TBH: DAP Tubuh Suruhanjaya, Sendiri Siasat, Sendiri Putuskan

Share


Anwar Sesat Dah, Siapa Dia Sembah Tu?

Ingat bila turut semua kehendak, DAP akan menerima dengan baik keputusan Suruhanjaya Diraja yang DAP juga minta ditubuhkan bagi menyiasat punca kematian TBH.  Aleh, jauh daripada menerima dengan baik, isu kematian TBH ini makin hebat pulak, terbaru, dengan keluarga TBH menolak keputusan tersebut.

Kalau nak keputusan yang hanya ikut kehendak DAP dan keluarganya, baik tak payah ada Suruhanjaya Diraja!!!

Itulah, untuk mengatakan yang kami di alam siber ni handal, mungkin agak keterlaluan rasanya tapi sekarang dah terbukti dah, tindakan mengikut telunjuk pembangkang dari Mahkamah Koroner sehingga kepada Suruhanjaya Diraja, hanya mengundang bencana kepada kerajaan – sama macam pendirian kami dari mula.

Macam mana para penyokong kerajaan di alam maya (dengan sumber terbatas) boleh melihat kesudahan kepada kes TBH ini, dibanding dengan kerajaan yang punya serba serbi, masih menjadi tanda tanya.

Keputusan mengikut saja telunjuk pembangkang dalam kes ini hanya menyebabkan imej kerajaan lebih tercalar, kedudukkan BN dikalangan pengundi cina semakin menurun sehingga dengan yakin ada suratkhabar cina menyifatkan kalau DAP letak anjing jadi calon pun, mereka boleh menang.

Tak ke gila.

Celakanya DAP, walaupun dilaporkan DAP dan sekutunya menolak keputusan Suruhanjaya Diraja, tapi itu tak menghalang mereka dari menggunakan penemuan-penemuan tertentu oleh pihak Suruhanjaya sebagai senjata politik mereka, malah ia menjadi tambahan kepada pembohongan yang sedia ada dimana kebanyakkan sengaja direka.

Contohnya, TBH yang kononnya dibunuh SPRM!!

Kaedah penyiasatan SPRM yang menggunakan tekanan secara psikologi, menjadi satu kesalahan yang sama taraf dengan menyembelih orang sekarang.  Walhal, diserata dunia, kaedah penyiasatan yang hampir sama digunakan  untuk mendapatkan maklumat dari saksi mahupun pesalah.

Tak percaya, tengoklah channel CI, saluran Astro.

Kalau belasah salah, pakai mental pun salah juga,  nak siasat macam mana baru nak dapat maklumat?  Yang SPRM terpaksa berhadapan ini ialah orang yang salah tapi tak mahu kesalahannya diketahui.  Kalau tak salah atau tak terlibat, buat macam mana pun tak salah juga.  Tapi bila dah banyak petunjuk yang menunjukkan ada bukti ke arah itu, maka terdoronglah untuk membunuh diri.

Kalau nak lembut-lembut, baik ambik pondan jadi penyiasat.  Mahu Anwar sukarela disiasat kalau itu berlaku.

Logiknya, berapa ramai saksi yang SPRM siasat dalam setahun atau sepanjang ditubuhkan?  Daripada tempoh tersebut, berapa ramai saksi yang mati membunuh diri?  Ada ke 10?  atau 20?  Takpun 100?  Siapa boleh jawab ini?

Apapun jumlah, yang penulis tahu, bukan satu kebiasaan di Malaysia saksi yang dipanggil bagi tujuan penyiasatan SPRM mati membunuh diri.  Maksudnya kes itu (kalau ada), sangatlah terpencil.  Yang ini jadi isu besar kali ini sebab ia melibatkan ahli DAP dan hubung kait dengan salah laku yang dilakukannya ahli Dewan Undangan Negeri DAP.

Walhal, apa istimewanya dengan DAP?  Pasal orang dia yang mati, kita semua nak kena belanja banyak duit rakyat untuk layan kehendaknya?

Penulis berharap benar agar kerajaan BN tidak lagi melayan sebarang kehendak seumpamanya dimasa hadapan, lebih lagi bila melibatkan DAP.  Nyata sekali DAP bukan nak cari keadilan bagi yang telah mati, sebaliknya mahu cari jalan bagaimana nak mempolitikkan isu ini untuk kepentingan politik mereka.

Puak ini main kotor sentiasa, yang kerajaan BN nak play gentlemen sangat buat apa?  Isu ini sudah jadi isu politik, apa yang gentlemen tentang itu?

 



109 thoughts on “TBH: DAP Tubuh Suruhanjaya, Sendiri Siasat, Sendiri Putuskan

  • July 26, 2011 at 12:55 am
    Permalink

    buatlah apa saja pun kalau tidak memehak dan menguntungkan mereka maka ia akanmenjadi pertikaian besar.wahai pimpinan kerajaan yg di pilihr rakyat buatlah sesuatu yg dapat menutup mulut2 mereka kalau ada akta menghina gunakanlah kpd yg mempertikaikan,rakyat mahukan ketegasan bukan mengikut irama dan lagu yg mereka mainkan.

    Reply
  • July 26, 2011 at 1:04 am
    Permalink

    dulu zaman darurat kita takut komunis .zaman sekarang DAPig lg bahaya dari komunls.suruhanjaya dlraja pun depa x terima senang aje lantik kapal pising jadi ketua hakim negara,dan anak lantik peguan negara.dan juri pila kepala hannguk pas dsn pkr selesai masalah

    Reply
  • July 26, 2011 at 1:06 am
    Permalink

    yang beruk dia org dok tafakur apa tu sebelah chua ju meng

    Reply
  • July 26, 2011 at 1:13 am
    Permalink

    kerajaan jangan bagi muka lagi sudah2 la tu!! Seperti dijangkakan jika kerajaan buat yg betulpun mereka takkan berpuashati selagi keputusan bukan memihak kapada mereka jadi buat apa bazir masa dan wang buat suruhanjaya dll.Biarkan mereka dengan fantasi mereka walaubagaimanapun mereka akan tetap berkokok!!! Lebih baik tumpukan kepada isu yg lebih menguntungkan sebagai permulaan ambil tindakan proaktif siasat semua tawkey2 kedai yang menjalankan business besar2 tapi dikatakan tak untung dan tak bayar cukai yg sepatutnya!!!

    Reply
  • July 26, 2011 at 7:59 am
    Permalink

    apa nak pelik.. Syurga neraka pun ada org yg dah tentukan..

    Reply
    • July 26, 2011 at 2:18 pm
      Permalink

      uih ada ker… nik aziz ker?

      Reply
  • July 26, 2011 at 8:09 am
    Permalink

    ada melayu pengkianat negara@ sikitol bantu DAP tu yg buat DAP besar kepala

    Reply
  • July 26, 2011 at 8:48 am
    Permalink

    Jangan dilayan lagi kes TBH ni. Move forward to strengthen BN. Kes ni dah lapok dan sudah selesai.Tak mau terima, depa punya pasal.

    Reply
    • July 26, 2011 at 2:19 pm
      Permalink

      yer betul… cina yang mati bunuh diri buat apa dikenang…

      baik citer pasal ekonomoi negara ker… peluang buat duit ker…

      Reply
      • August 2, 2011 at 12:02 am
        Permalink

        Setuju sangat Bro…buang maso dan Duit ajor melayan Org yg dah sah bunuhdiri….look 4ward BN ..byk lagi kerja2 yg perlu dilakukan utk Raayat….

        Reply
  • July 26, 2011 at 9:18 am
    Permalink

    pegi mampus dengan cina anjing bukit ni…..mneyusahkan..cam aku cakap..cina bukit tu dah mampos dek makan tanah dengan keje rasuah dia…

    toksah layan..lama lama nanti senyap la..sebab orang ramai dah menyampah dengan DAPigs!

    Reply
    • July 26, 2011 at 2:21 pm
      Permalink

      sape ada contact bomoh2 besar malaya… kasik upah suruh santau cina2 DAP lah… biar semua kembung perut mati… takde lah kluar topik pasal cina-cina bukit DAP ni… hahah

      Reply
  • July 26, 2011 at 9:19 am
    Permalink

    siapa kata pondan lembut, cuba ko cakap dia pondan banyak kali mesti dia HOT, kejo korang sampai tak cukup tanah tambah lagi yang badan besar.

    Reply
    • July 26, 2011 at 2:21 pm
      Permalink

      cam penah kena kejar pondan jer bang… hhahah

      Reply
  • July 26, 2011 at 10:06 am
    Permalink

    mati lg baik la…. besau sial punya dap…

    Reply
    • July 26, 2011 at 2:28 pm
      Permalink

      tak baik2 gak bro… dia mati dah bape lama….. citer pasal dia mati ni dibincang gak sampai bila2.. hahah…

      Reply
  • July 26, 2011 at 10:43 am
    Permalink

    banyaknyer lembu dlm gambar di atas..termasuk lembu2 yg bertopi putih..
    laknatlah atas mereka2 ini yg mengaku Islam tetapi munafik!

    Reply
    • July 26, 2011 at 2:18 pm
      Permalink

      bro… kena pergi optometrist lah…

      gambar kat atas tu gambar manusia sembah cina mati…
      bukan gambar lembu… hehe..

      tuhan dah laknat manusia2 yg agama nya islam tu sebab sembah cina mati.. don’t worry bro…. tu keje khurafat tu..sembah cina mati..

      Reply
      • July 26, 2011 at 8:29 pm
        Permalink

        bro..ko kot silap tgk..mngkin mata ko termasuk air kecing DAPigs
        LEMBU2 belaka tu sedang tunduk2..ade sekor lembu songsang dan sekor lembu bertopi putih.. kasihan kan lembu2 tu kan…
        lembu2 ni boleh berkata2 dan akan cerita pada lembu lain..supaya ikut jejak mereka..

        Reply
        • July 27, 2011 at 12:57 am
          Permalink

          tak boleh nak cakap apa dah…

          terang-terangan manusia dia ni panggil lembu…. hehe

          air kencing DAPigs tu apa..?

          Reply
  • July 26, 2011 at 11:10 am
    Permalink

    apalah… budak2 umno ni back up SPR lebih-lebih…. last2 wan ahmad pun akui wujud klon nama dalam daftar pengundi……

    Pengundu Hantu la tu… haha

    Reply
    • July 26, 2011 at 2:27 pm
      Permalink

      wan ahmad ngan SPR ni macai jer ..jangan salah kan diorang..

      BN boleh pakai.. pakatan pun boleh pakai dia…

      Reply
    • July 26, 2011 at 9:47 pm
      Permalink

      tapi mereka tidak mahu menerima kenyataan itu …….

      SPR pun turut menipu

      Reply
      • August 2, 2011 at 12:07 am
        Permalink

        Pakar segala pakar berkata2…semua dia tahu kalahkan PM Malaysia

        Reply
    • July 26, 2011 at 11:42 pm
      Permalink

      klon hantu tu la yg bagi pakatan rosak menang di 5 negeri tu……mungkin hantu TBH kot….dah meresap dalam badan pak ketayap orang lipas ni….hahahaha

      Reply
      • July 27, 2011 at 8:00 am
        Permalink

        Sebab tu kami mintak bersihkan daftar UNDI, sebab kami taknak menang dengan cara yg. salah seperti tuduhan saudara.

        Reply
  • July 26, 2011 at 11:29 am
    Permalink

    pengundi hantu? Cuma yg aku pelik wujud dikawasan pakatan syaitan yg kalah je..pakatan terlalu fobia ngan pengundi hantu hingga bas rombongan pun dikatakan pengundi hantu.. Ha..ha..ha.. Tuiiiiii

    Reply
    • July 26, 2011 at 12:49 pm
      Permalink

      hahhaa cuba tgk syaitan2 PR memutar belit fakta. Kalau betul statement SPR tu tentang klon bukan pengundi hantu..
      aku heran apehal lah MEROYAN sgt2 PR ni pasal pengundi hantu..
      seolah2 begitu hebat nk sgt menguasai negara ini tanpa ada satu blueprint jelas apakah halatuju mereka?

      paling MENJIJIKAN, negeri2 yang telah di menangi Pakatan Haprak ini tidak menunjukkan sebarang track record yg boleh melopongkan BN, jauh sekali rakyat..

      so ckp pasal pengundi hantu tak habis2 seolah2 kuasa Tuhan itu tidak wujud..tidal fikir hakikatnya Tuhan sendiri tidak izinkan PR memerintah.. tergedik2 nak duduk Putraja..sorrylah.. aku solat hajat sekerap mungkin utk minta Allah Ta’ala ‘haramkan’ pakatan haprak ni memerintah Malaysia!

      Pakatan Toghut ini tidak ubah seperi perangai Ya’jud Ma’jud!!

      Reply
      • July 26, 2011 at 2:14 pm
        Permalink

        ya’jud ma;jud tu perangai macam mana bro?

        Reply
        • July 26, 2011 at 8:30 pm
          Permalink

          mungkin mcm ko kot..ye tak?

          Reply
        • July 26, 2011 at 8:54 pm
          Permalink

          aku rasa macam penyokong UMNO ……….

          Reply
      • July 26, 2011 at 9:04 pm
        Permalink

        Kalau tak kerana pengundi hantu….

        tak kan sampai seratus orang nama pengundi dalam satu rumah …????

        ikut daftar JPN lah ….. Jabatan Pendaftaran negara …..

        kenapa BN tak nak ikut?????

        Reply
      • July 27, 2011 at 7:57 am
        Permalink

        Pengundi hantu adalah orang yg. tidak layak mengundi dan mengundi lebih dari sekali. Mereka ni ada dua atau lebih IC atau mendaftar UNDI lebih dari sekali. Mereka mungkin warga luar negara, tentera/polis yg. daftar sebagai undi POS dan undi AWAM, Orang mati yg. IC nya diguna oleh orang lain atau rakyat malaysia yg. ada lebih dari 1 IC. Semua diatas bukan rekaan tapi ada bukti, semasa sesi dialog Ambiga dan Wan Ahmad semalam Timb. pengarah SPR tu tak boleh jawab soalan ni, dia kata itu kerja kerani bukan pembuat dasar macam dia, masalahnya dasar dia buat salah bukan kerani boleh betulkan. Orang ramai yg. dengar jawapan dia telah “boo” dia kerana jawapan yg. tak ilmiah. BERSIH bukan cerita pasal pengundi hantu ni undi PR atau BN, BERSIH mahukan pilihanraya ADIL dan BERSIH untuk semua parti politik bertanding samada BN mahupun PR atau parti2 lain.
        Pasal Izin tuhan ko tak payah pertikaikan kerana sekelip mata Allah boleh terbalikkan dunia. Bukan semua Nabi Allah bagi jadi RAJA atau Pemerintah, adakah Nabi yg. tak jadi pemerintah ni SALAH?
        hujah ko ni megarut la…..
        Bro ko kenal ke yakjuj dan makjuj ni serta sikap dia?

        Reply
        • July 27, 2011 at 9:49 am
          Permalink

          nak bohong apa lagi UMNO….kat likas sabah dulu….. pilihan raya telah disahkan batal oleh mahkamah …… mendiang megat jonit keluarkan IC palsu ……….

          Reply
    • July 26, 2011 at 1:48 pm
      Permalink

      ialah…pengundi hantu hanya ada kat negeri yang di kuasai BN jer……..kat negeri yang di menangi PAS/DAP tak dak pulak pengundi antu…….pathetic !!

      Reply
      • July 26, 2011 at 8:55 pm
        Permalink

        pilihan raya umum tahun 1998 najib menang dengan 200 undi jea…..

        pilihan raya umum tahun 2004, najib menang dengan 22,000 undi…..

        hantu mana yang najib bawak???????

        Reply
        • July 26, 2011 at 10:30 pm
          Permalink

          1998 di bayangi kes anwar , umno mmg byk hilang undi, depa ingat AL juburi tak bersalah…
          selepas 2004, popupariti najib di kalangan org muda meningkat, lagipun, pekan kat tempat dia tak pernah tewas pon…

          Reply
        • July 26, 2011 at 11:43 pm
          Permalink

          itu hantu TBH yg dah mampus lagi berzina dapat anak haram…..mcm tokey dia jugak…meliwat cum berzina….dengan cina dollllllllllllll…………..

          Reply
          • July 27, 2011 at 7:54 am
            Permalink

            tu pasal dia terjun bangunan la …dapat anak haram..duit haram..buat keje haram..last last haram tanah tak terima dia..yang dapat simen bangunan tu yang mamposkan cina bukit tu..hehehehhe

            padan muka dia……dapat pulak Pelacor PAS jadi tukang pegang lilin!!….

          • July 27, 2011 at 9:37 am
            Permalink

            pemimpin UMNO yg banyak makan duit haram ………

            komisyen dan rasuah projek ……

          • July 27, 2011 at 10:58 am
            Permalink

            berjuta juta duit dr israel yg disalurkan kpd Boss ko, termasuk yg ko dpt rm200 tu halal yea C4, lupa ke C4, boss ko yg kuat berjubur skrg tu pun dulu pemimpin umno…sah mamat ni hanya islam di I.C jea…

        • July 27, 2011 at 1:21 am
          Permalink

          1998 = 200 2004 = 22,000 – maksudnye org bertambah yakin dgn najib dan menolak PR mcm sampah sarap..simple punya analisa&matematik pun tak tau C4tolol ni….kecik2 tak nk mampusss…

          Reply
          • July 27, 2011 at 2:44 am
            Permalink

            woiii….DIAM LAH….

          • July 27, 2011 at 5:22 am
            Permalink

            WOI LIWAT LAH.. Lagi best cik abu kan..

          • July 27, 2011 at 7:25 am
            Permalink

            tu contoh penipuan yang kau orang nak …..

            dalam tempoh 4 atau 5 tahun….. mana ada pengundi boleh bertambah sebanyak itu????

            NAJIB PEMIMPIN DUNIA ISLAM CONTOH MENIPU …………

            NAK MENANG PUN MENIPU …….. ITU LAH KUALITI PEMIMPIN DUNIA ISLAM CONTOH ……. YANG DIBANGGAKAN OLEH UMNO ………

          • July 27, 2011 at 10:52 am
            Permalink

            Banggang tul C4 ni…analisa banggang yg ko bg tu bkn menunjukan jumlah penggundi bertambah mendadak, tapi jumlah sokongan kpd najib yg bertambah mendadak….sekolah tak abih tul mamat islam hanya di I.C ni….

          • July 27, 2011 at 12:19 pm
            Permalink

            sokongan najib yang bodoh bertaraf lembu tu banyak ????

            ha …..ha……..ketawa terbahak2 aku ….. nak muntah aku ……

          • July 27, 2011 at 12:39 pm
            Permalink

            Daripada sokong DSAI yang secara terang-terangan mempunyai pelbagai konspirasi lebih baik sokong Najib..sekurang-kurangnya ada lah hasil pembangunan negara..ekonomi dah mula start naik balik

            Daripada sokong Hadi yang secara terang-terangan lemah jadi pak angguk lebih baik sokong UMNO yang terang-terangan mempunyai kuasa untuk mengawal keseluruhan parti BN

            Daripada sokong LKS yang secara terang-terangan hendak menghentikan ekonomi melayu lebih baik sokong UMNO & BN..sekurang-kurangnya orang melayu masih ada peluang untuk menerajui ekonomi negara..

          • July 27, 2011 at 12:49 pm
            Permalink

            transformasi jadah apa yg najib buat ????

            harga barang naik ada lah ………..

          • July 27, 2011 at 1:04 pm
            Permalink

            Kita cuma perlu muhasabah diri dan berlapang dada. Beri sokongan pada peneraju/pemimpin yang kuat kerja dan sentiasa memberi hasil. Kita tak perlu pemimpin yang kerja nya cuma bercakap, berhujah dalam ceramah yang berjela jela, hasil tak ada. Apa yang kita perlu untuk negara bukan rhetoric kosong, slogan yang hebat dan bergema gema. Kita perlu hasil kerja nya untuk maju kedepan.

            Konon nya pemimpin rasuah ? Siapa yang rasuah dan siapa yang tidak ? DAP baru 2 tahun memerintah negeri sudah ada wakilnya terpaksa bunuh diri. Apa penyebabnya.

            Ada pemimpin mereka yang tinggal dirumah 7M dari mana datang duit nya kalau tidak dari sumber yang kurang betul. Walau ditukar istilah pun tafsiran nya masih rasuah. Kecuali dia ada sumber income dari berniaga.

            Yang mampu miliki ferarri, dari mana datang duit satu juta beli ferarri. Kita tidak ungkit atau jaki tentang kemampuan mereka. REzeki mereka , mereka punya, yang kita akan jadi hak kita. Tetapi kita rasa jengkil jika mereka terus berkokok lantang sedangkan ekor mereka terpalit najis.

          • July 27, 2011 at 1:38 pm
            Permalink

            orang tua mohar mentari ini.. ayat nya sangat klasik.

        • July 27, 2011 at 9:11 am
          Permalink

          Woi khinzir PR, apa sebab orang berkempen? Sebab nak tarik undi la bodo. Ko tak boleh bandingkan keputusan tahun pilihanraya 1998 n 2004. Kalau macam tu, PR menang 5 negeri sebab pakatan khinzir bawak pengundi babi la ye…

          Reply
  • July 26, 2011 at 11:57 am
    Permalink

    Senang je untuk puaskan hati semua, lantiklah wakil dari setiap kumpulan yg. mempunyai kepentingan. Kumpulan yg. menolak mengangotai suruhanjaya tidak layak untuk mempertikaikan keputusan. Ingatkan sebelum suruhanjaya ditubuhkan dan hasil laporan mesti nyatakan kumpulan yg. menolak. Jadi rakyat akan tau kumpulan yg. ambil kesempatan dan mahukan kebenaran. Kes TBH ni tak perlu suruhanjaya pun kalau POLIS buat kerja betul dan rakyat percaya pada POLIS. Jadi POLIS elakkan dari dipergunakan dan kelihatan memihak mana2 kumpulan supaya rakyat percaya hasil kerja POLIS.
    Jangan jadi macam kes TUMBUK MATA ANWAR OLEH KPN.

    Reply
    • July 26, 2011 at 2:25 pm
      Permalink

      bro…. aku rasa lah… kalau polis cakap TBH ni kena bunuh dengan SPRM baru boleh senyap lah….

      polis ni serba salah… ni..

      Reply
    • July 26, 2011 at 9:03 pm
      Permalink

      bujuk…kes TBH ni urusan dgn SPRM. Yang kau melalut pasal polis ni apa hal?. Kalau tak tau dok diam lebih baik..

      Reply
    • July 26, 2011 at 11:38 pm
      Permalink

      Itu sudah cukup bagus KPN lebamkan mata aje bila dipanggil anjing dan diprovokasikan!!!

      Reply
      • July 27, 2011 at 7:30 am
        Permalink

        Ko pakai undang2 sendiri ke?
        Agaknya dengan provokasi ko dalam MyKmu ni patutnya ko dah padam kut.

        Reply
        • July 27, 2011 at 7:33 pm
          Permalink

          kamu bukan tahu undang2pun ,kamu tahu tak jika ada provocation seeorang tu bolih lepas sekalipun ia membunuh orang apalagi dalam kes ini setakad lebam mata aje!!! kamu dah lama patut gone case bungkus tikar balik negara asal kamu!!

          Reply
  • July 26, 2011 at 12:43 pm
    Permalink

    Dia ambil rasuah atau bersenkongkol dengan pengamal rasuah – disiasat-disoal- tak tahan lalu bunuh diri …. Salah siapa ? Kerajaan salah ke ?

    Merusuh- terpekik- terlolong – maki hamun-rosakkan harta awam- ganggu kerja orang lain – …. dihalau dek polis. Salah siapa ? Polis salah ke ?.

    Tune atau bunyi cengkadak diatas itu synonym dengan cara bertindak seorang individu.

    Dia meliwat, dipecat dan didakwa. Lepas itu dia buat nation tour , ceramah sana sini .. dituduhnya orang lain berkonspirasi, dipanggil nya polis dengan panggilan paling hina ———– lepas itu mata lebam.

    Disumbat kat dalam – keluar. Buat kerja bodoh lagi disamping teruskan kesinambongan aktibiti meliwat dia sampai kena dakwa lagi.

    Salah siapa ?. Siapa paksa dia meliwat ? Hantu susu ke ? Ngok betul.

    Sipencacai dia tetap akan menjawab begini i) itu soal peribadi dia. ii) atau apa bukti dia buat kerja itu ? mana 4 orang saksi ? Alahai, saiful bersumpah laknat tidak valid lagi ke ? Jam omega tertinggal bukan bukti ke ?

    Buta mata setakat tak nampak jalan saja, lain aktibiti bolih berjalan. Buktinya orang buta mata masih ada anak made-in sendiri . Tapi yang parahnya semua buta termasok hati, telinga dan hidung———- gelap segala nya.

    Reply
    • July 26, 2011 at 2:11 pm
      Permalink

      ntah apa apa ler…. ngan cina dah mati nak bela ..apa jadah.. lebai.. lebai..

      Reply
      • July 26, 2011 at 11:47 pm
        Permalink

        ini lebai dah jinak….sudah berapa lama diaorang training………menipu, kelentong semuanya diaorang……jatuh longkang pun nak salahkan UMNO jugak….

        Reply
  • July 26, 2011 at 12:53 pm
    Permalink

    Mereka beruk2 PR ini bukan lagi taraf beruk
    tp setaraf dengan Ya’jud Ma’jud..
    Jahat

    Reply
    • July 26, 2011 at 1:27 pm
      Permalink

      betul bro.. Yg sedihnya melayu islam pun bersengkongkol dgn musuh islam.. Betul la tanda2 kecil dunia akhir zaman..

      Reply
      • July 26, 2011 at 1:47 pm
        Permalink

        YM Raja Nazri meluahkan kebimbangan baginda tentang perpecahan sesama kita yang semakin parah. Jarak kita semakin jauh dan usaha penyatuan ummah pastinya sukar selepas perpecahan begini.

        2012 saperti dijangka ramai pihak tahun yang sukar sekala global. Dengan ekonomi USA yang tinggal nyawa ikan, Eropah yang belum pulih walau pun tidak semakin parah, tempias nya tetap ada dan impak pasti kuat merebak keseluruh Asia.

        Dengan tiada kata sepakat dan perpecahan dalam negara , kerajaan tidak bolih buat kerja seorang diri membina benteng. Mustahil untuk kita menaruh harapan jika hanya satu pihak taruk baja sementara pihak lain nya sembur racun terus menerus.

        So bro, Let us be prepared for the worst.

        Reply
        • July 26, 2011 at 1:54 pm
          Permalink

          right on bro….bila ekonomi dunia merudum…..kadar inflasi naik….harga barang naik…semua naik….maka peluang petualang negara, untuk mengambil kesempatan akan menjadi luas…..di tambah pulak minoriti rakyaat kebanyakanya hanya membaca harakah…..otak jadi beku….bila bercakap pasal ekonomi….macam lah ekonomi malaysia yang mencorakkan dunia……

          Reply
          • July 26, 2011 at 2:13 pm
            Permalink

            hahahah…baca harakah ..otak boleh jadi beku… hakhak…

            i like ur statement… boleh ler hantar kat utusan masuk ruangan ‘senyum kambing’ tu bro..

  • July 26, 2011 at 4:40 pm
    Permalink

    DAP kalau memerintah Malaysia pasti akan mengharamkan Parti berkaitan Melayu/Islam dan sebagainya, kerana dalam diri mereka” HANYA MEREKA YANG BETUL DAN BETUL BELAKA”. Pusing kut manapun MERKA JUGA YANG BETUL, ORANG LAIN SEMUA SALAH.Sebelum terlambat, saca cadangkan agar Malaysia mengharamkan DAP terus daripada Malaysia sebelum terlambat. Wallahualam.

    Reply
  • July 26, 2011 at 5:50 pm
    Permalink

    seluruh dunia tahu bahawa najib menipu dalam pilihanraya umum…….

    MALU BESO AKU …….. PEMIMPIN ISLAM CONTOH MENIPU ……

    Reply
    • July 26, 2011 at 7:22 pm
      Permalink

      sekiranya c4 berbangsa melayu islam aku lagi malu besar…

      Reply
      • July 26, 2011 at 8:50 pm
        Permalink

        aku malu dengan pemimpin islam contoh dunia macam najib …..

        RUPANYA MENIPU SEMASA PILIHANRAYA UMUM

        Reply
        • July 26, 2011 at 11:40 pm
          Permalink

          buto kau la…..mcm mana najib menipu ? cuba bgtau…keluarkan bukti kalau ada….aku nak tengok…..cakap mcm sial…..mcm mana ko cakap pemimpin islam menipu tu ? aku nak tahu jugak apa yg ditipu….dan apa yg najib tipu kat ko…!!!!!!!!

          Reply
          • July 27, 2011 at 7:18 am
            Permalink

            kenapa kau tak ada buto ke ???

            jangan marah …. nanti kena jual ……

            dah banyak bagi bukti dah …… cuma Najib tak boleh terima ….

            aku copkan najib sebagai pemimpin dunia islam contoh yang menipu …..

        • July 27, 2011 at 1:06 am
          Permalink

          hoi..pork nik dh menang 20thn pun spr menipu lg…yg penipu ko C4..PR kalah byk sebab rakyat menyampah dgn korang..masa .tido jea tak menipu…

          aku tak malu ckp C4 ni antara rakyat msia yg paling bangsat…semoga jerat ko bersebelahan dgn jerat TBH..

          Reply
          • July 27, 2011 at 1:53 am
            Permalink

            poknik menang pasal dia menipu la tu kot..

            RUPANYA MENIPU SEMASA PILIHANRAYA UMUM

          • July 27, 2011 at 7:19 am
            Permalink

            pok nik tak ada kuasa dengan SPR …..

            UMNO ada kuasa mengarahkan SPR…

        • July 27, 2011 at 8:00 pm
          Permalink

          kamu patut berbangga najib diakui sebagai pemimpin islam dah terbukti dimata dunia kerajaan malaysia membawa imej islam, jadi kamu yg kafir ni jangan la dengki kalau tak suka cara islam mentadbir balik la negara asal. Cara islam malaysia cukup sederhana tidak dibuat secara radikal tetapi dibuat secara berperingkat supaya semua dapat menghayatinya. Kamu yg patut malu sianuar kamu ni dikenali hanya sebagai pemberontak penzina peliwat dimata dunia manakala lks dan anak serts nik ajis setakad menjadi ketua katak bawah tempurung aje!! he he he

          Reply
      • July 27, 2011 at 7:16 am
        Permalink

        aku beragama islam …… soal bangsa tak penting ….

        Reply
        • July 27, 2011 at 10:35 am
          Permalink

          bg ko soal bangsa tak penting, sebab ko tak tau ko dr bangsa apa, kerana lahir dijalanan dan ditinggalkan…

          Reply
    • July 26, 2011 at 9:05 pm
      Permalink

      Aku lagi malu Ulamak dan Timbalan Presiden Parti yang mengaku Islam menipu.

      Reply
  • July 26, 2011 at 8:34 pm
    Permalink

    Aku tunggu penulis yg. nak cerita pasal Wall PM yg. diminta DIAMLAH NAJIB. Lagi satu isu dialog/debat Ambiga dan Wan Ahmad Wan Omar(timb. pengarah SPR). Isu TBH dah sejuk sekarang… takkan MyKmu tak ulas kut…!!!

    Reply
  • July 26, 2011 at 8:35 pm
    Permalink

    Aku tunggu cerita pasal Wall PM kena serang supaya DIAMLAH NAJIB. dan Dailog/debat Ambiga dengan Wan Ahmad Wan Omar, timb. pengarah SPR.

    Reply
  • July 26, 2011 at 8:53 pm
    Permalink

    RUPANYA PEMIMPIN CONTOH ISLAM DUNIA NAJIB TUN RAZAK …..

    MENIPU SEMASA PILIHANRAYA UMUM ……

    MALU AKU MENGAKU PEMIMPIN AKU …. MALU SATU DUNIA ISLAM ……

    Reply
    • July 26, 2011 at 11:55 pm
      Permalink

      tahu malu konon !!kumpulan ni terjerit terlolong kat jalanraya tak malu ke ? Memamg didisenghajakan untuk merosakkan imej negara la tu tapi Allah maha kuasa niat jahat kamu semua tidak berjaya.!!!

      Reply
      • July 27, 2011 at 7:22 am
        Permalink

        tempat lain pun buat “terjerit terlolong kat jalanraya”

        tapi Allah maha kuasa niat jahat UMNO semua tidak berjaya, apabila penipuan pilihan raya terdedah kat dunia luar …..

        pengiktirafan Najib sebagai pemimpin islam contoh dunia …..

        dipertikaikan oleh negara2 islan lain …..

        Reply
        • July 27, 2011 at 12:34 pm
          Permalink

          Negara islam yang mana C4? Cuba ko senaraikan..

          Hari PAS memerintah esok US hantar aircraft carrier kat Laut China Selatan..

          Kemudian pengeboman pertama..alasan PAS = Terrorist hehehehe

          Reply
    • July 27, 2011 at 1:13 am
      Permalink

      meliwat…berzina sambil tergaru garu pelir satu dunia islam suka ke….cermin la woi C4…pak sheikh kepala hotak korang…kalau peliwat tu anak jantan saman la dato T…

      Reply
      • July 27, 2011 at 7:23 am
        Permalink

        anwar tidak mengaku dia sebagai pemimpin islam contoh dunia …..

        Najib pemimpin Islam dunia contoh …….

        Reply
        • July 27, 2011 at 8:30 pm
          Permalink

          hai boss kamu tak mengaku pemimpin islam sebab dia tahu tembelang dia dah pecah tapi pemimpin kami dianggap pemimpin islam contoh.olih dunia . Dah sah la pemimpin kami lebih diterima islam antarabangsa dan terhandal didunia sebab itu la sikafirun bikin kacaubilau di negara islam ni kerana sudah nampak pengaruh islam semakin berkembang dimalaysia

          Reply
      • July 27, 2011 at 7:39 am
        Permalink

        Teruskanlah fitnah anda selagi Allah izinkan, Jangan sampai terlambat nak taubat. Aku cerita banyak pun tak guna sebab ko tak belajar agama Islam.

        Reply
        • July 27, 2011 at 10:40 am
          Permalink

          islam apa yg ko belajar sgat bujuk…islam ayah pin ke…bila hati dh tertutup, kebenaran dikata fitnah, rasuah ditukar hadiah,..islam ko dan PR hanya di kad pengenalan jea…

          Reply
  • July 26, 2011 at 8:57 pm
    Permalink

    RUPANYA PEMIMPIN CONTOH ISLAM DUNIA NAJIB TUN RAZAK …..

    MENIPU SEMASA PILIHANRAYA UMUM ……

    MALU AKU MENGAKU PEMIMPIN AKU ….

    MEMALUKAN SATU DUNIA ISLAM ……

    Reply
    • July 27, 2011 at 7:58 am
      Permalink

      Macamlah aljuburi dan mat sabun kau tu tak menipu. Lagi jelas dan nyata. Sememangnya c4, bujuk dah terminum air kencing anuwar aljuburi, mat sabun, nicky ajis dan karpal pusingh sejak mereka dilahirkan dan sehingga mereka mati kubur mereka disiram dengan air kencing pakatan.

      Reply
  • July 26, 2011 at 9:29 pm
    Permalink

    tubuhkan satu suruhanjaya bebas untuk menyiasat SPR…..

    yang menipu semasa pilihanraya umum …..

    semak balik daftar pemilih

    Reply
    • July 27, 2011 at 1:15 am
      Permalink

      C4 masa tido jea tak menipu…

      Reply
  • July 26, 2011 at 9:57 pm
    Permalink

    aku yakin c4 bukanlah melayu islam ttp kafir laknat..
    Ayat tunggang langgang tak menggambarkan melayu..
    C4 jelmaan syaitan utk melaga2kan islam..

    Reply
  • July 27, 2011 at 1:10 am
    Permalink

    Buatlah apa suruhan jaya atau jawatan kuasa apa pun selagi hasil rumusan atau keputusan tidak memihak pada mereka tetap kan tetap ditolak oleh mereka ini. Inilah masalah mental puak-puak pembangkang DAP,PKR dan PAS. Mereka sahaja yang nak menang dan mereka sahaja yang betul, Semua orang tak kira siapa waima Raja-Raja Melayu sekali pun kena mendengar cakap mereka. Jika tidak akan dicap sebagai menjadi alat UMNO. Ini sahajalah modal mereka. Lama-lama naik meluat melihat gelagat mereka ini.

    Reply
    • July 27, 2011 at 7:15 am
      Permalink

      buat lah pilihan raya secara telus….. kenapa ada nama dalam daftar pemilih dalam satu alamat rumah dengan nama pengundi jadi berpuluh-puluh ….????

      Reply
  • July 27, 2011 at 5:25 am
    Permalink

    kesian aku tengok macai2 pakatan syaitan bermati2an menyerang Najib.. Maklumlah bos besar kaki liwat dah tak lama lagi akan menginap di sungai buluh..

    Reply
  • July 27, 2011 at 7:27 am
    Permalink

    AKU MALU MENGAKU NAJIB SEBAGAI PEMIMPIN DUNIA ISLAM CONTOH …..

    TAPI MENIPU UNTUK NAK MENANG PILIHAN RAYA ………

    MENIPU PUN PENYOKONG UMNO MASIH PERCAYA LAGI DENGAN NAJIB????

    MEMANG MELAYU MUDAH DITIPU ……

    Reply
  • July 27, 2011 at 9:35 am
    Permalink

    DALIL KENAPA ANAK MUDA DAN RAKYAT MARHAEN TOLAK PENDERHAKA BANGSAWAN KEZALIMAN UMNO/BN DAN BAKAL TERLENTANG MENJADI PEMBANGKANG DI DEWAN RAKYAT PRU 13 KELAK! (^_^) INSYAALLAH! (^_^)

    1. PENGKIANAT.. DI JUALNYA TANAH REZAB MELAYU PADA ORG BUKAN MELAYU
    2. PEMBOHONG- KATA NAK BAGI STADIUM, LAST TAK BAGI, PUSING2 CAKAP!
    3. PENIPU- MINYAK TAK NAIK, TAPI BARANG NAIK JUGA.
    4. PEMBELIT- LETRIK NAIK, IPP SUBSIDI BERTAMBAH.
    5. PENGAUTA- TIDAK MENGAKU APCO ADALAH PENASIHAT ZIONIS MALAYSIA
    6. PUTAR ALAM- POLIS KATA PARA DEMO TAK DI CEDERAKAN, HAKIKATNYA ?
    7. HUTAN HUJAN BERTUKAR PADA LUBUK JUDI!
    8. PADANG BOLA TAMAN PERMAIANAN TUKAR PADA KILANG ARAK!
    9. LEGO TELAGA MINYAK 300 BILLION PADA NEGARA JIRAN.
    10. KTM DI LEGO PADA SINGAPURA.

    11. UMNO IS DEAD! (*_*)

    Reply
    • July 27, 2011 at 10:44 am
      Permalink

      Bila Ayah Pin sms kat ko dalil ni C4…..

      Reply
    • July 28, 2011 at 12:19 am
      Permalink

      dalil songsang kamu memang kena tepat pada kamu dan sekutu 1. pengkhianat ugama bangsa dan negara kerana memberi ruang alkafirun campurtangan hal isu dalaman negara 2. penderhaka kpd pemimpin dan kedaulatan agung kerana menganggotai perhimpunan haram 3.pembohong dan penipu besar kata perhimpunan tak jadi tapi buat kecuh juga dijalanraya 4.. penggadai negara kerana menerima pembiayaan luar 5.. putar alam dah buat aktiviti haram dan provokasi terhadap polis bolih buat video berat sebelah kononnya dianiayai. Akhirnya kalau bukan umno la memerintah selama ini dah lama la negara ni tergadai kepada bukan islam dan melayu akan hanya jadi macam red indian di america!! sekarang Melayu masih berkuasa!! Lihat lah dinegeri yg dimenangi Pas pun harus tunduk kepada kemahuan kaum minority. Dap hanya mahu mempergunakan Pas untuk memecahkan melayu .jangan biarkan diri kamu diperalatkan ditipu dan dimainkan DAP!!! Dalil kamu betul2 mengena diri sendiri.

      Reply
  • July 27, 2011 at 11:14 am
    Permalink

    Salam. Seronok jadi pembaca blog ni sejak beberapa bulan lepas kerana malas nak menulis. Soalan saya kepada pembela2 TBH: Bagaimana pula dengan pegawai SPRM MELAYU yang terpaksa digantung kerja, gara2 gambar beliau ada di cctv sewaktu menjemput OKT MELAYU yang terbunuh di SPRM KL duduk berehat di ruang tamu.
    Harap pembela2 TBH dapat menjadikan kes Pegawai Kastam MELAYU ni sama GAH dengan kes TBH.
    Wassalam.

    Reply
  • July 27, 2011 at 12:21 pm
    Permalink

    Dalam jawapan bertulis Menteri Dalam Negeri kepada Ahli Parlimen Beruas Dato Ngeh Koo Ham, adalah dimaklumkan Kementerian Dalam Negeri membelanja kos RM32,000 hingga RM34,000 untuk membeli seekor anjing dalam tugas menjaga keselamatan social.

    GAJI KETUA POLIS NEGARA KOT……….

    Reply
  • July 27, 2011 at 10:57 pm
    Permalink

    Hadi mau pakai dakwat celup..heheh hahaah bab tuh kena tanya Nuar dia memang suka bab celup mencelup kan kaaa….DAP nak buat suruhanjaya sendiri siasat TBH lantak laaa apa masalah kami. AMK cuba nak balun PM di stesen ERL..nasib baik laaa yang jaga PM tuh polis yang baik hati..kalau aku..lunyai kepala budak 10 eko tuhhh. Nak jadik apaa laa dengan otak puak=puak lahabau pembangkang nih……lebih dari ceghita kartonn saja. asyik caghik jalan macam mana nak balun kawan. Macam mana nak naya oghang lain..Tapi..tak jugak jadik…jadiii depa nih dah jadik SASAU apaaa…

    Reply
  • July 30, 2011 at 12:08 am
    Permalink

    pandangan 20 sen saya
    1. C4 tak payah dilayan. Macam kata orang tua dulu, kalau ikut orang gila, nanti kita jadi gila
    2. Macam orang pas kata, penelan badge umno tak bulih di pengaruhi, begitu juga sahabat C4 kita ni,
    penelan bendera pas, sebernas mana mana pun hujan kita, memang akan ditolak nye.
    3.Cuba perati persamaan antara C4 dan Aljuburi , jika perkara sudah terang lagi bersuluh diterangkan, akan ada nanti sahabat kita ni mengeluarkan cerita baru atau mainkan lagu retro ,pilim lama dan ubah tajuk untuk menguatkan hujah dia. Dah kita memang dah tahu…akhir nya semua orang lain salah, hanya dialah yang teramat betul didunia ini.
    4. Kalau lah boleh bertanya, sahabat generasi mana, X atau Y, sebab nampak pada ulasan2 yang dibuat, macam orang buta sejarah.
    5. Pandangan saya lah, jika C4 berpeluang bekerja dan menetap di luar negara, mungkin pandangan yang lebih bernas dapat diutarakan. Nanti macam orang putih kata, pandangan kita tu adalah ” insult to my intelligence”

    Renung renungkan lah dan selamat beramal.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *