Ambiga sudah melampau, titah DYMM Sultan pun tidak diendahkan…

Share


Tidak pernah saya rasa semarah ini kepada Ambiga, Kotor 2.0 dan pemimpin-pemimpin Pakatan Haram. Namun hari ini mereka benar-benar menguji kesabaran saya. Sekiranya Ambiga berada di depan saya ketika saya mendengar berita ini, demi Allah, memang saya sudah lempang dan ludah mukanya!

Apa tidaknya? Ekoran agenda jijik dan kedegilan tahap dewa mereka untuk meneruskan perhimpunan yang kononnya “bersih” itu, DYMM Sultan Pahang, Sultan Ahmad Shah, terpaksa merayu kepada rakyatnya sendiri agar menjauhi demonstrasi Kotor 2.0 yang bakal diadakan puak-puak petualang negara itu Sabtu ini!

Bayangkan, seorang DYMM Sultan sebuah negeri, terpaksa merayu kepada rakyatnya hanya disebabkan kedegilan bajingan-bajingan ini! Memang kurang ajar! Sultan Ahmad Shah sendiri bertitah bahawa perhimpunan itu tidak ada sebarang manfaat dan sebaliknya banyak menyusahkan rakyat!

Kononnya mereka menobatkan diri mereka sebagai “pembela rakyat” dan kali ini Allah SWT telah membuktikan dihadapan dunia dan seluruh rakyat Malaysia betapa mereka mementingkan kepentingan diri dan politik mereka. Mereka lupakan kepentingan rakyat dan menyusahkan kehidupan mereka. Inikah sebuah “pakatan rakyat”? Ini bukan pakatan rakyat, ini lebih kepada “pakatan Syaitan”!

Saya fikir, tentunya orang-orang Pahang sedar dan menurut titah DYMM Sultan Pahang. Bagaimana dengan negeri-negeri di bawah Pakatan Haram? Khalid Ibrahim sendiri menggalakkan rakyat Selangor menyertai perhimpunan itu. Malah, Kerajaan Negeri Selangor turut memberi sejumlah dana yang besar untuk adhoc Kotor 2.0 melaksanakan rancangan jahat mereka! Saya mohon dari DYMM Sultan Selangor untuk bertitah mengenai perkara ini.

Begitu juga di Kedah. Khabarnya Azizan Razak turut akan menghantar “tentera-tentera agama PAS” dari negeri itu ke Kuala Lumpur untuk menyertai perhimpunan haram tersebut. Menurut sumber, sejumlah 500 pelajar dari Kolej Universiti Insaniah turut akan dihantar untuk menyertai perhimpunan itu. Memang kurang ajar mereka ini. Mereka seolah-olah mengambil kesempatan di negeri masing-masing memandangkan DYMM Sultan di negeri mereka belum bertitah.

Menurut sumber saya lagi, kumpulan pemuda-pemuda dari Kelantan yang tidak bekerja juga sudah di”shuttle”kan ke Kuala Lumpur untuk menyertai demonstrasi jalanan itu. Mungkin itu amanat Nik Aziz sebelum ke umrah. “Ambo pegi umrah dulu, mu bawok budok-budok mudo ke KL buat kacau!”, mungkin itu pesannya pada kepimpinan Kerajaan PAS Kelantan!

Saya tidak fikir Ambiga, Mat Sabu, Anwar, dan semua penyokong-penyokong Kotor 2.0 akan membatalkan perhimpunan mereka. Meskipun sekiranya dititahkan oleh DYMM Yang DiPertuan Agong sekalipun, rasanya mereka tetap akan meneruskan niat kotor mereka itu. Mereka tidak peduli pun pada mana-mana titah Institusi DiRaja.

Nak tahu kenapa? Kerana mereka berpaksikan kepada fahaman dan perjuangan Komunis! Komunis tidak mengiktiraf Institusi DiRaja dan sebab itulah Kotor 2.0 akan meneruskan perhimpunan mereka 9 Julai ini. Apatah lagi laporan mengenai dana yang mereka terima adalah dari sumber Yahudi. Sekiranya mereka batalkan, apa pula kata sahabat Yahudi mereka itu? Nak kena tembak?

Justeru itu, saya memohon agar Institusi DiRaja yang diketuai oleh DYMM Yang DiPertuan Agong memberikan titah kepada penganjur Kotor 2.0 untuk membatalkan perhimpunan mereka atau berdepan dengan Angkatan Tentera Malaysia. Pada saya, Polis DiRaja Malaysia sudah memadai, namun untuk mengelak tragedi 13 Mei berulang kembali, saya fikir, kehadiran ATM sangat diperlukan. Ampun Tuanku!



42 thoughts on “Ambiga sudah melampau, titah DYMM Sultan pun tidak diendahkan…

  • July 2, 2011 at 11:41 pm
    Permalink

    Berpiaak lah di bumi nyata

    Reply
  • July 2, 2011 at 11:51 pm
    Permalink

    Mobilise our army……bukan kah tugas ATM untuk mempertahan kan negara dari ancaman musuh dalam dan luar negeri…..

    Reply
    • July 3, 2011 at 12:30 am
      Permalink

      harap2 tak batal…nk ajar ckup2 kumpulan raja bontot, kumpulan ajaran sesat, komunis dan kumpulan jin betina toncet mata satu…kepada pencacai2 jubur anwar yg lalu lalang kat sni, jgn duduk celah kangkang bini pd 9hb nanti..turun..kita settle betul2…bg tau boss jahanam korang jgn nak lari kat mane2 kedutaan..

      Reply
      • July 4, 2011 at 8:40 am
        Permalink

        Hahaha… setelah DYMM dirayu untuk campur tangan tetiba puak2 UMNO meroyan suruh teruskan Demo untuk provok BERSIH derhaka titah sultah dan DYMM Agong.
        Sebelum ni meraban suruh henti demo hingga lebih 2000 laporan polis…. memang DAYUS puak UMNO, tak mampu halang minta campurtangan RAJA.
        Setelah tangkapan dan ISA tak mampu menahan asakan rakyat Najib hilang kuasa hingga terpaksa minta bantuan DYMM. Mengaku jelah korang bukan anak jantan.

        Reply
        • July 4, 2011 at 7:57 pm
          Permalink

          DYMM sayang rakyat dia walau ada yg menderhaka sebab tuanku tahu kalau BERSIH ni pergi jugak ramai yg tak balik rumah nanti.

          Reply
    • July 3, 2011 at 4:11 am
      Permalink

      zaman dulu komunis di hutan belantara,,zaman sekarang komunis di kota raya..
      adalah tugas wajib bagi ATM untuk membersihkan sumer komunis dan petualang negara serta konco2nya.. meraka tetap berdegil untuk berdemo.. mungkin dah banyak masyuk karung ambiga dan mat sabu termasuk nuar tukang karutnya..

      Reply
      • July 3, 2011 at 10:34 am
        Permalink

        S.O.K.O.N.G AMBIGA DI LUCUTKAN KERAYATAAN OLEH DYMM… HILANG SEKO NYAMUK…BAGI SATU PENGAJARAN PADA SEMUA YANG LIHAT DYMM SEBAGAI BONEKA KERAJAAN AJE… LAPAS BUAT KAT AMBIGA MAKA YANG LAIN AKAN SENYAP…
        BARU MEREKA TAU BERTUAHNYA MALAYSIA….

        Reply
        • July 3, 2011 at 1:28 pm
          Permalink

          hmmm….kalau dah lucut kerakyataan mana dia nak pi…..rasa-rasa India pun dah tak nak terima dia…sebab di sana banyak sangat dah orang yang berperangai macam dia.

          Reply
  • July 3, 2011 at 12:00 am
    Permalink

    itu sultan pahang….ni kat KL takpe….so rase tak salah kalau teruskan….macamlah org2 UMNO tak biase derhaka kat Sultan 😉

    Reply
    • July 3, 2011 at 4:07 pm
      Permalink

      ROSMAH TAK PAKAI TUDUNG YG HARAM DLM AGAMA PUN NAJIB TAK BERANI NAK TEGUR.. APA PUNYA KETUA UMNO LA MCM 2… CAKAP MENGALAHKAN MUFTI.. ANAK BINI PUN TAK MAMPU NAK JAGA.. NAK JAGA RAKYAT KONON.. TAK MALUKAH WARGA MYKMU DOK SOKONG PEMIMPIN NO 1 UMNO YG BINI TAK BERTUDUNG. MAMPU KAH NAK JAGA AGAMA KALAU KETUA BESAR DIA PUN TAK MAMPU JAGA BINI.. FIKIR2 KAN LAH WARGA UMNO…HEHEHE..

      Reply
      • July 3, 2011 at 5:33 pm
        Permalink

        MAHFOS OMAR (PAS) LAGI DAYUS… JAGA ANAK TAK RETI, SAMPAI ANAK JADI P.E.N.A.G.I.H DADAH … SO NAK SURUH JAGA NERARA? AKIBATNYA LINGKOP NEGARA…. SRP PUN TAK LEPASSS
        SETAKAT ITU JE KE PEMIMPIN YANG PAS AGUNGKAN?

        Reply
      • July 3, 2011 at 5:48 pm
        Permalink

        hmmm…..Alhamdulillah terpelihara agama Islam di bumi Malaysia ni…berkat pemerintahan UMNO….dengan izin Allah swt jua……faham kan, senang jer ayat tu

        ialah…tak kan nak sokong PAS yang dah songsang pembawakan Islam nya….hush !! di laknat Allah swt nanti……kami tak ada wali yang boleh bagi voucher masuk syurga free…….hangpa tak pe le…..

        Reply
      • July 3, 2011 at 6:56 pm
        Permalink

        incik gaban..kalaula bini najib pakai tudung pon…caci maki n fitnah ko pon tetap ko hambur kat diakan???khir toyo bini dia yang pakai tudung pon ko caci maki..fitnah sana fitnah sini..kalu da ati busuk taksub pada ketua ko tu…xyahlah ko kasi alasan tu lagi…org yg pakai tudung labuh kalu sokong bn pon ko hina..

        Dasar puak guna agama untuk menghalalkan cara….pergi taubat nasuha sana….

        Reply
      • July 3, 2011 at 9:05 pm
        Permalink

        Elo , jgn pandang orang tak bertudung je.. abis cammane yg bini bertudung..lingkup.. laki buat maksiat ..tu cam maner nak kira tu..ada org ada otak tapi tak de akal..qalbu tak bersih..

        Reply
        • July 5, 2011 at 7:23 pm
          Permalink

          Ye betul…..bini pelakon lucah Malaysia pakai tudung kan…anaknya pakai tudung kan…tapi anaknya kata “PAPA HEBAT”….

          Reply
      • July 4, 2011 at 2:13 am
        Permalink

        mike dgn mahposs suke bebenor citer pasal datin rose tue..
        benci tapi rindu yer..ahakss…

        Reply
      • July 4, 2011 at 9:01 am
        Permalink

        yang degan mat sabun aritu kantoi khalwat bertudung tak? pergh . .tudung mmg menjanjikan org tu baik la nampaknya gituuu

        Reply
        • July 4, 2011 at 12:16 pm
          Permalink

          Sampai bebila pun aku akan tetap menyokong PAS!!! Lantak la korang nak cakap apa pun!!! PAS tetap di hati aku selamanya!!!!! Gi mampos la korang anjing2 UMNO!!!!!!!!! Yang penting aku nak masuk syurga!!!!!! Tok Guru dah janji!!! Puak UMNO apa ada?? Hidup PAS!!!!!!!!!!

          Reply
      • July 4, 2011 at 7:59 pm
        Permalink

        Tudung jer modal ko?! Kalo rasa sayang sgt hadiah la selai dua. Yg bawal ker, siti nurhaliza ker …

        Reply
  • July 3, 2011 at 1:32 am
    Permalink

    Enam remaja lepasan sekolah yang berdemonstrasi di hadapan bangunan pejabat Badan Perhubungan PAS Pahang, selepas solat Jumaat , diberkas polis dan dibawa ke balai Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Temerloh.

    Mereka sebahagian daripada kira-kira 20 orang yang berhimpun di jalan Dato’ Bahaman di sini yang dikatakan bertindak membantah perhimpunan aman Bersih 2.0 pada 9 Julai ini.

    Mereka yang dipercayai berasal dari kampung-kampung berdekatan itu kemudiannya bertempiaran lari apabila diusir oleh anggota mata-mata termasuk polis wanita sementara enam orang daripadanya dimasukkan ke dalan van polis.

    Sementara itu salah seorang peserta demo tersebut ketika ditanya, mengaku menerima wang upah antara RM20 hingga RM30 seorang daripada pihak tertentu.

    Timbalan Pengerusi Perhubungan PKR Pahang, Ahmad Nizam Hamid
    yang juga pengamal undang-undang meminta enam remaja yang ditahan polis itu dilepaskan segera kerana mereka mempunyai hak untuk berhimpun.

    Reply
    • July 3, 2011 at 4:03 am
      Permalink

      Setelah di siasat salah seorang daripada murid tersebut mengakui di bayar RM 50 oleh pihak tertentu supaya mengakui mereka di bayar RM 20-30 oleh pihak tertentu…..

      p/s
      setelah di desak bekali-kali mereka juga mengakui di janjikan syurga oleh pihak tertentu….tetapi mereka sendiri tidak mempercayainya…..hahahahahah

      Reply
      • July 3, 2011 at 4:19 am
        Permalink

        tiket syurga dah soldout..kopon beli beras wangi siam jimat sekupang ambik kat hj hadi dan nik aziz.. sabun pencucuci baju kuning masih melambak dalam simpanan mat sabu..

        Reply
      • July 3, 2011 at 5:23 am
        Permalink

        ha..ha..ha.. Kreatif..kreatif

        Reply
        • July 3, 2011 at 10:36 am
          Permalink

          HUA HUA HUA HUA…LAWAK YANG TERLAWAK….

          Reply
      • July 4, 2011 at 8:44 am
        Permalink

        Moga Allah membalas dengan sebaik2 balasan terhadap manusia yg. suka memfitnah hanya untuk memuaskan hati dan sedikit habuan dunia.

        Reply
  • July 3, 2011 at 8:18 am
    Permalink

    semua paria2 perkakasan komunis ni,patut dilicutkan kerakyatan mereka…….

    Reply
    • July 3, 2011 at 11:33 am
      Permalink

      Semejak bila pulak ada komunis..????
      Ini ciptaan UMNO nak bagi org tak suka kat BERSIH?
      Paraiah??? Kalau org PR cakap macam ni mesti kena ISA, tapi org UMNO buat salah tak pa…janji bukan hina /lawan pemimpin mereka. Hina Islam pun tak pa…
      Dilucutkan kerakyatan…??? Apasal???

      Baik dilucutkan mereka yg curi ratus2 juta tu…

      Reply
      • July 3, 2011 at 2:41 pm
        Permalink

        Setuju. Orang yang pertama adalah seperti yang didakwa oleh YB Padang Serai, Gopalakrishnan. Berapa BILLION dia songlap? Bukannya JUTA Mooooooooooooooooyideen oi!!!!!!!!

        Reply
      • July 3, 2011 at 9:28 pm
        Permalink

        Kalau bershit tu….tak yah cipta apa-apa pun….memang orang tak suka….ada ke orang suka melalak di tengah jalan sambil hayun kaki….ada ke ?….ada ke ?

        Reply
        • July 4, 2011 at 8:46 am
          Permalink

          kalau orang tak suka, kenapa sampai perlu mohon bantuan DYMM untuk batalkan Bersih… akai ada ka?

          Reply
          • July 4, 2011 at 8:03 pm
            Permalink

            Sapa yg mohon? Ada bukti ker 4 saksi ker? Ada rakaman video ker

          • July 5, 2011 at 7:27 pm
            Permalink

            Sebab ada akai la orang mohon…takda akai dah jadi pencacai di Jalan TAR tu….

      • July 5, 2011 at 7:26 pm
        Permalink

        Anwar dah songlap berapa billion? tapi dia dah lucutkan semua pakaian dia depan China Doll hua hua huaa…..

        Reply
  • July 3, 2011 at 8:10 pm
    Permalink

    Aku tengok gambar Anbiga yang mulut dia ternganga tu, kalau depan aku, aku kencing kat mulut dia dan paksa dia telan kencing aku sebab dia degil macam yahudi!. Yahudi kan degil perangainya!!. Agong dijangka akan memberi arahan selanjutnya supaya Anbiga di ISA sehingga dia jadi nyanyuk baru dilepaskan. Kalau aku jahat dah lama aku telanjangkan si Ambiga ni depan orang ramai biar dia tahu malu kerana orang dapat tengok kemaluannya baru dia ada malu!!!!. Maaf cakap ya!!!!!

    Reply
    • July 4, 2011 at 8:48 am
      Permalink

      Hebat sangat pi la jumpa dia, bukan jauhpun dalam m’sia jugak dan cakap apa yg. ko tulis disini, jika tidak ko memang DAYUS. Harap nama je hebat, aku yakin ko yg. terkencing bila berdepan dengan Ambiga.

      Reply
      • July 4, 2011 at 8:04 pm
        Permalink

        Pergh… sayang Ambiga lebih dari segalanya nampak…

        Reply
  • July 4, 2011 at 9:48 pm
    Permalink

    Puak lahabau nih patut selain daripada semburan ayaq pedih mata oleh FRU nanti patut kena semboq dengan ayaq NAJIS sama. haaa baru padan dengan kelaku depa. Lagi pun bab lobang najis depa memang suka dan depa sokonggggg benda tuhhhhhh. Penyokong lobang najis perlu dihadiahkan dengan ayaq dari saluran najis jugak…

    Reply
  • July 5, 2011 at 9:52 am
    Permalink

    KUALA LUMPUR, 4 Julai: Jawatankuasa penganjur Bersih 2.0 sedang berusaha untuk menghadap Yang Dipertuan Agung, Tuanku Mizan Zainal Abidin sebelum Sabtu ini sebelum membuat sebarang keputusan mengenai perhimpunan itu.

    Menurut kenyataan yang dikeluarkan oleh sekretariat Bersih 2.0, “Kami akan berkomunikasi dengan Yang Dipertuan Agung sebelum membuat keputusan akhir.”

    Pagi ini Pengerusi Bersih 2.0, Datuk Ambiga Srevanasan bertemu dengan bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi.

    Ini adalah bertujuan untuk menyelesaikan situasi sekarang, kata satu kenyataan yang dikeluarkan Sekretariat Bersih melalui Twitter mereka.

    Petang semalam Yang Dipertuan Agung, Tuanku Mizan Zainal Abidin mengeluarkan titah agar diadakan rundingan antara pihak Bersih dan kerajaan.

    Baginda juga mengarahkan kerajaan agar melaksanakan segala amanah yang diberikan rakyat secara adil dan bijaksana serta menyelesaikan masalah dengan rundingan.

    Titah ini dikeluarkan baginda seminggu menjelang perhimpunan Bersih 9 Julai ini dengan kira-kira 100 orang sudah ditangkap kerana dikaitkan dengan perhimpunan itu.

    Timbalan Ketua Polis Negara pula telah mengeluarkan kenyataan pintu rundingan sudah ditutup dan akan menahan pihak yang terlibat dengan perhimpunan ini.

    Menurut Tuanku Mizan, baginda mengikuti dengan teliti akan perkembangan cadangan Kumpulan Bersih untuk mengadakan perarakan dan perhimpunan beramai-ramai yang bertujuan untuk menyerahkan memorandum kepada Beta selaku Yang di-Pertuan Agong, dan bagaimana pihak kerajaan menangani isu ini khususnya agensi-agensi dan jabatan-jabatan yang terlibat.

    Bantah tahan PSM

    Sementara itu, Bersih 2.0 dalam kenyataannya mengecam keras tindakan polis menahan enam pemimpin Parti Sosialis Malaysia (PSM) yang ditahan di bawah Akta Dharurat.

    “Ia sama seperti ditahan di bawah ISA,” kata satu kenyataan Bersih 2.0.

    Semalam, Setiausaha Agung Parti Sosialis Malaysia (PSM) S. Arutchelvan (gambar) membuat laporan polis terhadap Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein, Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar dan timbalannya Datuk Khalid Abu Bakar kerana melemparkan tuduhan palsu terhadap lima aktivis parti itu termasuk Ahli Parlimen Sungai Siput Dr Michael Jeyakumar.

    Selain Michael, turut ditahan di bawah Ordinan Darurat adalah M Saraswathy, Choo Chon Kai, M Sukumaran, A Letchumanan dan Sarat Babu.

    Kesemua mereka ditahan di bawah Seksyen 3 (1) Ordinan Darurat (Ketenteraman Awam Dan Mencegah Jenayah) 1969 yang membolehkan ditahan selama 60 hari tanpa perbicaraan.

    Kata Arutchelvan (gambar), sebelum ini kesemua mereka ditahan di bawah Seksyen 122 Kanun Keseksaan iaitu dakwaan melancarkan perang ke atas Yang di-Pertuan Agong namun telah dibebaskan daripada tuduhan itu.

    “Kemudian semalam polis membuat tangkapan semula di bawah Seksyen 3 (1) Ordinan Darurat kerana kononnya terdapat sebab-sebab untuk mempercayai yang mereka telah bertindak mengikut apa-apa cara yang memudaratkan ketenteraman awam.

    “Ini adalah tindakan salah guna kuasa di mana polis bersembunyi di belakang undang-undang zalim ala ISA (Akta Keselamatan Dalam Negeri). Polis dan KDN (Kementerian Dalam Negeri) juga tahu bahawa ISA tidak lagi popular sehingga terpaksa mengunakan undang-undang darurat yang ramai orang tidak mengetahuinya,” katanya dalam laporan polis itu.

    Tegas Arutchelvan, Ordinan Darurat digunakan ke atas individu yang melakukan jenayah berat dan bukan berunsur politik.

    “Mereka berenam ini adalah tahanan politik pertama dituduh di bawah Ordinan Darurat yang masih digunakan di zaman tidak ada darurat.

    “Maka tujuan sebenar Ordinan Darurat digunakan adalah untuk menghindar orang dari menyertai perhimpunan aman Bersih 2.0. Semua alasan dan kenyataan lain adalah tipu muslihat dan agenda memperbodohkan rakyat,” katanya.

    Minggu lalu kesemua mereka ditahan berhubung Himpunan Bersih 2.0 bersama 25 yang lain

    Bersih 2.0 berusaha menghadap Agung

    Reply
    • July 5, 2011 at 10:44 pm
      Permalink

      telok…melayu akhir zaman…

      ko tak sedar ke sapa tu babiga? apa dia buat semua ko sokong membabi buta sedangkan kapir harbi jenih nih ada agenda memerangi islam dan melayu yg.jelas?

      p/s: kerana kita ada undang2 ISA,maka negara aman sampai sekarang..

      Reply
      • July 7, 2011 at 10:25 pm
        Permalink

        hang owang felda, pe yang hang taw??…mentang2 da dapat duit yg banyak dari kerajaan, hang kaburkan pemandangan hang..skang ni,rakyat malaysia ramai yg intelektual, mereka tahu buruk dan baik dalam setiap perkara yg mereka buat.jangan bertindak semberono sahaja mencaci sesama kita..

        Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *