PRU ke-13 diumum bila-bila masa, Pakatan Haram gelabah..!!!

Share

Gendang perang sudah dipalu! Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sudah mengumumkan bahawa Pilihanraya Umum ke-13 boleh diumumkan pada bila-bila masa dari sekarang, tanpa perlu menunggu Jawatankuasa Khas Parlimen selesai memtransformasikan sistem pilihanraya negara.

Nampaknya gegak gempitalah puak-puak Pakatan Haram yang tidak puas hati dengan pengumuman Najib itu. Mereka sebelum ini memberikan syarat kepada Kerajaan supaya tidak melangsungkan PRU ke-13 selagi Jawatankuasa itu tidak selesaikan masalah yang ada pada sistem pilihanraya yang dikendalikan SPR.

Saya percaya, Najib akan dikecam dengan pelbagai kata nista dan sebagainya selepas ini. Namun, rasionalnya sudah Najib sediakan. Ramuannya cukup pedas untuk memerah padamkan muka dan menyebabkan telinga puak-puak Pakatan Haram ini berasap, termasuk Ambiga dan geng Bershitnya.

Najib sudah katakan sebelum ini. Barisan Nasional, Najib, dan seluruh jemaah menteri sendiri pun akan rasa cukup terhina sekiranya BN menang dengan cara yang tidak bersih dan menggunakan tipudaya kotor. BN sendiri pun tak suka apabila SPR “memenangkan” Pakatan Haram di 4 buah negeri dan 1 Wilayah Persekutuan pada PRU 12 dahulu.

BN sendiri tahu bahawa sistem SPR perlu dibaik pulih dan sebab itulah Jawatankuasa itu ditubuhkan. Jawatankuasa itu ditubuhkan bukan kerana tunduk pada desakan parti pembangkang. Tapi ia ditubuhkan sebab BN berpendapat, ia perlu ditubuhkan. Itu rasionalnya dan tal payah diputar belitkan lagi.

Saya melihat pengumuman Najib ini menimbulkan rasa tidak puas hati oleh ramai puak-puak Pakatan Haram. Komen-komen di “Yahudikini” penuh dengan caci maki kepada Perdana Menteri. Macam-macam ditohmahnya Najib. Terpaksa pula saya hentam balik di ruangan berita yang sengaja di”spin”kan oleh portal pembangkang itu.

Sebelum ini, semua negeri di bawah jajahan Pakatan Haram sudah mengumumkan bahawa mereka sudah bersedia untuk menghadapi PRU ke-13. Ketua Pembangkang yang air maninya dalam dubur Saiful pun sebelum ini dengan bangganya mengumumkan Pakatan Haramnya itu sudah bersedia menghadapi PRU ke-13. Mereka sedia menggempur BN, begitulah kononnya kata mereka.

Tapi, bila Najib umumkan bahawa tarikh PRU ke-13 boleh diumumkan pada bila-bila masa dari sekarang, mengapa mereka nak marah pulak? Bukankah mereka kata mereka sudah bersedia? Sedia apa ke namanya kalau marah-marah dan kelam kabut begini? Takut ke? Ada telur ke takde ni? Zuraida memang takde telur, tapi Anwar Ibrahim tu ada ke telurnya?

Saya melihat, tiada sebab untuk mereka melenting kepada Najib. SPR sebelum ini “memenangkan” mereka di beberapa buah negeri BN, termasuk Selangor yang menjadi kubu kuat BN sebelum ini. Dua buah negeri asal bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir dan Tun Dolah, iaitu Kedah dan Pulau Pinang, jatuh ke tangan mereka. Malah majoriti 2/3 BN pun “dinafikan” oleh SPR.

Jadi, dimana yang tidak telusnya lagi? Agen pemerhati mereka pun ada di setiap pusat undi! Agen mereka tidur, tak buat kerja dan makan elaun buta, kah? Sayugia saya ingin ingatkan. BN pun bukannya kuat sangat untuk menghadapi PRU ke-13, namun insyaAllah, dengan berkat doa orang BN yang teraniaya dan difitnah siang dan malam, BN akan kembali mendapatkan majoriti 2/3 itu!

InsyaAllah. Ayuh..!!! Gendang perang sudah dipalu..!!!

93 thoughts on “PRU ke-13 diumum bila-bila masa, Pakatan Haram gelabah..!!!

  • August 20, 2011 at 5:00 am
    Permalink

    Puak-puak ni semua dah dok baca….depa nak kehilangan banyak kerusi…..depa pun dah sedar rakyaat makin muak dengan stail tong kosong….tong-tang…tong-tang….jer lebih…kerja kurang sangat..

    Jadi depa kena siapkan plan nak menyangkal kemenangan BN nanti…modal depa SPR tak telus…dok guna ayat tu la dari dulu…..dari wali terompah…..sampai la ni dah jadi wali selipar…kelantan dia pegang jugak…..tapi memanjang dia kata SPR tak telus…..tak lawak ka .

    Reply
    • August 20, 2011 at 5:14 pm
      Permalink

      tak silap aku ada risikan pihak polis pada mesyuarat tergempar tertutup pemimpin fuckatan mengakui bahawa peluang mereka untuk kekal di negeri tadbiran sekarang amat tipis..

      sebab tu lim guan eng awal2 dah umum tak nak umum PRU ikut kerajaan pusat…dorang buat lewat sikit…kenapa?

      Reply
      • August 20, 2011 at 10:45 pm
        Permalink

        jangan nak menipu lah….. maklumat SB Politik lain lah ….

        Reply
      • August 20, 2011 at 11:34 pm
        Permalink

        Aku sbnarnya x yakin n fkir PR mnyedari yg undi xmyebelahi mrk. Klu tngok n tnya puak2 diorg pon smua 100% yakin yg mrk akn dpt kmenangn lbih bsar dr 2008.

        Tgk la cmner post-mortem diorg terutama time PRK n P/raya sarawak. Apa result post mortem diorg – bleh dikatakn xder pon yg akui ksilapn,penyelesaian msalah, mpbetulkn strategi mrk n punca kkalahn mrk. Smuanya mgunakn syndrom denial n mnyalahkn unsur luar akn punca kkalahn mrk. So mcm mn nk dpt solutions.

        Ini mmg natural case klu kt tgk kt mn2 pon. Tgk la sblum PRU 2008,time zaman pak lah. Ada puak2 Umno n BN mnyakui n study wlaupon ada bberapa pihak trutama pmerhati bebas yg dh mentioned bhw BN akn mngalami kkalahn yg luar biasa dlm sjarah krn klemahn pntadbirn Pak lah. Ada phak2 ttinggi BN yg akui akn ptanda2 itu? – XDER!

        Contoh lain tgk la time P/raya thailand baru2 ni. Walaupon dh ada study yg mngeluarkn fkta bhw parti Abishit akn kalah kpd parti adik thaksin – ada rombkn strategi besar2an yg dlakukn utk mmastikn mrk x akn mgalami kkalahn – SMA JUGA. XDER!.

        Tgk la jgak mcm mana sblum PR Sarawak, ada puak2 PR trutama PAS yg mnyedari mrk akn kalah? – XDER!
        Semuanya kompang kmenangan mrk wlaupon jika dpertimbangkn bberapa fkta yang kuat mnunjukkn kmenangn x akn bpihak kpd mrk. KNAPA MRK MSIH YAKIN?

        Ttpi klu tgk BN ckup bhati2 n aware dgn P/R Sarawak. Krn apa? – krn kejutn pd PRU 2008 msih lg trasa.
        Apa bezanya BN skrang dgn PAS skrang? – Bezanya BN msih mood trauma n PAS/PR msih mood mrayakn kmengan 2008 dlu.

        Apa psamaan mrk? – mrk msih brada pd mood masing2 lg.

        Jd apa conclusionnya? – BN tlah mnyedari ia perlu mperbetulkn n x bleh skali2 mlakukn ksilapn sama spt dhulu. Dan Pas mngangap wlau apapon yg ia lakukn kmenangn akn trus bpihak kpdnya

        Bleh dkatakn BN kini pd sindrom ‘bhati2’ n PAS brada pd sindrom ‘selesa'(sama spt BN pd zaman Pak Lah n parti Abishirt)———–

        Reply
        • August 20, 2011 at 11:57 pm
          Permalink

          Adakh PKR n PAS akn mgalami kkalahn sama spt P/Raya Srawak? – YA! Bleh dkata kmungkinnnya amatlah besar krna research n study scara statistik tlah mnunjukkn bhawa trend mood pngundi d Sarawak n Semenjung adalah selari.

          Adakh undi Cina kpd BN trus mrosot n trus beralih kpd DAP? – YA! Mlainkn BN trus mlakukn stategi yg lbih drastik sblum PRU mjelang! (sempat ke tidak wallahu ‘alam)

          Reply
  • August 20, 2011 at 5:55 am
    Permalink

    Aku teringat kata2 Ratu Pop Ella, yg pernah berkata, ‘untuk mengekalkan title JUARA memang sangat susah, kadang2 sangat memberi tekanan yg berat’, itu sebabnya dia tidak mengharap untuk menjadi juara dalam banyak jenis anugerah dalam bidang nyanyian.
    So, dalam kontek politik, Pakatan Haram ni sebenarnya terlalu PHOBIA, takut terlepas/kalah di negeri2 yg dimenanginya, maka sebab itulah puak2 ni akan terus mencari segala jenis alasan untuk mengubah sistem pilihanraya yg ada DEMI mempastikan mereka akan tetap dapat menguasai negeri2 yg sedang dikuasai mereka. Pada hal sistem yg ada telah pun dibuat begitu cantik dan terbuka bagi mana2 parti bertanding untuk memenangi pilihanraya. Cuma mereka tak perasaan kot… sebahagian sebab mereka menang dalam PRU12, adalah berpunca dari ‘undi protes’.
    Kita tenguklah dalam PRU13 nanti, samada nasib masih menyebelahi mereka???.
    Apa yg kita harap BN akan memperbaiki segala kelemahan agar terus mendapat sokongan padu dari Parti2 Komponennya, serta mempunyai ahli2 yg setia kepada parti dan dapat meraih sokongan dari pengundi2 yg duduk atas pagar dan juga yg telah memihak kepada Pakatan atas dasar PROTES.
    HIDUP BN!!!

    Reply
    • August 20, 2011 at 5:16 pm
      Permalink

      Fuckatan bangga dengan TSUNAMI 2008….tapi mereka lupa tsunami selalunya datang hanya sekali….Dan mereka buta Gelombang Merah sedang menghampiri pesisir pantai !!!

      Reply
  • August 20, 2011 at 8:06 am
    Permalink

    Ala Beb, mereka sengaja jer isu pasal senarai pengundi… supaya bila mereka kalah nanti, mereka akan kata BN menang sebab main kotor. Mereka dah jangka mereka akan kalah maybe kalah teruk.. so kena sedia kan alasan….

    Reply
  • August 20, 2011 at 8:17 am
    Permalink

    Sememang nya mereka gelabah tahap gila babi. .Pakata Haramjadah ni
    terutama PAS dan PKR sememang nya dah dapat baca mereka bakal
    tersungkur habis pada PRU akan datang .Tanda tanda kearah itu sudah
    boleh dilihat dengan jelas..Oleh itu pelan kecemasan menyalahkan kerajaan
    dan SPR harus disedia bagi menutup kemaluan mereka yang bakal di bogelkan
    habis habis oleh rakyat dalam PRU nanti INSYA ALLAH

    Reply
  • August 20, 2011 at 9:02 am
    Permalink

    sebab makin lama makin banyak keKANTOIan pakatan haram terserlah sejak kebelakangan ini..jadi pengundi tunggu masa nak kuburkan pakatan haram dalam PRU13…

    tambah pulak Raja Maksiat pun cam bakal ke rumah kediaman baru di sg buloh..heheheh

    Reply
  • August 20, 2011 at 11:00 am
    Permalink

    Takbir !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Aku menyokong BN 100000000000000000000000000000% !!!!

    Tak sabar nak pi bawa panji BN di PRU13 nanti !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ayuhhhhhhhhhhhhh !!!!!!!!!!!!!

    Reply
    • August 20, 2011 at 5:17 pm
      Permalink

      Allah huakbar !!!!! Ayuhhh

      Reply
      • August 20, 2011 at 11:12 pm
        Permalink

        Aku tetap setia dgn BN Dulu, Kini dan Selamanya!. Ayuh, bangkit dan kita talqinkan PR!!!

        Reply
  • August 20, 2011 at 11:22 am
    Permalink

    AKU PUN TAK SABAR NAK GE13 NI..BIASA LAH..TIME2 GITU BANYAK PERUNTUKKAN KILAT DIBERI OLEH UMNO, YG PALING BEST KENA BAGI RM50 UNTUK UNDI, AKU AMIK JER..PANGKAH TU PAHAM2 LA..

    Reply
    • August 20, 2011 at 12:34 pm
      Permalink

      hehehe…sama cam PAS…PAS bagi aku ambik..tapi pangkah tu paham paham la..hehehehe
      dulu kata UMNO..sekarang PAS lagi teruk…cam nik ajis bagi duit kat Galas dulu..kat orang asli…keropok dah bagi..gula beras PAs pun dah pandai bagi…duit?? toksah cakap la…200 untuk pi BERSIH pun PAs sanggup bagi…hehehehe..

      Reply
    • August 20, 2011 at 10:46 pm
      Permalink

      aku pun dah tak sabar nak mengundi PAS ni …..

      nak bagi penerajang kat muka najib dan rosmah …..

      Reply
      • August 21, 2011 at 1:46 pm
        Permalink

        Tak baik ko buat mcm tu..BN takde pun nak bagi penerajang kat muka Nik Aziz dan sekutunya..cuma Anwar Ibrahim tu memang patut pun bagi penumbuk terajang..dulu masa 1998 aku dapat sepak sedara dia time dia kena tangkap heheheh..

        Reply
    • August 21, 2011 at 3:35 am
      Permalink

      kau memang muka tak tahu malu montoya mcm pemimpin2 fuckatan kau juga…

      Reply
  • August 20, 2011 at 11:42 am
    Permalink

    UMNO PASTI KALAH..DAH KALAH PUN…NAJIB PEMIMPIN DAYUS TERAKHIR DARI ALIP MIM NUN WAU-ALIP TENDANG WAU SARKIS (UMNO) MELENGKAPKAN SUSUN ATUR NAMA PERDANA MENTERI MALAYSIA PERTAMA RAHMAN..PENYANGAK DAN PENYAMUN HASIL TITIK PELUH RAKYAT MALAYSIA INI AKAN DI LUCUTKAN TAKHTA UNTUK SELAMA-LAMANYA..CUKUPLAH KEZALIMAN YANG DIRASAI RAKYAT MALAYSIA SEPANJANG 50THN LEBIH INI..SELEPAS INI KITA AKAN BERADA DI BAWAH RAHMAT ALLAH DENGAN PEMIMPIN YANG MENGGUNAKAN AL QURAN DAN HADITH SEBAGAI PANDUAN…BUKANNYA HARTA KEBENDAAN YANG SEMENTARA DI ALAM FANA INI…YA ALLAH AMPUNKANLAH DOSA KU DAN DOSA-DOSA SEKALIAN HAMBAMU YANG TERSESAT INI..TUNJUKKANLAH KAMI JALAN MU YANG BENAR DAN HAPUSKANLAH PEMERINTAH ZALIM INI..

    Reply
    • August 20, 2011 at 12:23 pm
      Permalink

      eh puak pakatan lahanat kata SPR tak bersih
      macam mana kau pulak boleh kompiden BN kalah
      maknanya selama ni SPR memang dah terbukti bersih ler
      yang tak bersih tu pak sheikh al-liwati

      wakakakakakakakaka

      Reply
    • August 20, 2011 at 1:28 pm
      Permalink

      kasihan pada yang bernama Faiz ini..tertipu dengan org Munafik
      Islam tidak di bina dengan cara munafiq atau cara kotor..
      PR dan PAS itu kotor..Al-Quran dan Hadith tidak ada dalam urusan harian mereka
      melainkan slogan dan atas kertas shj..
      jangan lah sampai berdoa pun nak berbohong dengan nikmat Tuhan
      zalim apakah yang dimaksudkan dengan limpahan nikmat, kebebasan beribadah, berdakwah, menyebarkan Islam dan syariatnya.. pemerintah mana sekarang ini?

      Cuba lah bandingkan dengan negeri Pakatan Ahzab pula, di manakah Islamiknya? tidak ada satu pun jalan menuju Islam.. nak runtuhkan lagi adalah.. jangan lah bermain2 dgn doia wahai Faiz.. kot nanti Allah SWT kaffarah balik ‘makan tak habis’

      Reply
    • August 20, 2011 at 4:02 pm
      Permalink

      pebende dia cakap nih, serabut.. tak paham aku.. maleh nak baca sampai abes..

      Reply
      • August 20, 2011 at 5:22 pm
        Permalink

        faiz ni sorang lagi pakai keyboard somalia…Semua huruf dia tak ade huruf kecik…memanjang pakai Caps Lock…kapal sink pon hangin kalau baca statment Caps Lock cam nih..

        yg.peliknya dia kata umno pasti kalah….Kalah ketika SPR tak bersih?

        Reply
        • August 20, 2011 at 7:01 pm
          Permalink

          faiz…sblum berangan banggang mcm tu…dah kira ke kerusi yg PAS tanding…ckup ke nk jd pemerintah?……Faiz kata : CUKUPLAH KEZALIMAN YANG DIRASAI RAKYAT MALAYSIA SEPANJANG 50THN LEBIH INI…

          Mak ko beranak kan ko dulu dlm gua ke…

          Reply
          • April 22, 2013 at 3:12 am
            Permalink

            tak pyh kira kerusi, dkt fb pn dh tau BN PASTI KALAHHHHHHHH. korang x caye cuba try brapa org like BN, PAS, PKR, DAP.

    • August 21, 2011 at 12:02 am
      Permalink

      ala bangangnye la mamat faiz ni..ingt kat tuhan tp xreti nak menilai..xbersyukur..hmm..mitak la tuhan terangkan ati ngko..ngko ni skrg dah buta..buta hati..confirm puak hamPAS nI

      Reply
  • August 20, 2011 at 12:07 pm
    Permalink

    yer yer…dulu pun cam tu jugak ko cakap ..UMNO Kalah…masa 1999 zaman aljuburi…tapi ALLAH maha berkuasa…BN masih memerintah sehingga sekarang..INSYAALLAH!!! BN akan terus memerintah Malaysia..DULU KINI dan SELAMANYA!!

    jaga jaga Pakatan Haram!!! tak lama jadi Haram terus…hehehehe

    Reply
    • August 20, 2011 at 1:23 pm
      Permalink

      Betul tu..sokong 100%
      Allah yang punya Kuasa, Dia Berkendak pada Sesiapa yang DIA Mahu! sedarlah diri wahai PR!

      Reply
      • August 20, 2011 at 10:42 pm
        Permalink

        memang dah lama sedar ………. cuma UMNO masih tak sedar kena RM50.00 .. dah tak sedar diri……….

        Reply
        • August 21, 2011 at 12:04 am
          Permalink

          mengata diri sendiri la tu

          Reply
    • August 20, 2011 at 4:04 pm
      Permalink

      yup betul, Allah Maha Mengetahui dan marilah kita berdoa dan mohon agar Malaysia sentiasa berada di bawah pemerintah Islam..

      Reply
      • August 21, 2011 at 12:08 am
        Permalink

        AMIIIINN…n marilah kita sama2 berdoa mudah2an tuhan hancurkan musuh2 Islam..pengkhianat2 bangsa..n org2 yg suke menabur fitnah..

        Reply
  • August 20, 2011 at 12:15 pm
    Permalink

    AKU HARAP TAHUN NIE BALIK UNDI UMNO BG BYK LG.. PRU12 DPT RM100 JE… BEDA DUIT TIKET.. TP KALAU JD PRU13 MCM TAKDA BUDGET JA CALON BN DUN ANAK BUKIT KALI NI…

    Reply
    • August 20, 2011 at 5:23 pm
      Permalink

      Bro…mengundi demi bangsa,agama dan negara…berkorban sikitlah…

      Reply
    • August 23, 2011 at 11:01 am
      Permalink

      ada skali masa PRK kat daerah Alor Gajah, AJK parti call aku kat KL suh balik mengundi, diorang ckp kalau balik blh claim duit minyak & toll RM100 kot (x ingat dah lama). lepas mengundi aku nak claim duit tu diorang ckp duit dah habis. Aku plak hr tu angin x baik, aku sound balik, mcm mana blh habis, list pengundi luar dah ada, patutnya peruntukan kena match dgn list, sapa yg kebas duit pengundi luar, belum menang dah menipu… dah kecoh kat situ ada plak AJK lain dtg slow talk suh tunggu jap, tetiba jer duit pengundi luar dah ada….. politik ni mcm2 ada… kejap ada kejap x de….

      Reply
  • August 20, 2011 at 12:51 pm
    Permalink

    Lidah PM ngalahkan reptilia…
    Aku ingat lagi masa PM umumkan Jawatankuasa Parlimen kaji pilihanraya selepas PR minta tindakan k’jaan dalam masa 7 hari, Beliau kata tak mahu kemenangan tampa sokongan rakyat dan umumkan JKParlimen. Alih2 jawatankuasa tak pilih lagi dah ubah cakap.
    Hebat… pemimpin UMNO…..hebat menipuuuuuuu. Silakanlah wahai PM kalau rasa BN boleh menang dengan tipudaya ini.

    Reply
    • August 20, 2011 at 4:09 pm
      Permalink

      “PR minta tindakan k’jaan dalam masa 7 hari” aku dok cari jugak, tapi takdak pun.. hangpa dah tau dia nak umumkan, dan dan hangpa mintak camtu kot.. nak tunjuk PM terdesak..

      cakap apa yang dia dah ubah juk.. pasai GE.. itu hak dia sebagai pemenang.. hang dok kalut watpa..

      Reply
      • August 21, 2011 at 12:14 am
        Permalink

        Hang baca utusan semata2 memang takdak la… Nak bagi tau 3 hari selepas PAS cabar k’jaan buat sidang khas perlimen untuk bincang kes daftar pilihanraya PM umumkan benda ni. SPR pun kata tak percaya PM akan buat camni… TunM pun kata tindakan PM kerana tekanan BERSIH. Malaslah cerita panjang korang bukan peduli pun.. korang hanya tahu mengampu je…

        Reply
        • August 21, 2011 at 3:39 am
          Permalink

          harakah lagi penipu lah bujuk…..penuh dgn fitnah

          Reply
    • August 20, 2011 at 5:27 pm
      Permalink

      fuckatan lagi muka tak malu…nak jadik pengerusi jawatankuasa tuh…Woiii…sekarang ni yg.memerintah negara adalah BN dari undi majoriti rakyat !!! tentulah Majoriti Lead !!

      Reply
      • August 21, 2011 at 12:15 am
        Permalink

        releks… BN dah takda kredibiliti…. Tok Najib sendiri kata untuk puaskan Pembangkang, heheheh…

        Reply
      • April 22, 2013 at 3:22 am
        Permalink

        bila org ulu felda berkata…….. berckp tampa fakta.

        Reply
    • August 20, 2011 at 6:46 pm
      Permalink

      Setau aku lida lidah pemimpin PR lagi banyak cabang macam Pok NIk tokguru gedebe,Hadi Awang,Anwaq Peliaq Kawaq, Khalifg gagap & Lim Guan Eng dll. Setiap masa segala cakap cakap depa bole terkaleh dalam sekelip mata. Nik aziz ngan pangkah PAS dapat masuk syurga walau pun buat banyak maksiat,Hadi Awang lak negeri Kebaijkan,Anwaq pulak asyik menjeliaq lidah bila nampak pungkok dan pepet temban lupa segala waraq waraq yang pernah dia tonjoi semasa dalam UMNO dulu. Ada ka depa ni cakap benaq ? Ni bukti depa ni jugak lidah gedumbu….!!!

      Reply
      • April 22, 2013 at 3:25 am
        Permalink

        anak didikan bn……

        Reply
    • August 20, 2011 at 7:03 pm
      Permalink

      bujuk dah tertekan sangat….

      Reply
  • August 20, 2011 at 12:55 pm
    Permalink

    Insya Allah dengan keberkatan dan doa di dalam bulan Ramadhan yang penuh mustajab ini, Allah Maha Melihat aktivit hamba-hamba-NYA, siapa yang benar siapa yang fasiq lagi munafiq.

    Berkat doa dan kemuliaan Ramadhan Al-Mubarak ini semoga diberikan kemenangan dan kekuatan penuh buat parti UMNO, ketua yang berwibawa kepada parti komponen dalam BN dan kemenangan padu buat BN Insya Allah pada PRU13 nanti.

    Sejarah PRU12 telah menjelaskan hati perut sebenar golongan bukan Islam terhadap umat Islam ketika kita lemah dan hati perut sebenar org Islam munafik yang selama ini menghina ke Islaman orang lain konon dengan panji2 Islam, akhirnya ditunjukkan Tuhan segala penipuan dan kejahatan mereka sama-sama meruntuhkan Islam hanya kerana kuasa politik. Bangsa Melayu dan Islam di Malaysia tengah parah sekarang ini dengan pelbagai kecelaruan, terlalu banyak kerja fokus terhadap masalah ini mesti digerakkan selepas PRU nanti.

    Semoga BN akan menang bergaya, dan menjadi pemerintah yang terbaik di dunia, meletakkan Islam pada tempatnya dengan umatnya bersatu kembali atas nama Islam, menghormati agama lain secara berhemah tetapi tegas, memperkasakan bangsa Melayu sebagai wadah kekuatan umat di rantau ini..sama ada dari sudut sahsiah ataupun ekonomi. Insya Allah Ameen ya robbal A’lamin..

    Ramadhan Kareem

    Reply
  • August 20, 2011 at 3:21 pm
    Permalink

    gudbye n R.I.P for PR. cuba lagi utk PRU 14 pulak ek..tu pun kalau masih wujud la..

    Reply
    • August 20, 2011 at 5:29 pm
      Permalink

      PRU14 =pas dah pecah 16..pkR bertanding di bamboo river je..dap menangis kerana boneka dorang semua tersungkur..

      Reply
      • August 21, 2011 at 12:16 am
        Permalink

        Macam ni jer ka standard argument ahli UMNO…sedih sangat aku…

        Reply
  • August 20, 2011 at 3:59 pm
    Permalink

    sorilah pakatan kali ini..memang kasi bungkus je..kalu ade pon x gune..menyusahkan org je

    Reply
    • August 20, 2011 at 4:27 pm
      Permalink

      Nasi bungkus bagi 3, sambal biar pedas sikit ya, Mak Cik !!!.

      Reply
  • August 20, 2011 at 4:25 pm
    Permalink

    PALING MASA ZAMAN SKOLAH DULU(PRU 1999)..TOLONG UMNO BUKA DAN ROSAK BENDERA PEMBANGKANG MASA CALON TIME TU DATANG MELAWAT..BIASA LA NAK JAGA HATI BOS MEREKA, TAK SILAP AKU DAPAT GAK RM150. ALHAMDULILLAH SKG AKU INSAF CUMA DUIT UNDI TU AKU AMBIK LA..SEBAB TU DUIT RAKYAT JGK HEHEHEHE

    Reply
    • August 20, 2011 at 5:30 pm
      Permalink

      tak payahlah ko nak fitnah umno…yg.dah rosak semulajadi tu engkoo..

      Reply
      • August 20, 2011 at 6:26 pm
        Permalink

        hahaha..biasa la beb. bukan mudah nak terima kenyataan. aku tak salahkan ko.

        Reply
        • August 21, 2011 at 7:34 am
          Permalink

          heh betui ka? kalau ikut pengalaman aku la kan, kitaorang mmg sentiasa di pantau untuk tidak melakukan apa2 provokasi keatas poster atau bendera korang, nak tampal kat pokok pun kene hati2 supaya tak bertindih sikit pun.. yang puak depa, selamba je tampal poster atas poster BN, banner yang aku ikat pukul 2 pagi di bakarnya (masuk berita tv3 masa tuh) .. dapat tangkap, orang pas, tapi biasala, depa spin kata UMNO yang upah.. malam terakhir sebelum undi, puak depa bawak keta menyamar jadi PGA siap pakai berek oren kata sapa kibar bendera akan dibatalkan pencalonan, BN suma tak kibar bendera, alih2 pas selamba je kibar, then PGA ori datang bagitau ada orang menyamar..

          cilako, sampai camtu sekali terdesak puak nih.. itulah… kami diprovokasi dengan ditunjukkan parang, aku terpaksa bermalam di bilik gerakan sambil stanby parang, ini kisah benar ( tak tido kitaorang masa tuh!) takut beb!… ko tgk tu, bukan niat kami untuk berperang, sebagai langkah berjaga2 untuk mempertahankan diri jika berlaku perkara yang tidak di ingini.. semua tu pengalaman aku kat bandar baru bangi, PRU2004.. tpt tu mmg lokasi panas.. kalau nak crita mmg panjang… aku bersumpah apa yang aku ceritakan adalah perkara benar! ..

          setakat buat cerita, sapa pun boleh toya, tapi puak kami ada itegriti, walaupun laman ni mmg dikhaskan untuk menangkis penipuan puak hangpa, disini rata2 takkan menipu cam puak hang buat!!

          Reply
          • August 22, 2011 at 8:12 am
            Permalink

            penjelasan anda mungkin ada benarnya..walapun aku sanggup bersumpah perkara itu terjadi, tapi itu sebenarnya bukan arahan dari pihak atasan tetapi perangai buruk dari orang bawahan yg nak bodek YB or calon,..yelah lepas menang nanti macam la pulangan..siapa yg nampak berusaha nak menangkan calon mungkin dapat jawapan..
            tapi tradisi bodek ini sudah menjadi darah daging politik kita, sukar nak buang.

    • August 20, 2011 at 7:05 pm
      Permalink

      toya dah tak tentu arah dah…fitnah diri sendiri………

      Reply
    • August 20, 2011 at 10:40 pm
      Permalink

      ya bagus….. lagi baik bawak bendera BN byk2 bakar jea…..

      Reply
      • August 21, 2011 at 12:19 am
        Permalink

        Mmg korang ditnam sifat2 membenci pasal tu korang buat mcmtu..org2 UMNO xde pun buat mcmtu..dah tahu dah..kdg ckp mcm kiyai..tp mcm setan

        Reply
        • August 21, 2011 at 7:37 am
          Permalink

          betui tu bro, walaupun pertubuhan melayu ( umno) ni di benci, tapi pengawasan ttp dibuat untuk mengelakkan rasa tak puas hati..

          Reply
      • August 21, 2011 at 12:27 am
        Permalink

        C4 dah mengelabah beruk…kemenangan dikira dari kertas undi, bkn bendera…jgn terbakar diri sendiri sudah….tup2 keluar kat malaysiakini…

        Seorang pemuda kurang waras yang dikenali sebagai C4 telah rentung terbunuh bersama-sama bendera yang beliau bakar. Kejadian berlaku kita beliau bersama-sama rakan yang juga dikenali sebagai Abu(anak Bawah Umur), Bujuk, Toya dan Mooo sedang sibuk membakar berpuluh helai bendera sebuah parti pemerintah.

        Dalam kejadian tersebut Abu dengan secara tidak sengaja telah menyimbah setin minyak tanah ke badan C4 yang penuh dibaluti bendera sebuah parti pemerintah yang mereka ingin bakar. Dalam keadaan gelap dan panik, Abu yang juga berada disebelah Bujuk terus menyalakan api dan mencampakkan kearah bungkusan bendera tersebut tanpa menyedari bungkusan bendera tersebut adalah C4 dan terus beredar dari tempat kejadian.

        Dengan sekelip mata C4 sudah menjadi Abu, walaupun Abu yang membakar beliau.

        Polis telah mengklasifikasikan kejadian tersebut sebagai pembunuhan tulus suci, kerana Abu telah berjaya menjadikan C4 sebagai beliau “abu”..

        C4..biasanya yang aku tulis akan jadi kenyataan…he he he he

        Reply
        • August 21, 2011 at 7:39 am
          Permalink

          hehe sempoi bro.. jap lagi ada yang kuar hadis untuk balas balik cite hang tuh.. 🙂

          Reply
  • August 21, 2011 at 12:08 am
    Permalink

    Laa……….Bodohnya pilihanraya serupa kejutan. Ini standard umno dan ahli2 yg yg dok bawah tempurung.

    Kat Thailand, singapore, Indonesia – rakyat dia dah tahu 1 year in advance
    Kat US, public knows much2 earlier..

    Kat Malaysia- Surprise!!!!

    apa lah kjaan takut sngat.

    Anyway selama ni kekuatan kjaan adalah pada media. Tetapi selepas byk access to internet, support towards government is weaker. Contoh org dah tahu ada isteri pemimpin belanja beli cincin juta2- ada siasat??? Kalau isteri pemimpin PR, cepat je KDN laa..MACC la datang kerumah…

    Reply
    • August 21, 2011 at 7:46 am
      Permalink

      heeee.. nak siasat konon.. puak hangpa ada report ka? gebang lebih.. jaja citer sampai keluaq anak tekak, report polis tak buat poonnn!

      lagi satu hang dok mana moo? ini Malaysia, hang IC”71″ ka? lain kali paham dulu, cikgu ajar taknak dengar time skolah dulu.. budak sekolah pun tau nak jawab statement hang..takdak la nanti orang kata buduh sombong!

      Reply
  • August 21, 2011 at 12:13 am
    Permalink

    Apa yg akan berlaku nanti:

    i. Byk keluar berita , beribu2ribu-ribu-ribu ahli PR keluar parti masuk BN.
    ii. Pemimpin2 BN naik motor kat kg2
    iii. Pemimpin2 BN tiba2 jadi baik, gi rumah kat kg2
    iv. Byk derma2, projek2
    v. Ceramah BN penuh dgn artis2 dan hiburan2
    vii Ummi, Ezam, Zahrain, Zul Noordin dan sekutunya akan kembali popular..

    Reply
    • August 21, 2011 at 12:37 am
      Permalink

      panik nampak…dah nampak kubur sendiri ke…

      Reply
    • August 21, 2011 at 5:45 am
      Permalink

      Macam ni jer ka standard argument ahli PR…mcm budak2 taska

      Reply
  • August 21, 2011 at 12:23 am
    Permalink

    PM dah terdesak, cakap dia hanya UMNO yg. percaya… angota BN yg. lain pun tak caya. Kiri-kanan semua marah kerana Najib cakap tak fikir. Tapi semulajadi lah bila pengampu terus jalankan tugas… TPM terpaksa cover Najib bila kata pilihanraya adalah bersih, jawatankuasa hanya untuk penambahbaikan… hehehe…budak sekolah pun ketawa hujah camtu dalam situasi sekarang.

    Reply
    • August 21, 2011 at 12:54 am
      Permalink

      itu la kerja pembangkang..dah PM ambik kira sedikit pandangan dari korang pun masih nak kata PM tak betul PM salah..abis tu nak apa lg..kalau dah PM umumkn jd TPM kene la menyokong baru la dinamakan kesepakatan untuk kebaikn rakyat bukannya mengampu..bukan mcm PR kesepakatan tuk menjahanamkan negara je pandai..mengampu DAP..bangsa dayus punya hamPAS

      Reply
      • August 21, 2011 at 5:56 am
        Permalink

        Masalahnya PM tak iklas, patut ke tubuh Jk.Parlimen semata2 kerana PR bantah? Takdak pemimpin buat camtu, kalaupun betul katalah untuk kebajikan dan keadilan rakyat seluruhnya. Kalau buat sebab pembangkang nampak sangat kelemahan PM M’sia ni….

        Reply
        • August 21, 2011 at 8:04 am
          Permalink

          dahsyat ko kan.. buleh tau orang tu ikhlas ke tak ikhlas… apa fungsi pembangakang Malaysia selain dari membangkang segala2nya.. hangpa kata fungsi pembangkang untuk check and balance.. so bila kita rasa perlu untuk fair ( win-win situation, benda baek beb! ) hang kata lemah pulak? macammana nak maju kalau tak layan kata mmg penipuan berlaku, kalau di layan kata lemah.. kammonnn…

          hang penah tak join team brainstorming? pengalaman aku la dalam 10 tahun dalam R&D, hang takkan dapat orang yang akan sokong ide hang 100%, akan ada banyak pendapat dan bantahan dan paling best pertengkaran, nak terangkan pun susah kalau takdak pengalaman, senang crite kita takkan kita takkan merendahkan seseorang yang menerima pendapat kita dan begitu juga sebaliknya.. kita tak selalunya perfect..

          satu lagi hang tau tak tentang KPI? ISO ke? pernah jadi auditor? internal pun jadik la.. pernah menilai KPI orang bawah hang? hang tau tak apa itu continuously improvment? pada hang menda tu cam cakap hari ni besok jadi ka? berfikirlah dengan konteks lebih luas bro!, dalam Al-Quran pun soh kita berfikir, kalau tak berfikir tak nampak bro!, fikir guna otak, kurangkan fikir guna mulut.. berfikir sebagai seorang pemimpin tak sama bro.. ini negara, bukan standard ketua darjah!

          Reply
          • August 21, 2011 at 4:27 pm
            Permalink

            Waw… tuan niCEO ke, banyak pengalaman.
            Aku bukan saja2 kata tapi kalau buat sebab terpaksa mana datang iklasnya. Setelah demo dan didedah pelbagai kepincangan di media serta tekanan luar dan dalam baru bertindak.
            Sebagai PM berwibawa sepatutnya awal2 bila kesan kepincangan terus buat penambahbaikan.
            Aku faham la sikit2 apa hujah hang, tapi bab pilihanraya ni bukan baru sebelum bersih 1 PAS dah maklumkan.

          • August 23, 2011 at 4:05 am
            Permalink

            tu la hang.. cakap mende berat2 sikit, dah kata level orang CEO.. kita hidup ni kena rajin cari ilmu dan pengalaman.. jgn tunggu orang suap ja..

            fungsi pembangkang adalah untuk check and balance, bukan untuk merosakkan system yang ada.. tak semua yang kerajaan lakukan perfect, sebab tu akan ada penambahbaikan melalui sidang parlimen.. itu yang kita panggil continuously improvement..

            bagus pas dapat maklumkan kelemahan, tapi biarlah dengan cara yang lebih berhemah..

      • August 21, 2011 at 6:12 am
        Permalink

        apasalh byk lagi demand lain pembangkang yg lebih utama , kjaan tak nak laksana pulak??? Contoh macam ‘Fair Media’. Jawab: Kalau buat fair media, alamtnya kjaan BN pun bungkuslah macam tepung bungkus!

        Reply
        • August 21, 2011 at 8:06 am
          Permalink

          fair media? hang dok mana ni moo..

          Reply
    • August 21, 2011 at 6:11 am
      Permalink

      Teringat zaman Pak Lah tu, bila Pak Lah kata “Islam Hadhari’, semua turut sokong, tak percaya tgk time perhimpunan agung umno. Lepas je Pak Lah stepped down, senyap terus Islam Hdhari tu…. Nampak sangat kaki Yes Man dan Pak Turut tak berani bersuara!

      Reply
      • August 21, 2011 at 8:09 am
        Permalink

        Sorry aa moo, aku tak pernah sokong..

        Reply
        • August 21, 2011 at 9:39 am
          Permalink

          ooo…tak sokong la skg……bila time Perhimpunan Agong semua ok je…angguk2. Gelak2…Ko ingat semua org kat dewan tu macam ko kah?? Byk yg tak sokong, since budaya dalam umno tak boleh bersuara, maka majoriti pun sokong lah…

          Bila kita org cakap pasal pemimpin2 umno yg lavish spending SEKARANG, korang defend, bila nanti kalau pemimpin/parti jatuh, time tu korang mula salahkan pemimpin2 tersebut..

          Umno sangat ko ni…

          Reply
          • August 21, 2011 at 12:25 pm
            Permalink

            UMNO BANGSAT KHIANAT KITA ANAK CUCU TOK ADAM YG TUHAN BG DOK KAT MALAYSIA….

            YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO
            YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO
            YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO
            YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO
            YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO
            YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO
            YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO
            YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO
            YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO
            \YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO
            YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO
            YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO
            YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO
            YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO
            YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO
            \YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO
            YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO

          • August 21, 2011 at 2:47 pm
            Permalink

            kau kenal sangat ke ngan aku? walaupun aku UMNO, aku tak pernah suka pada paklah, tak pernah rasa bangga pasal Pak Lah jadik PM, sebab paklah lah abang aku masuk PAS, sekarang dia masuk umno balik.. menyesal.

            aku tak pernah menyesal ada PM macam Tun M, malah aku bangga.. hang kalau bercakap, cermin la diri jugak beb! apa berlaku pada PAS sekarang? apakah 100% menyokong kepimpinan sedia ada? bagaimana PGayR?? 100% menyokong?

  • August 21, 2011 at 11:56 am
    Permalink

    YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO
    YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO
    YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO
    YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO
    YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO
    YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO
    YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO
    YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO
    YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO
    \YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO
    YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO
    YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO
    YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO
    YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO
    YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO
    \YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO
    YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO
    YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNOYA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO
    YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO
    YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO
    YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO YA ALLAH MUSNAHKANLAH UMNO

    V

    Reply
    • August 21, 2011 at 2:48 pm
      Permalink

      astaghfirullahalazim..

      Reply
    • August 21, 2011 at 7:08 pm
      Permalink

      dah tertekan sgt la tu….cian plak tengok faiz ni….giler sebelum ditakdirkan….

      Reply
    • August 21, 2011 at 11:08 pm
      Permalink

      Terlepas dari zoo ke ni….

      Reply
    • August 22, 2011 at 10:00 am
      Permalink

      Ya Allah..Musnahkan lah makhluk yang bernama Faiz

      Reply
    • August 23, 2011 at 4:11 am
      Permalink

      mamat nih la yang mendoakan aku masuk neraka!
      masyaAllah.. semoga hang diampunkan segala dosa, kembali ke pangkal jalan serta di beri hidayah ke jalan yang benar.. meh la kita menuju ke jalan syurga dengan tidak mendoakan keburukan serta kemusnahan sesama umat Islam..

      kewujudan hang kat sini sama seperti sampah yang tak memberi apa2 makna, tonjolkan diri anda sebenar dengan lebih berfikiran matang.. berhujahlah dengan menggunakan otak, bukan kepala lutut!

      Reply
    • August 23, 2011 at 5:45 pm
      Permalink

      dia ni KANAK2 ISTIMEWA bro..jgn marah dia..tuhan dah jadikan dia mcmtu tak cukup akal..mcmni la puak2 hamPAS & PKR

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *