Pemuda PAS buat demo bantah Murtad di Syria??

Share

Dewan Pemuda PAS Pusat hari ini menyerahkan memorandum kepada Kedutaan Syria bagi menuntut masyarakat dunia agar menyedari kepentingan politik kuasa-kuasa tertentu yang kelihatan mahu melemahkan Syria.

Pemuda PAS menuntut Kerajaan Syria di bawah pemerintahan Presiden Bashar al-Assad agar melaksanakan perubahan-perubahan demokratik dan menghentikan tindakan keras terhadap pihak yang menuntut perubahan di negara itu.

Agaknya.., apalah yang mangkuk-mangkuk Pemuda PAS tu bayangkan ye..? Kadang-kadang.., Spy rasa lawak pun ada dengan puak-puak PAS semua tu.. Cuba bayangkan.., dalam negara sendiri pun mereka tak mampu nak bersuara, tapi ada hati pula nak desak negara luar supaya ikut cakap mereka…

Inilah yang kita panggil sebagai golongan yang perasan bagus dan tak sedar diri.. Apa kejadahnya nak desak kerajaan Syria supaya ikut cakap Pemuda PAS? Dah hilang akal ke apa puak-puak tu semua?

Pemuda PAS nak desak Pemimpin tertinggi Syria penuhi permintaan pembangkang di negara tu. Antara perubahan yang dituntut oleh golongan berhaluan kiri di Syria ialah kebebasan berpolitik, bersuara dan memilih pemimpin sama ada melalui pilihanraya demokrasi atau berperlembagaan.

Dan PAS pulak perasan hebat bila serahkan surat bantahan kepada kerajaan Syria. Memorandum tersebut diserahkan oleh Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia, Nik Abduh Nik Abdul Aziz lepas solat Jumaat dan diterima oleh pegawai bahagian pentadbiran kedutaan Syria, Latt Zaifizzul Mansor untuk dipanjangkan kepada duta Syria di Malaysia.

Memang betul lah mereka tu tak tahu malu.. PAS tu bukannya kerajaan pun.., dan PAS bukannya wakil dari pemimpin negara.. Jadi Spy musykil.., ada ke yang nak peduli dengan memorandum Pemuda PAS tu..?

Selain dari Raja Ahmad dan Nik Abduh, antara kepimpinan Dewan Pemuda PAS Pusat lain yang turut hadir termasuk Redzuan Mohd Noor bersama beberapa orang kepimpinan PAS Wilayah Persekutuan yang antara lain termasuklah Ketua Penerangannya, Mohd Nasaie Ismail.

Sebelum itu, mereka bersama puluhan orang pemuda PAS telah mengadakan perarakan dari Masjid Tabung Haji ke Kedutaan Syria untuk menyerahkan memorandum tersebut sebaik sahaja selesai solat Jumaat.

Peliknya.., isu aqidah umat Islam dalam negara ni tak pulak Pemuda PAS nak buat Demonstrasi depan Gereja.. Tambah malang lagi.., pemimpin PAS hentam pulak pihak JAIS yang nak benteras gejala murtad..

Jadi nampak sangat PAS sekarang ni bukannya nak menjaga kepentingan agama.. Mereka cuma tahu nak jaga politik murahan mereka saja sebenarnya…

29 thoughts on “Pemuda PAS buat demo bantah Murtad di Syria??

  • August 20, 2011 at 12:28 am
    Permalink

    itulah.. syok sendiri agaknya..

    Reply
    • August 20, 2011 at 5:37 pm
      Permalink

      kuman diseberang laut dorang nampak..
      babi depan mata tersepak..

      lawak mr.bean la pemuda pas….bersihkan dulu rumah sendiri sebelum suruh jiran bersihkan laman mereka.

      Reply
  • August 20, 2011 at 12:43 am
    Permalink

    alaahai…kain sendiri pun dah terangkat sehingga terserlah kemaluan nye….sibuk nak jaga kain org lain…emmmm PAS2…pi pebetui rumahtangga sendiri dulu laaa…..dgn DAP pun hangpa tunduk, ada hati nk sekolahkan pemimpin syria….banggali lumpuh tu pun hangpa ketaq, ada cita2 nk acah Presiden Bashar al-Assad….lebih baik hangpa pi tlg bini’s hangpa buat kuih tat lg baguih…raya dah dekat ni…. mintak tlg sgt2 nuuu.. kat hangpa semua ni, tooolooonnngggggg la jgn buat lawak mcm ni…. tak larat la nk gelak jea…..

    Reply
  • August 20, 2011 at 1:26 am
    Permalink

    Salam… tuan.
    Apa masalah UMNO bila PAS tuntut keadilan untuk rakyat Syria?
    Apakah kerana UMNO tak mampu atau tak terfikir tentang betapa kejam k’jaan syria menyiksa rakyatnya yg. perjuangkan keadilan maka hendak menghina PAS pula. Apakah pemuda UMNO melalui KJ patut dihina kerana membantu rakyat Palestin yg. ditindas Israel. Sokonglah apa yg. baik, dan kutuklah jika buat benda yg. salah.
    Isu JAIS biarlah K’jaan Selangor dan Sultan selesaikan, nanti kalau PEMUDA PAS campurtangan korang kata apa HAK pemuda nak kecoh hal Selangor. Serba tak kena la korang ni… cuba berbaik sangka sikit, bukan ada kacau UMNO pun.

    Reply
    • August 20, 2011 at 1:43 am
      Permalink

      panjang tu bro.. nak buat apa pun buat la.. satu nasihat den “cermin diri”..

      Reply
    • August 20, 2011 at 1:46 am
      Permalink

      toksah la nak gebang.. dalam kampung brani la puak hangpa.. semua tu pun tak lain tak bukan hanya untuk meraih undi, konon kamilah yang membela mereka.. heheh..

      Reply
      • August 20, 2011 at 12:26 pm
        Permalink

        Kalau UMNO nak sokong atau bagi memo apa pun untuk kepentingan politik UMNO silakan demi kebajikan sejagat. Tapi busuk ati macam ni dan mengutuk kebajikan orang lain bukan sifat orang beriman…

        Reply
        • August 20, 2011 at 5:38 pm
          Permalink

          sampai kini pas tak bagi statment rasmi kes DUMC tuh…bacul…

          Reply
          • August 20, 2011 at 11:59 pm
            Permalink

            Biarlah k’jaan negeri selesaikan, kan kata PAS takdak hak di Selangor.

          • August 21, 2011 at 1:24 am
            Permalink

            Apa guna jadi wakil raaya( tPAS) kalau kuasa yg diamanahkan olih pengundi tak dijalankan. Nak title ADUN ajer ker dan makan elaun…Kerajaan Selangor sekarang sapa yg berkuasa Bai?????DAPigs puya ker???kata Pakatan Raayat, pakatan sial lah namanya, jika takada suara langsung. Dah buat silap tak nak mengaku , pi salahkan org lain lak..JAIS lak jadi mangsa dan ada lak yg kaitkan UMNO….Apa rahhhhhh..BACUL lah nama nya…..Bujuk..Bujuk…

          • August 22, 2011 at 2:29 am
            Permalink

            PAS dah usahakan tapi disekat oleh SULTAN, bukan DAP yg. sekat… nanti korang kata DERHAKA pulak langgar titah Sultan. Serba tak kena la korang ni, tapi ADUN UMNO tak pulak korang bising tak buat apa2. Makan gaji buta ke ADUN UMNO ni…

  • August 20, 2011 at 5:03 am
    Permalink

    bujuk oh bujuk….

    Isu JAIS biarlah K’jaan Selangor dan Sultan selesaikan, nanti kalau PEMUDA PAS campurtangan korang kata apa HAK pemuda nak kecoh hal Selangor…..

    abis tu ape HAK PEMUDA PAS nak campur urusan NEGARA SYRIA pulak????
    pening aku…cuba kupaskan lagi maksud ko….

    Reply
    • August 20, 2011 at 12:31 pm
      Permalink

      Ini bukan campur tangan, ni namanya sokongan kepada rakyat Syaria… sama juga korang sokong tindakan JAIS dalam siasatan DUMC, apa HAK korang?, tapi sebagai sokongan terhadap usaha JAIS dalam membanteras MURTAD… silakan, walaupun niat korang untuk POLITIK tapi takda masalah selagi tidak melanggar hukum Allah sebab niat korang tu Allah yg. maha mengetahui.

      Reply
      • August 20, 2011 at 1:14 pm
        Permalink

        ko ni da macam orang kapir la bujuk… ko pun makan babi semeja dgn guan eng kot…

        Reply
    • August 21, 2011 at 1:11 am
      Permalink

      nak tunjuk hero la tu konon..

      Reply
  • August 20, 2011 at 8:55 am
    Permalink

    Parti Anjuran Syaitan ni biasalah selalu nak tunjuk konon konon nya
    mereka tu ada Umphhhhh

    Reply
  • August 20, 2011 at 10:16 am
    Permalink

    Imej PAS dah tercalar dalam isu DUMC di Selangor dan perlu menunjukkan kepada rakyat bahawa mereka masih relevan dalam isu ini.

    Reply
  • August 20, 2011 at 12:14 pm
    Permalink

    alahai Pas..di bawah naungan sendiri pun isu Murtad dan gereja tak berani nak buat demo depan Dap atau depan pejabat Khalid Gagap..ada hati nak sibuk dgn Negara Syria..cermin besar rumah aku ada kalau nak tengok bayang muka korang..boleh dtg ambil..cam gampang puak2 pakatan haramjadah ni

    Reply
    • August 20, 2011 at 12:35 pm
      Permalink

      Taklah sepenakut korang, “bantah DUMC(kristian) di MASJID”. Sebab nak tunjuk ramai orang sebagai latar belakang, kebetulan hari jumaat. Aku mintak korang buat demo depan GEREJA kalau betul marahkan mereka MURTADkan saudara2 Islam.

      Reply
      • August 20, 2011 at 1:06 pm
        Permalink

        Bukankah PAS menjalankan berbagai dakyah berkenaan salah laku pemimpin2 UMNO di dalam Masjid dan surau berserta bukti dan bukan di mahkamah atau melaporkannya kepada SPRM.

        Adakah tuan akan jawab: “Mahkamah dan SPRM di kawal oleh UMNO”

        Buktikan PAS berani berdemo depan gereja? Sekurang2nya kita tidaklah bacul seperti “segelintir” juak2 PAS, jangan kata berdemo di masjid, bercerita dalam Masjid, masa tazkirah dan Khutbah pun dah tak berani dah. Bila ditanya kenapa isu ni tak dikupas masa tazkirah dan khutbah jumaat sebab ia melibatkan kesejahteraan ummah? Itu tak de kena mengena. Hairan bukan.

        Reply
        • August 20, 2011 at 2:21 pm
          Permalink

          Dakyah pun ada bukti…? betul la cerita tu kalau ada bukti, bukan dakyah. Berapa banyak laporan dah di buat pada SPRM, hang pi tanya pengarahnya, kes Khir Toyo dan PM pun lebih 10. Yg. dalam masjid tu untuk sedarkan umat Islam supaya jangan terpedaya dan bukti juga diambil dari akhbar2 harian.
          PAS pasti akan buat demo depan GEREJA selepas terbukti mereka bersalah dan tidak mahu minta maaf kepada umat Islam M’sia. Kami ada fikiran dan tidak bertindak semborono semata2 nak glamor walaupun tak tau duduk perkara sebenar, TunM sendiri suruh berhati2 dan berhemah dalam isu ni. PAS dah buktikan dengan beberapa kali berdemo di kedutaan US dan lain2 negara Kafir. Najib sampai la ni tak kutuk pun tindakan tindakan DUMC kenapa?

          Reply
          • August 20, 2011 at 4:30 pm
            Permalink

            kalau najib masuk campur, puak korang akan gunakannya dengan mengatakan mmg wujud konspirasi dari UMNO..

            itu bidang kuasa Sultan sebagai Ketua agama, so sebagai rakyat kita kena tau limit kita, Jais berada di bawah Mais, Mais berada di bawah bidang kuasa Sultan..

            Pas takkan buat demo kalau bapak DAP dan PGayR tak restu.. pas hanya akan berdemo sekiranya ia boleh dikaitkan dengan Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu (UMNO).. setakat berdemo tapi takdak buat sesuatu sapa pun boleh.. hanya orang mahu menunjukkan kepada rakyat bahawa mereka masih relevan dalam isu umat Islam (bak kata tuan tasyahud) supaya undi tak lari.. setakat berdemo hang ingat depa kecut ka?

          • August 21, 2011 at 12:02 am
            Permalink

            Kalau Najib pun kecut nak bagi kenyataan, kenapa nak kecoh pasal PAS. Sabarlah….sabar paham, tunggu laporan penuh dulu baru boleh bertindak.

  • August 20, 2011 at 2:00 pm
    Permalink

    PAS…parti peghasaaaaaannnnnnnnnn….peghasan nih boleh jadik depa nih penghasan elok,peghasan kata depa nih dah jafdi wakil negaghaaaa…haaaaa penghasan la katakannnnnnnn. peghasan kata soghaa depa nih nuhhhhhhhhh liga arab dok pakai.! Penghasan sungguh..tapi kita pun penghasan nih semua wayang cekelat angin sajaaaa….alaaaaaa nak bagi oghang komen…

    Reply
    • August 20, 2011 at 5:46 pm
      Permalink

      nurul izzah lagi perasan…siap bagi jaminan pada duta German bahawa bilateral relationship ties within fuckatanan and German government pasti bakal membuahkan hasil yang akan mengeratkan hubungan diplomatik antara Pakatan Rakyat dengan kerajaan Jerman….

      ni bukan gila meroyan lagih nih..ni dah kira high on ice nih..

      Reply
      • August 21, 2011 at 1:29 am
        Permalink

        nurul izzah tu over acting je bro..menyampah tgok muke dia apa lg dengar dia berhujah mcm dia tahu semua mcm dia shj yg betul..hmm padahal budak mentah..je..yg tue2 bangka musang2 berjanggut pun angguk jugak..

        Reply
  • August 20, 2011 at 4:04 pm
    Permalink

    Dekat Kelantan hampir 70% bazaar ramadhannya contaminated..tolong kerajaan PAS buat sesuatu

    Sama juga ada satu kes kematian akibat membeli dibazaar ramadhan damansara (berita harian) iaitu dibawah kerajaan PKR selangor..contaminated juga

    Reply
  • August 20, 2011 at 7:02 pm
    Permalink

    PAS sebenaq nya coba nak tunjuk hebat kat rakayt negara ni saja ngan ambil isu luaq negara seperti syria. Apa pasai PAS tak mau tuntut DAP supaya jangan campok urusan umat muslim negara ni bila JAIS bertindak terhadap gereja Damansara tu,DAP melenting tak cukup tanah. PAS pulak dok sengap seolah olah pungkok depa dah kena tibai oleh cina DAP. Mana pi wira cakap besaq Hadi Awang. Mat Sabu Khalwat & Pok Nik gedebe tuh kata nok tegak islam mana bukti nya..?

    Reply
  • August 31, 2011 at 7:41 pm
    Permalink

    Nik Abduh ni cam setan pun ada aku tengok…

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *