Siapa Ambiga Sreenevasan?

Ambiga Sreenevasan, ketua demonstrasi BERSIH 2 yang dijadualkan pakatan pembangkang pada 9 Julai 2011 adalah pendokong utama fahaman pluralisme di Malaysia. Ambiga turut melobi hingga ke PBB dan berharap menjadi pelapor ataupun pemantau bagi pihak PBB di Malaysia mengenai pluralisme. Ambiga jadi ketua BERSIH 2 namun yang buat demonstrasi di jalan-jalan adalah ahli-ahli PAS. Siapa perkudakan siapa ini?

Ambiga menerima anugerah “Women of Courage” pada 12 Mac 2009. Bersama-sama Ambiga menerima anugerah yang sama adalah Dr Musdah Mulia dari Indonesia. Siapa Dr Musdah? Tidak menghairankan mengapa Ambiga menyokong pluralisme kerana ada seorang lagi penyokong pluralisme di Malaysia yang juga sefahaman dengan Ambiga dan Dr Musdah (baca sini).

http://anginperubahan.blogspot.com/2011/06/siapa-ambiga-sreenevasan.html

48 thoughts on “Siapa Ambiga Sreenevasan?

  • June 17, 2011 at 9:36 PM
    Permalink

    pas dah buang negara islam …tak heran kini jadi cacai ambiga yg.perjuangannya banyak menghancurkan islam…

    nak demo bersih? pemilihan pimpinan parti pGayR ari tu bersih ke?

    Reply
    • July 5, 2011 at 8:17 AM
      Permalink

      hahaha PGayR kelas gitu tapi masih ada yg x sedar diri tu nak2 org melayu…hamPAS

      Reply
  • June 19, 2011 at 2:40 PM
    Permalink

    YB Menteri Dalam Negeri,

    Dipohon YB gunakan ISA untuk menahan manusia yang tak sedar diri ni…

    Reply
    • July 12, 2011 at 9:36 PM
      Permalink

      org bukit x otk ke? isa isa pemuda umno tu mcm mane?

      Reply
  • June 20, 2011 at 8:47 PM
    Permalink

    bila agaknya KDN nak bertindak ni? Tak ada siapa yang bolih tandingi Dr.M tentang ketegasan nya, atau ada insan yg bolih tandingi nya???

    Reply
  • June 26, 2011 at 12:36 AM
    Permalink

    Kerana keling,melayu binasa.

    Reply
    • July 6, 2011 at 3:11 PM
      Permalink

      Bodoh punya ,Melayu mana binasa …. Pikir betul betul …. Kamu ni nak pilihanraya yang adil ke atau kamu nak meleyu dengan india menjadi topic … Sekurang kurang selama ini kamu sebagai melayu menganggok anggok kepada kroni-kroni kerajaan UMNO dan SPR , sekarang seorang wanita ada ‘guts’ , untuk talk KAMU PULA DUDUK KAT RUMAH ….PIII GI DA ….

      Reply
    • July 12, 2011 at 9:38 PM
      Permalink

      kerana …….. melayu binasa (melayu x otak ke? ye la tu ikut sesuka hati je kalau org bg mesti ikut kan? melayu b……..h

      Reply
    • July 12, 2011 at 9:53 PM
      Permalink

      si phoenix kerana siapa melayu binasa? org yg x otk baru ckp mcm ni u ada ke x?mungkin letak kt lutud ke? u org ni x boleh fkr sendiri ke? mahathir tu siape?dia pn k……. kan abe kenape dia bl jd pm????????????

      Reply
  • June 26, 2011 at 4:42 AM
    Permalink

    KDN nk bertindak bila anak2 PARIA ambiga ini buat demo dpn rumah menteri KDN..??

    Reply
    • July 4, 2011 at 2:42 PM
      Permalink

      Nie lah UMNO yg sebenarnya mengamalkan perkauman tak ada sopan dan tak menghormati orang lain. Kalau hati dah hitam akibat makan rasuah, perkataan2 macam nie la yang terkeluar dari mulut2 mereka. Hasil rasuah tu jgn bagi pulak kat anak2 dan bini nanti ramai pulak zuriat yg terhasil akibat kesilapan bapa yg perasuah dan perampas hak org cukupla kau seorang yg jahil

      Reply
      • July 7, 2011 at 8:36 PM
        Permalink

        manusia senang menabur fitnah..kalau tiada bukti jangan tuduh sebarangan, kalau ada laporkan…kalau takut, biar Allah yang menghukum…jaga kelakuan diri dan perkataan..jangan sebarangan melontar tuduhan..kalau kamu percaya pada Allah, nescaya DIA akan menghukum mereka yang bersalah…tapi jangan kamu memandai2 berkata2 dusta dan fitnah kerana itu sifat orang yang fasik..dan jangan kamu memandang sebelah pihak sahaja sedangkan ada yang lagi teruk dari ini..cuba baca komen2 di m’sia kini…adakah itu semua komen2 yang tiada perkauman?malah sanggup mencerca umat seagama…

        Reply
      • July 8, 2011 at 11:36 AM
        Permalink

        Siapa kata??? Lu jgn ckp byaklah… Hati lu Putih ker?? PKR. PAS. ROKET tu sumer x amalkan rasuah ker tme plhan raya??? Semua pun sama. So.. lu jgn nak salahkan Umno jerk..

        Reply
      • July 11, 2011 at 8:48 AM
        Permalink

        butuh hg la angah.. xsedar diri… p mampos laaa.. sb umno la kita merdeka.. negara aman..

        Reply
        • July 12, 2011 at 11:57 AM
          Permalink

          betul3 sy sokong, sekarang melayu mudah lupa bagai mana moyang n atok2 kita bersusah payah nk merdakakan tanah melayu tp sekarang cucu cicit bersusah payah supaya di jajah semula… apa nk jadi dgn bangsa melayu skg nie…

          Reply
      • July 12, 2011 at 2:49 PM
        Permalink

        cuba kite lihat yg terima rasuah tu adakah semestinya orang umno ,orang pas,dap,pkr xketinggal juga.jadi jangan suka mengata

        Reply
      • July 16, 2011 at 3:10 PM
        Permalink

        Mukmim sebenar ialah mukmin yg lain terselamat dari kejahatan mulut & tangannya. Kenapa u tak doakan kebaikan utk mereka insaf, @ paling baik jumpa mereka yg u kata ambil rasuah tu!

        Reply
  • June 26, 2011 at 8:20 PM
    Permalink

    Kami sayangkan negara Malaysia….selamatkan Malaysia dari makhluk yang suka mencetuskan huru hara serta tidak pernah mensyukuri kedamaian dan kerukunan negara ini. makhluk-makhluk seperti ini harus dihapuskan dari muka bumi ini….

    Reply
  • June 27, 2011 at 12:48 PM
    Permalink

    jangan terlupa…kita berpegang pada alquran dan hadis sebagai rujukan kehidupan yang harmoni…dalam hadis ada menyebutkan…ALKUFFARU ALA MILLATU WAHID….maksudnya…orang kafir tetap berada dibawah satu lembayung…

    Reply
  • June 28, 2011 at 1:36 PM
    Permalink

    Mengapa mengata orang dengan melulu tak usul periksa. Semua yang hidup di dunia ini adalah hamba Allah dan hendaklah ingat ini. Sedap sahaja mengata orang kelinglah, parialah, kaffrlah, apa bezanya orang yang mengata itu. Semua ini tidak mendokong 1 Malaysia rakyat diutamakan. Hendaklah sedar siapa dia rakyat Malaysia terdiri daripada berbagai bangsa. Awak tu kelulusan apa universiti mana. Malaysia memang negara merdeka dan berpelembagaan. Semua orang sayangkan negara Malaysia. Tetapi ada orang yang tidak sayang negara Malaysia dengan membuat hebahan supaya orang-orang berkenaan bergaduh sesama sendiri. Macam budak-bukan mentah dan kurang tunjuk ajar. Jangan jadi bodohlah ikut sahaja orang lain kata eperti budak-budak yang masih berhingus. Hentikan semua ini. Berfikirlah secara rasional yang mana terbaik. Yang mengaku ikut hukum Islam itu betulkah begitu mengikut hukum Islam yang betul-betul Islam. Jangan cakap sahaja cakap tak serupa bikin. Itulah sebabnya rasuah bertambah-tambah dan semakin parah pada masa ini tidak boleh dihapuskan. Islam apa ini buat malu sahaja mengaku Islam. Jangan cakap banyaklah Bersihkan diri sendiri dahulu. Bolehlah kita menyertai perhimpunan Bersih ini. Selamat maju jaya Malaysia. Merdeka, merdeka, merdeka. Terima Kasih.

    Reply
    • June 29, 2011 at 9:46 AM
      Permalink

      aik? ambiga tu kan mmg kafir…xkan nk panggil islam kot.. Ambiga kan pejuang IFC + murtad..lagi mau sokong ka? sudah terang lagi bersuluh tp sudah tak nampak ka? PAS betul2 ikut Islam ka? Xde rasuah ka? Rasuah dia kata hadiah…alamak.. bkn kamu je yang masuk universiti,yang belajar agama..Yang mengaku ikut hukum Islam itu betulkah begitu mengikut hukum Islam yang betul-betul Islam. Jangan cakap sahaja cakap tak serupa bikin. Itulah sebabnya rasuah bertambah-tambah dan semakin parah pada masa ini tidak boleh dihapuskan. Islam apa ini buat malu sahaja mengaku Islam. Jangan cakap banyaklah

      Reply
      • July 5, 2011 at 7:33 PM
        Permalink

        Mendengar cakap helang
        makan buah beluluk
        mendengar cakap orang
        terjun masuk lubuk.

        otak tarok lutut.

        Reply
    • July 4, 2011 at 3:33 PM
      Permalink

      tak tumbuh tak melata,tak sungguh org x kata,”siapa dia” dah siasat ke sape ambiga…masih nak pertahankan lg….rasuah dah berkurang walaupun belum dpt di basmi semuanya,tanya sprm kalau nak tahu statistiknya baru keluar kenyataan.sebab berfikiran rasional la gua anti bersih,kalau x rasional dah lama sokong bersih.merdekakan fikiran dan minda baru boelh merdekakan negara.hendakakah negara kita di kuasai komunis fikir2kanlah siapa yg kita sokong.

      Reply
  • June 28, 2011 at 7:54 PM
    Permalink

    malaysia sudah maju di bawah bn…….ambiga pompuan pengacau bagi melayu sama melayu bergaduh..sedar lah wahai melayu DSAI.NIK AZIZ.MAT SABU HAMPA TU MELAYU JGN KERANA POLITIK NAK GADAI BANGSA

    Reply
    • July 4, 2011 at 2:20 PM
      Permalink

      Sapa yg nak bergaduh, kalau bukan PERKASA yg bodoh dan PEMUDA UMNO yg bangang kalau BERSIH buat 19hb si bodoh dan si bangang nie buat la hari lain tak la bergaduh jadinya. Cuba tengok kat Penang sapa yang buat kecoh kalau bukan PERKASA dan UMNO yg bodoh & bangang tu yg buat demontrasi korang tak cerita pun ….. ce cite sikit.

      Reply
  • June 29, 2011 at 8:55 AM
    Permalink

    salam … pd pendapat saya, pd ketika ini DYM SPB Yang DiPertuan Agong mesti memanggil anwar ibrahim, ambiga dan beberapa org lagi yg neriya2 nak menyerah memorandum tu mengadap tuanku di istana negara. mintak mrk bawak dan serahkan memorandum tu. saya cadangkan dlm masa terdekat ni. bila dah serah memorandum tu pd YDP Agong, apa lagi alasan nak berhimpun secara haram? Agong x ada masalah nak panggil mrk2 ni. Agung guna kuasa yg ada. apa komen kalian?

    Reply
    • July 12, 2011 at 2:01 PM
      Permalink

      INI BARU BETUL !!! DEMO2 DI JLN RAYA TU BUAT APA? ORG SUSAH CARI MAKAN.

      Reply
  • June 29, 2011 at 10:28 AM
    Permalink

    itu laaa. semua perkara yang terjadi dalam negara kita ini janganlah dipertikaikan.. diam sajalah.. orang melayu… kita kan Satu Malaysia… sama rata semuanya… jangan banyak kerenah lagi.. apa nak pejuang hak… hak semua dah sama sebab tu cina dan india dan bangsa lain dah melampau… diam..diam.. jangan banyak cakap..

    Reply
    • July 4, 2011 at 2:24 PM
      Permalink

      Diaorang melampau sebab 1 Malaysia korang la. Jangan jadi melayu yg pengecut macam UMNO yg cuma tahu cakap yes boss…… walaupun kebatilan didepan mata.

      Reply
  • July 1, 2011 at 8:22 AM
    Permalink

    1Malaysia tak ada salahnya. jangan salah tafsir. yang silapnya si ambiga ni yang tak mengenang
    budi. dia rasa dia hebat dapat bergaul dengan bini president amerika dan orang kanan obama
    tu. orang PAS plak yang rata-rata orang islam yang berjuang untuk islam konon, boleh plak menyokong
    keling tu. bukan tak tahu siapa ambiga, bukankah dia tu anti islam. oarang PKR tu tak hairanlah, kepala dia pun memang dah macam si keling tu…so, orang melayu, janganlah diulangi sejarah pahit yg berlaku dalam negara kita ni.

    Reply
    • July 12, 2011 at 9:47 PM
      Permalink

      ha ha ha fikir la sendiri tk malu ke islam islam abe anwar dn nik aziz tu siape? kepala u je mcm belacan konon……tu la orang beri kita ……………….

      Reply
  • July 4, 2011 at 1:11 AM
    Permalink

    kejatuhan melaka, kerana keling, sejarah dah membuktikannya. Apakah kita mau berulang semula….Pembesar melayu berebut kuasa dan leka dgn kemewahan….SEdarlah bangsa ku, ekonomi dah tak de, dimonopoli bangsa yang satu , tanah melayu hanya tinggal ketapi tanah melayu… melayu pas, melayu umno, melayu pkr.., bergabunglah dlm seruan islam yang satu. bergabunglah untuknegara bangsa dan agama FIKIRLAHHHHHH.

    Reply
  • July 4, 2011 at 9:54 AM
    Permalink

    dok hairan kenapa nak agung2kan ambiga yg mencemar kedamaian negara. kenapa dia anti sgt dgn islam… kerana nak menuntut hak kononnya… lalu nak bt kecoh….. dia x ingat ke mak bapa dia lahirkan dia dlm negara yang aman dan harmoni…. apa yg perlu cuma celik mata n p belajar tinggi2 dgn harapan terus menjaga kedamaian negara ini, tp malang dia jadi pengkhianat negara. patut kena sula je dia ni…. ingat malaysia…. kemerdekaan ini x ada guna klu asyik berbalah…. menjadi barua kpd pengkhianat negara sama seperti menjual maruah sendiri… fikir2 kan lah… p/s – elok sgt klu ambiga kumpul ramai2 bersihkan sampah2 kat negara ni lgpun muka diapun da serupa gan sampah aku nengoknye…..

    Reply
    • July 12, 2011 at 10:00 PM
      Permalink

      cuba tengoh cermin dulu x pernah tengoh ke?

      Reply
  • July 4, 2011 at 5:32 PM
    Permalink

    ambiga?dialah ibu segala paria di dunia ini

    Reply
    • July 12, 2011 at 9:55 PM
      Permalink

      ha ha ha kalau dia ibu(……) 9 julai ramai betul islam bukan india dn cina

      Reply
  • July 8, 2011 at 12:52 PM
    Permalink

    mmg btol kata Dr. M org melayu mudah lupa diri & mudah d’alatkan.Tidakkah mereka ini bahawa niat Ambiga itu cuma nak pecah belahkan org2 melayu di negara ini.sedar lh ko org sume sblm t’lmbt…fkrlah dgn sebaik2 nye sblm m’ikut kata2 org lain.mmg lah niat ko org nak menuntut perubahan tu baik.tp sedar tak ko org bahawa ko org telah p’alatkan oleh AMBIGA yg mmg x ske dgn bangsa2 ko org sume.

    Reply
  • July 8, 2011 at 12:56 PM
    Permalink

    aku benci org yg cuba musnahkan keamanan negara.malaysia tanah tumpahnya darah ku!! ambiga mmg tdk akan risau tentang maruah negara kita ini sb Ambiga adalah org asing walaupun die lahir di malaysia.

    Reply
  • July 9, 2011 at 8:16 AM
    Permalink

    Buang negeri je orang macam ambiga.. Lucutkan kewarganegaraan. Sapa lah bagi dia Datuk??? Asyik me ghina Islam X sudah sudah. Suruhlah dia duduk US kalau kat sana tu indah sangat.. Tak pun balik India. I senang je kalau kata duduk Malaysia tak adil pindah keluar.. biar aman sikit malaysia ni. Takperlu nak kerah tenaga rakyat layan kerenah perempuan gila glamour ni!!!!!!!

    Reply
  • July 9, 2011 at 6:20 PM
    Permalink

    jangan sampai peristiwa 13 mei berulang kembali !!!!!

    Reply
  • July 9, 2011 at 8:41 PM
    Permalink

    rakyat yang terlibat dalam bersih mahu perubahan dalam mimpin mesia.rakyat nak pemimpin yang islamik.betul2 pandu quran ngan sunnah,bukan cakap je. contoh mesir, rakyat bjaya jatuhkan hosni mubarak,begitu jugak negara islam lain cuma yang kita risaukn ialah demonstrasi yang diowang buat , pihak luar amik kesempatan.

    Reply
  • July 12, 2011 at 9:50 AM
    Permalink

    YA ALLAH AMPUN NILAH DOSA DOSA KAMI… TUNJUKILAH JALAN YANG TERBAIK UNTUK KAMI MENUJU KE SYURGA MU YA ALLAH… BUKAN JALAN KE NERAKA MU

    Reply
  • July 12, 2011 at 12:08 PM
    Permalink

    apa nk jadi dengan bangsa melayu sekarang… moyang n atokm kita dulu bersusah payah merdekakan tanah melayu tp skg cucu cicit yang ada berusaha bersungguh2 supaya kita di jajah semula…. kalau moyang n atok kita yang telah meninggal dunia boleh berkata2 x lain kata2 yang akan di ucapkan ” KALAU AKU TAU BEGINI JADI NYA NEGARAKU X KAN AKU BERJUANG UNTUK KEMERDEKAAN BIARLAH NEGARAKU DIJAJAH SELAMA2 NYA”

    Reply
  • July 12, 2011 at 12:12 PM
    Permalink

    mane2 melayu sokong bersih adalah bodoh..

    Reply
  • July 12, 2011 at 1:45 PM
    Permalink

    amboi melayu tak sedarr diri……..suka hati aje cakap Dato Ambiga…orang asing,paria,keling…………
    sedarlah orang yang sebut perkatan ini datang dari mana………you melayu org pelarian dari jawa,indon….kita india dibawa mauk oleh orang British …ok…kita bukan serupa u org tak sedar diri
    Ibrahim itu pengecut ……….dia huru harakan rakyat konon support Bersih dari awal lagi…..last last
    dah makan Rasuah …dahlah pecahkan Melayu sendiri dua belah tak sedar ibrahim buntut….nak suruh org tarik citizenship konon…macammana dengan khairy yang patroit itu kena buang citizen ke atau undercoverd by the coward govt……………….

    Reply
  • July 12, 2011 at 3:21 PM
    Permalink

    tp kalau tempat aku orang yg jadi pembangkang ni adalah orang yg tak pandai cari makan sendiri,yg suka meminta bukan2 hanya untuk kepentingan diri sendiri..selalu menharapkan orang lain(malas berusaha)lepas tu mulalah nak marahkan kerajaan kalau tak ditepati… diluar masih ramai yg hidup susah lebih daif dr krang yg perlu pertolongan tak mcm korang yg dah hidup senang mkan nak bersuap

    Reply
    • July 13, 2011 at 5:29 PM
      Permalink

      Dalam kita berbicara ni pun masih ada yg x sedar akan diri dan x tau di untung. ingat la jgn samapai malaysia di istihar dakrurat…org yang inginkan kedamaian x mau di perintah oleh tentera….Payah sgt ke kita nak bersatu. Malaysia neraga yg berbilang bangsa….Bersifat bersyukurla dgn apa yg ada….Pertahankanlah apa yg nenek datuk kita dapat….Jgn biarkan Malaysia dilimpahi dgn darah…..
      Fikir – Fikirkanlah…jgn ikut sgt perasaan nanti kita yg binasa….

      Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.