hotel berdua..takkan tengok bola kot..

            3. yg penting takdak siapa pun dlm pas bantah istilah “sedekah seks” ketika mereka masih dlm PR.

            4. awat skip. minta nama dan bukti x menteri umno yg dikatakan makan luar waktu isteri sakit

            5. ni skandal terlarang. tuduhan bermain cinta senyap2. boleh dakwa ke? dan tuduhan tersebut pula amat memalukan. satu2nya cara membuktikan skandal itu fitnah adalah dgn pihak y kena tuduh itu sendiri ambil tindakan..sama jugak dgn kes rais yatim.. yg menuduh tak buatpun dakwaan pada polis (sedangkan tuduhan rogol adalah serius). rais yatim menyaman blogger tersebut bukan kerana wang. tetapi maruah..

            6. tak di jawab

            7. mereka hanya kata TM tak dijajah sepenuhnya. yg hanya dijajah adalah PP, melaka dan singapura..yg lain di naungi oleh kerajaan british.. apa beza jajah dan dinaungi? kedua2nya tetap sama. tiada kebebasan bagi rakyat menentukan dasar sendri dan hala tuju serta masa depan negara sendiri. dasar ditentukan oleh “orang lain” .

            adakah ini bermaksud pengisytiharan kemerdekaan hanya utk 3 negeri sahaja?

          • September 12, 2011 at 11:11 am
            Permalink

            Ehhh… apasal aku kena jawab soalan korang pulak… sedang korang tak jawap soalan aku…. sedangkan korang yg. mulakan isu.

          • September 12, 2011 at 1:20 pm
            Permalink

            haha…takkan dh kantoi kot..?

    • September 10, 2011 at 6:47 pm
      Permalink

      1. tapi umno lagi hebat bawak lari laki orang siapa lagi kalau presiden umno sekarang ni tahun 1987 najib di bawa lari oleh mak lampir rosmah…. jangan mare
      2 kes mati “tertembak” dalam kereta caldina bekas yb umno dengan pompuan bukan muhrim
      3. noraniza ideris pernah kahwin dengan orang kuat umno penang yangmana exmadu dia kata dalam mahkamah dia di liwat
      4. kes raba-raba yb rompin kes kahwin 2 bung mokhtar, banyak lagilah megat junid ziela jalil artis bogel zarina zainudin juga kahwin dengan orang umno
      5.pemimpin umno sanggup di gunakan zionis apco sebab nak pulihkan imej
      6 sama juga dengan kamalanatang mic yang bagi tazkirah kat umno waktu prk hulu selangor
      7 umno bagi ransom kat komunis perjanjian hatyai 1989

      lain kali guna Iman jadi tak lah hang bengong sampai ALLAH SWT pun hang tulis “allah s.a.w” ..semuanya ada kelemahan cuma yang kekal adalah allah s.a.w sahaja…
      buat malu orang lenggong saja hang nih tukar nicklah jadi anak benggong

      Reply
      • September 10, 2011 at 7:52 pm
        Permalink

        pakatan haram lagi hebat bro….
        CEO pakatan haram kaki liwat,balun pelacur, main bini kawan sendiri,
        bla..bla..bla..

        Reply
      • September 11, 2011 at 1:06 pm
        Permalink

        semua yg hang senaraikan tu ada pada sedara nuar.tidak syak lagi

        Reply
  • September 10, 2011 at 6:05 pm
    Permalink

    Isu paling PANAS sekarang MPN(Zainal Keling) kata Malaysia(Tanah Melayu) tak pernah dijajah British…?Semua blog politik,fb,twitter cerita pasal ni MyKmu penakut tak berani sentuh isu penjajahan kenapa?
    Isu MB kedah bukannya nak tukar MB PAS kepada MB UMNO atau PKR atau DAP. Itu hak rakyat KEDAH dan Pemimpin PAS. UMNO takda syer….

    Reply
    • September 10, 2011 at 7:45 pm
      Permalink

      bujuk..bujuk..he..he.. Nasib badan..

      Reply
  • September 10, 2011 at 6:32 pm
    Permalink

    umno melahaq nak kedah balik tu yang meroyang gila khinzir tak berani pulak upah puak komodo pencen yang sewel pi usung kepala bewak kat pejabat MB baqu hangpa taw
    cara MB kedah ni tak sama dengan kelantan di kelantan orang umno sauk projek kerajaan pusat hak negeri depa sapu tapi di kedah semua orang boleh rasa kontraktor umno pun dapat banyak projek bekas yb umno pun dapat projek katanya di kawasan mb sendiri
    baru line-clear
    mb Kedah ni dulu di katakan pernah jaga tun razak waktu di rawat di england najib kenai dia dah lama ada jasa pada keluarga beliau
    che dead pun suka kat mb kedah sekarang

    Reply
    • September 10, 2011 at 7:47 pm
      Permalink

      ye ke.. Harap2 ko puas hati politikar ye.. Ada anugerah utk ko dari anwar aljuburi..

      Reply
  • September 10, 2011 at 7:48 pm
    Permalink

    Biasalah , kao oarng jaguh panglipuralara
    kah kah kah
    kalau perintah nati, ada lah Menteri Penglipukara !!!!!!

    Reply
  • September 10, 2011 at 7:51 pm
    Permalink

    C4, tak nak report kat polis ker … eh eh salah … .. report kat CNN !!! kah kah kah

    Reply
  • September 10, 2011 at 8:46 pm
    Permalink

    saya tidak le menyebelahi mana 2 pihak,saya rasa C4 hanya dengar apa org kata,kata orang,org macam 2 boleh kata.kiranya C4 tak nampak dengan mata sendiri jangan le nak nak fitnah kan org.tak beriman sesaorang itu kiranya memfitnah dan buruk sangka pada orang lain.saya nak tanya ada tak 4 orang saksi semasa kejadian itu berlaku.org ni macam 2 boleh kata.jangan le kita hebahkan pekara yg kita tak nampak hanya sekadar kata org.pada pandang saya saudara C4 ni pun tak betul .

    Reply
  • September 11, 2011 at 6:51 pm
    Permalink

    Hahahahahhahaha kalo Pakrul naik ada chance laaaa kita bodek dia..hahahahahah maklom laa oghang kampung la katakannn…..Lagu nih punya kelaku pun ada jugak noo dalam parti yangh dulu berjubangh sekarang berkot! Aku ingat depa nih semua baikkkkk—baikkkkk. Rupanya depa pun baik macam abng mat lambong jugakkk!!!!…Dulu tak berani nak tunjuk “garang” sebab terpaksa tunduk di bawak slogam membangun bersama islam..Tapi la nih dah tukaq dahhhhh “negara kebajikan” jadiii…deopa pu tukaq gaya silat laaa..hahahah heheheh………..

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *