Anwar Liwat: Dari Jun Ke Julai Sekarang Ogos, Bila Nak Habis?

Share


Ingat hari ini sudah boleh sambung bicara kes liwat, tapi rupanya kes ditangguhkan ke 8 Ogos akan datang.  Puncanya, peguam Anwar kemukakan permohonan untuk panggil 20 saksi yang kata Sankara, pendakwa enggan untuk panggil, yang juga termasuk Perdana Menteri dan isteri.

Berapa la punya leceh kes yang satu ni.  Ada tempoh sebulan lebih dari Jun, kenapa Sankara Nair tak mohon sapina?  Kenapa tunggu hari ini?

Ini semuala alasan nak melewat-lewatkan lagi kes liwat Anwar ini. Dah liwat, lewat pulak lagi, tangguh ntah bila sudah.

Rakyat dahla jemu dengan penangguhan demi penangguhan kes Anwar ni, terpaksa pula melihat lakonan palsu Anwar dalam nak meraih simpati murahan.  Ke hulu ke hilir dengan prop rasminya – neck bracket, kejap atas kerusi roda, kejap boleh jalan sendiri.  Itu pun ada yang percaya lagi penipuan mangkuk homo sorang ni.

Nak kata OKU, dia hebat menibai china doll (ada bukti video).

Sekarang ni makin jelaslah kenapa tarikh 9hb Julai dipilih.  Anwar dah rancang semua ini dengan baik. 9hb Julai demo, 13hb kes didengar di mahkamah, masa inilah pun nak beraksi sebab memang kebiasaan perbicaraan Anwar jadi tumpuan media dalam dan luar negara.  Semua pun sebab nak dapatkan simpati murahan, bukan ada kena mengena dengan ketelusan pilihanraya pun.

Penulis jangka pada 8 Ogos nanti akan ada lagi penangguhan, sebab Anwar sama gila dengan lelaki cina yang tawan sebuah tadika di Muar tu – nak panggil Perdana Menteri dan isteri sebagai saksi, konon ada konspirasi.  Dari sudut mana sekalipun kita tak nampak dimana berkaitan dan pastinya mahkamah akan tolak permohonan itu.  Bila ini berlaku, peluanglah untuk Anwar menangguhkan lagi kesnya.

Eh, bosanlah, bila nak habis?

Modus operandi Anwar dalam kes liwat ni semuanya sama – menuduh Perdana Menteri sebagai dalang konspirasi, cuma berbeza orang yang lain saja.  Dulu Tun Mahathir, sekarang DS Najib Tun Razak.  Dalam kes Tun Mahathir, sampai sudah teori konspirasi itu tidak pernah dibuktikan dimana-mana mahkamah.

Bila naik sekali lagi cerita konspirasi dalam kes liwat 2, kita dah agak yang ini pun akan jadi benda yang sama.

Yang sebenarnya tidak ada konspirasi, kalau dah memang kaki jubor tu, kaki jubor jugaklah.  Yang nyata, Anwar sendiri yang berkonspirasi untuk memastikan DS Najib tidak sempat menjadi Perdana Menteri dengan mencipta fitnah paling karut – pembunuhan altantunya.

Video takde, rakaman takde, itu pun masih ramai yang percaya.

Rakyat mahu sesuatu dibuat tentang perkara ini (penangguhan tidak perlu).  Hakim perlu tegas menolak sebarang usaha peguam dan anak guamnya memanipulasi sistem undang-undang untuk kepentingan sendiri.  Kalau susah sangat, penjarakan saja Anwar sementara menantikan perbicaraannya selesai.

Confirm tidak ada tangguh-tangguh.


234 thoughts on “Anwar Liwat: Dari Jun Ke Julai Sekarang Ogos, Bila Nak Habis?

  • July 13, 2011 at 10:35 pm
    Permalink

    BOLEH KE NAJIB PERDANA MENTERI NEGARA ISLAM CONTOH NI MENGIMANKAN SOLAT JUMAAT?????

    Sebelum aku nak mengundi Najib…..

    Aku nak tengok Najib boleh atau tidak memimpin atau mengimamkan solat jumaat ????

    Najib kata dia seorang pemimpin Negara Islam Contoh ….. so aku nak tengok dulu …..

    Najib panggil Imam Mekah Abdul Rahman Sudais, Iman Azhar lagi untuk mengiktiraf dia sebagai pemimpin dunia Islam contoh……….

    Najib kena tunjuk contoh dahulu ……

    Nabi dulu pemimpin Islam dia yang mengimamkan solat fardu……

    Aku nak tengok Najib jadi Imam sembahayang macam Nik Aziz atau Hadi Awang…..

    Baru layak aku mengundi Najib…..

    Salah satu faktor untuk jadi pemimpin mesti boleh jadi imam sebahayang…..

    Itu salah satu syarat untuk jadi pemimpin Islam…..

    Kalau Najib tak boleh jangan harap undi dari aku dan keluarga aku….

    Bah kan haram untuk aku mengundi pemimpin macam Najib yang jahil agama…

    Pemimpin DAP tu lain lah mereka tu memang kafir….. mana boleh jadi imam….

    SOALAN AKU INI …… MASIH BELUM DIJAWAP OLEH MANA-MANA ANJING BANJIGAN UMNO DALAM KMU NI????

    KENAPA WAKIL UMNO DALAM KMU GAGAL MENJAWAP SOALAN YANG SENANG NI????

    Reply
    • July 13, 2011 at 10:45 pm
      Permalink

      imam negara boleh ke tadbir negara.

      Reply
      • July 13, 2011 at 10:50 pm
        Permalink

        boleh tak salah ….. nabi pun imam solat boleh tadbir negara

        Reply
        • July 13, 2011 at 10:56 pm
          Permalink

          Najib nak jadi imam solat pulak yg dia nak pertikai.. yg dok pulun lubang jubur lepas tu pi jadi imam solat jemaah tak pulak dia tanya..

          Reply
          • July 14, 2011 at 12:23 am
            Permalink

            sapa yang pulun lubang jubur ????

            dah sah dan pasti ke ???? sapa yang pulun lubang jubur tu ???

          • July 14, 2011 at 1:08 pm
            Permalink

            belum pasti… mahkamah tak putuskan lagi

          • July 14, 2011 at 1:20 pm
            Permalink

            ade otak, gune…. pasal cina dol tu… bukti dah terang lagi disuluh… pikir la sendiri… tapi name pon puak PR…. logik akal pon ditolak bulat2….

          • July 14, 2011 at 8:25 pm
            Permalink

            LAA SI GEDUK NI LEH CERITA PASAL SAH TAK SAH KEPUTUSAN MAKAMAH?.. BIA BETUL MAMAT NYANYUK NI… TIME KENA KAT BATANG HIDUNG MERKA MAKA KATA MEREKA TUNGGU LA MAKAMAH PUTUSKAN DULU…LAWAK TAHAP TAPIR SIOT MAMAT NI..

        • July 13, 2011 at 11:13 pm
          Permalink

          ini citer selepas nabi.niknajis gagal sebagai MB.

          Reply
        • July 14, 2011 at 7:32 am
          Permalink

          kalau esok Najib jadi imam solat , fuckatan nyanyok cam C4 akan pertikai bacaan dan lenggok tubuh pulak…kalau semua perfect, dia pertikai bacaan doa pulak…kalau yg.tu pon perfect, dia pertikai pakai baju apa najib pakai…..

          p/s: ko tak sedih ke berimamkan seorang peliwat dan kaki tutoh?

          Reply
          • July 14, 2011 at 8:38 am
            Permalink

            kau yang bangang….. dan bodoh jenis hamlau….

            mana boleh beriman kepada sesama manusia ……

            apa yang kau tulis ” berimamkan seorang peliwat “…

            ini lah tahap pengetahuan agama penyokong UMNO….

          • July 14, 2011 at 9:21 am
            Permalink

            c4 bodo tahap apa ni? “berimam kan” dengan “beriman” pon xreti beza? mesti lepasan tadika muar yg kne kurung tu

          • July 14, 2011 at 10:31 am
            Permalink

            bkn…dialah mamat lalok yg ceroboh tadika muar tu…hahaha..lalok semcm jer…bape das ko da tarik C4????

          • July 14, 2011 at 1:11 pm
            Permalink

            korang ni bodoh ker apa… baca ler soalan C4 tu betul….

            yang korang bangang sangat pergi lecong imamkan peliwat aper ke jadah nye…

            anwar liwat tu dia punya hal la… ada dia kata dia sokong peliwat jadi imam ker…

            stupid idiot punya budak belaan UMNO..

          • July 14, 2011 at 1:26 pm
            Permalink

            semua penyokon PR memang suke pusing… nak soal najib boleh imamkan solat atau tak…. sekarang die dah jadi pemimpin dah pun… die dah banyak bawa kemajuan pada negara.. patutnye soklan boleh jadi imam atau tak dutuju pada Anwar sebab die belum jadi PM lgi… korang nilai la die dulu…puak PR cakap macam bagus…macam diri tu dah perfect sangat nak nilai orang … tapi macam semua dah tau… kalau betul pun nnti PM jadi imam solat jumaat….bukan depa senyap..malah makin banyak bende dipertikai dan tuduh macam2 contohnya hanya nak menunjuk2…..macam ape yg belaku pada pak Lah dulu…

          • July 14, 2011 at 1:28 pm
            Permalink

            Anwar layak ke jadi pemimpin?…. aku nak tanye ape sebab korang nak angkat die jadi pemimpin….

          • July 15, 2011 at 2:59 am
            Permalink

            hahaha lama2 org betul pun jd sewel dgn isu2 munafik yg di bawa oleh golongan munafiq ahzab moden mcm C4..

            lawak lah aku tgk dr satu isu ke satu isu bahlol2 PAS ni cuba bawak..
            lepas ni isu ape pulak ekk..C4.. ko ni aku rasa mati dlm kemunafikan.. xhabis2 dgn copy paste sepanjang2 tajuk artikel atas isu yg ko nmpk cm real jer.. hahahaa..

    • July 13, 2011 at 11:12 pm
      Permalink

      woi C4…ko pergi la tanye najib sendiri, buat appoinment dgn P.A dia cpt2..kalau aku tanye org lain yg ko ni bleh ke jadi imam, mana la org lain tu tau…org tak jawab soalan ko ,sebab soalan ko bodoh sgt…kalau aku tanye najib, C4 ni tau mengucap ke, sure najib tak jwb, sebab tak tau ko bleh mengucap ke tak… kalau salah jwb bleh mendatangkan fitnah…kalau nk tunjuk bodoh pun jgn la tunjuk bodoh yg melampau..

      Reply
      • July 14, 2011 at 12:50 am
        Permalink

        ini soalan asas jea….. seorang pemimpin negara islam contoh …. mesti mampu untuk jadi imam solat….. kalau jadi imam solat pun tak mampu …. tak layak jadi pemimpin …….. perkara ini digariskan dalam islam apabila memilih sesaorang pemimpin…..

        bagaimana dia di lantik jadi pemimpin???? selama ini Najib hipokeret ke ????

        Reply
        • July 14, 2011 at 7:34 am
          Permalink

          standard pemimpin fuckatan sembahyang hendak menunjuk-nunjuk…supaya penganotnya seperti C4 percaya..

          Reply
          • July 14, 2011 at 8:40 am
            Permalink

            bukan sembahyang menunjuk2 lah bangang …

            itu kewajipan setiap muslim…..

            aku nak tahu lah pemimpin yang kau puja tu ….. boleh jadi imam solat ke????

          • July 14, 2011 at 1:31 pm
            Permalink

            memang kewajipan..tapi mane kau tahu die tak menunjuk2?….
            dulu Tun Abdullah penah jugak imamkan solat… tapi ko nak tau ape puak PAS pis pus cakap?… depa tuduh Tun nak menunjuk2….. ape citer?… ko nak bangangkan orang tapi cermin diri tu dulu….

          • July 15, 2011 at 3:02 am
            Permalink

            weii bangang C4, solat itu wajib..menunjuk2 itu adalah HARAM
            dan jd imam itu adalah pilihan, sbb tanggunganya berat..
            ko tu bodoh..ko tahu tak zaman Khalifah dahulu pakat2 tkmau jd imam sebab beratnya menanggung makmum..
            inilah manusia2 berhati peut iblis, yg jahil..segala isu agama di main2kan semata2 nk tnjuk hero..dn mengatasi musuh.. celaka sungguh manusia mcm ni C4..kalau hidup lama atas muka bumi Allah.. sudahlah jahil..menjahilkan org lain!!

          • July 15, 2011 at 3:06 am
            Permalink

            C4 bongok..ko tahu tak apa syarat2 untuk jadi imam?
            ko tahu tak seorang imam itu menanggung segala kekurangan yg ada dalam saf makmumnya.. kalau saf bengkok pun imam kena tanggung ketidsk sempurnaan, dan kuranglah pahala berjamaah..

            manusia bongok cmm ko ibarat baru dpt pistol..di acah2nya org lain..dgn pistol..pdhal org lain ada senapang..boleh tembak pecah kepala otak ko tu..tp malas nk berhujah bab imam dan makmum ni sbb isu ini jauh dr topik politik..kena mengaji dgn dasar ilmu.. baru senang nk hujah..

        • July 14, 2011 at 7:48 am
          Permalink

          setakat jadi imam solat tapi akhlak runtuh takde maknanya…Tanggung la dosa dia org tu.Tapi takpe jalan pintas ke syurga dengan pangkah je

          Reply
          • July 14, 2011 at 8:40 am
            Permalink

            akhlak sapa yang runtuh ?????

          • July 14, 2011 at 1:34 pm
            Permalink

            akhlak pemimpin PR la… dalam ceramah sometimes duk maki hamun orang…. mencarut…lepastu nak halalkan care siap cakap “tuhan pon mencarut”… sape ngajo…. hahahahaha….. jadi imam solat siapa2 pon boleh….

            dah la… puak PR macam dah takde modal aku tengok….
            dah tak tau nak hentam ape… ttibe gunekan soklan boleh jadi imam ke tak semate2 nak menang debat dalam internet ni…. stop la gunekan agama untuk kepentingan politik…

          • July 14, 2011 at 8:34 pm
            Permalink

            C4 says:
            July 13, 2011 at 4:45 pm
            sebab dinegeri yang pembangkang menang tu ……
            UMNO dan SPR dah tak mampu nak menipu dengan pengundi2 upahan nya ……..
            Dulu kat sabah pilihan raya Likas ….kenapa dibatalkan oleh mahkahmah???
            bukan ke mendiang Megat Jonit yang keluarkan IC untuk pendatang2 asing di Sabah ….
            YANG ROSAK AKHLAK IALAH C4 SEBAB ME MENDIANG KAN ORANG ISLAM IAITU MEGAT JONIT… ADA HATI LAK NAK TANYA ORANG PASAL LEH JADI IMAM KE TAK HAIIIII MAKIN ROSAK BUDAK NI…
            MABUKKE KO NI ATAU KO TAK TAHU IMAM TU APA?.. MUNGKIN KO INGAT IMAM TU MOTO BOT KOT?
            C4 ROSAK AKHLAK

        • July 15, 2011 at 3:09 am
          Permalink

          C4 bongok..garis apa yg digariskan tu? ko tolong bawak dalil lengkap jap.. sbb ko bawak hukum baru.. aku nk lihat garis apa hal imam dan memilih pemimpin ini.. setau aku jd imam ni berat dan shbt2 Nabi pun pakat2 mengelak..tiba2 ko yg bahlol ckp seolah2 wajib jd imam..kalo xde dalil sah..mmg ko akan celakalah hidup spnjng hayat sbb putar belit hukum!!

          Reply
          • July 15, 2011 at 11:34 pm
            Permalink

            aku pon tak paham apasal C4srael ni tetiba histeria bab imam nih…Dia tak pernah baca kisah padang mahsyar ke ttg.berapa ramai ulama,imam,guru ngaji yg.masuk neraka…

            Soo..tak semestinya jadi imam maka boleh tadbir negara..
            tak semestinya imam tak masuk neraka…

    • July 13, 2011 at 11:23 pm
      Permalink

      C4, puas aku cari perkataan BANJIGAN dalam kamus dewan tapi tak jumpalah. Apa maksud BANJIGAN tu ye?

      Reply
          • July 14, 2011 at 1:06 pm
            Permalink

            Bodonya C4 ni…

          • July 14, 2011 at 8:38 pm
            Permalink

            AKU DAH CARI MAKNA BANJINGAN KAT KAMUS INDON.. MAKSUD BANJINGAN IALAH ANJING PKR, PAS N DAP DI MALAYSIA..TAK CAYA? C4 BOLEH RUJUK KAT “KAMUS INDON” MUKA SURAT 16 SEPT…

        • July 14, 2011 at 7:44 am
          Permalink

          C4, dalam kamus indon pun tak ada perkataan BANJIGAN. You didn’t get my message C4. Sebenarnya kamu menulis main hentam saja terlalu emosional bukan rasional. Allah swt mengurniakan kita otak dan akal. Gunakanlah kedua-duanya. Tapi kamu menggunakan otak aje, menulis apa yang difikir bukan berfikir apa yang ditulis. Tanyalah diri sendiri dan kamu jawablah sendiri, siapa yang tidak ada akal.

          Reply
          • July 14, 2011 at 8:14 am
            Permalink

            saudara pak long,bajingan bermadsud tupai

          • July 14, 2011 at 1:22 pm
            Permalink

            apa pulak tak ada ….. banjingan ertinya

            blackguard
            crook
            cur
            rascal
            reprobate
            rogue
            ruffian
            scalawag
            scoundrel
            s.o.b
            villain
            crook
            jerk
            hooliganism
            fucker
            caitiff

        • July 14, 2011 at 8:42 am
          Permalink

          so hang pi dok indon lah..bodoh lah hang nie..

          Reply
        • July 14, 2011 at 9:02 pm
          Permalink

          la..rupa2nya c4 ni mamat indon buat kerja kontrak angkut najis rumah anwar aljuburi rupanya.. Patutla ayat lintang pukang… C4..ko ni kosong ke ada permit.. Kerajaan duk adakan pemutihan ni.. Baik ko cabut balik indon..

          Reply
    • July 13, 2011 at 11:33 pm
      Permalink

      yang sah najib tidak mempermainkan ugama, bab ugama he leaves it to the expert.kalau dia mahu menunjuk dah pasti dia bolihkan? sape yg jadi imam di masjid nabawi n masjid haram? kamu ingat raja dia orang ke? lagi satu setahu aku rosmah ni kuat sembahyang.kamu camne? takut cakap tak serupa bikin!!.pemimpin islam tidak semestinya bermaksud dia mesti jadi imam. yg penting dia mengaku berugama islam melalui shahadahnya yg ikhlas.!!

      Reply
      • July 14, 2011 at 12:26 am
        Permalink

        nak jadi imam solat pun dikatakan mempermainkan agama ????

        memang lah imam masjid ditugaskan menjadi imam yang dibayar gaji…

        tak kan sekali pun Najib tak boleh jadi imam solat jumaat????

        dia bukan ke pemimpin Islam Contoh ????

        Nabi juga jadi pemimpin negara Islam contoh dan juga menjadi imam solat fardu……… tak ada masalah pun????

        Reply
        • July 14, 2011 at 1:54 am
          Permalink

          laaaa….nak bandingkan dengan nabi…….

          tak tergamak aku nak tanya…..nik ajis boleh tak kita bandingkan dgn nabi…oppps ! dah terlepas……

          Reply
          • July 14, 2011 at 8:42 am
            Permalink

            memang lah kena banding kan dengan nabi….

            sebab najib pemimpim negara islam contoh …..dunia….

          • July 14, 2011 at 9:29 am
            Permalink

            kalau dah banding ngn nabi nanti sama macam nabi. .takpun dah melampaui nabi. tak ke kufur namanya tu?

          • July 14, 2011 at 11:50 am
            Permalink

            abis nik ajis tu pimpin puak ko tu macam nabi tak? nabi pernah kafirkan org islam ker?nabi pernah halalkan yg haram ker?nabi pernah tuko rasuah tu jadi hadiah ker?nabi pernah fitnah kutuk caci melata2 ker?nabi pernah tolak kawan islam nye ker and prefer kwn kafirnya utk bersatu?……C4..C4…BN xperlukn undi dr org mcm ko yg munafik yg sanggup mengkafirkn dan mempersendakan org islam…ko hya layak dok dlm PR…piiiiiiirahhhhh…

          • July 14, 2011 at 1:38 pm
            Permalink

            nak persoalkan orang yang dah jadi PM…. tapi kenapa orang yang berangan nak jadi PM tu tak dipersoalkan layak atau tidak?…

          • July 14, 2011 at 8:41 pm
            Permalink

            C4..
            TAK SEKOLAH AGAMA TU NGAKU JE, JANGAN NAK CERITA MACAM- MACAM LAK.. LOYA LA TEKAK AKU.. SELOYA AKU TENGOK AL-JUBURI

    • July 13, 2011 at 11:35 pm
      Permalink

      Awat tak boleh pulak..bukan susah pon jadi imam Jumaat..jangan pandang rendah orang lain bang.. Tok jib tak suka nak ambilalih tugas org lain hanya utk tujuan politik bang!, masing-masing ada tugas yg telah diamanahkan…..semua org boleh jadi imam apa yg. susah sangat?..ikut rukun dah le..

      Reply
      • July 14, 2011 at 12:22 am
        Permalink

        surah lah Najib jadi imam….. apa susah nya … semua pemimpin Islam sepatutnya boleh jadi imam sembahayang …..

        Reply
        • July 14, 2011 at 7:36 am
          Permalink

          Ko cabar lah abang nuar ko tu jadi imam semayang jumaat kat mana2 masjid..Adakah ko pasti ada yg.betul2 khyusuk dan redho nak jadi makmum dia?

          silap2 masjid tu kosongg…

          Reply
          • July 14, 2011 at 8:42 am
            Permalink

            aku bukan cabar anwar aku cabar najib …….

          • July 14, 2011 at 1:42 pm
            Permalink

            ape motif sebenar nak cabar najib jadi imam?… kenapa tak cabar Anwar buat sumpah dan jadi imam?…. owh… aku tau.. ni mainan politik puak PR…bile najib jadi imam nanti…akan banyak la artikel2 bodoh yang kluar cakap najib nak menunjuk2….. semua orang boleh jadi imam..tapi tak semua orang boleh memandu nagara macam Malaysia ni…. pok nik yang korang angkat macam tok guru tu… dah bape banyak kali jadi imam.. tapi tengok la ape jadi pada kelantan….dah 20 tahun…. rakyat miskin masih ramai… last2 media prima datang bagi bantuan…. dan sekarang nak pejuang negara kebajikan… kahkahkah….

    • July 14, 2011 at 12:17 am
      Permalink

      Hang tak payah undi BN lah..hang undi mana2 parti pembangkang yang hang nak undi…aku takut kerana 1 undi hang..jadi sial habis BN..

      Reply
      • July 14, 2011 at 12:57 am
        Permalink

        memang BN dah sial pun….. sial dulu, kini dan selamanya ….

        Reply
          • July 14, 2011 at 8:43 pm
            Permalink

            BRO, DIA NI DAH MACAM KENA PENYAKIT GANJIL DAH… BALA SEBAB TUDUH EGAT JONID TU MENDIANG… TAK LAMA LAGI KENA SAWAN LAH MAMAT C4 NI…
            KESIAN,, ANAK SAPA LAH YANG SAWAN NI..

        • July 14, 2011 at 8:45 am
          Permalink

          takde nye kerana ko tk undi BN ,kami rugi..org2 bangang mcm ko mmg layak undi PR jek..

          Reply
          • July 14, 2011 at 11:52 am
            Permalink

            buat cemar BN je ada org munafik mcm dia nih…

        • July 14, 2011 at 1:44 pm
          Permalink

          integriti diri, dan akhlak ko pon buruk ade hati nak nilai akhlak orang….
          duk persoal orang lain boleh ke tak jadi imam…hahahahahha…..
          macam bagus…. tapi hampeh….

          Reply
        • July 15, 2011 at 1:16 am
          Permalink

          sakan juga maki hamun..desprate sgtlah tu.. xde hujah dh
          tp post lain tuntut org lain jd soleh, jd imam..
          munafik sugguhlah ko ni C4..

          Reply
    • July 14, 2011 at 12:45 am
      Permalink

      Tanggung jawab sebagai imam solat dengan imam mentadbir negara tak sama tau. Imam solat tak perlu orang bijak cuma hafal ayat quran dalam solat tapi jadi imam negara belain sikit mesti ada kemahiran,pengetahuan terhadap sikap manusia terhadap tuhan,sesama manuisa dan alam. Bila dah mahir tentang tingkah laku manusia terhadap ekonomi,politik,interaksi sesama manusia & macam macam hal tentang kehidupan baru la pemimpin sebagai imam tadi bejaya memimpin rakyat nya ek arah kesajahteraan. Makna nya pemimopinmesti pikiaq hakl ehawal rakyat dan negara sepanjang masa bukan macam imam solat tugas dia cuma semasa solat habih solat jemaah bersurai habih tugas imam tu tunggu pulak solat seterus nya. Mudahkan ? Tak payah imam dok pikiaq sama ada jemaah nya sakit ka,papa kedana susah nak makan ka ada masaalah peribadi ka itu bukan tanggung jawab imam tak macam imam mentadbir negara.

      Aku gerenti imam solat tal boleh pimpin sebuah negara tapi PM sebagai imam negara berjaya menyatu kan rakyat walau pun jarang depa ni bole jadi imam solat.Imam solat aku tak penah dengak dapat menyatu kan jemaah kariah depa ramai jemaah kariah berpecah belah kerana berbeza ideoliji politik. Pi tengok Nik Aziz jadi imam solat dan imam tadbir negeri Kelantan apa kejayaan nya ? Kelantan tak jugak maju & jemaah kariah mesjid dia jadi imam pun huru hara. Ini kah bukti imam solat lebih baik dari imam tadbir negara…?

      Reply
      • July 14, 2011 at 12:53 am
        Permalink

        “imam solat dengan imam mentadbir negara tak sama tau”…

        apa pulak tak sama nya …Nabi dulu …dia pemimpin tertinggi angkatan tentera, pemimpin rumah tangga, pemimpin masyarakat Arab, tahu soal ekonomi, politik dan sosial …… boleh juga menjadi imam solat …..

        Najib ada kualiti tu ke????

        Reply
        • July 14, 2011 at 1:44 am
          Permalink

          laaaa….nak samakan umat dengan nabi……
          tak ada siapa yang ada qualiti macam tu bujuk oiii…

          jauh sekali nik ajis tu…

          Reply
          • July 14, 2011 at 8:44 am
            Permalink

            aku bukan cakap soal Nik Aziz…….

            yang aku tanya najib…..

          • July 14, 2011 at 8:47 pm
            Permalink

            DAH TAK ADA MODOL KUT MAMAT NI… SIAN TAHAP NI JE P.R ADA…ALAHAI AWWWUU.

        • July 14, 2011 at 12:15 pm
          Permalink

          C4 ni macam nak samakan makhluk tuhan yang lain ngan nabi plak.Nabi tu bijak mmg Allah turunkan semua kebijaksanaan tu kat Baginda.Ilmu tuhan kan luas.Tak perlu terhad pada kebolehan mengimamkan sembahyang ja untuk jd pemimpin.byk kriteria yang perlu dicari.

          Reply
        • July 14, 2011 at 1:46 pm
          Permalink

          nabi seluruh alam tahu memang akhlaknya tiada bandingan….
          so ko nak bandingkan dengan nabi ni kenapa?… jangan jadi bodoh….
          jangan tergamak gunekan agama untuk kepentingan politik….
          ko nak persoalkan orang….tapi pemimpin dalam PR sendiri tak elok perangai….

          Reply
        • July 14, 2011 at 5:35 pm
          Permalink

          Kau pasti ke najib tak ble jd imam solat.Nik Ajis jd imam solat, nyanyok tetap nyanyok.nuar pun jd imam solat, liwat tetap liwat.Dedua ekor ni cam jd imam nak menunjuk2

          Reply
    • July 14, 2011 at 1:21 am
      Permalink

      Tuan C4,

      Kenapa bangkitkan pasal soal Imam Sembahyang Jumaat pula sekarang? Kalau sebelum PRU 2008, boleh lah bangkit soal ini. Soalnya siapa nak terima lagi Presiden PAS jadi Imam kalau dulu keluarkan amanat Hadi dan bertegas tentang hukum syariat , tapi sekarang dah berlembut hati kata tiada negara Islam dalam Quran? Siapa pula skrg yg nak jual nama Allah pada kristian demi undi? Najib yg tiada pendidikan formal dalam agama Islam (tidaklah sampai ke peringkat pengajian tinggi),tidak berserban, sanggup pertahankan nama Allah dari didagang pada kafir.Rosmah yg tak bertudung pun tak pernah hina perempuan pakai tudung, tau jugak pakai tudung bila masuk masjid, tak macam PAS yg membenarkan perempuan kafir yg tak bertudung dan berkebaya ketat, berak pun tak basuh masuk hingga ke mimbar, berkhutbah depan mimbar hingga makmum ternganga menengok bentuk badannya.

      Satu lagi kenyataan PAS nak menghalalkan DAP ialah mereka memang kafir, mana boleh jadi imam.. tapi tahap PAS membiarkan DAP menceroboh hak agama Islam sesuka hati ( contoh membenarkan mereka membaca ayat Quran dalam keadaan tidak beriman) adalah sangat melampau dan tidak boleh diterima oleh umat Islam.PAS selalu berkata ingin mendekatkan DAP pada Islam, malah heboh berita angin mengatakan Eng Guan nak masuk Islam, tunggu bapak dia ( si keparat Kit Siang ) tu mati dulu, tapi la ni dah 3 tahun memerintah bersama dalam PR tak sorang pun DAP , hatta ahli biasa sekalipun masuk Islam.Macamana nak kata DAP terima Islam, kalau arak yg dirampas pun diarah hantar balik ke kedai asal?Apa peranan PAS dalam hal ini?Lagi, usaha memertabatkan Chin Peng sbg pejuang kemerdekaan, kalau begitu mana nak letak Hj Bakri , ulamak Banjar yg menentang Bintang 3 di Sg Manik dan Kiai Salleh di Batu Pahat? Apakah mereka ini pengkhianat?

      Kalau saya diberi pilihan antara Hadi, Nik Aziz ( ini seorang lagi yg dah tak layak dipanggil ulamak) dan Najib, saya rela berimamkan Najib.Tidak mengapalh tentang dosa dan kesalahan dia.Setiap manusia tidak sunyi dari kesalahan.Allah itu maha pengampun.

      Reply
      • July 14, 2011 at 8:48 am
        Permalink

        boleh menjadi imam sembahyang merupakan ukuran asas….

        bagi seorang pemimpim…… tambahan pulak Najib ini diwar2kan dan diagong2kan oleh ahli jumuk UMNO sebagai pemimpin agong negara islam contoh …….

        kalau dah pemimpin negara islam contoh …tak boleh mengimamkan solat …..

        apa kah boleh najib dikategori kan sebagai pemimpin negara islam contoh???

        Reply
        • July 14, 2011 at 1:50 pm
          Permalink

          tu je point ko boleh bagi….ko bace ke tak ape brader yop tulin tu post?…
          dah jelas macam mane puak PR ni seuku mainkan agama demi kepentingan politik…. ko nak ukur2 orang….pemimpin ko sendiri tak betul….ko sendiri pun tak layak nak pertikaikan kebolehan orang jadi imam ke tak….

          Reply
          • July 15, 2011 at 9:10 am
            Permalink

            Apa pulak memainkan isu agama demi kepetingan politik ???

            aku bertanya ???? sudah dikatakan memainkan isu agama ….

            apa lah kau org ni phobia sgt….

          • July 15, 2011 at 2:45 pm
            Permalink

            hang tanya orang merata ni…..hang layak ke jadi imam ?….cukup ke syarat yang ada kat hang….aku rasa….tak kot….bab akal baligh tu…aku rasa hang failed badly !!

            hik ! hik ! hik !

            kalau hang tak layak jadi imam….apa ke layak hang nak tanya orang merata alam….orang tu layak ke ? orang ni layak ke ? ….hehe….muka tak malu..c4

        • July 14, 2011 at 2:48 pm
          Permalink

          Tuan C4, Saya tidak nampak apa signifikannya lagi imam sembahyang sbg ukuran, memandangkan telatah PAS apabila bersama DAP dan PKR tidak mewar2kan Islam , seboleh2 nya menyembunyikan agenda Islam hingga sanggup mendeletekan negara Islam dari Quran, tapi bila berdepan dgn UMNO , kriteria ini tetiba dibangkitkan seolah2 mesti orang yang alim sangat, baik sangat akhlaknya. Cuba tuan lebarkan lah pandangan kpd Sheikh Anwar yg dulu pernah jadi Imam dan baca khutbah jumaat, layakah beliau dgn kes video seks dan lebih bahaya dgn rangkaian hubungan dgn badan zionis menjadi Imam? Orang ini bakal ditabalkan jadi PM kalau PR menang! Tengok dalam PKR, ada juga yg tak pakai tudung, ada juga geng liberal, penyokong IFC bersepah kat dalam parti itu. Munkin tuan menyatakan itu masalah dalaman PKR, tapi sbg regu dalam 1 kem bukan kah lebih baik tuan mendakwah kan pada mereka dan di masa yg sama membaiki pendekatan dakwah PAS pada DAP yg saya nampak menjadikan mereka semakin biadap dan jauh dari Islam.

          Kalau imam sembahyang lah jadi isu,apahal dgn beribu imam yg bersepah di masjid dan surau2 kita?Walaupun Najib tak pernah saya lihat jadi imam sembahyang, tapi itu tak jadi masalah, tak pernah pula saya mendengar beliau mencerca atau menghina Islam ( kecuali apa yg dilaung2kan semasa muda2 dulu,ialah ketika itu PAS bersungguh nak laksanakan hudud!) sejak jadi PM.Malah saya lihat gerakan Islam berjalan lancar dan tiada halangan utk berdakwah kecuali jika kita dari kem pembangkang, maka kita sentiasa melihat kesalahan sahaja..

          Dan tanpa perlu menjadi Imam pun, memang beliau telah membawa imej Islam Malaysia ke peringkat antarabangsa, walaupun kita tidak laksanakan Undang2 syariat sepenuhnya dan walaupun Rosmah tak pakai tudung ( Moga2 ALLAH membuka hatinya utk berbuat demikian, Insya ALLAH).Begitupun kita lihat bukan sedikit wanita UMNO yg memakai tudung!
          Baru ini saya terbaca bahawa PAS Kedah bawah pimpinan Azizan akan mengharamkan semua kegiatan hiburan di Kedah sempena bulan Ramadhan.Saya sokong jika ia memberi menafaat pd umat Islam .Saya kira itu satu cadangan yg baik walaupun dia datang dari pehak pembangkang dan tindakan ini lebih memberi imej positif pada PAS berbanding dgn sorang lagi orang PAS di Shah ALAM yg asyik nak memberi muka pada kristian shj.. Cuba tuan baca dalam Malaysiakini bagaimana kafir2 memperlekehkan tindakan Azizan, seolah2 negara ini bapak diorang yg punya..

          Reply
        • July 14, 2011 at 5:40 pm
          Permalink

          pesal klate nik ajis jd imam tak ble jd negeri contoh.kalu pasal umno sume kiau nak perfect.tp kalu nuar ,dah terang2 muka dia main ngan amoi pun kau sokong

          Reply
      • July 14, 2011 at 8:49 am
        Permalink

        tanya soal boleh jadi imam atau tidak soalan bodo…..????

        mana kau orang lah yang bodo memilih pemimpin macam Najib yang bangang agama …..

        Reply
        • July 14, 2011 at 1:53 pm
          Permalink

          nik aziz belagak pandai agama ( kafirkan orang, cakap tuhan mencarut)
          gagal membawa kemajuan pada kelantan….

          Reply
        • July 14, 2011 at 8:52 pm
          Permalink

          ITU KELEMAHAN NAJIB SEBAB KURANG LAYAK JADI IMAM, TAPI DIA BERJAYA MELINDUNGI ISLAM DARI DI PERKOTAK KATIK KAN OLEH PAS, PKR N DAP… PAS APA ADA? …
          C4 KO NI SAKIT KE? SIAN … ANAK SAPA LAH YANG TENGAH SAKIT NI.. DAH MAKAN UBAT KE?

          Reply
          • July 15, 2011 at 9:40 am
            Permalink

            apa yang najib lindungkan islam …..?????

            tapi kau orang yang mempunyai pemimpin yang sakit ….

            macam najib……

          • July 15, 2011 at 2:46 pm
            Permalink

            yang sakit terlantar kat hospital ari tu….sakit sebab di pijak-pijak…heh

    • July 14, 2011 at 10:58 am
      Permalink

      aku cadangkan kau suruh ambiga jadi imam solat jumaat kau di gereja!

      Reply
    • July 14, 2011 at 2:43 pm
      Permalink

      C4 Jangan cuba merendah-rendahkan Najib. Sebelum ko orang nak merendah-rendahkan Najib, eloklah ko cerminkan diri ko sendiri. Sbgai seorang pemimpin yang bermoral dan bermaruah, Najib tidak perlu menghebohkan yang dia boleh mengimamkan solat. Najib tidak payah melayan cabaran C4 tu kerana hal ini tidak perlu ditunjuk-tunjuk. Macam Hadi Bawang, Nik Najis, Anwar Al juburi yang imamkan solat hanyalah sekadar menunjuk-nunjuk yang mereka beriman konon.!!!????. Tapi mana betul mana salah tak dapat berfikir, adakah beliau layak mengimamkan solat???. Sebab tu lah sembahyang hajat yang dibuat selalunya membongkar keburukannya!!!!!

      Reply
    • July 14, 2011 at 4:11 pm
      Permalink

      sudah la c4 mampus lagi baik.. Ko tak layak nak cakap pasal islam.. Aku pun tak tau status agama ko.. Setiap soalan ko tu penuh dgn fitnah makanan syaitan.. Nak bg nampak baik cakap pasal islam hakikatnya ko sendiri tak menghayati islam..

      Reply
      • July 14, 2011 at 8:54 pm
        Permalink

        jebat.. BIA KAN JE DIA KAT SINI, BIA DIA JADI BAHAN KITA KAT SIAN, MERIAH SIKIT KAN SEBAB ADA SI SAKIT NI…. C4=TAPIR SAKIT

        Reply
    • July 14, 2011 at 9:01 pm
      Permalink

      Jangan terlalu takbur..yg cakap nie..belum tentu boleh jadi imam untuk keluarga..belum tentu amal ibadat kita diterima Allah.. selalunya org yg beriman tidak akan mempertikaikan keimanan orang lain..fikir2 kan lah..

      Reply
  • July 13, 2011 at 10:43 pm
    Permalink

    Tak ada siapa boleh halang kamu dari mengundi seiapa yang kamu suka. Tak ada.
    Memang dasar kamu. Bagi sesuatu untuk sesuatu.

    Reply
  • July 13, 2011 at 10:44 pm
    Permalink

    pendakwa perlu mohon anwar di tahan dalam penjara sehingga kes habis.Kita semua di perbodoh bodohkan oleh kaki main depan belakang.Orang gila seks jgn di layan sangat..kaki penipu.Undang undang memang tak adil kerana bagi muka kat kaki main depan belakang.Ini tidak adil..undang undang kejam bagi mangsa liwat…pemangsa senang lenang ..mentang mentanglah banyak duit..mana keadilannya..porah tui.

    Reply
  • July 13, 2011 at 10:56 pm
    Permalink

    Walaupun Nicky dan Hadi jadi imam, tapi tak layak jadi PM, sebab bodoh dan tak berakal.

    Reply
    • July 13, 2011 at 10:57 pm
      Permalink

      Nicky siap boleh bermidatasi ngan penghulu syaitan lagi tu, lepas dapat ilham terus tarbi kepada ahlul bengap

      Reply
      • July 13, 2011 at 11:15 pm
        Permalink

        nicky tu nak takbir sekolah pun tk layak.

        Reply
        • July 13, 2011 at 11:37 pm
          Permalink

          Anuarpandikuty nak dijadikan PM..kaki bohong tuh!..org gila je yg. nak..

          Reply
        • July 14, 2011 at 12:29 am
          Permalink

          najib yang tak boleh jadi imam solat tu layak ke?????

          Reply
          • July 14, 2011 at 1:42 am
            Permalink

            Bai….dia memang jadi imam pun….tapi di rumah….mengimamkan solat untuk ahli keluarganya…..amacam….puas hati tak….

          • July 14, 2011 at 7:42 am
            Permalink

            walaupun dia tak jadi imam sembahyang dimasjid awam, tapi bab pemerintahan, ada ko tengok pemimpin pas ada perancangan ekonomi seperti GTP, NKRA,koridor ekonomi dll..

            Soo,,leave it to the expert to handle they best the most..

          • July 14, 2011 at 8:51 am
            Permalink

            setakat nak merancang ekonomi ….. bukan nya Najib yang fikir….. EPU yang fikir bagai nak rak……

            najib tak fikir pun ….. dia arah jea……

          • July 14, 2011 at 1:57 pm
            Permalink

            aik…..mane ko tau?… sejak bile ko jadi ekspert dalam pentadbiran ni?…. hahahahahah….

    • July 14, 2011 at 12:28 am
      Permalink

      Najib sebagai PM, tak boleh jadi imam ….. dia pandai sangat ke????

      tu lah sebab nya puak2 UMNO ini …. melantik orang bukan selayak nya jadi pemimpin….

      Reply
      • July 14, 2011 at 1:46 am
        Permalink

        hmmm….janji jadi imam….baru boleh jadi pemimpin…tak gitu bujuk ?

        pas jadi imam tengah malam merayap merata cari amoi ke…cari jambu ke….bagi hang tu lah pemimpin pujaan hati…..dah sesuai sangat la hang denga PAS….

        c4…..asset terpenting PAS…hik ! hik ! hik !

        Reply
        • July 14, 2011 at 8:53 am
          Permalink

          itu lah kau orang bila tak boleh jawap soalan aku …..

          merapu tak tentu pasal ……….

          Reply
          • July 14, 2011 at 12:59 pm
            Permalink

            soalan hg boleh atau tak najib jd imam solat? Jwpny tentulah boleh sbb cukup syarat..sbnqnya hg nk kata dia tak pandai baca fatihah ke?betul ke hg nk sokong dia klu dia jd imam sdgkan hg percaya dia pembunuh altantuya..maknanya hg ni boleh terima sapa je jd pemimpin..peliwat,pembunuh,penzina,penyesat,pengkafir asalkan boleh jd imam solat

          • July 14, 2011 at 4:16 pm
            Permalink

            syarat utama nak jd PM PR mesti ada kemahiran balun depan belakang.. Betulke c4..

          • July 14, 2011 at 5:12 pm
            Permalink

            C4,aku rase kat sini org yg paling merapu adalah ko..

  • July 13, 2011 at 11:56 pm
    Permalink

    Kalau kes tu sendiri nak direka-reka..itu lah jawabnya. Kejap2 si Saiful tukar kenyataan..kejap2 tukar kenyataan.

    Reply
    • July 14, 2011 at 12:50 am
      Permalink

      Cuba hang bagi tau apa bukti Saiful selalu tukaq kenyataan ? Jangn kelentong kat sini puak puak hamlau PR bole la hang pi gebang kerana depa tu bodo macam lembu.

      Reply
    • July 14, 2011 at 2:00 pm
      Permalink

      setau aku yang jadikan kes lambat ni Anwar….saiful tetap konsisten….

      Reply
  • July 14, 2011 at 12:31 am
    Permalink

    Apabila kita melantik sesaorang yang tidak layak jadi pemimpin macam Najib tu…..

    tunggu lah kehancuran nya ……

    Reply
    • July 14, 2011 at 12:52 am
      Permalink

      Piraah Anwaq Peliaq kawaq pasti hancuq leboq tak lama lagi..!

      Reply
      • July 14, 2011 at 12:55 am
        Permalink

        apa pirah ???? …….. kau tak boleh nak jawap soalan aku …..

        kalau najib tak boleh jadi imam solat ……

        tak layak aku undi pun…… bahkan haram memilih orang jahil macam najib jadi pemimpin ………

        Reply
        • July 14, 2011 at 1:49 am
          Permalink

          eh..eh…siapa yang suruh kau undi UMNO ?

          ada sapa-sapa kat sini yang suruh c4 undi UMNO ke ?

          Reply
          • July 14, 2011 at 9:00 am
            Permalink

            kau orang yang berkempen bagai nak rak untuk mengundi Najib????

          • July 14, 2011 at 4:23 pm
            Permalink

            c4..tolonggggggg jangan undi BN. Kita orang dah cukup utk memenangkan BN.. Lagi pun tahap IQ mcm ko tak layak undi BN.. Ko hanya layak duduk celah kelangkang ambiga ngan anwar aljuburi je..

          • July 15, 2011 at 8:02 am
            Permalink

            ya ke ….. celah kangkang rosmah lagi best kan…..

            tembam dan lebar lubang nya …….

        • July 14, 2011 at 8:23 am
          Permalink

          tak nak undi pun takde hal lah.tapi aku nak balik undi aku yang aku bagikat pakatan boleh ke? Rasa nyosal bagi undi kat depa tapi tak membawa kesejahteraan langsung

          Reply
    • July 14, 2011 at 1:48 am
      Permalink

      dah hancur dah pun…..tersadai kat hospital di pijak-pijak dek umatnya sendiri….

      Reply
    • July 14, 2011 at 4:20 pm
      Permalink

      Najib tak layak jd PM untuk PR je utk BN dia layak..

      Reply
  • July 14, 2011 at 1:02 am
    Permalink

    C4. usah gusar. anwar tetap akan jadi pemimpin.

    tapi pemimpin banduan kat sungai buluh la. harap anwar dapat banduan yg jambu2. amoi china doll takde untuk anwar. maaf.

    Reply
    • July 15, 2011 at 8:01 am
      Permalink

      aku takut Najib jadi banduan kat sungai buluh…..

      Rosmah jadi banduanita kat Kajang …… habis jari2 nya kena potong ….

      tak boleh nak sarong cincin berharga RM24 juta lagi…..

      Reply
  • July 14, 2011 at 1:31 am
    Permalink

    Alah bai…..takpelah kalau tangguh pun kes dia tu…..kat mahkamah dunia dia boleh lepas lah…..tapi kat mahkamah akhirat…..siap lah ko Anwar…..ada soal jawab lagi tu…..kah…kah…kah…

    Reply
  • July 14, 2011 at 7:45 am
    Permalink

    C4 nak Najib jadi imam baru dia undi BN….

    ini mengesahkan C4 sendiri tak yakin fuckatan akan dapat perintah malaysia…

    Reply
    • July 14, 2011 at 11:56 am
      Permalink

      xyah layan si C4 lalok ni….da xde modal la tu nak argue…porahhhh…

      Reply
  • July 14, 2011 at 7:47 am
    Permalink

    SAMPAI BILA MAHKAMAH RELA JADI BARANG MAINAN ANUAR?
    SAMPAI BILA NAK TANGGUH? BERANI KERANA BENAR !!!

    ”JANGAN CERITA SOAL PERJUANGAN JIKA TAKOT BERDEPAN FAKTA DAN BUKTI” !!!

    Reply
  • July 14, 2011 at 8:19 am
    Permalink

    najib tak macam puak pas dan puak anwar riak dan niat sembahyang salah..tunjuk jadi imam untuk dapat sokongan dari balaci yg bangang.kaki jubor boleh jadi imam..aper citer ni ..riak dan penipu..kesian balaci pas @ balaci anwar yg bangang.IQ rendah.

    Reply
    • July 14, 2011 at 8:29 am
      Permalink

      Ya setuju sangatlah tu.Nak beribadat tak payahlah nak menunjuk.Perangai mengalahkan jin aprit.Mari kita buat solat jenazah untuk kaki depan belakang.Pilih pintu neraka yg mana satu nak.Dengan memangkah tidak menjamin seseorang masuk syurga

      Reply
    • July 14, 2011 at 9:04 am
      Permalink

      soal jadi imam adalah soal asas bagi setiap muslim ……

      bukan nak tunjuk ……. asas seorang boleh atau tidak dia memimpin solat jemaah …

      ada kah selama ini Najib memimpin negara …. tapi tak boleh mengimamkan solat …. layak untuk dikekalkan jadi pemimpin negara islam contoh ……

      Reply
      • July 14, 2011 at 4:26 pm
        Permalink

        kah..kah..kah.. Si munafik c4 bercakap pasal imam.. Diri sendiri mengkafirkan saudara seagama apa cite? Terang2 megat junid pemimpin islam dipanggil mendiang.. Kepala bapak hang ajar ke..

        Reply
        • July 15, 2011 at 7:59 am
          Permalink

          kepala bapak UMNO ajar aku …..

          Reply
    • July 15, 2011 at 11:24 pm
      Permalink

      FB Najib dah 700 K ‘LIKE’…

      FB suruh najib resign baru 100K…

      the true fact is the Rakyat VS fuckatan babiga

      Reply
  • July 14, 2011 at 9:30 am
    Permalink

    guna lah bahasa yang sopan jika kite ni orang islam, yang nabi suruh x nak ikut pun, nabi suruh cakap elok2 bahasa yang baik, simple thing kite x boleh nak ikut, jangan la cerite mengenai nak pimpin negara

    Reply
  • July 14, 2011 at 10:54 am
    Permalink

    Aku rasa aku kenal kau C4. Biasalahlah puak-puak depa ni, ilmu baru setakat putik jagung dah nak berlaku riak. Ello, jangan ingat kau menyokong Parti Ambiga Serenega (PAS) kau confirm masuk syurga? Apa hukum membuat fitnah? Kalau orang lain cakap pasal Anuar aljuburi kau orang kata tak baik fitnah orang tapi yang depa tu dari celik mata sampai tutup mata tak habis-habis membuat fitnah sampaikan kematian ahli sendiripun nak dipolitikkan. Tak mengapa parti punya pasal, kematian orang yang tersayang pun boleh dipolitikan asal dapat memberi credit kepada parti pujaan hati. Apa lah nak jadi. C4, kalau kau mati esok kau ingat kau boleh jalan sendirike ke kuburke? Bak kata Nabil, Lu pikirlah sendiri.

    Reply
    • July 14, 2011 at 11:14 am
      Permalink

      Melayu,

      Aku ingat ko nak quote word of wisdon dari ahli falsafah terkanal ke,hadith ke… rupa2 nya si Nabil ngok (yg membalas balik org komen dia peluk awak kat public ” ..ada ia menjejaskan ekonomi negara?”) tu jugak yg ko nak ambik?? Umno sangat ko ni…

      Reply
      • July 14, 2011 at 11:15 am
        Permalink

        Nabil peluk awek dia kat public..bila org tegur diaa balsa balik” Ada is menjejaskan ekonomi negara..????”

        Reply
        • July 14, 2011 at 9:07 pm
          Permalink

          SAMPAI NABIL PUNYA HAL PUN KO MASUKKAN KAT SINI.. TAHAP MOOOOOOO LEMBU NYANYUK LA KO NI
          MOOOOO= LEBU NYANYUK

          Reply
      • July 14, 2011 at 11:48 am
        Permalink

        Berapa banyak c4 bagi kau sebagai jurucakap?

        Reply
        • July 14, 2011 at 12:00 pm
          Permalink

          kawan baik dia si mooooo…biasalah..si mooo ni pon ckp psl islam berdegang2 tp ilmu cetek xseberapa…kawan dia mengkafirkan sesama islam xnak pulak dia tegur…kalau perjuangkan islam..kawan ke lawan ke..asal menghina islam pilah tegur…munafik punya orang…

          Reply
    • July 14, 2011 at 1:17 pm
      Permalink

      apa yang kau cakap merapu ni …. “menyokong Parti Ambiga Serenega (PAS) kau confirm masuk syurga”……

      kau ingat org dalam PAS bodoh sangat ke dengan fitnah UMNO “undi PAS masuk syurga” … apa kah bodoh sangat Ustaz Ismail Kamus masuk PAS …. kerana nak masok syurga…..???
      bodoh sgt ke ustaz yang lain masuk PAS????

      kau tahu dak …..pilihan kecil di terengganu dulu …….. sapa buat poster UNDI PAS MASUK SYURGA?? ……… pi tampal dimerata tempat……

      PAS pusat tidak pernah mengarahkan mana cawangan PAS mengeluarkan poster seperti itu ……???? sapa yg keluarkan ????? bukan fitnah dari UMNO……

      Reply
      • July 14, 2011 at 1:23 pm
        Permalink

        Bila sebut Ismail kamus, kita tahu beliau sebenarnya terjerat memasuki PAS. Walau pun sekarang mungkin dia masih menjadi ahli tetapi dia adalah ahli yang mula lari dan menjauhkan diri.

        Ceramah beliau tiap kali , tidak berbau politik. Dia berceramah untuk ummah memperbaiki akidah, dari serendah rendah cara wudhu’ hingga ke topik yang berat menyentuh segala hal keimanan.

        Reply
  • July 14, 2011 at 11:04 am
    Permalink

    kalau dia mati esok.. tentulah si ambiga akan kapankan kan dia.. sari dia kan panjang..

    Reply
  • July 14, 2011 at 11:13 am
    Permalink

    C4 ni mindset dia dah tak boleh tune lagi.nampak gaya nak jadi pemimpin malaysia kena interview dengan C4 dulu.

    Reply
  • July 14, 2011 at 11:32 am
    Permalink

    BUDAK C4 NI AKU TENGOK BEGITU CETEK AKALNYA TENTANG PEMIMPIN DAN IMAM SOLAT…
    BAGI DIA KALAU BOLEH JADI IMAM SOLAT WALAUPUN PERANGAI SYAITAN SEPERTI ANWAR JUBUR TU PATUT DI ANGKAT MENJADI PEMIMPIN DAN DISANJUNG GITU…..RUPA2NYA BEGINI PEMIKIRAN PUAK2 MACAM HANG C4…PATUT LA TAK MAJU….RUPA2NYA OTAK JUMUD LAGI BENGAP…..
    KESIAN AKU KAT HANG BUDAK C4….

    Reply
    • July 15, 2011 at 7:58 am
      Permalink

      aku tidak memperkatakan tenang anwar ………. sebab dia bukan pemimpin negara islam contoh ……….

      yang aku cakap najib ….. ada kah dia layak diwar2kan dan dicanangkan seluruh dunia bahawa ….dia pemimpin Islam contoh…..???

      Reply
  • July 14, 2011 at 1:17 pm
    Permalink

    Najib akan tetap berada di mana dia berada walau pun dia tidak bolih menjadi imam solat jumaat, solat raya atau solat jenazah. Tak pernah kita dengar dia mendabik dada betapa dalamnya agama dia, betapa tingginya darjat keimanan dia . Tentang keimanan atau takwa sesaorang tidak bolih diukur akan kemampuannya membawa makmum berjemaah. Tetapi kita bolih tentang dia jika jelas dia menolak amalan wajib seorang muslim. Jika dia kata solat tak perlu 5 waktu, bolih sekali sekali, pergi kemekah bolih pergi 2 hari for holiday bukan untuk tunai haji…. bolih tutuh buntut orang jika mahu, tak dapat buntut bolih book pelacur cina… Ini kita wajib tentang kerana ini memang sah penghancur negara bukan pemimpin. Orang macam itu di pimpin pun tak bolih, pulak mahu jadi pemimipin.

    Negara ada ulamak, ada imam negara yang tugas nya khusus untuk hal hal itu. Najib sebagai PM ialah seorang pentadbir . Terbukti beliau telah mentadbir dengan baik walau pun pengintirafan tetap tak akan diberi olih pembangkang.

    Selagi sesaorang PM tidak pemerintah dengan stail kapitalism yang hanya ambil kira untung rugi, kebajikan rakyat tolak tepi, dia sudah dikira berjaya. Memastikan kecemerlang yang kekal dari kejayaan itu memerlukan team effort dari semua pihak termasuk rakyat, tidak hanya pihak penggubal undang undang sahaja.

    Reply
    • July 14, 2011 at 1:33 pm
      Permalink

      Najib ni muka gelabah….

      suka menyorok duduk belakang tabir…at the same time bagi arahan2 yang bodoh tak masuk akal..

      macam ni pemimpin kebanggaan korang…

      aku Doa kan Najib PM malayisa yang paling singkat … sebab otak najib singkat… PM yang penuh controversi…

      Reply
      • July 14, 2011 at 5:21 pm
        Permalink

        abis..anuwar bodoh ko tkde kontroversi..anugerah Tuhan konon..hakk tuii..

        Reply
    • July 14, 2011 at 2:49 pm
      Permalink

      memang lah najib tak pernah kita dengar dia mendabik dada betapa dalamnya agama ….

      sebab Najib bodoh agama ……. tapi boleh jadi perdana menteri negara islam contoh dunia …..

      Reply
      • July 14, 2011 at 5:20 pm
        Permalink

        nik ajis tu bole ke jd pemimpin islam contoh dunia? kelantan tu bole ke dijadikan negara islam contoh? bile aku cakap ko bengap..ko marah..tp da mmg itu hakikatnye..ko ingat negara islam contoh nie cukup setakat penduduknye semua islam?cukup setakat ade masjid?ko tk pikir ke kesejahteraan ,ketabilan ekonomi ,politik pun penting? ko jgn nk tipu aku lah kalau ko ckp negeri pemerintahan nik ajis tue ade semua kesejahteraan tue..ko pegi lah ceruk kilang ke ceruk mane pun , ade jek rakyat negeri nik ajis carik rezki..nape nak merantau negeri org kalau negeri sendirik bole bg kesenangan? nik ajis tu da tk lame mampos dlm keadaan nyanyuk…

        Reply
  • July 14, 2011 at 1:18 pm
    Permalink

    Booooooo sama Najib..!!!!

    We have been writing to the Home Secretary here (Theresa May) and the UK Parliamentary Working Group on Malaysia and Human rights. Today we received a response from Bill Cash (Chair of the UK PArliamentary Working Group on malaysia) to say he will take up this matter urgently with the Foreign Office.

    We also got a small group together to protest today during lunchtime outside Downing Street as Cameron was meant to have lunch with Najib (But think it was cancelled as Cameron got bogged down with PM question time).

    Anyway we didn’t see Najib bt we had a lot of yellow posters and banners and picketed along the broad lines of ‘Malaysia stop abusing human rights ‘ and ‘Stop detention without trial’, ‘Free all detainees now’ , ‘Mr cameron hear our plea, tell Najib to set them free’ ;).

    Reply
    • July 14, 2011 at 1:28 pm
      Permalink

      ini news memang hot…

      patut org2 kat london tu baling telor busuk kat muka najib…

      Reply
      • July 14, 2011 at 4:42 pm
        Permalink

        Apa lah dibanggakan sangat mendapat perhatian dari London?Mereka inilah durjana paling tinggi sekali darjat. Demokrasi konon, hak sejagat, hak asasi, tapi bila umat ISLAM di bunuh , disembelih di merata dunia, mereka juga yang membisu.Di Londonlah, orang Islam paling teruk ditindas dan dianak tirikan.Semua pertubuhan di Eropah dan US , apa jenis NGO sekali pun ada yahudi dibelakangnya.Jadi, tidak usahlah berbangga dgn sokongan kafir Barat

        Reply
        • July 14, 2011 at 5:21 pm
          Permalink

          walaupun malaysia dah lama merdeka, puak-puak ini masih memerlukan orang luar dalam meraih sokongan. hina sungguh.

          Reply
      • July 14, 2011 at 5:25 pm
        Permalink

        bile org2 oversea tu sebelahkan korang,cepat jek korang percaye ..tp bile diaorang sahkan lelaki dlm video seks tue adalah pemimpin anugerah Tuhan korang tu, tk nak lak percaye..bodoh lah korang nie..

        Reply
  • July 14, 2011 at 1:22 pm
    Permalink

    …woi mangkuk..!!

    berita macam ni.. tak guna copy paste kat sini…. macai-macai UMNO mana nak percaya…

    Reply
    • July 14, 2011 at 5:26 pm
      Permalink

      tak takpe..IQ kami tk serendah IQ2 kaum2 C4 nie..

      Reply
      • July 15, 2011 at 2:53 am
        Permalink

        perasan tk IQ C4 semakin gelong selepas kegagalan BERSHiT, ditambah pula hujah2 bodoh die semakin lemah..
        kasihankan.. org cmni di upah jd ciber trooper PAS? bingai!

        Reply
        • July 15, 2011 at 7:42 am
          Permalink

          aku tak dapat apa2 upah pun…… saja nak mejahanamkan UMNO

          Reply
          • July 15, 2011 at 9:01 am
            Permalink

            At last C4, kamu telah menjawab kemusykilan saya!!.

          • July 15, 2011 at 9:18 am
            Permalink

            menjahanamkan….hahahaha ko makin menguatkan UMNO kerana kedunguan ko dan puak2 ko…ilmu dunia dungu…ilmu akhirat dungu…

          • July 15, 2011 at 9:42 am
            Permalink

            UMNO dah sekaratul maut dah ….. nazak dah ……. cuma harapkan media jea …

            untuk meraih sokongan ……. rakyat

          • July 15, 2011 at 10:13 am
            Permalink

            PR harapkan media nak tagih simpati…kui…kui…kui…sian ko C4 sedapkanlah hati ko tu…kalau PR xcukup nak raih sokongan gilah lagi negara kafir n yahudi kesayangan ko tu..mintak simpati hahaha sian aku tgk…

          • July 15, 2011 at 2:47 pm
            Permalink

            C4, ko skrg bukan jahanamkan UMNO..
            ko sedangkan JAHANAMKAN diri ko utk tempah neraka JAHANNAM!
            ko sedang merosakkah akidah ko sendiri sikit sebanyak bila nk lawan hujah2 yg ko sendiri tak tahu..

            UMNO tidak rugi sesen pun Insya Allah, malah sokongan terhadap UMNO makin meningkat..
            aku bukan org UMNO..itu je aku nk ckp pada ko..

          • July 15, 2011 at 2:53 pm
            Permalink

            rakyaat dok gelak tengok PR……tengok ketua-ketua perusuh semua pakai wheelchair…!! oooiiii….tak malu kat rakyaat ke…..?

          • July 15, 2011 at 11:28 pm
            Permalink

            bila negeri kebajikan jadi kenyataan…semua orang kena pakai wheel chair…tunggu duit dari kerajaan…

    • July 14, 2011 at 7:43 pm
      Permalink

      tgk tu..berok sekor ni
      ko tahu tak C1, penentang kuat ust Azizan di Kedah ialah berok2 PAS sendiri..
      UMNO Kedah slow je.. dlm PAS Kdah lah nk pelingkup Azizan..
      sbb anggap Azizan ni baik dgn UMNO..
      macai2 PAS lah yg bodoh.. kebaikan apapun kalau dgn UMNO mesti lawan!

      Reply
    • July 14, 2011 at 4:02 pm
      Permalink

      dah la bai….

      makin hari makin ramai tolak najib…

      Reply
      • July 14, 2011 at 6:41 pm
        Permalink

        hmmm….yang di tolak sampai telentang kat hospital…

        dah la di tolak…di pijak-pijak lagi….hik ! hik ! hik !

        Reply
    • July 14, 2011 at 9:13 pm
      Permalink

      BEBUDAK BAWAH UMUR JE YANG UNDI TERMASUK INDON, BANGLA DAN PAKISTAN..

      Reply
  • July 14, 2011 at 1:50 pm
    Permalink

    Depa dok pikiaq Najib yang akan gelabah bila kena tanya. Depa lupaa kalau wan zizah yang akan kena tanya heheh hahaah kita akan tengok camna dia nak jawab…kita nak tungguh zizzah bagi tau panjang pendek pistol kontot tertuduh..Kita nak tungguuuu camana zizah nak jawab :abng dia ada dengan waktu dia membalun si sepon bersama bukti CCTV . Alahaiiii tungguh laaa mau meleleh ayaq lioq zizah tuhhh woiiii. Kita nak tengok camno tertuduh menggelabah dah hantam sama hakim yang tak sangkut paut pun waktu dia menghantam itu longkang belakang sepon..Haaa..kita nak tengok kelih cammana tertuduh akan bersilat@berlakon nazak@ berlakon depan stesen tv luaq negara..Kita nak tengok semua tuhhhh…Kepada penyokong tertuduh..tok sah laa nak seghonok sendirii..Kes tertuduh tak sangkut pun dengan PM..heheh …Atawa penyokong tertuduh nak Pm tolong jawab bagi pehak boss depa…..yang mana satu. Kena ingat alibi tertuduh waktu di tanya oleh wartawan pun dah 3 kali salin pampers…inikan pulak waktu nak kena taji dengan penguamcara nanti..tengok kelih laaaaa mau berlampin basah! Atawa pun kita akan tengok tertuduh akan beerlakon hembuskan “nafas terakhir dia” seperti yang mamat baju biru buat di dalam demontarasi haghammmm tuh imggu lalu…alaaaaa bab berlakon dah menjadi asam garammm tertuduh laaaaa

    Reply
  • July 14, 2011 at 2:17 pm
    Permalink

    Kat Malaysia boleh lah kelentong, kat over dia org boleh smell some fishy stories or misconduct.

    Pencacai umno..tetap sokong.

    Oh ya banyak sungguh duir R Baginda tu. Boleh dok kat London. Wow…

    Reply
    • July 14, 2011 at 2:17 pm
      Permalink

      Ada rumah lagi kat LONDON…wow..

      Reply
      • July 14, 2011 at 2:45 pm
        Permalink

        Erkkk…Nuar ada share sama dgn r baginda kaa masa balun arboq sepon…atau pun memang r. ada suruh nuar ayak montot sepon kaaa..atau memang konspirasi r.baginda suruh nua main lobang najis tuhhh… atau cctv tuh yang menjadikan nuar dan r.baginda sama-sama masuk lobang naaaaajisss..!! Udah laaaa..kita cakap bab Nuar yang nak kena jawab sebab main lobang pukoq sepon . Dah ada bukti dah ada cctv dan dah memang laguu tuhhh yang terjadi.dan terbelaku…Kalau dah main dan makan dan sedap pesen lagu tuhh laaaaa jadi gentelment laaaaa. tengok kat turkey sana nuhh…sanggup mengaku sebab dia jantan. tengok di indon sanggup terima kenyataan sebab tengok gambaq porno dalam dewan parlimen..tak payah nak sughuh orang buat benteng punn…8 hb kita nak tengok camna nuar.jijah nak jawab soalan ..haaaaa saksi..hheh yang tuh kena tanya “konetto” tertuduh laaa bukan kaaaa.dia yang ada kepala dan dia yang cuba masuk ke dalam lorong sempit tuhhhh…tak kannn r.baginda jadik saksi kot. adalah sebab dia ada duit jadik nuat kena balun arboq? yang mana satuuu…cuba habaq maiiii…Kita cakap bab kes balun pungkoq brooo..bukan bab tukang ghumah….

        Reply
    • July 14, 2011 at 2:43 pm
      Permalink

      dah banyak dapat komisyen beli kapal selam …..

      dalam KMU ni tak dapat apa2 pun…… tapi bermatian2 nak mempertahanakan najib

      Reply
      • July 14, 2011 at 4:01 pm
        Permalink

        Orang BANGANG memang macam tu… mempertahankan NAJIB bermati-matian.. tapi habuk pun tarak..

        masing2 buta.. tak nampak salah laku dibawah pentadbiran najib…

        orang atas pagar pun nampak jelas ..kelemahan NAJIB ni..

        hairan.. hairan… patut ler golongan atas pagar ni jatuh tergolek masuk kandang Pakatan Rakyat… dek kerana aura BODOH najib tu semakin hari semakin menolak rakyat terima UMNO BN…

        yang tinggal.. si bodoh dan sibangang yang duk tarik telor najib dan tetek rosmah .. tak nak lepaskan sebab nak bersama-sama bodoh…macam NAJIB

        Reply
        • July 14, 2011 at 4:34 pm
          Permalink

          ha..ha.. Budak2 suruhan anwar aljuburi datang sawan.. Tak boleh terima hakikat najib jd PM. Anwar aljuburi jadi apa?

          Reply
          • July 14, 2011 at 5:26 pm
            Permalink

            Aljuburi dapat chinadoll. ha ha ha. ryu, c4, moodeen, farid cuma dapat bayangkan aje.

          • July 14, 2011 at 5:40 pm
            Permalink

            tkde ape2..tggu mase jek nak mampos..

      • July 14, 2011 at 6:38 pm
        Permalink

        dengki la tu…..tak leh tengok orang lebih skit…..fitnah je la yang boleh mengamankan hidu hang.

        usaha la c4 oiii….jangan jadi pedengki….lekeh sungguh la hang ni….low classss !!

        Reply
      • July 15, 2011 at 2:50 pm
        Permalink

        heh..heh….hang dok baca harakah lagi…? laaaa dok pesan dah kat hang kalau nak jadi orang…udah-udah la membaca harakah tu…..sia-sia jer pahala solat raya hang….hahahahaa

        Reply
    • July 14, 2011 at 4:42 pm
      Permalink

      anwar aljuburi kelentong siapa pulak?

      Reply
    • July 14, 2011 at 7:08 pm
      Permalink

      ialah…..sampai ke wikileaks….” there are technical proove ” komunikasi antara pegawai kedutaan singapura dan pegawai hal ehwal luar amerika……tentang hobi liwat meliwat ni..

      he…he….betul tu mr moooooo….bukan takat boleh smell something fishy…ada bukti pulak tu….

      …..hmmm malu satu negara…..hang tak malu ke mooooo ?

      Reply
  • July 14, 2011 at 2:29 pm
    Permalink

    penulis ni lupe ker yg kes2 “dieorg” tu pon byk tak selesai 😉

    Reply
    • July 14, 2011 at 2:51 pm
      Permalink

      Apa kena mengena kes kapai selam dengan kes tertuduh selamkan konetto dia ke dalam lobang taik sepon? Memang kapal selam dan konetto pandai menyelam. Dalam kes ini kita dok sembang bab konet tertuduh dah pun menyelam masuk ke ddalam selat sempit yang kapai selam pun tak pernah nak selam di situ…haaaaaa yang tuhhh. Tak kannn laaaa tertuduh kena naik kapai selam pulam sewaktu nak menyelam masukk ke dalam lorong kunyit si sepon..aiiii pening nih…nanti dalam mahkamah hakim nak kena timbang dengaq dan pikiaq..macam mana perkaitan kapai selam dengan kapai selam tertuduh boleh menyelam ke dalam lobang kunyit mangsa…peninggggg…heheheeh tok sah laaaa kita dok kalih ceghitaaaa…kes yang nak kena baca kes tertuduh ken jawab bab dia meliwat haaaaa tak der kena mengena punnn waktu dia meliwat dengan kapai selam. Naik kapai pun tidak masuk kapai pun tidak yang nak kita tau…macam mana tertuduh menghantam itu loronggg yang kambing pun tak pernah terpikiaq nak mainnnn heheheh

      Reply
  • July 14, 2011 at 3:49 pm
    Permalink

    siapa NAJIB..???

    Reply
    • July 14, 2011 at 7:41 pm
      Permalink

      kah..kah..BAPOK BEROK KL ni ‘gagah’ jg posting sini
      kah..kah..
      lu ni bingai lah..postinglah kejar aku baru best!

      Reply
      • July 14, 2011 at 9:18 pm
        Permalink

        AKU MASIH INGAT LU DUA ORANG MACAM KENA SAWAN SEBAB NAK NGAKU SAPA YANG SEBENARNYA “pasdaplaknat” .. DAN AKHIRNYA YANG BERJAYA IALAH BN= BeNar.. yang kalah lak ialah PR = PeRosak…

        Reply
        • July 15, 2011 at 3:50 am
          Permalink

          hmm..itu belum dgr lg mamat ni tu mencarut berjela2 dlm masa 20-30 saat dlm voicemail…lepas tu masuk sini tnjuk baik..hahaa..syaitan punya jelmaan..

          Reply
  • July 14, 2011 at 4:38 pm
    Permalink

    C4 balaci anwar yg bangang

    Reply
  • July 14, 2011 at 5:26 pm
    Permalink

    Semlm kerajaan PAS pimpinan Ustaz Azizan hendak menutup semua perniagaan hiburan di kedah sewaktu pada bulan Ramadhan. Ternyata dalam undang² Malaysia ada termaktub mengenai perkara ini. Jadi disini saya boleh sokong tetapi implimentasinya mestilah berpatutan agar penganut bukan Islam faham..sekian terima kasih

    Yang menjadi persoalannya sekarang ialah penyokong bukan Islam didalam Pakatan sudah mula buat bising. Ini boleh dilihat di laman web Malaysiakini. http://www.malaysiakini.com/news/169911

    Ini lah jadinya apabila membenarkan kerajaan PAS memerintah..lemah..tiada perikatan yang utuh lagi kukuh diantara PAS & DAP..ini amat berbahaya..

    Saya syorkan lebih baik orang melayu yang menganut agama Islam kembalikan undi mereka kepada UMNO

    Reply
    • July 14, 2011 at 7:44 pm
      Permalink

      harap2 DAPlaknatullah tk melompat marah dan xde pula N.NAJIS buat ftwa sesat utk bela DApig..
      kasi ajar sket depa ni Ust Azizan!

      Reply
      • July 15, 2011 at 9:38 am
        Permalink

        yup…aku pon sokong kalau pembangkang wat perkara baik camni…cuma pandai-pandailah nak handle DAp tu…diorg xkan dok diam punye..

        Reply
  • July 14, 2011 at 8:25 pm
    Permalink

    C4 says:
    July 13, 2011 at 10:35 pm BOLEH KE NAJIB PERDANA MENTERI NEGARA ISLAM CONTOH NI MENGIMANKAN SOLAT JUMAAT?????

    Nampak sangat lu ni masuk perangkap lu sendiri. Setakat jadi imam ke brader. OK, wa kasi lu suatu solan cepu emas, bolih kah seorang berjoget , berhibur , di khayalak ramai? Ngan wanita cina pulak tu bukan isteri beliau? Ini criteria seorang imam ke brader. Kalau dah burrr dan buat buat lupa cuba cari video beliau berjoget tu, mangkuk? Menari dan berdansa di atas pentas sewaktu pilihanraya kecil? Apa kah criteria dan keperibadian seorang imam. Mencium girlfriend neo con omputih? Mempunyai anak lelaki yang meminum arak yang tersebar di dalam media? Alimkah beliau mangkuk? Membolihkan pihak agama kristian menggunakan nama ALLAH sebagai tuhan. Ini imam apa ni brader. F@#$k u lah. Nak bersabung dalam MYKMU tapi cetik dalam perjuangan! Setakat bolih jadi imam je ke. Soal pendapatan kewangan yang tidak bolih di connggak(unaccountable income). Itu bolih di kira apa brader. Duit yang turun dari langit yang di anugerah olih tuhan? Cetik pemikiran mu la SISSY 4!

    C4 says:
    July 14, 2011 at 12:23 am sapa yang pulun lubang jubur ????

    dah sah dan pasti ke ???? sapa yang pulun lubang jubur tu ???

    Yang pulun lubang jubur tu ada lah imam solat jumaaat lu lah brader, yakni BABI! Beliau terlepas dari resort sungai buluh tu ada lah sebab technicality! Tiga hakim yang bersidang tu , dua daripada nya telah mengakui bahawa memang beliau telah melakukan, akan tetapi di mahkamah memerlukan “UNANIMOUS DECISION” beliau terlepas, ada paham ka . Jangan tunjuk pandai di sini kalau belum cukup sekolah, bro? So ini part two, awat dok tangguh, tanguh, tangguh , takut ke lu punya imam, jikalau wali allah dan juga imam , so percaya lah kepada allah yang maha esa untuk mambantu yang tidak bersalah.Pasai pulak nak tangguh.

    C4 says:
    July 14, 2011 at 2:49 pm memang lah najib tak pernah kita dengar dia mendabik dada betapa dalamnya agama ….

    sebab Najib bodoh agama ……. tapi boleh jadi perdana menteri negara islam contoh dunia …..

    Abih lu Sissy 4, lu pandai ugama sangat ke, podah la wei , lu lebih cakap merapu dari fakta. Abih lu ingat pemimpin negara islam sedunia semua pandai ugama ke.? Lu pernah tenguk lifestyle pemimpin negara islam pabila di luar negara ke?Lu pernah pergi ke negara islam sedunia, wa pernah pergi , so wa bolih cakap?Jangan cakap banyak lah wei ,pemimpin arab saudi pun apa dia buat kat US dan UK, itu penjaga Masjidil Haram dan Masjid Nabawi. Cakap ugama konon, awat lu iongat kita semua di sini cetik agama ? tak pernah pijak tanah suci? tak pernah tenguk masjidil haram , tak pernah pergi haji? Kita sokong apa yang betul. Kita kutuk apa yang salah tak kira parti mana. Tetapi Sissy 4 lu dah kena tergolek dog, wa cakap lu. Berlagak pandai tak kena tempat.

    Reply
    • July 15, 2011 at 7:53 am
      Permalink

      aku bukan pandai agama…..

      tapi najib sebagai pemimpin negara islam contoh …..

      kena pandai agama….. itu ciri2 kepimpinan islam contoh ….

      ada kah najib layak diketegorikan sebagai pemimpin Islam contoh ????

      Reply
      • July 15, 2011 at 10:02 am
        Permalink

        taw pon xpandai tp berlagak pandai…kalu da tau xpandai pegi belajo dlu baru sruh org lain blajo…nanti ko mati karang xdenya Allah tya “adakah ko pilih pemimpin islam yg pandai agama?kalu ko pilih yg pandai agama ..aku(Allah) akan masukkan ko ke syurga”…kalau ada cuba kasi dalil..Allah akan tya amalan..bekalan ko sblm mati…tingkatkn amal ibadat ko….xyah nk caci maci org…

        Reply
      • July 15, 2011 at 10:19 am
        Permalink

        yap! Najib layak drpd anwar aljuburi,nik aziz,lim kit siang,ambiga.. Sebab tu Najib duduk putrajaya.. Rakyat malaysia yg pilih..

        Reply
  • July 14, 2011 at 10:16 pm
    Permalink

    Taufik dan hidayah ALLAH swt yang berikan. DAh sah terang lagi bersuluh C4 tak dapat hidayah allah dalam mencari kebenaran hakiki. TAK PAYAH layan mamat ni.

    Reply
  • July 14, 2011 at 11:28 pm
    Permalink

    kalau akulah dpt jumpa c4 nie tak payah cakap banyak pelangkung terus..

    Reply
    • July 15, 2011 at 7:50 am
      Permalink

      pelangkung lah …… macam aku ni tunggul kayu …..

      dah tak boleh nak jawap nak pelangkung orang ……

      tu lah mentaliti UMNO kampong ………

      Reply
      • July 15, 2011 at 9:50 am
        Permalink

        xleh jwb?…dah bersepah jawapan diberi..xreti nak baca ker?ker xphm bahasa?…

        Reply
      • July 15, 2011 at 5:59 pm
        Permalink

        C4, ko loyar buruk…tp ko xbleh jawab pon hujah..
        ape ko nk buat ha? kalo Hadi Bawang tgk ko posting pun die tepuk dahii.. kah..kah.. bg busuk lg PAS yg mmg dh sgt busuk!

        Reply
  • July 15, 2011 at 2:52 am
    Permalink

    syok jgk aku tgk C4 dibantai dgn kebodohannya ckp pasal imam..
    itulah hanya ukuran luaran shj jd ukuran mereka..
    apk sheikh pun boleh jadi imam tp pada masa yg sama dia pun boleh berjoget, boleh menari2..
    kah..kah..
    mmglah kreteria imam tu terbaiklah.. tp dlm keadaan skrg siapa? antara yg xjd imam tp dia tk lingkupkan Islam dgn yg slalu riak jd imam tp rupanya MUNAFIK perosak pd Islam..

    Reply
    • July 15, 2011 at 7:49 am
      Permalink

      apa Najib boleh dijadikan pemimpin negara islam contoh…..????

      sedang Najib mempunyai kes berkhalawat dengan penyanyi tempatan di port dickson????

      Reply
      • July 15, 2011 at 10:05 am
        Permalink

        dgn ziana zain???hahahah buat lawak bodah dgn sketsa yg anwar wat pagi2 nih….

        Reply
      • July 15, 2011 at 5:53 pm
        Permalink

        kah..kah..kah..
        akhirnya C4, ko sndiri yg menolak hukum Islam..
        mana dia saksi?
        saksi besi ke saksi manusia..yg penting mana di SAKSI?
        kalau stkt ckp air liu gitu aku pun boleh tuduh ko berkhalwat smlm kt Hotel PJ Hilton.. mngaku tak??

        Reply
      • July 16, 2011 at 12:07 am
        Permalink

        Ada 4 orang saksi ke? ha..ha..ha

        Reply
  • July 15, 2011 at 3:46 am
    Permalink

    kwn2 semua jgn terpedaya dgn konsep C4..ama bahaya bila beliau main logik akal utk create isu..
    isu imam ni dia sengaja buat bg kita keliru dan songsang dr hukum asal..

    Tidak ada satu hukum pun yang diketahui mengatakan seorang pemimpin itu wajib jadi imam Solat,
    cuma ia eloklah dijadikan sumber tarbiah untuk ahli2/rakyat2 asalkan ia telah mencukupkan syarat2 sah untuk menjadi imam.
    Solat Fardhu berjamaah memang solat yang sangat2 dituntut (muakkadah) Nabi untuk kita lakukan, dimana pahala berjamaah ialah 27 kali lebih besar dari solat bersendirian.
    Solat berjamaah pula lebih baik yang ramai dari yang sikit, maksudnya solat 3 org berjamaah lebih baik dr 2 org yang berjamaah.

    Tetapi apa yang paling tinggi dlm solat ialah KHUSYUK, itulah martabat tertinggi solat, bukan kita sibuk nk paksa orang itu orang ini jadi imam. Siapa yang rasa dia mampu jadi imam, dengan 6 perkara WAJIB bg imam, 3 perkara wajib dlm rukun bacaan, 3 perkara wajib dlm rukun perbuatan, dan 3 lagi untuk mengakhiri solat..

    manakala SYARAT SAH pula ada 10 syarat..dgn ciri paling penting ialah pada bacaan Al-Fatihah yang lebih baik, dan beberapa syarat lain lagi seperti imam itu disukai di kalangan makmumnya, dan menjadi imam dengan niat yang IKHLAS dan bukan untuk tujuan RIAK..

    yg paling baik skrg ni bukanlah memaksa sesiapa jadi imam, sebaliknya marilah kita perbetulkan solat kita supaya SOLAT dengan SEMPURNA.. kalau nk mengaji bab solat ni banyak, Kitab Sabilul Muhtadin antara kitab popular untuk betulkan Solat kita supaya CANTEK.. bila Solat CANTEK..IKHLAS dan KHUSYUK..barulah HATI BERSIH (bukan KOTOR mcm penganut BERSHiT), BILA HATI BERSIH, tidaklah jadi busuk hati mcm C4 tu..barulah Islam tu naik dgn cemerlang..

    ada paham tak C4?

    Reply
    • July 15, 2011 at 3:55 am
      Permalink

      tp utk berlawan dgn pencacai PR ni..kdg2 kena jd mcm mana Syaidina Umar Al-Khattab melawan Musyrikin Mekah, ckp banyak je pancung.. dgn sgala mcm perangai.. yg menyamar sakat2 tk tentupasal, yg kaki mencarut, yg bohong sana sini..

      hakikatnya ilmu mereka sgt cetek..tidak apa yg mereka dpt bila jd balaci PAS..apatah lg PKR.. jd sia2.. kalau ilmu cetek tp hati baik..Tuhan pandang lagi..ini ilmu zero..
      hati busuk, kaki pembohong putar alam.xckup putar hujah..putar hukum..ini yg AKU PANTANG SGT!

      Reply
      • July 15, 2011 at 7:47 am
        Permalink

        pacung lah ….. macam lah aku ni tunggul kayu …..

        Reply
        • July 15, 2011 at 10:08 am
          Permalink

          laaaa…kata sibuk nak wat negara islam..negara islam knalah hukum hudud..pancung tu kira hukum hududlah…kalau hukum hudud dilaksanakan kolah org pertama yg kena kot…

          Reply
        • July 15, 2011 at 2:45 pm
          Permalink

          C4, ko xjwb pun hujah aku?
          bukan main byk ko copy n paste hujah bongok ko..
          ko rase xde jawapan kot..jd ko melalak mengalahkan anjing gila..
          so skrg apa jwpn ko?

          sbnrya apa matlamat hidup ka ha? hnya nk benci dan tumbangkan UMNO? itu dlm rukun Islam yg mana? ade tak?

          Reply
    • July 15, 2011 at 7:46 am
      Permalink

      aku nak ukur sejauh mana ilmu agama Najib…..

      boleh ke jadi imam sembahayang…..

      sebelum dinobatkan sebagai pemimpin negara Islam Contoh …..

      kalau Najib tidak memberikan contoh yang baik ????

      bagaimana kau orang canangkan sebagai pemimpin negara Islam Contoh …..????

      apa kah Najib menepati ciri2 pemimpim Islam ?????

      Reply
      • July 15, 2011 at 10:55 am
        Permalink

        abih yg ko undi PR tu sape yg jadi PM..Anwar?LGE?Hadi? aku rasa buruk2 pon hadi menteri bab agama je kot…Anwar jadi PM?rasanye dia boleh wat negara islam ker?dia boleh jd pemimpin ng islam contoh ker?(ko yg ckp dia bkn pemimpin islam contoh)…

        Reply
      • July 15, 2011 at 5:57 pm
        Permalink

        kah..kah..kah.. KO NK UKUR ILMU AGAMA org lain?
        sejak bila ko jd wakil Malaikat ni?
        itu kerja Malaikat Atib dan Rotib, yg mencatat amalan manusia.. bukan ko bongok oiiii..

        yg kedua, betul cm bro PEACE ckp.. ko undi PR tu undi sape yg jd imam?
        ko tahu ke sape akan jd PM? ko ingt PM tu Anu-war nk kasi PAS ke? PAS je bodoh meleleh air liur..

        xusahlah ko buat perangai BANI ISRAEL.. C4 oiii..dr satu alasan ke satu alasan.. utk buat helah.. aku tgk makin teruk pengangan ko..

        baik ko mengucap balik, ko istghfar sbb hina org mati (itupun belum di ampunkan Tuhan.ko kena mengadap keluarganya), ko pegi mengaji kenal Islam, kenal Tuhan..hentikanlah jadi balaci bodoh PR..

        aku nasihat sbg org yg beragama Islam atas IC..

        Reply
  • July 15, 2011 at 8:24 am
    Permalink

    kau rasa niki ajis dan anwar mulut boleh depan belakang pun boleh ada dosa tak??????

    Reply
  • July 15, 2011 at 10:26 am
    Permalink

    terima kasih UMNO diatas sumbangan dan jasamu kpd aku. Biasiswa yg aku terima akan ku balas dgn undi..

    Reply
  • July 15, 2011 at 6:01 pm
    Permalink

    ketua2 perusuh pakat amik plot..
    lembiknye ketua2 perusuh.. kena air hujan turun dr langit pn dh cedera?
    plot utk berlakon di pentas OPERA..berita asing ckp..oMalaysian the best actors in da world.. hahaha
    sekor pakai pendakap leher
    sekor pakai kerusi roda..
    dua2 ekor mcm berok..berok paling besar tp bodoh ialah MAT SABUT

    Reply
  • July 15, 2011 at 7:47 pm
    Permalink

    Yo, brader C4, Najib tak cerdik agama , perlu di ingat di sini agama apa? Jikalau islam beliau tetap menganuti nya, tidak berbelah bagi. Beliau akan ada senentiasa penasihat agama serta majlis fatwa kebangsaan dan juga mufti . Tetapi bagi awak hanya berpandu kepada fatwa merapu, 1) sebagai contoh, tuhan , yakni Allah pun mencarut. 2) Kita bolih berkawan dengan syaitan jika memerlukan. 3)Tidak bolih bermuafakat dengan seagama islam( perlu diingat di sini , bukan sebangsa) akan tetapi dok bermuafakat dengar kafir laknat (ini tafsiran pihak pihak lu ). 4) Mendoakan kehancuran seagama sendiri( sebagai contoh doa pecah perut)5) Mengerjakan haji degan duit sedekah melalui pemberian kontrak balak, ini di tafsirkan halal, selepas di gemburkan dalam blog terus batalkan6) Banyak lagi jikalau mahu di huraikan, ini menunjukkan kami di MYKMU ada lah melayu yang tidak pernah lupa bro!

    Yang ketua kau dan pengikut seperti kau yang mengikuti si Ambiga ,yang terang terang mengetuai pembelaan orang orang islam yang hendak murtad, apa ke jadah nya. Kuat kah agama mereka?Jangan cakap bab ugama jikalau awak pun blurr sebagai pengikut! Sebagai contoh classic, ada kah bolih seorang kafir berdiri di saf yang khusus untuk imam memberi ceramah agama, amoi cina ke, india ke dengan pakaian tak senonoh, atau pun menerajui senam robic dalam kawasan masjid, tak pernah di buat to nenek kita “Sissy 4”. Kita tak pernah lupa , maybe u lupa , so do your homework dulu sebelum memasuki laman ni bro. Jangan duk merapu tak kena tempat, hanya menunjukkan kebodohan anda sendiri , dan juga parti anda yang menyertai. If u wanna debate bring it on, but do it intelligently!

    Reply
  • July 16, 2011 at 1:06 am
    Permalink

    Jgn la kita nk tekak org buta mata buta hati mcm C4, typical PKR dan konco konco anwar, pusing isu sampai dia sendiri pening. Pemimpin sendiri tk betul, nk tegakkan kebenaran gak. C4 ni cukup umonke tak? Biarq dia la sanggup berimankan org kaki seks, pemfitnah dan pemusnah bangsa sendiri

    Reply
  • July 17, 2011 at 4:26 pm
    Permalink

    saya hanya akan mengundi umno dan pas sahaja. Tidak kpd pkr, mic, mca, dap mahupun gerakan.

    Reply
  • July 17, 2011 at 11:40 pm
    Permalink

    Bagi silent majority simple saja. Every day Anwar delay case he is getting stronger public support and every day BN allow Anwar to delay it nampak BN semakin lemah.

    Bersih punya issue macam macam BN bagi warning UNDANG2 jangan buat tapi depa buat juga sapa pun tak masok jail .Bagi silent majority tindakan BN terhadap BERSIH menunjuk bahawa ia hanya melanggar ADAT daripada UNDANG sebab tu sapa pun tak kena masok jail.

    Reply
  • July 19, 2011 at 11:30 pm
    Permalink

    alaaaaaaa…. Kita boleh lihat sendiri… Klau orang tu bersih dia x akan dok cari alasan satu demi satu utk melewat-lewatkan perbicaraannya… Fikir la sendiri ni dh masuk hampir 3 tahun kes ini di tangguhkan dengan alasan yg jelas Anwar sedang melengah-lengahkan perbicaraan… Tapi yang aku AMAT AMAT HAIRAN tu nape la orang2 kita nie x sedar2 lg dok sokong perosak negara nie… Perhatikan bagaimana SEMUA RAKAN RAKAN BAIK ANWAR tu semua dh lari dari dia…. Mereka dah sedar sapa Anwar yang sebenarnya…. SO kita ni yg dok sokong dari jarak 500 km ni nampak bodoh sangat…. SETIA KONON…. MEMANG SETIA tapi setia bodoh..!!!!!

    Reply
  • December 20, 2011 at 12:46 am
    Permalink

    semua bercakap x blandaskan islam fitnah orang terang dan gelap xtahu sesorang tu buat ke x jauhilah drpade memfitnah dose nye sperti membunuh orang jgan jadi subahat…bertaubat la anda seblum sesal tak sudah di akhirat… jgn fenatik dlm politik… rase peminpin menekan rakyat dan menindas ugama jgn sokong…. pakai otak memilih peminpin.. jgn pakai hanguk hanguk” di sruh geling “geling” utk pertahn kan masing masing punye parti tak kire semue parti…kite sebagai rakyat buka mata dan minda…jgn cpat melatah sesamekite…….

    Reply
  • January 16, 2012 at 5:18 pm
    Permalink

    ORANG MELAYU SUKA BERKELAHI….DUIT SEKUPANG ABUK PUN TARAK. TENGOK BANGSA LAIN RAJIN BERUSAHA KUKUHKAN EKONOMI. KAU INGAT DENGAN POLITIK BOLEH MENGUASAI MALAYSIA.. BUKA MATALAH HEI KAWAN YAHUDI DAPAT MENGUASAI DUNIA KERANA MEREKA DAPAT MENGUASAI EKONOMI. KITA SEMUA DUK GUNA BARANG DEPA. KITA MELAYU APA YANG ADA? MANA PASAR RAYA BESAR MILIK MELAYU? KEDAI-KEDAI RUNCIT ORANG ACEH KUASAI? KEDAI MAKAN RAMAI ORANG LUAR YG BERNIAGA? KILANG-KILANG MELAYU ADA BERAPA? GUDANG-GUDANG ORANG MELAYU ADA BERAPA KAT BANDAR? RUMAH BANGLO ORANG MELAYU ADA BERAPA KAT BANDAR? KEDAI GUNTING RAMBUT PUN ORANG BANGLA DAN INDIA YANG BUKA?BERAPA RAMAI ORANG MELAYU BUKA KEDAI LETRIK? BERAPA RAMAI ORANG MELAYU BUKA KEDAI MOTOR?BERAPA ASET ORANG MELAYU KAT BANDAR? TAK USAH CAKAPLAH TENTANG POLITIK. LAST SEKALI ORANG POLITIKPUN AKAN TUNDUK KEPADA TAUKE-TAUKE YG BERDUIT. KITA MELAYU YANG MALANG DIBUMI SENDIRI. BERKELAHILAH SAMPAI BILA PUN TAK AKAN SELESAI.CONTOHNYA DALAM PEPERANGAN TEMPAT MANAKAH MUSUH FIKIR DAHULU NAK MENGUASAI ? JAWAPANNYA TENTULAH DI BANDAR. KERANA DIBANDAR ADALAH TEMPAT STRATEGIK DAN PALING BERHARGA SEKALI. SEKARANG NI KITA MELAYU SUDAH KALAH KERANA TEMPAT ASET BERHARGA DAN BANDAR TELAH DIKUASAI OLEH ORANG LAIN.INSAFLAH MELAYU. BUKAN SAYA KATA POLITIK TAK PENTING. TETAPI DUNIA SEKARANG DIKUASAI OLEH MEREKA YANG MENGUASAI WANG N EKONOMI. LAGIPUN MENGUASAI EKONOMI ITU ADALAH FARDHU KIFAYAH.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *