Khalid salahguna khutbah bela penzina


Maklumat yang diterima bahawa seluruh masjid-masjid di Selangor telah membincangkan soal fitnah zina dalam khutbah jumaat hari ini.

Khutbah menyeru orang ramai supaya jangan sesekali mempercayai tuduhan liwat yang dianggap sebagai digempar gempurkan saja.

Hujah khutbah mengatakan sumpah yang dibuat tidak mengikut syariah. Sebarang tuduhan zina perlu 4 saksi. Ini mengikut aliran hujah hadi bahawa video bukan 4 saksi tetapi hanya besi.

Padahal video adalah bahan bukti.

Mana pendirian PAS dan Pakatan pembangkang ini?

http://theunspinners.blogspot.com/

9 thoughts on “Khalid salahguna khutbah bela penzina

  • June 10, 2011 at 6:28 PM
    Permalink

    Memang benar, sepanjang-panjang khutbah tadi (Bukit Subang) hanya berkisar kepada 4 saksi dan siapa yg menuduh zina tanpa 4 saksi boleh di kenakan qazaf (sebat 80 kali). Ayat-ayat tadi diulang-ulang sampai habis khutbah. Macam tak der cara lain nak dakwa penzina. Seolah-olah Islam itu zalim. Islam tidak zalim, Islam memberi pilihan lain jika tiada 4 saksi. Jika tiada 4 saksi hukumannya bukan hukum hudud, hukuman lebih ringan dengan syarat ada bukti, seperti DNA dsb. Sila rujuk sini http://www.youtube.com/watch?v=h01hhQfeCyI

    Reply
  • June 10, 2011 at 7:55 PM
    Permalink

    memang yer…Cerita psal qazaf. Sumpah laknat adalah sumpah syaitan. Semua adalah fitnah….

    aku dengar senyum jer ler…….

    Reply
  • June 11, 2011 at 9:16 AM
    Permalink

    Terkejut…..Masjid negeri di Shah Alam pun cerita pasal Qazaf…..Khutbah dah jadi macam ceramah politik plak…

    Reply
  • June 11, 2011 at 6:15 PM
    Permalink

    hahahahhehehehhihihhii…masa nak membalun tak ingat masjid…bila dah kena balun dan dan guna masjid. Masa nak naik sheikh tak ingat apa pesan mimbar..masa dah kena hamput dan ajak mimbar berkutbah..boleh pikiaq laaaaa..kan kaaa

    Reply
  • June 11, 2011 at 11:05 PM
    Permalink

    muka serupa x penting, yang penting perut x gendut.

    Reply
  • June 12, 2011 at 1:42 PM
    Permalink

    saya terkejut dgn penggunaan politik dalam khutbah jumaat lalu, kononnya kes liwat dan zina adalah fitnah. saya rasa nak bangun dan keluar berjumaat ditempat lain, tapi maklumlah nak pergi mana masa solat jumaat dah hampir. wahai manusia, tak bolih beza kah diantara fakta dan fitnah? Jumaat yang terdahulu pun juga ada disebut fitnah tapi tak lah sampai katahap jumaat lalu. Tuanku sudah bertitah sebagai ketua agama islam negeri supaya politik tidak dibawa kemesjid, hormatilah institusi mesjid yang maha suci, rumah Allah. nampaknya titah Tuanku tidak diendahkan. institusi mesjid sudah dicemari dan dah melampau sekarang. bila PRU 13 nak diadakan, dah bosanlah dgn puak2 ni.

    Reply
  • June 13, 2011 at 2:56 AM
    Permalink

    Disebabkan Anwar Umat Islam di Malaysia berpecah..jangan buang masa Anwar tu manusia biasa. Banyak perkara yang boleh diutarakan dalam khutbah ke arah menyatukan umat dan menyatakan perkara-perkara yang menghidarkan umat dari berbuat maksiat.

    Reply
  • June 28, 2011 at 5:08 PM
    Permalink

    Ini yg buat i malas nak ke mesjid…so skrg ni apa yg boleh dimegah kan sebagai ummat islam?

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.