Anwar Gelisah Menunggu Tarikh 22 Ogos…

Share

Sebenarnya, saya tidak sabar-sabar menunggu tarikh 22 Ogos 2011. Tarikh ini merupakan tarikh keramat bagi Saiful Bukhari Azlan yang sudah menunggu lebih tiga tahun untuk membawa Anwar dari kandang tertuduh ke kandang saksi bagi disoal peguam dan memberi keterangan kepada Mahkamah.

Tarikh 22 Ogos ini bakal bermulanya pelbagai helah, tipu muslihat, dan konspirasi Anwar serta para peguamnya untuk melepaskan diri dari pertuduhan meliwat Saiful Bukhari. Banyak yang perlu diperjelaskan kepada mahkamah. Dan sudah tentu segala yang diperdengarkan di mahkamah itu akan turut disampaikan ke telinga rakyat.

Sama ada rakyat mahu mempercayai segala yang terbongkar di mahkamah kelak, itu terserah pada mereka. Pada saya, Anwar sudah terhukum seawal pendakwaan kes liwat I pada tahun 1998 lagi. Tiada siapa, meskipun Anwar sendiri mampu menafikan pengesahan mahkamah ketika itu bahawa pengkhianat bangsa ini sememangnya terlibat melakukan aktiviti meliwat.

Namun, itu bukan klimaksnya. Klimaksnya bakal ditentukan di dalam kes Saiful. Saya sendiri teruja untuk mendengar alasan Anwar mengenai bagaimana air maninya boleh diperoleh dari dalam dubur Saiful. Apakah air mani itu dibekalkan Wan Azizah kepada Saiful ketika mereka melakukan hubungan suami isteri dan Saiful memasukkan sendiri air mani itu ke dalam duburnya? Itu hujah Anwar? Rasanya, budak sekolah pun tak dapat terima alasan begitu?

Anwar perlu perjelaskan ayat-ayat yang pernah dilontarkan kepada Saiful seperti “Can I F**k you today?” dan sebagainya. Anwar juga perlu memberitahu asal usul kewujudan kata laluan “Mokhtar!”. Siapa “Mokhtar”? Mokhtar Dahari, kah? Anwa peminat Mokhtar Dahari? Apa rahsia dan signifikannya nama “Mokhtar” sehingga dijadikan kata laluan?

Tentunya 22 Ogos ini Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur Jalan Duta akan dipenuhi dengan pemberita-pemberita dari dalam dan luar negara. Media-media pro-Pakatan Haram seperti Malaysian Insider, Malaysiakini, Harakah Daily, Malaysian Today, Free Malaysian Today dan blogger-blogger mereka akan memenuhi perkarangan mahkamah. Mungkin ketika itu, Utusan, Berita Harian, TV3 dan RTM akan dihimpit ke tepi begitu saja. Maklumlah, kes itu membicarakan “Sivaji”, boss mereka…

Jika di tahun 1998-1999 dahulu, perkarangan mahkamah penuh dengan ribuan penyokong Anwar. Mungkinkah ribuan penyokong itu akan hadir pada perbicaraan kes liwat Anwar kali ini? Dulu Anwar berbalut dileher, dan apakah kali ini Anwar turut akan mengenakan “pakaian rasmi”nya itu untuk ke kandang saksi memberi keterangan lagi? Banyak peristiwa menarik akan terakam pada 22 Ogos ini nanti…

15 Ogos lalu, genaplah 3 tahun Saiful Bukhari bersumpah laknat terhadap Anwar. Walaupun Anwar takut dan enggan menyahut permintaan Saiful untuk bersumpah balas, Saiful teruskan juga sumpah itu dengan sabar. pelbagai tohmahan dilemparkan padanya sepanjang 3 tahun ini. Namun, berkat kesabaran dan istiqamah yang ditunjukkan Saiful, segalanya semakin dipermudahkan Allah padanya…

Saya ingin mengingatkan Saiful bahawa jangan terlalu yakin bahawa Anwar akan disabitkan kesalahan kali ini. Undang-Undang di dunia ini hanyalah ciptaan manusia dan justeru itu sudah tentu banyak pincangnya. Bukankah manusia itu tidak sempurna? Namun, berserahlah kepada Allah. Dialah yang bakal menentukan segalanya. Saiful sudah berusaha menuntut keadilan di dunia, biarlah Pemiliknya yang menentukan…

Namun, sekiranya Anwar berjaya melepaskan diri kali ini, usahlah Saiful lemah semangat atau berkecil hati. Segala yang berlaku adalah kehendak Allah dan ada hikmah di sebaliknya. Namun saya yakin dan pasti, sekiranya Anwar terlepas di dunia, insyaAllah, binatang itu tidak akan terlepas di akhirat, di depan Allah kelak. Dia yang Maha Adil, sudah tentu memberikan segala keadilan pada hambanya.

22 Ogos semakin menggamit. Saya tidak pasti sama ada berkesempatan atau tidak untuk ke mahkamah pada hari tersebut. Namun jika diizinkan Allah, pasti saya akan ke sana. Bukan mudah untuk masuk dan mendapat tempat di dalam kamar perbicaraan. Kena datang seawal yang boleh. Pada 8 Ogos lalu, saya terpaksa keluar dari rumah selepas solat subuh untuk memastikan saya tidak tercicir ke mahkamah. Namun, takdir Allah tidak membenarkan saya masuk, apakan daya saya.

Teruja betul menantikan tarikh ini. Sudah tidak lama. Isnin depan ini sahaja. Dan saya yakin, hujung minggu ini, Anwar akan sangat terganggu emosinya. “Bad mood” memanjang! Silap-silap, bertanyakan nak minum air apa pun akan ditengkingnya Kak Wan. Hanya seorang saja yang mampu memujuk hatinya. Siapa lagi kalau bukan isteri Azmin, Shamsidar Taharin!

11 thoughts on “Anwar Gelisah Menunggu Tarikh 22 Ogos…

  • August 18, 2011 at 3:58 am
    Permalink

    GOOD BYEE….Hikayat sang AnWar akan di wartakan…

    Aku ada 1 soalan bocor sejarah utk PMR 2012..

    1. Siapakah peliwat tegar Negara?

    A. Anwar Sadat
    B. Khairul Anwar
    C Annuar Musa
    D Anwar Ibrahim

    ( D tau jwbanye )

    Reply
    • August 18, 2011 at 9:09 pm
      Permalink

      Hahaha….nak tambah 1 lagi. Siapakah pelacur agama Islam paling celaka dalam sejarah Tanah Melayu?
      A. Nik Najis
      B. Nik Najis
      C. Nik Najis
      D. Nik Najis

      Reply
      • August 19, 2011 at 3:57 pm
        Permalink

        Bro… aku nak jwb apa ni??? Semua jwpn betul je…hahaha

        Reply
  • August 18, 2011 at 11:23 am
    Permalink

    ….kalau dah tak bersalah tu Anwar…cepat2 lah settle kan kes ko tu..asyik nak tangguh jer..ape ko takut…lawyer2 ko semua India dan Benggali..yang hebat putarannya….suruh bersumpah takut..minta jam omega…smpai skrng tak tunjuk…hhmm..nuaq nuaq!! apa nak jadi ko ni..malu lah sikit brader!! muka pun dah takder cahaya iman..24 jam menipu jer kejer…ko tgk la orang2 ko dlm PKR tu…orang baik2 ke? kaki fitnah, kaku rusuh, kaki pukul dan kaki baling kerusi..orang2 hati busuk jer masuk PKR ni..mental rosak..yang dah kuar PKR tu, diorang dah tau ko tu auta jer lebih…

    Reply
  • August 18, 2011 at 11:40 am
    Permalink

    Datuk Nalla percaya kali ini pun Nuar akan berhelah juga. Mungkin dia akan serahkan MC yang mengesahkan dia sudah mengidap barah payudara peringkat awal atau barah pangkal rahim. Sebelum itu dia akan kehospital kerajaan dengan pakaian resminya , bengkong leher macam orang patah tengkok dan satu lagi bengkong dipinggangnya .

    Macam biasa dahinya akan berkerut2 (tahan sakit) dan jalan nya akan terhenjut2 macam mat rempit lepas jatuh motor.

    Ini Nuar, semua bolih jadi. Nuar bolih digandingkan dengan governor missisippi Arnold swatzernagger atau Anorld susah nak eja. Tabiat Arnold pun menyamai Nuar sebab itu Arnold pernah disaman kerana tepuk buntut wanita dipejabatnya.

    Walau bagaimana pun dia tetap ada 4 hari lagi untuk mencari ilham dan pentaskan drama terkini.

    Reply
  • August 18, 2011 at 1:26 pm
    Permalink

    Allah akan bersama-sama orang yang benar.

    Reply
    • August 19, 2011 at 10:09 am
      Permalink

      Btul tu, Allah akan bersama org yang benar!!!

      Reply
  • August 18, 2011 at 3:28 pm
    Permalink

    Anwar akan kemukan bukti perubatan yang Dia
    1. sudah tua n monopause
    2. mengalamai penyakit lemah shahwat
    3. dikhianat oleh air mani tiruan
    alibinya ….. Wan Azizah…. kah kah kah….

    Reply
  • August 19, 2011 at 12:43 am
    Permalink

    Salam. Akhirnya Ramadhan tahun ini amat bermakna bagi seorang hamba bernama Saiful Bukhari. Selepas penantian keadilan baginya yang sering tertangguh dan sengaja ditangguhkan untuk sekian lama kini bermulalah segala-galanya bagi Saiful Bukhari. Akhirnya Anuwar akan bersumpah juga bezanya didalam mahkamah dan bukan sumpah laknat. Akan terburailah segala macam yang tersirat pada hari itu. Pihak kehakiman juga dah tak larat nak ikut rentak Anuwar yang menari ‘Tangguh’. Diputuskan hari Isnin mendatang oleh mahkamah perbicaraan bermula sama ada pihak pembelaan bersedia atau tidak. Tiada lagi tango-tango. Harus diingat bahawa pada perbicaraan liwat yang terdahulu mahkamah telah memutuskan bahawa ada unsur liwat telah berlaku oleh OKT. Keputusan mahkamah adalah 2-1 liwat telah berlaku. Cuma teknikalnya sahaja telah menyelamatkan tertuduh. Liwat tetap berlaku kata hakim. Apa mungkin pada kali ini teknikal sekali lagi menyelamatkan OKT? Atau mungkin juga kali ini OKT bersabit kesalahan liwat dan dihantar ke Sg. Buloh? Hanya Allah sahaja yang mengetahui.

    SUDAHKAH ANDA MENDAFTAR SEBAGAI PENGUNDI? Jika belum… DAFTARLAH SEKARANG DENGAN SPR.

    BELILAH BARANGAN BUATAN MELAYU DIKEDAI MELAYU

    BOIKOTLAH BARANGAN CINA DAN KEDAI CINA

    Reply
  • August 19, 2011 at 10:11 am
    Permalink

    Adalah lebih baik dan afdal Si Anwar Ibrahim dan saiful diadili di Mahkamah Syariah. Dua2 muslim…..sesuai dgn tuntutan syariat Islam.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *