Artikel khas untuk Nasrudin Tantawi…

Share


Kalau nak dinilai di antara Mufti Perlis, Dr. Juanda Jaya dan Ketua Dewan Pemuda PAS, rasanya Mufti Perlis lebih muktabar dan lebih berilmu berbanding Nasrudin Tantawi yang hanya lebih besar kepada “serban”nya sahaja, otaknya kecil!

Nasrudin Tantawi nampaknya berang dengan kenyataan Dr. Juanda yang menyatakan bahawa penentang perpaduan umat Islam (iaitu PAS dan UMNO) adalah PENGKHIANAT ISLAM, lalu dia mengeluarkan kenyataan pantas dan bodohnya di SINI.

Dalam usaha menafikan kenyataan Mufti Perlis itu, Nasrudin menulis…
1. “Sikap terhadap Islam dan bagaimana mereka menanggapi Islam adalah kayu ukur yang paling penting untuk bercakap soal penyatuan antara kedua parti ini.”

Pada saya yang “kurang ilmu” ini, UMNO sudah menyediakan batu asas terhadap kedudukan Islam ditempat paling tinggi di dalam perlembagaan dan tempat paling selamat dibawah DYMM Yang DiPertuan Agong, yang juga Pemerintah Tertinggi ATM.

Bukan sekadar itu, UMNO sudah berkurun abad menyediakan segala kemudahan asas, prasarana, sumber informasi, infrastruktur dan kelengkapan mengenai mengimarahkan agama Islam di negara ini, termasuklah menyediakan Kementerian khas untuk memastikan Islam terus unggul di Malaysia.

Jika PAS masih melihat “lubang” atau kelemahan, mengapa PAS tidak bersama-sama UMNO untuk menutup lubang tersebut? Mengapa perlu PAS merobek lubang itu dari luar sehingga rakyat bukan Islam begitu mudah melihat keburukan itu? Jelas pendekatan PAS jauh menyimpang dari suasana ukhuwwah Islamiyyah yang dianjurkan oleh ajaran Rasulullah!

Jadi, “sikap siapakah” yang tidak cenderung kepada amalan Islam yang sebenar? PAS atau UMNO? UMNO tidak pernah mendabik dada atas jasa budinya terhadap perkembangan Islam, namun PAS yang tidak buat apa-apa hanya pandai mengkritik dan menjatuhkan maruah saudara seagamanya? Islam jenis apakah ini?

2. Nasrudin menulis lagi…
“(Berdasarkan Surah Aali Imran 103) syarat utama untuk tidak berpecah belah ialah berpegang teguh dengan Tali Allah iaitu Al Quran atau Al Islam..”

Apakah UMNO tidak berpegang dengan “tali Allah” iaitu Al-Quran dan Al-Islam? Yang tidak berpegang padanya mungkin hanya segelintir individu. Sebagaimana PAS, tentunya ada juga segelintir pemimpin yang begitu. Namun saya yakin, kedua-dua UMNO dan PAS masih berpegang teguh pada “tali Allah” itu.

Seperkara lagi, jika itu “syarat utama” untuk perpaduan umat Islam, apakah “syarat utama” itu dimiliki oleh DAP? PKR? Apakah aspirasi itu dikongsi bersama oleh DAP sehingga PAS sanggup meninggalkan prinsip asalnya terhadap Islam demi menjaga hati DAP dan PKR? Realistiklah sikit..!!! Jangan tunjukkan kebodohan tuan sebagai Ketua Dewan Pemuda PAS…

3. Nasrudin menulis lagi…
“(Berdasarkan surah Al-Maaidah, ayat 2), nas di atas juga melarang sebarang kerjasama dan penyatuan yang menumbuhkan bibit dosa serta menyuburkan permusuhan sesama ummat manusia.”

Apakah kerjasama dan penyatuan antara UMNO dan PAS bakal menumbuhkan bibit dosa dan menyuburkan permusuhan sesama umat manusia??? Jadi mengapa perlu ditentang perpaduan di antara PAS dan UMNO? UMNO begitu ikhlas menjemput PAS.

Meskipun MCA memberi syarat pada PAS, UMNO peduli apa pada syarat tersebut? UMNO ternyata lebih menghargai saudara seIslamnya dari rakannya yang gagal memahamkan bangsanya tentang perpaduan rakyat 1Malaysia. Jika MCA menghargai ikatannya dengan UMNO di dalam BN, MCA harus menerima hakikat bahawa UMNO sememangnya adil kepada bangsa Cina dan sayangkan saudara seagamanya!

4. Nasrudin menulis lagi…
“Penyatuan antara PAS dan UMNO mesti disokong malah wajib diusahakan jika ianya berteraskan Islam dan berobjektifkan taqwa kepada Allah SWT. Sebaliknya penyatuan antara PAS dan UMNO tidak boleh dilaksanakan jika ianya tidak diasaskan kepada Islam dan pula berobjektifkan dosa kepada Allah SWT.”

Habis tu? Nasrudin ingat perpaduan UMNO dan PAS dibawah BN berteraskan politik? Itulah salahnya. Nasrudin salah faham. Buruk sangkanya pada melampau-lampau! Biar bagaimanapun sekali ikhlasnya UMNO, akan sentiasa buruk dimata PAS. Namun, biar betapa buruk dan kufurnya DAP dan PKR, akang tetap dipandang “wangi” oleh PAS! Inikah sikap umat Islam PAS??? Islam jenis mazhab apakah ini???

5. Akhirnya Nasrudin tulis…
“Bahkan kerjasama yang disertai PAS bersama Pakatan Rakyat adalah kerana Islam dan ianya dilandaskan di atas konsep Tahaaluf Siasi..”

Apakah kerana tahaluf siyasi sehingga PAS di”keldai”kan, diperkotak-katikkan, dipermainkan, dibonekakan dan dipergunakan bagai pencacai pengangkat najis oleh DAP dan PKR? Apakah Nasrudin masih buta? Atau sengaja membutakan matanya?

Saya cadangkan Nasrudin turun padang dan jumpa akar umbi PAS yang kecewa melihat PAS jadi “pondan” berdepan dengan DAP dan PKR. Dasar dan perjuangan PAS begitu teruk dinafikan oleh DAP dan PKR. Apakah Nasrudin peduli dengan rungutan dan ketidak puasan hati akar umbi PAS melihat parti mereka begitu dayus di mata DAP dan PKR?

Akhir kata, saya bukanlah marah pada Nasrudin. Namun, hujah dan penulisannya begitu dangkal, cetek dan tidak mencerminkan seorang Ketua Dewan Pemuda yang bijak pun. Kenyataannya hanya akan ditertawakan oleh DAP dan PKR.

Saya harap, Nasrudin bertindak bijak selepas ini dengan meletakkan Islam di atas dan kepentingan politik di bawah sebagaimana yang diamalkan oleh Datuk Seri Najib dalam konteks perpaduan umat Islam ini, barulah Islam akan terus subur di Malaysia!


33 thoughts on “Artikel khas untuk Nasrudin Tantawi…

  • May 4, 2011 at 8:48 pm
    Permalink

    memang dia bingai pun harap serban saja besar kecong hampeh pun x ada………………………………

    Reply
  • May 4, 2011 at 9:45 pm
    Permalink

    tenguklah siapa guru dia,sahkan guru kencing berdiri murid kencing berlari. ape punya bingailah harap serban aje besar

    Reply
  • May 4, 2011 at 9:50 pm
    Permalink

    tulis macam PAS yang kontrol PR. Harap PAS dapat cerminkan diri sendiri agar dapat menilai kedudukan nya. Karpal Singh dan Lim Kit Siang tu dah bolih terima Islam ke?. Nasrudin ni setaraf dengan Mahfuz si bingai.

    Reply
  • May 4, 2011 at 10:08 pm
    Permalink

    maafkan dia…ada bibit kecewa grass root tetapi tidak terungkap untuk menjaga hati beberapa pemimpin pro-DAP/PKR di dalam PAS, lihatlah sikap DAP ketika pilihanraya Sarawak..DAP tidak pun menawarkan kerusi di kawasan majoriti Cina kepada PAS, jika ikhlas ingin memberi PAS bertapak di Sarawak, sudah tentu telah diberi puak DAP rasis ini..mereka hanya menggunakan jentera politik PAS sahaja…dan konsep negara Cina baru akan tetap diperjuangkan DAP..atas tanah air orang Melayu ini…

    Reply
  • May 4, 2011 at 10:21 pm
    Permalink

    tantawi bercakap bersandarkan nafsu politik dengan memanipulasi pengetahuannya terhadap ayat2 Quran untuk kepentingan kuasa duniawinya..

    PERSOALANNYA: ADAKAH ‘NEGARA ISLAM’ PAS AKAN TERTEGAK JIKA

    A) terus dipimpin dapigs yg.terang anti islam dan melayu?
    B) bersatu dengan umno yg.sebangsa dan seagama?

    Reply
  • May 4, 2011 at 10:59 pm
    Permalink

    PAS tidak setaraf langsung untuk mengangkatkan diri mereka sebagai pejuang agama ISlam, kerana Islam merupakan agama suci yang dianuti sebilangan besar umat di muka bumi ini, sedangkan PAS merupakan partai pencacai cuba menggunakan Islam dan memutar belitkan hukum-hukum Islam bagi kepentingan diri mereka. Alangkah jijiknya perbuatan mereka ini, malu dan teramat memalukan. Menjadi keldai dan penjilat najis Anwar dan DAP merasakan begitu berbangga, memang mereka ini tidak tahu menilaikan diri mereka. Langsung tidak mempunyai nilai (Zero) yang tinggi dikalangan Umat Islam

    Reply
  • May 5, 2011 at 2:42 am
    Permalink

    “Jika PAS masih melihat “lubang” atau kelemahan, mengapa PAS tidak bersama-sama UMNO untuk menutup lubang tersebut? Mengapa perlu PAS merobek lubang itu dari luar sehingga rakyat bukan Islam begitu mudah melihat keburukan itu? Jelas pendekatan PAS jauh menyimpang dari suasana ukhuwwah Islamiyyah yang dianjurkan oleh ajaran Rasulullah! ”

    SAYA AMAT BERSETUJU DENGAN KENYATAAN PENULIS INI..

    jadi PAS ini kesimpulannya bukan nk ckp pasal mensyumulkan Islam pun.. tp sbb MABUK KUASA POLITIK semata2!

    Reply
  • May 5, 2011 at 3:15 am
    Permalink

    Teman tengok muka nasrudin pon dah taw..muka tak der seri langsung..malap…memang ego.. besar serban jer.. otak hanya pikir nak buncitkan perut sendiri jer…suruh dia berdakwah sikit kat ahlul pemuda penyokong pas yang minum ubat batuk.. cakap tak serupa bikin.. cakap berdegor2..berak atas gelegor..itulah nasrudin. mungkin dia kuat tido kot sampai tak tahu yang orang melayu dah meluat dengan temberang pas..

    Reply
  • May 5, 2011 at 3:42 am
    Permalink

    PAS=PARTI AJARAN SYAITAN.Kalau Pas tu betul betul paham pasai Islam mereka patut kasi nasihat kpd saudara2 Islamnya yg bersalah bukan maki hamun n tuduh menuduh sesama Islam.Sebaliknya Umno yg selalu bagi nasihat kpdnya.Harap saudara2 ku paham betul2 jgn ikut butatuli saja.
    Mana perginya BUDAYA N ADAT MELAYU?

    Reply
  • May 5, 2011 at 8:11 am
    Permalink

    DAPas..semenjak berkawan dgn DAPig & aljuburi Pas semakin teruk dan buruk perangai munkin kemaluan buah telurnya telah dipegang oleh Dapig & aljuburi.

    Reply
  • May 5, 2011 at 8:17 am
    Permalink

    oii tantawi..

    pe cerita projek 10 ribu kutu yang kata nak serbu genting

    kahkahkahkahkakahkah

    Reply
  • May 5, 2011 at 10:22 am
    Permalink

    Tenguk memek muka dah boleh baca, apa yang tersirat dihati..
    Banyak cakap pun tak guna, kalau pun nak jadi pejuang Islam yang tulin,
    ‘biar berbeza cara dan pendapat’ tetapi sebagai seorang Muslim ‘mencari
    persamaan untuk tujuan mengukuhkan perpaduan sesama Islam adalah
    sesuatu keutamaan’. Tetapi apa yang PAS lakukan selama ini???
    PAS memaut rapat ‘rakan’ politiknya yang tidak sealiran dengan perjuangan
    partinya sendiri. Sedangkan pelawaan Pimpinan Parti Memerintah yang memang
    satu ‘kiblat’ dengannya, ditolak mentah2.
    Kalau bukan kerana kepentingan ‘dunia’ sahlah untuk kepentingan ‘peribadi’ mereka..!!!

    Reply
    • May 5, 2011 at 11:43 am
      Permalink

      betul tu…gua sokong.

      Reply
  • May 5, 2011 at 3:06 pm
    Permalink

    umno mana ada perjuangkan islam gak bongok..ko tengok tu rosmah, pipi bersinar sinar, rambut mengerbang macam hantu raya..didalam rumah pun pok jib tak boleh nak pimpin keluarga kearah kehidupan islam, ini kan pula negara..lawak la korang ni..ha2..

    Reply
    • May 5, 2011 at 3:47 pm
      Permalink

      Bercakap macam bukan Islam pun nak kutuk orang lain tak islamik……
      ini apa cerita?????

      Reply
      • May 5, 2011 at 11:53 pm
        Permalink

        ko memng coz ko tu umno totok, .umno yang takde akal..

        Reply
        • May 6, 2011 at 12:19 am
          Permalink

          weii bro HAPAK
          UMNO yg xde akal atau engko tu yg sewel?
          ckp mcm org yg tiada sandaran Aqidah.
          Wpun Rosmah masih belum sempurna aurat tetapi itu urusan dia dengan Allah, jika dia bertaubat hanya dia perlu dgn Tuhan, tidak melibatkan manusia lain, semoga Allah berikan hidayah untuknya menyempurnakan tuntutan sbg Wanita ISLAM AMINN..
          tetapi CUKUP JAHAT lagi JIJIK mcm pemimpin2 laknat PAS +PR wpun bertudung labuh, berjubah serban tetapi MUNAFIQ!, yg hari2 meruntuhkan Islam, berkawan dgn syaitan, menfitnah org, kafirkan org, bohong dan umpat jadi MAKANAN HARIAN puak PAS + PKR ini.. adakah itu terlebih baik? lebih berat dosa yg perlu di kaffarahkan berbanding lain!!

          Walau bertudung tetapi dlm hati busuk, menghalalkan org kafir mengotorkan institusi masjid, melacorkan Aqidah Islam semata2 untuk politik..itu lebih keji dan jik ahendak bertaubat melibatkan ramai insan..jika tidak tanggunglah dosa smpai di bakar API NERAKA..

          Allah SWT tidak menilai rupa paras dan luaran sebaliknya HATI KAMU!! HATI BUSUK KHIANAT pada umat dan AGAMA tp berjubah ahli neraka lah jawabnya!!

          Reply
          • May 6, 2011 at 6:58 am
            Permalink

            Itulah gambaran ‘akal’ orang2 PAS/PKR macam ‘triohaprak’ yang sememangnya haprak sehapraknya!!!!

          • May 6, 2011 at 11:54 am
            Permalink

            oowh..kalau tak bertudung 24 jam masuk syurga ke pelaknat!! ko belajo ngan ustaz mana ni ? Ustaz RTC? he2..lawak ler ko ni..

          • May 7, 2011 at 9:45 pm
            Permalink

            sekeliling aku ramai wanita bertudung tapi mulut kaki mengumpat..mata menjeling jahat…hati khianat dan dengki terhadap kelebihan orang lain….

            akhir zaman dipenuhi ramai orang berwajah dan berpakaian agama tetapi mempunyai hati dan lidah yg.busuk..

    • May 5, 2011 at 5:42 pm
      Permalink

      hahahaha….. nik pok nik pon harapkan srban je dgn jubah putih yang tak brape nak putih tu, tapi mengkafirkan umat islam sendiri sesuka hati. sape ngajo tu? orang pas kne tangkap khalwat.. islam ke tu? dalam parti sendiri pun x brape nak islam, boleh ke nak perjuangkan islam? ok la jugak rosmah tak pakai tudung tapi integriti die tinggi.. dari azizah tu, pakai tudung tapi backup suami yang buat maksiat ngalahkan kapior. bezina suke2 hati. cam azizah tu dah takde ape dimate anwar. islam ke tu?. UMNO parti orang melayu, orang melayu kat negara ni adalah islam, kalau PAS nak perjuangkan islam, penyatuan dengan UMNO adalah langkah yang baik. persamaan antara PAS dan UMNO ialah ahlinya semua islam. so kalau berganding bahu same2, mesti la boleh untuk PAS teruskan pada perjuangan die. tapi aku tgok skarang PAS sendiri pun dah tak bejalan atas landasan perjuangan die sejak bersekongkol dengan DAP(kafir harbi) dan PKR. semua dilihat hanye untuk kepentingan politik. persoalanye, boleh ke perjuangan islam tu diteruskan kalau dengan DAP? lepastu skrg ni aku tgok ayat2 Al-quran tu digunakan hanye untuk tujuan politikus mereka saja. memutarbelitkan fahaman orang terhadap ayat Al-quran. hoi budak triohaprak, sbenarnye ko tu yang buat lawak bodoh… hahahahaahha….

      Reply
      • May 7, 2011 at 9:46 pm
        Permalink

        pedih tu braderr…

        tunggu vinn nak spin..

        Reply
    • May 5, 2011 at 7:32 pm
      Permalink

      salah 2 bro rambut dia dh mcm serban singh kah kah kah kah cuba bro tgk baik2 btl x kah kah kah kah.dh lu ke sbtu lepas najib ckp pe?sy xtgk rosmah tiap2 malam sbb sy selalu kemskini ipad sy kah kah kah kah kah nk th bro knp?sbb ipad 2 lbh slim dr ziana zain kah kah kah kah.anak sndri pun xnk ngaku alah yg kwin gn artis ada pngkat dr kt dpan 2 kah kah kah kah kah last2 univst ckp kami xkuar kos ni kah kah kah kah kah kah blh plak jwp sy pun ragu2 phd sy ni kah kah kah kah bodoh pnye mangkok tahap phd bt phd xth xde kos 2 unvst 2 kah kah kah kah.

      Reply
      • May 6, 2011 at 10:19 am
        Permalink

        entah hape2… ni la ominded pembangkang.. suke buat andaian negatif…

        Reply
      • May 7, 2011 at 9:50 pm
        Permalink

        pas tak payah tengok umno lah bab tudung ni kalau wanita pGayR ramai yg.berpakaian seksi…pas wajib tarbiah rakan sekutu dulu sebelum tegur orang..

        p/s: walaubagaimanapun…Aku menyeru Rosmah supaya menutup aurat rambut tuh..Aku jamin undi melayu akan bertambah…

        Reply
    • May 6, 2011 at 6:02 pm
      Permalink

      cuba kita tgk.. tiap kali org PAS/PKR bercakap je bahasa semua indah2 mcm bahasa neraka..
      elok la PAS/PKR semua..
      mcm kehidupan korang tu islamik sgt kan?..
      kalo kehidupan islamik tapi otak xislamik.. bahasa xislamik.. keja korang bangkang je..
      bukan nak bagi solution.. korang xpayah syok sgt korg penjuangkan islam ye..

      Reply
  • May 5, 2011 at 5:00 pm
    Permalink

    muka macam zaid ibrahim pakai serban aje aku tengok. ntah-ntah perangai pun sama

    Reply
  • May 5, 2011 at 8:49 pm
    Permalink

    Aku setuju dengan Duke. Satu analisa yang tepat dan baik. Kalau setakat Tantawi tu, takpayah panggil ulamak nak sangkah, setakat blogger dah cukup ilmu untuk tibai balik. Harapkan serban yang berat 2 kilo aja. Entah basuh ke tidak. Hatchummmm… bersin pulak.

    Reply
  • May 6, 2011 at 12:10 am
    Permalink

    Sedih bukan, kita tidak di pimpin oleh kekuatan ALIM ULAMA’ yang ikhlas..
    sebaliknya golongan munafiq dan bertopeng syaitan inilah yg mengambil alih tugas ini
    memakai dgn pakaian Islam, berserban, berjubah, menyimpan janggut itu suatu kemuliaan Sunnah Nabi Muhammad Sollallahu A’alaihi wasallam..
    tetapi golongan perosak agama PAS inilah menggunakan pakaian mulia ini untuk MENIPU umat.

    Jika org UMNO buat dosa, salah pimpin org lain boleh tegur sbb mereka tidak menggunakan imej agama.
    imej agama sebagai kulit ini sbg nak memaksa golongan jahil ‘menelan’ kefasiqan mereka!!

    Kita usah lagi menjemput atau memujuk PAS laknat ini bersatu dgn UMNO.. mereka ini golongan sombong KHAWARIJ. Mulakan kekuatan Melayu Islam ini dari tapak UMNO
    Insya Allah UMNO tetap hebat dan kukuh!

    Reply
  • May 6, 2011 at 3:34 pm
    Permalink

    hampa jgn leh marah kat mamat sekoq ni cuba ko org tenguk muka dia betul2 mcm kanak2 down sindrom kan? so u all paham2 lah kesian kat dia ni kan

    Reply
  • May 6, 2011 at 4:53 pm
    Permalink

    Salam. Bahaya! Kita kena faham dengan jelas tafsir dari Al-Quran tersebut. Jika kita tersalah tafsir maka buruk padahnya. Begitu juga dengan istilah jihad. Jika kita mensalah tafsir erti jihad maka jadilah seperti apa yang berlaku di negara-negara Arab. Pembunuhan berlaku dengan membunuh diri sendiri. Bunuh itu satu dosa dan membunuh diri itu pun satu dosa. Sebab itu kena diingatkan jangan mudah menggunakan Al-Quran untuk kepentingan diri. Salah tafsiran Al-Quran juga satu dosa.

    SUDAHKAH ANDA MENDAFTAR SEBAGAI PENGUNDI? Jika belum… DAFTARLAH SEKARANG DENGAN SPR.

    BELILAH BARANGAN BUATAN MELAYU DIKEDAI MELAYU

    BOIKOTLAH BARANGAN CINA DAN KEDAI CINA

    Reply
  • May 9, 2011 at 2:48 am
    Permalink

    biasala..bila dah dekat untuk pemilihan parti PAS, banyak pemimpinnya akan merepek untuk menonjolkan diri sebagai pejuang pas tulin, termasuklah mamat sekor ni.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *