Bersih 2: Kisahnya Nak Buat Huru Hara

Berapa ramai yang tahu Ambiga ni sebenarnya buta sebelah mata?  Dia pakai batu untuk mata sebelah kiri.  Tujuan kita sebut ni bukan nak menghina kekurangannya tapi orang Islam telah diasuh sejak kecil bahawa akan datang satu masa, wujudnya satu mahkluk bernama Dajjal yang digambarkan mempunyai satu matanya, turun ke bumi membuat huru hara.

Ambiga pun lebih kurang menuju kepada peranan yang sama tapi melalui perhimpunan haram Bersih 2 yang bakal dianjurkan pada 9hb Julai nanti.

Bersih 2 memang nak wujudkan suasana tidak tenteram dan huru hara sebab setakat nak menyerahkan memorandum, tidak perlu perhimpunan besar-besaran pun, buat appoinment dengan pihak-pihak berkenaan, dah boleh serah memorandum.



Dan kalau benar nak mempraktikkan hak kebebasan bersuara, ia boleh buat di stadium.  Di negeri-negeri yang diperintah pembangkang ada beberapa stadium yang boleh digunakan, paling tidak di Bukit Jalil, pokoknya pohonlah kebenaran permit dan apa yang patut.

Semua ini sebenarnya boleh dibuat kalau betullah niatnya nak mempraktikkan hak berhimpun dan bersuara.

Tapi niatnya bukan itu, niatnya nak buat huru hara, itu yang Ambiga tetap nak teruskan demonstrasi jalanan Bersih 2 dalam nak menuntut pembaikan dalam sistem pilihanraya.  Modus operandi Ambiga sama seperti modus operandi Anwar Ibrahim dalam banyak hal – berselindung disebalik hak bersuara dan menyatakan pendapat untuk melaksanakan kerja jahat.

Kalau diikutkan ‘pencapaian demo Bersih 2007, Mat Sabulah yang sepatutnya mengepalai demo kali ini, tapi sebaliknya Ambiga pulak yang dipilih.  Walhal Ambiga hanya setakat ajak beberapa kerat peguam dalam demo Walk of Justice – berapa kerat sangat yang itu dibanding dengan Bersih 1!!

Pemilihan Ambiga bukan dengan tidak sengaja, Ambiga punya banyak kaitan dengan pemimpin luar terutamanya USA, gambarnya pernah dirakam bersama Setiausaha Negara Amerika, Hillairy Clinton dan Wanita Pertama USA, Michelle Obama.

Bangsa India dan statusnya sebagai peguam memang mudah sangat untuk orang menuduh kerajaan bertindak kejam ke atasnya.  Tambah lagi, persepsi kerajaan menzalimi kaum India ni dah diusahakan oleh Hindraf.

Semua ini yang buat Ambiga paling sesuai mengetuai Bersih 2.

Malah ada sumber mengatakan gerakan Bersih 2 ini pun didalangi dan dibiayai pihak-pihak luar sebab itu depa punya sumber kewangan untuk mencetak baju-baju kuning yang kini sedang hebat diedarkan antaranya di Shah Alam.

Kita gesa kerajaan ambil tindakan tegas, toksah bagi amaran tak abis-abis.

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

226 thoughts on “Bersih 2: Kisahnya Nak Buat Huru Hara

  • June 27, 2011 at 3:28 PM
    Permalink

    Time time election habis ratusan juta nak buat ‘gula-gula”..tak pe la pulak…?

    Reply
    • June 27, 2011 at 3:29 PM
      Permalink

      Tu UMNO punye keja le..ratus-ratus juta..

      Reply
      • June 27, 2011 at 4:15 PM
        Permalink

        Jawapan standard lemboo….moooo! Bukti hapah pun takde!

        Reply
      • June 27, 2011 at 4:23 PM
        Permalink

        Keling mata satu jadi kepala…..oarang melayu jadi pecacai…..huh !! …..bayangkan lah kalau UMNO tak ada…..?

        Reply
        • June 27, 2011 at 7:48 PM
          Permalink

          Sbb UMNO lah negra tergadai . Pengusaan ekuiti BUMI dari dulu tak achieve 30%.

          apa korang Ingat Tunku Abdul Rahman, and Pengasas UMNO, Onn Jaafar mati dalam Umno kah??

          Reply
          • June 27, 2011 at 8:29 PM
            Permalink

            pas urus kohilal pon lingkop…

            apa yg.fuckatan boleh offer pada melayu bab ekuiti nih? setakat yg.aku nampak kat selangor ,pinang ,kelantan nasib melayu terus tergadai.

          • June 27, 2011 at 8:49 PM
            Permalink

            kat perak masa jadi MB boneka ngeh ko ham, nizar pasamdolo bagi tanah 1000 hektar pada sekolah cina dan 999 tahun pada kg.baru cina..Apa dia bagi pada melayu?

          • June 27, 2011 at 11:57 PM
            Permalink

            Mooohyideen…..terbaekkk….

          • June 28, 2011 at 8:27 AM
            Permalink

            Gen2 ko jangan cakap bukan2 la, berapa banyak tanah kg.Baru UMNO bagi pada komunis?
            PAS bagi tanah pada warganegara m’sia, apa masalah?
            Berbanding UMNO bagi tanah pada Komunis?
            Bab ekuiti..
            Apa ko fikir melayu di negeri perintah UMNO hebat ke? Di k’tan, majoriti hak melayu, negeri2 lain PR baru perintah.. jadi kalau ekuiti berpihak bangsa lain itu kesalahan UMNO faham.

          • June 28, 2011 at 11:16 AM
            Permalink

            TERBAIK bro…

          • June 28, 2011 at 12:08 PM
            Permalink

            hmmm…..nizar bagi kat siapa ? bukan komunis ke ? 999 tahun tu…..

        • June 27, 2011 at 9:11 PM
          Permalink

          Aslkm, boleh dibayangkan betapa indahnya Malaysia kalau UMNO tak wujud lagi….. memang Malaysia akan bertambah indah… rakyat jelata saling hormat menghormati… pemerintahan lebih telus dari sekarang… dan penyokong UMNO akan melalak kegembiraan kerana mereka suka mensabotaj negara sendiri dan mereka boleh selalu saja buat kacau kerana ISA dah tak ada…

          Reply
          • June 27, 2011 at 10:09 PM
            Permalink

            Baru pemilihan parti (PKR) dh huru hara,kerusi meja terbang mcm kena taufan,ada hati nk perintah negara…indah ke apa jadah kelantan yg tak diperintah umno..lalat sama byk dgn penagih dadah, tikus sama byk dgn pelacur, datuk rogol cucu, cucu rogol nenek, anak berzina dgn bapak, gergasi2 patung budha duduk dgn gagah, air paip mcm teh tarik..

          • June 27, 2011 at 10:41 PM
            Permalink

            INDAH LAI JIKA HANYA PAS DAN UMNO SAHAJA JADI PEMERINTAH KAT MALAYSIA NI… TANPA DAP DAN PKR… DAN YANG PENTING FITNAH YANG neutron TULIS BERKENAAN MENSABOTAJ NEGARA SENDIRI ITU DI HARAP BERTAUBAT SEBELUM BALA YANG AKAN MENIMPA KAMU JIKA TAK MEMINTA MAAF PADA PEMIMPIN ISLAM KERAJAAN… MENSABOTAJ NEGARA PATUT DI BERIKAN PADA AL-JUBURI SAHAJA SEBAB TERANG DIA YANG MEMBURUKKAN NEGARA BILA KE LUAR NEGARA…T.Q… FITNAH ADALAH MAINAN PKR…

          • June 27, 2011 at 11:12 PM
            Permalink

            Deyy…! poorah chit ! kan aku dah kata…..jenis ni kalau…macam melepaskan anjing tersepit……dah terlepas dia menyalak merata alam…

            Kalau tak kerana UMNO orang macam hang masih dok berkampung di tepi jalan kat Tamil Naidu…kalau hang dapat jual sireh dah cukup baik……

            Jumpa mamak….jumpa keling….jumpa ular……yang mana harus di tangani dulu……cuba teka ??

          • June 27, 2011 at 11:39 PM
            Permalink

            Apa lagi pi bunuh gudumbu la lepas tu buat kari bagi kat Ambiega,Mat Sabu & Anwar. Nyam…nyam gulai pun sodap…

          • June 27, 2011 at 11:56 PM
            Permalink

            aku bersama mu neutron…..
            BERSIH 2.0

          • June 28, 2011 at 3:12 PM
            Permalink

            raplah kalu jmp ular gn keling kita pukullah tun madey kutty dlu kn dia keling jgak.

          • June 28, 2011 at 5:46 PM
            Permalink

            BERSIH 2.0 tidak akan menjadi..
            yang datang hanya beberapa kerat jek..
            kata2 yg orang ramai akan berhimpun, hanya omong2 KOSONG pihak pakatan.. sbb mereka tau mereka sudah hilang taring.. hahahaha..

          • June 28, 2011 at 7:23 PM
            Permalink

            betula neutron aku boleh bayangkan kalau bukan UMNO yg perintah mcm selangor jadinya.. Pub dan rumah urut merata2, kelab gay mcm cendawan tumbuh, kilang arak diperbesarkan lagi, kuil hindu akan megah terbina, pas akan terus jadi kuda tunggangan, ekonomi akan berasaskan seks.. Wow hebatnya kalau bukan UMNO yg perintah..

          • June 28, 2011 at 8:09 PM
            Permalink

            alloo….zonan…tolong cari apa definasi keling…dont generalise macam budak tak pegi sekolah….sia-sia je kerajaan perabih duit bagi enkau sekolah…..heh..heh

      • June 28, 2011 at 12:23 AM
        Permalink

        PAS pun buat cam tuuuuu….. aku tengok depa bagi beras, gula, kopi, kain sejadah, kain telekong dekat PKR Tenang. Dekat PRK Galas Nik Aziz bagi rm50 kata Pemuda orang Asli. Resuah, klear punyaaaaa…

        Reply
        • June 28, 2011 at 8:31 AM
          Permalink

          Hahahaha…
          siasat dulu, jangan terus percaya Utusan tu. TGNA bagi wang zakat pada orang asli yg. baru terima hidayah Islam, bukan duit politik. Jangan fitnah tak tentu pasal, tanya SPR dan SPRM…. diorang dah siasat.
          Beras,gula, kopi ni UMNO punya senjata pilihanraya, ko jangan ngarut kata PR pulak.

          Reply
          • June 28, 2011 at 12:11 PM
            Permalink

            Bagi zakat ngam-ngam 2/3 hari sebelum pilihanraya……dengan PAS ni…..rasuah boleh bertukar warna menjadi zakat…menjadi sedekah….menjadi hadiah….tak pe lah….depan Allah swt nanti….mana nik ajis nak lari….dia tak boleh nak corner-corner….jawablah nanti…

          • June 28, 2011 at 2:06 PM
            Permalink

            Itu pandangan ko, terpulang ko nak percaya atau tidak, SPRM dah siasatkan… Aku setuju biar Allah yg. tentukan dan ko jangan buat fitnah kat sini.

          • June 28, 2011 at 8:11 PM
            Permalink

            kena kat batang hidung hang….fitnah !…typical toktok PAS….jawab la nanti…

          • June 29, 2011 at 2:29 PM
            Permalink

            pas buat ko suruh siasat..ko tuduh umno macam2 x pa..telo puye bujuk

      • June 28, 2011 at 3:37 AM
        Permalink

        ko ni sewel lah.. kita ckp bab doktrin penipuan ejen DAJJAL..
        ko ni hati mati..keras..sbbtu tk kisah musuh Islam nk lanyak umat ISLAM

        Reply
      • June 28, 2011 at 2:59 PM
        Permalink

        Moooooooooo…..hehehe

        Reply
  • June 27, 2011 at 4:05 PM
    Permalink

    Saya cadang beginilah kalau perhimpunan Bersih ni nak di jalankan juga.
    1) Buat di kawasan niaga cina – Petaling Street atau Bukit Bintang
    2) Buat di kawasan niaga India – Brickfield.
    Kita tengok macamana reaksi kedua – dua kaum ini. Berdasarkan pengamatan saya semasa mempunyai semangat ” refomasi ” dan ” anti UMNO ” yg kental suatu ketika dulu, saya dapati orang melayu ( melalui Reformasi dan Bersih ) dan india ( hindraf) suka sangat buat demonstrasi jalanan. Sedangkan kaum cina hanya menghantar wakil sahaja iaitu Tian Chua (wakil PKR) dan Kit Siang ( DAP). Kenapa kaum ni tak turun padang pun? Saya pernah bertanya seorang penyokong PAS yg buka kedai jual buku, suratkhabar dan fotostat di kawasan rumah saya , dia kata ” cina ni dia lebih suka niaga, tapi kalau kita minta honkan kereta utk minta sokongan, dia akan buat!”Nak tergelak saya mendengarnya..Dia pun tak turun padang kerana nak jaga bisnesnya! Saya pasti kita juga nak tahu berapakah belajawan utk membuat banner, t – shirt , poster utk demo ini? Apa yg saya lihat jeket utk demo Bersih yg lepas begitu tinggi kualitinya.. siapakah yg dapat projek buat benda ini semua? Saya harap orang melayu berfikir habisan dulu sebelum turun padang, siapa yg untung , siapa yg rugi..dulu zaman Bersh 1.0 , tiada nampak kelibat orang IFC, Bar Council. Malah orang melayu berdemo terhadap kes murtad , tapi sekarang kenapa bekas Presiden Bar Council pula jadi Ketua bERSIH 2.0? Malah sudah beberapa web site bahwa demo ini didalangi oleh CIA, dulu isu ini tidak kedengaran? Begitu juga dulu kerusi pembangkang takat Kelantan dan berapa buah di sana dan sini? Sekarang dah 5 negeri dikuasai ( walaupun Perak dah terlepas), Wilayah PERSEKTUAN pun boleh dikawal kalau tidak bawah kerajaan Pusat, Sarawak pun , DAP dah bertapak dgn kukuh..Kenapa nak demo lagi? Apa alasan lagi yg lebih kukuh?

    Reply
    • June 27, 2011 at 5:10 PM
      Permalink

      saya setuju.

      Buat kat Bukit Bintang – start kat pavillion jalan sampai cheras pusing balik habis kat pudu.

      tak pun buat kat pulau pinang.

      tapi biasalah, diaorang akan kata tempat2 tu tak strategik buat perhimpunan, pasal kat kawasan ‘sendiri’.

      Reply
      • June 28, 2011 at 12:26 AM
        Permalink

        Tempat Cina dan India menyaga mampoih depa tak buat. Buat kat The Litele India, Petaling Street mesti puak Cina India tu halau depa.

        Mat Sabu mana ada tlooooq….

        Reply
    • June 28, 2011 at 5:48 PM
      Permalink

      1) Buat di kawasan niaga cina – Petaling Street atau Bukit Bintang
      2) Buat di kawasan niaga India – Brickfield.

      Derang mana berani buat kat kawasan sana.. PAS kan dah jadi kuli kepada DAP!!!

      Reply
  • June 27, 2011 at 4:31 PM
    Permalink

    Perhimpunan ini dirancang pra – kes liwat 2 didengar lagi dimahkamah. Scenerio ini menyamai apa yang pernah berlaku ’98 dulu. Walau pun akan ada ramai yang menafikan tetapi perancangan ini terlalu condong kearah itu.

    Apa lagi yang bolih dibuat olih pesalah laku yang telah menempah tempat menginapnya dibilik berkandang besi. Semua avenue sudah tandus, dia sedar bahawa dia tetap akan kesana. Jadi apa yang bolih difikirkan, buat satu hura hara. Biar semua lintang pukang jangan sampai rumah dia terbakar sudah lah yang bolih menhanguskan anak bini dia. Tapi kalau dia yang jadi dalang siapa nak pergi bakar rumah dia.

    So this time dia ada sesaorang yang bolih cover dia iaini dajal betina bermata satu. Maka baling batu sembunyi tangan lagi lah dia saperti amalan nya selalu.

    Reply
  • June 27, 2011 at 5:19 PM
    Permalink

    Oleh A. Samad Said

    Semakin lara kita didera bara—
    kita laungkan juga pesan merdeka:
    Demokrasi sebenderang mentari
    sehasrat hajat semurni harga diri.

    Lama resah kita—demokrasi luka;
    lama duka kita—demokrasi lara.
    Demokrasi yang angkuh, kita cemuhi;
    suara bebas yang utuh, kita idami!

    Dua abad lalu Sam Adams berseru:
    (di Boston dijirus teh ke laut biru):
    Tak diperlu gempita sorak yang gebu,
    diperlu hanya unggun api yang syahdu.

    Kini menyalalah unggun sakti itu;
    kini merebaklah nyala unggun itu.

    Reply
    • June 27, 2011 at 6:08 PM
      Permalink

      hikayat seorang lara yang tidak mahu mensyukuri nikmat Ilahi..
      tak perlu ungun sakti untuk menghuru-harakan negara tercinta
      lihat saja perbedaan nikmat Ilahi antara negara kita dengan jiran tetangga kita
      murnikah niat perpecahan…
      resahkah kedamaian..

      Bersyukur lah..

      Reply
      • June 28, 2011 at 5:51 PM
        Permalink

        golongan PAS dan PKR sangat KEJI
        Mereka tidak mensyukuri nikmat Allah

        Reply
      • June 30, 2011 at 1:14 PM
        Permalink

        terbaeeek A.Samad Sokor… 🙂

        Reply
    • June 27, 2011 at 8:40 PM
      Permalink

      cacai pasamdol bukan paham cerita sawan a.samad said tuuu..
      kalau dibagi pilihan samada nak dengar sasau a.samad said dengan gebang mat sabu, maka a.samad akan ditong sampah kan..

      Reply
    • June 27, 2011 at 10:11 PM
      Permalink

      sapa A.Samad Said ni..tuhan baru ko ke abu..

      Reply
    • June 27, 2011 at 11:53 PM
      Permalink

      “Apa yang saya lakukan ialah merakamkan satu peristiwa di mana saya fikir, untuk memperbaiki suasana, bukan untuk memperburukkan suasana.
      “Dalam puisi saya itu memang saya katakan kita sebenarnya perlu mempersuci demokrasi bukan memperkeruhkan atau mencemarinya.
      “Dalam puisi itu adalah saranan-saranan yang saya fikir amat suci yang sepatutnya dihargai bukan dicurigai,”

      “Saya fikir puisi sekarang sudah diterima sebagai alat berkesan sebagai senjata. Dulu puisi ini untuk menghibur-hiburkan saja, sekarang rupanya puisi sudah mendapat perhatian yang amat luar biasa,”

      Oleh A. Samad Said

      Reply
    • June 27, 2011 at 11:54 PM
      Permalink

      Oleh A. Samad Said

      Kita maklum bahawa gergasi media arus perdana kini sedang ikut garang menghempit kita dalam arus peristiwa yang semakin durjana.

      Kita sedang berlawan dengan keangkuhan yang pejal.

      Oleh media arus perdana ini, kita sewenangnya digambarkan sebagai kumpulan ‘siasah’ yang sangat bercita-cita buruk.

      Lebih buruk, kita digambarkan sebagai kelompok yang sengaja ingin menggelorakan masyarakat seburuk hajat

      Reply
      • June 28, 2011 at 10:38 AM
        Permalink

        Masalahnya ABU..hanya PAS sahaja yang mahukan demokrasi itu pun kena ikut telunjuk PAS..

        Selain daripada itu DAP pun sama jugak..ko tgk saja Cina kat syarikat swasta..mereka main politik..atas alasan apa? MERIT??

        Deyy ABU..merit ni hanya untuk orang yang berkebolehan sahaja tau..yang mana tak boleh atau serba kekurangan tu tinggallah kamu kebelakang selama-lamanya..

        Aku tak kata melayu tak boleh buat melayu boleh tetapi kalau dah kena kekang atau haland dek puak² Non-Muslim ni..sampai bila pun kita takkan boleh buat

        Ko tak nak percaya??? Ke ko mengharapkan kebajikan PAS dengan menghulurkan bantuan setakat beri beras..sardin..kicap pastu wang RM100 sehingga RM1000 jer setahun??

        Masjid pun mahu membuat undi..demokrasi ni bukan base on merit sangat pun..janji sesiapa yang pandai bercakap boleh berpidato kira boleh dijadikan ketua..

        Janji sedap cakap..best jer orang dengar..kerja nyer mana?? Hasilnya mana??

        DAP nak jadikan Malaysia mcm Singapura = Australia/UK/USA..

        PAS pula nak jadikan Malaysia mcm aku pun tak tau nak kata Saudi Arabia pun bukan..nak kata UAE pun bukan aku pun tak tau atas perbandingan apa yang PAS mahu lakukan

        PKR pula nak jadikan Malaysia dibawah pemerintahan Anwar yg melibatkan kronism dimana projek² akan diberi balik kepada kaum kerabatnya..Adil apa yang Anwar perjuangkan kalo bukan terhadap dirinya seorang..

        Kebajikan yang hendak diperjuangkan..kalo mcm tu aku nak kebajikan..

        1) Aku tak nak bayar cukai

        2) Aku nak kerajaan PAS di Kedah dan Kelantan membantu sanak saudara aku dengan memberi rumah percuma kerana rumah mahal dah sekarang

        3) Sekolah percuma dari tadika hingga university termasuk makan-minum harian ketika disekolah ditanggung oleh kerajaan PAS

        4) Setiap muslim akan diberi peluang untuk UMRAH buat pertama kali dalam hidup secara percuma = KEBAJIKAN adalah WAJIB bagi kerajaan PAS membantu umat Islam mencapai cita² untuk menunaikan ibadat di kota Mekah sekurang-kurangnya tanggung 70% perbelanjaan

        5) Setiap pelajar sama ada yang lulus cermelang atau gagal atau sedang² juga diberi peluang untuk masuk belajar atau meneruskan pelajaran di segala bidang yang dipilih oleh mereka

        6) Elektrik dan Air WAJIB PERCUMA kerana ini merupakan kegunaan harian = sebagai sebuah kerajaan KEBAJIKAN kerajaan PAS dan PAKATAN RAKYAT WAJIB tunaikan

        7) Minyak kereta turunkan serendah-rendah yang boleh..sebagai rakyat saya menuntut menurunkan sebanyak 50%

        8) Hasil keuntungan minyak akan diagih-agihkan kepada rakyat jelata maybe RM100-RM500 seorang setiap bulan kalau boleh sebagai wang kebajikan rakyat

        9) Gaji minima kerajaan hendaklah diturunkan dan dihadkan..kerana sesiapa yang kerja KERAJAAN merupakan mengerjakan KEBAJIKAN..ini boleh membuatkan kerajaan ada duit untuk membantu fakir miskin

        10) SIFAR KEMISKINAN = Asalkan ada sahaja yang tidak bekerja diberi kerja, yang duduk melepak pun kalo taknak kerja boleh pergi ke Welfare Ministry dan dapatkan wang kebajikan bulanan minimum RM350

        11) Cukai kereta dikurangkan sebanyak 70%

        12) Cukai pendapatan pun sama sebagai permulaan turunkan 20-40%

        13) Duit pelancongan bagi rakyat yang pertama hendak ke luar negeri kerajaan akan membiayai kos 50% ini sebagai habuan kerana menjadi rakyat Malaysia

        14) Tahun pertama dapat masuk University kerajaan PR wajib memberi wang imbuhan RM1000 dan Tahun kedua pun naik lagi kepada RM2000 setiap tahun naik RM1000

        15) PNB atau ASB/ASN/ASW setiap pemegang akaun KERAJAAN PAKATAN WAJIB beri Wang RM1000 bagi mengalakkan habit menyimpan duit

        16) PKATAN RAKYAT WAJIB memastikan pelaburan skim² EPF/ASB/ dan sebagainya memberi keuntungan 10-15% setahun dividend

        17) Milikan Rumah kedua dan ketiga juga kena ada diskaun 7-10%

        18) Kepada sesiapa yang kredit card takleh bayar boleh meminjam duit daripada badan² kebajikan kerajaan Pakatan untuk membantu bagi melangsaikan hutang

        haisshhh byk lagi aku nak mintak nie…

        Reply
          • June 28, 2011 at 8:22 PM
            Permalink

            setujuuuuuu. nak demand jugak. kalau tak apa ke halnya nama kerajaan KEBAJIKAN weh…. air dan elektrik MESTI & WAJIB F.O.C. Harga ikan, ayam dan sayur2 KENA RM1.00 sekilo… ADA BERANI? PARKING semua tempat kena HAPUSKAN. APA MACAM?

  • June 27, 2011 at 5:33 PM
    Permalink

    Setuju dengan komen-komen di atas…..Perhimpunan bersih di acuankan dengan sebegitu rupa supaya ianya akan menjadi diversion terhadap masaalah yang lebih besar pembangkan am nya dan budak anwar itu khasnya.

    Masa teleh mendesak bagi mereka mengulangi sinario 98’…..kes liwat dan video sex berlanjutan menjadikan mereka tidak selesa dengan keadaan. Kuala Lumpur mesti di huru harakan sebelum pilihanraya umum di adakan…..to naturalise keupayaan BN dalam merangka strategi PRU 13…dan pada masa yang sama mengharapkan simpati pelobi-pelobi neo yahudi untuk memberi tekanan kepada kerajaan, dan meletakan Putrajaya dalam keadaan serba tak kena.

    Percayalah provokasi diluar batasan akan di lancarkan keatas pasukan keselamatan yang mengawal keadaan. Keling betina bermata satu yang di bantu oleh pecacai-pecacai PAS aka budak suruhan syaitan akan melorongkan pasukan polis kepada tindakan tegas yang keras dan akibatnya mungkin kecederaan atau pun lebih teruk drp itu mungkin berlaku.

    Hubungan keling mata satu itu dengan hillary clinton bukan lagi menjadi satu rahsia….suami hillary bekas presiden Amerika adalah penyokong kuat anwar….hubungan keduanya adalah akrab dalam pertubuhan haram illuminati ….secara kebetulan mereka juga mempunyai hobi yang sama…..sex .

    Keling betina bermata satu itu akan menipulasikan hubungan dengan Hillary dalam memberi tekanan kepada Kuala Lumpur dan melebelkan mereka-mereka yang di tangkap polis sebagai pejuang demokrasi demi meraih simpati rakyaat.

    Kedudukan goyah presiden Obama….termasuklah Hillary dalam pentadbiran Amerika….mendesak perhimpunan bersih di adakan sebelum berakhirnya tempoh pertadbiran Obama tidak lama lagi. Sebelum Hillary digantikan oleh calum yang lain.

    Pendek kata perhimpunan Bersih adalah dirancang untuk menghuru harakan negara sebelum PRU menjelang….mereka sedar sokongan rakyaat terutamanya orang melayu pada PR semakin hari semakin goyah….dan tanpa sokongan orang Melayu angan-angan anwar, kit siang dan karpal tidak akan menjadi kenyataan.

    PAS ?…..PAS hanyalah budak suruhan….khadam kepada anwar dan kit siang.

    Reply
    • June 27, 2011 at 8:37 PM
      Permalink

      pas parti kasta rendah fuckatan..
      datanglah sapa saja dari parti komunis, nazi, yahudi memerangi umno maka mereka tanpa guna otak akan sokong membabi sebelah mata….

      Reply
    • June 28, 2011 at 12:12 AM
      Permalink

      BERSIH 1.0 = 5 negeri PR perintah
      BERSIH 2.0 = negri2 semenanjung + sabah dan Persekutuan PR perintah

      tu yg UMNGOK tkut sngat ngan BERSIH ni

      Reply
      • June 28, 2011 at 1:06 AM
        Permalink

        hmm….retorik…retorik….tak ada apa yang di capai…kecuali nasi sebungkus, air mineral sebotol…..segala dasar negara di tentukan oleh presiden UMNO, dulu kini dan selamanya…..Insyaalah.

        DEMI ISLAM…UNTUK MELAYU…KERANA MU MALAYSIA

        Reply
        • June 28, 2011 at 8:42 AM
          Permalink

          Sudah la jingga, yg. jelasnya..
          Hukum Islam UMNO tolak, Harta melayu UMNO gadai dan Maruah dan tanah air M’sia UMNO buat macam harta dia.
          Bagi tau aku apa hak polis dan k’jaan nak tahan orang jual/pakai baju kuning? Apa kesalahan yg. dah di buat oleh penyokong bersih? Apa salah dalam undang/perlembagaan untuk menuntut pilihanraya bersih?
          Sebenarnya UMNO takut jatuh seperti kata Najib dalam pilihanraya hanya ada johan dan taida naib johan.

          Reply
          • June 28, 2011 at 10:43 AM
            Permalink

            Memang salah..sama juga aku menjual t-shirt menentang kerajaan kelantan di Kota Bahru..ko rasa PAS bagi tak?

          • June 28, 2011 at 12:18 PM
            Permalink

            laaaa….Malaysia adalah harta rakyaat Malaysia….dalam demokrasi….majoriti memerintah….dan majoriti rakyaat memilih BN untuk memerintah……tak kan la tu pun hang tak paham ?

            Tu Najib yang kata….aku tak bersetuju dengan Najib dalam hal ni…bagi aku dalam pilihanraya ada johan dan ada naib johan…

            Johan adalah BN…..dan naib johan adalah DAP…..PKR/PAS tempat ketiga…keempat dan seterusnya…tak gitu ?

          • June 28, 2011 at 2:04 PM
            Permalink

            Habis gelombang Merah yg. UMNO buat, ada PAS halang?
            Jingga – betulla majoriti memerintah, tapi apa kena-mengena dengan bersih?
            Kita tak kacau k’jaan, kita demo supaya SPR lebih bersih, takkan salah kut, kalau salah dakwalah?

          • June 29, 2011 at 12:07 AM
            Permalink

            Salah…sebab polis tak bagi permit….apa hang ingat ni India ka…demo suka-suka tak dak permit.

          • June 29, 2011 at 2:32 PM
            Permalink

            huhh hebat angan2 bujuk..ko tau tak 4 negeri yang ko ade pun bungkus tau..sedar2lah bujuk x sedar dountung

      • June 28, 2011 at 3:06 PM
        Permalink

        Hey…babu…lembu….kao punya statistik sangatlah….tak tau apa nak kata…hehehe rasenya pakai taip je kot…nasib baik tak termasuk Sarawak…kalo tak nampak benar kelembuannya…heheh. Kao tak paham…orang bukan takut le cuma THE SILENT MAJORITY yang paling terasa kesannya ngok…

        Reply
      • June 28, 2011 at 6:11 PM
        Permalink

        jangan harap laa Pakatan nak pegang Msia dalam PRU13 kali ni..

        Reply
      • June 28, 2011 at 7:31 PM
        Permalink

        lucu la ko ni abu.. Aku ingat ko tido sebantal ngan anwar aljuburi la.. Tak habis2 mimpikan nak kuasai putrajaya.. 16 sept ape cite brok? Kalau lepas satu2 PRK kalah jangan dok mimpi PRU..

        Reply
  • June 27, 2011 at 5:59 PM
    Permalink

    tak payahlah wat bersih, x kemana pun. buang duit rakyat jer nak kena upah anggota keselamatan bertugas. byk lagi keje diaorang nak buat. tapi aku heran, dakwat yg SPR beli ari tu tak nak pakai ker. zaman x de duit nih x payahlah bazirkan duit beli menatang Biometrik. Apa ke susah sangat. Cuba bgtau aku kenapa x bleh pakai dakwat kekal ???????.

    Reply
  • June 27, 2011 at 6:28 PM
    Permalink

    wahai melayu boikot kan bersih, tak bersih mana pun. ada hidden agenda lah mereka ni. bila kena tangkap kerajaan zalim tak bolih bersuara. untuk overseas market la tu. mereka pun nak jual something juga. menteri amaran tegaslah sikit. takkan itu pun kena ajar. kalau tegas, rakyat akan hormat. kalau tak tegas rakyat akan kianat. mungkin juga!

    Reply
    • June 27, 2011 at 8:43 PM
      Permalink

      umno sibuk membantu freedom flotila dan rakyat palestin, tapi pas sibuk jadi khadam ambiga si pro murtad bermatu satu..

      rendah dan murahnya harga diri pas….apa saja digadai demi nak jadi ahli geng komunis dapigs..

      Reply
    • June 28, 2011 at 8:46 AM
      Permalink

      Org. melayu akan boikot Bersih dan seumpamanya dengan satu syarat, SPR tunai janji untuk adakan pilihanraya bersih.
      Ada berani?
      Hari ini rakyat dah tak takut ISA dan FRU demi kebebasan dan hak kami yg. dijamin perlembagaan.

      Reply
      • June 28, 2011 at 12:23 PM
        Permalink

        heh…heh…kat Kelantan bersih !…kat Kedah bersih !…kat Selangor pun bersih ! Pulau Pinang pun bersih !……kat negeri lain semua tak bersih sebab…PR dilongkangkan…tak gitu ?

        alooo….jadi lah anak jantan sikit….bila dah kalah..berusaha lah lagi dengan lebih gigih….ini idak…meroyan nak salahkan orang lain.

        Bila menang tak kata apa pulak…..SPR jugak yang uruskan pilihanraya di negeri-negeri tu….apalah susah sangat hangpa ni nak jadi gentleman.

        Reply
      • June 28, 2011 at 3:08 PM
        Permalink

        Kao orang yang mengotorkan setiap kali Pilihan Raya…Umum ke , Kecil ke…kao orang yang menyibuk…pekik2 …ngalahkan nak mampos…heheheh

        Reply
      • June 28, 2011 at 6:27 PM
        Permalink

        Selama nih Pilihanraya yang dikendalikan oleh SPR tak bersih kah? Enko ni sebenarnye banyak sangat termakan kata2 si Nuar tuh.. sebab itu laa kepala ko bingai sket… Menjadi kan seorang yang tiada moral untuk memerintah Msia? JANGAN HARAP!! ALLAH TIDAK AKAN IZIN KAN.. kalau enko tak percaya, kita tgk la nanti PRU13.. Pakatan tidak akan menang..

        Reply
  • June 27, 2011 at 6:30 PM
    Permalink

    http://ajai62.wordpress.com/2009/07/30/apabila-ada-pejuang-islam-berdemonstrasi-petanda-dunia-hampir-kiamat/
    Quote:
    SABDA NABI S.A.W. lagi yang maksud nya “Sesungguh nya Allah benci kepada orang yang keji dan membuat perkara yang keji dan menjerit jerit di jalanan.” (Riwayat Ibnu Abi Dunya dari Jabir)
    Quote:
    Apa yang para ‘demonstrasi’ ini telah lupa ialah, demonstrasi dan tunjuk perasaan yang mereka lagang itu bukanlah dari Islam tetapi adalah dari budaya toghut. Islam tidak ada mengajar demonstrasi dalam bentuk yang sebegitu.

    Reply
    • June 27, 2011 at 10:45 PM
      Permalink

      SAUDARA padio…
      SAUDARA RASA PAS ADA KE SIMPAN SABDA NABI SAW TU… ATAU BUAT TAK NAMPAK JE SEBAB DAH DI ARAHKAN BERBUAT BERGITU OLEH DAP?

      Reply
    • June 28, 2011 at 8:50 AM
      Permalink

      Kenapa ko tak bacakan hadis ni masa kali pertama Dato Onn buat demontrasi?
      Sebabnya tujuan diadakan demostrasi dulu dan kini ada lah suci dan bersih untuk menegakkan kebenaran dan bukan perkara yg. keji.

      Reply
      • June 28, 2011 at 3:09 PM
        Permalink

        Agak kao ada masa Dato Onn buat demo tu….heheheh…bujuk…memanglah kao ni bujuk….busuk…hiiiiiiii kejinya….hehehe

        Reply
      • June 28, 2011 at 7:36 PM
        Permalink

        bujuk ko nak samakan demo dato onn ngan demo ambiga? Ko dah sesat jauh sgt bujuk.. Banding kan nama antara dato onn ngan ambiga pun dah tau tujuan diorang.. Ambiga pembela murtad beb..

        Reply
  • June 27, 2011 at 7:28 PM
    Permalink

    Sebuah buku – All the Shah’s Men – Stephen Kinzer mengupas kejadian 58 tahun yang lalu dan negara kita sedang menuju kearah itu.

    Rampasan kuasa 1953 di Iran dimana PM Mossadegh telah digulingkan. Ketua perancang rampasan iaitu ialah Kermit Roosevelt seorang CIA. – Operation Ajax (CIA code)

    Saya nak mengupas sedikit lakaran sejarah ini.

    Mohammad Mossadegh adalah seorang PM Iran yang telah menghakmilikkan industry minyak Iran dari British. Walaupun Iran mengeluarkan 1 juta tong minyak sebulan, kerajaan Iran hanya mendapat 100,000 pound royalty setahun.

    1951 rakyat Iran berarak di Teheran memprotes perletakan jawatan PM Mossadegh disebabkan tekanan dari Barat dan Shah Iran. Mossadegh diganti oleh seorang General yang bernama Ali Razmara yang telah dipilih oleh Barat dan Shah. Dengan kuasa rakyat bergerak dijalan-jalan telah menumbang perlantikan General Ali Razmara sebagai PM – yang baru. Dengan kuasa gerakan protes jalanan ini telah melantik semua PM Mossadegh. Mula disini Kermit Roosevelt mendapat satu pertunjuk, walaupun Iran adalah democratic country kuasa protes jalanan (Road Mob) adalah penentu halatuju permerintah Iran.

    Lantaran itu, Kermit Roosevelt membuat perancangan yang amat teliti. Beliau telah menyogok ketua-tua yang selalu membuat protes jalanan melalui Assadollah Rashidian brothers and Rashidian brothers telah menyogok $10,000 ulamak terkenal mereka iatu Ayatollah Kashani . Boleh kata semua orang berkepentingan telah disogok oleh Kermit Roosevelt.

    Pada tahun 1953, operasi Ajax telah bermula, rakyat pergi kejalanraya memprotes kerajaan PM Mossadegh walaupun mereka tidak tahu tangan-tangan disebalik protes itu. Kerajaan Mossadegh tumbang disebabkan protes jalanan dan pihak tentera mengambil kesempatan ini. Selama 25 tahun Iran berada dibawah telunjuk permerintah kuku besi Shah Iran (Dictator).

    Kejadian 1997 di Indonesia, rakyat pergi kejalanraya memprotes kerajaan Suharto, ketua-ketua jalanani mereka ini telah dibeli oleh US, Australia dan juga Singapore. Selama 3 bulan kerjaan Suharto jatuh . Australia telah mengambil Timor-Timur daripada Indonesia, US telah membeli syarikat Indonesia dengan harga lelong. Singapore telah menolong rakyat Cina Indonesia melarikan wang mereka ke Singapore dengan berbillion dollar. Ini telah meranapkan ekonomi Indonesia sekaligus. Kita masih dengar tangan-tangan yang menyogok buat onak di kedutaan kita di Jakarta. Ketua-ketua mereka ini telah dibeli oleh Singapore dan rakyat Singapore tahu kerajaan mereka telah menyogok ketua ketua protes Indonesia dan membenci Malaysia. Anda membuat berbandiangan sendiri daripada kejadian diatas dan juga cuba ada lihat dengan teliti kejadian di Indonesia ada perbeza dengan Iran?

    Kesimpulan saya, berkenaan protes kuning!

    a. Anuar Ibrahim siapa dibelakang dia? – Nampak orang macam Kermit Roosevelt dibelakang.
    b. Ketua PAS – macam dah kena beli, anda boleh tengok Mat Sabu.
    c. Siapa bertepuk riang – bukan DAP! Memang nak wujud kerajaan republic.
    d. Rakyat mengikut ketua mereka dengan cara tuli. Yang kena chota kat kepala siapa, bukan Melayu. Jadilah Melayu road protes lawan Polis Melayu.
    e. Siapa anjur Bersih, bukan Hindu paria.

    Saya memohon jangan bagi sedikit ruang kepada protes jalanan(Road Mob) ini akan mengkikis budaya demokrasi rakyat. Kalau tak puas hati guna kertas undi.

    Reply
    • June 27, 2011 at 11:36 PM
      Permalink

      Bukan menjadi rahsia lagi penyaluran berjuta-juta ringgit dari anwar sebagai proxy yahudi kepada PAS…..dalam erti kata lain PAS telah tergadai akibat kebodohan mereka sendiri……tengok lah mat sabu aka flinstones….

      Reply
      • June 28, 2011 at 3:19 AM
        Permalink

        betul sangat tue.. mat sabu jika ada masyuk.. menonong ler pegi nyer. keje dia tukang tarik pelanggan penganut pas dan pkr. sambil nak huruharakan negara utk anwar ..dapat gak belanja pilihanraya dari yahudi jika program pra piihanraya (suci dlm debu) tue dapat dibuat. bagi mat sabu..asalkan nampak huruhara sikit pon dah cukup supaya banyak boleh masyuk poket dia..

        Reply
      • June 28, 2011 at 10:51 AM
        Permalink

        Nampak sangat PAS ni tidak mempunyai pemimpin yang ada kredibiliti..

        Nampak sangat PAS hanya jagoh bab² agama itu pun penganut Islam lain ada skeptical bukan setakat itu sahaja puak kafirun pun tak percaya dengan PAS

        Nampak sangat PAS ni tidak mempunyai orang cerdik-pandai, kalau tidak dah lama dah PAS memerintah Malaysia ini

        Kasihan orang² kampung melayu kita..bila kerajaan UMNO suh mengejar cita² depa duk sibuk dgr ceramah PAS

        Yg aku tak tahan tu..dah pi hantar belajar luar negeri pun bile balik Malaysia jer terus mundur kerana tunduk kat PAS..aku tak paham betul lah..

        Sampai lah sekarang aku masih lagi tak faham..pening!!!

        Reply
    • June 28, 2011 at 6:30 PM
      Permalink

      Penyokong Pakatan Rakyat sudah gelap mata dan hati.
      Ya Allah, lindungilah Negara ini dengan rahmatmu.
      Jauhkan lah pengaruh mereka yang tidak tahu menilai nikmat yang telah Engkau berikan.

      Reply
  • June 27, 2011 at 7:52 PM
    Permalink

    Padio..byk tu jer..yg ko tahu??

    Siapa asal perwi hadith ni?? Apa status hadith ni?? Daif ke, sahih ke..??

    Anyway waktu zaman Nabi bukan kan mereka berteriak ketika berperang???

    Quote:
    SABDA NABI S.A.W. lagi yang maksud nya “Sesungguh nya Allah benci kepada orang yang keji dan membuat perkara yang keji dan menjerit jerit di jalanan.” (Riwayat Ibnu Abi Dunya dari Jabir)
    Quote:
    Apa yang para ‘demonstrasi’ ini telah lupa ialah, demonstrasi dan tunjuk perasaan yang mereka lagang itu bukanlah dari Islam tetapi adalah dari budaya toghut. Islam tidak ada mengajar demonstrasi dalam bentuk yang sebegitu.

    Reply
    • June 27, 2011 at 11:15 PM
      Permalink

      hmmm….tu mereka berperang menentang musuh Islam……hangpa pulak jadi budak suruhan kafir harbi untuk menentang orang Islam…..tak sama kan ?

      Reply
      • June 27, 2011 at 11:52 PM
        Permalink

        Org kafir tetap org kafir. Kalau tak tentang Islam tak payah perang. Tapi org Munafik lagi bahaya, sbb tu neraka org Munafik lebih bawah dari org kafir.

        Apa Nabi saw tak pernah menetang org Munafik kah??

        Reply
        • June 27, 2011 at 11:59 PM
          Permalink

          bro…ko suruh je si raplah ni
          selak kisah Israk & Mikraj…de bnyak pngajaran tuk dia
          dari contoh pmimpin2 UMNGOK die buat

          Reply
          • June 28, 2011 at 1:10 AM
            Permalink

            he..he…aku dah agak dah….puak-puak ni…suruh selak sana…selak sini…bila depa kena selak….terkedu dungu….bertempiaran ke jalan raya berguling-guling makan tar….

        • June 28, 2011 at 1:12 AM
          Permalink

          Benar…sebenar benarnya…..puak munafik sedang kami tentang sekarang ni…..

          Reply
          • June 29, 2011 at 10:24 AM
            Permalink

            Siapa yang munafik kalo bukan PAS dan ahli melayu islam PKR?

            PAS mengeluarkan kenyataan/statement kata UMNO kafir..

            PAS mengeluarkan kenyataan/statement rasmi untuk mewujudkan negara Islam

            PAS mengeluarkan kenyataan/statement sekali lagi bahawa negara Islam tidak wujud dalam AL-Quran

            PAS membenarkan umat Non-Muslim menggunakan ayat² AL-Quran yang tajwidnya pun disebut tidak betul, yang juga boleh membawa lain² maksud digunakan untuk mempengaruhi para penyokong PAS yang rata²nya beragama Islam.

            Jadi siapa yang munafik?

        • June 28, 2011 at 11:35 PM
          Permalink

          yg nunafik ko, yg kafir ambiga/lim guan eng/karpal..cian duk neraka paling bawah moooooo..

          Reply
  • June 27, 2011 at 8:53 PM
    Permalink

    tak kisah lah walaupun mata nya buta sebelah…

    tapi hati nya tidak buta …. sebuta hati ….anjing2 banjingan bersongkok tinggi….

    Reply
    • June 27, 2011 at 10:13 PM
      Permalink

      Puak-puak setan PAS lah yang buta sebenarnya sebab tak nampak agenda si betina buta tu.

      Reply
    • June 27, 2011 at 10:16 PM
      Permalink

      yg kafir laknat di puji, yg islam di keji…tahniah C4..takbir2

      Reply
    • June 27, 2011 at 11:15 PM
      Permalink

      si pencacai angkat najis pakatan haram dah masuk.. Itulah c4.. Akan keluarlah fakta2 bodoh dan merapu.. Pemilihan PKR yg kacau bilau tak nampak? Ni pulak nak setel masalah negara.. Kah..kah..kah.. Bodohnya c4 penjilat tegar anwar aljuburi

      Reply
    • June 27, 2011 at 11:19 PM
      Permalink

      Aku rasa inilah perkataan-perkataan yang akan di ucapkan oleh pengikut-pengikut Dajjal Laknatullah……bila ianya muncul nanti.

      Moga kita semua di lindungi Allah swt daripada kemusnahan yang di bawa Dajjal Laknatullah…..yang bermata satu ….

      Reply
      • June 28, 2011 at 12:01 AM
        Permalink

        hahahaaa…snag2 je korang buat definasi Dajjal…
        buta sbelah je dah mcam Dajjal….
        bladigol nyer raplah

        Reply
    • June 28, 2011 at 3:13 PM
      Permalink

      Kao yang buta C4….heheh

      Reply
    • June 28, 2011 at 6:34 PM
      Permalink

      PAS = Pelacur Politik!

      Reply
    • June 29, 2011 at 2:40 PM
      Permalink

      sian c4 dicucuk hidung oleh hindu tu..badigol puye c4..

      Reply
  • June 27, 2011 at 8:55 PM
    Permalink

    wahai ……….. anjing2 banjingan bersongkok tinggi….

    kalau depa nak buat biar lah ….. kita tak nak buat diam jea…..

    Reply
    • June 27, 2011 at 10:25 PM
      Permalink

      C4 ni baru bertukar agama, agama hindu agama baru dia..tu yg giler babi pertahankan aci ambiga smpai abih semua org islam dimakinye..tahun ni dia sambut deepavali..amma

      Reply
    • June 27, 2011 at 11:22 PM
      Permalink

      hmmm….dah tak dapat nak mengawal perasaan marah nampak ?……tak pe lah simpan lah dulu perasaan tu……nanti masa perhimpunan…..hang tendang lah tong sampah satu KL……kan tong sampah dengan hangpa dah sinonim…..tak gitu ?

      Reply
    • June 28, 2011 at 3:38 AM
      Permalink

      kepala hotak ko anjing2 berjubah kotor.. laknatlah pemikran cmni atas kamu bongok..
      Islam akan lingkup kalau ada berpuluh2 org mcm ko ni C4..ko ni laknatullah!

      Reply
    • June 28, 2011 at 3:14 PM
      Permalink

      Aku rase C4 ni dpt untung le dari perhimpunan yang amat-amat disokongnya itu…apa agaknya…hehehe

      Reply
  • June 27, 2011 at 9:23 PM
    Permalink

    Aslkm, Cuba tengok anologi ni …….

    1) DEMO yang dianjur oleh UMNO/ BN akan sentiasa aman kerana pihak pembangkang tak kisah pun korang nak buat demo… pembangkang kata “ok saja” sebab itu hak demokrasi setiap orang…. polis pun tak kacau… sebab itulah ia jadi aman…

    2) DEMO yang dianjur pembangkang sentiasa saja tak aman kerana puak UMNO akan buat kacau kasi kecoh… dan polis pun selalu kacau.. sebab tu jadi tak aman….

    Apa yang dapat disimpulkan ialah terbukti pihak yang menyokong pembangkang sentiasa menghormati pihak lain menjalankan hak demokrasi mereka dengan tidak ambil pot atau nak buat kecoh…. manakala pihak pro akan sentiasa cuba menggagalkan aktiviti pihak pembangkang dengan cara menimbulkan kekecohan… ahaks… Inilah yang berlaku kat Malaysia nih…

    Reply
    • June 27, 2011 at 10:21 PM
      Permalink

      hormat hak orang lain? ade ke ko hormat suara rakyat majoriti yg.memilih BN sebagai pemerintah?

      hak ko nak jatuhkan kerajaan majoriti melalui jalanraya tu kira perlu dihormati lah ye?

      Reply
      • June 28, 2011 at 8:58 AM
        Permalink

        Bila pulak bersih nak jatuhkan k’jaan BN? Kita hanya mintak pilihanraya BERSIH pada SPR.
        UMNO ni dah phobia bersih ke???

        Reply
        • June 28, 2011 at 3:15 PM
          Permalink

          Tak phobia, kau tengok dalam you tube….kot-kot you tube pun tak tau…heheheh

          Reply
        • June 28, 2011 at 8:18 PM
          Permalink

          laaa…kat Penang, Kedah. Kelantan and Selangor pilihanraya lepas tak bersih ke ?? SPR jugak yang mengendalikannya…..bila menang bersih….bila kalah tak bersih……lawak la.

          Reply
    • June 27, 2011 at 10:33 PM
      Permalink

      UMNO buat demo tak baling2 batu,tak rosak kan harta awam, tak gangu pekedai,pelancung dan jalan raya, tak terpekik terlolong mcm ungka..sebab tu la jadi aman..pembangkang ni dalam masjid pun terpekik pekik mcm kongkang kena liwat, sebab tu la majoriti rakyat menyampah, smpai mahaguru silat lincah pun dh gerak kan pendekar2 melayu utk belasah korang..nak hilang dua2 mata kot..

      Reply
      • June 28, 2011 at 9:01 AM
        Permalink

        BERSIH bukan buat demo di pasaraya dan premis perniagaan, kita berhimpun di dataran dan berarak ke Istana. Tak ganggu sapa2 pun, Jalanraya mungkin kena tutup tapi baisa lah sabtu lepas Standard Charted buat larian amal pun tutup jalan jugak, saku KL tak boleh bergerak ok jeeee….
        Korang cuma cari alasan…..cemburu rakyat sokong BERSIH.

        Reply
    • June 27, 2011 at 11:25 PM
      Permalink

      Simpulan apa ?….ni hang pi simpul kain kodi hang tu elok-elok…..mana ada pihak yang menang buat kecoh pada yang kalah…..selalunya yang kalah lah yang buat serabut…..macam kat Andha Pradesh….kampung hang !!

      Reply
      • June 28, 2011 at 12:03 AM
        Permalink

        alahai…tngok lah hakikat/fakta
        bnde2 ni dah brlaku pun…
        brape kali Perkosa ngan pemuda Umngok buat demo, prnah kene provok ke ?

        dah buta sebelah ke mate tu….
        hati2 nanti ko di fitnah sbagai Dajjal

        Reply
        • June 28, 2011 at 1:16 AM
          Permalink

          heh…heh….cemburu anda tidak memberi kebaikan apa-apa kepada anda dan teman-teman anda…..siann

          Reply
    • August 26, 2011 at 5:38 PM
      Permalink

      bro… demo dari umno buat kt stadium atau tempat2 khusus… bukan di jalanan…
      Abu Sa’id al-Khudri radhiyallahu ‘anhu pernah mengkhabarkan sebuah hadis Nabi berkaitan hak-hak jalan. Kata beliau, Nabi Shallallahu ‘alaihi wa Sallam bersabda:

      إِيَّاكُمْ وَالْجُلُوسَ عَلَى الطُّرُقَاتِ

      فَقَالُوا مَا لَنَا بُدٌّ إِنَّمَا هِيَ مَجَالِسُنَا نَتَحَدَّثُ فِيهَا قَالَ فَإِذَا أَبَيْتُمْ إِلَّا الْمَجَالِسَ فَأَعْطُوا الطَّرِيقَ حَقَّهَا قَالُوا وَمَا حَقُّ الطَّرِيقِ

      قَالَ غَضُّ الْبَصَرِ وَكَفُّ الْأَذَى وَرَدُّ السَّلَامِ وَأَمْرٌ بِالْمَعْرُوفِ وَنَهْيٌ عَنْ الْمُنْكَرِ

      “Janganlah kamu duduk-duduk di atas jalan.”

      Maka mereka (para sahabat) berkata, “Sesungguhnya kami perlu duduk-duduk untuk berbincang-bincang.” Nabi menjawab, “Jika kamu tidak dapat berganjak melainkan perlu duduk-duduk, maka berikanlah hak-hak jalan tersebut.” Mereka bertanya, “Apa hak-hak jalan tersebut wahai Rasulullah?”

      Nabi menjawab, “Menundukkan pandangan, tidak mengganggu (atau menyakiti) orang, menjawab salam, dan memerintahkan kepada yang ma’ruf serta mencegah dari kemungkaran.” (Hadis Riwayat al-Bukhari, 8/351, no. 2285)

      tolong faham beza demo2 tu…

      Reply
  • June 27, 2011 at 9:26 PM
    Permalink

    Semoga Allah melindungi negaraku Malaysia yang tercinta daripada sebarang kekacauan dan huru-hara. Cukuplah apa yang terjadi di negara lain yang masih tercari2 keamanan sebagai iktibar buat kami di sini. Semoga Allah menghalang niat dan cita2 mereka yang tidak cintakan keamanan yang telah Engkau berikan kepada bumi Malaysia ini. Sesungguhnya mereka adalah tangan2 kerosakan. Halangilah mereka. Amin.

    Reply
  • June 27, 2011 at 10:10 PM
    Permalink

    barua2 yg di bodohkan olih DAP akan tetap megadakan demonstrasi walaupun beribu kutukan yang di terima. yang rugi hanya orang Melayu sahaja. takkan barua2 ni nak buat demo kat Bkt. Bintang, Petaling Street atau Brickfield. Jalan TAR dan kawasan Kg. Baru sahaja akan menjadi mangsa kerana disitu terdapat beratus gerai peniaga Melayu di tepi jalan dan dibelakang lorong2.

    Ambiga ni lebih pandai dari C4 atau Mooohyideen. dua2 lembu DAP. ‘takebeer….takebeer…takebeer’.

    Reply
  • June 27, 2011 at 10:20 PM
    Permalink

    Himpunan Bersih pada awalnya nampak macam bersih tapi setelah ia berakhir sekotor2nya. Sampah sarap, kotak minuman, tin minuman, kotak makanan, sisa2 makanan, puntung rokok, risalah2, bendera2, kertas2 dan macam2 lagi barang buangan akan berselerak dan mengotori Kuala Lumpur.
    Wow…rupa2nya mereka ini PENGOTOR.

    Reply
    • June 27, 2011 at 10:25 PM
      Permalink

      akan ada adegan ibu berpurdah bawa bayi dan anak kecil menyertai perhimpunan bersih komunis ini..Jangan tipu jika ibu itu tidak berfikir bahawa anak2 itu bukan sebagai bahan perisai water canon FRU dan juga bahan publisiti mencemar nama Polis jika kanak2 tu terkena tempias kerosakkan yg.mereka buat sendiri..

      Aku tengok hanya melayu pas saja yg.bodoh bawa bayi dan anak dalam demonstrasi…Ade korang pernah tengok cina p[ergi demo bawak anak?

      Reply
      • June 27, 2011 at 10:54 PM
        Permalink

        beruk2 PAS ni berani kat sni jea, 9hb nanti kunci pintu rapat2, sambil peluk bini2 erat2, kerana takut kena lipat dgn rakyat yg dh meluat, dgn aksi raja liwat yg tak habis2 buat maksiat disokong oleh Parti Ajaran Sesat..sama2 kita tunggu..sama2 kita lihat yg BERSIH menjadi karat .Tanah Melayu Tanah Berdaulat, Hindu jgn tunjuk keparat,Melayu jgn jadi alat, Cina jgn tunjuk kuat.

        Reply
        • June 28, 2011 at 9:11 AM
          Permalink

          Buktikan pada 9 julai siapa yg. penakut duduk depan PC buat fitnah ok….
          Tanah melayu dah digadai Umno menjadi M’sia. Bahasa melayu nak ditukar UMNO ke bahasa Inggeris dan Tulisan Jawi dah dipadam sebagai hak Melayu oleh menteri UMNO.
          Itu kenyataannnya.

          Reply
          • June 28, 2011 at 12:29 PM
            Permalink

            Tanah melayu tergadai sebab tu di tukar menjadi Malaysia ?…..UMNO nakk tukar bahasa melayu ke bahasa Inggeris ? tulisan jawi telah di paham kan ?

            Hang belajar kat sekolah mana ni Bujuk ? wakakakaka

          • June 28, 2011 at 1:13 PM
            Permalink

            Ko lahir tahun bila?
            Kalau math & sains kena belajar dlm. bahasa inggeris, lama2 orang m’sia akan jadi macam org. singapura, dah tak pandai cakap melayu. Nasib baik ada PAS yg. perjuangkan bersama saterawan negara. Harap raplah semua setuju….
            Kalau ko lahir tahun 70an dan 80an.. kebanyakan murid2 tak tau baca jawi danbaca Al-Quran sebab menteri masa tu Khir Johari telah memansuhkan tulisan jawi, sekali lagi PAS berjuang didalam dan luar parlimen supaya tulisan jawi dimartabatkan semula.
            Habis kenapa korang meraban kata ni masih Tanah Melayu sedangkan korang dah tukarkan kepada M’sia. Apa dia m’sia yg. ko faham.. 1 m’sia kan?

          • June 29, 2011 at 12:16 AM
            Permalink

            kenapa ? math dan science dalam English…bebudak jadi lupa cakap melayu….? aparaaah…

            Tanah Melayu…Malaysia….ok la tu….ada perkataan yang melambangkan orang melayu….

            Habeh yang hangpa dok berbaris belakang keling mata satu yang dah terbukti anti Islam tu apa cerita ?

      • June 28, 2011 at 9:07 AM
        Permalink

        Demo PERKASA itu ari aku nampak ada, korang tak kompen pun kenapa?
        Orang PAS bawak anak sebab berharapkan anak mereka nanti bila besar berani menegakkan kebenaran walau ditekan dan mengajar erti perjuangan.

        Reply
        • June 28, 2011 at 11:39 PM
          Permalink

          kecik2 jd anak setan dah besar jd bapak setan..

          Reply
        • June 29, 2011 at 12:18 AM
          Permalink

          Nak komen apa…perkasa demo untuk melayu dan Islam….hangpa demo untuk kafir laknatullah……jauh beza tu….

          Nak aku cari ayat yang lagi senang untuk kau faham ke ?

          Reply
  • June 27, 2011 at 10:47 PM
    Permalink

    Betina bermata satu bertekad akan teruskan dgn agenda diatur mereka walau mendapat tentangan, dan walau tanpa permit.

    Disatu sudut lain Tan Sri Omardin, mahaguru sudah beri amaran supaya mereka ini berfikir banyak kali sebelum meneruskan nya. Tuan mahaguru tidak hanya bercakap kosong dengan amaran nya. Mereka yang tergolong dalam generasi baru dan belum pernah menyaksikan kuasa melayu jika melayu terasa terhimpit dan dicabar.

    Tetapi yang jelas pertembungan ini lebih pada pertembingan melayu sama melayu. Melayu kombinasi pkr dan pas, perkasa, pemuda umno dan anak buah mahaguru Tan Sri .

    Kita tak perlu provoke keadaan tetapi kita tengoklah apa yang bakal berlaku jika mereka semua itu benar benar nak tunjuk belang, siapa yang jadi berbelang belang nanti.

    Reply
  • June 27, 2011 at 11:07 PM
    Permalink

    Alangkah besarnya nafsu mereka bila meluahkan cita cita mahu menumbangkan kerajaan walau dengan apa cara.
    Tidak dapat di pilihan raya,
    mereka pastikan dijalan raya.
    Kita takut jika itu pun mereka tak berjaya.
    Mereka bertukar jadi hantu raya.
    Yang susah bukan kita
    Tapi dia dan anak bini dia.

    Semua kominis sudah bertaubat dan bertukar haluan.
    Sedangkan mereka baru nak mula perjuangan ala hutan
    Walau mereka tentunya tahu tak akan ada sambutan
    Yang akan terpekek terlolong nanti pastinya sorang dua macam orang utan

    Reply
    • June 27, 2011 at 11:58 PM
      Permalink

      kalau korang tak bagi demokrasi..inilah kesannya.

      Memang kita dapat 5 negeri (pada asalnya), tapi kalau ada fair media…dah lama UMNO terkubur.

      Nak baca talkin kat UMNO jap….

      Reply
      • June 28, 2011 at 12:08 AM
        Permalink

        jika SPR jlan kan Pilihan Raya dngan BERSIH
        dan media perdana adil dlam liputan mereka
        parti2 brtanding diberi slot di media elektronik
        atau pling tidak ade live debat PM dan Ketua Pmbangkang

        dah lame UMNGOK pupus……

        Reply
        • June 28, 2011 at 1:18 AM
          Permalink

          hmmm…..selalunya yang kalah tu….akan memberi terlalu banyak alasan…kerana kekalahan itu sendiri adalah amat perit….hahahahah

          DEMI ISLAM…UNTUK MELAYU….KERANA MU MALAYSIA

          Reply
          • June 28, 2011 at 2:47 AM
            Permalink

            kerana kekalahan lah kmi bangkit.. knp ssh sgt ke pilihanraya gne dakwat??? media yg bebas.. biar kita rakyat dpt menilai sendiri… debat jgn cakap… kapten umno ada bran ke.. pirahhh… demamlah ape lah…

          • June 28, 2011 at 12:33 PM
            Permalink

            heh..heh..bangkit ? yup bangkit untuk kalah lagi…… dan lagi…dan lagi….57 tahun dah dok macam tu…..tukar lah stail tu sikit….junjung lah agama….perkasakan lah bangsa….

            DEMI ISLAM…UNTUK MELAYU….KERANA MU MALAYSIA

      • June 28, 2011 at 1:20 AM
        Permalink

        Bacalah….di persidangan parlimen….yang kalah akan tetap memanaskan kerusi pembangkang…..dulu kini dan selamanya….wakakakaka

        Reply
        • June 28, 2011 at 12:29 PM
          Permalink

          Itu yg.Najib meraban suruh polis bertindak, takut dia jadi pembangkang pulak selepas PRU13.

          Reply
          • June 28, 2011 at 12:35 PM
            Permalink

            Rasa-rasanya idak……dah 57 tahun dah macam tu…rakyaat dah biasa dengan pemerintahan BN….aman damai…proggresif…

          • June 28, 2011 at 1:06 PM
            Permalink

            Kenapa takut kalau yakin menang???
            hahahaah….

        • June 28, 2011 at 8:21 PM
          Permalink

          habis….nak biarkan hangpa semua lingkupkan negara yang kami bina ?ooooo….tidak sama sekali….minta maaf banyak-banyak.

          Reply
  • June 27, 2011 at 11:21 PM
    Permalink

    pembangkang malaysia ternyata bodoh.. Dah sedar diri makin tak popolar makin meroyan menghasut rakyat. Melayu islam yg menyokong ambiga masih tak sedar siapa penyokong kuat para murtad.. Siapa yg menuntut agar keistimewaan melayu dikurangkan? Bersihkan anwar aljuburi sebelum bersihkan SPR..

    Reply
    • June 27, 2011 at 11:56 PM
      Permalink

      semnjak bila pembangkang jadi semakin tak popular ni..?? Tgk track record GE.

      Masalahnya UMNO nak kekang segala bentuk media yg ada. Ini lah senjata yg paling powerful yg UMNO ada nak mempertahankan kedudukan mereka.

      Cuba kalau org PR bagi statement macam Ibrahim Ali, sah-sah akan kena ISA.

      To Jebat..: Siapa lak org yg menuntut keistimewaan melayu dikurangkan pulak…?? Kami semua paham perlembagaan. UMNO yg dok putar belit. Habis tu siapa yg kurangkan keistimewaan Raja2 melayu…bukan kah UMNO???

      Bukankah pengasas UMNO sendiri Onn Jaafar bukan meninggal di Dalam UMNO??

      Reply
      • June 28, 2011 at 1:36 AM
        Permalink

        UMNO kekang segala bentuk media ? media apa yang UMNO kekang…harakah..ke Malaysia kini ? Umno kurangkan keistimewaan Raja Melayu…..dont generalise !…..apa yang UMNO kurangkan ?

        Cakap…siapa pun boleh cakap…..fikiran saja yang memisahkan……faham kan.

        Reply
        • June 28, 2011 at 12:31 PM
          Permalink

          Media k’jaan la bodoh. Harakah dan m’siakini tu hak persendirian. Itu pun ko tak faham… sebab tu ko tak sokong bersih. Yg. mana betul denagn salah pun ko tak tau lagi.

          Reply
          • June 28, 2011 at 12:40 PM
            Permalink

            Engkau lagi la bodoh….media kerajaan hanya RTM….Utusan jugak bukan di sponsor oleh kerajaan…tak ada orang kerajaan dalam lembaga pengarah utusan. Utusan bukan tak pernah mengkritik kerajaan….selalu jugak aku tengok…..TV 3 selalu jugak kritik kerajaan……..

            sekarang dah boleh faham kan ?

          • June 28, 2011 at 1:05 PM
            Permalink

            Habis Utusan milik siapa?
            Kenapa tak bagi hak penyiran pada PR untuk ada akhbar harian sendiri dan TV sendiri?
            Kenapa PR tak diberi peluang untuk menjawab semua tuduhan UMNO pada PR dalam TV? Baru adil semua rakyat boleh buat penilaian.

          • June 28, 2011 at 3:21 PM
            Permalink

            Busuknya bujuk ni….harakah milik persendirian, roket milik persendirian…agaknya buta sebelah mata cam Ambabi tu…jadi tak nampak siapa sebenarnya pemilik tu…Dahlah lesen tak ada…tulis berita merapu meroyan…ikut sedap je…Tulah…kalo bute dua2 lagi baik…tak nampak terus nak taip kat skrin…komp…heheheh

      • June 28, 2011 at 10:36 AM
        Permalink

        puak2 haram mana nak nampak strategi DAP utk meruntuhkan kuasa melayu.. Bila DAP pertikaikan peruntukan pembangunan islam lebih besar dr agama lain dimana puak pakatan haram ini? Bila ambiga membela kes2 murtad apakah melayu islam dalam pakatan bersuara?

        Reply
        • June 28, 2011 at 12:35 PM
          Permalink

          Kita lawan ikut isu bro, bukan membuta tuli cam korang.
          Masa isu IFC, pemimpin PAS lawan si Ambiga ni… tapi pemimpin UMNO sokong. Antaranya Nazri Aziz, KJ, Marina TunM, Rais Yatim…dan semua menteri MCA,MIC dan Gerakan hingga PakLah tak tau nak buat apa. Mana anda masa tu?
          Sekarang isu pilihanraya adil dan bersih kita sokong sebab ia betul. Takkan korang sokong pilihanraya yg. berat sebelah dan kotor, rasuah dan sebagainya.

          Reply
          • June 28, 2011 at 12:43 PM
            Permalink

            Haa….? UMNO sokong IFC ? hang ni…..aku ada kat situ…hang ni kuat pembohong….hangpa lah orang kuat yang menyokong IFC…jangan cakap pusing-pusing !!

          • June 28, 2011 at 3:23 PM
            Permalink

            Hei busuk….bodo…kao ada bukti..ke…pilihanraya berat sebelah, kotor, rasuah tu…bak sini…hehehe …atau cakap je…ikut sedap mulut….ore kata…dengar bule….hehehe

          • June 28, 2011 at 11:45 PM
            Permalink

            berat sebelah kepala hotak ko..ko baru kuar hutan dr amazon ke..selangor,kedah,penang dan kelantan tu siapa punye…kebodohan ko melebihi dr siput babi.

    • June 28, 2011 at 2:48 AM
      Permalink

      jage sket kata2 2… kmi bkn perjuangkan dia kmi perjuangkan nasib kami n semua rakyat malaysia… kami mahu negara yg benar2 demokratik…

      Reply
      • June 28, 2011 at 6:47 PM
        Permalink

        Demokrasi yang dikuasai oleh orang bukan Islam dan orang bukan Melayu?? Langkah mayat aku dulu zach.. huhuhu

        Reply
      • June 28, 2011 at 8:27 PM
        Permalink

        alooo….aku pun rakyaat Malaysia….bila masa aku suruh hang jadi pejuang aku ? Majoriti rakyaat dah bersuara…..BN memerintah !!

        Susah sangat ke nak menerima kenyataan tu….Ching peng yang komunis tu pun dia faham….nak balik kena minta permission kat kerajaan…..kena reject dia dok senyap-senyap kat Thailand…

        yang hangpa ni susah sangat nak faham…..rasa pelik pun ada….

        Reply
        • June 29, 2011 at 2:23 PM
          Permalink

          actually, set-set pakatan rakyat ni tak boleh terima hakikat yang suara majority berpihak kepada BN. Dah leader depa pun songsang.. nak buat mcm mana? Orang mcm tu yg derang nak jadi kan ketua? what a shame weiihh

          Reply
  • June 28, 2011 at 12:00 AM
    Permalink

    Saudara Stingray kata: beruk2 PAS ni berani kat sni jea, 9hb nanti kunci pintu rapat2, sambil peluk bini2 erat2, kerana takut kena lipat dgn rakyat yg dh meluat, dgn aksi raja liwat yg tak habis2 buat maksiat disokong oleh Parti Ajaran Sesat..sama2 kita tunggu..sama2 kita lihat yg BERSIH menjadi karat .Tanah Melayu Tanah Berdaulat, Hindu jgn tunjuk keparat,Melayu jgn jadi alat, Cina jgn tunjuk kuat.

    Kalau kita cakap pasal Apco (siap tunjuk bukti) terus kena gantung Parlimen, siap nak ambik tindakan lagi…. Kah ..kah….

    Semenjak bila ada demokrasi kat Malaysia ni…???

    Ingat…rakyat ada tahap kesabaran mereka..

    Reply

    Reply
    • June 28, 2011 at 1:44 AM
      Permalink

      Sejak ada pilihan raya…..dan majoriti rakyaat Malaysia terus-menerus memilih BN untuk memerintah negara…..kenapa ? tak sekolah ke ?

      yup…..majoriti rakyaat ada kesabaran mereka……..

      Reply
    • June 28, 2011 at 3:24 PM
      Permalink

      Mooooo….. kao tau makna demokrasi? I doubt it…..

      Reply
    • June 28, 2011 at 11:49 PM
      Permalink

      ko ni rakyat malaysia ke mooooo..mcm bkn jea..kalau msia ni tak ada demokrasi ko dah ke laut dah jd tukun tiruan..

      Reply
  • June 28, 2011 at 12:16 AM
    Permalink

    Mari Berjimat:

    KUALA LUMPUR, 27 Jun: Kerajaan membelanjakan hampir RM49 juta setahun untuk membiayai kos kediaman rasmi Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri.

    Lebih tepat, sejumlah RM48,789,115.03 dibelanjakan termasuk kos sewa, kos baik pulih, bil elektrik dan bil air.

    Perkara itu dimaklumkan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamad Nazri Aziz dalam jawapan bertulisnya terhadap soalan Siti Zailah Mohamad Yusof (PAS-Rantau Panjang).

    Zailah dalam soalannya mahu Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak menyatakan jumlah kos tahunan yang terpaksa ditanggung kerajaan bagi membiayai kedua-dua rumah pemimpin negara itu bermula tahun 2006 hingga 2010.

    Dalam perincian jawapan yang diberikan itu, Nazri menjelaskan kos sewa untuk dua kediaman rasmi itu adalah berjumlah RM32,972,115.55, kos baik pulih RM3,581,744.78, bil elektrik RM10,267,868.15 dan bil air RM1,967,386.55 untuk satu tahun.

    Mengulas jawapan kerajaan itu, Zailah ketika ditemui di Parlimen hari ini berkata, rakyat perlu menilai bagaimana kehidupan pemimpin mereka dalam keadaan rakyat disuruh berjimat.

    “Kita boleh tengok, rakyat disuruh berjimat, tapi pemimpin negara belanja kos rumah sahaja hampir RM50 juta setahun,” katanya.

    Jawapan bertulis Menteri di Jabatan Perdana Menteri terhadap soalan YB Siti Zailah (PAS – Rantau Panjang).

    Reply
    • June 28, 2011 at 12:23 AM
      Permalink

      mcam tau2 je aku nak post citer ni..
      hahahaaaaaaa

      Reply
    • June 28, 2011 at 1:39 AM
      Permalink

      Hangpa tak tanya pulak sewa rumah guan eng ? kat siapa dia sewa rumah tu ? berapa harga yang dia bayar ? …….hangpa tak nampak kan….hangpa tak tahu kan ?

      Reply
      • June 28, 2011 at 12:39 PM
        Permalink

        berapa ….3x?
        Sapa yg. bayar?

        Reply
        • June 28, 2011 at 12:46 PM
          Permalink

          heh…heh…hang cari la sendiri bujuk oii….buat kerja sikit….kata pejuang keadilan….nak bongkar penyalah gunaan kuasa kono….nak hapuskan pembaziran konon…..ni asyik nak harapkan feedback orang jer…pejuang apanama !!…..pejuang taik minyak.

          Reply
    • June 28, 2011 at 3:40 AM
      Permalink

      cuba tgk puak2 sekular bongok ni spin isu..
      mereka tkde pikri lg risau bab musuh Islam.. yg tahu ialah WANG DUIT KAYA.. dn UMNO di fitnah hebat sbg helah supaya jarum tajam untuk menggerakkan kemusnahan umat Islam tercapai..

      Reply
  • June 28, 2011 at 12:28 AM
    Permalink

    Bersih 2.0: Suhakam Mahu Putrajaya Benar Himpunan Aman 9 Julai

    Pengerusi Suhakam Tan Sri Hasmy Agam

    Suhakam mengulangi pendiriannya bahawa orang ramai mempunyai hak untuk berhimpun dan menyuarakan pandangan secara aman, sepertimana yang termaktub ddalam Perkara 10(1)(b) Perlembagaan Persekutuan serta Perkara 20(1) Perisytiharan Hak Asasi Manusia Sejagat.

    Suhakam mengulangi syor-syor yang telah dikemukakan sebelum ini kepada kerajaan untuk menghormati kebebasan berhimpun seperti yang terkandung dalam, antara lain laporan tahunannya kepada Parlimen serta permintaan bagi pemansuhan Subseksyen (2), (2A) hingga (2D), (4), (4A), (5), (5A) – (5C), (7) dan (8) Seksyen 27 dan Seksyen 27A Akta Polis 1967.

    smoga pnyokong2 tegar umngok sedar bahawa perlembagaan membenarkan

    Reply
    • June 28, 2011 at 1:31 AM
      Permalink

      Itu syor suhakam…ngok ! syor untuk memansuhkan certain subsection dalam akta polis….baru syor….dan suhakam tak ada hak untuk mengubah akta polis…boleh faham kan ?…ayat yang senang je

      Reply
      • June 28, 2011 at 12:41 PM
        Permalink

        Siapa SUHAKAM?
        Itu yg. kokena terangkan, Kenapa dia ditubuhkan? Siapa yg. lantik diorang ni?

        Reply
        • June 28, 2011 at 8:30 PM
          Permalink

          Adalah hak mutlak kerajaan yang di pilih oleh rakyaat untuk menerima atau tidak menerima syor suhakam.

          Ayat ni lagi senang….tentu boleh faham kan.

          Reply
    • June 28, 2011 at 1:32 AM
      Permalink

      lemBuuuu…
      Perkara 10(2)(b) Perlembagaan Persekutuan ko baca x?

      Reply
  • June 28, 2011 at 12:44 AM
    Permalink

    Bersih ni ape bende sebenarnya adakah sebuah pertubuhan?Kalau pertubuhan adal\kah ianya telah di daftarkan di pendaftar pertubuhan? kene lah check krn kalau pertubuhan tak berdaftar apa nak susah ianya pertubuhan haram, kan ke ada akta mengenai pertubuhan yg tak berdaftar,apa nak kecuh2 bertindaklah atas pertubuhan haram habis cerita,tapi nampaknya kerajaan terlampau berhemah dan seperti terlalu nak menarik rambut halus dlm tepung macam kes hindraf hari tu la kata pertubuhan haram kenapa tak bertindak kalo dah haram segalagalanya haram lah termasuk pakai baju bertulis nama pertubuhan haram atau kain rentang semuanya haram,tegas je bertindak tutup cerita jgn biar larut macam ni lagi

    Reply
  • June 28, 2011 at 12:50 AM
    Permalink

    JEMAAH (BERBAJU BERSIH) MASUK KEMASJID DIMARAHI AJK MASJID

    Sikap angkuh salah seorang AJK Masjid Bandaraya, Likas, Kota Kinabalu yang menghalau seorang pemuda dari bersolat di masjid semata-mata kerana pemuda tersebut memakai baju kuning BERSIH.

    Kejadian yang berlaku di masjid tersebut dapat dilihat oleh seluruh ahli kariah yang turut sama bersolat di masjid tersebut. Selain dari kata-kata kesat, baju beliau juga direntap oleh AJK Masjid tersebut. Salah seorang ahli kariah masjid memarahi ajk berkenaan.

    Pemuda yang tidak mahu namanya dikenali itu, sememangnya sering bersolat di masjid tersebut telah dihalau keluar dari masjid ketika selesai bersolat magrib.

    Selain dari menghalau pemuda tersebut, AJK masjid yang dikenali sebagai Hj. Paiman tersebut telah mengeluarkan kata-kata kesat dengan menuduh pemuda tersebut sebagai munafik. Tidak cukup dengan kata-kata kesat, beliau turut menolak pemuda tersebut dengan kasar.

    Situasi yang memalukan ini akhirnya dileraikan oleh salah seorang ahli kariah yang masuk campur. Ahli kariah itu dengan nada yang tegas telah menegur AJK masjid tersebut kerana sikapnya yang memalukan itu. Beliau membela pemuda tadi, dan memarahi AJK masjid tersebut kerana menghalau anak muda dari bersolat semata-mata kerana mamakai baju BERSIH.

    Sehubungan dengan itu, diminta Jawatankuasa Masjid Bandaraya segera mengambil tindakan terhadap AJK masjid tersebut di atas sikap beliau yang merosakan imej Masjid Bandaraya yang sememangnya terkenal dikalangan para pengunjung dan pelancong.

    ANAKSENGAT’

    Reply
    • June 28, 2011 at 2:02 AM
      Permalink

      berita fitnah lagi ke buu?

      aku berpendapat ini fitnah namun munkin AJK tu bengang kot dgn anak muda bengong yg mudah dilembukan dgn paria yg menyokong tindakan murtad Lina Joy/mempertikaikan perundangan mahkamah syariah.. walhal ada cara mudah n aman spt dialog o berhimpun di stadium (cm yg korang penah wat, yg kaburator dung tunjuk bontot kat ko, pastu ko bersorak tu)..

      tp..
      tu baru kene halau.. tak kene kapir kan lg.. tak kene carut lagi.. tak dipulaukan solat lagi..
      tak difitnah lagi… penyokong umno da lama kene dgn puak liPas.. walau tersinggung tetap sabar.. dan x menyokong penzina..

      ko sokong penzina? ko sokong ambiga? ko sokong huru hara walaupun diberi peluang buat secara aman? ko tak sokong dialog? ko x ambil peduli mereka yg cari makan d area tu n yg berkaitan(perlancongan)? ko cume ambil peduli tentang diri ko je kn?

      tipikal PR…

      Reply
      • June 28, 2011 at 12:48 PM
        Permalink

        Kami sokong perjuangan yg. benar, bukan orangnya. Sebab tu dulu PAS tak sokong Anwar sebab dia perjuangkan UMNO, sekarang perjuangan dia dah berubah iaitu menyokong Demokrasi yg.adil, sebab tu kami sokong.

        Reply
        • June 28, 2011 at 3:26 PM
          Permalink

          Sekarang kao sokong sebab dia peliwat…sebab dia ada china doll…rasanya kao orang boleh tumpang sekaki…heheheh

          Reply
        • June 28, 2011 at 6:49 PM
          Permalink

          bujuk.. ko cakap perjuangan NUAR tuh benar?
          kah kah kah… ko ni pandai melawak laa

          Reply
        • June 28, 2011 at 8:33 PM
          Permalink

          Sebab anwar dah jadi sampah….itu lah pasal hangpa sokong…..alaaaa..kan hangpa suka yang kotor-kotor ni…siaan.

          Reply
          • June 29, 2011 at 2:24 PM
            Permalink

            penyokong Anwar ni memang sampah2 belaka.

    • June 28, 2011 at 11:56 PM
      Permalink

      kalau aku bkn setakat halau jea, silap2 kena terajang style ultraman..sembahyang kat masjid yg kerajaan sediakan, lepas sembahyang mengkafirkan kerajaan..lg pun AJK tu terpaksa buat tindakan drastik, kot2 tiba2 mamat tu menjerit qazaf3..

      Reply
  • June 28, 2011 at 12:54 AM
    Permalink

    hei bodoh…memang tak salah berhimpun tapi kena lah tempat yg dah di sediakan supaya tak susah orang lain…apa kata kalau org berhimpun ramai2 depan rumah or jalan nak masuk rumah kau???..

    Reply
    • June 28, 2011 at 12:49 PM
      Permalink

      Itu untuk orang pengecut cam UMNO je layak berhimpun di tempat2 camtu… hahahah

      Reply
      • June 28, 2011 at 3:27 PM
        Permalink

        Tu lah…tak faham makna demokrasi…gi tanya dengan si bodoh Mooooo tu…rasanye dia pun tak faham….hehehe

        Reply
      • June 28, 2011 at 11:59 PM
        Permalink

        bukan pengejut, tapi kami pergi sekolah dulu dan hafal rukun negara..’ Kesopanan dan Kesusilaan ‘.

        Reply
  • June 28, 2011 at 3:43 AM
    Permalink

    puak bodoh bebal laknat ini mana faham bahasa2 nasihat..
    kena bantai dgn cota je paling2 simple..
    kepala2 penjaham tu mintak POLIS tangkap dsan siksa ckup2 dlm lokap..
    kalau mereka boleh buat bnda yg langgar undang2.. apehal pulak polis xboleh buat sama.. lantaklah.. dh bongok sgt nk melawan.. kalo aku jadi polis.. aku bantai je dgn besi hollow H-channel cukup2 paria2 dan konco2 PKR PAS keparat laknatullah ini..

    Reply
    • June 28, 2011 at 12:50 PM
      Permalink

      hahahahahahahah ….laknat dah marah…. hahahhaha

      Reply
  • June 28, 2011 at 4:27 AM
    Permalink

    saya telah berpeluang utk menyertai misi pemindahan pelajar malaysia di mesir. Klu la bersih 2 ini bercita-cita menjadikan kaherah sebagai contoh untuk menggulingkan kerajaan, tolonglah hentikan. Sy dapat merasakam betapa sensaranya rakyat kaherah ketika itu. Mungkin mereka berjaya apa yang dicita-citakan iaitu utk menggulingkan kerajaan. Tetapi utk mendapatkan kejayaan itu betapa besar harga yang perlu dibayar? Bandar kaherah ketika itu bagaikan medan perang dengan kedai- kedai musnah dipecahkan dan dibakar. Tentera- tentera menguasai bandar. Sehingakan perjalanan sy hendak ke airport perlu melalui terlalu banyak sekatan. Wartawan yang bersama sy camera mereka dirampas. Ketica itu ekonomi kaherah lumpuh. Sehinggakan sy nak dptkan makanan pun sukar. Mujurlah ada bekalan makanan dr kelab putra 1 malaysia. Semasa sy diairport seorang anggota imigrasen menangis. Sy bertanya kenapa kamu menangis? Negara sy akan jatuh miskin, sehingga hari ini telah beribu pelabor dan pelancong meninggalkan negara sy. Sy bersyukur dilahirkan di bumi malaysia. Walaupun hidup xberapa mewah tetapi sekurang kurang nya sy x merempat di negara sendiri. Ada tempat utk bertaduh, ade ruang mencari rezeki dan sy bebas nak ke mana sy suka. Jgnlah negara kita jd seperti libya, bergaduh sesama sendiri akhirnya orang asing campur tangan menangguk di air yang keruh. Sy rela kerajaan yang ada sekarang memerintsh selagi yg memerintah itu adalah bangsa sy sendiri. Jgn kt sesama bangsa bergaduh, tanpa kita sedari bangsa lain sedang ketawakan kita dan menunggu masa untuk pijak kt. Wasalam…..

    Reply
    • June 28, 2011 at 12:53 PM
      Permalink

      setuju sangat. tapi MALANGNYA ada orang ( atau orang-orangan ) yang tutup mata, pekakkan telinga, gelapkan hati mereka. Semata-mata untuk memenuhi IMPIAN satu pihak yang terang-terang ( tak perlu bersuluh lagi ) mahu melihat perpecahan di kalangan rakyat dan nak UNDANG campur tangan pihak MAKHLUK ASING. Mungkin mereka suka negara ini jadi macam negara-negara yang dah jadi MANGSA MAKHLUK ASING tersebut.

      Reply
    • June 28, 2011 at 12:54 PM
      Permalink

      Apa baiknya damai jika hidup seperti burung didalam sangkar emas, anda dah hilang semangat juang dan tewas kepada semangat bangsa walaupun bangsa anda menindas dan zalim.
      Ikut kata awak ni, Nabi dulu tak perlu berperang dan hijrah ke madinah untuk pertahankan Agama.

      Reply
      • June 29, 2011 at 12:05 AM
        Permalink

        bujuk asik guna nabi sbg contoh, tp dia melalut,maki hamun, fitnah kat sni mcm org tak de pedoman agama..nabi tak suka org yg menghina dan memaki org lain bujuk ooii..

        Reply
    • June 28, 2011 at 2:33 PM
      Permalink

      Apa salahnya tinggal dlm sangkar emas bujuk, klu mkn semua cukup. Tp ape guna terbang bebas tp nal mkn pun susah. Ingatlah sudara, generasi lampau berjuang utk membebaskan negara dari penjajah. Bukan senang utk mendapatkan kemerdekaan. Bapa sy pernah berjuang utk berperang dengan komunis. Bermandi darah utk hidup dinegara merdeka. Tp hari ini mengapa perlu berperang sesama kt. Tidak bersyukur kah kita dengan nikmat yang ada hari ini. Sehingga hari ini sy xpernahpun dihalang mengamalkan agama islam di negara ini. Bangsa lain bebas mengamalkan kepercayaan masing2 . Apalagi yang bujuk mahukan. Pernahkah saudara bujuk berfikir, Klu saudara bujuk jd pemerintah, mampukah saudara memerintah dgn baik? Mudah utk kata tp sukar utk melaksanakan. Jgn sampai kerana kt bergaduh sesama sendiri negara kt tergadai dan terjajah. Ketika itu jd dikesal klu kt terpaksa merempat di negara sendiri… Klu kt xboleh menyumbang utk negara tolonglah dihancurkan keamanan negara. Simpanlah semangat juang saudara utk mempertahankan kemerdekaan dan kedaulatan negara dari anasir2 luar yang sentiasa mencari peluang utk membinasakan kt.

      Reply
      • June 28, 2011 at 5:35 PM
        Permalink

        Damai saya terharu membaca statement anda

        Bujuk n C4 tidak suka melihat malaysia berjaya..mereka ini tipikal atau typical orang melayu zaman 60an dulu yg dengki melihat melayu lain berjaya

        Asalkan ada je melayu yang moden sikit mereka mendustakan..mereka mengutuk

        Mereka selalu mengatakan melayu yang duduk bandar dan bekerjaya semuanya murtad,haram,masuk neraka,tidak berperikemanusiaan dan sebagainya..

        Hanya golongan mereka iaitu PAS sahaja yang boleh menyelamatkan Malaysia..
        Mereka tidak tahu dan tidak merasa bagaimana susahnya para pejuang UMNO yang bersusah payah mengusahakan Malaysia ini..

        Mereka (PAS) datang terus mempersendakan..mereka sebenarnya tak nak bekerja..mereka tolak pembangunan masyarakat pembangunan ekonomi dan sebagainya..

        Mereka hendak melihat melayu duduk bersila memakai selipar dan berkain pelikat menghadiri ceramah PAS

        Saya tidak kata ceramah agama tidak bagus..ianya bagus tetapi biarlah ceramah itu menaikkan semangat supaya kita memajukan diri dari segi konteks agama dan juga ekonomi..

        Ini tidak..semuanya haram, itu haram ini haram, nak berniaga dgn orang putih pun haram, nak nuntut ilmu engineering/arkitek/niaga pun haram..apa pun haram..

        Sedih la aku tgk

        Reply
        • June 28, 2011 at 6:43 PM
          Permalink

          Si Bujuk tuh terlalu bertuankan Si Songsang!
          Sebab itu laa dia tak paham-paham bahasa.
          Semua dimatanya salah, selagi Pakatan tidak menguasai Putrajaya.
          Allah Maha Adil.. Dia tidak akan mengizinkan negara ini dihancurkan oleh pertualang negara seperti ANUar, Mat Sabu, Nik Aziz, Wan Azizah, LGE, LKS dan AmBingai!!!

          Reply
      • June 29, 2011 at 12:08 AM
        Permalink

        syabas damai..bujuk tengah terlentang tu nenahan panahan kebenaran..

        Reply
        • June 29, 2011 at 2:26 PM
          Permalink

          miahahha.. si bujuk tengah tanya tok ketua dia, nak balas lagu mana hahaha

          Reply
    • June 28, 2011 at 6:51 PM
      Permalink

      BAGUS Damai..
      Biar SEDAR sikit si balaci2 PAS / PKR / DAP nih..
      itu pun kalau derang celik akal laa

      Reply
  • June 28, 2011 at 9:25 AM
    Permalink

    Kenapa bersih rally yg dipersoalkan. Bagaimana dgn patriot dan perkasa?

    Reply
    • June 28, 2011 at 9:37 AM
      Permalink

      Sebab bersihla adenye patriot n perkasa. Masing- masing nak tunjuk handal

      Reply
      • June 28, 2011 at 12:58 PM
        Permalink

        Hebatnya bersih……. wow.

        Reply
        • June 28, 2011 at 3:29 PM
          Permalink

          Busuknya….bodohnye…ngoknye…..

          Reply
        • June 29, 2011 at 12:11 AM
          Permalink

          memang hebat..kebangangan yg hebat..

          Reply
    • June 28, 2011 at 11:02 AM
      Permalink

      Bro…kalau perhimpunan Bersih tak dibuat i.e. Patriot dan Perkasa tak akan keluar berdemo dan tujuan mereka hanya untuk menunjukkan kepada dunia bahawa tak semua rakyat Malaysia menyokong Bersih yg tak nampak niat Bersih pun….fikirkan lah.

      Reply
      • June 28, 2011 at 11:55 AM
        Permalink

        Bro, sebelum ini pun ada penyokong UMNO yg mengusung kepala lembu, bantah kouta bumiputra UITM , itu mcmana? Pihak pendokong kerajaan semuanya halal, manakala pihak lawan kerajaan semuanya haram. Common bro, be fair la….mcmana rakyat x geram dan menyampah….

        Reply
        • June 28, 2011 at 12:30 PM
          Permalink

          Bro….kita nie rakyat biasa jer…saya hormati pandangan saudara sebagai Kerajaan mustahil untuk memenuhi kehendak 23 juta rakyat, saya amat hargai jika pihak pihak yg terlibat membatal kan lah demo ini kerana ianya akan merugikan semua org…..hormatilah sesama insan. tksh saudara Telok_Blangah.

          Reply
          • June 28, 2011 at 1:02 PM
            Permalink

            Siapa tak hormat siapa… kenapa k’jaan memberi layanan berbeza kepada rakyatnya?
            Biarkan Bersih lalu dengan Aman, semua akan baik. Kerana Bersih kan berdemo dengan izin atau tampa izin kerana kesabaran kami telah dipermainkan.

          • June 28, 2011 at 1:37 PM
            Permalink

            Bujuk……sebagai org Islam kita dituntut menghormati hak sesama agama dan jgk hak bangsa lain, saya jgk tak kata demo BERSIH ini tak akan baik dan yakin tdk semua yg akan bertindak luar batasan…cuma ditakuti nanti ada yg tdk dpt mengawal perasaan itu sahaja! faham bila hati tgh marah kita akan hlg pertimbangan, saya percaya dlm jiwa saudara masih ada kebaikan yg belum diluahkan, sayangilah diri kita sendiri barulah kita akan sayang diri org lain….semoga hubungan kita sesama insan setia terjalin, tksh Bujuk.

          • June 29, 2011 at 12:31 AM
            Permalink

            hmmm….mestilah layanan berbeza….antara yang menghormati undang-undang dan tidak menghormati undang-undang…..

            Alahai bujuk….setahun 2 ni berapa ramai pecacai PAS yang masuk lock up sebab buat demo tanpa permit….hang bagi tau sat…..

      • June 29, 2011 at 12:39 PM
        Permalink

        Aslkm, kalau ikut cakap kau kat atas nih terbuktilah bahawa selama ini demo oleh NGO’s atau pembangkang secara amnya memang bagus dan tak buat kacau… yang selalu buat nampak kecoh dan kacau bilau ialah gara gara di sabotaj atau sengaja mengacau oleh bangang bangang dari UMNO atau PERKASA sebagai contohnya… ahaks…. kenyataan kat Malaysia ni…ahaks…

        Reply
        • June 30, 2011 at 10:28 AM
          Permalink

          Deyy…..hang jadi pembaca berita harakah ka apa ? ni berita pukul berapa ni ? hahahahaha

          Reply
  • June 28, 2011 at 3:36 PM
    Permalink

    Selendang Biru….
    Kumpulan Bersih dan penyokongnya ni…sebenarnya terlampau taksub dengan apa yang mereka perjuangkan.Cakaplah apa pun, buktikanlah dengan apa cara pun…mereka tetap tidak akan menerima kerana mata mereka tak buta, tetapi hati mereka telah dibutakan…Mereka akan menggunakan 1001 macam cara dan kaedah untuk menyampaikan hasrat mereka. Pada saya…biarlah mereka menjadi si luncai…..terjun dengan labu-labunya…..

    Reply
    • June 28, 2011 at 4:14 PM
      Permalink

      OrangBukit.
      Saya harap mereka akan sedar sebelum 9hb nie….kerana demo ini hanya akan merugikan bangsa Melayu dan kita berdoalah semoga yg buta hati itu di celikkan semula. tksh saudara.

      Reply
  • June 28, 2011 at 4:26 PM
    Permalink

    Mula² Hindraf mereka sentuh tentang hak keistimewaan bumiputera

    Kemudian BERSIH kononnya mengenai SPR

    Esok lusa REPUBLIC pulak tolak Institusi Raja²

    Pastu Malaysian Malaysia = kita semua sama rata sudah tidak ada lagi Negeri Melayu

    Pastu ada lagi demonstrasi = suh melayu keluar daripada malaysia

    hahahahah satu persatu hak kita kena amik..takpelah itu anak-cucu aku lah yang tanggung..

    Reply
  • June 28, 2011 at 4:28 PM
    Permalink

    Puncanya Anwar Ibrahim jer..takde Anwar habis hancur lebur Pakatan Rakyat nie..

    Dulu takde Anwar mana ada PAS nak bergabung dgn DAP

    Hehehehe so we take out the head and the others will be history..

    Reply
    • June 28, 2011 at 6:52 PM
      Permalink

      ANUAR IBRAHIM adalah Dajal zaman moden!!!!

      Reply
  • June 28, 2011 at 6:53 PM
    Permalink

    ANWAR IBRAHIM – Pengkianat Negara !!
    ANWAR IBRAHIM – Pengkianat Negara !!
    ANWAR IBRAHIM – Pengkianat Negara !!

    Reply
    • June 28, 2011 at 8:03 PM
      Permalink

      setuju!!!! ini suma angkara anwar babi. anwar babi mulakan segala yang haru biru sekarang. main tuduh je takde bukti.. puak2 haramjadah suma dah banyak sangat minum kencing anwar babi.. anwar babi mampos nanti aku berak kencing atas kubur dia yg berasap tu.. hark tuiii kat muka anwar babi… dulu anwar babi duduk dalam jel negara aman damai je.. anwar babi keluar jel start huru hara… sial ko anwar babi..

      Reply
  • June 28, 2011 at 7:55 PM
    Permalink

    Datuk S. Nallakaruppan ~ “Cukup-cukuplah orang Melayu bersengketa atas faktor Anwar kerana hasilnya ialah kebinasaan malah saya sendiri pernah dipenjara kerana memperjuangkan individu ini,” tegasnya.

    Reply
    • June 29, 2011 at 12:28 AM
      Permalink

      kalau nk berdemo biarlah dgn alasan yg lojik..ini Tajuknye BERSIH utk pilihanraya yg adil, tapi Isinye utk memelihara kesejahteraan kote seseorang..rakyat bkn bodoh seperti yg mantan banduan sg.buloh anggap..berapa kali rakyat nak kena tipu dgn jembalang jubur tu..BERSIH 1 dulu tak ramai yg bantah, sebab rakyat tak dapat baca muslihat musang tu, tp sekarang majoriti dh tau akal si laknat ni..ramai yg terlibat dlm BERSIH 1 dulu dh bertaubat..kalau niat demo BERSIH tu betul, kenapa panglima2 BERSIH 1 dulu bertaubat dan menentang habis habisan BERSIH 2 ni..manusia perlu belajar dari kesilapan, bkn nye mengekalkan kesalahan sepanjang hidup..” Sekali tersalah pilih lebih baik dari terus menerus memilih yg salah ‘

      Reply
  • June 29, 2011 at 2:27 PM
    Permalink

    Kalau set-set Pakatan neh sibuk sangat nak tukar Kerajaan, tunggu je lah pilihanraya.. Masa itu yg paling sesuai untuk menunjukkan kuasa yang rakyat ada. Bukan melalui demonstrasi jalanan lagi murahan yang lebih kepada membawa kerosakan daripada kebaikan.

    Alhamdulillah Tun M pantas memintas dan mencantas Al-Juburi..
    Negara kita bukan sahaja terselamat, malah masih punya maruah & harga diri kerana kita berjaya menyelesaikan masalah kita mengikut cara kita sendiri, tanpa bergantung atau tunduk kepada sesiapa. Sudah tentu bukan dengan politik jalanan seperti yang dilakukan oleh PKR/PAS/DAP.

    Tidak dapat membayangkan keadaan Msia jika Anwar yg jadi PM… pasti tergadai Msia ini dibuatnye! Ketua songsang ko tuh hampir memusnahkan negara bila beriya-iya nak menerima ‘bantuan’ dari IMF bagi menangani krisis kewangan dan ekonomi 1998. Bayang apa akan jadi jika Msia guna IMF? Kita akan jadi hamba IMF selama-lamanya.

    Reply
  • July 1, 2011 at 5:46 PM
    Permalink

    Jika Pemimpin Berlaku Zalim, Apa Kami Perlu Buat?
    Hanya pemimpin Islam yang berhukum dengan hukum syara sahaja wajib ditaati dan jika tidak berhukum dengan hukum Allah dan berlaku zalim maka tidak wajib ditaati. Ini adalah prasangka yang silap dan batil, kerana menurut hadis sahih, athar dan fatwa para ulama muktabar menunjukkan keumuman pemimpin walaupun tidak berhukum dengan hukum Islam, zalim dan kejam, kerana syarat utama pemimpin yang dimaksudkan oleh hadis-hadis sahih ialah beragama Islam, bersolat dan berdaulat (dipilih secara sah), maka ia wajib diaati oleh sekalian rakyatnya. Rasulullah sallallahu alaihi wasallam bersabda:

    “Akan berlaku selepas peninggalanku nanti para pemimpin yang tidak mengikut petunjukku, tidak mengikut sunnahku dengan panduan sunnahku. Akan muncul pula di kalangan kamu orang-orang yang hatinya adalah hati syaitan (manusia berhati syaitan). Aku (Huzaifah) bertanya: Apakah harus aku lakukan jika aku menemuinya? Baginda bersabda: Hendaklah kamu mendengar dan taat kepada pemimpin walaupun dia memukul punggungmu dan merampas harta bendamu”. [HR Bukhari & Muslim]

    “Dari Wail radiallahu anhu berkata: Kami bertanya: Wahai Rasulullah! Bagaimana pendapatmu jika kami mempunyai pemimpin yang menahan hak kami dan mereka meminta hak mereka dari kami? Baginda menjawab: (Sewajarnya kamu) sentiasa mendengar dan mentaati mereka kerana hanyalah atas mereka apa yang mereka kerjakan dan atas kamu apa yang kamu kerjakan”. [HR Muslim (1846)]

    Dari Abdullah bin Masoud radiallahu anhu berkata: Rasulullah sallallahu alaihi wasallam bersabda: “Sesungguhnya akan berlaku selepas peninggalanku sikap pemerintah yang merampas harta kamu dan berbagai-bagai yang kamu ingkari. Para sahabat bertanya: Apakah yang engkau perintahkan pada kami wahai Rasulullah!? Baginda bersabda: Tunaikanlah kewajipan kamu dan berdoalah kepada Allah untuk mendapatkan hakmu”. [HR Bukhari 13/5. Muslim 3/1472]

    Imam Nawawi berkata tentang hadis di atas ini: “Dalam hadis ini terdapat suatu perintah supaya mendengar dan taat, walaupun si penguasa zailm dan kejam. Hak untuk diaati tetap wajib djunjung,tidak boleh memberontak kepadanya. Bahkan semestinya tetap bertaqarrub dan berdoa kepada Allah untuk menghilangkan kejahatannya dan menolak kerburukannya”. [Lihat: Syarah Muslim 12/232. An-Nawawi]

    Ibnu Allan rahimahullah pula berkata: “Pada hadis ini ada perintah supaya bersabar menghadapi takdir Allah dan redha atas ketetapan yang manis atau pahit, serta pasrah terhadap hekendak Allah Subhanahu waTaala yang Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana”. [Lihat: Dalil Ghalihin]

    Pemimpin, penguasa atau pemerintah wajib ditaati kecuali setelah terbukti ia melakukan kufur yang nyata.

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.