ISA kan saja Saifuddin Nasution…!!!

Share


Saya tidak faham dengan perangai buruk PKR yang suka menyemai budaya kebencian rakyat terhadap pihak Polis di negara ini. Apa saja yang tidak kena atau tindakan PDRM yang tidak menyebelahi PKR, pastinya parti itu akan memburuk-burukkan pihak yang menjaga keselamatan di dalam negara itu. Sila rujuk di sini.

PKR seolah-olah cuba mempertikaikan kreadiliti PDRM apabila menuduh pihak berkuasa itu memperalat media di Korea Selatan menganalisis dan mengesahkan bahawa pelaku dalam rakaman itu sepadan dengan Anwar berdasarkan perincian saiz tubuh.

Pengesahan dan padanan media Korea itu sekaligus menafikan penafian PKR mengenai saiz perut Anwar yang dikatakan tidak sama dengan pelakon “lelaki bertuala putih” di dalam video tersebut.

Pelik betul! Jika PKR tidak mempercayai PDRM, mengapa Anwar dari awal kes lagi melaporkan perkara itu kepada PDRM? Anwar sendiri yang suruh PDRM siasat dan menyerahkan kes itu kepada PDRM untuk sebarang tindakan.

Namun setelah siasatan dijalankan dan sedang berjalan, PKR melalui Saifuddin Nasution tiba-tiba pula mempertikaikan hasil penyiasatan polis. Malah lebih teruk, PKR menuduh PDRM memperalatkan pula media Korea, kononnya untuk “kena”kan Anwar Ibrahim?!

Kepala hotak PKR! Mula-mula percaya dan suruh siasat. Selepas hasil siasatan itu agak memalukan Anwar dan tidak menyebelahi pemimpin “anugerah Tuhan”, terus tidak percaya pada PDRM pula. Bahkan cuba menghasut rakyat untuk membenci pihak polis dengan mempersoalkan kreadibiliti mereka.

Putar belit sungguh PKR. Manusia jenis apakah yang mengepalai PKR ini? Ini bukan manusia, malah ini adalah “syaitan yang bertopengkan manusia”!

Saya melihat, tindakan PKR ini adalah satu hasutan jahat yang cuba disemai kepada pihak PDRM dan menjejaskan kreadibiliti pihak berkuasa itu pada pandangan mata rakyat di negara ini.

Sekiranya agenda busuk PKR ini berjaya, rakyat akan hilang kepercayaan mereka kepada PDRM yang selama ini bertungkus lumus menjaga keselamatan di dalam negara ini, dan akibatnya, PDRM akan terus dipandang serong oleh masyarakat.

Rakyat perlu sedar bahawa PDRM menjalankan tugas tanpa sebarang campur tangan politik sama ada pihak Kerajaan mahupun pembangkang. Namun dengan wujudnya tekanan dari pihak pembangkang yang cuba mempolitikkan keadaan, PDRM wajar mempertahankan kreadibiliti mereka dikalangan rakyat.

Jika PDRM tidak melakukan sesuatu untuk mencegah hasutan PKR ini, dikhuatiri akan berlaku huru-hara yang akan menggugat keselamatan dan kestabilan di dalam negara ini.

Justeru itu, saya berpendapat, pihak PDRM mempunyai kuasa penuh di dalam perlaksanaan “Akta Keselamatan Dalam Negeri” (ISA). Sebagaimana yang dinyatakan oleh mantan Ketua Polis Negara, Tun Hanif Omar, beliau pernah mengimplimentasikan akta ini meskipun Perdana Menteri sendiri tidak mengarahkannya berbuat demikian.

Oleh itu, saya menggesa pihak Ketua Polis Negara memandang serius hasutan jahat PKR ini dan menahan sesiapa yang cuba “bermain api” di bawah akta ISA ini. PKR jangan pula marah sekiranya di”ISA”kan. Berani buat salah, beranilah tanggung! Berani berkhianat, beranilah disumbat masuk ke kem Kamunting!!!



22 thoughts on “ISA kan saja Saifuddin Nasution…!!!

  • April 23, 2011 at 9:50 am
    Permalink

    kita semua jgn percaya apa yg keluar dari mulut pemimpin bingai PKR.Mereka akan cakap apa saja kerana bercakap tak akan kena bayar iaitu percuma.Mereka ini memang telah dilatih utk berbohong asalkan matlamat mereka berjaya.Hanya Balaci PKR dan sekutunya saja yg percaya apa yg keluar dari mulut ketua bingai mereka.

    Reply
    • May 21, 2011 at 10:49 am
      Permalink

      dah…umno dah nyayuk…dah lama dah…dah patut bungkus masuk kuburrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

      Reply
  • April 23, 2011 at 11:51 am
    Permalink

    Eh semua tahu, anything yg melibatkan PR, polis akan cepat sampaiu. Malah kes yg tak ada pun diada-adakan. Apatah legi prhimpunan aman, yg dibenarkan oleh perlembagaan Malaysia, di buruk2 oleh polis.

    Contoh, kes Datuk T, ada buat tangkapan.????

    Just imagine kalau Anwar yg buat, siang2 lagi dah dok kat lokap.

    So kalau dok UMNO, byg2 kana lah on the other side… Undang2 mesti adil, tk kira org PR atau BN. that is the bottom line.

    Kes correct3x sampai hari ini org ramai tak paham dan tiada penyelesaian.

    Reply
    • April 23, 2011 at 12:51 pm
      Permalink

      hmmm…..kes liwat dah bertahun dah….tak ada tangkapan dibuat pun…….ini kes datuk T….baru sebulan….hang sibuk dok tanya ada tangkapan ke idak…..cakap pasal adil…hangpa numero uno…kena kat batang hidung sendiri….hangpa spin…sampai hangpa sendiri pun pening…..

      Reply
  • April 23, 2011 at 12:28 pm
    Permalink

    hang nih farid, hang kena belajar and cari balik sejarah perjalanan nuar dari 1998 ( kalau boleh sejak konspirasi nak jatuhkan nuar oleh karpal n mat sabu) hingga sekarang.. kalau hang mmg tak tau, carik balik..

    Reply
    • April 23, 2011 at 10:29 pm
      Permalink

      hang apa fakta hang ada?ckp bodoh mcm utusan kah kah kah dngr ckp umi kaki seks hang ckp fakta kah kah kah kah.bodoh konspirasi 97 lah ngok.98 lwt pnye bodoh mcm utusan hang ni.

      Reply
      • April 26, 2011 at 5:44 pm
        Permalink

        hang lagi bodoh…saper kata konspirasi……anuar peliwat jer kata konspirasi…itupun lu caya ker??…
        Kalo betol umi memfitnah..nape x saman…
        kalo betol ezam memfitnah nape x saman..
        kalo betol nalla memfitnah nape x saman….

        bdoh la ko atuk…..atuk nynyok ko ni……

        Reply
  • April 23, 2011 at 1:21 pm
    Permalink

    Farid, AnuWar dalam lokap ke sekarang? Ni contoh terbaik bangang melantun-lantun. Gayboy tu siap boleh pergi merata2 n oversea lagi.

    Reply
  • April 23, 2011 at 4:43 pm
    Permalink

    Aku tak faham betul la pada PDRM ni ada undang2 tapi tak mau pakai.Tangkap saja si Penkhianat No1 Negara Anwar ibrahim ni maka Malaysia kita akan selamat la jgn biar sampai kaum2 dlm negara kita bergaduh besar baru mau ambil tindakan sudah terlamat la ketika tu.Budaya Pkr sudah membahayakan Bangsa Melayu n Agama Islam kita sekarang.Ayuh PDRM ambil tindakan dgn segera utk menyelamatkan Tanah Melayu.

    Reply
  • April 23, 2011 at 5:03 pm
    Permalink

    FARID anak sundal ni..xsudah2 dgn teori basi busuk..
    otak ko ni rosak serosak2nya.. otak jenis mabuk kedarah RM..WANG..DUIT..MONEY..
    itu je falsafah hidup ko FARID?
    sama ada ko ckp bab politik, bab ekonomi ataupun isu worldwide.. semunay menonjolkan KEBODOHAN dan KECETEKAN otak ko..
    bertambah bahlol, JAHIL MUROQAB jelas pd engko ni FARID bile ko citer bab agama..
    ko ckp bab agama mcm ko kira WANG..plus minus..yes..equal to this..
    manusia berhati sesat mcm ko ni eloklah sgt UMNO jgn kasi masuk..
    akan jd NUAR ke 2,3.. perosakan agama dan bangsa..

    so..skrg ni isu ape yg ko ade ke ape2 proven statement yg mengatakan sekali lagi hebatnya KERAJAAN BARISAN NASIONAL yg dikatakan lemah ini boleh pula mengupah atau mengawal apa yg ada dibwh kerajaan Seoul?? bangang sgt bukan balaci2 PR mcm Saifuddin NGOK tu?

    bahlol benor puak2 ko nk elakkan dr ckp siapa PELAKU ZINA dlm video itu.. sebalikan Dato T pulak yg jd main factor.. aduh2 bodoh2.. Malaysia ni telah diperbodohkan oleh parti2 ahlul syaitan Pakatan Haram ni..
    Semoga Allah tunjukkan kebenaran-NYA dan buka pintu hati rakyat Malaysia kepada kebenaran..jauhi ketaksuban PR ini!!

    Reply
    • April 23, 2011 at 10:48 pm
      Permalink

      kah kah kah kah ko yg bodoh mcm utusan kah kah kah bl masa polis ckp semua ni?brt harian je yg ckp kah kah kah 1lg terselah kebodoh hang ni,bl masa brt harian ckp kerajaan seoul?dia ckp syrt perfileman seoul lah bodoh.biol hang mcm perkosa tok brahim katak kah kah kah.

      Reply
      • April 25, 2011 at 1:43 am
        Permalink

        eleh.. ko pon sama je..baca harakah, suara keadian je. nak kata semua info kat situ betul & tepat la tu. putar belit alam je. apadaa.. ada akal,fikir. ada mata, lihat. ada telinga, dengar.

        Reply
  • April 23, 2011 at 6:13 pm
    Permalink

    WEY FARID SEBAB HG NI X JAMBUL KOT KALAU JAMBU NUAR DAH SEBAB DAH BUNTUT HG DAH FARID ….CKP BIAR IKUT FAKTA JGN DOK SEDAP MULUT JE ….BANGSAT KAU FARID

    Reply
  • April 23, 2011 at 6:15 pm
    Permalink

    MCM MANA NUAR LEWAT NASOTION MUKA DIA BEKERUTU MCM JLN CHAROK TOK KONG AJE…..KASAR SIKIT MUKA MCM KULIT BABI…..

    Reply
  • April 23, 2011 at 10:20 pm
    Permalink

    atuk hang yg xkena tngkap bodoh mcm utusan kah kah kah kah.98 mata lebam 2 bkn dlm lokap ke?kah kah kah kah 08 yg ambk tower berus gigi botol meneral 2 bkn dlm lokap ke kah kah kah cakap mcm pandai kah kah tp otak sama mcm utusan kah kah kah kah.

    Reply
    • April 25, 2011 at 1:45 am
      Permalink

      otak ko pun sama macam selangorkini je.cakap mau berapi.

      Reply
  • April 23, 2011 at 10:38 pm
    Permalink

    apa kata polis tngkap je semua Yang Berhomat pakatan br aman malaysia ni.biar yg tggal Yang Beruk bn je kah kah kah kah polis isa kan yb pakatan tlnglah ples tlnglah tgkap dorg isa kan dorg kah kah kah kah.

    Reply
    • April 25, 2011 at 1:47 am
      Permalink

      aku suka statement ko. “tangkap semua Yang Berhormat pakatan baru aman malaysia”. baru sedar ke selama ni YB Pakatan buat huru hara je? haha

      Reply
  • April 23, 2011 at 10:55 pm
    Permalink

    KEPADA PENCAICAI UMNO,HANG SEMUA CUBA TGK CERITA PRAMLEE PENDEKAR BUJANG LAPOK MASA DORG JMP SEKOLAH BUTA HURUF APA DORG BACA IKT JAWI 2 KAH KAH KAH MKSUD DIAJ UMNO TP SUDIN CKP SARKAS KAH KAH KAH KAH RUPANYE PRAMLEE DH TH UMNO NI SARKAS KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH LAWAT WOIT KAH KAH KAH NI BLH MSK RAJA LAWAK NI TP SALAH 1 JURI RAJA LAWAK DH MSK PAS KAH KAH KAH KAH ORG UMNO BODOH MCM UTUSAN KAH KAH KAH.

    Reply
  • April 24, 2011 at 3:46 am
    Permalink

    “Saya tak caya Nuar peliwat. Sebab dia tak pernah liwat saya”. Betul ke Saifuddin cakap camni….. ??????? Hahahaha.
    Kalau betul ayat dia ni…. memang bahalol betul la. Takkan nak diliwat dulu baru nak percaya…. Kalau dah terkena, kira DAH TERLEWAT Laaaaaa.
    Dah jadi mangsa baru nak percaya kira karut. Hahahaha.

    Reply
  • April 25, 2011 at 10:48 pm
    Permalink

    Tak payah sumbat budak nama Saifuddin tu dalam ISA pun tak apa. Kita tunggu saja kes Nuar yang sedang dalam sebutan sekarang dan diakhirnya kita yakin Nuar akan dipanggil bela diri setelah ada prima facie. Masok saja Nuar kedalam, kita tahu lah apa jadi pada budak Saifuddin tu. Mencicit dia tak tahu mana nak lari.

    Bolih jadi juga Nuar dah wasiatkan dia untuk jaga Jijah masa dia kat dalam. Sapa tahu kan ? Ye, masa Nuar kat dalam kita percaya nafkah zahir Jijah tak ada problem. Batin nya ? macam mana ? So apa mustahil sangat, mungkin Nuar minta tolong Saifuddin.

    Berbunyi pelik pada kita, tapi tidak bagi mereka. Mereka kan kaki buat benda yang pelik pelik.

    Reply
  • May 28, 2011 at 10:55 am
    Permalink

    ternyata orang dlm umno mmg bodoh..ada ramai jgk yg sedar n nk keluar umno..tp x bleh lepas sbb puteri umno nie gebu2..hahaha..

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *