Bersediakah Ambiga menahan amuk pendekar Melayu 9 Julai ini?

Share


Alhamdulillah. Saya diizinkan Allah SWT untuk berkesempatan menghadirkan diri ke majlis Perjumpaan dan Mesyuarat Guru-Guru Silat Malaysia yang dianjurkan oleh Persekutuan Silat Kebangsaan Malaysia (PESAKA) di Kampung Baru semalam. Memang teruja benar apabila melihat tok-tok guru silat sekali lagi berkumpul demi kepentingan bangsa di Kelab Sultan Sulaiman itu.

Menurut Tok Guru Omar Din, pertemuan ini adalah kali kedua yang berjaya mengumpulkan ratusan guru-guru silat seluruh Malaysia sejak 40 tahun yang lalu. Jika dulu mereka bertemu untuk menubuhkah PESAKA, kini mereka bertemu untuk sama-sama membuat keputusan untuk berhadapan dengan petualang negara – Kotor 2.0, pada Sabtu, 9 Julai ini.

Sedang saya bersemangat mendengar tempikan dan jeritan pendekar itu berapi-api berucap, saya tiba-tiba rasa sebak dan termenung seketika mengenangkan ucapan salah seorang Guru Utama yang datang dari Melaka, negeri kelahiran saya dan Laksmana Tun Tuah.

Menurut beliau, ayahandanya pernah memberitahu bahawa kita pertamanya telah dicabar oleh kaum Cina sehingga tercetusnya tragedi berdarah, 13 Mei 1969. Ekoran kejadian itu, bangsa Melayu bersatu padu dan kumpulan-kumpulan silat di seluruh negara memainkan peranan penting ketika itu. Malah, ada di antara mereka yang terpaksa diharamkan oleh pihak berkuasa.

Namun alhamdulillah, luka itu berjaya disembuhkan dengan perpaduan kaum yang lebih erat selepas itu. Negara Malaysia kembali aman tenteram di dalam suasana masyarakat majmuk. Tok-Tok Guru persilatan kembali kepada kehidupan normal mereka seperti sedia kala.

Namun selepas itu, negara dikejutkan pula oleh peristiwa di Kampung Medan yang melibatkan pergaduhan perkauman di antara Melayu dan India. Mujurlah ia tidak melarat sebagaimana tragedi 13 Mei. Namun, sempat jugalah kumpulan-kumpulan silat Melayu ini menghadiahkan “buah-buah” mereka ketika itu. Melayu dicabar pula oleh kaum India.

Bagaimanapun, alhamdulillah, sekali lagi pihak berkuasa berjaya meredakan amukan pendekar-pendekar Melayu ini yang marahkan kaum India ketika itu. Malaysia kembali aman dan makmur, pesat membangun bersama arus kemodenan tanpa sebarang krisis perkauman yang dahsyat. Setiap bangsa dan kaum yang tinggal di Malaysia saling menghormati antara satu sama lain.

Namun kejadian yang bakal berlaku kali ini agak berlainan situasinya. Kali ini ada pengkhianat berbangsa Melayu sendiri yang mencabar bangsanya sendiri. Melayu khianat cabar Melayu tulen! Inilah yang paling ditakuti oleh Tok-Tok Guru Silat kita ini. Mereka tidak takut berdepan dengan pengkhianat itu, namun status bangsa mereka telah sedikit sebanyak menyedihkan mereka. Mereka bertanya, “apa sudah jadi pada bangsa Melayu kini?”

Pada saya mudah saja jawapannya. Mereka itu adalah Melayu pembelot! Mereka bersekutu dengan musuh Islam, musuh bangsa dan musuh Tanah Melayu untuk memporak perandakan negara ini. Mereka tidak hormatkan lagi Raja-Raja Melayu kerana mereka kini “berajakan kuasa politik” yang mereka kejar selama ini. Melayu pengkhianat itu sanggup memperalatkan bangsa mereka sendiri demi untuk mencapai cita-cita politik mereka. Pada mereka, “biar Melayu itu bertikam sesama sendiri, asalkan aku menang jadi Perdana Menteri”!

Namun, kesedihan dan kekecewaan itu tidak lama apabila mengenangkan bahawa yang bakal ditentang itu adalah petualang negara, sekutu komunis, sekutu kafir harbi Ambiga! Tok-Tok Guru Silat Melayu itu sebulat suara berikrar untuk menjadi benteng keamanan negara pada 9 Julai ini. Bagi mereka, petualang bangsa yang hadir menyertai perhimpunan Kotor 2.0 patut beri pengajaran sepatutnya!

Malah, Tok-Tok Guru Silat ini juga rela mati untuk menghalang perhimpunan yang diketuai Ambiga ini. “Perang”, itulah yang ditegaskan oleh pendekar-pendekar kita ini. Membujur lalu melintang patah, pantang pendekar Melayu mundur selangkah, alang-alang genggam bara api biar sampai jadi arang! Mereka bersedia untuk mati pada 9 Julai ini..!!!

Apabila suasana jadi begitu, saya terus terbayang. Seumur hidup saya, saya tidak pernah mengalami kejadian dahsyat sebagaimana tragedi 13 Mei dahulu. Darurat! Dan apakah kali ini saya akan mengalaminya buat pertama kali? Apakah sejarah tragedi 13 Mei akan berulang kali kedua di Tanah Melayu ini? Wallahua’alam, kita tunggu 9 Julai nanti…



125 thoughts on “Bersediakah Ambiga menahan amuk pendekar Melayu 9 Julai ini?

  • July 3, 2011 at 1:39 am
    Permalink

    Hulubalang Parit, Laksamana C4, Mahaguru Mooooo, Pendekar Abu dari Pertubuhan Silat Liwat akan setia mempertahankan Permaisuri Maruku Ambiga…

    Reply
    • July 3, 2011 at 1:46 am
      Permalink

      hahah..balaci2 bodoh PR yg hidup dgn berpaksikan taksub dan putar alam.. kita tgk le kerja PENJILATAN mereka terhadap PARIA + ANTI ISLAM + PELIWAT + CHINA DOLL LOVER!!

      Reply
      • July 3, 2011 at 8:42 am
        Permalink

        Ya ALLAH tunjuki kebenaran pada orang nie.kesian tak habis2 maki orang

        Reply
        • July 3, 2011 at 2:22 pm
          Permalink

          sudah jelas
          siapa yg nak cari gaduh
          siapa yg nak buat kacau

          Reply
        • July 4, 2011 at 7:22 pm
          Permalink

          Kebenaran dah lama terserlah, tapi korang tak terima….memang patot kena maki pon!

          Reply
    • July 3, 2011 at 11:03 pm
      Permalink

      permaisuri maruku ambiga ni lah penyokong tegar golongan murtad.. Mcm mana puak fuckatan haram jadah boleh sokong permaisuri mata satu ni..

      Reply
    • July 4, 2011 at 6:13 pm
      Permalink

      Kah.kah…kah..Lol.Aku Gerenti potong Lancau punya pendekar2 tu kecoh aje lebih.Jangankan nak jentik Ambiga.Nak sentuh tak berani punya…

      Reply
  • July 3, 2011 at 1:40 am
    Permalink

    Kermbali kepada sejarah, orang Melayu selalu berperang sesama sendiri akibat gilakan kuasa, harta
    dunia dan mereka bersekongkol dengan bangsa lain.
    Kenang kembali, zaman Kesultanan Melaka dengan peristiwa Datuk Bendahara dihukum bunuh, peristiwa Hang Jebat menderhaka dan terpaksa dibunuh Hang Tuah.
    Kenangkan peperangan di Selangor zaman Raja Hj Mahadi.
    Kenangkan peperangan di Perak antara orang2 Melayu bersekongkol dengan pelombong2 Cina di Larut dsb..
    …..dan banyak lagi sejarah2 pertelengkahan dan peperangan sesama sendiri antara Kerajaan2 Melayu silam.
    Oleh itu kita tak heran putaran sejarah mungkin berulang lagi dalam bentuk yg berbeza.
    Kalau dah Tuhan takdirkan begitu, andai tikaman keris kita dapat elak, tetapi suratan ini tiada siapa
    yg dapat nak tangkis. Allahuakbar!!!

    Reply
  • July 3, 2011 at 2:03 am
    Permalink

    TAMPAKNYA semua usaha telah dilakukan untuk menghalang Bersih. Undang-undang, amaran, ugutan, tangkapan dan gangguan semuanya sudah dilakukan. Pekasam sebuah pertubuhan NGO juga tidak mampu untuk menghalang gelombang Bersih. Pemuda Umngok jauh sekali berjaya untuk menyapu warna kuning dari melata.

    Majlis Fatwa Kebangsaan yang selalunya muncul untuk membuat fatwa dan memberi kata putus berhubung dengan aktviti agama juga keluar sama, ikut sama digunakan untuk menghalang Bersih. Majlis itu telah mengeluarkan himpunan Bersih adalah haram. ertinya agama juga digunakan untuk cegah Bersih.

    Hari ini pula Ali Rustam mencadangkan supaya pengerusi Ambiga dilucutkan kerakyatan. Inilah cadangan paling bodoh dan tidak logik. Sekaligus menunjukkan umngok khususnya orang Melayu benar-benar terdesak.

    Begitulah sikap orang Melayu kalau sudah terdesak mereka akan jadi emosional. Melayu yang berjiwa kecil tidak bijak menggunakan akal sebaliknya akan mencari kekuatan dengan menyumpah dan memaki hamun sambil memegang perang atau tombak.

    Sebelum itu polis juga memanggil semua orang utama di sebalik Bersih. Berunding dan memberi kata dua. Tetapi tidak juga membuahkan apa-apa hasil. Ugutan dan amaran polis tidak sedikitpun menggetarkan hati mereka. Kenyataan timbalan ketua polis, Abdul Khalid Bakar pintu rundingan ditutup, tidak memberi bekas. Amaran tidak dihirau. Pertemuan, perjumpaan dan simpang siul membicarakan Bersih dalam laman sosial terus diadakan. Ini juga menunjukkan kata-kata polis tidak lagi menjadi keramat ?

    Malahan Ambiga dan Maria Chin menegaskan Bersih tetap akan diadakan. Ini bererti mereka sudah sedia menghadapi apa saja hatta ditahan ISA. Bagi mereka apa saja tindakan polis adalah pegnharapan buat mereka yang sudah dapat mengira bahawa sebuah perjuangan itu harus dibayar dengan harga yang mahal.

    Perkasam yang seblum ini bukan lantang sudah diam membisu. Suara ketuanya sudah makin mengecil apabila sudah kehabisan idea dan hilang bahasa untuk belasah Ambiga dengan kata-kata jelek dan joruk. Keadaan ini membolehkan rakyat menilai siapa lebih berkualiti di antara mereka berdua.

    Usaha pasti akan dilakukan untuk halang Bersih. Kerajaan akan berikhtiar dengan apa saja. Mereka tidak mahu himpunan itu berlaku kerana ia akan memberi bala besar kepada umngok.

    Persatuan silat juga tidak dapat berbuat apa-apa lagi. Kekeramatan ahli silat kononya memilik keris terbang, lembing melayang atau pun boleh menghembuskan musuh dengan angin puhhhhh… saja tidak dapat berbuat apa-apa lagi. Mereka yang berfikir moden dan menggunakan ruang perlembagaan tidak sedikit pun gentar kepada ancaman keris bogel Melayu.

    Dalam pertarungan orang Melayu hari ini dengan bukan Melayu, orang Melayu sudah kalah. Kekalahan terbaru orang Melayu ialah apabila HILANG nya Tanjung Pagar kepada Singapura. Itulah lambang dan simbol keaiban besar orang Melayu. Malangnya orang Melayu masih juga tidak sedarkan diri.

    Berbalik kepada Melayu kuno yang hidup dengan keris dan bual besar corak pemikiran mereka sudah tidak relevan lagi. Dalam saat orang mempertahankan diri dengan human right, tetapi Melayu umngok dan pekasam masih memakai samping dan keris lagi. Ingatlah senjata kuno Melayu tidak akan diterima pakai dalam mahkamah dunia.

    Kesimpulan, Kekuatan dan moral daripada gerakan itu kini sudah pun diperolehi oleh Bersih. Kalaupun Bersih tidak boleh dilakukan… tetapi Bersih sudah ada alasan besar, bahawa mereka gagal ‘memasuki’ istana kerana mereka disekat dengan menggunakan seluruh kekuatan yang ada.

    Rakyat yang sihat otak boleh membuat pertimbangan siapa yang benar dan haq di dalam soal ini. Sebab fakta dan hujah itu juga akhirnya akan menjadi ukuran. Dalam menangis tuntutan lapan perkara Bersih ini, pihak kerajaan umngok sudah tersilap. Usaha mereka samalah cuba menahan air yang sudah melimpahi empangan. Usaha bodoh sebegini akhirnya akan melemaskan mereka di atas tanah yang datar yang sudah dilimpahi. umngok bakal menerima natijahnya di PRU 13

    Reply
    • July 3, 2011 at 2:44 am
      Permalink

      Wahai Abu, sungguh syumul sokongan mu kepada sang pemurtad dan peliwat ya.

      Apabila dahulu bilamana Ambiga begitu mempromosi kempen murtad, maka bergentayanglah puak-puak abu ini di jalanan, menjerit dan menerempit ke segenap ruang bahawa darah ambiga adalah halal! Kini, hanya dgn menukar cerita kepada bersih, tiba-tiba ambiga ini dibuai bagai bidadari yg mulus. Mereng sungguh puak-puak ni.

      Raja Liwat yang entah apa jasa dia kat Malaysia pun korang sokong macam nak rak. Selamatlah dia dari kena pegi mahkamah minggu yang depan lagi satu tu. Kalau ada kekecohan, ada alasan dia boleh belah ke luar negara. Mungkin juga dia dah kena kata dua dari sponsor dia kat oversea tu, do or die mission, tapi korang yg dikudakan.

      Mat Sabu, haha, hebat orang ni, tinggi ilmu agama orang ni, banyak kitab-kitab dia tulis yang diterjemahkan kepelbagai bahasa. Ini orang mmg diiktiraf seluruh dunia sebagai pengganti AL-Qardawi, sbb tu setiap kata-kata abg mat kena bukukan, err Tabung Memali amacam Abg Mat?

      Reply
      • July 4, 2011 at 8:56 am
        Permalink

        Kami menyokong kebenaran dan bukannya orang atau batang tubuhnya. Kalau Najib nak perjuangkan Islam hari ini kami akan sokong beliau macam tuuuu…
        Tapi kalau nak sokong melayu semata2 walaupun penuh daki2 rasuah dan maksiat siapapun kami tentang walaupun nama dia Mat Sabu.

        Reply
        • July 4, 2011 at 10:49 am
          Permalink

          Kebenaran….ya benar, batangnya yg itulah..yg macam belalai dan terjuntai…..Tubuhnya….perut gendot, badan dah mula ganyut…heheheh.

          Kebenaran apa lagi yg ko nak? Sapa yg perasuah? Sapa yg maksiat? Tunjuk bukti ko tak nak terima….perjuangkan kebenaran kunun! Sudah, sudah la tu. Negara nak dikacaubilaukan hanya untuk menegakkan kote peliwat dan penzina…bukan bahalol lagi….dah way beyond!

          Reply
        • July 4, 2011 at 10:58 am
          Permalink

          eleh bujuk….puak hangpa tu….semua hangpa tentang kalau tak boleh menangkan hangpa dalam pilihanraya…..kerana Islam konon, rakyaat dah tahu sangat…..PAS bakal kembali ketempat asalnya…..longkang !!

          Reply
        • July 5, 2011 at 11:03 am
          Permalink

          Pejuang Islam tak kesah ke longkang ke atau ke penjara apatah lagi ke liang lahad asal Allah Redha perjuangan kami. Kami tak tunduk pada pemimpin Zalim… yg. menolak hukum Islam semata2 kerana mengejar kemasyuran dunia dan takut mati.

          Reply
          • July 5, 2011 at 12:27 pm
            Permalink

            yang tolak hukum islam???DAP nganPKR tu trimalah negara islam ngan hukum hudud yang ko canang2kan tu bujuk….Ko jelah yg dok ckp islam…islam…islam…pak hadi ngan nik azis ko tu pon da kena zip mulut diorg ngan shbt karib kesayangannya…

          • July 5, 2011 at 2:01 pm
            Permalink

            hantar saja adi awang dgn nik aziz dkt afghanistan ataupun pakistan..hidup d malaysia yg aman damai ni x reti nak bersyukur g..mkn duit gaji buta sj tau..klu betul2 nak selamatkan islam pi pakistan ataupun afganistan lah..

          • July 5, 2011 at 10:33 pm
            Permalink

            babiga yg.menentang hak perlembagaan islam dan penyokong murtad ko sokong?

          • July 6, 2011 at 11:35 am
            Permalink

            Ko ni cerita syok sendiri….realiti pemimpin ko jauh nun disebalik sana!

    • July 3, 2011 at 2:48 am
      Permalink

      WOI ABU HANG TOK SAH DOK BOHONG LA, KALU DEPA BERANI BUAT DEMO PADA 9 JULAI NI, AKU KERAT KOIE AKU SEKALI LAGI

      Reply
      • July 4, 2011 at 8:57 am
        Permalink

        Kami semua berani tapi janganlah guna kuasa DYMM untuk pertahankan UMNO. Dayus namanya…

        Reply
        • July 4, 2011 at 10:43 am
          Permalink

          Agong pun UMNO dah beli, berbiliun tuu….takkan korang tak tau…kan itu pun yg korang zikirkan….UMNO beli, UMNO beli, UMNO beli…setiap kali ada yg tak sokong PR!

          Reply
        • July 4, 2011 at 10:44 am
          Permalink

          OOH lupa lak…yg dayus tu azmin!

          Reply
        • July 4, 2011 at 10:44 am
          Permalink

          Bujuk, jangan biadap dengan ke bawah duli Agong.

          Keadaan nampaknya semakin panas. Rakyat semakin bertelagah. Para peniaga banyak yang mengutarakan kegusaran.

          Apa tidak rasionalkah tindakan Agong untuk meredakan ketegangan ini? Apa yang baginda lakukan demi kebaikan semua pihak, kerana kita semua, tidak kira agama, bangsa dan fahaman politik tetap rakyat baginda.

          Apa buktinya bila kamu dakwa Agong dipergunakan UMNO?

          Reply
        • July 5, 2011 at 12:44 am
          Permalink

          Orang Melayu berpayung di bawah lindungan Tuanku !!

          hang bujuk….berlindung di bawah ketiak keling betina mata satu…..lekeh sungguh….tak dak class !!

          Reply
        • July 5, 2011 at 11:09 am
          Permalink

          Pernah tengok cerita pahlawan dulu2 tak?
          Bila sipembuli diasak ke dinding dan sudah tiada helah melainkan satu tikaman pendekar sejati yg. mencabut nyawanya maka dia akan minta belas EKHSAN dari sang penguasa. Maka terlepaslah pembuli tersebut … cam UMNO la tu…minta nyawa dari Agung bila tersepit..

          Reply
          • July 5, 2011 at 12:30 pm
            Permalink

            berjuang untuk keamanan dan kezaliman dari puak2 ko yg wat huru hara….hina ker tu…ooo lupe ko sungguh mulia sbb nk jadikn m’sia mcm mesir dan libya…

          • July 6, 2011 at 11:40 am
            Permalink

            Korang pendekar sejati? Kahkahkah…betoi sewel ko ni, pendekar sejati Melayu tak berketuakan kerling pariah betina puaka tu! Cuma si kitol yg buat begitu!

    • July 3, 2011 at 3:53 am
      Permalink

      hmm…..majoriti rakyaat yang selama ini hanya mahu untuk meneruskan hidup dalam keadaan aman dan damai telah mula bersuara……

      Selama ini desakan demi desakan untuk pihak kerajaan mengambil tindakan pro active memantau anasir-anasir perosak keamanan hanya di pandang ringan oleh pemerintah…kerajaan mengambil langkah ” tunggu dan lihat ”…malah menteri keselamatan dalam negeri telah di kritik hebat kerana lambat untuk bertindak, mengakibatkan anasir-anasir subersive makin berani untuk mencabar kesabaran rakyaat.

      Bukti demi bukti telah diajukan tentang pengelibatan negara dan pertubuhan asing dalam memberi sokongan kepada anasir-anasir perosak ini seperti di pandang sepi oleh pihak berkuasa…..mengakibatkan rakyaat menjadi makin tidak selesa….semakin rimas dengan persoalan.

      Kini rakyaat mula menterjemahkan kekecewaan mereka dengan perbuatan….beribu-ribu orang mebanjiri Pulau Pinang dan Ipoh sambil mendesak kerajaan bertindak segera….kata dua telah di beri…..hentikan pergerakan subersive yang mengugat negara atau rakyaat akan bertindak sendiri….orang Melayu adalah satu bangsa yang penyabar dan betimbang rasa…..tapi janganlah di uji kesabaran itu pada tahap yang tidak boleh di terima mereka……” amuk ” adalah perkataan melayu yang diguna pakai di seluruh dunia, fikirkan lah….

      Alhamdulillah kelihatan masej yang hendak di sampaikan rakyaat akhirnya di pandang serious oleh kerajaan…tindakan-tindakan prevention sedang di ambil walaupun agak terlewat kita mengharapkan activiti-activiti anasir-anasir ini dapat di hentikan segera.

      Ada pengajaran yang harus kita ambil ikhtibar dari reintetan-rintetan peristiwa ini….majoriti orang melayu perfaman sederhana tidak boleh lagi menjadi pasif dan berdiam diri….kita sebenarnya sedang di serang dalam diam dari segenap arah…pengkianatan bangsa oleh segelintir orang melayu demi kuasa dan dendam tidak sunyi dalam sejarah warisan Melayu itu sendiri….

      Jatuhnya empayar Melaka…bukan kerana kekuatan Portugis…tetapi pengkianatan bangsa oleh segelintir panglima-panglima angkatan laut empayar Melaka…..dan manusia jenis ini masih ujud dan segar di dalam negara pada waktu ini….berwaspadalah.

      Jangan nanti kita di kutuk oleh generasi-generasi akan datang kerana menjadi sebab hidup mereka melarat di tanah air sendiri.

      Alhamdulillah rahmat Allah swt masih melimpah di negara ini….marilah kita bersama-sama memanjatkan kesyukuran.

      Reply
    • July 3, 2011 at 11:54 am
      Permalink

      ABU…
      ABUduh YANG BENGAP… KALAU AMIK ILMU DARI HARAKAH NI LA JADINYA… KAN AKU DAH TULIS HILANGNYA TANJUNG PAGAR TAPI DI GANTIKAN NGAN WOODLAND TAPI SINGAPORK HILANG TANAH DAN HAK PENJAGAAN UNTUK EMPANGAN GUNUNG PULAI SERTA EMPANGAN TENGGARA YANG LUASNYA BERATUS KALI GANDA DARI TANJUNG PAGAR DAN BATU PUTIH… SECARA LOGIKNYA SAPA YANG BODO NI SINGAPORK KE MALAYSIA????
      PERJANJIAN DI BUAT SECARA “TIMBANG TARA”..
      PAKATAN RAKYAT SEBENARNYA BANYAK MENYEMBUNYIKKAN FAKTA DARI DI KETAHUI OLEH RAKYAT PEMBANGKANG SUPAYAMEREKAYANG BODO AKAN DI BODOKAN SECARA SAH OLEH MEREKA YANG BERKEPENTINGAN…
      TAPIMASIH TAK SEDAR LAGI… PULAU SIMPADAN KITA DAPAT TAK LAK NAK HEBOHKAN…
      TAH LA KALAU DAH DUNGU DAN BEBAL TU AKU TAK LEH WAT PE LAA TAPI YANG SEDIHNYA KALAU BODO N DUNGGU TU MATI KAT KO JE TAK PE TAPI AKAN DI TURUNKKAN PADA ANAK CUCU DIA LAK.. HARUUUU…
      MMALAYSIA TAK BODO DAN TAK RUGI APA2 TAPI SINGAPORK RUGI YANG AMAT BANYAK SEBAB KEPINTARAN KERAJAAN BN… IAITU EMPANGAN AIR, SEBAB PADA ABAD YANG BERIKUT MANUSIA AKAN BERPERANGAN PASAL AIR BUKANYA MINYAK!!!

      Reply
      • July 4, 2011 at 5:33 pm
        Permalink

        Aslkm,… Alasan bodo skali lagi dari zumzzore… pulau sipadan tu 50/50 kerana ikut fakta dan sejarah… dulu sabah tu ia bukan milik malaysia pun…bila dapat tu alhamdulillah… yukur… tapi batu putih tu terang terangan milik Malaysia… siap ada dokumen sejarah kerajaan johor… pun boleh kalah??? itu lah kalau taksub tahap gaban… apa saja kerajaan bagi.. kau telan hidup hidup..

        Reply
        • July 4, 2011 at 6:53 pm
          Permalink

          sekarang dapat ke tak ? yang ko bising melolong sana sini apa hal… yang penting singapork hilang tanah perjanjiannya kat tanah johor yang sizenya lebih beratus kali ganda dari tanjung pager… woodland masih kita bebas kat sana .. pe la bodo sangat mamat harakah ni .. lain kali jangan baca harakah sebab separuh cerita di terangkan separuh lagi di telan jadi taik….BACALAH UTUSAN MALAYSIA!… SEBAB TU LANIKAJIS TAKUT NGAN UTUSAN MALAYSIA SEBAB BILA BANDINGKAN … UIII JAUH MACAM LANGIT N BUMI… ADA PAHAM?

          Reply
        • July 5, 2011 at 12:48 am
          Permalink

          Deyy….thambi….isu pulau batu putih telah di bawa ke mahkamah antarabangsa….walaupun perit kita akur dengan mahkamah kerana kita adalah civilised people…

          lainlah kalau dah jenis barbarians…..jenis macam tu…nu banyak kat karala…..anak cucu depa ada juga yg terlepas kat sini….

          Reply
    • July 4, 2011 at 12:10 pm
      Permalink

      abu nie bodoh,dia cume tau copy paste jer artikel org..aku x tau la dia nie org atau anjing suruhan…

      Reply
    • July 5, 2011 at 6:11 pm
      Permalink

      aBU yang berenca teramat panjang adalah abu yang memang menjadi syaitan dala bangsa Melayu/Islam. Perginya Tanjung Pagar di Singapura tidak berti Melayu kalah. Ingat Melayu yang hak dapat pulangan. Sesiapa pun jangan perakui bahawa ‘kekuata moral daripada gerakan itu sudah pun diperolehi bersih’. Ianya buakn satu gerakan, tetapi satu helah mengalih pandangan dan pemusatan pemikiran semasa rakyat terhadap isu manusia berhati binatang.

      Katanya pada awal dia sanggup membatalkan demo, tapi disangga oleh betina iblis ini bukan himpunan yang hak kapada parti politik. Lalu diam. Kerana lidnya memang lidah biawak, maka dimerata kampong menyalak serta menabur wang supaya rakyat menyertai himpunan anjuran betina ambiga. Ini kerja Anwar di Alor Star dan seluruh Kedah yang dia pergi. Apa maksudnya ini semua?.

      Mat Sabu ingin menjadi hero untukl menarik perhatian orang rama satelah diangkat menjadi Timbalan Presiden PAS. Tiada lagi gerakan lain, Mat Sabu mengambil kesempatan supaya orang PAS serta hompunan kotor 9 Julai. Disini Mat Sabu yang amat kotor dalam sejarah hidupnya berkhalwat dan berbagai, ingin tunjuk kapada penyokongnya masa moktamar, bahawa dia dia ada gerajkan. Mat Sabu lupa semua (penyokong Nasar dan Tuan Ibrahim-prlawan rebut Timbalan Presiden) benci dengan standnya menypkpng himpunan anjuran AMBIGA yang disogok pengaruh luar-Kominis dan Zionis.

      Nik Aziz lari, mengapa tidak mahu bersama himpunan 9 Julai?. Umrah?. Himpunan kuning telah lama diatur?. Jika direstu, Nik Aziz perlu batal dan mesti bersama bersih. Mana Haji Hadi?. Mahu dia bersama dalam himpunan?. Azizan Razak, Khalid, Lim Guan Eang, Lim Kit Siang, Banggali setan Karpal Sing Mana?. Mengapa tiada suara. Sebenar, Lim Guan Eang itu Cina, Lim Kit Siang itu Cina. Karpal Sing dan anak2, mana suara mereka bersama himpunan 9 Julai. Merekalah barua besar, mengumpan Melayu PAS dan Melayu UMNO bergaduh, berbunuhan, sedang mereka lari menutup pintu tidak keluar kerana takut mereka akan dikerjakan oleh panglima Melayu dari PESAKA. Lihat!!! apa jadi bila ribuan anak Melayu berarak dari Lebuh Aceh (kampong asal Yusuff Rawa bapak kapada Mujahid) berjala melalui Penang Road ka KOMTAR. Mana Lim Guan Eng?, malah beliau arahkan Polis tangkap Ezzam Md Noor.

      Abu, jika ko Melayu tulin bukan Melayu yang ko sasarkan untuk perlekehkan. Disini tempat ko perlu ingat, bahawa Melayu ko ini memang Melayu penganut PAS yang buta dan tuli. Itulah anugera Allah kapada ko hingga keakhir hayat.

      Reply
  • July 3, 2011 at 2:24 am
    Permalink

    http://bm.harakahdaily.net/images/stories/food/wanita_headband_penang.jpg

    Pemuda Umno telah membuat demonstrasi kononnya membantah, Guan Eng yang menyokong Perhimpunan Aman BERSIH 2.0 yang bakal diadakan di ibu negara pada 9 Julai 2011 ini.

    Mereka membawa sepanduk dan banner-banner kononnya Lim Guan Eng sebagai anti Islam, dan menyebabkan perpecahan Islam.

    Mereka juga turut memakai pengikat kepala yang bertulis kalimah “Lailahaill Allah”. (klik link atas)

    Namun di sebalik perhimpunan ini, ada perkara yang harus diketahui oleh semua pihak. Antaranya bagaimana wanita ini turut memakai kain pengikat kepala dengan kalimah “Lailahaill Allah” secara terbalik. Malah dia juga tidak menutup aurat. Adakah wanita ini orang Melayu Malaysia ???

    Reply
    • July 3, 2011 at 2:51 am
      Permalink

      WOI ABU HANG TOK SAH DOK BOHONG LA, KALU DEPA BERANI BUAT DEMO PADA 9 JULAI NI, AKU KERAT KOTE AKU SEKALI LAGI

      Reply
      • July 12, 2011 at 10:34 am
        Permalink

        dah kerat ke lum kote hang tuh…bodoh tahap babi sial cara ko bercakap…

        Reply
    • July 3, 2011 at 11:16 am
      Permalink

      Dah memang betul Anti Islam abu..aku tanggung dosa kalau aku memfitnah..senang cerita

      Reply
    • July 3, 2011 at 11:41 am
      Permalink

      siam mari… TULIS LA YANG UMNO BAYAR PEREMPUAN SIAM DARI THAI DENGAN RM15 DAN NASI BUNGKUS… EEEMMMM MACAM AL-JUBURI BAYAR RAKYAT MISKIN INDON UNTUK TUNJUK PERASAAN ANTI MALAYSIA KAT KEDUTAAN BESAR MALAYSIA DI JAKARTA DENGAN BALING TAIK KE KEDUTAAN…. APA MACAM ADIL TAK?

      Reply
    • July 5, 2011 at 6:19 pm
      Permalink

      HOI…ABU, YANG BERARAK KAT PENANG TU BUKAN ANJURAN PEMUDA UMNO, TAU!!!!… ITU LAH MELAYU PULAU PINANG YANG MEMANG MULA TUNJUK KAT GUAN ENG, TAPI GUAN ENG TAKUT KENA BANTAI, POLIS DIARAHNYA TANGKAP EZAM DAN BEBERAPA MELAYU YANG LAIN.

      INGAT ABU, JIKA HANG TU MELAYU TULIN , GUAN ENG TU CINA KAFIR HARBI, HAMPA ATAU GULUNGAN HAMPA DALOAM PAS DAN PKR MEMANG DIPERBODOHKAN, DIKALDAIKAN DAN DIANJINGKAN OLEH GUAN ENG.

      Reply
  • July 3, 2011 at 3:36 am
    Permalink

    klau kita nak mencantas sesuatu baik kita mulakan dari kepalanya. apa kata tebas je kapalanya dulu sbb kepala tu la yg timbulkan huru hara

    Reply
    • July 3, 2011 at 5:45 pm
      Permalink

      tu lah yg.aku musykil…apasal babiga,mat sabut dan nuar tak ditahan…
      kalau dah tiga orang tu masuk kemunting….aku rasa abuToh pon tak ada mood nak turun..baik tengok katun kat tv jee..

      Reply
      • July 4, 2011 at 9:03 am
        Permalink

        Sebab UMNO dayus, berani dengan budak2 je… Jumpa ketua PR, diam menikus hingga terkencing seluar. Sudah laaaa… sekarang minta bantuan DYMM pulak bila semua agensi k’jaan dah tak boleh halang BERSIH.
        Ngaku jelah pemimpin UMNO sekarang memang DAYUS.

        Reply
        • July 4, 2011 at 10:52 am
          Permalink

          Kan aku dah kata….UMNO dah beli Agong….cam korang selalu cakap. Tapi yg dayus tu tetap azmin….tak bole dipertikaikan lagi!

          Reply
        • July 4, 2011 at 3:41 pm
          Permalink

          alaaa tu bagi can je dulu tu..sekali kena tibai bersepai…

          Reply
        • July 5, 2011 at 12:50 am
          Permalink

          marah bujuk…..t-shirt kuning dah serika elok….last-last tak leh pakai…..dah la bujuk..hang simpan la t-shirt tu….hang pakai pagi raya nanti ok gak. hahahahahha

          Reply
          • July 5, 2011 at 10:36 pm
            Permalink

            raya pakai t-shirt ber-shit? wakakakakakaaaa…confirm dapat duit raya dari sami kuil.

      • July 12, 2011 at 10:37 am
        Permalink

        orang felda mana ko nie yang buta kebenaran…wat malu kat orang felda je r ko nie…jangan nak tunjuk kebodohan ko tuh…orang felda la nie pon dh nampak mana yang betul mana yang salah…yang ko masih bodoh pehal…ubahla diri tuh…cermin kn skali diri tuh…bodoh bangang…

        Reply
  • July 3, 2011 at 3:39 am
    Permalink

    kalau aku jumpa ko…

    mak ko yg aku rogol…

    aku bwak 3 saksi.. selamat aku kena ada 4 kan

    babi punya abu… bangst haran jadah..

    ko beraani .. ko turun… sial

    jubor anuwar yg ko jilat sampai licin bersih…

    Reply
    • July 3, 2011 at 2:09 pm
      Permalink

      Abu ni salah sorang anak luar nikah Anwar dgn pelacur thailand..kalau ko betul2 anak RAJA ( Raja Liwat ) turun la 9hb ni…ko sepatutnye membenci Anwar yg dah membuncitkan mak ko, bknnye sama2 berjuang menegakkan kote Anwar..tak kesian ke ko dgn mak ko?

      Reply
    • July 3, 2011 at 5:41 pm
      Permalink

      Hush ! tak yah lah kita ikut rentak depa macam tu….we re much much more civilised compares to them…..itu lah sebab Allah swt mengizinkan UMNO terus memerintah…..ingat laknat Allah jangan di cari….maaf kalau tersinggung….we re the good guys…behave like one !

      Reply
    • July 4, 2011 at 9:06 am
      Permalink

      Jangan permain hukum ALLAH, aku ingatkan ko supaya taubat kerana jika ko lakukan ini untuk menghina dan mengejek hukum Allah sesungguhnya ko dikalangan orang yg. kafir selagi ko tak taubat dan tidak mengulanginya.
      Aku berlepas diri setelah menasihati korang semua.

      Reply
      • July 4, 2011 at 10:55 am
        Permalink

        Hahaha…menghukum orang lain kapir tu ko boleh terlepas ke? Yg menentukan sesapa kapir Allah sahaja, walau apa pun perbuatan seseorang! Ko main assume je, walhal banyak benda yg ko tak tahu!

        Reply
        • July 5, 2011 at 11:22 am
          Permalink

          Apa salah aku kata Chua Soi Lek dan Samy vellu kafir… dah sah2 dia tak sembah Allah?
          Sama jugak kafirnya orang yg. terang2 menolak hukum Allah. Ada Nas dan Hadis yg. sebut benda ni.. bukan suka2 aku jee…
          Pi tanya Dato Masyitah, apa hukumnya kata zina halal?

          Reply
          • July 6, 2011 at 11:43 am
            Permalink

            Dah berbelit pulak dah lidah ko macam sami velu!

        • July 12, 2011 at 10:40 am
          Permalink

          ko yang berbelit tuan gedukngok…macam bodoh je cara ko bg pandangan…apahal dato masyitah leh halal kn plak zina…dh bodoh ke apa??

          Reply
  • July 3, 2011 at 3:53 am
    Permalink

    ABU,dari ayat2 kau ni telah lama kami perhatikan samada kau ni adalah seorang kapir laknatulah yg pandai memainkan ayat2 bahasa melayu ataupun kau ni melayu berfikiran ultra liberal yg tak berperasaan jiwa melayu,mungkin juga berfahaman idealogi kominis,penyokong tegar maut Anwar peliwat,sedikit berjiwa tslam yg sempit,bodoh dan butahati yg tak boleh terima sehina2 pemimpin melayu UMNO adalah bangsa awak sendiri sampai awak tak boleh terima samasekali jasa mereka pd awak,atau awak ni adalah pengkianat pd bangsa melayu yg diupah oleh kafir2 DAPig ni.SIAPAKAH AWAK?????

    Reply
    • July 4, 2011 at 9:11 am
      Permalink

      Nabi Muhammad S.A.W. dan umat Islam semasa dimadinah telah berperang dengan bangsa Quraish Mekah iaitu bapa2 dan saudara2 mereka sendiri. Mereka melakukan semua itu demi Islam dan kebenaran.
      Aku tanya korang Jika LGE tu Islam dan perjungkan Islam manakala Najib tu Kafir dan menolak Hukum-hakam Islam dari pihak manakah kamu berdiri?

      Reply
      • July 4, 2011 at 9:26 am
        Permalink

        LGE tu confirmed kafir. Bodohnya si bujuk ni.

        Reply
        • July 5, 2011 at 11:28 am
          Permalink

          Apa Allah tak boleh ubah orang kafir untuk terima hidayah Islam seperti Allah bolak-balikkan hati Orang Islam jadi Kafir?
          Korang yg. fanatik Melayu sebab perlembagaan m’sia sebut MELAYU itu ISLAM. Sebaliknya dan beratus ribu umat melayu MURTAD seperti kata Dato Harussani. Tu yg. tak sedar perbuatan dan kata2 korang boleh jadi murtad.

          Reply
          • July 6, 2011 at 11:46 am
            Permalink

            Apehal cakap posing-poosing ni, misti ank buah karpalat sing ni!

      • July 4, 2011 at 10:57 am
        Permalink

        Isu tak timbul, buang masa….tak payah jika-jika!

        Reply
      • July 4, 2011 at 11:03 am
        Permalink

        Jika…..jika nik ajis tu pi uzbekistan….siap usung awek uzbek lagi…camana ? jika…jika..jika mat sabu nak memperisterikan ambiga…camana ?…..jika…jika…jika hang pun pernah diliwat dek anwar camana….?…jika…jika….apalah hang ni

        Reply
        • July 5, 2011 at 11:31 am
          Permalink

          Baiklah camtu mana pilihan korang untuk memimpin antara seorang MELAYU dengan Seorang ISLAM.
          Contoh Lina JOY dengan Ust.Ann Wang San?

          Reply
          • July 6, 2011 at 11:48 am
            Permalink

            Pemimpin ko jugak yg jadi peguam lina joy, F.O.C lagik, jadi jawapan ko ialah ko akan memimpin lina joy – kalo tak kang kena sekeh dengan ambegal tu!

          • July 12, 2011 at 10:42 am
            Permalink

            bodoh…jawab la dlu tuan gedukngok…macam bangang je bg idea…dh memang tahap tahi aku jer cara ko bg pandangan…babi ke org tua lu dlu…

  • July 3, 2011 at 7:30 am
    Permalink

    abu kalau kau benar2 berani isytiharkan agama kamu supaya org semua tahu …mungkin kamu penyembah bulan ke..bintang ke…

    Reply
    • July 3, 2011 at 10:36 am
      Permalink

      Mereka ini antara pencacai dungu hasil silap mata pemimpin de fuck you . Antara sorang dua yang kepala hotak mereka berjaya di tune menjadi kuning kerana sebelum ini otak mereka blank tanpa idologi dan jati diri.

      Sejak dari dulu pemimpin de fuck you ( pendekkan jadi PDFY) tune kan banyak otak antara mereka ialah nama nama besar saperti Chandra Muzaffar, Nalla, Ezam, Zul Nordin, Zahrain, Eskay dan list goes on . Yang terbaru ialah setan betina one -eyed. Mereka melaung melalak tentang berseh, rasuah kotor, amalan jijik orang lain (kunoon nya) dan bermacam amalan manusia yang mereka bolih fikirkan.

      Dalam masa sama mereka ketepikan untuk menjawab mana perginya jam omega, dari mana datang kes saiful, berapa kerap dia melanggan cina doll. Yang paling tak bolih jawab dari mana datang duit banyak untuk buat rumah segambut 7M, bently limo dan overseas trip yang terlalu kerap macam travel dari pudu raya ke bukit bintang saja. Mengikut Nalla semua yang didedah mengenai PDFY setakat ini cuma 10% saja. Bermaana 90% masih pending.

      Dengan 10% pendedahan semua manusia otak siuman (tak perlu terlalu bijak) pun sudah nilaikan bahawa PDFY adalah seorang haiwan .. opppps ……seekor manusia (lebih tepat) yang paling kotor yang masih bernyawa. Bayangkan setelah 90% lagi didedahkan, kita bakal kehabisan words untuk describe apa jenis manusia PDFY ini.

      Dari hasil congak PDFY dan pencacai yang berjaya dia sesatkan dan pesongkan akidah mereka akan berolih victory besar selepas 9 Julai nanti. Kita tak nampak begitu . Yang kita nampak ialah one-eyed betina kena tangkap, PDFY sendiri akan balik sungai buloh selepas kes liwat dia di amin dan ditalkinkan

      Satu yang pasti dua tiga nama pencacai yang sering muncul dalam blog ini akan hilang dan perlahan lahan menukar kiblat sembahan mereka.

      Reply
  • July 3, 2011 at 11:17 am
    Permalink

    Perkara 10. Kebebasan bercakap, berhimpun dan berpersatuan.
    (1) Tertakluk kepada Fasal (2), (3) dan (4)—
    (a) tiap-tiap warganegara berhak kepada kebebasan bercakap dan bersuara;
    (b) semua warganegara berhak untuk berhimpun secara aman dan tanpa senjata;
    (c) semua warganegara berhak untuk membentuk persatuan.
    (2) Parlimen boleh melalui undang-undang mengenakan—
    (a) ke atas hak yang diberikan oleh perenggan (a) Fasal (1), apa-apa sekatan yang didapatinya perlu atau suai manfaat demi kepentingan keselamatan Persekutuan atau mana-mana bahagiannya, hubungan baik dengan negara-negara lain, ketenteraman awam atau prinsip moral dan sekatan-sekatan yang bertujuan untuk melindungi keistimewaan Parlimen atau mana-mana Dewan Undangan atau untuk membuat peruntukan menentang penghinaan mahkamah, fitnah, atau pengapian apa-apa kesalahan;
    (b) ke atas hak yang diberikan oleh perenggan (b) Fasal (1), apa-apa sekatan yang didapatinya perlu atau suai manfaat demi kepentingan keselamatan Persektuan atau mana-mana bahagiannya atau ketenteraman awam;
    (c) ke atas hak yang diberikan oleh perenggan (c) Fasal (1), apa-apa sekatan yang didapatinya perlu atau suai manfaat demi kepentingan keselamatan Persekutuan atau mana-mana bahagiannya, ketenteraman awam atau prinsip moral.
    (3) Sekatan-sekatan ke atas hak untuk membentuk persatuan yang diberikan oleh perenggan (c) Fasal (1) boleh juga dikenakan oleh mana-mana undang-undang yang berhubungan dengan perburuhan atau pendidikan.
    (4) Pada mengenakan sekatan-sekatan demi kepentingan keselamatan Persekutuan atau mana-mana bahagiannya atau ketenteraman awam di bawah Fasal (2)(a), Parlimen boleh meluluskan undang-undang melarang dipersoalkan apa-apa perkara, hak, taraf, kedudukan, keistimewaan, kedaulatan atau prerogatif yang ditetapkan atau dilindungi oleh peruntukan Bahagian III, Perkara 152, 153 atau 181 melainkan yang berhubungan dengan pelaksanaannya sebagaimana yang dinyatakan dalam undang-undang itu.

    Naaah baca ni..senang faham

    Reply
    • July 3, 2011 at 11:19 am
      Permalink

      Fasal (2) sudah cukup menerangkan bahawa bersih ini perlu dikawal atas sebab² keselamatan..kerohanian..dan keamanan…abis citer

      Reply
      • July 4, 2011 at 2:30 am
        Permalink

        Sebab tu la ada ISA,Akta Hasutan,Akta polis,Ordinan Darurat dll bagi mematuhi Fasal 2 Perlembagaan Malaysia. Tapi puak-puak bongok sengaja tak mau highlight perkara perkara dalam Fasal 2 tu. Depa ingat kami ni bodo macam puak puak lembu keldai ni..

        Reply
      • July 4, 2011 at 9:19 am
        Permalink

        Tapi isu yg. BERSIH bawa tak ada kena-mengena dengan isu keselamatan, ancaman dan kerosakan. Apa isu daftar memilihan, dakwat kekal, pengundi hantu, undi pos masa PRU tu mengancam negara ke…?
        Ia hanya mengancam UMNO/BN dari terus berkuasa di Putrajaya sahaja. Ia langsung tidak mengancam negara dan rakyat m’sia. Malah ia akan menyuburkan demokrasi di m’sia.
        Habis kenapa diharamkan oleh haramjadah niii….

        Reply
        • July 4, 2011 at 11:00 am
          Permalink

          Ko memang bangang, memang senang dimainkan oleh orang berkepentingan…..padehal apa sebenar yg mereka nak tegakkan jelas tak boleh nak sorok. Kalau benda tu dah terjuntai macm belalai satu donia boleh lihat, ko tak nampak juga.betol lah ko ni beyond repair!

          Reply
        • July 5, 2011 at 2:27 am
          Permalink

          Apa pengundi HANTU ? Hang jangan dok merepet la. Cuba hang terang kan apa itu pengundi hantu,dakwat kekal & undi pos. Nampak nya hang cuba nak nafi kan hak mengundi pekerja masa syif seperti polis & tentera. Ini adil ka nama nya ? Piraah sana bole cakap kunun BERSIH tapi kotoq macam ayaq longkang belakang restoran mamak.

          Reply
          • July 5, 2011 at 11:34 am
            Permalink

            Apahal pulak sampai Isteri tentera dan Polis ikut Undi POS???? PATI punn boleh mengundi??? Ada kawan aku mengaku undi lebih dari sekali???
            Adil kaaaaa…. akai ada?

          • July 6, 2011 at 11:50 am
            Permalink

            Bujuk, kawan ko tu penipu lah. Cuma penipu yg kawan dgn penipu, cam ko!

    • July 9, 2011 at 12:27 pm
      Permalink

      aper pun bila2 boleh pinda suka haty . kalo care lain dah x bleh

      Reply
  • July 3, 2011 at 11:41 am
    Permalink

    apa..???? Nak silat???? Pi silat kat kat Paletine tu…kalau berani ler…

    Puak2 melayu ni asyik dok silat….macam gah…sikit2 nak mengamuk….maksud dia mentaliti budak2.

    Org cina dah kuasai ekonomi…lagi power kuasa tu dari ilmu silat yg hanya bertujuan untuk bergaduh?? Nak tanya kat sini ada kah pesilat kasi sini yg mempunyai rumah/property kat Tropica G & Country Club ka? Desa Park City kah? Mai kat KL macam org merempat jugak….. Cina2 business man tak payah silat, siap ada driver (driver dia melayu yg mungkin ahli silat jugak aka bodyguard). so hebat sangat kah silat kalau nak jadi balaci orang???

    Pergi mampos lah Omardin dan silat2nya..!!

    Reply
    • July 3, 2011 at 11:57 am
      Permalink

      LAAAAA NI APAHAL LAK MASUK CERITA PALASTIN NI… MOOOOO EMANG BODO…. TU LA BACA HARAKAH YANG PENUH HASRAT DENGKI DAN PENUH DENGAN TAPISAN SUPAYA RAKYAT DI BODOHKAN , HASILNYA NI LA YANG SORANG NI MOOOOOO…

      Reply
    • July 3, 2011 at 12:25 pm
      Permalink

      hahaha…cuba ko tuko ayat ko moooo….”puak2 melayu ni asyik dok demo….macam gah…sikit2 nak berdemo…maksud dia mentaliti budak2″

      Ayat bawah tu pandai2la ko tuko sndri…sah2 ko mentaliti bdk2…makan fitnah ari2..tu yang ati gelap..

      Reply
    • July 3, 2011 at 12:53 pm
      Permalink

      Mr mooooooo…..kalau nak kutuk bangsa Melayu sampai esok pagi pun tak habis….tapi apa pun kami lega…..orang melayulah yang megepalai negara ini….Sultan dan Raja – raja Melayu masih bertahta segak di singgahsana yang di bina oleh orang melayu……

      Hang sakit hati tahap gaban….hang dengki…..hang dok berkokok kat sini….tapi hang penakut…kalau berani hang pakai la baju kuning pi chow kit ke…pi dataran ke….,mampus hidup balik pun hang tak berani……hang takut kena tangkap……

      pejuang konon…..pejuang taik minyak !

      Reply
    • July 3, 2011 at 2:00 pm
      Permalink

      moooo x payah nk ckp byk…9hb ni turun la…jgn menyorok dlm sari keling betina tu dah..anak haram biasanya dicampakkan dijalanan semasa baru dilahirkan, sebab tu la ko suka sgt dengan aktiviti2 jalanan..ko ni anak haram yg dikutip oleh cina dan dibagi makan babi setiap hari…masa berunding dah tamat, kalau ko anak jantan barua cina dan keling, turun la dgn baju kuning ko tu…melayu tak perlukan melayu lahanat mcm ko..

      Reply
      • July 3, 2011 at 7:37 pm
        Permalink

        Apa lah bentuk reply2 macam ni…

        Reply
        • July 3, 2011 at 9:20 pm
          Permalink

          heh…heh….ayat / reply kena sesuai dengan sasaran…..susah kau nak faham kan ?….dah agak dah…

          Reply
        • July 4, 2011 at 11:01 am
          Permalink

          Watpe nak reply cara ilmiah…..kang lagi ko tak paham!

          Reply
    • July 9, 2011 at 12:31 pm
      Permalink

      ko jgn luper dgn kalimah allahuakbar yg berpecah menjady 1 , spt yg berlaku 13 mei lalu .

      Reply
  • July 3, 2011 at 12:20 pm
    Permalink

    BERSIH UNTUK BERSIHKAN PILIHANRAYA….
    NAK KETAWA AKU… KENAPA LA BODO MEREKA NI…
    KALAU KITA TENGOK S.O.P (STANDARD OPERATION PROSEDURE) SPR , MEREKA AKAN MELETAKKAN WAKIL PARTI YANG BERTANDING MENGIKUT KEMANA JE PETI UNDI TU DI BAWA DAN MASA PENGIRAAN WAKIL KEDUA2 ATAU KESEMUA PIHAK YANG BERTANDING AKAN JADI PEMERHATI… SO KALAU TAK BERSIA GAK MAKA TAK TAU LAA MACAM MANA LAGI….
    ATAUPUN SENGAJA NAK TENGOK MELAYU MELENTING?…. BILA DA KECOH2 KITATENGOK AL-JUBURI AKAN PI MANA?… NAIK KAPAL TERBANG PI….

    Reply
    • July 4, 2011 at 9:26 am
      Permalink

      Peti undi pos siapa yg. pantau? Ada ke wakil parti bertanding boleh sahkan dan kira undi selepas pengudi pos mengundi sebelum peti pos tersebut dibawa ke bilik pengiraan dalam tempoh seminggu?
      Siapa jaga dan bagaimana peti undi tersebut tak diceroboh?
      Ko kalau tak pernah jadi penjaga peti undi, baik diam.. sebab ko tak tau apa2 pun.

      Reply
      • July 4, 2011 at 11:04 am
        Permalink

        Alah, segala peti undi yg memehak PR habis kena campak….kedalam sungai, laut bagai. Semua ni dah terbukti, siap video semua….tak gitu?

        Reply
      • July 4, 2011 at 6:59 pm
        Permalink

        TAPI YANG BESTNYA KALAU DIKIRA SEMULA UNDI POS TU, NILAINYA AKAN SAMA NGAN BILANGAN ORANG PI BUANG UNDI HARI TU.. TAK MACAM PKR BUAT PEMILIHAN DATANG 10 ORANG TAPI BILA DI KIRA SAMPAI 200 UNDI LAK ,TAMBAH BESTNYA IALAH SEMUANYA PANGKAH AZMIN!!! BERSIHNYA KO ORANG… BERSIH KAN DIRI ANDA SEBELUM KAMU PI SOLAT…

        Reply
      • July 5, 2011 at 11:36 am
        Permalink

        Kami nak ketelusan, bukan nak menang sangat pun. Sebab kami dah biasa kalah, tapi kenapa UMNO yg. mengaku kuat dan sentiasa menang takut pada ketelusan????
        Itu persoalannya, berani kerana benar…

        Reply
        • July 5, 2011 at 4:43 pm
          Permalink

          bukan nak menang sangat pon???tulusnya hatimu abu…ketua2 kesayangan ko bersorak kegembiraan kerana telah berjaya mempergunakan dan memperkudakan org2 spt ko…

          Reply
  • July 3, 2011 at 2:16 pm
    Permalink

    pesilat negara vs peliwat negara

    Reply
    • July 4, 2011 at 2:34 am
      Permalink

      Pesilat Negara pasti terkedu bila dok tengok peliaq kawaq Anwaq/Peliwat Negara dah mencanak macam cota lama polis. Depa pesilat yang kalah tu dah tentu serah pungkok untuk di tibai oleh Anwaq Kawaq meraung raung la depa menangis kesakitan.

      Reply
      • July 4, 2011 at 9:27 am
        Permalink

        hinanya jadi pesilat negara ikut versi ko… kalau datuk seri Omar din marah, hang jawab sendiri.

        Reply
        • July 4, 2011 at 11:04 am
          Permalink

          Tak sehina peliwat negara!

          Reply
        • July 5, 2011 at 2:30 am
          Permalink

          Aku bukan nak hina Pesilat Negara tapi nak pekena kan puak puak bebai macam kapai nak tenggelam macam hang ni yang kaki palam pungkok,zina/khalwat bini orang,tipu duit KOHILAL/Tabung Memali.

          Reply
          • July 5, 2011 at 11:40 am
            Permalink

            Dah la penakut… siap fitnah orang lain lagi…
            Berani ko sebut palam BINI orang, Najib mengamuk nanti tau la hang. Pandai2 sebut…
            Lepas ni ko tentu mintak maaf pada Najib pulakkan…hahhahaha.

  • July 3, 2011 at 6:55 pm
    Permalink

    Sedih apabila membaca tulisan ini. Semoga Tuhan membuka hati Melayu-Melayu yang diiperalatkan kafir.

    Reply
  • July 3, 2011 at 7:59 pm
    Permalink

    mungkin dengan mengalir darah2 pengkhianat di jalan2 raya Kuala Lumpur akan meredakan keadaan. ingat lagi selepas peristiwa 13 Mei 1969, kaum2 yg menyokong ‘komunis’ berasa gerun untuk masuk ke kampung2 penduduk Melayu di Kuala Lumpur. kali ini semboyan telah ditiup untuk menghapuskan petualang ‘Melayu DAP’. “genggam bara api biar sampai jadi abu”.

    Reply
    • July 4, 2011 at 9:32 am
      Permalink

      Dulu ada keris terbang dengan Izin Allah melalui karomah tok2 kiai yang hebat beramal. Tak tau la kalau bekas penjenayah bergelar Datok Seri Mahaguru Omar Din tu ada Karramah juga. Sama2 kita tunggu dan lihat sebab Bersih bawak penyapu dengan tong sampah je.. petriot tak taulah m16 ke, scud ke.. atau keris telanjang.

      Reply
      • July 4, 2011 at 11:06 am
        Permalink

        Ko cakap macam ni, kalo d.s omar din marah….hang jawab sendiri!

        Reply
        • July 5, 2011 at 11:44 am
          Permalink

          Hang pi tanya Mahaguru Hang tu, pernah tak dia kena tangkap dan dibuang ke pulau jerjak (P.Pinang) sebab lakukan jenayah Merompak tak silap aku.
          Ni Melayu yg. korang puja…

          Reply
          • July 6, 2011 at 12:19 pm
            Permalink

            Aku cuma ulang cakap ko tadi….jgn nak belit-belit pulak. Takde sapa puja dia, mahaguru ke, mahathir ke, macam ko poja peliwat dan penzina kote terjuntai cam belalai dalam video tu!

      • July 4, 2011 at 11:09 am
        Permalink

        bersih bawa penyapu dgn tong sampah ke bujuk ?…..hangpa memang jenis macam tu….

        Reply
  • July 4, 2011 at 9:11 am
    Permalink

    Ni contoh satu budak melayu blogger Pakatan yang sanggup menderhaka pada Raja. Ada ka patut dia mengajak agar Raja digulingkan. Siapa-siapa tinggal kat Taman Pelangi Sentul tu tolong nasihat budak ni sikit tapi dengan baik-baik aaaaa…

    Nama: Muhammad Nur Hanief Abdul Jalil / Umur: 26 tahun / Mykad: 841207-14-5685 / Alamat; Taman Pelangi Sentul, Kuala Lumpur

    Reply
    • July 4, 2011 at 11:08 am
      Permalink

      Ini dah kira apa ni? Treason? Sedition? SB kena cari dan siasat budak ni….nasihat tak guna sebab dah melampau!

      Reply
    • July 5, 2011 at 11:46 am
      Permalink

      Pastikan betul2, takut tertangkap orang sendiri.. malu. Tu budak yg. semangat petriot kut.

      Reply
      • July 6, 2011 at 12:20 pm
        Permalink

        Kalo perangai sampah macam tu memang orang PR macam ko!

        Reply
  • July 4, 2011 at 11:37 am
    Permalink

    Seandainya tuntutan BERSIH ini direalisasikan katakanlah BN menang jugak aku rasa akan ada BERSIH 3.0 sampailah UMNO tumbang betul ataupun tidak wahai bujuk,farid,C2&C4?

    Selagi Anwar Ibrahim tidak menjadi Perdana Menteri selagi itu lah kamu akan berteriak..

    Selagi DAP tidak memegang orang melayu dari segi ekonomi dan kewangan selagi itulah puak non muslims akan terus berjuang bagi menumbangkan BN

    Selagi PAS tidak mengislamkan orang melayu balik semula selagi itulah perjuangan mereka tidak akan berhenti..hehehehe

    Selagi melayu tak hidup miskin dan pakai kain pelekat selagi itulah puak PAS akan terus menghentam UMNO..

    Teruk giler betul korang ni kan

    Reply
  • July 4, 2011 at 1:20 pm
    Permalink

    PEMUDA UMNO, PERKASA, dan Persatuan Silat cukup memalukan bangsa Melayu kerana dah 54 tahun merdeka pemikiran mereka masih lagi kolot dan tak reti, reti memahami perlembagaan..Yang paling bangang diantara yang paling bangang ialah Ali Rustam yang telah mengancam kejadian serupa 13 Mei akan terjadi sekiranya BERSIH tidak membatalkan perhimpunan pada 9hbMei nanti..Apa dah jadi dengan pemimpin UMNO/PERKASA/Persatuan Silat yang kesemuanya letak otak mereka kat lutut?…SUHAKAM kata boleh…Perlembagaan kata boleh..Hak untuk berkumpul secara aman tanpa senjata boleh…Kalau pergi ke Arkib Negara tiada satu pun sumbangan pemimpin melayu kepada Dunia, Negara dan Bangsa sendiri kerana mempunyai pemimpin bodoh dan dangkal fikiran macam ni…Siapa yang menandatangani Perjanjian Pangkor hinggakan negara dijajah?..Pemimpin MELAYU..Siapa yang melepaskan Singapura? Pemimpin MELAYU..Siapa yang jumpa bijih timah dan menjemput Ghee Hin dan Hai San datang mengautnya? Pemimpin MELAYU..Siapa yang menjual saham terbesar Perak Hanjoong Simen kepada YTL?..Pemimpin MELAYU…Selama 54 tahun memerintah orang melayu masih merempat dan cuma mempunyai 18% harta sejak Merdeka..kesemua kerana pemimpin Melayu macam kamu2 semua..

    Reply
    • July 4, 2011 at 6:23 pm
      Permalink

      hmmm….siapa yang meliwat depan belakang….pemimpin melayu jugak…..siapa yang balun china doll macam orang lupa diri….pemimpin melayu jugak…..siapa yang suka-suka boleh bagi tiket masuk syurga….melayu jugak.

      Siapa yang buat ” early morning raid ” di London stock exchange hingga Guthrie dapat di bawa balik ke Malaysia….dan menyebabkan London stock exchange menggubal undang-undang baru….Melayu jugak….

      Siapa yang memberli Lotus cars Limited walaupun halangan demi halangan sengaja dilakukan oleh industri British untuk menghalang pembelian itu….Melayu jugak

      Siapa yang menguasai bank-bank utama negara…Melayu jugak, dalam beberapa tahun kebelakangan ni siapa yang menjadi pelajar terbaik negara….Melayu jugak…

      Ini lah sikap melayu yang paling tak guna sekali….akibat dendam bangsa di perlekehkan….akibat tidak di terima majoriti…sanggup bersekongkol dengan musuh…untuk menmusnahkan bangsa sendiri….sejak zaman empayar melaka hingga sekarang orang-orang macam ni tak pernah lekang dalam warisan kita.

      Jadi pada anak-anak watan….pertahankanlah UMNO…tidak sempurna…tetapi itu saja lagi yang kita ada….percayalah !

      Reply
    • July 4, 2011 at 7:16 pm
      Permalink

      Pemimpin MELAYU korang lagi tak bole diharap…..54 tahun, satu PRU pun tak menang!
      Sebab nak menang sangat sekarang sanggop jilat pungkok DAPigs, ambingai ……muehahahahahhaha!

      Reply
    • July 5, 2011 at 2:38 am
      Permalink

      Hang ni sebenaq nya yang tak reti Perlembagaan & undang undang negara ni. Hang pi baca Artikel 2 Perlembagaan Malaysia dan semak semua undang undang yang ada – ISA,Akta Hasutan,Kanun Keseksaan,Kanun Prosedur Jenayah,Akta Rahsia Rasmi dan pelbagai lagi yang bersangkut paut dengan proviso artikel tu.. Jangan hang pa dok dengak kelentong Ambiega,Anwaq Pungkok & SUHAKAM.Depa tu semua ada agenda tau tak ?Hang pa yang tengin ketegaq yang sentiasa di perbodo oleh depa yang licik haprak tu.

      Reply
      • July 5, 2011 at 11:52 am
        Permalink

        Bila pulak bersih menghasut, subversif, buat jenayah…?????
        Buta perut la korang, faham tak perhimpunan AMAN macam AMAN M’sia dulu tu.. salah ke???

        Reply
        • July 5, 2011 at 4:46 pm
          Permalink

          AMANnyelahai perhimpunan aman itu…..

          Reply
        • July 6, 2011 at 12:23 pm
          Permalink

          Kalo dah ambegal jadi ketua, diikut orang cam ko , memang subversif, penghasut, penjenayah, bodoh, begal, segalanya….takde terkecuali, semua boosuk belaka!

          Reply
  • July 4, 2011 at 5:45 pm
    Permalink

    Aslkm, Apalah punya bangang PERKOSA, PEKASAM..sorry PESAKA… UMNO dsbg.. dari korang nak turun buat kacau dan berperang dengan orang yang jalan secara aman nak jumpa Agong, bagus lagi kalau korang tolong jaga lalu lintas untuk melancarkan perarakan tu… tolong menolong la pulok…. yang berarak tu ramai jugak ahli silat… saya ni pun belajar silat jugak.. saja la saya nak tengok mana satu yang nak buat kecoh… geng Ibrahim Ali ke… Ambiga ke… Omar din ke… nak jugak tengok dengan mata sendiri betul ke Bersih yang jahat… coz banyak berita yang kerajaan cakap ni bukan boleh percaya sangat….

    Reply
    • July 4, 2011 at 6:04 pm
      Permalink

      Deyyyy……hang belajar silat apa ?……hang jangan nak mengaku hang ahli persilatan…..kalau hang kata hang belajar selambam aku percaya la jugak…..orang jenis hang dengan kayu ni mana boleh nak di pisahkan…..hahahahahahah

      dey……hang punya practise tabla dah ok kot ??….seronok la hang main gendang nanti….ambiga pulak ada kat situ…..naik sheikh la hang…lupa diri la hang…..hang jangan lupa diri terus pi batu cave cukup la.

      Reply
      • July 4, 2011 at 6:49 pm
        Permalink

        …..lupa diri teros liwat ambingai kot….hahaha!

        Nak jumpa Agong….dah buat appointment ka belom? Tapi aku rasa tak payah la…UMNO dah beli dah Agong tu….huhuhu!

        Reply
        • July 5, 2011 at 12:55 am
          Permalink

          heh…heh….ada kemunkinan jugak tu…jenis depa ni kalau dah naik sheikh….gelap pun depa nampak elok bercahaya !!

          Reply
  • July 5, 2011 at 3:44 pm
    Permalink

    apapun pendekar2 kita jgn trlalu ghairah dan lupa bahawa pihak tentera adalah payung negara dan segala titah Seri Paduka Yang Dipertuan Agong sahaja yg boleh menghalang perkara ini dari berlaku.

    Reply
  • July 16, 2011 at 2:01 pm
    Permalink

    mana silat hangpa?? cakap gebang lebih..hak tuih, sekoq aku tak nampak masuk berita, baik utusan, BH, malaysiakini etc…tak dak pun liputan kata ahli silat mai pi tulong FRU?? hahaha…cakap ja lebih, tapi bachuiii!!!

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *