Islam tidak beri lesen pada Dr. Asri untuk laku atau kata apa saja..!

Share


Dr. Asri berkata, Islam tak beri pemerintah lesen untuk lakukan apa saja. Benar, memang benar katanya. Aku setuju. Tapi, aku juga nak beritahu Dr. Asri bahawa Islam juga tidak beri lesen kepada Dr. Asri, pemimpin dan puak Pakatan Rakyat untuk lakukan apa saja jugak..!!!

Suka aku nak ingatkan Dr. Asri bahawa Islam mengajar umatnya untuk menggunakan cara yang berkhikmah untuk menuntut sesuatu. Matlamat tidak menghalalkan cara. Kalau betul pun tuntutan Bershit itu, sewajarnya ada cara dan pendekatan lain yang lebih berhikmah berbanding menggunakan cara kurang ajar dan penderhaka seperti Bershit itu!

Dr. Asri juga mendakwa Kerajaan menggunakan pemimpin agama untuk pertahankan kuasa. Kepala hotak Dr. Asri! Apakah Dr. Asri fikir Kerajaan ada kuasa untuk mempengaruhi DYMM Yang DiPertuan Agong untuk bertitah menghentikan Bershit? Nampaknya Dr. Asri cuba menghina kreadibiliti Yang DiPertuan Agong! Dr. Asri nak “join group” penderhaka, kah?

Dr. Asri cuba menyamakan pemerintahan korup dan zalim di Timur Tengah dengan di Malaysia? Dr. Asri tak payah menipulah! Takkan bekas mufti tak tahu hukum menipu? Sifat pemerintah di Timur Tengah seperti di Mesir, Iran, Iraq, Bahrain dan sebagainya tidak sama langsung dengan apa yang berlaku di Malaysia.

Jika Dr. Asri tidak percaya dengan saya, dia boleh pergi temuramah dengan semua pelajar atau warga negara Timur Tengah yang berada di UIA, institusi pengajian tinggi dan sebagainya untuk kepastian. Saya sendiri ada ramai rakan dari sana dan semua mereka mendakwa Kerajaan Malaysia jauh lebih baik dan “the best government compared to thier countries”!

Memang benar bahawa tidak semua perkara yang ada pada pemerintah atau kerajaan itu betul, tak kiralah di zaman Rasulullah SAW atau di zaman ini. Tapi sekiranya pemerintah salah sekalipun maka Dr. Asri menghalalkan cara yang salah untuk membetulkan sedikit kesalaha kerajaan tersebut?

Sebagai contoh, apakah kerana keengganan Bershit untuk bersyura dengan SPR, maka dihalalkan untuk mereka mengadakan perhimpunan haram? Seminggu sebelum perhimpunan Bershit berlangsung, SPR masih membuka ruang untuk berunding. Ambiga pun ada kesempatan bertemu Yang DiPertuan Agong.

Saya nak tanya Dr. Asri, mengapa Bershit perlu menolak syura dan tidak menyerahkan memorandum mereka kepada Yang DiPertuan Agong? Mengapa perlu buat demonstrasi haram jalanan yang menyusahkan rakyat? Apakah puak-puak yang Dr. Asri bela itu ada agenda yang bertentangan dengan cara Islam?

Saya menggesa Dr. Asri supaya berhati-hati apa bila mengeluarkan kenyataan. Islam tidak beri lesen besar kepada Dr. Asri untuk lakukan atau katakan apa saja. Usahlah mencari publisiti murahan sebegini kerana ia akan menjatuhkan martabat cendikiawan Islam yang lain. Kerana individu seperti Dr. Asri inilah para ilmuan Islam dipandang serong dan bodoh oleh masyarakat! Wallahua’alam.


228 thoughts on “Islam tidak beri lesen pada Dr. Asri untuk laku atau kata apa saja..!

  • July 15, 2011 at 1:09 pm
    Permalink

    Raja Adil Raja Disembah
    Raja Zalim Raja Disanggah

    Pemimpin Adil Pemimpin DiTaat
    Pemimpin Zalim Pemimpin Dipecat

    Reply
    • October 15, 2011 at 6:55 am
      Permalink

      ko ni keja maki dr asri je…ko tu lebih cerdik dari dia ke???aku tengok hujah ko bodo je….ape yang kerajaan yg sdia ada buat untuk agama??kruntuhan moral dikalangan pemuda lalu kerajaan ambil pendekatan misal mengajar pendidikan sek..bercanggah dgn agama…hukum hudud tolak mentah2….wajib tolak pemimpin korup n sekular….ko teringin ke masuk neraka sbb pilih pemimpin mcmtu???pk la bodo

      Reply
  • July 15, 2011 at 1:25 pm
    Permalink

    Dr Asri ni memang bodoh pun … Saja nak cari pasal….supaya ia tertonjol dari yang lain …….Hemmmm
    rub your ball with grease le Dr asri……..Masa terus berlalu dan anda akan dilupakan ………..Dan bagai mana untuk menentukan anda sentiasa dingati? …..sendiri mahu ingatla

    Reply
    • July 15, 2011 at 4:35 pm
      Permalink

      Kenapa ????? dia tak boleh bagi komen ke ?????

      Reply
      • July 15, 2011 at 4:38 pm
        Permalink

        hang yang dooolll pun boleh bagi komen….dia pun boleh la jugak….hang baca la topic betul-betul….ni main serebu macam badak sumbu jer….

        Reply
      • July 15, 2011 at 5:16 pm
        Permalink

        C4 berasal daripada palat ambiga paria

        Reply
        • July 15, 2011 at 10:35 pm
          Permalink

          tak lah dari palat rosmah …..

          Reply
          • July 16, 2011 at 3:57 pm
            Permalink

            MENCARUT… MAK KO TAK AJAR KE

          • July 16, 2011 at 7:00 pm
            Permalink

            Dia keluar dari puki lembu.Bapak dia jontot dengan lembu.Otak pun dah tahap lembu

          • July 17, 2011 at 12:28 am
            Permalink

            Daklah PALAT mak ko lak C4

      • July 15, 2011 at 6:04 pm
        Permalink

        bukan dia tk boleh bg komen
        tp siapa yg kenal dia tahulah
        dia adalah penyebar dan penggerak pemikiran sesat WAHABIYYAH di Malaysia
        yang berselindung dgn perkataan SUNNAH..
        yg mencari ‘opportunities’, lubang mana yg menguntungkan dia..dia akan masuk dan duduk jd pengacau..
        org mcm ko ni C4 lagi lah mudah kena tipu..yg asas pun dh jahil..tmbah pula masuk bab Wahabi

        Reply
        • July 15, 2011 at 10:32 pm
          Permalink

          apa kurang dengan ustaz Najumuddin Al Hafiz dan adik nya Ustaz Kazim…. lagi hebat …… orng alor pungsu tahu

          Reply
          • July 17, 2011 at 10:34 am
            Permalink

            Hari2 kerje kau fitnah je C4 kan. Benda yang tak tahu pun berlagak tahu. Perangai puak2 PR ni semua macam tu ke?

        • July 16, 2011 at 9:00 am
          Permalink

          Kan UMNO kutip Ulama MUDA yg. WAHABIYYAH untuk wujud cabang baru…. Lagi satu dulu aku dengar MAZA ni Najib nak lantik jadi Pengarah YADIM.
          Tolong laaaa…. aku percaya kalau MAZA bagi ulasan berpehak UMNO dia akan dijulang, tapi dia pilih hentam UMNO sebab tu kena hentam… BRO org. benar bila bercakap ada fakta dari nas Al_quran dan Hadis. Kalau sembang kosong… macam tin kosong.

          Reply
          • July 16, 2011 at 3:59 pm
            Permalink

            SAMA GAK MASA DR.ASRI NI HENTAM PAS.. KO ORANG MELALAK MACAM KENA SAWAN

          • July 17, 2011 at 12:09 pm
            Permalink

            Yeelaaaaa….
            Tapi mana Nas dan Hadis korang nak melolong…. apa stand korang..?

          • July 17, 2011 at 4:14 pm
            Permalink

            ni cabang cabang tak main ler..!!!
            kami bukan PKR ada cabang ,ranting..tapi buat pemilihan..semua dah diatur..demokrasi konon!!!
            dalam umno jarang2 berlaku kekecohan dalam pemilihan..tapi PKR macam lembu nak pilih ketua..bertumbuk dulu..kahkahkah

          • July 17, 2011 at 4:31 pm
            Permalink

            Yelahhhh… UMNO telus, tu yg. TunM bertanding jadi perwakilan pun tak lepas, siap ada sampul isi rm200… ini TunM bagitau, bukan aku buat cerita…
            Baru pemilihan perwakilan bro.. belum bertanding jawatan lagi…

      • July 16, 2011 at 5:46 pm
        Permalink

        komen dia serirama dengan kamu sebab tu lah kamu suka tp aku tak suka sebab dia fikir YDP AGONG umpama taktahu whats going on , kamu fikir kamu dan Asri lebih bijak ke?

        Reply
    • October 15, 2011 at 6:58 am
      Permalink

      ko bagi stu hadis yang kita wjib sokong pemimpin yg jelas zalim???ko tu yg bodo…hadis satu pon xhafal pastu kutuk kata org bodo….dr asri ada 5 sanad sohih dari india….ko ape tau…

      Reply
    • October 15, 2011 at 7:07 am
      Permalink

      aku rasa silap,ko sebenar yang bodoh tubir…..mana ade golongan ulama yang nak sangat masuk umno beberapa ekor je….korang yang bodoh pilih umno….ulama pon ramai tau yang umno ni merosakkan bangsa n agama….jelas2 tolak hukum Allah..

      Reply
  • July 15, 2011 at 2:07 pm
    Permalink

    kamu org yg bodoh!!!!derhaka kat agong!!!!umngok!!!UMNO BANGSAT

    Reply
  • July 15, 2011 at 2:07 pm
    Permalink

    kamu org yg bodoh!!!!derhaka kat agong!!!!umngok!!!UMNO BANGSAT

    Reply
  • July 15, 2011 at 2:08 pm
    Permalink

    KOMEN AKU ASYIK WAITING2…BODOH LA UMNGOK BANGSAT NIH!!!

    Reply
  • July 15, 2011 at 2:22 pm
    Permalink

    aku ada menonton clip video dr asri dlm you tube..ada kah patut dia kata allah melarang kita memasuki rumah walaupun tuan rumah berzina dengan perempuan lain..habis tu macamana kita nak mencegah dan mehapuskan zina?..dia kata kita tak boleh mengaibkan orang walaupun sedang berzina…puki mak punya bekas mufti.kalaun macam tu sesiapa pun boleh maksiat dalam rumah tampa diserbu..akai tarakkk.

    Reply
    • July 15, 2011 at 7:08 pm
      Permalink

      dalami islam baru ko faham…. jgn bg komen tanpa ilmu..

      Reply
    • July 16, 2011 at 9:08 am
      Permalink

      Ko silap, maksud dia adalah menjadi kesalahan untuk mengintip@ mengendap kelakuan buruk orang lain yg. dia sembunyikan. Sebab tu hukuman ZINA Allah mintak 4 saksi untuk melindungi aib penzina. Maknanya hukuman zina hanya akan berlaku pada orang yg. mengistiharkan dia adalah penzina secara terang2an. Selain dari itu ia akan dituduh berkalwat sahaja.
      Ini hukum Allah, kalau tak faham tanya yg. arif jangan bantai jeee…

      Reply
      • July 17, 2011 at 12:33 am
        Permalink

        Bujuk apa hukum nya kalau org tuu menyebar Fitnah mcm ko???..Ko becakap hal ugama mcm lebih bagus drp. Dr.Asri..

        Reply
        • July 17, 2011 at 12:22 pm
          Permalink

          Siapa yg. aku fitnah pulak…?

          Reply
      • July 17, 2011 at 10:37 am
        Permalink

        Kenapa sorok yang lagi satu hukum tu? Qarinah..Sebab video tu besi, tak boleh bercakap? hahaha

        Reply
  • July 15, 2011 at 2:31 pm
    Permalink

    Bro,
    actually kenyataan tu betul. Penguatkuasa tiada hak ceroboh masuk.
    Baca kisah Saidina Umar melaksanakan penguatkuasaan.

    Reply
    • July 15, 2011 at 3:07 pm
      Permalink

      Memang hak pencerebohon tidak bolih dituntut olih sesiapa. Tetapi kalau perakuan zina yang hangat di debat ini tertumpu pada perbuatan zina sesaorang dengan pelacur import dari china, yang jelas nya memang langsong tidak ada pencerobohan dalam kes itu kerana bukti dosa itu terbongkar olih satu rakaman bukan serbuan.

      Tetapi jika Dr Asri bercakap mengenai pencerobohan secara umum, kerana sebelum ini kita tahu yang Dr Asri sentiasa menentang tindakan peguatkuasa jabatan agama melakukan serbuan dirumah2 dan dibilik2 hotel, maka secara lojiknya bolih kita terima.

      Reply
      • July 16, 2011 at 9:13 am
        Permalink

        Ini hukum asal, tak kira bukti ke tidak…. mesti ada saksi 4 orang, kecuali yg. tertuduh mengaku.
        Pada aku serbuan adalah untuk tujuan pencegahan dan tangkapan hanya dakwaan khalwat dan bukan Zina.

        Reply
        • July 17, 2011 at 2:04 pm
          Permalink

          Ada dibangkitkan tuduhan khalwat Najib dengan artis pada suatu ketika dahulu oleh pembangkang. Soalannya, adakah terdapat 4 orang saksi atas dakwaan tersebut?

          Reply
          • July 17, 2011 at 4:35 pm
            Permalink

            Boleh tunjuk aku ayat Al-Quran mana ko petik mintak 4 saksi untuk kes khalwat?
            Kalau bodoh sangat belajar lah dulu… jangan serang semborono. Najib dah ditangkap berdua-duaan, ada file mahkamah bro… Anwar dah cabar Najib untuk dedahkan isu ni jika buat DEBAT… ngapa Najib senyap pulak…?

    • July 17, 2011 at 4:18 pm
      Permalink

      kalau macam tu anak bini hang kena rogol dan perogolnya pun dah dapat dicam ..pastu polis tak boleh masuk kerumah perogol tu ,macamana nak tangkap perogol tu?…nak suruh buat sembahyang hajat sampai perogol tu keluar serah diri?…zaman saidina umar negeri masih kecil,macam daerah jer..akai orang pun tak pandai macam sekarang ni..penipu lagi pandai.hack dlm internet pun boleh berjuta2..

      Reply
      • July 17, 2011 at 4:42 pm
        Permalink

        Susah… rogol dengan zina pun ko tak faham…. apa utusan dakwah pada korang, hancur hukum Islam puak UMNO putar.
        Rogol ni jenayah bro… macam membunuh, mencuri, merompak.
        Zina ni kerja terkutuk yg. sama-sama suka, macam langgan pelacur. Undang2 m’sia pun halal berzina ni bro… jangan tak tau, sebab tu Cua Soi Lek boleh jadi ketua MCA walaupun berzina.
        Ko jangan nak perlecehkan Saidina Umar ikut kepala hotak kau tu… pi tanya Ustaz betul2 kalau tak faham…

        Reply
        • July 18, 2011 at 2:41 am
          Permalink

          he..he…sama le dengan seekor lagi tu….chua soil lek dah tentu kafir……tapi mengaku jugak…

          yang budak sekor tu……hahahahahha…..buat malu negara !!

          Reply
  • July 15, 2011 at 2:39 pm
    Permalink

    pada aku tindakan “bodoh” pemerintah mnangani peserta BERSIH
    bakal mnjadi pnyebab kepupusan umngok…
    padahal pemerintah boleh mndapat “kredit” jika mereka bijak memanipulasi
    sentimen simpati kpada peserta BERSIH
    orang akan melihat pemerintah bersama rakyat menuntut pilihanraya bersih
    tapi pemerintah lebih suka mngunakan cara kuku besi
    wal hasil nya amat cepat…lihat smbutan yg diterima Najib di kota London

    Reply
    • July 15, 2011 at 3:35 pm
      Permalink

      hmmm…..bagi PR….pilihanraya yang bersih hanyalah pilihanraya yang di menangi oleh mereka….habis tu abu…tak kan kita nak nafikan kemenangan yang majoriti rakyaat beri pada BN hanya kerana nak memuaskan hati segelintir lagi rakyaat ?????

      Reply
      • July 15, 2011 at 3:50 pm
        Permalink

        ni dah kali ke berapa ratus kali aku jelas kan….
        BERSIH TIADA kaitan dngan MENYOKONG mana2 PARTI
        malahan BERSIH mnjemput Barisan Nasional tuk bersama2
        menutut diadakan PILIHANRAYA BERSIH

        diulang, tak kisah parti mane yg menang PRU
        yg penting PILIHANRAYA mesti TELUS

        Reply
        • July 15, 2011 at 4:10 pm
          Permalink

          he..he hang cerita apa ?…..jangan baling batu sebunyi tangan abu….tak baik oooo….

          Reply
        • July 15, 2011 at 5:49 pm
          Permalink

          err kalo “BERSIH TIADA kaitan dngan MENYOKONG mana2 PARTI” dan hanya untuk menyerahkan memorendum pada SPB Agung apsal masa megadap SPB Agung memorendum tidak diserahkan???? minta pla nak buat perhimpunan di Stadium( itupun tipu lagi)…. pelik tapi benar kan?? kan?? kan??

          Reply
        • July 15, 2011 at 6:06 pm
          Permalink

          kah..kah..kah.. org MUNAFIK bg nasihat..
          kah..kah.. tu yg berteriak REFORMASI, NAJIB UNDUR tu bukan hal parti2 ke?
          abu ngok..dasar tarbiah PAShits..

          Reply
          • July 16, 2011 at 12:37 am
            Permalink

            Hari the next day Najib panggil NGO yg sokong BN boleh la pulak?? So kalau sokong BN ok, kalau sokong PR tak boleh???

            Pemahaman sesat umno!

          • July 16, 2011 at 4:07 pm
            Permalink

            lahai jingga…nape kasi jawapan mcam budak2

          • July 17, 2011 at 10:45 am
            Permalink

            La..dia panggil dalam dewan, bukan melalak atas jalanraya ngok.

        • July 15, 2011 at 9:37 pm
          Permalink

          ya, mesti BERSIHkan kawasan rumah dan sekitaran anda dari air bertakung, kang nyamuk aedes membiak kena denggi. tak pasal2 kena duk wad 5 hari cam aku. nasib baik tak mampus. nasib baik juga kena caj RM1 je kat hospital kerajaan. kalau tak, memang mampus aku.

          ehhh, bukan ke? BERSIH apa ni ye? yang tuntut 10 perkara kat SPR tu ye? yang takleh jumpa direct face-to-face ngan SPR. yang mesti bawak puluh-puluh ribu orang nak jumpa 1 orang. ni macam geng kongsi gelap nak buli orang jek bunyinya..

          tapi laaa, kan lagi bagus kalian bersihkan negeri selangor ni yang kes2 demam dengginya meningkat mendadak. ade gak pahalanya.

          Reply
        • July 17, 2011 at 3:03 am
          Permalink

          La ni baru aku paham pasai apa puak puak bingai hamPAS & Pungkok Koyak Rabak/PKR & DAP ber ia ia mengada kan perhimpunan BERSIH kunun nak bersih kan PRU/PRK..podaahhhh tambi. Sebab apa ? Depa bimbang bila SPR cadang kan nak guna sistem biomatriks untuk mengsah kan ketulenan pemegang Mykad sebelum pi buang undi puak puak haprak ni dah kecut perut.. Cara ini kantoi la puak puak penipu besaq gagai nak buat tipu helah hendak menang kerana orang orang depa tak dapat buang undi lebih dari sekali.Depa mau guna dakwat kekai tompok kat ibu jari pengundi jadi bole depa pi undi beratus ratus kali dalam satu nama mykad. Bila SPR tau ada penipuan bawa kes ke mahkamah tapi tak bole bukti kan untuk batal pengundian sebab tak dak dalam Perlembagaan & undang undang pilihanraya kata pengundi dah di tompok jari dengan dakwat kekal tak bole undi lagi. Ini peluang depa untuk menang dalam PRU 13 kelak. Kerajaan dalam dilema nak pinda Perlembagaan Malaysia tentang isu dakwat kekal kat ibu jari tak bole mengundi lebih dari sekali tak bole kerana ahli parlemen BN tak cukup 2/3 untuk lulus kan cadangan tu. Puak puak haprak PR dah tentu tak sokong punya bodo la kalo depa pi sokong..sokong bawak rebah.

          Depa ingat kerajaan BN ni bodo macam depa lembu lembu ternakan,sikalang balu padan lu punya muka sudah kantoi tu sebab lu olang selalu buikin kacau sana sini seperti olang gila di Tanjung Lambutan maa..!

          Udah la jangan nak menipu lagi semua rakyat sudah tahu tembelang pemimpin haprak hang pa nih. Tolong jawab semua kenyataan aku ni..!!!!!

          Reply
          • July 17, 2011 at 12:29 pm
            Permalink

            biometrik tak boleh sahkan seseorang dah mengundi…
            Contoh aku ada dua IC, dua2 IC yg. sebenar cuma nama dan alamat lain, boleh tak aku ngundi 2x?
            Kalau aku guna dakwat kekal, aku ada 2 IC… aku pasti tak boleh undi 2x kerana ada bukti aku dah mengundi…. itu beza dia. Sekarang JPN pun kitaorang dah tak percaya sebab banyak Indon dan Bangla ada IC… kalau guna dakwat Indon dgn bangla tak boleh tipu sebab org. ramai kenal dia…

          • July 17, 2011 at 6:38 pm
            Permalink

            Punya 2 Mykad pada seorang bukan salah SPR apa lagi UMNO la tu tanggung jawab Jabatan Pendaftaran Negara/JPN pegawai depa cuai sebab tu la jadi lagu ni. Hang tau tak ramai kaki tangan JPN menyokong pembangkang sepatut nya depa tu jujur,telus dan tak rasuah nama saja waraq tapi haprak sama semacam pemimpin bebai hamPAS & PR. Tu hang nak salah kan UMNO/kerajaan ka termasuk SPR. Apa punya bodo hang ni tak tau nak pikiaq baik baik. Depa tu bersubahat dengan sindiket pemalsuan kad pengenalan hang ingat kerja kerja tu percuma ka ada imbuhan beribu ribu tau tak ?!!

          • July 18, 2011 at 12:06 pm
            Permalink

            hahhahaa…
            JPN bawah kuasa PR, ko meraban apa bro?
            Menteri KDN makan gaji buta ke atau tidur?
            Kalau tak mampu jadi MENTERI letak jawatan, bagi bangkano jadi menteri lagi baik….hehehehehe

      • July 15, 2011 at 7:12 pm
        Permalink

        ape nak gaduh2 ni….. daftar mgundi pun x….. nak gaduh hal negara….
        kita settel hal kita dah la beb

        Reply
    • July 15, 2011 at 4:41 pm
      Permalink

      Lawatan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak ke United Kingdom hari ini diberi sambutan ‘hangat’ oleh penunjuk perasaan yang berpakain serba kuning.

      Mereka membidas tindakan kerajaan yang menekan ribuan peserta perhimpunan BERSIH 2.0 Sabtu lalu yang menuntut pembaharuan dalam sistem pilihan raya negara.

      Puluhan penunjuk perasaan yang terdiri daripada rakyat Malaysia dan juga asing berkumpul di Mansion House di London sejam sebelum ketibaan Najib yang dijadual mengakan pertemuan dengan tokoh perniagaan Britain.

      Sambil membawa kain rentang dan sepanduk, penunjuk perasaan juga mendesak Najib supaya membebaskan segera enam tahanan Parti Sosialis (PSM) yang dinamakan sebagai “EO6” yang ditahan mengikut Ordinan Darurat. Di bawah akta itu, mereka boleh ditahan dan dinafikan hak untuk dibicarakan.

      Menurut portal Sarawak Report, konvoi Najib sempat melambai kepada penunjuk perasaan yang berlangsung dengan aman. Kehadiran polis adalah minimum dan mereka juga agak mesra.

      Reply
      • July 15, 2011 at 4:50 pm
        Permalink

        Ala… klu setakat 2 – 3 kerat tu biorlah… nak buat mcm mana kan…
        Tp, klu yg berdemo tu ramai dan perangai mcm puak2 kat sini, mg dah lama kena beduk dgn polis london!

        Reply
        • July 15, 2011 at 4:51 pm
          Permalink

          Diorang pun mana berani nk buat perangai, nanti kena usir dr UK lg sia2…

          UK usir, Malaysia x nak… dah tu, nak pi mana???

          Reply
          • July 16, 2011 at 12:38 am
            Permalink

            Kalau dok malaysia pun, ko ingat ni hak Najib /umno kah?? Ini bumi allah, tegakkan islam… bukan tegakkan rasuah!

        • July 15, 2011 at 10:38 pm
          Permalink

          orang london selalu juga berdemo …. tak pulak nak dibeduk oleh polis london….

          Reply
          • July 15, 2011 at 11:02 pm
            Permalink

            ko tengok TVpas ke? patutlah tak pernah cover live polis london beduk beruk2 jalanan..

      • July 15, 2011 at 5:30 pm
        Permalink

        he..he bujuk nak samakan penderhaka di uk dan di KL

        apalaa bunya benak…..kat KL macam hang kata 60,000 orang…..kat UK tak sampai pin 200 orang….mana depa berani….kat negeri orang pulak tu…kat UK manaada harakah….hehe

        pas tu polis UK bagi depa makan free tak ? hahahahahahah

        Reply
        • July 15, 2011 at 6:09 pm
          Permalink

          itulah kita kata jahatnya Pakatan Rakyat ni..
          sampai dlm negara xcukup buat kacau
          pegi luar negara pun buat kacau..malukan pemimpin beragama Islam
          seolah2 Najib tu sekat kita buat amalan Islam..
          berdosa lah melawan pemerintah Islam tnpa sbb2 syarak

          ini hukum Islam..bukan hukum N.AJIS atau HADingok

          Reply
        • July 15, 2011 at 11:05 pm
          Permalink

          bab angka nih, aku teringat penganot fuckatan bangga FB suruh najib resign dah cecah 100K…Tapi dorang lupa bukak FB najib yg.dah 700K ‘LIKE’..

          nilah pembangkang akhir zaman…miniroti ‘RULE !!!’..

          Reply
          • July 16, 2011 at 9:19 am
            Permalink

            Sekarang dah 200K selepas 1 minggu… hehehe.
            700K yg. like tu kumpul berapa tahun?

          • July 17, 2011 at 1:55 pm
            Permalink

            kah..kah..yg dok undi pun satu ip address…
            mcm undi kat dlm teh star…kah..kah..kah..kata satu juta tapi sampi 100 kali undi..

            kah..kah..kah..bongok punya PaRia…..yg undi anwar pandikutty jati PM xnk lak komen…..tgl komen bujuk…dah bpe juta undi…kah..kah..kah…

          • July 17, 2011 at 4:44 pm
            Permalink

            buktikan ip.address sama… boleh…?

      • July 15, 2011 at 6:23 pm
        Permalink

        C4 celaka babi laknat…………………

        Reply
      • July 16, 2011 at 12:08 am
        Permalink

        tak perlu le pakatan ke bersih ke nak berbangga dgn puluh org tu kalau nak buat parti pemerintah boleh juge buat kat mane pun puak hang pegi cume itu bukan cara penyelesaian yg baik kenapa kita nak memalukan diri kita di luar negara?????

        Reply
    • July 17, 2011 at 10:43 am
      Permalink

      Dah berapa ribu kali orang cakap. Nak buat tuntutan kenapa perlu berarak menyusahkan rakyat majoriti? Yang berarak itu pun pergi membeli belah, tapi nak memekik2. jadi orang tak pergi membeli belah, peniaga rugi. Bersih bukan bertanding p/raya pun.Tapi pembangkang selindung disebalik Bersih. Kau nak menipu sape abu? Tipu polis? Saiz coli Ambiga pun dia orang tahu saiz berapa, tau tak?

      Reply
    • July 17, 2011 at 4:20 pm
      Permalink

      apa yang diminta oleh bersih tu kenapa puak pembangkang tak bawa dlm parlimen..pakatan kan ramai..BN mana ada kuasa mengubal undang2 sekarang ni kerana kekurangan 2 pertiga…itu pun bodoh nak fikir..

      Reply
  • July 15, 2011 at 2:49 pm
    Permalink

    dukeofmontecristo
    jngan lah mnunjukkan kedangkalan fikiran ko dngan memutar belit kan
    fakta yg waktu ini amat mudah diperolehi….
    persoalan2 yg ko bangkitkan tu, ramai yg tahu kenapa perhimpunan BERSIH
    di adakan, ramai yg tahu cara penipuan SPR.
    syura ? hahaha…berapa puluh tahun SPR nak bersyura isu yg sama tapi tiada penambah baikkan ?

    skang slepas himpunan BERSIH, isu cara Polis KDN pemerintah menangani himpunan trsebut
    pula di perkatakan……..Polis datang dngan meriam air berkimia…belantan….gas pemedih mata…gari
    tapi dimana alat bantuan kecemasan….ambulan…..? nmpak sngat Polis hnya mngutamakan cara yg zalim trhadap rakyat nya

    Reply
      • July 15, 2011 at 3:51 pm
        Permalink

        hhahaaa…tak kan yg makan tu nak di jadikan alasan
        tindakan Polis membelasah tu halal ?

        Reply
        • July 15, 2011 at 4:13 pm
          Permalink

          jangan spin isu !!.

          ….isunya polis di tuduh zalim.
          di ketuk dengan cota…pengunaan gas pemedih mata…water cannon adalah tindakan biasa kepada perusuh-perusuh yang tidak mendengar arahan pihak keselamatan.

          lain la….kalau dah macam Israel tu…

          Reply
          • July 15, 2011 at 6:52 pm
            Permalink

            sape yg merusuh ? Polis atau peserta himpunan ?
            sape yg provok ? Polis atau peserta himpunan ?
            jngan terus2 mndangkal kan otak wahai raplah

          • July 15, 2011 at 7:10 pm
            Permalink

            mendengkal kan otak ?……hmmm… dah namapun perhimpunan haram…di halang polis…. . kata polis provoke ?

            hmmmm….siannn.

          • July 16, 2011 at 9:24 am
            Permalink

            Masalahnya kenapa perhimpunan2 haram yg. lain iaitu yg. dianjurkan UMNO/BN dan NGOs pro k’jaan tak pernah dilayan seperti BERSIH2 dan himpunan PR yg. lain. Aku tak pernah dengar ketua pemuda UMNO atau PERKASA kena gas dan air kimia….
            Apakah himpunan mereka halal? Jangan hipokrit laaaa….

          • July 17, 2011 at 6:53 pm
            Permalink

            Apa punya bodo puak puak ketegaq ni hang tau tak perhimpunan BERSIH tu salah kerana BERSIH bukan pertubuhan di daftar dengan ROS. Makna nya BERSIH kumpulan haram sebab tu la kerajaan wai awai lagi beri amaran jangan berhimpun akan polis ambik tindakan keras. Lagi pun makamah dah keluaq kan arahan pada lebih 90 orang pemimpin politik & NGO jangan keluq di jalanan tertentu pada 9 julai 2011. Tapi puak puak bingai kurang hajaq cuba tentang arahan sah kerajaan jadi tindakan kerajan adalah sah ikut undang undang. Polis terpaksa surai kan perhimpunan dengan sedikit kekerasan tapi tak jalan terpaksa piolis semboq dengan ayaq kimia dari meriam buloh ops sori meriam air dan gas pedih mata.

            Kalo hang rasa tindakan polis salah ikut undang undang sila nasihat Ambiga & Anwaq ambil tindakan mahkamah kan mereka tu bijak dari orang UMNO. menang nanti bole dapat berjuta juta pi joli sakan kat Thai tibai pungkok & pepet jalang sana murah lagi.

          • July 18, 2011 at 12:09 pm
            Permalink

            yg. ko tak tau BERSIH adalah perjuangan 62 NGOs…. tunggula, sebab ramai peserta bersih yg. diinaya sedang ambil tindakan saman pada Polis dan k’jaan. Harap2 lepas PRU13 baru bicara, sebab waktu tu hakim lebih bebas…

        • July 15, 2011 at 6:13 pm
          Permalink

          abu2..otak ngok ko masih menebal..
          Polis Malaysia lah paling ‘warak’ rasanya dlm dunia..
          lepas perusuh yg gila babie mcm Tinag Chua Pigs tu merusuh, dan lembu2 tua muda lain termasuk lembu tua yg bju kuning tu buat kacau.. diberi pulak makan nasi, ruang solat berjamaah, amik statement pulak mcm temuduga SPA..

          tidakkah ko mahu merasa wahai abungok..cmne Polis Britain atau Ireland membelasah penunjuk perasaan mereka? kalau yg berdemo tu org Islam..ko raselah cmne kena siksa..

          ini sudah bg amaran demi amaran..ingatan POLIS, KDN, Ulamak2 yg bercakap benar (bukan ulamak jahat mcm dlm PAS) tp masih keras hati nk merusuh jugak..

          so ko nk betulkan ape ni abungokk?

          Reply
          • July 16, 2011 at 9:27 am
            Permalink

            Ko tak tau Hak Asasi Manusia, pi tanya Najib yg. sain perjanjian Hak Asasi Manusia dunia di Ganeva. Buang masa jeee cerita ko kan fahammpun.

          • July 17, 2011 at 4:21 pm
            Permalink

            eh abu ko ni pukimak!!! siapa yang buat kotor masa perhimpunan tu??..sampah saraf merata2..patut korang kena denda sebab buang sampah masa merusuh tu..puki mak kau lah

          • July 17, 2011 at 6:58 pm
            Permalink

            Aku nak tanya hang apa itu Hak Asai Manusia jangan dok gebang tapi taktau sepatah haram pun cong ja lebih.

            Tolong ulas sikit baru bole kami dengak dan diam sekira nya kelentong hang tu betoi..!

          • July 18, 2011 at 12:12 pm
            Permalink

            Kan aku suruh pi tanya Najib, dia yg. sain di Ganeva, aku tulis apa pun korang bukan nak percaya kan…

        • July 17, 2011 at 3:11 am
          Permalink

          Hang dah melantaq sakan sampai sendawa dan kentut bertalu talu memang muka tak tau malu akai macam batu tak penah setuju yang benaq. Untung hang dan puak puak lembu kandang Ambiga duit dapat,penginapan dapat makan pun dapat yang datang pun kebanyakan penyokong bebai tok lebai hamPAS dari luaq negeri yang mundur dan miskin selalu kebuloq seminggu tak dapat mentekedarah.

          Reply
    • July 15, 2011 at 7:45 pm
      Permalink

      Oi bodoh! Aku tau la tujuan Bershit tu…tapi buat la cara elok! Bodo! Kalau dulu boleh buat cara elok, kenapa sekarang nak buat dgn cara tak elok? Bodo! Dulu Bershit ada 17 tuntutan, SPR dah settle 9, tinggal 8 tuntutan. Itu fakta. Bodo betoi la hang ni..naik menyampah pulak aku tengok kebodohan hang ni…

      Reply
      • July 16, 2011 at 9:30 am
        Permalink

        SPR buat selepas himpunan kan… sebab tu kami berhimpun lagi untuk SPR sedar. Itu pun SPR ngelat, janji guna dakwat kekal kemudian tarik balik. Bagi salur berita PR dalam Media tapi hanya berita buruk…. kami dah tak percaya SPR….

        Reply
        • July 17, 2011 at 10:53 am
          Permalink

          Bujuk, guna dakwat kekal tu taktik jahat PR nak batalkan p/raya. Kalau p/raya ngok, jangan ajak orang lain jadi ngok.

          Reply
          • July 17, 2011 at 12:35 pm
            Permalink

            ko sekolah mana?
            guna dakwat kekal untuk batal pilihanraya… ? kenapa ko tak kata guna biometrik nak batal pilihanraya…? Apa kat india tu pernah batal pilihanraya sebab guna dakwat????
            Org. macam ko pun ada di m’sia…
            Jangan bodohkan diri anda dengan alasan bodoh SPR.

          • July 17, 2011 at 6:29 pm
            Permalink

            Kau tu yang bongok. Dalam perlembagaan ada sebut ke orang yang ada tanda dakwat kekal tak boleh ngundi? Ko tlg jawab

          • July 18, 2011 at 12:15 pm
            Permalink

            memanglah boleh ngundi jugak tapi kan ada pegawai pemeriksa disana, tangkap dan dakwalah… itupun aku nak ajo ka… baru boleh siasat dan sebagainya.
            Kalau otak udang ni susah cakap…

          • July 18, 2011 at 9:47 pm
            Permalink

            Bujuk..bujuk..dah boleh ngundi pulak walau pun ada dakwat kekal. pembangkang cadangkan guna dakwat kekal supaya orang tak boleh ngundi 2 kali. SPR cakap kena pinda perlembagaan dulu baru boleh laksanakan. Yang sebenarnya pembangkang nak perangkap SPR untuk batalkan pilihanraya bagi satu2 tempat yang mereka kalah. Kau ingat SPR dan pengundi bongok macam kau?

    • July 17, 2011 at 1:59 pm
      Permalink

      kah..kah..abu2…ko ni jenis abu dajal..ke?…nape ko x sebut polis bagi makanan pada para demo…ko ingat demo kat barat dapat makan x??……makan pemampor adala…
      mmg ramai yg tahu kena BERSHIT…diadakan..sbb nak cover kes anwar pandikutty…..ampiga kata sbb nak SPR bersih,nurul izzah kata nak jadi mcm mesir……sam ketot kata nak tumbangkan kerajaan…..la..mana satu betol ni….

      mgkn otak lu yg x betol lagi kot…

      Reply
  • July 15, 2011 at 2:55 pm
    Permalink

    UMNO pergi check pebdatang tanpa izin kat Sabah tu…siap buat macam kg sendiri.

    Ni pi serang takyat sendiri..

    Reply
    • July 15, 2011 at 3:39 pm
      Permalink

      masaalah ni ada di mana-mana negara di dunia…..bila negara dah makmur…..
      cuma kat india jer tak dak pendatang tanpa izin…….hehe

      Reply
      • July 15, 2011 at 4:14 pm
        Permalink

        Siapa kata kat India tak ada pendatang Izin. Ko ni nampak sangat tak byk membaca. India is a growing economy. Much bigger than us.

        Aku bagi analogi, Ko nak jadi negara maju, tapi ko benchmark yourself dgn Myanmar.

        Goodluck!

        Reply
        • July 15, 2011 at 4:20 pm
          Permalink

          growing economy….yes ! to only 10% of populations…bukan setakat membaca…i’ve been there on assigments….seen the whole pic and been told by collegues

          dan mooooo….percayala aku kata tak ada pendatang haram kat india…..

          Reply
        • July 15, 2011 at 6:28 pm
          Permalink

          buto la negara india membangun…banyak syarikat malaysia kat sana tengah tunggu nak ranap je…semua kaki rasuah kuat sangat……apa saja kerja duit didahulukan, kerja dikemudiankan…..mcm haram….pergi buat research pada syarikat korporat yg bisnes kat sana la…baru boleh cakap…..rakyat merempat….bom sana sini…itu ke dikatakan membangun ke ? pendatang india kat malaysia banyak la….

          Reply
        • July 15, 2011 at 9:53 pm
          Permalink

          Hahaha moooo…..padan muke ko kena belasah macam lembu bajak!

          Reply
        • July 16, 2011 at 8:46 am
          Permalink

          hahah…mooo….hahhaah….apa laaa..google la skit…tak pn tanya kengkawan yg g india…takpun ko tgk la film slumdog….yg aku tau sil aku duk india 5 tahun..dia bg contoh ko nak buat pondok kecik pakai batu kat sana….kalau kat sini sorang je keje….2 minggu siap..kt sana 2 bulan baru siap yg keje 200 org,,,sbbnya…aku ckp ko ko suh aku belajar…apa kes benchmark nie cam dah jadi ayat PAKATAN HARAM….cam waima ayat org umno

          Reply
        • July 17, 2011 at 3:17 am
          Permalink

          Ha ele rakyat India yang mewah cuma kir kira 10 juta aja lagu mana yang baki 790 juta rakyat yang hidup miskin,daif & jahil ? Tu yang bikin kepala pening PM India la ni lagu mana nak bagi kehidupan lebih sempurna secara adil kepada rakyat majoriti miskin papa kedana tu.

          Reply
      • July 15, 2011 at 10:29 pm
        Permalink

        tapi kenapa orang johor berkerja di singapura…..

        kalau malaysia makmur…..

        Reply
        • July 15, 2011 at 10:44 pm
          Permalink

          …antara 10 statements c4 yang paling pianng…!!

          kau tak tanya pulak orang s’pura yang keja kat malaysia….

          Reply
          • July 15, 2011 at 10:45 pm
            Permalink

            berapa ramai orang singapura kerja kat malaysia ???

        • July 15, 2011 at 11:25 pm
          Permalink

          aku tak faham sepatah haram dengan mendiang c4 ni.. Merapu2..

          Reply
          • July 17, 2011 at 2:01 pm
            Permalink

            ni…aku nak tnya c4..nape rakyat singapore pi shopping kat johor??

            kalo ko x tau jugak…mmg tahap bebal la ko….

        • July 17, 2011 at 6:22 pm
          Permalink

          Berhijrah keluaq negeri memang baguih untuk cari kehiduan lebih sempurna. Mana mana negeri maju di dunia sentiasa membuka pintu pada penghijrah dari negara mundur untuk menampung kerja kerja kurang mahir bergji rendah yang mana rakyat depa tak mau buat. Buka setakat pekerja tk dk kemahiran tinggi depa juga mau kan pekerja berpendidiakn tinggi dalam bidng sains & tekniogi untuk sama memnbangun kan negara depa. la ni lihat ramai rakyat dsri negara Asia,Timur tengah,Amerika Latin & Eropah Timur bekerja kat AS,kanada dll.La ni trend lagu ni telah melanda dengan profesional malaysia ramai depa berhijrah kat Australia,Britain &n AS. Pasai apa depa wat lagu tu ? Semua depa tu nak ubah taraf hidup ke pendapatan tinggi. Tu la untung nya orang ada kemahiran tinggi bukan macam kita ni masih lagi terkais kais cari untuk makan pagi petang lum tentu lagi sebab apa sebab kita tak dak kemahiran tinggi cuma berpendidkan tinggimtapi masihn bodo macam lembu seperti puak puas hamPAS sentiasa kena tipu oleh orang profesional seperti Ambiga tu.

          Reply
    • July 15, 2011 at 6:15 pm
      Permalink

      kah..kah mooo lembu ni sebut Sabah..mmglah Sabah ni byk sbb kepulauan Borneo ni pengaruh pendatang Sulu dan Filiphine… xyh ckp sabah lah..KL sndiri dh berjuta org asing..
      sbb apa? sbb nikmat rezeki dan keamaan ni Malaysia ni lah ngokk oii
      kalau negara huru hara, ekonomi down, sape nk berniaga? mana nk dtgnye kecairan ekonomi, indon cabut balik laah..dh gula habis..

      Reply
      • July 16, 2011 at 9:41 am
        Permalink

        Kat tempat lain pun boleh cari rezeki bro….
        Masalahnya k’msia ni banyak sangat rasuah, ko pi tanya Indon dan bangla siap tunjuk kad pengenalan biru. Masa operasi KASTAM, SPRM kata ketirisan hingga ratus juta setahun… apa k’jaan buat?
        ko tak jumpa negara lain yg. boleh seludup manusia begitu senang, pintu masuk m’sia macam tiada penjaga dan k’jaan gagal mengawasi pelancong dan pendatang yg. masuk m’sia. Sebab tu banyak kerja haram dilakukan orang luar.. cuba ko pergi negara luar, lebih sehari polis dia datang cari ko, kenapa belum keluar dan ko kena saman.

        Reply
        • July 17, 2011 at 2:22 am
          Permalink

          Pok Nik tu tak laku kan rasuah ka ? Dulu heboh ulama belukang ni buat umrah di taja oleh kontraktor buat tanda jalan tu bukan rasuah kot…Bila dah heboh satu Malaysia dan dan dia batai kan pi Mekah takut kena penjara nanti malu Ulama keramat bikin kepoh..!

          Reply
          • July 17, 2011 at 12:37 pm
            Permalink

            SPRM dah buktikan tiada rasuah… ko lagi hebat dari SPRM ke?
            Pi la dakwa TGNA, kalau rasa hebat sangat…

          • July 17, 2011 at 2:03 pm
            Permalink

            itulah ko bodoh bujuk…kes anak menantu dia still dlm siasatan….lagipun byk kes dikelantan pork nik dah buang fail dulu sbb dapat info dari budak2 SPRM yg pro PASial…termasuk la polis sekali…..
            jgn nak kata hang punya ostad tu bagus sgt…..

          • July 17, 2011 at 4:49 pm
            Permalink

            Apa kena mengena, anak-menantu dengan TGNA, takkan kes KJ rasuah, Paklah pulak meringkuk dalam penjara…?
            Lim leong six dan Kong Coi koi kena dakwa pun TunM dan Paklah releks …jeee…

          • July 17, 2011 at 7:07 pm
            Permalink

            Aku tau awai awai lagi SPRM tak leh dakwa sebab pok Nik dah batai kan pemergian ke Mekah dan tiket di serahn balikm pada penaja. hang inga taku ni bodo piang macam puqak puak lembum macam hang ka..?

            Kalu benaq apa pasai Nik aziz tidak serah balik tiket tu dan berani hadapi tindakan sprm.Dia tau dia dh buat salah dan Pok Nik takut hilang jawatan dan kena humban dalam jel. pok Nik bukan nak pertahan kan kebenaran tapi nok pertahan kan jawatan MB buat selama lama nya lebih dari Tun M sendiri. Biaqm kaya asaim kan rakat bertambah derita miskin.

          • July 18, 2011 at 12:22 pm
            Permalink

            Sekarang jawap aku… TGNA ada rasuah ke tidak???
            Ko pusing sana pusing sini orang tak paham…
            Klau takda tutup kes…. ko ceritapun bukan betoi…

        • July 18, 2011 at 9:53 pm
          Permalink

          Bujuk..bujuk..yang rasuah tu pegawai kerajaan. Berapa ramai dah kena cekup. Ada juga anrtara yang kena cekup tu sokong PAS, tau tak? Fulus..bro..kau pun boleh gelap mato, kalau ada peluang..Kau pernah gi Indon dan India tak? Belajar2 la keluar dari tempurung,baru tahu buat perbandingan antara negara orang dengan Malaysia ni.

          Reply
  • July 15, 2011 at 3:25 pm
    Permalink

    demam “kuning” trus mnghantui PM dimana shja dia pergi
    Amnesty International hari ini menggesa Perdana Menteri Britain David Cameron dan Pope Benedict supaya tidak membentangkan ‘permaidani merah’ kepada Datuk Seri Najib Abdul Razak kerana layanan buruk dan tindakan kejam kerajaan pimpinannya terhadap perhimpunan Sabtu lalu.
    rujuk link———> http://malaysiakini.com/news/169705

    http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2011/07/malang-lagi-buat-najib-makan-tengahari.html
    Sudahlah semalam ketibaan Najib di London tidak disambut dengan hamparan permaidani merah dan yang menyambutnya pula bila Najib tiba di lapangan terbang Farnborough hanya Wakil Khas kepada Setiausaha Negara bagi Hal Ehwal Luar dan Komanwel John Mcdonald serta Pesuruhjaya Tinggi Britain ke Malaysia Simon Featherstone walaupun lawatan itu kononnya dibuat atas jemputan Perdana Menteri Britain David Cameron.

    Hari ini pula disambut pula dengan protes oleh sekumpulan kecil yang membawa plakad berwarna kuning diluar Downing Street dimana Perdana Menteri Britain David Cameron dijadualkan makan tengahari bersama Najib..http://4.bp.blogspot.com/-i-Qkp9Fs3eA/Th5wUiq9EeI/AAAAAAAATZ4/HOIrlPvkIDE/s400/DEMO_LONDON_DOWNING_ST.jpg
    Lebih malang lagi pula.. Perdana Menteri Britain David Cameron membatalkan makan tengahari bersama Najib. Dan Queen Elizabeth pun sambut Najib dengan baju kunin

    WHAT A SHAME!!! pencacai UMNO bolehlah hang tipu, pencacai UMNO bolehlah hang nak kerah suruh berhimpun dengar ucapan hang, pasal depa bengong.. depa buta hati.. tapi masyarakat dunia bukanlah sebodoh pencacai UMNO!!

    Reply
  • July 15, 2011 at 3:40 pm
    Permalink

    Pihak pemerintah UMNO kena bermuhasabah diri di atas segala kesilapan yg dilakukan sepanjang 54 tahun memerintah Malaysia……

    Reply
    • July 15, 2011 at 4:15 pm
      Permalink

      hmmm….parti UMNO la teluk….bukan pemerintahan UMNO….ingat tu.

      your comment is acceptable…..tak ada sempurna….

      Reply
    • July 15, 2011 at 4:26 pm
      Permalink

      pemerintah UMNO hanya menyalahkan rakyat ….. kerana tak menyokong dia …

      tapi pemerintah UMNO tak pernah muhasabah kenapa rakyat tak sokong dia….

      Reply
      • July 15, 2011 at 4:36 pm
        Permalink

        laaaaa….hang ada ka ?
        hush !!……ada rakyaat sokong BN….ada rakyaat yang sokong…parti pembangkang……..dalam demokrasi…yang less undi akan jadi pembangkang…

        hmmm…c4..c4…kekadang aku sedih tengok hang….

        Reply
        • July 15, 2011 at 10:25 pm
          Permalink

          apa yang kau sedih kan tengok aku……..????

          cuma aku sedih bila melihat kau ditipu oleh najib dan rosmah….

          masih menyokong membuta tuli….. SEBAB PROJEK ….

          Reply
          • July 17, 2011 at 10:59 am
            Permalink

            Orang tak jawab kau bukan pasal tak ada hujah C4 oii. Tapi tak nak ikut kebodohan kau ni. Ntah apa2.

      • July 15, 2011 at 9:56 pm
        Permalink

        Sebab selalu bermuhasabah lah UMNO SENTIASA MENANG! Itu fakta! Yg sentiasa menyalahkan rakyat nkorang, sebab rakyat tak pernah memberi kemenangan kepada nkorang…kehkehkeh!

        Reply
        • July 15, 2011 at 10:23 pm
          Permalink

          kat kelantan, penang, kedah dan selangor ……..

          UMNO menang ke ????

          Reply
          • July 15, 2011 at 11:13 pm
            Permalink

            PR guna ‘pengundi hantu’, boleh la menang.. mcm mana BN nak menang kalau PR dok main ‘hantu’.. Sampaikan C4 boleh claim yg arwah Megat boleh ‘tulis sms’ bagi kat dia, hebat btul pengundi hantu depa tuhh..

          • July 17, 2011 at 2:30 am
            Permalink

            Tau pun hang tapi napa hang dan puak puak bebai hang dok kata SPR berat sebelah,tak adil & tak teluih. Ooo bila negeri yang ko menang ko diam tapi negeri lain yang ko tak dapat tawan ko heboh kata Umno zalim,tipu dan sentiasa kawal SPR,PDRM mahkamah,SPRM. Puak puak hang pa betoi betoi dah gila patut la cakap pun dok merapu merepek dah tak dak lagi jhati nurani sebagai orang beriman. Kata nak tegak kan ISLAM mana iman hang pa ?

          • July 17, 2011 at 12:38 pm
            Permalink

            hehheh…
            kalau bersih putrajaya kami dah sapu dah… faham…

          • July 17, 2011 at 2:05 pm
            Permalink

            wooooiiii C4 dah nak masuk PRU13..hang dok ulang skrip lama…..mmg bangang la lu ni….
            lu jadi pembancuh kopi….anwar pandikutty la…

          • July 17, 2011 at 7:10 pm
            Permalink

            Ele setakat sapu bini orang bole la puak puak buas macam kerbau Tok lebai bebai hamPAS tu.

  • July 15, 2011 at 3:52 pm
    Permalink

    kepada admin —-> prtnyaan aku smpai bila
    Your comment is awaiting moderation. ?????????????

    Reply
      • July 15, 2011 at 4:15 pm
        Permalink

        Najib kena ‘boo’ kat UK. Tak ade roadblock pun…? Tak kan police dia org lagi low tech dari Malaysia sampai tak tahu org nak berkumpul???

        Reply
        • July 15, 2011 at 4:21 pm
          Permalink

          sampai 300,000 orang ke mooooo…

          alaaaa…berapa ramai sangat penderhaka negara kat uk…

          apa punya analisis…..turrrr

          Reply
          • July 15, 2011 at 6:57 pm
            Permalink

            sedara….isu nye skang Najib tu PM
            Perdana Menteri Malaysia
            konon ke UK atas jemputan

            kenapa undang2 di sana tak mcam undamg2 umngok di Malaysia ? ape tindakan Polis sana trhdap pserta himpunan ?

          • July 15, 2011 at 8:13 pm
            Permalink

            sedara….tengok la betapa tertibnya mereka…..polis uk minta undur…depa undur…..

            cuba depa bantah….pas tu maki polis uk…..tak kan la polis tu nak senyum….kata its ok…you may proceed…

            nampak tak bezanya ?

          • July 16, 2011 at 12:42 am
            Permalink

            Tak der la sampai 300,000 ish ko ni…anyway lagi byk la dari Patriot kat bumi malaysia sendiri. kalau ko cakapa pasal USD500,000 tu mungkin…tu harga gelang Imelda Mansor tu…

          • July 16, 2011 at 9:46 am
            Permalink

            Isunya bukan berapa tapi kenapa?
            Ko rasa kalau Queen datang m’sia, polis m’sia akan benarkan perhimpunan untuk rosakkan imej Queen ke?

          • July 16, 2011 at 3:49 pm
            Permalink

            siapa yang nak rosakkan imej queen ?……hehe…main redah jeeee…..

          • July 17, 2011 at 12:40 pm
            Permalink

            Aku maksudkan, London dah bagi kebenaran pada pendemo untuk burukkan imej Najib di sana… apala tu pun lembab sangat…heheheh.

        • July 15, 2011 at 4:53 pm
          Permalink

          2-3 kerat jer… tok sah kecoh lah…
          Standard pembeli rumah x siap berkumpul depan syarikat pemaju lg ramai… Xkan ramai mcm ni nak kena ada FRU!
          Logik lah…

          Reply
          • July 15, 2011 at 6:21 pm
            Permalink

            mooo..bape juta org boo Najib?
            Anu-war upah pakai Pound sterling ke pakai RUPIAH?
            biasalah musuh2 negara yg tahu kegagalan BERSHiT.. masih xpuas hati..
            lgpun ko admire sgt dgn Britain negara kafir ni apesal?

          • July 16, 2011 at 12:43 am
            Permalink

            Eh..kalau Najin dgn Rosmah yg pergi ke London jumpak PM British, dan cium tangan Queen…siapa yg admire??? Aku pulak yg kena…

          • July 16, 2011 at 9:48 am
            Permalink

            Isunya Britain tak kesah pun PM m’sia datang sana. Kalau perkara sama berlaku di M’sia, polis malaysia dah hambat peserta DEMO dengan cota dan gari kalau bukan dengan gas beracun.

        • July 15, 2011 at 10:22 pm
          Permalink

          buat apa booo dengan najib …..

          ambil sebijik bata besar……. baling kat muka najib tu….

          biar padan dengan muka nya ….

          Reply
        • July 15, 2011 at 10:37 pm
          Permalink

          amboi…sejak2 ban ki moon jadi kawan nik ajis…hang sombong no…..hahahahahah

          oiii…harakah tak mau jemput ban ki mon pi kelantan ke ?
          macam bagus-bagus kata UN kutuk Malaysia…..aku ingat ke sapa…..tengok-tengok mat salleh mabuk mana….yang kerja tak dak gaji…..sapa pun tak kenal

          hik ! hik ! hik !

          Reply
          • July 16, 2011 at 12:48 am
            Permalink

            Kita org memang sombong pun……….sbb tu bila cakap pasal suruh ubah gaya hidup kita org tak ambik pusing…sbb gelang Imelda Mansor harga dia US500,000. Gigih betul Imelda tu menabung yer..?

          • July 17, 2011 at 2:13 pm
            Permalink

            besala….citer2 fitnah mcm ni mmg berok PaRia suka……
            malah pork nik pun dah galakan fitnah dan maki ni……..sampai tuhan pun maki gak…inikan pulak berok2 dia…

      • July 15, 2011 at 6:54 pm
        Permalink

        post aku brkaitan PM Najib kene boo oleh rakyat Malaysia di London
        gmbar2 pngiring nya yg pakai tali leher kuning
        gmbar2 ratu Elizabeth yg smbut PM pkai baju kuning

        pling mudah “demam” kuning yg trus mngejar PM Najib

        Reply
        • July 15, 2011 at 10:03 pm
          Permalink

          Apa pulak…bila pulak nkorang ada “all rights reserved”, trademark, patent, IP rights, copyright atas warna kuning neh? Sesapa nak pakai, pakai lah takda makna apa-apa. Kalo kerabat diraja di Malaysia yg dah zaman berzaman guna warna kuning, makna mereka penyokong bershit ke? Taik ko pun warna kuneng…..apa punya logik pandir yg ko pakai ni a”boooo”?

          Reply
          • July 16, 2011 at 9:49 am
            Permalink

            jawapan penydap hati….kekekkekkee.

        • July 15, 2011 at 10:19 pm
          Permalink

          bila pulak kita nak boooo kan najib kat malaysia ni pulak …..

          Reply
          • July 15, 2011 at 10:32 pm
            Permalink

            kalau hang nak boooo..hang kena ajak mr moooooo sekali….hehe

          • July 15, 2011 at 11:16 pm
            Permalink

            Yg aku nampak dua tiga kerat dok pegang baju ‘otak kuning’ tp haram tak brani pakai pun.. chehh… takdak teloq ka woii!! ini ‘WIRA’ rakyat??? hak thhuuii!!!!

        • July 16, 2011 at 12:44 am
          Permalink

          No hal kalau nak ajak aku..tapi takkan lah lah pakai baju kaler kuning korang pun kechut..?

          Reply
          • July 16, 2011 at 3:45 pm
            Permalink

            hehe….pejuang konon….itu baru baju….dah tak berani nak pakai…belum yang lain lagi…..pejuang…pejuang taik minyak.

  • July 15, 2011 at 4:25 pm
    Permalink

    biasa lah ada ulamak yang tak sehaluan dgn BN atau UMNO….

    hentam…… bila ada ulamak ikut telunjuk UMNO…sokong…..

    itu hak Dr asri nak bercakap lah……

    Reply
    • July 17, 2011 at 2:09 pm
      Permalink

      itu ari DR Asri cakap…suruh anwar pandikutty resign……mengamok giler berok2 PaRia….

      mmg betol al lu cakap C4 hak Dr Asri…..hang sokong x anwar resign??…heheheeh

      Reply
  • July 15, 2011 at 4:30 pm
    Permalink

    “Dr. Asri juga mendakwa Kerajaan menggunakan pemimpin agama untuk pertahankan kuasa. Kepala hotak Dr. Asri! ”

    OH …..UMNO PUN MENCARUT JUGA ….MAKI HAMUN JUGA …….. AKU INGAT KAN BAIK SANGAT KE UMNO NI…..

    Reply
      • July 15, 2011 at 6:33 pm
        Permalink

        pi tengok lubang rosmah besar mana….????

        aku nak masuk kan kepala hang kedalam lobang nya …..

        Reply
        • July 15, 2011 at 10:24 pm
          Permalink

          Hang ada nafsu tibai lubang depan kaa C4 ooi?? Setau kami hang tu mcm Bung nuar kaki main belakang…

          Reply
      • July 15, 2011 at 10:44 pm
        Permalink

        selama ini aku pi jolok puki rosmah supaya beso lagi…..

        senang sikit kepala kau masuk kedalam ….. nak minum air kencing nya

        Reply
        • July 15, 2011 at 11:01 pm
          Permalink

          Azizah pun hang lanyak jugak?? Azmin punya?? hah, sah dua2 hang dah try nii.. kehkehkeh..

          Reply
        • July 17, 2011 at 3:25 am
          Permalink

          Ahhh..tengok cakap pun dah merepek repek sampai sanggup mencarut mana iman hang ni sebagai seorang muslim. kata heboh nak tegak kan islam hang tu yang perasan Hadi awang dah pun kensel nak tubuh kan negara islam kerana dah di gula gula oleh DAP.

          Bodo..bodo puak puak haprak sama naik dengan pemimpin hamPAS nih…

          Reply
          • July 17, 2011 at 11:07 am
            Permalink

            Ishhh!!! hang pa ni. Kan ke dalam artikel lain, C4 ni cakap dia tak percaya Tuhan. Orng Islam lain pun dia panggil mendiang. Islam ke dia ni?

    • July 15, 2011 at 5:44 pm
      Permalink

      mendiang c4 nak bercerita pasal akhlak.. Kah..kah..kahhhhhh
      byk lagi kene praktik sifat nabi

      Reply
      • July 15, 2011 at 6:19 pm
        Permalink

        hehehe C4… ko punya meroyan kan..
        makin lama makin geli hati..
        xpayah kuar hujah2 ilmiah dh..
        sbb ko bukan paham..hati hitam
        akhlak ko tu cmne ekk C4?
        ko ubah hukum, ko kutuk org dh meninggal
        ko mencarut, ko maki2 hamun..
        pastu tibe2 ko terjerit2 suruh berakhlak? kah..kah..kah.. syaitan ke dajjal ni?

        Reply
        • July 15, 2011 at 10:14 pm
          Permalink

          kepala butuh kau lah……

          Reply
          • July 15, 2011 at 11:19 pm
            Permalink

            C4, ubat nyamuk jgn lupa makan.. bukan pa, hujah hang tu dah mcm bunyi nyamuk dah pun..Jgn lupa makan naa…

          • July 15, 2011 at 11:38 pm
            Permalink

            mendiang c4 dah angin.. Kesian.. Mungkin dah nak habis umur kot..
            Sediakan kayu utk bakar mendiang c4.. Tanah tak terima org mcm mendiang c4 ni

      • July 15, 2011 at 10:17 pm
        Permalink

        aku baru dapat sms dari mendiang megat jonid, bekas menteri kabinet BN ….dari Batu 2, Akhirat Road ….tadi…

        dia kata memang dia keluar kan IC palsu kepada pendatang asing filipino …

        masa pilihan raya umum kat sabah dulu …supaya BN menang ….

        Reply
        • July 15, 2011 at 10:26 pm
          Permalink

          Laa, kalau mcm tu, pi la buat laporan polis.. awat?? takut??

          Reply
          • July 15, 2011 at 10:41 pm
            Permalink

            tu la aku cakap kau tak percaya ………

          • July 15, 2011 at 11:03 pm
            Permalink

            Hp apa arwah pakai dlm kuboq la ni? aku respect tul kat hang la, smp arwah dlm kuboq boleh sms bagi hang.. perghh…

        • July 16, 2011 at 12:35 am
          Permalink

          Artis2 gebu pilihan umno!

          Reply
  • July 15, 2011 at 5:59 pm
    Permalink

    ibu bapa pon ada buat salah, buat maksiat…tapi Allah suruh si anak NASIHAT BERHIKMAH….. wahai Dr. Asri, ibu bapa pon tak boleh buat sesuka hati, tetapi NASIHAT KEPADA MEREKA TETAP BERHIKMAH…bukan aku yang ajar, tapi Allah.

    siapa ajar Dr. Asri ?

    Khawarij PAS.

    Reply
    • July 15, 2011 at 10:13 pm
      Permalink

      itu lah dasar haparak UMNO……

      bila ada sahaja orang yang berpegaruh bercakap sikit dan komen tentang UMNO…..

      mula lah melenting ….. macam orang giler ……. hak dia apa dia nak cakap …..

      Reply
      • July 15, 2011 at 10:29 pm
        Permalink

        cakap laaa….siapa tak kasi cakap….orang 3 suku macam hang pun dibenarkan buat comment……..

        tapi terima la bila di kritik……..ingat tu….kritik bukan fitnah….

        Reply
      • July 16, 2011 at 12:45 am
        Permalink

        Semenjak bila umno boleh di kritik ni??? ada kah pengikut umno berani kritik???

        Reply
  • July 15, 2011 at 6:18 pm
    Permalink

    Dr Asri ni WAHABI
    Mat Sabut Syiah
    elok sgtlah join PAS..biar cepat melingkup PAS..
    DrAsri ni cukup ‘ganas’ masa jd mufti..mufti wahabi..pantang tgk kita buat amalan sunat lain..dihukumnya BID’AH!!

    Reply
    • July 16, 2011 at 8:59 am
      Permalink

      asal c4 ngn moo xmo komen ko yg nie….sbbnya pantang ada “ulama” cam ust azizan nak tegakkan islam…karpal singh mesti tentang sampai mati…nasha tantawi n.ajis dan hadiwang kechut…xcaya ko tgk la mesti tarik balik larangan msa bulan ramadhan di kedah…

      Reply
  • July 15, 2011 at 7:17 pm
    Permalink

    PETALING JAYA: DAP menggesa Kerajaan Negeri Kedah membatalkan larangan menghentikan operasi semua pusat hiburan di negeri itu sepanjang Ramadan ini.Penasihatnya, Lim Kit Siang berkata Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Razak wajar membatalkan pelaksanaan Enakmen Hiburan dan Tempat-tempat hiburan 1997 “Dalam keadaan ini, Azizan harus mempertimbangkan semula serta memansuhkan keputusan untuk melaksanakan sepenuhnya Enakmen Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan 1997.Mengulas lanjut perkara tersebut, Lim yang juga Ahli Parlimen Ipoh Timur berkata beliau telah menghubungi Pengerusi DAP Kedah, Lee Guan Aik yang juga Adun Kota Darul Aman berhubung keputusan kerajaan negeri melarang 13 jenis hiburan di negeri itu.

    “Lee mendakwa DAP Kedah tidak pernah bersetuju dengan larangan dan perkara itu tidak pernah dibangkitkan pada mesyuarat Majlis Pakatan Rakyat Kedah.“Beliau juga menjelaskan bahawa dia tidak pernah bersetuju dengan larangan sedemikian di Dewan Undangan Negeri,” katanya.Justeru, Lim berkata perkara tersebut akan dibangkitkan pada mesyuarat Majlis Pimpinan pusat Pakatan Rakyat minggu depan.

    Camana laaa ustaz azizan nak jawab.Al maklom laaaa…tanpa DAP boleh Piiiiiiiii dia nanti. Selama ini pun sebelah Sg Petani..DAP yang pangkah depa banyak. Lagi punn kalau “khalifah umar abdul aziz” depa di Penang sana nuhhh Ah Guan Engg akan naik hanginnn satu badan kalau lahhh kerajaan Pas Kedah tak dengaq cakap dia…mau loghat jadinyaaaa…Sudah sedia maklom tahap pengetahuan “khalifah” tuhh tinggiii woooooo… Lagi satu kalau di repot kepada “alustaz Ngaaa “di peghak sana nuuu..sat lagi dia baca hadis yang boleh mencabaq kehebatan ustaz zizan lagik cekelat angin…Jadikkk dalam makna kata lain..Ustzaz Zizan ibarat dalam keadaan ..telan mati nuar luah mati kitsiang….payah tuhhhhhh….beghani kaaaaa balaci PAS di sini pi jentik telingan Kitsiang…sebab lawan Mb Kedah..heheh TOBAT!!!!!!

    Reply
  • July 15, 2011 at 7:25 pm
    Permalink

    pasal ape semua org takut dengan ulamak mcm dr asri ek…..
    aku mencari sebab…..

    Reply
  • July 15, 2011 at 8:27 pm
    Permalink

    Patutnya Asri beritau dalam Islam mana ada sistem demokrasi. Dalam Islam, yg paling kuat, pandai dan adil saja yg penting. Di dalam Islam, kalu ada lebih dari 1 orang nak jadi ketua, hanya 1 saja yg layak dan yg lainnya mesti berundur.Kalu enggan, bunuh saja.
    Tanyalah Hadi, kat mana dlm Islam ada bicara pasal demokrasi. Sama mcm negara Islam, Hadi dah confirm tak de sebut dalam Quran.

    Reply
    • July 15, 2011 at 11:47 pm
      Permalink

      Jawapan macam ko ni boleh menyebabkan aqidah ko gugur….

      Reply
  • July 15, 2011 at 8:33 pm
    Permalink

    Wahabi difinance kuat oleh Yahudi secara senyap2.

    Reply
    • July 16, 2011 at 12:46 am
      Permalink

      agree ..last sekali masuk poket zadsaif..ko yg belasah kan…?

      Reply
      • July 16, 2011 at 11:21 am
        Permalink

        Moooo,
        Kau pergi siasat dulu dgn terperinci bagaimana ketika wahabbi diawalnya dulu. Yahudi memang secara senyap2 nak sabo Islam. Jgn ikut kepala otak saje.Buat kajian dulu.

        Reply
  • July 15, 2011 at 11:46 pm
    Permalink

    Memang pun patut dikutuk siapa yg tak mengakk demokrasi, tak mengakkan Islam dan salah guna kuasa di malysia ni. Eh siapa pulak yg mempertahan kan aktiviti2 yg bercanggah dgn Islam ni??? Siapa lagi kalau bukan UMNO.

    Contoh kes terbaru cincin yg dikatakan milik Rosmah. Kalau lah ia berlaku dkt Datin S Wan Azizah:

    i. MACC dan PDRM terus buat siasatan segera tanpa ada sebarang lporan.
    ii Masuk segala bentuk media BN spt TV, Newspaper …semua headalines
    iii. Di interview nye semua menteri kat TV dan paper – semua akan kutk termasuk pencacai kat website umno ni.

    Tapi kalau jadi kat UMNO kes senyap…………tak ada coverage , silap2 rekod akan di padamkan mcm dalam kes altantuya . Macam dlm kes altantuya ……………

    Reply
    • July 16, 2011 at 11:39 am
      Permalink

      Mooooo,
      Kau cakap pasal akidah.
      Cube lihat skrg kat Malaysia ni mcm2 Islam ada. Islam cara Pas nak masuk syurga senang, Islam cara UMNO, Islam cara Sisters in Islam, Islam cara Badawi Hadari,Islam cara Anu ar Madani pas tu skrg cara yg sorang ni.
      Masa aku belajo dulu, Pak Guru Arab ni amused sbb bila org nak convert masuk Islam org malaysia sibuk suruh masuk aliki,Hambali,Hanafi,Syafie,Syiah dll. Dia komen masuk Islam ikut je Rasulullah.
      Disbbkan terlalu banyak pendapat yg berncanggah so-called Islamic scholar skrg mcm dia ni, masyarakat Islam kita dah berpecah belah. Susahnya kalau politik ala demokrasi western dimainkan dgn agama. Marina pun pandai bercakap pasal selok belok agama. Org bukan Islam kat Malaysia skrg pun pandai sebut hadis dlm DUN Selangor. LGE pun pandai sebut ayat Quran, tapi tak tau meaning dan pengajarannya. Wakil2 rakyat PAS senyap je. Apa jadahnya.
      Lihat kpd zaman2 khalifah berempat,abasiyyah dan Umayyah dulu. Ramai yg nak jadi bos pada satu2 masa.Dan cuba cerita kat aku apa yg dia org lakukan. Saidina Ali pun kena warning.. Dlm Islam, pemerintah hanya satu. Period.

      Reply
      • July 16, 2011 at 11:43 am
        Permalink

        Mooo,
        cincin berlian tu kalu harga RM74jute agaknya brape kilo berat kat jari?
        pastu hantar ke malaysia pakai courier je thru kastam malaysia?
        kalu aku, mesti antar personal courier bawa cincin tu.

        Reply
        • July 17, 2011 at 11:16 am
          Permalink

          Aku rasa tak lama lagi puak2 PR ni akan terjerat tengku diaorang pasal isu PERMATA ni. hehehe…

          Reply
  • July 16, 2011 at 12:24 am
    Permalink

    Anyway gelang Imeldah Mansor pakai kat satu majlis adalah matching dgn yg dijual di Jacobs New York..harganya sangatlah murah, USD500,000 jer.

    Biasaklah org umno akan kata “Ok je…janji tak ambik duit rakyat”. sebenarnya Najib terhutang budi dgn golongan melayu yg bodo macam ni..ha..ha…

    Anyway aku sangat kagum dgn ketabahan menabung Imelda Mansor ni………itu baru satu gelang jer…eh dalam hidup kita tak kan nak beli gelang jer????? Mesti baju, accessories, kereta, vacations dan properties. Ooopss kalau dah ada gelang tu…tak kan ada satu jer…?

    Reply
    • July 16, 2011 at 9:01 am
      Permalink

      bro….cuba ko google skit…kalau najib tak masuk politik pun..rosmah ttp mampu pakai gelang tue….aku bg ko hint…kelurga najib ada share kat satu lubuk duit yg menjana berpuluh juta sehari bro…diorang dapat saham tue melalui tun rzak..

      Reply
  • July 16, 2011 at 12:49 am
    Permalink

    Saksikan Mari Menabung Bersamu…eh bukan..bukan…bersama Imelda Mansor.!! Yeaaaa..!!!!

    Reply
  • July 16, 2011 at 2:57 am
    Permalink

    hangpa nak cari pasai dengan ulama muda umno ? maza ni ialah ketua ulama muda umno bawa pengangan yang sama dengan tan sri shahidan kasin sebab tu anak penang ni jadi mufta perlis , maza orang kuat tun dr mahathir waktu kena tangkap itu hari marina pun jengok dia kat mahkamah lah …. dia adalah pengganti astora jabat siam perut ijau tu

    itu strategi politik biasalah biaqlah dia masuk pas lepas tu dia luku kepala lebai pas pelan2 tukar mazhab dari dalam pas…. kalau dia masuk pas umno juga untung ….. apalaa hangpa ni kasi diam2 sudahlah ……
    bakal mufta 1malaysia tu , mufta muktabar seantero dunia shahidam kasim ngan tun mahathir ada rancanganlah …strategi nak melingkupkan pas hangpa tengok saja nanti … Tungguuuuu

    Reply
  • July 16, 2011 at 10:49 am
    Permalink

    c4…para pendemo xnak buat negeri sendiri ke

    Reply
  • July 16, 2011 at 10:51 am
    Permalink

    c4…para pendemo xnak buat negeri sendiri ke…
    kat shah alam kan jadi demo aman!!

    kalu agong xcampur tgn …perkasa mmg dah gila nk berdemo aritu…
    bayangkan lah apa akan jadi.. sampai perkasa nk jumpa agong xbagi..nampak nya
    kita masih rational xbiar pergaduhan jd peperangan!!!

    sabtu demo
    ahad najib turun padang..
    kalau di Mesir Presiden xkan mampu keluar lenggang2
    lalu tempat2 demo…
    SEJUTU DEMO MAKAN TUAN..
    itu petanda DEMO ITU PALSU..
    FAKE DEMO
    FAKE MAJORITY

    datang bermatlamat ambik gambar video
    balik cepat buat progrm tv upload utube…tu la dia demontrasi !!!!

    Reply
  • July 16, 2011 at 4:01 pm
    Permalink

    USTAZ AZIZAN MB KEDAH kena GEMPAQ dengan Kapai Singh!!! Alahaiiii..alahaiiiii…dengaq kata dah demam dahhhhhh… DAP sudah amat faham tentang islam…depa sudah yakin dengan islam ala PAS .Sebab itu laahhhhhhh Kit Siang,Kapai Singh dah bagi AMARAN..Hebat sungguh tarbiah PAS kepada YB-YB DAP tentang islam sampai depa beghani lawan MB Kedah!! Perghhhhhh!!!…Adfa berani kaaa PAS nak lawan cakap puak-puak kapiaq tuhhhh atas nama Pakatan rakyat!1 ADA berani kaaaaa??? Apa nak kena tanya Tok Nek Nik ajis dulu…woooo cam tuhhhhhh…Kita dah boleh dapat jawapannya…Sahih…Kerajaan PAS kedah pelan pelan kena tarik balikkk itu punya arahan!! Kapai baru tunjung jari telunjuk…keraajaan PAS kedah dahhh ketaq lutuitttttttt!!!

    Reply
  • July 17, 2011 at 12:14 am
    Permalink

    “Saya berkaki ayam separuh jalan, berbatu-batu. Ada anak muda hendak beri saya sepati Nike. Ini saya fikir sepatu yang cantik sangat, saya tak mahu.

    “Kemudian orang beri saya sepatu yang besar, saya gunakan sebab hendak berjalan agak susah. Sampai di Hotel Midah, Kampung Attap, ada orang membelikan saya selipar. Jadi lepas itu dia pula berkaki ayam,”.
    “Ada anak India hendak bagi sepatu dia, anak Cina hendak beri sepatu dia. Saya merasa amat bangga.
    “Tidak pernah saya melihat satu kelompok orang muda yang berbilang bangsa itu bersatu oleh satu cita-cita. Itu sangat membanggakan,” kata A. Samad Said lagi.

    Reply
  • July 17, 2011 at 6:42 am
    Permalink

    Bekas mufti Perlis Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin menyelar apa yang dikatakannya sebagai “unsur feudal” melalui tindakan membodek pemimpin dalam Umno.

    Dalam sesi dialog di Kuala Lumpur malam tadi, Asri juga mengkritik kurangnya toleransi dalam menangani pelbagai pandangan dalam parti Melayu itu.

    “Dalam pemerintah sekarang semua orang nak tunjuk kononnya dia setia (kepada pemerintah) walaupun kenyataan yang dikeluarkan adalah bodoh tapi dia rasa tidak mengapa yang penting perdana menteri tahu.

    “Dalam Umno bila ada pemimpin bagi kritikan dia ini dianggap musuh walaupun idea yang diberikan adalah baik namun ia dianggap bahaya kerana unsur feudal tidak ditinggalkan.

    “Ramai yang nak masuk politik supaya dapat bodek pemimpin dan dapat hasil namun kesannya nanti ia akan merobohkan institusi yang ada, sebagai contoh khutbah Jumaat… institusi agama digunakan apa dalil agama yang mengharamkan perhimpunan, dalil agama digunakan untuk memburukkan orang lain.Program itu yang banyak menyentuh mengenai Himpunan BERSIH 2.0, menyaksikan Asri membidas pemikiran feudal yang diamalkan Umno-BN dalam sistem pentadbiran negara pada hari ini yang katanya perlu dikikis jika masih mahu mengekalkan kuasa.

    Sabtu lalu, ribuan rakyat Malaysia menyertai perhimpunan BERSIH 2.0 untuk menuntut pembaharuan sistem pilihan raya.

    Program yang dihadiri para intelek itu juga diberitahu oleh Asri bahawa pentadbiran Perdana Menteri pada hari ini umpama “seorang bapa yang menakutkan anak agar tidak ke tempat gelap kerana ada hantu.”

    Kata beliau, strategi sedemikian sudah tidak berguna kerana rakyat yang sudah matang dan informasi boleh diperoleh melalui pelbagai cara.

    “Saya menggambarkan kerajaan sebagai seorang bapa kepada seorang anak yang menakutkan anaknya agar jangan pergi ke tempat gelap kerana ada hantu, pada waktu kecil anak akan terima tapi bila anak sudah besar dan belajar di universiti ia sudah tidak berguna.

    “Kerajaan dan pemimpin sudah terlupa bahawa sekarang bukan lagi zaman 70-an kerana kerajaan sudah tidak lagi boleh menghalang maklumat… dulu memang orang baca Utusan Malaysia tapi sekarang orang sudah tidak baca dan tidak percaya,” katanya.

    Malah beliau turut melahirkan kekecewaanya di atas tindakan Putrajaya yang dalam usaha menyuraikan himpunan pada 9 Julai lalu sehingga mengakibatkan puluhan mengalami kecederaan.

    “Itu hak mereka untuk berkumpul, saya bukan menyokong mana-mana pihak tapi ia menyebabkan kita tidak boleh untuk melangkah ke hadapan.

    “Saya percaya kalau perdana menteri benarkan, polis benarkan, malah turut membantu melancarkannya saya rasa kerajaan akan dapat kredit… dan saya sangat dukacita cara kerajaan menangani perkara ini,” katanya

    Reply
  • July 17, 2011 at 3:57 pm
    Permalink

    ANDAI KATA PRU13 BN KALAH.. KITA TANGKAP SEMUA MENTERI YG SALAH GUNA KUASA.. JGN BAGI DEPA LARI KELUAR NEGARA.. BYK SANGAT SALAH GUNA KUASA… AKU CUKUP BENCI NGAN RAIS YATIM..HEHEHE.. DOK CAKAP SURUH DEMO IKUT AGAMA.. BINI DIA SENDIRI PUN TAK MAMPU SURUH IKUT AGAMA TUTUP AURAT..

    Reply
    • July 17, 2011 at 7:17 pm
      Permalink

      Pengetahuan tentang islam pun masih cetek nak cuba cakap tentang islam tahap tinggi. Pi baca dan paham betoi betoi setiap makna dalam Alquran jangan dengak kelembong pak ustaz setengah tiang penyokong bebai hamPAS tu.

      Reply
      • July 17, 2011 at 9:53 pm
        Permalink

        AWAT LA HNG BODO PIANG SGT.. TAK TUTUP AURAT 2 HARAM … BUDAK KECIK PUN TAU LA…

        Reply
  • July 17, 2011 at 5:49 pm
    Permalink

    AKU dah kata dahhhh….Hilang seghiyat daghah Azizan bila kapai Singh buat muka jenggey mata komplen pasai hiburan dalam bulan posaa…hahahahahaah…teghaaaaaaaa tuhhhh kasa saja beghaninya MB Kedah!….Maaa dengaq kaaaa ceramah..pergh!!!!!!! Langit pun buleh ghuntuh!! Tapi DAP baghu jeghekah sikit sajaaa dannn meleleh ayaq kencing. Dan dannnnn tukaq balik arahan yang diberikan untuk menutup premis hiburan di dalam bulan posa nanti…Sabit punn laaaa bila reporter tanya di jawab tuhh laaa ini laa sat lagi nak bagi press statment laaa…ghupa-ghupanya kawan dah hilang aghah dahhh.. maklom laa kannn…mana ada ketua-ketua di dalam PAS yang sanggup dan beghani lawan ahlik ulamak dalam DAP… Opppp lupaaa laaaa pulak PAS bukan nak buat negara islam dah kan…negara kebajikan laaaaa pulak..Jadik bertepatanlah..kebajikanm untuk DAP di bulan posa..syabas!!!! syabas! PAS dan DAP…pirrrraaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!! Sembang..puak-puak penyokong bangang kat sini boleh laaa percaya kata pemimpin PAS..

    Reply
  • July 17, 2011 at 6:46 pm
    Permalink

    Puak-puak bangkang depa nak kluaq satu lagi sughat habaq maaa tak silap depa nak bagi nama “HarianFitnah” jadik kepada semua mana-mana malaun yang main copy and paste boleh majukan bidang fitnah anda di sughat habaq nih…Lepas tipu laman web daftar, tipu bab berlian biru lepas tuh tipu queen Elizabeth pakai baju bersih..tipu mamt hidup jadik mati lepas tuh laghi bersembunyi..mak oiii tamar jalis pun tak boleh caghi makan dengan ceghitaaaaa laguuu nihhhhh!! Heheh

    Reply
  • July 18, 2011 at 12:17 am
    Permalink

    Sempena dengan Nisfu Sya’ban ni jomlah kita sama2 mempertingkatkan amalan
    sama2 kita kembali ke jalan benar yang Allah redho..
    jangan ikuti golongan sesat..golongan yang suka membuat KEROSAKAN.

    Hargailah nikmat keamanan dan kesejahteraan yang Allah berikan melalui kerajaan pemerintah hari ini sebelum Allah berikan peringatan yang lebih berat. Jika pemerintah salah tegurlah dengan penuh hikmah dan bijak, bukan meruntuhkannya.

    Bersyukurlah kita dilahirkan di bumi bertuah ini..terharu dengan listing tourism ni.. ini bukan retorik politik..tapi inilah HAKIKAT!

    -http://www.lonelyplanet.com/el-salvador/travel-tips-and-articles/15809

    -http://www.tripwiremagazine.com/2011/03/20-best-countries-to-visit-and-stay-to-avoid-world-disorder.html

    -http://travel.nationalgeographic.com/travel/top-10/beaches/#page=2

    -http://en.wikipedia.org/wiki/World_Tourism_rankings

    Reply
  • April 7, 2012 at 5:39 pm
    Permalink

    Salam, jangan komen sampai terjejas Aqidah kita. Islam bukan benda main2 ikut suka saja. Guna lah akal kita yang Allah snw anugerahkan. Kalau sapa yang tak betul biar Allah saja yang menghukum… kita pun belum tentu lagi. Jangan terlepas cakap susah nak tarik balik… mengguna perkataan2 yang tidak baik, amatlah tidak bijaksana walaupun pada orang yang fikir dia bijak. Semoga Allah ampunkan kita semua.

    Reply
  • April 17, 2012 at 6:48 pm
    Permalink

    jangan jadi nagara islam yang lain contoh palastin fatah/hamas/israil jadi raja lihat lah sikit jangan gila nak merintah/nak jadi wakil rayat/iraq/libia/siria/afganistan dan banyak lagi nagara islam yang lain hancur kerana orang islam sendiri yang gila kuasa

    Reply
  • September 18, 2012 at 11:48 am
    Permalink

    berhentilah berkata – kata dengan ucapan sia – sia.

    makin banyak cakap , makin banyak silap…

    puak yang menyokong dengan membabi buta kelak akan meninggalkan hujah agama…

    hisab diri, tertegak kah agama di dlm diri?

    jgn sekadar sokong…gunalah akal….timbang dengan agama….

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *