Khalid Ibrahim buktikan dirinya memang bodoh.

Share


Menteri Besar yang paling tak berkualiti dalam sejarah negeri Selangor hari ni mengumumkan yang dia akan melakukan lawatan rasmi ke Jerman bagi menark pelaburan ke Selangor. Dia akan mulakan lawatan rasmi yang tak berfaedah tu selama 5 hari dengan menggunakan duit rakyat serta hasil kutipan dari pembayar cukai di negeri tu.

Persoalannya, tahu ke Khalid gagap ni pasal pelaburan? Dan dia tahu ke macam mana nak jelaskan pada pengusaha-penguasaha kilang di Jerman tu pasal negeri Selangor? Rakyat Selangor sendiri tahu, Khalid ni tak buat satu apa pun selama dia dan Pakatan perintah negeri. Kawasan sendiri pun dia tak jaga, sekarang ada hati pulak nak tarik pelaburan di luar negara?

Lagi satu, pelaburan apa yang Khalid nak tawarkan pada orang Jerman tu? Di Selangor sekarang ni dah penuh dengan rumah urut dan pusat-pusat hiburan. Mungkin Khalid nak memperkenalkan Selangor sebagai Hub Hiburan yang paling pesat membangun dalam Malaysia agaknya?

Malang sungguh rakyat Selangor sebab dapat Menteri Besar yang paling tak cerdik dalam sejarah ni. Kalau difikirkan balik, kenapa pulak Khalid yang sibuk nak pergi tarik pelaburan masuk ke negeri tu? Adakah Khalid ni perasan yang dia tu lebih layak dari Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Malaysia (MITI)?

Dan memang tak cerdik langsung tindakan Khalid bila dia rasa dia mampu untuk bercakap mewakili Menteri bagi membincangkan pasal pelaburan di Selangor. Kalau ikut hieraki, Anwar lagi layak sebab Al Juburi tu dah dilantik sebagai Penasihat Ekonomi negeri Selangor. Jadi apa hal pulak Khalid tak bawak Anwar sekali ke Jerman?

Cuba kita fikir.., Khalid pergi ke Jerman untuk bincangkan hal pelaburan dan untuk memperkenalkan Selangor sebagai satu destinasi pelaburan yang baik. Tapi dia bawa Xavier Jayakumar bersama-sama dia ke sana. Ini satu lagi tindakan Khalid yang paling bodoh sebagai seorang Menteri Besar.

Nak berbincang pasal pelaburan tapi bawa Exco Kesihatan , Kebajikan Pekerja Ladang , Kemiskinan dan Kerajaan Prihatin? Kenapa Khalid tak bawa Teressa Kok yang pegang jawatan Exco Pelaburan Perdagangan dan Industri Selangor? Nyonya cina tu tak layak ke bercakap soal pelaburan?

Nampak sangat yang Teressa Kok tu tak layak dan tak boleh harap sebagai sorang Exco yang dipertanggung jawabkan menjaga soal pelaburan negeri. Kalau dah Menteri Besar sendiri tak percaya kemampuan Exco pelaburannya, buat apa lagi menghabiskan duit rakyat untuk membayar gaji dan elaun kepada Teressa Kok?

Khalid ni pun satu.., takkan selepas tiga tahun lebih perintah negeri, baru nak sedar tentang usaha untuk promosikan pelaburan masuk ke Selangor? Selama ni Khalid dan kawan-kawan dia buat apa di Pejabat Menteri Besar? Rompak duit rakyat dengan makan gaji buta ke Khalid oii..?

Sekarang ni rakyat Selangor dah makin muak dengan pemerintahan kartun Pakatan didalam negeri. Bukan saja mereka tak cerdik mentadbir, tapi mereka juga bodoh dalam menangani isu sosial. Cerdik puak-puak tu hanya dalam bab menyonglap duit rakyat serta harta perbendaharaan negeri saja.

Rakyat Selangor sekarang ni harus sedar bahawa Menteri Besar mereka sebenarnya sedang menghancurkan negeri. Rakyat Selangor seharusnya berdoa dan bermunajat pada Tuhan agar terselamat dari malapetaka yang bakal hadir disebabkan kedungguan Pemimpin-pemimpin Pakatan tu semua.



14 thoughts on “Khalid Ibrahim buktikan dirinya memang bodoh.

  • September 7, 2011 at 6:52 pm
    Permalink

    selagi dia menteri besar just tunggu dan lihat apa pelaburan luar yg dia akan bawa masuk utk rakyat selagor khususnya dan rakyat malaysia amnya. setakat ni apa pelaburan luar dan peluang2 utk kesejahteraan rakyat yg telah berjaya dilakukannya di selangor?

    Reply
  • September 7, 2011 at 7:30 pm
    Permalink

    Tengok mukanya pun dah tahu…. geli…geli…geli… meluat…. Lebih baik tukar MAT SABUN jadi MB Selangor…..eee.

    Reply
  • September 7, 2011 at 7:39 pm
    Permalink

    Punahsihat RM1 pun hancussss…ini kan pulak tikus gagap ni..hehehehehe
    ghentikan la mat gagap…area ko kat bandar tun razak dengan ijok pun lintang pukang..ada hati nak bawak pelaburan?? pelaburan apa?? rumah Urut dengan babey ke???hehehe

    Reply
  • September 7, 2011 at 8:01 pm
    Permalink

    bagi khalid jual kacang botak reti le.ngabiskan duit rakyat je.

    Reply
  • September 7, 2011 at 8:23 pm
    Permalink

    mana nk bawak anwar pegi. dia sendiri pn takut dgn anwar, tambah2 kt luar negara. hahaa

    Reply
  • September 7, 2011 at 8:26 pm
    Permalink

    sikat rambut hang tu dulu khalid. serabai je.pelabur pun tak yakin nk datang kalau yg tukang jemput pun selekeh..

    Reply
  • September 7, 2011 at 8:29 pm
    Permalink

    PKR mana ada kualiti..
    Dari kepala sampai ekor semua busuk..
    Yg mereka tahu hanya kutuk,fitnah,caci UMNO shj..
    Diri sendiri hancusssss

    Reply
  • September 8, 2011 at 7:54 am
    Permalink

    Sebagai anak jati Negeri Selangor aku malu…….

    Reply
  • September 8, 2011 at 9:26 am
    Permalink

    Penasihat seringgit@Al Juburi jangan dibawa ke Jerman, nanti pelaburan entah ke mana, lobang jubo juga dia cari. Tapi ada satu pelaburan & teknologi dari Jerman yang boleh dibawa masuk ke Selangor – teknologi termaju penternakan babi dari Jerman. Ternak babi banyak2, nanti boleh bagi free kat Tuan DAP diorang tuh, boleh eksport ke Singapork yang memang makanan ruji diorang daging babi sampai characteristic diorang pun dah macam babi. PAS (Nik Najis babi) pun boleh keluarkan fatwa untuk menghalalkan daging babi dalam agama PAS…dalam masa 10 tahun, kayo giler la selangor…haha

    Reply
  • September 8, 2011 at 10:40 am
    Permalink

    Pergi makan anginlah tu….jerman beb syokkknyaaa rayyyaaa….

    kat area asia ni dah takde negara lain lagi ke,nape bodoh sngt sampai jerman….

    Reply
  • September 8, 2011 at 1:08 pm
    Permalink

    ni ke care MB dari PKR nak bawa pelabur melabur kat selangor?… dah 3 tahun baru sekarang nak sibuk2 bawa?… lepastu bawa exco yg takde kaitan dgn ekonomi dan pelaburan…hermm…

    semenjak due menjak ni, makin besau lobang dan jendela yang melihatkan betapa kurang pandainya pemimpin baik dari DAP, PAS dan PKR yang makin teserlah…. harap2 rakyat pikir la sendiri…. jgn buat silap lagi mase PRU nnti….

    Reply
  • September 8, 2011 at 5:07 pm
    Permalink

    budus nye artikel : die tak ingat ke Sultan Selangor pernah ucapkan tahniah pada ker. Selangor baru2 ni psal mmbawa masuk pelabur rangking trtinggi dlam Malaysia

    Reply
    • September 12, 2011 at 10:15 pm
      Permalink

      bodo betol la…mcmni pun dorang sokong..same2 la bodo

      Reply
  • September 18, 2011 at 12:32 pm
    Permalink

    apalah MB ni. serabut takingat dunia. program air free tu tak der manafaat pon. kena ke jerman mintak air ni

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *