Penganjuran Bersih 2 Yang Gagal Untuk Raih Simpati Rupanya!!

Share


Banyak teori kenapa perhimpunan Bersih 2 ini diadakan sebelum ini, ada kata nak runtuhkan kerajaan, ada kata nak jatuhkan imej kerajaan dan sebagainya.  Penulis sendiri pernah berandaian bahawa Bersih ini untuk menaikkan populariti Ambiga Mata Kero di mata masyarakat sebagai persediaan Pilihanraya Umum yang ke 13.

Semua itu betul, takdak yang salah pun.  Kalau dah jangkaan asal 300 ribu orang datang, membentuk ‘lautan’ manusia berbaju kuning yang akan memenuhi jalan-jalan di sekitar Kuala  Lumpur, tak masuk akallah kalau hasilnya tidak semegah mana.

Walaupun akhirnya kita semua pun tahu, jangan nak kata nak jatuhkan kerajaan melalui jalan raya, nak pakai baju kuning atas jalan raya pun pun macai pembangkang tak mampu.

Tapi yang penulis nak highlightkan hari ini bukan sangat berkenaan kegagalan Bersih 2 itu, tapi lebih kepada matlamat sebenar penganjuran perhimpunan haram ini.  Siapa lagi yang boleh mengesahkan matlamat sebenar Bersih, melainkan media mereka sendiri.

Harakah umpamanya memilih untuk membesarkan cerita pemandu teksi yang mati di KLCC.  Dia tak sebutlah mati sebab kena gas pemedih mata pasal Harakah dalam pada haram jadah dia tu, masih tau benda bodoh dengan benda betul, tapi gambaran yang diberikan memang ke arah itulah.

Nik Aziz yang baru balik dari menghabiskan duit rakyat semalam, tunjuk muka di rumah pemandu teksi yang meninggal, apa nak hilangkan rasa bersalah ke?  Yelah, macai disuruhnya berdemo sampai sesak nafas dan akhirnya padam, dia sendiri berseronok makan angin di negara timur tengah dan mengerjakan umrah.

Malaysiakini pula menyiarkan gambar Mat Sabu yang konon dilanggar Land Rover polis tapi tak tau yang bawak itu polis. Kah kah kah.  Bilalah Mat Sabu ni nak berhenti jadi bodoh, ingat dah dapat jawatan Timbalan Presiden PAS adalah cerdik sikit, rupanya masih macam itu juga.  Nak tahu lebih lanjut, silalah baca tulisan MalaysiaKini dibawah ni (yang dihighlightkan merah).

Kalau betul polis dengan sengaja melanggar Mat Sabu, kenapa tak buat laporan polis atas alasan cubaan membunuh?  Lepas tu siar besar-besar dalam Harakah dan arahkan wakil pembangkang dalam parlimen untuk menghebohkan isu ini.  Kalau tak jalan jugak, buat laporan di Mahkamah Antarabangsa di The Hague, itupun kalau depa ada masa nak dengarlah.

Dan majoriti media pembangkang yang lain menyiarkan gambar Anwar sedang ‘nazak’ dan propnya yang paling common – neck bracket.  Apa dah takda prop lain ka Anwar?  Balik-balik yang itu jugak kau minat nak pakai?

Apa yang boleh kita belajar daripada penyiaran semua gambar-gambar dan berita ini?  Semuanya menjurus cubaan untuk mendatangkan perasaan simpati kepada pemimpin-pemimpin yang berkenaan.  Nasib baik mata batu Ambiga tak jatuh atau akan datang lebih simpati kepadanya, kalau tidak kelihatan macam dajal yang sebenar.

Sebab itu perhimpunan Bersih 2 ini tidak teratur, ada satu kumpulan laung reformasi, ada satu kumpulan laung pasal rakyat, hanya di KL Sentral saja yang laungan Bersih kedengaran, itupun sebab Anwar dan Ambiga ada disitu.  Kalau betul-betul organize baik semua sekali laung Bersih.

Rupanya depa nak dapat simpati saja, bukan peduli sangat pasal pilihanraya.  Kaedah simpati ni banyak kali berjaya dengan Anwar, yang paling berjaya ialah insiden mata lebam.  Nyaris juga tak kalah BN pada 1999 dek sebab gambar mata lebam ni.

Orang di Malaysia semua tahu pasal lakunan Anwar, sebab itu Anwar minta jurugambar luar negara saja yang memerhatikan pergerakkannya.  Anwar kalau belasah jantan jambu dan china doll, tak hengat nak patah leher pulak ya, tapi Sabtu lepas cepat saja tengkok tu nak sakit sampai terpaksa pakai neck bracket.

Pendek kata modal biasa Anwar untuk dapat simpati sudah tidak laku disini, terpaksa guna media antarabangsa.

Jadi kepada macai-macai lembu yang berdemo pada Sabtu, bilalah nak cerdik?  Tak berbaloi dek duit RM 50 – RM 200 seorang tu, badan sendiri yang merana, termasuk berhadapan kemungkinan masuk ke dalam lokap kalau tujuannya semata-mata untuk mendatangkan simpati kepada Anwar dan sekutu-sekutunya termasuklah Ambiga mata satu tu.

Hujung nanti depa semua ni yang jadi YB, awak semua dapat apa?  Bodoh, bodoh.



93 thoughts on “Penganjuran Bersih 2 Yang Gagal Untuk Raih Simpati Rupanya!!

  • July 12, 2011 at 12:04 am
    Permalink

    Tentang elaun RM 200.00 tu bila keluar sj dlm Utusan, teman terserempak dgn penjual roti canai juga penyokong PAS niaga sebelah 7 – 11, lalu bertanya ” Betulke dapat RM 200?” Teman mengharapkan betul, barulah berbaloi keluarkan tenaga berarak dan maki hamun polis selama 4 jam pada kadar RM 50 sejam.Rupanya dia nafikan ” itu semua fitnah, ini kerja ikhlas bang, demi perjuangan, takada bayaran”.Habis, t – shirt bersih bukan dapat free? “Mana ada! kami beli antara RM 10 – 15 sehelai!”. Teman ada rase nak tergolek anjing atas jalan raya, t – shirt tahap buat lap pinggan, lagi teruk dari t shirt bundle jual kat pasar malam , harege macam tu?Betulke 80 -90% melayu yg buat kerja tu ikhlas ? Nasib baik lah polis jamu lauk yg standard kedai makan 3 bintang. Penghujungnya, sedih teman dengo melayu diperbodohkan oleh kapior hindu dan cina kerana keikhlasan mereka.Entah berapa juta lah di pulun dek Ambiga lepah tolak kos t shirt , kos banner , kos hotel, Anwar pun duduk di Hilton yg bilik deluxe paling cikai pun RM 500++.Kesian teman dengo sampe ade yg tido di masjid, surau, rumah sedara semata2 nak demo esok..

    Reply
    • July 12, 2011 at 1:17 am
      Permalink

      biasalah mereka standed anjing…..perjuangan apa yang mereka perjuangkan pun mereka sendiri tak tahu…nak kata tegakkan islam dan si hadi awang kata negara islam tadak lam al quran….dah la plak tu digantikan plak perkataan kebajikan,hina benarlah nak pakai ‘islam’ selepas negara tu..jadilah negara kebajikan…kalau dialih bahasa…welfare state…kalu orang luar dengar depa pun kagum…negara maju dalam dunia pun tak sanggup guna motto camtu….

      Reply
      • July 13, 2011 at 4:25 am
        Permalink

        lebih anjing lagi penyokong UMNO…..

        najib yang bodoh macam lembu pun boleh dilantik jadi PM…..

        Reply
        • July 13, 2011 at 4:48 pm
          Permalink

          Hanya orang yang tidak berilmu akan mengatakan orang lain bodoh dan sapakah anda dapat menerima jika seseorang mengatakan anuar bodoh macam lembu, sekiranya malaysia di pimpin oleh pakatan rakyat apa yang akan dilakukan oleh pihak pakatan sekiranya perkara sebegini dianjurkan oleh bn

          Reply
    • July 12, 2011 at 8:44 am
      Permalink

      kemana perginye duit2 beli t-shirt tuh? ke kocet Ambingai tu kah? majority yang beli semuanya Melayu.. Melayu yang sanggup diperalatkan oleh bangsa lain!!

      Reply
      • July 13, 2011 at 4:26 am
        Permalink

        itu duit rakyat yang suka beli T shirt ….

        duit cukai rakyat yg UMNo uruskan pergi mana ?????

        Reply
        • July 13, 2011 at 11:56 am
          Permalink

          Eh jap.. aper jadi pada video kononnya Polis bertindak kasar terhadap orang awam hingga mendatangkan kematian tuh?.. Aku ter-kompius sket actually.. sbb setahu aku set-set pakatan nih tak percaya kepada video2 nih sebagai bahan bukti.. La nih demi Bersih, berpuluh2 video upload kat internet bagi menyebarkan dakyah2 jahat terhadap kerajaan + polis? hahahaha.. lawak bebenar aku dibuatnye

          Reply
        • July 13, 2011 at 7:43 pm
          Permalink

          C4..ko nk aku jwb car baik ke cara kurang ajar?
          ok.. MAK ko beranak..bersalin..tu..ko hospital mana?
          kalo hospital kerajaan..bapak ko bayar bape sen mase discharge? lepas tu setiap bulan ko kene vaccination kt klinik kesihatan krjn tu.. bape sen bapak ko bayar? sampailah hingus ko yg basah meleleh tu kering.. ubat ubatan dr hospitak yg mahal2 tu ko ingt free2 ke company farmasi luar negara nk bg kt ko??
          buku teks semasa ko sekolah dulu..kalo bapak ko bkn org kaya (mcm aku ni anak org susah), sape yg supply? duit UMNO? duit cukai? kalau krjn xnk buat konsep kebajikan tu ko mampu ke lawan..hingus ko mase tu belum kering lagi??

          ngok sungguh lah anjing2 PAS nie..kecik2 xmau mampos..busah2 tnya soalan2 bodoh..KUFUR NIKMAT!

          Reply
          • July 13, 2011 at 7:46 pm
            Permalink

            ko study smpai level mana? PHD? MSC? atau BSC? ataupun just xpass spm? ok kalo ko mengaji level atas..subsidi ko kt U tu bapak ko bayar bape sen? kp penah pegi private collage tak? tgk semester charge bape? dan kalo anak org susah cmm ku ni..krjn bg scholarship..MARA/JPA.. jdnya aku ni nmpk kemana duit cukai tu pergi.. dn aku kurang nk sangka buruk sgt sbb yg aku tak tahu tu biar Tuhan uruskan.. tp ko dgn balaci2 PAS nk lebih dr Tuhan..semua benda nk uruskan..semua bnda nk ditentukan oleh kepala hotak politik..

            so puas hati tak ayat aku?

    • July 12, 2011 at 8:49 am
      Permalink

      Derang nak buat duit collection T-Shirt Bersih 2.0 sebagai modal PRU13 nanti kahkahkah

      Reply
    • July 13, 2011 at 4:24 am
      Permalink

      dengan UMNO mudah dapat duit ………

      buat T shirt pakai duit rakyat …..

      Reply
      • July 17, 2011 at 8:16 pm
        Permalink

        bangang beno rope nye budak ni…ngaji kt mane..sape bapak dia ni ye

        Reply
  • July 12, 2011 at 12:31 am
    Permalink

    Aku pun ada info…bukan nya semua nya dapat 200 inggit tu….ada cashier yang patut distribute duit tu kepada seberapa banyak siamang yang boleh…..last-last yang dekat-dekat jer dapat….balance standard la…di kapornya dek cashier tu…..

    ada jugak penyokong bershit jenis bidan terjun…..maksudnya depa ni dah dapat info dari rakan-rakan akan di bayar 200 inggit untuk turun KL dan berjumpa ” cashier ” di tempat tertentu, antara satu tempat yang dia orang ceritakan ialah depan mydin facing maybank dekat bas stand ke KLIA …..apa lagi ada yang siap bawak awek…..

    kat situ pun dah kecoh…ada yang di bayar dan ada yang tak di bayar…..” cashier” cakap duit dah habis…minta bebudak ni tunggu……tunggu punya tunggu….sampai hujan lebat…masuk angin keluar asap….inilah antara sebab ” perusuh ” di kawasan maybank agak ramai…..menunggu bayaran sebenarnya……laaaaa

    yang dapat bayaran…..terus menuju cineplex……transformers dark of the moon….hehe

    mat parit…juga tercungap-cungap kat sini…….heheh

    Reply
      • July 12, 2011 at 10:29 am
        Permalink

        Saudara 3036,

        Islam perlu bersatu bukannya bangsa! Jika UMNO nak Melayu bersatu, kenapa ada mamak dlm UMNO? Cth ketua putera UMNO, Azeez, Reezal Merican, Shahrizat Jalil, dan ramai lagi la….hmmmm…melayu mudah lupa….

        Reply
        • July 12, 2011 at 11:31 am
          Permalink

          memang itu lah yg saya mahukan.. Islam bersatu.. tetapi malangnya ada pihak yg cuba mahu menghalang tindakan ini. Contoh seperti mengatakan penyokong UMNO kafir, tetapi apabila PAS menyokong Ambiga boleh pulak? Confuse saya dibuatnya. Memang benar agama Islam untuk semua tidak kira apa kaum/bangsa skali pun. Tetapi tindakan sebuah parti Islam yang bersekongkol dengan Ambiga dimana dia terang-terang menyokong perbuatan murtad adalah sesuatu yang saya tidak boleh terima..

          Reply
          • July 13, 2011 at 5:08 am
            Permalink

            ini isu bersih …. lah kawan ….untuk pilihan raya umum????

            dua isu yg berbeza……perpaduan dengan isu pilihan raya

          • July 13, 2011 at 7:21 pm
            Permalink

            tak kisah laa isu apa pun.. bagi aku dengan ada nye Bersih, pihak Pakatan mahu kemenangan shot-cut utk pilihanraya..

        • July 12, 2011 at 11:33 am
          Permalink

          bila nk bertaubat telok??ko yg melayu mudah lupa…kalau islam perlu bersatu, apake jadah nye mengkafir sesama islam, doa keburukan utk org islam lain, tak makan sembelihan org islam lain..tak mau berimamkan org islam lain, mengelarkan org islam lain dgn maha firaun…telok..ko bkn nk menegakkan islam tapi cuma taksub dgn Parti yg menyamar khusus utk org islam..blah la telok…

          Reply
        • July 12, 2011 at 4:02 pm
          Permalink

          yup sedara teluk islam perlu bersatu tetapi apabila kita singkap kembali sejarah kedatangan islam di Malaysia, ketika itu bangsa melayu terpisah dengan amalan oleh agama hindu, budha, dan fahaman free thinker, islam telah berjaya menyatukan rumpun melayu di bawah satu payung, lahirnya islam yang ditarbiahkan dan disebarkan oleh rasulullah juga menyaksikan kaum muhajirin dan ansar bersatu dan membentuk rumpun arab yang cukup kuat dan dihormati, apabila penyatuan bangsa arab dapat dibntuk dan menjadi bangsa yang dominan pada waktu itu, barulah islam dapat disebarkan kepada bangsa lain dan diterima, situasi bangsa melayu yang pada asalnya berpuak2 sebelum kehadiran islam adalah sama dengan apa yang berlaku ditanah melayu sebelum islam disebarkan, apa yang perlu dibentuk ialah kukuhkan perpaduan bangsa melayu yang beragama islam terlebih dahulu, barulah ia mampu disebarkan kepada bangsa lain seperti cina dan india.

          Reply
          • July 13, 2011 at 5:06 am
            Permalink

            apa maksud ???? PAS dengan UMNO bersatu ke???

          • July 13, 2011 at 11:12 am
            Permalink

            kalo org islam dia betul2 akan menghayati persaudaraan islam tapi Isle versi hamPAS ni lain skit persaudaranya lebih kepada kafir arbi dan yahudi ….mana punya kitab yg dirujuk aku pun tak tahu…..dulu bertakbir skrang ber TAKE BEEERRR

        • July 12, 2011 at 10:11 pm
          Permalink

          hang ni bangsa paria ka???

          Reply
          • July 13, 2011 at 11:15 am
            Permalink

            kalo nak kenal org2 munafik ni senang jer …… kalo yang menggunakan bra bersaiz kecil sebagai kopiah di panggil Yahudi dan bra bersaiz besar sebagai kopiah di panggil ISLE versi hamPAS…Take BEEER

  • July 12, 2011 at 8:01 am
    Permalink

    Sasterawan Negara, Datuk A. Samad Said mengajak rakyat jelata terutamanya golongan muda mengubah pemimpin negara melalui demokrasi untuk membentuk kerajaan baru yang adil, tulus dan berkebajikan.

    “Kita berada disini adalah hak kita, kita berada di sini adalah sebab kita mencintai negara kita, yang tidak cintakan negara kita adalah Najib dan Umno,” kata Samad ketika memberikan ucapan ringkas kepada peserta perhimpunan Bersih Sabtu lepas.

    Beliau melahirkan rasa bangga dengan semua rakyat yang hadir dalam himpunan Bersih 2.0 untuk menuntut hak pilihanraya yang bersih dan tulus untuk mengadap sultan bagi menyerahkan memorandum.

    “Tetapi perjalanan kita disekat di semua penjuru oleh Polis dan FRU,” kata Pak Samad di hadapan rakyat yang berkumpul di hadapan Kuil Budha untuk menuju ke Stadium Negara petang Sabtu lepas.

    “ Apakah salahnya rakyat berkumpul untuk menuntut hak. Negara ini bukan milik Najib dan Umno, negara ini bukan milik Rosmah tetapi negara ini milik rakyat. Ini rumah kita,” katanya.

    Bagi beliau, rakyat ke stadium Merdeka dengan bertekad untuk menyatakan hak tetapi disekat, di layan buruk oleh pihak polis dan FRU.

    Menurut Pak Samad, dia datang daripada KL Central. Namun belum pun sempat sampai KL Central mata beliau sudah pedih ditembak dengan gas pemedih mata yang sangat dasyat.

    “Mata kanan saya terlalu pedih dan merah yang amat sangat. Beberapa wartawan yang jalankan tugasnya juga dilayan dengan kasar oleh polis. Beg wartawan juga di selongkar…mengapa teruk sangat mereka menjalankan tugas?” soal tokoh yang dinobatkan sebagai Sastrawan Negara itu.

    Menurut Pak Samad, mereka datang memang ingin serahkan memorandum kepada sultan untuk menuntut pilihanraya yang bersih dan adil tetapi tidak kesampaian kerana polis telah sekat dan tidak bertolak ansur langsung dalam perbincangan dengan beberapa orang pimpinan NGO.

    Berbagai alasan yang diberikan oleh polis. “saya benar-benar rasa kesal dengan tindakan Perdana Menteri Malaysia , Najib yang telah memungkiri janji kepada rakyat.

    “Najib berjanji kepada kita akan beri pilihan untuk adakan himpunan sampai jam berapa pun kita tidak kisah, nak pekik telolong sampai ke pagi pun mereka tak peduli, tetapi bila kita pilih Stadium Merdeka, mengapa mereka berdolak dalih dan tidak membenarkan penganjur untuk adakan bersih di stadium.

    “Bahkan semua urusan permit tidak diluluskan walaupun sudah beberapa kali diminta.

    “Mengapa mereka tidak luluskan, adakah mereka takut dengan kebangkitan rakyat?” soal beliau.

    Sehubungan itu, beliau memberikan peringatan:

    “saya ingin ingatkan kepada semua rakyat. Negara kita mengamalkan sistem demokrasi oleh itu, kita harus bijak gunakan demokrasi ini. Kalau kita tidak bijak orang akan peralatkan sistem demokrfasi negara kita untuk kekalkan kuasanya seperti apa yang berlaku sekarang,” tegasnya.

    Menurut beliau, dalam demokrasi ada lunasnya yang perlu dihormati, antaranya mendengar suara rakyat bukan terus menolaknya. “Kita ini adalah insan.”

    Justeru itu, beliau berharap semua rakyat harus fikirkan masa depan negara ini.

    “Masa depan negara kita terletak pada orang muda. Orang muda sahaja yang layak mengubah. Setiap orang muda harus fikir bagaimana untuk membantu membentukkan kerajaan yang baru,” kata Samad yang diikuti dengan laungan takbir daripada rakyat yang berhimpun disitu.

    Gandakan kejayaan Bersih 2007

    Sementara itu pula Saudara Mazlan Aliman pejuang rakyat pula berkata, “walaupun kita hadapi ugutan dengan ancaman sekatan daripada pihak berkuasa polis yang dikuasai oleh Umno tetapi kita berjaya hadapi dengan tenang dan dapat berkumpul dengan aman melebihi 300, 000 rakyat yang datang dari seluruh negeri”.

    Demokrasi petang ini mencatat sejarah apabila ratusan ribuan manusia berkumpul di merata tempat.

    “Message ini jelas kita berikan kepada PM bahawa rakyat ingin menuntut pilihanraya yang telus dan bersih. Dengan itu saya harap kepada semua peserta himpunan Bersih 2.0 jadikan himpunan ini sebagai pusingan ke dua.

    “Kalau 2007 ribuan penduduk berkumpul dalam himpunan bersih sehingga Pakatan Rakyat (PR) berjaya merampas lima negeri dan akan datang saya harap kita akan rampas semua negeri di Malaysia ini,” katanya dengan disambut laungan takbir.

    Beberapa badan NGO, aktivis anti ISA juga turut beri ucapan menuntut keadilan dalam pilihanraya ke 13 nanti. -HD

    Reply
    • July 12, 2011 at 9:35 am
      Permalink

      Teluk Belanga…., terima kasih di atas perhimpunan Bersih kali ini kerana telah membuka mata dan hati sanubari masyarakat dengan seluas-luasnya tentang agenda sebenarnya perhimpunan ini. Banyak perkara telah terbongkar melalui perhimpunan oleh golongan pengacau ini. Pembohongan, penyelewangan, kebodohan dan sebagainya yang melibatkan bangsa kita, Melayu. Sebenarnya Bersih gagal meraih simpati golongan majoriti senyap dan pengundi di atas pagar malah telah dapat meyakinkan golongan ini akan kepimpinan negara sekarang yang banyak bekerja dari bercakap. Cuma kejayaan bersih adalah berjaya membuka pakaian jubah Hadi dan memaksa beliau memakai T-shirt Bersih. Insyaallah, dengan izinNya BN akan meraih kemenangan besar melebihi 2/3 majoriti dalam PRU 13 nanti dengan sokongan padu golongan majoriti senyap dan pengundi di atas pagar. Sementara itu wahai Teluk Belanga, terjunlah kamu bersama A.S.S. (A. Samad Said ) dan labu-labunya.

      Reply
      • July 12, 2011 at 10:21 am
        Permalink

        PakLong, mungkin paklong seusia dgn bapa saya ataupun datok saya….sebagai jiwa org muda, kami melihat perlunya UMNO berubah demi kepentingan agama dan bangsa. Ulang sekali lagi, AGAMA dan b a n g s a……jika tiada perubahan ke arah yg diimpikan oleh sebilangan besar mereka yg mahukan Islam didaulatkan, nescaya UMNo juga satu hari nanti akan tumbang sptmana kerajaan2 didunia yg terdahulu. Hanya masa dan keadaan yg menentukannya dgn izin Allah jua…

        Reply
        • July 12, 2011 at 11:38 am
          Permalink

          ko ingat ko sorang je ke berjiwa muda…PR juga satu hari nanti akan musnah seperti mana musnahnye Parti Komunis Malaya dgn izinNYA..
          bila nk bertaubat telok..

          Reply
          • July 12, 2011 at 11:46 am
            Permalink

            Saudara stingray,

            Bertaubat? Kenapa? Adakah berdosa menyokong parti selain UMNO? Benarkah UMNO telah dan sudah menjalankan syariat Islamsptmana tuntutan di dlam al-quran dan sunnah saw? Apa perlembagaan Malaysia?

          • July 12, 2011 at 1:00 pm
            Permalink

            aku tak suruh ko bertaubat kerana menyokong parti mana, tapi bertaubat dari membuat fitnah, sepertimana yg ko saran kan semalam…tak kan bru 1 ari dh lupa bro…sebab ko melayu yg mudah lupa ke..

          • July 12, 2011 at 9:07 pm
            Permalink

            samad said kata ”“ Apakah salahnya rakyat berkumpul untuk menuntut hak. Negara ini bukan milik Najib dan Umno, negara ini bukan milik Rosmah tetapi negara ini milik rakyat. Ini rumah kita,” katanya.

            TAPI NEGARA NI MILIK RAKYAT YG.SECARA MAJORITI MEMILIH BN UNTUK MENJAGA KEAMANAN DAN KESEJAHTERAAN RAKYAT..DEMOKRASI APA BILA MINIROTI BERHAK MENGGANGU HAK RAKYAT MAJORITI UNTUK HIDUP DALAM NEGARA AMAN?

          • July 18, 2011 at 4:38 pm
            Permalink

            itulah yang harus difikirkan oleh puak PR ni…
            mereka hanya memikir hak mereka..tapi hak orang lain yang terganggu ada mereka fikir?…

        • July 12, 2011 at 1:18 pm
          Permalink

          telok.. Aku pun org muda..tapi aku tetap yakin hanya umno mampu mendaulatkan islam dan bangsa.. Aku nak tanya ko telok.. Apakah yg dilakukan oleh pas dan pkr utk mendaulatkan islam dan bangsa?

          Reply
        • July 12, 2011 at 7:36 pm
          Permalink

          kalau hancur atau tumbangnya parti melayu pun dek sebabkan petualang seperti kamu yg tak senang dengan kepimpinan melayu yg sedia berkuasa, ada je yg tak kena kalau cakap ambiga dan guan eng bolih terima pulak, Ubah la sikap lebih mengagungkan bangsa lain dari bangsa sendiri, sekarang,apa choice yg u nak bagi,undi pas dan pkr dan dap? semacam singapore dan penang je!!!

          Reply
    • July 12, 2011 at 11:13 am
      Permalink

      Kita bersihkan dulu janggut pak samad samdul…janggut meraban-raban tak ikut sunnah..he..he..he.

      Reply
    • July 12, 2011 at 3:02 pm
      Permalink

      dah nyanyok kut mat samad kamu ni atau dah banyak sangat makan masakan bini cina.sekarang sudah syok jadi pengikut itu ambiga pula sampai buat sajak khas! kamu bersekutu lah dengan mereka yg bukan menyenbah Allah,balasan akan diterima dari allah jua bukan dari cina india bershit tu,

      Reply
    • July 12, 2011 at 8:31 pm
      Permalink

      hai pak samad kamu jangan perasan le ingat kamu geng orang muda kamu bolih jadi muda, tengok rupa pun dah hilang steam, sanggup api2kan orang muda untuk memberontak, apala jenis orang tua otak yg dah berkarat ni pun disanjung dek kamu, cari le orang yg lebih muda jadi idola kamu bolih la bertahan lama sikit.bab dia dah nampak uzur elok rihat aje nanti terguling di jalan salahkan kerajaan pulak!!!

      Reply
  • July 12, 2011 at 8:25 am
    Permalink

    SEDARLAH WAHAI AGAMA-KU.. BANGSA-KU.. DENGAN MENYOKONG BERSIH 2.0, SESUNGGUHNYA ANDA BERADA DI DALAM GOLONGAN YANG RUGI..

    JANGAN BIARKAN AGAMA DAN BANGSA KITA DIPERBODOHKAN OLEH ORANG LAIN.. JIKA DITAKDIRKAN PAKATAN MEMERINTAH SELEPAS PRU13 NANTI, KESAN NEGATIF NYA HANYA AKAN KELIHATAN PADA 10-15 TAHUN AKAN DATANG.

    FOR THE FIRST 5-YRS EVERYTHING IS ROSY & NICE. SEMUANYA “MESRA-RAKYAT”. TETAPI PADA ZAMAN ANAK CUCU KITA, PENINDASAN SECARA TERANCANG AKAN BERLAKU. USAH BIARKAN MEREKA MERANA KERANA TINDAKAN KITA!

    for sharing.. credit to blogger: http://jebatmustdie.wordpress.com/

    Top 10 Reasons Why The BERSIH Rally Failed
    ********************************************************

    1. No Brutality

    Or absence thereof, of the Police one, that is. There were many from the street hooligans’ sides, though. Anyway, the image of a “vicious, brutal and inhumane Malaysian Police” that the PAS-DAP consortium tried to convey to the rest of the world out there got stunted by a totally different picture as shown here. Unless of course you call the few watersprays, the occasional crowd-dispensing smoke canisters, roadblocks and chasing the troublemakers around Petaling Street corner, brutality of the highest order. But no. The world out there was not presented with a picture of police clubbing people’s heads until they get bloodied, or shooting live bullets, or gory confrontations. Well they even tried to photoshop a foreign scene of a police manhandling the protesters and captioning it as yesterday’s happening, but the lies got seen transparently. Yes, with the Malaysian Police who smilingly provided standby medical treatment, buffet lunches in tents for the newly captives and makeshift prayer tents for those who got tired of shouting and would like to pray Zohor prayers instead, this has GOT to be the world’s most brutal police force. No wonder Chin Peng’s cohorts had a field day exterminating them in Balai Polis Pukit Kepong.

    2. No Deaths

    Well okay. There was one: a 70 year old husband of a PKR officer with no history of being profusely chased by the police chase, slipped and fell, and his heart failed him. They wanted to pin the death on Police Brutality but darn! This is the age of the internet and no sooner than you begin to type your twitter lies, the truth comes out. By the way, I think it’s better for people of the Kubur-Kata-Mari age to tend to gardening or flirting with lasses a quarter his age, instead of running around for a lost cause, don’t you? Anyway, deaths are necessary — to make others look up. To make martyrdom of. Is that why some people are like —- err, kene sekel sedikit tapi riuh satu kampung?

    3. Anwar’s Injuries – Not!

    This has GOT to be the most comical of all. We are made to believe that a hospital-bed-laden Anwar, with eyes drooping in agony, neck braced and Oxygen-tanked, is now about to be brow-mopped by the Lord. “Anwar punched by the Police” one DAP twitter tweeted. “Anwar brutally manhandled” said another. “Anwar clubbed severely and is now in ICU” they tried to spin. But alas! Lies do not auger well in the age of the internet. Xavier Jeyakumar (Anwar’s 2nd Lieutenant) was the first to tweet about what really happened to Anwar, and HE was there by his side. He slipped and fell, and someone stepped on him, Professor X said. Case closed. The droopy eyes, the neck brace (you have a bruised cheek and your knee hurts and you have to wear a NECK brace? You know, the neck brace of the they-tried-o-kill-me-with-Arsenic fame?) are nothing more but props in a very laughable melodrama.

    But then you have to hand it over to Anwar for Melodramatics. The famous black-eye, he said, was due to the police making an attempt on his life. What really happened was that he was punched by the IGP for calling him a dog! Hey wouldn’t you? Call me a dog in front of my face and you may know how loving is my fist. Then the case of the fleeing to the Turkish embassy in Sodomy 2. In this case, he was the target of an assassination, said he. I wonder how those embassy officers would talk to him in any phone conversation nowadays. “Yeay Mr Anvar! Are they going to ASSassinate you or not? If so, when?”

    Brader Anwar Bin Ibrahim, let me get this message across to you. In truth, no one is interested to kill you. You are a has-been. A persona-non-grata. A non-issue. An anomalous ansatz in the equation of Malaysian Politics. We will just let you rot away, is what it is. In fact, we wish for you to live longer. If not to give you more time to be able to repent, then to enable you to see with your own eyes the fruit of your failures.

    4. No Slogans

    Well actually, there was too much of it. First it’s “Reformasi!”. Then its “Ayuh jatuhkan BN”. Then it’s “La Ilaha Illallah”. And do I hear “Hidup Chin Peng” chorused somewhere in between? But yes, LOTS of slogans, all slogans EXCEPT “Free and Fair Elections” which was what the rally was all about, as Ambiga promised in the first place.

    But a lack of cohesive catchword is the manifestation of the lack of a true purport, aim and objective. Except, perhaps, to be just purely hooliganistic and vicious. Anti-Establishment: THAT is the only thing they want to establish. Period. And therefore, the establishment sends the troops. Tit for Tat. So where is the wrong in that?

    Yes. A true political rally is glued together by a cohesive ideology cemented by its corresponding slogan. Without one, Bersih is nothing more than a rebel without a CLAUSE. So just in case they need one, can I suggest a few? How about “WORKERS OF THE WORLD: UNITE!”. Or “Down with Heteros. We are happy AND Gay” wouldn’t be too bad, don’t you think? And here’s one for Mat Sabu: “I had fun. In Room 121”.

    5. No Representations

    Now how could they ever miss this one. Somebody mentioned 98% of the rally-goers were made-up of only a single ethnicity. Now how can THAT be representative of a multi-racial population, about half of it made up of non-malays? And the sms messages reported sent by DAP’s head honcho does not help either: in it he encouraged the Chinese to stand down during the rallies and “let the Malays fight among themselves”. Hehehehe. It’s Malaysian Malaysia in the making, folks.

    Now the police were the ONLY force to confront the rabble rousers. If need be, there would be more. The red-shirted patriots, the ever-to- confront PERKASA, even Silat leader Omar Din promised 100,000 strong “warriors” to come down should the rallies turn ugly. How about PEKIDA? Now THESE guys make the Yakuza look like kindergarten tots. Of course, we are not even counting the army’s full capability to control situations. And did someone mention Chin Peng? Surely we don’t want to wake up the old Pak Mats in his bendang, the Rajoos of Siliau Estate, the Haji Samdols herding his cows and others whose youth and family suffered from the hands of the Tiga-Bintang insurgents, to come out of retirements unsheathing their parangs and teach some lessons to these communist sympathizers a thing or two about the meaning of life and peace?

    6. No Numbers

    Seriously, folks. No numbers. The armchair revolutionaire, sipping ice-blended Mocha from some Wi-Fi’ed Old Town KopiTiam in PJ deduced a certain quantity just by looking at a few hundred heads in some newly-uploaded MKini jpegs and extrapolating the numbers out to – oh, 50,000 wasn’t it?

    The police counted 6,000. At most, 10,000 tops. And even I look at the papers this morning, the pictures there do NOT show 10,000. But OF COURSE the half-baked Malaysian Malaysia politicians should be believed more than those pesky police force, equipped with 5 helicopters scanning the entire area in bird’s eye views ever since the crowd began from zero, with long-range cameras mounted in KL’s highest spots and a network of police personnel keying in and connecting events via HF/VHF radios almost every minute onto a Central Command post in HQ.

    But let us say, for the sake of making people happy, that 50,000 DID come. Now that’s less than 0.2% of our population, folks. Is that the voice of the majority? Hey come put Ziana Zain with Erra Fazira and throw in Raihan as the backing chorus for free and we guarantee more than 50,000 coming, and they even can get in to sing in as well.

    7. Murder on the Orient Express Effect.

    What do you think of a rally led by individuals who have either closet skeletons, or purely just popular themselves? Anwar Ibrahim is presently facing a second sodomy charge and things are not looking too good. He reported to the police about people faking his persona in a sex video when, upon analysis by foreign professionals, it turns out that the video is true. THAT itself is chargeable under making false police reports. And if these two are not enough, there is a list on tow: the Norlailas, the Miors, the Rahimis all ready to present THEIR cases now against Anwar Ibrahim. Let us not forget gouging out what Datuk Nallakurapan knows in their 20 or so odd years of acquaintance. Or Ezam Mohd Nor’s “Super Big Secret” that he would reveal only if he were to be brought to court. Oh, we are not even counting yet Datuk T’s rest-of-the-story sex package escapades in Thailand that he fronted for Anwar. In short, PKR folks: it’s better to abandon this ship now than later. 40 or so top-notch VIP co-founders of PKR already left him after knowing the man full well. When will you?

    Letting Ambiga lead the rally was an exercise in error. I heard the numbers of people wanting to join in would be much more initially when, upon hearing Ambiga’s stand on the Murtad issue, a sizeable chunk fluttered away. In the malay-muslim psyche, you can be bad, you can be anti-government. Heck you can even be anti-Sultan. But two issues are non-compromisable to them: Murtad and Homosexuality. And portraying Ambiga as one SuuKyi-like “oppressed” lady being courted by Hillary Clinton and Michelle Obama does not impress the malay society at all: Ambiga is as much a hero to Malaysians as it is ok to win recognitions by selling your soul to the devil. After all, how do you think Hamid Karzai and that Iraq president fare to the Afghanis and Iraqis whence, upon being a made a stooge of the western powers, they end up selling their own country?

    Mat Sabu! Ah what can one say about this bubbly chap, whose only talent is to concoct up new jokes and catchphrases to supplement his otherwise pointless and empty speeches? But hey, this approach is appealing to the simple kampong folks, you know.

    But do not under-rate this sluggish, slothish, over-exposed baby-faced slob. Do not ever suggest he is not as handsome as David Beckham is faithful to Victoria. He has a juicy scandal of his own! Norma, Room 121 are catchphrases which are anathema to him. Fortunately, all is well that ends well for both Mr and MRS Mat Sabu now, wink wink wink.
    So there we have it, the main players of Bersih. It reminisces of Agatha Christie’s Murder on the Orient Express where – (warning! Spoiler ahead!)— detective Poirot finds out that the murder was done by people who had motive –and that means everybody on the train!

    8. No Reason

    Let’s see. The rallies are for what now—Free and fair elections? You mean the elections were so rigged that it resulted in 5 formerly BN states to fall into opposition hands? That sound like unfair elections to you? What else could we think about … hmmm…

    Tahrir Square! Yes that’s it. If they could do it in Tahrir square why not here? But this is also a false premise. A sizeable chunk of Egypt’s population are jobless, the ones with the highest education there, the university professors, are paid like half of what a kerani here gets, they don’t have money to buy food, and the dictatorship there forces people to be taxed more but paid less. The opposite is true here. Malaysia is almost a tax heaven, salaries high compared to Egypt (much, much higher), food is aplenty and as Singaporeans who cross over the straits can attest to you, the delicious food have laughable pricings in the Johorean food stalls or elsewhere. Billionaires abound, more than 90% of them non Malays, and we don’t have major grudges against the government, except that methinks the new Negaraku tempo is too fast-paced. So why should the people wanna go revolt? Unlike Indonesia, we let the chinese keep their own names (after which they hurriedly change them to Elizabeths or Johnsons) or let them teach their kids in their own language (even though against the constitution). Perhaps we are like Johnathan Swifts’ Gulliver, who concluded that the Lilliputians and the Brobdingnags fought one another because the former break their hard boiled eggs on the narrow end while the latter break theirs on the wider end!

    9. No Way!

    The roads leading to the city were blocked, taxi services were minimal, the LRT didn’t stop at 8 strategic places and over all, on Saturday there was no one entering the city, or even interested to do so. So they there really was no way. It’s like a grand kind sort of potong-steam kind of thing laa…

    10. No Shoes, No shirts, No problem, No hal.

    Personally, I am bemused with the way Najib handles the whole affair. The Bersih rabble rousers should be treated as it should be: with deference! I mean, it’s a totally non-issue. The ever-lying MalaysiaKini and other syiok-sendiri opposition blogs were already giving cute “assessments” on the entire government machinery regarding the situations. “Najib peeing in his pants” they say. “BN cabinet ministers already shaking in their boots”, they say. One even twitted the dissolution of the parliament (and then quickly disowned the action soon afterwards). But the truth is, from the statements the ministers gave out, it was as though the July 9th event was a non-event at all. Except for an occasional praise or two on the silent majority, Najib was more concerned about Koperasi Initatives in Felda, as was shown in his speeches. And they are all doing what again—peeing in their pants? Fat chance. The only ones peeing in their pants are those poor sods being chased by the FRU along Jalan Tuanku Abdul Rahman, or one yellow-shirted sodomizer suspect extra-ordinaire, neck brace and all.

    Reply
  • July 12, 2011 at 8:56 am
    Permalink

    * UNDILAH BARISAL NASIONAL
    * KITA TENTANG PENGARUH Pakatan Rakyat
    * DEMI KESEJAHTERAAN NEGARA DIMASA HADAPAN

    Reply
  • July 12, 2011 at 9:08 am
    Permalink

    SEDAR LAH WAHAI SAHABAT SEAGAMA-KU!!!

    Reply
  • July 12, 2011 at 9:13 am
    Permalink

    Saudara 3036, maaf saudara! selagi UMNO dan BN tidak berubah, selagi itu undi tidak akan pergi kpd BN……

    Reply
    • July 12, 2011 at 9:36 am
      Permalink

      Encik Telok_Blangah,
      Selagi PAS/PKR diperkudakan oleh DAP, selagi itu lah kekalahan bagi pihak Pakatan.

      Reply
      • July 12, 2011 at 10:27 am
        Permalink

        Saudara 3036,

        Jika dilihat bilangan kerusi baik DUN dan Parlimen, majoriti adalah utk orang Islam…Di sini aku tak nampak kalau DAP menang majoriti kerusi yg ditandingi, DAP pun takkan dpt membentuk majoriti power dlm kerajaan. Sebenarnya PAS dan UMNO wajib bersatu atas dasar Islam bukan bangsa….

        Bab perkuda, sesiapa pun boleh kata mcm2…UMNO pun diperkudakan oleh MCA…

        Reply
        • July 12, 2011 at 11:44 am
          Permalink

          Encik Telok_Blangah,
          Saya faham apa yang sedare cube sampaikan. Tapi apakan daya, PAS tidak mahu bersatu dengan UMNO. Mereka lebih rela memperjuangkan politik mereka bersama-sama DAP. Percayalah, dengan adanya manusia seperti Nik Aziz, Anwar Ibrahim, dan Mat Sabu.. kita tidak akan pernah nampak penyatuan orang Islam di bumi Malaysia ini.

          Jika Barisan Nasional berkuasa, Islam + Melayu masih bertahta..
          Tapi jikalau Pakatan bertahta, DAP yang berkuasa
          Dengan penguasaan DAP terhadap Parliment, they have the tendency to amend the constitution to their liking.. which is sesuatu yang saya tidak boleh terima sampai bila-bila 🙂

          Reply
          • July 12, 2011 at 11:49 am
            Permalink

            Saudara 3036, sebenarnya PAS memang bersetuju bersatu dgn UMNO tetapi dgn syarat Islam! Itu sahaja ….di sini masalahnya UMNO yg tak mahu kpd Islam tetapi lebih kpd bangsa semata2….Di sini aku lihat PAS tiada masalah cume UMNo sahaja yg susah sgt nak jadikan Islam sbg teras penyatuan….

          • July 12, 2011 at 2:04 pm
            Permalink

            Kurang pasti pula isu PAS mahu bersatu dengan UMNO dengan syarat Islam. Senang cerite mcm ni la En. Telok_Blangah, kenapa bile dengan DAP.. Parti PAS sanggup menukar dari negara Islam kepada negara kebajikan.. tapi mengapa bila dengan UMNO tidak boleh pula? Seolah-olah PAS tunduk pada DAP.. Kita sekarang memang hidup didalam Negara Islam. Agama suci ini masih lagi no.1 dah tidak boleh ditukar ganti. Apakah salahnya jika PAS bersatu dengan UMNO demi perpaduan sesama umat. Selama ini pun kita tidak menindas agama lain. Masing-masing hidup aman damai.

  • July 12, 2011 at 10:45 am
    Permalink

    Inilah kesannya bila rakyat tak paham matematik. Sasterawan negara terpekik-pekik mintak mansuhkan PPSMI dan perkasa mantapkan bahasa Inggeris hangpa buat bodoh. Matematik mudah pun rakyat fail, apatah lagi kalau suruh rakyat kira berapa bilangan simen yang diperlukan untuk buat stadium Terangganu.

    Aku pun pernah berniaga, lebih dari 10 tahun aku menceburi bidang business sama ada secara online atau face to face with costumers. Aku taw kl adalah lubuk business, jual nasi kosong pun boleh laku gak.Tapi kalu kata untung sampai 5 angka sehari,nampak sangat menjilat. Nak jilat sikit-sikit bolehlah,sampai faces penjajah pun hangpa nak jilat sekali.

    KUALA LUMPUR 10 Julai – Kira-kira 5,000 peniaga kecil dan sederhana sekitar ibu negara dilaporkan terjejas kerana perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) semalam, dengan kerugian dianggarkan RM100 juta.

    Berikutan itu, lebih 100 laporan polis dibuat golongan berkenaan sejak semalam sehingga hari ini bagi menuntut hukuman ke atas penganjur Bersih, Datuk S. Ambiga.
    Daripada jumlah itu, seramai 146 peniaga kecil di sekitar Masjid Jamek terjejas kerana terpaksa menutup premis masing-masing bagi mengelak kejadian yang tidak diingini ketika peserta penganjur mula berarak di kawasan tersebut.

    Menurut Presiden Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (Ikhlas), Mohd. Ridzuan Abdullah, nilai kerugian itu diperoleh daripada anggaran keuntungan RM10,000 setiap hujung minggu bagi seorang peniaga.
    Sehubungan itu, sebagai pertubuhan bukan kerajaan (NGO), pihaknya menawarkan khidmat guaman percuma untuk membawa semua tuntutan kerugian peniaga ke muka pengadilan.

    “Khidmat itu dikendalikan oleh tiga peguam dan peniaga-peniaga yang terjejas boleh membuat laporan polis dan menyerahkan kepada pihak Ikhlas supaya tindakan undang-undang boleh diambil.

    “Ikhlas turut menyediakan satu bilik gerakan sementara di Masjid Jamek atau boleh menghubungi pihaknya di talian 019-2066666 yang akan beroperasi dalam tempoh sebulan mulai hari ini,” katanya pada sidang akhbar di Masjid Jamek, di sini, hari ini.

    Beliau turut memaklumkan akan menyerahkan satu notis pemberitahuan berhubung perkara berkenaan kepada Ambiga pada minggu depan.

    Sementara itu, tinjauan Utusan Malaysia di lokasi tumpuan orang awam dan pelancong luar negara mendapati rata-rata peniaga mendakwa kerugian besar kerana terpaksa menutup kedai mereka semalam.
    Seorang peniaga aksesori yang sudah enam tahun berniaga di Masjid Jamek, Mohd. Riduan Abdul Rashid, 29, berkata, dia akan membuat laporan polis supaya tindakan akan diambil terhadap Ambiga kerana premisnya terpaksa ditutup ekoran kekecohan perhimpunan haram tersebut.

    “Pihak penganjur mementingkan diri dan agenda sendiri tanpa memikirkan periuk nasi orang lain terjejas akibat tindakan itu.

    “Bayangkan tiga pekerja saya yang dibayar gaji hari terpaksa pulang kepada keluarga masing-masing tanpa satu sen pun semalam,” katanya.

    Seorang peniaga topi, Nani Ahmad mendakwa perasaan cemas dan takut timbul apabila peserta perhimpunan haram mula berarak di sepanjang jalan di ibu negara semalam.

    “Oleh itu, saya terpaksa menutup premis malah ada pelancong marah kerana urusan mereka ke negara ini turut terjejas.

    “Sebagai rakyat, saya rasa amat malu dan kecewa dengan pandangan bangsa asing terhadap negara kita,” katanya lagi.

    Menurut seorang peniaga, Mohd. Nor Salleh, 80, yang juga seorang bekas tentera, dia akan membuat laporan polis dan mengambil tindakan undang-undang terhadap penganjur Bersih.

    “Jika tiada tindakan diambil, saya bimbang pihak penganjur tidak serik dan mengulangi perhimpunan haram pada masa akan datang.

    “Selain mengalami kerugian yang dianggarkan RM6,000 semalam, keadaan perhimpunan amat menakutkan dan lebih dahsyat daripada zaman komunis yang pernah saya lalui,” jelasnya.

    Seorang anak kepada pemilik kedai, Suzie Diana Ramli, 16, berkata, dia tidak dapat membantu bapanya semalam kerana kedai terpaksa ditutup.

    “Hanya enam kedai dibuka semalam mungkin kerana terdapat beberapa sekatan jalan raya di ibu negara, namun selepas tengah hari semua kedai dilihat tidak beroperasi termasuk kedai bapa saya.

    “Ketika peserta Bersih mula berhimpun dan keadaan semakin kecoh, orang ramai serta peniaga mula mencari lokasi selamat seperti di dalam bangunan berhampiran bagi mengelak kejadian tidak diingini berlaku,” katanya lagi.

    Sumber:Utusan Malaysia

    Kebanyakan kedai tutup sejak subuh sehingga 4.30 ptg(demo selesai di KLCC) ,maksudnya tidak ada peniaga yang rugi disebabkan oleh kerosakan asset atau sumber perniagaan.Beerti, kerugian 100 juta adalah kerugian kerana mereka tidak berniaga separuh hari sabtu.

    Kita kira sama-sama

    100juta/5000 peniaga = RM20,000

    Waaaawwww…!!!

    Peniaga kecil dan sederhana secara purata memperolehi untung bersih sebanyak Rm20,000..

    Jual apa sampai untung sebanyak ini? Jual goreng pisang? Baju bundle? Beg ? Kedai makan?

    Agak-agaklah wei..Orang-orang yang interview termasuk IKHLAS terang-terang menghina daya intellectual rakyat Malaysia.

    Kalau betol untung banyak nie, baik aku buat part time business tiap-tiap hari sabtu jam 8.00pg-4.30ptg di KL. Aku berniaga 4 hari sahaja dalam sebulan sudah cukup untung mendapat keuntungan sebanyak Rm80,000..Patutlah harga kereta Proton mahal nak mampus, sebab rakyatnya yang bekerja sebagai peniaga kecil dan sederhana mampu untuk buat bayaran secara cash..!!!

    kedai-kedai yang ingkar dengan arahan POLIS supaya kedai mereka ditutup.

    Agak-agak berapa untung kedai dalam gambar??Hampir kesemua adalah kedai mamak,kedai cina dan kedai serbaneka. Kedai melayu aku nampak satu je, yang buka kat masjid india, kedai jual kopiah,tasbih dan barang-barang sunnah. Kedai melayu lain sume tutup.Sama ada mereka terlibat sekali dengan BERSIH atau mati-mati kena tipu dengan PDRM..

    Betollah kata pepatah melayu moden

    Biakap senohong gelama ikan duri,
    Bercakap bohong lama-lama jadi menteri

    Reply
    • July 12, 2011 at 12:37 pm
      Permalink

      setuju sgt “bercakap bohong lama-lama jadi menteri” bukankah benda tu yg sedang dibuat oleh pemimpin2 PR?? sedaya upaya mereka berusaha membohongi rakyat agar dapat menjadi menteri…tapi sayangnya saudara sendiri tidak memahami. “mengata dulang paku serpih” LU PIKIR LA SENDIRI!!!!!

      Reply
    • July 12, 2011 at 2:11 pm
      Permalink

      Pakatan Rakyat tujuan hidupnye hanya untuk menipu rakyat

      Reply
    • July 13, 2011 at 7:47 pm
      Permalink

      sbb tu aku malas respect anjing2 PR.. baik ayat mereka ni kdg2 je..tp hati busuk..kotor..sorilah Telok kalu aku xrespect ko bile posting.. !

      Reply
  • July 12, 2011 at 10:53 am
    Permalink

    “Kuala Lumpur 9 Julai 2011 telah menyaksikan satu perhimpunan yang amat besar dengan tekanan dan ugutan. Perhimpunan berjaya juga dianjurkan. Tepat 2.00 petang berduyun-duyun manusia yang ingin menuntut keadilan dalam piliharaya berhimpun. Ramai dari mereka terkandas atau dihalang untuk menyertai perhimpunan tersebut tetapi tidak sedikit pun merapuhkan semangat. Banyak lokasi disekat dan dikepung bagi menghalang ribuan manusia yang ingin bersama dalam perhimpunan yang sangat bersejarah ini.

    Bukit Bintang pula menyaksikan satu kumpulan manusia yang berpakaian merah dengan terpampang di dada PATRIOT, mereka bergerak dengan lingkungan 100 orang sahaja.Mereka dibekalkan pakaian, makanan, minuman dan sedikit imbuhan bagi menjayakan perhimpunan. Dalam kelompok yang sedikit berbanding lain-lain kumpulan ternyata hanya golongan yang bernama UMNO sahaja yang berada di dalam kumpulan tersebut. Kesian pulak bila dilihat sebelum ini mereka bersama-sama membentuk sebuah kerajaan di dalam BN tetapi bila memperjuangkan sesuatu isu hanya UMNO sendirian. Jika dilihat sekali lalu UMNO hanyalah sebagai tunggang di dalam BN. UMNO digunakan hanya untuk BN memerintah. Maka terbuktilah UMNO tidak disenangi oleh lain-lain kaum di dalam BN.

    Kesian bila dikenangkan sebuah parti kononnya mempunyai kedudukkan dalam sebuah kerajaan tetapi tidak mendapat sokongan dari mana-mana parti gabungannya. UMNO sepatutnya merasakan perkara ini amat malang, janganlah sekadar menjadi tunggang kepada parti-parti yang berada di dalam BN. Jika parti-parti di dalam BN ikhlas, sudah semestinya mereka bersama-sama dalam apa jua keadaan. Mungkinkah hanya menentukan kekuasaan UMNO sanggup ditunggangi?

    Selain itu wira-wira Perkasa sebelum ini begitu gah telah menikus, mereka hilang entah ke mana. Ulu balang pula tak kelihatan sebelum ini mereka begitu gagah dengan jumlah keahlian. Akhirnya mereka cuma mampu muncul di dalam kaca-kaca televisyen. Inilah nilai perjuangan mereka, mereka akan bergerak hanya dengan adanya habuan.

    Di sebelah pihak pula perhimpunan yang dihadiri hampir 100 ribu manusia, dipenuhi oleh pelbagai lapisan masyarakat. Perbezaan agama, kaum dan parti langsung tidak menjadi halangan. Mereka bergabung bagi menuntut hak-hak yang telah dinafikan. Mereka terus bergerak meskipun mereka terus dihalang dengan pelbagai provokasi, ugutan, tembakkan gas pemedih mata dan air kimia. Perhimpunan itu terus berjaya dengan sambutan dari segenap penduduk ibukota yang ingin melihat Malaysia bergerak dalam keadaan demokrasi yang adil.

    Rakyat Malaysia seharusnya lebih celik kepada hak-hak mereka dan jangan terbelenggu sebaran media massa yang begitu berat sebelah. Mereka harus bangkit menyatakan hak dan menuntut keadilan untuk anak-anak dan pewaris yang akan datang. Fikir-fikirkanlah agar minda kita terus dipacu oleh pemikiran yang bebas. Semoga perjuangan ini akan membuka hati semua rakyat Malaysia.

    Reply
    • July 12, 2011 at 11:56 am
      Permalink

      telok…bila nk bertaubat…komen org lain dituduh fitnah, komen sendiri dianggap ilmiah..besar punye hiporkrit mamat ni…hidup biar berseri muka, jangan menjadi talam bermuka dua..jari menaip membela Agama, hati berkata Parti yg utama…pooodahhh

      Reply
      • July 12, 2011 at 1:02 pm
        Permalink

        Saudara stingray, ko masih lg tak memahami maksud aku selama aku berada di mykmu ni….sekali aku ulang lagi, tugas pemerintah iaitu UMNO wajib menggantikan perlembagaan Malaysia kepada Al-quran sesuai dikatakan negara Islam diperintah oleh orang Islam…..Maka tugas pemimpin UMNO wajib melaksanakannya!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Apa kewajarannya apabila aku menyokong PR jika mereka dilihat lebih telus berbanding pemerintah?

        Reply
        • July 12, 2011 at 1:23 pm
          Permalink

          Telok….Ketelusan apa yg ko lihat, sekiranye sebut saja negara Islam perlu melangkah mayat dia dulu..ketelusan apa yg ko nilaikan jika pemilihan parti sendiri pun berterbangan kerusi dan meja…ketelusan apa yg ko perhatikan jika keadilan hanya utk mereka sahaja…kewajaran apa dlm parti yg melaungkan islam tetapi padat dgn fitnah, hasad dan dengki..

          Bagaimana UMNO utk menggantikan perlembagaan Malaysia kepada Alquran sesuai dikatakan negara islam diperintah oleh orang islam jika PAS berpelukan manja dan mesra dgn insan laknat yg terang2 menolak islam..sampai bila UMNO nk memperkuatkan islam sekiranya PAS yg dianggotai oleh org2 islam yg warak konon nye, masih menjadi PAS ( Pengikut Ambiga Sreenavasa )..

          Telok..catatkan disni ketelusan PR berbanding dgn UMNO utk tatapan kami semua…

          Reply
          • July 12, 2011 at 9:16 pm
            Permalink

            pasrael kini adalah pasukan AHZAB moden.

            ini terjadi bilamana segelintir umat islam berpasukkan dengan kafir harbi menentang Ulil Amri dari kalangan orang Islam yg.masih menjalankan dan percaya rukun islam dan iman.

        • July 12, 2011 at 1:33 pm
          Permalink

          TAkE BEEEEEER… kuat-kuat demo bersih berjaya…melayu diperbodoh dan diperkeldaikan oleh si kafir arbi ambiga

          Reply
          • July 13, 2011 at 4:46 am
            Permalink

            tapi kena kau tak cakap pemimpin UMNO diperkeldaikan oleh YTL, Lim Goh Tong, Vincent Tan, anda krishnan dan Cina Singapura ????

          • July 13, 2011 at 7:49 pm
            Permalink

            alahai.. keldai2 yg demo tu lg bodoh..satu sen pn xdpt..nk return revenue kt negara? melingkup lag adalah.. UMNO buat kwn dgn Cina tu adalah jg SMART PARTNERSHIP..
            tp PAS kalo BERSHiT jd lembu bodoh.. PR yg lain yg tukang tepok.. kah..kah…

        • July 13, 2011 at 3:52 am
          Permalink

          aduhh..Telok ngok ni..susah lah ckp dgn ko..
          ko nk gantikan perlembagaan Al-Quran..tp HAdi boroi dh ckp dlm Al-Quran xde pun ckp suruh buat negara Islam? yg penting katanya kebajikan!
          PAS Kelantan dh buat ke belom Perlembagaan Al-Quran setelah 21 tahun berakar2 perintah?
          Apapula kewajarannya sokong PR yg langsung tidak mendokong prinsip Al-Quran dan As-Sunnah..? yg jelas kafir dan munafiq menguasainya? ko buta ke?

          Reply
        • July 13, 2011 at 3:54 am
          Permalink

          telok..aku nk ckp ko hingus meleleh nnt ko ko marah pulak ckp aku ni keras..
          tp mmglah ko ni JAHIL..(bahasa lain ialah BODOH)..
          cara ko hujah mcm budak2 tadika PASTI.. siapa yg tolak Islam skrg? UMNO ajak bentuk krjn Islam..dan wktu ni tarbiahlah UMNO PAS supaya betulkan perlembagaan yg kurang.. ini tidak..puak2 anjing PAS sendiri yg sokong hapuskan keistimewaan Islam melalui hapuskan hak Melayu.. tidak pula PAS ckp tegakkan perlembagaan Al-Quran pun..
          ape kes ni TELOK??

          Reply
        • July 17, 2011 at 8:22 pm
          Permalink

          wei blangah….suruh pas perbetulkan islam yg dia dh terpesong tu dulu…susah sgt la nk bg paham kt mike ni…ape punye bebal

          Reply
  • July 12, 2011 at 12:15 pm
    Permalink

    biasa la..pembangkang..eh, pembangang…akhirnye Melayu bodoh dikata orang..bangsa lain yang menang…insaf la wahai saudara Melayu dan Islam ku…bertaubat dan bersyukur la…demi masa depan anak cucu kita…..!!!

    Reply
    • July 13, 2011 at 4:47 am
      Permalink

      apa kah berdemo dikatakan BODOH ?????

      Mesir dengan rakyat berdemo …..sehingga husni mubarak jatuh ….

      Reply
      • July 13, 2011 at 9:49 am
        Permalink

        memang BODOH pun berdemo ni !!!!!!

        Mesir selepas rakyatnya berdemo….sehingga husni mubarak jatuh ….sekarang ni nak makan pun susah…hilang mata pencarian yg mana kebanyakannya berpunca dari pelancungan…peluang pekerjaan hilang, projek-projek terhenti hingga sekarang ni…ramai pekerja-pekerja mahir dan separuh mahir meninggalkan mesir termasuk kawan-kawan aku.

        pendek-kata dan panjang kata BERDEMO MEMANG BODOH !!!! TAU TAK BODOH ????

        Reply
      • July 13, 2011 at 7:16 pm
        Permalink

        org PR berdemo mmg BODOH..memang BODOH..memang BODOH..dan macam LEMBU !!

        Reply
      • July 17, 2011 at 8:24 pm
        Permalink

        balik2 pahaman bangang budak ni..itu je ade dlm kepale hotak dia…buang duit ngaji tinggi2..adeih

        Reply
  • July 12, 2011 at 1:33 pm
    Permalink

    telok..ko terlalu byk berkhayal.. Ko bencikan umno kerana dasarnya. Tp terfikirkah ko apakah contoh pentadbiran secara islam telah dipraktikan di selangor? Pentadbir selangor bukan islam kah?Pas juga ada disitu! Byk kuasa ditangan kerajaan negeri spt lesen rumah urut, kedai loteri, mesin judi kenapa tak hentikan semua itu.. Boleh ko terangkan?

    Reply
    • July 12, 2011 at 1:41 pm
      Permalink

      Telok terlalu byk berkhayal…..tepat dan padat tu bro jebat…

      Reply
    • July 12, 2011 at 2:12 pm
      Permalink

      makin banyak rumah urut pondan kat Selangor dowh
      tengok laa ketua pembangkang depa mcm mana
      depan belakang sebat.. kahkahkah

      Reply
      • July 13, 2011 at 3:55 am
        Permalink

        hahaha itu kot yg Telok ckp perlembagaan yg dia nak…? laknatlah atas PR!!

        Reply
    • July 12, 2011 at 9:19 pm
      Permalink

      sekurang-kurangnya pasrael kena buat perjuangan ‘islam’ mereka di kedah,kelantan,selangor…perlembagaan,undang2,majlis bandaran, mengurangkan premis perjudian dan maksiat dll.

      Reply
  • July 12, 2011 at 4:08 pm
    Permalink

    KES LIWAT ANWAR IBRAHIM MENJELANG TIBA PADA 14 JULY. tangguh……tangguh…..tangguh…lagi.

    Reply
  • July 13, 2011 at 4:23 am
    Permalink

    kalau gagal tak ada orang datang pun ………

    nampak nya ramai yang datang ……..

    Reply
    • July 13, 2011 at 11:03 am
      Permalink

      Golongan yg berdemo tu bukannya yang menghayati islam tapi ISLE mazhab hamPAS memakai bra sebagai kopiah….serta berTAKE BEEER

      Reply
    • July 13, 2011 at 7:50 pm
      Permalink

      yg datang tu C4 ialah lembu2 berwajah manusia..otak lembu..agama PAS..
      kalau Islam pun letak kt IC jee..sennag kan? ko paham tak?

      Reply
    • July 17, 2011 at 8:27 pm
      Permalink

      dh kena uloq rm200..dtg le makcik2, ngn pakcik2….kalo idok..hentikan le..kebo ngn lembu pun x nk dtg kalo diberi akai

      Reply
  • July 13, 2011 at 4:37 am
    Permalink

    dalam UMNO nak menang ketua bahagian UMNO pun …

    kena menipu undi….. apa lagi pilihan raya umum………

    rakyat semua dah tahu pun

    Reply
    • July 13, 2011 at 10:59 am
      Permalink

      syabas hamPAS menaikkan timbalan presiden yang juga mmg kaki betina.. …tanda2 dunia akhir zaman seorg penzina di lantik menjadi pemimpin….Take Beeer

      Reply
    • July 13, 2011 at 7:51 pm
      Permalink

      dlm PAS pun sama..tanya lah HUSAM..kah..kah..ank didik nik najis..tp rupanya memegang tanduk Anu-war laknat

      Reply
    • July 17, 2011 at 8:28 pm
      Permalink

      ckp mcm budak idok penah ke sekolah dak c4 ni…punye lah bangang

      Reply
  • July 13, 2011 at 4:40 am
    Permalink

    meletakkan jawatan.Melalui laman “100,000 People Request

    Najib Tun Razak Resignation” (1,000,000 rakyat tuntut Najib Tun Razak berundur), sudah 1,110,192 menyokongnya dengan menekan butang like (suka),

    Hanya 48 jam selepas dimulakan, jumlah itu sudah melepasi sasaran yang 1,000,000 yang ditetapkan sebelum ini.

    Sebahagian besarnya terdiri daripada penyokong BERSIH 2.0, berdasarkan lencana profil mereka.

    Laman itu dimulakan pada Sabtu, hari yang sama dengan perhimpunan BERSIH 2.0, sebagai landasan untuk pengguna internet menyuarakan perasaan tidak puas hati mereka kepada kerajaan.

    Bagaimanapun, tiada sebarang maklumat berhubung pencipta laman itu dipamerkan.

    Penyokongnya yang rasa terkejut dengan sambutan luar biasa itu sekarang meletakkan sasaran baru untuk mencapai angka dua juta orang.

    Laman itu juga memberi ilham dan merintis kepada beberapa laman lain yang menggunakan judul sama.

    Ini bukan kali pertama tindakan politik menyebabkan kemarahan di alam maya. Tahun lalu pengumuman kerajaan untuk membina menara seratus tingkat juga meletus apabila mereka beranggapan tindakan itu bakal membazirkan wang rakyat.

    Laman itu – “1M Malaysians Reject 100-storey Mega Tower” (1M rakyat Malaysia tolak menara seratus tingkat) – kini disukai 300,000 orang.

    sumber…malaysiaKini

    Reply
    • July 13, 2011 at 11:18 am
      Permalink

      syabas hamPAS menaikkan timbalan presiden yang juga mmg kaki betina.. …tanda2 dunia akhir zaman seorg penzina di lantik menjadi pemimpin….Take Beeer

      # masihkah ko ingat……bilik 121 hotel perdana kota bahru….Mat Sabu Berzina dgn Norma Akok…Take Beeeeerrrrrrrr

      Reply
    • July 18, 2011 at 5:19 pm
      Permalink

      malaysiakini?….kah kah kah kah…..

      Reply
  • July 13, 2011 at 4:43 am
    Permalink

    Beberapa hari sebelum Himpunan Bersih yang berlansung semalam, Marina Mahathir yang menyatakan tindakan yang diambil oleh pihak berkuasa adalah sama seperti yang digunakan oleh diktator dunia ketiga.

    “Hanya mereka yang takut akan mengambil jalan keluar dengan perkara-perkara itu … dan kita berkelakuan seperti negara dunia ketiga atau kurang,” katanya pada sidang akhbar yang penuh sesak ketika itu sambil diapit oleh beberapa wakil dari Bersih.

    Pemimpin pembangkang dan beberapa orang telah ditahan untuk disoal siasat kerana menyokong Bersih yang berhimpun untuk menuntut reformasi pilihan raya. Beliau berkata tangkapan besar-besaran adalah satu daripada tindakan paling keras dalam sejarah politik negara.

    Marina berkata tindakan keras kerajaan tidak mencerminkan usaha-usaha Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk menjadikan Malaysia sebuah negara maju.Najib menjadikan rakyat negara ini menjadi bodoh dan bangang….

    “Kami sebuah negara membangun, kita perlu bertindak sepertinya dan bangkit di atas (semua ini) dan yakin dengan rakyat,” katanya.

    Marina juga mengutuk serangan peribadi ke atas Pengerusi Bersih S Ambiga, yang dipujinya kerana mempunyai rekod yang cemerlang dalam memperjuangkan hak asasi manusia.

    “Serangan peribadi adalah tidak wajar. Mereka sepatutnya menggunakan hujah-hujah yang lebih baik untuk menyelesaikan isu itu dan tidak mengambil jalan keluar dengan serangan peribadi,” katanya.

    Semalam, Marina ditemui di perhimpunan Bersih. Tahniah dan syabas!

    Reply
    • July 13, 2011 at 11:19 am
      Permalink

      syabas hamPAS menaikkan timbalan presiden yang juga mmg kaki betina.. …tanda2 dunia akhir zaman seorg penzina di lantik menjadi pemimpin….Take Beeer

      # masihkah ko ingat……bilik 121 hotel perdana kota bahru….Mat Sabu Berzina dgn Norma Akok…Take Beeeeerrrrrrrr

      Reply
  • July 13, 2011 at 11:05 am
    Permalink

    syabas …hadi cakap lain al juburi cakap lain….. inilah tanda2 org munafik… hamPAS sudah tak releven lagi…hamPAS 4 KO

    Reply
  • July 13, 2011 at 1:51 pm
    Permalink

    alhamdulillah.. Walau apapun tekanan dari puak yahudi mabuk mcm c4…BN masih perintah dengan izin Allah..

    Reply
  • July 13, 2011 at 7:17 pm
    Permalink

    INSYA ALLAH ..AMINN..jebat

    kuat jugak tekanan ejen Yahudi Dajjal kt Malaysia ni! byk2 kita doa utk bersatu.!

    Reply
  • July 13, 2011 at 7:23 pm
    Permalink

    Pakatan hanya SYOK SENDIRI utk menang dalam PRU13 nanti hahaha

    Reply
  • July 16, 2011 at 8:36 pm
    Permalink

    org cina sokong pas.. org india sokong pas.. ye ke ikhlas,.. atau memang nak menjatuhkan orang melayu.. menang sorak kampung tergadai..

    Reply
  • July 17, 2011 at 8:33 pm
    Permalink

    teman rase le dak c4 ni dilahir dlm perkampungan cina bukit kot….sekolah kt srjk (T) sebab tu syg beno kt ketua dia ambiga tu…kecian..ank sape la gamaknye ni

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *