Ingat Anwar,Mat Sabu, 9 Julai kita berentappp!

Nampaknya Timbalan Presiden Pas, Mat Sabu, sudah goyang kepala lutut apabila Perkasa dan Pemuda UMNO berikrar untuk turun padang berhimpun pada hari yang sama dengan perhimpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai ini. Terbaru, Mat Sabu melalui Harakah Daily, menyatakan kebimbangannya untuk bertembung dengan perhimpunan anti-Bersih 2.0 yang mewakili majoriti rakyat Malaysia.

Mat Sabu dalam kenyataannya di Harakah Daily juga meminta agar Perkasa dan Pemuda UMNO meminda perhimpunan untuk membantah Bersih 2.0 ke tarikh yang lain, selain dari 9 Julai. Kata suami kedua kepada Normah itu, Bersih 2.0 mengadakan perhimpunan dengan tujuan yang “bersih”, manakala Perkasa dan Pemuda UMNO berhimpun dengan tujuan kotor dan jahat untuk menghalang tujuan “demokrasi” yang mereka buat.

Begitulah kata-kata dan alasan suami kedua kepada Normah itu. Mungkin Mat Sabu takut Normah menjanda sekiranya terjadi sesuatu yang tidak diingini kepada Mat Sabu. Sayang Mat Sabu kepada Normah mungkin sangat mendalam sehingga berdepan dengan Perkasa dan Pemuda UMNO pun Mat Sabu sudah kecut perut!



Suka saya ingatkan kepada Mat Sabu bahawa Malaysia adalah sebuah negara demokrasi. Dan ikut suka Perkasa dan Pemuda UMNO lah untuk berhimpun pada tarikh mana sekali pun! Apa Mat Sabu peduli? Sebenarnya, pada pandangan saya, mungkin Perkasa dan Pemuda UMNO sengaja memilih untuk turun berhimpun pada tarikh, hari dan masa yang sama dengan perhimpunan haram Bersih 2.0 itu. Kenapa? Mat sabu ada masalah?

Alasan Mat Sabu sangat dangkal untuk mengelak dari Bersih 2.0 bertembung dengan Perkasa dan Pemuda UMNO. Apakah Mat Sabu fikir bahawa alasan putar alamnya bahawa perhimpunan Bersih 2.0 itu dilakukan dengan “hati yang tulus, bersih, suci nan murni” boleh diterima rakyat, Perkasa dan Pemuda UMNO?

Mat Sabu fikir rakyat, Perkasa dan Pemuda UMNO bodoh untuk diputar alamkan begitu saja? Mat Sabu ini betul-betul “old style”, ketinggalan zaman. Itu taktik lama yang orang dah tak pakai dah! Sebenarnya, untuk pengetahuan Mat Sabu, rakyat di zaman ini sudah tidak makan dengan alasan bodoh seperti itu. Mereka lebih bijak menilai yang mana buruk, dan yang mana yang baik.

Dengar sini Mat Sabu. Rakyat dari sejak awal lagi sudah sedar bahawa perhimpunan Bersih ini memang membawa kekecohan, kekacauan, menyusahkan mereka, menyesakkan mereka, mengganggu ketenteraman mereka dan mereka sangat menyampah apabila kehidupan mereka terganggu oleh perhimpunan yang sangat berbau politik tersebut.

Mereka sudah meluat dan menyampah dengan Pakatan Haram yang tidak bertamadun dan suka mengacau ketenteraman mereka, terutamanya di hujung minggu. Hujung minggulah masa mereka untuk bersama keluarga, meluangkan masa setelah penat bekerja dengan berjalan-jalan menjamu mata di sekitar ibu kota.

Sejarah perhimpunan Bersih 2007 menyaksikan perhimpunan itu tidak membawa kesan apa-apa sebagaimana yang didesak, malah perhimpunan itu dihambat pihak berkuasa bagaikan manusia menghalau anjing yang menyalak. Meskipun manusia tersebut berjaya di gigit sedikit oleh anjing itu, namun anjing itu bertempiaran lari bila manusia itu menyemburkan air. Kena air pun lari ke? Pejuang apa ke namanya begitu?

Perhimpunan Bersih 2007 juga berjaya menghimpunkan sampah sarap yang bertimbun dan teruk juga untuk DBKL membersihkan sampah sarap yang ditinggalkan oleh puak-puak tidak bertamadun yang keluar dari hutan rimba itu. Peserta-peserta perhimpunan yang lari dari “water cannon” bertempiaran lari masuk ke kedai-kedai berhampiran dan menyebabkan peniaga-peniaga di sekitarnya terganggu serta mengalami kerugian. Kedai terpaksa ditutup awal untuk mengelak dari dibabitkan dengan perhimpunan tidak bermoral itu!

Selain itu, pemandu-pemandu teksi juga merungut apabila rezeki mereka disekat oleh perhimpunan itu akibat jalanraya yang sesak teruk dipenuhi oleh penjahat-penjahat jalanan yang mengejar kuasa. Mereka menganggarkan telah kerugian sebanyak RM150 pada hari perhimpunan bodoh itu. Petekma baru ini misalnya telah melakukan laporan polis membantah perhimpunan yang merugikan pencarian rezeki mereka itu.

Selain itu, warga kota yang mahu “window shopping”, bersiar-siar di ibunegara juga terganggu dengan tindakan bangang perhimpunan Bersih itu. Itu belum lagi dikira dengan pelancong asing yang ternganga-nganga melihat kelakuan “monyet-monyet” yang baru keluar dari hutan itu. Memburukkan nama Malaysia saja!

Untuk apa Mat Sabu membazirkan masa penyokong-penyokong Pas melakukan kekacauan jalanan itu? Bukankah lebih baik Mat Sabu anjurkan qiamullail, solat hajat, tazkirah, atau program-program yang tidak mengganggu ketenteraman awam. Kalau setakat nak hantar memorandum saja, hantar pakai email pun boleh. Tak pun, lantik saja 2-3 orang wakil, dan pergi bertemu dengan SPR, kemudian serahkan memorandum. Habis cerita. Duit tak habis, tenaga tak habis, jimat masa, tak ganggu orang dan tak ada sesiapa yang nak buat laporan polis!

Sebenarnya Mat Sabu atau NGO Bersih yang diketuai Ambiga ini tidak perlu pun buat perhimpunan. Tak ada isu ketidak telusan Pilihanraya atau perkara berbangkit yang sewaktu dengannya pun. SPR sudah telus. Sekiranya Mat Sabu sangsi, sila rujuk kepada para pemerhati wakil parti atau pemerhati antarabangsa yang dilantik. Rasanya mereka lebih relevan untuk memberi pandangan berbanding Ambiga yang tak tahu apa-apa!

Jelas sekali bahawa alasan Mat Sabu tidak benar sama sekali. Sebenarnya, Bersih lah yang turun dengan tujuan jahat dan kotor serta berniat untuk mengotorkan rakyat sebagaimana kotornya hati perut mereka. Dan Perkasa dan Pemuda UMNO lebih bersih dan teguh jiwanya, mahu tidak mahu terpaksa turun padang untuk membersihkan kekotoran yang ada pada Bersih 2.0 itu!

Mat Sbau fikir, Perkasa dan Pemuda UMNO suka ke berhimpun ramai-ramai tengah-tengah panas dan membuang masa mereka melayan perangai tiga suku pembangkang? Mereka juga ada anak bini, saudara mara dan sahabat handai serta kehidupan yang lebih baik. Sebenarnya mereka tak gemar pun. Namun, meskipun terpaksa berdepan dengan pihak berkuasa, mereka terpaksa bertindak membantah perhimpunan sia-sia itu. Siap sedialah Mat Sabu. Cium Normah puas-puas 8 Julai tu, 9 Julai kita berentap..!!!

172 thoughts on “Ingat Anwar,Mat Sabu, 9 Julai kita berentappp!

  • June 17, 2011 at 10:56 PM
    Permalink

    Kes siapa lebih hebat dan berat. Kes yang tak ada saksi 4 mata. Satu mencabul dengan mencium pipi dan satu lagi menggodam lobang terlarang terhadap mangsanya bernama seorang lelakai. Satu berlaku di dalam rumah perlindungan dan satu lagi dalam sebuah kondo yang terlindung . Tapi sayang…yang mencabul terpaksa menghadapi pertuduhan dengan tiada bleas kesihan. Tetapi yang menggodam lobang ekzos mendapat pelbagai kemudahan untuk menangguhnya sehingga berbulan-bulan dan mungkin bertahun tahun. Adakah ini tidak adil kepada DSAI…Mokhtaruddin yang menghadapi masalah penglihatan akibatan seranagan katarak terpaksa naik mahkamah tanpa rasa takut dan berusaha untuk menangguh perbicaaran dan mendengar pertuduhan ke atasnya. Inilah kejantanan yang ada pada seseorang. yang lemah dah tak berdaya tetapi mempunyaai keberanian yang sejati. dan yang ada kuasa dan berpangkat serta berpengaruh namun hatinya gentar untuk berhadapan dengan realiti. Jadi…tak payah kita nak rasa hebat kepada mana-mana manusia yang pandai bermain dan mempermain mahkamah biarpun dia ibarat manusia yang hebat. kerana pada mata kita dia adalah manusia yang paling dayus dan takut untuk menjadi JANTAN…

    Reply
  • June 17, 2011 at 11:26 PM
    Permalink

    setuju ngan Raja Kongkiak!. Manusia bernama DSAI memang dayus dan takut jadi jantan. walau apa pun sebuah istana di sg buloh dah disediakan untuknya!

    Reply
    • June 17, 2011 at 11:50 PM
      Permalink

      tak sabar nk tunggu 9 julai ni..bkn apa cuma nk tenggok seluar mat sabut dibasahi dgn air kencing dia..ko jgn tak dtg lak mat sabut, aku dh tak sabar sgt ni nk jumpa ko kat sana nti..dh lama ilang sabar dgn samseng2 jalanan ni..tak abih2 menyusahkan org ramai..berckp pasal islam tp bersahabat dgn org yg membenci islam..tungguuuuu

      Reply
      • June 18, 2011 at 12:18 AM
        Permalink

        ko blasah skali Perkasa ngan Pemuda UMNO
        sbb dorang PERNAH dan AKAN buat demonstrasi juga

        *jngan lupa tngok seluar brahim ngan KJ, basah ke tak

        Reply
        • June 18, 2011 at 9:32 PM
          Permalink

          BEST TAK TENGOK MELAYU SAMA MELAYU GADUH…. UNTUK MELAYU UMNO N PERKASA SILA BAWAK CEMERA UNTUK BUAT BUKTI JIKA TERKENA ZALIM NGAN PUAK PELAMPAU P.R.. UNTUK PELAMPAU PR SILA BAWAK BEKAL ….. HUHUHUHHHUUU!

          Reply
        • June 18, 2011 at 9:54 PM
          Permalink

          alah..kalau puak PR tak buat perhimpunan tu takkan mereka nak buat jugak.. perkasa dan pemuda UMNO nak menghalang perhimpunan tu.
          bukan nak berdemo merosakkan harta bende awam dan merugikan orang ramai macam pihak bersih buat. ermm…aku nak jugak tanye pada penyokong PR ni.. kenapa perlu buat perhimpunan haram ni? kan banyak kesan negatifnya.. bende ni hanya beri keuntungan pada pihak tertentu saja… dan bersih ni nampak la sangat PR dah terdesak.. tengok la ape yang dah jadi pade bersih 1 dulu.. tak gak bersih…nyusahkan orang… bende bodoh macam ni pon korang nak sokong ek?.. nak jadik macam indon ke?…

          Reply
          • June 19, 2011 at 9:44 PM
            Permalink

            beruk fuckatan kini susah hati…dulu bila mereka berdemo, mereka adalah raja jalanan…

            kini,bila nak berdemo, mereka akan di iringi
            Perkasa dan Pemuda Umno…Sesuatu yg.mereka cukup fobia berbanding berdepan FRU..

            Sam ketot, mat sabu dan mat jubo hanya akan berada dijalanan jika keadaan selamat…Dorang pasti ada alternatif jalan belakang jika berdepan Pemuda Umn dan Ibrahim Ali..

            p/s: sam ketot…ko kena bawak pampers dewasa lebih sikit…boleh kasi mat sabut dan nuar jika mereka juga ada kes terkincit cam ko..

          • June 20, 2011 at 7:50 AM
            Permalink

            Jadi barua UMNO jelah Perkasa dan Pemuda, Najib nak kongsi pentas dengan Mat Sabu pun tak berani. Itu baru isu palestin belum bicara isu PRU. Berentilah jadi PM… Najib oooooi. Setakat ni yg. jelas Najib dah terkencing bila sanggup batalkan perasmian LL4G jika Mat Sabu datang… apala penakut sangat pemimpin korang ni. Hingga penganjur terpaksa tarik balik jemputan dan malu muka dengan Mat Sabu.

        • June 20, 2011 at 11:54 AM
          Permalink

          dua ekor ni lah sebenarnya yang nak buat kacau. kalau bersih saja takan terjadi kacau.

          Reply
  • June 17, 2011 at 11:48 PM
    Permalink

    Agaknya kenapa k’jaan buat himpunan 1juta belia di Putrajaya, gelombang merah di Kelantan dan gelombang biru di T’ganu? Adakah polis halang himpunan tersebut?
    Mat Sabu bukan takut dengan KJ yg. tiada pendirian, suatu masa kata peserta demonstrasi beruk2 jalanan sekarang jilat ludah sendiri bila nak bertembung dgn. Bersih. Peserta domonstrasi bukan takut pemuda dan Perkasa cuma bimbang tercetus perkara tak diingini. Tapi secara jelasnya pemuda juga menuntut pilihanraya yang lebih baik dari SPR.
    Berapa anggaran Pemuda dan Perkasa yg. mampu turun? aku yakin kurang 5000 orang. Nak lawan 300000 org. sederap saja musnah pemuda dan perkasa. Sebab tu kita minta buat pada hari yg. lain. Kita tak halang nak berhimpun itu hak asasi yg. dijamin perlembagaan.

    Reply
    • June 17, 2011 at 11:55 PM
      Permalink

      aku bkn ahli umno dan perkasa tp aku pasti turun utk mempertahankan maruah negara dari di kotak katik kan oleh perempuan hindu yg dah terlalu kurang ajar..memBUJUK lalu melintang patah, BUJUK melatah aku tak goyah..

      Reply
      • June 18, 2011 at 3:49 AM
        Permalink

        Assalamualaikum, betul tu.. Sya setuju dgn pndapat encik, kita bersihkan diaorg drpd buat demo hari tu nnti.. Puak2 ni smua tak reti bersyukur ke.. Keeling pariah yg diaorg nk naikan martabatnya.. Diaorg elok buat demo tu kat tmn sentosa klang ni, coz deretan tentera pariah bersepah buat kes siang dan malam aje..

        Reply
        • June 20, 2011 at 9:01 AM
          Permalink

          Mana polis semua, pi kacau orang buat demo ke?
          Pi bagitau Hishammudin la…. bagitau sini buat apa, diorang bukan baca blog.

          Reply
    • June 18, 2011 at 12:07 AM
      Permalink

      300,000 orang !! tu dia punyalah ramai……hang ni…tu la dok nga-nga lagi baca harakah…..
      sebut pasal ribu-ribu orang ni…….aku teringat ceramah budak nuar di melawati beberapa bulan yang lepas…..kata ribu-ribu….rupanya tak sampai 100 orang…tu pun 30 orang tukang pasang stage !! hahahahahah

      Reply
      • June 18, 2011 at 12:13 AM
        Permalink

        hang ni raplah…..jngat lah buat2 bingai
        setakat mane pemuda UMNO ngan Perkasa mmpu kmpul orang
        bnding ngan BERSIH 2.0

        Reply
        • June 18, 2011 at 12:40 AM
          Permalink

          Aku nak tenguk 300,000 bangsat2 musuh negara pd 9 Julai nanti..
          Cakap besar, ingat orang dok diam selama ni tak punya perasaan
          sayangkan Negara……ko tenguklah nanti kebangkitan mereka yang
          dah tak sabar2 nak berdepan dengan ‘pembela kafir dan pembela Raja Maksiat!!!!’ Ini baru nama jihad…….

          Reply
          • June 18, 2011 at 1:08 AM
            Permalink

            Dijangkakan satu peperangan yg meragut nyawa akan berlaku pada 9 Julai. Ada yg ingin membawa senjata seperti parang, pisau dan pedang. Ada juga membawa pistol untuk mempertahankan diri. Sanggup anda kehilangan nyawan demi pekemtingan politik seorg peliwat?

          • June 19, 2011 at 9:49 PM
            Permalink

            ex pas…yg.bertempur nanti adalah sesama melayu…siapa punya cetusan idea? Ambiga si penyokong mertad yg.pas dulu pernah maki..Kini kenapa pas sujud dikaki ambiga?

            p/s; cina duk rumah makan kuaci tengok kebodohan melayu menghancurkan negara sendiri..Lagi sadis bila melayu tu berpakaian agama yg.sepatutnya menunjukkan sikap orang beriman.

        • June 18, 2011 at 2:31 PM
          Permalink

          TAK KAN MELAYU HILANG DIDUNIA.. Akan ku turuti perjuangan UMNO demi agama dan bangsaku.. Demo BERSIH penuh dengan kepalsuan dan lakonan utk menghancurkan kuasa melayu.. Amat malang ada melayu yg derhaka menuruti kehendak bapak2 syaitan DAP.. Agenda mereka berterusan agar rakyat membenci kerajaan. Mereka ingin menutup segala kejahatan yg mereka lakukan.. HANCURKAN IMPIAN SYAITANNNNN…

          Reply
        • June 18, 2011 at 10:00 PM
          Permalink

          300,000????? kahkahkah.. macam bodoh…. dah la perhimpunan haram… menganggu ketenteraman orang…. merugikan orang…yang join tu ape dapat?.. dapat mandi free sebab kene water canon je ke?… belum buat lagi dah tau jumlah kehadiran? kene register ea kalau nak join bersih 2.0 yang bodoh dan memalukan ni?

          Reply
          • June 19, 2011 at 9:51 PM
            Permalink

            mungkin campur kanak2 pasti seluruh negara yg.akan diangkut menggunakan van kilang …

        • June 20, 2011 at 7:58 AM
          Permalink

          Yang pasti UMNO tak mampu nak kumpul 300,000 orang. Itu pasal PM dan TPM meraban. Kami perjuangkan pilihanraya yang bersih apa kesalahan kami? perlembagaan membenarkan rakyat m’sia berhimpun untuk menyatakan pandangan dalam negara demokrasi dan perhimpunan aman. Jika polis terus provok, aku cadang pada bersih kita berhimpun sekali lagi 31 ogos nanti sebagai dendam pengacau perkasa dan pemuda. Biar PM dan TPM gelabah.

          Reply
          • June 20, 2011 at 9:43 AM
            Permalink

            BERSIH nak bersihkan pilihanraya? Kah..kah.. Time penamaan calon pakatan pembangkang la mcm beruk terpekik,terlolong, takbir tak tentu pasal, berbogel tunjuk punggung,kacau anak dara orang kat mane bersihnya.. Apa kejadah semua ini.. Bersihkan anwar aljuburi dulu yek..

          • June 20, 2011 at 11:01 AM
            Permalink

            Ye.. keeee…, setau aku jebat yg. buat perkara kau kata tu masa dia menderhaka pada sultan Melaka. Atau sejarah telah menipu kita semua?

      • June 18, 2011 at 10:01 PM
        Permalink

        alaahhh.. PAS saja jah dok kata 300,000 nak mai..
        itu semua propaganda.. nak suh orang datang ramai lagi..
        podahhhhh

        Reply
        • June 20, 2011 at 8:01 AM
          Permalink

          Angka akan lebih besar jika KDN dan k’jaan bagi laluan, ada berani ke…? tiada provokasi. Ni belum berhimpun dah ugut ISA, kira hebat sangat kalau dapat kumpul 100,000 orang tau. UMNO aku yakin kalau ada FRU kumpul 100 orang pun susah.

          Reply
          • June 20, 2011 at 10:47 AM
            Permalink

            Yg penting menang PRU. Kumpul 3juta baiklah nak buat apa bila PRU asik kalah je! Jangan la kata ko kalah sebab PRU tak bersih. Dah kalah tu dah la. Bagi macam-macam alasan, salahkan BN/UMNO, SPR bagai. Kunun bersih, sebenarnya nak tumbangkan kerajaan cara merusuh sebab tak bole menang PRU cara yg bersih – macam BN!

          • June 20, 2011 at 11:08 AM
            Permalink

            BN menang menipu, kalau berani sediakan pilihanraya adil. BN tak boleh guna jentera k’jaan masa kempen termasuk jabatan penerangan, polis, peguam negara, bangunan2 k’jaan, media k’jaan dan sebagainya seperti di US, indonesia dan singapura serta negara2 domokrasi yg. lain.

          • June 20, 2011 at 3:30 PM
            Permalink

            alahai bujuk…..hang tak pernah keluar drp kampung hang ka ?
            yang hangpa guna jentera kerajaan negeri pasa pilihanraya tu apa ? kami tak kata apa pun…….tu la aku dah pesan kat hang bekali-kali dah jangan dok baca harakah….hang dok baca jugak…..siannn

    • June 18, 2011 at 9:39 PM
      Permalink

      CADANGAN DAH DI BERIKAN OLEH POLIS, BUATLAH KAT STADIUM KE PADANG KE.. BARU PERMIT DI KELUARKAN YANG PENTING MATLAMAT SAMPAI… TAPI AKU TENGOK PELAMPAU2 NI DEGIL NAK GAK KAT JALANAN.. MENYUSAHKAN RAKYAT LAA… BETUL KATA KENGKAWAN SEALIRAN NGAN AKU BERANI BUAT LA KAT PENANG… NAK TENGOK NANTI CINA MARAH KE TAK NANTI MEREKA KATA “BODO PUNYA KERJA” KASI SUSAH SAMA SAYA PUNYA BISNES…

      Reply
      • June 20, 2011 at 8:04 AM
        Permalink

        PR bukan pondan cam menteri KDN. Sembang berdegar2 dalam dewan PWTC, siap julang keris telanjang. Tapi keluar dewan nangis2 minta maaf pada MCA. Piiiiiiirah….

        Reply
        • June 20, 2011 at 9:50 AM
          Permalink

          pakatam haram siap peluk karpal lagi walau karpal kata langkah mayat dia dulu nak tubuh negara islam.. Sape yg pondan?

          Reply
          • June 20, 2011 at 11:11 AM
            Permalink

            Lebih baik dari Rosmah peluk/cium hero Hindustan kan? Peluk Karpal tak haram…. tapi Rosmah peluk jantan lain, sah2 haram. Najib tu Dayus ke?

    • June 18, 2011 at 10:05 PM
      Permalink

      3000,000?????…. hahahahaha…. kenapa taknak buat kat begeri jajahan PR sane?.. kenapa nak buat jgk kat KL? takut ke?… owh….depa buat kat tengah bandar sebab nak tunjuk konon2 ramai la ea? sebab kawasan tu memang ramai orang… tapi jumlah sebenarnye berape la sangat…

      Reply
      • June 20, 2011 at 8:08 AM
        Permalink

        Kami nak luaskan jajahan, biar semua rakyat tahu PUTRAJAYA akan ditawan menjelang PRU13 nanti. Kami nak semua rakyat tahu hak mereka dan tahu selama ini BN telah pergunakan SPR untuk menag. Ini juga menunjukkan kami berani dan bukan penakut kerana berdemontrasi di laman orang.

        Reply
        • June 20, 2011 at 9:55 AM
          Permalink

          bujuk korang ni munafik la.. Dulu kata putrajaya membazir tp skrg duk gila nak bersemayam diptrujaya.. Tinggal kat sungai buluh dah la..

          Reply
          • June 20, 2011 at 11:16 AM
            Permalink

            Lain dulu lain sekarang ma…, ni bukan hukum Allah dan perkara agama. Contoh, kau ada anak 3 orang buat apa beli NAZA RIA, beli Kancil cukup la. Tapi bila anak dah 6 orang patut la beli NAZA RIA baru selesa…. tak gitu?

          • June 20, 2011 at 1:31 PM
            Permalink

            hang ni dok sebuat kereta malaysia…..marah nanti si farid….tak dak quality dia kata…

        • June 20, 2011 at 1:29 PM
          Permalink

          hang nak luaskan jajahan pi mana tu bujuk ?…..hangpa nak langgar sampai ke narathiwat ke ?…….hang ni bujuk….hahahahah

          Reply
  • June 18, 2011 at 12:00 AM
    Permalink

    hak asasi kepala hotak ko bujuk..menyusahkan org ramai ko kata hak asasi..ko ingat semua org suka ke dgn perhimpunan tu..lg sekali..hak asasi kepala hotak ko..bodoh yg terbodoh bujuk ni..

    Reply
    • June 18, 2011 at 9:43 PM
      Permalink

      TAK PE , BIA DIA BUAT PEKARA BODO, DIA PIKIR BANGGA SANGAT LAH TU BUAT DEMO MACAM BERUK TU.. BAGI ORANG YANG SAMA OTAK NGAN DIA ORANG MUNGKIN BANGGA GILA LAA MACAM PAHLAWAN JE… PRU13 NANTI TENGOK MEREKA NI DAPAT TAK PERTAHANKAN 4 NEGERI TU LAGI… TAK CAKAP RIAK LA TAPI DARI SUMBER YANG AKU DAPAT IALAH….. TUNGGU…

      Reply
      • June 20, 2011 at 8:15 AM
        Permalink

        Hhaaahahhahha…. yg. sah beruk ialah KJ dan pemuda kerana setelah kata peserta demostrasi beruk jalanan kemudian bersama2 berdemontrasi. Siapa yg. susah, selama hari ni sambut merdeka, ambang tahun baru semua jalan KL tutup jugak. Yg. menyusahkan itu bukan BERSIH tapi polis dan FRU.
        Secara logiknya semua peniaga, pembawa teksi dan sebagainya akan dapat limpahan rezeki kerana orang semakin ramai. Lain2 tu hujah pemimpin UMNO yg. dangkal jeee…. apa masa perhimpunan merdeka dan ambang tahun baru peniaga rugi ke???? So jelas yg. buat rugi ni FRU dan k’jaan yg fobia dengan PR.

        Reply
  • June 18, 2011 at 12:22 AM
    Permalink

    lawan tetap lawan……tak sedar diri nak BERSIH ada lagi dah menang 5 negeri pun….
    kurang ajar…….demi negara akan ku pertahankan……tak kan hilang melayu didunia

    Reply
    • June 20, 2011 at 8:18 AM
      Permalink

      Tiru cakap Anwar ke…? kenapa tak tiru Najib???… Nak bagi tau kalau PRU bersih masa PRU12, PR dah kuasai PUTRAJAYA. Tapi sebab SPR tak jadi buat dakwat kekal, ahli UMNO dapat mengundi lebih sekali sebab tu PR tertangguh ke PUTRAJAYA.

      Reply
      • June 20, 2011 at 10:27 AM
        Permalink

        bujuk.. Kalau kitorang tiru anwar dah lama bontot ko kami balun..

        Reply
        • June 20, 2011 at 11:18 AM
          Permalink

          Awatnya, ko ni spesis kaum Nabi Luth ke? Taubat laa..

          Reply
          • June 20, 2011 at 10:51 PM
            Permalink

            Bangang tak paham jawapan……nak juga si budak bujuk berforum kat sini….tapi tak pe lah, si farid pun dah hilang di dunia (sah bukan Melayu farid ni)!

  • June 18, 2011 at 12:32 AM
    Permalink

    sepatutnya perhimpunan bersih ni dilakukan di penang….

    Reply
      • June 18, 2011 at 10:10 PM
        Permalink

        nanti kalau buat kat penang nnti kene marah pulak dgn guan eng sebab tepakse keluar kos selengara kesan dari demo tu..

        Reply
    • June 18, 2011 at 10:09 PM
      Permalink

      saje nak nak nyusahkan orang.. dah terdesak…

      Reply
  • June 18, 2011 at 1:24 AM
    Permalink

    aku kesian tengok mat sabu dan ambiga laknattullah, bila pulak mereka buat bancian hingga dapat keputusan majoriti rakyat sokong bersih 2, tak ada pon agen-agen mereka buat bancian nak tau sokongan rakyat pada idea bersih 2, ini nama pembohong besar, kaki putar, penipu, guna nama rakyat yang tak minat pon dengan bersih 2 yang di lelong tu.

    Reply
  • June 18, 2011 at 1:31 AM
    Permalink

    Eh apasal UMNO tak nak anjur sendiri punya Bersih???

    Anyway yg pasti ahli UMNO semua hanya akan turun apabila ‘dibayar’ sahaja…..

    Reply
    • June 18, 2011 at 7:30 AM
      Permalink

      Hey Moooohydeen, kalau ko yg bernama ala mamak, tak sedar diri, ingat orang UMNO
      nak suka2 terpekik2 di jalan raya jika tak ada keperkluan kah!!!!
      Kita keluar nak halang kerja BODOH orang2 KOTOR yang mengaku bersih yang nak
      gangu-gugat ketenteraman awam. Kita sokong SPR kita sokong POLIS dan ASKAR jika
      perlu. PERGI JAHANAM PETUALANG NEGARA. KO ORANG JAGA KALAU TAK KENA
      SEMBURAN AIR DAN BELANTAN POLIS, KITA TAMPAN PULA DENGAN PENANGAN
      WARISAN ‘KIAI SALLEH’. ALLAHUAKBAR!!!!!!

      Reply
      • June 18, 2011 at 9:23 AM
        Permalink

        Ye ke…Kiai salleh….kami guna internet…teknologi modern….ipad..iphone….Bukan kah mata pena itu lebih tajam dari mata pedang???

        Anywau UMNO hanya berdemo kalau ada keperluan ???? Setahu aku UMNO zaman sekarang is RM RM RM RM RM RM RM…?

        Reply
      • June 18, 2011 at 11:24 AM
        Permalink

        Aslkm, Dei tambi totok…. mamak mamak jangan cakap haa…pemimpin korang punya ramai yang bangsa MAMAK… CEKDET korang tu pun MAMAK juga la… ptui Melayu tarak malu… bila MAMAK perintah Malaysia korang jilat pungkok tak kata dia MAMAK pulak….

        Reply
        • June 18, 2011 at 12:07 PM
          Permalink

          setujulah mamak pun boleh jadi ahli umno boleh perintah negara ini. tak de salah. melayu umno hanya akan turun ke jalan2 raya bila haknya diganggu gugat. melayu umno turun ke jalanraya bila british nak wujudkan malayan union. umno melayu turun ke jalan raya bila cina dap nak sapu melayu keluar dari kl. tolong jangan cabar ke sabaran melayu umno. kami bukan diam. kami sentiasa memerhati. pelanduk lupa jerat. tapi jerat tak pernah lupa pelanduk.

          Reply
        • June 18, 2011 at 12:31 PM
          Permalink

          Nasiblah kalau ko orang memang mamak yang tak sedar diri aku balun, BUKAN SEPERTI TUN M, itu aku punya ‘idola’ ha….kalau Tun M masih jadi PM, tak jadi gini senarionya…
          …yang aku benkek sangat, sebab dalam kumpulan bersih pun ramai yang Melayu, yang tak sedar diri, yang penting jangan nak ada niat nak purak-perandakan Negara
          Malaysia!!!!!

          Reply
        • June 18, 2011 at 12:38 PM
          Permalink

          aku tahu aku tahu… diorng mmg ske mkn kedai mamak… cekik darah pn xpe jnji mamak.. kat malaysia menteri ckp peniaga jgn naikkan brg sesuka hati… tp kedai mamak dah lama mahal depa buat dek jeee…. sekutu madey mana melayu umno brani

          Reply
          • June 20, 2011 at 10:59 AM
            Permalink

            zach kalau tak mampu jgn masuk..kan ade pilihan lain.. Ini la masalah korang setiap kehendak ko kerajaan kene penuhi. Ko duk selangor pastu ko mintak ngan khalid gagap..

  • June 18, 2011 at 9:03 AM
    Permalink

    ISA kan jer AMBINGAI tu, Hishamudin jgn kecut teloq, Kerajaan jgn takut hilang UNDI, kalau ikut mood pilihanraya sekarang, CINA mmg dah tak sokong BN, tapi MELAYU dan INDIA yang protes masa PRU 12 dah kembali sokongan kerajaan. Tunjuk la tegas sket.

    Reply
    • June 18, 2011 at 9:24 AM
      Permalink

      Setahu aku mamat tu Bi…x ..teloq dia selalu kecut..

      Reply
    • June 18, 2011 at 12:33 PM
      Permalink

      india sokong kerajaan??kunk MCA NGN MIC pn dh xdgr berita.. ntah ader ke xder dah 2… hahahahahahahaha…. dgr sini puak2 umporno… bkn ssh nk bg rakyat sokong kerajaan… tp ubahlah dasar 2… politik sempit skunk dh xley pakai … org dah cerdik2 la…

      Reply
      • June 18, 2011 at 1:54 PM
        Permalink

        PRU kecil dah buktikan

        Reply
      • June 18, 2011 at 6:26 PM
        Permalink

        Betul tu…..orang dah cerdik….hang tu yang tak pandai-pandai lagi !! kalau rakyaat malaysia tak cerdik….dah lama dah hangpa memerintah negara ni…..tapi di sebabkan kami dah cerdik……nikki masih dok berkampung di kota baru…..budak nuar tu….kalau pi parlimen pun kena duduk kerusi yang di sebelah sana…….kerusi pembangkang…..maknanya kerusi orang yang gagal…….rakyaat dah cerdik….

        Reply
        • June 20, 2011 at 8:23 AM
          Permalink

          Sebab korang penipu, kalau tak dah lama duduk kerusi pembangkang. Sebab tu sekarang kami nak bersihkan PENIPUAN korang, sebab tu korang takutkan???

          Reply
          • June 20, 2011 at 11:02 AM
            Permalink

            ko bersihkan pkr dulu.. Pemilihan pun lintang pukang.. Kerusi melayang beb…

          • June 20, 2011 at 11:19 AM
            Permalink

            Baru cubaan pertama, tapi lebih baik dari UMNO sampai tiada pemilihan takut berpecahkan?

      • June 20, 2011 at 10:12 AM
        Permalink

        orang melayu kene pertahan kan tanahair ini. bangsa lain dah mula rasa diorang boleh makan cekak ngan oeang melayu. ketpikan fahaman politik korang. ini masa melayu perlu bangkit sebagai pejuang bangsa dan tanah air itu je pun yang tinggal. ekonomi kita dah tak de chan. bagi diorang sedar diri , dah lah makmur kat negara orang pas tu kadok nak naik junjung. macam belanda dapat tanah. turun tetap turun 9 july walaupun terpaksa mengadap anak bangsa sendiri yang lupa daratan mcm BUJUK…….

        Reply
        • June 20, 2011 at 11:30 AM
          Permalink

          Apasal ekonomi melayu ketinggalan ye.. nak tau sebab apa? tu Tun M kayakan kroni dia dlm. MIC dan MCA iaitu ANANDA dan Pengerusi PERWAJA. Yg. tu korang sokong pulakkan?
          Org. melayu dapat apa? mana jutawan Melayu yg. dapat projek besar yg. hebat2? kenapa diorang jatuh bersama PM yg. naikkan diorang? Tu masa Pak Lah dia naikkan anak dia, sekarang dia jatuh anak dia pun jatuh jugak…. tapi ahli UMNO tak kesah. Sekarang Najib naikkan adik dia, Tunggu Najib jatuh, Kalau Muhyiden naik, kroni dia pulak naik.

          Reply
          • June 20, 2011 at 1:38 PM
            Permalink

            sebabnya……ramai orang yang macam hang…dengki dan busuk hati…..err…errr…perbadanan kemajuan negeri kelantan siapa yang berkuasa erk ?……..hang ada berani jawab ke ?…….tu la aku kata….orang melayu…opps ! sorry hangpa tak suka di panggil melayu…..orang yang macam hangpa la dok pelingkup bangsa kami…

  • June 18, 2011 at 11:34 AM
    Permalink

    Aslkm, perhimpunan ni kalau tak ada beruk beruk UMNO buat kacau dan kecoh… pasti aman punya lah.. cuba polis pun bagi kerjasama dah tentu ok punya lah…

    Reply
    • June 18, 2011 at 12:17 PM
      Permalink

      siumanlah sikit. tengok dalam prk dan pru. ahli-ahli pas ini tak kira tua dan muda lelaki dan perempuan semua tak semenggah. yang lelaki tua pas pakai kopiah dan berjanggut kambing ini sanggup tunjuk kemaluan (lesot dan kecik) kat puteri umno. itu apa hal. tambah lagi dah tak nak tubuh negara islam. sudah tentu lebih dasyat lagi kelakuan puak-puak pas. umno tak minat nak dekat dengan puak-puak bebal macam ni. satu sen tak guna. buat habih boreh je.

      Reply
      • June 20, 2011 at 11:32 AM
        Permalink

        Jangan fitnah tuan, mahkamah dah sahkan tiada kesalahan… lu sapa nak hina mahkamah?

        Reply
        • June 20, 2011 at 12:39 PM
          Permalink

          kalau Rahim Thamby Chik boleh plak ko nak salahkan walaupun mahkamah dah lepas, munafik sial ko ni..

          Reply
    • June 18, 2011 at 12:24 PM
      Permalink

      aku xpaham demo n perhimpunan menuntut sesuatu.. sama tapi xserupa atau serupa tapi xsama??? sebab ape org umno pn byk gak buat perhimpunan tuntut mcm2 siap masuk tv n dpt liputan… siap dikawal.. tp bila rakyat biase yg buat.. mcm2 x boleh.. bukan buat demo tumbang kerajaan pon cuma nk bg memo je…

      Reply
      • June 19, 2011 at 9:56 PM
        Permalink

        nak bagi memo ? kan boleh buat appointment dengan pihak Istana?

        kenapa nak ganggu jalanraya dan busukkan nama negara?

        Reply
        • June 20, 2011 at 1:38 AM
          Permalink

          biar diorng tahu rakyat xbodo lg

          Reply
          • June 20, 2011 at 11:05 AM
            Permalink

            rakyat x bodo itu yang BN masih perintah..

        • June 20, 2011 at 8:29 AM
          Permalink

          Gen2, kami nank meriahkan penyampaian memo tu.. salah ke? Tu puak korang buat laporan polis sampai beratus buat apa? buat satu laporan dah la????
          Cakap cam orang tak sekolah,…kalau ramai yg sertai perhimpunan tersebut maknanya lebih ramai 100x ganda yang setuju dengan memo tersebut tapi duduk di rumah. Jadi k’jaan kena ikut suara ramai(demokrasi). fahammmmmm…

          Reply
          • June 20, 2011 at 10:16 AM
            Permalink

            Bujuk ko ni betul bendul lah bendul pun tak betul mcm ko . memorundum tu gimik je, cuba selak apa yang tersurat dan tersirat di sebalik perhimpunan itu. Agenda yang tersembunyi lebih kotor dari tajuk…

          • June 20, 2011 at 11:10 AM
            Permalink

            bujuk mangkok tandas.. Jgn cakap pasal demokrasi kalau tak tau makna.. Bila kerajaan pakatan haram jatuh di perak ngape ko tak cakap itu demokrasi.. Budak tak skolah pun tau kenapa paktan haram tak boleh jadi kerajaan di perak.. Ngok!

          • June 20, 2011 at 11:47 AM
            Permalink

            Sebabnya senang, UMNO rasuahkan ADUN pakatan. Kemenangan tak bermaruah. Lepastu guna polis untuk ambil alih kuasa speker. Kau tau tak dalam DUN speker adalah ketua, mana boleh bawa usul tampa izin ketua. Sebab tu PR tak dapat kuasai Dewan Rakyat masa 16 sept. sebab speker tak izinkan undi tak percaya pada Najib. Tapi UMNO mana ikut undang2, di dewan rakyat dia kata tak boleh, tapi di DUN dia kata boleh. UMNO ‘duble standard’. Sama jugak kes Seputeh di Kedah, sah2 gagal hadir DUN tapi UMNO berkomplot dengan SPR dan mahkamah tangguh kes sampai sekarang tak umum2 lagi.

    • June 18, 2011 at 2:36 PM
      Permalink

      beruk2 pakatan haram memang jenis liar sebab ramai yg dah kene liwat..

      Reply
      • June 20, 2011 at 8:30 AM
        Permalink

        sebaliknya BN pulak penakut sebab pemimpin dia aaaaawwww……

        Reply
        • June 20, 2011 at 12:41 PM
          Permalink

          itu sebab dia lari pie Kedutaan Turki, kahkahkah lagi bacul!!!

          Reply
    • June 18, 2011 at 5:40 PM
      Permalink

      Bila mat gian satu KL di satukan dengan kaki todi dari kelang……dan di janjikan nasi briani bungkus dan mineral water……..hang ingat apa akan terjadi….?

      Yang dok melata guling-guling atas jalan…… totok PAS yang dok menjerit-jerit macam siamang….totok PKR…….DAP buat apa ???…..depa dok tengok perangai hangpa dari office depa yang tinggi-tinggi……sambil tersenyum…..

      Reply
    • June 19, 2011 at 9:54 PM
      Permalink

      aman apa kalau ganggu jalanraya?

      kenapa tak buat kat stadium? kenapa tak buat kat kelantan?

      Reply
      • June 20, 2011 at 8:31 AM
        Permalink

        dalam stadium kelantan kitaorang buat solat hajat…

        Reply
        • June 20, 2011 at 10:54 AM
          Permalink

          Buat solat hajat berpuluh kali. Tapi bila Allah swt tunjukkan kebenaran tak nak terima pulak…..besi kunun!!!

          Reply
          • June 20, 2011 at 12:14 PM
            Permalink

            Tak tau hukum Islam, pi belajar jangan meraban tak tentu pasal. Nanti jadi cam pelukis kartun tu, menghina hukum Islam tampa sedar.

          • June 20, 2011 at 11:30 PM
            Permalink

            Hehe, mana ada kartunis tu menghina hukum Islam , sedar ke tak sedar…..dia menghina hardy besi je, dengan penuh sedar!!!

  • June 18, 2011 at 12:29 PM
    Permalink

    betulkah bersih nie salah dari segi undang2 malaysia??? kalau ader yg menolak… dlm akta mana terkandung undang2 2.. jgn men ckp je

    Reply
    • June 18, 2011 at 12:35 PM
      Permalink

      Berhimpun lebih 5 orang pun kalau nak kira dah salah, aku pun taklah mahir undang2 tapi yg ko poyo sangat buat apa, cari pasal je!!!!…

      Reply
      • June 18, 2011 at 12:43 PM
        Permalink

        apa yg cari pasalnya?? menuntut perubahan pn kira cari pasal ke

        Reply
        • June 18, 2011 at 12:46 PM
          Permalink

          aku tgk org2 umno nie kalau cina atau india 2 kaye atau ader pangkat dato ke.. baru la kira member.. kalau yg selebihnye 2 mak aihhh maki memanjang… knp ea??? tgk mcm dato nikol david… ok je… dato lee chong wey.. siap dipeluk2 lg..

          Reply
          • June 18, 2011 at 5:44 PM
            Permalink

            hmmm……tapi tak lah sampai tahap melebelkan ching peng perjuang kemerdekaan……tak gitu ?

          • June 19, 2011 at 10:00 PM
            Permalink

            zach..ko nak tutntut perubahan? ko ubah dulu pGayR yg.pemilihan dalam parti huru hara baling kerusi dan kronisma dipertahankan.

        • June 18, 2011 at 5:46 PM
          Permalink

          Minoriti nak tuntut perubahan dari majoriti ?????…..pas tu melalak-lalak konon nak perjuangkan demokrasi ??….. dah lah….hang pi buat homework dulu….esok hang ada kelas tambahan…hahahahah

          Reply
      • June 20, 2011 at 8:33 AM
        Permalink

        Yg. salah kalau subversif, ni perhimpunan aman yop… mana sama. Ikut ko punya statement ni mesyuarat agong JKK pun tak boleh… ko sekolah mana dulu?

        Reply
        • June 20, 2011 at 10:59 AM
          Permalink

          Berhimpun la di tempat awam seramai mana pun, kalo ada permit! Kalo takda, tak boleh! Itu je. Yg mesorat agung suma tu kat tempat tertutup. Ko mesorat agung kat tengah jalan ke? Ko tak sekolah ke dulu?

          Reply
          • June 20, 2011 at 12:20 PM
            Permalink

            Dalam perlembagaan tak tulis mintak permit, lagipun Polis awal2 dah bagitau takkan luluskan permit. Kalau UMNO mintak boleh pulak bagi permit, kalau tak mintakpun polis tak pernah aku dengar kata perhimpunan haram. Lagi satu PAS dah jemu kena ganggu dengan Polis dalam premis sendiri, lu sembang apa. Ingat kes polis tembak ahli PAS pergi ceramah di K. T’ganu dalam kawasan rumah ahli PAS. So nak bagitau korang, pada polis apa yg. PR buat semua salah bila ada pemimpin UMNO tak puas hati. PDRM ni polis UMNO bukan polis M’sia.

          • June 20, 2011 at 11:03 PM
            Permalink

            Kesiaaannn kat ko orang ni bila baca apa yg ko tulis kat sini. Dalam perlembagaan tak tulis mintak permit…kahkahkah! apa punya jawapan la mangkok…tak yah komen la ini macam!

            Sebenornye PAS+PKR ada sakit…..sakit hati, dengki kat UMNO – satu parti Melayu yg gagal mereka tandingi selama ini, Melayu vs Melayu…..jadi nak buat kecoh je lah! Harap-harap apa yg jadi kat Mesir jadi kat sini…..bole ambil alih kerajaan. Banyak cantek punye mangkok ayun!

        • June 20, 2011 at 11:14 AM
          Permalink

          sebelum demo bolehla nak cakap aman. Tp masa demo mula la terlompat,terajang, melolong,maki polis mcm beruk terlepas dari ikatan.. Pakatan haram lagi baik korang panjat pokok kelapa atuk aku dr ko duk berdemo tak tentu pasal..

          Reply
          • June 20, 2011 at 12:23 PM
            Permalink

            Sejarah membuktikan, demontrasi AMAN PAS adalah aman selagi tidak diganggu oleh polis dan FRU. Kita tak pernah bawak parang ke pisau ke pistol. Kami bukan P…..

          • June 20, 2011 at 9:40 PM
            Permalink

            kami tu bermaksud golongan minoriti yang tak boleh menerima kekalahan……..bujuk…bujuk…..bila kalah habis semua dipersalahkan…….kecuali diri sendiri……siannn

    • June 18, 2011 at 12:53 PM
      Permalink

      saya harap sangat zach dapat datang kat perhimpunan tu… 🙂

      Reply
      • June 19, 2011 at 1:21 AM
        Permalink

        datang xdatang 2 blakang citer bro… yg penting semangat 2 kena ada

        Reply
        • June 19, 2011 at 10:02 PM
          Permalink

          semangat dibelakang keyboard..maruah agama dan bangsa dilelong ambiga pon ko tak perasan..

          pas tak payah harap lah…sedang ditalkinkan…

          Reply
  • June 18, 2011 at 4:36 PM
    Permalink

    Aslkm, UMNO untuk Melayu???…ptui… CekDet, Kadir syeikh Fazil n family, Mohd Nor Yakub, Naina Merican dsbgnya… belum campur lagi matPakistan, banggla dapat IC dari UMNO… Nak habak mai kat Sabah kaum Kadazan, Dusun , Murut yang jadi ahli UMNO apa dia orang kata?… sorry kami bukan Melayu… UMNO untuk Melayu??? United Bangsa cacamarba….Ptui hampeh…

    Reply
      • June 20, 2011 at 8:41 AM
        Permalink

        Tapi banggakah anda menyatakan UMNO adalah melayu sedang segala macam bangsa ada di sana? Aku cadangkan M dalam UMNO tu ditukar MALAYSIA dan bukan MELAYU.
        Sebagai tidak memihak aku juga cadangkan PAS supaya buang perkataan Islam jika sudah tidak perjuangkan Islam. Tapi kalau masih utuh dengan perjuangan Islam teruskan kerana parti kebajikan Edorgan di Turki malaksanakan agenda Islam tampa nama Islam dan rakyat Turki terima sistem Islam tersebut.

        Reply
    • June 18, 2011 at 7:47 PM
      Permalink

      Yang hang sebut mereka dalam rumpun Melayu di Nusantara. Teramasuk di Indonesia, Berunai, Sabah/Serawak, Selatan Filipino dan Selatan Thailand. Neutron, apa hang cakap niii…

      Awat Nik Aziz tak mau terima dia tu bangsa Melayu. Kes tanah di Kelantan, rezab Melayu tetap rizab juga. Awat Nik Aziz tak mau istihar tanah di Kelantan jadi tanah Antarabngsa?.

      Terlampau nakkan undi Cina dan India, hampa tak mau diri hampa jadi bangsa Melayu hampa sendiri. Lpas tu hampa nak jadi bangsa apa?, bangsa merempat?.

      Reply
      • June 18, 2011 at 9:46 PM
        Permalink

        neutron NAK JADI BANGSAT YANG TERBANGSAT DAN TERBENGSET

        Reply
        • June 20, 2011 at 10:59 AM
          Permalink

          Aslkm, ni kes sakit hati tak dapat terima kenyataan yang UMNO tu dah senget….

          Reply
      • June 19, 2011 at 1:24 AM
        Permalink

        kalau diberi pilihan nk melayu ke nk jd islam… mne lebih utama??

        Reply
        • June 19, 2011 at 7:14 AM
          Permalink

          mangkuk hayun punya zach ko nak bandingkang antara agama dan bangsa? Ko pegi tanya ustaz guan eng ke? Ko ni memang betul2 dajal nak laga2 antara agama dan bangsa.. Org tak sekolah pun tahu

          Reply
          • June 20, 2011 at 1:40 AM
            Permalink

            maksud ko bangsa lain xder islam la ea

          • June 20, 2011 at 1:41 AM
            Permalink

            nie bkn agama atau bangsa bro.. tapi mane yg lebih utama??? ader parti pn nama pertubuhan melayu bersatu… knp x islam bersatu ke… bodo

        • June 19, 2011 at 8:21 PM
          Permalink

          heh…heh…yang bagi pilihan macam tu….orang macam hang aje !! ok aku bagi pilihan pulak kat hang….nak solat Maghrib ke nak solat Isyak ?

          Reply
          • June 20, 2011 at 1:44 AM
            Permalink

            bila xpaham maksud aku jgn nk ajuk la.. aku nk tanye ko… org2 pas . pkr semuanye bkn melayu ke semua?? tp knp korang berbulu sgt??? org2 indonesia… knp korang xsebulu… bkn melayu jgk ke

          • June 20, 2011 at 8:45 AM
            Permalink

            Solat sehari 5 waktu, semua wajib buat. Apa dalam UMNO solat 5 waktu boleh pilih2 ke?

  • June 18, 2011 at 7:56 PM
    Permalink

    Yang hang sebut mereka dalam rumpun Melayu di Nusantara tu pasa apa?, teramasuk di Indonesia, Berunai, Sabah/Serawak, Selatan Filipino dan Selatan Thailand. Neutron, apa hang cakap niii… Jika nak jadi Ahli UMNO mai dari semua negara tu, pun boleh. Mereka rumpun Melayu. Kadazan, Batak, Bidayuh, Cempa ka apa ka, semua tu Melayu. Malah UMNO boleh berkembang sampai ka negara-negara itu, jika depa mahu.

    Awat Nik Aziz tak mau terima dia tu bangsa Melayu. Kes tanah di Kelantan, rezab Melayu tetap rizab Melayu juga. Awat Nik Aziz tak mau istihar tanah di Kelantan jadi tanah Antarabngsa dah nak jaga pungkoq semua bangsa?.

    Dah terlampau nakkan undi Cina dan India, hampa tak mau diri hampa jadi bangsa Melayu hampa kagum sendiri selama ini. Lpas tu hampa nak jadi bangsa apa?, bangsa merempat?.

    Reply
    • June 19, 2011 at 1:29 AM
      Permalink

      skunk pn yg kuli ngn ssh bangsa melayu.. xyah tgu esok.. hari nie pn melayu merepat dinegara sendiri..

      Reply
      • June 19, 2011 at 1:33 AM
        Permalink

        bg aku melayu xmau meminta2 tp cukuplah sekadar kerajaan bertegas sket.. buatlah sesuatu yg menjamin pendapatan… kebajikan rakyat… jgn pentingkan kroni je n projek2 mega

        Reply
        • June 19, 2011 at 1:42 PM
          Permalink

          bagi aku pulak melayu kene berusaha dengan tekun disamping kerajaan membimbing melayu agar berjaya.. Tak boleh nak harap kerajaan je.. Jgn jadi mcm pkr dan pas sentiasa menjadi batu api melaga2kan melayu konon kerajaan tak membantu bangsa melayu. Pkr ngan pas ni tak da niat lain hanya nak suruh rakyat benci kerajaan je kemudian bersengkongkol ngan dap laknatullah.. Aku cabar pas bantu anak2 melayu yang miskin ke mercu kejayaan. Jgn tahu menuntut je..

          Reply
          • June 19, 2011 at 10:06 PM
            Permalink

            zach adalah melayu subsidi..
            zach adalah melayu pemalas..semua nak free..

            cina kaya kat mana2 tu dorang duk lenggang kangkong ke?
            contohi cina rajin bekerja…Ikut Sunnah fokus pada berniaga..

          • June 20, 2011 at 1:46 AM
            Permalink

            amboi… korang yg ckp malaysia melayu yg punya… jd apa xbolehke.. di negara sendiri yg kaya dgn hasil bumi org melayu diberi yg sepatutnya hak kita org melayu??

          • June 20, 2011 at 1:50 AM
            Permalink

            cik sedara felda… aku nk bg tahu kt sni ea… aku xmintak pon utk aku… tp aku perjuangkan hak mereka yg memerlukan.. lihatlh… berapa ramai melayu yg merempat??? berapa ramai melayu yg melarat meminta sedekah.. berapa ramai melayu yg xmakan krn ssh??berapa ramai melayu yg digaji oleh tokey cina dan tokey2 luar yg dibayar gaji ikut kehendak mereka??pnh kerajaan yg memerintah 54thn ambil apa2 cara bg membantu?? tgklah sedara jiran kita diperintah oleh cina kafir tp pendapatan rakyatnye diorng ambil pusing

          • June 20, 2011 at 2:00 AM
            Permalink

            mmg aku org ssh.. tp sekali pn tidak aku meminta atau mengharap bantuan kerajaan.. krn aku tahu ramai lg yg memerlukan.. dan aku tahu duit kerajaan adalah duit rakyat malaysia… bukan duit mak bapak aku aje.. bglah pd mereka yg memerlukan.. jgn gne sesuka hati je..

          • June 20, 2011 at 2:06 AM
            Permalink

            aku pernah lihat org cacat bekerja.. aku pernah lihat org tua bekerja.. aku pernah lihat org yg dtngnye jauh dn berjam2 utk dtg bekerja yg gaji dibawah rm30 sehari.. tanye diri sedara adakah mereka2 ini pemalas?? adakah sistem ini berkesan?? dan adakah kerajaan kini telah berjaya menjalankan tangungjawab mereka pd bangsa

      • June 19, 2011 at 8:23 PM
        Permalink

        Engkau yang merempat di negara sendiri…..memang patut pun. Aku tak rasa merempat pun.

        Reply
        • June 20, 2011 at 1:56 AM
          Permalink

          jgn penting diri sendiri bro… bila dh berjaya ingatlah 1 hari nanti kita kembali jugak menjadi tanah.. 12 pasti… selagi hidup tetapkan matlamat.. aku perjuangkan islam dan bangsa aku.. krn kita berpegang pd alquran.. semua terkandung didalamnya dtg dri pencipta kita bro.. apakah tertulis didlm alquran d hari kebangkitan nanti kita diasingkan mengikut bangsa?? insaflah… kerana islam untuk semua bangsa

          Reply
          • June 20, 2011 at 11:24 AM
            Permalink

            aku alhamdulillah dengan biasiswa aku dapat dari kerajaan UMNO aku mampu membalas jasa bangsaku dengan menggajikan bangsa aku yg susah.. Aku tak nak ikut rentak pas tau menyalak je tp haram pun tak da.. Pas tak pernah jengok waktu aku amat susah dulu.. Malah mereka hanya menanamkan sifat syukur sahaja. Sebelum kita bersyukur biarlah berusaha dulu..kemudian baru bersyukur. Pas tersilap formula kejayaan.. Kalau dibiarkan pas memerintah malaysia aku percaya malaysia akan kembali ke zaman sblm merdeka..

          • June 20, 2011 at 9:44 PM
            Permalink

            betul…..dan Islam mengajar penganutnya untuk berjaya…..bukan merasa diri merempat macam hang…..apa punya turrrr !!

          • June 21, 2011 at 10:46 AM
            Permalink

            biasiswa dari kerajaan umno?? taksubnye.. aku paham… selama nie org2 umno yg kutip duit buat tabung .. jd slama nie bkn duit rakyat malaysia tp duit kerajaan umno.. bagus2

  • June 19, 2011 at 1:07 PM
    Permalink

    Apa yang nak diBERSIHkan lagi. BERSIHkan diri dulu kemudian barulah bolih ajak juak hang berdemo. tapi nak berdemo pun atas alasan apa? 5 negeri sudah ditawan? apa lagi yang tak BERSIH. hang ingat demokrasi ala hang tu BERSIHkah? tak usahlah buang masa dan wang ringgit, simpan duit tu untuk PRU13 kan lebih bermanafaat. tak usahlah nak divert attention pulak. dah cukup lah. Dsnajib dah cukup berlembut. kita berjuang diPRU13 bolih tak. janganlah buat huru hara. negara ni cukup aman dan sejahtera. itu yang rakyat nak. takusahlah cari pasal. yang berdemo pun orang melayu yang mungkin dibayar. orang lain duduk peluk tubuh! kenapa kita bolih diperalatkan dengan begitu mudah, is it because of money? usahalah cari duit dengan cara halal dan bukan ini caranya. setengah ulamak kata berdosa kerana membuat orang lain susah. Islam tak suruh kita buat macam ini. menghuru harakan negara. kami nak cari nafkah dalam suasana yang aman tenteram. fikirlah sendiri, kalau bolih.

    Reply
    • June 19, 2011 at 10:08 PM
      Permalink

      KDN terlalu bersopan santun…Sebab tu fuckatan naik tocang..

      Reply
      • June 20, 2011 at 8:56 AM
        Permalink

        KDN bukan sopan tapi awww…

        Reply
    • June 20, 2011 at 8:55 AM
      Permalink

      Kami nak BERSIHkan PRU13 dengan sapu bersih semua negeri. Kami nak ambil PUTRAJAYA dengan pilihanraya yg bersih. Selama ini UMNO pergunakan SPR untuk menang dengan perbagai tipu helah antaranya UMNO boleh guna kemudahan k’jaan untuk berkempen sedang PR tidak. UMNO boleh gunakan media k’jaan TV,radio dan akhbar untuk pengaruhi rakyat sedang PR tidak. Dakwat kekal, UMNO tipu rakyat kata ada pemalsuan tapi bila siasat tiada. UMNO diragui bekerjasama dengan SPN untuk daftar org. luar untuk tujuan undi dan banyak lagi…. kami minta semua perkara ini disaisat.

      Reply
      • June 20, 2011 at 11:13 AM
        Permalink

        Hendak, semua orang hendak……tapi boleh ke? ahaakkkk!

        Reply
        • June 20, 2011 at 12:25 PM
          Permalink

          Hendak seribu daya, takhendak seribu dalih… ini peribahasa tok nenek kita.

          Reply
      • June 20, 2011 at 9:27 PM
        Permalink

        Adaka rakyat sokong BN sebab tengok TV…..apa punya analisis ni……..ahaks !

        Reply
      • June 20, 2011 at 9:53 PM
        Permalink

        Woii….sudah tukar ka ???? ……bukan 16 september ke ? hahahah…..hangpa ni memang specis tak malu !!

        ” KITA MENDAPAT SOKONGAN ATM DAN YANG DI PERTUAN AGUNG SENANG MENUNGGU DI ISTAN NEGARA “…….ternga-nga semua puak PR…..hahahahahah

        dah la bujuk……cara kotor pun tuhan tak mengizinkan…..cara bersih pun selama ni tuhan tak mengizinkan…….

        Reply
  • June 20, 2011 at 10:55 AM
    Permalink

    Aslkm, Itu la…apa yang korang bangga sangat dengan UMNO nih.. Mamak pure dari India pun korang cakap Melayu Nusantara ka??? Mana balajaq ni?? Saya ni berdarah MAMAK… membantah sekeras kerasnya bila korang yang bodoh tu mengatakan kami MELAYU…. itu la dah saya kata hari tu bila kami MAMAK perintah Malaysia korang Melayu bukan main jilat lagi…. mana iltizam dan jati diri Melayu korang nih…Itu lah jangan jadi taksub dengan BANGSA… pui… hampeh

    Lagi satu… mengkin sebab tu UMNO sibuk nak bagi IC kat Banggla, Pakistan dan INdon sebbnya diaorang ni MELAYU.. apa tak yakin kah dengan majoriti Melayu Malaysia sendiri?? nak memerintah hingga sanggup jadikan matlamat menghalalkan cara atau memmang UMNO ni sengaja nak jahanamkan Malaysia… Bagus lagi saya sokong PR sebab dia orang ni pandang tinggi pada semua bangsa biar pun saya ni MAMAK….

    Reply
    • June 20, 2011 at 11:22 AM
      Permalink

      Haha neutron, reverse saikoloji konon. Sesapa yg salah seorang dari mak bapak dia Melayu, dia dilahirkan Melayu. Jadi kalo ko salah satu daripada orang cam tu tapi tak nak ngaku Melayu ko punya pasal lah. Mana ada mamak pure perintah Malaysia? Kalo Mahathir yg ko maksudkan, mak dia Melayu, ko tak tahu fakta ke, atau nak belit-belit macam perangai keturunan pure ko tu?

      UMNO dah perintah Malaysia sejak dari mula. Kalo nak jahanamkan dah lama dah, watpe tunggu sampai lebih 50 tahun ni, jangan la tunjuk sangat otak samdol ko tu. Kalo PAS perintah, memang dah lama hancur. Tapi cam mana nak perintah, takde pendirian, jadi barua DAP dan mister pornoliwat boleh la!

      Reply
      • June 20, 2011 at 11:55 AM
        Permalink

        Aslkm, dei maca gedekngok… hang cuba selidik tengok siapa pemimpin UMNO atau pak menteri yang cakap Melayu pun cam tak lepas..siap ada slang Mamak.. dia tu belum ada darah Melayu la.. cuma mungkin dah berbini Melayu… atau anak anak dia tu baru je mix Melayu… MAMAK juga yang kenal siapa MAMAK.. heh..heh

        Jadi yang dok kasi IC kat bangsa asing tu PAS atau DAP ker??? yang sibuk hantam UMNO pasal IC ni parti komponen BN jugak le… bukan PAS atau DAP atau say yang cakop lo…. itu ler dah tak yakin ke kat majoriti Melayu Malaysia sendiri sampai terpaksa impot Melayu Indon, Pilipin, Pakistan atau Meayu Banggla???… Mulia sungguh UMNO ni…yang penting Melayu.. pui.

        Reply
        • June 20, 2011 at 12:50 PM
          Permalink

          ko ni bangsa apa laknat? mau dipijak je ko ni

          Reply
          • June 20, 2011 at 5:15 PM
            Permalink

            Aslkm, saya ni Islam Melayu Nusantara peranakan MAMAK…. puas hati???

        • June 20, 2011 at 1:48 PM
          Permalink

          heh….mamak ni kalau kat penang….bangsa tamil…ramai juga dari kasta paria…cuma agama depa ni islam….pas tu ada campur sikit dengan darah orang melayu……apa masaalah nya….ceh ! tak pernah aku panggil mamak orang melayu…..mamak tetap mamak…..

          Ingat ! mamak tu asalnya berbangsa india kebanyakannya berkasta paria dan beragama islam…..orang dari bangladesh ke..pakistan ke..nepal ke…kita tak panggil mamak .

          Reply
          • June 20, 2011 at 5:00 PM
            Permalink

            Aslkm, itulah MELAYU…cakap tarak serupa bikin… Mamak tu orang Islam korang kasi lebel kasta kasta lagi … saya masih ingat lagi macamana kami MAMAK Islam dah ada IC dipandang hina oleh beberapa kerat MELAYU yang kata kami ni PARIA dan suruh balik INDIA… tinggi sungguh darjat bangsa MELAYU yee…. ( Islam tak ajar macam tu le… )

            Saya tarak cakap Banggla/ Pakistan/ Nepal itu mamak… kamu saja tarak faham soalan…

            KENAPA IC YANG MENJADI HAK RAKYAT MALAYSIA SENANG SENANG UMNO NAK BAGI PADA PENDATANG SECARA HARAM???? TAK CUKUP LAGI KA MELAYU KAT MALAYSIA NI YANG NAK SOKONG UMNO??? SEHINGGAKAN PERLU BANTUAN MELAYU NUSANTARA DAN MAT BANGGLA /PAKISTAN/ NEPAL UNTUK MENGUNDI??? bukan kah itu bermakna UMNO yang mengkhianati bangsanya sendiri??

          • June 20, 2011 at 5:32 PM
            Permalink

            HAHAHAHA…..aku dah agak dah….mamak ni dah masuk perangkap !! oiii….dey….tadi hang bangga sangat konon mamak yang perintah malaysia…..

            ” itu la dah saya kata hari tu bila kami MAMAK perintah Malaysia korang Melayu bukan main jilat lagi…”

            tuuu….kat atas tu ayat sapa….bukan ayat hang ka ? siap hang boh capital latter lagi perkataan mamak…..hang bangga !! konon hangpa perintah malaysia orang melayu jilat hangpa…..poorah chit !! …..kena trap…hang buat cerita manispu….sedih la konon….piraaahhh….aku cukup kenal hangpa !!

            Bila terlepas nanti….hangpa melalak gigit sana…gigit sini….dey!!.. dalam poket laa.

            dey…sebab umno la hangpa semua jadi rakyaat malaysia…hang tau dak ?? british dah dok kira dah berapa biji kapal yang cukup…… nak hantar hangpa semua balik chinnai…nasib baik juga orang melayu dan dah tentu UMNO yang ada belas kasihan….hang tau sejarah dak ??

            laaa…ni hidup mewah sikit….hangpa nak pussing cakap….berenti sat.

      • June 20, 2011 at 12:33 PM
        Permalink

        Secara jelasnya manusia ni berbinkan AYAH dia. Bila mati baru binkan Ibu dia. Kalau bukan muslimpun nama keluarga tetap AYAH dia bukan IBU dia. Kat m’sia je berbeza ikut bangsa ibu atau ayah dia kalu ikut kata Tuan. Tapi aku masih muskil sebab ada cina dgn. cina atau India dgn. India kawin dan masuk Islam anak dia jadi Melayu…. macamana tu? boleh tolong jawab.

        Reply
        • June 20, 2011 at 11:26 PM
          Permalink

          So, apa masaalahnye? Whats your point vis-a-vis perbincangan kat sini?

          Selalunya kalau non-muslim nak kawin dgn orang Melayu, tak kira lelaki/perempuan, dia kena masuk Islam dulu. Bila dah kawin selalunya dia sekeluarga akan mengamalkan hidup cara orang Melayu, budaya Melayu dan berbahasa Melayu….menepati definisi orang Melayu dalam Perlembagaan, jadi anaknya secara otomatik berbangsa Melayu.

          Yg kes cina dan india kawin sesama mereka dan masuk Islam, anak jadi Melayu tu, aku muskil sikit…..YE KE ADE KES MACAM NI??? Atau macam Tuan Raplahjingaa kata…”hang kuat membohong sungguh!!”

          Reply
    • June 20, 2011 at 1:55 PM
      Permalink

      mamak mana pulak perintah malaysia ni……woi hang ni dok berdenggung apa….kalau hang nak tarik TUN dalam golongan mamak….minta maaf !! lagi sekali aku nak cakap…..mamak ni….asal dari india…kasta kebanyakannya paria….tapi beragama islam….depa sampai tanah melayu ni dulu kebanyakannya jadi barua syarikat india timur….ingat lagi sekali aku kata….datang dari tamil naidu….kasta paria….tapi beragama islam…ingat tu !! jangan dok buat – buat lupa.

      Reply
      • June 20, 2011 at 5:09 PM
        Permalink

        Aslkm, Dei maca raplah.. hang Islam mana ha?? apalagi kasta kasta ni??? memang hang ni suka pandang hina pada bangsa lain…Tun tu berdarah MAMAK…. begini ka perangai Islam Melayu?? kalau bangsa lain beragama Islam masih hina sangat ka sebab bukan Melayu??? ada islam tanya hang bangsa apa dan kasta apa??? Mulia sangat ka Melayu tu… hampeh la lu macha….

        Reply
        • June 20, 2011 at 5:35 PM
          Permalink

          Dey…..Sivaji waterfall….sat aku nak ulang lagi sekali ayat hang….hang baca betul-betul….

          ” itu la dah saya kata hari tu bila kami MAMAK perintah Malaysia korang Melayu bukan main jilat lagi…”

          dengan ayat hang macam tu…..hang jangan harap hang nak dapat simpati aku !! …..

          Reply
          • June 20, 2011 at 6:04 PM
            Permalink

            Tu……bangsa melayu hang hina wokey…boleh pulak…..kena kat hang….terus hang nak buka mukadimah…..awat, mamak Islam boleh hina bangsa lain ka ??

          • June 20, 2011 at 11:13 PM
            Permalink

            Baguih, bagi sebijik-sebijik kat dia…..poootaaarrrr alam punya manusia (apa bangsa dia ni pun aku tak tahu….mana sempat je dia ni)….semua kapal bawang mari juga!

        • June 20, 2011 at 5:42 PM
          Permalink

          Minta maap banyak-banyak darah keturunan Tun bukan dari Chinnai…bukan dari Tamil Naidu…….dont generalise !!

          Reply
          • June 21, 2011 at 10:49 AM
            Permalink

            habis dari mana bro??? ko tlg detail kan… aku pn nak tahu jgk… hahahaahahah… keturunan mamak… ttp lah mamak mane ley jd melayunye.. bapa tun dlu askar gurkah

      • June 21, 2011 at 10:52 AM
        Permalink

        nie kes diri pon mamak la…. dey bai.. i2 makanan sane kedaii kasi turun sikit i2 harga…

        Reply
  • June 20, 2011 at 6:21 PM
    Permalink

    Salah satu desakan BERSIH ialah pendaftaran pengundi secara otomatik….Memang betullah SPR ni bodoh, bahlul, bengong, kurang cerdik dan bangang macam UMNO jugak…dah ada MYCARD cukup umur 21 tahun alamat pun tertera apa pasal suruh daftar lagi…bawak saja MYCARD terus mengundi mengikut alamat dalam kawasan mengundi diDUN dan Parlimen..tak perlu buat rakyat macam beruk suruh daftar yang membuang masa dan wang ringgit..kononnya nak jadi negeri maju ada Multimedia Super Corridor, Cyberjaya dan pakar2 Creative Technology tapi suruh rakyat daftar macam tahun2 limapuluhan…Kita2 yang muda2 dan agresif memang tak sesuai dengan cara pemerintahan lapuk macam UMNO/BN ni..Asyik2 NAK MENIPU..jumpa 9hb Julai nanti…

    Reply
    • June 21, 2011 at 10:54 AM
      Permalink

      btol2.. kalau kt singapore sape yg layak mengundi tapi xkuar mengundi kena saman.. krn mengundi tanggung jawab kita..

      Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.