Anggota PDRM anjur 1 juta berhimpun tunjuk perasaan terhadap Pakatan Haram?

Share


Macam-macam anggota polis dikutuk puak-puak Pakatan Haram. Ada yang menggelar mereka “anjing”. Ada yang memanggil mereka “b*bi”, ada yang yang mencarut pada mereka. Ada yang kata polis kejam dan zalim. Dan polis hanya berdiam diri, membiarkan boss mereka menjawab segala tohmahan dan fitnah tersebut…

Saya terfikir, sebagai manusia biasa yang bertugas sebagai pemelihara keselamatan dalam negeri, apakah polis tidak punya perasaan bila dikutuk sebegitu rupa? Apakah anggota PDRM di seluruh Malaysia tidak punya hati dan perasaan?

Selama ini, puak-puak Pakatan Haram termasuk SUHAKAM, melaung-laungkan hak dan asasi manusia. Apakah anggota PDRM bukan manusia? Dimanakah letakknya hak mereka sebagai manusia, sedangkang mereka hanya melakukan tugas mereka untuk mengawal keamanan negara dari unsur-unsur negatif seperti Bershit!

Mereka dituduh kononnya kejam, sedangkan itulah jalan tindakan terbaik yang mengikut standard mana-mana polis di dunia untuk mengekang perhimpunan haram, rusuhan dan seumpamanya. Salahkah mereka bertindak begitu? Salahkah mereka bertindak sedikit tegas dan garang untuk meleraikan perkara yang menidakkan hak rakyat lain dan diri mereka sendiri?

Saya ada menemui beberapa anggota polis yang terlibat mengawal Bershit tempohari. Mereka merungut. Mereka berkata, mereka pun tak suka dikerah untuk bekerja begitu teruk. Mereka juga ada keluarga dan anak bini untuk diluangkan masa bersama. Mereka juga ada tanggungjawab peribadi.

Namun, memandangkan mereka mengutamakan keamanan ibu negara dan mendaulatkan titah DYMM Yang DiPertuan Agong, mereka rela berkorban meninggalkan kepentingan keluarga mereka untuk mengekang Bershit. Mereka berkata, Bershit memang betul-betul menyusahkan rakyat dan semua anggota polis di seluruh Malaysia.

Hasil dari tindakan mereka yang sedikit keras itu menyebabkan mereka digelar kejam, zalim, anjing, b*bi, dicarutkan, dimaki hamun, ditohmah dan difitnah oleh media serta pemimpin puak-puak Pakatan Haram. Adilkah mereka dihukum begitu sedangkan puak-puak itulah punca segala kekalutan negara sebelum ini!

Seorang anggota PDRM yang berpangkat sarjan dan hampir pencen berkata, dari sejak dia bertugas sebagai anggota PDRM hinggalah sekarang, puak-puak parti pembangkang selalu menyusahkan anggota polis. Apa saja tindakan polis, semuanya salah. Suruh berkali-kali bersurai cara baik, mereka dibalas dengan maki hamun. Bila diarah dengan cota, gas pemedih mata dan semburan air, mereka dikatakan kejam pula!

“Apa kata jika semua polis di dalam Malaysia ni letak jawatan dan kita suruh semua pemimpin Bershit tu jadi polis. Kemudian kita buat perhimpunan macam diorang dan kita tengok macamana diorang nak kawal keadaan. Time tu kita tunjuk perasaan cukup-cukup, amacam?” cadang seorang dari lans koperal yang minum bersama…

Cadangan itu membuatkan ke enam-enam anggota polis itu mengangguk serentak tanda setuju! Saya tahu, meskipun mereka setuju, tapi mereka takkan berbuat begitu. Mereka tidak sebodoh dan tidaklah bersifat tidak rasional seperti Bershit. Namun sekiranya terjadi, saya fikir, bukan saja pemimpin Pakatan Haram hilang kawalan, silap-silap, Ketua Pakatan Haram yang berbungkus leher tu boleh patah lehernya terus..!


79 thoughts on “Anggota PDRM anjur 1 juta berhimpun tunjuk perasaan terhadap Pakatan Haram?

  • July 15, 2011 at 12:27 pm
    Permalink

    kalau menguntungkan mereka desak polis siasat hingga keakar umbi tetapi bile kehendak terhalang inilah jadi nya,semuanya matlamat menghalalkan cara.Dalam kes tertentu mereka percaya pula kat PDRM buat repot minta siasat.Inilah yg dikatakan double standard atau bahasa sekarang DEPAN SUKAtetapi BELAKANG pun nak juga.

    Reply
  • July 15, 2011 at 1:49 pm
    Permalink

    Perlu diingat, BERSIH 2007 dan BERSIH 2.0 adalah dua keadaan yang berbeza. BERSIH 2007 mendapat sokongan secara langsung dan tidak langsung daripada puak-puak UMNO dan masyarakat Melayu yang tidak berparti kerana bosan dengan pentadbiran Abdullah Badawi yang sangat lembik dan tidak berdaya maju.
    Sedangkan BERSIH 2.0 adalah cubaan untuk menghuru-harakan negara ini dengan melakukan penggulingan kerajaan menerusi demonstrasi. BERSIH 2007 tidak ditentang oleh mana-mana pihak walaupun dari pihak yang pro-kerajaan kerana kebencian pada waktu itu kepada Abdullah Badawi begitu memuncak.

    Reply
  • July 15, 2011 at 1:50 pm
    Permalink

    Raja Adil Raja Disembah
    Raja Zalim Raja Disanggah

    Pemimpin Adil Pemimpin DiTaat
    Pemimpin Zalim Pemimpin Dipecat

    Reply
  • July 15, 2011 at 2:28 pm
    Permalink

    puak2 pakatan tu sebenarnya babi kerana tidak dapat membezakan kebaikan dengan kemungkaran…
    puak2 babi tu juga lah pi jumpa polis bila bini depa kena rogol .claim insuran.buat report bila kena samun..itulah sikap babi2 pakatan.tak tau mengenang budi.layak sangat digelar babi kat pakatan rakyat ni..bertapa gelapnya hati mereka hingga allah pun tak membuka hati mereka

    Reply
    • July 15, 2011 at 3:32 pm
      Permalink

      ….puak pakatan memang babi pun…

      Reply
    • July 15, 2011 at 6:44 pm
      Permalink

      apa kata umno buat demo satu juta rakyat membantah kelembapan dan kemunduran pentadbiran wally tua kat kelantan..Buat kat ‘pekan’ kota baru yg.ada tikus sebesar kucing tuh?

      kita nak tengok berapa banyak ‘fatwa’ akan dikeluarkan wally tua dan lim kit sial membantah demo tersebut..

      Reply
      • July 15, 2011 at 8:17 pm
        Permalink

        Sape ade dapat risalah yang di keluarkan oleh Fuckatan Rakyat Penang pasal demonstrasi Anti BERSHIT di sekitar Komtar dan jambatan Pulau Pinang…bukan main lagi mereka mengutok semua tu kerja UMNO….amboi2 sedap nyer diorang kata begitu…sedangkan diorang dah lama buat kerja macam tu seblum ni…mmg dasar tak sedar diri…

        Reply
      • July 16, 2011 at 11:49 am
        Permalink

        Buatlaaaaaaaa….
        Setau aku dah puas puak2 UMNO/BN berhimpun di kelantan, seminggu sebelum bersih jeee.. dah 10 perhimpunan, TGNA releks je…
        Tapi bagi tau awal2 supaya PAS boleh uruskan gerai2 yg. patut supaya peserta demo tak kebulur…. PAS boleh sediakan lebih banyak gerai2 makan dan cenderamata, cepat sikit dah nak puasa ni… jangan buat bulan Ramadhan nanti ada puak2 UMNO bagi alasan penat nak puasa pulak.

        Reply
  • July 15, 2011 at 3:52 pm
    Permalink

    “Apa kata jika semua polis di dalam Malaysia ni letak jawatan dan kita suruh semua pemimpin Bershit tu jadi polis” ni merajuk jer aper ni? 😉 kate polis kene la kental…..

    Reply
    • July 16, 2011 at 1:22 am
      Permalink

      bukan merajuk…tapi diaorg pun ade perasaan….diaorg pandai hukum polis macam2…malah sy pernah terbaca satu komen di laman pembangkang…..seorg tu taip…klu x de polis pon x pe…kami ramai sukarelawan yang akan bertugas….betapa bongkaknyer mereka……klu betol polis2 nie tunjuk perasaan, maka penjenayah pon amek kesempatan….mampu x diaorg mengawalnyer……tu je…tq

      Reply
    • July 16, 2011 at 3:34 pm
      Permalink

      Quote: kate polis kene la kental….. unquote.
      Sedihnya kamu ni. Dah baca tapi tak faham2 ya cik.. sadis..sadis

      Reply
  • July 15, 2011 at 3:52 pm
    Permalink

    Bukan sahaja tentangan perlu dibuat untuk Pakatan Haeam jadah…tapi juga untuk Majlis Peguam dan Suhakam..kita perlu berkumpul di Stadium disetiap Negeri secara serentak…untuk melaknat 3 kumpulan ni… Dia orang membela Penyangak dan memberi tekanan pada mereka yang bertindak untuk keamanan…apakah yang sebelah pihak lagi bukan Manusia….Haram Jadah untuk SUHAKAM, Majlis Peguam dan Pakatan Haram Jadah

    Reply
  • July 15, 2011 at 3:55 pm
    Permalink

    Kenapa lah kita semua asyik menghentam PR dan badan2 lain, cubelah sekali2 melihat dalam diri, apakah kesalahan dan kesilapan yg telah dilakukan semasa pemerintahan?

    Reply
    • July 15, 2011 at 5:35 pm
      Permalink

      Jangan dok cari kelemahan pemerintah saja…..apa sumbangan pembangkang selain siang malam maki hamun dan cari salah orang

      Reply
        • July 16, 2011 at 2:06 am
          Permalink

          Sumbangan pembangkang cuma tibai pungkok jantan dan pelekoh burit bini orang jadi ramai la anak haram melayu islam ciptaan puak puak pembangkang haprak laknat Allah..!

          Reply
        • July 17, 2011 at 12:38 am
          Permalink

          sumbangan PR??????…yg SUMBANG ADALAH…….

          Reply
      • July 16, 2011 at 11:55 am
        Permalink

        Kalau takda pembangkang, harga minyak dah cecah rm3.00 keliter, Tol mungkin berganda, begitu juga bil TNB dan Air. Harga makanan melambung tinggi dan pelbagai jenis cukai akan dikenakan sesuka hati UMNO. Hospital, sekolah dan perkhidmatan awam yg. lain semua kena bayar….
        Tapi puak UMNO mana pernah fikir semua tu…. org. demo dia marah, tapi bila semua cukai dan harga turun dia tak rasa apa-apa pun.

        Reply
        • July 17, 2011 at 12:40 am
          Permalink

          PR punya kerja????????kah..kah…kah..org lain buat kerja PR dapat nama…biasalah tuu, yg baik dialah yg salah BN semuanya.,……dah basi cita truuu..

          Reply
          • July 17, 2011 at 4:55 pm
            Permalink

            Yelahhhh… ko ingat UMNO punya kerja, ko belek balik posting korang pasal harga minyak dan harga barang…. korang semua sokong kan, kata harga global lah, takda tol free la, minyak m’sia dah habis la.. sekarang dah pusing pulak.

  • July 15, 2011 at 4:06 pm
    Permalink

    Hasil dari tindakan mereka (Polis) yang sedikit keras —–> artikel
    hahahaaa……saling tak tumpah mniru kata2 pmbohongan PM Najib dan Hisyam

    sedikit keras, ialah disepak…diterajang….di herdik
    di sembur gas pemedih mata…air berkimia
    ade yg berdarah…patah kaki dan dakwaan smpai ade yg mati.

    ermm…….bgaimana kalu tindakan keras Polis plak ? hanya Allah yg tahu

    Reply
    • July 15, 2011 at 5:37 pm
      Permalink

      Berhimpun macam penyangak lepas tu nak suruh layan macam raja..perrahhhh….nak suruh tunggu kat pintu masuk KL bawa bunga ke?

      Reply
      • July 15, 2011 at 7:04 pm
        Permalink

        penyangak baju biru ke paklang ?

        yg di minta adalah “kerjasama” pihak berkuasa bukan
        penindasan

        Reply
      • July 16, 2011 at 2:03 am
        Permalink

        Sebenaq nya puak puak bodo lembu yang ikut demo tu tak cukup makan kerana haprak sebab tu dia sanggup join dan dapat bayaran RM200/= sorang lepaih tu kena tangkap pi melantak lagi nasi penuh tinggi busut dalam pinggan bertongkoi tongkoi lauk ayam macam kebuloq seminggu. Malu aku tengok perangai melayu jehih ni dah entu orang cina & india melekeh kan lagi keburukan bangsa kita nih..!!

        Reply
    • July 15, 2011 at 6:32 pm
      Permalink

      elok sangat la tu…kena sepak….terajang….bukan polis pegi masuk rumah depa pas tu terus sepak depa dok tengok tv…..dah merusuh kecau ketenteraman awam…..tak kan polis nak bagi bunga pulak…iskh !

      bila bagi makan…..pelahap macam tak pernah jumpa….masa dok melahap sampai tak cukup pinggan tak kata pulak polis zalim…

      pejuang konon…pejuang taik minyak.

      Reply
      • July 15, 2011 at 7:02 pm
        Permalink

        balik2 ko kata “merusuh”
        ko paham ke ape tu maksud “merusuh”

        ko lihat peserta2 himpunan tu ade merusuh ke..?
        brape ramai kene tetak ngan parang ?
        brape bnyak kedai kene bakar ngan bom molotov cocktail ?

        dan yg kene pijak sepak terajang sembur gas dan water canon tu
        ade melawan ker ? agak2 lah kalu nak back up pemerintah tuli pun

        Reply
        • July 16, 2011 at 1:27 am
          Permalink

          pak abu…..mereka sengaja provok polis sampai polis terpaksa amek tindakan macam tu….tapi yang mediaPEMBANGANG amek cume time kene tangkap n kene sepak jer….hurmmm….ntahlah pak abu….saje x nk melawan sbb nk masuk paper nk kutuk polis…sedangkan sebelum kena tu …merekalah yang paling hebat sekali….x pe…tunggu video sebenar yang akan dipaparkan x lama lagi…..sekian

          Reply
        • July 16, 2011 at 1:55 am
          Permalink

          Habih yang dok punggai botoi minuman dan batu ka arah polis bukan merusuh ka ? Depa dok provok dan maki polis dah la perhimpunan menyalahi undang undang bila polis arah bersurai melawan pulak tu bukan merusuh jugak ka ? Kalo dah bodo sombong tu lagu tu la ingat diri tu cerdik tak sedaq diri pandiaq macam Pak Pandir & Pak Kadok di suruh bini cari lebai di bawa balik kambing berjanggut. Pi laga tak sedaq dah tukaq ayam bila menang dia gembira kunun dia dah menang tapi last last kampong tergadai.

          Memang benaq puak puk hang p ni euphoria tahap gaban..!!

          Reply
          • July 16, 2011 at 11:58 am
            Permalink

            Malu la wooooiii….
            Baling dengan botol air di stadium bola pun bersepah, apa ko kata orang tengok bola di stadium tu merusuh ka?
            Merusuh bila stadium dibakar baru nama rusuhan… ko masuk sekolah semula la lagi baik….

    • July 15, 2011 at 6:55 pm
      Permalink

      nak layan lembu,kena bagi padang
      nak layan itik, kena bagi kolam
      nak layan monyet, kena bagi pokok
      nak layan siamang, kena hantar dalam hutan
      nak layan ber-shit, kena tendang sepak terajang masuk dalam zoo.

      Reply
  • July 15, 2011 at 4:38 pm
    Permalink

    perangai mcm kena rasuk jembalang tanah…….nk suruh phk polis lbh brhemah……bangang punya org….. nasib baik PDRM baik…… kalau aku jd polis aku terajang puak2 booooddooooo ni…… hg ingat jemput mkn kenduri ka? silaaaaaaaa ooooooooo silaaaaaaaaaa…………

    Reply
    • July 16, 2011 at 12:32 am
      Permalink

      Eh PDRM baik kat UMNO jer…sbb depa ni anjing2 milik umno…

      Reply
      • July 16, 2011 at 1:29 am
        Permalink

        jgn sebut anjing…..mereka memikul amanah….klu pembangang nk terajui kerajaan pun nk kene “anjing2” nie gak kerja ……x pon kamu lah nanti ganti mereka k…SELAMAT BERTUGAS

        Reply
      • July 16, 2011 at 1:48 am
        Permalink

        Puak puak bingai bebai PAS tu anjing anjing belaan sapa hah..? Bukan ka anjing anjing belaan Ambiga dan sekutu nya dari DAP & PKR

        Reply
  • July 15, 2011 at 4:42 pm
    Permalink

    Kalau memaki pihak polis dengan panggilan demikian, kita semua maklum itu sebenarnya perkataan siapa.

    Kerana cacian dengan panggilan yang begitulah melayakkan beliau itu dapat mata lebam pada 1998 hadiah dari KP dimasa itu , dato’ rahim nor. Mata lebam yang kemudian nya dijaja keseluruh dunia bagi meraih simpati. KP akui menghadiahkan mata lebam pada nya tidak mengikut SOP police, tetapi beliau juga mengaku yang beliau hanyalah seorang manusia biasa yang ada hati dan perasaan. Manusia yang ada masa gembira, ada masa sedih dan juga marah.

    Hadiah mata lebam tentunya bukan kerana gembira atau sedih tetapi amarah.

    Reply
  • July 15, 2011 at 4:51 pm
    Permalink

    Sebenarnya polis memang adalah org yg jaga keamanan tetapi setengah pihak polis banyak melakukan kegiatan rasuah yg dpt di lihat dr internet atau kita sendiri pun pernah mengalami pengalaman sebegini dan ada lagi tingkahlaku polis yg menyebelahi org yg jahat. Dr kecil mak bapak ada bagitau kita yg polis adalah org baik dan mrk akan tangkap org jahat dan juga budak nakal tetapi masa kita dah dewasa apa yg kita nampak telah ubah. Saya rasa agak kecewa terhadap setengah polis krn mrk sanggup terima rasuah drpd setengah pihak terutama pemandu yg melanggar peraturan jalanraya. Tau tak pihak polis klu teruskan perbuatan sebegini akan menyebabkan mrk akan lagak lebih berani di atas jalanraya sebab mrk rasa ada wang apa2 pun boleh lepas jadi makin byk lagi kemalangan berlaku.Setiap org ada perasaan sama juga polis tetapi polis tak boleh salahkan sepenuhnya kepada rakyat biasa. Pihak yg kena dipersalahkan adalah rakan sendiri yg menyebabkan rakyat makin lama makin x suka dan kurang yakin pada pihak polis. Sampai sini lah kongsi i untuk setakat ini. I bukan nak kutuk mana-mana pihak cuma nak keluarkan perasaan saya aje

    Reply
  • July 15, 2011 at 4:58 pm
    Permalink

    TAHNIAH BEKAS KPN………… DH MULUT MCM CIBAI………..TU BARU KENA CKIT…….SPATUTNYA HENYUT BETOI2…….. kena mcm tu pn dh brlakun mcm2…….. tu pn bkn main lg…………revolusi plk…………. buat lawak ka ? POOOORRRRRRRAAAAAAHHHHHH ANWAR……

    Reply
  • July 15, 2011 at 5:01 pm
    Permalink

    REVOLUSI………… PUNDEK LU ANWAR……..

    Reply
    • July 15, 2011 at 6:38 pm
      Permalink

      bukan revolusi…evolusi…..

      dari manusia bertukar menjadi siamang…terpekik….terlolong….
      dapat makan….senyap ruyup…..hik ! hik !

      Reply
      • July 16, 2011 at 3:45 pm
        Permalink

        MOOOOOOOOOOO + LEMBU NYANYUK

        Reply
  • July 15, 2011 at 5:21 pm
    Permalink

    Aku rasa tindakan polis masa Bershit baru2 ni tak cukup keras laa. Patutnya lebihkan belasahan….kurangkan yg makan2…

    Reply
    • July 15, 2011 at 6:55 pm
      Permalink

      Kalau tetiba ada orang datang depan rumah kita melalak, menjerit , terpekik tak kan kita sebagai tuan rumah hendak keluar beri mereka sejambang bunga, betul tak ?

      Kalau tak bagi penampar pun kita ambil hos depan rumah pacut air suroh lari, betul tak ?

      Reply
      • July 16, 2011 at 12:26 am
        Permalink

        Oooo..kalau terpikik melalak konsert tak ape yer???

        Reply
        • July 16, 2011 at 3:48 pm
          Permalink

          BIOL KE APANI .. KALAU KONSERT TAK MELALAK TU BUKAN KONSERT… KO SEBENARNYA TAU TAK APA TU KONSERT ?.. KO INGAT TIN SARDIN KE?….
          GONJOL KE KO NI… BUAT LAWAK + SENGAL OTAK LA KO NI MOOOOO + LEMBU NYANYUK

          Reply
    • July 15, 2011 at 6:59 pm
      Permalink

      nasib baik ber-shit kali ni tak ada yg.berani tunjuk jantan..
      aku dengar ramai bekas tentera dan polis dan siap mempertahankan negara…

      Reply
    • July 16, 2011 at 12:31 am
      Permalink

      Ye lah…aku setuju belasah kan rakyat Malaysia….tapi kat Sabah punya lah byk pendatang tanpa izizn, sampai dah jadi kampaung..polis tak buat apa2 ker…???? sekadar opss yg gertak2 jer ke..?

      Reply
      • July 16, 2011 at 3:50 pm
        Permalink

        KITA ORANG BAKAR KAMPING AIR DIA ORANG LAGI…HUHUHUU KO KAN KATA SEMUA SALAH UMNO.. BRUTAL TAK? NANTI KITA ORG KERAT 8 N BAKAR SEPARUH MASAK LAK LEPAS NI..
        MOOOOOOOO+ LEMBU NYANYUK

        Reply
  • July 15, 2011 at 6:22 pm
    Permalink

    Dah la menipu yg dipertuan Agong pastu ada hati kata polis zalim…. wei ko cium bontot Ambabiga tu la… dasar Pakatan Ponggong….. Ptuih

    Reply
  • July 15, 2011 at 11:28 pm
    Permalink

    Pakatan Rakyat ni ingat polis dan kakitangan kerajaan bukan pengundi ke…..
    Kepada polis dan agensi penguatkuasa lain serta kakitangan kerajaan yang undi Pakatan Rakyat masa PRU12 dulu, tolong pikir banyak kali masa PRU13 nanti samada nak undi lagi Pakatan Rakyat ni. Undi depa ni macam bagi makan anjing-anjing liar, tak pasal-pasal kena gigit balik. Sejak 2008 sampai sekarang tak puas2 Pakatan Rakyat ni nak hina dan kecam polis, agensi penguatkuasa lain dan kakitangan kerajaan.

    Reply
    • July 16, 2011 at 12:29 am
      Permalink

      Ya lah…….ha aku nak tanya ko…Hari tu polis kata ad jumpak bom lah, senjata tajam lah…sebelum Bersih??? mana tak ada pun digunakan dalam perhimpuna??

      Lepas tu tembak rakyat..hello gaji polis dibayar antaranaya oleh cukai ke atas rakyat dan ingat bukan semua rakyat skong BN tau!

      Reply
      • July 16, 2011 at 1:43 am
        Permalink

        Hang ni bodo apa kalo polis tak jumpa senjata tajam,bom dll dah tentu perhimpunan tu hari dah jadi pemberontakan menjatuh kan kerajaan sah pilihan rakyat majoriti.Dah tentu ramai yang mati dan cedera parah akibat ledakan bom dan tetakan senjata tajam yang di laku kan oleh puak puak kejam hang pa tu. Syukur Allah telah selamat kan negara dari segala bencana buatan manusia haprak busuk pimpinan Ambiga & Anwaq Peliaq Kawaq. Negara lain rakyat nya ramai mati akibat bencana alam tapi kat Malaysia akibat kebodohan tahap lembu bebai puak puak hamPAS melayu jadi alat pemipin gila kuasa.

        Reply
        • July 17, 2011 at 8:18 am
          Permalink

          hahahah… lupa pulak aku, itu aje parang dan molotov yg. ada di m’siakan….heheheheh…. lawak 2x.

          Reply
  • July 16, 2011 at 12:28 am
    Permalink

    Eh polis nak berhimpun bukan sahaja 1 juta, 100 juta rakyat Malysia pun tak ada masalah. Tapi jangan lah buat roadblocks, bad press, fitnah, oppress dgn water canon la, tear gas la…

    Nak buat…buat..ini demokrasi.

    Reply
    • July 16, 2011 at 1:35 am
      Permalink

      Polis bertindak ikut tarian yang di alun muzik oleh pencacai haprak BERSIH. Apa hang ingat perhimpunan & perarakan tu bole di buat ikut suka hati hang pa ka tanpa permit polis ? Tolong baca dan paham maksud sekyen 27 Akta Polis 1967 bersama dengan Perlembagaan Malaysia artikel 10 (1),10 (2) dan seterus nya. Apa hangn tak reti baca ato tak paham bahasa ? Hang jangan dok pi dengak kelentong Ambiga & Anwaq gila jadi de facto PM. Hang tau tak depa berdua memang tau peraturan undang undang cuma hang yang bodo macam lembu ternak dalam kandang sentiasa di beri makan dan di bawak keluaq ke jalanraya untuk menanduk & menendang ikut arahan tuan nya. Sapa tuan hang tu..? Ambiga dan pemimpin politik haprak PR dan hang dan puak puak bebai hang jadi lembu kasi bila kena tangkap polis beri hang melahap sampai kenyang sengkak. Betoi betoi puak puak hang ni macam anjing bila lapaq dok menyalak bila kenyang teruih tidoq akai letak pada pungkok yang koyak rabak di pelekoh oleh sang peliwat.. !!

      Reply
      • July 17, 2011 at 8:16 am
        Permalink

        Boleh… sebab tu kami buat, ribuan anggota majlis peguam kata boleh, hang sapa kata tak boleh? Nunnnn… PBB pun kata boleh…..

        Reply
  • July 16, 2011 at 12:32 am
    Permalink

    UMNO Parti Menderhaka Raja!

    Reply
    • July 16, 2011 at 3:52 pm
      Permalink

      MOOOOOOO = LEMBU NYANYUK..
      SAPA DERHAKA ? UMNO KE DAP?

      Reply
  • July 16, 2011 at 12:51 am
    Permalink

    syoknya bc komen kat sini…..haha
    apa kata umno berhimpun pulak kat kl…tp jgn dtg dgn bas or bagi upah,
    datang ikhlas macam bersih…boleh x?1000 org pun belum tentu..haha
    opps…lupa..MAT BANGLA kita kira asing..boleh?

    Reply
  • July 16, 2011 at 1:18 am
    Permalink

    Polis mesti mematuhi tugas tugas hakiki depa seperti termaktub dalam Akta Polis 1967. Itu la peranan depa sebenaq nya kalo depa enggan patuh depa bole di penjara & dipecat.

    Reply
    • July 17, 2011 at 8:15 am
      Permalink

      lagi2x alasan ……lagi….
      Tak payah polis berhimpun la… UMNO pun takpa….yg. penting 1 juta…. boleh?

      Reply
  • July 16, 2011 at 2:08 am
    Permalink

    aku tak sabar nak tgk UMNO anjurkan perhimpunan yg konon2 bole dapat lebih sejuta org utk dtg…hehe

    Reply
  • July 16, 2011 at 9:55 am
    Permalink

    kalu agong xcampur tgn …perkasa mmg dah gila nk berdemo aritu…
    bayangkan lah apa akan jadi.. sampai perkasa nk jumpa agong xbagi..nampak nya
    kita masih rational xbiar pergaduhan jd peperangan!!!

    Reply
  • July 16, 2011 at 10:11 am
    Permalink

    yg ganaz ada satu senjata tu.dlm mulut,lubang kencing & lubang taik semua boleh masuk…..apakah senjata itu dan sapa yg empunya??

    Reply
    • July 16, 2011 at 11:19 am
      Permalink

      saya tahu! saya tahu! itu la senjata BABI (brader anuwar bin ibrahim)

      Reply
  • July 16, 2011 at 12:07 pm
    Permalink

    Aku cabar polis dan UMNO buat himpunan 1 juta. Nak tengok jugak macamana polis berhimpun, ada displin ke tidak. boleh buat demo, nanti kalau Bersih 3 tiru cara polis berhimpun jangan tembak gas dan watercannon lagi boleh….?

    Reply
    • July 16, 2011 at 3:55 pm
      Permalink

      BIA BETUL KO NI… KITA ORANG NI KERAJAAN LAAA.. NAK TUNJUK PERASAAN KAT SAPA LAK ? KAT AMBIGA KER?.. TAK LAYAK LANGSUNG DIA TU NAK KASI KITA ORANG NASIHAT..
      IBARATNYA JATUHNYA TRENGGANU MASA ZAMAN HADI AWANG DULU TU..SEBAB APA?

      Reply
    • July 16, 2011 at 11:20 pm
      Permalink

      Tak payah buat perhimpunan berjuta orang….buang masa je. Tiap kali PRU tengok berjota rakyat undi BN sampai hangpa semua kalah……..tak hilang deposit tu dah kira nasib baek la tu! Yg 2008 tu “exception to the rule” sebab pak lelah jadi PM….apa la hangpa semua, real sikit la!

      Reply
      • July 17, 2011 at 8:11 am
        Permalink

        Hahaha….
        kan dah takut, aku tau korang tak mampunya nak himpun orang ramai2 tampa nasi bungkus dan duit kopi. T-shirt dan segala cenderahati kan. Jadi korang cadang dan kemudian korang sendiri cakap batal…
        Korang tengok PR semua bayar sendiri, t-shirt pun beli tau. Korang boleh buat demo di negeri PR, disana korang pembangkangkan…
        Tuan geduk sedar sikit, PR kata korang tipu undi… maknanya juta2 undi tu adalah palsu, jadi sebagai bukti undi korang ‘genuin’ ha himpunkan 1 juta umat UMNO. Najib pun kata mampu himpun 1 juta kan… ha silakan… MB selangor dah bagi kebenaran guna stadium shah alam…. jangan bagi alasan kalau telur dah hilang….

        Reply
    • July 17, 2011 at 4:23 pm
      Permalink

      penulis bagi senario jer…n conversation dia ngn polis dah berlaku and just melibatkan 6 org…xlebih dari sembang kopi..

      malngnya ramai yg takpaham sbb malas baca buku ada pilokopi, ada sikuloji, ada phantomen, ada cerita cerita, ada dongeng…nie las hasilnya…

      tapi kalau bujuk rasa jantan sangat bolah lah buat surat rasmi….surat cabaran pada KPN…..sbb beria2 sgat ko nak cabar(diulang penulis hnya certia conversation dia dengan 6 anggota polis shaja)….

      pastu aku nak tgk hasil PRU 13…selepas polis dicabar sedemikian…sbb aku tau polis takkan berani buat tapi dia buat masa pangkah nnti…berani x bujuk?

      Reply
      • July 17, 2011 at 5:03 pm
        Permalink

        Hahahhahaah…
        ko baca tajuk berita tak MUSTAQIM?
        Korang yg. beria2 sangat nak himpun 1juta POLIS untuk tunjuk perasaan pada PR. Sekarang ko pusing aku mintak pulak… aku hanya cabar supaya korang merealisasikan cadangan korang, tu pun kalau rasa hebat sangat laaa..
        Takkan tu pun ko nak report polis…..heheheheh… UMNO ni bila kalah je mintak tolong polis… buanglah keris telanjang korang tuuuuu…..

        Reply
        • July 17, 2011 at 5:08 pm
          Permalink

          waaa…ko baca tajuk al quran je ker…isi ko x baca????BUJUK…

          Reply
          • July 17, 2011 at 5:09 pm
            Permalink

            lagi satu ini arguement bujuk…ada tanda soal…ko nampak ke tak nampak tanda soal..bukan tanda seru atau titik….arguement ko [paham tak bujuk??????????????

  • July 16, 2011 at 12:35 pm
    Permalink

    BUAT APA NK SAHUT CABARAN ORG2 BANGANG…….. INGAT NAJIB BODOOOOO MCM HANG KA………….

    Reply
    • July 17, 2011 at 8:13 am
      Permalink

      Ini cadangan penulis, bukan cadangan aku…. tapi orang penakut memang macam tu cakap berdegar2 tapi bila suruh buat 1001 alasan dia bagi… kekekekekeke.

      Reply
  • July 16, 2011 at 3:05 pm
    Permalink

    Perbezaan komen puak kerajaan dan pembangkang..

    Reply
  • July 17, 2011 at 12:54 pm
    Permalink

    Silakan. Macam Dr Asri kata – masing2 berhak untuk berhimpun ikut perlembagaan. Akta polis je yang tak ikut perlembagaan. Polis nak anjur sejuta ke dua juta ke, silalah. Lepas tu pihak lain nak anjurkan perhimpunan mereka, jangan pula halang. Gentleman la sikit bro.

    Reply
  • July 17, 2011 at 6:13 pm
    Permalink

    sepatutnya polis patut tembak mampos je sampah masyarakat ciptaan bershit! depa yg x layak hidup di malaysia.. pegi berambos je la.. sy sebagai org malaysia memang benci kepada kesemua paktan haram dan keturunannya yg sial

    Reply
  • July 18, 2011 at 12:16 am
    Permalink

    Sempena dengan Nisfu Sya’ban ni jomlah kita sama2 mempertingkatkan amalan
    sama2 kita kembali ke jalan benar yang Allah redho..
    jangan ikuti golongan sesat..golongan yang suka membuat KEROSAKAN.

    Hargailah nikmat keamanan dan kesejahteraan yang Allah berikan melalui kerajaan pemerintah hari ini sebelum Allah berikan peringatan yang lebih berat. Jika pemerintah salah tegurlah dengan penuh hikmah dan bijak, bukan meruntuhkannya.

    Bersyukurlah kita dilahirkan di bumi bertuah ini..terharu dengan listing tourism ni.. ini bukan retorik politik..tapi inilah HAKIKAT!

    -http://www.lonelyplanet.com/el-salvador/travel-tips-and-articles/15809

    -http://www.tripwiremagazine.com/2011/03/20-best-countries-to-visit-and-stay-to-avoid-world-disorder.html

    -http://travel.nationalgeographic.com/travel/top-10/beaches/#page=2

    -http://en.wikipedia.org/wiki/World_Tourism_rankings

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *