Mak Lampir dan Penderhaka sudah “desperate”..!!!

Share


Nampaknya Mak Lampir dan Penderhaka kepada DYMM Sultan Selangor sudah mendahului Allah. Belum apa-apa lagi, pasangan “sejoli” itu sudah mengumumkan bahawa Pakatan Haram akan terus menjadikan Selangor sebagai negeri jajahan mereka.

Mungkin kerana takut kepada kebangkitan rakyat Selangor yang tersedar bahawa mereka telah tertipu dengan janji “bulan bintang” pakatan haram tersebut, maka cepat-cepat Mak Lampir dan Penderhaka DiRaja ini membuat kenyataan sebegini.

Mungkin kerana takut pada Anwar yang tahu bahawa Pakatan Haram Selangor sudah hilang kawalan ekoran mereka tak buat kerja di Selangor, maka cepat-cepat Mak Lampir dan Penderhaka DiRaja ini buat kenyataan nak menyedapkan “halwa telinga” peliwat itu.

Apakah mereka berdua ini sudah buta? Tidakkah mereka sedar melihat kesedaran yang ditunjukkan oleh rakyat Selangor yang berjaya ditipu mereka? Di merata-rata tempat di seluruh Selangor, kita dapat melihat protes rakyat Selangor terhadap kepimpinan Khalid Ibrahim yang di”boneka”kan DAP. PAS tak payah sebutlah, di”kulikang”kan saja DAP!

Pada pemerhatian selama 3 tahun dibawah penjajahan pakatan pembangkang di Selangor, lebih dari 80% manifesto yang dijanjikan pakatan haram ini masih gagal dilaksanakan. Meskipun begitu, mereka masih tidak malu untuk melancarkan “buku jingga” menjanjikan “bulan dan bintang” yang lebih bersifat tidak realistik!

Dilaporkan rakyat Selangor sudah serik dengan pakatan haram ini. Rakyat, terutamanya Melayu Selangor, ramai yang tidak puas hati dengan cara negeri ini ditadbir Khalid dan DAP. Maksiat, rumah urut, kelab malam, pub, disko dan banyak pusat hiburan tumbuh bagai cendawan. Jika yang berdaftar pun sudah beribu, apatah lagi yang haram dan tidak berdaftar!

PAS Selangor pun sebenarnya sudah lama memendam rasa. Sejak mula pakatan mereka menjajah Selangor lagi, PAS sudah diketepikan. Dasar PAS begitu teruk diperkotak-katikkan begitu saja. PAS dimalukan dengan pelbagai insiden, kemuncaknya ialah kes arak yang terpaksa dihantar balik setelah dirampas. Merah padam muka Hasan Ali!

Dikhabarkan oleh akar umbi PAS bahawa mereka lebih rela memilih UMNO atau BN dari memberikan undi mereka kepada PKR atau DAP pada PRU-13 yang akan datang. “Swing vote!”, itulah yang mereka utarakan apabila berbicara mengenai DAP dan PKR di Selangor!

Pelbagai rungutan juga didengar dari kaum India dan “tauke-tauke” Cina di Selangor. “Susah cari makan”, kata mereka. Menurut mereka, mereka kecewa dengan pemerintahan Pakatan Selangor yang kononnya ada SELCAT yang telus, namun penyelewengan dan korupsi berlaku diperingkat tertinggi kepimpinan Khalid dan exco-exconya.

Jadi, atas dasar apakah Zuraidah “Mak Lampir” dan Shuhaimi “Penderhaka DiRaja a.k.a Raja Pasir Selangor” membuat kenyataan demikian. Nampaknya mereka sudah “kalut”. “Kalut” dek kerana temberang mereka sudah tidak laku di Selangor! Oleh itu, mereka lebih suka memilih untuk “menipu diri sendiri” meskipun sedar tentang apa yang berlaku di sekeliling mereka!



20 thoughts on “Mak Lampir dan Penderhaka sudah “desperate”..!!!

  • May 3, 2011 at 1:33 am
    Permalink

    Datuk Seri Najib Razak berkata dunia akan lebih selamat dan aman berikutan kematian pemimpin pengganas Al-Qaeda, Osman bin Laden, dalam satu operasi oleh pihak keselamatan Amerika Syarikat bersama Pakistan di luar Islamabad hari ini.

    Perdana Menteri berkata kematian Osama adalah juga satu pengajaran bahawa keganasan tidak membuahkan sesuatu kebaikan sebaliknya membawa kemudaratan kepada semua pihak.

    “Saya berharap bahawa pada masa akan datang, dunia akan lebih sedar bahawa keganasan bukanlah satu pendekatan yang patut dilakukan untuk mencapai apa juga tujuan,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan sambutan Rumah Terbuka Hari Vaisakhi 1Malaysia di Dataran Merdeka, di Kuala Lumpur.

    Najib berkata kerajaan Malaysia telah mengambil sikap menentang sebarang bentuk keganasan dan kefahaman yang keterlaluan ataupun ekstrem.

    “Ini adalah selaras dengan prinsip agama Islam di mana perbuatan membunuh orang awam adalah dilarang dan ditegah dengan kerasnya oleh agama Islam,” katanya.

    Najib berkata Osama telah menggunakan Islam dalam perjuangannya dan telah memberi imej yang cukup negatif dan buruk terhadap Islam.

    “Sebab itulah, sebagai negara di mana majoritinya umat Islam, kita mesti juga menunjukkan pendirian kita yang mana dalam kita memartabatkan Islam, dalam kita memperjuangkan ketidakadilan dan sebagainya, kita mesti berpegang pada prinsip yang dibenarkan atau selaras dengan kehendak Islam.” katanya.

    Perdana Menteri berkata serangan 9/11 di bangunan Pusat Dagangan Dunia New York pada 2001 yang dirancang oleh Osama tidak boleh diterima oleh sesiapa yang mempunyai nilai ketamadunan dan juga tidak boleh diterima di sisi agama Islam.

    Katanya ketidakadilan tidak boleh diperjuangkan menerusi penggunaan ekerasan atau melalui perbuatan membunuh orang awam yang tidak berdosa.

    Katanya rakyat negara ini perlu menolak sebarang bentuk keganasan kerana kebijaksanaan berdasarkan pendekatan Wassatiah atau kesederhanaan dapat mencapai esuatu yang diperjuangkan.

    Mengulas tindakan pihak Amerika Syarikat itu, Najib berkata walaupun engambil masa 10 tahun, pihak yang menjadi mangsa akan tetap tuntut pembalasan erhadap keganasan yang dilakukan ke atas orang awam yang menjadi mangsa embunuhan.

    Menyentuh tindakan rangkaian Al-Qaeda ke atas ancaman keselamatan negara, Najib berkata pada masa ini, tiada ada tanda-tanda yang anggota kumpulan itu berada di dalam negara.

    Bagaimanapun, katanya polis akan berada dalam keadaan berjaga-jaga bagi mengesan mana-mana kumpulan yang mahu mengancam keselamatan negara kerana simpati dengan kematian pengasas kumpulan A-Qaeda itu.

    “Ini satu tamparan yang hebat kepada Al-Qaeda, ini bukan bererti mereka akan terkubur sama sekali, kita tidak boleh anggap bahawa segala-galanya sudah pun tamat.

    “Tetapi jelas bahawa kumpulan itu hilang kekuatan dengan kehilangan Osama bin Laden yang merupakan sumber inspirasi kepada pergerakan itu,” katanya.

    Reply
    • May 3, 2011 at 3:02 am
      Permalink

      ABU BODOH.. aik copy paste je without any comment?
      sbb engko bodoh ke atau sbb ko tu pengecut?

      Reply
    • May 3, 2011 at 7:48 am
      Permalink

      Abu-tohh
      aku rasa ko cuba nak beritahu kat sini Najib anti AlQaeda..
      Al-Qaeda adalah pejuang islam bagi ko..
      So bila najib cakap cam tu, Najib anti pejuang islam..

      cuba ko beritahu kat sini hadith dan sunnah mana menghalalkan membunuh orang ramai tak kira islam,dan lain2..Cuba bagi sunnah mana halalkan pengebom bunuh diri?

      Reply
      • May 4, 2011 at 4:08 pm
        Permalink

        sedangkan dalam islam bunuh diri tu haram … peperangan untuk perjuangkan islam dan pertahankan islam boleh. tapi kalau dah mengorbankan orang2 yang tak bersalah ape cite tu?. mengugat keselamatan orang awam. law nak perang pegi la perang dgn askar amerika tu. ini kalau letak bom kat badan lepas tu pegi kat kawasan orang awam letupkan diri. yang cedera orang awam, tapi bukan orang yang patut ditentang. mane la tau antara orang awam tu ade yang mualaf atau sedang mempelajari islam sebab hati dah terbuka untuk memeluk islam camne? kesian mereka. perbuatan tu jgk dah memburukkan lagi imej dan kemuliaan agama islam tu sendiri. hermmm … bukan aku tak sokong perjuagan mempertahan islam dari kafir harbi tu, tapi biar lah kene dengan caranya.

        Reply
    • May 3, 2011 at 10:59 am
      Permalink

      APA MALANG LA MAK DENGAN PAK HANG DAPAT ANAK MACAM HANG ABU OIII !!!!!

      Reply
    • May 3, 2011 at 11:38 am
      Permalink

      Hahaha…memang bodo budak ABU jahal ni. Ni ruang komen la mangkuk. Kalau setakat ko copy paste news, bagus kami baca jer online paper. Ni la produk Pakatan Haram dan pembaca kitab PAS – Harakah. Bengap!

      Reply
    • May 3, 2011 at 1:34 pm
      Permalink

      Org cita lain ko bawa cita lain…….apa ker Abutoh nie BODOH teramatnya….Jagan nak main sentimen kat sini lah Abutoh……Dah tahu apa niat ko disebalik Copy & paste ko tuuuu..

      Reply
  • May 3, 2011 at 3:00 am
    Permalink

    aik ABU JAHAL…ko muka najis tak malu benor mausk sini just nk post topik ni?
    ape inference yg ko nk buat dgn statement Najib itu? ko nk kuar hukum pe ke?
    hukum berzina, meliwat, mensekutukan agama oleh BOSS engko tu cmne ekk?
    semakin nak mampus dh aku tgk BOSS ko nk escape..

    “WAMAKARU WAMAKARALLAH..WALLAHU KHAIRAL MAA KIRIINN..” ayat ALLAH SWT ini pernah puak2 PAS laknat geng ko hina dan jual di ceramah oleh kafir bernama Gobala.. haha skrg.. ko beriman tak dgn ayat ni??

    ABU IBNU BAHLOL!

    Reply
  • May 3, 2011 at 3:25 am
    Permalink

    si ‘abu’ yang bodoh dah mula main ‘cut&paste’. hanya yang bodoh je suka tiru….tiru…tairu…tairu.

    Reply
  • May 3, 2011 at 7:52 am
    Permalink

    Ramai rakyat selangor dah tak sabar tunggu PRU13….Seperti kata TS Muhyidin ,mereka kalau boleh nak sekarang kerana tak sabar nak tukar balik ke BN kerana dulu mereka ikut sangat nafsu dengan janji anuar dan fuckatan sehingga negeri tergadai…Yg.rule selangor sekarang adalah dapigs berboneka kan melayu pupet khalid berahim..

    Reply
  • May 3, 2011 at 8:14 am
    Permalink

    kasihan abu,baru nak jilat dah kena dah…he he he.tak payah lah kita komen,Pakatan Syaitan hanya boleh hantar salah seorang blogger commentor yg tak ada ilmu politik dan tak ada kelas pada kita,membazir aje….nk menjawab.

    Reply
  • May 3, 2011 at 9:45 am
    Permalink

    Malaysia lebih selamat dan diberkati tanpa Anwar.

    Reply
    • May 3, 2011 at 1:36 pm
      Permalink

      SiJuburi nie lebih bahaya dr segalanya…sbab dia bolih berlakon disemua PENTAS…..yg pasti Pentas Porno……hebat sekali..

      Reply
  • May 3, 2011 at 10:24 am
    Permalink

    klau dah yakin Pakatan Rapuh boleh menang DUN d Selangor..suh MB Khalid bubur je Dun S`gor.. ada berani?.. cekap je berdegar2..tp negeri hancur..janji tinggal janji jelh.

    Reply
  • May 3, 2011 at 11:14 am
    Permalink

    dh 3 thn wa tungu bukti dari pantatan yg dok kata kjaan bn selongor dll byk sgt korap..mana dia??tak jumpa2 lagi ??? 3 thn dh ni dol …

    Reply
    • May 3, 2011 at 1:37 pm
      Permalink

      Pandai cakap ajer Broooo….Gagap lak tuuuuu…

      Reply
  • May 3, 2011 at 11:41 am
    Permalink

    DAPas…DAPkr…DAP always the mastermind…

    Reply
  • May 3, 2011 at 5:39 pm
    Permalink

    memang la dia di panggil khald gagap pun…………………………..

    Reply
  • May 3, 2011 at 10:47 pm
    Permalink

    Kita hanya ingin tunggu dan lihat.

    Apakah PKR akan terus ujud selepas pemimpin Omega mereka masok kedalam nanti. Kita tidak mendoakan benda buruk menimpa sahabat seagama kita tapi masok dalam itu pasti. Kalau tak, apa lagi yang perlu dihabuanklan pada seorang peliwat unggul negara.

    Reply
  • May 4, 2011 at 1:49 am
    Permalink

    Kalo betoi tindakan ADUN DAP arah pulang balik arak yang di rampaih tak ikut undang undang apa tunggu lagi Hasan Ali ambik tindakan mahkamah la. Ada berani ? Arak tu apa ikut definisi undang undang ?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *