Kenapa Beng Hock membunuh diri? Sebab siapa?

Share


Menurut sumber yang saya terima dari Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), pihak Kerajaan telah membelanjakan lebih RM1 juta ringgit untuk menyelesaikan kes kematian mendiang Teoh Beng Hock. Sejak kes tersebut menggemparkan negara, SPRM sering dipandang serong, terutamanya oleh pihak Pakatan Haram.

Sebenarnya, kes tersebut sangat mudah untuk difahami. Jika dilihat dari hasil siasatan pada peringkat awal kematian Beng Hock ini, sudah wujud unsur-unsur membunuh diri. Malah apabila hasil siasatan menunjukkan bahawa Beng Hock membunuh diri, ada pihak yang men”cucuk” dan menghasut keluarga mendiang untuk memprotes hasil siasatan tersebut.

Siapa yang menghasut dan men”cucuk” keluarga Teoh Beng Hock? Itu anda semua boleh bertanya pada anak dan waris takhta Karpal Singh. Dialah johan dalam hal ini. Kononnya untuk keadilan bagi keluarga Beng Hock, padahal semua orang tahu tentang muslihat mahu memburukkan SPRM dan Kerajaan.

Bagaimanapun, saya sangsi mengapa DAP begitu beriya-iya bermain isu ini. Rupa-rupanya, DAP ingin menutup kes penyelewengan yang mereka lakukan bersama MB “Selangorku”, Khalid Gagap. Oleh kerana bukti-bukti penyelewengan itu ada pada mendiang Beng Hock dan dia telah mati, DAP sedaya upaya memesongkan isu tersebut.

Dalam hati DAP fikir mereka sudah “selamat” kerana orang tengah yang tahu tentang selok belok penyelewengan mereka itu sudah mati dan rahsia itu dibawa masuk jirat Beng Hock bersama! Tapi, rasanya SPRM tidaklah sebodoh itu. Banyak masa lagi untuk membongkarkan semula kes penyelewengan DAP. SPRM pun sudah banyak masa lapang untuk sambung siasatan terhadap 4 orang ADUN DAP yang terlibat. Tunggu Peguam Negara “endorse” sahaja…

Diterangkan kepada saya oleh Peguam SPRM, Datuk Seri Muhammad Shafee Abdullah, Beng Hock seolah-olah takut nak balik rumah ekoran dikatakan ada gangster ahli kongsi gelap yang dipercayai ada hubungkait dengan Ronnie The Don dan DAP, sedang menunggunya di luar premis SPRM. Mungkin Beng Hock terlalu takut kerana sudah memecahkan rahsia DAP, maka dia bertindak membunuh diri, siapa tahu?

Suruhanjaya DiRaja hari ini menyimpulkan punca kematian Beng Hock itu adalah kerana bunuh diri. Oleh itu, tamatlah sudah persoalan mengenai kes kematian Teoh Beng Hock yang dimanipulasi oleh DAP itu. Harap keluarga Beng Hock dapat terima hakikat ini dengan tabah. Kalau nak marah, marahlah pada DAP kerana merekalah “pembunuh sebenar” Beng Hock..!!!



9 thoughts on “Kenapa Beng Hock membunuh diri? Sebab siapa?

  • July 21, 2011 at 6:59 pm
    Permalink

    HAKIKAT YANG PERLU KITA SEMUA TAHU PAS SALAH PILIH KAWAN DALAM PERJUANGAN POLITIK MEREKA.. PARTI YANG KONONYA BERSIH TAPI SANGGUP MEMBUNUH DAN MEMBERI TEKANAN UNTUK SEMBUNYIKAN BUSUK MEREKA… YANG SALAH TETAP PAS SEBAB MEREKA ADA ISLAM TAPI DAP ADA APA? MEREKA ADA KAPAL KAKI BELIT!!!
    BERSIH YANG KIAN DI FAHAMI RAKYAT…!!

    Reply
  • July 21, 2011 at 9:07 pm
    Permalink

    juak2 pas ni memang bodoh

    Reply
  • July 21, 2011 at 11:30 pm
    Permalink

    PAS itu bodoh, bodoh itu PAS.

    Reply
  • July 22, 2011 at 1:33 am
    Permalink

    TBH dah jadi sejarah, begitu juga Ahmad Shazani…. aku yakin Suruhanjaya Diraja dah buat kerja mereka. Dari laporan tesebut jelas punca bunuhdiri tersebut adalah tekanan melampau pegawai SPRM dalam mencari bukti rasuah k’jaan selangor. Daripada laporan tampa bukti HH telah menjalankan operasi besar-besaran untuk menangkap YB2 PR di Selangor. Bila tangkapan tampa bukti, pegawai perlu paksa saksi untuk buat tuduhan dan bagi bukti rasuah, mereka tekan saksi hingga tak boleh berfikir dan bunuh diri. Kes Pegawai kastam akan ikut jejak yg. sama jika diikut rentetan peristiwa, walaupun dikatakan dia terjatuh semasa melompat ke bangunan sebelah, perkara ini diluar kebiasaan. Aku yakin dia mungkin dipaksa melompat oleh pegawai SPRM. Seperti Shazani dia dibebaskan tapi tak boleh balik bimbang mengganggu saksi lain. Aku rasa TBH juga sama dia dibebaskan tapi tak dibenarkan keluar dari SPRM atas alasan tertentu. Mustahil kita tak balik rumah setelah selesai siasatan, sedang kita tahu keluarga risau keselamatan kita. Paling tidak kita minta mereka ambil atau panggil teksi untuk balik seberapa segera.
    Kes ni macam kes budak yg. mati gantung diri kerana Ibu dia marah dan ugut untuk bunuh dia dan suruh dia pergi mati kerana menyusahkan keluarga sebab kena saman polis bawa motor tampa lesen.
    Siapa yg. salah? Bagaimana jika ahli keluarga anda yg. terlibat? Mampukah kita hadapi kenyataan ahli keluarga kita ditekan dan dihina hingga ambil keputusan untuk mati?

    Reply
    • July 22, 2011 at 9:19 am
      Permalink

      dalam keluarga hang ada kot…..rasa-rasa keluarga aku tak ada yanujukg sama dengan cina ni….bujuk…bujuk….siaaan

      Reply
    • July 22, 2011 at 12:35 pm
      Permalink

      apa la bujuk nih…tangkapan yb dr selangor tuh dibuat selepas tbh mati..bukan sebelum atau semasa tbh mat…realistik skit bila nak cover tuh…

      Reply
    • July 24, 2011 at 9:47 pm
      Permalink

      Sungguh cantik hang punya teori ni semua nya berasakan andain berunsuq kebencian,kedengkian & kebusukan jiwa dan akhir nya jadi satu fitnah yang benaq benaq nampak sempurna tapi penuh dengan kesangsian.Ni la bentuk pemikiran yang di suntik oleh puak puak haprak PR keparat tuh. Sapa yang menyuntik pemikirn lembu lembu ni ? Tak lain tak bukan ada la peguam peguam bukan melayu yang kaki busuk punya olang.

      Reply
  • July 22, 2011 at 2:32 pm
    Permalink

    hakikatnya orang yg membunuh diri ada lah orang2 yg tidak beriman atau kafir akibat tekanan atau perasaan malu pada masyarakat atau keluarga.dalam kes TBH ni ..dia kafir ..banyak sudah orang2 kafir paling senang bunuh diri sedangkan orang2 islam amat jarang melakukan bunuh diri kecuali terpaksa atau tekanan sekeliling.kes pegawai kastam ini pun mungkin tekanan tapi dah terlibat dgn rasuah kena tanggung sendiri..sebelum beliau mati pun beliau telah mengaku tetapi dtg semula ke pejabat sprm untuk buat semula..bermakna beliau juga terlibat..bukan sikit rasuah tu..elok lah dia mampus pun.ramai kakitangan kerajaan yg terlibat rasuah termasuk juga dlm sektor swasta

    Reply

Leave a Reply to raplahjingaa Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *