JANJI DEMO SOKONG KITO, KITO SOKONG DEMO.., HALAL SOKMO

Share


Jika dahulu, PAS dilihat amat kental semangat perjuangan Islam mereka walaupun adakalanya dilihat PAS sangat ekstrem untuk mempertahankan apa yang mereka percaya. PAS juga tanpa segan silu untuk membidas mana-mana pihak yang dilihat memperlekehkan Islam dan membawa keburukan kepada agama.

Tetapi selepas ketiadaan Allahyarham Fadzil Nor dan kepimpinan PAS diterajui pula oleh Hadi Awang, semangat ekstrem PAS mulai luntur satu persatu. Tambah pula PAS terpengaruh dengan agenda menjatuhkan kerajaan dengan apa saja cara oleh Anwar Ibrahim, PAS kini nampaknya melupakan terus prinsip serta perjuangan yang pernah menjadi darah daging mereka selama berpuluh tahun.

PAS kini sama seperti parti-parti lain di negara ini yang menjadikan kulit luar sebagai satu strategi untuk mendapatkan sokongan rakyat. Jika PKR berwatakkan Anwar Ibrahim sebagai pemimpin agung.., PAS juga menjadikan imej Islam yang berserban dan berjubah sebagai topeng untuk menarik undi semasa pilihanraya.

Apa bezanya PAS dengan DAP? Bezanya hanya satu iaitu DAP ialah sebuah parti yang dikawal oleh kafir yang hampir keseluruhan ahlinya terdiri dari kafir juga. Manakala PAS pula ialah parti melayu kedua terbesar negara tetapi langsung tak memperjuangkan nasib bangsa. Ini kerana, bagi PAS memperjuangkan bangsa itu adalah assobiyah dan dilarang didalam agama.

Sebab itulah PAS kononnya lebih mengkhususkan Islam didalam parti mereka. Malangnya, secara tak langsung Islam telah disalahgunakan sewenang-wenangnya untuk mencari pengaruh dan memburukkan pemimpin-pemimpin utama kerajaan. Bukan kah pemimpin-pemimpin kerajaan itu juga adalah orang Islam yang wajib ditaati sebagai Ulul Amri? Jangan lupa bahawa Hadi Awang dan Nik Aziz harus menghormati dan taat kepada DS Najib kerana beliau adalah Perdana Menteri Malaysia.

Didalam berdakwah kepada umat Islam di negara ini, PAS sering berkata bahawa kerajaan adalah gagal. Tapi sebenarnya, apa yang berlaku ialah kegagalan oleh kedua-dua belah pihak didalam mendidik anak bangsa dan kaum muslim. Kita tahu, sebagai kerajaan memerintah, banyak tanggung jawab yang perlu pemimpin kerajaan laksanakan termasuklah keperluan sosial masyarakat berbilang kaum negara.

Memang ada banyak kekurangan dan perkara yang terlepas pandang yang dilakukan oleh pihak kerajaan didalam menangani itu semua. Jadi, apa salahnya PAS yang mendakwa mereka lebih arif tentang Islam membantu dan berganding bahu dengan pihak kerajaan didalam menegur dan menunjukkan cara sebenar menegakkan amar maaruf nahi mungkar.

Sebagai contoh, PAS dulu sering mempertikaikan UMNO/BN menganjurkan pelbagai jenis hiburan dan juga konsert yang melalaikan. PAS juga memperlekehkan UMNO/BN yang dikatakan memuja para artis didunia nyanyian mahupun lakonan. Tapi, kini PAS juga melakukan perkara yang sama apabila mereka semakin menerima amalan yang dilakukan oleh seteru mereka dahulu.

Apakah PAS kini semakin berubah menjadi liberal didalam menuju kearah sebuah tajdid sepertimana yang Hadi Awang katakan sewaktu ucapannya didalam Muktamar baru-baru ini? Apakah sudah berubah ijtihad dan pegangan agama para pemimpin PAS didalam keghairahan mencari populariti? Apakah PAS sudah menganggap penyertaan golongan artis itu sudah boleh dirasakan sebagai satu kemegahan?

Dalam penganjuran majlis hiburan dan juga acara nyanyian pula, PAS semakin terbuai dengan pujian yang mereka terima. Di Selangor, Kedah dan Kelantan sendiri PAS sudah mula menjadikan acara nyanyian artis itu sebagai satu kewajipan yang mesti ada didalam Majlis mereka.

Sepatutnya, PAS sebagai alternatif kepada umat melayu muslim tak mudah dikongkong dan dicucuk hidung oleh rakan sekutunya dalam Pakatan. PAS tak harus membiarkan prinsip mereka tergadai hanya kerana mahu mengejar sokongan. Itulah sebabnya sekarang ini PAS sudah dicop sebagai parti slogan tong kosong sahaja.

Mungkin apabila tiba Muktamar yang akan datang, PAS boleh mempertimbangkan untuk menggunakan slogan baru iaitu.., ” JANJI DEMO SOKONG KITO, KITO SOKONG DEMO.., HALAL SOKMO”… Itulah slogan yang paling tepat untuk menggambarkan apa pendirian PAS sekarang.



109 thoughts on “JANJI DEMO SOKONG KITO, KITO SOKONG DEMO.., HALAL SOKMO

  • July 28, 2011 at 12:47 pm
    Permalink

    UMNO yang cakap PAS dah luntur……

    apa pasal ajak PAS masuk kerajaan perpaduan bersama UMNO????

    Reply
    • July 28, 2011 at 3:47 pm
      Permalink

      kerana ko bukan melayu islam itu yg ko takut melayu bersatu c4 kan?

      Reply
      • July 28, 2011 at 5:07 pm
        Permalink

        aku suka kalau islam bersatu…… sapa tak nak bersatu…..????

        apa kah bersatu nya UMNO dengan PAS….???

        sekadar nak memenangkan UMNO dalam pilihanraya umum sahaja …….????

        bila UMNO makin kuat …..sudah pasti PAS akan diterajang oleh UMNO…..

        sejarah telah membuktikannya ……

        Reply
        • July 28, 2011 at 5:54 pm
          Permalink

          sudahla c4.. Ko syaitan bertopengkan pas…

          Reply
          • July 30, 2011 at 12:11 am
            Permalink

            c4 hang punya IP 101.31.1.44 akses dari segambut. sekali-sekali akses kat tropikana. aku cuba masuk hang punya pc, tapi banyak sangat trojan virus. hang ni memang kali bela virus no

        • July 28, 2011 at 6:08 pm
          Permalink

          takut kena terajang dgn umno, sudahnye skrg ari2 jilat bontot cina dgn singh…

          Reply
          • July 28, 2011 at 9:52 pm
            Permalink

            Ko C4, lebih bolih menerima 1 parti drp gulongan bukan Melayu sprt. DAPigs drp. Parti UMNO/Melayu…..Islamik ker tuuu..bermusuh sesama bangsa tapi bolih menjilat buntut parti syitan yg dah pasti Anti-Islam….Tidak salahnya bersatu demi mempertabatkan Kuasa Melayu diTanah Air kita dan bukan memberi ruang bagi Non-Malays Parti mempertikaikan suara kita Org. MELAYU diTanah Air sendiri..

          • July 29, 2011 at 12:42 am
            Permalink

            depa suka yang tak basuh…..nak buat lagu mana…minat orang PR ni bukannya hang tak tau….pelik-pelik

          • July 29, 2011 at 9:57 am
            Permalink

            nak jilat kote najib dengan puki busuk rosmah jea…..

            sekali2 kena tukar selera pulak……kan gitu…..

            tak kan hari2 teh tarik ….. sekali kena Nescafe pulak …..

          • July 29, 2011 at 10:14 am
            Permalink

            wooo… C4 dah naik sheikh dah…. ulama mana ngajar hang tulis mcm ni C4 oi???? tuan guru Lim ka or ‘haji’ Karpal?? takpun lim ajis Siang tak?

        • July 29, 2011 at 9:09 am
          Permalink

          Sapa yang terajang sapa C4…hang bercakap macam tak Allah menentukan segalanya…kami tak se’alim hangpa tapi kami sentiasa bersangka baik sesama Melayu/Islam..dan sentiasa redha dengan apa yang Allah berikan..bukan macam hangpa tak puas2 dan asyik siang malam mencari kesalahan orang…hanya bila orang PAS dan PKR menyertai UMNO atau mereka BEBAS..pemikiran mereka menjadi lebih tenang, waras dan rasional…Ni Fatwa aku untuk PAS Percayalah duduk didalam PAS tiada beza bagi mereka yang tingga di Wad Mental

          Reply
          • July 29, 2011 at 10:00 am
            Permalink

            “hanya bila orang PAS dan PKR menyertai UMNO atau mereka BEBAS” ……… hebat hujah hang…..

            betul ke ????? aku takut PAS dan PKR kena tarik hidung oleh rosmah jea……

            presiden UMNO dah masuk wad lutut…. ni …. sikit jea tuhan nak bagi ….. nanti kalah PRU 13 tanjong rambutan atau sungai buluh….

          • July 29, 2011 at 11:13 am
            Permalink

            C4, biaq pi diorang la, hang jangan ikut rentak diorang. Dia tak nak dengaq sudah…. kita habaq jaa…

          • July 29, 2011 at 11:52 pm
            Permalink

            habaq apaaaa tu bujuk ?

    • July 29, 2011 at 12:13 am
      Permalink

      tu la….aku kesian tengok bebudak PAS neh……di sepak ke tepi ke tengah dek DAP….dah macam bebudak suruhan pulak…..

      bila ajak bersatu depa tak mau…..gamaknya depa seronok jadi budak suruhan kot….tak yah pikir apa-apa….buat jer apa yang di suruh…..

      hmmmm…..letih !!

      Reply
      • July 29, 2011 at 10:01 am
        Permalink

        nak masuk UMNO …?????? dah pernah masuk dulu ……

        Reply
        • July 29, 2011 at 10:17 am
          Permalink

          hmm.. setakat masuk website UMNO pastu nak hingaq maki hamun memang kerja hang pun..

          Reply
          • July 30, 2011 at 6:43 pm
            Permalink

            mula2 masuk website umno. lama2 masuk la umno tu. malu tapi mau..

        • July 30, 2011 at 12:14 am
          Permalink

          ko masuk depan ko belakang

          Reply
    • July 30, 2011 at 12:13 am
      Permalink

      c4, masa hang sekolah kat sekolah henry gurney, kat kelas mana ??

      Reply
      • July 30, 2011 at 1:41 am
        Permalink

        C4 dimasukkan dlm..Kelas Pemulihan Budak2 yg pernah kena SONTOT JUBUR

        Reply
      • July 30, 2011 at 6:45 pm
        Permalink

        kelas teater. tu yang boleh berlakon mati hidup balik tu..

        Reply
  • July 28, 2011 at 12:50 pm
    Permalink

    “PAS sudah mula menjadikan acara nyanyian artis itu sebagai satu kewajipan yang mesti ada didalam Majlis mereka”

    BETUL KE KENYATAAN INI ?????

    Reply
    • July 29, 2011 at 12:34 am
      Permalink

      alaaaa…hang uat-buat tak tau pulak…tepuk dada tanya selera….hik ! hik ! hik !

      Reply
    • July 29, 2011 at 1:45 am
      Permalink

      Kalau betul semua akhbar akan cetak muka depan…..
      TGNA cakap sokong apa2 cara asal pilihanraya BERSIH, dia kata TGNA sokong guna Biometrik.

      Reply
    • July 29, 2011 at 7:48 am
      Permalink

      contoh kat kelantan pas jemput ‘Wali Band’ dari indon buat konsert…Pertandingan ‘Badan Cantik’ yg.sah buka aurat pon dah ada….Kini kira macam2 ada lahhhhh…

      Reply
      • July 29, 2011 at 11:57 am
        Permalink

        hahahha…. lawak la hang ni, Wali Band ni siapa? apa perkara mungkar yg. dia sajikan? korang ni faham Islam ke tidak?
        Mai aku sekolahkan sikit..
        Hukum asal Hiburan ni HARUS, ia akan jadi HARAM kalau melalaikan hingga lupa SOLAT contohnya atau ada berlaku MAKSIAT dalam hiburan tersebut. Yg. korang fitnah kata nyanyian artis adalah wajib dalam majlis PAS ko ambik mana? Sekali bawak artis ke kelantan ko kata semua majlis PAS ada artis!!! sengal la korang ni. Budak tadika pun tau perbezaan sekali dengan setiap kali….

        Reply
        • July 29, 2011 at 7:15 pm
          Permalink

          he..he….. wal halal ku…wal haram mu…

          sajaaaa teringat……apa nama band tu bujuk ?….cow dunk ke…ntah apa nama….tunjuk-tunjuk bontot….tak ada pun lebai PAS yang bangun balik…

          semua tunggu sampai abih…..

          Reply
          • July 30, 2011 at 1:45 am
            Permalink

            Jawablah Bujuk napa terkedu????…aku ingatkan lagi..kat S/Alam tuu…..ikut cara ISLAM lah tuuuuuu…

          • July 31, 2011 at 9:46 am
            Permalink

            Kan PR dah bagi amaran dan mereka dah minta maaf, apa lagi korang nak?

        • July 29, 2011 at 10:44 pm
          Permalink

          bila dah tersepit…mulalah buat fatwa ikut sedap tok nenek dia…DUA artikel kat bawah macamana ko nak jawab?

          1)Pas Kelantan akui kelemahan anjur konsert Wali Band

          KOTA BHARU 7 Jan. – Kerajaan Pas negeri ini mengakui terdapat kekurangan dalam penganjuran konsert kumpulan popular dari Indonesia, Wali Band yang diadakan pada malam tahun baru di Stadium Sultan Mohamed Ke-IV.

          Pengerusi Jawatankuasa Pendidikan, Pembangunan Islam dan Dakwah negeri, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah bagaimanapun menegaskan, ia bukan faktor besar untuk mana-mana pihak membuat kritikan tidak berasas terhadap langkah membenarkan kumpulan itu membuat persembahan terbuka.

          Beliau berkata, kumpulan itu dibenarkan membuat persembahan kerana selari dengan peruntukan yang termaktub dengan Enakmen Hiburan dan Kawalan Tempat-tempat Hiburan 1998.

          “Kita mengakui ada serba sedikit kekurangan tetapi pihak yang membuat kritikan hendaklah melihat isu ini secara menyeluruh dan bukan hanya memandang kepada usaha yang kita (Kelantan) buat sahaja.

          Sebelum ini, Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Seri Mustapa Mohamed menyifatkan Kerajaan Pas negeri ini sebagai ‘hangat-hangat tahi ayam’ kerana mengamalkan dasar yang berubah-ubah semata-mata untuk mencapai kepentingan politik.

          Ia jelas apabila Kerajaan Pas negeri ini merestui tindakan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) menganjurkan konsert Wali Band ketika malam tahun baru di Stadium Sultan Mohamed Ke-IV yang turut dihadiri Timbalan Menteri Besar, Datuk Ahmad Yaakob.

          2)KOTA BHARU 9 Jun – Tindakan Pas Kelantan menganjurkan Pertandingan Badan Cantik Mr. Kelantan 2011 mencetuskan persoalan mengenai dasar Membangun Bersama Islam yang dilaksanakan oleh kerajaan negeri selama ini.

          Pas Kelantan yang mendakwa berada di bawah kepimpinan ulama, sebelum ini telah mengharamkan penyertaan wanita dalam pertandingan tilawah al-Quran dengan alasan suara mereka adalah aurat.

          Sebaliknya, Pertandingan Badan Cantik itu yang diadakan bersempena Sambutan Hari Anak Muda Kelate 2011, jelas menunjukkan puluhan lelaki perkasa mendedahkan sebahagian besar tubuh mereka.

          Malah, pemakaian kain tambahan pada pinggang setiap peserta masih gagal menutup sepenuhnya aurat mereka.

          Walaupun pertandingan itu diadakan dalam dewan tertutup iaitu Dewan Jubli Perak dengan setiap pintu masuk dijaga oleh individu berbaju merah tua, ia tetap ‘menarik’ beberapa penonton wanita yang mengintai-ngintai dari luar dewan.

          Lebih menarik, terdapat kain rentang di belakang pentas yang memaparkan wajah dua pemimpin Pas Kelantan iaitu Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Exco Pembangunan Insan, Belia, Sukan dan NGO negeri, Abdul Fattah Mahmood.

          Kelibat peserta yang ‘menayang’ badan mereka di bahagian luar belakang dewan, turut mencetuskan persoalan mengenai peraturan berpakaian menutup aurat di khalayak yang dilaksanakan oleh kerajaan Pas selama ini.

          Reply
          • July 31, 2011 at 9:55 am
            Permalink

            Kan Exco dah jawab, ko tak faham ke?
            Isu badan cantik dalam dewan tertutup, ada masalah ke? Kalau orang intai tu salah orang tersebut bukan penganjur. Macam isteri ko tengah mandi dalam bilik air ada orang intai, takkan salah bini ko pulak apatah lagi salah ko kan?
            Cari la cerita lain kalau nak burukkan kan PAS. Kerana cerita ni nampak UMNO yg. buruk dan busuk hati.

          • August 1, 2011 at 7:08 pm
            Permalink

            masalahnya….apa kepentingan pertandingan yg.menayang badan dan buka aurat dalam islam? tak ade benda lain ke pas nak buat?

  • July 28, 2011 at 12:52 pm
    Permalink

    “Memang ada banyak kekurangan dan perkara yang terlepas pandang yang dilakukan oleh pihak kerajaan bn didalam menangani itu semua”

    Reply
      • July 28, 2011 at 3:54 pm
        Permalink

        tidak dinafikan setelah 50 TAHUN memerintah malaysia pasti BN ada melakukan kesilapan. Sudah menjadi lumrah manusia itu tidak sempurna.. Tapi yg lebih menyedihkan baru pegang kuasa hanya 3 tahun sudah berduyun2 masalah..
        Bila kita berperkatakan kelemahan org lain harap2 kita lebih bagus tp bg pakatan syaitan ia lebih teruk daripada orang yg dikatakannya… Menipu dijadikan santapan harian pakatan ini..

        Reply
        • July 28, 2011 at 5:03 pm
          Permalink

          dah tahu ada melakukan kesilapan….

          jangan lah mendabik dada sangat …..

          macam hebat …… pembangkang pun ada kesilapan ….

          biasa lah melakukan kesilapan….

          tapi UMNO terlalu bongkak dan riak sangat dengan kelebihan2 mereka ……

          seolah2nya rezeki rakyat pun macam dia yang bagi…… bukan allah

          Reply
          • July 28, 2011 at 5:57 pm
            Permalink

            wow nama allah meniti dibibir kononnnnnn.. Terang2 mengkafirkan islam boleh pulak..
            Mendiang c4.. tepuk dada tanya iman.. Apakah agamamu…

          • July 28, 2011 at 6:10 pm
            Permalink

            masalahnye PAS ni bodoh tak bleh diajar..mcm apa nama..C4

          • July 29, 2011 at 12:21 am
            Permalink

            betul tu c4….Allah menentukan segalanya…termasuk jugak rezeki…memang bukan UMNO bagi…

            pendedahan kes liwat dan video seks…tu sapa tentukan pulak ? heheh…

            hang ni c4…..PAS sungguh….hahahaha

          • July 29, 2011 at 1:12 am
            Permalink

            BONGKAK………baru dpt memerintah 4 negeri dah mula menongkat langit..undang2 yg sedia ada dah tidak releven buat para pemimpin PR…apa yg ada semua tak kena atau sebulu dgn pemerintahan mereka….lebih2 lagi jika berpihak kpd Bumiputra…..Itulah yg diAGONG2kan olig C4 dan rakan2…Terbukti sikap Bongkak yg sudah tentu tidak diajar olih Tok,Nek & Emak Bapak ko C4….

          • July 29, 2011 at 10:02 am
            Permalink

            apa hak kau nak tanya aku agama apa ????

            kau polis ke? JAWI ke? JAIS ke? Mufti ke??

          • July 29, 2011 at 10:04 am
            Permalink

            kalau UMNO betul memperjuangkan melayu ….. dan bumiptra…

            mana dia MECD dulu ?????

      • July 29, 2011 at 12:33 am
        Permalink

        laaaa…dari dulu kita dok kata dah UMNO tak sempurna…kerana kesempurnaan itu adalah mustahil…..

        kecuali PAS….taraf depa tinggi….takat pokok nyok…ooooo…tiinggi nyaaaa….

        Reply
        • July 29, 2011 at 1:15 am
          Permalink

          Bagi mereka pemimpin PAS semua nya Alim & Maksum…mcm Mat Sabu contohnya….kah..kah…kah…..kesian C4 dikudakan hidup2..

          Reply
    • July 29, 2011 at 12:02 am
      Permalink

      Masalahnya UMNO ni dah tau salah dan silap masih terus nak buat. PAS tegur pun buat tak dengar je, dia kata berapa kerat org. sokong PAS. Dia langsung tak kesah betul ke tidak. Dah 50 tahun, kalau manusia dah jadi warga Emas jadi datuk dah, takkan tak tau mana betul, mana salah?
      Tapi orang tua yg. angkuh takkan terima nasihat dan teguran walaupun diri sendiri musnah.

      Reply
        • July 29, 2011 at 1:41 am
          Permalink

          Aku tak kata sapa2… siapa makan cili dia rasa pedas laaa….lalallala.

          Reply
  • July 28, 2011 at 12:56 pm
    Permalink

    “apa salahnya PAS yang mendakwa mereka lebih arif tentang Islam membantu dan berganding bahu dengan pihak kerajaan didalam menegur dan menunjukkan cara sebenar menegakkan amar maaruf nahi mungkar”

    Kita boleh berganding bahu ….. membantu….. tapi bagaimana pulak UMNO setiap hari setiap waktu menghentam PAS?????

    Reply
    • July 28, 2011 at 6:13 pm
      Permalink

      PAS lebih arif tentang islam!!!!! lawaknye C4 ni…kelakar la ko ni….suka buat lawak….

      Reply
    • July 29, 2011 at 12:23 am
      Permalink

      PAS lebih arif tentang Islam ???……hang jangan nak malukan Islam c4 oiii….

      Reply
      • July 29, 2011 at 1:26 am
        Permalink

        Sapa yg mengitraf semua Pemimpin2 PAS tuuu yg arif bab ugama???? Dulu MAYBE…MAYBE ajer tau…tapi sekarang nie dah confirm dan PASTI tidak lagi bolih diiktiraf sebagai Pemimpin ISLAM yg betul2 memperjuangkan ISLAM diMalaysia nie…..mungkin masih ada 1 or 2 pemimpin tapi tak bolih wat apa2 pon olih sebab dah ada org luar PAS mcm Nuar, Lim & Family menjadi bahan rujukkankan ..????? Korang pengikutnya SENDIRI FIKIRLAH. dah selalu sangat kami beritahu tapi korng TAK SADAR2 dan sama juga TAK BOLIH WAT APA2 pon…

        Reply
  • July 28, 2011 at 2:18 pm
    Permalink

    bagus la C 4… HNG KOMEN SAMPAI ILANG ABIS ORG UMNO NAK KOMEN… DAH MCM KAT TEMPAT LAIN JER…HEHEHEHE.. TAK MCM MYKMU PUN..HEHEHE

    Reply
    • July 28, 2011 at 3:57 pm
      Permalink

      komen org yg munafik macam bos besar anwar aljuburi dan mat sabu tak da orang layan…

      Psstttt: ada org tak dapat beza land rover ngan waja..

      Reply
      • July 28, 2011 at 4:42 pm
        Permalink

        YG TAK DPT BEZA DATUK SALLEH 2… DAH DLM REPORT DIA TULIS WAJA.. KO TRY LA BACA SAMA.. JGN LER JG MANGKUK BIN HAYUN SGT.. DAH BESAQ DAH…

        Reply
        • July 28, 2011 at 6:02 pm
          Permalink

          ko ni bukan mangkuk biasa tp mangkuk najis gaban z .. Cuba buka kitab malaysiakini pegangan pakatan syaitan terang2 kata dilanggar land rover.. Memang kaki spin.. Sorang tipu omega,sorang lagi tipu negara islam,sorang la tipu waja..
          Cukup la enam jahanam pemimpin pakatan syaitan.. Balaci2 pulak dok bersorak mcm beruk terlepas sangkar..

          Reply
          • July 29, 2011 at 12:13 am
            Permalink

            Bro.. mana tepat laporan polis atau Malaysiakini?

          • July 29, 2011 at 12:53 am
            Permalink

            Esok Malaysiakini akan keluarkan laporan tepat tentang kekalahan pasukan harimau Malaya…” Pasukan Harimau Malaya Tewas Kpd Singapura Kerana Protes dari Para Pemain Terhadap Polis Yang Melanggar Mat Sabu Dengan Pajero Yang Telah Diubah Suai Oleh UMNO menjadi Waja”..

          • July 29, 2011 at 1:58 am
            Permalink

            dan MalaysiaKini akn salahkan POLIS kenapa tak tangkap Peminat2 Bola Malaysia kerna pakai Baju warna KUNING……………kah…kah…..kah………arahan Ambiga Juling…

          • July 29, 2011 at 3:42 am
            Permalink

            makin meroyan ye budak2 PR dan Meloyakini.. kah..kah..kah.. INSANE!!

          • July 29, 2011 at 9:37 am
            Permalink

            tak meroyan la.. suka dok mykmu..best…hehehe

          • July 29, 2011 at 9:34 am
            Permalink

            bukan la… malaysiakini kata pasai menteri dlm negeri pi tgok.. tu yg tak menang..hehehe

          • July 29, 2011 at 9:33 am
            Permalink

            awat la bodo piang sgt hng nie jebat… hng pi tgok la polis report.. kalau nak jd bodo pun jd la bodo yg bijak.. ni mangkuk hayun sgt… cerita saja pandai.. apa pun tak bole pakai..

      • July 29, 2011 at 10:07 am
        Permalink

        seronok aku …… bila kau kata aku munafik, kafir……

        bagus2 teruskan …perbanyakkan lagi wirid tu…. kat aku

        Reply
        • July 29, 2011 at 12:40 pm
          Permalink

          C4, memang amat jelas sifat munafik ko tu..
          ko seronoklah skrg ni ye..nnt bila nyawa dh di halqum..
          ko tahu lah nk loyar buruk dgn Izrail..
          teruskan..bykkanlah munafik ko tu..!

          Reply
          • July 30, 2011 at 8:19 am
            Permalink

            kasi can la. bukan senang masuk syurga dgn berbohong.

        • July 30, 2011 at 2:07 am
          Permalink

          Biasanya kalau ianya benar….org tuu akan TERASA sendiri…

          Reply
    • July 28, 2011 at 6:16 pm
      Permalink

      tak de sapa nk baca pun statement org cacat akal…..ko jea yg baca…

      Reply
  • July 28, 2011 at 3:03 pm
    Permalink

    UMNO ni malu-malu tapi MAU..
    Dalam serangan bertali arus terhadap PR, dalam hati ada secret ADMIRE terhadap DAP dan PAS
    Ada niat nak bawa berkerjasama HAHA. Cuma PKR ler Diaorg tak pernah bawa DATING, tapi MP PKR ada berskandal dengan UMNO..UMNO kan suka main CURANG hehe

    Reply
    • July 28, 2011 at 4:01 pm
      Permalink

      pakatan syaitan mengkritik kerajaan BN yg menjaga lebih 20 juta rakyat malaysia sampai terlupa
      menjaga rakyat selangor 2 juta sahaja.. Selangor terus subur dengan pusat rumah urut, konsert, kilang arak…
      Dimana perjuangan PAS!

      Reply
      • July 28, 2011 at 4:41 pm
        Permalink

        KO TRY CHECK TGOK JEBAT… KAT KILANG ARAK 2 SAPADIA CEO DIA… MCM ADA LINK NGAN BN JER

        Reply
        • July 28, 2011 at 6:04 pm
          Permalink

          ha..ha..spin bro..jilat habis najis pakatan syaitan tu.. Ko tanya ronie liew rumah urut sape punya..
          Pasti dia tahu…

          Reply
          • July 29, 2011 at 12:04 am
            Permalink

            Aku bagitau pemimpin BN punya sebab zaman BN dah ada benda2 ni.

          • July 29, 2011 at 12:25 am
            Permalink

            oooooo……macam tu…..hang tak mau cerita zaman nabi ke kali ni bujuk….?

            sebelum kedatangan Islam…..dan selepas kedatangan Islam…..hehe

          • July 29, 2011 at 1:36 am
            Permalink

            kan dula masa kempen P/raya, PAS Selangor berjanji nak hapuskan semua tuu jika dapat memerintah….Kurangkan jauh sekali nampaknya tapi BERTAMBAH2 lagi adalah..Rumah Urut, Karaoeke, SPAR, ..dan jangan lupa CINADOLL bersepah2 sana sini…jangan kata bdr besar kat Pekan2 kecil pon dah disediakan perkara HARAM nie….Mana PAS degan janji2 korang?????

          • July 29, 2011 at 12:05 pm
            Permalink

            Bila pulak Nabi perintah M’sia?.. mimpi la ko ni rapla..
            yon76er boleh bagi maklumat lanjut pasal janji PAS selangor tu? atau ko serkap jarang jeee..?
            Siapa yg. benarkan cina doll tu masuk menjalang di M’sia? Mana menteri Dalam Negeri ni, tidur ke..? makan gaji buta ke..?

        • July 29, 2011 at 12:30 am
          Permalink

          hmmm…macam….macam…macam..

          macam anwar..tapi bukan….macam pajero…tapi waja.
          bro….macam-macam tak main le…hang kena tinggal bas ke ?? he..he

          Reply
          • July 30, 2011 at 1:57 am
            Permalink

            Bujuk..sapa yg kata dan bila pulak Nabi perintah M’sia???Bab janji PAS tuu..Mata aku belum BUTA,,, Telingga aku pon tak PEKAK lagi,.aku sendiri dengar Ceramah PAS ko tuu diGombak masa PRU12…..tuulah berjanji pandai…tapi bila dah pikul dibahu sendiri..baru tahu bertapa berat ……..

          • July 31, 2011 at 10:03 am
            Permalink

            Aku minta maklumat, siapa? bila? sekarang jadi apa MB,Exco,YB atau apa?
            Kita manusia ni ada namanya Azam, Cita2, tindakan… dan sebagainya. Kalau nama dia Azam dan cita2 kena la tunggu.

      • July 28, 2011 at 5:08 pm
        Permalink

        macam mana nak bersatu…..????

        cuba baca balik apa yang kau tulis…..????

        Reply
        • July 28, 2011 at 6:06 pm
          Permalink

          ha..ha..jgn bermuka2 la c4.. Kalau muka babi tak boleh nak bertukar kpd malaikat..
          Hasil kerja tangan ko tu suci ke? Layak berkawan ngan syaitan je ko ni..

          Reply
          • July 29, 2011 at 1:38 am
            Permalink

            kau tahu dak org UMNO sabah makan babi

          • July 29, 2011 at 10:22 am
            Permalink

            eh.. fatwa PAS kata boleh apa makan babi.. tak caya tanya Nik najis..

    • July 29, 2011 at 12:36 am
      Permalink

      main curang….? hmmm….sebut curang ni teringat aku al-kesah mat sabu beli ubat dalam bilik hotel……sajaaaaa teringat….

      teringat jugak cerita dalam keratapi malam……sajaaaaa teringat….

      Reply
      • July 29, 2011 at 1:40 am
        Permalink

        Mana leh lupa Bro…org2 tuu kan PEMIMPIN ISLAM yg berpegang kuat pada ajaran ugama…kan semua tuuu FITNAH semata2…….kata Peyokong merekalah.

        Reply
  • July 28, 2011 at 6:07 pm
    Permalink

    waa c4 komen sampai tak ingat diri,

    Allah dah suruh umat Islam bersatu, kenapa ko banyak sangat alasan tak nak bersatu?nak lawan suruhan Allah ke?
    dulu kata umno ni kafir sebab bekerjasama dengan orang kafir, siap ada fatwa PAS lagi,sekarang ni pas plak kerjasama dengan dap.maknanya orang pas pun kafir gak r.ni ikut fatwa yang orang pas sendiri keluarkan ye.
    bila umno ajak bersatu pas taknak, kami ajak buat benda baik korang taknak.
    dulu kononnya nak buat negara islam la, hukum hudud la, bila sekongkol dengan dap terus hilang negara islam dan hudud.apa dah jadi?tengok r kes arak 7E kat shah alam,kena jentik hidung dengan ronnie liu terus pas kecut telur.kat kedah pun sama. padahal wakil dap ada sorang je kat sana tapi terus boleh tarik balik arahan tutup premis hiburan. korang sangup bersatu dengan orang macam ni tapi taknak bersatu dengan orang yang mengaku dia islam dan mengucap dua kalimah syahadah.

    oo, kononnya korang nak berdakwah kat dap kan?ok aku nak tanya ko, setakat ni dah berapa ramai orang dap masuk islam kalau betul korang berdakwah kat mereka?setakat ni aku nampak orang pas yag kena dakwah dengan dap.hidayah tu milik Allah.hanya Allah yang dapat beri.bila orang umno pertahankan kalimah Allah, orang pas buat pe?kecut telur takut dengan dap.ini je ke tahap iman korang?ko cakap umno n bn rasuah tapi pas yang kononnya pejuang islam dan ada keimanan mengatasi orang umno , tapi orang pas tetap songlap duit kohilal.korang pun kaki tipu duit rakyat gak.korang kata umni kronisme, korang tengok r plak nik aziz.nik anak dia dapat pangkat apa dalam parti pas dankerajaan negeri?menantu dia plak dapat pangkat apa dalam kerajaan negeri dan projek apa yang dia dapat?

    cuba jawab dulu sebelum koang nak dabik dada kata korang ni pejuang islam dan pewaris nabi. piirah!!

    Reply
    • July 28, 2011 at 6:20 pm
      Permalink

      bro din…C4 ni islam nye hanye tercatat kat I.C jea…mane la dia tau tentang halal halam dlm islam…kambing pakai kopiah pun dia panggil ustaz…

      Reply
    • July 29, 2011 at 12:11 am
      Permalink

      Saudara… berdakwah tu tugas semua umat Islam, memberi hidayah tu Hak Allah. Jangan tanya berapa banyak kafir masuk Islam tapi tanya berapa banyak orang kafir yg. anda dah dakwah?
      PAS dah dakwah bukan setakat DAP tapi semua rakyat M’sia bila PAS kata hukum Allah adalah hukum yg.paling adil. Aurat wanita perlu dijaga untuk mengelak maksiat dan jenayah seksual dan banyak lagi tapi apakan daya pemimpin BN kempen wanita PAS tak hormat bukan Islam sebab tak salam lelaki bukan mahram.
      Jadi siapa PENDAKWAH dan siapa Syaitan?

      Reply
      • July 29, 2011 at 12:26 am
        Permalink

        betul tu bujuk….semua orang Islam perlu berdakwah….tu la yang aku hairan….apasal PAS tak mau berdakwah……???

        Reply
        • July 29, 2011 at 12:40 am
          Permalink

          aurat penasihat PR perlu dijaga gak ke bujuk??

          Reply
          • July 29, 2011 at 1:52 am
            Permalink

            Ko puya contoh bab bersalam ajer ker Bujuk???….napa tak tanya Boss PKR ko tuu punya dakwah….bila bercakap tak hilang ayat2 suci dilidah bercabang dia…tapi sebaliknya,??? aktiviti soSIAL dia macam mana pulak….lebih dari bersalam dia lakukan dgn CINADOLL tempoh ari….Apa cita?????

          • July 29, 2011 at 3:34 am
            Permalink

            Bujuk2..ko ni mentah sgt..
            ko tulis mmg idealistik..
            tp hakikatnya PAS tu pembohong dan Munafik..

            kalau hubungan dengan KAFIR boleh bersangka baik cm tu
            dengan sesama Islam lagilah WAJIB kena jaga..
            apatah lagi dengan Ulul Amri Islam..

            ini puak2 ko lego cincang habisa2n kalau dgn UMNO..
            mcm dah confirm dpt wahyu (wahyu syaitan kot) semua ahli dan pemimpin UMNO adalah ahli neraka?

            ko berani tak hukumkan begitu?
            kalau ko xberani..so XDE hak PAS nk hina UMNO lebih2..
            atau melebihkan DAP laknatullah itu dari UMNO ok? ko paham tak?

          • July 29, 2011 at 12:17 pm
            Permalink

            Aku bagitau sekali lagi, Isu video Anwar ni tak sah… kamu boleh percaya apa kamu nak percaya tapi tak boleh paksa orang lain percaya. Dalam Isu ni, Anwar, keluarga terdekat, kawan2 rapat semua kata itu bukan Anwar. Hanya musuh dia je.. yg. buat tuduhan. Jadi aku cadangkan korang tak payah main isu ni sebab korang tak ada 4 saksi seperti yg. Allah minta untuk menuduh perbuatan zina.
            Isu PAS DAP dan UMNO, TGNA dah lama bagitau dia akan bubar PAS jika UMNO ambil Al-Quran dan Sunah sebagai perlembagaan dan perjuangkan ISLAM. Kerana inilah isunya tertubuhnya PAS yg. mana asalnya adalah biro Agama dalam UMNO. Tanya PAKLAH datuk dia yg. tubuhkan PAS ni.

          • July 29, 2011 at 12:35 pm
            Permalink

            Aku tak sentuh pun bab VIDEO SEKS ANu-WAR laknat tu bujuk, sebab kes Altantunya pun langsung xde apa2 bukti yang boleh diTAKZIRKAN terhadap tertuduh, apatah lagi nak datangkan IKRAR 4 saksi.. jadi bagaimana pula pihak2 pelaknat PAS ini boleh jaja sekian lama isu ini?

            Tuduh Najib/Rosmah bunuh? saksi apakah itu? atau Hadi awang dgn Ajis bersaksikan syaitan?

            Budak2 PAS xboleh loyar buruk dgn aku..sbb aku jelas dlm bab HUKUM..sebaliknya penyokong2 PAS lah yg jahil murokab.. maka tetripulah lah dengan tipu daya syaitan yang dilakonkan oleh manusia2 dalam PAS…

            seterusnya ayat yg ko ulang pasal NIK NAJIS tu..akau amat2 BENCI..AMAT2 BENCI ko tahu tak..
            dalam bab ni akau akan sokong UMNO..sbb biarpun UMNO tak sebut pasal AL-Quran dan Sunnah tp dlm banyak hal pentdbiran negara dan perlembagaan sebenarnya sudah masuk unsur2 ini..

            tp gologan MUNAFIK anak cucu ABDULLAH BIN UBAI mcm NIK NAJIS dan ularmak2 PAS ini hanya pandia bercakap.. bercakap..bercakap… Allah tak pandang dgn manusia munafik mcm khawarij PAS ini akau nk ckp kt ko bujuk..

            Islam tidak akan ditegakkan oleh PAS..itu shj aku nk ckp kt ko bujuk..

          • July 31, 2011 at 10:11 am
            Permalink

            Maaf la.. aku tak pernah dengar keluar dari mulut TGNA dan TGHH najib/Rosmah bunuh Altantunya. Tapi dari saksi2 kes jelas ada keterlibatan Najib, persoalannya kenapa Najib tidak langsung dipanggil sebagai saksi? Inilah puncanya fitnah berlarutan dan tersebar. Ko pun tak boleh jawab kenapa pegawai khas Najib yg. bunuh Altantunya? kenapa ada SMS pada Razak baginda dari Najib dia akan terlepas dari tuduhan? kenapa su Najib dilihat ada di rumah Razak baginda masa Altantunya dibawa polis? kenapa rekod kemasukan Altantunya ke M’sia dipadam?
            Ini semua perlukan jawapan…

    • July 29, 2011 at 1:34 am
      Permalink

      buat apa nak bersatu dengan UMNO …..UMNO nak guna PAS menang pilihanraya jea…

      Reply
      • July 29, 2011 at 3:35 am
        Permalink

        bapak ko ckp cmtu ke C4?
        bapak ko sape ekk Karpal Singh?

        Reply
      • July 29, 2011 at 7:49 am
        Permalink

        Dap guna pas menang pilihanraya boleh pulakk?

        Reply
      • July 30, 2011 at 2:03 am
        Permalink

        Dulu lagi aku dah katakan..C4 ini bukan MELAYU/ISLAM……Menyamar MELAYU ajer……

        Reply
  • July 29, 2011 at 12:41 am
    Permalink

    Apa pun…..bila aku tengok pic yang kat atas tu…..teringat aku cerita P Ramlee

    Musang Berjanggut……..sama pulak tu dengan character lebai-lebai tu semua….
    oooooiiihhh…yang pakai songkok tu boss depa kot….hik ! hik ! hik !

    Reply
  • July 29, 2011 at 9:11 am
    Permalink

    Sapa yang terajang sapa C4…hang bercakap macam tak ada Allah menentukan segalanya…kami tak se’alim (perasaan hangpa la yang anggap hangpa alim sangat) hangpa tapi kami sentiasa bersangka baik sesama Melayu/Islam..dan sentiasa redha dengan apa yang Allah berikan..bukan macam hangpa tak puas2 dan asyik siang malam mencari kesalahan orang…hanya bila orang PAS dan PKR menyertai UMNO atau mereka BEBAS..pemikiran mereka menjadi lebih tenang, waras dan rasional…Ni Fatwa aku untuk PAS : Percayalah duduk didalam PAS tiada beza bagi mereka yang tingga di Wad Mental…(Hadi Boroi mesti setuju dengan Fatwa aku ni)

    Reply
  • July 29, 2011 at 9:12 am
    Permalink

    Sapa yang terajang sapa C4…hang bercakap macam tak ada Allah menentukan segalanya…kami tak se’alim (perasaan hangpa la yang anggap hangpa alim sangat) hangpa tapi kami sentiasa bersangka baik sesama Melayu/Islam..dan sentiasa redha dengan apa yang Allah berikan..bukan macam hangpa tak puas2 dan asyik siang malam mencari kesalahan orang…hanya bila orang PAS dan PKR menyertai UMNO atau mereka BEBAS..pemikiran mereka menjadi lebih tenang, waras dan rasional…Ni Fatwa aku untuk PAS : Percayalah duduk didalam PAS tiada beza bagi mereka yang tingga di Wad Mental…(Hadi Boroi mesti setuju dengan Fatwa aku ni)

    Reply
  • July 29, 2011 at 11:49 am
    Permalink

    Kalau photo yang bersongkok itu reality kita semua patut bersyukur. Kerana kalau dah pakai songkok maknanya belalai nya pun siap dipotong, lepas potong bersyahadah. Aminn. Dan yang bertanggung jawab keatas dia ialah beliau yang berketayap putih sederet itu. Alhamdulillah… No hal… syukur.

    Tapi kita tak nampak bersengkongkol nya mereka adalah diatas dasar akidah dan berdakwah kerana mereka itu ahli politik yang bergelar ulamak. Bukan ulamak yang bergelar politikus . Kita sebenarnya percaya dengan ilmu yang mereka2 itu ada mereka mampu “menyongkokkan” ramai bilangan dari kaum itu walau sebesar mana pun ” kekomunisan” mereka. Yang jadi masaalah nya mereka tidak berdakwah kerana nafsu mereka kepada politik bukan agama.

    Walau bagaimana pun sempena kedatangan ramadhan al mubarak, sama sama kita fokuskan kepada ibadah kita dan sentiasa tinggikan keazaman untuk meningkatkan mutu puasa, solat yang 5 dan bertarawikh semantap mungkin.

    Ibadah menyucikan hati, menyucikan diri maka ambil peluang ramadhan untuk membasuh, menyuci yang kurang bersih selama ini. (kalau ada, kalau sudah rasa bersih ok lah)

    Hindarkan cakap tak elok, maki hamun , berhasad dengki walau hanya dalam penulisan tanpa lisan . Kerana dengan tulisan pun dosanya sama besar dengan di lafaz . Wallahualam.

    Kita berehat sebulan dari ‘ berentap’ / mengutuk dan mudah2an kebiasan berbaik sangka begini kekal ke syawal dan seterusnya. Amin

    Reply
  • July 29, 2011 at 12:37 pm
    Permalink

    letih jugak berhujah dgn balaci2 PR ni..low minded..loyar buruk..non-constructive
    pointless.. sikit2 ulang ayat2 BASI.. putar belit last2 sendiri sesat!

    Reply
  • July 29, 2011 at 4:35 pm
    Permalink

    Baguis ler pandangan C4 tu. bernas …UMNO yang munafik bersyahadah ngaku tuhan satu ikut lord reid juga bingai betui

    Reply
  • July 29, 2011 at 4:36 pm
    Permalink

    C4 diam lah……… sat ni nak dengar kitab lord reid niiiiiii munafik hehehe

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *