Anwar tak faham Islam, tapi cuba nak bercakap juga…!!!

Share


Baru-baru ini umat Islam di seluruh Malaysia dikejutkan dengan dakwaan wujudnya usaha-usaha yang mencabar kedudukan agama Islam sebagai agama rasmi negara. Siasatan polis sedang berlangsung terhadap dakwaan yang turut mencabar perlembagaan negara itu. Usahlah kita ganggu siasatan pihak berkuasa itu, kerana soal itu melibatkan undang-undang negara.

Namun, saya lebih tertarik untuk mengupas tentang wujudnya usaha yang mencabar aqidah dan pegangan Islam yang sedang dan telah lama dicabar oleh pihak tertentu, iaitu mengenai “pluralisme”. Kita semua tahu tentang pengertian fahaman pluralisme yang diharamkan oleh Majlis Fatwa dan para ulama muktabar seluruh dunia.

Persoalannya, meskipun diharamkan dan ternyata terpesong dari aqidah sebenar, fahaman itu masih lagi mampu bertapak dan meluaskan fahamannya di negara ini. Ini semua kerja Anwar Ibrahim yang membawa masuk fahaman songsang tersebut dan dipelopori oleh sebuah institut yang bernaung dibawahnya – Institut Kefahaman Dasar (IKD).

Sebagaimana kita maklum, IKD ditubuh dan diwujudkan oleh Anwar Ibrahim sejak sekian lama. Institut ini yang dibiayai oleh sebuah yayasan Kristian di Jerman yang bernama Konrad Adrenuer Foundation (KAF) ini sudah bertapak di Malaysia sejak tahun 1984 lagi dan membawa fahaman pluralisme ke Malaysia.

Baru-baru ini bekas Presiden ABIM, Dr. Yusri Mohamad, yang lebih tinggi fahaman Islamnya berbanding Anwar, menyelar pengkhianat bangsa itu berkenaan usahanya dan Institut naungannya itu yang melebarkan fahaman pluralisme di negara ini. Anwar dibidas oleh Dr. Yusri secara berdepan dihadapan rakan-rakan bekas Presiden ABIM yang lain.

Dengan muka tak malu, Anwar cuba menjawab dan meletakkan kesalahan tersebut dibahu Khalid Jaafar, serta “lelaki Y” itu enggan bertanggung jawab mengenai pluralisme yang diperjuangkan oleh Institut itu.

Namun, cubaan mengelak Anwar itu pantas dibidas oleh Dr. Yusri dengan menyatakan bahawa pemimpin “anugerah syaitan” itu sepatutnya lebih bertanggungjawab dengan apa yang dilaksanakan oleh Institut tersebut memandangkan dia adalah ketua dan penaungnya. Penaung apa yang tidak tahu apa yang dilakukan oleh Institut dibawah naungannya?

Malah, Dr. Yusri turut mengecam Anwar terhadap ucapan-ucapannya yang mempromosi fahaman pluralisme. Ucapan Anwar yang memperjuangkan fahaman pluralisme bukan saja bertempat di London yang bertajuk “Religion and Pluralisme in a Divided World”, malah ucapan-ucapannya di New York, India dan banyak negara luar turut menunjukkan penglibatan Anwar sebagai “bapa pluralisme” yang beragama Islam!

Dr. Yusri selain itu terus “membelasah” Anwar secara satu lawan satu dengan memalukan “papa jahat” itu. Dr. Yusri tanpa ragu menyatakan bahawa Anwar mempunyai masalah besar mengenai kefahamannya tentang Islam, dan begitu juga dengan rakannya, Khalid Jaafar, serta Mahmud Al-Majzub, sahabat rujukan Anwar yang juga pengasas ajaran “aurat Ismailiyah” yang difatwakan sesat oleh Majlis Fatwa Negeri Selangor.

Pada saya, usaha mencemarkan kedudukan Islam sememangnya satu ancaman merbahaya di negara kita, namun usaha Anwar yang cuba memesongkan aqidah umat Islam di negara ini lebih merbahaya. Ia mampu menyebabkan umat Islam terpesong aqidah dan mengamalkan fahaman yang sesat!

Ternyata Anwar tidak layak untuk berbicara mengenai Islam di atas fahaman Islamnya yang cetek, malah sepatutnya tidak dibenarkan untuk berkhutbah di mimbar ekoran fahaman sesat yang dibawanya kepada umat Islam di negara ini. Seharusnya, Anwar diletakkan sebaris dengan nama-nama pengasas ajaran sesat lain seperti Ayah Pin, Mahmud Al-Majzub, Ashaari Muhamad dan ramai lagi.

Seharusnya semua umat Islam di negara ini dimaklumkan mengenai kesesatan yang cuba dipelopori oleh Anwar yang kononnya pemimpin “anugerah Tuhan”, namun lebih mirip kepada “syaitan” yang menyesatkan. Umat Islam perlu sedar bahawa Anwar bukan sahaja pengkhianat pada bangsanya, malah dia juga pengkhianat terhadap aqidah agama Islam. Anwar memang sesat dan menyesatkan!



32 thoughts on “Anwar tak faham Islam, tapi cuba nak bercakap juga…!!!

  • May 15, 2011 at 9:41 am
    Permalink

    Sudah la anwar, makin lama ko bercakap, makin bodoh & kantoi aku tengok

    Reply
    • May 15, 2011 at 3:47 pm
      Permalink

      Saya cadangkan UMNO bergabung je dengan PAS,,,,tapi nak bersatu dengan PAS problem gak….perlembagaan PAS islam, perlembagaan UMNO melayu.
      Dalam UMNO sendiri banyak orang KRISTIAN Sabah pimpinan ketua bahagian John Ambrose.
      Dalam islam mengharamkan perjuangan keturunan dan bangsa.
      1) Iblis tu dilaknat sebab angkuh asal keturunannya dari Api, sedangkan Nabi Adam dari tanah. Hanya kerana ia BANGSA api.
      2) Yahudi tu dilaknat sebab tak ngaku kenabian Muhammad sebab Nabi Muhammad bukan dari BANGSA Israel.
      3) Nabi sendiri dibaling sampai berdarah oleh BANGSAnya di Thaif sebab kononnya nak mendapatkan pertolongan bangsanya dari kafir Quraisy. Tapi Allah bagi tahu ‘ BANGSAMU tidak dapat menolongmu, hanya islam sahaja yang dapat membantu’.
      4) Lepas tu Nabi Muhammad bersabda ” Bukanlah dari golonganku mereka2 yang memperjuangkan BANGSA ”
      5) Nabi Muhammad sendiri menyatukan bangsa-bangsa Arab yang sebelumnya asyik bergaduh dan berbunuh-bunuhan kerana asyik memperjuangkan BANGSA.
      6) Sahabat2 Nabi juga dari pelbagai BANGSA dan bukan pilih orang ARAB JEE..
      7) Allah tak tanya apa sumbangan kita pada Melayu…tapi Allah tanya apa sumbangan kita pada Islam
      8) Islam tu yang akan melindungi Melayu…Bukan Melayu yang melindungi Islam.
      Makin banyak saya membaca perjuangan…makin keliru saya dibuatnya sebab saya takut perjuangan saya ini tidak dipandang langsung oleh ALLAH S,W,T

      Reply
      • May 15, 2011 at 4:13 pm
        Permalink

        cina cukup suka melayu cam ko..hilang jati diri
        dinegara ini seperti tertulis dalam perlembagaan adalah melayu itu bermaksud orang yg.menganut agama Islam..
        Ada tak bukti melayu memerangi Islam dinegara ini?
        tetapi melayu yg.melemahkan islam seperti perjuangan pas itu yg.patut dihapuskan..

        kalau perjuangan bangsa itu salah…apa pula alasan pas mengatakan ‘Pas itu Islam dan Islam itu pas’…..Apa pula nasib imam besar Masjidil Haram bila mati nanti kerana dia bukan ahlul pasamdol?

        Reply
        • May 15, 2011 at 9:35 pm
          Permalink

          cerdik jgkan ahlul munafiq PAS cuba buang ISLAM dengan meletakkan bangsa Melayu itu sebagai masalah? manusia dusta kelahiran PAS ini tidak beriman dgn Allah Ta’ala..sebaliknya hati mereka hanya pilih2 mana yg ‘sedap’..

          Aku amat sokong UMNO jemput PAS join..tapi masalahnya..aku cukup sakit hati dengan kebengongan PAS MENIPU manusia dlm hal bangsa yang UMNO laksanakan

          – UMNO bersyukur dengan anugerah bangsa Melayu menjadi tonggak Islam di Nusantara, jadi UMNO memperkasakan MELAYU sebagai kaum majoriti-jadi ISLAM adalah majoriti, UMNO secar aautomatik meletakkan keistimewaan ‘melayu’ itu pada mana2 rakyat yang memeluk ISLAM termasuklah India Muslim, suku2 di SABAH SARAWAK- manakala PAS menolak bangsa-melawan ketentuan Allah, NIK NAJIS mencemuh TUHAN jadikannya MELAYU (aAstaghfirullah..lingkupnya AKIDAH..)..PROTES dan memutarbelit HIKMAH kejadian bangsa yang ALLAH ciptakan.Ahlul jahil PAS tidak beriman dan menolak dalil khataei hikmah kejadian bangsa2 sehingga mereka taksub menolak ayat ALLAH ini :

          “Wahai manusia! Sesungguhnya Kami menciptakan kamu dari seorang laki-laki dan seorang perempuan, dan Kami jadikan kamu BERBANGSA-BANGSA dan BERSUKU-SUKU supaya kamu mengenal antara satu sama lain. Sesungguhnya yang paling mulia di antara kamu dalam pandangan Allah ialah yang lLEBIH BERTAQWA. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Mendalam Pengetahuaan NYA.” (Al-Quran- Surah Al Hujurat : Ayat 13)

          Rasulullah sendiri menyatakan dan mengasihi BANI HASHIM, iaitu nasab Baginda. JAdi org2 GILA lagi BODOH dalam PAS ini lah keja menyesatkan manusia dgn menafikan perjuangan bangsa sebagai wadah ISLAM.

          Reply
          • May 16, 2011 at 7:22 am
            Permalink

            pasamdol garok kepala nak jawab…tak leh spin hadith..

            Kita cabar pasamdol umumkan mereka bangsa apa? (jgn.sebut mereka BANGSA islam..takot sesat kerana Islam itu agama)
            tok guru tak ngaku melayu tapi peluk komunis dap si pejuang bangsa cina fahaman komunis..

        • May 16, 2011 at 10:22 am
          Permalink

          cina yg ko maksud kn 2.. era mana bro?? jd cucu2 kita nanti nk salahkn sape jika cina benci melayu dan melayu benci cina..??? ingatlah musuh kita yg nyata hanya setan.. negeri cina 1 masa dulu pn pnah megamalkan islam.. baikalh aku xnak ckp sal agama aku ckp sal bagsa sbb ko lebih terarah kesitu… bro kena ingat bro lahir dari perut ibu melayu.. lau bro lahir dari perut ibu cina mcm mana pulak???.. bro andaikan bro nie cina… org melayu benci cina apa bro akan buat?? tlg jawab bro.. jgn ade sifat dengki… lihat aje negara2 yg dh musnah krn campur tangan pihak luar.. krn xder kesepaduan antara puak… hancur negara 2.

          Reply
          • May 16, 2011 at 12:55 pm
            Permalink

            bengap jugak kau nih ye…dalam keadaan cina bersatu bersama dapigs yg.terkenal ultra kauvinis cina tu, kenapa pas bangga mengatakan dia bukan parti memperjuang ‘bangsa’ yg.digelar assobiah tu? Bila melayu hilang jati diri dan berpecah, minoriti macam dapigs yg.terkenal menyokong kristian di sarawak tu boleh dapat kuasa dengan mudah..

            berita ari ni menunjukkan sekali lagi gerai melayu diroboh kat p.pinang..Soo,,kau berani serahkan nasib anak cucu pada gabungan fuckatan yg.didominan oleh dapigs?

          • May 16, 2011 at 1:01 pm
            Permalink

            dari zaman darurat lagi cina komunis (yg.kini ramai menyusup dalam dapigs) mmg.tak mahu berada bawah kuasa melayu.Itu sebab bintang tiga ujud sehingga berlaku serangan di balai polis bukit kepung,muar,johor.

            melayu terkenal sikap bertolak ansur sehingga berika taraf penduduk tetap dan mendapat i.c di negara ini sebelum kemerdekaan..So, melayu tak anti cina…Tapi ko kaji 13 mei tu apa jadi bila mereka menawan selangor?

            sekarang ,,,tujuan mereka nak berkuasa sangat jelas…adakah melayu dilayan baik di p.pinang dan selangor kini?

      • May 15, 2011 at 9:14 pm
        Permalink

        hahaha.. pasmember- syabas2.. inilah benih2 munafiq baru akhir zaman!
        kalau tgk mcm ‘benr’ je ayat2 org MUNAFIQUN tarbiah kpd penganut2 PAS ini..
        kdg2 menyerupai Wahabiyyah, kdg2 jadi Syiah, kdg2 pula terus jd Muktazilah.. syirik pd Tuhan..

        Reply
      • May 15, 2011 at 9:44 pm
        Permalink

        Mengapa Tuhan letakkan orang Melayu berkuli sawo matang di Tanah Melayu, mengapa yang berkulit putih bermata sepet di Tanah Besar China, mengapa yang berkulit gelap di Benua India..dan seterusnya setiap negara ada bangsanya sendiri…
        Bangsa menyatukan manusia yang sama asal usulnya, Islam menyatukan dan mendekatkan berbagai bangsa di dunia (alangkah baiknya kerana semua akan bersatu)
        Mengapa kita rasa dekat dengan orang Islam di Bosnia, mengapa jiran sebelah rumah berbangsa Cina dan India masih tak dapat diterima sebagai saudara kita…aku pun pening ni…hehehe

        Reply
        • May 15, 2011 at 11:50 pm
          Permalink

          cuba check di PERKIM.. mana mualaf tk kira bangsa.. yg amal cara hidup Islam.. mereka layak untuk dpt bumiputera..wpun pendatang India Muslim kedai mamak..sbb depa tu ISLAM!! sbb itu jugaklah Malaysa byk bantu umat Islam di luar termasuk Bosnia.. program besar2 ambil anak angkat dulunya zaman TUN MAHATHIR.. krjn UMNO juga berikan perlindungan kpd 100 warga Islam Selatan Thai semasa kena ambush utk bunuh oleh si celaka TAKSIN laknat dulu..
          org PAS ckp mcm BURUNG KAKAK TUA.. kerja Islam tk buat pun..

          yg pekak tuli lg bodoh itu hanyalah PAS..skit2 bangsa2.. kepala hotak org PAS lah ckp bohong hari2..mati esok TUHAN azab sepedih2nya!!

          Reply
      • May 15, 2011 at 9:53 pm
        Permalink

        UMNO elok jemput PAS join..tapi masalahnya

        2- N.AJIS kata tuhan org PAS mencarut, memaki dan samseng. PAS juga mengiakan kalimah ALLAH TA’ALA yang Maha Esa itu di TRINITI-kan oleh puak2 Kristian.
        sedangkan ustaz2 UMNO menyatakan Allah itu ESA, ALLAH SWT Maha Suci dari segala yang bersamaan dengan perbuatan makhluk, jauh sekali dr sifat2 keji makhluk! >>>> FAILED!!

        3- UMNO memartabatkan dan mengembangkan institusi masjid membina banyak masjid2 di seluruh negara, di isi dgn kuliah2 ilmu, aktivi dakwah dan kemasyarakatan, tiada bendera UMNO di pasang di masjid2 TETAPI PAS pulak menjadikan masjid dan surau seperti KUIL POLITIK, tempat mengumpat, mengadu domba, memecah belahkan hati umat, menggantung gambar2 guru2 sesat, menggunakan khutbah sebagai instrumen politik FASIS, kepartian, berat sebelah yang di sulami elemen2 FITNAH yang MENCEMARKAN kemulian RUMAH ALLAH TA’ALA sehingga akhirnya betina DAP yg ANTI-ISLAM, pakai seksi boleh ber’tazkirah’ di depan mehrab IMAM? PAS cukup SESAT >>> FAILED!

        4- UMNO berusaha untuk satukan umat Islam, memperbanyakkan program Islam di RADIO2, di TV2, dalam UTUSAN, BH dan pelbagai lagi wpun masih banyak kekurangan, UMNO tidak pernah menolak teguran. Manakala PAS ialah parti yang amat TAKSUB, bersifat jemaah KHAWARIJ, berseru atas PUAK-PUAK yang di iktiraf mereka sahaja manakala gologan muslimin lain akan ditentang mereka, program keilmuan PAS hanya berkisar bagaimana hendak menjatuhkan UMNO, Feqh di cedok2 mengikut sedap hati di ceramah KUIL2 PAS (kaler hijau) yang disulami dengan ghibah kotor, fitnah dan caci mencarut.

        Reply
        • May 16, 2011 at 7:29 am
          Permalink

          mahkluk pas tahu semua tu salah…
          tapi mereka takut tak masok syurga kalau lawan wally agong..

          lagi satu,aku heran ….tak mungkin semua olamak dalam pas bersetuju dengan wally nicky..

          aku pasti haron din, taib azzamudin, nasaruddin mat esa sentiasa tak selesa tiap kali wally agong keluar fatwa sesuka hati selipar jamban dia..Tapi kenapa senyaapp?

          Reply
          • May 16, 2011 at 10:30 am
            Permalink

            bro sudah2 la buat andaian yg bukan2.. bro lau nk debat debat lah yg mberi manfaat.. ini apa ni?? aku pn bkn ahli pas tau.. masih lagi dalam umno nibong tebal.. tp kali nie aku nk tukar masuk pkr.. yg nik aziz ckp 2 bkn fatwa.. i2 pandangan dia krn org memilih dia sebagai tuan guru.. jd byklah ilmu agama dia berbanding kita yg bodo nie.. kita nk lawan agama dgn dia… kita kalah.. bg nik aziz sape yg islam tp x kearah islam i2 dianggap xmasuk syurga la… tp ader betol jgk kn.. kalau hidup hanya utk kerja tido… dan sembahyang entah kemana.. pemimpin islam tp bela melayu?? nie ibarat la.. habis yg cina india 2.. sape nk bela ?? krn dlm islam harus adil pd semua bangsa dan agama.. krn mereka tidak memilih utk jadi kafir…. bukan mereka bro.. i2 kehendak yg diatas

          • May 16, 2011 at 1:08 pm
            Permalink

            ko nak masuk pkr? kesiiaann …apa alasan kukuh ko nak bertuankan lelaki Y yg.sah ayer money dia dalam dubur lelali lain?

            apa hak wally nicky kata undi pas masuk syurga? bagi satu nas atau rukum iman atau rukun islam yg.kata cam tu?

            kalau dia ilmu agama tinggi,,dia dah setuju dan sambut baik penyatuan melayu dan islam negara ini…hamas fatah boleh bersatu kenapa dia tak boleh? ajaran islam mana dia bawa?

          • May 16, 2011 at 11:39 pm
            Permalink

            ZACH sudah2 ler berbohong menipu dan loyar buruk!
            ko nk putihkan apa yg N.AJIS tua kutuk itu telah HITAMKAN?
            ko ahli UMNO ke? hahaha aku pulak AHLI PAS.. PAS kulim/bandar baharu… aku sudah lama xaktid dgn PAS sejak aku tgk PAS khianat terhadap ruh perjuangan Islam setelah MABUK dgn UJIAN GHANIMAH 2008-PRU12..

            aku tgh bersiap sedia untuk menyertai UMNO, untk jumpa sendir ADUn Sungai ACEH.. so ko nak ckp ape skrg??
            ko rase bangga belagak sgtlah join parti GAY+ZINA+RASUAH = PKR xde STAND itu?

            kasihan ZACH…orglain dr kegelapan menuju cahaya.. engko dari sedikit kesamaran cahaya ko menerpa ke KEGELAPAN dan LORONG yang BUSUK lagi HANYIR!

  • May 15, 2011 at 10:27 am
    Permalink

    memang bernas penulisan ini… diusulkan supaya kerajaan siasat dengan teliti IKD ini… SB kan ader… dedahkan perlakuan IKD yang menabur benih pluralisme ini… patutlar Azizah percaya Anwar tidak salah dari semua segi… berzina, meliwat tu akidah seorang yang amalkan pluralisme nih kot… sikit lagi kepercayaan ini menular kepada PAS lak… jahanam agama Islam dalam negara nih disebabkan Anwar…

    Reply
    • May 17, 2011 at 12:31 pm
      Permalink

      sorry lmbat reply.. xsemestinya krn nas dan dalil baru terjamin masuk syurga.. bro bandingkn la.. umno perjuankan bangsa dan ketuanan melayu.. melayu boleh berubah2.. juga manusia yg punya hasad dengki. yg boleh bertukar agama.. pertubuhan kebangsaan melayu bersatu.. pd nama pn dh dpt agak. tp pas memperjuangkan islam.. apa yg bro rase kurang yg xboleh mnjadi penyebab seseorg islam memperjuangkan islam masuk syurga?? fahami pd ayat hanya tiket tp blum terjamin.. ngerti ye.

      Reply
      • May 17, 2011 at 12:37 pm
        Permalink

        ini jawapan utk member yg 1 lg…. bro xder mase la aku nk tipu2 nie.. ko ingat aku mcm ko ke… sg aceh 2 dlu arie2 aku lepak sana.. aku xnafikan jika ader kemungkinan anwar lakukan liwat.. tp apa yg kmi disini minta adililah dgn seadil2nye.. bila masuk makamah semua berat sebelah.. buktipn pn byk yg xkonsisten.. mana org xmarah.. mcm mana xckp nie konspirasi.. ko singkap balik dr awal perbicaraan sampai kini.. jgn berat sebelah jugak samdol lembu

        Reply
        • May 17, 2011 at 8:46 pm
          Permalink

          berat sebelah? tahun 1997 karpal sings menjerit dalam parlimen kata ada bukti anuar meliwat..Sekarang dia backing nuar…ni bukan berat sebelah..tapi tonggang terbalik.

          anuar di beri peluang membela diri tu kira berat sebelah la?

          Reply
          • May 20, 2011 at 5:17 am
            Permalink

            2la.. india pn reti insaf.. harap ko tgu kiamat pn belum tentu.. sudah2 la buat fitnah

  • May 15, 2011 at 11:09 am
    Permalink

    anwar org yang berselindung disebalik bendera islam. Menggunakan islam akan menjadikan beliau kebal dari pandangan negatif umum. Ini memudahkan lg beliau bergerak. Tambahan ulama2 ciptaan pas yg sentiasa mendampingi beliau. Dunia sudah menghampiri kiamat. Orang jahil lagi jahat penuh muslihat dipandang mulia.. Kejatuhan islam kerana umatnya sendiri yg terlalu taksub dgn pemimpin sehingga agama bukan lg rujukan tp manusia bertopengkan syaitan yg jadi ikutan.

    Reply
  • May 15, 2011 at 1:32 pm
    Permalink

    hairan sungguh.. sudah terang lagi bersuluh.. tapi pengikut anwar masih berkata anwar dizalimi.. apakah pengikut anwar ni bodoh tak boleh diajar? dan sombong tak boleh menumpang?

    Reply
  • May 15, 2011 at 4:20 pm
    Permalink

    Bekas Presiden ABIM, Dr. Yusri Mohamad wajib untuk mengadakan debat terbuka bab pluralisma ini yg.disiarkan semua media secara langsung kerana ini berkaitan bab akidah. Kita cabar anuar berdebat.
    Kerajaan dan golongan ulama negara ini patut segera bertindak..Dengan debat tersebut, maka umat islam negara ini akan dapat menilai arah tuju perjuangan anuar kerana selama ini anuar hanya berani berceramah bab pluralisma ini diluar negara !!

    Reply
    • May 17, 2011 at 12:43 pm
      Permalink

      korang dari sana berani ke.. ajak debat ekonomi pn takot.. demam lah sakitlah.. mcm2 ader.. kalau ketua dh xder telor.. anak buah nk tunjuk hero.. pi la mabuk.. nie ajak debat bab ugama pulak… kes nie dh lapok bro.. kan 2 tokoh agama sheikh al qardawi dgn spe ntah sorang lg sggup jadi saksi yg anwar bkn bercakap ttg pluralisma di luar negara.. xtahu lg ke.. jd ko pn nk samekan ulama ini bersekongkol dgn anwar la? ce criter

      Reply
      • May 17, 2011 at 8:48 pm
        Permalink

        BN sedang bawak Malaysia kearah Ekonomi Berpendapatan Tinggi..ETP.
        pas terus dengan ekonomi ceramah kutip derma terhangguk-hangguk dengar fitnah.

        Reply
        • May 17, 2011 at 11:47 pm
          Permalink

          50thn haram dok miskin 2 la.. negara kaya rakyat miskin.. ko dok kena tipu pun dok sokong lg.. malaysia hutang berbilion2 la tolol..

          Reply
  • May 15, 2011 at 9:59 pm
    Permalink

    Anwar ckp bab ISLE? ckp dgn N.AJIS boleh lah.. munafiq dgn munafiq..

    Reply
  • May 16, 2011 at 8:29 am
    Permalink

    anwar jadi sesumpah boleh laa.

    Reply
    • May 16, 2011 at 9:39 am
      Permalink

      Mana dia orang lantang bodoh kan melayu, tak keluar lak statement dia. Kalau setakat sokong-sokong dan ikut-ikut atas permukaan baik muassabah diri. Orang mcm ni lah perosak bangsa. masih tak sedar. ini bukan penulisan yg perlu dibaca oleh golongan interlektual yg tinggi, kita yg biasa2 ni pun boleh paham …….. bagi peyokong Anuar ni dinasihakan supaya banyaklah mengkaji , berhentilah dari perbuatan yang keji.

      Reply
  • May 17, 2011 at 5:16 pm
    Permalink

    gengg2 umno cakap x guna otak langsung

    Reply
  • March 25, 2012 at 11:23 pm
    Permalink

    cadangkan pas besatu ja ngan bn,. habis isu miskin dan rasuah

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *