Pas “rompak” duit rakyat lagi…

Share


Kita semua sudah sedia maklum tentang perangai PAS yang selalu “merompak” poket rakyat demi penjuangan politik sempit mereka. Di setiap ceramah, disetiap program, pasti tak lepas dari acara memenuhkan kantung plastik yang kononnya dikatakan sebagai sumbangan jihad untuk perjuangan Islam.

Yang terbaru, dengan alasan untuk mengutip dana bagi pilihanraya umum ke 13 yang semakin hampir, tabung derma PAS kembali berjalan di seluruh pelusuk negara bagi mengutip wang rakyat.

Kali ini PAS menggunakan gambar Nik Aziz dan juga Hadi Awang sebagai gula-gula meraih simpati dari masyarakat. Kononnya, setiap sumbangan yang dibuat bukan sahaja untuk tujuan pilihanraya, tetapi ia akan dianugerahkan keberkatan hidup kepada si pendermanya.

Tapi persoalannya, apakah benar wang yang dikutip itu digunakan bagi tujuan pilihanraya? Pernahkah PAS mengisytiharkan berapakah kutipan yang mereka terima dan dimana pula ia dibelanjakan? Semua pihak tak dimaklumkan tentang hal ini kerana PAS tak pernah mengumumkan nilai kutipan setiap derma mereka.

Jadi bukankah ini satu penyelewengan amanah rakyat kerana tiada siapa yang tahu kemana wang derma tersebut dibelanjakan. Yang tahu, hanyalah pihak-pihak yang menguruskan akaun PAS sahaja.

Sebagai sebuah organisasi politik yang sudah 60 tahun bertapak didalam negara, PAS tak sepatutnya masih lagi mengharapkan duit rakyat setiap kali mereka berdepan dengan pilihanraya. Tak kiralah sama ada pilihanraya kecil mahupun pilihanraya umum. PAS sepatutnya sudah mempunyai pendapatan sendiri melalui pelaburan ataupun perniagaan yang diuruskan oleh parti.

Masalahnya dengan PAS ini ialah, mereka berlagak pandai dan bodoh sombong. Lihat sahaja bagaimana KOHILAL yang menjadi kebanggaan Nik Aziz di Kelantan hancur begitu sahaja. Semuanya disebabkan sifat tamak dan tak amanah pemimpin mereka sendiri yang cuba mempolitikkan sumber kewangan parti.

Begitu juga dengan penyelewengan Tabung Memali yang sepatutnya digunakan untuk menjaga kebajikan balu-balu yang kehilangan tempat bergantung semasa pemberontakan arwah Ibrahim Libya. Ini semua bukti bahawa PAS tak mampu menjaga ekonomi dengan baik dan bersifat amanah didalam menangani bahagian kewangan.

Jika dilihat cara wakil-wakil PAS mengutip derma disetiap ceramah mereka, rasanya PAS takkan menghadapi masalah kewangan bagi menghadapi mana-mana kempen pilihanraya. Apa taknya, wakil-wakil PAS mengutip derma disetiap ceramah dan program tanpa henti sepanjang tahun, setiap bulan dan hampir setiap minggu di seluruh ceruk kampung.

Mana mungkin PAS boleh mendakwa mereka kekurangan sumber untuk menghadapi Pilihanraya Umum? Lihat Kelantan sebagai contoh, hampir kesemua Exco kerajaan PAS Kelantan kaya raya dan berkereta mewah. Takkanlah mereka-mereka ini tak boleh menyumbangkan sedikit dari kekayaan mereka sebagai dana buat parti?

Takkanlah hanya ahli serta penyokong PAS sahaja yang terpaksa berkorban menyumbangkan wang ringgit setiap kali parti hendak bertanding pilihanraya? Bagaimana pula dengan pemimpin-pemimpin PAS? Apakah mereka hanya duduk bersenang lenang menjual air liur basi menipu rakyat dan memaki hamun kerajaan?

Ahli serta penyokong PAS perlu sedar semua hal ini. Jangan hanya sekadar jadi pak angguk dan mengharapkan syurga percuma sahaja.



167 thoughts on “Pas “rompak” duit rakyat lagi…

  • September 9, 2011 at 7:26 am
    Permalink

    Salam…
    Penulis kalau taknak menyumbang janganlah menabur fitnah pulak. Kena ada pengorbanan baru namanya perjuangan. Pemimpin berkorban masa, ilmu, buah fikiran, keluarga, pengikut berkorban masa, tenaga, wang ringgit dan sebagainya ikut kemampuan masing2. Sama juga penulis yg. berkorban masa dan buah fikiran untuk menulis demi perjuangan saudara.
    Penyokong PAS tak mengeluh kenapa tuan yg. tak menyumbang apa2 nak berlebih? Sebelum merdeka Tengku nak pergi London mintak duit siapa? UMNO masa pilihanraya pertama masuk/keluar kampong ceramah ambil duit mana? Itu namanya perjunangan. Kalau buat kerja semua dapat upah mana perjuangannya? Nak tanya juga UMNO buat kempen bagi rakyat beras,gula, kain dan sebagainya ambil duit mana? setiap kempen bawak artis ambil duit mana? pemimpin UMNO keliling m’sia, duit tol, duit minyak, makan, minum dan hotel siapa bayar? jangan cakap pemimpin UMNO keluar duit poket sendiri untuk semua tu…. kerana jika jutawan sekalipun tak cukup nak tampung kos tersebut.
    Jadi UMNO juga pasti ada penyumbangnya… aku cabar penulis mintak UMNO senaraikan penyumbang kepada parti dan jumlahnya sebelum mengata2 PAS.

    Reply
    • September 9, 2011 at 9:46 am
      Permalink

      umno tak main lah mintak2 sumbangan ni :
      drang trus rompak je wang rakyat : perompak no1 negara

      Reply
      • September 9, 2011 at 5:20 pm
        Permalink

        HAHAHA..BETUL..LAGI BANGKAI NAMANYA TUH..

        Reply
      • September 9, 2011 at 6:16 pm
        Permalink

        BU, hang lepas raya macam tu jugak no

        Reply
    • September 9, 2011 at 10:07 am
      Permalink

      Bangang betul abu & bujuk..

      Beras diberi hasil duit daripada cukai, cukai tak semestinya duit setiap individu di Malaysia, yang bayar cukai pendapatan cuma tak lebih daripada 25% pekerja kat Malaysia ini, lain semua duit syarikat, perniagaan, perkhidmatan dan barangan. Selain daripada itu duit saman, levy fee, dan sebagainya.

      Abis kamu rasa PAS guna tak duit poket sendiri? Tgk mcm kerajaan kelantan, segala kempen atau promosi mengenai kelantan akan diselitkan banner PAS..nak tanya sapa yang bayar? Bukan rakyat kelantan ke yang bayar hasil daripada kutipan cukai? Yang bekerja dengan kerajaan kelantan kemudian mempromosikan PAS..gunakan duit sapa??

      Cakap biarlah berotak sikit..kau cakap kita orang bodoh..tapi diri sendiri tu cubalah sesekali gunakan akal tu..

      Think out of the box braderrrrrr…kita orang Islam yang berbangsa Melayu..wajib sebagai orang Islam berusaha untuk berfikir..tau..Allah (SWT) bagi kita satu keistimewaan iaitu kebolehan untuk berfikir..gunakanlah..nak kena tempeleng ke??

      Reply
      • September 9, 2011 at 10:30 am
        Permalink

        Ada ke bina ” Satu lagi projek k’jaan PAS”….. kelakar la lu….. yg. aku biasa tengok “satu lagi projek k’jaan BN………….. ” Bukti aku bina yg. projek k’jaan kelantan di letak nama k’jaan PAS. Tapi UMNO bersepah sampai bantuan baja dan mangkok tandas pun k’jaan BN bukan k’jaan M’sia. Lu demam ke bro…
        Penulis kata(bukan aku kata) PAS guna duit sumbangan rakyat untuk PRU. maknayan duit kempen PAS dari mereka yg. nak menyumbang, masalahnya UMNO/BN guna duit sapa untuk kempen PRU?
        Ikut ayat ko guna duit k’jaan, maknanya UMNO pergunakan k’jaan untuk kepentingan politik parti. Tak kira individu, perniagaan dan sebagainya itu bukan hak UMNO. Apakah ko boleh ambil duit anak bini ko untuk beli kepentingan ko pergi dangdut, beli nombor dan seumpamanya tampa kebenaran anak/bini ko? Kalau camtu ko memang bapak yg. dayus nak hidup mewah paksa hasil titik peluh anak bini.
        Banyak cantik muka ko cerita pasal Islam.. tapi rompak harta k’jaan untuk kepentingan PARTI. Pi tanya ustaz ko boleh ke parti guna duit k’jaan untuk kepentingan PARTI? Lepas tu pemimpin pulak rompak harta parti untuk kepentingan diri….

        Reply
        • September 9, 2011 at 1:52 pm
          Permalink

          Ada ke bina ” Satu lagi projek k’jaan PAS” – memang susah nak dengar, pas mintak derma pandai, tapi pembangunan rakyat payah nak dibuat….
          mane pegi duit tu?.. ade 2 buah negeri, tapi macam tak pandai urus ekonomi dan harta negeri untuk pembangunan…. cakap je perjuangkan agama… setakat bagi ceramah, tapi pembangunan still gerak cam kure2 buat ape….

          bende yang same jgk kalau kerajaan PAS memerintah, dia dah jadi kerajaan, so pilihan raya gune jugak duit rakyat… tapi kerajaan BN manage ekonomi sampai boleh buat pembangunan untuk rakyat… meluaskan peluang pekerjaan … rakyat jugak dapat hasil, kurang siket jumlah penganguran… kerajaan PAS kelantan sebagai contoh, pegi ceramah kutip duit rakyat, tapi ape hasilnya rakyat tak nampak…pembangunan lembap….

          kalau pun kerajaan BN gune duit rakyat untuk pilihan raya, bile mereka menang, mereka sumbang balik dan berkhidmat untuk kemajuan rakyat… PAS kutip derma then——> ? (what happen next) takde sape tahu kemane duit tu… tak reti manage kekayaan negeri ke sampai kene kutip derma?… kemana pergi semua tu?…

          Reply
          • September 9, 2011 at 5:58 pm
            Permalink

            hahaaa….prnah ke ko dngar dan tngok dan bace SATU LAGI PROJEK KERAJAAN PAS ? biol lah lu bai,

            lain r ameno, buat projek atas kapasiti kerajaan, pkai duit kerajaan, tapi letak SATU LAGI PROJEK KERAJAAN BN nak gak selit name parti….

            tapi aku minat ayat ko ni : kalau pun kerajaan BN gune duit rakyat untuk pilihan raya, bile mereka menang, mereka sumbang balik dan berkhidmat untuk kemajuan rakyat

            sah2 ia mnunjukkan kedangkalan otak

          • September 9, 2011 at 6:08 pm
            Permalink

            Memang takde bu….itu aku setuju ngan ko. Memang PAS tak pernah buat satu projek pun semasa memerentah. So, macam mana nak claim “satu lagi projek oleh kerajaan PAS”. Hahaha!

          • September 9, 2011 at 6:19 pm
            Permalink

            ahahaaaa…Toronto, PAS x gile glamour mcam ameno bn, buat keje yg diamanah kan pon nak selit name sndiri…

          • September 9, 2011 at 6:47 pm
            Permalink

            Keje pon takde nak selit apa? Ko ni bangang tol lah tak paham ape aku cakap!

          • September 9, 2011 at 6:51 pm
            Permalink

            keje x de ? hahaa…ko sah2 tak prnah smpai ke Kelantan

          • September 9, 2011 at 10:35 pm
            Permalink

            Kesian penyokong UMNO ni…. dah lah jahil, bangga pulak buat perkara maksiat. korang tau tak ambil hak kerajaan untuk bantu rakyat atas nama parti bermakna perompak berlesen, perasuah berlesen dan penipu berlesen, pihak berkuasa tak boleh ambil tindakan sebab Pemimpin K’jaan benarkan perbuatan tersebut, dalam masa sama korang heboh satu dunia bila k’jaan negeri PR guna duit untuk kepentingan rakyat tampa guna nama parti.
            Duit ceramah PAS digunakan untuk bantu orang miskin di kawasan tersebut dan aktiviti parti yg. lain bukan buat Istana cam pemimpin UMNO. Berani ko audit mana pemimpin UMNO dapat duit buat istana?
            Bro dalam Islam tak boleh ambil hak orang lain untuk tolong orang lain, itulah aku kata korang terikut ideologi penjajah hingga Robinhood korang kata hero.

          • September 9, 2011 at 10:47 pm
            Permalink

            bujuk, kau cakap pasal DAP ke?

          • September 9, 2011 at 10:50 pm
            Permalink

            “”Beras diberi hasil duit daripada cukai, cukai tak semestinya duit setiap individu di Malaysia, yang bayar cukai pendapatan cuma tak lebih daripada 25% pekerja kat Malaysia ini, lain semua duit syarikat, perniagaan, perkhidmatan dan barangan. Selain daripada itu duit saman, levy fee, dan sebagainya.

            Abis kamu rasa PAS guna tak duit poket sendiri? Tgk mcm kerajaan kelantan, segala kempen atau promosi mengenai kelantan akan diselitkan banner PAS..nak tanya sapa yang bayar? Bukan rakyat kelantan ke yang bayar hasil daripada kutipan cukai? Yang bekerja dengan kerajaan kelantan kemudian mempromosikan PAS..gunakan duit sapa?? “”

            kat atas tu ko punya posting, jangan tak ngaku pulak….
            Lagi satu apa bukti PARTI PAS sama cam UMNO kedarah duit k’jaan. PAS dah lebih 20 tahun jaga k’tan, AUDIT negara tak pernah kata ada salahguna kuasa @ urus tadbir disana. berbanding kementerian2 dan k’negeri UMNO. Jabatan Audit tegur k’jaan ganu buat pembangunan yg. tiada faedah pada rakyat seperti monsoon cup dan masjid kristal, lagi KDN beli CCTV 10x ganda harga sebenar… banyak lagilah…
            Pendekkata UMNO tak amanah dengan kuasa yg. dipinjamkan rakyat.

          • September 12, 2011 at 6:56 am
            Permalink

            Yg buat maksiat tu, ketua pembangkang yg ko sembah….itu ko tak cakap pon…hahaha….HIPPOKREET!

          • February 5, 2012 at 9:24 pm
            Permalink

            the most “bebal” blog spot and the comments of umno bloggers is the worst amongts bloggers in the world. corruption is “halal” to them ….pls umno bloggers repent and may god b;lessed you all.

        • September 9, 2011 at 5:08 pm
          Permalink

          Kepentingan diri sapa? Yang kamu dok tuduh² tu semua bukan ahli UMNO pun..mereka ni bagai parasit atau anai² yang memakan duit rakyat. Mereka ini bukan Ahli UMNO ataupun mana² ahli politik..mereka ini businessmen yang kebanyakkannya bukan Melayu pun..mereka juga melobi Pakatan Rakyat..PR bagi projek PR bayar duit projek..duit projek tu daripada sapa?

          Jap sejak bila pulak aku cakap pasal Satu lagi projek Kerajaan PAS? aku takde mention pun..yang kamu duk tokok tambah kenape?

          Aku tgk orang PAS banyak pakai Merz,BMW, ada yang hantar anak luar negara..boleh ataupun tidak aku nak mengata dioarang pakai duit rakyat?? Sudah tentu tidak boleh bukan..pasal aku takde bukti..tapi kemusykilan itu ada

          Lagi teruk setengah daripada diaorang ni dapat projek dari kerajaan yang ditunjangi oleh BN..kamu dah kebas projek dengan BN kemudian kamu sapu lak projek dari Pakatan..dalam masa yang sama kamu tibai pulak orang gomen yang pro-BN??? Teruk tak perangai mcm tu??

          Ini tetiba duit anak-bini bapak dayus gi dangdut apa kebendanya ni? Sapa yang pergi ke dangdut? Ko mesti penah gi dangdut kan..dan aku tak terkejut suatu ketika dahulu pun ko penah pegi dangdut pakai duit bini kau tu betul atau tidak? kemudian entah apa jadi mungkin bala turun ke kamu, kamu nyesal, kamu express perasaan kamu dekat Ustaz PAS, terus kamu terpengaruh kemudian menyalahkan BN diatas angkara perbuatan kamu sendiri? manusia jenis apa kamu ini (bak kata Anwar Ibrahim)

          Banyak cantik muka aku citer pasal Islam, ko cakap kat aku sama ada salah ataupun tidak kita sebagai umat Islam wajib menggunakan akal yang merupakan suatu keistimewaan daripada Allah (SWT) untuk berfikir..atau pada pendapat kamu adalah haram seandainya kita menggunakan akal untuk menyoal tentang sistem pengurusan PAS?

          Cara kamu nak argue pun mcm budak sekolah menengah abu bakar termeloh tahun 70an..melayu mcm kamu ni lah DAP suka..bodoh

          Reply
          • September 9, 2011 at 5:13 pm
            Permalink

            oh ye ker….tu kes terbaru
            Sapura ngan Kementerian Pertahanan
            2 BILLION di ulang 2 BILLION (direct nego) x dak tender

            Sapura tu sape pnyer yer ? Cina ke India ker ?
            ye jwab nye Melayu pnyer…Melayu maner yer parti ape yer
            sape bapak tuan pnyer Sapura yer…..

            hahahaaa…Skundel kene kencing ngan ameno

          • September 9, 2011 at 6:14 pm
            Permalink

            Ini lah Melayu dengki ngan Melayu yg berjaya. Direct nego ni untuk projek yg tertentu, yg memerlukan kelebihan dari segi modal dan kepakaran. Kalo tak bagi kat sapura kena le bagi kat cina sya poo loh atau kat kerling ntah ape nama ntah. PAS/DAP/PKR tak pernah bagi kontrak direct nego ke bu? Jangan le buat-buat tak tau pulak….HIPOKRIT!

          • September 9, 2011 at 6:22 pm
            Permalink

            hahahaa…x sokong kate dengki Melayu
            tapi KESAM pun tak de, tender pun tak der
            ni keje gile, sbb pojek BILLION bai
            kpentingan Negara, mane bleh buat main2, nnti jdai mcam kapal selam x bleh mnyelam plak, atau beli jet tanpa enjin lebih mhal dari jet ade enjin

          • September 9, 2011 at 6:46 pm
            Permalink

            Asik ulang fitnah kapal selam tak buleh menyelam….sudah la HIPOKRIT. Sebab kepentingan negara dan Melayu lah direct nego ngok! Fitnah bagi kat ko lah!

          • September 9, 2011 at 6:56 pm
            Permalink

            dah tu ko nak aku sbut psal 1MDB ker ?
            direct nego sbb nak bantu Melayu dan Negara ? hahaaa…
            mmg sengal lah kalu ini justifikasi nye

            Melayu Sapura tu brape kerat ?
            Melayu ameno PAS brape ramai ?

            bende2 mahal dan pnting mane bleh direct nego ngok
            kene open tender, so kerajaan ade pilihan baru lah dpat brang yg terbaik dan hrga brpatutan,

            kalu direct nego, brape je Sapura letak harga kerajaan akan bayar so kerajaan x de pilihan, brang x pasti lgi elok dan bgus

            fitnah amende nye ToronTo ?

          • September 9, 2011 at 11:02 pm
            Permalink

            Skundel… ko meraban apa, aku dah tak faham cerita ko. Ko yg. spin kata UMNO guna duit pembayar cukai 25% dan syarikat dan… sekarang ko kata sykt2 dan perniagaan tu bukan UMNO punya? Aku peduli apa siapa punya… persoalan sekarang kenapa UMNO ambil hak orang lain(sykt. perniagaan, cukai…) yg. bukan hak UMNO untuk berkempen PRU? ko faham tak…?
            Berapa ramai pemimpin PAS hidup mewah dan adakah mereka telah hidup mewah sebelum jadi pemimpin PAS? Kalau ko banding pemimpin UMNO, hari jadi YB esok keluar BMW baru.(ADUN tempat aku ni…) sebelum tu pakai wira buruk je.. bro. Bukan dengki tapi dapat mana?
            Pasal bapak dayus tu perumpamaan untuk pemimpin yg. guna hasil titik peluh rakyat untuk kepentingan diri dan parti macam UMNO, bukan kata pada ko.
            Aku nasihat ko baca post ko dan post aku sebelum tulis… boleh?

    • September 9, 2011 at 6:19 pm
      Permalink

      awat akhir akhir ni hang cakap pasai sejarah … dah tak dak modal lain no

      Reply
      • September 9, 2011 at 6:23 pm
        Permalink

        aku dah bnyak kali ajak mreka tukar subjek
        mreka dok asak aku ngan subjek sejarah gak….
        admin pun kekadang bingai, asyik2 ghaib kan posting aku jer

        Reply
        • September 10, 2011 at 2:45 am
          Permalink

          he…he…abu….abu…..hangin satu badan nampak…

          Reply
  • September 9, 2011 at 8:15 am
    Permalink

    TABUNG MEMALI, KOHILAL, Pendidikan PAS pusat, DUit KEK,DUIT HAJI RM65K, DUit RM4. Billion ..segalanya jenis tabugn la PAS buat…semua masuk poket pemimpin PAS la…yang menganga….totok PAS la…..hehehehe…

    Reply
  • September 9, 2011 at 8:26 am
    Permalink

    Bujuk,..

    1) Waktu proses menuntut kemerdekaan, adalah benar rakyat menyumbang wang ringgit, barang kemas utk tampung kos pergi ke London.

    2) Hasilnya kemerdekaan berjaya diperolehi, pengorbanan rakyat dan pemimpin berbaloi.

    3) Pas mintak derma sejak 1951 hingga 2011, saban waktu duk mintak derma je. PRU mintak duit rakyat, PRK mintak rakyat support, rakyat nak makan minum dgn pemimpin pas, pkr pun kena bayar harga satu kepala, uncang dan tin milo pulak asyik bergerak siang malam saban hari dalam semua ceramah politik pas, pkr.

    4) Apa hasil yg dapat? Takde pun.

    5) pemimpin berjuang rakyat menyokong. Tapi Pas, pkr balik-balik mintak rakyat berkorban, bila rakyat tanya mana hasilnya depa kata nak kemudahan mintak dgn kerajaan pusat.

    6) selepas negara berjaya merdeka, UMNO dah tak pernah duk usung uncang tiap kali ceramah atau majlis penerangan parti. kalau buat anjuran misi kemanusiaan dgn bantuan media perdana ada la dan jumlahnya disiarkan berapa jumlahnya dan barang apa yg dibeli dr duit tu.

    7) Pas sejak sebelum merdeka sampai la 2011, memanjang duk usung uncang dan tin milo saban waktu dlm ceramah, majlis makan-makan dan tabung pilihanraya, tu pasal kita tanya mana debit kredit penyata kewangan yg diterima tu.

    Reply
  • September 9, 2011 at 8:30 am
    Permalink

    hahhahaah..pemimpin UNITED MONKEYS NO OTAK dah terang2 rasuah..ni saja nak alihkan perhatian hahahahah

    Reply
    • September 9, 2011 at 5:11 pm
      Permalink

      hahaha orang PKR pun sama…nak bukti member aku photographer semua projek PKR jer dia sapuuu..haaa apa macam mau cakap??

      Lu nak projek..lu kerja la kuat sikit..berinteraksi dengan orang..kalo lu duduk warong kopi pakai kopiah bile org suruh lu buat kira² standard deviation formula lu tak tau nak buat..pegi jalannnn la braderrr carlosmontoya..

      Reply
      • September 9, 2011 at 5:32 pm
        Permalink

        skang orang carik bukti pkai photographer je yer..
        sian lah pnyiasat prsendirian, x bleh carik makan

        sian si Skundel, kene kencing je ari2

        Reply
  • September 9, 2011 at 8:47 am
    Permalink

    masaalah pas ialah tiada peningkatan ekonomi itu aku setuju tawan 2 negeri pas masih mengemis sebab itu orang trangganu tolak pas dari pru11 dan pru12 pusingan duit kerajaan negeri semua berbalik kepada kroni pemimpin dalam pas macam husam musa di kelantan, contohnya dia upah blogger untuk lobi bagi dia 2 juta dari mana dia dapat duit tu ? sedia maklum husam musa adalah perang umno yang ada di dalam pas tapi orang umno kelantan pun tak mahu perintah kelantan sebab selagi pas perintah kelantan selagi itulah pemimpin umno dapat sebat banyak lagi duit dari kerajaan pusat keadaan yang sama berlaku di Kedah
    aku pernah bagi proposal supaya pas meningkatkan ekonomi melalui negeri kelantan dan kedah tapi senang2 kena reject
    aku setuju dengan bujuk apa yang di buat pas itu tak salah ianya sekadar derma tak ada paksaan nak bagi tak apa tak bagi pun tak apa ikut suka
    tapi hangpa release artikel nih membuktikan umno lah yang sebenarnya perompak
    ketika pemimpin umno nak sebat 6% cukai dari topup prepaid ,
    elektrik yang di naikkan
    harga petrol cikai ron95 yang mahal
    harga gula
    apa pun BN = Barang Naik untuk kemudahan merompak rakyat malaysia dan menyantuni rakyat asing

    Reply
    • September 9, 2011 at 5:29 pm
      Permalink

      treganu tolak PAS wal hasil
      mase PAS printah no 4 termiskin (no royalti)
      mase AMENO printah no 2 termiskin (with royalti)

      Reply
      • September 9, 2011 at 8:13 pm
        Permalink

        eh abu hang kena taw yang amno akan siksa negeri melayu teramai saja tengok kedah apa jadi 2 oqang perdana menteri dari kedah tunku jumpa chin peng di kedah che dead pun bunuh rakyat melyu islam kedah dalam peristiwa memali
        itu kerja umno siksa tindas dan bodohkan melayu

        Reply
  • September 9, 2011 at 9:04 am
    Permalink

    Kalo nak dibandingkan antara Al-Arqam dan PAS dari sudut penjanaan ekonomi, Al-Arqam adalah lebih baik. PAS dari dulu sampai sekarang masih mengharapkan duit rakyat. Kenapa PAS tidak memikirkan langsung aspek penjanaan pendapatan supaya karung parti sentiasa penuh ?

    Kalo PAS masih lagi tidak mampu membuktikan bahawa ia hebat dari segi ekonomi, macamana nak mengharapkan rakyat untuk menyokongnya. Rakyat perlukan parti yang kukuh dari segi ekonomi supaya rakyat boleh bergantung harap untuk membantu meringankan beban dari segi kewangan. Bukan itu sahaja, rakyat jugak mahukan sebuah parti yang mampu menyediakan peluang pekerjaan melalui aspek pelaburan domestik dan antarabangsa.

    Bagaimanakan keadaan PAS untuk tempoh 10 tahun yang akan datang ? Rakyat menjangkakan PAS takkan berubah terutama dari aspek dalam memenuhkan tabung parti.

    Reply
    • September 9, 2011 at 10:43 am
      Permalink

      Boleh tanya sikit apa bisness UMNO?
      Parti politik boleh bisness ke?, UMNO selalu pulas telinga jabatan k’jaan untuk kempen PRU terutama kementerian penerangan, JKR, K’jaan tempatan, GLC dan kroni2 yg. dapat projek k’jaan(rasuah ni…) seperti kata Najib… U help me, I help U.. Buktinya anak syarikat k’jaan negeri bagi peruntukan jutaan ringgit pada UMNO untuk majlis tertentu masa PRU, ada reset lagi…
      PAS memang bukan organisasi syarikat, dan ko betul Arqam lebih baik dari PAS dalam hal ni, tapi UMNO ….hehehhehhe.

      Reply
      • September 9, 2011 at 5:09 pm
        Permalink

        benda yang sama juga PAS buat kat kerajaan Kelantan, Kedah, Dap pula dengan Penang..manakala Sgor pula dengan PKR..

        Mana dapat duit???

        Reply
        • September 9, 2011 at 5:26 pm
          Permalink

          ye ke Skundel…? jabatan ape yer..? sape exco kerajaan negeri yg buat cam tu yer… tak patut sungguh

          Reply
          • September 9, 2011 at 6:18 pm
            Permalink

            Allo hipokrit, buat-buat tanya pulak…..kepala gengster jadi exco!

          • September 9, 2011 at 6:24 pm
            Permalink

            lor…awat polis tak ambik tindakan ?
            polis ni takut ka ?

          • September 9, 2011 at 6:42 pm
            Permalink

            Itu aku tak tau lah. Polis takut ke, ape ke, mana aku tau. Yang aku tau dan semua orang lain tau, kecuali ko, kepala gengster jadi exco!

          • September 9, 2011 at 6:58 pm
            Permalink

            lor..ko tak tau, tapi tadi cerite bukan main hebat dan lebat
            ke yg ko tau tu hnya crite kosong yg di gembar gemburr kan je

          • September 9, 2011 at 7:30 pm
            Permalink

            gembur tanah ke abu? tanam sayur..

          • September 9, 2011 at 11:09 pm
            Permalink

            tapi pemimpin BN memang ada yg. jadi gengster dan dihukum penjara tapi hidup bebas diluar, zaman ong ka ting tak silap. PR belum ada bukti hanya cakap2 kedai kopi.. atau Hishamudin memang pondan.

          • September 10, 2011 at 2:13 am
            Permalink

            Gengster exco PR tu kebal……bukan apa sebab yg pangkah mereka bebal!

        • September 9, 2011 at 11:06 pm
          Permalink

          PR buat apa bro….?
          kat atas ko kata PR tak buat apa2 untuk bangun kan negeri, sekarang sudah tukar ke bro…?
          Kan aku kata tiada bina ” sebuah lagi projek PAS/PKR/BAP” ko meraban apa..?

          Reply
          • September 10, 2011 at 12:00 am
            Permalink

            Kat Selangor ada banyak projek PR bangunkan. Projek Rumah Urut. Kalau taka malu bubuh la ” Satu Lagi Projek Kerajaan PR. hehehe..

          • September 10, 2011 at 2:56 pm
            Permalink

            Ko sembang apa Azam..? sykt. apa? siapa punya? kalau setakat nak fitnah baik diam… ko nak ke jadi golongan yg. potong lidah sendiri disana nanti?

          • September 12, 2011 at 6:58 am
            Permalink

            Mana ada fitnah…..bende yg jelas terpampang ko tanya syarikat apa, sapa punya bagai…ilmu mantik ko tu ilmu tahik!

    • September 9, 2011 at 5:28 pm
      Permalink

      hahaa…Al Arqam tu ade bisnen sndiri
      PAS ni ape bisnes mereka…ameno aku tak tau r plak, tapi ameno ni duit ade jer

      nak buat bandingan pun agak2 r

      Reply
      • September 9, 2011 at 6:20 pm
        Permalink

        Orang UMNO selain pandai berpolitik (bukan macam mat sapu BO) juga pandai berniaga….apa hang jeles ke? Orang PAS macam ko, sudah lah bodoh, tak dak teloq, tiap kali berniaga kapoot, lepas tu jadi HIPOKRIT!

        Reply
          • September 9, 2011 at 6:40 pm
            Permalink

            Aku cakap orang UMNO, tak tau baca ka?

          • September 9, 2011 at 6:42 pm
            Permalink

            ye le2, orang ameno niaga ape tu bang ?

          • September 9, 2011 at 6:51 pm
            Permalink

            Niaga macam-macam la. Point ko nak kata UMNO berniaga. Point aku UMNO tak berniaga, tapi orang UMNO yg berniaga. Tak kesah lah berniaga apa, asalkan bukan rumah urut, judi dan benda-benda haram yg berlambak kat selangor tu!

          • September 9, 2011 at 6:58 pm
            Permalink

            tak kisah la niaga apa pun abu..janji tak meniaga CHINA DOLL.
            opps..langgan pun tak boleh tau abu…

          • September 9, 2011 at 6:59 pm
            Permalink

            hehehee…orang ameno berniaga
            tapi niaga ape tak tau……hujah ape mcam ni

          • September 9, 2011 at 7:23 pm
            Permalink

            meniaga kata rasuah..bila tak meniaga kata rembat duit rakyat..ish2 abu2…

          • September 9, 2011 at 11:14 pm
            Permalink

            Apa kena mengena orang UMNO berniaga dengan keuwangan UMNO kukuh, ce cite? Orang PAS pun meniaga juga, takda sangkut paut dengan parti.
            Oooo… baru aku ingat orang UMNO berniaga dalam sykt. rm2 tapi projek juta2 dijamin pemimpin UMNO. Apa orang kata proksi… macam Tajudin Ramli beli sapura dan mas dulu2 betul… dia pegang syer tunM dan TunD. itu rekod mahkamah laa….

          • September 10, 2011 at 2:11 am
            Permalink

            Orang PAS beniaga jual air lior je…..buat collection pakai tin milo…takde sangkut paut dgn parti……hahaha….syarikat takdak sebab 2 sen je nilai ayak liok tu!

          • September 10, 2011 at 2:57 pm
            Permalink

            kesian.. kalah hujah buat provokasi… lagi2….

          • September 12, 2011 at 2:35 am
            Permalink

            Mana hujah ko? Setakat kata itu rekod mahkamah, mana dia? Bila mahkamah kata liwat memang terjadi ko tak percaya pulak……bukti video pn ko tak caya. Hipokrit! Ok la..HIPPO!

        • September 10, 2011 at 1:31 pm
          Permalink

          porah lah pandai berniaga …….. projek dapat kepada kroni pilitik jea…. aku pun boleh berniaga……..

          Reply
      • September 9, 2011 at 8:12 pm
        Permalink

        bisnes kopi tongkat ali la bu.HPA mai semangkuk

        Reply
  • September 9, 2011 at 9:05 am
    Permalink

    Penyokong PAS telah terdidik dg amalan buat kebajikan . Dalam majlis-majlis kuliah , ceramah memang selalunya diadakan pungutan derma utk berbagai tujuan kepentingan ummah. Setiap kali RM terkeluar dari poket ikhlas kerana Allah. Tak timbul pun soal bagaimana wang itu nanti akan digunakan untuk perut peribadi. Sebab kami yakin dan percaya benar-benar wang itu nanti akan dipergunakan kepada perkara-perkara yg benar-benar perlu tanpa menunggu bantuan dpd sumber yg tidak ikhlas. Mungkin dg amalan inilah menjadikan kebanyakan penyokong PAS kelihatan airmukanya bersih ceria stedy. Tangannya sentiasa terbuka untuk memberi khidmat kerana Allah. Bukan berhati busuk dan bergantung dg Taghut ( Taghut : Selain Allah)

    Reply
  • September 9, 2011 at 9:36 am
    Permalink

    pemimpin dan pencacai PAS tak ubah seumpama peminta sedekah… lebih baik sumbang kepada fakir miskin daripada menyumbang kepada penyokong komunis…

    Reply
    • September 9, 2011 at 5:25 pm
      Permalink

      ade aku kesah ? kurang2 nye mreka tak rembat duit kerajaan tuk kempen parti
      sbb yg tu lagi hina

      Reply
      • September 9, 2011 at 6:21 pm
        Permalink

        Bulan posa buat fitnah, ni bulan raya pon buat fitnah…..dah la tu HIPOKRIT!

        Reply
        • September 9, 2011 at 6:25 pm
          Permalink

          fitnah ???????
          tang mane tu Toronto ?

          Reply
          • September 9, 2011 at 6:34 pm
            Permalink

            Eleh, buat-buat tanya lak…..sah HIPOKRIT ko bu!

          • September 9, 2011 at 6:43 pm
            Permalink

            aku tnya tang mane kate2 aku tu ade unsur fitnah…yg ko merapu ni ape ke jadah nyer ? aku paste blik

            ade aku kesah ? kurang2 nye mreka tak rembat duit kerajaan tuk kempen parti
            sbb yg tu lagi hina

          • September 9, 2011 at 6:48 pm
            Permalink

            dh smpai tk kenal mana satu fitnah mana satu betul dh si abu ni..lalat kalau suka makan ta*k, mana dia kenal ta*k tu kotor ke tak..

          • September 9, 2011 at 6:52 pm
            Permalink

            Tu la pasal, dia pun jadi tak sedor sedang buat fitnah, dah terlampau biasa…kahkahkah!

          • September 9, 2011 at 7:00 pm
            Permalink

            aik, kasi tau r dulu mane satu fitnah posting aku tu
            jngan lah melalut ke lain plak….

            aku paste lagi
            ade aku kesah ? kurang2 nye mreka tak rembat duit kerajaan tuk kempen parti
            sbb yg tu lagi hina

          • September 9, 2011 at 7:04 pm
            Permalink

            ye la ko ni toronto…abu mana fitnah..dia tgh berzikir tu..ko ni toronto, pandai2 je..jahat tau …..OMG…OMG…

          • September 9, 2011 at 7:10 pm
            Permalink

            time kasih yeop, Allah s.w.t, bukak kan ati yeop sertai PAS

          • September 9, 2011 at 7:15 pm
            Permalink

            pas tu apa abu..? agama ke..??

          • September 9, 2011 at 7:30 pm
            Permalink

            Takpe boo, ko baca la statement ko tu berulang-ulang macam yeop kata…berzikir. Lama-lama dapatla hidayah dan ko pon taulah apa fitnah yg ko sedang canangkan tu

      • September 9, 2011 at 8:14 pm
        Permalink

        sapa kata?pasir pun kena curi.sekarang sampah pun nak curi

        Reply
        • September 9, 2011 at 11:17 pm
          Permalink

          Aaa… lama tak dengar cerita pasir, mana Noh Omar hero pasir sekarang? awat diam…?

          Reply
  • September 9, 2011 at 10:12 am
    Permalink

    Pas 10thn akan dtg lagi kembunglah poket pemimpin mereka,… Perjuangan Pas untuk islam kununnnnn,KhhhhaKK PtuHHHhh!!!!!

    Pas MUNAFIK!

    Reply
    • September 9, 2011 at 5:24 pm
      Permalink

      budus…..PAS dah 50 thun, ade ke ko dngar yg jadik jutawan hasil kutip derma ?

      Reply
      • September 9, 2011 at 6:24 pm
        Permalink

        Kalau ada pong ko mana tau….asik kena kencing je dengan penceramah. Benda ni memang tak diceritakan, nanti kang kering kontang pulak tak de sapa nak derma. Kalo ko tau pong takkan ko nak cerita sebab ko HIPOKRIT!

        Reply
        • September 9, 2011 at 6:26 pm
          Permalink

          hahaa….kalu betui ade, aku rase 1 bulan penuh cerite ni main di tv3 dan utusan…….

          Reply
          • September 9, 2011 at 6:38 pm
            Permalink

            Itu la aku cakap, bende ni tak di ceritakan oleh orang berkenaan…..jadi Utusan dan TV3 tak tau. Utusan dan TV3 hanya akan cerita bila ada sumber yg beri tahu….so, bu kalo ko tau pergi la ceritakan pada mereka, jangan diam kan aje. Jangan jadi HIPOKRIT! Ko tak tau? Siasat bu, siasat, jangan biar kan aje!

          • September 9, 2011 at 6:45 pm
            Permalink

            abu layan tv3? abu baca utusan? OMG…OMG..OMG…!!!

          • September 9, 2011 at 6:45 pm
            Permalink

            huish…dasyat sungguh, smpai orang x brani nak crite keburukan PAS…hahaaa…..mmg kelakor lar bai

            ate kalu ko tau, prgi r crita kat utusan ngan tv3
            InsyaAllah, esok kuar r kat front page

          • September 9, 2011 at 6:46 pm
            Permalink

            yeop tv3 ngan utusan OMG, OMG
            nak buat cmne, kang kasi berite dari lain2 sumber korang x percaye

          • September 9, 2011 at 6:53 pm
            Permalink

            kitorg ok je dgn utusan dan tv3. tapi bila ABU yg sebut pasal tv3 dan utusan, tiba2 aku dh tergugup…OMG..OMG..

          • September 9, 2011 at 7:00 pm
            Permalink

            hahahaa…kelakor lah yeop

          • September 9, 2011 at 7:26 pm
            Permalink

            ko tak rasa kelakar kt diri ko ke abu..? dh mcm clown je ko ni aku tgk..rasuah sana la..rembat duit sini la..suruh baca utusan la..suruh tgk tv3 la..lawak siot..

        • September 9, 2011 at 7:01 pm
          Permalink

          Boo, ko tau tak….aku tak kesah kalo ada orang PAS jadi jutawan sebab rembat duit derma, dia jawab la nanti. Point aku kat sini ialah, mungkin ada sebagai menjawab cakap ko “PAS dah 50 thun, ade ke ko dngar yg jadik jutawan hasil kutip derma ?” seolah-olah konfem takde. Aku kata mungkin ada sebab orang PAS ni penipu besar….terutamanya murshitol am dan presiden, timbalan preseden hinggalah ke juak-juak…..tak terkecuali ko! Apa ke jadah aku nak repot TV3/Utusan kalo aku tau cerita apa-apa pasal kes ni! Itu semua ko orang punya pasal la….HIPOKRIT!

          Reply
          • September 9, 2011 at 7:06 pm
            Permalink

            kalu stakat ckap jer ko jer..itu satu tuduhan bleh jadik fitnah
            ko kene pasti kan betul2 sbelum kuar kan kenyataan….
            tapi x pe, InsyaAllah x de orang2 PAS akan saman ko,

            ni borang PAS bila ko nak isi ?

          • September 9, 2011 at 7:25 pm
            Permalink

            Mana ada tuduh……tapi aku syak, based on track record pemimpin dan pencacai PAS yg banyak menipu dari bercakap benar! Kemungkinan tu ada, sebab tu aku sarankan ko siasat….lepas siasat ada bukti baru buleh tuduh. Kalo takde bukti baru konfem takde….tak macam ko cakap, belum apa-apa dah konfem macam takde! Itu la ko silap, asik melopong bila mat sabu berceramah….dia terkencing direct kat muka ko pun ko tak sedar!

          • September 9, 2011 at 11:22 pm
            Permalink

            Jawapan selamat….
            Takpa lah toronto, maknanya tiada sebab ada perkataan mungkin disitu. Masuk mahkamah kalau ko sebut mungkin… maknayan gugur kes.

          • September 10, 2011 at 1:38 am
            Permalink

            Bujuk bongok, kes ni bila abu dah siasat dan ada bukti baru buleh buat tuduhan dan masuk mahkamah. Selagi abu belum siasat, mungkin ada mungkin tidak. Yg aku sanggah tu cakap si abu yg kata macam konfem takda. Ko biol memang lah tak paham apa orang lain cakap. Tak paham jangan masuk campor, duduk diam-diam, jok!

          • September 10, 2011 at 3:00 pm
            Permalink

            hahahha….
            Udah la toronto.. apa kes ko buat fitnah lepas tu nak suruh orang lain siasat… kalau suruh polis siasat ok jugak..
            ko sekolah mana dulu toronto?

          • September 12, 2011 at 2:42 am
            Permalink

            Sah ko bangang boojoke…buat joke basi bole la ko ni. Yg tak sekolah ko, sebab tu tak paham apa orang kata. Ko takut sangat kalo abu siasat apehal? Takut abu terjumpa fakta sebenar dan terus masuk BN?

      • September 9, 2011 at 8:17 pm
        Permalink

        ada.kawan kite yg kawin dengan betina kemboja.Berapa dia tuntut.mana datang duit?

        Reply
        • September 9, 2011 at 11:24 pm
          Permalink

          Aku pun nak tau jugak… boleh tolong siasat. Paling tidak pru akan datang boleh buang kalau dia bersalah.

          Reply
  • September 9, 2011 at 10:20 am
    Permalink

    entah mengapa….bila ku terdengar perkataan KOHILAL…ku rasa….ku rasa…ku rasa…

    nak… ketawa terbahak2…

    kah..kah…kah…kah…kah…

    kesian lebai2 PAS..enta dan antum dah kena…..!!!

    Reply
    • September 9, 2011 at 5:18 pm
      Permalink

      hahaa..same r ngan aku yeop, nak tergelak aku dngar kes KOHILAL ni

      KOHILAL ni Syarikat yeop, bkan duit Kerajaan atau duit PAS atau duit AMENO…
      adat berniaga ade rugi ade untung yeop, rugi nye dlam 800ribu je yeop bkan smpai 20juta mcam ketua puteri ameno tu mnyalak kat utusan yeop,

      tapi ce yeop tngok Sime Darby plak yeop, brape rugi nye yeop…..BILLION yeop PROTON yeop, ratus juta yeop, MAS ratus juta yeop, PERWAJA ratus juta yeop, dah tu, bleh kate kan tiap2 tahun rugi je yeop…ape ke jadah nye yeop
      lain2 lagi..yeop carik sndiri lah ye yeop

      Reply
      • September 9, 2011 at 6:42 pm
        Permalink

        huyoo.. hebat abu ni…! patut abu ni jadi menteri kewangan malaysia kalu pr menang nnt. ko tknak kasi advise ke cmne nk atasi kerugian tu abu? cara ckp ko tu dh mcm pakar ekonomi tuh… tk nk advise obama skali ke pasal kemelesetan kt u.s tu abu?

        nak cari kt mana ye abu? kt harakah ke?

        Reply
        • September 9, 2011 at 6:47 pm
          Permalink

          tngok, dah di kasi explain sumber nye plak ko pertikai kan
          bkan isi nye yg ko ambik…ape2 je lah yeop

          Reply
          • September 9, 2011 at 6:50 pm
            Permalink

            explain dulu, sumber suruh cari sendiri..haha…OMG…OMG…

          • September 9, 2011 at 7:01 pm
            Permalink

            tu aku dah explain lah tu….ape lagi yg yeop nak ?

          • September 9, 2011 at 7:08 pm
            Permalink

            la…ko tgh explain ke tadi abu…? sori2.. tak fokus..mengantuk plak tadi…aku baca balik explanation ko ek..

          • September 9, 2011 at 7:11 pm
            Permalink

            kecik ati aku yeop

          • September 9, 2011 at 7:17 pm
            Permalink

            mana boleh kecik2 ati abu.. cmne nk bertempur bersih 3.0 nnt? hati mau keras…

          • September 10, 2011 at 2:03 am
            Permalink

            Ati je kecik, anu nya macam belalai gajah sebab tu susah nak keras! Tapi bila keras, depan belakang dia tibai tak kira jantan ke, atau cinadoll ke…… kahkahkahkah!

  • September 9, 2011 at 11:08 am
    Permalink

    betol tu. keje nk rembat duit rkyat je. pakai nama Islam pulak tu. Dri korang derma kt pak lebai pas yg tentu dh byk duit, baik le korang g derma kt rumah anak yatim atau kt masjid. kalau korang derma kt pak lebai pas, lepas tu dia guna duit tu g ceramah maki2 dan fitnah org, korang pn dpt saham dia skali

    Reply
    • September 9, 2011 at 5:22 pm
      Permalink

      budus…rembat tu curik, ni mintak derma…nak kasi bleh x nak kasi pun tak jadi hal
      blajor lagi, bukak kamus DBP

      Reply
      • September 9, 2011 at 6:56 pm
        Permalink

        ala abu..mintak derma pun kira rembat gak apa..hang tak penah dengar sindiket penipuan minta derma ke..yg guna budak2 kecik kt kedai mamak tuh..PAS ni lebih kurang cmtu jugak la…OMG…OMG

        Reply
        • September 9, 2011 at 7:03 pm
          Permalink

          yeop, jngan kasi malu orang kmpung….
          rembat/curik ngan mintak derma tu lain yeop

          Reply
          • September 9, 2011 at 7:10 pm
            Permalink

            lain macam mana tu abu..? ooh..aku tau..aku tau

            kalau masuk ke poket pas, namanya derma jihad..kalau masuk poket selain ahli pas, namanya rembat..ok2…

            i got it, man..ur great!

          • September 9, 2011 at 7:12 pm
            Permalink

            truk pemaham yeop ni, x bleh nak bantu

          • September 9, 2011 at 7:18 pm
            Permalink

            xpe..menuntut kt mat sabu plak nnt..jgn dia ajar aku komunis dah..

          • September 9, 2011 at 11:27 pm
            Permalink

            Abu aku advise ko tak perlu layan si yeop ni… biarkan dia SS.

          • September 10, 2011 at 12:21 am
            Permalink

            bujuk…sian kat dia, kaum2 die tak nak layan die

          • September 10, 2011 at 1:45 am
            Permalink

            Hahaha, yeop bila ko cakap camtu teros bujuk ajak abu cabut lari…tak buleh nak jawab la tu!

  • September 9, 2011 at 1:17 pm
    Permalink

    umno mana main derma2 ni tak best katanyr walharamku umno kutip derma
    umno main terus rompak sebat jer naik harga barang harga minyak letrik gula tol astro dan lain 2 umno sebatlah duit tu
    tak pun beli pensil sebatang 3 juta amiklah duit tu
    duit bonus tahunan penjawat awam pun umno boleh curi duit polis dengan tentera tu tahun ni dapat setengah bulan saja kakitangan kerajaan lagi setengah bulan umno samun untuk bagi kroni

    Reply
    • September 9, 2011 at 2:35 pm
      Permalink

      pembangkang cakap senang la… sebab bukan depa yg kawal n manage ekonomi… depa tahu komplen ja… cube pembangkang yang ganti jage ekonomi… ha..turunkan la harga barang semua… lepastu kita tengok berapa lama Malaysia boleh survive…

      Reply
      • September 9, 2011 at 5:21 pm
        Permalink

        dah tu, ko ajak r juak2 ameno ramai2 kasi PR menang PRU 13
        kita tngok drang mngelabah jage ekonomi……

        Reply
        • September 9, 2011 at 6:30 pm
          Permalink

          Memang mengelabah punya… watpe ambik risiko. BN dah tentu terer pasal manage ekonomi Malaysia…kita teruskan je lah!

          Reply
          • September 9, 2011 at 6:34 pm
            Permalink

            abang Elektro tu ckap “cube pembangkang yang ganti jage ekonomi… ha..turunkan la harga barang semua… lepastu kita tengok berapa lama Malaysia boleh survive” sbb tu aku kempen kat die……

            ameno pndai manage ekonomi ???hahaaaa…agak2 ko lah kan, andai kata Petronas ni x de, mane kerajaan nak cekau duit selain cukai

          • September 9, 2011 at 7:00 pm
            Permalink

            rilek r abu…kalau petronas takde, kita korek la kt belakang umah ko..mana tau jumpa minyak..ko pun boleh dpt royalti gak..

          • September 9, 2011 at 7:03 pm
            Permalink

            OMG, OMG, yeop, ko jadi Manager nyer 25%

          • September 9, 2011 at 7:06 pm
            Permalink

            tak pyh susah2 la abu..aku tak “cerdik” mcm ko..tak pyh la nk jadi manager2 ni..kang ko tuduh aku rasuah plak…

          • September 9, 2011 at 7:06 pm
            Permalink

            Sebab UMNO pandai la ada Petronas! PAS tau jual taik minyak kat ceramah je…kahkahkah!

          • September 9, 2011 at 7:07 pm
            Permalink

            OMG OMG OMG, ameno pndai ade Petronas ke tau ade Menara Petronas ?

          • September 9, 2011 at 7:08 pm
            Permalink

            yeop, ko x nak kje ngan aku…..kuciwa aku yeop
            aku tau ko baik bkan mcam pemimpin2 ameno yg kaki korup tu

          • September 9, 2011 at 7:13 pm
            Permalink

            eh..tak la abu..org umno mana ada baik abu..semua rasuah kan..tak gitu abu..so, tak payah la ko ambik aku jadi manager..cucu lim kit siang, dgr khabar tgh cari keje.. ko ambik la dia.. untung2, ko bole ganti guan eng jadi km PP nnt..

          • September 9, 2011 at 7:18 pm
            Permalink

            Aku ulang: “sebab UMNO pandai la ada PETRONAS!” jangan spin bende lain boo…..tak sapa pon buleh pertikaikan perkara ni! Menara Petronas tu mercutandannya BOO! Mercutanda PAS……patong budha yg besar gedabak tu selain Tesco dikota baru…..kehkehkeh!

          • September 9, 2011 at 11:34 pm
            Permalink

            Yg. pandai KuLi bukan UMNO. Tapi sekarang dah taknak dengar cakap KuLi pasal royalti k’tan. Apa lagi selepas PETRONAS yg. boleh datangkan hasil?
            MAS dah berapa tahun rugi memanjang.
            PERWAJA berapa bilion lesap.
            MISC dah berapa kali bilout…..
            SIME DARBY melabor di Abu Dhabi bawak balik hutang bukan untung.

          • September 10, 2011 at 2:00 am
            Permalink

            Ku li memang pandai sebab tu dia tak masuk PAS. Pilihannya UMNO! Mungkin sekarang dah tua ni dia slow sikit sampai termakan dakyah PAS pasal royalty minyak. Takpe, nanti dia insaf la semula macam masuk UMNO semula selepas tersilap tubuhkan semangat 46!

          • September 10, 2011 at 3:04 pm
            Permalink

            toronto yg. PERWAJA, MISC,MAS dan sIME Dardy apa cerita?

          • September 12, 2011 at 8:29 am
            Permalink

            Joke, ko kaji la sendiri apesal mereka rugi….takde kena mengena dgn UMNO. Ko akan dapati kebanyakan pegawai/eksekutif mereka adalah orang PAS/PKR yg sabotaj company dari dalam…….cam kat JPN tu…..huhu!

      • September 9, 2011 at 8:07 pm
        Permalink

        woi melayu british bagilah pr perintah baru tau singapork yang amno bagi kat cina pap tu pun boleh maju lagi dari malaysia tak dak tanah tak dak minyak inikan pula malaysia yang ada minyak hasil bumi berlambak

        Reply
        • September 10, 2011 at 1:55 am
          Permalink

          Kasi menang pilihanraya la….apa pulak mintak free nak perintah. Ingat macam mintak sedekah time ceramah ke? Baru perintah selangor dah meraban tak tentu arah sampai rambut pon tak sempat nak sikat! Aku takot kalo bagi PR perintah, kok langsung mundor ngalah kan papua new gini!

          Reply
    • September 9, 2011 at 6:28 pm
      Permalink

      Cakap sedap, tunjuk lah bukti…..kalo tak jadi fitnah! Tapi cakap macam orang bangang tak sekolah, main rembat je!

      Reply
  • September 9, 2011 at 4:27 pm
    Permalink

    Jangan lupa, duit ZAKAT di Terengganu zaman rejim Hadi memerintah pun depa tabur bagi kroni-kroni je.

    Sapa-sapa nak negara ni pokai, silalah undi puak-puak komunis tu.

    Reply
    • September 9, 2011 at 5:20 pm
      Permalink

      lor…ye ker…? baru lah aku tau, awat nye hang tak report kat SPRM ?
      ke ayat ni hang baru buat jer….hahaaaa…..

      Reply
      • September 9, 2011 at 6:31 pm
        Permalink

        Engko tahu bu,,,,tapi ko buat diam sebab ko HIPOKRIT!

        Reply
        • September 9, 2011 at 6:36 pm
          Permalink

          uiks…aku mmg x tau…sbb tak de plak kuar kat tv3 ngan utusan
          ko tau ke ToronTo ? gi r report

          Reply
          • September 9, 2011 at 7:12 pm
            Permalink

            Ko hipokrit boo…….kunun tak tau sebab tak keluar TV3/Utusan….kan ko orang boikot depa, jaid kalo ko harap berita dari TV3 dan utusan baru ko tahu, sah ko HIPOKRIT sebab tonton dan baca walaupon boikot….hahahahaha!

          • September 10, 2011 at 3:07 pm
            Permalink

            Ada masalah ko toronto kalau abu baca Utusan dan tv3..?
            Kotak boleh kelentong yeee….hahahha.

          • September 12, 2011 at 2:48 am
            Permalink

            Takde masaalah. Tapi yg boikot nkorang juga….itu yg aku cakap nkorang HIPPOKRET!

  • September 9, 2011 at 6:18 pm
    Permalink

    Bukan report kat SPRM laa bu, report kat DAP

    Reply
      • September 9, 2011 at 7:28 pm
        Permalink

        haha..abu buat lawak..jom tolong gelak..hahaha…

        Reply
        • September 9, 2011 at 7:43 pm
          Permalink

          hahahhahahahahhaha hihihihihih wakakakakakak kah kah kah kah kah

          Reply
        • September 10, 2011 at 1:03 am
          Permalink

          hahahahahahahahahahaha

          Reply
  • September 9, 2011 at 8:20 pm
    Permalink

    kahkahkah aku pun tumpang gelak lepas ni ada pulak geng koman do usung kepala bewak pi pejabat pas kenapa hangpa kutip derma
    webmaster pandai buat majis lah hilangkan fakta penat aku taip haprak betoi pandai mindfreak

    Reply
  • September 9, 2011 at 11:29 pm
    Permalink

    Semua PRK PAS kalah, tempat aku bendera hijau dah tak kelihatan langsung, cukup tahun kita boleh talqin kan PAS.

    Reply
    • September 9, 2011 at 11:37 pm
      Permalink

      Dekat sana majoriti senyap… sebab malu mata dengan PM.

      Reply
      • September 10, 2011 at 8:38 am
        Permalink

        Di tempat aku, full employment, semua orang ada kerja, yang tak kerja puak-puak PAS yg ke hulu ke hilir minta derma. Kesian aku tengok. Ada ramai yg dah keluar PAS pun. Depa ni yg malu nak umum keluar parti. Depa keluar diam diam. Shhhhh…

        Reply
        • September 10, 2011 at 3:09 pm
          Permalink

          hheheheheh…
          ko kencing ke…?

          Reply
  • September 10, 2011 at 12:10 am
    Permalink

    haihhh..kadang2 MYKMU ni bagus kalau nak bace just utk nak ketawa or jadi bahan lawak…sebab tu aku suke jer bace aper yg penulis MYKMU ni tulis….aku bace tak penah bosan heheh….

    ermm bile MYKMU nak hire penulis baru? nak gak aku bace style penulisan dari penyokong2 UMNO yg lain…mane tau lagi lawak ker

    Reply
  • September 10, 2011 at 1:30 pm
    Permalink

    Najib rompak RM500 juta UMNO diam jea….

    Reply
    • September 10, 2011 at 8:10 pm
      Permalink

      siapa la nak percaya sumber ko c4..
      Ko ni kan syaitan…

      Reply
    • September 11, 2011 at 10:05 pm
      Permalink

      C4 ni syok SS a.k.a syok sendiri.

      Reply
    • September 12, 2011 at 2:50 am
      Permalink

      Kata lah betoi……apa nak heran, anwar rompak 3billion nkorang terus jadikan dia tuhe!

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *