ADUN Titi Serong mungkin berotak, tapi tak berakal..!!!

Share


Aku ketawa terbahak-bahak meilhat kebodohan ADUN Titi Serong, “Drs” Khalil Idham Lim, yang juga merupakan Ketua Sekretariat Pakatan Haram Perak. Rasanya, dia tak sedar langsung dirinya telah dipermainkan polis! Idham Lim layak menyertai Kelab Pemimpin Pakatan Haram Terbodoh yang dipengerusikan oleh Mahfuz..!!!

Idham Lim baru-baru ini mempersoalkan tentang PDRM yang mengambil masa selama 2 minggu untuk menayangkan video yang membuktikan Polis berlaku adil dan tidak kejam ketika mengawal perhimpunan Bershit pada 9 Julai lalu. Kononnya, dalam tempoh 2 minggu itu, PDRM sebok membuat video palsu untuk menipu rakyat!

Apa ke bodoh punya statement! Oi Idham..!!! Lu ingat PDRM suka menipu macam lu punya boss itu Anwar Belahim ka? Oiii..lu masuk Islam, mana boleh cakap ini macam maaa…Islam talak suluh muslim cakap mohong maaa..Sapa ajar lu cakap itu macam? Anwar Belahim ka?

Lu dengar sini aaa Idham. Menurut sumber yang aku terima dari pihak PDRM, mereka sengaja tak tunjukkan video tu awal-awal walaupun mereka sememangnya merakamkan semua tindakan mereka pada perhimpunan Bershit itu. Nak tahu kenapa?

Sebab PDRM dah belajar dari kesilapan mereka pada perhimpunan Bershit pada tahun 2007 dulu. Masa tu PDRM dihentam hebat dan tak ada bukti video yang boleh mereka tunjukkan untuk membela diri. Jadi, kali ini PDRM dah bersedia dahhh..!!!

Nak tahu kenapa PDRM siarkan selepas 2 minggu? Sebab PDRM nak “kantoi”kan puak-puak Pakatan Haram dan Bershit terlebih dahulu. Polis dah tahu puak-puak yang mencetus huru-hara itu akan merancang “sketsa” yang menunjukkan polis jahat, kejam dan sebagainya.

Jadi, PDRM sengaja membiarkan “sketsa” itu berlangsung dahulu. Selepas itu, barulah PDRM dedahkan apa sebenarnya yang berlaku dan “kantoi”kan puak-puak cybertroopers Pakatan Haram itu seteruk-teruknya. Polis lebih bijak dari puak-puak Bershit yang bodoh itu!

Justeru itu, tak payah la Idham Lim nak tunjuk bodohnya dan menjadi johan dalam hal ini. Puak-puak Bershit, terutamanya Abang Mat “wilcha” sudah “kantoi” teruk! Rakyat pun dah dapat hidu tembelang busuk Pakatan Haram yang pecah itu! Busuk betullah!!!

Seperkara lagi, Idham Lim menyatakan bahawa rakyat mahu tukar Kerajaan dan bukannya tagih janji BN. Ingin saya katakan di sini bahawa rakyat memang mahu tukar kembali Kerajaan Negeri Selangor, Kedah, Pulau Pinang dan Kelantan ke pangkuan BN. Rakyat dah serik dah hidup derita 3 tahun di bawah Pakatan Haram! Teruk gila “performance”! Tak boleh pakai langsung!

Tak payahlah Idham Lim berangan-angan mahu menawan Putrajaya. Pertahankan dulu DUN Titi Serong itu. Rakyat Titi Serong tak mahu seorang ADUN yang bodoh seperti Idham Lim. Meskipun Idham ada gelaran “Drs” pada namanya, gelaran tersebut hanya lebih kurang seperti “Ir” yang ada pada Nizar saja. “Title” untuk orang yang ada otak, tapi tidak berakal!



75 thoughts on “ADUN Titi Serong mungkin berotak, tapi tak berakal..!!!

  • July 22, 2011 at 2:39 am
    Permalink

    Idham ni salah seorang ADUN PAS yg bermasalah di Perak.
    Penduduk dlm DUN nya pun tak respect dia. Dalam PAS Kawasan pun org PAS sendiri kutuk2 dia..
    So mungkin nak mempopularkan dirinya kembali, kena creatlah apa2 isu..
    sbb pencacai balaci PAS sentiasa KETAGIH ISU2..mereka akan puas dan ‘khayal” kalau isu tu banyak bohong dan meletup..

    hahaha.kenalilah PAS..munafik nyata..

    Reply
    • July 22, 2011 at 12:25 pm
      Permalink

      Ini kes “EnterFrame” laa nie..Kesian takut org dah lupa kat dia, Kelaurlah Statemen bernas Konon…Dun sendiri pon dah tak sokong, tak leh nak jaga dan belasah dia, apa puya ADUN lah…….memang patut pon kena Belasah..taktau wat kerja…..

      Reply
  • July 22, 2011 at 7:56 am
    Permalink

    Mangkuk ni lagi ? kesian saudara baru yang bergurukan dan bermentorkan Anuar Beraim dan Mahfuz Omar . Dah dapat hidayah tapi dipesongkan oleh dua Bedul ni…

    Nasihat wei..senang saja ..cukup cukup lah jadi “lapik Tandas” anak Beraim …tu . Buka mata hati bermuhasabah diri . Kalau buka mulut setakat membawa kecelaan lebih baik berdiam diri. Bukan kah itu yang dianjurkan oleh Islam?

    Reply
  • July 22, 2011 at 8:32 am
    Permalink

    sesungguhnya diam itu lebih mulia dr berkata-kata…sebabnya bila buka mulut je nmpk sgt kebodohannya…itu la org2 PAS…

    Reply
  • July 22, 2011 at 10:05 am
    Permalink

    OTAK DIA PUN SERONG….TU YANG JADI BIOL…

    Reply
  • July 22, 2011 at 11:37 am
    Permalink

    Pengarah Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam Bukit Aman, Datuk Salleh Mat Rasid, dakwaan keluarga Baharudin Ahmad, bahawa tulang rusuk lelaki itu patah adalah mungkin disebabkan oleh rawatan Cardiopulmonary Resuscitation (CPR) yang diberikan oleh pihak berkuasa.

    Beliau juga menafikan luka di bibir dan gigi lelaki berusia 58 tahun itu patah adalah akibat keganasan pihak polis.

    “Saya diberitahu terdapat dakwaan tiga tulang rusuk dan giginya patah. Menurut pakar perubatan tulang rusuk itu patah mungkin akibat rawatan CPR.

    “Mengenai gigi yang patah, ini mungkin kerana tiub dimasukkan ke dalam mulutnya kerana pegawai perubatan cuba menyedarkannya semula,” katanya pada taklimat kepada media dan beberapa NGO berhubung beberapa kejadian 9 Julai lalu mengikut versi polis, di Bukit Aman

    Reply
    • July 22, 2011 at 12:28 pm
      Permalink

      Abu…AbuToh…apa nak jadilah kat ko nie…..patut ko sedekahkan Al”fatihah buat Allahyarham bukan mereka2 cerita yg dah semua org tahu apa yg sebenarnya berlaku…

      Reply
      • July 22, 2011 at 2:17 pm
        Permalink

        dah specis jenis tu…..nak buat apa lagi…..sian

        Reply
      • July 22, 2011 at 5:27 pm
        Permalink

        mereka2 cerita yg dah semua org tahu apa yg sebenarnya berlaku…

        -yon mereka reka cerite amnde nyer ?
        tu statment Pengarah Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam Bukit Aman…..so, ko tnya lah kat die…..ade ke

        1. CPR bleh mngakibatkan 3 tulang rusuk patah
        2. tiub yg dibuat dari getah (bukan besi) boleh mgakibatkan pecah bibir dan patah gigi
        sdangkan smua itu dilakukan oleh pegawai perubatan di tmpat kejadian

        sbb tu ler…kalu nak menipu biar dilihat bijak, jngan smpai orang lain mmpertikaikan kan semula kenyataan yg dibuat, sbb dia tu pegawai kanan Polis

        Reply
        • July 22, 2011 at 5:43 pm
          Permalink

          mungkin…mungkin…..segala kemungkinan….baca habis-habis dulu abu…jangan main redah jer…tak tahu lah kalau cikgu kau ajar kau…mungkin tu maknanya dah pasti…

          hang sekolah mana dulu abu ?

          Reply
          • July 22, 2011 at 6:08 pm
            Permalink

            hahaaa…sian ko raplah, jilat pnye pasal….mcam2 cara ko nak spin

            baiklah aku kasi senang tuk ko fahamkan

            – CPR dilakukan oleh PEGAWAI PERUBATAN TERLATIH
            (bukan orang awam yg tiada ilmu perubatan)
            – Stament cara kecederaan dikeluarkan oleh PEGAWAI KANAN POLIS (ni keje doktor bukan polis)
            – dah 2 minggu jenazah dikebumikan tapi laporan autopsy masih belum keluar (nape lmbat sngat)

          • July 22, 2011 at 6:49 pm
            Permalink

            hmmm…orang tu dah meninggal….biarlah dia aman….aku lagi kesian kat hang abu oii….hang dok twist merata nak cari salah kerajaan…tak dapat…skitttt pun nak selit jugak…..hang tak letih ke menipu abu oiii…..pas tu tak ada orang percaya pulak tu….tak kesian ka kat diri hang sendiri ???

          • July 22, 2011 at 8:25 pm
            Permalink

            orang tu dah meninggal….biarlah dia aman…
            – setuju…

            hang dok twist merata nak cari salah kerajaan…tak dapat…skitttt pun nak selit jugak…
            – tujuan
            demi keadilan pada waris (semua sama)
            baiki kesilapan suapay tidak berulang

            .hang tak letih ke menipu abu oiii…..pas tu tak ada orang percaya pulak tu….tak kesian ka kat diri hang sendiri ???
            – aku tipu ???? kes yg mana ? CPR patah 3 tulang rusuk dan gigi patah masuk tiub ke ????? hehe….tu Peg kanan Polis nye statment ler

          • July 22, 2011 at 8:55 pm
            Permalink

            Memang BODOH tak bolih diajar budak AbuToh nie…kalahkan doctor statement dia…..paling cekai pon Mat Bidan

          • June 26, 2012 at 11:13 pm
            Permalink

            abu.. kalau x balajr medic.. jgn la buat andaian je.. peg medic yg TERLATIH pun buat CPR mmg ada yg patah tulang rusuk tau.. pastu masuk tiub mmg boleh patah gigi wahai encik abu,, yg tiub2 korang ckp tu bkn tiub masuk idong.. yg nak bagi O2 tu.. BUKAN.. bukan yg tu ok.. yang dorg maksudkan ni tiub ETT atau nama lain ENDOTRAKEAL TIUB) kalau nak masuk tiub jenis ni kena pakai LARYNGOSCOPE.. iaitu sejenis besi.. ko g tgk internet pe komplikasi guna laryngoscope tu.. salah satunya DENTAL INJURY.. kalau x gune besi tu.. mana tiub tu boleh masuk.. kat hospital tu..ade berpuluh2 jenis tiub.. jgn main redah je bila ckp.. lagi2 tu x blajar medic..

        • July 23, 2011 at 12:44 am
          Permalink

          Ajal maut ditangan tuhan…tapi jika aku ckp, kalau BERSIH tak ade arwah masih hidup, apa pendapat ko abuuuu…

          Al fatihah kpd Allahyarham Baharudin ahmad..

          Reply
          • July 24, 2011 at 6:08 pm
            Permalink

            abu..kalau dia rebah dan meninggal didalam surau pasti takda yg patah dan pecah…nie dia rebah masa org ramai tgh lari bersama2 dia…..atau cuba ko bayangkan stadium kena sembur ngn fru…penyokong semua lari dan rempuh apa je nak selamatkan diri….terpijak, tertolak, terhimpit perkara biasa…

            aku amat simpati pada arwah…dan semoga ALLAH ampunkan dosanya…

            pesanan pada yg hidup….kalau nak pilih tempat mati biarlah mati di rumah/surau/tikar semayang…..amin…

            p/s: org2 dulu waima diajak ke kedai kopi depan tue…kita dah sampai depan rumah dia kata jap semayang istikarah dulu….org skang…10000000 diajak g bersih…sorang pun x semayang istikarah minta petunujuk ALLAH leh g ke tak???

        • July 26, 2011 at 9:04 pm
          Permalink

          elok la dia mati pun…dia yg mintak mcm tu..sape suruh

          Reply
    • July 22, 2011 at 5:29 pm
      Permalink

      Ingatkan semua berani berjuang dan tak takut mati. Baru mati sorang sudah kecoh sekampong.
      Umur begitu seharusnya patut duduk saja disurau baca Qur’an bukan berdemo. OOooop barangkali dapat ilham dari de Fak Yo mereka.

      De Fakj yo yang umur nya lebih lanjut dari itu tapi masih tetap aktif menabur, menyumpit dan menyondol back and front. Forward and after. Fore and rear.

      Reply
      • July 22, 2011 at 5:32 pm
        Permalink

        ade ke mereka kata takut mati ?
        tapi mereka pertikai cara/sbb kematian itu trjadi

        tapi perhimpunan BERSIH bukan peperangan
        kenapa nak timbulkan soal hidup dan mati ?

        Reply
        • July 22, 2011 at 5:49 pm
          Permalink

          laaaa….puak-puak ni berani merusuh…tapi tak berani nak tanggung akibat….dah sampai ajal dia nak mati macam tu….qada dan qadar moooo….

          terima lah ketentuan tuhan……susah ke ?

          Reply
          • July 22, 2011 at 5:52 pm
            Permalink

            peserta BERSIH merusuh…..??????
            tu je lah skrip ko dari mula smpai lah skang ni ye jingga….
            sdangkan ko sndiri tak faham ape itu merusuh…

          • July 22, 2011 at 5:58 pm
            Permalink

            ialah macam kau tu faham makna perhimpunan….abu…abu…sian.

          • July 22, 2011 at 8:26 pm
            Permalink

            tambah skit….perhimpunan aman BERSIH 2.0

          • July 22, 2011 at 8:59 pm
            Permalink

            AbuToh nie berani kat dlm Blog ni ajer…tu ari pon dia duk untok2 pegang Telor dalam umah. tegok TV…..AbuToh ko tegok siaran TV mana??? TV3 ker????kah..kah….

          • July 22, 2011 at 9:10 pm
            Permalink

            hahaa…..yon adalah salah satu contoh standard IQ
            pngampu tegar umngok yg lembab

          • July 25, 2011 at 1:14 pm
            Permalink

            Abu, hang tau tak perkataan Perhimpunan HARAM’? aku rasa tak paham ni.. mcm mana pulak dgn ‘persetubuhan secara haram’? yg ni aku confirm hang paham..Hang buat benda tu ditempat awam, jadi bila hang kena pukul hang dok salahkan org lain. patut ka?? Benda yg dah haram yg hang pi buat jugak sapa suruh?? tempat awam pulak tu. walaupun halal sekalipun kalau hang dgn bini hang buat tgh2 jalan, polis nak biaq ka??

            Arwah berada di perhimpunan haram.. jadi kalau dia mati dibunuh sekalipun, hangpa tak boleh salahkan polis sbb JIKA arwah tak berada di PERHIMPUNAN HARAM, insyaallah perginya dgn lebih aman dan mulia. Keluarga arwah pun tahu risiko dipijak atau diterajang semasa perhimpunan haram jadi kenapa ambik risiko bangang tu?

            memang mudah salahkan org lain daripada nak salahkan diri sendiri… sendiri mau hingat la..

        • July 23, 2011 at 12:47 am
          Permalink

          Abu..ko turun ke masa perhimpunan tu…tengok kat astro jea kot..kalau ko turun mesti ko pun dh mati gak…

          Reply
        • July 24, 2011 at 3:00 pm
          Permalink

          yalah bukan bab peperangan tapi kalau dah meninggal dan tercedera salahkan diri sendiri je lah dan jangan kecuh seluruh dunia meraih simpati dan menyalahkan kerajaan dan polis.. Terima lah suratan illahi dan kalau tak serik lagi pergi la habis masa berhimpun lagi dan kalau mati kali ini jangan salahkan Allah!!

          Reply
    • July 23, 2011 at 11:56 pm
      Permalink

      kamu ni langsung tak mahu guna akal yg diberi tuhan, bolih kamu beri explaination kenapa bapa kawan aku jatuh bilik air dan meninggal lebam dimuka dan gigi berdarah malahan banyak lagi yg bolih terjadi atas kehendak Allah!!

      Reply
  • July 22, 2011 at 11:48 am
    Permalink

    Hello Idham, ko dah gi China belajar B China kan, faham tak apa yg saya tulis ni…哎喲,為甚么你這樣笨的,你不說話人家不會説你是啞巴,一說話就知道你原來沒有腦袋。。拜錯師,入錯行,應該醒悟了唄!

    Reply
  • July 22, 2011 at 12:57 pm
    Permalink

    Dah laaaaa abu oiiii….sepulah kali temberang punnn tetap temberang brooooo!!! Macam laaa engko ada di press conference tuhhh!.. Baik engko gi berlakom bersama suhardi… tuuu mana tau kot-kot esok boleh masuk jadi tukang kena balun dalam drama grek khas kaaaaa. Makalau nak muhonggg pun agak-agak laaa jangan sampai tenok dengan tapir pun termuntah. Lain laaa kalau anjing sebab kalau anjing jadik calon PRU 13 pembangknag akan pangkah menetang tuhhh…bukan kaaaa. Dahh..dah laa Abu..tok sah dok muhong banyak sangat!!

    Reply
    • July 22, 2011 at 2:19 pm
      Permalink

      raja….bagi abu dia kena temberang 1001 kali….1 temberang dia akan jadi kenyataan…..!!

      Reply
    • July 22, 2011 at 5:30 pm
      Permalink

      Macam laaa engko ada di press conference tuhhh!…..
      – ape gune nye media? kan wartawan yg laporkan
      adakah ko nak tolak semua laporan media sbb ko tiada ditmpat laporan itu di ambil ?

      Reply
      • July 22, 2011 at 6:01 pm
        Permalink

        abu….abu…aku suka baca statement kau ” apa gunanya media ? ”…….ada kemajuan rupanya si abu ni…..

        Reply
          • July 22, 2011 at 11:02 pm
            Permalink

            he..he…tak sokong peliwat tak maju….tak sokong totok PAS tak maju…..what a pathetic statements.

          • July 23, 2011 at 12:50 am
            Permalink

            siapa yg ikut nafsu abuuuu woii…smpai termuntah muntah minah tu,

    • July 22, 2011 at 5:35 pm
      Permalink

      mungkin ko tak jmpa di utusan rtm media prima bernama dan nst
      lihat link ni, kalu laporan ni salah….aku rase sekejap je
      Pengarah Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam Bukit Aman,
      Datuk Salleh Mat Rasid akan menyaman wartawan trsebut

      http://malaysiakini.com/news/170675

      Reply
          • July 22, 2011 at 8:29 pm
            Permalink

            hahahaa…..mungkin ??????
            Pengarah Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam Bukit Aman, Datuk Salleh Mat Rasid,
            lpas ni bleh ambil alih keje pakar forensik di HKL

          • July 23, 2011 at 9:56 pm
            Permalink

            ABU KATA “MUNGKIN”..
            MENYALAK MACAM ANA PUN KALAU KITA PERCAYA PADA PEMBANGKANG MAKA KITA AKAN PERCAYA TV SELANGOR TAK AKAN TUNJUK KEBAIKKAN POLIS PADA MASA TU… SAMA GAK NGAN KITA ORANG…ANYWAY U ARE STUPID!

        • July 22, 2011 at 9:02 pm
          Permalink

          AbuToh pendokong Malaysiakini yg pasti Anti-ISLAM & MELAYU…Dia bukan sedar pon……AbuToh…AbuToh……

          Reply
          • July 22, 2011 at 9:08 pm
            Permalink

            yon ko mmg mnyerlahkan , standard pemikiran pengampu tegar umngok…….yg rendah

        • July 23, 2011 at 1:42 am
          Permalink

          laaaa…sejak bila hang percaya kat pakar forensik HKL…..? abu…abu…hang tak penat ka….

          Reply
  • July 22, 2011 at 3:24 pm
    Permalink

    mamat nie la jugak yang pada suboh hari 9/7/11 tu dimasjid damansara damai telah membuat fitnah bahawa pemimpin tertinggi malaysia akan berada diluar negeri pada hari itu untuk mengelakkan tanggungjawab sekiranya apa2 berlaku pada hari tersebut. Ternyata DSN dan TSM tidak kemana2 pada hari tersebut… Sebaliknya cuba jawab pemimpin parti mana yg berada diluar negara pada masa tersebut…

    Reply
  • July 22, 2011 at 5:20 pm
    Permalink

    Apasal nak tahan pulak?? Ada buat apa2 kesalahan kah?:

    Report di bawah:

    Peguam William Bourdon ditahan di KLIA
    12:19PM Jul 22
    Peguam perancis itu yang berada di Pulau Pinang malam tadi untuk bercakap tentang urusniaga kontroversi pembelian kapal selam, ditahan Jabatan Imigresen sebaik sahaja pesawat yang dinaikinya mendarat di KLIA.

    http://www.malaysiakini.com/bm/

    Reply
      • July 23, 2011 at 12:56 am
        Permalink

        kalau 1000000000000 post ko lepas pun…ko tak kan jd bijak pun abu…maintain bodoh jea…

        Reply
    • July 22, 2011 at 5:51 pm
      Permalink

      elok la tu di tahan……kurang la seekor lagi agent subersive kat malaysia ni….aman !

      Reply
    • July 23, 2011 at 9:58 pm
      Permalink

      KALAU AKU BAYAR DIA PUN , MESTI DIA AKAN KATA AKU HENSEM KO HODOH , TAPI KALAU KO BAYAR DIA MAKA AKAN JADI CERITA LAIN LAK…
      ADA OTAK PAKAI…

      Reply
    • July 24, 2011 at 12:22 am
      Permalink

      Kamu ni memang suka dijajah, apabila orang putih aje semua kamu kata ok hairan la aku. Kamu tahu tak orang tu datang ke malaysia atas social visit tapi macam mana sampai berpidato gitu sekali mesti lah disumbat info olih pengkhianat negara.! Siapa yang tidak mahu kalau dapat cari makan besar senang2 gitu.

      Reply
  • July 22, 2011 at 5:24 pm
    Permalink

    Jika PR ambil scenario yang lepas sebagai rujukan sehingga berani katakan kalau dia orang letak anjing jadi calun pun bolih menang , maka ADUN yang berkenaan mungkin asalnya spesis mamalia itu yang diberi nama.

    Kerana mamalia itu hanya pandai menyalak. menggigit jarang jarang. Salak sana, salak sini. Tak ada faedah pun tak mengapa asalkan bunyi salakan didengar orang.

    Jadi jika wakil dikontitusi itu seorang mamalia, penduduk nya jenis apa yang merelakan diri mereka diwakili hanya olih seorang mamalia.

    Reply
    • July 22, 2011 at 9:15 pm
      Permalink

      ANAS….PANAS..PANASSSSSSSSSS
      INGATKAN PRO PR JE YG MENYAMPAH DGN PAPA GOMO NI..
      RUPA2NYA…ORG2 UMNO JUGAK DAH MENYAMPAH DGN BELIAU…..
      Jas Salleh ,Suara Dari Bumi…Amacam Imam besar kamu ini di kutuk oleh sorang Exco Pemuda Umno………….

      Papagomo yang lupa daratan
      Ada beberapa blogger yang saya kenali sebagai penipu. Salah seorang daripadanya adalah Papagomo. Cuma sebelum ini saya fikir penipuannya bertempat, namun nampaknya penipuannya memang melampaui batas.

      Papagomo berjuang TANPA DI BAYAR? Sangat kelakar bila dia mengatakan perkara ini.Sukar sebenarnya hendak memberi tugasan kepada Papagomo semasa PRK kerana dia tidak boleh mematuhi disiplin tertentu. Misalnya, dia akan sibuk menghurungi VIP sebab jika dia pergi menghurungi VIP, dia tahu dia akan mendapat sesuatu daripada mereka. Fokus akan hilang sebab yang penting bukan psy-war PRK lagi tetapi coverage VIP tertentu.

      Saya sudah cukup bersabar dengan kerenah Papagomo yang suka berbohong dan memfitnah. Jika berterusan saya terpaksa mendedahkan lebih banyak kebenaran. Saya masih mahu berpegang kepada etika dan kerahsiaan, tetapi Papagomo – cukup, cukuplah….DARI BLOG TUN FAISAL ,EXCO PEMUDA UMNO DAN JUGA PENGERUSI MEDIA BARU PEMUDA UMNO

      KALAU KORANG NAK BACA TULISAN SETERUSNYA..SILA BACA DISINI..
      http://tunfaisal.blogspot.com/​2011/07/papagomo-yang-lupa-dar​atan.html

      Reply
  • July 22, 2011 at 8:08 pm
    Permalink

    Hot : Papa gomo lupa
    daratan – pengakuan
    esklusif tun faisal.
    FRIDAY, JULY 22, 2011
    Baca bawah neh. Berhubung isu
    yang papagomo komplain di
    blognya semalam. Jadi selama
    neh persepsi bumiputera berjaya
    dan kebanyakan dari kami
    bahawa papagomo menerima
    bayaran adalah hal yang benar.
    Dan tun faisal sendiri
    menjelaskan bahawa papagomo
    ialah penipu. Kalau benda
    macam neh dia boleh tipu..
    apatah lagi benda lain?
    kah kah kah
    Ada beberapa blogger yang saya
    kenali sebagai penipu. Salah
    seorang daripadanya adalah
    Papagomo. Cuma sebelum ini
    saya fikir penipuannya
    bertempat, namun nampaknya
    penipuannya memang
    melampaui batas.
    Dulu Papagomo tidak ego dan
    bongkak seperti hari ini. Ada
    yang bercerita, kabarnya dulu
    Papagomo adalah seorang
    anggota polis yang menghadapi
    tindakan kes disiplin. Benar atau
    tidak saya tidak mahu
    mengambil tahu sangat sebab
    ianya tidak penting kepada saya
    ketika itu. Cuma saya
    dimaklumkan bahawa Papagomo
    hanya berpendidikan menengah
    dan terpaksa menyara hidup
    dengan berniaga di uptown
    menjual barangan tiruan.
    Ketika itu Papagomo tidak
    seperti Papagomo yang sekarang
    yang bongkak dan penuh
    penipuan. Penipuan yang nyata
    ialah apabila saya minta dia
    menjelaskan tentang kandungan
    sms saya – sama ada ada disebut
    di dalam sms itu tentang hendak
    membawa dia ke Lembaga
    Disiplin parti, dia gagal menjawab
    Ya atau TIDAK. Dia tahu dia
    berbohong. Sebab itu saya
    mintakan pula dia tunjukkan sms
    itu kepada rakan-rakan twitter
    yang lain, itu pun dia tidak
    berani lakukan sebab pasti
    pembohongannya akan
    terbongkar.
    Papagomo juga tidak beretika.
    Ketika dia menyerang saya
    menggunakan blog selepas PRK
    Kerdau, saya telah mengambil
    masa untuk menjelaskan
    pelbagai perkara melalui BBM.
    Saya fikir ia akan berakhir di
    BBM sahaja, tetapi sikap tidak
    beretika Papagomo amat ketara
    apabila dia bertindak
    memburuk-burukkan saya dan
    UMB melalui tambahan dua lagi
    posting di blognya.
    Dalam kes terbaru, Papagomo
    merasa tidak puas hati apabila
    saya melaporkan tweetnya
    berkaitan Menteri Dalam Negeri
    dan KDN kepada Setiausaha
    Politik. Ini adalah rutin biasa
    seorang pagawai dan saya telah
    mencadangkan kepada
    Setiausaha Politik untuk menegur
    Papagomo melalui saluran parti,
    iaitu melalui Ketua UMNO
    Bahagian Wangsamaju
    memandangkan Papagomo
    adalah ahli Pergerakan Pemuda
    UMNO Bahagian Wangsamaju.
    Dalam hal ini hanya empat pihak
    sahaja yang perlu tahu. Saya,
    Setiausaha Politik, Ketua UMNO
    Bahagian Wangsamaju dan
    Papagomo. Sama ada dia setuju
    atau tidak dengan teguran itu,
    respon terhadap teguran itu
    boleh dibuat melalui saluran
    yang sama tanpa perlu
    menghebahkannya kepada
    sesiapa. Tetapi, oleh kerana
    Papagomo ini tidak memahami
    kaedah parti, dia telah
    menjadikannya sesuatu isu yang
    besar menggunakan
    media online.
    Soalan saya – Apakah Papagomo
    terlalu besar, lebih besar
    daripada Perdana Menteri
    sehingga tidak boleh ditegur
    secara politik? Bongkaknya
    seorang blogger dan ahli parti
    jika berfikiran sebegini.
    Bagi saya Papagomo sudah
    terlalu bongkak dan merasakan
    dia sentiasa betul, tetapi penakut
    dan bacul.
    Nasihat saya kepada Papagomo,
    jangan berlagak pondan.
    Masalah Papagomo hanyalah
    dengan saya. It’s between you
    and me. Jangan jadi bacul
    dengan menggunakan nama
    blogger-blogger lain, seolah-olah
    hendak bersembunyi di belakang
    mereka.
    Selepas Kerdau dan PRN
    Sarawak telah timbul banyak
    prasangka di antara blogger
    dengan UMB disebabkan oleh
    perbuatan dan hasutan
    Papagomo. Saya terpaksa
    mengambil begitu banyak masa
    untuk memperbetulkan
    hubungan yang rosak akibat
    tohmahan Papagomo. Malah
    tuduhan bahawa blogger-
    blogger dilacurkan adalah
    penipuan kerana saya tidak
    pernah menggunakan nama
    sebarang blogger yang tidak
    mahu bersama UMB untuk
    memohon sebarang peruntukan.
    Jika Papagomo berani, tidak
    perlu gunakan nama blogger
    lain, sebaliknya hanya berdepan
    dengan saya sendiri. Apa yang
    hendak ditakutkan?
    Papagomo berjuang tanpa
    dibayar? Sangat kelakar bila
    dia mengatakan perkara ini.
    Sukar sebenarnya hendak
    memberi tugasan kepada
    Papagomo semasa PRK kerana
    dia tidak boleh mematuhi disiplin
    tertentu. Misalnya, dia akan
    sibuk menghurungi VIP sebab
    jika dia pergi menghurungi VIP,
    dia tahu dia akan mendapat
    sesuatu daripada mereka. Fokus
    akan hilang sebab yang penting
    bukan psy-war PRK lagi tetapi
    coverage VIP tertentu.
    Dalam PRN Sarawak, apa sahaja
    posting Papagomo? Paling
    kelakar semasa orang sibuk
    menyerang pembangkang dan
    mempertahankan BN, Papagomo
    khayal dangan kisah dia ditahan
    polis. Seolah-olah dia pula
    selebriti; mengalahkan PM dan
    menteri-menteri lain la pulak.
    Mujurlah ada video seks yang
    menyelamatkan mengangkat
    `martabat’ Papagomo. Dalam
    PRN Sarawak sebenarnya ada
    lebih ramai blogger yang benar-
    benar menghasilkan posting
    yang secara tepat menjawab isu
    dan menyerang pembangkang
    dengan jauh lebih baik semasa
    PRN Sarawak berbanding
    Papagomo. Papagomo tidak
    ada peruntukan semasa di
    Sarawak? Satu lagi cerita
    kelakar…
    (Saya dah menulis sini tentang
    soal Papagomo dan bayaran,
    tetapi tidak mengapa saya
    simpan dulu untuk masa akan
    datang)
    Bagus. Papagomo telah
    berjaya meningkatkan taraf
    hidup. Bersyukurlah sebab
    masih ramai blogger termasuk
    yang selalu mengikuti
    program UMB yang belum ada
    pendapatan tetap dan
    berdepan dengan pelbagai
    masalah kewangan. Mereka ini
    tidak mengecapi apa yang telah
    dinikmati oleh Papagomo hari ini,
    tetapi mereka tetap berjuang
    untuk parti tanpa perlu
    menyerang sesama sendiri di
    dalam parti.
    Cukup-cukuplah menyalahkan
    UMB. UMB tidak ada masalah
    bekerja dalam serba kekurangan
    dan jika diberi penghak upayaan
    hanya semasa PRK dan PRN. Jika
    kita gagal semasa PRK dan PRN,
    UMB sebagai jentera parti akan
    memikul tanggung jawab itu.
    Tetapi jangan memfitnah UMB
    kononnya UMB mendapat begitu
    banyak peruntukan, sedangkan
    Papagomo sendiri menerima
    keistimewaan yang lebih banyak
    berbanding dari rakan-rakan
    tertentu di dalam UMB.
    Nasihat saya, jika telah
    menerima peruntukan, tetapi
    masih gagal melaksanakan
    tugas dengan baik semasa
    Perhimpunan Haram Bersih,
    walaupun dilengkapi dengan
    peralatan yang begitu
    canggih, Papagomo kena jadi
    berani dan tampil ke depan
    untuk memikul tanggung jawab.
    Jangan yang baik-baik saja claim
    credit, peruntukan sudah diambil
    tetapi tidak berani menanggung
    kelemahan. Bila sudah gagal,
    memfitnah dan menunding jari
    ke arah UMB sedangkan UMB
    tidak menerima keistimewaan
    seperti yang Papagomo terima.
    Papagomo, anda blogger
    sepenuh masa dan berbayar,
    buatlah tugas sebaik-baiknya.
    Alhamdulillah, walaupun tidak
    diberikan peruntukan seperti
    kumpulan tertentu, UMB telah
    berusaha melaksanakan tugas
    sebaik-baiknya. Latihan perang
    siber telah dilaksanakan secara
    berterusan agar lebih ramai
    pejuang siber di dalam parti
    dapat terlibat dalam kaedah
    yang lebih bersistematik dalam
    peperangan siber. Jika ada
    peruntukan, insya-Allah lebih
    cepat dan lebih banyak lagi
    program ini dibuat di seluruh
    negara. Jika tiada, tugas anggota
    UMB akan dijalankan seperti
    biasa.
    Saya sudah cukup bersabar
    dengan kerenah Papagomo yang
    suka berbohong dan memfitnah.
    Jika berterusan saya terpaksa
    mendedahkan lebih banyak
    kebenaran. Saya masih mahu
    berpegang kepada etika dan
    kerahsiaan, tetapi Papagomo –
    cukup, cukuplah…..
    * Ada yang minta saya letakkan
    gambar Papagomo seperti yang
    dilakukan oleh Papagomo dalam
    postingnya mengenai saya,
    supaya mereka boleh kenal
    siapakah Papagomo yang
    sebenar. Tapi tidak mengapalah,
    saya masih mahu berpegang
    kepada etika, biarlah Gomo
    dengan cara jalanannya.

    Reply
  • July 22, 2011 at 8:33 pm
    Permalink

    22/07/2011
    Bekas Menteri minta
    Najib laksanakan
    Pilihanraya yang telus
    Kongsi 7
    14K Suka
    KUALA
    LUMPUR,
    22 Julai

    Seorang
    bekas
    menteri
    kerajaan
    pusat,
    Tan Sri
    Abdul
    Kadir
    Sheikh
    Fadzir mengingatkan
    pentadbiran Datuk Seri Najib
    Razak agar melaksanakan
    sistem pilihan raya yang telus.
    Abdul Kadir yang juga Timbalan
    Presiden Angkatan Amanah
    Merdeka (Amanah) berkata
    sistem pilihan raya yang telus
    adalah asas kepada sesebuah
    negara yang mempunyai
    undang-undang dan
    Perlembagaan Persekutuan.
    “Negara kita selama ini telah
    memuncak begitu lama, negara
    yang cukup berjaya sebab rakyat
    berpegang teguh pada semangat
    kemerdekaan tetapi malangnya
    sejak beberapa tahun
    kebelakangan ini (prestasi) kita
    sudah mula menurun dan
    secara terang-terangan
    melakukan perkara-perkara
    yang pelik,” kata beliau.
    “Kadang-kadang kita begitu
    yakin dan sombong, boleh
    buat benda salah di tempat
    yang terang, kami rasakan
    sudah tiba masanya kita
    berubah dan kembali ke
    pangkal jalan,” kata Abdul
    Kadir (gambar) sambil
    menambah, “merdeka bermakna
    kuasa diserahkan kepada
    rakyat.”
    “Negara ini kepunyaan rakyat…
    negara ini hak rakyat dan ini asas
    yang kita perlu ingat, negara ini
    bukan bapa saya yang punya,
    bukan Umno yang punya, bukan
    PAS yang punya, ini rakyat yang
    punya,” kata beliau ketika
    berucap pada majlis pelancaran
    Amanah di Memorial Tunku
    Abdul Rahman Putra di sini.
    Bekas wakil rakyat dari Kedah ini
    pernah mengetuai Kementerian
    Pelancongan dan Kementerian
    Penerangan.
    Tegas Abdul Kadir, rakyat tidak
    akan bangkit menentang
    kerajaan sekiranya pilihan
    raya yang dijalankan dibuat
    secara telus dan adil.
    Selain itu jelas beliau, tuntutan
    yang dibuat Gabungan Pilihan
    Raya Bersih dan Adil (Bersih
    2.0) ada asasnya.
    “Bila sudah merdeka rakyat
    perlu pilih kerajaan, kita adakan
    pilihan raya sebab rakyat ramai,
    rakyat buat keputusan siapa
    yang mereka mahu (jadi
    kerajaan),” katanya.
    Kata beliau, “sejak akhir-akhir ini
    kita dengar macam-macam
    tentang pilihan raya bersih dan
    adil itu adalah asas sistem pilihan
    raya.”
    “Kalau tidak telus macam mana
    rakyat nak pilih… kerajaan kata
    pilihan raya (sekarang) sudah
    bebas, itu pandangan dia tapi
    pandangan lain (termasuk)
    Bersih 2.0 kata pilihan raya tidak
    telus,” katanya.
    Beliau juga bersetuju dengan
    cadangan yang dikemukakan
    agar wakil pembangkang
    diletakkan dalam Suruhanjaya
    Pilihan Raya (SPR) bagi
    memastikan ketelusan sistem
    yang ada sekarang.
    “Ada cadangan minta wakil
    pembangkang duduk dalam SPR,
    saya setuju… kalau kerajaan
    kata pilihan raya bersih
    buatlah, apa nak takut,
    selesai masalah.
    “Kerajaan tahu pilihan raya itu
    bersih atau tidak, rakyat pun
    tahu, kita pun tahu… biarlah
    bersih betul supaya rakyat dapat
    pilih kerajaan yang mereka
    kehendaki,” katanya.
    Pada 9 Julai lalu, ribuan rakyat
    membanjiri ibu negara untuk
    menuntut pilihan raya bebas dan
    adil yang turut disertai Pakatan
    Rakyat.
    Amanah diketuai Tengku
    Razaleigh Hamzah.
    Ia juga membariskan beberapa
    tokoh terkenal tanah air
    termasuk Datuk Seri Daniel
    Tajem, Datuk Seri Ong Tee Keat,
    Datuk S. Subramaniam, Datuk
    Seri Wilfred Bumburing dan
    Datuk Seri Bujang Ulis selaku
    timbalan presiden.

    Reply
      • July 23, 2011 at 1:02 am
        Permalink

        pendapat seorang, dipaksa semua org akur…bodoh la mamat yg copy paste kat atas ni…

        Reply
      • July 23, 2011 at 9:26 pm
        Permalink

        dh xde modal lagi dh nk spin.. lepas ni statement MONYET dlm hutan pun mereka akan ambil..hahaha

        Reply
    • July 23, 2011 at 10:37 am
      Permalink

      panjang sangat apa yg kau tulis ni

      Reply
      • July 23, 2011 at 10:02 pm
        Permalink

        DIA TULIS , DIA MENYESAL SUNGGUH DAN MMALU NGAN PEMIMPIN KUNING TAIK TU, DAN DIA AKAN MINTA DI HANTAR KE KEMBOJA UNTUK JADI P.R KAT SANA…. HUHUHU8HHH

        Reply
  • July 23, 2011 at 1:00 pm
    Permalink

    siapa kata perhimpunan aman??…sapa yg buat kotor sampah saraf?..botol air..sampai menjejas peniaga itu yg dikatakan aman.kalau biar ada trafic light kena patah..ko ingat boleh control bila ramai peragai macam babi?…puki mak yg menyokong bersih..babi hutan pun tak buat perhimpunan macam tu

    Reply
  • July 23, 2011 at 1:02 pm
    Permalink

    kepada arwah yg mampus semasa perhimpunan tu ..baru padan mati dijalanan..allah dah balas dia macam tu..menyusahkan orang.yg aku terkilan arwah mampus jadi glamour pulak jagngan2 dlm kubur kena seksa sapa tahu

    Reply
    • July 23, 2011 at 9:23 pm
      Permalink

      Kerja jahat PR termasuk orang2 PAS yang ber IC kan nama Islam tidak pernah sudah.
      Semas Isu Teoh Beng HOck dulu mereka hidupkan fitnah dengan sejahat2 nya menuduh SPRM-BN rancang bunuh.

      Akhir sekali Suruhanjaya Siasatan dengan sebulat suara oleh semua panel bebas mengesahkan ia membunuh diri. Jadi bagaimana pula segala tohmahan jahat terhadap SPRM dan juga kerajaaan seblum ini. Mereka berok2 PR ini terlebih dahulu membuat keputusan menyokong KAFIR HARBI SETERU nyata umat ISLAM NEGARA INI-DAP Laknatullah. dan soal Islamik bohong fitnah ini langsung tidak dipedulikan oleh penganut2 balaci PAS ini.. so apakah ini lebih baik dari UMNO/BN?

      JAdi, usaha berterusan berteraskan PEMIKIRAN SARAF ala-YAHUDI terus menerus di gunakan dalam kes kematian pendemo haram mereka. Janji isu mau jalan, UMNO BN Mesti di tumbangkan, Syaitan tolong tumbangkan pun ok..asalkan TUMBANG.

      HAdith dan hukum yang menolak kejelikan berdemo jalanan DITOLAK mereka, DIPEKAKkan TELINGA seperti Bani Israel memekakkan telinga dengan wahyu Tuhan..

      jadi sehingga tahap ini atas dasar apa lagi PAS dan PR diharuskan ( harus dalam istilah Feqah-mubah atau dibolehkan) untuk umat Islam sokong sedangkan method dan perjalanan politik mereka AMAT KOTOR dan ala-YAHUDI..

      mereke boleh merekayasa lakonan jahat menipu untuk memfitnah Polis, mempolitik kematian yang tak sudah-sudah. JAdi sandaran kebenaran apakah yang ada lagi dan perhatikan jika golongan laknat ini memegang kuasa negara.. apakah akan terjadi pada negara? bagaimana pula kejahatan sedia ada ini boleh disatu padukan dengan kuasa kuasa jahat lain?

      BERSHiT baru2 ini sudah cukup Tuhan nak tunjuk bahawa PR dan PAS itu AMAT KOTOR!

      Reply
    • November 11, 2011 at 11:13 am
      Permalink

      jgn la ckp mampus…cuba bayangkan bila kita mati, org ckp ‘si polan tu dah mampus’ …. apa perasaan anda? so berlapik sikit bila ckp….marah pon biar berpada pada…..maaf jika terasa.

      Reply
  • July 23, 2011 at 10:06 pm
    Permalink

    ADUN PAS menyalak2 seperti Idham ini?
    cuba lihat di peringkat ADUN atau lebih jauh di peringkat kebangsaan sendiri…
    apakah sumbangan dan jasa PAS terhadap pembangunan umat Islam? dari sudut menegakkan hukum dan juga kemajuan? mana dia dasar2 PAS yang berjaya??? mana dia hasil yang boleh dibanggakan??

    PAS tidak langsung mampu berbuat untuk kebaikan syiar mahupun ruh Islam tetapi kerja ornag lain yang berjaya mahu di runtuhkan.. sehingga Tilawah Al-Quran Tahunan yg mulia pun PAS create isu.. N.AJIS meroyan bukan2..sbb dengki dengan kejayaan dasar UMNO..

    Parti AIRLIUR MUNAFIK cmni kah kite nk kasi undi? waliiya zubillah dari diubah hati menyokong kesesatan mereka!!

    Reply
  • July 24, 2011 at 8:09 am
    Permalink

    Apik nu kena ngucap balik. Ngucap balik depan mukmin yg baik dan dlm hati aku peluk islam ajaran rasulullah bukannye versi PAS. kene buang sikap cina yg kuat menipu.
    Aku juge anak beranak mcm dia.tapi tahu apa tu islam sebenarnya.

    Reply
  • July 24, 2011 at 11:24 am
    Permalink

    mmg takde akal pun, sapa dia pemimpin pakatan riot yg ada akal? semua sama je stendet.

    Reply
  • July 25, 2011 at 12:30 pm
    Permalink

    Adun ni memang tempat aku mengundi. Ayuh rakan-rakan di Titi Serong, kita turunkan dia dari takhta ADUN ni…Sudah lah.. Kami dah muak dengan golongan yang menjual ayat-ayat Allah dengan harga dunia yang amat sedikit…

    Reply
  • July 25, 2011 at 6:10 pm
    Permalink

    Jangan memalukan golongan Cina Islam. Jangan sewenang-wenangnya mengambil nama ‘Cina Islam’ untuk merujuk diri kamu. Bukan semua Cina Islam macam kamu.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *