Isu Gereja: Hadi Awang Sudah Tidak Wajib Puasa Lagi

Share

Isu cubaan gereja DUMC untuk memurtadkan orang Islam ini begitu banyak hikmahnya, cuma kita nak sedar atau tidak sajalah.  Dengan adanya isu ini, Khalid Samad yang kini dipenghujung kariernya sebagai Ahli Parlimen Shah Alam, terbogel oleh kebodohan sendiri, Hassan Ali tak pasal-pasal ‘dicalon’ menjadi MB, yang heboh terbuka kini tertutup rapi (arahan tutup mulut oleh  MB) dan sebagainya.

Tidak ketinggalan yang terlihat bodoh dalam isu ini ialah Hadi Awang.

Pemilik nama yang cukup ganas pada awal-awal 80-an dengan pendekatan-pendekatan radikal Islam ala-ala syiah di Iran.  Disatu ketika, Hadi Awang kelihatan lebih syiah daripada syiah di Iran yang menjadi kiblatnya bila mengkafirkan UMNO melalui Amanat Hadinya.

Memali menjadi lambang keganasan Hadi bila ada pengikut PAS yang sanggup mati katak kerana menyangka melawan polis sama dengan melawan UMNO, melawan UMNO sama dengan melawan kafir – hasil ajaran Hadi Awang.

Pendek kata, dulu dulu, Hadi cukup pantang dalam isu murtad ini.  Ingat Joe Pernandez, bekas ADUN Kawasan Lunas yang dituduh Hadi cuba mengkafirkan orang melayu di Kedah?  Itu takde bukti macam sekarang pun tapi Hadi tidak segan menuduh mendiang terlibat.  Joe Fernandez akhirnya mati dibunuh, dipercayai angkara Kumpulan Militan Malaysia (KMM) yang pernah diketuai anak Nik Aziz, Mursyidul Am PAS – Nik Adli.

Tapi kini keadaannya berbeza, Hadi sudah transform.

Bagaimanapun, transformasi Hadi begitu mengejutkan, biasanya macam filem Transformer juga, akan berubah dari yang tak berapa hebat menjadi lebih hebat tapi Hadi transform dari radikal ganas kepada lembut aka pengecut.  Telur Hadi yang ada 2 itu, tiba-tiba ghaib bagaikan dirembat mak nyah!!!

Demi nak menutup sifat penegcut yang baru diwarisinya, Hadi menuduh UMNO dan Barisan Nasional sengaja membangkitkan kontroversi pemeriksaan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) terhadap sebuah gereja untuk menutup tuntutan pilihan raya bersih.

Keliru, buntu dan banyak tanda soal, tang mana berkait, macam mana boleh berkaitan dan sebagainyalah.

Ini bukan sikit punya gila tau tapi sudah atas daripada gila.  Hadi sudah tidak wajib ke atasnya lagi untuk berpuasa kerana mentalnya sudah rosak.  Kenapa kita cakap begitu?  Sebab dari sudut mana pun UMNO tidak terlibat langsung dalam hal JAIS ‘menyerbu’ gereja tersebut.

Liputan besar yang diberikan adalah patut sebab yang cuba dilanggar ini bukan undang-undang biasa tapi PERLEMBAGAAN.

Baik dari segi Hassan Ali, JAIS sendiri, dan lokasi dimana gereja tersebut terletak (dalam Selangor yang dipimpin Pakatan), UMNO dan Barisan Nasional tidak mungkin terlibat.  Jadi bagaimana Hadi Awang kata UMNO boleh terlibat dalam apa cara yang cuba digambarkannya tu?

Kenyataan Hadi Awang bahawa PAS akan menemui JAIS dan pihak Gereja sendiri untuk mendapat maklumat sebenar juga sebenarnya menjadi bahan jenaka yang paling menghiburkan diseluruh negara.  Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baru, Zulkifli Nordin membangkitkan kenapa Hadi sibuk-sibuk nak jumpa JAIS dan Gereja sedangkan tidak bertemu sendiri Saiful dan Eskay dalam isu liwat dan video seks, kenapa hanya percaya bulat-bulat kepada Anwar?

Hassan Ali, Exco yang bertanggungjawab ke atas JAIS sudah tentu mempunyai maklumat kelas pertama yang tidak mungkin diperolehi pihak lain tetapi kenapa Hadi tidak mahu percaya dengan penjelasannya?

Sebaliknya, UMNO pulak yang dituduh terlibat mensensasikan cerita ini?

Inilah jadinya bila Hadi dan PAS yang dipimpinnya sudah bertuhankan kepada lain daripada Allah swt.  Pertimbangan dan tindakan Hadi langsung tidak selaras seperti yang dicontohkan dalam kes gereja itu tadi dengan kes liwat dan video seks yang membabitkan Anwar – hanya cuba terlihat adil bila dah tersepit.

Apa pun Hadi cuba buat sekarang, ibarat tikus membaiki labu.  Imej PAS sudah rosak, bukan setakat rosak, sudah hancur pun.  Maklum, agen kafir untuk memurtadkan orang Islam.  Demi menyelamatkan karier politiknya, Hadi patut sekarang sudah ada nama Kristian, Hardy!!!!

 

34 thoughts on “Isu Gereja: Hadi Awang Sudah Tidak Wajib Puasa Lagi

  • August 10, 2011 at 11:50 pm
    Permalink

    Cita2 Hardy terlalu tinggi hendak kePutrajaya, sampaikan dia menunjukkan KEBODOHAN diri sendiri@ memang BODOH pon..Dia akan lakukan apa saja utk milage POLITIK dan capai angan2 Mat Jenin nak jd TPM Malaysia…Agama akan menjadi agenda ke-2 atau terakhir bagi Hardy janji Kiblat dia Putrajaya.

    Reply
    • August 11, 2011 at 9:54 am
      Permalink

      Kalu dtg Trg hari Jumaat jemput singgah solat jumaat kat Masjid Rusila, Marang

      Reply
      • August 11, 2011 at 6:45 pm
        Permalink

        Insaallah……..jika berkesempatan

        Reply
  • August 11, 2011 at 2:22 am
    Permalink

    aiseh …. hairan dengan penulis nih nampak sangat kuat bodeknya masyuk banyak kut ?
    kenapa dok tak duduk pi tuduh orang memali pulak ? berapa juta yang keluarga polis yang mati dapat waktu berjuang memenuhi nafsu pemimpin umno ? yilek
    tai hakikatnya waktu memali lah dah tunjukkan umno sanggup bunuh melayu bagi dapatkan kuasa
    KMM bunuh joe fernandes ? aii hang dah bela joe fernandes pulak kah sampai sanggup Fitnah nik adli ?
    kalau kmm wujud dan di tuduh bunuh joe frnandes kenapa tak bawa ke muka pengadilan ? mahkamah biasa ini tidak bila orang Islam saja terus sumbat masuk isa tak ada perbicaraan
    fakta bagi betul bro nak bodek pun patut padanlah

    Reply
    • August 11, 2011 at 12:04 pm
      Permalink

      hmmm…typical 3rd world mentality…..

      amggota keselamatan yang di bunuh oleh puak redikal PAS di Memali….alhamdulillah walaupun tidak berjuta ringgit….nasib anak isteri mereka di bela kerajaan…

      yang sedihnya….anak isteri puak redikal tu semua siapa yang bela ?…..tabung memali…PAS swindle tahap gaban…..habuk pun tak tinggal….usung tin milo merata alam….kutip derma…tu pun habis PAS sapu licin……..apa lu cerita ??

      Rakyaat tahu cerita Memali….tak yah lah nak spin merata alam.

      Reply
      • August 12, 2011 at 3:21 am
        Permalink

        betul tu saudaraku rapjingga,orang2 PAS ni bodoh dungu dipermainkan oleh pemimpin mereka atas tiket agama.

        Reply
    • August 11, 2011 at 1:16 pm
      Permalink

      Semasa kes Memali anggota polis yang terbunuh tidak sangka yang beliau akan ditusuk senjata oleh pengikut Ibrahim Libya kerana beranggapan mereka hanya menggugut sahaja. Rupanya fikiran mereka telah dirasuk dan polis terpaksa bertindak balas, walaupun pada waktu itu saya sendiri percaya polis telah menembak membabi buta terlebih dahulu.
      Waktu itu Ahli PAS menganggap UMNO dan ahli2nya adalah KAFIR dan perlu dihukum dan darah mereka adalah HALAL, KERANA UMNO BERSEKONGKOL DENGAN MCA DAN MIC. Bagaimana dengan PAS dan DAP?
      Bantuan UMNO dalam kes Memali bukan hanya kepada polis malah kepada waris2 ahli yang terbunuh. Apa PAS buat? Waris buat jual buku pun Mat Sabu dah BAN.

      Reply
  • August 11, 2011 at 8:29 am
    Permalink

    Duit Memali yang duk kutip banyak2 tu dah bagi kepada balu2 dan anak2 yatim yang kehilangan tempat bergantung?

    Dan ujilah anak-anak yatim itu (sebelum baligh) sehingga mereka cukup umur (dewasa). Kemudian jika kamu nampak dari keadaan mereka (tanda-tanda yang menunjukkan bahawa mereka) telah cerdik dan berkebolehan menjaga hartanya, maka serahkanlah kepada mereka hartanya dan janganlah kamu makan harta anak-anak yatim itu secara yang memlampaui batas dan secara terburu-buru (merebut peluang) sebelum mereka dewasa. Dan sesiapa (diantara penjaga harta anak-anak yatim itu) yang kaya maka hendaklah ia menahan diri (dari memakannya) dan sesiapa yang miskin maka bolehlah ia memakannya dengan cara yang sepatutnya. Kemudian apabila kamu menyerahkan kepada mereka hartanya, maka hendaklah kamu adakan saksi-saksi (yang menyaksikan penerimaan) mereka. Dan cukuplah Allah sebagai Pengawas (akan segala yang kamu lakukan). Surah An Nisa Ayat 6

    Reply
  • August 11, 2011 at 11:39 am
    Permalink

    “kebajikan Islam” pun di ‘lacurkan’ kan kepada Kristian. aper ‘power’ yg Hadi ada nak panggil JAIS mengadap dia. ‘power’ kat Selangor tentang hal ehwal Islam hanya DAP yg uruskan sementara PAS jadi pencacai ‘najis’.

    Reply
  • August 11, 2011 at 11:42 am
    Permalink

    Khalid Gagap dapat hadiah semalam..tahniah!!..hehe

    Reply
    • August 11, 2011 at 8:53 pm
      Permalink

      ambo sokong, sebagai kerajaan yang berkebajikan elok la dapat hadiah mangkuk jamban. Sama taraf

      Reply
  • August 11, 2011 at 11:43 am
    Permalink

    Sejak berdekad dekad Hadi dan PAS akur atau redha yang mereka hanya pembangkang dan akan kekal sebagai sebuah parti pembangkang. Ini berfakta kan yang mereka sedar diri yang mereka bukan peneraju bertaraf persekutuan tetapi sekadar ‘penghulu desa’.

    Berbeza dengan sekarang setelah mereka diberi booster dan mampu melihat diluar kotak kepala hotak mereka bahawa ada cahaya terang dihujung terowong. Dan mereka rasa mereka mampu buat apa yang selama ini mereka fikir tidak mampu.

    Setelah mereka bertekad dan visualise yang indah, mereka rasa sukar untuk undur atau berfikir sebaliknya. Maka, come what may, kita tetap akan bermujahaddah habis habisan untuk mencapai impian apa yang dipanggil impian untuk kePutra Jaya.

    Demi menggamit impian itu, bangkai pun mereka ambil jadi daging segar untuk dibuat juadah. Akidah mereka pesongkan, mereka bolihkan yang dulu tak bolih. Allah digunakan kapir pun OK, disebut dirumah kapir pun OK . nak murtad pun OK, semua nya OK.

    Secara mudah nya bila semua itu OK , memang menasabah puak ini tidak perlu berpuasa.
    Tidak payah sembahyang yang wajib, tarawih pun tidak lagi penting selepas yang wajib
    tak buat.

    Tapi kita yakin semua ini bermusim. Lepas habis musim durian, kita akan makan, bau cempedak pulak.

    Reply
    • August 12, 2011 at 9:50 am
      Permalink

      Berdoalah supaya puasa kita diterima Allah dan bukan mengira2 puasa orang yg. Allah tak terima.

      Reply
  • August 11, 2011 at 2:04 pm
    Permalink

    “Undang2 M’sia tak pernah mgharamkan @ menidakan apa pihak gereja buat sbb itu pihak polis tidak ambil tindakan…
    Tapi “mungkin” pihak JAIS m’ambil inisiatif sdri untuk menyerbu tempoh hari.. bayangkan jika pihak gereja menyaman JAIS kerana memecah masuk.. tak ke haru biru??
    So dah jadi kes sebegini apa lagi ubahlah perlembagaan.. atau kita ubah kerajaan..”

    Reply
    • August 11, 2011 at 2:23 pm
      Permalink

      Kita ubah kerajaan negeri yang memerintah dalam PRU 13 nanti. Takbir!

      Reply
    • August 11, 2011 at 2:25 pm
      Permalink

      montoya ni belajar undang2 kat mana? memang standard budak2 PAS ni. Kau ingat JAIS tu bodoh cam kau ker tak tahu undang2.

      Reply
    • August 11, 2011 at 2:58 pm
      Permalink

      toya..ubah perlembagaan aku rasa tak ckup kuat la…ubah kerajaaan pun belum tentu isu ni berubah….apa kata kalau kita ubah ko ke negara lain…ke somalia ok tak?

      Reply
      • August 12, 2011 at 3:31 am
        Permalink

        hehehe kahkah…gelihati aku stingray,bangkai mcm toya ni sumbat kat bontot anwar si dajal aje.bodoh tak boleh diajar….

        Reply
    • August 11, 2011 at 10:22 pm
      Permalink

      Sape lak yg serbu bangang. JAIS pegi cek orang Islam kt situ. Kalau serbu takkan kena tunggu 20 minit kat luar baru boleh masuk kot. Sah geng khalid gereja ni

      Reply
      • August 12, 2011 at 9:55 am
        Permalink

        Betul cakap Keris ni, JAIS tak serbu yg. kata serbu ni Utusan Fitnah dengan tujuan umat Islam akan bangkit, begitu juga Kristian dan mengharapkan rusuhan agama. Siapakah yg. mula2 memanaskan isu ini? Apa tujuan sebenar pemberita?

        Reply
        • August 12, 2011 at 1:24 pm
          Permalink

          busuk..bukan nk panaskan cerite,,tp nk mendedahkan kebenaran yg puak2 hamPAS tk berani nk dedahkan..nk dengar 2 belah pihak konon..pandailah pulak korang nk dengar 2 belah pihak..kes2 lain saiful,eskay, tk nk pulak dengar 2 belah..trus tuduh jek kononnye nk jatuhkan Anuwar yg da sedia jatuh tue…korang nie mmg pandai nk putar belit keadaan and fakta.

          Reply
          • August 12, 2011 at 4:58 pm
            Permalink

            Apakah sama pada ko, hal peribadi dengan hal Umat? Ada PAS mintak Anwar bagi penjelasan isu liwat dengan isu Video? bagi link kalau ada kata PAS minta Anwar jelaskan isu disbalik kes liwat dan vedio tersebut. PAS hanya jawab setakat kebenaran Agama Islam dan hak asasi aje… Bukan tugas PAS siasat perilaku orang, apatahlagi Anwar bukan ahli PAS. Sama juga isu Najib kena tangkap di PD, PAS tak siasat….

    • August 12, 2011 at 8:20 pm
      Permalink

      suruh je kerajaan selangor yang ubah..x kan mende tu nk masuk dlm parlimen..mengong..mike punye hal..sendiri la tanggong

      Reply
      • August 13, 2011 at 3:37 pm
        Permalink

        Hal Aqidah umat Islam pun sempadan ke yop? Lagipun ini isu perlembagaan yg. dilanggar. Mana negeeri ada kuasa dalam tafsir perlembagaan…

        Reply
    • August 16, 2011 at 12:23 am
      Permalink

      apalah bodoh sangat kau ni….perlembagaan itu adalah undang2 tertingi sesebuah negara….dan mengikut perlembagaan orang islam tidak boleh menganuti agama lain….dan penguatkuasa undang2 syariah ini diletakkan dibawah jabatan agama dan polis hanya membantu…sebab itulah polis juga terlibat dalam operasi ni….kalau tak tahu jangan cakap nampak kebodohan sendiri..

      Reply
  • August 11, 2011 at 2:26 pm
    Permalink

    Hardy & Nicky – wakil kafir harbi di Malaysia…

    Reply
  • August 11, 2011 at 2:51 pm
    Permalink

    Haji Hardy ni telor dia yang ada 2 biji tu elok dikerat-kerat dan kasi ikan kat tepi pantai Marang, Terengganu.Pas memang dah hancur di zaman pentadbiran Hardy ni.Take Beer! Take Beer!!

    Reply
  • August 11, 2011 at 2:54 pm
    Permalink

    Carlosmontoya tu bukan orang Melayu dan beragama Islam. Kerana itulah pendapat dia sangat subversif dan menyebelahi pihak sebelah sana.Hati-hati dengan individu begini.

    Reply
  • August 11, 2011 at 8:55 pm
    Permalink

    hardy nie muka pun dah toya semacam. Dalam PAS pun dah kurang pengaruh. Ramai yg makan hati dengan cara hardy membunag perjuangan islam

    Reply
  • August 11, 2011 at 10:55 pm
    Permalink

    PAS ni makin lama makin ganazz la lawak depa ni..putus urat kentut dibuatnya akibat menahan komedi yang sangat melampau dari pak lawak2 depa ni….haha..

    Reply
    • August 12, 2011 at 10:28 am
      Permalink

      ularmak Mat Sabu and ularmak bingai Mahfuzzzz

      Reply
  • August 12, 2011 at 8:31 am
    Permalink

    Nak harapkan Hj Hadi menjaga Islam ..???? Betul ke apa yang aku dengar ni ..?? Hj Hadi ni objektif dia cuma satu …nak kan kuasa dan bercita cita dalam diam utk Menjadi PM bila anwar masuk ke Sg Buloh. tapi boleh ke ? Dulu dialah yg paling ganaz…tapi sejak “telor” nya di Usap oleh Puak Puak DAP dia mula hilang arah terhadap perjuangan.

    Orang Pas jangan kamu dikeldaikan oleh pemimpin kamu yang memang nak tengok kamu jadi Keldai..sebab selama mana kamu jadi keldai maka selama itulah mereka boleh terus memasang angan anagan untuk terus berkuasa. Eloklah pada bulan yg penuh berkah ini ..duduk sebentar beritikah dan bermuhasabah diri …Tanya …Betulkah perjuangan aku ni….

    Reply
  • August 12, 2011 at 8:23 pm
    Permalink

    x payah la nk menegakan perkara yang x betol…sabagai simpati nk nasihat je..kalo nk dengo..x ndak mike punye pasal la…buang le perjuangan pasdapig tuh…sia2 je

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *