Azizan tak buat kerja cara Islam..!!!

Share


Makin teruk pula jadinya isu larangan operasi pusat hiburan di Kedah. Menurut fakta, enakmen larangan tersebut telah dibuat pada tahun 1997, dibawah pentadbiran mantan MB Kedah, Tan Sri Sanusi Junid. Tan Sri sudah jelaskan mengenai perkara itu di sini.

Fakta juga menyaksikan bahawa Azizan Razak pada mulanya membuat keputusan untuk melarang sebarang operasi pusat hiburan secara total di Kedah pada bulan Ramadhan ini. Namun, dipercayai setelah Pas Kedah di”sekeh kepala” oleh Lim Kit Siang dan DAP, Pas Kedah menarik balik keputusan tersebut.

Seterusnya, Azizan Razak buat keputusan baru untuk membenarkan pusat-pusat hiburan di Kedah beroperasi, namun memberi syarat supaya umat Islam dilarang sama sekali masuk ke pusat-pusat hiburan tersebut pada bulan Ramadhan ini.

Ini disahkan sendiri oleh Setiausaha Politik Menteri Besar Kedah, Muhammad Sanusi Md Nor, yang berkata Menteri Besar, Azizan Abdul Razak bersetuju pusat hiburan dibenarkan beroperasi sepanjang bulan itu untuk masyarakat bukan Islam sahaja.

“(Ini) kerana itu adalah hak mereka. Kerajaan juga harus memastikan umat Islam terhindar daripada perkara-perkara yang menjejaskan ibadah sepanjang bulan itu.” -S/U Politik MB Kedah, Sanusi Md. Nor.

Pada saya, perkara ini menunjukkan kedangkalan dan kebodohan puak-puak Pas Kedah dalam membuat keputusan yang “jamiq” dan “maaniq” yang mana ia tidak mencakupi seluruh sistem keadilan dan kebajikan yang sepenuhnya. Malah ia berlawanan sama sekali dengan hukum hakam Islam!

Saya ingin bertanya, mengapakah Azizan Razak dan Pas Kedah hanya menggariskan dan mengetatkan orang Islam untuk tidak masuk ke pusat hiburan di Kedah “pada bulan Ramadhan sahaja”? Kenapa di bulan Ramadhan sahaja?

Apakah pusat-pusat hiburan tersebut “halal” untuk dikunjungi pada bulan lain selain Ramadhan? Bagaimana pada bulan syawwal, zulkaeddah, zulhijjah dan sebagainya? Kerajaan Kedah tak larangkah umat Islam berhibur di pusat hiburan tersebut pada masa-masa tersebut?

Ingin saya tekankan di sini bahawa larangan mengunjungi pusat-pusat hiburan yang “lagha”, lalai dan melalaikan itu sewajarnya diketatkan serta terhad kepada bukan muslim pada setiap masa. Itu penguatkuasaan yang sepatutnya berlaku di Kedah. Itu baru menunjukkan sebuah Kerajaan Islam yang adil dan berkebajikan!

Sewajarnya, Kedah menjadi sebuah negeri Islam contoh memandangkan pendekatannya yang lebih mirip kepada pemerintahan Barisan Nasional sebelum ini. Kebanyakkan dasar dan corak pemerintahan BN diteruskan oleh Azizan Razak yang menjadikan ramai puak-puak Pas tak puas hati.

Selain itu, saya percaya, tidak seorang pun ibu, isteri mahupun keluarga di Kedah yang suka melihat seorang ayah, suami, atau anak-anaknya yang beragama Islam berpeleseran di pusat hiburan.

Justeru itu saya berpendapat, Kerajaan Pas Kedah sangat wajar membuat pendekatan untuk mengharamkan umat Islam dari memasuki pusat-pusat hiburan seperti kelab malam, pub, disko, dangdut mahupun karaoke yang rata-ratanya menyediakan minuman keras dan menggalakkan maksiat berlaku secara total, 24 jam sehari, pada bila-bila masa!

Terserahlah sama ada Pas Kedah “berani” atau tidak untuk melaksanakan tuntutan Islam itu atau tidak. Jika Pas Kedah berani buat begitu, alhamdulillah. Saya sokong penguatkuasaan itu. Tapi jika Pas Kedah tidak berani, saya ingin tegaskan dan ulang pada Azizan Razak, “BUATLAH KERJA CARA ISLAM..!!!”.

Wallahua’alam.



65 thoughts on “Azizan tak buat kerja cara Islam..!!!

  • July 19, 2011 at 2:00 pm
    Permalink

    Punya banyak negeri dibawah umno dulu, umno sendiri tak nak laksanakan. Jangan sampai terlespas la pulak lagi byk negeri bila PRU13 nanti…

    Reply
    • July 19, 2011 at 3:36 pm
      Permalink

      Dah agak dahhhh….MB Tua nie yg dah tak buat kerja dgn Betul…UMNO gak yg salah..Lain kali nak buat apa2 , wahai Azizan…ko pi tanya Abang TIRI@LKS ko tuu dulu.. “Apek bolih kaa, wa buat nie mcm……”…Boloooooo puya olang…tatau kerja kaaa….

      Reply
    • July 19, 2011 at 3:59 pm
      Permalink

      demam kempunan mooooo ni tak kebah2 lg ke?

      Reply
    • July 19, 2011 at 4:01 pm
      Permalink

      tu la orang kedah menangkan PAS….nak tengok apa yang PAS boleh buat……tapi…apa pun tak boleh…..melainkan meruntuhkan gerai penjaja kecil…

      nampak nya next election….PAS boleh angkat beg…balik umah nik ajis….dah dok nampak dah…….

      Reply
      • July 19, 2011 at 5:23 pm
        Permalink

        UMNO meruntuhkan rumah orang miskin kat Kg Berambang ….. ampang…

        tak perasan pulak ya…..

        Reply
        • July 19, 2011 at 5:31 pm
          Permalink

          Ohhh….rumah setinggan tu ke….kat Ampang tu….tapi kerajaan bagi rumah kan…kan…kan…tak silap aku….rumah PPR kan….emmm…kenapa…ko tak dapat sebijik ke? aku ada rumah nak bagi kau…..lebar 3 kaki….panjang 7 kaki….dalamnya pulak 7 kaki daaaa…..kah…kah…kah…

          Reply
          • July 19, 2011 at 8:11 pm
            Permalink

            oh aku dapat kondo UMNO bagi …..

            undi PAS …..

          • July 19, 2011 at 8:18 pm
            Permalink

            UMNO tak suruh pon ko sokong dia…..tapi bersyukur pun takpe kan…kan…kan…tanah kubur pun dapat ke? kah…kah…kah…

          • July 19, 2011 at 8:25 pm
            Permalink

            tanha kubur bukan milik kepala bapak UMNO…..

            aku bersyukur pada Allah ….

            tidak sekali2 pada UMNO….

          • July 19, 2011 at 8:28 pm
            Permalink

            Ehhh…jangan bersyukur pada Allah….hang bersyukur pada ambiga….dia tu kan tuhan korang yang baru….kan…kan…kan…

          • July 19, 2011 at 8:39 pm
            Permalink

            cuma kau orang jea bersyukur pada UMNO…… itu kufur namanya ….. hampir2 kafir……

            ambiga tuhan kita orang ????? ha….ha….ha….

            TAK ADA MODAL NAK CAKAP DAH…kesian aku

          • July 19, 2011 at 8:43 pm
            Permalink

            Kah…kah…kah…betul la tu….Ambiga tuhan korang….baik korang bersyukur padanya….sebab bagi keimanan pada ko kan…kah…kah…kah…

        • July 19, 2011 at 5:31 pm
          Permalink

          hmmm…..ini thread pasal kedah….nak cakap pasal kg barambang tu kita tunggu thread pasal selangor….boleh tak c4 ?

          he..he……nak spin isu merata…

          Reply
      • July 19, 2011 at 8:26 pm
        Permalink

        nak buat macam mana rakyat Kedah suka PAS……

        sultan dia pun suka ………

        Reply
        • July 19, 2011 at 10:27 pm
          Permalink

          c4…..kalau SPR tak menipu kat Kedah…tak merasa la cikgu azizan tu nak jadi MB….SPR bersekongkol dengan puak-puak PAS, menipu daftar pengundi…..

          adaka orang yang dah mati pun boleh mengundi PAS….pas tu satu rumah ada 80 orang pengundi……pas tu undi pos lagi….

          pas tu ada peti undi yang entah dari mana-mana sampai terus beri kemenangan kat PAS…

          pas tu….orang Tanzania dapat ic biru…..terus undi PAS…..pas tu kakitangan SPR tak gheti mengira…

          pas tu…dan lagi…dan lagi…dan lagi….hik ! hik ! hik !

          Reply
  • July 19, 2011 at 2:58 pm
    Permalink

    Aku minta TV3 ke TV1 ke panggil Ust. Azizan@ wakil k’jaan kedah untuk bagi pencerahan. Rakyat m’sia boleh tanya soalan atau masalah2 berbangkit. Ulasan dari UMNO dan utusan lebih merosakkan dan mengharu-birukan masalah. Rakyat tak tau yg. mana satu nak digunapakai dan cakap siapa yg. betul, versi PAS, versi DAP, versi UMNO atau MCA?

    Reply
    • July 19, 2011 at 3:26 pm
      Permalink

      Kalau ada isu kat UMNO, media BN akan direct tanya pemimpin umno yg terlibat untuk clarification. Tapi kalau any issue related dgn PR, terus dia akan interview Zul Noordin ooops Datuk Zul already, Zahrain, MP bekas Timbalan KM P. Pinang si Firus tu, Gobala, MP Wangsa Maju dan semua mush PR for clarification.

      Kah! Kah! Sungguh tak pro media BN ni..

      Reply
      • July 19, 2011 at 3:42 pm
        Permalink

        Ko Bodoh ker mcm MB ko tuuu…watpa nak tyn Nuar, LKS or LGE…tyn org UMNO nti ko gak yg akn kata..takda org lain ker nak komen…baik tyn org yg BEBAS mcm mereka (ex-PR dan bkn UMNO)…yg dah tentu tahu rahsia jahat ko orang……..Stupid bin Binggal betul Moooo & bujuk. co

        Reply
      • July 19, 2011 at 4:11 pm
        Permalink

        hmmm…bila station tv interview pemimpin pembangkang……mula depa meroyan cakap macam kempen politik….tak ada yang constructive….ellek

        Reply
    • July 19, 2011 at 3:46 pm
      Permalink

      Lagi pon klu wartawan TV3 or TV1 tanya , ko org PR bukan nak jawab pon kannnn…buang masa ajer panggil mereka….silap2 tanya lain jawabnya lain….kah..kah…..

      Reply
      • July 20, 2011 at 10:38 am
        Permalink

        macam soalan jam omega tuh la kot…hahaha

        Reply
    • July 19, 2011 at 3:55 pm
      Permalink

      sory bujuk pok nik dh haram kan TV3 gan TV1…ce ko minta kat CNN…

      Reply
    • July 19, 2011 at 8:04 pm
      Permalink

      Versi orang yang tak menggunakan Islam untuk kepentingan diri.. tak merosakkan perpaduan.. dan yang paling penting yang tak jadikan fitnah makanan harian untuk roh Islam.. sendiri mau pk..

      Reply
      • July 19, 2011 at 8:34 pm
        Permalink

        mana ada perpaduan dalam UMNO….. bertanding Ketua bahagian UMNO pun bercakaran sama sendiri …..

        Reply
        • July 19, 2011 at 8:45 pm
          Permalink

          Sampai baling kerusi/meja ke….macam pernah dengar je….kat pemilihan parti PKR kan…kan…kan…sampai bertumbuk tumbuk lah….

          Reply
        • July 22, 2011 at 8:30 pm
          Permalink

          Nak kata UMNO dlm hak Permilihan Bahagian……kah..kah…kah… PKR baru kat Ranting dah macam berperang…….siap ada macai2 ajar ahli mana kena undi mana jgn undi…..Telus???Demokratik Tahi Ayam…laaa

          Reply
      • July 19, 2011 at 8:36 pm
        Permalink

        Kah…kah…kah…Harakah tu kuat fitnah la bai….baik ko bersyarah kat editor Harakah tu….ada gak pekdahnya…kah…kah.,..kah…

        Reply
    • July 20, 2011 at 12:50 am
      Permalink

      Hang bercakap tentang pencerahan sungguh menarik tu. Aku saran kat hang pi klik kat YouTube bukak movi dan tonton filem Indonesia yang sangat menanrik bertajuk ” Sang Pencerah ” cerita ni memang sesuai dengan kelakuan puak puak pemimpin & penyokong hamPAS yang jumud,fanatik dan berpegang pada pahaman ortodoks islam tak progresif langsung.

      Selamat menonton bujuk bila dah hang paham mesej yang di sampai kan oleh film tersebut mai kita bincang no.!!!

      Reply
      • July 20, 2011 at 11:00 am
        Permalink

        lagi satu,,rakyat kedah undi pas pasal nak perubahan…tapi sampai sekarang sama je macam era Umno malah lebih teruk bila pelaburan makin kurang…Perlaksanaan enekmen islam dan berkaitan islam pulak kena mintak pendapat ostad lim kit sial…

        kedah ada 1 wakil rakyat Dap= tapi dap mampu kontrol DUN
        p.pinang ada 1 wakil rakyat pas= tidak menguasai Dun malah Islam semakin terbiar,melayu makin terpinggir

        Reply
  • July 19, 2011 at 5:22 pm
    Permalink

    Azizan ni bukan tak buat kerja cara Islam tetapi memalukan org islam. Buatlah homework dulu, kaji dulu segala loopholes dan tengok stakeholders punya effect dan impact. Kan dah malu sendiri, kene gostan. Dulu ckp berdegar semua boleh, mampu mentadbir la, lebih wawasan la..alih2 bila dah berkuasa pentadbiran ala kartun ditunjukkan. Experience 20 tahun berceramah seluruh malaysia bukan kriteria terbaik jadi MB…mungkin hos rancangan wonder pets sesuai la kut.

    Reply
    • July 20, 2011 at 3:43 pm
      Permalink

      kah kah kah.kah kah..hos rancangan wonder pets…nasib baik bukan wonder cipet…memang la puak2 PAS ni, katun besar…

      Reply
  • July 19, 2011 at 5:57 pm
    Permalink

    Eh pelik aku, UMNO yg berkuasa kat FT, N Sembilan, Johor, Perak, Perlis, Trengganau, Melaka, Pahang, swak & Sabah- DAN at Federal level, tak ade lak pulak nak laksana dasar2 selari dgn ajaran Islam. Boleh la pulak nak komplain org, lepas tu asyik berkokok jer – sebab apa org lain tak buat!!

    Dasar umno sendiri yg tak nak ajaran Islam.

    Reply
    • July 19, 2011 at 7:09 pm
      Permalink

      Marilah kita seluruh warga Malaysia tanahair tercinta sama-sama mendoakan agar Allah swt yang memiliki segala kerajaan langit dan bumi, menciptakan segala makhluk di antara keduanya menghapus dan membinasakan parti umno dan semua pendokongnya supaya terus lenyap dari muka bumi Allah swt kerana mereka dengan sengaja memperlekeh, menghina dan memusuhi kepimpinan, syariat dan kemasyhulan Islam yang mahu ditegakkan oleh golongan ulama di bumi Malaysia ini..

      Reply
      • July 19, 2011 at 7:52 pm
        Permalink

        Kah…kah…kah…apa yang ko nak tegakkan….kote anwar ke? Nak tegakkan syariat islam konon….baru kena jentik ngan DAP….dah menangis hisap susu….piiiiiiirahhhh…

        Reply
        • July 19, 2011 at 8:14 pm
          Permalink

          isu kuil kat selangor dulu …. samy volu… tengking Pemuda UMNO…

          terkencing dalam kain ……

          Reply
          • July 19, 2011 at 8:20 pm
            Permalink

            Ohhh….macam nik aziz kena sergah ngan karpal la kan….habis luruh bulu nikki kan…kan…kan…

          • July 19, 2011 at 8:23 pm
            Permalink

            masok kat mulut kau ….

          • July 19, 2011 at 8:25 pm
            Permalink

            Patut masuk dalam mulut nik aziz….sebab mulut tua kutuk tu mulut celupar…kah…kah…kah…

          • July 19, 2011 at 8:56 pm
            Permalink

            mana boleh dia kencing masok mulut sendiri….

            Nik Aziz kencing kena masok mulut kau …..

            simple thing pun kau tak faham ….. patut lah kau penyokong UMNO tegar …… hati hitam dan benak…..

        • July 20, 2011 at 8:51 am
          Permalink

          cina dol hisap kote sapa?

          Reply
      • July 19, 2011 at 8:12 pm
        Permalink

        Ampunkan lah saudara2 kami yang senantiasa memohon kebinasaan terhadap saudara seagama mereka.. izinkanlah mereka menggunakan akal kurniaan mu untuk berfikir sejenak diatas petunjuk yang telah diberikan ya Allah.. alangkah pedihnya hati kami kerana senantiasa didoakan ” menghapus dan membinasakan parti umno dan semua pendokongnya supaya terus lenyap dari muka bumi ” sebegini ya Allah.. kami redo diatas ujianmu ini.. kami tidak akan berganjak dari mengaku bahawa umat Islam adalah saudara kami.. dan berikanlah kami kekuatan untuk menghadapi ujianmu dari hasutan makhluk2 yang mahu membinasakan kami..

        Reply
        • July 19, 2011 at 8:24 pm
          Permalink

          Fuhhh…hadis baru mana yang keluar ni….surah apa….ayat berapa….ada dalam quran tak….mesti DAP ajar ni kan…kan…kan…emmm…walaupun kami ni UMNO….tapi kami ni islam….mengucap 2 kalimah syahadah….ayat yang sama macam ko jugak kan…kan…kan…kah…kah…kah…

          Reply
          • July 19, 2011 at 8:30 pm
            Permalink

            “walaupun kami ni UMNO….tapi kami ni islam….mengucap 2 kalimah syahadah”

            tapi kami sengaja memperlekeh, menghina dan memusuhi kepimpinan, syariat dan kemasyhulan Islam

          • July 19, 2011 at 8:32 pm
            Permalink

            Macam kat Kedah je….kah…kah…kah…nak menegakkan islam konon….

      • July 19, 2011 at 8:17 pm
        Permalink

        jangan abang ……. nanti kita tak dapat pahala kerana menentang UMNO….

        kerana UMNO dihapuskan dibumi ini …..oleh allah taala …..

        Reply
        • July 19, 2011 at 8:21 pm
          Permalink

          Kah…kah…kah…ni UMNO ada lagi ni….malah diberi kekuatan pulak tu….makin kuat aku tengok….kah…kah…kah…

          Reply
          • July 19, 2011 at 8:28 pm
            Permalink

            sapa yang bagi kekuatan tu????

          • July 19, 2011 at 8:31 pm
            Permalink

            Takkan Ambiga kot….kan…kan…kan…mestilah Allah dah beri kekuatan pada UMNO untuk memerintah Malaysia….qada dan qadar tu…..terimalah ketentuannya kan…kan…kan…

          • July 19, 2011 at 8:44 pm
            Permalink

            aku ingat Najib dan Rosmah yang bagi kekuatan kat kau orang …….

            qada dan qadar tu juga UMNO banyak kalah kerusi…..terimalah ketentuannya

          • July 19, 2011 at 8:47 pm
            Permalink

            Ko ni macam budak tadika la…nak kena ajar ke….apa perbezaan majoriti ngan minoriti….tapi kan…walau BN kalah….tapi kira majoriti BN menang kan….dan PR kalah kan….kah…kah…kah…

          • July 19, 2011 at 9:02 pm
            Permalink

            Bodoh betul le C4 ni, lain kali score Distinction A1 le

    • July 20, 2011 at 12:43 am
      Permalink

      Aku nak tanya satu soalan kat hang yang bingai ni. Islam yang lagu mana yang hang mau kan ?

      Reply
    • July 22, 2011 at 8:42 pm
      Permalink

      UMNO dah lama buat kerja secara ISLAM dan berjaya . Ctoh. Tabung Haji, Bank Islam Pusat Zakat dan byk lagi.. Tak payah nak berkokok mcm ko org PAS lakukan. Siang malam dok jaja Negara Islam tapi baru dapat kuasa 4 negeri dan bersekongkol dgn DAPigs & PKR. Baru kena sergah dek DAPigs terus tukar “Negara Kebajikan” pulak…Macam kata Pelawak India tuuu”SUDAH TUKAR KAAA??????..

      Reply
  • July 19, 2011 at 8:38 pm
    Permalink

    Salam kes kesah ni bukan umno ke pas ke yg jadi isu tetapi permainan yg berlaku dlm hukum Islam.kenapa nak ada double standard dlm hukum Islam kalau dah haram tu tetap haram sampai bila2 soal umno tak buat tu biarkan pimpinan umno memikul dosa mereka tetapi pas perlu lah bila dah berkuasa di kedah membetulkan kemungkaran yg di lakukan pimpinan umno jika islam sebagaimana yg diucapkan sebelum berkuasa.itu Dayana yg rakyat nak lihat bila memilih pas dalam pru lalu

    Reply
  • July 19, 2011 at 8:41 pm
    Permalink

    Pembetulan ayat terakhir ‘Itu yg rakyat nak lihat bila memilih pas dlm pru lalu

    Reply
  • July 20, 2011 at 4:53 am
    Permalink

    sbb apa PAS terhina skrg ni bila buat kerja utk Islam…
    sbb sikap mereka ala munafik dan xkonsisten. Inipun disebabkan Ust Azizan punya kehendak..
    umum tahu Ust Azizan ni stauny2 pemimpin PAS yg masih ada perwarisan ketokohan Alamarhum Ust Fadzil Noor pada hal berkaitan kenegaraan Islam..zaman tu DAP mana berani panggung kepala mcm zmn HADI skrg ni..

    sbb berpuluh2 tahun yg lalu PAS yg hanya berpeluk tubuh dgn bermodalkan air liur tnpa memikul beban menegakkan Islam yg betul hari2 MENGUTUK dan MENGHINA UMNO tidak Islamik, di reka cipta fitnah yg bermacam2..
    termasuk Tun Mahathir yg difitnah konon menolok hukum Allah? padahal Tun menolak sikap jahil PAS dlm perlaknsanaan HUDUD..

    nah skrg..inilah balasa2 Tuhan yang sedang mula dikutip PAS.
    Insya Allah PAS akan hadapi lebih banyak musibah disebabkan kelaknatannya terhadap Islam dan Melayu..
    kita lihatlah halatuju PAS skrg di pandu oleh org mcm Mat Sabut..yg Islamik pun tidak..moral pun boleh dipertikaikan..
    hanyalah kuat menjadi pencacai DAP kafir harbi laknatullah…

    ..PAS takkan mampu tegakkan apa2 berkaitan dgn syiar mahupun syariat, parti retorik lagi MUNAFIK yang hanya ada sekerat dua sahaja org yag nak Islam betul2

    Reply
    • July 20, 2011 at 4:55 am
      Permalink

      da skrg juga kenapa PAS terkapai2 pulak mcm nk mintak UMNO sokong
      tp dlm nada yg AMAT SOMBONG dan BONGKAK?

      kenapa PAS masih lagi benchmark dgn UMNO (dh setuju UMNO itu kafir, tidak Islam..lebih baik kwn dgn Syaitan..Nik Ajis..tanggunglah dosa ayat ini) atau mula mintak UMNO ‘sekutu’ dgn halatauju PAS tp bila officially ajat berpadu atas nama Islam dan Melayu.kerasnya MENOLAK??

      inilah hikmah yg Allah nk tunjuk..kalao UMNO buat baik pun PAS kutuk..samalah bila PAS buat..xde sape nk respect.. sbb byk sgt kutuk dan hina org..

      so apa yg terbaik ialah bersatu..tetapkan fikrah bersama..dan tegaskan tindakan bersama.. barulah jadik..
      ini time dh tersepit..tnya mana UMNO awat tk tlg.. ish2 harti kutuk marh2 org lain ckp buat kerja xIslam.. org kecik hati kita sedap ke hina..

      Reply
  • July 20, 2011 at 5:07 am
    Permalink

    skrg ni hikmah besar yang Allah SWT nak tunjuk..
    PAS dan UMNO wajib bersatu atas dasar mendaulatkan umat Islam dan MElayu sbg wasilah
    Allah akan muliakan kaum Melayu selagi besarkan dan Esakan Allah dgn hukum dan amalan..
    tp Allah akan gantikan Melyu dgn bangsa lain jika skrg ni tgh runtuh, anak2 Melayu majoriti lingkup akhlak..xkira anak org PAS anak org Umno..anak org Tabligh.. anak org JIM/IKRAM atau anak org yg tiada apa2..semuanya dilanda masalah yang besar skrg inii…

    yg dewasa asyik bergaduh hal2 remeh..berpolitik sampai nak runtuh bumbung markas.. org itu kafir org itu tidak Islam.. nah tgk2 anak org PAS sndiri kena tangkap khalwat (ini jadi di kg aku)

    So, kalau kita dh sedar skrg siapa musuh kita wahai pentaksub2 PAS..bersempena dgn kedatangan Ramadhan yg tklama lagi ini..hulurkan lah tali persahabatan dgn UMNO..
    BUANGLAH EGO dan SALAH FAHAM dalam KONSEP BERJAMAAH yang sekarang ini songsang di amalkan PAS.. PAS bersifat KHAWARIJ..

    mulalah merancang strategi bijak.. fungsi sebagai pembangkan tetap wajib ada..tetapi dlm hal ehwal yang tidak meruntuhkan Islam dan Bangsa serta Negara..

    Jadilah umat yang bijak.UMAT YANG BEKUALITI..parti itu sbg wadah shj wahai org PAS oiii.. bukan taat melebihi agama!

    Reply
  • July 20, 2011 at 5:16 am
    Permalink

    “Tidak Aku Jadikan Jin dan Manusia Melainkan Untuk Menyembah Aku” – Surah Az-Zariyat: Ayat 56

    jangan kita sia-siakan generasi muda skrg..anak2 kita nanti hanya kerana kita taksub dgn politik kepartian.
    Generasi muda skrg semakin rosak, ibu bapa tidak ditakuti atau dihormati lagi, guru ditumbuk, gay sudah berleluasa, zina ni usah ckplah. dadah sudah jadi makanan biasa, isteri dan laki org curang di merata2, kes bunuh, kemalangan maut menjadi2 dan amat menakutkan..apakah org2 dewasa seperti kita hanya berpuas hati dengan setiap hari berpolitik sempit siang malam?
    berhujah2 remeh yg membuang masa dgn banyak BERBOHONG dan MEMBUAT PROPAGANDA

    Tadika PASTI itu amat bagus jika nk dibandingkan dengan KEMAS jika elemen parti PAS dibuangkan..hnya pendidikan Islam yang di tekankan..tapi bila masuk je elemen PAS..aduhh…yg asalnya cantik..jadi kotor.. anak2 kecil sudah di asuh dgn kepartian..

    fikir2kanlah.. dlm bulan mulia ini..diharapkan akan ada satu titik mula yg menguntungkan kita umat Islam.. usahlah jadi bodoh lagi utk memuja muji BERSIH 2. atau merancang BERSIH 3.. ckuplah.. itu merugikan kita umat Islam..

    wallahualam..

    Reply
  • July 20, 2011 at 8:54 am
    Permalink

    PAS dah terlalu melencung dari pejuangan asal gara gara pemimpin tua yg nak trus berkuasa.

    Reply
    • July 20, 2011 at 11:04 am
      Permalink

      bayangkan kalau orang berikut jadi PM:

      1)wally tua
      2)amanat Hady
      3)mat sabu wheel chair room 121
      4)mahpodz bean

      Reply
        • July 20, 2011 at 5:43 pm
          Permalink

          pilihan tu semua boneka jeee..yg.kontrol dorang lim kit sial dan kapal sink…sedarlah melayu…jangan undi pas..kelak undi anda diberi pada dap.

          Reply

Leave a Reply to somad Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *