Pas boikot Utusan, Nik Aziz haramkan terusss..!!!

Marah betul Pas pada Utusan Malaysia. Dua hari lepas, Pas melancarkan kempen boikot Utusan. Kemudian semalam, Kerajaan Pok Nik Aziz, mengharamkan Utusan untuk menjejakkan kaki ke mana-mana majlis rasmi Kerajaan “bapak dia punya” untuk membuat liputan media. Marah sungguh Pas dan Nik Aziz pada Utusan…!!!

Kenapa Pok Nik dan Pas marah sangat pada Utusan? Alasan Pas dalam versi agama anutannya, Utusan telah menghina “Islam”, mempersendakan “hukum hakam Islam” dan “meresahkan umat Islam” kerana menyiarkan karikatur hasil karya kartunis Miki pada 15 Jun yang lalu.

Itu versi penganut ajaran agama Pas! Itu hukum Pas! Itu keresahan penganut Pas terhadap karikatur tersebut!



Sebenarnya, karikatur tersebut jelas sekali menunjukkan kritikan, sindiran sinis dan perli dari kartunis Miki terhadap fahaman penganut agama Pas mengenai “Amanat Hadi Awang” yang terbaru!

Jelas sekali di dalam dialog karikatur tersebut, tertera ungkapan “tidak boleh jadi saksi, tak ada telinga, tak ada mata,” dan “dia hanya besi”! Saya ingin bertanya, adakah sesiapa yang menyebut ungkapan dialog tersebut selain Presiden Pas, Abdul Hadi bin Awang? Ada tak..???!!!

Semua orang dengar dengan jelas bagaimana Hadi dengan bangganya melafazkan ungkapan itu ketika menyampaikan “Amanat Hadi terbaru”nya pada ucapan penggulungan Presiden Pas, pada Muktamar Pas ke-57. Saya ada di situ ketika Hadi berucap dan saya tidak pekak untuk mendengar, tidak bisu untuk menyampaikan, dan mampu berfikir dengan akal untuk menilai ungkapan Hadi!

Justeru itu, ungkapan tersebut yang diguna kembali di dalam dialog karikatur tersebut, jelas menunjukkan bahawa kartunis Miko mengajuk ungkapan Presiden Pas itu, dan bukannya mengajuk Islam sebagaimana yang didakwa oleh bahlul-bahlul pak-pak lebai Pas itu! Itu pun tak boleh fikir ke?

Mempersenda hukum Islam? Saya fikir, semua orang yang rasional dan waras mampu menilai sama ada Miko mempersendakan hukum Islam atau Hadi sendiri yang mempersendakan hukum Islam. Sekiranya Miko mempersendakan hukum Islam, maka jelaslah Hadi lah yang menjadi “Tok Guru” kepada Miko kerana kartunis itu hanya menyampaikan apa yang diungkapkan Hadi sebelum itu. Faham ke “keldai-keldai” semua?

Meresahkan umat Islam? Betul ke umat Islam resah dengan karikatur itu? Atau penganut-penganut Pas saja yang resah? Pada pengamatan saya, hanya Pas saja yang keresahan dengan karikatur itu kerana ia jelas menyindir dan memerli Presiden Pas dan bertepek tepat di dahi Hadi Awang!

Tidak ada pun laporan polis dibuat oleh rakyat yang terhadap karikatur itu. Kalau ada pun yang buat laporan polis, itu hanyalah ahli Pas yang mahu membodek Presidennya. Samalah dengan Nasrudin Tantawi yang menyerahkan memeorandum bantahan dan mengugut Utusan baru-baru ini. Jadi, jelas sekali, hanya penganut Pas saja yang resah, rakyat yang lain okay saja…

Baiklah, kalau nak sangat boikot Utusan, boikotlah. Boikot sepenuhnya. Pegang pada kata-kata itu. Jika mungkir, maka jangan marah sekiranya semua umat Islam akan menuding jari kepada Pas sambil menyebut “KAMU MUNAFIK!”. Saya cabar semua penganut-penganut Pas..!!!

Boikot semahu-mahunya. Jangan sentuh, pinjam, beli, atau baca Utusan langsung! Jangan ambil tahu langsung! Sekiranya Utusan dijadikan pembungkus nasi lemak pun, jangan sesekali mencuri baca pembungkus nasi lemak itu. Jangan masuk Utusan Online selamanya..!!!

Saya mahu lihat bagaimana hebatnya Pas mengotakan kata-katanya. Ingat! Jangan mungkir! Sekiranya mungkir, maka kami akan beramai-ramai “declare”..PAS adalah munafik! Dan jangan salahkan kami kerana sememangnya Rasulullah menghukum melalui hadis Baginda bahawa antara tanda-tanda orang munafik itu adalah “berkata-kata, namun mendustakan kemudiannya”! Jadi buktikan kata-kata boikot itu!

208 thoughts on “Pas boikot Utusan, Nik Aziz haramkan terusss..!!!

  • June 19, 2011 at 1:31 AM
    Permalink

    Nampak gaya makin bodoh lah orang PAS kalau haca Harakah jer… Kesieh…
    Nak buat camna ada golongan profesional pun IQ zero…
    Lawak of the days

    Reply
    • June 19, 2011 at 11:07 AM
      Permalink

      memangpun pengikut PAS makin bodoh. percaya atau tidak semua pemimpin tertinggi PAS membaca Utusan dan Berita Harian dan mereka-mereka ini mungkin tak pernah membaca harakah pun. Cuma yang membaca Harakah pengikutnya saja. Kalau tidak macam mana mereka tahu apa yang tertulis dalam akhbar melayu ini. Kan dalam AL-Quran pun ada menyebut manusia-manusia MUNAFIK

      Reply
      • June 19, 2011 at 1:25 PM
        Permalink

        memang aku pun baca utusan prono UMNO …….. tapi dah berhenti membeli utusan prono UMNO….

        Reply
        • June 19, 2011 at 2:31 PM
          Permalink

          tak pe kita orang pun paham, korangkan macam parasit dah menumpang baca lepas nak menjahamkan pulak

          Reply
          • June 19, 2011 at 8:04 PM
            Permalink

            memang itu pun taraf utusanprono

          • June 19, 2011 at 9:10 PM
            Permalink

            antara manifesto fuckatan bila pilihanraya adalah kebebasan bersuara dan menyampai berita..

            bebas bersuara? kenapa utusan diboikot di p.pinang dan kelantan? cakap macam mengkarung…perangai macam ultraman..

        • June 19, 2011 at 3:34 PM
          Permalink

          prono tu ape?… bahase jawe eh?… kenapa puak PR ni fobia sangat dgn Utusan? Utusan kan menyampaikan berita benar dan bukti lagi tepat…
          mungkin sebenarnye puak2 PR ni takut ke dgn utusan sebab ia mampu membuka minda rakyat dan mata rakyat siapa sebenarnye PR ni…
          utusan tak buat cerita… tapi ia memang realiti… bukan mcm harakah… banyak putar belit dan fitnah… patutnye akhbar macam tu yang patut diboikot oleh rakyat sebab menyampaikan info tak tepat…

          Reply
          • June 19, 2011 at 3:43 PM
            Permalink

            jangan EMOSI sangat bro dengan budak2 PASti ni, diorang mana suka kebenaran. sedangkan Al-Quran pun diorang bole putar belit ikut suka mak bapak dia je. Inikan pulak utusan.

          • June 19, 2011 at 8:06 PM
            Permalink

            prono tu bahasa melayu UMNO…..

            kita tak takut dengan utusanlucah UMNO lah….

            sekarang rakyat dah meluat

          • June 20, 2011 at 1:39 PM
            Permalink

            kalau tak takut nape lak nak boikot?…
            jgn jadi bodoh C4… ko nak boikot bende yang menyampaikan berita benar…. ko nak cop utusan lucah sebab ape?..
            sebab utusan tulis cerita pasal perlakuan keji Anwar tu ke?..
            tu cerita betul kan?.. kenape ko nak cop utusan lak.. kenape ko taknak cop si pelakunya (Anwar) tu penzina atau porno?…
            eh… harakan buat cerita macam2 pasal UMNO ade UMNO nak melenting sampai nak boikot?… aku rase rakyat bukan makin ramai meluat dgn utusan.. tapi dgn harakah sampah tu…

          • June 20, 2011 at 5:17 PM
            Permalink

            tak semestinya cerita anwar jea….

            bahkan memamng aku dah benci …..

            kau nak buat apa ????? kalau dah benci betul pun beritanya ….

            tetap aku benci ………

          • June 21, 2011 at 9:17 AM
            Permalink

            porno la bkn prono. . haide

        • June 19, 2011 at 4:22 PM
          Permalink

          BERHENTI MEMBELI TAPI TAK TAHAN NAK “MENUMPANG” BACA.. UDAH LEEE C4 APA2 PUN YANG BACA KAT SINI RAMAI YANG KOMEN HANYA SIKIT JE, MAKA KO TAK BOLEH NAK BOHONGI MEREKA SEBAB KO ORANG PUNYA PUKAT’AN SENTIASA MENIPU… LEPAS NI KALAU KITA ORANG DENGAR PAS MARAH PADA UTUSAN MACAM MANA LAK TU, SAPA YANG BACA LAK KAT DALAM PAS… HARAM JIKA DI LANGAR MAKA DOSA HUHUHUHH..

          Reply
          • June 19, 2011 at 8:08 PM
            Permalink

            menumpang baca nak cari isu2 haparak ….

          • June 20, 2011 at 1:43 PM
            Permalink

            kat dlm harakah lagi la banyak isue sampah, fitnah dan karangan taraf sekolah rendah… sebab tu pembacenye pon taraf sekolah rendah macam ko ni C4…

          • June 20, 2011 at 5:16 PM
            Permalink

            taraf sekolah rendah …….?????

            tak apa lah tapi aku dah banyak makan duit kerajaan pun

        • June 20, 2011 at 12:38 AM
          Permalink

          tak mampu nk beli la tu…

          Reply
          • June 20, 2011 at 1:07 PM
            Permalink

            bukan tak mampu … tapi tidak mahu bersekongkol dengan isu ….bontot saifol dan video lucah ….

          • June 20, 2011 at 1:45 PM
            Permalink

            ko jilat la bontot Anwar tu yeeee C4… orang nak cari kebenaran.. tapi ko awal2 dah tolak…

          • June 20, 2011 at 5:14 PM
            Permalink

            kau pun boleh jilat bontot najib juga …..

            lebih sedap kot anu rosmah kot….

            aku tak tahu mungkin orang UMNO tahu

        • June 21, 2011 at 7:44 AM
          Permalink

          kalu otak pas memang suka benci sesama sedara islam..x pa la ko x nak baca pun, aku tetap setia membeli & membaca utusan..aku terpandang haramkah pun dah nak muntah..keji sangat

          Reply
          • June 21, 2011 at 10:13 PM
            Permalink

            betul 2 bukan nak baca tengok pun dah rasa cam bedosa je..banyak sangat fitnahnya..

    • June 19, 2011 at 12:20 PM
      Permalink

      yup !! antara satu-satunya comoditi yang makin lama makin murah harganya ialah…..totok PAS

      Reply
      • June 19, 2011 at 1:37 PM
        Permalink

        antara satu-satunya comoditi yang makin lama makin tak laku harganya ialah…..totok UMNO

        Reply
        • June 19, 2011 at 4:23 PM
          Permalink

          TIRU, COPY, CIPLAK… KERJA PAS..

          Reply
          • June 19, 2011 at 11:20 PM
            Permalink

            ha….ha….hanya UMNO sahaja yang tulen????

          • June 20, 2011 at 1:46 PM
            Permalink

            ha’ah… memang UMNO yang tulin… info dan cerita tak penah bohong dan putar alam…. bukan macam harakah… kenape?… ko ade masalah ke?.

        • June 21, 2011 at 7:46 AM
          Permalink

          hanya orang kurang IQ je mendokong pas..kasiannya

          Reply
    • June 19, 2011 at 6:29 PM
      Permalink

      kpd payids.. aku juz nk bg thu.. nk trima atau x terpulanglah.. ko aku kita semua hanya rakyat…. di malaysia bukan semua sokong kerjaan.. ini realiti.. dimana suber kita utk mendapatkan brita yg bebas?? apakah semua yg dibuat kerajaan terbaekkk??? dan apakah semua yg dibangkang oleh pembangkang hanya fitnah dan hanya utk menguntungkan parti?? dimana hak kita utk mengetahui sebenar2nya brita yg tidak menyebelahi mana2 pihak…lihatlah… bangsa lain pandai dan tahu hak mereka krn media mereka mainkan peranan yg telus…

      Reply
      • June 20, 2011 at 1:48 PM
        Permalink

        ko nak telus macam mane lagi?…

        Reply
    • June 19, 2011 at 10:26 PM
      Permalink

      PATUT KENA HARAM PUN KALAU AKU HARAMJADAH JE UTUSAN MELOYAKAN TU

      Reply
  • June 19, 2011 at 1:54 AM
    Permalink

    elok pun boikot ….. surat khabar prono UMNO

    Reply
    • June 19, 2011 at 2:26 AM
      Permalink

      Ok Dol…sahut cabaran aku tu…kalau tak..memang aku anggap hang munafik je…

      Reply
      • June 19, 2011 at 11:33 AM
        Permalink

        duke cb cerita benda yg xbrnyawa blh jd saksi??kalu blh lu kwin dlu,kalu lu dh kwin lh,sapa jd saksi lu???ini lah org umno,saksi dngn bukti pun xblh beza..

        Reply
        • June 19, 2011 at 11:54 AM
          Permalink

          pasal kartun pas nak marah.. Kita pun tak tau apa niat sebenar pelukis kartun tu.. Memang sifat wajib pas menjatuhkan hukuman sebelum Allah.. Mcm tu nak jadi kerajaan..

          Reply
          • June 20, 2011 at 1:32 AM
            Permalink

            kepala hotak ko… pas yg marah… nie kami org islam yg marah tau… bodo.. aku ingat lau kt negara arab dh lame mamat kartunis haram 2 kne penggal.. aku minta lau ader org islam yg ktsini yg cerdik ttg intenet siarkan aje kartun 2 kat semua negara islam… biar kita tahu reaksi org islam seluruh dunia..

          • June 21, 2011 at 7:48 AM
            Permalink

            orang pas je bahalol mengapi-apikan keadaan..zunar buat kartun menghina islam..korang pas tepuk tangan..hampeh la korang pas

        • June 19, 2011 at 1:30 PM
          Permalink

          zonan…jadi lu cakap Haji Hadi memperbodohkan penganut PAS pada muktamar lah eh?? sebab eskay tak penah pong kata video tu jadi saksi cuma dia tunjuk video tu sebagai bukti… atau lu berkias mengata yg PAS ni “saksi dgn bukti pun xbleh beza….” lu pikir la sndri 🙂

          Reply
        • June 19, 2011 at 3:51 PM
          Permalink

          ni la sebenarnye minded pembaca harakah… ya.. memang bukti dgn saksi berbeza… tapi tengok la bahan bukti tu macam mane…sekarang ni bukti tu adalah dlm bentuk video.. ko tau tak ape bende video tu? video tu adalah rakaman sesuatu peristiwa… so kalau dah name rakaman, mesti la ape yang dirakam tu sama macam ape yang terjadi pada mase hari kejadian… sape yang tengok rakaman tu rasenye boleh dikata saksi… tuhan bagi kita akal untuk salah satunya untuk mencipta dan ape yang dicipta tu dapat menyelesaikan masalah… ok, kalau ko kate video tak boleh jadi saksi dan tak boleh jadi bukti macam kate hadi.. contoh la… kalau ade pompuan ni kene rogol, tempat tu kebetulan ade CCTV dan kejadian tu terjadi betul2 depan CCTV tu… mase tu takde orang kat situ.. lepas tu mangsa buat laporan die kene rogol dan ade video kejadian, tapi ustaz tu tolak kes mangsa sebab tak dapat bawa saksi 4 orang. ko rase terinaiya tak mangsa tu sebab die nak bawak saksi pon macam mane kalau dah time tu takde orang yang nampak sedangkan video dah ade. … kite nak bepolitik pon jgn la sampai menafikan teknologi yang dicipta oleh akal yang diberi tuhan… ko kene la pikir logik… jgn biarkan akal anda dibelenggu harakah…

          Reply
          • June 20, 2011 at 1:18 PM
            Permalink

            Hoiiii.. bodoh, hukum untk penzina dan perogol adalah dua perkara berbeza. Baca ulasan minda Tajdid(MAZA), jangan nak meraban tak tentu pasal kalau tak tau beza zina dan rogol. Zina dua2 lelaki& pempuan kena hukum, rogol bergantung siapa yang rogol. Untuk hukum zina Allah mintak 4 saksi, Allah yg. mintak bukan Hj. Hadi. Kau hebat sangat ke nak lawan hukum Allah. Utk. kes rogol boleh adalah berlainan kerana ia adalah jenayah dan perlukan bukti2 yg. jelas.

          • June 20, 2011 at 1:51 PM
            Permalink

            aku bukan cakap pasal hukum….aku cakap pasal bukti….
            aku nak tanye ko… patut ke video tu ditolak mentah2 macam tu je?… orang PAS nak tolak teknologi ke?..

          • June 20, 2011 at 1:56 PM
            Permalink

            time2 ni la nak gune hukum segala yep…
            aku tau zina dan rogol tu bende tak same….
            tapi aku duk cerita pasal bukti…
            ko paham tak….. time zina tu takde orang yang nampak dan kalau ade pon tak cukup 4 orang… macam mane nak cari 4 orang tu? itu la gunenya video… video tu sebagai bukti yang kejadian tu betul2 berlaku bongok… aku bukan nak tolak hukum tuhan… tapi ko kene la pikir logik…
            jangan la jadi macam hadi tu… tolak teknologi…. video tak boleh jadi bukti..pale hotak die…

          • June 21, 2011 at 7:50 AM
            Permalink

            bujuk antara pendokong pas yang rendah IQ..pikir guna kepala lutut

    • June 19, 2011 at 12:04 PM
      Permalink

      Haron din pun marah bila toktok PAS kata baca utusan tu haram…..sebab depa ni semua membaca utusan……yang dok kecoh tak ketahuan punca hanya totok PAS….takat depa ni nak boikot….alahai…. boikot lah….wali selipar tu toksah dok kira dengan dia….penyakit dia tu….tinggal lagi satu stage je….lepas Tanjung Rambutan.

      Reply
    • June 19, 2011 at 12:05 PM
      Permalink

      kalau nk boikot,boikot smpai ko mampus yea C4..dan pastikan 7 keturunan ko pun boikot sama…kalau ko baca gak, aku sumpah kote AnWar tumbuh di dahi ko…lg bagus kalau korang boikot sebab lepas ni tak de lagi manusia2 bebal yg nk buat komen atau putar belit apa jua isu kat msia ni..

      Reply
      • June 20, 2011 at 1:36 PM
        Permalink

        apa pulak kat dahi aku ???? kalau melekat kat dahi rosmah

        kan rosmah nampak lawa lagi…..

        Reply
          • June 21, 2011 at 7:34 AM
            Permalink

            kalau letak kat hidung rosmah ….

            kan mancung lagi hidung nya

  • June 19, 2011 at 1:55 AM
    Permalink

    cerita lubang taik shaifol…. utusan malaysia setaraf dengan lobang taik shaifol jea…

    Reply
    • June 19, 2011 at 3:28 AM
      Permalink

      ye betulll…lubang taik tu gak la yg anwar berahim dah tutuh..anda juga meletakkan anwar ibrahim setaraf ngan lubang taik saiful..bravo!

      Reply
    • June 19, 2011 at 7:42 AM
      Permalink

      akhirnya ada gak org baca utusan sambil tengok lubang taik shaifol. anuwar kot atau cara baru baca utusan?

      Reply
      • June 19, 2011 at 4:25 PM
        Permalink

        ANUAR BACA UTUSAN SEBAB NAK CARI JALAN MACAM MANA NAK SAMAN JUTA2 RM

        Reply
    • June 19, 2011 at 11:55 AM
      Permalink

      c4 dah mai.. Hujah mesti merapu2 punya..

      Reply
    • June 19, 2011 at 11:58 AM
      Permalink

      cerita lubang taik saipol yg dah ditujah oleh dewa ko.. Dewa Juburi al kote ki

      Reply
      • June 19, 2011 at 1:08 PM
        Permalink

        tapi dijilat oleh dewa UMNO najib dan rosmah

        Reply
        • June 19, 2011 at 3:59 PM
          Permalink

          C4 dah takde modal..

          Reply
          • June 20, 2011 at 1:37 PM
            Permalink

            kau dah jawapa macam tu aku pun jawap macam tu ….juga

    • June 19, 2011 at 12:05 PM
      Permalink

      heh…heh….tapi ceita tu la yang dok buat hangpa tak tidur malam….tak gitu ?

      Reply
    • June 19, 2011 at 12:31 PM
      Permalink

      pelik..tak de lubang lain nk tujah ke selain drpd lubang taik..kan C4 kan kan…

      Reply
      • June 19, 2011 at 1:36 PM
        Permalink

        betul lobang rosmah ada ….. lobang rosmah lagi beso….. tak payah pakai KY……lobang najib ada….

        Reply
        • June 19, 2011 at 3:06 PM
          Permalink

          Ooii…ko jangan, sampai lobang bini orang, laki orang habis ko tengok….ko jangan, dah la berdosa, nanti kena tangkap polis ngintai baru ko tahu!!!

          Reply
        • June 19, 2011 at 4:01 PM
          Permalink

          suke betul C4 bile sebut lobang… macam anwar la jgk…hahahahaha…
          sebut je lobang meroyan la die…

          Reply
          • June 20, 2011 at 1:37 PM
            Permalink

            kau orang pun sama

        • June 19, 2011 at 4:37 PM
          Permalink

          C4..TAK TAKUT AZAB API NERAKA KE KO NI… NI LAH AKIBAT BANYAK SANGAT DENGAR CERAMAH PAS DAN BACA HARAKAH… AKHIRNYA JADIK GAK ACUAN DARI HARAKAH… SEBAB TU LA KAT NEGERI KELANTAN TU BANYAK KES ROGOL SEBAB HARAKAH BANYAK SANGAT IKLAN UBAT “TERKUAT BATIN”…

          Reply
          • June 20, 2011 at 1:38 PM
            Permalink

            kat kelantan iklan jea …

            kat KL banyak jual ubat batin….

          • June 20, 2011 at 2:00 PM
            Permalink

            ko gi kote baru sane….
            serambi mekah konon..tapi pelacur besepah…
            tak payah nak bangaa sangat la kan…

          • June 20, 2011 at 2:33 PM
            Permalink

            ada ke bersepah macam kat bukit bintang atau chow kit????

          • June 21, 2011 at 9:31 AM
            Permalink

            C4 tunjuk yg bersepah kt bukit bintang. suke2 je nak hamun KL aku

    • June 19, 2011 at 12:56 PM
      Permalink

      Adakah ini bermakna Haron Din setaraf lobang taik saiful ke, kerana beliau baca Utusan!

      Reply
    • June 19, 2011 at 10:11 PM
      Permalink

      lubang tu la yang dijolok oleh anwar aljuburi.. C4 kalu tak caya tanyak mat sabu..

      Reply
      • June 21, 2011 at 7:35 AM
        Permalink

        tak payah tanya mat sabu ….tnaya najib lah

        Reply
    • June 19, 2011 at 10:17 PM
      Permalink

      melayu boikot melayu.. Pas boikot utusan.. Kalau pas perintah utusan tak bernyawa la nampaknya.. Tp bila umno perintah harakah masih bernyawa.. Siapa adil? Siapa yang zalim?

      Reply
      • June 20, 2011 at 1:40 PM
        Permalink

        Kalau pas perintah utusan akan beterus bernyawa selagi dia tidak menyiarkan berita lucah ………

        Reply
        • June 20, 2011 at 2:39 PM
          Permalink

          berita lucah?… tu minded macam ko je pikir macam tu…
          berita yang keluar tu mengenai betapa gile seksnye pemimpin PR tu…
          bukan becerita pasal seks… tapi becerita pasal salah laku seks yang dilakukan oleh Anwar tu…

          Reply
        • June 21, 2011 at 10:00 AM
          Permalink

          Dalam harakah ada banyak citer pasal ubat kuat. ish ish ish. Itu tak lucah ke?

          Reply
    • June 20, 2011 at 12:40 AM
      Permalink

      lubang taik tu la yg boss ko gilerkan…

      Reply
  • June 19, 2011 at 8:50 AM
    Permalink

    kah kah !

    KEBEBASAN BERSUARA ala AlagaPAS, PASik, LiPAS !!

    Kah kah kah kah

    Reply
  • June 19, 2011 at 12:13 PM
    Permalink

    jangan nak samakan saksi kawin dengan saksi jenayah..bertapa bodohnya pas..pasai apa hang gi report polis kalau hang hilang kereta?…cuba hang cari saksi 4 org yang tidak melakukan dosa…10000000 tahun pun kereta hang tidak dapat claim insuran..bodoh tahap babi

    Reply
    • June 20, 2011 at 1:25 PM
      Permalink

      Suruh je la Polis dakwa Anwar kalau betul bersalah? Kenapa sampai sekarang takda seorang pun report polis kata Anwar bersalah sebab ada dalam video tu…. Habis kenapa nak kecoh2 kalu Anwar tak bersalah dan tiada jenayah yg. anwar buat.

      Reply
      • June 20, 2011 at 2:41 PM
        Permalink

        dakwa tak dakwa… yang penting memang anwar yang dlm video tu…
        ko tak sedor ke betape buruk perangai die tu… ade bini tapi masih nak menyudu orang…tak payah nak bela sangat la kan..

        Reply
        • June 21, 2011 at 7:55 AM
          Permalink

          kalu kat barat,peliwat dah letak jawatan dan ditendang dah..tapi pendokong2 pas kat malaysia tetap mempertahankan peliwat ni..pelik aku

          Reply
  • June 19, 2011 at 12:45 PM
    Permalink

    nampak sangat setengah2 pihak tak bolih langsung kena batang hidung mereka. cepat pulak melenting tu. kalau tak spin kelentong pun tak ape lah. nak layan golongan ni sampai kiamat pun tak ada hujung pangkalnya. buang masa saje. saya lihat dan baca tulisan dlm kartun tu. itu adalah satu fakta yg diambil dalam ucapan nya. cuma di alih kedalam tulisan kartun. itu dianggap menghina Islam. Ya Allah apa dah jadi dengan umat Mohammad ni, tak bolih berfikir langsung ke. Mana otaknya. Saya harap utusan keluarkan lagi gambar kartun nukilan kartonis proPas supya bolih dibuat perbandingan. kalau tiada keterbukaan minda macam mana nak maju. baca utusan dan baca harakah dan seterusnya buat kesimpulan yg mana betul dan yang mana auta. HIDUP UTUSAN. pembaca utusan dah 55 tahun.

    Reply
    • June 19, 2011 at 4:04 PM
      Permalink

      PR double standard….. bile kene kat batang hidung macam2 bende dikeluarkan untuk melawan sampai buat diri tu bute teknologi… tapi kalau kene kat orang lain ade depa dok sibuk pasai 4 saksi? takde……

      Reply
      • June 19, 2011 at 8:12 PM
        Permalink

        bukan ke double standard dah lama diamalkan oleh UMNO ….

        Reply
    • June 20, 2011 at 1:29 PM
      Permalink

      PAS tak marah kalau kau kutuk atau marah PAS, tapi kami marah sebab Utusan hina Agama Islam dan memfitnah hukum Islam sebagai tidak mampu membela wanita yg. dirogol. Kenapa Islam digambarkan perlukan 4 saksi untuk kes rogol jika bukan tujuan nak hinakan Islam tak adil? Sedang 4 saksi hanya untuk kes zina sahaja. Aku mohon Allah laknat siapa2 yg. mempermainkan hukum Allah secara sengaja….aminnnn.

      Reply
      • June 20, 2011 at 1:42 PM
        Permalink

        puak2 UMNO memperlekeh kan hukum islam yang perlu kepada 4 saksi …..

        saling tak tumpah macam astora jabat ……

        yang mempersendakan hukum allah ……….

        Reply
      • June 20, 2011 at 2:53 PM
        Permalink

        bukan nak memperlekehkan hukum mane2…
        tapi nak tunjuk betapa kolotnye mereka apabila menolak video sebagai bukti…nak menafikan teknologi…
        bukan nak cakap hukum allah tu kuno…tapi dlm keadaan sekarang ni… kite kene la pikir sendiri…teknologi rakaman tu dicipta menggunakan akal yang telah diberi tuhan…akal diberi tuhan salah satunya adalah untuk mencipta sesuatu supaya dapat menyelesaikan masalah…kalau video korang tolak sebagai bahan bukti…dan ko nak 4 orang saksi yang mase kajadian tak de pon 4 saksi tu… so kire kalau ikut cakap korang, video tu tak dijadikan bukti…anwar boleh la lepas ea dari kesalahan zina die tu?… saksi adalah orang yang melihat kejadian… dalam rakaman video tu adalah rakaman ape yang sebenarnye belaku mase tu… so orang yang tengok video tu takboleh dinamakan saksi ke? sebab mereka melihat bende yang same ape yang terjadi…
        tuhan bagi akal gune la baik2…

        Reply
      • June 21, 2011 at 10:02 AM
        Permalink

        Kartun zunar macam mana pulak?

        Reply
  • June 19, 2011 at 1:33 PM
    Permalink

    Kawan-kawan aku berkopiah hijau, berebut nak baca Utusan dalam kereta aku pagi tadi. Aku kata tok leh, haram. Depa kata shhhhhh….boss tak nampak takpa, Heee…..habis koyak depa berebut. Harian Metro pun depa sapu sekali. Aku bagi Harakah, depa kata meluat cerita lama, takda perubahan. He…hee…

    Reply
    • June 19, 2011 at 1:35 PM
      Permalink

      sebab dia nak tahu juga apa pulak kelentong utusan prono hari ini…

      dia baca tapi tak beli ……..

      Reply
      • June 19, 2011 at 1:50 PM
        Permalink

        pokoknya dibaca….beli tak beli….bukan isunya. Utusan di baca oleh totok PAS !! bacalah….tak lama lagi….wali selipar bawa keluar lagi fatwa….baca utusan masuk neraka…..baru hangpa berenti membaca utusan….tak gitu ??

        Reply
        • June 19, 2011 at 8:11 PM
          Permalink

          kalau percaya dengan cerita lucah utusan boleh masuk neraka….

          Reply
          • June 19, 2011 at 10:32 PM
            Permalink

            heh….heh…ni homework dah abih buat ke…esok nak sekolah !! hahahaha

          • June 20, 2011 at 12:44 AM
            Permalink

            kalau meliwat @ berzina?????????

      • June 19, 2011 at 3:03 PM
        Permalink

        Orang PAS memang cam tu…..nak benda free je, sampai bini orang pun mat sa_u sapu! Kenangan bilik 121!

        Reply
        • June 19, 2011 at 8:15 PM
          Permalink

          ya ke sebab najib bayar “duit lobang” kat laki rosmah ya

          Reply
          • June 19, 2011 at 8:34 PM
            Permalink

            Jangan amalkan tabiat memfitnah orang setiap hari C4, dosa besar usah cakap lah, nanti sumpah dek orang kok duk berdiri tengah simpang jaga trafik tak bertoliah nanti, baru nko tau!

  • June 19, 2011 at 1:33 PM
    Permalink

    dah baca utusan sampai 55 tahun ????. dah tak sama dulu dan sekarang …
    zaman rahim kajai lain… sekrang zaman 2000 an ….. banyak cerita prono

    Reply
    • June 19, 2011 at 1:49 PM
      Permalink

      Banyak cerita porno sebab bintangnya si anwar, dia idola saya, tak seronok kalau malam jumaat kalau tak tonto video dia, ada umph beb.

      Reply
    • June 19, 2011 at 2:12 PM
      Permalink

      Eh, aku pun sama….dah berpuluh tahun baca utusan. Tapi tak tahu lak ada cerita porno/prono kat dalam tu, page berapa haa C4? Apa yg aku miss ni, misti banyak – dengarnya anwar yg starring, ye ke? Mesti cari balik yg lama-lama ni!

      Reply
      • June 20, 2011 at 1:46 PM
        Permalink

        kalau kau tengok Utusan prono semasa anwar ditangkap kerana meliwat derabar nya ……sekitar tahun 1997 dulu

        sehinggakan definasi liwat dijelaskan oleh utusan prono ……..

        adakah wajar sampai anak2 kecil membaca nya …… front page pulak tu ….

        Reply
        • June 20, 2011 at 6:03 PM
          Permalink

          Ko ni memang pembaca tegar utusan, ingat segala detail yg di tulis walaupun dah lebih 13 tahun berlalu. Ketagihan pun ya ni…..penin kalo tak baca utusan.

          Tapi kan utusan cuma merepot apa yg berlaku dan diceritakan. Itulah tugas dia. Yg melabel atau mentafsir sebagai lucah, porno bagai nko. Kalo tak suka cerita anwar meliwat, jangan marah utusan, marah lah anwar!

          Reply
    • June 19, 2011 at 2:21 PM
      Permalink

      Iskh tak tau pulak aku kalau PUAKa PAS baca berita sukan ngan ekonomi dalam utusan pun boleh terangsang jugak sebab ingat tu cerita PORNO.
      Patut la ANWAR Al-JUBRI bantai laki ngan pompuan sbb SENGAL tak tau nak beza. Muargh..muragh..muargh….

      Reply
    • June 19, 2011 at 3:01 PM
      Permalink

      c4 apa kurangnye harakah.. Depan,tengah, belakang semua iklan ubat kuat,minyak lintah..kah..kah..kah.. Itu yg anwar aljuburi suke sgt baca harakah.. Aku kesian pak aji 70an je duk percaya umat kuat harakah.. Ha..ha..ha..harakah lagi porno..

      Reply
      • June 19, 2011 at 3:29 PM
        Permalink

        iklan viagra je tak de kot jebat..
        maklumlah ANUwar kan manusia anugerah tuhan…

        Reply
        • June 19, 2011 at 3:59 PM
          Permalink

          budak sekolah rendah pun tahu kartun itu menyindir Hj Hadi. Apa nak cakap lagi. pas boleh boikot utusan tetapi bangsa melayu akan terus melanggan akhbar itu yang menjadi wadah perjuangan untuk agama, bangsa dan negara.

          Reply
        • June 19, 2011 at 8:17 PM
          Permalink

          ada rosmah yang jual kan …..

          Reply
          • June 19, 2011 at 9:06 PM
            Permalink

            c4..kak jijah aljuburi pun jual gak…

          • June 20, 2011 at 1:47 PM
            Permalink

            boleh aku beli dari kak jijah

    • June 19, 2011 at 4:10 PM
      Permalink

      cerita porno keluar bukan sebab mereka-reka cerita untuk hiburan… tapi kisah sebenar tentang Anwar Ibrahim… so sebenarye utusan tak layak dapat gelaran porno… tapi yang lebih layak adalah si pelakunya iaitu Anwar… macam ni : “Anwar Porno”….

      Reply
      • June 19, 2011 at 6:00 PM
        Permalink

        Seorang ahli Congress Amerika dari Parti Democrat Mr. Anthony Weiner yang terlibat dalam aksi lucah melampau dalam internet telah meletakkan jawatan setelah berbincang dengan isterinya. Seorang pengeluar (Producer) filem lucah (porno) telah menawarkan kepada beliau untuk berlakon dalam filem terbitannya dengan bayaran 4 kali ganda dari apa yang diterimanya sebagai ahli Congress. Ada calon dari Malaysia??? Saya harap C4 boleh memikirkan kerana perkataannya tak habis dengan porno! porno! porno. Lumayan tu C4!!!. Tapi mestilah menepati kriteria dan kelayakan yang diperlukan.

        Reply
        • June 19, 2011 at 6:41 PM
          Permalink

          Kalo encik porno dalam video terbaru sondol chinadoll memang layak!!! Dia punya “belalai”….fuuuhh……..further comment deleted!

          Reply
        • June 19, 2011 at 11:39 PM
          Permalink

          sapa pelakon wanita yang kau cadangkan tu ,…..

          jangan rosmah dah la…..

          Reply
          • June 20, 2011 at 12:13 AM
            Permalink

            Off course bukan rosmah lah…mungkin S********r T*****# atau $l******h $o#g mungkin bolehlah kot

    • June 20, 2011 at 12:50 AM
      Permalink

      dah tua pun bodoh…dpt duit epf nti pergi la buat haji yea pakcik C4…jgn asik nk mencarut jea kat sni..malu kat cucu2 tu..

      Reply
  • June 19, 2011 at 5:23 PM
    Permalink

    kisah peribadi nuarbrahim ni ramai ustaz pas dah tahu mendalam, nuar berahim ni bahaya untuk PAS, tapi bersekongkol jugak hanya kerana ada kepentingan. Nuar brahim pun dah buktikan dgn mempengaruhi kerajaan ostolia untuk iktiraf TGNA sebagai ulamak ulung di media-media ostolia. selain dari TGNA semuanya jahat belaka. Ini trick nuar memang dia selalu buat kalau dia nak tibai org tu, mula-mula dia jack up dulu. Perangai manusia ni mcm biasalah bila dijulang terutama di negara asing, akan rasa hebat dan seronok. maka akan termasuklah TGNA dlm jerat berbisa nuar dgn begitu mudah. sedikit demi sedikit dia akan tekan TGNA supaya pertahankan kes dia. maka TGNA tak byk pilihan sebab dah terjerat, jadi TGNA terpaksa akur dgn apa shj kehendak nuar.

    Reply
  • June 19, 2011 at 5:59 PM
    Permalink

    HEHEHEHEHEH…kita tengok jaaaaa berapa lama depa nak buat….sembanggggg!!! Dulu pun depa dah buat dahhhh…tak dan pun berapa harakat dahhhhh tak leh nak sambungggg…Apa sangat nak buat coverage pok nik tuhh….alaaaaa….!!! Geli lobang idung aku dengaq pengharaman pok nik..!! !! Bagi kitaaa…takder nila beritaaa apa pun kat Pok Nik…takat tengokk…kementelan tuhh mungkin laaa

    Reply
    • June 19, 2011 at 11:44 PM
      Permalink

      benda lain pun boleh diharam kan apa lah sangat dengan surat khabar utusan prono tu

      Reply
      • June 20, 2011 at 1:18 PM
        Permalink

        mmg le..hamPAS mmg suke2 nk haramkan bende yg halal and halalkan bende yg haram..

        Reply
  • June 19, 2011 at 6:09 PM
    Permalink

    Dalam Islam, sistem perundangannya lebih kepada pencegahan. Dalam Islam, kejadian rogol dan zina mesti dihalang.perundangan Islam sebenarnya amat halus, menyeluruh dengan melibatkan semua aspek dan adil kepada semua pihak termasuk kepada orang yang dirogol dan perogol.

    Sebab itulah dalam Islam perlukan empat orang saksi dan saksi itu pula mestilah yang layak diterima sebagai saksi dalam Islam. Perkara itu amat jelas dalam Islam kerana sudah tersurat.

    Utusan ternyata tak faham semua itu. Dalam masa yang sama, Umno BN tak pula nak laksanakan hudud di negara kita. Jadi kenapa dipertikaikan tentang empat orang saksi dan hukum hudud.

    Bila pertikai itu semua bererti pertikai hukum Allah. Sedangkan setiap hukum Allah tak boleh dipertikaikan. Ini samalah juga dengan hukum nikah yang memerlukan saksi ketika akad nikah. Solat Zohor sebanyak empat rakaat tetapi Subuh hanya dua rakaat sahaja.

    Semua itu tak boleh dipertikaikan tetapi mesti dipatuhi kerana itu semua adalah hukum Allah yang telah dijelaskan dalam Al-Quran.

    Jika tentang keperluan saksi dalam hukum nikah, solat Zohor empat rakaat dan Subuh dua rakaat sebagai sebahagian contoh tidak dipertikaikan dan dipatuhi, kenapa tuntutan terhadap empat ortang saksi dan hukum hudud dipertikaikan

    Reply
    • June 19, 2011 at 6:17 PM
      Permalink

      fuh… tersentuh aku baca, tapi macam mana pulak kalau ayat Quran pun dok diSPIN jugak ikut tekak oleh tok GURkha DAP.

      Reply
    • June 19, 2011 at 6:34 PM
      Permalink

      Pertikai-pertikai apa ni bu? Kartunis cuma cerita balik apa yg hardybesi ucapkan kat muktamar tu, tapi dalam bentuk kartun laa.

      Aku tersangat setuju dgn duke of mc. Jadi kalo ada sesapa yg mempertikaikan hukum Allah, mamat itu adalah encik hardybesi sendiri, ko ade paham?

      Reply
      • June 19, 2011 at 7:11 PM
        Permalink

        bang abu…..amanat aji adi boleh tak kita pertikaikan….? eleh abang abu….style abang abu ni macam totok PAS tahun 80an……tak pe lah bang abu….kami pun paham……totok macam bang abu ni mana ada keja lain…selain drp nak melingkupkan umat Islam……style lama pun…style lama lah..

        Kalau sahabat baik bang abu si cina DAP siap cipta surah sendiri….dan membacanya depan bang abu dan tali barut-tali barut bang abu…..puuh !! bang abulah orang yang pertama berdiri dan menepuk tangan dengan girangnya……tanpa mengetahui niat sebenarnya cina tu…….

        Akan ada nanti umat-umat Islam yang akan berduyun-duyun menyertai tentera Dajjal laknatullah…..dan mereka-mereka ini adalah orang yang fasik

        Reply
        • June 19, 2011 at 8:16 PM
          Permalink

          tentera dajjal UMNO ke ????

          Reply
          • June 20, 2011 at 1:20 PM
            Permalink

            aku mmg tersangat2 le sian kat ko nie..ko da tahap kritikal…

    • June 19, 2011 at 11:43 PM
      Permalink

      puak2 UMNO tak yakin dengan hukum hudud …..

      sebab hukum hudud tidak dpt menyelesaikan masalah jenayah ……..

      dengan itu puak2 UMNO juga tidak yakin dengan agama dia ……

      jadi puak2 UMNO yang tak yakin dengan agama dia …..

      sama juga dengan geng samy vellu yang pergi ke Batu Cave tu….

      Reply
      • June 20, 2011 at 1:23 PM
        Permalink

        mcm nie lah..aku cadangkan puak2 ko lak yg gi cadangkan kan puak2 DAP utk laksanakan hukum hudud kat Mlysia nie..aku teringin sangat nk dengar ape puak2 DAP punye komen..pegi lah..tolong la pegi…

        Reply
    • June 20, 2011 at 12:27 AM
      Permalink

      Di bawah undang-undang sivil pun rasanya rakaman video itu tidak boleh menjadi saksi sebab tidak mungkin video itu boleh bercakap apalagi mendengar namun ia boleh menjadi bahan bukti yang kukuh. Fahamkan betul-betul ayat-ayat yang digunakan di dalam karikatur tersebut.

      Reply
    • June 21, 2011 at 4:35 AM
      Permalink

      apa beza kena rogol dan berzina? faham atau tidak apa yg watak perempuan dalam kartun tu adukan? percaya atau tidak akan bertambah lagi mangsa rogol bila perogol hanya boleh dihukum jika terdapat 4 saksi. tak jelas ke maksud kartun tu?

      Reply
  • June 19, 2011 at 7:10 PM
    Permalink

    Penjual surat khabar PAS jual juga Utusan…kalau dah Utusan tak betul tak payah lah jual Utusan..puak PAS memang penyangak..lapaq duit….kata haram tapi kebas juga..

    Reply
    • June 19, 2011 at 8:09 PM
      Permalink

      dia nak cari duit lantak la…. sebab puak2 UMNO nak beli juga

      Reply
      • June 20, 2011 at 1:26 PM
        Permalink

        aii..carik duit jual benda yg di haramkan buat ape..pegi le jual harakah…pesal?takut tkde untung coz tkde org nk beli harakah ke..hahahahaprak..

        Reply
  • June 19, 2011 at 7:50 PM
    Permalink

    dulu puak PASik ni buat gimik kebumikan dan tanam paper utusan… lepas tu cikgu Mala berlakikan penipu MC pulak buat gimik bakar paper utusan jugak..last last nik ajis pun baca utusan…hehehehe..

    hipokrit….!!

    Reply
  • June 19, 2011 at 8:10 PM
    Permalink

    sapa nak baca……. baca lah tak jadi masalah lepas tu …..

    boleh guna lap punggong …..

    Reply
    • June 19, 2011 at 8:41 PM
      Permalink

      Ooh ye ke? Ropanye c4 ni cinapek tak basuh berak, pakai kertas je lap ponggong dia. Oklah tu patut la suka sangat sebut benda-benda kotor, sebab dia pengotor, perangai kotor, tabiat pun kotor. Tak heran la dia bole sokong orang yg suka tujah lobang belakang manusia.

      Reply
      • June 19, 2011 at 11:18 PM
        Permalink

        lepas tu aku kasi puak UMNO macam kau jilat ….supaya bersih….

        macam kau orang jilat najib dan rosmah …..

        Reply
        • June 20, 2011 at 1:27 PM
          Permalink

          hahaha..ko da tkde modal ek…dah le tue..ko gi balik je la..malu aku bace idea2 kotor ko nie..

          Reply
  • June 19, 2011 at 9:15 PM
    Permalink

    Seronok juga baca komen kawan2 samada pro atau kontra tetapi teman nak menarik sikit perhatian kawan2 bahawa ahli pas kat kg2 memang tak beli utusan malaysia,mereka hanya baca utusan ketika bersidai di kedai kopi kg pagi dan petang sehingga ada ketikanya surat kabar ni udah jadi macam bekas bungkusan barang kerana ramai yg berebut untuk membacanya.
    Paling best mereka baca tanpa meninggalkan satu muka surat pun dan kalau hari2 minggu keputusan nombor ekor jadi fokas utama mereka heeee heee heee dan ada gak yg terjerit gembira bila nombor ramalan yg mereka beli tersenarai sebagai pemenang.
    Mereka akan susah hati bila kedai kopi kg di tutup bile pemiliknya ada urusan lain dan ada yg marah2 dan susah hati sebab tak dapat minum kopi dan baca suratkabar utusan.
    apa yg teman katakan ini bukan fitnah ia terjadi di kampung teman sendiri dan beberapa kg yg dekat dengan teman dan antara teman dan org kampung memang mengenali antara satu sama lain termasuk idiologi masing2 dan pernah juge terjadi pada sembahyang jumaat kertas nombor ekor jatuh atas sejadah ketika jemaah ruquk ketika sembahyang jumaat kerana baju yg sama di pakai ketika membeli nombor ekor dan sembahyang jumaat,peristiwa ini cukup memalukan dan oleh kerana si pelaku juga kawan baik teman jadi teman berani bertanya terus selepas beberapa minggu kejadian macam mana kata perjuangan Islam tak kan melakukan perbuatan yg haram apa jawapannya “Memang aku pejuang Islam Pas tetapi kami belum dapat memerintah jadi masa ni bukan kami memeritah jadi tak salah lah beli nombor ekor”.
    Astagfirullahalazim mengucap teman di buatnya bila dengar hujah kawan tu dan terfikir dlm kepala apakah Islam itu mengikut pemerintah dan bukannya islam itu pengangan dan anutan dlm diri penganutnya?
    Sekadar menyingkap kenangan lebih 10 tahun lalu.
    wallahualam.

    Reply
    • June 19, 2011 at 11:11 PM
      Permalink

      kampong mike kat mane yop ??

      Reply
      • June 19, 2011 at 11:18 PM
        Permalink

        hang nak melawat kawasan ke ? heh..heh..heh…aku ingat ke farid yang childish….hang ni lagi teruk !!

        Reply
        • June 20, 2011 at 10:11 AM
          Permalink

          nak lawat kawasan lah ……. kot ada lagi UMNO totot macam dalam KMU ni

          Reply
      • June 20, 2011 at 10:32 PM
        Permalink

        k,g teman sebalah Perak Selatan. dulu teman maseh ingat sekitar 80’an semasa pilihanraya umum antara umno dan pas ketika itu boleh bergabung sama dlm banyak perkara contoh poster bila gantung dalam satu tali boleh diaturkan berselang seli antara posterumno dan pas kemudian jaga poster pun sama2,kopi umno kopiu pas begitulah sebaliknya krn generasi ketika itu beranggapan pilihanraya hanya dlm dua minggu selepas itu urusan kampung akan di jalankan sepakat tanpa mengira fahaman politik,masjid ketika itu kalau ada majlis tak ada masalah politik semua sepakat tanpa ada agenda kalau bulan ramadhan tak ada masalah tajaan siapa tetapi hari ini nampaknya dah terlalu jauh berubah.Teman cukup merindui suasana itu entah bilakah akan dapat merasai keharminian itu???

        Reply
  • June 19, 2011 at 9:22 PM
    Permalink

    pasrael dan harakatporno tak buleh terima Utusan kini popular..Jualan naik akibat promosi pasrael sendiri yg.menyerang utusan bertali arus.. Pasrael boikot utusan untuk bodek lim guan eng yg.dah boikot utusan lebih awal..Apa lim guan eng buat semua betul,dipuji,disokong dan dijilat…

    CAKAP TAK SERUPA BIKIN…kata memperjuangkan kebebasan bersuara?

    Reply
    • June 19, 2011 at 11:17 PM
      Permalink

      porah lah jualan Utusanpron meningkat ????? ha….ha…..

      Reply
      • June 20, 2011 at 1:29 PM
        Permalink

        jualan harakah meningkat ke bro?hahahahhaprak…

        Reply
      • June 20, 2011 at 7:22 PM
        Permalink

        betul jgk kate bro gen2… dulu bukan main laungkan hak kebebasan bersuara..
        tapi sekarang pasai ape nak boikot utusan… macam bodoh je puak PR ni…
        harakah buat cerita bukan2 pasal UMNO.. UMNO rilek je… malas nak layan…baik teruskan usaha majukan rakyat…

        Reply
  • June 19, 2011 at 11:17 PM
    Permalink

    mcm budak kecik nak boikot sokkabar ….org bn xde pun nak boikot2…ada gak yg beli dan baca harakah dan suara keadilan….camner lah melayu nak maju….hidup lah pas mcm katak bwh tempurung.

    Reply
    • June 19, 2011 at 11:22 PM
      Permalink

      bukan katak bawah tempurung….katak bawah tempurung ok gak tak buat onar….tak busuk hati…tapi depa ni macam siamang yang kat atas pokok…..nak turun takut di baham dek harimau….so tinggalah depa ni atas pokok sambil melalak-lalak sesama sendiri…..siannn

      Reply
    • June 19, 2011 at 11:37 PM
      Permalink

      kau tak faham boikot membeli ……

      Reply
      • June 20, 2011 at 12:58 AM
        Permalink

        ooo..C4 cuma tak nk beli tp nk baca..konsep negara kebajikan la kata kan..semua nk free…dh tua pun bebal

        Reply
        • June 20, 2011 at 9:51 AM
          Permalink

          the Sun pun boleh free (dapat free kat 7 /11), utusanprono pun kena free

          Reply
          • June 20, 2011 at 7:24 PM
            Permalink

            semua nak free….. ni la PR… semua nak disuap…
            nak senang….

  • June 19, 2011 at 11:19 PM
    Permalink

    tapi pelik ye…dulu kata tak baca utusan tapi tau gak kat utusan tuh kartun apa keluar…hehe

    Reply
  • June 20, 2011 at 12:36 AM
    Permalink

    woi C4..lu ckp pasal hudud / pasal islam, tp lu punya ayat kat sni mcm org tak de agama jea..lu belajar pasal islam/hudud dgn ustaz Lim Guan Eng ke?..

    Reply
    • June 20, 2011 at 9:43 AM
      Permalink

      tak lah dengan utazah rosmah ???? penghulu segala ustazah2 dalam dunia ni …

      Reply
      • June 20, 2011 at 1:31 PM
        Permalink

        tak le bro..dia belajar dgn Tuan Guru Karpal..hahahahaprak..

        Reply
  • June 20, 2011 at 8:37 AM
    Permalink

    Pasal tulah pemikiran org2 PAS tak berkembang sbb hanya baca surat khabar yg tidak ada kualiti.

    Reply
    • June 20, 2011 at 9:54 AM
      Permalink

      utusan prono yu berkualiti ke ??? cerita artis2 malaysia kawin dan bercerai berai….???

      tak habis dengan hiburan ….. ini lah satu2 bidang hiburan org melayu mengatasi bangsa lain….

      asyik nak berhibur…berseronok sahaja melayu ni….

      kalau cerita siti nurhaliza tu ,….. bukan main disensasikan …..

      aku tengok muka siti tu pun dah meluat 2….. muka siti macam punggung saifol kot….

      Reply
      • June 20, 2011 at 10:20 AM
        Permalink

        C4.

        Siti atau pun Utusan tak ada salah dgn awak pun jgnlah tunjuk sgt tahap kebodohan akal tu pada org yg baca kat sini, sebelum hina org lain cuba awak berdiri didepan cermin tgk diri sendiri, saya mmg tak baca Harakah apa lagi nak membelinya tp saya tak hentam Harakah, cuma yg pelik org PAS ni jerlah yg FOBIA tahap kritikal pada Utusan…..Inilah mentaliti pemikiran orang PAS, pelik sungguh dan tak ada value langsung…fikirkanlah.

        Reply
        • June 20, 2011 at 2:52 PM
          Permalink

          dah cermin dah ……sebab aku kutuk CT lah…. kau orang marah sangat ..

          itu lah melayu amat menyayangi penyanyi dari agama dia …..sendiri

          Reply
          • June 21, 2011 at 10:47 PM
            Permalink

            apa la ko ni c4..hari2 makan nasi pun masih gie xjadi otak..baik ko makan rumput ajer la..

        • June 20, 2011 at 2:55 PM
          Permalink

          penyanyi di puja 2 …… ulamak di keji ….

          itu lah UMNO …… budaya UMNO

          Reply
          • June 20, 2011 at 7:29 PM
            Permalink

            bebal na ko ni…hahahah… macam la utusan tu dari mule sampai last cite pasal artis… die ade la part ekonomi, part jenayah, part politik, part hiburan dan lain2… semua ade… baru la memenuhi kehendak pembaca… ni kalau semua nak dipolitikkan dan cerita kutuk2 orang macam harakah tu… siapa nak bace… silap hari kene darah tinggi….ko komen macam tak penah bace utusan….

      • June 20, 2011 at 10:27 AM
        Permalink

        ‘ullo pakcik c4, maknyah je yg selalu cakap macam ni, jealous nak mamposs kat orang perempuan ori (kena pulak yg macam datuk siti). So, ropa-ropanyer pakcik ni maknyah/pondan/bapok/faggot la ye! Patotla sokong mister soncinadoll lebih-lebih.

        Eh, betol ke ponggong saiful macam muka siti? Ko dah tengok ye? Patotlah mister porno tak bole tahan bila ada saifol, asik nak tala je….CIFUT?

        Reply
        • June 20, 2011 at 1:14 PM
          Permalink

          UTUSANPRONO YANG MEMUAT CERITA PENYANYI YANG TIDAK ADA KUALITI LANGSUNG BAGI MEMBINA MINDA ……

          Biar cinta datang sendiri

          Oleh SHAZRYN MOHD. FAIZAL
          shazryn.faizal@utusan.com.my
          Gambar NOOR ASREKUZAIREY SALIM dan ihsan DN & AD ENTERTAINMENT

          ——————————————————————————–

          JIKA diselak diari hidup si hitam manis selama 12 tahun menjadi penyanyi, percayalah, tiada sedikit pun kisah sensasi yang melibatkan kehidupan peribadinya.

          Selama tempoh itu juga, memang sukar sekali untuk menyelami rahsia hati Dayang Nurfaizah apabila membabitkan soal hati dan perasaan.

          Memang tidak pernah langsung kedengaran sebarang gosip cinta Dayang dengan mana-mana lelaki sehingga ada yang beranggapan mungkin Dayang terlalu memilih dalam mencari cinta.

          Apatah lagi usianya yang bakal menginjak 30 tahun pada 20 Julai ini, sememangnya dikira sudah cukup haul bagi wanita sebayanya untuk mendirikan rumah tangga dan memiliki keluarga sendiri.

          Sedangkan bekas pengurusnya, Shaliza Kader Sultan juga sudah menamatkan zaman bujangnya dan kini menetap di San Francisco, Amerika Syarikat, inikan pula Dayang yang merupakan seorang bintang terkenal tanah air.

          Barangkali Dayang sendiri sudah bosan untuk menjawab mengenai soal cinta tetapi sebagai seorang artis yang menjadi milik masyarakat, serba sedikit kisah peribadinya perlu juga untuk dikongsi bersama peminat.

          “Seperti mana yang pernah saya katakan sebelum ini, saya adalah seorang yang membosankan kerana kehidupan saya hanyalah di rumah.

          “Saya memang jarang keluar rumah untuk bersuka-ria tanpa sebarang hala tuju. Lebih baik saya di rumah bersama keluarga dan menghabiskan masa dengan menonton televisyen atau mendengar muzik serta lagu-lagu terbaru.

          “Ini adalah diri saya sejak 12 tahun apabila kali pertama menjejakkan kaki ke Kuala Lumpur untuk mencari peluang membina nama sebagai seorang penyanyi.

          “Mungkin kedengaran sesuatu yang sangat mustahil tetapi percayalah, saya tidak pernah bercinta atau jatuh cinta pada sesiapa. Itulah realiti sebenar Dayang Nurfaizah apabila membicarakan tentang perihal cinta,” katanya sambil disulami ketawa kecil.

          Anak kelahiran Kuching, Sarawak ini berkata demikian usai majlis pelancaran album studio kelapannya, Sayang & Cahaya yang berlangsung di Hard Rock Cafe, Kuala Lumpur, baru-baru ini.

          Menyambung bicara, kata Dayang, dia percaya kepada Qada dan Qadar apabila memperkatakan tentang jodoh.

          Baginya, ketentuan hidup setiap manusia di muka bumi ini sudah ditentukan oleh Allah SWT dan begitu juga dengan dirinya.

          “Saya percaya jodoh akan datang juga kepada saya tetapi hanya masa yang menentukan. Kalau kita asyik mencari cinta, nanti kita dianggap sebagai terdesak pula.

          “Saya bukan seperti itu. Tanyalah kepada mana-mana wanita, siapa yang tidak mahu jodoh yang terbaik untuk mereka kerana perkahwinan adalah perkara yang serius dan bukannya untuk sehari dua.

          “Dalam hal ini juga, saya sendiri tidak pernah meletakkan sebarang kriteria untuk mencari lelaki idaman saya yang layak dijadikan teman lelaki dan suami.

          “Bohong kalau saya mengatakan saya tidak cemburu melihat teman-teman seusia saya sudah berkahwin dan memiliki cahaya mata. Tetapi, saya tidak mahu membebankan diri saya sehingga membuatkan saya tertekan,” ujar penyanyi yang mula mencipta nama menerusi lagu Hakikat Cinta pada tahun 1999 ini dalam nada yang sedikit serius.

          Dalam masa yang sama juga, Dayang menafikan bahawa dirinya dikongkong oleh keluarga serta pihak pengurusannya sehingga ia menjadi satu halangannya untuk mencari cinta.

          Bagi Dayang, soal itu langsung tidak wujud kerana kedua ibu bapanya, Awang Dowty Awang Fauzi dan Nona Nahrawi begitu terbuka dalam bab cinta serta perkahwinan.

          Antara sedar atau tidak, ketiadaan insan bernama lelaki dalam hidup Dayang telah mengundang persepsi negatif segelintir pihak yang mula memandang serong kepadanya.

          Kata mereka, mustahil untuk seorang wanita seperti Dayang tidak pernah merasai nikmat bercinta dan mempunyai perasaan terhadap lelaki.

          Sehinggakan, Dayang dilabelkan sebagai seorang yang menyukai kaum sejenis gara-gara tidak pernah menjalinkan hubungan dengan sebarang lelaki.

          “Bukan sekali, tetapi sudah banyak kali saya mendengar orang mengatakan saya seorang lesbian. Tetapi, saya tidak kisah apa orang nak kata.

          “Hakikatnya, hanya saya yang tahu dan kenal dengan diri saya sendiri. Sejak 12 tahun lalu, fokus dan keutamaan saya adalah kerja.

          “Saya sendiri belum puas dengan kejayaan saya sebagai seorang penghibur. Saya tidak mahu kalau saya bercinta kelak, ia akan mengganggu fokus saya.

          “Biarlah sampai ke satu tahap apabila saya sudah mendapat apa yang saya inginkan, mungkin ketika itu barulah saya akan fikirkan tentang cinta,” ujar pemilik nama penuh Dayang Nurfaizah Awang Dowty ini penuh optimis

          Reply
          • June 20, 2011 at 5:35 PM
            Permalink

            Woi, kata nak boikot utusan, apesal pulak kasi besar punya publisiti kat sini? Habis semua page, benda kecik pun ko baca ye…..kahkahkah…..aku rase ko tak buleh hidup kalo tak baca utusan walau sehari. Betol lah ko ni munafik c4. Aku bukan tuduh, bukan hukum, cuma tunjuk bukti yg ko sendiri bagi. Itu je!

          • June 20, 2011 at 7:32 PM
            Permalink

            C4 ni bangang… post macam la utusan tu dari awal sampai last cerita pasal artis…ko ingat kalau bace pasal hiburan ni bukan minda terbuka la ea?… tu interest masing2 la… kesian PR sebab ade orang minded kolot macam ni…

      • June 20, 2011 at 1:25 PM
        Permalink

        C4 kata dia boikot beli utusan, tp pelik semua cerita kat utusan dia tahu..ko curi utusan tu kat mane? kalau ikut hukum hudud kudung dua2 tangan ko sebab mencuri..

        Reply
      • June 20, 2011 at 1:34 PM
        Permalink

        ko nie mmg da teruk bro..siti yg tkde kena mngena tue lak ko nk kutuk..suci , mulai and bersih tul hati2 puak2 ko nie..kalau ko da tkde modal ,ko benti je la..isi2 yg ko ckp smuanye mcm org tk bertamadun..tkde fakta..melalut je lebey..

        Reply
        • June 20, 2011 at 2:40 PM
          Permalink

          kau tahu dak penyanyi melayu macam CT ni lah yang banyak merosakkan akhlak remaja2 melayu …..

          Reply
          • June 20, 2011 at 5:29 PM
            Permalink

            Kalo orang macam ko ni dah rosak akhlak (terbukti dari apa yg ko tulis kat sini), jangan la salahkan orang lain pulak. Ko yg lemah iman, tak boleh tengok ponggong saiful, cinadoll dan bini orang teros CIFUT….kehkehkeh!

  • June 20, 2011 at 11:22 AM
    Permalink

    Aslkm, Ada benda yang saya setuju ada benda yang saya tak setuju dengan semua tulisan kat atas ni… Bukan semua artikel dalam Utusan tu tak bagus… banyak juga yang bagus bagus dan memberi ilmu pada saya Alhamdulillah.. TETAPI … BILA ADA ARTIKELYANG SEOLAH OLAH MENGGAMBARKAN SISTEM DUNIAWI LEBIH BAIK DARI KALAM ALLAH ATAU HADIS RASULULLAH… maka itu sangat sangat tak betul dan mendukacitakan.. tambah lagi itu adalah lidah rasmi UMNO yang dengan bangga kata depa ni orang ISLAM??? Jadi pada penyokong UMNO kat atas ni korang sepatutnya bertaubat dengan Allah kerana menyokong Utusan yang mempersendakan hukum syariah sambil sambil mengejek orang yang menyatakan kebenaran..

    Harap harap editor dan pemimpin UMNO cepat cepat mohon maaf secara terbuka… malulah pada penganut Kristian,, Hindu, dsbgnya bila sedarasedari UMNO yang kononnya Islam tak yakin dengan hukum agama sendiri…

    Reply
    • June 20, 2011 at 10:36 PM
      Permalink

      Dey…..apa yang hang dok melalut ni……kalau tak ada utusan…orang macam hang dah dok ada kat chennai…hang tau dak….jenis ni yang buat aku jadi kelabu ni…….

      Reply
    • June 21, 2011 at 10:13 AM
      Permalink

      Macamana dengan katun zunar dalam harakah? tak patut minta maaf?

      Reply
  • June 20, 2011 at 12:51 PM
    Permalink

    HaraMkah kitab suci penganut Pas….

    Makin lembap dan bengaplah otak juak pas baca HaraMkah,mcm pok nik urus kelantan….

    Reply
  • June 20, 2011 at 1:11 PM
    Permalink

    FITNAH UTUSANPRONO – Maahad, sekolah agama terlibat

    Oleh FARABI SHEIKH SYED AL-JABRI dan WAN NOOR HAYATI WAN ALIAS
    pengarang@utusan.com.my

    Gambar bahagian hadapan maahad.

    ——————————————————————————–

    SEREMBAN 19 Jun – Selepas pendedahan mengenai sebuah maahad di negara ini yang merekrut belia berasaskan ideologi pemimpin militan Jemaah Islamiah (JI), gerakan yang sama itu juga dikatakan aktif mempengaruhi belia seawal usia 16 tahun di beberapa sekolah agama dan maahad di Negeri Sembilan.

    Lebih memeranjatkan, belia yang terdiri daripada pelajar tingkatan empat dan lima di sekolah agama di negeri ini turut dihasut membenci dan menumbangkan kerajaan dengan alasan jihad bagi menegakkan negara Islam.

    Antara modul yang diajar gerakan haram yang dipercayai beroperasi sejak beberapa tahun lalu adalah kaedah dan persiapan untuk menyertai perhimpunan haram.

    Gerakan haram itu dipercayai ‘dibawa masuk’ oleh golongan guru sekolah dan maahad terlibat.

    Menurut seorang pelajar yang mahu dikenali sebagai Ahmad, 18, gerakan itu cuba menarik seramai mungkin pelajar menyertai kumpulan usrah.

    Katanya, mereka kemudian secara halus menerapkan unsur-unsur jihad bagi menegakkan negara Islam ke dalam pemikiran pelajar.

    “Lebih membimbangkan, pelajar-pelajar yang cemerlang turut terpengaruh dengan ideologi gerakan haram itu,” katanya ketika ditemui di sini baru-baru ini.

    Mingguan Malaysia dalam laporan eksklusif hari ini menyiarkan kegiatan sebuah maahad yang merekrut belia berasaskan ideologi pemimpin JI di Indonesia, Abu Bakar Bashir yang dikenali sebagai Salafiah Jihadiah.

    Pelajar-pelajar yang direkrut di maahad itu dipercayai dihantar menjalani latihan ketenteraan di Afghanistan dan Filipina.

    Dalam pada itu, tinjauan Utusan Malaysia di sebuah maahad yang dipercayai menjalankan kegiatan tersebut di Kuala Pilah hari ini mendapati, terdapat beberapa individu berada di kawasan maahad sedang menunggu untuk menunaikan solat Maghrib secara berjemaah.

    Ahmad dalam pada itu mendakwa terpengaruh dengan gerakan tersebut selepas diajak oleh seorang rakan untuk menyertai kumpulan usrah di sekolahnya pada tahun 2009.

    Katanya, pada awal pembabitannya dalam kumpulan usrah yang terdiri daripada 10 orang ahli, mereka hanya membincangkan masalah-masalah berkaitan agama sambil dipantau oleh seorang ustaz yang mengajar di sekolah.

    “Bagaimanapun, selepas setahun menyertai usrah itu, ustaz terbabit mula membangkitkan soal politik tanah air dan secara halus menghasut supaya menentang kerajaan kerana tidak menegakkan syiar Islam.

    “Kami juga diminta berjihad menegakkan negara dan undang-undang Islam malah guru terbabit menggunakan ayat-ayat al-Quran serta hadis untuk mempengaruhi pemikiran kami,” katanya.

    Ahmad yang memperoleh 6A dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) baru-baru ini memberitahu, setiap kali cuti sekolah dia akan menyertai aktiviti gerakan iaitu bengkel dan seminar di beberapa lokasi di sekitar negeri ini.

    Ujarnya, biasanya seminar tersebut turut disertai kira-kira 200 peserta dari beberapa sekolah di negeri ini.

    “Aktiviti ini dijalankan tanpa pengetahuan pihak pengurusan sekolah dan saya hanya memberitahu ibu bapa bahawa kami menyertai kem motivasi sebagai persediaan untuk menghadapi peperiksaan.

    “Dalam seminar tersebut, beberapa orang panel akan menyampaikan ceramah dan ia akan diselitkan dengan unsur menumbangkan kerajaan,” jelasnya.

    Reply
  • June 20, 2011 at 1:16 PM
    Permalink

    INI LAH KUALITI BERITA YANG ORANG MELAYU SUKA BOLEH MELALAIKAN BANGSA SENDIRI

    Si cantik berceloreng hijau

    ——————————————————————————–

    FUHHH…tak sabar rasanya Joyah nak tengok kelibat penyanyi nombor satu negara yang seorang ini memakai baju hijau siap berceloreng sambil berkawat. Joyah pasti mesti ramai yang ternanti-nantikan kemunculan pertama kali Siti Nurhaliza lengkap beruniform sebagai askar wataniah.

    Tapi bukan Siti sahaja yang menyertai pasukan tersebut kerana Shaheizy Sam, Intan Ladyana, Ana Rafali dan Aizat pun ada sekali untuk menyertai sayap penting pertahan negara itu.

    Joyah memang cukup kagum dengan minat dan usaha yang dijalankan oleh orang kuat Kementerian Pertahanan yang mahu menarik lebih ramai golongan artis. Setidak-tidaknya kita tahu masih ramai lagi orang popular macam mereka yang cukup cintakan pada negara.

    Semoga usaha yang murni ini dapat membuatkan hasil yang baik pada masa hadapan. Rasanya sikit lagi mesti ramai yang nak berkawad bersama-sama artis pujaan mereka.

    Reply
  • June 20, 2011 at 1:17 PM
    Permalink

    INILAH JENIS BERITA YANG ORANG UMNO SUKA ………

    Karaoke versi Kristal

    KOMEN: Terdapat 11 lagu lama dan baru Kristal yang dimuatkan dalam album ini dalam versi karaoke. Ia termasuklah lagu-lagu rancak seperti Ada Sadis Ada Magis dan Seragam Hitam. Malah, album ini turut memuatkan lagu-lagu slow rock seperti Kehadiranmu dan Cinta Kita Punya.

    Selain memuatkan lagu-lagu yang popular dan kuat melodinya, album karaoke ini turut memuatkan lirik lagu bagi memudahkan para penonton mengikutinya. Lagu-lagu dalam ini juga menampilkan lirik lagu yang ringkas di mana ia mudah untuk dinyanyikan. Lagu-lagu lain yang dimuatkan dalam album ini antaranya berjudul Luahan Hati, Lelaki Teruja dan Satu Untukmu. Suara vokalis Kristal iaitu Razlan yang lantang juga tidak menguatkan lagi alunan lagu-lagu dalam album ini. Namun, ia tidaklah terlalu sukar untuk diikuti dan dihayati oleh para peminat yang berkaraoke dengan lagu-lagu dalam album ini.

    Reply
    • June 20, 2011 at 1:28 PM
      Permalink

      wah2 C4..up to date la ko baca utusan..kedai runcit mana ko rembat surat khabar utusan ni..

      Reply
      • June 20, 2011 at 1:36 PM
        Permalink

        hahaha…malu dia nk ngaku dia bace utusan tue…biar le dia..meroyan lebey…hahahahaprak..

        Reply
      • June 20, 2011 at 1:50 PM
        Permalink

        kena baca tapi tak beli pun…… aku haramkan duit aku membeli utusanprono…

        dan juga aku haram kan utusanprono masuk ke rumah aku …….

        Reply
        • June 20, 2011 at 2:08 PM
          Permalink

          C4 haram beli utusan tapi baca free halal kan kan….

          asik baca HaraMkah dh jadi biol mcm pok nik aziz.

          Reply
        • June 20, 2011 at 3:11 PM
          Permalink

          Beli tak beli itu bukan isunya…….yang menjadi isu….hang baca jugak utusan…..hang tak takut masuk neraka ke ?

          Reply
        • June 20, 2011 at 5:38 PM
          Permalink

          Wal halalku, wal harammu – slogan dan prinsip PAS yg abadi!

          Reply
        • June 20, 2011 at 7:37 PM
          Permalink

          C4 taksub….. aku ingat nak post cerita harakah daily kat sini.. tapi takpe la… bukan bagus sangat pon cerita yang ade… tak menarik…entah2 orang yang beli harakah tu bukan nak bace cerita bodoh dlm tu.. tapi nak tengok iklan ubat seks ape yang terbaru kat pasaran….hahahahahahahahah….

          Reply
    • June 21, 2011 at 10:16 AM
      Permalink

      C4, aku baca Utusan. Tapi tak lah sehebat kau yang kononnya mengharamkan Utusan sampai preview album pun kau baca. Kau hafal ye sume muka surat?

      Reply
  • June 20, 2011 at 2:00 PM
    Permalink

    Perlu baca utusan,harakah atau mana2 parti untuk dapatkan maklumat. Baca,nilai dan pertimbangkan mengikut iman masing2…….

    Reply
    • June 20, 2011 at 4:29 PM
      Permalink

      Aslkm, yep..setuju tu.. bila orang perli hukum Allah kita kena tegur.. kalau perlu boikot jgn beli kita boikot le… akhbar Denmark persenda Nabi Muhammad pandai pulak puak UMNO ajak boikot barangan Denmark… Dulu Pemimpin Besar dia orang persenda sunnah Nabi… tak ada pulak waktu tu UMNO nak boikot pemimpin dia.. semua puak UMNO sama sama gelak… lawak kunun…. Pemimpin Besar Boleh, ini pulak hanya editor akhbar…. apa kes

      Reply
      • June 20, 2011 at 5:51 PM
        Permalink

        Apa ni cakap berbelit-belit. Nak boikot, boikot je la jangan kira sapa. jangan lah kejap kasi boikot, lepas tu nak cari maklumat boleh pulak baca. Kan yg nak boikot tu PAS, yg nak haramkan tu Musamdol n.ajis. Ko tak respek parti dan big boss sendiri ke, nanti kena tiket kesorga kena tarik balik baru putih mata….kihkihkih!

        Kita, UMNO atau sesapa lain dari ko orang, bila kata boikot, kita boikot betul-betul, denmark ke, yahudi ke! Kalau tak payah boikot, kita tak boikot lah, takde la belit-belit cam ko orang ni.

        Reply
      • June 21, 2011 at 12:21 AM
        Permalink

        Deyyy….hang tok sah dok tunjuk alim….jumpa mamak…jumpa keling…jumpa ular….hangpa kelengkung mamak dulu….pas tu hangpa sekeh keling…last sekali baru hangpa pukul ular…..tu baru betul !!

        Reply
      • June 21, 2011 at 10:16 AM
        Permalink

        Kartun Zunar dalam Harakah macam mana?

        Reply
  • June 20, 2011 at 2:13 PM
    Permalink

    Pemimpin PAS hanya layak jadi penghulu kampong. Bolih jugak imamkan solat untuk pengikut mereka.
    Untuk jadi peneraju sebuah negara….. beri 20 tahun lagi pun PAS tak akan capai kematangan yang diperlukan untuk tujuan ini.

    Kenapa kita kata begini ?

    Ada 3 kaergori manunsia yang hidup dimuka bumi ini.

    Pertama – Orang yang tak pernah sedar akan apa apa yang berlaku disekelilingnya.
    Kedua – Orang yang hanya menonton benda berlaku dan terpinga2.
    Ketiga – Orang yang membuat benda itu berlaku dan buat dengan jayanya.

    Yang pastinya PAS bukan tergolong dalam kategori ke 3 kerana mereka hanya menonton dan mengkritik
    dasar dan perlaksanaan pihak lain. Buat sendiri mereka habok tak tahu.

    Reply
  • June 20, 2011 at 2:35 PM
    Permalink

    walaupun dikatakan penghulu kampong ………

    2 negeri telah diperintah oleh PAS ……. kelantan hampir 20 tahun…..

    Reply
      • June 20, 2011 at 5:12 PM
        Permalink

        dah tahu negara demokrasi ………..

        apa nak bising kau nak baca ke nak beli ………

        ke tak baca atau tak beli ke……..

        ni heboh macam beruk bila kata haram kan utusanprono

        Reply
        • June 20, 2011 at 5:42 PM
          Permalink

          Kata nak boikot…….betol la ko tak paham boikot tu apa. Ko sendiri yg haramkan, lepas tu buleh halal lak balik, memang takde pendirian. Macam hardybesi la – kejap negara Islam, sekarang dah takde pulok, negara berkebajikan je!

          Reply
        • June 21, 2011 at 2:17 AM
          Permalink

          yg ko marah org baca utusan tu demokrasi ke..heboh mcm babi utan bila org lain pertahankan utusan..kitorang tak bising pun ko jadi kan harakah tu kitab suci ko..bonggok tul org tua C4 ni..

          Reply
    • June 20, 2011 at 3:15 PM
      Permalink

      KOTA BHARU: “Dalam rayuan, tertuduh pertama (ayah) nak bertaubat, tetapi taubat kerana ditangkap, dikira ‘taubat terpaksa’ dan mahkamah tidak dapat terima taubat itu. Jika kamu nak bertaubat, taubat betul-betul (taubat nasuha).

      “Bagi tertuduh kedua (anak), sebagai pelajar, kamu perlu menjaga diri dan jika ada situasi mencurigakan, kamu boleh keluar rumah atau memberitahu ibu kamu, tetapi kamu gagal dalam situasi itu,” kata Hakim Syarie Abu Bakar Abdullah Kutty di Mahkamah Tinggi Syariah, di sini, semalam.

      Abu Bakar berkata demikian ketika menjatuhkan hukuman penjara dan denda terhadap ayah dan anak selepas mengaku salah berkelakuan sumbang dan bersekedudukan hingga melahirkan tiga anak masing-masing berusia enam, lima dan tiga tahun bermula dari 2004 sehingga ditahan kira-kira jam 1.30 pagi, semalam.

      Dalam penghakimannya, Abu Bakar menjatuhkan hukuman penjara setahun dan enam bulan serta denda RM2,500, terhadap tertuduh pertama berusia 45 tahun, yang juga seorang mekanik dan berdepan hukuman penjara enam bulan jika gagal membayar denda.

      Bagaimanapun, tertuduh kedua, berusia 25 tahun yang juga anak tertuduh pertama bernasib baik kerana dikenakan hukuman denda RM2,000 dan berdepan hukuman penjara enam bulan jika gagal membayar denda. Kedua-dua tertuduh juga dilarang tinggal serumah untuk selama-lamanya.

      Hukuman berkenaan tidak diduga anak dan ayah itu kerana kedua-duanya tinggal bersama (bersekedudukan) sejak 2004 sehingga ditahan pada pagi semalam oleh anggota penguat kuasa agama Tumpat dalam operasi di rumah mereka di Jalan Palekbang, Wakaf Bharu, Tumpat.

      Dengan tangan bergari, anak-beranak terbabit ditahan di lokap sebelum dihadapkan ke Mahkamah Tinggi Syariah dekat sini, kira-kira jam 3 petang, semalam, untuk berdepan pertuduhan mengikut Seksyen 10 Kanun Jenayah Syariah Nombor 2/85 Negeri Kelantan.

      Sejurus kertas pertuduhan dibacakan jurubahasa mahkamah, kedua-dua tertuduh mengaku salah bersekedudukan hingga melahirkan tiga anak serta mengaku salah di atas sebab dan akibat daripada pengakuan salah berkenaan.
      Pengakuan kedua-dua tertuduh, menyebabkan Abu Bakar yang mendengar kes berkenaan memberi peluang kepada anak beranak terbabit mengemukakan rayuan sebelum hukuman mengikut Seksyen 10 Kanun Jenayah Syariah Nombor 2/85 Negeri Kelantan diputuskan mahkamah.

      “Saya minta hukuman denda dikurangkan kerana masih mempunyai tanggungjawab terhadap anak-anak, selain mahu memberi didikan sempurna kepada mereka. Kalau boleh tidak terjadi macam saya kerana saya bertaubat dan tidak akan melakukan zina dan dosa besar.

      “Saya sudah berkahwin dengan dua isteri dan bercerai dengan mempunyai lima anak termasuk tertuduh kedua yang juga anak kedua dari isteri pertama. Saya sudah bercerai dengan isteri sejak tujuh tahun lalu,” kata si bapa ketika mengemukakan rayuan.

      Timbalan Pendakwa Syarie negeri, Zaini Sulaiman dalam hujahan pemberatan hukuman sempat menyifatkan perbuatan dilakukan mereka keji kerana ketika anak-anak menyambut hari bapa, tiga anak pasangan berkenaan tidak kenal ayah mereka.

      Zaini yang mencadangkan pasangan berkenaan dipisahkan dan tidak tinggal bersama turut memohon supaya mahkamah tidak memberi belas kasihan kepada pasangan berkenaan bagi memberi pengajaran kepada masyarakat.

      Pengakuan kedua-dua tertuduh, menyebabkan Abu Bakar yang mendengar kes berkenaan memberi peluang kepada anak beranak terbabit mengemukakan rayuan sebelum hukuman mengikut Seksyen 10 Kanun Jenayah Syariah Nombor 2/85 Negeri Kelantan diputuskan mahkamah.

      “Saya minta hukuman denda dikurangkan kerana masih mempunyai tanggungjawab terhadap anak-anak, selain mahu memberi didikan sempurna kepada mereka. Kalau boleh tidak terjadi macam saya kerana saya bertaubat dan tidak akan melakukan zina dan dosa besar.

      “Saya sudah berkahwin dengan dua isteri dan bercerai dengan mempunyai lima anak termasuk tertuduh kedua yang juga anak kedua dari isteri pertama. Saya sudah bercerai dengan isteri sejak tujuh tahun lalu,” kata si bapa ketika mengemukakan rayuan.

      Timbalan Pendakwa Syarie negeri, Zaini Sulaiman dalam hujahan pemberatan hukuman sempat menyifatkan perbuatan dilakukan mereka keji kerana ketika anak-anak menyambut hari bapa, tiga anak pasangan berkenaan tidak kenal ayah mereka.

      Zaini yang mencadangkan pasangan berkenaan dipisahkan dan tidak tinggal bersama turut memohon supaya mahkamah tidak memberi belas kasihan kepada pasangan berkenaan bagi memberi pengajaran kepada masyarakat.

      Reply
      • June 21, 2011 at 2:06 AM
        Permalink

        Beberapa tahun yang lalu pernah juga berlaku kes sumbang mahram di antara seorang ibu dan anak lelakinya juga di Kelantan. Heran juga bagaimana di sebuah negeri yang mempunyai pemerintahan di bawah kepimpinan seorang ulama boleh terjadi hal-hal yang sebegini di manakah silapnya?

        Reply
    • June 20, 2011 at 7:40 PM
      Permalink

      hahahahahahahah…dah 20 tahun…. ko nak bangga buat ape kalau dah lame merintah tapi gagal buat pembangunan…. ttibe sekarang tukar perjuangan negara kebajikan… tapi kebajikan kat kelantan tak terbela pon…. diabaikan… semua tumpu nak takluk putrajaya….
      semua dah giler kuasa….nasib rakyat dinegeri masing2 terabai….

      Reply
  • June 20, 2011 at 4:36 PM
    Permalink

    depa boikotlah pasai takde iklan ubat nak bgi besak, bgi panjang & tahan lama dlm utusan bkn mcm harakah dlm bab ni dia memang champion u

    Reply
  • June 20, 2011 at 5:10 PM
    Permalink

    Yang akan untung …heheh UTUSAN jugak…lagik baik cuba kata HARAMKAN UTUSAN ke Kelantan…hahahahaahah…sahih Utusan akan jadik bahan seludup yg paling bernilai . Tak percaya cuba Nik Ajis sebut macam tuhh hehehehe… Kalau beraniii buat fatwa macam tuhh…takat tak bagi cover sidang dewan, acara yang libatkan MB kelantan..apa kes sangat laaaaaaaa…Tak der maknaaaa nya punnnnn. Dulu Penang pun buat lagu tuhhh laaaaaa….tak dah beghapa TIANG punnn dahhhhhh tarik balikkkkkk…Geli lobang najis aku dengaaaaaaaa cerita bab Nik ajis tak bagi Utusan buat liputan..alahaiiii….macam main dangau-dangau laaaa pulak tok nek akuuu nihhhhh!!!!! Lagi satu kat puakl-puak PAS tok sah laa nak cakap bab islam…tak tera mana punnn ideologi PAS tentang islam..Tok sah nak gebang bab saksi laa apa laaa Mat Sabu pun yang ada saksi boleh di konakan…inikan pula tajuk yg lain-lain.. Pirrrrrraaaaaaaaaahhhhh…Sembanggggg!!! DAP buat wayang cina sekitttt sajaaaa dahhhh TUKAQ PEDOMAN..heheheh apaaaaa klassssss!!! Pas sampai bila pun tak akan dapat perintah Malaysia nihh laaaaaaa….tok sah dok mimpi laaaaaa buat ghugi ayaq lioq basi sajaaaaa. Kepada penyokong PAS dahhh laaaa bangun laaa pi basuh mukaaa tengok kat cermin….Tok sah tengok gambaq Tok Nek Nik tuhhhh…kaghuttt sajaaaa. Lagi hangpa dok tenung gambaq dia selagi tuuu tuhhh laaaa hangpa semua kena PALAM…..Percayalah ALLAH belum mau bagi PAS jadi peneraju kerajaan MALAYSIA…dah termaktub dahhhhh dahhh lama dahhhhhhhh!! NUuuu szejak zaman 1957 lagiiiii….Tok sah pikiaq laaaaa.
    Bab Utusan..alahaiii…semacam tuhhh laaaaaa puak PAS terpaksa baca surat habaq tuhhh…Nak baca HARAKAH…ermmmm sughat habaq belakang pintu sajaaa..oghang buat lapik ponggong pi berkelahhh… Sewcara umunnyaaaa UTUSAAN akan menjadi rebutan di KELANTAN..hehe macam nak hisap rokok kretek…!!!

    Reply
  • June 21, 2011 at 10:07 AM
    Permalink

    Utusan dikutuk, di kecam, diugut boikot malah nyaris di serbu. Hakikatnya Utusan masih dibaca olih semua mereka sapertimana pengakuan Hadi sendiri.

    Surat kahbar tak salah pun. Kalau surat khabar memaparkan kejahatan sesaorang, keaiban sesaorang apa perlunya boikot, kecam atau serang surat khabar.

    Cara yang afdal ialah suruh perlaku itu bertukar jadi manusia. Bukan setakat manusia, tetapi manusia yang baik dan berakhlak. Manusia yang taat dan mengikut sunnah bukan sekadar berslogan hebat.

    Selesailah semua masaalah. Tetapi apabila perlaku maksiat di puja, dipuji, disanjung, begini lah jadinya…. Dan ini akan kekal buat beberapa ketika tak tahu mana penghujungnya.

    Reply
  • June 21, 2011 at 2:01 PM
    Permalink

    utusan yg papar keputusan judi, yg papar gambar2 artis seksi2, yg memutarbelitkan fakta, ni jugak la melayu2 kita sokong.. alim ulama di keji.. di samakan dengan ayah pin, di katakan nik aziz seperti quran buruk.. ni lah yg korang sokong..

    islam ape sebenarnya korang ni.. PM kita pun failed.. bini dah la tak tutup aurat.. hmmm..

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.