BERSIH 2.0 : Usaha Pakatan melingkupkan ketenteraman negara!

Perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH) yang dirancang pada 9 Julai ini sebenarnya adalah usaha puak-puak pembangkang untuk menimbulkan kekacauan dalam negara. Ia juga memperlihatkan sikap pembangkang yang suka kepada huru-hara untuk menunjukkan kerajaan Malaysia tak cekap memerintah negara.

Pakatan pembangkang kini sedang melakukan usaha untuk menutup kelemahan mereka yang gagal mentadbir negeri-negeri yang telah mereka kuasai dengan baik. Mereka juga cuba menggugat ketenteraman negara setelah sokongan rakyat terutamanya daripada orang Melayu terhadap Pakatan tersebut semakin berkurangan.

Sebab itulah mereka berusaha untuk melakukan apa saja supaya rakyat berada didalam keadaan tidak selamat dan merasa kurang yakin dengan kemampuan kerajaan mengekalkan keamanan dalam negara. Juak-juak Pakatan ini sengaja menimbulkan apa jua isu untuk membangkitkan rangkaian kekecohan di seluruh negara untuk mempengaruhi rakyat bangkit menentang kerajaan sedia ada.

Mereka mempengaruhi dan memanipulasi rakyat supaya bangkit membuat tunjuk perasaan untuk menunjukkan kepada dunia luar bahawa kerajaan Barisan Nasional pimpinan DS Najib tak disukai dan ditolak leh rakyat. Inilah maksud utama mereka dengan mengadakan tunjuk perasaan BERSIH pada 9 Julai nanti.

Pelbagai pihak hanya mampu mendesak supaya perhimpunan haram mereka pada 9 Julai ini dihentikan, tetapi kuasa sebenar untuk menghalang usaha khianat mensabotaj keamanan negara ini terletak di tangan Kementerian Dalam Negeri. Kalau Menteri di KDN langsung tak berani untuk bertindak, tunjuk perasaan oleh pembangkang ini pasti akan mengakibatkan perkara yang amat buruk pada imej dan juga rakyat negara.

Penganjur-penganjur tunjuk perasaan BERSIH ini akan tetap meneruskan agenda mereka kononnya ia adalah hak setiap rakyat negara ini. Tapi harus diingat bahawa tunjuk perasaan BERSIH bukan sekadar perhimpunan untuk mempersoalkan perjalanan pilihan raya tetapi ia adalah sebagai pentas untuk membangkitkan kemarahan rakyat terhadap kerajaan.

Apakah pihak KDN masih belum nampak tujuan sebenar BERSIH ini dianjurkan? Jangan tunggu sehingga kerosakan berlaku baru hendak mengambil tindakan. Seharusnya pencegahan dilakukan dari awal untuk menjamin keamanan dan ketenteraman rakyat negara terjaga.

Jangan biarkan kebencian rakyat mencapai ke tahap yang tinggi dan menolak kerajaan akibat dari provokasi yang dilakukan oleh pihak pembangkang. Pakatan melalui pimpinan Anwar sedang menagih simpati rakyat untuk merealisasikan angan-angan besar mereka bagi mentadbir negara ini.

Mereka juga sengaja menarik perhatian semua pihak terutamanya media dalam negara dan juga media luar bagi mendapatkan populariti. Tumpuan khas dari media kepada mereka pasti akan menunjukkan mereka itu sebagai pejuang demokrasi yang sebenar. Ini secara tak langsung menunjukkan yang kerajaan DS Najib sekarang adalah sebuah kerajaan yang tak telus.

Tunjuk perasaan ini juga sebenarnya dianjurkan bagi menutup isu moral yang dihadapi oleh Ketua Umum Pakatan. Tiada apa yang mampu dilakukan oleh Anwar bagi mengalihkan perhatian rakyat terhadap isu liwat dan video seksnya selain dari menimbulkan huru hara dalam negara.

Selain itu, PAS juga mampu mengalihkan kecaman masyarakat melayu mengenai perubahan dasar dari negara Islam ke negara berkebajikan mereka. DAP juga mendapat manfaat dari tindakan menghuru harakan negara ini apabila ia akan menenggelamkan perilaku komunis mereka di P.Pinang dan juga negeri-negeri yang mereka kuasai.

Jadi, tiada cara lain untuk menyelamatkan keamanan negara melainkan pihak-pihak yang bertanggung jawab seperti KDN dibawah kendalian Menteri Hishamuddin mengambil langkah tegas. Tunjuk perasaan BERSIH ini memang patut digagalkan bagi mengelakkan kerosakan besar berlaku didalam negara. Apakah Hishamuddin mahu negara ini hancur disebabkan sikap tak bertanggung jawab KDN?

166 thoughts on “BERSIH 2.0 : Usaha Pakatan melingkupkan ketenteraman negara!

  • June 22, 2011 at 10:47 AM
    Permalink

    Aslkm, Biaq sajala depa nak buat perarakan tu… yang penting polis boleh beri ruang dan kelonggaran serta sedikit peraturan yang perlu diikuti…Sebab Azmin dah tunjuk bukti konon SPR TAK BERSIH ( SPR kata Azmin ada adik beradik Cina).. kita nak tengok juga betoi tak 300000 yang nak mai.. entah entah 30000 je…

    Apaapa pun sikit ka banyak ka… kita patut sokong perarakan aman seperti ini… hanya pihak PR pulak perlulah menjaga dan mematuhu peraturan berdemo kalau di beri kebenaran…. Kalau puak UMNO tak mau join .. buat dono je la. tak payah nak bising bising atau cuba sabotaj.. kes sabotaj ni la yang selalu timbulkan kekecohan.. tak gitu..

    Reply
    • June 22, 2011 at 2:02 PM
      Permalink

      mule2 cakap aman…. nanti dlm tu isue lain dibangkitkan sekali dan kecoh terjadi…
      kita taknak kejadian bersih 1.0 dulu berulang…. banyak impak buruk pada rakyat dan negara… berdemo ni zaman perang punya style…. sekarang komunikasi makin maju…
      banyak saluran boleh diguna untuk setelkan masalah kononya pilihan raya tak bersih tu…
      pi jumpa orang yang sepatutnya… bukan berdemo… tengok je la ye bersih 1.0 dulu tu…
      impak negatif… sebagai pemimpin kene la makesure rakyat hidup aman tenteram…
      tapi pemimpin PR ni yang mereka mahu… depa dulik apa pasal rakyat..yang depa mahu kuasa…

      Reply
      • June 23, 2011 at 2:16 PM
        Permalink

        Penganjuran BERSIH 2.0 adalah bertujuan untuk menanam sifat bencikan negara. Ini akan menyumbang kepada pelbagai kesan negative khususnya kepada generasi muda.

        Dengan menggunakan jalan raya sebagai tempat berarak, ini akan memberi impact yang tidak baik tentang image negara dimata dunia, selain tidak mendapat kepercayaan dari pelabur-pelabur asing.

        Percayalah, himpunan haram ini mempunyai agenda mereka sendiri. Set-set pakatan ni pandai berdolak-dalih.. kenapa tidak berhimpun saja di stadium seperti yang dicadangkan oleh pihak polis? Mengapa perlunya berarak dijalan raya? Pakatan sedar akan kekecohan yang bakal melanda, dan itulah yang mereka inginkan.

        Mereka mahu DUNIA menilai M’sia sebagai negara yang tidak adil dalam pelbagai segi (seperti mana yang berlaku di Mesir). Dengan adanya tekanan dari negara luar, khususnya negara Barat.. bertambah mudah lah kerja PKR/PAS/DAP utk mengambil alih tampuk pemerintahan.

        Reply
    • June 23, 2011 at 5:48 PM
      Permalink

      smpai skunk aku xnmpak lg ktmane bersih nie haram.. apa slah ke jika rakyat minta sesuatu perubahan

      Reply
      • June 23, 2011 at 10:10 PM
        Permalink

        yg.salahnya korang buat dan menggangu jalanraya..
        apa salahnya buat kat stadium atau paling koman kat kelantan tu?

        Reply
        • June 24, 2011 at 2:15 PM
          Permalink

          jgn jd bodo la. bro.. mane penah dibuat org demo buat kt stadium.. nk hantar memo pada agong knp bg ko agong dok kat stadium ke

          Reply
          • June 24, 2011 at 2:18 PM
            Permalink

            pada gen2felda.. dh la felda wat pinjaman kwsp.. felda xder simpanan ke sampai kne buat pinjaman pd kwsp?? aku marah nie.. 2la dh byk kali aku ckp bila org felda sendiri bodo2 belaka cmni la jdnye… jgn menyombong sgt bro… xsemua kerajaan buat 2 bagus.. berfikirlah..

          • June 24, 2011 at 2:22 PM
            Permalink

            setahu aku nanti pada 9 julai rakyat malaysia yg berada diluar negara turut bersetuju dgn himpunan bersih… dan menyatakan sokongan dgn menyertai bersih di dpn kedutaan malaysia di sdney.. seoul.. L.A.. new york.. tokyo.. dan lain2 lg… apa kata sedara felda ttg perkembangan ini… masih nk menolok???

          • June 24, 2011 at 2:24 PM
            Permalink

            lme2 dok felda boleh jd katak bawah tempurungkan.. cian2.. sebenarnye felda boleh menjadi 1 badan yg lebih dinamik… tp sayang org2 felda xmampu mencorak krn terikat dgn umno… bila bodo menguasai diri

  • June 22, 2011 at 12:42 PM
    Permalink

    Tembak saja semua pendemo bersih2 ini. Hapuskan pengkhianat2 negara.
    Negara China pun berani menghapuskan pendemo2 di Tianmen Square utk mengamankan negara.
    Kita tak boleh?

    Reply
    • June 22, 2011 at 2:11 PM
      Permalink

      tu la tujuan mereka….. mereka buat demo dan buat kecoh.. lepas tu nanti ade la adegan2 pecah memecah harta bende awam… then polis kene halang mereka sampai ade yang terpakse gune kekerasan demi pertahankan diri… ha.. time tu la depa serang polis dlm media depa.. depa buat derita kata polis kejam… padahal yang start depa jugak…siapa yang cari pasal…depa (pendemo) jgk…

      Reply
    • June 22, 2011 at 4:38 PM
      Permalink

      Betul la tuuu, first sekali tembak perkasa yg. baro buat demo bakar gambar Ambiga. Awant KDN lambat sangat….

      Reply
      • June 22, 2011 at 7:05 PM
        Permalink

        Iskh.. yer ker PERKASA bakar gambar AMBINGAi tu. Kenapa tak diTAIKkan sekali

        Reply
      • June 22, 2011 at 9:03 PM
        Permalink

        aku heran dengan pas yg beria2 menaikkan nama ambiga.. Ambiga lah penyokong murtad..

        Reply
        • June 23, 2011 at 7:17 AM
          Permalink

          sebab dia tak sokong BN …. murtad lah…

          kalau sokong BN …. Islam ke ???

          Reply
          • June 23, 2011 at 9:15 AM
            Permalink

            Ooooo berbunyi lagi kao ye….ingat dah sonyap. Istilah yang kao gunakan tu bodo le…yg ckp sokong BN murtad tu ialah kump kao…BN tak pernah kata gitu lah bodo…Tak pernah ada orang kato gitu. Cuma kao saje. Pah selalu kato kalo tak sokong pas tak masuk syurga…heheheh

          • June 23, 2011 at 12:27 PM
            Permalink

            Cakap orang bangang!

          • June 23, 2011 at 1:49 PM
            Permalink

            kenyataan orang terdesak….dah takde modal…
            murtad tak murtad takde kene mengena dgn parti pon…
            habis orang melayu yang masuk DAP tu murtad la eh?…
            nak buat kenyataan pon agak2 ar…jgn sampai menyerlahkan sangat betapa rosak otak ko tu…

          • June 23, 2011 at 2:21 PM
            Permalink

            oit C4.. aper yg uols cakap ni? Sebab tak sokong BN Ambiga murtad kah??

            Harloooww nyah.. uols tau tak yang mempertahankan Lina Joy jadi murtad tuh si Ambiga nih lah.. Dulu bukan main beria PAS kondem kan isu Lina Joy tuh.. tapi, lepas tuh PAS plak sokong Ambiga??

    • June 22, 2011 at 8:21 PM
      Permalink

      berani tembak yang tak melawan…..sahaja ….. porah

      kenapa tak tembak tentera udara singapura menceroboh ruang udara malaysia????

      Reply
      • June 22, 2011 at 9:06 PM
        Permalink

        c4..idola ko anwar aljuburi tembak jubur saiful boleh pulak..

        Reply
        • June 23, 2011 at 2:29 PM
          Permalink

          alaaa Jebat.. si C4 dah tahap bingaiiii.. tapi boleh laaa kite balas statement dia nih.. buat lepak2 mase lapang~ haahhahaha

          Oit C4, aku memang tau enko nih Die Hard fan si PKR tuh.. tapi kot iyer pun bukak la mata ko tuh sikit.. Sebenarnye set-set pakatan nih, ape saja yg dilakukan oleh Kerajaan semuanya salah dimata depa.. buat elok pun jadi tak elok..

          Macam laa kalau Msia ni diperintah oleh Pakatan boleh jadi gemilang terbilang.. Aku percaya lah.. kalau Pakatan dah ambil alih, bende pertama yg korang akan naik kan tol.. lepas tuh bile rakyat tanye kenapa? Set2 pakatan akan jawab, “kite perlu naik kan tol, sebab kerajaan sebelom ini telah meninggalkan hutang negara yang tinggi.. bla bla bla” Cit poddahhh…

          Weihhh Msia ni kalau bagi kat Pakatan perintah, alamatnye melingkup la negara!!!!

          Reply
      • June 22, 2011 at 9:24 PM
        Permalink

        Pas pun berani bertekad dengan UMNO saja, pi lawan dgn MCA dan MIC ada berani??

        Reply
        • June 23, 2011 at 2:31 PM
          Permalink

          mane brani.. teloq dah kene pegang dgn DAP..

          Reply
      • June 22, 2011 at 9:42 PM
        Permalink

        kalau orang lalu depan laman rumah hang….hang tembak ke ?….hang ni pantang apa sikit….nak menembak aja kerja hang…..heh..heh….peluru ? angin…..siann.

        Reply
      • June 23, 2011 at 9:17 AM
        Permalink

        Napelah kao ni begitu bodo…tule…. kawan lagi dgn orng yang suka tembak orang lain (jubur orang, china doll…) yang kita tau…yang tak tau berapa ramai lagi…tah…mungkin kao tau….kao kan banyak statistik…hehehehe

        Reply
      • June 23, 2011 at 9:28 AM
        Permalink

        Malaysia mana ada berani naklawan s’pura…Ada kawtin under table sama2 pemimpin tu,,,,,

        Reply
        • June 23, 2011 at 10:56 AM
          Permalink

          Lawan tetap lawan…..sapa punya motto tu, ada ingat ka? Last-last, siapa rogol siapa…..kahkahkahkah!

          Reply
          • June 23, 2011 at 2:35 PM
            Permalink

            miahahhahahah

    • June 23, 2011 at 5:49 PM
      Permalink

      tembak nie yg sepatutnye haram.. haram jadah lg

      Reply
  • June 22, 2011 at 1:50 PM
    Permalink

    Kalau mereka menang piliharaya kecil SPR telus dan adil tp kalau kalah, sebaliknya dan tuduh SPR kononnya tak betul!…..apa lagi yg nak di BERSIHkan…PKR & PAS dijalanan mengadakan demotrasi tp adakah akan ada org cina DAP yg akan sama berdemotrasi?……melayu juga yg jadi suruhan, yg dapat untung orang cina DAP. sedarlah bahawa dgn berdemotrasi hanya akan menyusahkan org lain. fikir kan lah.

    Reply
    • June 22, 2011 at 1:57 PM
      Permalink

      Ko tgklah gambar demo kat Kelab Sulaiman….bangsa apa yg dtg meramai2kannya?

      Reply
      • June 22, 2011 at 2:14 PM
        Permalink

        bersih 1.0 dulu tu pun … tengok la bangse ape yang datang meramaikan….
        macam dah takde keje lain…

        berdemo bukan dapat setel masalah… makin bawak masalah lain lagi ade la…

        Reply
        • June 23, 2011 at 5:50 PM
          Permalink

          apa masalahnye mse bersih 1… 6 negeri jatuh ditangan pembangkang…??

          Reply
          • June 23, 2011 at 10:16 PM
            Permalink

            6 negeri ? cuba ko list kan kat sini..

            kalo dah ‘6’ negeri berjaya ditawan, ini bermakna pilihanraya adalah bersih dan adil..yg.tak bersih adalah hati yg.tamak haloba nak tawan semua tapi suara majoriti tak membenarkannya.

          • June 24, 2011 at 2:29 PM
            Permalink

            korang mng sbb undi pos bro… tgk aje kat salah 1 parlimen wilayah persekutuan… undi pos utk 1parlimen 2 aje mencecah 14ribu.. masok akal x bro.. undi pos nie mansuhkan aje… bkn zaman dok hutan dah… felda skunk hutan lagi x bro?? dlu askar byk dlm hutan. jge keamanan.. kini byk yg dh kt town.. dh moden skunk.. negara kita je gne undi pos bro… biar celik sket hati 2 ea

    • June 22, 2011 at 4:41 PM
      Permalink

      Betullah tu, suruh pemuda dgn. perkasa batal demo… ok. BERSIH mintak SPR tunai tuntutan mereka, apa masalah?

      Reply
      • June 23, 2011 at 10:59 AM
        Permalink

        Tak payah tuntut pun dah lama tertunai dah…..sejak 1955 lagi, tapi korang asik KALAH je, jadi memang SPR manjang tak adil aje laaaa…..tuduhan korang. Bila suruh tunjuk bukti, yilek!

        Reply
        • June 23, 2011 at 5:52 PM
          Permalink

          dlu waktu perang waktu hutan masih tebal2 mmg patut la gne undi pos… skunk jalan raya dah ader teknologi dah ader askar komando pun dh byk dok kt TOWN.. masih lagi gne undi pos.. ubahlah… biar lebih sistematik adil n sestifikat

          Reply
          • June 23, 2011 at 10:18 PM
            Permalink

            spr dah umum nak ubah undi pos…tunggu jelah…

            p/s: yg.takot undi pos ni adalah dapigs…dorang tahu pasukan keselamatan majoriti sokong BN…pasamdol hanya ikut kata dapigs jee..

          • June 24, 2011 at 2:31 PM
            Permalink

            nk gne biometrik… hahahahha…. gne komputer ea… sudah2 la.. apa salah gne dakwat.. laman kerajaan dh ckp pn kne godam.. pirahhhh..

      • June 23, 2011 at 11:59 PM
        Permalink

        Tunai permintaan apa tu bujuk ? suruh SPR pastikan PR menang semua pilihanraya ke ? bila menang tak dengar pun tak adil……bila kalah sampai ayam jantan berkokok pagi pun…hangpa nak salahkan SPR…..Heh…heh..

        selalunya sore looser….macam tu la…tak gitu bujuk ?

        Reply
        • June 25, 2011 at 7:26 PM
          Permalink

          Sore loser….ya betul! Born loser….pun betoi jugak!

          Lahir-lahir teruih kalah, kalah sampai mamposs kot….hahaha!

          Reply
  • June 22, 2011 at 4:06 PM
    Permalink

    kat negara luar demo ni benda biasa jea…..

    cuma kat malaysia ini …… jea …. kecoh macam langit nak runtuh….

    bial buat demo …… kalau UMNO buat demo kat kedutaan Amerika tu tak apa pulak ….

    Reply
    • June 22, 2011 at 4:54 PM
      Permalink

      umno demo aman damai. tak macam pembangkang. macam beruk lepas. kacau sana kacau sini. jerit kad polis. panggil polis anjing dan sebagainya. tak bertemadun. puak-puak ni mana boleh bagi peluang untuk demo. faham-fahamlah.

      Reply
      • June 22, 2011 at 5:03 PM
        Permalink

        ye ke UMNO buat demo aman damai ….

        kenapa ada FRU ?????

        Reply
        • June 22, 2011 at 5:14 PM
          Permalink

          Perlawana bola sepak pun FRU datang, inikan pulak demo. Ini soal keselamatan negara daa…

          Reply
        • June 23, 2011 at 3:06 PM
          Permalink

          C4, aku ade nasihat sket utk pengikut PAS nih… korang baik pergi disiplin kan para penyokong Bola Sepak dari Klate tu dulu.. jgn nak bawa budaya samseng tak tentu arah..

          PAS ni memang kaki demo.. ape saje semuanye tak kene.. Bola Sepak pun main baling2 botol.. ini kan pula BERSIH 2.0. Entah aper laa yg nak dibaling nye nanti..

          Reply
      • June 23, 2011 at 5:54 PM
        Permalink

        umno demo ciput2 org yg dtg… mane nk heboh bai… tgk pembangkang yg buat gempak habis… AWESOME

        Reply
        • June 23, 2011 at 10:21 PM
          Permalink

          tu semua akibat kelemahan pentadbiran dollah badawi…ramai datang..

          PRU13, korang balik kat hulu kelantan…sila haribulan kelantan dirampas BN…

          p/s: fuckatan tahu akan lingkup masa PRU13 nanti sebab tu tak akan joint PRU…mereka nak buat PRU sendiri…

          Reply
          • June 24, 2011 at 2:35 PM
            Permalink

            aku tahu la mase dollah dlu kempen sorang2… tp skunk dh ader big mama yg tolong.. 2 yg semagat ea… ape2 jela umno nie.. dgr sni anak muda dh xsokong umno percaya lah.. anak2 muda felda pon same kan… hahahaha… jgn nk nafikan

    • June 22, 2011 at 5:13 PM
      Permalink

      Bila masa indonesia dengan thailand tu aman

      Reply
    • June 22, 2011 at 9:08 PM
      Permalink

      c4 ko kata negara luar boleh demo.. Aku cadang ko gi demo kat israel..

      Reply
      • June 23, 2011 at 3:10 PM
        Permalink

        C4, kat Israel mane ade demo-demo nih.. deme hidup bersatu-padu.. Orang Islam jek tak nak bersatu-padu.. sbb itu laaa org Islam ditindas..

        Reply
    • June 22, 2011 at 9:39 PM
      Permalink

      heh..heh….mesti la tak pa….UMNO perintah negara ni….hang dengki ka ?? dengki hang tu tak kan merubah apa-apa pun…..siannn.

      Reply
    • June 23, 2011 at 9:18 AM
      Permalink

      Camnilah C4, kao pindah kat luar negara….leh demo…hehehe

      Reply
      • June 23, 2011 at 5:55 PM
        Permalink

        NEGARA YG DEMO SEMUA MAJU2

        Reply
        • June 23, 2011 at 5:57 PM
          Permalink

          malaysia baru ckp nk demo.. mcm2 hal dengar… perkauman lah.. jatuhkan kerajaan lah.. mende la…. nnti kalau pr perintah… umno jd pembangkang kita tgk mse 2…
          umno rampas negeri pon xpe… sbb umno haram jadah

          Reply
        • June 23, 2011 at 10:46 PM
          Permalink

          Negara yang demo maju ?….aku ingat statement c4 yang paling benak…..rupanya ada yang lagi benak…..hahahahah

          Reply
          • June 24, 2011 at 2:37 PM
            Permalink

            negara yg maju dari pandangan org cm ko n penjilat umno mmg lain bro… tp dari pandangan kmi dari pembangkang… negara yg maju adalah belandaskan prinsip rakyatnye.. kita berjuang

          • June 24, 2011 at 2:38 PM
            Permalink

            jgn ingat maju hanya kerana ader nama ader bangunan tinggi2.. lihat lah pada jiwa rakyatnye yg ingin kan reformasi bai… i2 baru namanye negara yg maju

        • June 24, 2011 at 3:49 PM
          Permalink

          Ye lah tu…gi lah mohon warga negara luar…leh demo…leh maju…kahkahkah

          Reply
  • June 22, 2011 at 4:18 PM
    Permalink

    tak usah beruk2 dan pengampu2 UMNO nak marah soal demo …

    kalau demo soal kenaikan harga minyak …. yang dapat manfaat mereka juga….

    kalau kerjaan BN tak jadi nak naikkan harga minyak….

    disebabkan budaya mengampu dan membodek ……

    itu lah budaya UMNO dulu kini dan selama2nya

    Reply
    • June 22, 2011 at 5:16 PM
      Permalink

      Monyet2 PASik pun kena berhemah sikit jgn
      nak terkinja-kinja sana sini masa demo nanti.
      Malu kat orang laa..

      Reply
    • June 23, 2011 at 11:10 AM
      Permalink

      Tahu la ko tak bole langsung bantah cakap n.ajis…..hilang tiket ke sorga! Fatwa senget n.ajis pun ko ikut dan telan bulat-bulat….tu budaya apa tu?? Kencing penyondolliwat bertaburan kat muka ko pun habih ko jilat sampai kering……budaya kuning apa tu?

      Reply
    • June 24, 2011 at 3:51 PM
      Permalink

      Org lain beruk, pengampu…kao apa C4? Rasenya keldai bingai…bangang…bodo..heheheh

      Reply
  • June 22, 2011 at 4:21 PM
    Permalink

    kalau tak bagi rakyat berdemo….

    buat pilihanraya bersih sikit…..

    jangan asyik nak menipu rakyat jea…..

    semua benda rakyat kena tipu ….. kalau buat secara telus ….. tak apa sapa yang nak berdemo….

    Reply
    • June 22, 2011 at 4:39 PM
      Permalink

      Teruskan lah c4, kenapa berhenti?

      Reply
      • June 22, 2011 at 5:00 PM
        Permalink

        berhenti nak tengok respon kau orang

        Reply
        • June 23, 2011 at 3:12 PM
          Permalink

          alaaa C4, enko pun dah hilang modal sebenarnye kan 😛

          Reply
    • June 22, 2011 at 4:40 PM
      Permalink

      C4.
      Sila jelaskan tahap kebersihan yg tahap mana PR ndak lagi? dan jelaskan dimana yg dikatakan menipu rakyat dan apa yg rakyat telah ditipu?. ini bukan masalah mengampu Kerajaan sesiapa, sedarkah dlm diam anda juga pengampu kpd parti yg anda sokong. Janganlah pandang keburukan org lain sebelum anda menilai siapa diri anda dan parti yg anda sokong…kemanakah hala tuju arti yg anda sokong akan membawa anda dan keluarga anda 10 tahun akan datang?…bukalah minda anda dan jgnlah dibalut dgn sarban jer…fikirkanlah.

      Reply
      • June 22, 2011 at 5:02 PM
        Permalink

        Pilihan raya di Likas pernah dibatalkan oleh mahkahmah satu ketika dulu …

        kerana banyak nama2 pendatang filipino dalam daftar pemilih di sabah …..

        apa kah UMNO mudah lupa ….?????

        Reply
        • June 22, 2011 at 5:17 PM
          Permalink

          itu fakta tahun bila tu, kena tak sebut pasal PRU 12

          Reply
          • June 22, 2011 at 5:58 PM
            Permalink

            Aslkm, MACAMANA SPR BOLEH SALAH DECLARE AZMIN ADA ADIK BERADIK CINA … maksudnya SPR tak bersih lah…. ITU YANG PR MINTAK KASI BERSIHHH…….

          • June 22, 2011 at 8:18 PM
            Permalink

            porah lah …buat2 tak tahu pulak

        • June 24, 2011 at 4:29 AM
          Permalink

          kalau pendatang filipino tu semua sesama saudara Islam yang menyokong BN dan membawa kabaikan kepada Islam hang tak suka ka?? hang lagi suka orang kapiaq sokong hang…….

          Reply
    • June 22, 2011 at 9:48 PM
      Permalink

      Ramai la rakyaat Malaysia yang kena tipu …….dan yang kena tipu tu kot yang dok undi UMNO….dari merdeka sampai sekarang…uish ! bodoh sungguh rakyat Malaysia…..tapi yang pandai…asyik kalah memanjang…pandai macam mana pulak ?? pandai apa depa tu ? ….hairan jugak aku….iskh ! iskh !

      Reply
      • June 24, 2011 at 2:41 PM
        Permalink

        dlu lain skunk dh len bro jgn samekan yg dlu dgn yg sekarang… makin lame makin ramai yg benci dgn umno… kata 1 malaysia tp sal bersih nie org umno sendiri tiupkan anti perkauman.. mane 1 malaysianye… mne slogan rakyat didahulukan.. mne bro…

        Reply
    • June 23, 2011 at 9:19 AM
      Permalink

      Napelah bodo lagi…ni….PRU memang dh bersih…yang tak bersih ialah kao…sorang…heheheh

      Reply
  • June 22, 2011 at 4:54 PM
    Permalink

    DENGAN SINGAPURA TAKUT , RAKYAT SENDIRI DIBELASAH …

    DAYUS ……..

    Pencerobohan pesawat udara Singapura di ruang negara Malaysia gugat keselamatan negara !

    Sebanyak 2,508 pergerakan pesawat tentera udara Singapura dikesan menceroboh ruang udara negara sejak tahun 2008, kata Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

    Bernama melaporkan, Zahid berkata, Malaysia telah mengemukakan bantahan diplomatik terhadap pencerobohan tersebut oleh pesawat udara republik itu.

    Menurutnya setiap pergerakan pesawat tentera udara Singapura yang mencurigakan dipantau dengan menggunakan kelengkapan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan juga kelengkapan Jabatan Penerbangan Awam Malaysia.

    “Pada tahun ini sahaja iaitu sehingga bulan Mei, sebanyak 19 pergerakan pesawat (menceroboh) dikesan dengan purata sebanyak empat pergerakan pesawat sebulan,” katanya dalam jawapan bertulis kepada soalan Khairy Jamaluddin (BN-Rembau) di Dewan Rakyat hari ini.

    Katanya sebanyak 985 pergerakan pesawat Singapura dikesan pada tahun 2008, 1,286 pergerakan (2009) dan 218 pergerakan pesawat (2010).Beliau juga berkata bantahan tersebut bermula setelah Mahkamah Keadilan Antarabangsa memutuskan hak kedaulatan ke atas Pulau Batu Puteh,

    Reply
    • June 22, 2011 at 5:18 PM
      Permalink

      Bukan Dayus, tapi strategi tunggu dan lihat

      Reply
      • June 22, 2011 at 5:42 PM
        Permalink

        Aslkm, kah kah kah….. apa punya alasan bodo la…pui …pui… bodo tahap gaban… kah..kah…

        Reply
        • June 22, 2011 at 6:19 PM
          Permalink

          Habis tu nak terus putuskan hubungan diplomatik ker, berapa ramai orang johor yang makan gaji kat singapore tu. Kes EPF yang tak setle lagi. nanti tak selesai sapa yang rugi.

          Reply
          • June 22, 2011 at 8:13 PM
            Permalink

            heo bodoh….. ini soal keselamatan negara lah…

            apa tindakan malaysia

          • June 22, 2011 at 8:20 PM
            Permalink

            kalau dah tau ini pasal keselamatan negara
            pergi lah korang ramai ke singapore buat demo
            bantahan..

          • June 22, 2011 at 8:43 PM
            Permalink

            kau baca tak sejarah …..

            britain berperang dengan argentina kerana sebijik pulau tanpa penghuni ….

            malaysia boleh bagi free ????

          • June 22, 2011 at 8:44 PM
            Permalink

            apa pulak buat demo kat singapura ….????

            isu bersih kat malaysia …..

          • June 22, 2011 at 9:52 PM
            Permalink

            Pulau apaa yang tanpa penghuni tu…falkland ?….hang ni nak main tembakkk aja kerja hang…falkland tak ada penghuni…..hahahaha

          • June 22, 2011 at 9:53 PM
            Permalink

            C4 ko baca dh baca sejarah 13 may ke?

          • June 24, 2011 at 2:44 PM
            Permalink

            bro bila berdebat biarlah mencari pnyelesaian yg lebih singnifition.. yg ramai2 keje kt singapore knp?? apa kurangnye malaysia??? pnh kmu fikir ttg hal ini.. tahu x berapa peritnye keje di negara org?? kalau semuanye ade di negara sendiri xperlu berasak2 ke negara org bro..

      • June 22, 2011 at 8:17 PM
        Permalink

        strategi tunggu dan lihat ???? jadah apa

        kalau TUDM telepas kat ruang udara singapura ….

        dah lama mampus dah….

        sebab pemimpin UMNO bagi muka sangat dengan singapura

        Reply
        • June 22, 2011 at 8:25 PM
          Permalink

          Bolehlah kita ambik tindakan ketenteraan
          pas tu Malaysia ngan singapore berperang
          kau suka macam tu

          Reply
          • June 22, 2011 at 8:38 PM
            Permalink

            oh jadi kalau kau org jadi pemimpin …..

            begitu lah sikap kau orang ????

            takut tak suka berperang ???/ itu nama nya pengecut

          • June 23, 2011 at 1:41 PM
            Permalink

            Setahu aku orang jahiliah je sikit2 nak perang

        • June 22, 2011 at 9:12 PM
          Permalink

          c4 tak yah cakap isu yg berat2.. Aku nak tgk syiar islam kat selangor boleh tak..

          Reply
          • June 22, 2011 at 9:41 PM
            Permalink

            aku tanya isu kat singapura awat tak jawap???

        • June 22, 2011 at 9:27 PM
          Permalink

          heh…heh…hang pernah tanya pulak berapa kali pesawat kita menceroboh ruang angkasa singapura ?……….tu la hang….jadi burung tiong, orang buka mulut, hang pun nak buka mulut….hang boleh kawan dengan mamak low caste sorang tu…..

          Reply
          • June 22, 2011 at 9:42 PM
            Permalink

            isu nya tentera udara singapura telepas masuk ruang angkasa malaysia awat tak tembak???

          • June 22, 2011 at 10:52 PM
            Permalink

            Oiii…..hang ingat cerita combat ke…..main tembak jer….kita ceroboh ruang angkasa depa pun….depa tak tembak…..hang ni minat main perang-perang kot….

          • June 23, 2011 at 11:15 AM
            Permalink

            Tak tau apa pun! Yg dia tau masuk kat sini, lepas tu meroyan merapu macam kambing nak beranak!!

          • June 24, 2011 at 2:46 PM
            Permalink

            aku rase xpnh lg … jgn tipu aku slalu bce news singapore.. jgn kelentong bro.. mne pergi jiwa ko.. nk selamat buat statmen yg omongan

        • June 24, 2011 at 3:55 PM
          Permalink

          Jadah apa C4… kalau org lain semuanya jadah…kao tu apa…keldai bangang…hehehe

          Reply
    • June 23, 2011 at 9:21 AM
      Permalink

      Dah memang cara mu camtu….orang masuk sikit…hentam…tembak…
      Orang terlencong sikit…hentam…tembak….hehehe
      Sampai orang tak buat apa-apa pun…hentam…tembak…kao tau sapa kan…heheheh

      Reply
    • June 23, 2011 at 3:14 PM
      Permalink

      PAS/PKR menjadi BALACI utk DAP!!
      PAS sanggup melupakan hajad asal mereka demi DAP!!
      PAS sudah buta dengan kilauan Putrajaya~

      Allah berfirman yang bermaksud: Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (Wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): “Sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam) itulah petunjuk yang benar”. (al-Baqarah: 120)

      Reply
  • June 22, 2011 at 6:05 PM
    Permalink

    Mengapa brahim tu buat demo kat KG baru untuk bantah demo bersih
    Pening aku, BUAT DEMO UNTUK BANTAH DEMO.
    kALAU DEMO TU NEGATIF, PASAI APE BRAHIM TU PUN DEMO
    pening gue dengan katak nie…

    Reply
    • June 23, 2011 at 10:27 PM
      Permalink

      brahim buat perhimpunan setempat…di padang
      demo ambiga a/p pasamdol buat kat jalanraya…halang lalu lintas..

      Reply
      • June 24, 2011 at 2:48 PM
        Permalink

        lg2 brahim katak.. i2 hak dia la nk buat kt mane pon buat la… kami xkisah la… korang je yg slalu nyibuk

        Reply
      • June 24, 2011 at 2:50 PM
        Permalink

        selama nie le tour.. konsert2.. himpunan sejuta belia.. cina mati x gangu jalan raye ea… jgn ckp cm org sewel… bodo namanye 2.. nmpaksgt felda bodo

        Reply
  • June 22, 2011 at 8:08 PM
    Permalink

    UMNO hanya pandai menuduh bahawa PAS diperkuda oleh DAP….

    Tapi pemimpin dan penyokong UMNO tegar tak sedar …..

    Melayu hanya menang sorak (HIDUP MELAYU) , tapi kampong tergadai …

    Sapa yang memberikan Singapura kepada Lee Kuan Yew ???

    Bila dibangkitkan isu ini tidak ada seekor pun pemimpin dan penyokong UMNO menjawap….

    Apakah pemimpin PAS memberikan Singapura kepada Lee Kuan Yew ???

    Mana dia pejuang2 Melayu kat KMU ni….

    Kenapa pemimpin dan penyokong UMNO tak rampas balik Singapura dari Cina tu..???

    Pi rampas balik Singapura tu…. Kalau dapat balik ….. Baru lah perjuang melayu ???

    Aku bagi salute spring kat kau orang lah ….. kalau dapat…

    Lee Kuan Yew dapat free Singapura tanpa memberikan sebarang pampasan walau pun satu sen .

    Sedangkan Kuala Lumpur dijadikan Wilayah Persekutuan pun diberi pampasan….

    Lepas tu Najib bangang pulak buat joint venture dengan Singapura tanah KTM….

    Alamat Malaysia kena tipu dua kali lah….

    Kalau betul UMNO pejuang nasib Melayu kenapa Najib bagi tanah KTM kat singapura…???

    Apa kah Malaysia tak boleh bangunkan sendiri tanah KTM tanpa joint venture dengan Singapura?

    Bukan kah kita ramai golongan professional Melayu yg boleh bangunkan tanah KTM…??

    Aku bukan lah penyokong tegar Lim Guan Eng….

    Tapi aku hairan dengan sikap pemimpin dan penyokong UMNO… macam

    Ayam berkokok berderai-derai, tapi ekor nya penuh tahi….

    Reply
    • June 22, 2011 at 9:32 PM
      Permalink

      orang dah jawab berapa kali dah…..hang tu yang tak boleh gapai jawapan yang perlukan fikirann untuk memahami……typical totok PAS….

      Alaaa….apa nak kira aiiihh…..kuan yew tu kan dah jadi abang angkat wali selipar….pi mai-pi mai kot tu jugak.

      Reply
      • June 22, 2011 at 9:44 PM
        Permalink

        lee kuan yew tu ke ? yang mintak tanh KTM najib bagi tu…..

        setakat abang angkat wali selipar …. tanah lah sampai serah tanah melayu kat lee kuan yew…

        Reply
          • June 23, 2011 at 1:11 AM
            Permalink

            C4 putar belit fakta.. semberono je die fitnah..
            statement mcm Meloyakini.. lain fakta lain yg di lapor..
            Malaysia tukar ganti la ngok oi.. stkt tanah selebar itu nk buat apa benda? jd ‘tukun’ laah.. lgpn pahamlah pencacai2 Kuan Yew yg berkulit sawo matang pn berlambak2..

            sbb tu meleleh air liur sekor org tua tu bile kuan yew melawat.. Sultan sendiri yg bersaudara Islam sakit xpegi melawat pulak..

          • June 23, 2011 at 7:18 AM
            Permalink

            nak cerita apa ??? Tanah dah bagi kat Cina singapura ….

          • June 24, 2011 at 2:53 PM
            Permalink

            tanah2 kt singapore tgi nilainye bro… padan ke dgn apa yg diganti??.. kalau korang nk tahu… disingapore lau nk tanam bunge dlm pasu or smething.. ingat sng2 korek tanah ke… lancau la lu.. kne bli tau…

        • June 23, 2011 at 9:22 AM
          Permalink

          Memang sah kao ni bodo le….C4….bodo ngalahkan kerbau…lembu…babi kot….hehehe

          Reply
          • June 23, 2011 at 12:42 PM
            Permalink

            kau orangbukit mana tahu ….

      • June 24, 2011 at 3:56 PM
        Permalink

        Memang ye lah tu…C4 tu bongok…

        Reply
    • June 23, 2011 at 3:23 PM
      Permalink

      ko nih buta sejarah laa C4.. kenapa yang ko pertikaikan pasal Singapura?
      Owhhh lupa pulak.. sbb enko nih dah banyak sangat termakan dakyah-dakyah parti yang berkiblat kan PAP nih..

      Reply
  • June 22, 2011 at 8:31 PM
    Permalink

    Sejak bila pulak singapura tu asal usulnya
    dari Malaysia. Ko sejarah dapat berapa masa SPM dulu
    Singapura asal usul nama dia adalah Temasik.
    Masa pembentukan Malaysia je dia joint Malaysia untuk dapat kemerdekaan bersama
    Lepas tu bila bapak kepada DAP iaitu PAP mainkan isu perkauman
    Tuanku taknak dia berlanjutan dan beri pelepasan
    kepada Singapura utk keluar dari Malaysia.
    Penang yang sepatutnya diserahkan semula pada Kedah

    Reply
    • June 22, 2011 at 8:36 PM
      Permalink

      kenapa tengku lepas dengan mudah ….???

      negara luar tidak sekali2 negara diserahkan kepada org asing walau seinci pun….

      Reply
      • June 22, 2011 at 11:40 PM
        Permalink

        sedangkan tuanku dah lepaskan pun berlaku jugak 13 Mei 1969
        cuba bayangkan kalau masa tu tuanku still tak nak lepaskan
        aku rasa confirm Malaysia kena jajah balik sbb tak jg kepetingan
        semua kaum.
        Kau paham tak perkara tu C4.

        Reply
        • June 22, 2011 at 11:43 PM
          Permalink

          British akan datang balik Malaysia,
          ko cuba tgk mcm perang teluk contoh iraq
          Tak pasal2 kena jajah dgn amerika
          kau suka la kan kalau Malaysia tak aman
          supaya senang Balaci Yahudi AnuWAR
          jadi Pak Turut Amerika dgn Yahudi
          ini semua NEW Kolonialisme la

          Reply
          • June 23, 2011 at 7:19 AM
            Permalink

            tu sebab nya malaysia pengecut ….

          • June 23, 2011 at 1:45 PM
            Permalink

            Kerajaan banyak lagi kerja lain nak buat
            lain la mcm korang, banyak masa lapang
            sikit2 nak berdemo jer

        • June 23, 2011 at 7:19 AM
          Permalink

          negara lain tak buat bagi sebijik pulau lah ….

          Reply
          • June 23, 2011 at 9:24 AM
            Permalink

            Memang C4 tak paham pun…bodo le ….orang ckp pasal lembu, dia ckp pasal kerbau…tak ke bodo tu namanya…

        • June 24, 2011 at 2:56 PM
          Permalink

          btol2 kot mse tu perkosa xder lagi… xley nk back up la

          Reply
      • June 23, 2011 at 3:25 PM
        Permalink

        engko jangan nak mempertikaikan kenapa Tengku lepas kan singapura.. It’s a very tough decision.. bukan dia lepaskan senang2 jek.. Ko laa yg buta sejarah, sbb ko tak menghargaai perjuangan orang2 yg terdahulu.. bersusah payah kita nak merdeka, pastu set2 mcm enko ni laa yang merosakkan Negara!!!

        Reply
    • June 22, 2011 at 9:36 PM
      Permalink

      heh…heh…kalau hangpa perintah negara nanti pasca 16 sept siri 2 heh..heh ….guan eng mainkan isu perkauman hangpa nak buat apa….??

      Reply
      • June 22, 2011 at 9:45 PM
        Permalink

        aku tanya ..

        kenapa tengku lepas dengan mudah ….???

        Reply
        • June 23, 2011 at 9:26 AM
          Permalink

          Camnilah C4…aku ingat kao pegi ikat balik lah …tak yah susah2. Ikat Guan Eng, Kit Siang, Karpal Singh. Aku ingat kao tak leh ikat le…even Anwar pun kao tak leh ikat…Entah2 kao pun dah kena tembak….heheheh

          Reply
        • June 23, 2011 at 10:31 PM
          Permalink

          Keputusan pemisahan Singapura dari Malaysia diambil secara perseorangan oleh Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj ketika beliau di London pada tahun 1965. Ketika itu Tunku Abdul Rahman bercuti selama 53 hari bagi mendapatkan rawatan di sebuah klinik di London.

          Lee Kuan Yew dan parti PAP pimpinannya enggan bertolak ansur dengan kerajaan Malaysia pimpinan Tunku Abdul Rahman.

          Lee Kuan Yew sering mendakwa orang Melayu hanya berjumlah 39 % sementara bukan Melayu 51 % dan melayakkan Lee Kuan Yew menjadi Perdana Menteri Malaysia sebagaimana saranan Ramanathan. [perlu rujukan]Lee Kuan Yew mempersoalkan orang Melayu sebagai penduduk jati Malaysia, mereka sebenarnya adalah juga pendatang sebagaimana Cina dan India. Contoh yang diberikan ialah Syed Jaafar Albar, ahli politik Johor yang mempunyai darah campuran keturunan Arab.

          Lee Kuan Yew menyalahkan Tunku dalam kegagalan konsep “Malaysian Malay”. Tunku dikatakan telah terpengaruh dengan ketuanan Melayu yang diperjuangkan oleh beberapa pelampau Melayu dari ‘ultra Malay’ dan ‘Young Turk’.

          Sebaliknya, Lee Kuan Yew mewar-warkan konsep “Malaysian Malay” dan mendapat sambutan banyak parti di Semenanjung Malaysia, Sabah dan Sarawak, kecuali MCA. Gagasan Lee Kuan Yew meliputi Singapura, Pulau Pinang, Melaka, Sabah dan Sarawak.

          Sebelum 1963, PAP hanya bertanding di Singapura sahaja dan Perikatan bertanding di Semenanjung Malaysia sahaja. Tapi pada 1963, Tan Siew Sin mendesak Perikatan bertanding di Singapura, namun UMNO kalah teruk. Tan Siew Sin merupakan Presiden MCA dan Menteri Kewangan Malaysia ketika itu. Pada 1964, Lee Kuan Yew mengarahkan PAP bertanding dalam pilihan raya kebangsaan di Semenanjung Malaysia bagi menentang MCA.

          UMNO mahu Perlembagaan Singapura diubah bagi menjamin masa depan orang Melayu. Sedangkan Lee Kuan Yew sebagai pemimpin Singapura yang ada autoriti dalam pentadbiran negeri Singapura enggan berbuat demikian. Sebaliknya Lee Kuan Yew berjanji akan memperbaiki kehidupan orang Melayu melalui peluang pekerjaan, pendidikan dan skim perumahan.

          Dalam projek perumahan, perkampungan Melayu di Singapura telah dihapuskan. Akibatnya, beberapa pergaduhan berlaku. Julai 1964, kira-kira 114 persatuan orang Melayu bertemu dengan Othman Wok iaitu Menteri Hal Ehwal Sosial Singapura bagi membincangkan kepincangan orang Melayu Singapura.

          Tatkala itu, 12,000 orang Melayu mengadakan perarakan di jalan raya Singapura. Akhirnya tercetus rusuhan kaum antara Melayu dengan Cina di Singapura . Lebih 22 orang terbunuh, 200 cedera dan 1130 ditangkap. Bulan Ogos pula, sekali lagi pergaduhan berlaku. 8 terbunuh dan 60 cedera.

          Kejadian ini meyakinkan Tunku bahawa dengan mengekalkan Singapura dalam Malaysia bakal mengundang rusuhan perkauman yang lebih dashyat la

          Reply
      • June 22, 2011 at 10:01 PM
        Permalink

        tengku lepaskan satu negeri tanah melayu jea..ko C4 nak lepaskan satu negara pada DAP..jilat la pungkok cina gan keling tu C4..bontot cina ko jilat la smpai jd hitam, bontot keling ko jilatla smpai jd putih..ikut suka lidah ko jea C4

        Reply
        • June 22, 2011 at 11:00 PM
          Permalink

          well said stingray…..depa ni bukannya tau apa akibat perbuatan depa…..

          kalau simpan kuan yew tu…ianya akan menjadi barah perkauman di tanah melayu…..nak di tangkap kuan yew pulak…..ahaks !! macam la ni laaa…..cuba kerajaan pi tangkap guan eng tengok…..sapa yang first sekali nak guling-guling sambil makan tar….. c4 puak hang jugak !!

          hang faham tak ni………???

          Reply
          • June 23, 2011 at 7:23 AM
            Permalink

            tu makna nya tengku tak boleh nak control cina ….

            buat apa nak cerita penang…..

            tu tanah yang dah terlepas tu ….. singapura

          • June 23, 2011 at 4:48 PM
            Permalink

            tengku control la buat macam tu…..kalau jari tangan hang kena penyakit….berulat…dah tak boleh nak sembuh…dan akan berjangkit ke jari yang lain….apa yang hang buat ?….potong je lah….sebelum membawa musibah yg lagi teruk…..hang faham tak ni ?…

        • June 22, 2011 at 11:47 PM
          Permalink

          Bro stingray,
          Singapura pada asalnya bukan kita punya
          Dia cuma joint Malaysia untuk merdeka sahaja

          Kalau betul kita nak tuntut
          kita minta balik supaya penang diserahkan
          kembali kepada kedah
          sbb penang adalah sebahagian daripada kedah
          seblm kedatangan francis light

          Reply
          • June 23, 2011 at 12:03 AM
            Permalink

            payids..kalau kedah dpt penang balik, bleh la guan eng menyewa rumah C4 lantas bersekedudukan dgn nyer ..senang la mamat tu nk jilat bontot cina DAP tu ari2..skrg ni dia dpt jilat secara maya jea..

          • June 23, 2011 at 7:20 AM
            Permalink

            apa nak cerita pulau pinang dgn kedah pulak????

            ni tengah cerita singapura lah ….

          • June 23, 2011 at 7:21 AM
            Permalink

            kalau bukan singapura malaysia punya ….

            jadah apa nya tanah KTM bagi kat singapura

          • June 23, 2011 at 10:35 PM
            Permalink

            c4…tolong lah diri ko sendiri…jangan teruskan memperbodohkan diri dengan soklan bernada angkuh …

            bagi detail tanah KTM bagi kat singapura…
            ada tak singapura tukar kepada 3 lot tanah sebagai ganti?

        • June 23, 2011 at 7:24 AM
          Permalink

          kau nak membela tengku kerana bagi singapura kpd Cina ???

          tu lah UMNo dasar pengampu dan pembodek ….

          Reply
          • June 23, 2011 at 9:27 AM
            Permalink

            C4, gi la…amik balik….dengan buleh…hehehe

          • June 23, 2011 at 10:58 PM
            Permalink

            ok lah c4…..esok kita pi ambik balik….hang tunggu aku kat causeway…kita pi sama-sama ambik balik singapura…hahahahahah

          • June 24, 2011 at 3:02 PM
            Permalink

            sekarang yg paling simple… cina asal mne.. china atau singapore 2 je

  • June 23, 2011 at 1:07 AM
    Permalink

    SEMOGA ALLAH TA’ALA MELAKNATI PERHIMPUNAN BERSIH 2 (JIJIK KOTOR 2) INI!
    SEMOGA ALLAH TA’ALA MELAKNATI PERHIMPUNAN BERSIH 2 (JIJIK KOTOR 2) INI!
    SEMOGA ALLAH TA’ALA MELAKNATI PERHIMPUNAN BERSIH 2 (JIJIK KOTOR 2) INI!

    AMINN YA ROBB!!

    aku ulang2 3 x doa ini semoga ia dimakhbulkan Allah..
    cukuplah dgn byk gangguan, kesusahan, keresahan dan kecelaruan yg di bawa oleh makhluk2 laknat BERSIN 2 ini.. makhluk2 yg badan sahaja manusia tapi OTAK LEMBU!!

    Reply
  • June 23, 2011 at 12:44 PM
    Permalink

    Melayu hanya menang sorak (HIDUP MELAYU…….) , tapi kampong tergadai …

    Reply
    • June 23, 2011 at 1:48 PM
      Permalink

      Betul tu cuba kau tegk kat Penang berapa banyak hak peniaga Melayu
      yang dah tergadai

      Reply
      • June 23, 2011 at 2:07 PM
        Permalink

        Betul ke apabila PR memerintah Penang, banyak tanah melayu sudah tergadai? Hak melayu terhapus? Cina terus kuasai eknomi? Melayu byk berpindah ke Seberang Perai? Pulau dikuasai oleh Cina? Bla bla bla…..

        Reply
  • June 23, 2011 at 6:11 PM
    Permalink

    IP yang sama klick 60,000 kali sokong BERSIH heheheheh hahahahaah hihihihhii…sampai lagu tuh sekali kaaaaaa….SYIOQ SENDIGHI NAMPAKKKKKKK!!!!… sian laaaaaa..kesiannnn…sampai teghaaaa tuhhh kaaa punya takut tak dapat sambutan…Elok laaa menesia ,macam C-4(dua kali matai kata cina) percaya..lagi punnn hambaq allah nih bukan tau sangat ;punnnn bab topi menipu dalam era it terkini…pembaca star x sampai 600,000 tapi klik boleh sejuta nwowo…bengong punua puak PKR yg tuhhh pun tak gheti nak pikiaq…tapiiii depa mana gheti pikiaq!! Kalau depa tau pikiaq tak kan depa nak jadi balaci PKR sam;pai mati..heheheh…nanti Nik ajis akan sokong Amiga..oppp bukan omega naaa jadik calon PAS…sebab dia bersih..lagi pun bukan nak bjuat negara islam kannn heheheh…hahahaah LETIH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!…

    Reply
    • June 23, 2011 at 10:37 PM
      Permalink

      aku rasa C4 yg.klik tu…dia mmg.rajin bab saiko nih…

      Reply
      • June 23, 2011 at 10:54 PM
        Permalink

        sanggup dia click 60,000 kali………?? aku tau depa ni ada wire malfunction…..tapi tak sangka teruk sampai lagu tu…..ni dah rekod dunia ni !!

        Reply
        • June 24, 2011 at 3:08 PM
          Permalink

          sedara2 kini ibarat ditelan mati emak dibuang mati anak.. mmg setiap org ader semagat jiwa bangsa.. tp kita hidup dlm msyarakat yg majmuk.. harus adil agar isu perkauman tidak timbul.. perang sesama kita baik melayu ngn cina atau lain2 xelok.. musnah negara.. hapuskan perkauman kita kongsi malaysia sama adil ttp org melayu adalah tuan.. cukuplah.. jgn tamak

          Reply
  • June 25, 2011 at 1:48 AM
    Permalink

    Apa pasai nak mansukhkan undi pos ? Tu tindakan tak adil ha g nak nafikan hak hak orang lain seperti polis,tentera & pekerja penjagaan kesihatan yang kerja depa tak sma dengan pekerja waktu pejabat. Pendapat dari orang zalim tok sah dok pi layan..!!

    Reply

Leave a Reply to selendangbiru Cancel reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.